Maar kunnen zij dat niet veranderen? want ik heb ook sim only en die van mij loopt tot Juli 2012 dan krijg ik toch nieuwe contract aangeboden?Silverline schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:47:
mijn abbo verloopt per 1sep, heb dit sim-only abbonement afgesloten toen de voorwaarden van 6september nog niet bekend waren (ik geloof rond juni 2010) met dus nog FUP, geen datalimieten whatsoever... Het zou dus voor mij enorm veel schelen dus om dit stilzwijgend elke maand te laten verlengen, klopt toch?
je kan een nieuw contract nemen, of doorgaan onder deze voorwaarden.Amdwarrior schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:27:
[...]
Maar kunnen zij dat niet veranderen? want ik heb ook sim only en die van mij loopt tot Juli 2012 dan krijg ik toch nieuwe contract aangeboden?
Ja hoor, mag (nog) wel, gaat voor bestaande abbo's pas in 2013 in.goodfella schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:06:
Ik heb een sim-only bel+sms+web van 620 belminuten/sms en onbeperkt internet.
Echter worden mijn Viber en Skype afgeknepen, dit mag toch niet volgens de nieuwe netneutraliteit wetgeving?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Wtf, ik heb afgelopen jaar in juni bij een verlenging een Bel,SMS & Web abonnement afgesloten. Ik zou dus onder de fair use policy moeten vallen. Nu krijg ik echter net het volgende SMS'je van Vodafoen:
.
Stelletje afzetters, daar trap ik mooi niet in, maar hoeveel mensen zullen daar wel in trappenEcht onbezorgd internet op je Android mobiel? Vodafone adviseert je de Internet Extra opt in. Voor €10 kan je weer 1GB verder. Maandelijks opzegbaar en wordt alleen in rekening gebracht als je buiten je bundel gaat. Activeer direct, SMS nu INTERNET EXTRA AAN naar 4000. Geen info? Log in bij My Vodafone
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Ik kreeg hem ook, belachelijk want daar zullen inderdaad een hoop mensen in trappen.boaty schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:07:
Wtf, ik heb afgelopen jaar in juni bij een verlenging een Bel,SMS & Web abonnement afgesloten. Ik zou dus onder de fair use policy moeten vallen. Nu krijg ik echter net het volgende SMS'je van Vodafoen:
[...]
Stelletje afzetters, daar trap ik mooi niet in, maar hoeveel mensen zullen daar wel in trappen.
En niet meer onderuit kunnnen;Jazzle schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:22:
[...]
Ik kreeg hem ook, belachelijk want daar zullen inderdaad een hoop mensen in trappen.
Niet netjes, Vodafone..Bron: Vodafone
....
Is er nog een ander aanbod voor internet met hoge snelheid?
Wil je onbeperkt internet blijven gebruiken met een hoge snelheid, dan kan je de BloX Zorgeloos Internet Extra laten activeren. Met deze BloX betaal je voor het dataverkeer boven een verbruik van een Gigabyte € 10 per Gigabyte en behoud je de hoge snelheid van internet op je mobiel.
Voorwaarden:
...
Zorgeloos Internet Extra blijft actief tot het einde van de looptijd van het huidige contract.
Ik durf zelfs te stellen dat het misleiding en dwaling is...
Omdat mijn abo is afgelopen zit ik trouwens al even te kijken naar alternatieven, maar het is eigenlijk helemaal niet aantrekkelijk om over te stappen. Zou even duur zijn ongeveer + data is dan niet meer onbeperkt (bijv. 9,50 per maand betalen voor een bundeltje van 150 MB bij Inbusiness/OndernemersVariabel
).
Alleen een minimale toestelkorting heb je dan eenmalig, en sim-only korting voor bestaande klanten is om eoa reden veel lager dan toestelkorting... Beetje jammer... En Ondernemersbundel is ook niet echt aantrekkelijk, tenzij je toevallig net een nieuwe telefoon nodig hebt. Misschien wacht ik daar maar even op
Omdat mijn abo is afgelopen zit ik trouwens al even te kijken naar alternatieven, maar het is eigenlijk helemaal niet aantrekkelijk om over te stappen. Zou even duur zijn ongeveer + data is dan niet meer onbeperkt (bijv. 9,50 per maand betalen voor een bundeltje van 150 MB bij Inbusiness/OndernemersVariabel

Alleen een minimale toestelkorting heb je dan eenmalig, en sim-only korting voor bestaande klanten is om eoa reden veel lager dan toestelkorting... Beetje jammer... En Ondernemersbundel is ook niet echt aantrekkelijk, tenzij je toevallig net een nieuwe telefoon nodig hebt. Misschien wacht ik daar maar even op
[ Voor 22% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-11-2011 17:32 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Heb net even gebeld, het is dus één gigabyte extra bovenop de FUP (=gemiddelde verbruik van alle vodafone klanten). Oftewel, zonder deze blox zou ik een waarschuwing krijgen en geen verdere kosten, mét deze blox zou na deze waarschuwing gelijk 10 euro in rekening worden gebracht en zou het abonnement ook omgezet worden naar een 1GB limiet (+eventuele blox). Op mijn opmerking dat ik dit wel een erg miseleidend smsje vind op deze manier werd mij verteld dat het slechts ter informatie is, dat deze informatie niet klopt voor FUP klanten had mevrouw geen boodschap aan, dan moet ik maar een klachtenbrief sturen.
In het sturen van een klachtenbrief heb ik geen zin, maar dit is wel een beetje de spreekwoordelijke druppel en ik zal na 6 jaar vodafone ook niet meer gaan verlengen bij ze. Waar gaat het heen met de nederlandse telecom aanbieders, KPN is ook niks, T-mobile dan maar? (ondanks het slechtere netwerk)
In het sturen van een klachtenbrief heb ik geen zin, maar dit is wel een beetje de spreekwoordelijke druppel en ik zal na 6 jaar vodafone ook niet meer gaan verlengen bij ze. Waar gaat het heen met de nederlandse telecom aanbieders, KPN is ook niks, T-mobile dan maar? (ondanks het slechtere netwerk)
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzle op 08-11-2011 18:00 ]
Ik heb ook het bekende SMSje gehad of ik 1GB extra voor 10€ wou hebben,ben er niet ingetrapt maar voel me wel misleidt omdat ik dacht dat m'n contract verandert was(loopt nog tot feb 2012).
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verrek, die traffic grafiek is weer terug. Hadden ze die eerst weggehaald, staat hij er nu weer ineens tussen. Goed, ik mag ongeveer een terrabyte verstoken dus ... mooi! Wat nou FUP?
Het is inderdaad verbazend hoe moeilijk het is voor een bedrijf als vodafone om een eenvoudige datacounter goed te laten werken.
Ik heb nog 600016,00 MB datategoed deze maand. (oude FUP abbo)
Ik vraag me wel af hoe ze aan het verbruik van 400GB komen
(totaal van bundel is 1048GB)
Ik heb nog 600016,00 MB datategoed deze maand. (oude FUP abbo)
Ik vraag me wel af hoe ze aan het verbruik van 400GB komen
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Oke Vodafone heeft nu duidelijk een probleem.
Ik heb mijn contract een jaar geleden verlengt voor 2 jaar met een SO Bel + SMS + Web 190.
Tegen de voorwaarde die toen geldig waren, internet op basis van FUP, geen limiet.
Nu log ik in op myvodafone en zie ik opeens dat ik een databundel heb van 1 GB.
Dit is toch contract breuk om dit zonder melding, brief, etc aan te passen wat volgens mij al niet mag.
Ik heb mijn contract een jaar geleden verlengt voor 2 jaar met een SO Bel + SMS + Web 190.
Tegen de voorwaarde die toen geldig waren, internet op basis van FUP, geen limiet.
Nu log ik in op myvodafone en zie ik opeens dat ik een databundel heb van 1 GB.
Dit is toch contract breuk om dit zonder melding, brief, etc aan te passen wat volgens mij al niet mag.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Neehoor totaal geen datalimieten! Hier hetzelfde.. BSW 350 abbo, geldig tot en met 1 december 2012...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb sinds vandaag ook een megabytemeter, met nog 624mb tegoed voor deze maand.
Eens kijken wat er gebeurt als we die leegmaken.
Eens kijken wat er gebeurt als we die leegmaken.
Hoi trouwens
Ik heb gebeld naar de klantenservice van vodafone.
Ze melden me dat dit gewoon een indicatie is, de fup bestaat gewoon alleen het is nu duidelijk tot hoever de fup nu reikt
je kan er overheen gaan zonder direct op een rekening getrakteerd te worden, echter ga je er te ruim overheen dan krijg je een brief/sms/belletje van vf
ik vind dit een rare gewaarwording, het impliceert gewoon dat dit een data limiet is en heb over ook mijn beklag gedaan.
