Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb NetSentry op mijn HTC Desire en heb eens bijgehouden wat mijn dataverbruik is .

23-12-2010 / 3G / 12,09MB NetSentry----23,273MB Vodafone factuur
24-12-2010 / 3G / 06,35MB-------------------11,858MB
25-12-2010 / 3G / 00,334KB------------------00,286MB
26-12-2010 / 3G / 20,48MB-------------------38,198MB
27-12-2010 / 3G / 00,567KB------------------00,476MB
28-12-2010 / 3G / 00,741KB------------------00,667MB
29-12-2010 / 3G / 14,080MB------------------24,972MB

Zo zie je heel goed dat NetSentry van Android niet overeenkomt met het factuur van mijn Vodafone online rekening .
Maar ik kan nu wel mijn internetdata in de gaten houden en zo van 1GB per maand in mijn contract .
Gemiddeld kan ik 15MB internetten met 3G ( NetSentry ) per dag maar dan moet ik nog heel voorzichtig zijn .
Als je nu Youtube wilt gaan bekijken dan moet ik maar een plek zoeken waar ik WiFi verbinding krijg .
Dus internetten op 3G Mobile is helemaal niet aantrekkelijk want je betaalt toch de prijs van €9,50 per maand .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 19:31 . Reden: spellingfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Eigenlijk zou er eens met een flinke groep mensen een test gedaan moeten worden om de invloed van factoren als gebruik, telefoontype, androidversie en datamonitor op het gemeten en gefactureerde dataverbruik te bepalen. En ook om 'hard' bewijs te krijgen op welke manier nu het welkelijke dataverkeer juist is. Het verschil tussen meting en facturering is nu zodanig dat je bij 600MB gemeten dataverkeer wel eens 10 euro bij mag gaan betalen.

Door een goede proefopzet zou je een betrouwbare manier moeten kunnen vinden...

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als ik de toekomst kon voorspellen.....
Ik zie een opleving van wireless hotspot initiatieven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ch3cker schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:21:
[...]

Vreemd dat ik dan zie dat ik op 29-12 buiten mn bundel ben gegaan (VOOR dat ik de internet extra blox heb aangezet), en dat ik nadat ik de blox heb aangezet dit weer 'binnen' een bundel viel, maar er dus 0,00 is gerekend voor de Internet Extra Blox..
We rekenen vaker met een bepaalde coulance, en daarnaast kan het ook zijn dat je extra data verkeer weer onder je abonnementsvorm valt ( Bijvoorbeeld een ondernemersbundel 50€, waarbij gewoon 50€ wordt verdeeld over alle kosten)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:51
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:28:
Zo zie je heel goed dat NetSentry van Android niet overeenkomt met het factuur van mijn Vodafone online rekening .
Als ik me niet vergis, ronden ze je verbruik (op sessies) naar boven af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Sypher schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:58:
[...]

Als ik me niet vergis, ronden ze je verbruik (op sessies) naar boven af...
Dat is juist, maar als je als klant een bundel van 1GB dataverkeer 'koopt', dan heb je ook recht op 1GB, dat het vat afwijkt zou kunnen, maar zoals het er uitziet in het hierboven ergens gepostte lijstje van bedragen krijg je effectief maar 60% van je bundel. En aangezien het als enkeling lastig bewijzen is dat je eigen datamonitor juist is, sta je niet sterk. Maar als er een goede test komt van de veelgebruikte software, dan sta je een stuk sterker als je volgens je netcounter 900MB gebruikt hebt in het buitenland, maar wel een factuur van E700 krijgt.....

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkvveen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01-2011
Stukfruit schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 03:08:
275 minuten bellen of 275 smsjes, of een mix van beiden, voor zover ik weet. Dus geen 275 smsjes naast je belminuten. Het een of het ander.

Naast datalimieten hebben ze tegenwoordig trouwens ook abo's met verbinding op extra slechte kwaliteit. Daar betaal je net zoveel voor, maar je krijgt net dat ene beetje extra minder!

Geen idee of ze dat bij Tele2 ook in de aanbieding hebben.
haha -ene beetje inder extra- _/-\o_
Maarre bedankt voor je reactie op dat..Mn verhaal was 1btj lang. Mja...dus dan kan ik er het beste een smsbundel bijkopen. Want als ik 200 smsjes gestuurde heb die maand heb ik maar 75 belminuten over en dan word daarna mijn belminuten als 'buitendebundeltarieven' gerekend ntrlk :|

ok, dan weet ik over dat punt weer ff genoeg! Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkvveen
Ik verwijs alvast even naar mijn vorige bericht Geplaatst op vrijdag 14 januari 2011 23:45 1paginaatje trug ofzo`...voor als je dit bericht niet helemaal begrijpt. :P

Ik wil graag weten bij welk netwerk ik het beste mijn Samsung Galaxy S kan bestellen, gezien het wrschlk grote verbruik van de DATAbundel. Want ik zie bij elke netwerk steeds ook fub staan. Kijk bij Tele2 heb je geloof ik maar 1mb downloadsnelheid en max 10mb per maand te verbruiken(?) en bij hi bijv 3,76mb downloadsnelheid en max. 1 gig!! te verbruiken. Dus uiteindeijk word je bij Tele2 met zn goedkope tarieven TOCH wel genaait omdat je daar bijna direct over je Data heen zit en dus 3dubbel gaat betalen ofniet??

Ik verbruik ongeveer s'avonds 1uurtje youtube. Een paar keer op de dag email en 1uurtje hyves, en half uurtje max andere sites...en ik ben niet bekend met het verbruik van dat nieuwe systeem met apps enzo. :? Maar als je dit zo leest...kan ik dan het beste met deze telefoon een netwerk zoeken met snelle downloadsnelheid en grote databundel?

Zoja, welke dan?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Elke avond een uur youtube, dan zit je heel snel over de 1GB heen.
Enige mogelijkheid, met echt onbeperkt internet is Tmobile.

Ikzelf zit bij VF, onder de oude regeling met 10x FUP. Die ik nu drie keer gehaald heb (3x de brief gehad).
En gebruik thuis altijd WIFI. Als jij 1 uur youtube over 3G doet dan lijkt tmobile de enige optie eigenlijk. Ondanks dat internet bij tmobile een stuk langzamer is.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe zit het met tethering? Werkt dat ook nog met de 'normale' internetbundel van 1GB? Ik zie namelijk ook ineens "telefoon als modem blox". Is dat bangmakerij om een duurder product aan te schaffen of werkt het zonder die "telefoon als modem blox" ook gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:08:
Weet iemand hoe zit het met tethering? Werkt dat ook nog met de 'normale' internetbundel van 1GB? Ik zie namelijk ook ineens "telefoon als modem blox". Is dat bangmakerij om een duurder product aan te schaffen of werkt het zonder die "telefoon als modem blox" ook gewoon goed?
Ik gebruik het af en toe, niet vaak, en heb er geen problemen mee :) (oude 10x FUP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:06:
Ikzelf zit bij VF, onder de oude regeling met 10x FUP. Die ik nu drie keer gehaald heb (3x de brief gehad).
Had je onlangs dan nog je abo verlengt of niet?
Ik zit nu te twijfelen of ik verder ga met vodafone omwille van de data limieten :'(
Atm hang ik nu aan een SO abo, maar ben van plan om deze keer over te stappen op een abo met toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Dirkvveen schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:55:
Ik verwijs alvast even naar mijn vorige bericht Geplaatst op vrijdag 14 januari 2011 23:45 1paginaatje trug ofzo`...voor als je dit bericht niet helemaal begrijpt. :P

Ik wil graag weten bij welk netwerk ik het beste mijn Samsung Galaxy S kan bestellen, gezien het wrschlk grote verbruik van de DATAbundel. Want ik zie bij elke netwerk steeds ook fub staan. Kijk bij Tele2 heb je geloof ik maar 1mb downloadsnelheid en max 10mb per maand te verbruiken(?) en bij hi bijv 3,76mb downloadsnelheid en max. 1 gig!! te verbruiken. Dus uiteindeijk word je bij Tele2 met zn goedkope tarieven TOCH wel genaait omdat je daar bijna direct over je Data heen zit en dus 3dubbel gaat betalen ofniet??

