Typisch, ze proberen het je zo lastig mogelijk te maken in de hoop dat je het erbij laat zitten...Zondagskindje schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:39:
Waarom is het zo moeilijk om een bestelling te annuleren?
Ik heb het zowel via de chat als telefonisch geprobeerd.
Iedere keer wordt ik weer in de wacht gezet, om gek van te worden.![]()
In m'n middagpauze ga ik het weer proberen.
Wellicht interessant voor sommigen hier, ik was in contact met Ziggo om korting te krijgen voor volgend jaar, dat kon en ze kon ook korting aanbieden voor sim only van Vodafone, komt toevallig goed uit want mijn vrouw haar simonly is al tijdje uit contract maar nog niet vernieuwd.
Nu kon ik voor haar dus de Red Sim only onbeperkt bellen/smsén en 6GB data krijgen voor 16,- euro
Dat is toch weer 3 euro minder dan de Black Friday deal op dit moment van 19,-.
Nu kon ik voor haar dus de Red Sim only onbeperkt bellen/smsén en 6GB data krijgen voor 16,- euro
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik mag weer verlengen, ik ga voor sim only 40GB inclusief Ziggo verdubbelaar dan kom ik uit op €27 per maand. Is hier nog wat aan te doen?
Dan ga je de prijs betalen zoals een nieuwe klant, misschien even bellen met Vodafone wat ze je eventueel kunnen bieden.Berlinetta schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:25:
Ik mag weer verlengen, ik ga voor sim only 40GB inclusief Ziggo verdubbelaar dan kom ik uit op €27 per maand. Is hier nog wat aan te doen?
Voor een ieder die ook gebruik wil maken van de BF deals; check ook even de Family & Friends site.Martinusz schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:02:
Wellicht interessant voor sommigen hier, ik was in contact met Ziggo om korting te krijgen voor volgend jaar, dat kon en ze kon ook korting aanbieden voor sim only van Vodafone, komt toevallig goed uit want mijn vrouw haar simonly is al tijdje uit contract maar nog niet vernieuwd.
Scheelt toch weer een paar euro.
https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily
- B.L.A.A.T. -
Ik heb dit nog nooit gedaan is het mogelijk dat ik er onder kom te zitten of niet?dutchnltweaker schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:04:
[...]
Dan ga je de prijs betalen zoals een nieuwe klant, misschien even bellen met Vodafone wat ze je eventueel kunnen bieden.
Zo erg is het eigenlijk ook weer niet en ik ga er in in ieder geval op vooruit.
Ik krijg dan ook een foutmeldingMegapaul schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:19:
[...]
Je kan met je eigen email adres waar je in het verleden een bestelling mee heb geplaatst weer een nieuwe
code genereren die je dan naar je eigen email adres stuurt.
En ik heb in het verleden mijn @home.nl mail gebruikt om te bestellen.email@home.nl mag geen actiecodes genereren voor email@outlook.com. Controleer of je het juiste zakelijke e-mailadres gebruikt hebt
Wie weet hoe het zit?
2250 WP Zuid PVoutput
Ik wil mijn Vodafone abonnement dat ik via Ziggo Mobiel heb gekregen graag upgraden naar eentje met meer data. Weten jullie of ik voor de beste prijs het beste naar de winkel kan gaan of telefonisch contact kan opnemen?
De telefoon pakken!triesvan schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:26:
Ik wil mijn Vodafone abonnement dat ik via Ziggo Mobiel heb gekregen graag upgraden naar eentje met meer data. Weten jullie of ik voor de beste prijs het beste naar de winkel kan gaan of telefonisch contact kan opnemen?
Verwijderd
Ik ken iemand die gaat verhuizen naar Azië. Hij heeft sinds januari dit jaar een Red abo (met een Samsung mobiel) dat nog een jaar lang doorloopt. In het buitenland heeft hij volgens mij niets aan dat abonnement. Of wel...? Enige wat ik kan vinden is dat je een soort van blocks kan kopen voor gebruik in het buitenland maar aan het abo zelf heb je niets. Stel dat hij het abo nú opzegt: betaal je dan extra? Ik kan me herinneren dat je vroeger vaak meer moest betalen als je een abo opzegde eerder dan zo'n 3 maanden van tevoren. Ik neem aan dat Vodafone geen regeling heeft voor emigranten...?
Kort gezegd: wat kan je het beste doen met een Red abo als je naar Azië gaat verhuizen?
