Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Vodafone geeft aan dat je tot 10x het gemiddelde van alle gebruikers mag gebruiken. Zeg dat, in het huidige smartphonetijdperk (Twitter, Facebook, e-mail, WhatsApp), het gemiddelde 250 MB is. Dan mag je dus tot 2,5 GB gebruiken. Pas daarboven krijg je een waarschuwing.

Overigens heb ik Vodafone nog nooit horen klagen over mijn dataverbruik, dat toch best wel fors is (1,5 GB gemiddeld per maand, schat ik).

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 11-05-2011 14:09 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

sverzijl schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:57:
[...]

('gunstigere voorwaarden' als in de FUP bedoel je neem ik aan)

Tja, maar tegen welke prijs, als je daarvoor 25 euro/maand moet blijven betalen terwijl een sim-only verlenging voor hetzelfde 'pakket' maar (uit mn hoofd) 15 euro/maand kost dan weet ik niet of dat nou zo slim is.
400 belminuten of smsjes en FUP internet voor €11,95.
Dat ga je echt nergens meer vinden hoor, en als de plannen door gaan van KPN e.d., na de zomer al helemaal niet.

@Alex).
Volgens VF verbruikt de gemiddelde klant slechts 80MB per maand.
Maar klagen doen ze niet snel hoor. Je moet best wat GB's verstoken wil je de brief krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door EWK op 11-05-2011 14:16 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

sverzijl schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:57:
('gunstigere voorwaarden' als in de FUP bedoel je neem ik aan)

Tja, maar tegen welke prijs, als je daarvoor 25 euro/maand moet blijven betalen terwijl een sim-only verlenging voor hetzelfde 'pakket' maar (uit mn hoofd) 15 euro/maand kost dan weet ik niet of dat nou zo slim is.
Bij SimOnly's kun je de SMS-verdubbelaar niet aanzetten, dus 'hetzelfde pakket' gaat daar niet bij op.
Tevens zit er bij SimOnly-pakketten geen telefoon waar je al (veel) geld voor kunt vangen en kunt besteden.

Ik ga nog een keer offtopic en dan houd ik er ook weer over op

Ansich hoeft het niet altijd handig te zijn nee, waarom ik het heb gedaan:
- Toestellen behoud ik toch geen twee jaar, ik koop los wanneer ik wil zonder aan termijnen vast te zitten
- Elk jaar verlengen met een 1 jarig abonnement en een high-end phone is erg prijzig om elk jaar te doen
- Ik betaal persoonlijk liever in 1x een groot bedrag voor een telefoon met daarnaast lage maandkosten
- Ik hoef geen datalimiet van 1GB, dat is te weinig.. Niet dat ik 10GB gebruik per maand, maar >1GB is zeker

Het ligt specifiek aan de persoon of dit nou beter / goedkoper / duurder is...

Ik betaal nu 25,00 euro voor een abonnement wat normaal 46,00 euro zou kosten...
Het is afgesloten voor 2 jaar, dus simpel gezegd zou dat kosten: 24 x 25,00 euro = 600,00 euro
Hetzelfde abbo sluit je nu af voor 12 x 23,00 euro + 12 x 46,00 euro = 828,00 euro met daarbij 1GB datalimiet.

Daar zit al een voordeel in van 200,00 euro... Ik kreeg er een telefoon bij die ik verkocht voor 300,00 euro..
Zodoende had ik 500,00 euro te besteden voor de aanschaf van een nieuwe telefoon wat ik dan ook gedaan heb. Nu heb ik dus uiteindelijk, de telefoon die ik wilde hebben (moeilijk te verkrijgen in reguliere winkels en dan altijd met dure twee jarige abonnementen) en ik heb ook nog is lage maandlasten wat ik persoonlijk erg fijn vind.

Je kan ook zeggen dat mijn telefoonkosten over 2 jaar 600,00 euro waren en de telefoon 300,00 euro op bracht. 300,00 euro delen door 24 maanden is 12,50 euro per maand. Bijna hetzelfde als het genoemde SimOnly abonnement, alleen hierbij is er wel SMS-verdubbelaar mogelijk wat ik persoonlijk dan ook wilde.

Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt...

Binnenkort koop ik weer een nieuw duur los toestel voor een hoge prijs, maar ik blijf wel lage maandkosten houden. Als ik een nieuwe telefoon wil terwijl ik een duur twee jarig abonnement zou hebben zou dat op de
lange termijn meer gekost hebben. Nogmaals het ligt echt aan de persoon en zijn eisen en wensen op dit gebied.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:43
Ik heb een vraagje over de Direct-sales van veronica, nu het daar hier toch over gaat.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik een hele goede aanbieding had gevonden toen ik mijn desire kocht (17,25, 200/400 abbo + 1GB inet) omdat dat destijds verreweg de goedkoopste actie was die ik te vinden was (eind vorig jaar), maar vooral ook omdat hier NIKS bij stond over "actie is geldig de eerste 12 maanden van je 24 maanden abonnement."

Ik ging er dus vanuit dat de actie-prijs 24 maanden zou gelden, en dat ik daarna alsnog naar de 35 euro of wat is het zou gaan. Maar als ik de bovenstaande berichten goed snap dat heb jij bij de directsales-acties zelfs daar geen last van en blijft het voor altijd (mist doorlopen) de actieprijs, dat zou nog veel mooier zijn!! 8)

Hebben mensen hier al ervaringen mee? Dat de prijs laag bleef na de 12/24 maanden, of juist niet? Zou ik graag willen weten, want zoals de direct-sales klanten ook allemaal weten: geen prijzen op het papieren contract. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Is gewoon de volledige looptijd inderdaad, dat is juist iets wat het interessant maakte.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zojuist de 'internet op reis' Blox aangezet, maar kreeg toen direct ook een sms van 'web 1gb is afgemeld' :s

Ik heb een vodafone Bel+Sms+Web 200 abbonement. Wat is dan nu mijn limiet voor dataverkeer? gewoon 1gb toch neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22
EWK schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:11:
[...]