Ik verbruik ongeveer s'avonds 1uurtje youtube. Een paar keer op de dag email en 1uurtje hyves, en half uurtje max andere sites...en ik ben niet bekend met het verbruik van dat nieuwe systeem met apps enzo. :? Maar als je dit zo leest...kan ik dan het beste met deze telefoon een netwerk zoeken met snelle downloadsnelheid en grote databundel?

Zoja, welke dan?? ;)
Eventueel mtvmobile een optie ?
Die bieden abonnementen met 'onbeperkt' internet met een FUP en 3.6Mbit, alleen doen ze helaas geen sim-only alleen met toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Priyantha Bleeker schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:39:
[...]

Eventueel mtvmobile een optie ?
Die bieden abonnementen met 'onbeperkt' internet met een FUP en 3.6Mbit, alleen doen ze helaas geen sim-only alleen met toestellen.
Ik dacht dat tmobile de enige was die echt onbeperkt internet biedt.
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:31:
[...]

Had je onlangs dan nog je abo verlengt of niet?
Ik zit nu te twijfelen of ik verder ga met vodafone omwille van de data limieten :'(
Atm hang ik nu aan een SO abo, maar ben van plan om deze keer over te stappen op een abo met toestel :)
Nee, ik ben nog van voor 1 september.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkvveen
sverzijl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 08:45:
[...]

Of Bel+SMS+Web 300 2 jaar voor 12,95/maand (https://directsales.vodafone.nl/tvgids/orderform/2883)

[...]

Je zegt dat je de youtube filmpjes 's avonds kijkt. Doe je dat dan niet gewoon thuis via wifi ? If so, dan kan je dat verbruik al wegstrepen en blijft er niet zo veel over om je zorgen om te maken.
Ai voor die sales ben ik net telaat denk ik :X dat was volgensmij een errug goeie aanbiedeing!!
Maarrem met mijn samsung f480 touchwizz black edition heb ik geloof ik niet eens wifi?! En dan moet je toch ook thuis een draadloze modem hebben? Doe ik gewoon via mijn obeperkt internet van hi. Ik snap het ook niet als ik het zo van jullie hoor. Bijna elke avond wel tot een uur youtube...om in slaap te vallen:p Maar allemaal 3g en ikbetaald maar 20 euro voor mijn abbonement.
Maar dat gaat em dus niet meer worden als ik de samsung galaxy neem met onbeperkt? Vaag :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkvveen
EWK schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:06:
Elke avond een uur youtube, dan zit je heel snel over de 1GB heen.
Enige mogelijkheid, met echt onbeperkt internet is Tmobile.

En gebruik thuis altijd WIFI. Als jij 1 uur youtube over 3G doet dan lijkt tmobile de enige optie eigenlijk. Ondanks dat internet bij tmobile een stuk langzamer is.
Oke bedankt! d:)b Elke avond youtube zonder wifi want dat hebben wij niet. En heb gewoon een hi onbeperkt internet. Nog nooit iets van gehoord dat ik buiten mn bundel zat. Mja, met de nieuwe samsung galagy gaat dat dus blijkbaar (als ik het hierzo lees met die brieven enzo) wel krijgen, dus dan kan ik maar beter T-mobile nemen denk ik. Bedankt voor de tip!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 16:23

Ch3cker

Testlab Teamlead
Dirkvveen schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:26:
[...]

Oke bedankt! d:)b Elke avond youtube zonder wifi want dat hebben wij niet. En heb gewoon een hi onbeperkt internet. Nog nooit iets van gehoord dat ik buiten mn bundel zat. Mja, met de nieuwe samsung galagy gaat dat dus blijkbaar (als ik het hierzo lees met die brieven enzo) wel krijgen, dus dan kan ik maar beter T-mobile nemen denk ik. Bedankt voor de tip!
;)
Edit je volgende keer even je reactie als je zelf als laatste hebt gereageerd?

Op de Samsung Galaxy S zit gewoon WiFi, dus het zou een kwestie van een draadloze router kopen zijn. Je kan een draadloos access point voor een euro of 50 wel vinden (pricewatch: Netgear WNHDE111 5Ghz Wireless Access Point). Scheelt je een hele hoop data verbruik, en op die manier kan je wel gewoon genieten van snel mobiel internet bij andere providers.

[ Voor 5% gewijzigd door Ch3cker op 25-01-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Ch3cker schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:30:
[...]

Edit je volgende keer even je reactie als je zelf als laatste hebt gereageerd?

Op de Samsung Galaxy S zit gewoon WiFi, dus het zou een kwestie van een draadloze router kopen zijn. Je kan een draadloos access point voor een euro of 50 wel vinden (pricewatch: Netgear WNHDE111 5Ghz Wireless Access Point). Scheelt je een hele hoop data verbruik, en op die manier kan je wel gewoon genieten van snel mobiel internet bij andere providers.
Uhum5GHzuhum? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dirkvveen schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:14:
[...]
Ai voor die sales ben ik net telaat denk ik :X dat was volgensmij een errug goeie aanbiedeing!!
Nee hoor, die is er nog steeds.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snelle vraagje, is de vodafone internet blox voor prepaid 1GB of 250MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:14:
Even een snelle vraagje, is de vodafone internet blox voor prepaid 1GB of 250MB?
Denk 250, 1GB is voor de hogere abonnementen. Ze hebben al iets aan verandering gedaan gezien het voorheen allemaal 250MB was (iig wat was aangekondigd). Ik ben benieuwd wanneer ze Blox met FUP gaan aanbieden. Dat het 1GB is vind ik prima, maar het is zo reteduur daarna. Ik wil gewoon een provider die je niet naait. KPN/Hi hebben ook FuP zeggen ze maar dat noemen ze daar alleen zo. T-mo-bile is hier amper te bereiken. Dat gezeur wil ik ook niet hebben. Zelfs VF heeft al matig bereik hier.

KPN is goed qua netwerk maar naait je weer op andere manier. Zit nu nog op VF oude contract. Alleen denk ik niet dat ik hem met ongewijzigde voorwaarden kan verlengen met nieuw toestel. If so, kom maar op :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

EWK schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:17:
[...]