Kort gezegd: wat kan je het beste doen met een Red abo als je naar Azië gaat verhuizen?
@J van E bij de meeste providers betaal je de nog lopende maanden gewoon helaas.
Dus 12 keer de maand termijn plus toestel bundel dat tikt nog aardig aan dus.
Bij sommige providers kan je je contract laten overnemen door een ander.
Dus 12 keer de maand termijn plus toestel bundel dat tikt nog aardig aan dus.
Bij sommige providers kan je je contract laten overnemen door een ander.
Vandaag eens geïnformeerd of we ons abonnement al konden verlengen ivm black friday acties.
We zitten echter nog 6 weken voor onze mogelijkheid om te verlengen.
Dus ik had zoiets van wie niet waagt, maar helaas was het niet mogelijk
We zitten echter nog 6 weken voor onze mogelijkheid om te verlengen.
Dus ik had zoiets van wie niet waagt, maar helaas was het niet mogelijk
2250 WP Zuid PVoutput
Ik betaal vanaf maart voor hetzelfde abbo 18 euro pm inclusief Ziggo korting.Berlinetta schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:25:
Hoe?Janet_ schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:27:
[...]
Ik betaal vanaf maart voor hetzelfde abbo 18 euro pm inclusief Ziggo korting.
Hoe dan? Als ik via dit naar een sim only ga zijn het de normale prijzen, doe ik iets fout of? De 2 hoogste bundels zijn niet in prijs verlaagd met de Friends en family.TheFruitNerd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:04:
[...]
Voor een ieder die ook gebruik wil maken van de BF deals; check ook even de Family & Friends site.
Scheelt toch weer een paar euro.
https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily
[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 24-11-2018 00:07 ]
Bellen omdat je een speciale Red abonnement hebt met meer korting. Geef aan dat je zo'n gemigreerde Red abonnement hebt en dan kijken ze wat ze voor je kunnen betekenen.triesvan schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:26:
Bedankt! Ik heb gisteren gebeld en heb nu een eenjarig Red abonnement met 30gb voor 20€/maand. Niet zo'n goede deal als Janet maar ik ben tevreden
Nu ik kijk zit er inderdaad geen verschil tussen, vreemd.dutchnltweaker schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:06:
[...]
Hoe dan? Als ik via dit naar een sim only ga zijn het de normale prijzen, doe ik iets fout of? De 2 hoogste bundels zijn niet in prijs verlaagd met de Friends en family.
Voorgaande jaren zat er 1 a 2 Euro p/mnd verschil tussen.
Zo heb ik vorig jaar met de BF actie het RED abo afgesloten voor €19 p/mnd.
Die staat nu op beide sites voor €23.
In dat geval heb ik niets gezegd
- B.L.A.A.T. -
Even getwijfeld waar ik mijn verhaal kwijt kon, maar zal hier beginnen 
Een kennis van mij heeft via Vodafone een verlening gedaan en daar is verder niks mis mee.
Ze heeft via de website een S9 besteld met een bijbehorend abonnement.
Tot zover niks mis.
Echter toen gisteren de medewerker van PostNL kwam bleek ze dus een lege doos te hebben ontvangen.
Stom van haar natuurlijk om wel te tekenen voor ontvangst en achteraf te controleren, maar goed.
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe zal vodafone hiermee omgaan ?
Ze heeft uiteraard al contact met Vodafone gehad en het zal uitgezocht gaan worden, maar ik was benieuwd of er ervaringen waren.
Volgens de medewerker van Vodafone had ze dit nog nooit eerder meegemaakt.
Een kennis van mij heeft via Vodafone een verlening gedaan en daar is verder niks mis mee.
Tot zover niks mis.
Echter toen gisteren de medewerker van PostNL kwam bleek ze dus een lege doos te hebben ontvangen.
Stom van haar natuurlijk om wel te tekenen voor ontvangst en achteraf te controleren, maar goed.
Ze heeft uiteraard al contact met Vodafone gehad en het zal uitgezocht gaan worden, maar ik was benieuwd of er ervaringen waren.
