Daarom krijg ik ook van die smsjes met extra data limiet
Als ik die dus neem accepteer ik hun nieuwe voorwaarden dus en krijg ik net als alle nieuwe klanten datalimiet toch?
Werd vandaag door Vodafone gebeld over een 'aanbieding', na een kort gesprekje kwam de dame aan de andere kant aan de lijn ook tot de conclusie dat het voor mij voordeliger zou zijn om bij mijn huidige abbonnement te blijven (nog oude voorwaarden).
Vervolgens vraagt ze me echter om een momentje en om even te blijven hangen en wordt ik bijna 10 minuten in de wacht gezet, toen maar opgehangen.
Gefrustreerde telemarketer of doen ze na een tijdje nog echt een zinvolle aanbieding?
Leuk detail was nog wel dat het gemiddelde verbruik van Vodafone klanten op zo'n 200mb zou zitten, leuk dat ze dat ook ergens publiceren ipv de vaagheid van de FUP die er nu is.
Vervolgens vraagt ze me echter om een momentje en om even te blijven hangen en wordt ik bijna 10 minuten in de wacht gezet, toen maar opgehangen.
Gefrustreerde telemarketer of doen ze na een tijdje nog echt een zinvolle aanbieding?
Leuk detail was nog wel dat het gemiddelde verbruik van Vodafone klanten op zo'n 200mb zou zitten, leuk dat ze dat ook ergens publiceren ipv de vaagheid van de FUP die er nu is.
[ Voor 15% gewijzigd door Mental op 09-01-2012 16:33 ]
Hallo,
Een maand geleden heb ik mijn sim only kaart op mijn smartphone gezet en heb alleen WiFi gebruikt (dat is ook mijn bedoeling) maar vodafone rekent 20 EUR for datagebruikt. WTF is dit? Ik heb nooit internet via hun gebruikt. Hoe kan ik dit stoppen?
Een maand geleden heb ik mijn sim only kaart op mijn smartphone gezet en heb alleen WiFi gebruikt (dat is ook mijn bedoeling) maar vodafone rekent 20 EUR for datagebruikt. WTF is dit? Ik heb nooit internet via hun gebruikt. Hoe kan ik dit stoppen?
Blijkbaar gebruik je toch data. Zet op je smartphone "pakket uitwisseling" of iets dergelijks uit.ragnaroks schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:07:
Hallo,
Maak me toch een beetje zorgen over de toekomst. Mijn contract loopt tot juni. Zit de afgelopen maanden op 6-8GB per maand, zonder veel te tetheren. Gebruik vooral heel veel Spotify op goede kwaliteit, en dat zuigt dus blijkbaar flink.
Verwijderd
Ik heb zo'n 2 jaars anwb contract met onbeperkt internet. Nu heb ik de vodafone app gedownload en er staat 250mb permaand. Watskebeurt?
Ik kreeg rond dezelfde tijd een vergelijkbaar telefoontje, bij mij duurde het iets langer, maar ze kwamen uiteindelijk met een 'aanbieding' die iets interessanter was dan de vorige maar nog steeds slechter dan wat ik nu heb (22,50 abo plus een tientje voor de nog onbeperkte Blox).Mental schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:32:
Werd vandaag door Vodafone gebeld over een 'aanbieding', na een kort gesprekje kwam de dame aan de andere kant aan de lijn ook tot de conclusie dat het voor mij voordeliger zou zijn om bij mijn huidige abbonnement te blijven (nog oude voorwaarden).
[...]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Om het nog leuker te maken, word het nog allemaal duurder en weer anders: zie:
http://www.nu.nl/tech/279...l-los-van-belminuten.html
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Uitgebreider: nieuws: Vodafone kondigt nieuwe abonnementen aanDj Neo Ziggy schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:16:
Om het nog leuker te maken, word het nog allemaal duurder en weer anders: zie:
Kolere, straks betaal je meer per maand dan eenmalig voor de nieuwste smartphone
Dat zit wel Schnorr.
De prijzen gaan in mijn optiek inderdaad onevenredig omhoog....
Alsvoorbeeld; een BSW 200 abonnement heeft nu 200 Minuten of Smsjes en 200+200MB voor internet (beltegoed is mee te nemen naar de volgende maand).
Dit abonnement heeft nu een prijs van 34.50, deze gaat in de nieuwe situatie naar 45,- euro...
Je krijgt hier voor 200 belminuten (afrekenen per sec, en geen beltegoed mee nemen naar de volgende maand) onbeperkt smsen, maar wie doet dat nog wanneer er Whatsapp is? (denk aan foto's en video's versturen) Als overmaat van ramp gaat krijg je ipv die 200+200Mb voor internet maar 200Mb, dus de helft minder en je gaat 23% extra betalen....
Kom op zeg Vodafone.........
Alsvoorbeeld; een BSW 200 abonnement heeft nu 200 Minuten of Smsjes en 200+200MB voor internet (beltegoed is mee te nemen naar de volgende maand).
Dit abonnement heeft nu een prijs van 34.50, deze gaat in de nieuwe situatie naar 45,- euro...
Je krijgt hier voor 200 belminuten (afrekenen per sec, en geen beltegoed mee nemen naar de volgende maand) onbeperkt smsen, maar wie doet dat nog wanneer er Whatsapp is? (denk aan foto's en video's versturen) Als overmaat van ramp gaat krijg je ipv die 200+200Mb voor internet maar 200Mb, dus de helft minder en je gaat 23% extra betalen....
Kom op zeg Vodafone.........
Cogitationis poenam nemo patitur
Aan de andere kant is whatsapp dus compleet overbodig als je ook gratis onbeperkt kunt sms'en en mms'en. En vervolgens niet afhankelijk van of de tegenpartij ook whatsapp heeft of niet; sms kan iedereen ontvangen.
[ Voor 34% gewijzigd door CyBeR op 23-04-2012 20:03 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Wat mij betreft heeft Vodafone compleet afgedaan met de geplande nieuwe abonnementsstructuren. Op dit moment heb ik een Bel+SMS+Web 275 abonnement met een FUP voor 37,50 per maand. Met de nieuwe vorm krijg ik slechts 160 minuten/onbeperkt MMS/SMS en slechts 200MB.
Ik ga dus eigenlijk op alle fronten achteruit, behalve qua SMS en dat gebruik ik nauwelijks sinds Whatsapp. Aanstaande vrijdag zou ik kunnen verlengen, maar met slechts 200MB data ga ik er niet komen. In het FP nieuwsbericht staat niet wanneer de nieuwe structuren in zullen gaan, dus ik hoop dat ze een goed aanbod kunnen doen voor de nieuwe ingangsdatum.
Wat mij betreft heeft iemand bij Vodafone de lades 'stupide plannen' en 'klanten uitknijpen' geopend en heeft een stagiair een beetje zitten knippen en plakken met de ideeën die daarin te vinden waren....hopelijk geen voorteken dat deze plannen ook bij de andere providers ingevoerd zullen worden.
Ik ga dus eigenlijk op alle fronten achteruit, behalve qua SMS en dat gebruik ik nauwelijks sinds Whatsapp. Aanstaande vrijdag zou ik kunnen verlengen, maar met slechts 200MB data ga ik er niet komen. In het FP nieuwsbericht staat niet wanneer de nieuwe structuren in zullen gaan, dus ik hoop dat ze een goed aanbod kunnen doen voor de nieuwe ingangsdatum.
Wat mij betreft heeft iemand bij Vodafone de lades 'stupide plannen' en 'klanten uitknijpen' geopend en heeft een stagiair een beetje zitten knippen en plakken met de ideeën die daarin te vinden waren....hopelijk geen voorteken dat deze plannen ook bij de andere providers ingevoerd zullen worden.
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Ik heb nu een sim-only Bel+SMS+Web 190 actietarief voor 10,95/maand (internet volgens FUP wat neerkomt om 1000MB volgens mijn 'teoged overzicht'). Ergens eind dit jaar houdt het actietarief op en zou de korting van 10,95/maand vervallen waardoor ik terugval op een tarief van 21,90.
Als ik niets doe, dan blijf ik de 190 belminuten + 1000MB internet voor dit tarief dan toch gewoon behouden ?
Volgens de nieuwe sim-only tarieven zou ik voor +/- hetzelfde (160 belminuten+1000MB) 36,50 gaan betalen bij een 2-jaars abonnement (+333%(!) tov mijn huidige tarief van 10,95)
Als ik niets doe, dan blijf ik de 190 belminuten + 1000MB internet voor dit tarief dan toch gewoon behouden ?
Volgens de nieuwe sim-only tarieven zou ik voor +/- hetzelfde (160 belminuten+1000MB) 36,50 gaan betalen bij een 2-jaars abonnement (+333%(!) tov mijn huidige tarief van 10,95)
Apart, dit is net zo duur of iets duurder dan de Smart-abo's van Vodafone waarmee je al je bundels ook in het buitenland kon gebruiken (Passport-landen), en dat kan hiermee niet 
Wellicht geven ze weer hogere standaardkortingen bij deze nieuwe abo's? Dan doen ze graag om het geheel weer lekker ondoorzichtig te maken. Bij de BSW-Smart-abo's gaven ze ook meer (toestel)korting waardoor deze netto niet eens zo heel enorm veel meer dan normale BSW-abo's kostten. Het is qua prijs alleen erg lastig te vergelijken met al die variabelen
Het gratis bellen naar andere Vodafone-klanten is trouwens wel een goeie zaak; verschuiving richting wat je ook in de VS ziet in onbeperkte bundels. Als je 200 minuten hebt dan hoef je in feite alleen minuten naar niet-Vodafone-klanten te betalen met die minuten. Hangt van je vriendenkring enzo af, maar bij mij is toch wel ruim 1/3e Vodafone
Wellicht geven ze weer hogere standaardkortingen bij deze nieuwe abo's? Dan doen ze graag om het geheel weer lekker ondoorzichtig te maken. Bij de BSW-Smart-abo's gaven ze ook meer (toestel)korting waardoor deze netto niet eens zo heel enorm veel meer dan normale BSW-abo's kostten. Het is qua prijs alleen erg lastig te vergelijken met al die variabelen
Het gratis bellen naar andere Vodafone-klanten is trouwens wel een goeie zaak; verschuiving richting wat je ook in de VS ziet in onbeperkte bundels. Als je 200 minuten hebt dan hoef je in feite alleen minuten naar niet-Vodafone-klanten te betalen met die minuten. Hangt van je vriendenkring enzo af, maar bij mij is toch wel ruim 1/3e Vodafone
Ja, totdat zij actief opzeggen blijf je dat tarief behouden. Dat doen ze weleens bij erg oude abonnementen, dan krijg je vaak toch wel een goed verlengingsaanbod voor een nieuw type abo. Maar zolang je niets van ze hoort behoud je gewoon het oude tarief (per maand wordt het contract dan telkens een maand verlengd).sverzijl schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:13:
Ik heb nu een sim-only Bel+SMS+Web 190 actietarief voor 10,95/maand (internet volgens FUP wat neerkomt om 1000MB volgens mijn 'teoged overzicht'). Ergens eind dit jaar houdt het actietarief op en zou de korting van 10,95/maand vervallen waardoor ik terugval op een tarief van 21,90.
