sverzijl schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:57:
('gunstigere voorwaarden' als in de FUP bedoel je neem ik aan)
Tja, maar tegen welke prijs, als je daarvoor 25 euro/maand moet blijven betalen terwijl een sim-only verlenging voor hetzelfde 'pakket' maar
(uit mn hoofd) 15 euro/maand kost dan weet ik niet of dat nou zo slim is.
Bij SimOnly's kun je de SMS-verdubbelaar niet aanzetten, dus 'hetzelfde pakket' gaat daar niet bij op.
Tevens zit er bij SimOnly-pakketten geen telefoon waar je al (veel) geld voor kunt vangen en kunt besteden.
Ik ga nog een keer offtopic en dan houd ik er ook weer over op
Ansich hoeft het niet altijd handig te zijn nee, waarom ik het heb gedaan:
- Toestellen behoud ik toch geen twee jaar, ik koop los wanneer ik wil zonder aan termijnen vast te zitten
- Elk jaar verlengen met een 1 jarig abonnement en een high-end phone is erg prijzig om elk jaar te doen
- Ik betaal persoonlijk liever in 1x een groot bedrag voor een telefoon met daarnaast lage maandkosten
- Ik hoef geen datalimiet van 1GB, dat is te weinig.. Niet dat ik 10GB gebruik per maand, maar >1GB is zeker
Het ligt specifiek aan de persoon of dit nou beter / goedkoper / duurder is...
Ik betaal nu 25,00 euro voor een abonnement wat normaal 46,00 euro zou kosten...
Het is afgesloten voor 2 jaar, dus simpel gezegd zou dat kosten: 24 x 25,00 euro = 600,00 euro
Hetzelfde abbo sluit je nu af voor 12 x 23,00 euro + 12 x 46,00 euro = 828,00 euro met daarbij 1GB datalimiet.
Daar zit al een voordeel in van 200,00 euro... Ik kreeg er een telefoon bij die ik verkocht voor 300,00 euro..
Zodoende had ik 500,00 euro te besteden voor de aanschaf van een nieuwe telefoon wat ik dan ook gedaan heb. Nu heb ik dus uiteindelijk, de telefoon die ik wilde hebben (moeilijk te verkrijgen in reguliere winkels en dan altijd met dure twee jarige abonnementen) en ik heb ook nog is lage maandlasten wat ik persoonlijk erg fijn vind.
Je kan ook zeggen dat mijn telefoonkosten over 2 jaar 600,00 euro waren en de telefoon 300,00 euro op bracht. 300,00 euro delen door 24 maanden is 12,50 euro per maand. Bijna hetzelfde als het genoemde SimOnly abonnement, alleen hierbij is er wel SMS-verdubbelaar mogelijk wat ik persoonlijk dan ook wilde.
Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt...
Binnenkort koop ik weer een nieuw duur los toestel voor een hoge prijs, maar ik blijf wel lage maandkosten houden. Als ik een nieuwe telefoon wil terwijl ik een duur twee jarig abonnement zou hebben zou dat op de
lange termijn meer gekost hebben. Nogmaals het ligt echt aan de persoon en zijn eisen en wensen op dit gebied.