Ze melden me dat dit gewoon een indicatie is, de fup bestaat gewoon alleen het is nu duidelijk tot hoever de fup nu reikt
je kan er overheen gaan zonder direct op een rekening getrakteerd te worden, echter ga je er te ruim overheen dan krijg je een brief/sms/belletje van vf
ik vind dit een rare gewaarwording, het impliceert gewoon dat dit een data limiet is en heb over ook mijn beklag gedaan.
Pak je rust!
Waar zie je die megabytemeter? Ik neem aan ergens bij My Vodafone maar waar dan precies? Wil weleens weten hoeveel ik precies verbruik ivm het verlengen van mijn abonnement.....
Inloggen op My Vodafone en klikken op bekijk je tegoed en verbruik.LordLynx schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:55:
Waar zie je die megabytemeter? Ik neem aan ergens bij My Vodafone maar waar dan precies? Wil weleens weten hoeveel ik precies verbruik ivm het verlengen van mijn abonnement.....
[ Voor 8% gewijzigd door Fixer op 22-11-2011 18:04 ]
Woohoo
Dan heb ik dus een FUP van 1048GB. En tot 10x de FUP is toelaatbaar
10480GB=10TB/maand. Go Vodafone 
(Of zou het tellertje toch niet kloppen
)
Dan heb ik dus een FUP van 1048GB. En tot 10x de FUP is toelaatbaar
(Of zou het tellertje toch niet kloppen
Nja, uit ervaring weet ik dat MyVodafone, de SMS waarschuwingen, en de klantenservice allemaal de FUP anders interpreteren.
Als je tekent voor een nieuw contract (verlenging) of een abonnementen wijziging doet (en daarmee bedoel ik het wijziging van je bel bundel) of gaat kloten met je de zorgeloos internet toevoeging ben je de sjaak (al is dat wel in mindere mate erg omdat dit waarschijnlijk wel teruggedraaid kan worden en vorige opties niet).
Daarom vind ik dat SMSje van die extra internet bundel wel echt heeel kwalijk, vooral omdat deze geautomatiseerd is en naar iedereen word verstuurd. Het is voor Vodafone heel goed te zien welke klant FUP heeft en welke klant een data limiet heeft.
Overigens blijf ik erbij dat 1gig gewoon genoeg is. En indien je veel waarde legt bij youtube of muziek streamen het je die extra euros ook wel waard moet zijn en het best begrijpelijk was van uit Vodafone dat de ouderweste FUP niet houdbaar was.
Als je tekent voor een nieuw contract (verlenging) of een abonnementen wijziging doet (en daarmee bedoel ik het wijziging van je bel bundel) of gaat kloten met je de zorgeloos internet toevoeging ben je de sjaak (al is dat wel in mindere mate erg omdat dit waarschijnlijk wel teruggedraaid kan worden en vorige opties niet).
Daarom vind ik dat SMSje van die extra internet bundel wel echt heeel kwalijk, vooral omdat deze geautomatiseerd is en naar iedereen word verstuurd. Het is voor Vodafone heel goed te zien welke klant FUP heeft en welke klant een data limiet heeft.
Overigens blijf ik erbij dat 1gig gewoon genoeg is. En indien je veel waarde legt bij youtube of muziek streamen het je die extra euros ook wel waard moet zijn en het best begrijpelijk was van uit Vodafone dat de ouderweste FUP niet houdbaar was.
[ Voor 6% gewijzigd door Flappiewappie op 23-11-2011 09:46 ]
Hier staat wat
Oh, 1GB is gemiddeld gezien volop genoeg voor de meesten. Ik ben er in 18 maanden nu 2 keer bovenuit gekomen, en meestal kwam dat door veelvuldig installeren van ROM's, waarna alle aps weer opnieuw geinstalleerd werden.
Door mijn FUP contract heb ik mijzelf nu dus 20 ero bespaard t.o.v. een vaste limiet.
Het gaat mij niet om de hoogte van de limiet, maar de eenzijdige manier van rekenen door de operators. Als ik niet alles opgebruik (belminuten, sms of data) dan ben ik het kwijt. Geen vergoeding. Zelfs maar zeer beperkt houdbaar.
Als ik een incidenteel over de limiet ga dan mag ik meteen lappen bij de nieuwe contracten. Zo kan ik het ook. verschralen van de voorwaarden zodat het lijkt dat je evenveel krijgt, maar globaal betaalt men gewoon steeds meer voor minder.
Ik zou een vaste limiet van 1GB prima vinden als het niet gebruikte tegoed een paar maanden tot 1 jaar houdbaar zou zijn.
Door mijn FUP contract heb ik mijzelf nu dus 20 ero bespaard t.o.v. een vaste limiet.
Het gaat mij niet om de hoogte van de limiet, maar de eenzijdige manier van rekenen door de operators. Als ik niet alles opgebruik (belminuten, sms of data) dan ben ik het kwijt. Geen vergoeding. Zelfs maar zeer beperkt houdbaar.
Als ik een incidenteel over de limiet ga dan mag ik meteen lappen bij de nieuwe contracten. Zo kan ik het ook. verschralen van de voorwaarden zodat het lijkt dat je evenveel krijgt, maar globaal betaalt men gewoon steeds meer voor minder.
Ik zou een vaste limiet van 1GB prima vinden als het niet gebruikte tegoed een paar maanden tot 1 jaar houdbaar zou zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door TMoose op 23-11-2011 15:40 ]
Ik heb hetzelfde smsje gekregen en óók opeens de teller in My Vodafone staan.
Van mij gaat er in ieder een klacht naar Vodafone. En ik denk dat Kassa dit ook wel interessant vindt.
Zoals eerder al gezegd is het gewoon kwalijk dat ze mensen die gewoon een FUP hebben een sms'je sturen over die 1 GB ophoging. In combinatie met het iedereen die een FUP heeft een teller geven van 1 GB "als indicatie" (wat er niet bij staat!) zijn er natuurlijk voldoende mensen die erin trappen, die teller naar de 0 zien gaan en weer 10 Euro bijlappen, én opeens wél aan een limiet van 1 GB vastzitten (er staat immers dat je dat betaalt voor 1 GB extra bovenop je "bundel" waardoor je stilzwijgend akkoord gaat het het uberhaupt hebben van een bundel)...
Het is simpelweg het op een geniepige manier erdoor duwen van een datalimiet bij bestaande abo's. Gadver.
Dit is de zoveelste stunt die ze uithalen (je internet op reis aanzetten resulteert bijvoorbeeld automagisch in het verwijderen van de EU limiet van 50 Euro, deze kan weer "aangezet" worden, maar dat heeft bij mij na 8 smsjes geen effect gehad en moest via de klantenservice. Je kunt ook mensen laten sms'en om de limiet te verwijderen.). Ik hoop dat er een goed alternatief is over een dik half jaar, dan kan ik ze gedag zeggen. Waarschijnlijk wel weer same shit different provider, maar een beetje passief blijven zitten heeft ook geen zin. Anders blijft het mooi zelfde contract laten doorlopen tot in het oneindige.
Van mij gaat er in ieder een klacht naar Vodafone. En ik denk dat Kassa dit ook wel interessant vindt.
Zoals eerder al gezegd is het gewoon kwalijk dat ze mensen die gewoon een FUP hebben een sms'je sturen over die 1 GB ophoging. In combinatie met het iedereen die een FUP heeft een teller geven van 1 GB "als indicatie" (wat er niet bij staat!) zijn er natuurlijk voldoende mensen die erin trappen, die teller naar de 0 zien gaan en weer 10 Euro bijlappen, én opeens wél aan een limiet van 1 GB vastzitten (er staat immers dat je dat betaalt voor 1 GB extra bovenop je "bundel" waardoor je stilzwijgend akkoord gaat het het uberhaupt hebben van een bundel)...
Het is simpelweg het op een geniepige manier erdoor duwen van een datalimiet bij bestaande abo's. Gadver.
Dit is de zoveelste stunt die ze uithalen (je internet op reis aanzetten resulteert bijvoorbeeld automagisch in het verwijderen van de EU limiet van 50 Euro, deze kan weer "aangezet" worden, maar dat heeft bij mij na 8 smsjes geen effect gehad en moest via de klantenservice. Je kunt ook mensen laten sms'en om de limiet te verwijderen.). Ik hoop dat er een goed alternatief is over een dik half jaar, dan kan ik ze gedag zeggen. Waarschijnlijk wel weer same shit different provider, maar een beetje passief blijven zitten heeft ook geen zin. Anders blijft het mooi zelfde contract laten doorlopen tot in het oneindige.
Mijn maand is net ingegaan mijn tegoed is 0MB (volgens mij zou ik 1GB limiet moeten hebben)
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
ik heb dus gebeld en het is dus gewoon een indicatie. niets meer niets minder.
ik het wel eens dat dit gewoon neigt naar misleiding
ik het wel eens dat dit gewoon neigt naar misleiding
Masterlans schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:58:
Ik heb hetzelfde smsje gekregen en óók opeens de teller in My Vodafone staan.