[ Voor 36% gewijzigd door Sorcerer8472 op 24-04-2012 09:30 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Wat een bullshit.CyBeR schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:02:
Aan de andere kant is whatsapp dus compleet overbodig als je ook gratis onbeperkt kunt sms'en en mms'en. En vervolgens niet afhankelijk van of de tegenpartij ook whatsapp heeft of niet; sms kan iedereen ontvangen.
Je kan met whatsapp veel meer dan gewoon sms/mms he.
Denk met name aan groepsgesprekken. Makkelijker smileys en attachments/filmpjes enzo toevoegen
Mooi, dan houd ik het lekker zo. Nieuwe tel is toch veel goedkoper om los te kopen, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:29:
Ja, totdat zij actief opzeggen blijf je dat tarief behouden. Dat doen ze weleens bij erg oude abonnementen, dan krijg je vaak toch wel een goed verlengingsaanbod voor een nieuw type abo. Maar zolang je niets van ze hoort behoud je gewoon het oude tarief (per maand wordt het contract dan telkens een maand verlengd).
Verwijderd
Handig, voor €9,95 100 belminuten/smsjes + onbeperkt internet (minimaal 1000 MB) is niet slechtsverzijl schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:49:
[...]
Mooi, dan houd ik het lekker zo. Nieuwe tel is toch veel goedkoper om los te kopen, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.
Zijn korting vervalt wel na afloop van de contractsperiode, zoals hij zelf ook aangeeft in zijn post. Dan gaat hij dus 2 x 10,95 - 21,90 per maand betalen, wat gezien zijn internetbundel nog steeds een prima prijs is, gewoon door laten lopen en een losse telefoon kopen is dan idd de beste optie, heb ik zelf ook gedaan met een dergelijk aboVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:31:
[...]
Handig, voor €9,95 100 belminuten/smsjes + onbeperkt internet (minimaal 1000 MB) is niet slecht
De FUP ligt voorlopig nog ver boven de 1GB, of wordt gewoon helemaal niet gemonitord. Heb deze maand al 1.5GB gebruikt bij wijze van test en het werkt nog prima verder (meter staat wel op 0MB resterend).
Ik heb nog altijd überhaubt geen meter…
Dat ga ik nu ook zeker doen ja. En of de FUP nu 1GB of 1,5-2GB is maakt me dan nog niet eens zoveel uit. Hoe meer hoe beter natuurlijk, maar meestal kom er ik bij lange na niet aan. Maar ik wil gewoon niet het idee hebben dat ik 'voorzichtig' moet zijn met mijn internet-gebruik om niet boven een limiet uit te komen.Marly schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:25:
[...]
Zijn korting vervalt wel na afloop van de contractsperiode, zoals hij zelf ook aangeeft in zijn post. Dan gaat hij dus 2 x 10,95 - 21,90 per maand betalen, wat gezien zijn internetbundel nog steeds een prima prijs is, gewoon door laten lopen en een losse telefoon kopen is dan idd de beste optie, heb ik zelf ook gedaan met een dergelijk abo
Ik ben wel benieuwd met wat voor soort aanbiedingen ze nog gaan komen om me over te halen toch te verlengen naar een duur abonnement.
De enige reden waarom ik deze maand dik boven de 1 GB zit is omdat ik die buggy Het Weer-app nog geinstalleerd had staan. Ik ben echt reuzeblij dat ik nog de fup heb, want anders had ik waarschijnlijk tientallen euro's mogen dokken omdat een programmeur niet goed genoeg zijn testwerk heeft gedaan of de documentatie heeft gelezen.
Maar eigenlijk is het echt te bizar voor woorden, want waar we in het begin nog een probleem maakten van de stugge daling van 1 GB naar 250 MB, krijg je nu momenteel *nog* minder voor *meer* geld. Eigenlijk zijn ze op deze manier gewoon de mobiele internetmarkt aan het kapotmaken...
De leuke praatjes van de klanten"service" helpen daar ook vrolijk aan mee: "ja maar, u kunt met uw mobiel toch internet krijgen via wifi?". Zucht. Ja muts, dat kan, maar wifi reist niet echt met mij mee
Ik begrijp dat het druk is geworden op die centrales, maar het begint nu imho wel erg extreme vormen aan te nemen. 100 tot 200 MB is werkelijk niets in een maand op het huidige internet + alle beschikbare verdiensten die via internet verlopen.
Maar eigenlijk is het echt te bizar voor woorden, want waar we in het begin nog een probleem maakten van de stugge daling van 1 GB naar 250 MB, krijg je nu momenteel *nog* minder voor *meer* geld. Eigenlijk zijn ze op deze manier gewoon de mobiele internetmarkt aan het kapotmaken...
De leuke praatjes van de klanten"service" helpen daar ook vrolijk aan mee: "ja maar, u kunt met uw mobiel toch internet krijgen via wifi?". Zucht. Ja muts, dat kan, maar wifi reist niet echt met mij mee
Ik begrijp dat het druk is geworden op die centrales, maar het begint nu imho wel erg extreme vormen aan te nemen. 100 tot 200 MB is werkelijk niets in een maand op het huidige internet + alle beschikbare verdiensten die via internet verlopen.
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb ook zo'n oud vodafone sim only abbo. 11,95 voor 400 min/sms en fup voor data. Vandaag nog eens gebeld met de vodafone klantenservice om te vragen wat ik ga betalen na afloop van mijn abbo (2 jaar). Het antwoord daarop was dat mijn korting vervalt na 2029. Dit alles wel mits ik niks aan mijn abbo verander.Marly schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:25:
[...]
Zijn korting vervalt wel na afloop van de contractsperiode, zoals hij zelf ook aangeeft in zijn post. Dan gaat hij dus 2 x 10,95 - 21,90 per maand betalen, wat gezien zijn internetbundel nog steeds een prima prijs is, gewoon door laten lopen en een losse telefoon kopen is dan idd de beste optie, heb ik zelf ook gedaan met een dergelijk abo
Destijds afgesloten via de tvgids.
Me is happy!
2029
Die korting/actietarief geldt toch alleen voor die 2 jaar? Daar ging ik tenminste van uit (ook afgesloten via tvgids/ANWB destijds). Dat maakt de keuze dan wel heel erg gemakkelijk.
[ Voor 22% gewijzigd door sverzijl op 25-04-2012 07:31 ]
Weet je het zeker? Normaal loopt een korting net zo lang als de contractduur.... en bijna alle gevallen dus 1 of 2 jaar.....ronaldo vivaldi schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:46:
[...]
Ik heb ook zo'n oud vodafone sim only abbo. 11,95 voor 400 min/sms en fup voor data. Vandaag nog eens gebeld met de vodafone klantenservice om te vragen wat ik ga betalen na afloop van mijn abbo (2 jaar). Het antwoord daarop was dat mijn korting vervalt na 2029. Dit alles wel mits ik niks aan mijn abbo verander.
Destijds afgesloten via de tvgids.
Me is happy!
Cogitationis poenam nemo patitur
Dat is wat de klantenservice zegt. Een half jaar geleden vertelde een medewerker in een Vodafone winkel hetzelfde. Korting is schijnbaar voor de gehele contractsperiode, maar goed ik zie wel wat voor factuur ik krijg in augustus.....Bullet NL schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:15:
[...]
Weet je het zeker? Normaal loopt een korting net zo lang als de contractduur.... en bijna alle gevallen dus 1 of 2 jaar.....
Dit is wat er destijds bij de aanbieding stond:
De abonnementskorting is gedurende de gehele contractsperiode geldig.
Dus tot (in jouw geval) augustus, want dat is de einddatum van je huidige contract. In MyVodafone staat deze datum dan ook vermeldt als 'einddatum contract'.ronaldo vivaldi schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:34:
[...]
Dit is wat er destijds bij de aanbieding stond:
De abonnementskorting is gedurende de gehele contractsperiode geldig.
Maar dan nog, zelfs met een verdubbeling ben je een stuk goedkoper uit dan een nieuw abo en je behoudt bovendien de FUP.
Maar wat betekend precies "einddatum contract"
In mijn geval betekend het dat 27 juni, maar loopt mijn contract dan door zolang ik niet verleng of kan Vodafone mij dwingen om een nieuw contract af te sluiten? Immers einddatum contract is de einddatum dat Vodafone met mij een leverantie plicht heeft...
In mijn geval betekend het dat 27 juni, maar loopt mijn contract dan door zolang ik niet verleng of kan Vodafone mij dwingen om een nieuw contract af te sluiten? Immers einddatum contract is de einddatum dat Vodafone met mij een leverantie plicht heeft...
Je contract loopt door en is maandelijks opzegbaar.
Staat ook op Google en Vodafone: http://help.vodafone.nl/c...eated=&p_olh=0&p_faqid=61
Staat ook op Google en Vodafone: http://help.vodafone.nl/c...eated=&p_olh=0&p_faqid=61
Dat zit wel Schnorr.
Hmm blijkbaar niet goed gekeken, dank voor de duidelijkheid.Stukfruit schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:27:
Je contract loopt door en is maandelijks opzegbaar.
Voor mij en vele anderen is het dus interessanter om het oude abonnement aan te houden en zelf los een toestel te kopen.