Ik dacht dat tmobile de enige was die echt onbeperkt internet biedt.
Niet dus ;)
Mtvmobile bied het ook nog aan, én dat over het KPN netwerk dus iig een fatsoenlijk netwerk itt het T-Mobile netwerk >:)
Ik overweeg iig om eventueel binnenkort de overstap te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:48
MTV bied dat helemaal niet aan (onbeperkt internet)!

snelheid: download 3,6 mb/s, upload 348 kb/s.
(Fair Use Policy: 1,5 GB per maand)

http://gsm.mtvmobile.nl/m...O&M5NextUrl=RAINF&M5Arg=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:02
MTV/HI/Telfort/KPN (allemaal hetzelfde netwerk) bieden geen van allen onbeperkt internet zoals T-mobile dat doet.

Als je echt onbeperkt wil internetten dan kun je niet om t-mobile heen.

Andere providers die onbeperkt aanbieden, gebruiken allen een FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Zijdelings in dit topic terecht gekomen. Ikzelf heb al een tijd een T-mobile abonnement. Echter voor nieuwe klanten zijn de voorwaarden aangepast. In tegenstelling tot de oude situatie, ik geloof voor 1 december, heeft T-mobile nu ook een soort van datalimiet. Weer je eerst na het gebruik van resp 1 GB voor het 10 euro abo en 2 GB voor het 20 euro abo werd teruggezet op 364/64 kbit/s is het nu naar 64/64 kbit/s. Wat mijns inziens niet werkbaar meer is. Dus voor mensen die overwegen over te stappen op T-Mobile denk nog maar een keer goed na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:20
Ik heb net een leuk onderhoud gehad met de klantenservice:
gisteren gebeld, en de Europabundel laten toevoegen voor 5 euro per maand.
Vandaag kreeg ik de sms dat de dagbundel 5MB was geactiveerd, die bedoelde ik dus niet.
Op de website staat dat de europabundel voor Bel-SMS-Web abbonnementen kan worden afgesloten, maar de klantenservice zegt van niet, en dat het fout op de website staat.

Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:22
Het is trouwens achterlijk dat je bij een Vodafone In-Business abo nog maar een bundel van 250 MB krijgt voor € 9,50 per maand. Verbruik je meer, dan betaal je omgerekend € 25 per GB (wat overigens relatief goedkoper is dan 0,25 GB voor € 9,50).

Hopelijk wordt deze achterlijk lage limiet binnenkort nog aangepast... Vind het prima om meer te betalen bij overschrijden van de GB, maar maar 250 MB is gewoon te weinig voor een bundel van net geen 10 euro. Misschien kan iemand van Vodafone hier eens op reageren?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

jopie schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:04:
Ik heb net een leuk onderhoud gehad met de klantenservice:
gisteren gebeld, en de Europabundel laten toevoegen voor 5 euro per maand.
Vandaag kreeg ik de sms dat de dagbundel 5MB was geactiveerd, die bedoelde ik dus niet.
Op de website staat dat de europabundel voor Bel-SMS-Web abbonnementen kan worden afgesloten, maar de klantenservice zegt van niet, en dat het fout op de website staat.

Jammer maar helaas.
Ja, dit klopt inderdaad, alleen als je abonnement vanaf 6 september (of later) is ingegaan kun je de maandbundel kiezen. Anders zou ik zeggen: pak je de dag bundel. Voor 2 euro / dag 35 MB roaming.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Waar je eerst na het gebruik van resp 1 GB voor het 10 euro abo en 2 GB voor het 20 euro abo werd teruggezet op 364/64 kbit/s is het nu naar 64/64 kbit/s. Wat mijns inziens niet werkbaar meer is.
Dus voor mensen die overwegen over te stappen op T-Mobile denk nog maar een keer goed na.
Ik denk dat 95% van de nieuwe Vodafone klanten liever, kosteloos, gecapped willen worden op 64/64, met ongelimiteerde toegang tot het internet, dan dat ze, zoals nu, alles na 1GB, met 3.6Mb/s binnenhalen, maar het aan einde van de maand uit eigen zak mogen betalen, voor absurde data-prijzen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:20
Alleen vermelden ze op de website niet dat het geld voor abbonnementen vanaf 6 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik denk dat je je hierin sterk vergist. Mensen die snel emails volledig willen binnenhalen, snel iets moeten opzoeken op internet, snel <vul zelf maar in> die hebben niks aan 64/64. Snel mobiel internet voor onderweg is eigenlijk de meerwaarde van een smartphone. Traag internet kost teveel tijd en ergernis. Niet iedereen gebruikt mobiel internet om dezelfde redenen. Vandaar die 95% is onrealistisch hoog.
SirNobax schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:46:
[...]

Ik denk dat 95% van de nieuwe Vodafone klanten liever, kosteloos, gecapped willen worden op 64/64, met ongelimiteerde toegang tot het internet, dan dat ze, zoals nu, alles na 1GB, met 3.6Mb/s binnenhalen, maar het aan einde van de maand uit eigen zak mogen betalen, voor absurde data-prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004

Nox

Noxiuz

Bij VF heb je toch blocks van 1GB? Als je die aanzet dat zodra je GB op is van je bundel hij automatisch een nieuwe GB inkoopt voor een tientje dan is dat wel verrot. Ik wil best voor die paar MB er overheen voor die prijs (cent per MB) wat extra inkopen. Ik zit meestal toch rond de GB of net iets meer. Maar ik had navraag gedaan en die kan je dus niet meenemen. Dus 1001MB gebruiken is voor 2000MB betalen. Of je moet voor 3ct/MB gaan maar ik ben benieuwd, als je dan overstapt naar die 3ct krijg je dan bij 900MB een SMS ofzo? Ies namelijk wel duur.

Voor de studenten onder ons, VF biedt nog wel een FUP data-abonnement aan!! http://www.vodafone.nl/sh...n-abonnement/cat41420003/

De studentenversie heeft geen limiet. Echter, je kan maar kiezen uit de telefoons die zij leveren. Ik heb al gevraagd maar dat kon niet. Dus als iemand een FUP abonnementje zoekt, zoek iemand op die student is :p

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Huh, en studenten mogen wel onbeperkt omdat ze er bekend om staan minder te verbruiken dan hun volwassen medemens?

Klinkt heel logisch :P
Aan de andere kant: de telefoons die ze aanbieden zorgen er ook weer niet echt voor dat het internetgebruik wordt gestimuleerd ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste iedereen

Ik wil zeer binnenkort een HTC gaan kopen gezien mijn ouwe prepaid mobiel kapot is.
Nou wil ik graag iets met internet voor een prijs van pakweg max. 25 euro per maand met internet erbij.
Ik lees hier het een en ander over limieten etc. en dat het eigenlijk alleen bij T-Mobile mogelijk is om onbeperkt internet te nemen, maar ik hoor van vrienden en anderen dat het internet bij T-Mobile best slecht schijnt te zijn.
Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee of is het internet van T-Mobile goed te doen?
Daarnaast heb ik nog een vraag of iemand een indicatie kan heeft van max. 1GB per maand bij Vodafone, kan ik hier veel internet mee gebruiken of is het best moeilijk om binnen die 1GB te blijven?

Alvast bedankt.

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het komt allemaal op het volgende neer: Er is geen mobiel internet meer zonder limieten.