400 belminuten of smsjes en FUP internet voor €11,95.
Dat ga je echt nergens meer vinden hoor, en als de plannen door gaan van KPN e.d., na de zomer al helemaal niet.
ok, nog 1 keer dan ;)
Ik reageerde iemand die een duur abo had afgesloten van 25 euro/maand voor 300mins. Daar ga je echt wel ruim onder komen als je een sim-only abo neemt/verlengt. Door laten lopen voor diezelfde prijs (die eigenlijk inclusief toeslag is voor de 'gratis' telefoon) is dan jezelf tekort doen.
Alex) schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:08:
Vodafone geeft aan dat je tot 10x het gemiddelde van alle gebruikers mag gebruiken. Zeg dat, in het huidige smartphonetijdperk (Twitter, Facebook, e-mail, WhatsApp), het gemiddelde 250 MB is. Dan mag je dus tot 2,5 GB gebruiken. Pas daarboven krijg je een waarschuwing.
Ware het niet dat Vodafone blijft volhouden dat het gemiddelde 80MB/maand is. Tel uit je 'winst'.
CLB schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:23:
[...]
Ik ga nog een keer offtopic en dan houd ik er ook weer over op
Zie je reactie nu pas. Geen zin om het na te rekenen, maar ik zal je op je woord geloven dat je voor jouw specifieke situatie de juiste keuze hebt gemaakt. Was even bang dat je zonder nagedacht te hebben alleen maar voor de FUP je huidige abo zou laten doorlopen terwijl daar een toestel-toeslag' op blijft zitten (ook na je huidige 1/2 jaar) zonder dat je dan weer een nieuwe toestel krijgt (die krijg je alleen als je 'verlengt'). Vodafone ziet natuurlijk graag klanten die eerst voor 1 of 2 jaar een abo+phone nemen en datzelfde abo doodleuk laten doorlopen na die 1 of 2 jaar.

(Zelf sluit ik overigens ook geen abo af waar toestel bij de prijs in zit, maar altijd abo los en toestel los. Toestel komt op de zaak, dus naast BTW aftrek ook nog eens 28% investeringsaftrek en natuurlijk ook nog de gebruikelijk afschrijving die de uiteindelijke kosten drukken. Maar daar heb je natuurlijk niet zo veel aan als consument.)

[ Voor 60% gewijzigd door sverzijl op 11-05-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:03
Als ik inlog op de vodafone website zie ik bij onder mijn verbuik bij extra's staan: zorgeloos web. Nu vraag ik me af of er mensen zijn die het abo na september 2010 hebben afgesloten die even zouden willen kijken wat er staat. Volgens mij heb ik namelijk nog geen datalimiet (kan ook nergens mijn verbruikte mb's zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:01
Interessante discussie over het laten doorlopen van abonnementen. Ik heb in december 2009 een Super SIM Only abonnement afgesloten, dat was zo'n abonnement dat je toen alleen in de winkel kon krijgen bij het tonen van een iPhone (hij is ook gekoppeld aan mijn IMEI).

Dat abonnement loopt twee jaar en is op wat onhandigheden na (ik kan geen Blox gebruiken) erg gunstig (want FUP en goedkoop). Weet iemand hoe het na de twee jaar van dit abonnement zit? Ga ik dan meer betalen? Zijn er Super SIM Only gebruikers van wie het abonnement al verlopen is?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:32
posttoast schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:32:
Interessante discussie over het laten doorlopen van abonnementen. Ik heb in december 2009 een Super SIM Only abonnement afgesloten, dat was zo'n abonnement dat je toen alleen in de winkel kon krijgen bij het tonen van een iPhone (hij is ook gekoppeld aan mijn IMEI).

Dat abonnement loopt twee jaar en is op wat onhandigheden na (ik kan geen Blox gebruiken) erg gunstig (want FUP en goedkoop). Weet iemand hoe het na de twee jaar van dit abonnement zit? Ga ik dan meer betalen? Zijn er Super SIM Only gebruikers van wie het abonnement al verlopen is?
SSU is in principe een gewoon abonnement met korting. Je zal na die 2 jaar bij verlenging over gaan op het gewone abonnement met reguliere tarieven vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:01
Sypher schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:48:
[...]

SSU is in principe een gewoon abonnement met korting. Je zal na die 2 jaar bij verlenging over gaan op het gewone abonnement met reguliere tarieven vrees ik.
Ai, da's jammer. Binnenkort toch maar even checken dan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Bij verlenging zei hij heh, als je er niks aan doet blijf je gewoon die minuten / sms en FUP houden voor dat lage bedrag.. Als jij nog even door kan met je iPhone natuurlijk ideaal, ook ideaal als je een nieuw los toestel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben anderen ook het gevoel dat het Vodafone netwerk een stuk langzamer is dan pak em weg 10 maanden geleden. Ik weet nog dat ik toen ik net mij galaxy S had ik een youtube filmpje in HOGE kwaliteit binnen 5 seconde geladen had. Nu duurt t al gauw 45 seconden- 1 minuutt, ongeacht het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 12:59
Dat ligt vooral aan YouTube. Laatste tijd erg traag geworden.
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:25:
Hebben anderen ook het gevoel dat het Vodafone netwerk een stuk langzamer is dan pak em weg 10 maanden geleden. Ik weet nog dat ik toen ik net mij galaxy S had ik een youtube filmpje in HOGE kwaliteit binnen 5 seconde geladen had. Nu duurt t al gauw 45 seconden- 1 minuutt, ongeacht het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

--Christiaan-- schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:15:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. Het netwerk van VF is ook slomer geworden.
Vroegah haalde ik met speedtests inderdaad de 3 Mbit, nu zit ik vaker 0.3 (!!) Mbit !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Christiaan-- schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:15:
[...]
Bij wifi-gebruik is het anders nog razendsnel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:19:
[...]

Bij wifi-gebruik is het anders nog razendsnel
Doe voor de gein eens een speedtest met de Speedtest.net app...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Freekers schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:20:
[...]
Doe voor de gein eens een speedtest met de Speedtest.net app...
Via speedtest.ziggo.nl
VF mobile -> N900 4.8mbit/s down / 1.2 up

locatie van de telefoon = Roosendaal (brabant )

Dus aan de netwerksnelheid ligt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:25:
[...]