Pak je rust!
Als je die aan liet staan dan kreeg je al heel snel een sms'je bij gebruik binnen je bundel omdat er nog gerekend werd met 2 euro per MB. Wel vreemd dat ze niet aan kunnen, maar op zich moet je wel echt je best doen om zo veel verkeer te gebruiken als je op reis bent (2*30 = 60 euro voor 1050 MB, met na 35 MB per dag 0.30 per MB buitenbundel).Masterlans schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:58:
Ik heb ook ineens die datateller waar twee weken geleden nog zorgeloos web stond. WTF is dit, heb ze gelijk een email gestuurd.
Ik heb mijn B+S+W op 1 september 2010 afgesloten gewoon op basis van die FUP. Standaard stond dan kostenloos die Zorgeloos Web blox aan en stond er ipv die meter zorgeloos web.Tarin schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:25:
Volgens mij had B+S+W toen al een datalimiet, alleen de apart Blox van €9,95 was FUP.
Ik heb met mijn ruim 2 jaar oude abonnement (Basis abonnement 22,50 plus BloX Zorgeloos Internet € 9,50) geen tellertje in My Vodafone.
Dat was zo tot ik een week geleden al iets raars kreeg: zag ineens dat ik iets van 10002849 MB als datalimiet had (zoiets wat sommigen in deze topic op dit moment hebben... zal snel veranderen
Vandaag check ik weer en zie ik dus dat zorgeloos web al helemaal niet tussen de blox staat en er in plaats daarvan een meter loopt met als limiet 1024 MB.
Gelijk klacht ingediend, dit is contractbreuk.
Een metertje op een website is géén contract breuk; achteraf facturen sturen waarbij er met een datalimiet gerekend wordt van 1024mb wél!.Kyo schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:14:
[...]
Ik heb mijn B+S+W op 1 september 2010 afgesloten gewoon op basis van die FUP. Standaard stond dan kostenloos die Zorgeloos Web blox aan en stond er ipv die meter zorgeloos web.
Dat was zo tot ik een week geleden al iets raars kreeg: zag ineens dat ik iets van 10002849 MB als datalimiet had (zoiets wat sommigen in deze topic op dit moment hebben... zal snel veranderen).
Vandaag check ik weer en zie ik dus dat zorgeloos web al helemaal niet tussen de blox staat en er in plaats daarvan een meter loopt met als limiet 1024 MB.
Gelijk klacht ingediend, dit is contractbreuk.
Paniekerige gedoe altijd omdat metertje op de website....
Hier staat wat
Inderdaad inderdaad, want als je even terugleest is het 'een indicatie voor uw verbruik'
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Volgens mijn metertje heb ik deze maand nog een tegoed van 68,35 megabyte.... dat komt aardig dicht in de buurt van (1024 / aantal dagen in de maand) * aantal resterende volle kalenderdagen = (1024 / 30) * 2 = 68,30
We are shaping the future
ik heb nog 943MB (terwijl ik toch ook wel eens gigabytes heb verstookt), is dus gewoon toevalAlex) schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:34:
Volgens mijn metertje heb ik deze maand nog een tegoed van 68,35 megabyte.... dat komt aardig dicht in de buurt van (1024 / aantal dagen in de maand) * aantal resterende volle kalenderdagen = (1024 / 30) * 2 = 68,30
Vreemd genoeg geven ze bij mij aan dat ik ~12MB heb verbruikt terwijl Callmeter 3G een veelvoud daarvan laat zien. Prima hoor!
Dan verstook ik gewoon heel mooi een GB per maand

En toch heb ik ergens het vermoeden dat deze teller niet zo vrijblijvend is als het lijkt. Leer mij Vodafone kennen, maar we wachten het af, denk dat de eerste klachten volgende maand komen dat er een brief/sms telefoontje kwam zodra ze boven de 1 GB komen.CLB schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:18:
Inderdaad inderdaad, want als je even terugleest is het 'een indicatie voor uw verbruik'
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dit is het antwoord dat ik per mail heb ontvangen:
Hartelijk dank voor uw e-mail, waarin u vraagt naar de grootte van uw web bundel.
U heeft sinds 2 september 2010 het Bel + SMS + Web 200 abonnement met zorgeloos web (op basis van de fair use policy). Uw abonnement is ongewijzigd gebleven. U heeft daarbij geen limiet van 1GB. Deze 1 GB is een standaard weergave op My Vodafone, daar "onbeperkt" niet in een hoeveelheid is aan te geven, om u een beeld te kunnen geven van uw maandelijkse web verbruik.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Hartelijk dank voor uw e-mail, waarin u vraagt naar de grootte van uw web bundel.
U heeft sinds 2 september 2010 het Bel + SMS + Web 200 abonnement met zorgeloos web (op basis van de fair use policy). Uw abonnement is ongewijzigd gebleven. U heeft daarbij geen limiet van 1GB. Deze 1 GB is een standaard weergave op My Vodafone, daar "onbeperkt" niet in een hoeveelheid is aan te geven, om u een beeld te kunnen geven van uw maandelijkse web verbruik.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Ik heb nog even om doorgevraagd over de situatie en kreeg van dezelfde mevrouw geen rechtstreeks antwoord op mijn vraag: er werd me gewoon gemeld dat het abonnement hetzelfde is. Ik stel dezelfde vraag nogmaals en krijg van een andere medewerker ineens het volgende:
"Hartelijk dank voor uw terugkoppeling. U heeft nog enkele vragen omtrent uw abonnement en het overschrijden bij uw data limiet.
Uw abonnement is nog steeds ongewijzigd en wanneer u het data limiet van 1 GB overschrijdt, ontvangt u hiervan een sms bericht met daarin de mededeling dat uw limiet bereikt is.
Ik hoop U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en namens Vodafone wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ontstane ongemak.
Ik wens u een prettige dag."
Verzekerde de vorige medewerkster niet dat de balk slechts een indicatie betrof (zie mijn post hierboven): nu wordt er gesproken alsof die meter wel degelijk een limiet betreft?
En een SMS sturen? Is dat niet wat er gebeurt bij abonnees van na 6 september 2010, wanneer ze geinformeerd worden dat voor verder verbruik kosten worden gerekend per MB? Ik kreeg 'vroeger' gewoon een brief met een waarschuwing dat verder oververbruik een cap op je bandbreedte zou betekenen.
Het lijkt er ook op alsof ze expres vaag blijven doen, gezien mijn vorige emails toch wel degelijk extreme interesse tonen in wat er precies gebeurt als ik teveel zou verbruiken vergeleken met andere FUP gebruikers...
Er wordt gemeld dat de SMS me verteld dat de datalimiet bereikt is. En wat gebeurt er dan? Da's toch het belangrijkste: ik wil weten of er dan per MB wordt afgerekend (dus niet volgens de FUP) of dat het een waarschuwing betreft met als uiteindelijk gevolg dat je bandbreedte mogelijk gecapped wordt.
Kortom, afhankelijk van het antwoord dat ik nu ga krijgen kan er geconcludeerd worden of de recente wijziging in de weergave op MY VODAFONE voor FUP abonnees inderdaad ALLEEN een cosmetische verandering is.
"Hartelijk dank voor uw terugkoppeling. U heeft nog enkele vragen omtrent uw abonnement en het overschrijden bij uw data limiet.
Uw abonnement is nog steeds ongewijzigd en wanneer u het data limiet van 1 GB overschrijdt, ontvangt u hiervan een sms bericht met daarin de mededeling dat uw limiet bereikt is.
Ik hoop U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en namens Vodafone wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ontstane ongemak.
Verzekerde de vorige medewerkster niet dat de balk slechts een indicatie betrof (zie mijn post hierboven): nu wordt er gesproken alsof die meter wel degelijk een limiet betreft?
En een SMS sturen? Is dat niet wat er gebeurt bij abonnees van na 6 september 2010, wanneer ze geinformeerd worden dat voor verder verbruik kosten worden gerekend per MB? Ik kreeg 'vroeger' gewoon een brief met een waarschuwing dat verder oververbruik een cap op je bandbreedte zou betekenen.
Het lijkt er ook op alsof ze expres vaag blijven doen, gezien mijn vorige emails toch wel degelijk extreme interesse tonen in wat er precies gebeurt als ik teveel zou verbruiken vergeleken met andere FUP gebruikers...
Er wordt gemeld dat de SMS me verteld dat de datalimiet bereikt is. En wat gebeurt er dan? Da's toch het belangrijkste: ik wil weten of er dan per MB wordt afgerekend (dus niet volgens de FUP) of dat het een waarschuwing betreft met als uiteindelijk gevolg dat je bandbreedte mogelijk gecapped wordt.