Als je geen Youtube of Vimeo-filmpjes bekijkt dan kan je het prima halen met die 1GB en kan je redelijk veel doen (surfen, kleine apps downloaden, mailen, chatten, enz).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb internet op het T-Mobile gehad (Ben) en was blij met een maandelijkse opzegmogelijkheid. Voor mij was het netwerk ofwel onbereikaar, ofwel te traag om serieuze internetmogelijkheden te benutten, zoals Youtube of snel complete html mails binnen te halen. Vodafone heeft voor mij de snelheid om functioneel te zijn en ja die 1 GB is jammer, maar met een beetje beleid (nu en dan wifi voor Youtube) is een GB goed te doen.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:05:
Beste iedereen

Ik wil zeer binnenkort een HTC gaan kopen gezien mijn ouwe prepaid mobiel kapot is.
Nou wil ik graag iets met internet voor een prijs van pakweg max. 25 euro per maand met internet erbij.
Ik lees hier het een en ander over limieten etc. en dat het eigenlijk alleen bij T-Mobile mogelijk is om onbeperkt internet te nemen, maar ik hoor van vrienden en anderen dat het internet bij T-Mobile best slecht schijnt te zijn.
Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee of is het internet van T-Mobile goed te doen?
Daarnaast heb ik nog een vraag of iemand een indicatie kan heeft van max. 1GB per maand bij Vodafone, kan ik hier veel internet mee gebruiken of is het best moeilijk om binnen die 1GB te blijven?

Alvast bedankt.

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 21:45
SirNobax schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:46:
Niet alleen de nieuwe klanten maar ook de bestaande die, zoals ik, binnenkort de keuze maken om te verlengen een nieuw contract bij Vodafone af te sluiten...
...of naar een andere provider over te stappen.

Binnenkort ga ik in elk geval een prepay-kaartje van T-Mobile halen om te kijken of het probleem van het binnen en rondom mijn huis niet kunnen bellen, is opgelost. Dat was bijna twee jaar geleden de enige reden om naar Vodafone over te stappen.
Als het gewoon werkt, ben ik zó weer terug bij mijn oude, vertrouwde, verder-nooit-problemen-mee-gehad, provider.

Aangezien ik de kans op betere dekking aldaar echter gering acht, ben ik ook naar alternatieven op zoek.
Zo stuitte ik laatst op "Hi Extreem" die een redelijke downloadsnelheid beloofd. Dat naar keuze per maand en via een SMSje voor €5 verdubbelen van je datalimiet is wel weer handig. Als Vodafone dàt nou in dat MBB+Bel+SMS-abonnement op zou nemen...

Of zullen we anders met een paar Tweakers een White Fi netwerk opzetten?
Kunnen wíj in elk geval lekker genieten van onbeperkt mobiel breedband (mèt VOIP-gebruik toestemming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:08
Ik ben sinds deze maand ook over op het nieuwe vodafone abonnement. Weet iemand hier een betrouwebare app om dataverbruik over 3G bij te houden? Ik heb de Desire HD met Android.

ondanks het onderwerp datalimieten mag je in de volgende topic serie Android Market en applicaties - Deel 11 opzoek naar het antwoord!

[ Voor 43% gewijzigd door Bullet NL op 01-02-2011 12:32 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dit is daar niet het juiste topic voor.

Call Meter NG :>

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Als ik thuis op de bank filmpjes kijk via de wifi, dan gaat dit dus niet van mijn 1gb datalimiet af?? Ik ben van plan om namelijk de galaxy s te kopen met een abbo. Gaat dit vanzelf via de wifi, als ik gewoon thuis zit. Of moet je dan via instellingen eerst je 3G verbinding uitschakelen of dergelijk?
En wat kan ik mij precies voorstellen bij 1gb? hoeveel uur kan je daar op internet mee surfen? Filmpjes kijken, etc.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij de Desire schakelt die zelf over naar WiFi als die een bekend accesspoint tegen komt, denk dat de Galaxy soortgelijk werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door MegaTronics op 02-02-2011 09:12 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:39
Yup, dat werkt met een Galaxy S ook zo.

Zodra ik thuis komt schakelt hij (Samsung Galaxy S) automatisch over naar mijn WiFi verbinding.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
*offtopic*

[ Voor 95% gewijzigd door pven op 04-02-2011 14:57 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Graag weer on topic.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn abbo laten omzetten (dus niet verlengen) ik had een Bel-SMS-WEB 750 zonder datalimiet (FuP). Maar ik wilde ook internetten in het buitenland via "Internet op reis Europa". Dat kon dus niet. Mijn abbo was voor oktober afgesloten. Wat wel kon was mijn abbo om laten zetten. Drie consequenties:

- FuP --> 1 GB
- Internet op reis Europa optie bij me abbo aan
- 4x15 dus 60 Euro korting als tegemoetkoming van FuP naar 1 GB

Ik heb hier voor gekozen. Ik gebruik nooit meer dan 1Gb (mits ik mijn telefoon niet in wifihotspot zet, dan gebruik ik 2GB per maand, maar hier is een blox voor)

Ik ben benieuwd hoe het gaat in het buitenland komende tripjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pablo11392 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:40:
Als ik thuis op de bank filmpjes kijk via de wifi, dan gaat dit dus niet van mijn 1gb datalimiet af?? Ik ben van plan om namelijk de galaxy s te kopen met een abbo. Gaat dit vanzelf via de wifi, als ik gewoon thuis zit. Of moet je dan via instellingen eerst je 3G verbinding uitschakelen of dergelijk?
En wat kan ik mij precies voorstellen bij 1gb? hoeveel uur kan je daar op internet mee surfen? Filmpjes kijken, etc.
Vodafone heeft hier een tooltje voor (for what it is worth) en kun je dus schatten hoeveel je verbruiken gaat. Het is natuurlijk erg persoonlijk hoeveel data je verbruikt. Ik heb het idee dat ik een gemiddeld+ gebruiker ben en ik heb meer dan genoeg aan 1000MB per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:39:
[...]

Vodafone heeft hier een tooltje voor (for what it is worth) en kun je dus schatten hoeveel je verbruiken gaat. Het is natuurlijk erg persoonlijk hoeveel data je verbruikt. Ik heb het idee dat ik een gemiddeld+ gebruiker ben en ik heb meer dan genoeg aan 1000MB per maand.
Zou je daar een linkje van kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:30
Ik heb het topic enigzins doorgelezen en ik denk dat ik m'n antwoord heb, maar wil voor de zekerheid toch even controleren.

Ik heb een bestaand Vodafone abonnement. Ik heb dat niet of nauwelijks gebruikt de laatste twee jaar, maar altijd te lui geweest om het op te zeggen. Het is sim only, simpel abonnementje verder. Hoe dan ook, ik zat te kijken op vodafone.nl, en het contracteinde is oktober 2008. Met andere woorden, ik kan verlengen/opzeggen/enz.

Als ik bij 'mijn aanbiedingen' kijk voor dat contract, dan kan ik een 'zorgeloos internet' blox erbij afsluiten, met 'Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn, dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.' in de voorwaarden.

