Bedoelde dus een Duitse servicenummer misschien in plaats van mobiel/huis.pilskes schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:32:
[...]
Nope:
Staat er echt: 2 minuten naar buitenland, €1.22
Waarschijnlijk dus toch een Duits servicenummer geweest denk ik dan.pilskes schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:34:
Was een bedrijf
Waarom lopen gissen als je op de specificatie het nummer kunt controleren?beezjeh schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:35:
[...]
Waarschijnlijk dus toch een Duits servicenummer geweest denk ik dan.
Vorige week kwam er al wat nieuws naar buiten dat er nieuwe abonnementen kwamen per 4 maart.
Mijn moeder kon toevallig verlengen, toch de gok genomen om dat voor 4 maart te regelen.
Dit pakte goed uit want op de Red Essential abonnementen krijg je geen factuurkorting meer.
Ze is nu klaar voor 25 euro inclusief een Samsung A8 met een Red Essential abonnement met 6 GB aan data. (16 euro voor het abonnement en 9 euro voor de toestel betaling)
Met de nieuwe tarieven zou ze dan nog 168,- moeten bijbetalen voor een Samsung A8
(20 euro voor het abonnement en 5 euro toestelbetaling + 1x 168)
Enig voordeel zou de 10 GB data zijn alleen de 6 GB data krijgt ze al niet op.
Voorlopig zit ze nog goed bij Vodafone
Mijn moeder kon toevallig verlengen, toch de gok genomen om dat voor 4 maart te regelen.
Dit pakte goed uit want op de Red Essential abonnementen krijg je geen factuurkorting meer.
Ze is nu klaar voor 25 euro inclusief een Samsung A8 met een Red Essential abonnement met 6 GB aan data. (16 euro voor het abonnement en 9 euro voor de toestel betaling)
Met de nieuwe tarieven zou ze dan nog 168,- moeten bijbetalen voor een Samsung A8
(20 euro voor het abonnement en 5 euro toestelbetaling + 1x 168)
Enig voordeel zou de 10 GB data zijn alleen de 6 GB data krijgt ze al niet op.
Voorlopig zit ze nog goed bij Vodafone
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ik ben aan het twijfelen om over te stappen naar T-Mobile of Vodafone. De rede om naar Vodafone te gaan zou puur zijn ivm de voordelen door het hebben van Ziggo. Daarover heb ik een vraag en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik woon in een studentenhuis en heb alleen internet van Ziggo. De rekening van Ziggo staat op mijn naam, en ik betaal het maandelijks (met huisgenoten), maar het factuuradres is niet het adres waarop ik woon (adres van kantoor huisbaas). Zou dit een probleem zijn? Hierover zou ik kunnen bellen maar mijn tweede vraag zou deze vraag onnodig kunnen maken.
Zou het eventueel mogelijk zijn om een abonnement af te sluiten op het adres mijn ouderlijk huis (internet en tv van Ziggo). Ik woon daar dan niet, maar dat hoeft Vodafone niet te weten. Is dit een mogelijkheid?
Bvd
Ik woon in een studentenhuis en heb alleen internet van Ziggo. De rekening van Ziggo staat op mijn naam, en ik betaal het maandelijks (met huisgenoten), maar het factuuradres is niet het adres waarop ik woon (adres van kantoor huisbaas). Zou dit een probleem zijn? Hierover zou ik kunnen bellen maar mijn tweede vraag zou deze vraag onnodig kunnen maken.
Zou het eventueel mogelijk zijn om een abonnement af te sluiten op het adres mijn ouderlijk huis (internet en tv van Ziggo). Ik woon daar dan niet, maar dat hoeft Vodafone niet te weten. Is dit een mogelijkheid?
Bvd
[ Voor 10% gewijzigd door kevin12 op 12-03-2019 09:22 ]
Om Vodafone en Ziggo te combineren heb je een Red abonnement van Vodafone nodig en een alles-in-een pakket nodig van Ziggo. Dit houdt in dat je Internet en TV moet afnemen om de voordelen te krijgen.kevin12 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:21:
Zelf heb ik dit ook laten doen, toen ik nog studeerde heb ik gewoon bij Vodafone het adres van mijn ouders aangehouden. Vodafone stuurt in principe toch bijna geen post. En bij verlenging wordt alleen gekeken naar naam en geboortedatum.Zou het eventueel mogelijk zijn om een abonnement af te sluiten op het adres mijn ouderlijk huis (internet en tv van Ziggo). Ik woon daar dan niet, maar dat hoeft Vodafone niet te weten. Is dit een mogelijkheid?
Bvd
Intel Core i5-8600 - GeForce GTX 1080Ti
Niet helemaal waar. Ik kreeg zowaar een brief dat in juli(!) mijn abonnement goedkoper wordt omdat het tientje/maand van het toestel eraf gaat. Grijp zo'n brief dan aan voor een verlengingsaanbieding zou ik zeggen, maar dat was alles wat erin stond.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hij zei *bijna* geen
. Bovendien, het zijn je ouders. Eventuele post vind zijn weg wel naar jou uiteindelijk, toch?
@kevin12 je moet even kijken, je kunt bij Vodafone 3 verschillende adressen opgeven: woonadres, postadres en rekeningadres. Ik heb het VF webcare ooit eens gevraagd, toen zeiden ze dat ze naar het postadres keken. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en mijn woonadres ook aangepast. Rekeningadres komt overeen met hoe ik bij mijn bank bekend sta.
@kevin12 je moet even kijken, je kunt bij Vodafone 3 verschillende adressen opgeven: woonadres, postadres en rekeningadres. Ik heb het VF webcare ooit eens gevraagd, toen zeiden ze dat ze naar het postadres keken. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en mijn woonadres ook aangepast. Rekeningadres komt overeen met hoe ik bij mijn bank bekend sta.
[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2019 10:07 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dank voor de antwoorden. Ik zal eerst Vodafone telefoneren met de vraag. Indien zij zeggen dat dit niet kan ga ik hoogstwaarschijnlijk op mijn ouders adres zitten. Bedankt!
Je zou gewoon de voordelen moeten ontvangen. Dat het postadres van Ziggo anders is dat kan, maar het zou om het adres moeten gaan waar de aansluiting actief is. Worst case kan je 'm inderdaad altijd nog aanpassen naar het adres van je ouders.kevin12 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:32:
Dank voor de antwoorden. Ik zal eerst Vodafone telefoneren met de vraag. Indien zij zeggen dat dit niet kan ga ik hoogstwaarschijnlijk op mijn ouders adres zitten. Bedankt!
Toch wel een pluim voor Vodafone, na eerder gelezen te hebben dat alleen mensen die binnen de coulanceperiode vielen hun abonnement konden wijzigen toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de Vodafone Next afdeling gebeld. Was blijkbaar geen enkel probleem om mijn Red Essential met 6 GB om te zetten in de 10 GB variant, contractduur blijft ongewijzigd. Maar ik was nog het meest verbaasd over het feit dat ik hetzelfde blijf betalen
Mmmm, zie nu dat (omdat ik tv/internet via KPN heb) ik bij KPN voor €16 onbeperkt bellen/smsen en 4GB data heb. Daarbij nog een gratis zenderpakket...
Dus zender pakket van €15 gratis en ik betaal maar €16 voor het abo.. Keuzes, keuzes...
Dus zender pakket van €15 gratis en ik betaal maar €16 voor het abo.. Keuzes, keuzes...
Zojuist mijn Red Super abonnement laten omzetten naar Red Together. Dit betekent voor mij dat ik voor 1 euro per maand meer 2 x zoveel data krijg ( 80 GB ). Als het T-Mobile abonnement van mijn vriendin verloopt aan het einde van het jaar, dan kan zij voor 12,50 per maand bij het abonnement opgenomen worden en hebben we samen 160GB. 
Ik ben tevreden.
Ik ben tevreden.