Via speedtest.ziggo.nl
VF mobile -> N900 4.8mbit/s down / 1.2 up

locatie van de telefoon = Roosendaal (brabant )

Dus aan de netwerksnelheid ligt het niet
Amsterdam: 2.6,bit/s down en 1.1 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou, dan suckt Eindhoven gewoon heel hard: 0.83 Mbit down / 0.35 Mbit up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Freekers schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:54:
Troost je, als ik straks weer thuis ben is er alleen maar 2G beschikbaar .... ( terwijl al 4 jaar geroepen wordt dat er UMTS bij ons zou zijn )

Sommige straten gewoon GEEN bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook woonachtig in Ehv, en ik kan idd beamen dat het netwerk tov een jaar geleden op veel plaatsen ongelofelijk langzaam is geworden. Als ik op de markt zit in Ehv midden in het centrum krijg ik gewoon géén fatsoenlijk 3G. Dat is echt te gek voor woorden. Denk dat ik nog snel een abo afsluit bij KPN vóór de nieuwe voorwaarden ingaan met nieuwe tarieveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 05:22
Volgens mij kampt zowat iedere provider de laatste tijd met dat probleem. Alleen bij T-Mobile is het uitgebreid in het nieuws geweest omdat het echt onwerkbaar was. Bij Vodafone valt het nog mee, maar op Utrecht CS gaat het bijv. ook niet van harte... Hangt erg af van de tijd van de dag e.d. Maargoed, KPN schijnt er ook last van te hebben, maar wellicht weer op andere plekken dan Vodafone en T-Mobile...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:25:
"Zo kwam deze provider er door DPI achter dat veel klanten video’s niet afkijken en dus besloot Vodafone video’s in delen in te laden, zodat minder bandbreedte van het netwerk gebruikt wordt. Ook Vodafone stelt nooit naar inhoud te kijken."

Van Nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ja, wat gruwelijk irritant is, want het is nu ook bijna onmogelijk geworden om een filmpje voor te laden, waardoor het ding iedere keer aan het eind van een stukje stopt met afspelen.

En wie de Youtube-app kent, weet dat je dan weer helemaal opnieuw kan beginnen...

Als je niet voorlaad stopt de stream trouwens ook erg vaak zomaar ergens in het midden van een filmpje. Dat was eerst echt stukken beter, ze hebben nu de complete gebruikerservaring verkracht.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 18:30
Vroeg me idd al af waarom YouTube niet meer wilde bufferen.
ligt dus gewoon aan vf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ik zit het nu even te testen bij Vodafone, bij zowel YouTube als ook video's van bijv. Tweakers.net.

Ze hebben wel een heel apart systeem: het ding buffert ongeveer 70 seconden vooruit op ~2 a 3x van de snelheid van de video. Dan stopt het helemaal. Een paar seconden voordat hij bij een 'onafgespeeld stuk' aankomt wordt er weer snel een heel stuk gebufferd; seconde of 10-20 in 1x, daarna gaat het weer in één keer een flink stuk vooruit.

Bij mij ging het in 100% van de gevallen goed, hoewel het moment waarop er doorgebufferd wordt na 1 a 2 minuten wel heel krap is waardoor ik me kan voorstellen dat het bij een druk netwerk (bijv. als overschakelen naar hspa lang duurt) mis kan gaan...

Bij de Android-app kun je trouwens gewoon seeken, en dat werkt lekker snel via Voda.

Op zich is de methode die ze gebruiken wel logisch: want dit is het patroon dat je het liefst hebt op een netwerk: even in zo hoog mogelijke modus zo veel mogelijk data doorpompen en dan even pauze. Een beetje uitbalanceren is wel een idee: niet zo krap meer alsnog beginnen met doorpompen maar dat iets vroeger doen, en als het kan eventueel netwerkbelasting meenemen bij de doorstuursnelheid; de betreffende mast(en) kunnen gekoppeld worden aan het netwerkverkeer waardoor er op drukke plekken een grotere readahead wordt aangehouden.

Maargoed, zo slecht vind ik het nog niet al met al... als ze dit niet zouden doen dan zou het netwerk een stuk drukker zijn. Ben benieuwd wanneer ze beginnen met (afh. van de client) images embedden in opgevraagde html. Dat zou ook nog schelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04
Ik heb nergens last van eigenlijk, 2.2 Mbit down, 1.1 up.

Ik mag ook weer gaan verlengen, maar ik vraag me af wat er gebeurd op het moment dat ik gewoon niets doe en het stilzwijgend verlengd wordt. Hou ik dan de FUP (en kennelijk ook het niet afronden op hele minuten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dragor schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:31:
[...]

Ik heb nergens last van eigenlijk, 2.2 Mbit down, 1.1 up.

Ik mag ook weer gaan verlengen, maar ik vraag me af wat er gebeurd op het moment dat ik gewoon niets doe en het stilzwijgend verlengd wordt. Hou ik dan de FUP (en kennelijk ook het niet afronden op hele minuten)?
In principe wel, kan me echter voorstellen dat daar administratief wat 'fout' bij kan gaan en dat je er achteraan moet zelf, maar het moet wel mogelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dan wordt het gewoon per maand verlengd ja met die oude voorwaarden, dus FUP en geen afronding..
Als je telefoon nog goed is, of je zelf een los toestel koopt is dat het beste om te doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 18:30
Dan krijg je ook geen nieuwe gsm van 400€ en betaal je het normale maandtarief zonder korting. Of dat nu zo verstandig is..

Edit
Zei je eigenlijk al.

[ Voor 13% gewijzigd door coob op 25-05-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je betaald in 1x een hoog bedrag en behoud betere voorwaarden.. Tsjaa hoe of wat is erg persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04
coob schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:58:
Dan krijg je ook geen nieuwe gsm van 400€ en betaal je het normale maandtarief zonder korting. Of dat nu zo verstandig is..

Edit
Zei je eigenlijk al.
Ik heb een sim-only bellen+sms+web 70, als ik dit nu verleng krijg ik een datalimiet van 250MB en ik krijg 4 maanden +/- 7 euro korting. Mijn Nexus One doet het ook nog prima.
Dus voor mij is dan verstandiger om stilzwijgend te verlengen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Dragor op 25-05-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:46

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Daar zit ik nu ook naar te kijken,heb nu zelf een nieuw toestel gehaald in buitenland,en als ik kijk wat ik p/m betaal is dit maar 1-5 euro p/m goedkoper dan mijn oude onbeperkte abbo waar ik nu nog op zit..

Denk dat ik dus wacht tot vf het aan hun kant veranderd om dan over te gaan naar een ander abbo :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CLB schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:59:
Je betaald in 1x een hoog bedrag en behoud betere voorwaarden.. Tsjaa hoe of wat is erg persoonlijk
Daarom heb ik een week voordat de voorwaarden nieuwe ingingen een tweejarige SIM-only verlenging afgesloten zodat ik nu in ieder geval tot december 2012 een FUP heb voor een habbekrats per maand Afbeeldingslocatie: http://i.fok.nl/s/spinsmile.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 21:38
Mijn B+S+W met 1 GB data abo is vanavond ingegaan na nummerportering. Eerst even een speedtest gedaan en 2 webpagina's geopend om te kijken of internetinstellingen ok zijn. Daarna een myvodafone account aangemaakt en nu zie ik bij tegoed:

Blox
Web 1 GB tegoed:
853,33 MB

In welke berekening is 1GB gelijk aan 853MB?! Mijn korte internetverbinding heeft volgens Watchdog 3G (android) 7,68MB gekost.