Ik vermoed nu dat dit komt omdat ik nog steeds onder het oude contract val, en dat ik dus ook daadwerkelijk nog onder een FUP kom te vallen als ik dat internet blox op m'n bestaande contract zet. Zolang ik maar niets wijzig aan m'n huidige contract (dus niet verlengen). Heb ik gelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door swbr op 14-02-2011 14:54 ]

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antaresje schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:53:
Ik heb het topic enigzins doorgelezen en ik denk dat ik m'n antwoord heb, maar wil voor de zekerheid toch even controleren.

Ik heb een bestaand Vodafone abonnement. Ik heb dat niet of nauwelijks gebruikt de laatste twee jaar, maar altijd te lui geweest om het op te zeggen. Het is sim only, simpel abonnementje verder. Hoe dan ook, ik zat te kijken op vodafone.nl, en het contracteinde is oktober 2008. Met andere woorden, ik kan verlengen/opzeggen/enz.

Als ik bij 'mijn aanbiedingen' kijk voor dat contract, dan kan ik een 'zorgeloos internet' blox erbij afsluiten, met 'Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn, dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.' in de voorwaarden.

Ik vermoed nu dat dit komt omdat ik nog steeds onder het oude contract val, en dat ik dus ook daadwerkelijk nog onder een FUP kom te vallen als ik dat internet blox op m'n bestaande contract zet. Zolang ik maar niets wijzig aan m'n huidige contract (dus niet verlengen). Heb ik gelijk?
Theoretisch ja. Maar als je iets kan aanvinken op de site wil niet zeggen dat je het aangevinkte ook krijgt. Dus de optie in de blox is geen garantie dat het werkt als je hem aanzet. Voorbeeld: Ik wilde Internet op Reis Europa aanzetten, was ook optie maar werkte toch niet. Maar dit was geen blox. Dus ik zou zeggen probeer het, als het lukt heb je een fup als het niet lukt heb je wat je nu ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:29:
Ik heb zojuist mijn abbo laten omzetten (dus niet verlengen) ik had een Bel-SMS-WEB 750 zonder datalimiet (FuP). Maar ik wilde ook internetten in het buitenland via "Internet op reis Europa". Dat kon dus niet. Mijn abbo was voor oktober afgesloten. Wat wel kon was mijn abbo om laten zetten. Drie consequenties:

- FuP --> 1 GB
- Internet op reis Europa optie bij me abbo aan
- 4x15 dus 60 Euro korting als tegemoetkoming van FuP naar 1 GB

Ik heb hier voor gekozen. Ik gebruik nooit meer dan 1Gb (mits ik mijn telefoon niet in wifihotspot zet, dan gebruik ik 2GB per maand, maar hier is een blox voor)

Ik ben benieuwd hoe het gaat in het buitenland komende tripjes.
Vreemd, ik heb ook nog de FUP (abo verlengt in aug vorig jaar) en ik kon/kan wel gewoon de Internet Op Reis 25MB blox gebruiken (vorig jaar ook gedaan).

Tip: Vergeet niet je EU data roaming limiet uit te zetten! Dit had ik dus in eerste instantie niet gedaan, waardoor ik niet meer dan een week (25MB) kon internetten omdat ik aan de standaard ingestelde dataroaming limiet zat (die sinds 1 juli 2010 verplicht is gesteld voor alle providers. Wist ik toen helaas niet, dus duurde even voordat ik erachter was waarom mn verbinding niet meer werkte).
Limiet wijzigen kan gewoon via MyVodafone.

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 12:08

bAdmuTs

mAzE

Ik kom er net achter dat vodafone mijn internet snelheid knijpt terwijl ik nog nooit een brief/smsje heb gehad dat ik over de fup heen ben. Mijn abbo is van maart 2010, heb Zorgeloos Mobiel Internet en val nog onder de oude voorwaarden. Kan mijn verbruik ook nergens terug vinden behalve op de rekening maar ben niet van plan dat elke keer weer op te tellen.

Kan vodafone dit zomaar doen? Kan namelijk nergens iets terug vinden over de snelheid knijpen als je over de fup heen gaat.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ze kunnen het idd zomaar doen, dat merk je nu. Of ze het contractueel mogen doen is een ander verhaal, maar zou in ieder geval even call loggen bij helpdesk met vraag om uitleg. Vermeld daarbij dat je verrast bent aangezien je nooit een waarschuwing oid gehad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

bAdmuTs schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:02:
Ik kom er net achter dat vodafone mijn internet snelheid knijpt terwijl ik nog nooit een brief/smsje heb gehad dat ik over de fup heen ben. Mijn abbo is van maart 2010, heb Zorgeloos Mobiel Internet en val nog onder de oude voorwaarden. Kan mijn verbruik ook nergens terug vinden behalve op de rekening maar ben niet van plan dat elke keer weer op te tellen.

Kan vodafone dit zomaar doen? Kan namelijk nergens iets terug vinden over de snelheid knijpen als je over de fup heen gaat.
Als je hem upload op bellen.com telt hij hem voor je op.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Naar wat voor snelheid knijpen ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Naar +- 45/50 KB per sec

Zal straks een even bellen dat ik dit een beetje raar vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

bAdmuTs schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:30:
Naar +- 45/50 KB per sec

Zal straks een even bellen dat ik dit een beetje raar vind
Is de mast waar je nu op zit niet gewoon een beetje overbelast? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

MensionXL schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:44:
[...]

Is de mast waar je nu op zit niet gewoon een beetje overbelast? :)
Lijkt me niet aangezien ik er op me werk en thuis last van heb.

Moet langs een vodafone winkel, is geen fup probleem aangezien ik niet over de fup heenzit. Ze denken dat me simkaart het probleem is. Ben benieuwd.

[ Voor 22% gewijzigd door bAdmuTs op 18-02-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Ze maken het nu helemaal mooi..

Beweren dat ik in de afgelopen maand, dat zijn dus 28 dagen, al meer dan 2 GB verbruikt heb. Ik heb toch echt niks gedownload/gedaan wat excessief meer data verbruikt dan normaal.

Dan nog het allermooiste. Op mijn rekening van Februari :

27.01.2011 00:00:00 live.vodafone.offnet 30.509,00 KB 8,400 D

8 euro en 40 cent voor.. 30MB..? Verbaast ben ik op de site gaan zoeken naar buitenbundel tarieven voor de Bel+SMS+Web abo's.. 30 eurocent per 10 MB. Dan zou ik voor een bedrag van 8 euro en 40 cent om precies te zijn 280 MB kunnen downloaden, en heeft vodafone mij een bedrag in rekening gebracht wat meer dan 9 maal zo hoog is bij de buitenbundel kosten. Morgen maar eens even bellen naar de klantenservice.

[ Voor 8% gewijzigd door Ch3cker op 28-02-2011 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Installeer maar een teller op je telefoon, da's de enige manier om zeker te zijn dat je niet een app hebt lopen die continu data stookt.

Wat betreft de Vodafone-factuur moet je trouwens in gevallen waar 'high.vodafone ....' staat alleen die meetellen en niet die andere factuurregel die op hetzelfde tijdstip begint (die is qua bedrag ook 0,000 als het goed is) :')

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 28-02-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ch3cker schreef op maandag 28 februari 2011 @ 01:21:
Ze maken het nu helemaal mooi..

Beweren dat ik in de afgelopen maand, dat zijn dus 28 dagen, al meer dan 2 GB verbruikt heb. Ik heb toch echt niks gedownload/gedaan wat excessief meer data verbruikt dan normaal.