Die Red together is nu wel heel scherp geprijsd, alleen heb ik bij mijn huidige Red Super een duo sim en 2 extra data simkaarten. multi sim is niet mogelijk bij Red together
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Anoniem: 320788
Helaas liep hier vorig jaar ook tegen aan.Bear schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:37:
Die Red together is nu wel heel scherp geprijsd, alleen heb ik bij mijn huidige Red Super 2 een duo sim en 2 extra data simkaarten. multi sim is niet mogelijk bij Red together
Gebruikte 3 simkaarten.
1x bellen en data telefoon
1x data android autoradio.
1x data modem laptop.
Ze hebben toen vermeld dat ze er mee bezig waren. Maar helaas tot nu nog niet.. dus hou mijn oude abbo wel voor het moment.
Ik ben ook maar eens aan het kijken om over te stappen naar Red Together. In combinatie met wat familieleden en mijn vriendin, scheelt dat ieder ongeveer 4-5 euro per maand (maandbedrag pp 14.60 via F&F).
Het enige waar ik mee zit is dat Vodafone op de website zegt dat het contract moet worden overgedragen, omdat het op één klantnummer moet staan. Lijkt op het eerste gezicht veel rompslomp, met het invullen van allerlei formulieren. Zijn hier toevallig ervaringsdeskundigen aanwezig?
Het enige waar ik mee zit is dat Vodafone op de website zegt dat het contract moet worden overgedragen, omdat het op één klantnummer moet staan. Lijkt op het eerste gezicht veel rompslomp, met het invullen van allerlei formulieren. Zijn hier toevallig ervaringsdeskundigen aanwezig?
een data sim zou denk ik teveel "concurreren" met een extra gezinslid. Veel kinderen bellen amper en gebruiken alleen data.Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:42:
[...]
Helaas liep hier vorig jaar ook tegen aan.
Gebruikte 3 simkaarten.
1x bellen en data telefoon
1x data android autoradio.
1x data modem laptop.
Ze hebben toen vermeld dat ze er mee bezig waren. Maar helaas tot nu nog niet.. dus hou mijn oude abbo wel voor het moment.
Klopt, daarbij was een data-simcard tot voor afgelopen jaar ook nog eens gratis, schijnt nu 5 euro per maand te kosten.maxtrash schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:32:
[...]
een data sim zou denk ik teveel "concurreren" met een extra gezinslid. Veel kinderen bellen amper en gebruiken alleen data.
Ik heb op dit moment op 3 abonnementen ook een extra data-simkaarten lopen, qua kosten is een Together abonnement voordelig, het beperkt mij alleen in mijn mogelijkheden om dat er geen extra data simkaarten voor te koppelen zijn.
Cogitationis poenam nemo patitur
Anoniem: 320788
Ik vermoed het.
Inmiddels auto verkocht dus 1 gsm en 1 laptop met simkaart.
Gelukkig goed en snel in Spanje.,. Anders is het lastig F1 kijken via Ziggo
Inmiddels auto verkocht dus 1 gsm en 1 laptop met simkaart.
Gelukkig goed en snel in Spanje.,. Anders is het lastig F1 kijken via Ziggo
Ja dit dus ze willen gewoon weer cashenBullet NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:41:
[...]
Klopt, daarbij was een data-simcard tot voor afgelopen jaar ook nog eens gratis, schijnt nu 5 euro per maand te kosten.
Ik heb op dit moment op 3 abonnementen ook een extra data-simkaarten lopen, qua kosten is een Together abonnement voordelig, het beperkt mij alleen in mijn mogelijkheden om dat er geen extra data simkaarten voor te koppelen zijn.
Dan gaan we dus niet verlengen..
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Let even op voor degene die nu een verlengings aanbod krijgen voor een "Smart" abonnement en regelmatig in het buitenland is.
Smart heeft nog alle dubbele data geldig in de EU, zodra je naar een Red overgaat is je dubbele data gehalveerd in de EU.
Mijn Smart L van 18 euro p.m konden ze ook alleen maar overzetten op Red Essential voor 18Euro voor 2 jaar. Je hebt dan wel onbeperkt bellen voor de liefhebber ipv 150 minuten.
Smart heeft nog alle dubbele data geldig in de EU, zodra je naar een Red overgaat is je dubbele data gehalveerd in de EU.
Mijn Smart L van 18 euro p.m konden ze ook alleen maar overzetten op Red Essential voor 18Euro voor 2 jaar. Je hebt dan wel onbeperkt bellen voor de liefhebber ipv 150 minuten.
Bij Red Together krijg je wel weer 20GB per sim in de EU.
Het is trouwens Start, niet Smart
Het is trouwens Start, niet Smart
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
waar staat die info eigenlijk?.oisyn schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:28:
Bij Red Together krijg je wel weer 20GB per sim in de EU.
alles wat ik zo snel kan vinden is:
https://www.vodafone.nl/_...vodafone_red_together.pdf
maar dat lijken nog de ouwe prijzen (en misschien voorwaarden)
als ik dat zo lees heb je gewoon in de eu 40GB per together en extra brengt niks anders/meer in het laatje..
Dus als straks mijn Together in is gegaan heb ik 80GB (ziggo) in NL en 40GB in EU ?
en als dan mijn vriendin ook over is op een Together Extra dan hebben we gezamenlijk 160GB in NL en 40GB in EU?
Dit staat bij de fup bij Vodafone.
Red Together abonnement
Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 40 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 80 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 160 GB.
Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.
https://www.vodafone.nl/s...nt/redelijk-gebruik.shtml
Red Together abonnement
Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 40 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 80 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 160 GB.
Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.
https://www.vodafone.nl/s...nt/redelijk-gebruik.shtml
grappig dat is dus net weer iets anders dan wat hier staat: https://www.vodafone.nl/_...vodafone_red_together.pdf
Hoe "iets anders"? In die pfd staat er simpelweg niets over, maar wel:joco schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:27:
grappig dat is dus net weer iets anders dan wat hier staat: https://www.vodafone.nl/_...vodafone_red_together.pdf
- Er geldt een fair use policy op alle abonnementen. Kijk op vodafone.nl/fup voor meer informatie

Voor mij staat daar heel duidelijk dat het 40GB is in de EU..
Maar goed je heb gelijk daaronder staat weer in "kleine" lettertjes dat het 20GB per sim/per maand is ..
Wat gewoon in tegenspraak is met de tabel er boven..
[ Voor 24% gewijzigd door joco op 21-03-2019 15:21 ]
De voorwaarden van 2 maart voor together staan nog niet online, enkel die vanaf 14 novemberjoco schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:18:
[Afbeelding: vodafone together in eu]
Voor mij staat daar heel duidelijk dat het 40GB is in de EU..
Maar goed je heb gelijk daaronder staat weer in "kleine" lettertjes dat het 20GB per sim/per maand is ..
Wat gewoon in tegenspraak is met de tabel er boven..
Mijn zus mocht eigenlijk pas vanaf 28 maart haar abonnement verlengen, echter dit kon al eerder.
Ze wilde eerst voor de S9 gaan maar na wat uitzoekwerk was de S10 verhoudingsgewijs goedkoper.
Ze betaald nu voor Red Essential 25 - 5 (Ziggo) + 19 euro per maand voor de telefoon (39 euro)
met 96 + 5.69 bijbetalen.
Bij Vodafone zelf zou ze 192 duurder uitkomen en bij friends & family nog steeds 120 euro duurder.
Nu mooi het toetel bij de Mediamarkt gehaald Het is voor het eerst dat mijn zus nu voorloopt met een toestel
(Zelf heb ik nog een S8).
Ze wilde eerst voor de S9 gaan maar na wat uitzoekwerk was de S10 verhoudingsgewijs goedkoper.
Ze betaald nu voor Red Essential 25 - 5 (Ziggo) + 19 euro per maand voor de telefoon (39 euro)
met 96 + 5.69 bijbetalen.
Bij Vodafone zelf zou ze 192 duurder uitkomen en bij friends & family nog steeds 120 euro duurder.