2250 WP Zuid PVoutput
Ze had weinig anders kunnen doen dan tekenen, want volgens mij mag je niet eerst kijken en dan tekenenMdO82 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:06:
Even getwijfeld waar ik mijn verhaal kwijt kon, maar zal hier beginnen
Tot zover niks mis.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat is hier niet de bedoeling
[ Voor 79% gewijzigd door PaT op 27-11-2018 22:46 ]
Kun je zelf aanvragen als je 2 email adressen hebt
Via code aanvragen voor familie / vriend op directsales.Vodafone.nl
Via code aanvragen voor familie / vriend op directsales.Vodafone.nl
[ Voor 47% gewijzigd door PaT op 27-11-2018 22:47 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Dan heeft de medewerker van PostNL bij ons pechMartinusz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:14:
[...]
Ze had weinig anders kunnen doen dan tekenen, want volgens mij mag je niet eerst kijken en dan tekenenwel vervelend zoiets, maar Vodafone kan via Postnl zien met wat voor gewicht het pakketje het traject is doorgegaan, daar moet toch wel iets bruikbaars uitkomen zou ik zeggen.
Ik kijk altijd eerst alvorens ik teken zeker bij zoiets duurs, dat weten ze inmiddels
Ik laat wel weten wat eruit gekomen is
2250 WP Zuid PVoutput
*weg
[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 27-11-2018 22:47 ]
4 December de mail gekregen:
Beste meneer *,
We hebben een cadeautje voor je. Nieuwe klanten profiteren vaak van abonnementen met grote databundels. Hoog tijd om jou daar als vaste klant ook van te laten profiteren. Daarom verdubbelen we voortaan iedere maand de dubbele data die je nu al krijgt. Gratis!
Meer data voor hetzelfde geld
Upgrade je abonnement met nummer * naar het nieuwste Red abonnement.
Er verandert niets aan je maandbedrag en de einddatum van je contract. Ook de non-stop gratis extra’s blijven gewoon.
Je krijgt voortaan iedere maand een verdubbeling van je Dubbele data.
Dit uiteraard gedaan en per 7/12 had ik al mijn dubbele data, dit vind ik toch een goede zaal van Vodafone, contract loopt overigens af in maart. Dus nu geen 10gb maar 20gb
Beste meneer *,
We hebben een cadeautje voor je. Nieuwe klanten profiteren vaak van abonnementen met grote databundels. Hoog tijd om jou daar als vaste klant ook van te laten profiteren. Daarom verdubbelen we voortaan iedere maand de dubbele data die je nu al krijgt. Gratis!
Er verandert niets aan je maandbedrag en de einddatum van je contract. Ook de non-stop gratis extra’s blijven gewoon.
Dit uiteraard gedaan en per 7/12 had ik al mijn dubbele data, dit vind ik toch een goede zaal van Vodafone, contract loopt overigens af in maart. Dus nu geen 10gb maar 20gb
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Yep, heb ik enkele weken geleden ook gehad.
Echter kreeg ik de vorige databundel al niet op, nu met de verdubbeling al helemaal niet. Ik ging ook slechts van 3GB naar 6GB overigens.
Wellicht kan ik daarmee volgend jaar wel weer een nog goedkoper abo afsluiten
Echter kreeg ik de vorige databundel al niet op, nu met de verdubbeling al helemaal niet. Ik ging ook slechts van 3GB naar 6GB overigens.
Wellicht kan ik daarmee volgend jaar wel weer een nog goedkoper abo afsluiten
Dat is wel erg leuk inderdaad. Ik zal ook m'n mailbox in de gaten houden voor dit soort mailtjes. (Hoewel ik er niet te veel van verwacht hoor. Mijn deal is al best goed. Zat jij origineel ook al via Friends & Family?)MarcHealthy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:52:
4 December de mail gekregen:
Beste meneer *,
Als ik de mail zo lees hoef je dus niet per se abonnee te zijn van Ziggo om dubbele data te krijgen ?
Of hebben ze dat nog wel vermeld in de mail ?
2250 WP Zuid PVoutput
Waarschijnlijk heeft men "oude" Red abonnementen die nu als sim only doorlopen. De databundel wordt gelijk getrokken met de "nieuwe" red abonnementen. Los van evt Ziggo combi.MdO82 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:32:
Als ik de mail zo lees hoef je dus niet per se abonnee te zijn van Ziggo om dubbele data te krijgen ?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ah juist op die manier.Megapaul schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:01:
[...]
Waarschijnlijk heeft men "oude" Red abonnementen die nu als sim only doorlopen. De databundel wordt gelijk getrokken met de "nieuwe" red abonnementen. Los van evt Ziggo combi.