Dan nog het allermooiste. Op mijn rekening van Februari :

27.01.2011 00:00:00 live.vodafone.offnet 30.509,00 KB 8,400 D

8 euro en 40 cent voor.. 30MB..? Verbaast ben ik op de site gaan zoeken naar buitenbundel tarieven voor de Bel+SMS+Web abo's.. 30 eurocent per 10 MB. Dan zou ik voor een bedrag van 8 euro en 40 cent om precies te zijn 280 MB kunnen downloaden, en heeft vodafone mij een bedrag in rekening gebracht wat meer dan 9 maal zo hoog is bij de buitenbundel kosten. Morgen maar eens even bellen naar de klantenservice.
Ben benieuwd wat je te horen krijgt. Ik hou mijn verbruik aardig in de gaten via de site maar zodra er vreemde dingen gaan gebeuren hang ik ook direct aan de bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Gadgeteer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:26:
[...]

Ben benieuwd wat je te horen krijgt. Ik hou mijn verbruik aardig in de gaten via de site maar zodra er vreemde dingen gaan gebeuren hang ik ook direct aan de bel.
Nouja, heb nu iig wel duidelijkheid. Die eerste medewerker had t dus gewoon fout, ik had nog helemaal geen 2 GB verbruikt, maar 1 GB. Die 8 euro en 40 cent is de Internet Extra blox, die komt dus bij je dataverkeer te staan, in plaats van bovenaan de factuur. Erg raar allemaal, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ch3cker schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:07:
[...]

Nouja, heb nu iig wel duidelijkheid. Die eerste medewerker had t dus gewoon fout, ik had nog helemaal geen 2 GB verbruikt, maar 1 GB. Die 8 euro en 40 cent is de Internet Extra blox, die komt dus bij je dataverkeer te staan, in plaats van bovenaan de factuur. Erg raar allemaal, maar goed.
Wel goed dat er nu duidelijkheid over is, jammer dat ze die blox niet even anders specificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Laatst online: 01-10 06:31

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

TMoose schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:20:
P.S. gemakkelijk je totaalverbruik aflezen van een VF factuur: (voor de linux gebruikers onder ons iig)

code:
1
2
pdftotext factuur.pdf factuur.txt
more factuur.txt | grep "KB" | tr -d '.' | awk '{ SUM += $1} END { print SUM" KB" }'
Hoi,

Dit is echt awesome. Ik kan zoiets wel gebruiken, maar maken is een beetje veel uitzoekwerk. Heeft iemand toevallig al ook zoiets liggen voor belminuten en aantal SMSjes?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 19:47
Zijn er al mensen die het voor elkaar hebben gekregen om met een Bel/SMS/Web 200 de Internet Europa bundel te activeren? Ik zit zelf met een BSW200 en wil deze bundel dolgraag op mijn abo hebben. Doet men hier moeilijk over?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:43
Ik heb ook een BSW 200, maar ik zou niet weten waarom wij de "Internet op Reis Dagbundel" (ik denk dat je die bedoelt) niet zouden kunnen gebruiken. Ook op de site kan ik heb gewoon aanklikken (ik ga het nu niet proberen, want ik ga niet naar het buitenland binnenkort)

Maar jouw berichtje is eigenlijk het enige reden voor mij om te denken dat het niet zou kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 19:47
Nee, ik bedoel inderdaad de bundel waarmee je je 1GB internet ook in het buitenland kunt gebruiken. Op de site staat dat dit pas mogelijk is vanaf B+S+W 275. Ik vroeg mij af of ik kans maak om deze bundel op mijn BSW 200 af te sluiten (Ben redelijk vaak in het buitenland en vind dit een perfecte toevoeging op mijn Abo).

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Ah, dat is de "Internet op Reis Europe", dat is inderdaad wel een mooie deal, maar ik kan die ook niet terugvinden op de site zodra ik ingelogd ben, zal dus wel niet kunnen met een 200.

Je kan het via de helpdesk proberen, ben ook wel benieuwd of het zou kunnen. (Iemand ander dit al geprobeerd?)

Ik vind het zelf erg jammer dat niet heel Europa erin zit, ik ga van de zomer naar Noorwegen, maar daar moet ik dus de veel duurdere internet op reis bundel voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik heb een BSW 400 en zie hem er ook niet bij staan.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MaffeMaarten schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:09:
Ah, dat is de "Internet op Reis Europe", dat is inderdaad wel een mooie deal
Alleen jammer dat het dan weer niet heel europa is:
Geldig in: België, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Portugal, Roemenië, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland
Komop Vodafone, Noorwegen er nog ff bij want dat is mijn vakantiebestemming dit jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Iemand enig idee wat de volgende BloX (voor Mobiel Internet) inhoudt:

Zorgeloos Mobiel Internet

Echt supersnel internet op je mobiele telefoon.
€ 9,50 per maand.

Ik heb de BSW 620, vraag me dan toch af of dit niet inbegrepen is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Volgens mij is dat 'gewoon' een extra GB aan data die je mag verbruiken.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
EWK schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:31:
Volgens mij is dat 'gewoon' een extra GB aan data die je mag verbruiken.
Ik val onder de FUP, of het dus een extra GB betreft..weet ik nog net zo niet. Wel zo raar van VF dat zij niet een toelichting erbij hebben staan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

beyazz06 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:01:
[...]

Ik val onder de FUP, of het dus een extra GB betreft..weet ik nog net zo niet. Wel zo raar van VF dat zij niet een toelichting erbij hebben staan |:(
Ik val ook onder FUP en heb dus 8GB tot mn beschikking, zolang ik er niet 4x overheen ga.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
EWK schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:15:
[...]

Ik val ook onder FUP en heb dus 8GB tot mn beschikking, zolang ik er niet 4x overheen ga.
Lol, hoe kom je nou weer aan die 8 gb?
Officieel heb je 800mb tot je beschikking (= 80mb gemiddeld gebruik * 10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Nee, in de brief die je ontvangt staat dat ik 10 maal de FUP van 800MB in een maand heb overschreden, wat dus 8GB is. FUP = 800MB volgens VF.

Je komt aan 8GB als je een week in het ziekenhuis ligt met een ontstoken alvleesklier ;).

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 22-04-2011 14:52 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
EWK schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:51:
Nee, in de brief die je ontvangt staat dat ik 10 maal de FUP van 800MB in een maand heb overschreden, wat dus 8GB is. FUP = 800MB volgens VF.

Je komt aan 8GB als je een week in het ziekenhuis ligt met een ontstoken alvleesklier ;).
Ik heb ook de brief gehad en als ik jou was zou ik hem toch nog eens heel goed gaan lezen.
De FUP limiet = 10 keer het gemiddelde verbruik van Vodafone abbonnees.. dat houd niet in dat je ook nog eens 10 keer de FUP limiet moet gaan hanteren.

edit: voorbeeldje van die brief: http://www.mobypicture.co...z/view/7506445/sizes/full

[ Voor 22% gewijzigd door Mental op 22-04-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Hmm. Oke. Heb hem gehad toen ik dit over de 8GB zat, zo lang ik daar onder bleef ging het het goed.
Is het gemiddelde verbruik dan echt 80MB per klant?