Nu mooi het toetel bij de Mediamarkt gehaald Het is voor het eerst dat mijn zus nu voorloopt met een toestel

[ Voor 6% gewijzigd door Megapaul op 15-04-2019 17:32 ]
Ligt het aan mij of is Vodafone nog altijd duur vergeleken met de concurrentie?
Ik kom nu abonnementen tegen en krijg je voor €10 5GB met onb. bellen of 6GB met 300 min.
Kijk ik bij F&F dan krijg ik ook "maar" 2GB.
Bij KPN is het overigens nog erger
Is dit een terechte constatering of klets ik maar wat
Dit valt mij vooral op bij de kleinere abonnementen
Ik kom nu abonnementen tegen en krijg je voor €10 5GB met onb. bellen of 6GB met 300 min.
Kijk ik bij F&F dan krijg ik ook "maar" 2GB.
Bij KPN is het overigens nog erger
Is dit een terechte constatering of klets ik maar wat
Dit valt mij vooral op bij de kleinere abonnementen
2250 WP Zuid PVoutput
Vodafone is zeker geen prijsvechter, maar de combinatie met Ziggo bij de duurdere abonnementen maken ze nog best wel voordelig.
Mijn vrouw en ik hebben hebben beide een Red abonnement en thuis ook Ziggo all in one, ruim een jaar nu. Op zich tevreden met Vodafone en vanwege de combinatievoordelen ook wel met Ziggo. Ik wil dus eens gaan kijken of er verlengingsvoordeel te behalen valt. Wat is de beste aanpak hiervoor? Is het handiger om eerst met Ziggo of met Vodafone te bellen?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Is het mogelijk dat mijn vrouw mijn abo overneemt, met haar nummer? Ik zie dat KPN een bundel heeft die veel beter bij mij past, en ik wil mijn nummer behouden.
Kan nergens terugvinden of dit wel of niet mogelijk is.
Kan nergens terugvinden of dit wel of niet mogelijk is.
Dat lijkt me niet mogelijk. Ik zou het ook niet proberen met de KS, want kans is groot dat dit een enorm probleem wordt voor een paar euro/maand winst.
@Dr. Strangelove Gezien de magere Friends & Family aanbiedingen op dit moment, is het vrij opportuun om nu te verlengen. Geen extra factuurkorting, bijna geen promoties (alleen een JBL Link bij een S9+), dus ze willen nu geen klanten blijkbaar.
@Dr. Strangelove Gezien de magere Friends & Family aanbiedingen op dit moment, is het vrij opportuun om nu te verlengen. Geen extra factuurkorting, bijna geen promoties (alleen een JBL Link bij een S9+), dus ze willen nu geen klanten blijkbaar.
Bij de duurdere abonnementen zijn ze wellicht voordelig, maar ik vind dat ze de mensen die niet veel data of belminuten nodig hebben te kort doen..oisyn schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:36:
Vodafone is zeker geen prijsvechter, maar de combinatie met Ziggo bij de duurdere abonnementen maken ze nog best wel voordelig.
Voor hetzelfde geld ben je bij de concurrent voordeliger of heb je meer (ook in combi met Ziggo).
Maar goed we kijken even verder en anders moeten we toch kiezen om over te stappen naar een andere partij.
2250 WP Zuid PVoutput
Het blijft een vreemde wereld die telefoon abonnementen
Kijk nu eens op BelSimpel als ik de S10 doe met de vodafone Together (abo van 40GB met ziggo 80GB)
dan kost het maandelijk 28 euro en de telefoon 502 als bij betaling
Dus dan denk ik, dan ben ik benieuwd wat er gebeurd als ik hetzelfde abo gewoon sim only koop + los toestel..
Dan ben je zo veel duurder uit tegenwoordig want de sim only prijzen zakken dan gewoon niet, sterker nog hij stijgt..
Sim only van 80GB (dus met ziggo verdubbeling en korting er al in zo ver ik kan lezen) 30 euro! 2 euro meer per maand.. en de telefoon los 832 euro...
Dus hoe zal dit nu intern bij belsimpel werken, waar verdienen ze nu aan? Hoe kan het dat de kick back veel beter is als je een abo met telefoon doet dan hetzelfde abo sim only (voor vodafone is het gewoon hetzelfde) en dan is het gewoon duurder zelfs kwa abo prijs...
Kijk nu eens op BelSimpel als ik de S10 doe met de vodafone Together (abo van 40GB met ziggo 80GB)
dan kost het maandelijk 28 euro en de telefoon 502 als bij betaling
Dus dan denk ik, dan ben ik benieuwd wat er gebeurd als ik hetzelfde abo gewoon sim only koop + los toestel..
Dan ben je zo veel duurder uit tegenwoordig want de sim only prijzen zakken dan gewoon niet, sterker nog hij stijgt..
Sim only van 80GB (dus met ziggo verdubbeling en korting er al in zo ver ik kan lezen) 30 euro! 2 euro meer per maand.. en de telefoon los 832 euro...
Dus hoe zal dit nu intern bij belsimpel werken, waar verdienen ze nu aan? Hoe kan het dat de kick back veel beter is als je een abo met telefoon doet dan hetzelfde abo sim only (voor vodafone is het gewoon hetzelfde) en dan is het gewoon duurder zelfs kwa abo prijs...
Ik zoek onbeperkt bellen met max 2 GB data. Daarvoor hoef je niet bij Vodafone te zijn met de huidige prijzen. Zelfs de korting met Ziggo is dan niet rendabel meer.MdO82 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:45:
[...]
Bij de duurdere abonnementen zijn ze wellicht voordelig, maar ik vind dat ze de mensen die niet veel data of belminuten nodig hebben te kort doen.
Voor hetzelfde geld ben je bij de concurrent voordeliger of heb je meer (ook in combi met Ziggo).
Maar goed we kijken even verder en anders moeten we toch kiezen om over te stappen naar een andere partij.
volgens mij moet je voor dat nooit naar de 3a4 grote gaanIk zoek onbeperkt bellen met max 2 GB data. Daarvoor hoef je niet bij Vodafone te zijn met de huidige prijzen. Zelfs de korting met Ziggo is dan niet rendabel meer.
ik gok dat je of naar Ben (Tmobile), Hollandse nieuwe (Voda) of Telfort (kpn) moet voor dat....
Bij Ben is zoiets, onbeperkt bellen + 1500GB data 9 euro of zo. Daar kunnen de groten zelf totaal niet aan
Als je 1 van de 2 belt dan beginnen ze automatisch over de ander om een combi deal te maken. Tenminste dat was laatst bij mij zo (belde in februari voor ziggo). Zit nu echter zo goedkoop met mijn Vodafone abbo dat ze daar niet aan konden tippenDr. Strangelove schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:57:
Mijn vrouw en ik hebben hebben beide een Red abonnement en thuis ook Ziggo all in one, ruim een jaar nu. Op zich tevreden met Vodafone en vanwege de combinatievoordelen ook wel met Ziggo. Ik wil dus eens gaan kijken of er verlengingsvoordeel te behalen valt. Wat is de beste aanpak hiervoor? Is het handiger om eerst met Ziggo of met Vodafone te bellen?
©2004
In hoeverre heeft bellen met de klantenservice voor een verlenging eigenlijk zin? Ik heb nu (icm Ziggo) 150 minuten en 10gb voor 17 euro en krijg een verlengaanbieding voor Red Essential voor 20 euro. Voorwaarden daarbij zijn wel wat anders en niet dat ik 10gb nodig heb, maar blijft duurder. Ik lees hier wel eens wat over klantenservice kortingen en ik kan bij Youfone voor 17,50 hetzelfde krijgen als bij Red Essential, maar wat voor nut heeft het om hierover te bellen?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
@Aziraphale Als ze bellen over een verlenging kan er misschien iets van deze prijs af.
Je krijgt hem dan misschien voor 18 euro als je weer voor 2 jaar tekend.
Let wel op dat als je een Smart abbo hebt je de volle 10 gig in Europa kunt besteden, met essential is dat minder zoals hierboven al besproken is.
Ik zit ook in 'onderhandeling' met vodafone.