Kortom, afhankelijk van het antwoord dat ik nu ga krijgen kan er geconcludeerd worden of de recente wijziging in de weergave op MY VODAFONE voor FUP abonnees inderdaad ALLEEN een cosmetische verandering is.
[ Voor 11% gewijzigd door Kyo op 01-12-2011 15:30 ]
Wat ik mij nog afvraag is hoe snel het internet is dat ze aanbieden voor mensen dat nog onder een FUP vallen. Iemand daar een idee van? Kan best zijn dat ze oude abonnementen gewoon afknijpen ook om zo mensen over te halen tot een nieuw abo met 14.4 Mbps?
Uncomfortable silence can be so loud...
Geen idee, maar ik heb dezelfde snelheden als normaal 
Nice want mn abbo loopt nog tot en met 1 december 2012.
Nice want mn abbo loopt nog tot en met 1 december 2012.
Test gedaan op iPhone4, Vodafone, locatie: Leeuwarden, 5/5 streepjes bereik.erickov schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 00:02:
Wat ik mij nog afvraag is hoe snel het internet is dat ze aanbieden voor mensen dat nog onder een FUP vallen. Iemand daar een idee van? Kan best zijn dat ze oude abonnementen gewoon afknijpen ook om zo mensen over te halen tot een nieuw abo met 14.4 Mbps?
360 kbps gemiddeld, ofwel, niet echt rap dus.
Niet dat ik er last van heb, maar toch.
Test via:
http://i.dslr.net/iphone_speedtest.html
Edit:
my3gspeed.com geeft ook rond deze waarde aan. 376kbps ofwel 0.38mbps.
Ik ben dus van de FUP.
[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 02-12-2011 10:58 ]
Hoi!
via bovenstaande my3gspeed.com haal ik 200KB/sec download (in maastricht) max bereik
Ik haal 3097kbps, ongeveer 3mbit dus, maar ik denk niet dat een nieuw 14mbit abonnement hogere snelheden haalt, dat kan alleen als je tegen de zendmast aan staat (sterker nog, mijn HTC Desire kan bijvoorbeeld maar 7,2mbit)Dutch2007 schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:16:
via bovenstaande my3gspeed.com haal ik 200KB/sec download (in maastricht) max bereik
Ik heb mijn contract als sinds 2008 en heb het in september 2010 verlengt. Ik heb daar nog steeds de zorgeloos internet blox aanstaan en kan echt nergens een metertje vinden van mijn verbruik xD
Raar, heeft Vodafone niet gewoon 'per ongeluk' een systeem crash gehad waardoor er een aantal accounts van voor september 2010 ook 'per ongeluk' omgezet zijn naar eentje van 1 GB bundel?Zingo schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:16:
Ik heb mijn contract als sinds 2008 en heb het in september 2010 verlengt. Ik heb daar nog steeds de zorgeloos internet blox aanstaan en kan echt nergens een metertje vinden van mijn verbruik xD
Anyway, ik heb nog steeds geen antwoord gehad, dit terwijl twee van hun medewerkers elkaar duidelijk tegenspreken. Als dit zo blijft dien ik een klacht in ipv het stellen van vragen aan duidelijk niet geinformeerde mensen daar.
EDIT: heb even gegoogled, en op FOK hebben ze ook al een keer dit fenomeen gemeld terug in mei 2011.
Ook toen hadden sommigen ineens een datameter bij hun abonnement staan van voor september 2010, ook toen had niet iedereen deze weergave. Ook toen hadden sommige mensen als voorbode ineens een vertiendubbelde meter met een enorm tegoed. Het lijkt erop dat vodafone regelmatig aan het klooien is met die site.
Enig verschil: de mensen die ineens een datameter hebben, hebben er nog wel wel ''Zorgeloos Web" naast staan. Ik stond de teller bij de meeste mensen op 0, in plaats van dat het echt liep. Na een paar emails verdwenen voor de meeste mensen in die topic die meter ineens op mysterieuze wijze.
[ Voor 32% gewijzigd door Kyo op 06-12-2011 11:29 ]
Ik heb gisteren de klantenservice maar even gebeld, wel 45 cent moeten betalen omdat je via het 1200 nummer geen medewerker kan spreken (ik heb een contract van voor 6 sep 2010, hoe kan het dat ik daarvoor moet betalen?). Ze zeiden dat het kwam omdat ik toch onbeperkt internet had, maar ze kon het wel even uitlezen. Nieuw abbo niet echt interesant, mijn Galaxy S werkt nog goed en ik zit elke maand aan iets meer dan 1000MB's.Kyo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:51:
[...]
Raar, heeft Vodafone niet gewoon 'per ongeluk' een systeem crash gehad waardoor er een aantal accounts van voor september 2010 ook 'per ongeluk' omgezet zijn naar eentje van 1 GB bundel?
Anyway, ik heb nog steeds geen antwoord gehad, dit terwijl twee van hun medewerkers elkaar duidelijk tegenspreken. Als dit zo blijft dien ik een klacht in ipv het stellen van vragen aan duidelijk niet geinformeerde mensen daar.
Wel grapig, de einddatum van mijn contract staat nog op okt. 2010
Dat met die 45 cent heb ik ook gehad. Ik probeerde eerst dat andere nummer die gratis is. Daar kom je in een wirwar van opties en kon ik steeds de optie niet vinden om iemand te spreken. Dus heb ik maar het betaalde nummer gebeld, in de veronderstelling dat daarvoor bij mijn abonnement niks in rekening wordt gebracht.Zingo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:27:
[...]
Ik heb gisteren de klantenservice maar even gebeld, wel 45 cent moeten betalen omdat je via het 1200 nummer geen medewerker kan spreken (ik heb een contract van voor 6 sep 2010, hoe kan het dat ik daarvoor moet betalen?). Ze zeiden dat het kwam omdat ik toch onbeperkt internet had, maar ze kon het wel even uitlezen. Nieuw abbo niet echt interesant, mijn Galaxy S werkt nog goed en ik zit elke maand aan iets meer dan 1000MB's.
Wel grapig, de einddatum van mijn contract staat nog op okt. 2010
Krijg ik ineens te horen dat ik dan dat andere gratis nummer had moeten draaien. Bij de opmerking dat ik na bijna alle opties te hebben geprobeerd nog steeds niks kon vinden waarmee je een medewerker kon spreken vertelde de mevrouw mij doodleuk dat ze dat weet en ook zelf geen idee heeft welke optienr's je moet hebben.
Leuk he Vodafone.
Ik begrijp je opmerking niet zo wat betreft haar antwoord op jouw vraag waarom er ineens een datameter staat bij je fup abo.
Dat is niet waar. Het is verbazingwekkend hoe snel het nog werkt bij slechte ontvangst; ik haal met gemak de 7.2 Mbps (abo gaat niet hoger), ook soms nog met 1 of 2 streepjes ontvangst (-105 dBm lukt het nog bij).Jazzle schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:51:
[...]
Ik haal 3097kbps, ongeveer 3mbit dus, maar ik denk niet dat een nieuw 14mbit abonnement hogere snelheden haalt, dat kan alleen als je tegen de zendmast aan staat (sterker nog, mijn HTC Desire kan bijvoorbeeld maar 7,2mbit)
Hangt wel af van waar je zit, maar op de meeste plekken (m.u.v. drukke stadscentra) haal ik de maximumsnelheid gewoon bij Vodafone. En inderdaad, HTC Desire is nog net de generatie voor de 14.4 Mbps-foons (mijn Desire Z haalt die snelheid wel).
Ik haal 1120kps met 5 streepjes bereik en hsdpa..
(Desire)
(Desire)
Huh, van een gratis helpdesknummer naar een niet gratis nummer lijkt mij toch een eenzijdige - voor de klant nadelige- wijziging. Een gegronde reden tot opzegging van je bestaande contract?Kyo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:34:
[...]
Dat met die 45 cent heb ik ook gehad. Ik probeerde eerst dat andere nummer die gratis is. Daar kom je in een wirwar van opties en kon ik steeds de optie niet vinden om iemand te spreken. Dus heb ik maar het betaalde nummer gebeld, in de veronderstelling dat daarvoor bij mijn abonnement niks in rekening wordt gebracht.
Krijg ik ineens te horen dat ik dan dat andere gratis nummer had moeten draaien. Bij de opmerking dat ik na bijna alle opties te hebben geprobeerd nog steeds niks kon vinden waarmee je een medewerker kon spreken vertelde de mevrouw mij doodleuk dat ze dat weet en ook zelf geen idee heeft welke optienr's je moet hebben.
Leuk he Vodafone.
Ik begrijp je opmerking niet zo wat betreft haar antwoord op jouw vraag waarom er ineens een datameter staat bij je fup abo.
Kijk hier maar eens: http://www.vodafone.nl/kl...e/contact/na_6_september/TMoose schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:03:
[...]