Met tarieven die steeds verder oplopen tot bedragen die je ook voor een leuke smartphone moet neerleggen is dat inderdaad wel het verstandigste 
Nu alleen nog even de belmiepen van Vodafone ontwijken, want die zullen vast en zeker proberen om je iets heel moois en nieuws aan te smeren. Uiteraard heel goedkoop, maar eigenlijk minstens drie keer duurder (en dat is voor de verandering eens niet overdreven
).
Nu alleen nog even de belmiepen van Vodafone ontwijken, want die zullen vast en zeker proberen om je iets heel moois en nieuws aan te smeren. Uiteraard heel goedkoop, maar eigenlijk minstens drie keer duurder (en dat is voor de verandering eens niet overdreven
Dat zit wel Schnorr.
Ik ben begin januari voor het laatst benaderd, mijn abonnement liep vorig jaar november af, maar ze konden me niets aanbieden met minimaal 1GB dataverkeer (liefst onbeperkt) voor €32.50 (€22.50 abonnement en €10 voor de onbeperkt-internet-blox)Stukfruit schreef op maandag 30 april 2012 @ 13:32:
Met tarieven die steeds verder oplopen tot bedragen die je ook voor een leuke smartphone moet neerleggen is dat inderdaad wel het verstandigste
Nu alleen nog even de belmiepen van Vodafone ontwijken, want die zullen vast en zeker proberen om je iets heel moois en nieuws aan te smeren. Uiteraard heel goedkoop, maar eigenlijk minstens drie keer duurder (en dat is voor de verandering eens niet overdreven).
Bovendien haal je voor minder dan €200 ook best een leuke smartphone tegenwoordig.
[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 30-04-2012 13:51 ]
Dit is ook wat.
Als contract heb ik Bel + SMS + Web 400 + FUP.
De Vodafone app meldt ineens dat ik een "Zorgeloos internet 50MB" blox heb.
"Voor 1,50 per 50MB binnen Nederland kun je voordelig blijven internetten als je door je internetbundel heen bent"
Sinds ik afgelopen maand 2.5GB verbruikt heb staat deze vermelding er ineens.
Op myvodafone staat er niets onder actieve blox.
Hebben jullie dit ook?
Als contract heb ik Bel + SMS + Web 400 + FUP.
De Vodafone app meldt ineens dat ik een "Zorgeloos internet 50MB" blox heb.
"Voor 1,50 per 50MB binnen Nederland kun je voordelig blijven internetten als je door je internetbundel heen bent"
Sinds ik afgelopen maand 2.5GB verbruikt heb staat deze vermelding er ineens.
Op myvodafone staat er niets onder actieve blox.
Hebben jullie dit ook?
[ Voor 15% gewijzigd door el polini op 04-05-2012 01:06 ]
Geen waarschuwing gehad over het overschrijden van de FUP ?
Verwijderd
SO Bel + SMS + Web 270
Contract is afgesloten in juni 2010.
Voor zover ik weet heeft dit abonnement een FUP.
In My Vodafone sinds kort een teller van 1GB.
Iemand die kan bevestigen dat dit abonnement inderdaad een FUP heeft?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 13:08 ]
Ben ik een keer voor langs geweest bij Vodafone. Ze zeggen dat je inderdaad een FUP hebt maar de teller dit niet kan weergeven. Daarom staat er 1GBVerwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:47:
SO Bel + SMS + Web 270
De blox is weer verwijdert uit de app, onder mijn account.sverzijl schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:22:
Geen waarschuwing gehad over het overschrijden van de FUP ?
Ik heb gelezen op internet dat het hier gaat om een nieuwe blox voor de net geïntroduceerde abonnementen.
Ik laat mijn FUP abbo ook doorlopen.
200min/400sms en FUP internet voor 34,50 per maand. Hiermee mag ik tetheren naar m'n tablet en dergelijke.
Ik verwacht onbezorgd soms zo'n 2.5GB per maand te verstoken / streamen.
Zou het wel afkunnen met een limiet van bijvoorbeeld 1GB, maar het lijkt me veel prettiger om onbezorgd te kunnen doen wat ik wil. Er is niet overal gratis-wifi. Regelmatig ben ik diegene die even een hotspot opengooit omdat anderen wel een limiet of plafond hebben.
Ik denk dat de meerderheid zijn abbo wel omsluit voor de nieuwste / duurste mobiel + 6 maand 100% korting, kunnen die mij onbeperkt (terug)bellen. 'k Heb nu al genoeg aan m'n 200 minuten / 400 sms....
'k Ben benieuwd hoe het telecomlandschap er over twee jaar uitziet en of ik dan nog steeds denk slim / goed af te zijn met FUP internet.
200min/400sms en FUP internet voor 34,50 per maand. Hiermee mag ik tetheren naar m'n tablet en dergelijke.
Ik verwacht onbezorgd soms zo'n 2.5GB per maand te verstoken / streamen.
Zou het wel afkunnen met een limiet van bijvoorbeeld 1GB, maar het lijkt me veel prettiger om onbezorgd te kunnen doen wat ik wil. Er is niet overal gratis-wifi. Regelmatig ben ik diegene die even een hotspot opengooit omdat anderen wel een limiet of plafond hebben.
Tja, gratis bellen naar andere Vodafone klanten loop je wel mis als je bij je FUP abbo blijft.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:29:
Ik denk dat de meerderheid zijn abbo wel omsluit voor de nieuwste / duurste mobiel + 6 maand 100% korting, kunnen die mij onbeperkt (terug)bellen. 'k Heb nu al genoeg aan m'n 200 minuten / 400 sms....
'k Ben benieuwd hoe het telecomlandschap er over twee jaar uitziet en of ik dan nog steeds denk slim / goed af te zijn met FUP internet.
Ik verwacht dat we dan nog steeds blij zijn met ons FUP-abo.Chris.nl schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:04:
[...]
Interessant stukje.
Ik heb in augustus 2010 een bel-sms-web-150 afgesloten voor € 22,50... eigenlijk alleen voor web aangezien ik van het tegoed meestal wel 20 euro weet over te houden. Ik laat deze ook mooi doorlopen, al denk ik dat het vanaf augustus/september wel 5 euro duurder gaat worden omdat dat een korting was voor 2 jaar. SGS doet het nog prima dus op dit moment geen noodzaak tot vervanging.
Ik zie nu wel de teller van het dataverbruik teruglopen vanaf 1 GB. Ik heb nog nooit meer verbruikt maar ik neem aan dat ze de FUP nog steeds netjes hanteren. Anders merk ik dat wel een keer en ga ik wel piepen.
De 'aanbiedingen' van VF lijken nergens op dus ik ga echt niet in op een nieuw abo. Als verlengen ook nog eens een flink stuk duurder is dan een nieuw abo... Bestaande klanten worden blijkbaar niet gewaardeerd als ze willen blijven?
Maar is het mogelijk dat ze toch op de een of andere manier de abonnementsvorm de nek omdraaien? Ze kunnen de bestaande voorwaarden toch aanpassen en op die manier het onaantrekklijk maken om het abonnement te houden (oftewel je kunt dan zonder problemen opzeggen, kan toch al met 1 maand opzegtermijn).
Ik zie nu wel de teller van het dataverbruik teruglopen vanaf 1 GB. Ik heb nog nooit meer verbruikt maar ik neem aan dat ze de FUP nog steeds netjes hanteren. Anders merk ik dat wel een keer en ga ik wel piepen.
De 'aanbiedingen' van VF lijken nergens op dus ik ga echt niet in op een nieuw abo. Als verlengen ook nog eens een flink stuk duurder is dan een nieuw abo... Bestaande klanten worden blijkbaar niet gewaardeerd als ze willen blijven?
Maar is het mogelijk dat ze toch op de een of andere manier de abonnementsvorm de nek omdraaien? Ze kunnen de bestaande voorwaarden toch aanpassen en op die manier het onaantrekklijk maken om het abonnement te houden (oftewel je kunt dan zonder problemen opzeggen, kan toch al met 1 maand opzegtermijn).
[ Voor 15% gewijzigd door Bastien op 12-06-2012 14:14 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
'k Heb laatst nog gedaan alsof ik van niets wist en gevraagd hoe het zit met dat 1GB tellertje. Kreeg als antwoord:Bastien schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:12:
Op dit moment zit ik op bijna 2GB en ik heb nog geen sms gehad.Bij abonnementen van vóór 6 september 2010 is mobiel internet standaard ingebouwd en werkt op basis van een Fair Usage Policy met een maximum van 10 keer het gemiddelde van alle gebruikers per maand. Mocht u dit overschrijden ontvangt u hier een bericht als u 90 % verbruikt heeft van het data gemiddelde.
Wanneer de gemiddelde klant straks 500mb afneemt, het tegoed krampachtig in de gaten houd en 450mb verbruikt, komt de FUP op 4.5GB te liggen.
Het klopt dat je niet weer zo'n mooi abbo kan afsluiten als je nu hebt.Bastien schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:12:
Mijn eigen situatie:
Onbeperkt bellen en sms'n kan me gestolen worden, heb genoeg aan mijn 200min of 400sms.
Ik wil minimaal 2.5GB data kunnen verstoken per maand.
Bij een nieuw abbonnement zou ik daarvoor incl. verdubbelBlox zo'n 60/70 euro per maand voor gaan betalen. Daarnaast mag ik nu mijn minuten nog 1 maand meenemen, bij een nieuw abbonement ben je ze direct kwijt.
Het buitenbundel tarief is nu (zogenaamd weer voordelig) 30cent p/m, maar dat was het voor 6 sept 2010 ook al
Qua 2GB is KPN duurder.
Bij T-Mobile zou je nog onbeperkt internet kunnen krijgen, maar dan zit je op een beperkt netwerk en wordt je snelheid afgeknepen.
Dus ik bespaar bij VodaFup nu zo'n 30 euro per maand. Voor dat geld kan ik zelf ook wel een nieuwe mobiel kopen ipv hem 'te krijgen' bij een duurder abbo met slechtere internetvoorwaarden.
Jij zegt: "Bestaande klanten worden blijkbaar niet gewaardeerd als ze willen blijven?"
Vodafone zegt: "Hoi bestaande klant, wil je voor 6 maand 100% korting plus een nieuw toestel aub van je voordelige abbonement/voorwaarden afstappen?"
Ik zeg: "Ik waardeer m'n bestaande abonnement en blijf zitten waar ik zit".