Ik las wel wat oude berichten dat die meter niet klopte maar dat zou inmiddels toch wel opgelost moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Polster schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:40:
Mijn B+S+W met 1 GB data abo is vanavond ingegaan na nummerportering. Eerst even een speedtest gedaan en 2 webpagina's geopend om te kijken of internetinstellingen ok zijn. Daarna een myvodafone account aangemaakt en nu zie ik bij tegoed:

Blox
Web 1 GB tegoed:
853,33 MB

In welke berekening is 1GB gelijk aan 853MB?! Mijn korte internetverbinding heeft volgens Watchdog 3G (android) 7,68MB gekost.

Ik las wel wat oude berichten dat die meter niet klopte maar dat zou inmiddels toch wel opgelost moeten zijn?
1024/30*25
spoiler:
Het is vandaag de 6e, je betaald geen volle maand en je krijgt geen volle maand).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Ah op die fiets. Ik dacht eigenlijk dat de maandtermijnen nu telkens van de 6e tot de 6e zouden lopen. Maar dan klopt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een zakelijk abo met "Email Plus"......ben ervan overtuigd dat het 6mnd geleden verkocht is met een datalimiet van 250mb. Toen was dit voor mij aantrekkelijker dan onbeperkt Internet met datalimiet 1GB omdat ik toch niet zoveel internet.
Heb deze week mijn hoge rekeningen eens nader bekeken en maar eens gebeld naar de Helpdesk. Wat blijkt? Email Plus schijnt een optie te zijn waarbij je enkel toegang hebt tot Internet maar voor datagebruik gewoon moet betalen per MB.
Alleen al de laatste maand heb ik een dataverbruik van € 80,-!! Zit regelmatig in buitenland en heb hoog belverbruik, waardoor het me niet eerder opviel.

Volgens Helpdesk heb ik 'gewoon pech" omdat ik de abonnementsverlenging/wijziging telefonisch heb laten uitvoeren en kunnen zij geen klacht deponeren.

Iemand een idee of ik hier toch iets mee kan, gaat om enkele honderden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 10:47
Polster schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:15:
Ah op die fiets. Ik dacht eigenlijk dat de maandtermijnen nu telkens van de 6e tot de 6e zouden lopen. Maar dan klopt alles.
Uitleg van Marzman klopt niet per se volgens mij. Ik heb gisteren verlengd naar 1gb bel/web etc., kom van FUP abbo. Is meteen overgezet en begon ook met ~880 MB. Ik vermoed voor mij dat dat de data is die ik blijkbaar tot de 16e heb gebruikt, alhoewel ik me 120mb haast niet kan voorstellen, is nogal weinig. Daarnaast lijkt het me nogal vreemd om een limiet met terugwerkende kracht in te stellen.

But then again, het blijven providers, die nemen het niet zo nauw met hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:10:
Ik had een zakelijk abo met "Email Plus"......ben ervan overtuigd dat het 6mnd geleden verkocht is met een datalimiet van 250mb. Toen was dit voor mij aantrekkelijker dan onbeperkt Internet met datalimiet 1GB omdat ik toch niet zoveel internet.
Heb deze week mijn hoge rekeningen eens nader bekeken en maar eens gebeld naar de Helpdesk. Wat blijkt? Email Plus schijnt een optie te zijn waarbij je enkel toegang hebt tot Internet maar voor datagebruik gewoon moet betalen per MB.
Alleen al de laatste maand heb ik een dataverbruik van € 80,-!! Zit regelmatig in buitenland en heb hoog belverbruik, waardoor het me niet eerder opviel.

Volgens Helpdesk heb ik 'gewoon pech" omdat ik de abonnementsverlenging/wijziging telefonisch heb laten uitvoeren en kunnen zij geen klacht deponeren.

Iemand een idee of ik hier toch iets mee kan, gaat om enkele honderden euro's.
Als je telefonisch iets afsluit dan wordt het toch opgenomen, dat moet je opvragen dan.
Meestal krijg je thuis toch ook een schriftelijke bevestiging thuis?
Als je in het buitenland internet dan zit er zowieso een 50 euro limiet op.

Anders een brief schrijven en zeuren dat je niet bent gewaarschuwd toen het te hoog werd en hopen op coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Ik heb eind vorig jaar via VF Directsales een abo afgesloten, zonder limiet dus FUP. Nu ga ik binnenkort op vakantie, en wil ik die voordeel-blox (goedkoper smsen) Passport aan zetten. Maar je moet dan akkoord gaan met de algemene voorwaarden.

Wat ik me afvraag is of ze je dan stiekem je FUP ontnemen omdat je abonnement in principe wijzigt (lijkt me). Iemand ervaring hiermee? Voor een paar cent sms/bel voordeel ga ik mijn FUP niet laten opheffen natuurlijk, dan sms'en we maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46
Ik zou toch even kijken wat er precies in de voorwaarden staat. Het lijkt me dat die voorwaarden alleen voor die nieuwe Blox zin en niet een wijziging van de voorwaarden van je lopende abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Erger nog, elke eenvoudige wijziging vereist dat je akkoord gaat met hun voorwaarden. Beetje heel vreemd. Ik wil me bijv. afmelden voor nummerinformatiedienst (je wordt standaard bij die nummer-info zut opgenomen, wat nou privacy?) of afmelden voor hun SMS spam.

Het gaat om deze algemene voorwaarden waar je voor elke simpele flutwijziging akkoord mee dient te gaan.

Zie daar weinig over de FUP, maar juristen weten dingen vaak leuk te verwoorden 8)7 Heb daar liever zekerheid over, weinig zin om voor de rest van de looptijd aan een limiet van 250MB te zitten en daarna te moeten betalen (dus het is geen eens een limiet...) Ook al blijf ik daar vaak onder, het is het principe he ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Sypher op 18-06-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodicloud
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 11:06
Ik zie hier mensen klagen over de datalimiet, maar is het dan echt zo makkelijk om die van 1GB te halen? Ik zit naar een abonnement te kijken, en alleen bij T-Mobile hanteren ze die limiet niet echt (nou ja, veel te sloom internet na die 1GB), maar ik wil eigenlijk niet aan T-Mobile beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 12:59
Voorwaarden kunnen je abonnement niet veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:22
Crazykenny schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:42:
Ik had woensdag ook in een keer een heel leuk data tellertje op my vodafone staan.
Mijn abbo met zorgeloos mobiel internet blox loopt ook af.
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoeveel data ik nu werkelijk verbruik. Vooral als het meer of minder dan 1gig per maand is..
Kan ik dat ergens zien? of moet ik echt de rekening gaan optellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Bel + SMS + Web-2 150 abo van Vodafone met 1gb aan datalimiet.
Thuis zet ik wifi aan en download ik soms apps en als ik buiten ben ping ik alleen, check ik fb of surf heel soms.
Maar mijn datalimitet is nu al op 746,01 MB!!!