1 van mijn abonnementen hou ik op Smart L voor het Ziggo voordeel. Dus maandelijks opzegbaar.
De andere 2 ga ik verlagen of ik ga naar Ben en ga voor een maandelijks tarief. Daar ben ik nog niet uit.
In het lage segment zijn de prijzen bijna allemaal hetzelfde.
Let wel op dat als je een Smart abbo hebt je de volle 10 gig in Europa kunt besteden, met essential is dat minder zoals hierboven al besproken is.
1 van mijn abonnementen hou ik op Smart L voor het Ziggo voordeel. Dus maandelijks opzegbaar.
De andere 2 ga ik verlagen of ik ga naar Ben en ga voor een maandelijks tarief. Daar ben ik nog niet uit.
Ik heb dat nog even nagekeken, want er wordt in de eerdere posts gesproken over de fair use policy waar dat in zou staan. Daar staat echter de Red Essential niet bij de abonnementen waarvoor dit geldt, het zijn de Red en hoger abonnementen. Of zie ik dan wat over het hoofd?Speedboot schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:10:
@Aziraphale Als ze bellen over een verlenging kan er misschien iets van deze prijs af.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
@Aziraphale Ik moet zeggen dat ik er van overtuigd ben dat ik dat ergens gelezen heb tijdens mijn bezoeken op de Vodafone website.
Maar toen ik eindelijk de pagina gevonden had waar ik het dacht gezien te hebben staat er Start en niet Smart.
Zou ik het dan toch mis hebben?
Ik moet toch naar Ziggo bellen vandaag, ik vraag het meteen na.
Vanavond een update.
Maar toen ik eindelijk de pagina gevonden had waar ik het dacht gezien te hebben staat er Start en niet Smart.
Zou ik het dan toch mis hebben?
Ik moet toch naar Ziggo bellen vandaag, ik vraag het meteen na.
Vanavond een update.
Ach, ik heb de U11 met veel korting gekocht bij F&F. Alleen we zijn bijna 2 jaar verder en er is weinig te beleven bij ze op dit moment.joco schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:53:
[...]
volgens mij moet je voor dat nooit naar de 3a4 grote gaan
ik gok dat je of naar Ben (Tmobile), Hollandse nieuwe (Voda) of Telfort (kpn) moet voor dat....
Bij Ben is zoiets, onbeperkt bellen + 1500GB data 9 euro of zo. Daar kunnen de groten zelf totaal niet aan
Volgens deze post valt er toch wel iets te regelen bij de klantenserviceMr.Qips schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:20:
Ik heb vandaag mijn abonnement verlengd en heb gekozen voor Red Essential, met Ziggo-korting en extra klantenservicekorting. Daarmee heb ik onbeperkt bellen, onbeperkt SMS en 10 GB internet voor €15 per maand. Dat is €5 Ziggo-korting en €5 klantenservicekorting. Toch fijn dat er nog korting bestaat!
*knip, dit is niet de bedoeling in dit topic.
[ Voor 70% gewijzigd door Bullet NL op 10-04-2019 14:47 ]
Ik heb ook een abbo Red Essential uit 2017 a 16 euro met onbeperkt bellen en 1,5GB data, is wel verdubbeld naar 3GB i.v.m. Ziggo. Nu kreeg ik +/- 4 maanden voor mijn eind datum contract een mail met het volgende:Gim schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:57:
[...]
Zelf heb ik ook een Red Essential 2-jaar abo daterende van 2017. Deze gaat over een kleine twee maanden aflopen. Ik had deze in combinatie met Ziggo. Het betrof een van €36 voor €16 abonnement, waarbij ik vanwege de €5 Ziggo korting zo'n €11 per maand betaal.
Ik neem aan dat als ik niet bewust verleng dat ik na die 2 jaar niet door blijf gaan op die €11, maar opeens €36 (minus €5?) ga betalen. Als ik niet bewust verleng door een nieuw contract aan te gaan weet ik ook nog niet wat er dan gebeurt met de verdere Ziggo extra's zoals het TV pakket en data verdubbeling.
De korting lijkt me iets wat ALTIJD gegeven wordt, maar dat het gewoon gebruikt wordt om consumenten te "verplichten" om iets nieuws af te sluiten i.p.v. dat ze op de oude contract voorwaarden door blijven gaan. Want niemand wil €36 euro betalen voor iets wat nu veel goedkoper is.
Dus tja, contract verlengen? Tot een paar dagen terug zag ik iets van €18 voorbij komen voor 2 jaar met 6GB data; dat is dan inclusief data verdubbeling en die €5 Ziggo korting. Ondertussen is het €20 voor 2 jaar, maar dan met 10GB data. Om toch een TV pakket te behouden (movies en series) zit je "vast" aan die Red deals. Minder GB en minder kosten was dan beter geweest...
Nog niet eraan uit wat ik ga doen.
Goed nieuws. Je gaat minder betalen voor 06-. Als je abbonnement straks afloopt op xx-xx-2019 ga je autmatisch €5 per maand minder betalen.
Blijkbaar heb jij die korting al vanaf het begin en ik pas op het eind?
Anyways ik heb de KS gebeld en ik ga straks inderdaad 11 euro betalen.
*Had wel helaas net de hollands nieuwe bon van ING rentepunten besteld. Ik was bovenste mail allang vergeten.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Maak je daar iemand anders blij meeMorpheusk schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:36:
[...]
*Had wel helaas net de hollands nieuwe bon van ING rentepunten besteld. Ik was bovenste mail allang vergeten.

2250 WP Zuid PVoutput
Sorry heb hem net geretourneerd.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Nou, mijn abonnement loopt officieel deze maand af en ik ben werkelijk de afgelopen 1,5 maand al 3x gebeld door Vodafone.
"Graag willen we even kijken naar u verbruik, of u tevreden bent en mogelijk een nieuw goed aanbod doen".
Verbruik?
Onbeperkt bellen >> dus geen klachten
Data 6 GB >> In twee jaar tijd 1x doorheen gekomen (toevallig vorige maand), dus ook prima
Kosten >> 16eu, kan ik prima mee leven.
Kortom, ik wil alleen iets anders als ik een (stuk) goedkoper kan meer data zit ik niet op te wachten want dat gebruik ik niet.
Bij het eerste telefoontje kwamen ik samen met de medewerker tot de conclusie dat het eigenlijk niet beter kan, dat zou ze zo vastleggen in het systeem.
Bij telefoontje nummer twee heb ik het iets korter proberen te houden en kwamen we ook tot dezelfde conclusie, ook hij zou het vastleggen in het systeem.
Bij telefoontje nummer drie heb ik nogmaals gesmeekt om het vast te leggen in het systeem dat alles prima bevalt en ik niets anders hoef, daarbij aangegeven dat ik al jaren goed tevreden ben over Vodafone maar dat ik geen zin heb om dit periodiek telefonisch te moeten bevestigen.
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik voor een 4e keer gebeld wordt ;
Ben ik nou zo'n zure kerel of is dit wel iets teveel van het goede?
"Graag willen we even kijken naar u verbruik, of u tevreden bent en mogelijk een nieuw goed aanbod doen".
Verbruik?
Onbeperkt bellen >> dus geen klachten
Data 6 GB >> In twee jaar tijd 1x doorheen gekomen (toevallig vorige maand), dus ook prima
Kosten >> 16eu, kan ik prima mee leven.
Kortom, ik wil alleen iets anders als ik een (stuk) goedkoper kan meer data zit ik niet op te wachten want dat gebruik ik niet.
Bij het eerste telefoontje kwamen ik samen met de medewerker tot de conclusie dat het eigenlijk niet beter kan, dat zou ze zo vastleggen in het systeem.
Bij telefoontje nummer twee heb ik het iets korter proberen te houden en kwamen we ook tot dezelfde conclusie, ook hij zou het vastleggen in het systeem.