Bestaande klanten worden dus wel gewaardeerd als ze willen blijven, het is alleen zo dat de bestaande klant dit meer waardeerd dan vodafone zelf.
-See what i did there?
Ik verwacht dat het grootste deel van de klanten wel overstapt voor die nieuwe mobiel plus 6 maand 100% korting, dus Vodafone zal meer inkomsten genereren. Hoe groot is de nood dan voor Vodafone om de laatste fuppers eruit te pushen? Wat levert het ze dan nog op? Denk aan negatieve publiciteit etc. De komende jaren lijkt het me zeer onwaarschijnlijk wat vodafone actie onderneemt tegen fuppers, mits je het zelf niet verkloot door de voorwaarden enorm te schenden.Bastien schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:12:
Hier heeft iemand bevestigd gekregen dat zijn abbonementsvorm tot 2029 zal blijven bestaan.
Ik zal eens schriftelijk navraag hoelang mijn abbonementsvorm blijft bestaan en het antwoord hier dan bijplempen.
Dat is op zich toch niets nieuws, bij nieuwe abonnementen was de korting op telefoons ook groter. Bij een telecomwinkel gaven ze me daarom eens het advies om maar te wisselen tussen providers in plaats van te verlengen.[b][message=38400148,noline][...]
Ze kunnen eenzijdig de voorwaarden aanpassen maar dat zullen ze vast niet snel doen wanneer er veel klanten zijn met een toestelkorting die gedurende het contract in zekere zin nog moet worden terugbetaaldMaar is het mogelijk dat ze toch op de een of andere manier de abonnementsvorm de nek omdraaien? Ze kunnen de bestaande voorwaarden toch aanpassen en op die manier het onaantrekklijk maken om het abonnement te houden (oftewel je kunt dan zonder problemen opzeggen, kan toch al met 1 maand opzegtermijn).
Eigenlijk had ik geen abo met smartphone moeten nemen maar een sim-only want dat was nu interessanter geweest om door te laten lopen met de oude voorwaarden, maar dat is achteraf. Mijn vodafone contract verloopt in december maar zeg het dan wel op. Die fair use voor data is wel prettig tov een harde limiet maar ik betaal nu 29,5 voor een "Bel + SMS + Web 150" waarbij ik de belminuten nauwelijks gebruik dus dat is niet gunstig tov de nieuwe abonnementsvormen.
Inmiddels FUP overschrijding brief binnen.
http://imageshack.us/f/140/fupv.jpg/
Hoe kan het zo zijn dat de FUP sinds 2010 op 800MB staat terwijl afgelopen jaar mobiel internetgebruik nog maar liefst 40% is gestegen.
12 - 05 - 2012
Het mobiel internetgebruik van consumenten steeg wederom sterk afgelopen jaar. Klanten gebruiken 40 procent meer data dan vorig boekjaar. De smartphonepenetratie onder abonnees groeide met bijna 50 procent en prepaid met bijna 90 procent. Niet alleen in Nederland nam mobiel internetgebruik toe, ook in het buitenland.
http://over.vodafone.nl/n...-telecommarkt?from_search
http://imageshack.us/f/140/fupv.jpg/
Hoe kan het zo zijn dat de FUP sinds 2010 op 800MB staat terwijl afgelopen jaar mobiel internetgebruik nog maar liefst 40% is gestegen.
12 - 05 - 2012
Het mobiel internetgebruik van consumenten steeg wederom sterk afgelopen jaar. Klanten gebruiken 40 procent meer data dan vorig boekjaar. De smartphonepenetratie onder abonnees groeide met bijna 50 procent en prepaid met bijna 90 procent. Niet alleen in Nederland nam mobiel internetgebruik toe, ook in het buitenland.
http://over.vodafone.nl/n...-telecommarkt?from_search
Wat is de exacte datum van de brief?el polini schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:52:
Gebeld met de VF klantenservice.
Het gemiddelde verbruik ligt op 300MB. Op de vraag of de FUP dan 10x 300MB moest zijn, wist ze niet.
Indien hij namelijk na 11 mei 2012 verstuurd is klopt ook de opmerking van het niet mogen tetheren niet.
Die voorwaarde hebben ze in ons voordeel aangepast.
Wanneer fuppers nu na het haaldelijk overschrijden van 3GB worden afgeknepen staat Vodafone in haar recht.
Ik zou het mooi vinden als jij de klantenservice per mail informeert over hun eigen doorgegeven gemiddelde gebruik van 300mb en feit dat de FUP dus op 3GB zou moeten liggen. Met daarbij de vraag wat jij nu met die verstuurde brief moet. Geschreven antwoord lijkt me waardevoller dan iemand telefonisch gesproken te hebben.
'k Ben zelf aan het informeren tot welk jaartal ik mijn abbo stilzwijgend kan laten doorlopen.
-Knuppel in het hoenderhok gooien.
-edit-
Heb het zelf ook even nagekeken.
Telecomwet zegt dat een abbo door de consument stilzwijgend verlengt kan worden voor onbepaalde tijd.
Vodafone heeft dit zelf ook in haar voorwaarden staan.
Het lijkt me dus redelijk om aan te nemen dat ik m'n abbo kan laten doorlopen tot bijvoorbeeld 2022
-edit 2-
Klantenservice zegt ong. hetzelfde, alleen hebben die geen jaartal als bv. 2022 willen noemen.
Kan ik me ook wel indenken, hun werkgever wil immers meer inkomsten genereren.
Ben tevreden, nu afwachten of de FUP ook echt meebeweegt met het gemiddelde van alle gebruikers.Als de einddatum van uw contract is verstreken, en u niet direct voor een verlenging kiest (bijvoorbeeld omdat u wacht op de lancering van een nieuw toestel), dan blijft uw abonnement gewoon doorlopen onder dezelfde voorwaarden. In uw geval blijven dezelfde prijzen eveneens van toepassing.
[ Voor 32% gewijzigd door Chris.nl op 14-06-2012 14:26 ]
Dat tetheren geldt alleen voor diegenen met een databundel, niet voor Zorgeloos Internetters met FUP.
(Dat er technisch geen strobreed meer in de weg wordt gelegd doet daar niet aan af.)
(Dat er technisch geen strobreed meer in de weg wordt gelegd doet daar niet aan af.)
Ik heb geen Zorgeloos met FUP, ik heb bel+sms+web (zoals diverse anderen hierboven). En die mogen volgens de hierbovenstaande link gewoon tetheren:CyBeR schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:37:
Dat tetheren geldt alleen voor diegenen met een databundel, niet voor Zorgeloos Internetters met FUP.
Ik zal, als ik mij eens verveel de komende week, ook een mail richting VF sturen met die vragen. Kijken of we hetzelfde antwoord krijgen.Vodafone biedt vanaf vandaag ook bestaande Bel+Sms+Web klanten en klanten met een losse databundel bovenop hun Bel+Sms abonnement de mogelijkheid om te tetheren.
[ Voor 10% gewijzigd door Bastien op 13-06-2012 00:41 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ga weg uit dit FUP'ers topic dan
Ik heb een Bel-Web-Sms abbo, afgesloten X-juli-2010.
In de voorwaarden waarvoor ik toen heb getekend staat: "Mobiel internet is op basis van FUP" Die voorwaarden zijn van 1 juli tot 6 september 2010 van kracht geweest. Er stond ook dat tethering niet mag, maar volgens mij val ik nu gewoon onder de bestaande klanten die nu wel mogen tetheren.
Ik heb ook een Bel+Sms+Web abonnement van voor 6 september 2010 (een week om precies te zijn
). Afgaande op eerdergenoemde zin ga ik ervan uit dat het nu ook voor mij is toegestaan om te tetheren. Ik heb tenslotte een BSW-abo (met FUP).
[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 13-06-2012 07:48 ]
We are shaping the future
De informatievoorziening op de website van Vodafone is helder over het huidige dataverbruik per user. Volgens de FUP mag je 10x dit maximaal gebruiken.
Dit zou een leuk erg leuk punt zijn voor de telecom geschillencommissie. Iemand die een zaakje wil beginnen tegen Vodafone?
Dit zou een leuk erg leuk punt zijn voor de telecom geschillencommissie. Iemand die een zaakje wil beginnen tegen Vodafone?
Nu is dat volgens mij uit mijn hoofd 4 juli (2 jarig contract Bel+SMS+Web) en ik zit me af te vragen wat slim is om te doen.De einddatum van je huidige contract is helaas tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens.
Op dit moment:
- 150min
- 150sms
- onbeperkt (1GB) internet
i.c.m. een HTC Legend.
Kosten: 1e jaar ~15 euro en 2e jaar ~30 euro
1. Als mijn contract nu door blijft lopen, betaal ik dan nog steeds 30 euro per maand?
2. Het opzeggen van mijn huidige contract, moest dat voor 4 juni gebeuren?
Verder om een inzicht te krijgen in mijn verbruik. De minuten zijn net toereikend. Smsen doe ik bijna niet en internet... die limiet van 1GB heb ik nog nooit bereikt
Ik zit nu een beetje de opties op een rij te zetten en kom op de volgende opties;
- Legend behouden en overstappen op simonly (en later zelf een nieuwe tel. los kopen)
- Legend behouden en abo behouden (prijs abo p/m?)
- Nieuwe telefoon + abo (ik zie dat de prijzen nogal omhoog zijn gegaan en ik heb het liever goedkoper per maand, dan duurder)
Iemand die me op weg kan helpen?
Ja, tenzij die 30 euro ook een korting had. Zelf had ik 50% korting 2 jaar, na die 2 jaar gaat het normale tarief in.Freakster86 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:09:
1. Als mijn contract nu door blijft lopen, betaal ik dan nog steeds 30 euro per maand?
Ja, tenzij anders overeengekomen. Je volgende opzegmogelijkheid is per 4 augustus mits je voor 4 juli hebt opgezegd.2. Het opzeggen van mijn huidige contract, moest dat voor 4 juni gebeuren?
Als je je huidige abonnement stilzwijgend laat doorlopen betaal je in feite nog steeds voor je mobieltje. Als je nog vooruit kan met je huidige toestel is een Sim-only dus wellicht goedkoper. Heb je meteen eventuele kortingen bij het afsluiten van een nieuw abo.Verder om een inzicht te krijgen in mijn verbruik. De minuten zijn net toereikend. Smsen doe ik bijna niet en internet... die limiet van 1GB heb ik nog nooit bereikt![]()
Ik zit nu een beetje de opties op een rij te zetten en kom op de volgende opties;
- Legend behouden en overstappen op simonly (en later zelf een nieuwe tel. los kopen)
- Legend behouden en abo behouden (prijs abo p/m?)