7 juni is mijn abonnement ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tito129 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:32:
Kan ik dat ergens zien? of moet ik echt de rekening gaan optellen?
Applicatie / datacounter installeren op je toestel biedt uitkomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 05-10 14:57
Ik heb met een vorige firmware op mijn telefoon gehad dat hij 200MB in een nacht ging gebruiken.
Boosdoener was google maps.
Telefoon had geen wifi in standby om batterij te besparen :/

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Sinned123 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:14:
Ik heb met een vorige firmware op mijn telefoon gehad dat hij 200MB in een nacht ging gebruiken.
Boosdoener was google maps.
Telefoon had geen wifi in standby om batterij te besparen :/
Tja, een provider niets doen aan dat soort dingen natuurlijk. Wel slecht dat er apps zijn die zoiets doen. Zo nu en dan (eens in de 2 maanden ofzo) staat er iets aan wat de accu zo snel leegtrekt dat het ding er helemaal warm van wordt op de mijne, met data nog niet meegemaakt :+

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 21-06-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:03:
Ik heb ook een Bel + SMS + Web-2 150 abo van Vodafone met 1gb aan datalimiet.
Thuis zet ik wifi aan en download ik soms apps en als ik buiten ben ping ik alleen, check ik fb of surf heel soms.
Maar mijn datalimitet is nu al op 746,01 MB!!!

7 juni is mijn abonnement ingegaan.
Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:52:
[...]

Je abonnement is op 7 juni in gegaan maar je datacounter start op de 1e. Je had op 7 juni dus maar een data tegoed van 786MB. Ik ging hier zelf ook mee in de fout, zie mijn eerdere post op deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 16:16
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:52:
[...]

Als je abonnement op 7 juni ingaat heb je een aangepaste datalimiet voor juni. In juli is hij dan weer wel 1 Gb.

Tenzij je bedoelde dat je nu al zoveel verbruikt hebt.... dan zou ik mijn apps nagaan welke er zoveel gebruikt (youtube kan veel gebruiken, navigeren met Google maps op satelliet modus ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Overigens zie ik wel een verschil tussen de Vodafone datameter en mijn eigen met 3G Watchdog.

3GW zegt dat ik 172.26MB heb gebruikt en Vodafone zegt 221.26MB. Het kan natuurlijk zo zijn dat 3GW een keer is vastgelopen en iets niet heeft geregistreerd. Maar weet iemand of Vodafone aan blok/sessie afronding doet? De telefonisch klantenservice zegt van niet maar ik weet dat ze het een paar jaar geleden nog wel deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroem schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:59:
[...]

Als je abonnement op 7 juni ingaat heb je een aangepaste datalimiet voor juni. In juli is hij dan weer wel 1 Gb.

Tenzij je bedoelde dat je nu al zoveel verbruikt hebt.... dan zou ik mijn apps nagaan welke er zoveel gebruikt (youtube kan veel gebruiken, navigeren met Google maps op satelliet modus ook)
Ok bedankt. Nee als ik niet thuis ben gebruik ik geen youtube en maps. Dan ping ik, check ik mijn mail of surf voor een paar minuutjes. Maar het lag dus daaraan dat ik al een limiet had. Als ik met 1gb begin ga ik dat niet vol krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:16:
[...]

Ok bedankt. Nee als ik niet thuis ben gebruik ik geen youtube en maps. Dan ping ik, check ik mijn mail of surf voor een paar minuutjes. Maar het lag dus daaraan dat ik al een limiet had. Als ik met 1gb begin ga ik dat niet vol krijgen.
Staan er bij jou ook apps op je telefoon die automatisch mogen updaten?
Maps mag dat bv standaard wel en dan haal je ook data binnen.
Zelf update ik mijn apps alleen als ik op wifi zit.
Het klopt dat vodafone per 1e van de maand rekent zowel voor data
als voor minuten. De 1e maand van je abo betaal je minder abo kosten maar je heb ook minder tegoed.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik even moeten bekijken, ze vragen mij wel altijd voor updates.
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er wel een datacounter op zetten ter controle, maar als je een discussie krijgt met Vodafone heb je er niets aan......
Hun standaardreactie is dat die tellers toch niet kloppen en alleen hun eigen meting klopt, heb ik gemerkt.
Ze kunnen je dus in rekening brengen wat zij willen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Ach, Ze zeggen ook al anderhalf jaar lang dat het gemiddelde verbruik 80mb/maand is. Ondanks dat ze ook gemeld hebben dat de hoeveelheid dataverkeer in een jaar tijd verdrievoudigd is. Zowel het dataverbruik, als het aantal smartphonebezitters groeit nog steeds, en nog steeds beweren ze met droge ogen dat het gemiddelde verbruik op 80mb/maand ligt.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Een standaard brief is moeilijk aan te passen..

Ik had laatst iemand aan de telefoon van vodafone die mij het heugelijke nieuws melde dat ik mijn abbo kon verlengen. Ik kon wat minder gaan bellen, kreeg 50% korting bla bla en kon vrolijk door blijven internetten...

Dus ik vroeg maar jullie cappen toch met het nieuwe abbo op 1 Gb ? Dus ik hoorde ja aan de andere kant, maar hoeveel verbruikt u dan? Ja toch wel 3,5Gb .... Einde gesprek, haudoe en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op zondag 26 juni 2011 @ 08:43:
[...]

Staan er bij jou ook apps op je telefoon die automatisch mogen updaten?
Maps mag dat bv standaard wel en dan haal je ook data binnen.
Zelf update ik mijn apps alleen als ik op wifi zit.
Het klopt dat vodafone per 1e van de maand rekent zowel voor data
als voor minuten. De 1e maand van je abo betaal je minder abo kosten maar je heb ook minder tegoed.
Blijkt dat ik verkeerd heb gekeken, de 780 mb wat op stond betekende dat ik nog zoveel datalimiet over heb. Niet dat dit het limiet is wat ik heb verbruikt.