Bij telefoontje nummer drie heb ik nogmaals gesmeekt om het vast te leggen in het systeem dat alles prima bevalt en ik niets anders hoef, daarbij aangegeven dat ik al jaren goed tevreden ben over Vodafone maar dat ik geen zin heb om dit periodiek telefonisch te moeten bevestigen.
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik voor een 4e keer gebeld wordt ;

Ben ik nou zo'n zure kerel of is dit wel iets teveel van het goede?
Ik heb die korting redelijk vanaf het begin zover ik weet. De €5 was volgens mij pas gaande kort (dagen!) nadat ik mijn abonnement had afgesloten, maar kort erop had m'n vriendin ook een Vodafone abo afgesloten en het lijkt erop dat ze toen ook die €5 voor mij geregeld hebbenMorpheusk schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:36:
[...]
Ik heb ook een abbo Red Essential uit 2017 a 16 euro met onbeperkt bellen en 1,5GB data, is wel verdubbeld naar 3GB i.v.m. Ziggo. Nu kreeg ik +/- 4 maanden voor mijn eind datum contract een mail met het volgende:
Goed nieuws. Je gaat minder betalen voor 06-. Als je abbonnement straks afloopt op xx-xx-2019 ga je autmatisch €5 per maand minder betalen.
Blijkbaar heb jij die korting al vanaf het begin en ik pas op het eind?![]()
Anyways ik heb de KS gebeld en ik ga straks inderdaad 11 euro betalen.
Bedankt voor de dubbele bevestiging dat het wel snor zit qua bedrag
Nou... de animo om te verlengen zit er nog niet in. Nu komt Vodafone met 'Runners'. Dat is eigenlijk gewoon de 'korting' (incl. Ziggo!), maar dan uitgeschreven.
Via F&F: https://directsales.vodaf...family/details/23783/7402 S10+ 28/maand, 509,69 euro. Via normale Vodafone winkel: https://www.vodafone.nl/s...ed-essential/2-jaar/true/ 30/maand, 509.69.
Wel een whopping 2 hele euro's per maand korting bij F&F. Vorig jaar kreeg je nog factuurkortingen oplopend tot 5-6 euro/maand (x24 = best leuk), maar ook dat zit er niet in. Is dit weer een nieuwe strategie?
Om de droevenis maar even te laten zien:Vodafone Runners - nu de beste lentedeals met ongekend hoge kortingen op onze top toestellen
Bestel de Samsung Galaxy S10+ 128GB nu met € 265 korting. De korting is als volgt opgebouwd:
Van € 35 voor € 31 = € 4 korting x 24 maanden = € 96
Ziggo korting € 5 x 24 maanden = € 120
Geen aansluitkosten t.w.v. € 25
Totaal € 241 korting
Wees er snel bij!
Via F&F: https://directsales.vodaf...family/details/23783/7402 S10+ 28/maand, 509,69 euro. Via normale Vodafone winkel: https://www.vodafone.nl/s...ed-essential/2-jaar/true/ 30/maand, 509.69.
Wel een whopping 2 hele euro's per maand korting bij F&F. Vorig jaar kreeg je nog factuurkortingen oplopend tot 5-6 euro/maand (x24 = best leuk), maar ook dat zit er niet in. Is dit weer een nieuwe strategie?
Nou, jippie... ik mag verlengen. Mijn super aanbod is 30GB en onbeperkt bellen voor... ja, ja... €25,00. Dat is dus de standaard deal.
Nu gaat mijn S8 nog prima mee, maar ik had eigenlijk ook wel een deal verwacht met bijv. een S10. Beetje jammer dit.
Nu gaat mijn S8 nog prima mee, maar ik had eigenlijk ook wel een deal verwacht met bijv. een S10. Beetje jammer dit.
Tele2 20GB en onbeperkt bellen en sms voor 16 euro per maand (excl aansluitkosten en iBood kosten)
https://www.ibood.com/vou...r-tele2-simonly-20gb.html
Weliswaar geen Vodafone, maar is wel een mooie benchmark qua 'actieprijzen'.
Zelf heb ik vorige week Vodafone Red Essential met 10GB extra data (totaal 20GB incl. Ziggo-verdubbelaar) voor 17 euro per maand afgesloten. Hiermee ben ik er iets meer dan 3 euro op vooruit gegaan per maand, maar 4GB data op achteruit. Als ik m'n abonnement had laten lopen was ik 27 euro per maand gaan betalen.
https://www.ibood.com/vou...r-tele2-simonly-20gb.html
Weliswaar geen Vodafone, maar is wel een mooie benchmark qua 'actieprijzen'.
Zelf heb ik vorige week Vodafone Red Essential met 10GB extra data (totaal 20GB incl. Ziggo-verdubbelaar) voor 17 euro per maand afgesloten. Hiermee ben ik er iets meer dan 3 euro op vooruit gegaan per maand, maar 4GB data op achteruit. Als ik m'n abonnement had laten lopen was ik 27 euro per maand gaan betalen.
[ Voor 16% gewijzigd door ocn op 17-04-2019 17:09 ]
Is de Vodafone site half stuk oid? De sim only pagina ziet er zo kaal uit, de namen van de bundels staan er niet bij, onderaan zit een onleesbaar kleine iframe met "Contract nog niet verlopen?", en ik kan nergens iets terugvinden over Red Together

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 17-04-2019 17:16 ]
Mij werd dit aangeboden voor €23,00 (24 maanden), nadat ik mijn Ziggo abonnement had verlengd.W84 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:40:
Nou, jippie... ik mag verlengen. Mijn super aanbod is 30GB en onbeperkt bellen voor... ja, ja... €25,00. Dat is dus de standaard deal.
[ Voor 14% gewijzigd door Tackleberry op 17-04-2019 21:42 ]
Haha, lekker dan. Ziggo is er al bij en ben al Vodafone klant sinds het jaren 90 Libertel tijdperk. Beetje zuur...Tackleberry schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:42:
[...]
Mij werd dit aangeboden voor €23,00 (24 maanden), nadat ik mijn Ziggo abonnement had verlengd.
is de standaard deal op friends and familyMij werd dit aangeboden voor €23,00 (24 maanden)
https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly
[ Voor 13% gewijzigd door saharoen op 21-04-2019 23:52 ]
Mag mijn abonnement weer verlengen.
Nu Red Essential met onbeperkt bellen en 3gb (+3gb extra) voor 20eu pm i.c.m. Ziggo.
Via direct sales verlengen scheelt mij 2 euro per maand en levert meer data op.
Zal dit het scherpste aanbod zijn of zijn er nog andere tips om meer korting te krijgen?
Nu Red Essential met onbeperkt bellen en 3gb (+3gb extra) voor 20eu pm i.c.m. Ziggo.
Via direct sales verlengen scheelt mij 2 euro per maand en levert meer data op.
Zal dit het scherpste aanbod zijn of zijn er nog andere tips om meer korting te krijgen?
Die deal met de S10 is ook wel intressant. Rond de 400 bijleggen en €28,- p/m, alleen zit je dan weer met een branded toestel gok ik... Dat is weer iets wat ik niet wil.
Tja, je betaalt feitelijk gewoon 629,69 euro voor die S10.W84 schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:40:
Die deal met de S10 is ook wel intressant. Rond de 400 bijleggen en €28,- p/m, alleen zit je dan weer met een branded toestel gok ik... Dat is weer iets wat ik niet wil.
True. Aan de ene kant denk ik gewoon €23 p/m Sim-only en dan hopen dat de S10 (PHN) lekker gaat zakken in prijs. Maar zover ik weet gaat een Sim-only met goedkoper maandbedrag pas in op de exacte datum en niet die 4 maanden eerder (met verlengen).
De Mediamarkt heeft regelmatig wel leuke deals wanneer je een toestel neemt i.c.m. een verlenging. Mijn zus hoefde maar 556 te financieren voor een S10 PHN i.c.m. red essential (nog de oude variant van 3 + 3GB)W84 schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:33:
True. Aan de ene kant denk ik gewoon €23 p/m Sim-only en dan hopen dat de S10 (PHN) lekker gaat zakken in prijs. Maar zover ik weet gaat een Sim-only met goedkoper maandbedrag pas in op de exacte datum en niet die 4 maanden eerder (met verlengen).