- Nieuwe telefoon + abo (ik zie dat de prijzen nogal omhoog zijn gegaan en ik heb het liever goedkoper per maand, dan duurder)
Iemand die me op weg kan helpen?
Een nieuw toestel kan je ook doen natuurlijk, maar dat zal je ook terugzien in de maandprijs en eventuele extra kosten voor het nieuwe toestel.
Dat was bij de directsales abo's niet zo ver ik weetSypher schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:16:
[...]
Ja, tenzij die 30 euro ook een korting had. Zelf had ik 50% korting 2 jaar, na die 2 jaar gaat het normale tarief in.
Hoi!
Dank voor het snelle antwoordenSypher schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:16:
[...]
Ja, tenzij die 30 euro ook een korting had. Zelf had ik 50% korting 2 jaar, na die 2 jaar gaat het normale tarief in.
[...]
Ja, tenzij anders overeengekomen. Je volgende opzegmogelijkheid is per 4 augustus mits je voor 4 juli hebt opgezegd.
[...]
Als je je huidige abonnement stilzwijgend laat doorlopen betaal je in feite nog steeds voor je mobieltje. Als je nog vooruit kan met je huidige toestel is een Sim-only dus wellicht goedkoper. Heb je meteen eventuele kortingen bij het afsluiten van een nieuw abo.
Een nieuw toestel kan je ook doen natuurlijk, maar dat zal je ook terugzien in de maandprijs en eventuele extra kosten voor het nieuwe toestel.
- Ik had enkel het eerste jaar 50% korting. Daarna volle pond.
- Ok, had dus een maand eerder deze post moeten plaatsen
- Die 30 euro is inderdaad ook deels voor de afbetaling van mijn telefoon.
De verleng opties die ik op mijn vodafone kan inzien, zijn nou niet bepaald deals. S3 met 200min, 500mb 2 jarig contract = 900 euro. Nogal magertjes imho.
Qua sim only is youfone wel erg goedkoop. 250 min + 200 MB + 15 sms (héél sporadisch nog) = 7,85 p/m
Dat is dan wel 2 jaar..
Het is er in 2 jaar tijd niet overzichtelijker van geworden. Nog een goede link van een vergelijkingssite?
Verwijderd
Weet je dat zeker, hoe zit het met de direct abos van anwb, tvgids etc? Verdubbelen de abo kosten na 2 jaar?EWK schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:20:
[...]
Dat was bij de directsales abo's niet zo ver ik weet
Ja. ik had een €22.50-abonnement voor €11.25, en dat is inmiddels maandelijks €22.50 geworden. De Zorgeloos Internet-blox die ik erbij heb is de hele tijd €9.50 geweest, mijn abonnement is nu dus €32.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 08:55:
[...]
Weet je dat zeker, hoe zit het met de direct abos van anwb, tvgids etc? Verdubbelen de abo kosten na 2 jaar?
Ik heb een Bel + SMS + Web-2 200, normaal 35,50; actieprijs 17,25 euro van 07-12-2010 bij Vodafone. Dat betekent dat die na 2 jaar dus 34,50 kost.
Dit zijn 200 belminuten of 400 sms, met onbeperkt (hoge snelheid) internet... Dus zit te twijfelen wat ik zal doen... als ik mag verlengen over 2 maanden:p
Volgens mij vindt je echt niet meer zulke aanbiedingen, want er zat toen ook nog een HTC legend bij! Sim only is nu bijna al duurder dan die 17,25.. Maar aan de andere kant, goedkoper dan die 34,50 of met een nieuwe telefoon zal dan wel moeten lukken... Maar dat is weer niet met onbeperkt internet. Dilemma's. Ook zag ik laatst dat er gewoon een 1GB balkje op mijn vodafone account staat, maar ik neem aan dat ze niet zomaar het internet verkeer mogen beperken als je gewoon een abonnement met onbeperkt internet hebt?
Dit zijn 200 belminuten of 400 sms, met onbeperkt (hoge snelheid) internet... Dus zit te twijfelen wat ik zal doen... als ik mag verlengen over 2 maanden:p
Volgens mij vindt je echt niet meer zulke aanbiedingen, want er zat toen ook nog een HTC legend bij! Sim only is nu bijna al duurder dan die 17,25.. Maar aan de andere kant, goedkoper dan die 34,50 of met een nieuwe telefoon zal dan wel moeten lukken... Maar dat is weer niet met onbeperkt internet. Dilemma's. Ook zag ik laatst dat er gewoon een 1GB balkje op mijn vodafone account staat, maar ik neem aan dat ze niet zomaar het internet verkeer mogen beperken als je gewoon een abonnement met onbeperkt internet hebt?
Verwijderd
JammerTarin schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:16:
[...]
Ja. ik had een €22.50-abonnement voor €11.25, en dat is inmiddels maandelijks €22.50 geworden. De Zorgeloos Internet-blox die ik erbij heb is de hele tijd €9.50 geweest, mijn abonnement is nu dus €32.
Ik heb dit vorig jaar al eens aan de klantenservice gevraagd en heb een antwoord op de mail dat de korting op mijn abonnement (directsales Anwb 2jr sim only) gewoon door loopt. Mocht dit tegen die tijd anders zijn dan zal ik uiteraard me op die mailwisseling beroepen. Overigens is de prijs zonder korting ook wel prima vergeleken met de huidige gangbare abonnementen
Begrijp ik het goed dat als ik mijn contract na afloopdatum gewoon door laat lopen er geen wijzigingen zijn? Ik heb nu BSW 270 met 1GB voor 25,-. Daar kan ik nu geen vergelijkbaar abonnement meer voor vinden.
Het enige nadeel is de 3.6mbps wellicht
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Voorlopig welTeam-RiNo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 00:27:
Begrijp ik het goed dat als ik mijn contract na afloopdatum gewoon door laat lopen er geen wijzigingen zijn? Ik heb nu BSW 270 met 1GB voor 25,-. Daar kan ik nu geen vergelijkbaar abonnement meer voor vinden.
Vodafone sluit niet zomaar abonnementen af.
Tenzij er te weinig gebruikers zijn, maar een kennis van mij heeft nog een simonly achtig abo uit 2007 lopen.
Het kan zomaar zijn dat VF besluit om je af te sluiten, aangezien het abo klaar is, en beide partijen de overeenkomst mogen beeindigen ( maand opzegtermijn )
Verwijderd
Ik ben nu ook bezig met Vodafone om het één en ander duidelijk te krijgen, en zag toevallig dit topic staan.
Ik heb een abonnement van februari 2010 met een 200 minuten en "onbeperkt" FUP Abonnement.
Nu maak ik gebruik van Spotify sinds deze maand en kreeg ik al vrij snel een smsje dat ik over mijn databundel heen was. Nu vond ik dat raar en heb ik een mailtje gestuurd of dit voor mij geldig is, omdat ik nog een oud abonnement heb. Hierover heb ik een mailtje gekregen met de volgende info:
"De fair use policy is vastgesteld op een gebruik van 1GB.
Na het bereiken van deze 1GB dient er € 10,- bijbetaalt te worden om nog eens 1GB extra te mogen gebruiken."
Ook heb ik nog een mail gestuurd over de vraag hoe het zit met Tethering bij een iPhone. Bij een Android toestel is het namelijk gratis, en bij een iPhone dien je ervoor te betalen, terwijl ik al €10,- voor de databundel betaal. Nu had ik pas geleden een training voor mijn werk waar een KPN medewerker aangaf dat providers wettelijk gezien helemaal geen extra kosten hiervoor een rekening mogen brengen. Aan de hand van deze informatie heb ik ook hier een mailtje naar Vodafone gestuurd.
Hierop kreeg ik volgend mailtje terug:
"Sinds 14 mei is het inderdaad toegestaan om tethering te gebruiken. Het klopt dat dit met de nieuwe regeling te maken heeft. Deze nieuwe regeling is aangenomen maar nog niet van kracht. Ook geldt deze regeling voor nieuwe abonnementen. Wij hebben dit ook voor oude abonnement open gezet met uitzondering van FUP abonnementen.
Jij maakt gebruik van een FUP abonnement. Daarom is het voor jou niet mogelijk. De enige optie waarbij dit voor jou wel mogelijk is. Is je abonnement verlengen met een nieuwe aanbieding. Ik kan hier helaas echt niks aan veranderen voor je."
Kan dat zomaar? Op deze manier wordt je zowat gedwongen om een nieuw abonnement te pakken. Heb het dan ook toen het afgelopen was door laten lopen omdat ik er vanuit ging dat ik nog onbeperkt internet had. Wat zou ik nog hiermee kunnen doen?
Ik heb een abonnement van februari 2010 met een 200 minuten en "onbeperkt" FUP Abonnement.
Nu maak ik gebruik van Spotify sinds deze maand en kreeg ik al vrij snel een smsje dat ik over mijn databundel heen was. Nu vond ik dat raar en heb ik een mailtje gestuurd of dit voor mij geldig is, omdat ik nog een oud abonnement heb. Hierover heb ik een mailtje gekregen met de volgende info:
Na het bereiken van deze 1GB dient er € 10,- bijbetaalt te worden om nog eens 1GB extra te mogen gebruiken."
Ook heb ik nog een mail gestuurd over de vraag hoe het zit met Tethering bij een iPhone. Bij een Android toestel is het namelijk gratis, en bij een iPhone dien je ervoor te betalen, terwijl ik al €10,- voor de databundel betaal. Nu had ik pas geleden een training voor mijn werk waar een KPN medewerker aangaf dat providers wettelijk gezien helemaal geen extra kosten hiervoor een rekening mogen brengen. Aan de hand van deze informatie heb ik ook hier een mailtje naar Vodafone gestuurd.
"Sinds 14 mei is het inderdaad toegestaan om tethering te gebruiken. Het klopt dat dit met de nieuwe regeling te maken heeft. Deze nieuwe regeling is aangenomen maar nog niet van kracht. Ook geldt deze regeling voor nieuwe abonnementen. Wij hebben dit ook voor oude abonnement open gezet met uitzondering van FUP abonnementen.