Soms lees je topics niet helemaal zodat je soms wat mist

Opzich logisch dat de abbonementen gelijk getrokken worden.
2250 WP Zuid PVoutput
De aanbieding zijn op dit moment niet echt goed te noemen. Aan het einde van het boekjaar wilde Vodafone nog wel eens stunten. Ik herinner mij dat het einde boekjaar bij Vodafone tegen maart of april viel. Weet iemand daar iets meer over te zeggen? Thanks.
Nieuw boekjaar was in het verleden 1 april er werd toen in de laatste dagen van maart veel gestunt om maar aantallen te genereren. Hoe dat nu zal lopen met aanbiedingen is (nog) onbekend.ucsdcom schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:13:
De aanbieding zijn op dit moment niet echt goed te noemen. Aan het einde van het boekjaar wilde Vodafone nog wel eens stunten. Ik herinner mij dat het einde boekjaar bij Vodafone tegen maart of april viel. Weet iemand daar iets meer over te zeggen? Thanks.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Dank je, we zullen zien. Ik begreep ook dat je via Ziggo nog wel eens een goede deal kan krijgen als je zowel je internet abonnement als je mobiel abonnement verlengt. Misschien dat ik daar een balketje op gooi als er geen “einde boekjaar” aanbiedingen komen deze keer.Megapaul schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:12:
[...]
Nieuw boekjaar was in het verleden 1 april er werd toen in de laatste dagen van maart veel gestunt om maar aantallen te genereren. Hoe dat nu zal lopen met aanbiedingen is (nog) onbekend.
Einde boekjaar was voorheen voor Vodafone t/m maart. Nu het VodafoneZiggo is, loopt het boekjaar t/m december. Dus de einde boekjaar actie is al geweest.
Iemand recente ervaringen met de afdeling loyalty? Wat zou je voor een Red of Red Super SIM only abo kwijt moeten zijn via loyalty?
Kom Vodafone sowieso niet binnenkort met nieuwe abonnementen ?
Zijn volgens mij de enige die dat nog niet hebben gedaan, aangezien zowel KPN als T-Mobile al met nieuwe abonnementen zijn gekomen.
Zijn volgens mij de enige die dat nog niet hebben gedaan, aangezien zowel KPN als T-Mobile al met nieuwe abonnementen zijn gekomen.
exact, ik zit nu bij TMobile, en moet met april verlengen, maar ik heb nog het eerste echt unlimited abo van hun. En ik ga er alleen maar eigenlijk op achter uit als ik staks bij TMobile verlengfl2001 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:40:
Ik heb Ziggo, dus ik zit eigenlijk te wachten als Vodafone ook hun dingen aan gaat passen, ik verwacht eigenlijk dat ze alles verdubbelen (niet de prijs maar de MB's
En als ze alles verdubbelen dan is een Red die dan 20/40 is een prima alternatief voor me aangezien 40 in NL voor mij al ruimschoots voldoende is..
Je kan ook niet verlengen en houden wat je hebt...joco schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:01:
[...]
exact, ik zit nu bij TMobile, en moet met april verlengen, maar ik heb nog het eerste echt unlimited abo van hun. En ik ga er alleen maar eigenlijk op achter uit als ik staks bij TMobile verleng
Ik heb Ziggo, dus ik zit eigenlijk te wachten als Vodafone ook hun dingen aan gaat passen, ik verwacht eigenlijk dat ze alles verdubbelen (niet de prijs maar de MB's), ze zijn nu echt de duurste van de 3...
En als ze alles verdubbelen dan is een Red die dan 20/40 is een prima alternatief voor me aangezien 40 in NL voor mij al ruimschoots voldoende is..
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
als dat zou kunnen zou ik het gewoon laten gaan,Jassy schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:08:
[...]
Je kan ook niet verlengen en houden wat je hebt...
Maar ik denk dat ze de 15 euro korting (voor 2 jaar) er af gaan halen
dus dan ga ik plotseling 31+15 betalen in april
ik kan het wel even aan zien wat ze echt gaan doen...
Dat kan je zien. Bij de korting staat een einddatum. Als het goed is verlengt T-Mobile die telkens.joco schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:32:
[...]
als dat zou kunnen zou ik het gewoon laten gaan,
Maar ik denk dat ze de 15 euro korting (voor 2 jaar) er af gaan halen
dus dan ga ik plotseling 31+15 betalen in april
ik kan het wel even aan zien wat ze echt gaan doen...