Er staat trouwens bij Blox, BloX Dubbel SMS 0,00 per maand. Wat houdt dit in en is het dan gratis?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodicloud
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 11:06
Je hebt dan de optie aangezet dat je 2x zoveel smsjes mag versturen. Is idd gratis! Heb nog geen teller gevonden die echter ook je gratis smsjes kan bijhouden... Weet ook niet hoe dat precies gaat. Heb een 275 abonnement met gratis verdubbelaar. Dus 275 minuten of 275 smsjes per maand eerst, hoe is het nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Even een vraag, ik kreeg in het buitenland een sms dat de datalimit van 50mb van mijn abbonement bereikt was. Ik vroeg me af hoe je dit reset of op welke datum dit wordt gereset?
Ga volgende week namelijk weer naar het buitenland waar ik wel internet nodig heb op de mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22
GodLiker schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:16:
Even een vraag, ik kreeg in het buitenland een sms dat de datalimit van 50mb van mijn abbonement bereikt was. Ik vroeg me af hoe je dit reset of op welke datum dit wordt gereset?
Ga volgende week namelijk weer naar het buitenland waar ik wel internet nodig heb op de mobiel.
Je kan via My Vodafone deze roaming limiet uitschakelen (of een SMS sturen, instructies daarvoor staan als het goed is ook in de SMS die je gekregen hebt toen je de 50MB limiet bereikt had)

Zou dan ook meteen even een internet op reis blox aanzetten, dat is aanzienlijk goedkoper dan de normale prijs per MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorta
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
it0 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:02:
Een standaard brief is moeilijk aan te passen..

Ik had laatst iemand aan de telefoon van vodafone die mij het heugelijke nieuws melde dat ik mijn abbo kon verlengen. Ik kon wat minder gaan bellen, kreeg 50% korting bla bla en kon vrolijk door blijven internetten...

Dus ik vroeg maar jullie cappen toch met het nieuwe abbo op 1 Gb ? Dus ik hoorde ja aan de andere kant, maar hoeveel verbruikt u dan? Ja toch wel 3,5Gb .... Einde gesprek, haudoe en bedankt!
Ook ik de sjaak. 3 tot 4 GB per maand hier. Terug in de tijd, woho!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:22
3gb a 4gb met welke gsm en waardoor ligt het gebruik zo hoog(Iphone waarschijnlijk)? Ik kan jullie melden dat het verbruik gem. tussen de 300 en 400mb zit. Het gemeten verbruik bij Vodafone komt bij mij exact overeen met traffic counter app. Dit heb ik ooit wel eens gecontroleerd voor de grap :)

Aanpassen van een abo met blox etc. waar de nieuwe voorwaarden van feb 2010 bij gemeld worden, hebben geen invloed op de contractsvoorwaarden. FUP blijft FUP etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Filtert Vodafone nog steeds VoIP verkeer :? De voorwaarden van Vodafone zijn nog van voor de wetswijziging, en daar staat nog steeds in dat ze filteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

De nieuwe wet zal, nadat hij is aangenomen in eenrste instantie alleen gelden voor nieuwe abonnementen. Voor bestaande abonnenten zal het alsnog een jaar na invoering van de wet in werking treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 06-10 16:30
Is dat legaal gezien mogelijk? Het lijkt mij dat als jij de wet overtreedt dit met onmiddelijke ingang zou moeten stoppen dus het contract, of in ieder geval de voorwaarden, op de schop moeten. Die clausule zou dan dus komen te vervallen. Misschien direct een mooi pressiemiddel voor Vodafone om mensen naar een nieuw, duurder en op de KPN aangepast tarief over te laten stappen?

Ik zit zelf te denken om naar Vodafone over te stappen, omdat ik met 1GB kan leven, maar een skype/WhatsApp verbod middels mijn contract zal ik niet accepteren danwel negeren, zeker in de wetenschap dat de wet een clausule als deze verbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

De wet is volgens mij nog steeds niet door de 1e kamer, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De wet moet inderdaad nog aangenomen worden door de Eerste Kamer (na de zomer). De ingangsdatum van de wet is nog niet bekend, maar zal waarschijnlijk enkele maanden na de goedkeuring door de Eerste Kamer zijn. In het wetsvoorstel is opgenomen dat voor bestaande contracten de huidige situatie (dus géén verplichting tot netneutraliteit) nog een jaar na inwerkingtreding van de wet blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 06-10 16:30
Bedankt voor de opheldering hierover. In dat geval is het voor mij een eenvoudige keuze om over te stappen, genaaid word ik toch wel, maar dan liever wel op een manier die mij nog enigszins kan bekoren :P

Omdat ik nu nog een abonnement heb bij Hi mét de toesteltoeslag er bij in kan ik bij VF toch al meer dan 10 Euro per maand besparen door over te stappen. Bij Hi "verlengen" (lees: Nieuw contract aangaan), ga ik er ondanks dat ik naar Sim Only ga niet op vooruit qua kosten, omdat ik een FUP inruil voor een duurder internet abonnement wil ik in ieder geval een 1 GB limiet behouden. Voor mij is het duidelijk, nogmaals mijn dank :) Nu maar stilletjes hopen dat er in een jaar tijd iets bijzonders gebeurd waardoor er daadwerkelijk geconcurreerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vodafone gaat zijn prijzen waarschijnlijk ook aanpassen (per augustus ofzo?). Kans is dat Vodafone daarbij de beperkingen op VoIP (en wellicht andere diensten!) gewoon handhaaft, zulke abonnementen kunnen immers nog verkocht worden zolang de wet niet van kracht is. Na inwerkingtreding kunnen dergelijke voorwaarden van inmiddels afgesloten abonnementen nog een jaar blijven bestaan. Waarom zou Vodafone ook KPN gaan tegenwerken, als ze de opbrengst van hogere marges gewoon kunnen verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42
In elk geval de datalimieten nog lager...
Gelukkig kan ik volgende week mijn VF contract vernieuwen. Zonde van de FUP maar ja, ik wil een nieuw toestel.8)

Ik zie net dat n.a.v. dat nieuws een nieuw draadje is geopend.
Maakt dìt draadje in één keer een discussie over een vervlogen situatie hè?