Jij maakt gebruik van een FUP abonnement. Daarom is het voor jou niet mogelijk. De enige optie waarbij dit voor jou wel mogelijk is. Is je abonnement verlengen met een nieuwe aanbieding. Ik kan hier helaas echt niks aan veranderen voor je."
Kan dat zomaar? Op deze manier wordt je zowat gedwongen om een nieuw abonnement te pakken. Heb het dan ook toen het afgelopen was door laten lopen omdat ik er vanuit ging dat ik nog onbeperkt internet had. Wat zou ik nog hiermee kunnen doen?
Ik heb ook een FUP abo en is een kwestie van de nieuwste providerdata inladen om die blokkade weg te halen. Ga naar Settings > General > About en vervolgens komt ie daar vziw automatisch mee als er een update is. Ik zit nu op vf nl 12.1 en daarbij kan het.
Ik zou niet gelijk paniekerig toch een nieuw abbo afsluiten.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:03:
Ik ben nu ook bezig met Vodafone om het één en ander duidelijk te krijgen, en zag toevallig dit topic staan.
7 dagen geleden ben ik nog anders geïnformeerd m.b.t de FUP. Wat tethering betreft heeft Vodafone ondubbelzinnig op hun website aangegeven dat ook bestaande b+s+w abbo's vrijgesteld zijn voor tethering.
Heb je een b+s+w abbo of niet?
Natuurlijk wil ik in dit topic alle voorwaarden van Vodafone in mijn eigen voordeel opvatten, maar het lijkt erop dat de mail-medewerkers van Vodafone de regels ook weer gekleurd doorverkopen/terugverkopen aan jou.
Ik ga iig afwachten wat er gebeurd, ik zal toch echt eerst een schriftelijke aankondiging moeten krijgen voordat ik meer geld voor mijn bestaande abbo kwijt ben of de voorwaarden daarvan veranderen.
Verwijderd
Meel van vodavoon!
Geachte heer Gilmour,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over de kosten van uw abonnement.
Na het verlopen van het contract van uw abonnement, blijft het abonnement onder dezelfde voorwaarden en tegen dezelfde kosten doorlopen.
Ik heb uw gegevens voor u nagekeken en zie dat u nu een Bel + SMS + Web 135 Sim Only abonnement heeft. U heeft een korting op de kosten van dit abonnement. Wanneer u uw abonnement niet verlengt, zal uw abonnement na x augustus tegen dezelfde abonnementskosten doorlopen. De korting op uw abonnement blijft daarbij behouden.
----
Wat zeggen ze nu? Als ik niet verleng? Moet ik actie ondernemen? Maar die 9,95 blijft!
Geachte heer Gilmour,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over de kosten van uw abonnement.
Na het verlopen van het contract van uw abonnement, blijft het abonnement onder dezelfde voorwaarden en tegen dezelfde kosten doorlopen.
Ik heb uw gegevens voor u nagekeken en zie dat u nu een Bel + SMS + Web 135 Sim Only abonnement heeft. U heeft een korting op de kosten van dit abonnement. Wanneer u uw abonnement niet verlengt, zal uw abonnement na x augustus tegen dezelfde abonnementskosten doorlopen. De korting op uw abonnement blijft daarbij behouden.
----
Wat zeggen ze nu? Als ik niet verleng? Moet ik actie ondernemen? Maar die 9,95 blijft!
Verwijderd
Heb net de netwerk settings ge-update en nu blijkt tethering idd te werkenChris.nl schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:20:
[...]
Ik zou niet gelijk paniekerig toch een nieuw abbo afsluiten.
7 dagen geleden ben ik nog anders geïnformeerd m.b.t de FUP. Wat tethering betreft heeft Vodafone ondubbelzinnig op hun website aangegeven dat ook bestaande b+s+w abbo's vrijgesteld zijn voor tethering.
Heb je een b+s+w abbo of niet?
Natuurlijk wil ik in dit topic alle voorwaarden van Vodafone in mijn eigen voordeel opvatten, maar het lijkt erop dat de mail-medewerkers van Vodafone de regels ook weer gekleurd doorverkopen/terugverkopen aan jou.
Ik ga iig afwachten wat er gebeurd, ik zal toch echt eerst een schriftelijke aankondiging moeten krijgen voordat ik meer geld voor mijn bestaande abbo kwijt ben of de voorwaarden daarvan veranderen.
Ik wil sowieso weg bij Vodafone, mede door dit soort gezeik allemaal. Mocht er een nieuwe iPhone komen neem ik die met een nieuw abonnement bij een andere provider. Vind het alleen jammer dat ik de laatste tijd behoorlijk gezeik heb met Vodafone
Mijn brief is van 10 juni 2012.Chris.nl schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:28:
[...]
Wat is de exacte datum van de brief?
Indien hij namelijk na 11 mei 2012 verstuurd is klopt ook de opmerking van het niet mogen tetheren niet.
Die voorwaarde hebben ze in ons voordeel aangepast.
Wanneer fuppers nu na het haaldelijk overschrijden van 3GB worden afgeknepen staat Vodafone in haar recht.
Ik zou het mooi vinden als jij de klantenservice per mail informeert over hun eigen doorgegeven gemiddelde gebruik van 300mb en feit dat de FUP dus op 3GB zou moeten liggen. Met daarbij de vraag wat jij nu met die verstuurde brief moet. Geschreven antwoord lijkt me waardevoller dan iemand telefonisch gesproken te hebben.
'k Ben zelf aan het informeren tot welk jaartal ik mijn abbo stilzwijgend kan laten doorlopen.
Ben tevreden, nu afwachten of de FUP ook echt meebeweegt met het gemiddelde van alle gebruikers.
Deze 800MB FUP brief bestaat al twee jaar.
Zie hier: http://www.mobypicture.co...z/view/7506445/sizes/full
Het gemiddelde verbruik is volgens deze brieven afgelopen twee jaar gelijk gebleven op 80MB.
FUP'pers mogen nog niet tetheren. Dit mag pas wanneer de netneutraliteit helemaal is doorgevoerd. (januari 2013 nieuwe abonnementen. januari 2014 bestaande abonnementen). Tegen die tijd zal skype en viber eindelijk goed gaan werken over 3G. Technisch hebben ze tetheren nu wel mogelijk gemaakt, skype wordt nog belemmert.
[ Voor 3% gewijzigd door el polini op 26-06-2012 15:57 ]
Mijn brief:
Betreft: Fair Use Policy datalimiet al twee jaar op 800MB. Het gemiddelde verbruik stijgt.
Allereerst wil ik u zeggen dat ik erg tevreden ben met de diensten van Vodafone. Het is mij echter onduidelijk dat het FUP datalimiet al sinds 2010 op 800MB ligt. Het gemiddelde dataverbruik onder consumenten is gestegen en daarom moet het FUP limiet opnieuw worden bepaald.
Op 11 juni 2012 kreeg ik van u onderstaande brief waarin u aangeeft dat ik de Fair Use Policy voor mobiel internet heb overgeschreden. In deze brief geeft u aan dat de Fair Use Policy limiet ligt op 800MB. Tien keer het gemiddelde verbruik van alle gebruikers.
Bijlage 1: http://imageshack.us/photo/my-images/140/fupv.jpg/
Op internet kwam ik exact dezelfde brief (maar dan d.d. 13 september 2010) van een andere Vodafone abonnee tegen waarin u toen ook al aangaf dat de Fair Use Policy internet limiet ligt op 800MB
Bijlage 2: http://www.mobypicture.co...z/view/7506445/sizes/full
Op uw website presenteerde u onlangs de jaarcijfers van afgelopen boekjaar. (nieuws artikel: 22-05-2012). U geeft aan dat consumenten 40 procent meer data verbruikten dan vorig boekjaar. Het gemiddelde verbruik is sterk gestegen.
Bijlage 3: http://over.vodafone.nl/n...-telecommarkt?from_search
Tot slot gaf uw klantenservice medewerker aan dat het gemiddelde verbruik niet meer ligt op 80MB maar inmiddels op 300MB zit. Ik ben mij er van bewust dat de FUP voortdurende fluctueert en dat er een eerlijke verdeling moet zijn tussen klein en grote dataverbruikers.
Kunt u mij vertellen waar het limiet van de FUP nu echt op zou moeten liggen?
Wat moet ik nu met de verstuurde brief?
Met vriendelijke groet,
Netjes verwoord. Hopelijk krijg je een inhoudelijk antwoord!
Vodafone's Facebook reactie
Het is inderdaad zo dat de FUP altijd enigszins fluctueert. Het gemiddelde verbruik is inderdaad gestegen en daarmee is het aantal MB's waarbij je een brief krijgt ook gewijzigd.
Het gemiddelde staat op dit moment echter niet op 300 MB. Een stijging van 40% in het dataverbruik is een stijging van 32 MB per klant naar zo'n 110-120 MB.
Dit geeft een FUP van zo'n 1100 MB. Daarnaast heeft Vodafone het recht om een grens aan de FUP te stellen, want zelf een stijging van 30 of 40 MB voor ons volledige klantenbestand (5,5 miljoen klanten) is een reusachtige stijging die voor alle klanten invloed kan hebben.
De genoemde 800 MB is dan ook een indicatie en geen absolute grens. Zit je op 1 GB of iets daarboven dan heeft dat geen consequenties en krijg je ook geen brief
Ik zie echter dat je meer dan 3 GB verbruikt hebt. Dit zit ruim boven de FUP en daarom heb je deze brief gekregen.
Op dit moment heeft de brief geen consequenties. Als je je verbruik verlaagt naar ca de genoemde 1GB, dan is er niets aan de hand.
Ziet het systeem echter komende maand weer een verbruik van het dubbele/driedubbele van de FUP, dan zal je snelheid automatisch worden verlaagd.
Mijn advies op de vraag wat nu te doen met deze brief is dan ook: installeer een App om je verbruik te meten en ga zeker niet boven de 1,5 GB. Dan zal een nieuwe brief of snelheidsverlaging niet volgen.
Vodafone's reactie klantenservice:
Klantenservice stelt dat het dalend of stijgend gemiddeld verbruik er los van staat.
Zodra het een indicatie is, wat is dan wel de absolute grens?