Huh, van een gratis helpdesknummer naar een niet gratis nummer lijkt mij toch een eenzijdige - voor de klant nadelige- wijziging. Een gegronde reden tot opzegging van je bestaande contract?
En vergelijk "Klantenservice via mobiel" met die van een contract voor 6 september door bovenaan het tabel effe die tab aan te clicken.
Kennelijk is 1200 een zelfregel nr voor de nieuwe contracten, maar niet voor abonnementen van voor 6 september. Echter, toen ik het destijds probeerde met beide abonnementen die ik heb (een van na en een van voor 6 sept), kreeg ik precies dezelfde zelfregel opties voorgeschoteld. Als je dus met een medewerker kan spreken met dat nummer, dan moet dat wel heel erg goed verborgen zijn.
Ik kon het in ieder geval niet vinden en volgens mij is dat ook de bedoeling.
Ik kon via 1200 wel een medewerker spreken, gewoon doen alsof je neus bloed en op de knop drukken welke helemaal niks te maken heeft met jou onderwerp.
Even iets anders namens mijn vriendin. Wat als je nou een contract afsluit en Vodafone vergeet deze in het syteem te zetten aka, je hebt wel de telefoon, maar door een fout is dit nooit in het systeem gezet. Er is wel een papierencontract getekend. Want zij heeft een jaar terug wel een nieuw contract afgesloten, maar ze navraag bij de winkel leverd op dat er niks in het systeem staat (aka, haar oude contract staat er nog in met de oude afloop datum). Ze gaan het contract nazoeken en goed zetten zeggen ze, maar ik zie het niet gebeuren dat ze dat nog ooit vinden xD
Even iets anders namens mijn vriendin. Wat als je nou een contract afsluit en Vodafone vergeet deze in het syteem te zetten aka, je hebt wel de telefoon, maar door een fout is dit nooit in het systeem gezet. Er is wel een papierencontract getekend. Want zij heeft een jaar terug wel een nieuw contract afgesloten, maar ze navraag bij de winkel leverd op dat er niks in het systeem staat (aka, haar oude contract staat er nog in met de oude afloop datum). Ze gaan het contract nazoeken en goed zetten zeggen ze, maar ik zie het niet gebeuren dat ze dat nog ooit vinden xD
Welke opties heb je ingetoetst om een medewerker te spreken via 1200? Ik koos twee drie keer iets, en kreeg te maken met een computer die me 'antwoorden' gaf. En zei je niet dat je 45 ct moest betalen voor je gesprek??? Dat kan toch niet via die 1200 nr zijn geweest?Zingo schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:36:
Ik kon via 1200 wel een medewerker spreken, gewoon doen alsof je neus bloed en op de knop drukken welke helemaal niks te maken heeft met jou onderwerp.
Over je vriendin: lijkt me toch dat een papieren contract genoeg bewijs is dat het contract is getekend en dat de verantwoordelijkheid in ieder geval niet bij jouw ligt als het via de systeem niet is goed gegaan. Dat lijkt mij overmacht, zoiets had jij als klant niet kunnen verwachten.
[ Voor 16% gewijzigd door Kyo op 08-12-2011 04:14 ]
Over dat 1200 nummer, ik heb volgens mij de optie genomen van contract opzeggen/einddatum. Ik had het eerst een dag eerder via 1201 geprobeerd omdat de specifieke vraag die ik had via 1200 alleen maar een computer opleverde. Volgens mij is dat van contracten optie 4 of 5.
Over mijn vriendin: de hoofdreden waarom ik dat vraag is omdat ze gisteren gebeld is of ze haar contract met een nieuwe telefoon wilde verlengen. Ze weet dat ze een contract heeft en heeft dit vrijdag in de winkel ook doorgegeven, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat er dan op woensdag in ieder geval een melding in het systeem staat dat er naar het contract gezocht wordt. Of is die winkel zo traag?
Over mijn vriendin: de hoofdreden waarom ik dat vraag is omdat ze gisteren gebeld is of ze haar contract met een nieuwe telefoon wilde verlengen. Ze weet dat ze een contract heeft en heeft dit vrijdag in de winkel ook doorgegeven, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat er dan op woensdag in ieder geval een melding in het systeem staat dat er naar het contract gezocht wordt. Of is die winkel zo traag?
En nu een dag later, een week nadat ze het gingen nakijken nog niks gehoord en er staat ook niks in het systeem. Waarom heb ik sterk het gevoel dat ze dat contract echt niet gaan vinden?
En nog steeds geen antwoord gehad van ze. Ik heb daarna nog een email gestuurd en erna een klacht, gezien het er sterk op leek dat ze me nu negeren. Ook geen reactie meer op de klacht, dit terwijl ze volgens de automatische mail "binnen twee werkdagen" contact met me behoren op te nemen.
Het lijkt erop dat iemand daar op haar teentjes is getrapt en of zelf al mijn emailtjes aan het verwijderen is, of de hele Gestapo daar elkaar aan het beschermen is. Wat een onprofessionele klanten'service' zeg. Zodra ik terug ben in Nederland zal ik hier zeker werk van maken. Ongelofelijk.
Het lijkt erop dat iemand daar op haar teentjes is getrapt en of zelf al mijn emailtjes aan het verwijderen is, of de hele Gestapo daar elkaar aan het beschermen is. Wat een onprofessionele klanten'service' zeg. Zodra ik terug ben in Nederland zal ik hier zeker werk van maken. Ongelofelijk.
Kyo schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:41:
Ik heb nog even om doorgevraagd over de situatie en kreeg van dezelfde mevrouw geen rechtstreeks antwoord op mijn vraag: er werd me gewoon gemeld dat het abonnement hetzelfde is. Ik stel dezelfde vraag nogmaals en krijg van een andere medewerker ineens het volgende:
Is het niet gewoon eenzijdige contractbreuk? Je kan om het te testen gewoon een keer flink over je limiet heengaan en als je dan kosten hebt het contract laten ontbinden. Toch?Kyo schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 02:27:
En nog steeds geen antwoord gehad van ze. Ik heb daarna nog een email gestuurd en erna een klacht, gezien het er sterk op leek dat ze me nu negeren. Ook geen reactie meer op de klacht, dit terwijl ze volgens de automatische mail "binnen twee werkdagen" contact met me behoren op te nemen.
[...]
Inderdaad, is alleen nu niet mogelijk voor me omdat ik ff in het Verre Oosten ben voor nog een tijdje. Irriteer me alleen aan dat sneaky, kinderachtige en onprofessionele gedoe.Zingo schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 10:15:
[...]
Is het niet gewoon eenzijdige contractbreuk? Je kan om het te testen gewoon een keer flink over je limiet heengaan en als je dan kosten hebt het contract laten ontbinden. Toch?
Ik pak dit op zodra ik weer in nederland ben.
Hoezo doen jullie zo moeilijk? Al meerdere keren is hier gezegd dat het om een indicatie gaat en dat er niks gebeurt als je er overheen gaat. Ik zou er pas echt tijd in gaan steken als er echt een probleem is... nu zit je alleen je eigen tijd te verspillen en je te frustreren terwijl er niks aan de hand is.
Even los van het feit dat het wel sneaky is dat ze je een 1 GB-metertje geven terwijl je een fair-use abo hebt...
Even los van het feit dat het wel sneaky is dat ze je een 1 GB-metertje geven terwijl je een fair-use abo hebt...
Daarom zei ik al, gewoon een keer dik eroverheen downloaden, dan weet je het vanzelf. Ik denk dat het ook gewoon een indicatie is. En anders, tsja...ontbinden maar xDSorcerer8472 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:57:
Hoezo doen jullie zo moeilijk? Al meerdere keren is hier gezegd dat het om een indicatie gaat en dat er niks gebeurt als je er overheen gaat. Ik zou er pas echt tijd in gaan steken als er echt een probleem is... nu zit je alleen je eigen tijd te verspillen en je te frustreren terwijl er niks aan de hand is.
Inmiddels zijn we 8 dagen verder, en mijn vriendin heeft nog helemaal niks gehoord van Vodafone, staat ook niks in het systeem volgens de CS, terwijl je zou verwachten dat ze iig een melding erin zetten dat ze ermee bezig zijn. Of zouden ze dat niet melden?
Ik heb hetzelfde geval, nog een FUP abonnement. Mail gestuurd met de vraag, en dit als antwoord terug:
Sinds kort word er een Data Tegoed weergegeven bij alle klanten met een Zorgeloos Internet.
Vodafone doet dit om u bewust te maken van uw verbruik. Uw Internet bundel blijft gelijk er is niets voor u veranderd aan uw abonnement.
Nou ben ik heel toevallig vergeten wifi aan te doen laatst, waardoor er behoorlijk wat youtube en spotify via 3g ging.. zit nu over de GB, kom er wel achter komende maand.
Sinds kort word er een Data Tegoed weergegeven bij alle klanten met een Zorgeloos Internet.