[ Voor 28% gewijzigd door nobleone op 22-07-2011 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vreemd. Kpn past abo's aan en verdomd ja, vodafone volgt een week later.
Ze zouden toch geen afspraken met elkaar hebben gemaakt he, die boefjes in dit prijskartelland, corrupter dan zuid italie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nee joh, bedenk toch niet zulke rare dingen. Dit is gewoon spontaan plotseling toeval. Het komt ook maar een paar keer per jaar voor, dus ik zou het toch ergens anders in zoeken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu nou met de 'oude' abbo's ? Bij de nieuwe zou vodafone een verbod opleggen op het gebruik van bellen en sms'en via de internetverbinding, zoals met Skype en Whatsapp.

Maar hoe zit het nou precies met de oude voorwaarden ? Want daarin vermeld staat:
6. Restricties op Data Dienst
• Afhankelijk van het type Abonnement is Vodafone gerechtigd het gebruik van VoIP, SMS over IP, en het
downloaden van bestanden via een zogenaamd peer-to-peer netwerk te beperken door de
verbindingssnelheid voor deze diensten te beperken, waardoor deze diensten beperkt of niet te gebruiken
zijn.

Bron: http://www.vodafone.nl/Vo...el_breedband_juli2011.pdf
Ik ben namelijk dan nu van plan om een deze dagen alsnog een contract af te sluiten, waarbij dan gewoon de oude voorwaarden zouden moeten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
Stukfruit schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:23:
Nee joh, bedenk toch niet zulke rare dingen. Dit is gewoon spontaan plotseling toeval. Het komt ook maar een paar keer per jaar voor, dus ik zou het toch ergens anders in zoeken.
Mijn sarcasme radar is een beetje stuk. Maak je nu een grapje of niet? O-)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik kan, na de einddatum van mijn abonnement, het toch gewoon door laten lopen (stilzwijgende verlenging) onder dezelfde voorwaarden als toen ik het contract afsloot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Afaik geldt dat als nieuw abo. Zou wel mooi zijn anders, dan zou je jarenlang op voorwaarden uit het jaar 2000 door kunnen gaan :Y

ChojinZ schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:30:
[...]

Mijn sarcasme radar is een beetje stuk. Maak je nu een grapje of niet? O-)
Ik denk dat je radar best goed werkt ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Stukfruit schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:13:
Afaik geldt dat als nieuw abo. Zou wel mooi zijn anders, dan zou je jarenlang op voorwaarden uit het jaar 2000 door kunnen gaan :Y
Dat laatste is wel mijn bedoeling....

* Alex) aait z'n FUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Afaik geldt dat als nieuw abo.
Zou wel mooi zijn anders, dan zou je jarenlang op voorwaarden uit het jaar 2000 door kunnen gaan :Y
Volgens mij niet hoor, zolang jij niks doet en Vodafone je geen nieuwe voorwaarden op gaat leggen, no problem.
Ik ga mijn abbo zonder datalimiet (met fup) niet zelf opzeggen hoor, daar komt Vodafone maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je mag natuurlijk dromen :P

* Stukfruit gaat aan het eind van zijn periode lekker overstappen naar T-Mobile, heb het helemaal gehad met Vodaprut
Voor de kwaliteit hoef je iig niet meer bij VF te blijven.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Niet dat deze post nou veel bij zal dragen, maar T-mobile verkiezen boven Vodafone, haha das lachen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zolang het met T-Mobile mogelijk is om hier in de stad internet te gebruiken op m'n telefoon, terwijl dit met Vodaprut niet mogelijk is...

..en dat dan ook nog eens voor de helft van de achterlijke prijzen die ze nu gaan vragen...

Lach jij dan maar hoor ;)

De service is bij beiden net zo goed / slecht dus daar hoef je het niet voor te doen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Newsflash: ik ken genoeg mensen die dit gewoon gedaan hebben. Die zitten al jarenlang bij dezelfde provider en zijn de lachende derde. Betalen bijv. de helft van wat ik nu doe bij T-Mobile en krijgen hetzelfde. En of dit kan. Sterker nog: je bent gewoon juridisch met elkaar overeengekomen een contract aan te gaan. Zodra de looptijd voorbij is van veelal 12 dan wel 24 maanden wordt dit stilzwijgend verlengd met 1 maand (voorheen: 1 jaar). En terwijl het stilzwijgend verlengd wordt gaan de overeengekomen algemene voorwaarden nog steeds door. Die veranderen namelijk niet. Wil de provider dat wel doen, dan kun je per direct weg. En dat is het nadeel. De provider kan gewoon naar je toestappen en je een aanbod doen. Accepteer je dat: dan stap je over op nieuwe tarieven en nieuwe voorwaarden. Weiger je dat dan resteert nog enkel dat je oude abonnement gestopt word en je iets nieuws mag gaan zoeken. Maar hier gaat eerder: "geen slapende honden wakker maken" op want providers zijn niet proactief hier mee bezig.

Op deze manier wil ik T-Mobile zolang mogelijk vasthouden aan mijn Flex-abonnement + voorwaarden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Maar we hebben het hier over Vodafone :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Stukfruit schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:07:
Maar we hebben het hier over Vodafone :)
Jep, maar dit gaat in het algemeen op. Ook voor Vodafone. Enfin, Vodafone heeft het beter begrepen dan KPN. Maar toch niet helemaal. Want stel dat ik voor meer bereik mijn Flex abbo bij T-Mobile opzeg en richting Vodafone ga. Dan moet ik naar Web Smart 150 voor 48,50 euro. Mooie verdrievoudiging van de maandelijkse lasten voor mij. Maarja, wel inclusief een nieuwe telefoon.

Overigens, dit topic gaat als ik de titel zo lees over datalimieten en bestaande klanten. Welnu, hetzelfde gaat op. Bij het contract wat je hebt afgesloten met bijbehorende datalimiet ben je overeengekomen dat dit contract 1/2 jaar duurt. Vervolgens is het contract afgelopen en wordt ie stilzwijgend verlengd met 1 maand. Als Vodafone dus lagere datalimieten wil doorvoeren kan dit enkel voor nog nieuw af te sluiten abonnementen. Wil Vodafone dit ook voor bestaande, contractsvrije abonnementen. Dan hoeven zij nog slechts met het aanbod komen: overstappen of stoppen. Zolang zij dit echter niet doen, zit Vodafone vast aan de oude datalimieten die hoger zijn zoals destijds afgesproken. Dus voor zolang het duurt: gewoon je contract uitzitten en maandelijks stilzwijgend verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vertel mij dan eens waarom ik met een contract waar eerst een fup voor gold (en in principe nog steeds) zo'n mooie brief kreeg? En vertel mij eens waarom ik keihard word afgeknepen (waardoor surfen niet meer mogelijk is, dus: dikke datalimiet) als ik over de GB heen ga?