Uit mijn contract voorwaarden lees ik:
De Fair Use Policy maakt deel uit van onze Dienstvoorwaarden en houdt in dat je dataverbruik maximaal 10 keer het gemiddelde verbruik van alle gebruikers mag zijn.
Het dataverbruik is afgelopen twee jaar sterk gestegen. U blijft het limiet handhaven op 800MB. Terwijl dit in strijd is met de dienstvoorwaarden waarmee ik mijn contract afsloot.
Klantenservice stelt dat het dalend of stijgend gemiddeld verbruik er los van staat.
Is die 800 MB dan een indicatie of een absolute grens?Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft vragen over de FUP limiet.
Dit ben ik direct voor u gaan onderzoeken. Doordat u uw abonnement heeft afgesloten in een tijd dat het gemiddelde verbruik op 800 MB lag, krijgt u bericht als u dit overschrijdt. De voorwaarden die bij uw abonnement horen zijn gekoppeld aan het jaar (2010) dat u het abonnement afsloot.
Het feit dat het gemiddelde dataverbruik stijgt of daalt staat hier los van. Per slot van rekening heeft u toen uw abonnement onder deze voorwaarden afgesloten.
Zodra het een indicatie is, wat is dan wel de absolute grens?
U stelt dat de Fair Use Policy inhoudt dat het datavebruik maximaal 800MB is.Hartelijk dank voor uw reactie. U wilt graag weten wat de absolute grens is van de FUP.
De limiet is op dit moment 800 MB, zoals ook in de brief staat aangegeven.
Uit mijn contract voorwaarden lees ik:
De Fair Use Policy maakt deel uit van onze Dienstvoorwaarden en houdt in dat je dataverbruik maximaal 10 keer het gemiddelde verbruik van alle gebruikers mag zijn.
Het dataverbruik is afgelopen twee jaar sterk gestegen. U blijft het limiet handhaven op 800MB. Terwijl dit in strijd is met de dienstvoorwaarden waarmee ik mijn contract afsloot.
Hartelijk dank voor uw reactie. Zoals ik in mijn eerdere e-mail heb aangegeven:
De voorwaarden die bij uw abonnement horen zijn gekoppeld aan het jaar (2010) dat u het abonnement afsloot.
U heeft toen uw abonnement onder de voorwaarden afgesloten dat de FUP op 800 MB stond. Deze voorwaarden veranderen niet, ongeacht of het gemiddelde dataverbruik stijgt of daalt.
U dient dus maximaal 800 MB te verbruiken en ik adviseer u dan ook om zich hieraan te houden. Mocht u meer willen gebruiken dan dient u de Zorgeloos Internet Extra BloX te activeren.
In mijn eerdere mails heb ik u hier ook antwoord op gegeven en tot op heden is hier verder niets aan verandert, noch gaat hier iets aan veranderen.
Mocht u nog andere vragen hebben, dan beantwoord ik deze uiteraard graag.
[ Voor 72% gewijzigd door el polini op 02-07-2012 14:57 ]
Ben ook wel benieuwd want het feit dat iedereen bij die club wat anders zegt laat ook wel zien dat ze vrij willekeurig te werk gaan, wat natuurlijk niet kan. Moet eerlijk zeggen dat ik met een abo uit juli 2010 (en fup) nog nooit een brief heb gekregen, ook niet bij een verbruik van tegen de 2GB.
Dat is toch gewoon duidelijk?Dit geeft een FUP van zo'n 1100 MB
Mischien moet jij anders maar gewoon een abo met een harde datalimiet nemen. FUPs zijn duidelijk niet geschikt voor je.
De andere klantenservice medewerkster meldt een limiet van 800MB.CyBeR schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:46:
[...]
Dat is toch gewoon duidelijk?
Mischien moet jij anders maar gewoon een abo met een harde datalimiet nemen. FUPs zijn duidelijk niet geschikt voor je.
De verdeeldheid bij VF is zo groot dat je als FUP'er niet weet waar je aan toe bent.
[ Voor 12% gewijzigd door el polini op 02-07-2012 15:32 ]
Dat is natuurlijk vrij onzinnig. Als VF zich niet aan de eigen voorwaarden wil houden dan moeten ze FUP maar afschaffen. Ze geven zelf in de voorwaarden aan dat 10x gemiddeld gebruik de FUP is, dan is dit dus een dynamisch getal en zullen ze het dus eigenlijk realtime moeten aanpassen. Ze maken immers geen melding van een meetmoment in hun voorwaarden: http://www.vodafone.nl/Vo...arden_fup_bel_sms_web.pdfCyBeR schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:46:
[...]
Dat is toch gewoon duidelijk?
Ook is de periode die ze in de reactie aangeven al niet in overeenkomst met hun voorwaarden.
Wellicht weet niet elke medewerker binnen Vodafone precies wat de huidige stand van zaken is. En bovendien zullen ze dat getal eigenlijk helemaal niet kwijt willen. Daarmee beinvloeden ze namelijk het gemiddelde. En niet in neerwaartse richting.el polini schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:29:
[...]
De andere klantenservice medewerkster meldt een limiet van 800MB.
De precieze hoeveelheid doet er ook helemaal niet toe. Een FUP is een fair use policy. In dit geval is gesteld dat wat Vodafone nog fair vindt, ongeveer 10x het gemiddelde is. Dat is zodat ze een geautomatiseerde manier van detectie van onfair gebruik kunnen instellen. Maar het gaat erom dat je de dienst op een redelijke manier gebruikt. Wat redelijk is, gaat met de tijd mee. 1GB per maand uit het 3G-netwerk trekken was drie jaar geleden onredelijk. Over drie jaar is het weinig. Zo werkt dat.De verdeeldheid bij VF is zo groot dat je als FUP'er niet weet waar je aan toe bent.
En als je daar dus niet mee kunt werken omdat je altijd de limiet wilt bereiken, neem dan een abo met een datalimiet. Dan weet je precies waar je aan toe bent.
Ik heb al sinds 2008 zo'n FUP abonnement en ik heb nog nooit een brief gehad. Omdat ik het gewoon op een redelijke manier gebruik.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 02-07-2012 16:02 ]
VF belde ivm verlengen abonnement, heb twee keer tien minuten in de wacht gestaan omdat ze precies moest uitzoeken hoe het kon dat ik zo weinig betaalde.
Na de eerste keer in de wacht te hebben gestaan kwam ze tot de conclusie dat mijn korting zou vervallen na de looptijd van het contract. Toen vertelde ik dat dat niet zo was en dat de korting gewoon door liep, het contract wordt immers stilzwijgend verlengd, inclusief de korting.
Twee de keer na in de wacht te hebben gestaan zei ze dat ze er niet uit kwam en dat ik klantenservice maar moest bellen. Ze zou dan volgende week terug bellen.
Ben niet van plan de ks te bellen, maar ben in plaats daarvan mijn mail nog eens gaan nazoeken.
Ik citeer uit het werk van VF:
Er staat nergens iets dat de korting na twee jaar verloopt.
.
Na de eerste keer in de wacht te hebben gestaan kwam ze tot de conclusie dat mijn korting zou vervallen na de looptijd van het contract. Toen vertelde ik dat dat niet zo was en dat de korting gewoon door liep, het contract wordt immers stilzwijgend verlengd, inclusief de korting.
Twee de keer na in de wacht te hebben gestaan zei ze dat ze er niet uit kwam en dat ik klantenservice maar moest bellen. Ze zou dan volgende week terug bellen.
Ben niet van plan de ks te bellen, maar ben in plaats daarvan mijn mail nog eens gaan nazoeken.
Ik citeer uit het werk van VF:
EnGeachte heer EWK,
Dat klopt inderdaad u heeft recht op een abonnement van Bel-SMS-Web SO 400 voor 11.95.
Voor de duidelijkheid: het gaat om een tvgids-directsales abonnement van voor juli 2010, toen 400 belminuten en FUP internet nog maar €11,95 kostte.Sim Only Bel+SMS+Web 2 jaar
Sim Only Bel+SMS+Web
Aantal belminuten 400
Bel + SMS+Web € 23,95
Actieprijs € 11,95
Er staat nergens iets dat de korting na twee jaar verloopt.
Ik doe niets en wacht wel af. Ik zit voorlopig wel goedAls je je abonnement niet opzegt, loopt het stilzwijgend door tot je zelf actie onderneemt. Je kunt je abonnement dan alsnog opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Hoi!
[quote]
Sim Only Bel+SMS+Web 2 jaar
Sim Only Bel+SMS+Web
Aantal belminuten 400
Bel + SMS+Web € 23,95
Actieprijs € 11,95
[/quote
Dat is zeker een beste prijs. Hoop voor je dat je dit kunt behouden. Vodafone mag toch ook zelf het contract ontbinden na einde van de looptijd?
Sim Only Bel+SMS+Web 2 jaar
Sim Only Bel+SMS+Web
Aantal belminuten 400
Bel + SMS+Web € 23,95
Actieprijs € 11,95
[/quote

Volgens zijzelf doen ze dat niet:
http://help.vodafone.nl/c...d=61&p_created=1216136256
Hoi!
Ik denk dat je dat niet zo moet interpreteren. Dit is wat jij als klant kunt doen, als je de voorwaarden leest hebben zij dezelfde mogelijkheid om van hun kant het contract met 1 maand opzegtermijn (art. 4 lid 2) te stoppen. Zullen ze niet snel doen lijkt mij, maar het kan wel.EWK schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:31:
Volgens zijzelf doen ze dat niet:
Hmm.
Ik was van de tvgids-actie van twee jaar geleden, 400 min + fup internet voor €11,95.
Die 11,95 was een 'actieprijs'. Maar er staat nergens (alles terug gezocht) dat die actieprijs tijdelijk zou zijn.
Nu is sinds deze maand, twee jaar later, dit komen te vervallen.
Iemand hier ervaring mee?
Ik was van de tvgids-actie van twee jaar geleden, 400 min + fup internet voor €11,95.
Die 11,95 was een 'actieprijs'. Maar er staat nergens (alles terug gezocht) dat die actieprijs tijdelijk zou zijn.
Hoi!
Je hebt destijds toch een 2-jarig abonnement afgesloten tegen dit actietarief ? Het actietarief geldt alleen voor deze 2 jaar, daarna vervalt de 50% korting (die als het goed is ook als 'creditering van SO Bel + SMS + Web 400 actie' vermeldt staat).EWK schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:53:
Hmm.