Dat vind ik echt wel heel weinig.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
80MB IS ook erg weinig. Om dat 'gemiddelde' per maand per klant te krijgen, moeten wel ALLE (dus ook de niet-dataverbruikers) klanten meegeteld worden.
Vodafup beweert dat het écht het gemiddelde is van alleen de dataverbruikers.
Mij lijkt het dan meer een daggemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Tsja, 1 youtube filmpje van een minuut of 5 per dag en je zit al aan je limiet per maand.. eigenlijk te belachelijk voor woorden, maargoed het zal uiteindelijk wel loslopen allemaal.
Er hoeft maar 1 provider te komen met een goede databundel aanbieding met een goed netwerk en de rest zal wel moeten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze zouden idd abo's met hogere limieten kunnen toevoegen met een meerprijs, maar je kan toch ook 1 GB bijkopen bij Vodafone?

Ik zit meestal rond de 300 MB per maand met wat pushmail, incidenteel skypen, whatsap, nieuws lezen en incidenteel youtube.

Over wifi verbruik ik wel flink meer data met streaming radio, youtube, skype en voip (die betamax dingen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
De standaardbundels zijn toch ook 1 GB? En zover ik weet doen ze niet moeilijk als je als bestaande klant daar onder blijft (en zelfs daarboven doen ze niet moeilijk). Dus die 80 MB lijkt me wat overdreven weinig?

Overigens is de 250 MB waar je als zakelijke klant 9,50 p/mnd (ex btw!) voor betaalt ook erg weinig. Hoop dat ze dat voor mijn verlenging nog aanpassen (ik zit ook nog met 'onbeperkt'). Overigens kun je met die Europa-dagbundels dan wel 35 MB per dag gebruiken in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Mental schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:02:
Er hoeft maar 1 provider te komen met een goede databundel aanbieding met een goed netwerk en de rest zal wel moeten volgen.
KPN heeft wel aangekondigd met nieuwe dataplannen te komen. Is dus even afwachten of dat gunstig gaat uitpakken. Overigens vind ik dat KPN hier in NL niet echt maatschappelijk verantwoord bezig is.
Marzman schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:27:
(...)je kan toch ook 1 GB bijkopen bij Vodafone?
Dat kan inderdaad:
Aanzetten: Sms 'internet extra aan' naar 4000 of ga naar My Vodafone om Internet Extra aan te zetten.
Uitzetten: Sms 'internet extra uit' naar 4000 of ga naar My Vodafone om Internet Extra uit te zetten.

Volgens mij gaat extra tegoed niet mee naar de volgende maand dus uitkijken of en wanneer je hiervan gebruik maakt!

Verder wordt het tijd dat Vodafone de "iPhone-abo's" omdoopt naar iPlan.
Ik wil als niet-iPhone gebruiker wèl gebruik kunnen maken van de hogere downloadsnelheid en de abonnementsvorm spreekt me aan.
T-Mobile heeft dat ook al gedaan en als de telco's elkaar tòch alleen maar na-apen, waren dan niet op dit punt?

Tenslotte:
Leuk dat Vodafone beseft dat de behoefte leeft en dus ook de mogelijkheid van VoIP toestaat (SMoIP dan weer echter niet) zolang je er de Internet Bellen BloX voor €5/maand bij neemt. Hiermee is Vodafone eerder dan KPN met het invoeren van bijbetalen voor VoIP diensten. Heeft dat het nieuws niet gehaald?
In elk geval vind ik het jammer dat dit dan weer alleen bij de duurdere abonnementen mogelijk is; gezien het daarmee gepaarde, hogere beltegoed is de VoIP behoefte immers toch ook minder?
Het voelt een beetje als de kabelaars die de afnemers van 21e eeuwse diensten (digitale tv) op blijven schepen met verplichte afname en dus ook facturering van 20e eeuwse diensten (analoge tv).
Overeenkomst: dat is een reden voor klanten om naar alternatieven te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 14:02
Ik zit sinds 17 april bij Vodafone 200 web icm 1 gb p/m. Ik heb 3g watchdog op mn galaxy s geinstalleerd, en gebruik voornamelijk wifi, (en zet 3g ook uit) nu kom ik op dik 40 MB 3g verbuik, zie ik online dat ik 393 van de 443 MB heb verbruikt, hier klopt dus geen bal van, kan iemand mij uitleggen of ik iets over het hoofd zie ?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Justin2000 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:01:
Ik zit sinds 17 april bij Vodafone 200 web icm 1 gb p/m. Ik heb 3g watchdog op mn galaxy s geinstalleerd, en gebruik voornamelijk wifi, (en zet 3g ook uit) nu kom ik op dik 40 MB 3g verbuik, zie ik online dat ik 393 van de 443 MB heb verbruikt, hier klopt dus geen bal van, kan iemand mij uitleggen of ik iets over het hoofd zie ?
Ik heb hetzelfde, volgens mijn monitor app gebruik ik de laatste 2 maanden rond de 800mb, volgens vodafone dik anderhalve gb tot 2 gb per maand.
De rekening is ook dermate on inzichtelijk dat je er echt niets mee kan maar ik twijfel enorm aan de juistheid van de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Het is idd heel apart hoe de providers het data verbruik meten. Zo ging mij zus ook over haar limiet van 1 GB, waar ze voornamelijk WIFI heeft gebruikt. Zelfs zette zij 3g/dataroaming/data, kortom alle mobiele internet verbindingen uit, toch had ze volgens VF data verbruikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Justin2000 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:01:
Dit dacht ik ook de eerste keer dat ik die pagina zag, maar besefte me al snel dat dit getal dat ze laten zien juist de MB's zijn die je nog over hebt.
En jawel, 443 minus "dik 40 MB" is inderdaad 393.
ik ben wel benieuwd hoe dik die 40 MB was, want bij mijzelf merk ik dat 3G watchdog juist iets sneller telt als de vodafone site, (wat dus juist wel veilig is).

(dit verklaard alleen Justin z'n idee, mental en beyazz zullen wel een andere vodafone-bug hebben zo te zien.)

---edit--
Oja, justin, ook het feit dat je maar 443 hebt deze maand i.p.v. 1024 is verklaarbaar; 443 is precies ((30-17)/30)*1024 (naar beneden afgerond, dat wel natuurlijk)
m.a.w., je krijgt je databundel altijd op de eerste van de maand, maar omdat dit je eerste maand is krijg je maar een deel, je betaald de eerste maand ook alleen maar dit deel van je normale maandbedrag.

[ Voor 17% gewijzigd door MaffeMaarten op 27-04-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Ik kan mijn dataverbruik niet online zien, val nog onder de oude FUP maar krijg wel brieven over het feit dat ik een limiet overschrijd waar mijn eigen telling het niet mee eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Laatst online: 08-11-2024
Met de huidige smartphones en downloadsnelheden verstook je je datalimiet sneller dan je zou denken , de meeste fup's en limieten zijn in mijn ogen dan ook niet echt van deze tijd.

Ik kijk op mijn Nokia n900 regelmatig uizendinggemist.nl via 3,5g / hsdpa.
Ik kijk dan de desktop versie omdat je op de mobiele versie niet alle uitzendingen kunt terugkijken maar slechts een zeer beperkt deel.
Het kijken van de uitzendingen kost maar liefst ruim 20 MB per 5 minuten , m.a.w. ongeveer 250 MB per uur.