Tuurlijk, officieel is het allemaal volgens de regels, maar ze hebben het al eerder gedaan. Ik denk dat je er best van uit mag gaan dat het opnieuw zal gebeuren. Ze hebben tenslotte nooit officieel de fup vermeld, dus het zou (volgens hen) best plotseling op 200 a 300 MB per maand kunnen liggen. Daarna knijpen ze je gewoon en kan je er niets meer mee.

Dat is toch zeker wel een vorm van contractbreuk. En een heel erg smerige, imho.

Fool me once, shame on me. Fool me twice, shame on them. Vodafone is exit als ze dit ook doorvoeren.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm volgens mij battle jij in je eentje tegen Vodafone of is jullie relatie niet helemaal op en top...
Ik ben hier in de randstad zeer content met Vodafone, qua stabiliteit, winkels en data.. Ik gebruik zo'n 1.5GB tot 2.0GB per maand (waarvan zo'n 100MB via tether) en heb nooit problemen met geknepen snelheden / brieven...
Het is wel nasty as hell inderdaad, maar * CLB klopt af

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 22-07-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:12:
[...]

Jep, maar dit gaat in het algemeen op. Ook voor Vodafone. Enfin, Vodafone heeft het beter begrepen dan KPN. Maar toch niet helemaal. Want stel dat ik voor meer bereik mijn Flex abbo bij T-Mobile opzeg en richting Vodafone ga. Dan moet ik naar Web Smart 150 voor 48,50 euro. Mooie verdrievoudiging van de maandelijkse lasten voor mij. Maarja, wel inclusief een nieuwe telefoon.

Overigens, dit topic gaat als ik de titel zo lees over datalimieten en bestaande klanten. Welnu, hetzelfde gaat op. Bij het contract wat je hebt afgesloten met bijbehorende datalimiet ben je overeengekomen dat dit contract 1/2 jaar duurt. Vervolgens is het contract afgelopen en wordt ie stilzwijgend verlengd met 1 maand. Als Vodafone dus lagere datalimieten wil doorvoeren kan dit enkel voor nog nieuw af te sluiten abonnementen. Wil Vodafone dit ook voor bestaande, contractsvrije abonnementen. Dan hoeven zij nog slechts met het aanbod komen: overstappen of stoppen. Zolang zij dit echter niet doen, zit Vodafone vast aan de oude datalimieten die hoger zijn zoals destijds afgesproken. Dus voor zolang het duurt: gewoon je contract uitzitten en maandelijks stilzwijgend verlengen.
Ik kan dit beamen, mijn abo is al een tijdje afgelopen. VF belt wel eens of ik mijn abo wil verlengen en dan vertel ik dat ik niet wil verlengen wegens (voor mij) ongunstige nieuwe voorwaarden en ik geen behoefte heb aan de nieuwste telefoon (ben blij met mijn HTC touch diamond). Mijn vorige abo was een contract voor 1 jaar en heb ik 3 jaar gehad, toen kon ik goedkoper internet krijgen en heb ik een abo voor 2 jaar genomen die nu een half jaar geleden is afgelopen.
Dit is trouwens alleen gunstig als je sim only hebt, anders betaal je natuurlijk voor de premie van je oude telefoon.

Ik heb 1x een brief gehad toen had ik 7,5 GB aan data verstookt. Normaal gebruik is zo rond de 2,5 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat na de aankondigingen van KPN en Vodafone van de nieuwe tarieven dat het helemaal zo gek niet meer is om voor 2 jaar sim only te verlengen nu. Die 1 GB databundel is straks erg luxe voor dat geld.

Het voordeel daarvan is dat je zeker twee jaar voor dat tarief een databundel van 1 GB hebt. De stilzwijgend doorlopende abonnementen kunnen ieder moment door vodafone onderbroken worden (opzegtermijn 1 maand), waarna je waarschijnlijk over moet stappen naar de nieuwste, veel ongunstigere, voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Stukfruit schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:30:
Ze hebben tenslotte nooit officieel de fup vermeld, dus het zou (volgens hen) best plotseling op 200 a 300 MB per maand kunnen liggen.
Goh, en opeens lees je dan dit nieuwsbericht:
nieuws: 'Tweederde smartphonegebruikers heeft genoeg aan 250MB'

Mijn kristallen bol werkt blijkbaar nog best goed 8)

CLB schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:33:
Hmm volgens mij battle jij in je eentje tegen Vodafone of is jullie relatie niet helemaal op en top...
Ik ben hier in de randstad zeer content met Vodafone, qua stabiliteit, winkels en data.. Ik gebruik zo'n 1.5GB tot 2.0GB per maand (waarvan zo'n 100MB via tether) en heb nooit problemen met geknepen snelheden / brieven...
Het is wel nasty as hell inderdaad, maar * CLB klopt af
Ik zit "officieel" ook in de Randstad, maar het werkt juist alleen goed als ik er net iets buiten zit.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Stukfruit schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:25:
[...]

Goh, en opeens lees je dan dit nieuwsbericht:
nieuws: 'Tweederde smartphonegebruikers heeft genoeg aan 250MB'

Mijn kristallen bol werkt blijkbaar nog best goed 8)

[...]

Ik zit "officieel" ook in de Randstad, maar het werkt juist alleen goed als ik er net iets buiten zit.
Tja, als de meeste gebruikers eronder zitten, is het gewoon wanprestatie dat er zulke problemen op hun netwerk zijn, blijkbaar is er geen bandbreedte schaarste (dat geven ze zelf toe met hun statistieken). Zullen ze volgend jaar wel versneld wat schulden aflossen zodat ze nog in de rode cijfers komen en het jaar daarna megawinsten bekend maken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tja, ik snap eigenlijk ook niet echt wat ze met de vrijgave van dat "nieuws" willen bereiken. Het schopt alleen maar verder tegen (blijkbaar) de eenderde die hun smartphone wel echt gebruikt.

Misschien is het juist de bedoeling dat we overstappen?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

mijn abbo verloopt per 1sep, heb dit sim-only abbonement afgesloten toen de voorwaarden van 6september nog niet bekend waren (ik geloof rond juni 2010) met dus nog FUP, geen datalimieten whatsoever... Het zou dus voor mij enorm veel schelen dus om dit stilzwijgend elke maand te laten verlengen, klopt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:37
Ik heb een sim-only bel+sms+web van 620 belminuten/sms en onbeperkt internet.

Echter worden mijn Viber en Skype afgeknepen, dit mag toch niet volgens de nieuwe netneutraliteit wetgeving?
Pagina: 1 ... 11 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!