Vodafone doet dit om u bewust te maken van uw verbruik. Uw Internet bundel blijft gelijk er is niets voor u veranderd aan uw abonnement.
Nou ben ik heel toevallig vergeten wifi aan te doen laatst, waardoor er behoorlijk wat youtube en spotify via 3g ging.. zit nu over de GB, kom er wel achter komende maand.
Dan is er ook nog de vraag, waarom niet bij iedereen? Aangezien ikzelf ook dat soort abonnement heb. Zit er een soort willekeur in ofzo?
Ik heb dat ook niet inderdaad. Wellicht alleen als 't internet onderdeel is van je abo, ipv als losse blox?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Vorige maand zat ik denk ik over de gigabyte en was mijn download (zoals te lezen) nogal traag.EWK schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:55:
[...]
Test gedaan op iPhone4, Vodafone, locatie: Leeuwarden, 5/5 streepjes bereik.
360 kbps gemiddeld, ofwel, niet echt rap dus.
Niet dat ik er last van heb, maar toch.
Test via:
http://i.dslr.net/iphone_speedtest.html
Edit:
my3gspeed.com geeft ook rond deze waarde aan. 376kbps ofwel 0.38mbps.
Ik ben dus van de FUP.
Nu nieuwe maand, contract loopt van/tot tiende geloof ik.
In Zwolle, 4/5 streepjes bereik, zelfde telefoon en ik haal via my3gspeed.com 305 KB/s.
Zouden ze gaan knijpen als je veel data verbuikt? (ben nog van voor 1 september).
Hoi!
Ik heb een antwoord van Vodafone:
"Hier uit begrijp dat er onduidelijkheid is over de combinatie Zorgeloos Web en het 1 GB limiet op My Vodafone.
U heeft dit abonnement destijds afgesloten onder de voorwaarden van Zorgeloos Web met kennisgeving van FUP (Fair Use Policy, dit staat ook in de voorwaarden van dit abonnement)
Sinds september is Vodafone strenger gaan controleren op de Fair Use Policy. Zie voor meer informatie www.vodafone.nl/FUP.
Van te voren werd het tegoed en verbruik hiervan niet weergegeven op My Vodafone. Sinds kort probeert Vodafone meer inzicht te geven in het verbruik van bellen en internet. Hierdoor heeft u het limiet van 1 GB zichtbaar op My Vodafone.
Hierdoor is waarschijnlijk de onduidelijkheid bij u ontstaan."
Als ik het zo lees, is die datameter geen indicatie, maar dus echt een limiet.
Zeker als ik nu dit lees op www.vodafone.nl/FUP:
Waarom informeert Vodafone mij daar nu over?
De FUP fluctueerde doordat het gemiddelde verbruik voortdurend varieerde. Door de sterke groei in smartphones en dataverkeer vinden we het belangrijk dat onze klanten zich bewust zijn van hun dataverbruik en er een eerlijke verdeling ontstaat tussen klein en grote dataverbruikers.
Kortom, het limiet van de FUP fluctueerde omdat deze gebaseerd was op een gemiddeld verbruik, dus is er nu de datameter om te zorgen voor 'eerlijkheid'.
De vraag is: is dit dan contractbreuk of niet? Ik neem aan dat je, in tegenstelling tot de 1GB bundels van na 6 sept 2010, geen rekening gepresenteerd krijgt voor teveel dataverbruik... maar je krijgt waarschijnlijk dus wel na de 1Gb gelijk een brief/sms met een waarschuwing. Dus die 1 GB is wel een echt limiet.
"Hier uit begrijp dat er onduidelijkheid is over de combinatie Zorgeloos Web en het 1 GB limiet op My Vodafone.
U heeft dit abonnement destijds afgesloten onder de voorwaarden van Zorgeloos Web met kennisgeving van FUP (Fair Use Policy, dit staat ook in de voorwaarden van dit abonnement)
Sinds september is Vodafone strenger gaan controleren op de Fair Use Policy. Zie voor meer informatie www.vodafone.nl/FUP.
Van te voren werd het tegoed en verbruik hiervan niet weergegeven op My Vodafone. Sinds kort probeert Vodafone meer inzicht te geven in het verbruik van bellen en internet. Hierdoor heeft u het limiet van 1 GB zichtbaar op My Vodafone.
Hierdoor is waarschijnlijk de onduidelijkheid bij u ontstaan."
Als ik het zo lees, is die datameter geen indicatie, maar dus echt een limiet.
Zeker als ik nu dit lees op www.vodafone.nl/FUP:
Waarom informeert Vodafone mij daar nu over?
De FUP fluctueerde doordat het gemiddelde verbruik voortdurend varieerde. Door de sterke groei in smartphones en dataverkeer vinden we het belangrijk dat onze klanten zich bewust zijn van hun dataverbruik en er een eerlijke verdeling ontstaat tussen klein en grote dataverbruikers.
Kortom, het limiet van de FUP fluctueerde omdat deze gebaseerd was op een gemiddeld verbruik, dus is er nu de datameter om te zorgen voor 'eerlijkheid'.
De vraag is: is dit dan contractbreuk of niet? Ik neem aan dat je, in tegenstelling tot de 1GB bundels van na 6 sept 2010, geen rekening gepresenteerd krijgt voor teveel dataverbruik... maar je krijgt waarschijnlijk dus wel na de 1Gb gelijk een brief/sms met een waarschuwing. Dus die 1 GB is wel een echt limiet.
Afgaande op deze zin:
Het gemiddelde dataverbruik van Vodafone-klanten is dus 100 MB? Dat lijkt me op z'n zachtst gezegd onwaarschijnlijk, gezien de enorme hoeveelheid smartphones die verkocht wordt.De Fair Use Policy maakt deel uit van onze Dienstvoorwaarden en houdt in dat je dataverbruik maximaal 10 keer het gemiddelde verbruik van alle gebruikers mag zijn
Ik denk dat abonnees op de oude voorwaarden gewoon een doorn in het oog zijn van Vodafone als je kijkt naar de recente stijging van de prijzen van databundel abonnementen bij Vodafone en de rest vd providers (gemotiveerd door o.a. Whatsapp). Als je effe verder leest dan wordt er ook gelijk weer reclame gemaakt voor die Zorgeloos internet Extra. Dit schreeuwt: "Koop dit om te voorkomen dat je na je 1 GB limiet opgebruikt te hebben afgeknepen wordt op 32 kbps".Alex) schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:38:
Afgaande op deze zin:
[...]
Het gemiddelde dataverbruik van Vodafone-klanten is dus 100 MB? Dat lijkt me op z'n zachtst gezegd onwaarschijnlijk, gezien de enorme hoeveelheid smartphones die verkocht wordt.
Er wordt op allerlei manieren geprobeerd om toch een slag te slaan uit de FUP abonnees die het relatief beter hebben dan de dure data abonnementen van nu.
Dan is natuurlijk ook de vraag, waarom heeft niet iedereen die limiet staan? Bij mijn abbo staat tot op heden geen metertje namelijk en mijn verbruik ligt echt net boven die 1GB. Er lijkt dus nogal sprake te zijn van willekeur in het wel of niet toevoegen van deze meter. Verder is het volgens mij zo dat het gem verbruik toch rond de 200 a 250 mb ligt? dus tenzij je recht hebt op minstens 2,5 gb is het inderdaad een eenzijdige contract wijziging. Het feit dat ze tegenwoordig het aantal mb als evenhard tegoed zien als bv smsjes geeft aan dat de voorwaarden zee duidelijk eenzijdig gewijzigd zijn!
Nu vraag ik me wel af, stel Vodafone wijzigd eenzijdig je contract en je wil om die reden je contract ontbinden, mag je je telefoon dan houden? En zo nee, krijg je dan een vergoeding van Vodafone daar je wel al een hele tijd hebt betaald voor die telefoon?
Nu vraag ik me wel af, stel Vodafone wijzigd eenzijdig je contract en je wil om die reden je contract ontbinden, mag je je telefoon dan houden? En zo nee, krijg je dan een vergoeding van Vodafone daar je wel al een hele tijd hebt betaald voor die telefoon?
Ik heb via Twitter aan VodafoneNL gevraagd wat het gemiddelde maandverbruik was, maar kreeg terug "Dat wisselt per maand en daar heb ik geen inzage in".
Dit zaakje stinkt. Ik geloof nu zeker niet meer dat het gemiddelde slechts 100 MB is.
Dit zaakje stinkt. Ik geloof nu zeker niet meer dat het gemiddelde slechts 100 MB is.
Er is helaas geen algemeen Vodafone topic, dus ik post het hier maar even.
Op dit moment ben ik een prepaid klant en gebruik ik de Web+SMS Blox van 15 euro per maand voor 250Mb, erg duur, maar er zijn helaas nauwelijks betere opties tegenwoordig.