Hm, tja... zag ik net ja. Een S10+ voor €456 zelfs nu.
[ Voor 11% gewijzigd door W84 op 22-04-2019 15:08 ]
Dat had ik ook verwacht. Volgens mij worden er zelden betere aanbiedingen dan F&F gedaan, zeker als het 'bijvangst' is bij het verlengen van Ziggo. Had er misschien later wat meer uit kunnen slepen, maar goed. Prima deal.saharoen schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:51:
is de standaard deal op friends and family
https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly
Ik ben contracts vrij maar overstappen geen zin betaal met inflatie correctie €24.39 voor red super 40 gb (met ziggo) en gratis tweede data simkaart.
Wanneer had jij je abonnement afgesloten als ik vragen mag? Ik meen mij te herinneren dat dit de gratis data simkaart ook inbegrepen zat in mijn abonnement, echter blijft Vodafone stellig beweren dat het niet zo is.saharoen schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:37:
Ik ben contracts vrij maar overstappen geen zin betaal met inflatie correctie €24.39 voor red super 40 gb (met ziggo) en gratis tweede data simkaart.
Ik heb verlenging gedaan in december 2017. Maar contract ging in op 1 april 2018 (1 jaar verlengd ik heb binding angst 😉). Misschien daarom. Want Vodafone heeft al zo vaak de voorwaarden verandert dat ze door de bomen het bos niet zien. Even jou voorwaarden erbij zoeken.
Thanks voor de info. Soortgelijke situatie dus qua contract. Ik ga wel even kijken wat ik kan vinden qua voorwaarden. Volgens mij stond het daar niet expliciet in maar stond het ergens apart vermeld. Jij ook via Friend&Family gedaan?saharoen schreef op maandag 22 april 2019 @ 23:04:
Ik heb verlenging gedaan in december 2017. Maar contract ging in op 1 april 2018 (1 jaar verlengd ik heb binding angst 😉). Misschien daarom. Want Vodafone heeft al zo vaak de voorwaarden verandert dat ze door de bomen het bos niet zien. Even jou voorwaarden erbij zoeken.
wat een pannenkoeken weer bij de klantenservice. Vandaag het abonnement van mijn vrouw verlengt (met f&f korting). Zij wilde een red 15gb (met ziggo 30gb) een iphone xr64gb zwart. Omdat ze het wachtwoord niet meer wist, hebben we via chat contact opgenomen met de klantenservice om het wachtwoord opnieuw in te stellen. De klantenservicemedewerker (Jeroen) gaf aan dat hij de contractverlenging ook kon regelen.
Alle gegevens doorgegeven, procedure doorlopen, aan het einde nogmaals gevraagd of ie een red 15gb (met ziggo 30gb) een iphone xr64gb zwart had opgegeven, wat volgens Jeroen zo zou zijn.
Paar minuten later komt de bevestiging per mail, met een iphone xr 128gb zwart..
gelukkig stond de chat nog open, dus het probleem gelijk aangekaart. Jeroen gaf in eerste instantie aan dat het qua prijs niets zou uitmaken omdat er korting op het toestel zat. Nadat we aangaven dat de 128gb volgens ons duurder was, zei hij dat dit idd klopte...
Hij zou de fout rechtzetten.
15 min later via dezelfde chat aan collega van Jeroen gevraagd of zij al kon zien of het aangepast was, maar dit was nog niet het geval.
2 uur later gebeld met de vraag of het al was aangepast, dit was niet het geval. Ook was het toestel al verzendklaar en dit kon niet meer worden teruggedraaid. Advies gekregen om het pakketje te weigeren en over paar dagen aanvraag opnieuw te doen. (ik zie echter de bui al hangen, morgen zijn we niet thuis, bezorger zal pakketje wel bij de buren aanbieden die dan tekenen).
Lijkt wel of ze daar op provisie basis werken en af en toe expres een foutje maken in de nadeel van de klant
ander opvallendheid:
Tijdens de chat werd ook nog gevraagd of we misschien interesse hadden in het uitproberen van 3 maanden apple music. de medewerker kon mij een code doorsturen zodat ik er gebruik van zou kunnen maken.
Allemaal erg onprofessioneel en bijzonder
Alle gegevens doorgegeven, procedure doorlopen, aan het einde nogmaals gevraagd of ie een red 15gb (met ziggo 30gb) een iphone xr64gb zwart had opgegeven, wat volgens Jeroen zo zou zijn.
Paar minuten later komt de bevestiging per mail, met een iphone xr 128gb zwart..
gelukkig stond de chat nog open, dus het probleem gelijk aangekaart. Jeroen gaf in eerste instantie aan dat het qua prijs niets zou uitmaken omdat er korting op het toestel zat. Nadat we aangaven dat de 128gb volgens ons duurder was, zei hij dat dit idd klopte...
Hij zou de fout rechtzetten.
15 min later via dezelfde chat aan collega van Jeroen gevraagd of zij al kon zien of het aangepast was, maar dit was nog niet het geval.
2 uur later gebeld met de vraag of het al was aangepast, dit was niet het geval. Ook was het toestel al verzendklaar en dit kon niet meer worden teruggedraaid. Advies gekregen om het pakketje te weigeren en over paar dagen aanvraag opnieuw te doen. (ik zie echter de bui al hangen, morgen zijn we niet thuis, bezorger zal pakketje wel bij de buren aanbieden die dan tekenen).
Lijkt wel of ze daar op provisie basis werken en af en toe expres een foutje maken in de nadeel van de klant
ander opvallendheid:
Tijdens de chat werd ook nog gevraagd of we misschien interesse hadden in het uitproberen van 3 maanden apple music. de medewerker kon mij een code doorsturen zodat ik er gebruik van zou kunnen maken.
Allemaal erg onprofessioneel en bijzonder
Haha, herkenbaar. Het zijn soms niet de meest handige en geïnteresseerde lui daar. Ook ooit een toestel telefonisch besteld. Heel duidelijk aangegeven de "Silver" en niet de "Black" versie. 2x gecheckt. Ja, ja komt goed. Wat kreeg ik? Tada... Black! Toppie!
uiteindelijk wel goed opgelost?W84 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:04:
Haha, herkenbaar. Het zijn soms niet de meest handige en geïnteresseerde lui daar. Ook ooit een toestel telefonisch besteld. Heel duidelijk aangegeven de "Silver" en niet de "Black" versie. 2x gecheckt. Ja, ja komt goed. Wat kreeg ik? Tada... Black! Toppie!
Als iemand nog zijn voordeel wilt halen met een Huawei P30 Lite met 1 jaar met een nieuw abonnement:
Mobiel.nl
Maar ga je deze VF contract verlengen dan is de totale toestelprijs ineens geen € 198 maar € 300. Ik dacht een leuke deal te pakken te hebben maar nee hoor met verlengen kan ik nog eens € 100 meer gaan betalen
Mobiel.nl
Maar ga je deze VF contract verlengen dan is de totale toestelprijs ineens geen € 198 maar € 300. Ik dacht een leuke deal te pakken te hebben maar nee hoor met verlengen kan ik nog eens € 100 meer gaan betalen
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Belsimpel moet kennelijk een target op Vodafone acquisities halen.itsalex schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:51:
Als iemand nog zijn voordeel wilt halen met een Huawei P30 Lite met 1 jaar met een nieuw abonnement:
Mobiel.nl
Het is wederom een fout want de vorige keer had ik ook eenjarig contract met een duur toestel wederom leuk geprijsd (dat was een Galaxy S7). Meestal bij Mobiel.nl haal je nog leuke eenjarige deals vandaan maar dus niet voor verlengen met VF dit keer en daar baal ik van.Draicon schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:14:
[...]
Belsimpel moet kennelijk een target op Vodafone acquisities halen.