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
https://androidworld.nl/n...ieuwe-abonnementen-maart/fl2001 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:40:
Lijkt er wel op..... 4 maart al..
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik betaal nu 15e voor 6GB en ongelimiteerd.
Dus ik ga dan meer betalen voor meer data welke ik niet nodig heb.
Ik weet dat de prijs die ik betaal een zeer goede aanbieding was maar hoop dat er wel nog een abo blijft met een lage prijs voor mensen die niet absurd veel data nodig hebben
Ik weet dat de prijs die ik betaal een zeer goede aanbieding was maar hoop dat er wel nog een abo blijft met een lage prijs voor mensen die niet absurd veel data nodig hebben
Gewoon lekker dit abo houden dan, toch?Deadsy schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:34:
Neh de korting vervalt wanneer het afloopt. Dan zou ik net zo duur uitkomen als ik gewoon verleng.
Ik betaal 9,81 euro voor 7GB, dus dat laat ik mooi zo.Deadsy schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:34:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Die laatste regel trouwens

Ik heb al jaren een "sim only red essential" abo bij Vodafone, onbeperkt bellen en 2GB aan data. Voor mij prima, ik houd elke maand nog data over, en bellen doe ik sinds 2 maanden veel ivm nieuw werk.
Wat ik misschien wel zou willen is iets meer data, aangezien de telefoons steeds sneller worden en ik ook meer gebruik maak van data op het werk.
Vodafone kan mij eigenlijk niks aanbieden waarbij ik niet meteen 2x zoveel ga betalen! Nu betaal ik elke maand €9,81...
Wat ik misschien wel zou willen is iets meer data, aangezien de telefoons steeds sneller worden en ik ook meer gebruik maak van data op het werk.
Vodafone kan mij eigenlijk niks aanbieden waarbij ik niet meteen 2x zoveel ga betalen! Nu betaal ik elke maand €9,81...
Dat is dan ook een prima deal als je dat vergelijkt met de vf prijzen van nu. En anders houdt niemand je tegen om over te stappen naar een ander tochpilskes schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:37:
Ik heb al jaren een "sim only red essential" abo bij Vodafone, onbeperkt bellen en 2GB aan data. Voor mij prima, ik houd elke maand nog data over, en bellen doe ik sinds 2 maanden veel ivm nieuw werk.
[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 26-02-2019 20:51 ]
Hoi!
Waar komen die aanbiedingen vandaan? Ik zit alweer 10 jaar bij vodafone. Nog nooit een fatsoenlijke aanbieding gehad. Altijd een paar euro extra voor een 'minimale' verbetering. Of komt het door m'n 1 jarige simonly? Ik betaal nu €21 voor 2 gb en 300 minuten.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Dat zij gewoon oude deals. En tegenwoordig scheelt het enorm (5 euro pm en dubbele data bij Red) als je ook ziggo hebt. Jouw abonnement is nu voor 19 euro te krijgen.Dwarlorf schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:00:
Waar komen die aanbiedingen vandaan? Ik zit alweer 10 jaar bij vodafone. Nog nooit een fatsoenlijke aanbieding gehad. Altijd een paar euro extra voor een 'minimale' verbetering. Of komt het door m'n 1 jarige simonly? Ik betaal nu €21 voor 2 gb en 300 minuten.
[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 26-02-2019 21:25 ]
Hoi!
Die prijzen onder de 10 euro komen omdat ze een erg speciale constructie hebben. Ze hebben waarschijnlijk een abonnement gehad zonder FUP (heel lang geleden) ooit nog met onbeperkt data op 3G. Nooit verlengd en Vodafone ruimt, net als andere providers, oude abonnementen op. Zo word je dan omgezet naar nieuwere prijsplannen.Dwarlorf schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:00:
Of ze hebben een oud abonnement met veel minuten gehad en er automatisch data bij gekregen. Diverse redenen iig. Voor anderen niet realistisch om te krijgen.
Vorig jaar of het jaar ervoor hebben ze nog een tijdje 50% korting op alle abo's als actie gehad, toen heb ikzelf nog verlengd met een red essential met toestellening voor iets van 28 euro (11 euro abo kosten). Het gebeurt niet vaak maar er komen soms wel leuke dingen langs.Draicon schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:52:
[...]