Zonder deze korting ben je overigens alsnog goedkoper uit dan een verlenging/nieuw abonnement. Ik laat de mijne (die in dec afloopt) dan ook gewoon doorlopen.
Verwijderd
Dit is wat ze mij mailden....EWK schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:53:
Hmm.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:24:
Meel van vodavoon!
Geachte heer Gilmour,
----
Het staat als creditering inderdaad.sverzijl schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:03:
[...]
Je hebt destijds toch een 2-jarig abonnement afgesloten tegen dit actietarief ? Het actietarief geldt alleen voor deze 2 jaar, daarna vervalt de 50% korting (die als het goed is ook als 'creditering van SO Bel + SMS + Web 400 actie' vermeldt staat).
Zonder deze korting ben je overigens alsnog goedkoper uit dan een verlenging/nieuw abonnement. Ik laat de mijne (die in dec afloopt) dan ook gewoon doorlopen.
Maar waar staat dat dit na twee jaar afloopt? Het actietarief was zo lang het contract loopt lijkt me. De twee jaar is voorbij, maar ik heb nog steeds een contract met ze.
Dat de korting na twee jaar weg is staat niet in de bestellingsmail, bevestigingsmail, niet op het contract, niet op de website.
Davidgilmour, ik hoop dat dit klopt
Hoi!
Nieuws van VF.
Het contract is immers dat ik X minuten van hun krijg en zij van mij bedrag X.
Alleen de minimale contractstermijn van twee jaar is vervallen.
Ik ga me nog een keer vastbijten.
Volgens mij loopt mijn contract niet af.Onlangs heeft u contact gehad met mijn collega over uw abonnementskosten. U zou €11,95 betalen voor de gehele duur van het contract. [...] Op 15 juli liep uw contractsduur af en daarmee verviel ook uw korting
Hoi!
Verwijderd
Mij mailden ze iets anders...EWK schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:55:
Nieuws van VF.
[...]
Volgens mij loopt mijn contract niet af.
Wanneer loopt je contract af?
Edit: van het webcareteam word je ook niet veel wijzer.
Hopelijk dat de beste Niels van de ks me verder gaat helpen.
Edit: van het webcareteam word je ook niet veel wijzer.
Hopelijk dat de beste Niels van de ks me verder gaat helpen.
[ Voor 67% gewijzigd door EWK op 17-07-2012 22:10 ]
Hoi!
Volgens heb webcare team is het 'standaard' dat de actiekorting vervalt. Heb nu al vier personen van VF gevraagd mij te wijzen op de regel dat ik twee jaar geleden kon weten dat de actiekorting vervalt, maar dat is nog niemand gelukt.
Zo ver ik weet staat het niet in de AV, de actievoorwaarden van directsales en niet op mijn contract.
Ik ben met ze overeen gekomen dat ik ze 11,95 betaal en zij mij BSW400 leveren, er staat nergens dat na twee jaar dit bedrag verhoogd wordt. In feite plegen ze dus contractbreuk. Ik heb nog een lijntje open staan bij de KS. Indien dat niet tot een redelijk antwoord leidt ga ik ze (per brief) in gebreke stellen.
Misschien bereik ik er niet mee, maar misschien ook wel. Dat weten we pas achteraf.
Wordt vervolgd.
Zo ver ik weet staat het niet in de AV, de actievoorwaarden van directsales en niet op mijn contract.
Ik ben met ze overeen gekomen dat ik ze 11,95 betaal en zij mij BSW400 leveren, er staat nergens dat na twee jaar dit bedrag verhoogd wordt. In feite plegen ze dus contractbreuk. Ik heb nog een lijntje open staan bij de KS. Indien dat niet tot een redelijk antwoord leidt ga ik ze (per brief) in gebreke stellen.
Misschien bereik ik er niet mee, maar misschien ook wel. Dat weten we pas achteraf.
Wordt vervolgd.
Hoi!
Hmm apart, ik betaal 25 euro voor een superabbo, ga er vanuit dat, dat ook doorloopt...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mja, als ik kijk in mijn order van ergens augustus 2010 (even geen zin om de getekende papieren op te zoeken maar dat zal niet anders zijn), daar staat:
1 x Vodafone Bel+SMS+Web 150 (22.50.-) (nieuw) € 0,00
Duur: 2 jaar
ACTIE! Normaal € 29.50 p/m. Nu de eerste 24 maanden slechts € 22.50!
Dus ik ben bang dat ik toch wel na volgende maand 7 euro/maand meer ga betalen. Staat dit niet op vergelijkbare manier bij jullie?
1 x Vodafone Bel+SMS+Web 150 (22.50.-) (nieuw) € 0,00
Duur: 2 jaar
ACTIE! Normaal € 29.50 p/m. Nu de eerste 24 maanden slechts € 22.50!
Dus ik ben bang dat ik toch wel na volgende maand 7 euro/maand meer ga betalen. Staat dit niet op vergelijkbare manier bij jullie?
Ik had een Bel+SMS+WEB 200 actie afgesloten vlak voor 6 september 2010. Ook hiervoor was een promotie van toepassing (maandelijks een bedrag gecrediteerd, waardoor abo 27,50 kost).
Nu heb ik inmiddels via deze topic wel begrepen dat de oude voorwaarden van toepassing zullen blijven als ik het stilzwijgend laat verlengen wanneer de minimale contractsduur over een anderhalve maand afloopt.
Nu wil ik echter mijn verzekering VodafoneGarant, die elke maand zes euro bijtelt op mijn Vodafone rekening, opzeggen. Ik heb echter ooit ergens iets vaags gelezen dat als je een wijziging aan je abonnement brengt, dat Vodafone dit ook kan zien als een totaal nieuw contract op zich en dat ze de nieuwe voorwaarden erop mogen toepassen? Weet iemand hier iets over?
En om even bij te dragen aan de discussie over het wel of niet aflopen van promoties/kortingen en dergelijke die over het abonnement liepen: op mijn contract staat duidelijk een einddatum van de promotie, wat samenvalt met het einddatum van mijn contractduur.
Nu heb ik inmiddels via deze topic wel begrepen dat de oude voorwaarden van toepassing zullen blijven als ik het stilzwijgend laat verlengen wanneer de minimale contractsduur over een anderhalve maand afloopt.
Nu wil ik echter mijn verzekering VodafoneGarant, die elke maand zes euro bijtelt op mijn Vodafone rekening, opzeggen. Ik heb echter ooit ergens iets vaags gelezen dat als je een wijziging aan je abonnement brengt, dat Vodafone dit ook kan zien als een totaal nieuw contract op zich en dat ze de nieuwe voorwaarden erop mogen toepassen? Weet iemand hier iets over?
En om even bij te dragen aan de discussie over het wel of niet aflopen van promoties/kortingen en dergelijke die over het abonnement liepen: op mijn contract staat duidelijk een einddatum van de promotie, wat samenvalt met het einddatum van mijn contractduur.
Twee jaar geleden afgesloten via de directsales website van Vodafone: Simonly 400 Bel/Sms/Web voor 11.95 mnd voor 2 jaar. Bij stilzwijgende verlenging blijf ik hetzelfde actietarief betalen, blijkt uit schriftelijk contact met Vodafone. Het enige dat verandert is dat de fair use policy voor dataverbruik wordt veranderd in 1 GB/mnd.
Ik lees nogal wat tegenstrijdige berichten over dezelfde (directsales) actietarieven. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe het in praktijk gaat uitpakken. Als het actietarief blijft gelden dan blijf ik zeker nog wel even klantSnoopThaDoctor schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:08:
Twee jaar geleden afgesloten via de directsales website van Vodafone: Simonly 400 Bel/Sms/Web voor 11.95 mnd voor 2 jaar. Bij stilzwijgende verlenging blijf ik hetzelfde actietarief betalen, blijkt uit schriftelijk contact met Vodafone. Het enige dat verandert is dat de fair use policy voor dataverbruik wordt veranderd in 1 GB/mnd.
Ik heb zelf ook een direct sales abo en directe ervaring met hoe de systemen werken bij vodafone.
De direct sales abos die ik ken zijn allen gereduceerde tarieven met een extra creditering per maand. Deze kortingen, en abo voorwaarden, staan tot het jaar 202x in het systeem bij Vodafone.
Zolang jij er dus niks mee doet en er niks aan veranderd zal je dus gewoon het zelfde blijven betalen. Als je het zeker wil weten kun je naar de winkel gaan en vragen tot en met wanneer jouw "promotie" loopt. Helaas kan je dit nergens zwart op wit krijgen.
Belangrijkste is om zodra er mensen gaan bellen of aandringen over verlengingen dat je aangeeft dat je dat gewoon niet wil. Zodra er ook maar iets veranderd aan je abo, is het erg lastig (dan wel niet onmogelijk) om dit terug te draaien.
* Flappiewappie betaald 8,95 voor 150/300 bel/sms en 1gig internet, kreeg er toentertijd ook nog een Nokia C7 bij...
De direct sales abos die ik ken zijn allen gereduceerde tarieven met een extra creditering per maand. Deze kortingen, en abo voorwaarden, staan tot het jaar 202x in het systeem bij Vodafone.
Zolang jij er dus niks mee doet en er niks aan veranderd zal je dus gewoon het zelfde blijven betalen. Als je het zeker wil weten kun je naar de winkel gaan en vragen tot en met wanneer jouw "promotie" loopt. Helaas kan je dit nergens zwart op wit krijgen.
Belangrijkste is om zodra er mensen gaan bellen of aandringen over verlengingen dat je aangeeft dat je dat gewoon niet wil. Zodra er ook maar iets veranderd aan je abo, is het erg lastig (dan wel niet onmogelijk) om dit terug te draaien.
* Flappiewappie betaald 8,95 voor 150/300 bel/sms en 1gig internet, kreeg er toentertijd ook nog een Nokia C7 bij...
Hier staat wat
Dan mag ik hopen dat het overstappen op een nano-sim straks geen 'verandering' in het abo is (lijkt me niet, 't is alleen een ander IMEI die aan het abo gekoppeld wordt).Flappiewappie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:33:
Zodra er ook maar iets veranderd aan je abo, is het erg lastig (dan wel niet onmogelijk) om dit terug te draaien.
Geeft in ieder geval goede hoop;)
Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!
Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!
Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!