Ik dacht, ik klik gewoon door en doe later wel het nummerbehoud en klik VF aan. nou dat werkte even niet want het systeem is wel zo slim om dan een contractsverlenging van te maken. De poging was leuk maar de uitvoering was even minder zullen we maar zeggen.
En nu ga ik maar bellen want de Huawei P30 zonder abonnement kost € 330 en met VF verlenging € 520. Dus voordat ik ga bellen doe je voordeel.
[ Voor 9% gewijzigd door itsalex op 26-04-2019 11:36 ]
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Ja... waarom wordt je eigenlijk altijd zo gestraft met verlengen? Nieuwe klanten vissen? Er worden ook al geen aansluitkosten gerekend. Als ik nieuw en verlengen vergelijkt scheelt het €100,- op het toestel.
Dat gelde voor mij ook tot en maand geleden, men kon mij werkelijk niets interessants aanbieden. Met name een fatsoenlijke bereik/netwerk op de locaties waar ik het meest ben. De afgelopen 2 a 3 jaar is het werkelijk bergafwaards gegaan. Helemaal toen de femtocell eind vorig jaar de nek om werd gedraaid was het bereik in en rondom huis echt waardeloos (op dat moment had ik nog geen toestel dat bellen over Wifi ondersteunde).W84 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:58:
[...]
Haha, lekker dan. Ziggo is er al bij en ben al Vodafone klant sinds het jaren 90 Libertel tijdperk. Beetje zuur...
Vodafone is geen goedkoper provider, maar heb dat voorheen voor life genomen vanwege de kwaliteit, maar die laat tegenwoordig behoorlijk te wensen over, daarom nu een provider gezocht op KPN netwerk. Beter bereik, meer belminuten, tweemaal zoveel data en dat bijna voor de helft van de Vodafone prijs.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Waar zit nu bij dan?_Dune_ schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 01:26:
[...]
Dat gelde voor mij ook tot en maand geleden, men kon mij werkelijk niets interessants aanbieden. Met name een fatsoenlijke bereik/netwerk op de locaties waar ik het meest ben. De afgelopen 2 a 3 jaar is het werkelijk bergafwaards gegaan. Helemaal toen de femtocell eind vorig jaar de nek om werd gedraaid was het bereik in en rondom huis echt waardeloos (op dat moment had ik nog geen toestel dat bellen over Wifi ondersteunde).
Vodafone is geen goedkoper provider, maar heb dat voorheen voor life genomen vanwege de kwaliteit, maar die laat tegenwoordig behoorlijk te wensen over, daarom nu een provider gezocht op KPN netwerk. Beter bereik, meer belminuten, tweemaal zoveel data en dat bijna voor de helft van de Vodafone prijs.
Hoi!
Ik zal ook maar ff mij ervaring met de zoveelste verlenging sharen.
Omstreeks Jan. contract verlengd (3 maanden voor einddatum). Want ik had tel nodig. 17€ maandbedrag.
Zat op red super, zou terug gaan naar essential. Dus 3gb.
Later werd bekend dat essential naar 5gb zou gaan.
Dus ik dacht ik ga uiteindelijk ook mee naar 5gb.
Ziggo dus 2*5gb. (Had dit nagevraagd bij klantenservice)
Dacht komt goed uit past precies na nwe baanswitch.
Nwe Abbo ingegaan, echter op 3gb. in mijn huidige situatie zou ik nu net niet uitkomen met mijn data maandelijks.
Spotify van HU auto verbruikt grofweg 400 MB data woon/werk verkeer per dag.
Dag 2 van ingang Abbo gebeld met klantenservice. Hoe of wat. Abbo is afgesloten tijdens oude periode. Had daar geen probleem mee, contract is contract.
Dacht slim te spelen. Door een maand te upgraden naar normale red 2*15gb (ziggo) en dan te downgraden naar essential. En dan dus terug te vallen op 2*5gb.
Echter zeggen ze.
Bij upgrade migreren we niet automatisch mee naar nwe stijl. En het het bedrag wat ik alternatief moest bijleggen was in verhouding gewoon teveel (halve maandbedrag erbij)
Dat is gewoon een lulverhaal,
ik heb in voorgaande jaren gewoon kosteloos meegemigreerd na wat simpel telefonisch contact met klantenservice.
Na hoop gesteggel, met meerdere personen.
Hebben ze mij per direct omgezet naar oude stijl red 2*10gb, coulance zeggen ze. Voor 2e extra.
Omstreeks Jan. contract verlengd (3 maanden voor einddatum). Want ik had tel nodig. 17€ maandbedrag.
Zat op red super, zou terug gaan naar essential. Dus 3gb.
Later werd bekend dat essential naar 5gb zou gaan.
Dus ik dacht ik ga uiteindelijk ook mee naar 5gb.
Ziggo dus 2*5gb. (Had dit nagevraagd bij klantenservice)
Dacht komt goed uit past precies na nwe baanswitch.
Nwe Abbo ingegaan, echter op 3gb. in mijn huidige situatie zou ik nu net niet uitkomen met mijn data maandelijks.
Spotify van HU auto verbruikt grofweg 400 MB data woon/werk verkeer per dag.
Dag 2 van ingang Abbo gebeld met klantenservice. Hoe of wat. Abbo is afgesloten tijdens oude periode. Had daar geen probleem mee, contract is contract.
Dacht slim te spelen. Door een maand te upgraden naar normale red 2*15gb (ziggo) en dan te downgraden naar essential. En dan dus terug te vallen op 2*5gb.
Echter zeggen ze.
Bij upgrade migreren we niet automatisch mee naar nwe stijl. En het het bedrag wat ik alternatief moest bijleggen was in verhouding gewoon teveel (halve maandbedrag erbij)
Dat is gewoon een lulverhaal,
ik heb in voorgaande jaren gewoon kosteloos meegemigreerd na wat simpel telefonisch contact met klantenservice.
Na hoop gesteggel, met meerdere personen.
Hebben ze mij per direct omgezet naar oude stijl red 2*10gb, coulance zeggen ze. Voor 2e extra.
GiTS
Met een leuke aanbieding bij Simyo op KPN netwerk, bevalt uitstekend. Lagere kosten en beter bereik…
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Zojuist even het spectaculaire aanbod bekeken na een signaal dat ik mag verlengen;
Nieuwe klant/abo:
Totaal per maand € 54,00
Red 1 jaar € 31,00
Apple iPhone Xs 256GB Space Grey € 30,00
Maandelijkse factuurkorting - € 2,00
Ziggo korting - € 5,00
Totaal eenmalig
€ 869,69
Verlenging:
Totaal per maand € 54,00
Red 1 jaar € 31,00
Ziggo korting - € 5,00
Totaal eenmalig
€ 869,69
Nieuwe klant/abo:
Totaal per maand € 54,00
Red 1 jaar € 31,00
Ziggo korting - € 5,00
Totaal eenmalig
€ 869,69
Verlenging:
Totaal per maand € 54,00
Red 1 jaar € 31,00
Ziggo korting - € 5,00
Totaal eenmalig
€ 869,69

Ik heb het idee dat mooie/goede deals er tegenwoordig gewoon niet meer zijn, zeker niet nu prijs van het toestel is losgekoppeld van het abo.
Je moet zorgen dat je een goed en goedkoop abo afsluit en deze zo lang mogelijk door laten lopen. Dan lekker eens in de zoveel jaar zelf op zoek gaan naar een goede deal voor een telefoon, als je niet altijd per se het nieuwste van het nieuwste wilt ben je onderaan de streep het voordeligst uit.
Dat is mijn ervaring met Vodafone de laatste jaren en kan me voorstellen dat het bij meer providers zo werkt. Afgezien daarvan gewoon tevreden over Vodafone, prima bereik, goed abo voor weinig geld. Telefoon koop ik lekker los
Eens in de zoveel tijd belt Vodafone met een "mooie aanbieding" die minder én duurder blijkt te zijn dan dat ik nu heb
Je moet zorgen dat je een goed en goedkoop abo afsluit en deze zo lang mogelijk door laten lopen. Dan lekker eens in de zoveel jaar zelf op zoek gaan naar een goede deal voor een telefoon, als je niet altijd per se het nieuwste van het nieuwste wilt ben je onderaan de streep het voordeligst uit.