Die prijzen onder de 10 euro komen omdat ze een erg speciale constructie hebben. Ze hebben waarschijnlijk een abonnement gehad zonder FUP (heel lang geleden) ooit nog met onbeperkt data op 3G. Nooit verlengd en Vodafone ruimt, net als andere providers, oude abonnementen op. Zo word je dan omgezet naar nieuwere prijsplannen.
Of ze hebben een oud abonnement met veel minuten gehad en er automatisch data bij gekregen. Diverse redenen iig. Voor anderen niet realistisch om te krijgen.
Nu ligt de focus inderdaad vooral op de VF/Ziggo combo, dus heb je geen Ziggo dan is het VF aanbod meteen een stuk minder interessant.
ik vind deze nieuwe abo structuur die her en der nu gerapporteerd wordt wel wat vaag.
Snap nog steeds niet wat dit nu echt in gaat houden zeker in combinatie met Ziggo.
krijg ik met Red Together nog steeds 5 euro korting? (boven de 10 die er nu ook af gaat) en dan die extra red together extra die nu 15 euro is kost dan 12,50 ?
nu kost het me voor 2 personen per maand: 45 + 15 - 5 (ziggo) - 2 (extra korting) = 53 euro
zal dit dus worden: 35 + 15 - 5 (ziggo) - 2.50 (factuur korting op extra) = 42,50?
Want dan wordt het wel aantrekkelijk voor mij en mijn vriendin
Snap nog steeds niet wat dit nu echt in gaat houden zeker in combinatie met Ziggo.
krijg ik met Red Together nog steeds 5 euro korting? (boven de 10 die er nu ook af gaat) en dan die extra red together extra die nu 15 euro is kost dan 12,50 ?
nu kost het me voor 2 personen per maand: 45 + 15 - 5 (ziggo) - 2 (extra korting) = 53 euro
zal dit dus worden: 35 + 15 - 5 (ziggo) - 2.50 (factuur korting op extra) = 42,50?
Blijkbaar heb ik de vorige SMS gemist, maar ik kreeg zojuist een SMS dat ik nog steeds kan upgraden naar het nieuwe Red abonnement, gratis. Ik heb een beetje de voorwaarden doorgelezen en ziet er opzich goed uit, maar iemand een idee of er ook een addertje onder het gras zit?
Ik heb nu Red met 10GB data en wordt 20 met dan ook 100min bellen naar EU i.p.v. 40.
Ik mag over een maandje verlengen, dus heeft het dan nut of sowieso gewoon doen?
Ik betaal met de S8 44.50 euro per maand nu.
Ik heb nu Red met 10GB data en wordt 20 met dan ook 100min bellen naar EU i.p.v. 40.
Ik mag over een maandje verlengen, dus heeft het dan nut of sowieso gewoon doen?
[ Voor 15% gewijzigd door W84 op 27-02-2019 16:56 ]
Zoals ik het vernomen heb wel ja, je houd je bestaande kortingen en de nieuwe korting.joco schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:45:
ik vind deze nieuwe abo structuur die her en der nu gerapporteerd wordt wel wat vaag.
Maar we zullen het 4 maart wel zien en zeker weten dus even afwachten.
Nog even wachtenW84 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:53:
Blijkbaar heb ik de vorige SMS gemist, maar ik kreeg zojuist een SMS dat ik nog steeds kan upgraden naar het nieuwe Red abonnement, gratis. Ik heb een beetje de voorwaarden doorgelezen en ziet er opzich goed uit, maar iemand een idee of er ook een addertje onder het gras zit?
Bullet NL in "Het Vodafone bestaande abonnementen & verlengingstopic"
Hoi!
Oh, dat is ook vuil dan van hun. Je nog even 20GB door je strot duwen.
Dus als ik hier niet op in ga krijg ik (automatisch of met een optie) straks 30GB in totaal? Dat zou lekker zijn.
Als de berichten kloppen, wel jaW84 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:57:
[...]
Oh, dat is ook vuil dan van hun. Je nog even 20GB door je strot duwen.Dank hiervoor!
Dus als ik hier niet op in ga krijg ik (automatisch of met een optie) straks 30GB in totaal? Dat zou lekker zijn.
Graag gedaan
[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 27-02-2019 22:54 ]
Hoi!
^^^ Dit zou ik ook wel willen weten. Is de afdeling Loyalty überhaupt nog een ding? En hoe kom je daar in de praktijk?ocn schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 00:03:
Iemand recente ervaringen met de afdeling loyalty? Wat zou je voor een Red of Red Super SIM only abo kwijt moeten zijn via loyalty?