Ik kwam vandaag op de volgende pagina terecht: Vodafone zakelijk. Ik moet zeggen, dit ziet er interessant uit! (Ik ben ondernemer.)
Er wordt hier 1gb data beloofd voor maar 14 euro per maand ("24 maanden 50% korting op 2-jarige OndernemersBundel").
Echter, zitten hier geen addertjes onder het gras? Bij aanvullende informatie kom ik het volgende tegen: "Data wordt berekend per 100 KB met office.vodafone.nl als toegang voor mobiel internet."
Oftewel, de data wordt afgerond per 100KB? Dus als ik een keer een pagina bezoek van 10KB wordt dit 100KB? Volgens mij is dat met prepaid namelijk niet zo.
Ook met ik zeggen dat ik wel een beetje huiverig ben bij de 2 jarige abonnementen. Stel je voor: over een jaar weer normale prijzen en dan zit ik nog vast aan 1gb. Maar ach.
Op dit moment ben ik een prepaid klant en gebruik ik de Web+SMS Blox van 15 euro per maand voor 250Mb, erg duur, maar er zijn helaas nauwelijks betere opties tegenwoordig.
Ik kwam vandaag op de volgende pagina terecht: Vodafone zakelijk. Ik moet zeggen, dit ziet er interessant uit! (Ik ben ondernemer.)
Er wordt hier 1gb data beloofd voor maar 14 euro per maand ("24 maanden 50% korting op 2-jarige OndernemersBundel").
Echter, zitten hier geen addertjes onder het gras? Bij aanvullende informatie kom ik het volgende tegen: "Data wordt berekend per 100 KB met office.vodafone.nl als toegang voor mobiel internet."
Oftewel, de data wordt afgerond per 100KB? Dus als ik een keer een pagina bezoek van 10KB wordt dit 100KB? Volgens mij is dat met prepaid namelijk niet zo.
Ook met ik zeggen dat ik wel een beetje huiverig ben bij de 2 jarige abonnementen. Stel je voor: over een jaar weer normale prijzen en dan zit ik nog vast aan 1gb. Maar ach.
Erg goeie deal (alles uit 1 bundel ook), alleen bij verlengen kan het niet, daar geldt ook voor Sim-only overal de 20 euro-korting die zacht gezegd iets minder gunstig is:
OndernemersBundel Web 22,50 Sim Only
Eerste 8 maanden € 20,00,
daarna € 18,00 p.mnd
Totale korting over 2 jaar
€ -16,00
OndernemersBundel Web 22,50 Sim Only
Eerste 8 maanden € 20,00,
daarna € 18,00 p.mnd
Totale korting over 2 jaar
€ -16,00

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-12-2011 23:38 ]
Het is inderdaad een geode deal. Ik ben alleen benieuwd naar de afronding, het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat dit per 100kb is. Bij de non-zakelijke sim-only's kan ik dit namelijk nergens terugvinden.
Indien het wel zo is, zal dat betekenen dat het verbruik wel erg gaat oplopen.. Per 15 minuten mail-checken (fetch) is per uur al 400kb! Dat is dus bijna 300mb per maand om alleen e-mails op te halen.
Indien het wel zo is, zal dat betekenen dat het verbruik wel erg gaat oplopen.. Per 15 minuten mail-checken (fetch) is per uur al 400kb! Dat is dus bijna 300mb per maand om alleen e-mails op te halen.
De niet-sim-only wordt wel per 10 kB afgerond. Zou het een foutje zijn?
http://www.vodafone.nl/za...ersbundel_web/wat_is_het/
Dat zou inderdaad kunnen. Morgen maar eens even bellen om te kijken of het wel klopt.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:51:
De niet-sim-only wordt wel per 10 kB afgerond. Zou het een foutje zijn?
Ik moet zeggen dat ik de afronding opzich zelf al vreemd vind. De normale "persoonlijke" abonnementen ronden volgens mij niet af. Althans, dat is nergens terug te vinden.
EDIT 0:07:
Opzich komt Twitter zo nu en dan nog wel van pas. Volgens VodafoneNL: "Bij de OndernemersBundel Web wordt het data berekend per 10kb per sessie."
Wellicht een foutje op de pagina, morgen toch nog maar eens bellen voor de zekerheid.
Overigens wordt de persoonlijke sim-only ook afgerond per 10kb volgens de voorwaarden
Op deze manier is het toch wel een erg interessante deal!
[ Voor 31% gewijzigd door Rprp op 14-12-2011 00:12 ]
Heel vaag dit. Iedereen heeft het hiernover metertjes maar proberen jullie eens 1200 te bellen en dan 2 keer optie 1.
Ik krijg dan een sms met verbruik. Normaal alleen resterend tegoed. Nu staat er ineens dat ik nog 960 mb over heb. wtf. Ik heb nog abo van meer dan een jaar terug.Niks limiet. Wat een oplichters. Contractbreuk heet dat
Ik krijg dan een sms met verbruik. Normaal alleen resterend tegoed. Nu staat er ineens dat ik nog 960 mb over heb. wtf. Ik heb nog abo van meer dan een jaar terug.Niks limiet. Wat een oplichters. Contractbreuk heet dat
Verwijderd
Wat als je daar dan nu gewoon eens overheen gaat, gewoon ff een dagje uitzending gemist ofzo kijken via je mobiel. Desnoods zonder geluid, ben je er zo hoor.wimpie007 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:38:
Heel vaag dit. Iedereen heeft het hiernover metertjes maar proberen jullie eens 1200 te bellen en dan 2 keer optie 1.
Het is pas contractbreuk als ze je er dan ook voor laten betalen.
Op mijn my VF pagina staat ook dat ik een 1GB limiet heb, en dat terwijl ik nog een FUP abo heb (afgesloten voor 2 jr in aug 2010). Nét voordat die nieuwe abo's in gingen.
Maar ben nog niet over die 1GB heen gegaan eigenlijk.
Ik zit bijna tegen de limiet aan en heb een FUP dus ik zal kijken wat er gaat gebeurenVerwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:41:
[...]
Wat als je daar dan nu gewoon eens overheen gaat, gewoon ff een dagje uitzending gemist ofzo kijken via je mobiel. Desnoods zonder geluid, ben je er zo hoor.
Het is pas contractbreuk als ze je er dan ook voor laten betalen.
Op mijn my VF pagina staat ook dat ik een 1GB limiet heb, en dat terwijl ik nog een FUP abo heb (afgesloten voor 2 jr in aug 2010). Nét voordat die nieuwe abo's in gingen.
Maar ben nog niet over die 1GB heen gegaan eigenlijk.
Hier ook iemand die een jaar geleden zorgeloos heeft afgesloten en ook iik heb zo'n misselijk metertje op mijn vodafone staan. Ik kijk eigenlijk nooit naar mijn rekening online maar wilde toch even checken, het viel mij gelijk op!! Naar Tweakers rennen natuurlijk om te controleren
, ik wacht mijn mede tweakers wel even af, zit zelf namelijk nog lang niet aan de 1gb.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs
Ik ben over de 1024MB gegaan en mijn metertje ziet er als volgt uit:

Heb ook geen waarschuwings SMS oid gehad

Merk je voor de rest nog iets? Geknepen in de snelheid ofzo? Laat even weten of je extra moet betalen voor wat je meer gebruikt hebt!GrooV schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:32:
[afbeelding]
Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs
Bij mij hetzelfde metertje en ook over de 1024MB heen. Al 4 dagen heb ik geen HDSPA meer!
Welke snelheid heb je dan wel wanneer je de 1gb "limiet" hebt behaald?
Cogitationis poenam nemo patitur
Gewoon HDSPA met ongeveer 3000-3600 kbps. Dat ze die meter überhaupt al plaatsen vind ik niet kunnen. Vannacht is schijnbaar mijn nieuwe maand ingegaan dus er staat nu gewoon weer 1024MB, maar gisteravond rond middernacht werkte het nog steeds niet fatsoenlijk.Bullet NL schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:51:
Welke snelheid heb je dan wel wanneer je de 1gb "limiet" hebt behaald?
Ook misschien wel interessant: er zitten wel maanden tussen waarin ik meer dan 3GB gebruik. Afgelopen zomer kwam het één maand zelfs voor dat ik over de 8GB ben gegaan. Maar aangezien de FUP inhoudt dat je gemiddeld niet meer dan 10 keer het gemiddelde mag gebruiken moet dat allemaal geen probleem zijn. Wil natuurlijk niet zeggen dat Vodafone er blij mee is, want ik heb een half jaar of misschien nog langer geleden ook al twee 'dreigbrieven' gehad. Was toen overigens niet de enige die ze kreeg.
[ Voor 36% gewijzigd door Japperrrr op 03-01-2012 13:59 ]
Dus je hebt nog wel de snelheid, maar niet meer het 'h' teken in beeld?