Als je dus een half uurtje per dag de desktop versie van uitzendinggemist.nl via 3,5g /hsdpa zou bekijken op je smartphone verstook je dus al 30X125 MB= 3750 MB per maand _O- .

Hieronder een lijstje van mijn data verbruik per 10 minuten op mijn smartphone:

- Uitzendinggemist.nl via browser /desktop versie: 40 MB per 10 minuten.
- Uitzending gemist via programma / toepassing: 15 MB per 10 minuten.
- YouTube via browser /desktop versie: 30 MB per 10 minuten.
- YouTube via programma / toepassing: 10 MB per 10 minuten.
- Voice over ip /Skype: 2 MB per 10 minuten.
- Radio streamen via Nokia internetradio: 7 MB per 10 minuten.

[ Voor 8% gewijzigd door janzeeschuimers op 27-04-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 14:02
MaffeMaarten schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:52:
[...]

Dit dacht ik ook de eerste keer dat ik die pagina zag, maar besefte me al snel dat dit getal dat ze laten zien juist de MB's zijn die je nog over hebt.
En jawel, 443 minus "dik 40 MB" is inderdaad 393.
ik ben wel benieuwd hoe dik die 40 MB was, want bij mijzelf merk ik dat 3G watchdog juist iets sneller telt als de vodafone site, (wat dus juist wel veilig is).

(dit verklaard alleen Justin z'n idee, mental en beyazz zullen wel een andere vodafone-bug hebben zo te zien.)

---edit--
Oja, justin, ook het feit dat je maar 443 hebt deze maand i.p.v. 1024 is verklaarbaar; 443 is precies ((30-17)/30)*1024 (naar beneden afgerond, dat wel natuurlijk)
m.a.w., je krijgt je databundel altijd op de eerste van de maand, maar omdat dit je eerste maand is krijg je maar een deel, je betaald de eerste maand ook alleen maar dit deel van je normale maandbedrag.
Hey bedankt! klopt als een bus.!

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap helemaal niet hoe vodafone het dataverbruik berekend. Volgens mijn monitor tool op m'n htc desire heb ik 470 mb verbruikt. De vodafone factuur geeft na optellen via bellen.com een totaal van 902 mb :? 8)7

Mijn abbo is uit juni 2010 dus ik val als het goed is nog onder de oude fup regeling. Ik zie nu opeens dat ik sinds kort in my vodafone onder m'n balkje van verbruikskosten nog een extra balk heb die mijn zorgeloos web tegoed aangeeft. Van 0.00 tot 1024 mb. Mijn huidige tegoed is nu 0.00 en ik zit opeens 18 euro over m'n bundel. Ik heb pas sinds een paar dagen deze statusbalk van m'n internet in my vodafone staan, een paar dagen geleden was deze balk er nog niet. Ook raar dat ik volgens mijn tel nog maar 394 mb heb verbruikt terwijl vodafone zegt dat ik al over de 1024 zou zitten. Herkennen meer mensen dit?

edit: als ik ga internetten en ik refresh mijn tegoed en verbruik in my vodafone worden de kosten hoger.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:46:
Mijn abbo is uit juni 2010 dus ik val als het goed is nog onder de oude fup regeling. Ik zie nu opeens dat ik sinds kort in my vodafone onder m'n balkje van verbruikskosten nog een extra balk heb die mijn zorgeloos web tegoed aangeeft. Van 0.00 tot 1024 mb. Mijn huidige tegoed is nu 0.00 en ik zit opeens 18 euro over m'n bundel.
edit: als ik ga internetten en ik refresh mijn tegoed en verbruik in my vodafone worden de kosten hoger.
Zie ik nu ook ja. Ik heb ook nog een oud FUP abo. Teller staat op 0.00, maar de kosten worden niet hoger als ik nu over 3G aan het internetten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:00:
[...]

Zie ik nu ook ja. Ik heb ook nog een oud FUP abo. Teller staat op 0.00, maar de kosten worden niet hoger als ik nu over 3G aan het internetten ben.
bij mij wel, duurt een half uurtje voordat het geupdate is. Nu heb ik blijkbaar toch een vast datalimiet, niet conform de voorwaarden destijds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
oh, pas na een half uur, zo lang heb ik nog niet gewacht. Laat nu wat youtube filmpjes draaien dan zie ik het zo wel (of hopelijk niet :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleem. Bij mijn tegoed en verbruik staat uit het niets dat ik ineens een dataverbruikmeter heb. Terwijl ik dit in april nog niet had. Ik heb mijn abonnement in juni 2010 afgesloten.

Edit:

Ik lees net dat wel meer mensen hier last van hebben. Ik vind dit wel vreemd eigenlijk..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bij mij staat de verbruiksmeter er ook, gaat om een abonnement met fup uit 2008 wat vóór de wijziging in voorwaarden verlengd is. Staat op 0MB (wat goed kan kloppen, ik heb nog nooit op m'n dataverbruik gelet/bezuinigd), maar ik heb géén extra kosten (tot nu toe). Desondanks toch morgen gelijk maar even een belletje richting vodafone want dit kan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:46:
Ik snap helemaal niet hoe vodafone het dataverbruik berekend. Volgens mijn monitor tool op m'n htc desire heb ik 470 mb verbruikt. De vodafone factuur geeft na optellen via bellen.com een totaal van 902 mb :? 8)7
Gokje: bellen.com telt de dubbele posten ook gewoon dubbel (doet Vodafone zelf ook, met standaard + high verbruik, dan staan je sessies daar dubbel op).

Verder denk ik dat Vodafone met het tooltje op hun site weer een tijdelijke berekening doet die niet klopt. Da's dan een andere berekening dan die die de facturatiesoftware uiteindelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzle schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:13:
Bij mij staat de verbruiksmeter er ook, gaat om een abonnement met fup uit 2008 wat vóór de wijziging in voorwaarden verlengd is. Staat op 0MB (wat goed kan kloppen, ik heb nog nooit op m'n dataverbruik gelet/bezuinigd), maar ik heb géén extra kosten (tot nu toe). Desondanks toch morgen gelijk maar even een belletje richting vodafone want dit kan natuurlijk niet.
Ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt, ik ga morgen ook bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Laatst online: 30-09 14:30

WebHawk

Klaphark

Ik heb ook ineens de megabytemeter. Hoewel ik hoop dat het een foutje is gaat het als ze hem echt gaan pushen wel een vroegtijdig einde van mijn abonement worden. Heb hem sinds 2006 en deze week precies een jaar geleden (met 2 jaar) verlengd.

edit: Hier een voorbeeld van de teller:

Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/dog/s-b163ffae7cf0

edit2: Inmiddels dankzij bellen.com ontdekt dat ik seriously f*cked ben als ik daadwerkelijk zo'n datalimiet zou hebben; ik heb in april 2348MB verbruikt. Joy.

[ Voor 35% gewijzigd door WebHawk op 01-05-2011 22:26 ]

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 20:18
Ik heb inderdaad precies hetzelfde, lijkt me niet echt dat ze dit zomaar aan je contract toe kunnen voegen zonder verlenging / opnieuw tekenen? Dit is niet waar je als consument mee akkoord bent gegaan..
Pagina: 1 ... 9 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!