F&F is zo te zien ook wat lastiger geworden, ze controlleren nu de emailadressen waarmee je een F&F code aanvraagt
Ik zit nu erg te twijfelen over Red Together. Nu ze daar een tientje af hebben gehaald wordt dat behoorlijk voordelig. Mijn vrouw zit nu bij Tele2 maar wil daar eigenlijk weg ivm bereik in het buitenland. Als we met z'n tweeën overstappen op RT dan zijn we onder de streep al goedkoper uit, en dan kunnen we ook nog andere mensen inschrijven waardoor de prijs alleen maar verder daalt.
[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 04-03-2019 14:50 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
hmmm, ik weet nog niet wat ik van de nieuwe abonnementstructuur vindt.
Red Together is een mooie aanbieding voor mij, heb 3 Red Super abonnementen nu, echter raak ik dan mijn mult-simkaarten kwijt. Dat is in geval van mijn ipad's (met simkaartslot) en alarmcentral wel een dingentje.....
Red Super met 2x 20GB is er niet meer, Red met 2x 15GB wel. Alleen, dan ga ik er dus op achteruit......
Lastig, ben er nog niet uit.......
Red Together is een mooie aanbieding voor mij, heb 3 Red Super abonnementen nu, echter raak ik dan mijn mult-simkaarten kwijt. Dat is in geval van mijn ipad's (met simkaartslot) en alarmcentral wel een dingentje.....
Red Super met 2x 20GB is er niet meer, Red met 2x 15GB wel. Alleen, dan ga ik er dus op achteruit......
Lastig, ben er nog niet uit.......
Ik laat mijn bestaande RED Super F&F abonnement met 2 gratis multi-sims erbij mooi doorlopen. Zal nog wel een paar jaar goed gaan (m'n broer heeft nog een F&F abonnement uit '12 actief).
Het verliezen van de gratis multi-sim optie maakt Vodafone voor mij niet meer interessant om een nieuw abonnement af te sluiten.
Het verliezen van de gratis multi-sim optie maakt Vodafone voor mij niet meer interessant om een nieuw abonnement af te sluiten.
Ik heb net antwoord van Vodafone, Multisim op Red en Red Essential kan, op Together niet.....Chris.nl schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:12:
Ik laat mijn bestaande RED Super F&F abonnement met 2 gratis multi-sims erbij mooi doorlopen. Zal nog wel een paar jaar goed gaan (m'n broer heeft nog een F&F abonnement uit '12 actief).
Punt is wel weer, mijn huidige Red Super wordt per april het normale tarief (mijn extra korting) van 8 euro per maand komt te vervallen. Overstappen is in mijn geval wel aan te raden.
Hou je er rekening mee dat multi-sim niet meer gratis is? €5 erbij per SIM als ik het goed heb begrepen, mocht je er dan twee nodig hebben (en nu al hebben) kan je beter het verliezen van die 8 euro voor lief nemen.Bullet NL schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:25:
[...]
Ik heb net antwoord van Vodafone, Multisim op Red en Red Essential kan, op Together niet.....
Punt is wel weer, mijn huidige Red Super wordt per april het normale tarief (mijn extra korting) van 8 euro per maand komt te vervallen. Overstappen is in mijn geval wel aan te raden.
Ben benieuwd wat er voor mij gaat veranderen/zou kunnen veranderen. Paar weken terug Vodafone nog aan de lijn gehad (zou hadden maar niet op met bellen, dus op een gegeven maar eens opgenomen).
Het vrouwtje aan de lijn gelijk aan gegeven dat ik altijd keurig binnen mijn verbruik val en de maandelijkse kosten mij ook wel bevielen en dat ze dus alleen iets kon betekenen als het nog goedkoper kon. Lang verhaal (15 min) kort, ze gaf mij gelijk dat ik niet ging veranderen want goedkoper werd het (toen) niet.
Ik heb een Red Essential abo uit 2017 met toen 2GB en onbeperkt bellen.
Inmiddels is dat 3GB geworden plus de Ziggo verdubbeling naar 6GB en ik kom er echt nooit doorheen.
Abo koste toen 24eu (dacht ik), via afdeling loyalty/opzeggingen toen 3eu korting gehad plus 5eu Ziggo korting is 16eu.