Ik kan mij ergere dingen bedenken...
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
De afgelopen vier dagen had ik geen snelheid en geen HDSPA. Nu wel weer een beetje snelheid, maar vannacht is dus mijn nieuwe maand ingegaan. Speed Test geeft een magere 439 kbps download en 294 kpbs upload aan. En dat dan op HDSPA.PaT schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:58:
Dus je hebt nog wel de snelheid, maar niet meer het 'h' teken in beeld?
[ Voor 4% gewijzigd door Japperrrr op 03-01-2012 14:03 ]
ahh ok. Dat werd mij niet helemaal duidelijk. Jij heb dus het idee dat je de afgelopen vier dagen wel degelijk geknepen werd?
Leek het wel op. Via Google heb ik nog gezocht naar actuele storingen maar kon niets vinden. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze in mijn woonplaats aan de mast aan het werk zijn oid, maar dan is het wel raar dat er niets over te vinden is en dat het zo lang duurt.PaT schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:04:
ahh ok. Dat werd mij niet helemaal duidelijk. Jij heb dus het idee dat je de afgelopen vier dagen wel degelijk geknepen werd?
Je wordt ook geknepen als je over de FUP heen gaat, staat in de voorwaarden. Het lijkt er nu alleen dus op dat er bij een vaste grens wordt geknepen, als ik het goed begrijp.
Hm ja, kan ik me iets bij voorstellen, maar voor zover ik weet ligt die ver boven de 2GB en meer dan 2GB heb ik afgelopen maand echt niet gebruikt. Ik ben benieuwd wat er deze maand gebeurt als mijn metertje op 0 MB tegoed staat.RoD schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:15:
Je wordt ook geknepen als je over de FUP heen gaat, staat in de voorwaarden. Het lijkt er nu alleen dus op dat er bij een vaste grens wordt geknepen, als ik het goed begrijp.
Je bedoelt dat je eerder al eens meer dan 2GB verbruikt hebt, en daar geen problemen mee hebt gehad, maar nu al bij 1GB geknepen wordt?Japperrrr schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:20:
[...]
Hm ja, kan ik me iets bij voorstellen, maar voor zover ik weet ligt die ver boven de 2GB en meer dan 2GB heb ik afgelopen maand echt niet gebruikt. Ik ben benieuwd wat er deze maand gebeurt als mijn metertje op 0 MB tegoed staat.
In de periode rond het ontvangen van die brieven heb ik er ook eens last van gehad, ja. Zelfs die maand dat ik meer dan 8GB gebruikte werd ik niet geknepen. Hopelijk was het gewoon een storing of iets met werkzaamheden en gebeurt het deze maand niet nog eens, want anders is Vodafone toch wel erg fout bezig.RoD schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:23:
[...]
Je bedoelt dat je eerder al eens meer dan 2GB verbruikt hebt, en daar geen problemen mee hebt gehad, maar nu al bij 1GB geknepen wordt?
Wat komt er in beeld te staan als je nog niet over de 1GB heen bent gegaan. Geeft ie dan het aantal MB's aan dat je nog over hebt bij 'tegoed'?GrooV schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:32:
[afbeelding]
Lijkt er wel op:RoD schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:25:
[...]
Wat komt er in beeld te staan als je nog niet over de 1GB heen bent gegaan. Geeft ie dan het aantal MB's aan dat je nog over hebt bij 'tegoed'?
Verwijderd in "Vodafone datalimieten (250MB/1GB) en bestaande klanten"
Ja, maar ik ben benieuwd naar het plaatje, zoals GrooV in "Vodafone datalimieten (250MB/1GB) en bestaande klanten"
Ik heb Vodafone gebeld, en ze hebben een statement gegeven. Niets nieuws eigenlijk, vergeleken met wat al eerder in het topic naar voren kwam, maar het afknijpen bij 1GB is volgens hun een foutje nieuws: 'Vodafone knijpt klanten onterecht af'
Ik vind het nieuwsbericht op de FP de grootste kul zeg, 'gebaseerd op wat gebruikerservaringen' and that's it?
Waar zijn de benchmarks, zijn deze op gelijke plaatsen gedaan, zelfde bereik, zelfde toestel, zelfde tijd, zelfde aantal gebruikers op de mast... enzovoort? Het zijn een paar zinnetjes van een user / paar users en hop er komt een FP-bericht? Ik zeg niet dat Vodafone het beste is en dat ze super zijn, maar zo een bericht vind ik ook niet echt netjes zonder duidelijke bronnen / onderzoek of wat dan ook, but that's my opinion. Ik heb ook nog FUP, zit er regelmatig overheen, wordt nooit geknepen, krijg nooit bericht en nooit extra kosten.. En waar ik op baseer dat ik niet geknepen wordt? Op het feit dat 'm'n internet altijd even snel is aka ook geen duidelijke bron of onderzoek.
Waar zijn de benchmarks, zijn deze op gelijke plaatsen gedaan, zelfde bereik, zelfde toestel, zelfde tijd, zelfde aantal gebruikers op de mast... enzovoort? Het zijn een paar zinnetjes van een user / paar users en hop er komt een FP-bericht? Ik zeg niet dat Vodafone het beste is en dat ze super zijn, maar zo een bericht vind ik ook niet echt netjes zonder duidelijke bronnen / onderzoek of wat dan ook, but that's my opinion. Ik heb ook nog FUP, zit er regelmatig overheen, wordt nooit geknepen, krijg nooit bericht en nooit extra kosten.. En waar ik op baseer dat ik niet geknepen wordt? Op het feit dat 'm'n internet altijd even snel is aka ook geen duidelijke bron of onderzoek.
Ben het eerlijk gezegd met je eens. Eerder is wel mijn snelheid afgeknepen maar zoals ik al zei durf ik nu niet met zekerheid te zeggen dat dit de afgelopen dagen weer het geval was. Wel was ik gewoon thuis en normaal heb ik hier altijd een uitstekende verbinding. Waar ik me dan weer over verbaas:CLB schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:27:
Ik vind het nieuwsbericht op de FP de grootste kul zeg, 'gebaseerd op wat gebruikerservaringen' and that's it?
Hiermee geeft Vodafone zelf aan dat ze wel degelijk zouden afknijpen, waar ze later weer op terugkomen. Begrijpelijk dus, dat het artikel is verschenen. Het is niet zo dat het artikel is gebaseerd op een paar zinnetjes van enkele users.Ik heb Vodafone gebeld, en ze hebben een statement gegeven. Niets nieuws eigenlijk, vergeleken met wat al eerder in het topic naar voren kwam, maar het afknijpen bij 1GB is volgens hun een foutje nieuws: 'Vodafone knijpt klanten onterecht af'
Naar aanleiding van nieuws: 'Vodafone knijpt klanten onterecht af' - update:
Vodafoon heeft mij ongeveer een maand geleden een brief gestuurd waarin zij zeiden dat ik te vaak over de FUP heen ging. Deze was volgens hen 10x het gemiddelde gebruik, en dus 800MB "groot". In deze brief werd ook zeer zeker gedreigd met het afknijpen van de internetsnelheden.
Helaas kan ik de brief op het moment niet vinden, anders had ik scans geplaatst.
EDIT: ah, extra bronnen: Ghost Dog in 'nieuws: 'Vodafone knijpt klanten onterecht af' - update'
Vodafoon heeft mij ongeveer een maand geleden een brief gestuurd waarin zij zeiden dat ik te vaak over de FUP heen ging. Deze was volgens hen 10x het gemiddelde gebruik, en dus 800MB "groot". In deze brief werd ook zeer zeker gedreigd met het afknijpen van de internetsnelheden.
Helaas kan ik de brief op het moment niet vinden, anders had ik scans geplaatst.
EDIT: ah, extra bronnen: Ghost Dog in 'nieuws: 'Vodafone knijpt klanten onterecht af' - update'
[ Voor 14% gewijzigd door theguyofdoom op 04-01-2012 09:40 ]
Het is onwaarschijnlijk dat dat komt door een afknijp-actie aangezien het nadelige gevolgen voor het netwerk kan hebben om mensen actief toegang tot HSDPA te ontzeggen. Als je niet op HSDPA komt dan is het waarschijnlijk een capaciteits-issue van de mast waar je op zet; die beslist namelijk of er nog genoeg ruimte is op een HSDPA-kanaal om jou daarop te laten.Japperrrr schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:02:
[...]
De afgelopen vier dagen had ik geen snelheid en geen HDSPA. Nu wel weer een beetje snelheid, maar vannacht is dus mijn nieuwe maand ingegaan. Speed Test geeft een magere 439 kbps download en 294 kpbs upload aan. En dat dan op HDSPA.
Deze vraag hoort hier niet thuis en is vrij eenvoudig zelf op te zoeken met een zoekactie op het www
[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 09-01-2012 12:20 ]
Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!
Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!
Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!