Dat is mijn ervaring met Vodafone de laatste jaren en kan me voorstellen dat het bij meer providers zo werkt. Afgezien daarvan gewoon tevreden over Vodafone, prima bereik, goed abo voor weinig geld. Telefoon koop ik lekker los
Eens in de zoveel tijd belt Vodafone met een "mooie aanbieding" die minder én duurder blijkt te zijn dan dat ik nu heb
Ik kocht voorheen ook altijd het toestel los + sim only, deze zijn echter de laatste jaren ook geen 5eu p.m. meer, dat zelfde red abo kost nu 26eu p.m. bij verlenging.B-Real schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:34:
Ik heb het idee dat mooie/goede deals er tegenwoordig gewoon niet meer zijn, zeker niet nu prijs van het toestel is losgekoppeld van het abo.
Waar heb je deze besteld?W84 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:27:
Ach, €23 p/m voor Red 30GB inclusief Galaxy S10 eenmalig €575 vind ik anders geen slechte deal.
van het weekend een 1-jarig abonnement van 10 euro per maand afgesloten voor mijn zoon waarbij hij een Huawei P30 kreeg met bijbetaling van 221 euro.B-Real schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:34:
Hoe het kan snap ik niet, toestel kost los > 600 euro.
Dit! Dit! Die dame uit Delft (en vervolgens politici zoals Dijsselbloem) heeft alles verprutst. Vroeger kon je een duur abonnement nemen en dan kreeg je het toestel gratis, of met een enorme korting. Netto betaalde je dan in totaal over 2 jaar gezien de toestelprijs, maar dan had je het abonnement gratis. Hoe dan ook, je betaalde nooit dubbel, want als je al een goed toestel had dan nam je een sim-only abonnement en die waren de helft goedkoper. Telefoonmaatschappijen blij (want veel klanten met aanzienlijke maandelijkse kosten, dat vinden aandeelhouders leuk), klanten blij, want toestel plus abonnement voor de prijs van 1 van beide.B-Real schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:34:
Maar de zuurpruimen waren blijkbaar niet blij. Natuurlijk wist iedereen wel dat zo'n toestel niet echt gratis was, maar blijkbaar moest dat weer allemaal netjes als krediet vastgelegd worden, via rechters afgedwongen, waardoor deze constructie voor providers en klanten niet meer interessant is. Resultaat: iedereen betaalt meer.
Ik snap niet waarom providers uberhaupt nog toestellen aanbieden, dat is volstrekt oninteressant geworden. Okee, misschien als je niet in 1x 1000 euro kunt aftikken voor een iPhone is het handig als je dat op afbetaling kunt doen, maar uiteindelijk ben je niet goedkoper uit. Je betaalt de volledige toestelprijs PLUS de kosten voor het abonnement.
Ontopic: Ik heb vandaag mijn Red abonnement met 20GB data (verdubbeld door Ziggo) omgezet naar 30GB, ik zag dat hetzelfde abonnement als je het nieuw afsluit nu 30GB heeft en heb gebeld met 'dat wil ik ook'. Was geen probleem.
lijkt me sterk dat dat de reden is.. volgens mij is het veel meer dat meer en meer melk koeien (sms, europa/roaming) allemaal weg zijn gegaanPhilipsFan schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 01:24:
[...]
Maar de zuurpruimen waren blijkbaar niet blij. Natuurlijk wist iedereen wel dat zo'n toestel niet echt gratis was, maar blijkbaar moest dat weer allemaal netjes als krediet vastgelegd worden, via rechters afgedwongen, waardoor deze constructie voor providers en klanten niet meer interessant is. Resultaat: iedereen betaalt meer.
Dus ze moeten het nu wel meer verdienen op de abo's
Dat je een "sim only" abo neemt + toestel afbetalings bedrag per maand tov een abo waar dat niet in opgesplitst zou theoretisch gezien nagenoeg hetzelfde moeten zijn
Behalve als de kosten om puur het afsluiten echt zo dramatisch zijn dat dat nu gewoon flink duurder is.
Daar komt nog bij dat ook in deze jaren een high end toestel veel duurder is geworden, en de abo's zijn een stukje goedkoper geworden, dus aan beide kanten niet veel marge ..
Uiteindelijk is er via Huawei wel een leuke deal te sluiten, waarbij Vodafone i.c.m. Ziggo het beste uitkwam.
P30 Pro 128 GB met Mediapad T5 tablet twv 199 euro.
Toestelprijs 999. i.c.m. abo: 576.
Heb nu Red Essential met 10 euro toestelkrediet voor 28 per maand en betaal los nog 341,69 euro. Dat is in totaal 1.013.69 (ca 42,25/maand).
https://directsales.vodaf...family/details/25371/9406
Zonder F&F betaal je 2 euro p.m. meer.
P30 Pro 128 GB met Mediapad T5 tablet twv 199 euro.
Toestelprijs 999. i.c.m. abo: 576.
Heb nu Red Essential met 10 euro toestelkrediet voor 28 per maand en betaal los nog 341,69 euro. Dat is in totaal 1.013.69 (ca 42,25/maand).
https://directsales.vodaf...family/details/25371/9406
Zonder F&F betaal je 2 euro p.m. meer.
Afgelopen weekend via mobiel.nl mijn abonnement verlengd. Er liep een 150eu kortingactie in het weekend. Huawei P30 met 311 bijbetaling en een Start XL voor 15eu per maand. Abonnement voor 2jr. Geen toestelkrediet.
[ Voor 7% gewijzigd door ThijsM op 15-05-2019 15:09 ]
hoe het kan snap ik nu wel... Huawei in dikke problemen.maxtrash schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 00:13:
[...]
van het weekend een 1-jarig abonnement van 10 euro per maand afgesloten voor mijn zoon waarbij hij een Huawei P30 kreeg met bijbetaling van 221 euro.
Mijn zoon kan de telefoon nog terugsturen maar
a. ze zullen wel vinden dat er ergens een krasje op te vinden is dus mogelijk inhouding van een deel van de toestelwaarde?
b. waar koop je voor dat geld een vergelijkbare telefoon. Hij is nu verwend met de snelheid en de fotografische mogelijkheden....
Nou, Huawei ging bij mij direct terug. Dikke doei.
Anyway, ik betaal nu €18 voor Red. Even kijken of ik binnenkort een S10 kan scoren voor rond de 500.

Anyway, ik betaal nu €18 voor Red. Even kijken of ik binnenkort een S10 kan scoren voor rond de 500.
Waar afgesloten?maxtrash schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 00:13:
[...]
van het weekend een 1-jarig abonnement van 10 euro per maand afgesloten voor mijn zoon waarbij hij een Huawei P30 kreeg met bijbetaling van 221 euro.
Hoi. Ik heb even een kort vraagje.
Ik heb een lopend abonnement bij Vodafone voor mijn OnePlus 6. Echter ben ik erg geïnteresseerd in de OnePlus 7 Pro. Is er een (gunstige) manier om naar deze telefoon over te stappen waarbij ik mijn abonnement behoud?
Alvast bedankt.
Ik heb een lopend abonnement bij Vodafone voor mijn OnePlus 6. Echter ben ik erg geïnteresseerd in de OnePlus 7 Pro. Is er een (gunstige) manier om naar deze telefoon over te stappen waarbij ik mijn abonnement behoud?
Alvast bedankt.
OnePlus 6 verkopen, OnePlus 7 kopen?
Abonnement loopt gewoon door, dus je drukt je sim kaart gewoon in je nieuwe telefoon.
Abonnement loopt gewoon door, dus je drukt je sim kaart gewoon in je nieuwe telefoon.
dat was bij mobiel.nl.
bijbetaling was lager dan nu en nog 150 euro extra korting gedurende het weekend.
Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!
Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!
Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!