Met minder data zou ik kunnen volstaan, alleen kom je dan ook bij 300 min bellen uit. Heb ik misschien ook wel genoeg aan, maar geen zin om daar op te letten. Ik zit veel in de auto en bel veel, dus de minuten zullen wel aantikken.
EDIT:
Factuur er bij gepakt, daar staan gekke bedragen op:
- Red Essential 36,26
- Korting zo lang je abo loop 11,01
- Extra Ziggo korting 4,99
- Korting op abo kosten 4,00
Maakt in totaal € 16,25 per maand.
Die 36eu en 11eu zeggen me niets eerlijk gezegd. De 4eu korting zal wel de korting via loyalty/retentie zijn geweest.
Het vrouwtje aan de lijn gelijk aan gegeven dat ik altijd keurig binnen mijn verbruik val en de maandelijkse kosten mij ook wel bevielen en dat ze dus alleen iets kon betekenen als het nog goedkoper kon. Lang verhaal (15 min) kort, ze gaf mij gelijk dat ik niet ging veranderen want goedkoper werd het (toen) niet.
Inmiddels is dat 3GB geworden plus de Ziggo verdubbeling naar 6GB en ik kom er echt nooit doorheen.
Abo koste toen 24eu (dacht ik), via afdeling loyalty/opzeggingen toen 3eu korting gehad plus 5eu Ziggo korting is 16eu.
Met minder data zou ik kunnen volstaan, alleen kom je dan ook bij 300 min bellen uit. Heb ik misschien ook wel genoeg aan, maar geen zin om daar op te letten. Ik zit veel in de auto en bel veel, dus de minuten zullen wel aantikken.
EDIT:
- Red Essential 36,26
Die 36eu en 11eu zeggen me niets eerlijk gezegd. De 4eu korting zal wel de korting via loyalty/retentie zijn geweest.
[ Voor 15% gewijzigd door B-Real op 04-03-2019 16:41 ]
Die €36 - €11 is de standaard scam van Vodafone. Ze doen net alsof die abo's veel duurder zijn, maar ze geven een korting. Dat je die korting het hele jaar door kunt krijgen en dat het dus eigenlijk een wassen neus is zeggen ze er dan weer niet bij.
Ik heb vorig jaar rond deze tijd een nieuw Red abo afgesloten. Bij mij staat er:
Abonnement €40,nogwat
Korting zolang je abonnement loopt €11,01
Factuurkorting €3,00 (dit is F&F discount)
Ziggo korting €5,00
Ik heb vorig jaar rond deze tijd een nieuw Red abo afgesloten. Bij mij staat er:
Abonnement €40,nogwat
Korting zolang je abonnement loopt €11,01
Factuurkorting €3,00 (dit is F&F discount)
Ziggo korting €5,00
[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 04-03-2019 16:58 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Scheelt dat ik daar niet gevoelig voor ben, zal me een zorg zijn hoe ze bij het maandbedrag komen. Het gaat mij er om wat ik per maand moet betalen en dat bedrag bevalt me nu prima voor wat ik krijg.
Ik heb er eens een keer een tweet aan gewijd 
Niet zo liegen, @vodafoneNL -> https://t.co/RhdbHuMd82. Overal ineens €5 (Smart) of €10 (Red, Black) bij de oude prijs optegeteld... pic.twitter.com/IxKVA60JlQ
— Sylvester Hesp (@oisyn) 1 februari 2017
Hmmm, nu begrijp ik er niet zoveel meer van.
Wanneer ik op de simonly verlengpagina van Besimpel kijk zie ik dat bij de nieuwe RED abonnementen (RED) met een Ziggo klanten verdubbelaar de 30Gb wel in EU te gebruiken is.
Wie weet nu nog hoe het zit?
Wanneer ik op de simonly verlengpagina van Besimpel kijk zie ik dat bij de nieuwe RED abonnementen (RED) met een Ziggo klanten verdubbelaar de 30Gb wel in EU te gebruiken is.
Wie weet nu nog hoe het zit?
@Bullet NL volgens de FUP van Vodafone zelf niet: http://vodafone.nl/fup.
Volgens web archive is de regel er ergens tussen dec 2017 en feb 2018 in gekomen (met de op dat moment geldende limieten, dus 10GB voor Red), maar het gekke is dat ik mijn Red abonnement vorig jaar maart heb afgesloten en ik gewoon voor 20GB kon internetten in Frankrijk en Griekenland in 2018.
Maar ik kan me ook een mailtje herinneren rond de invoering van de Europese regels (juni 2017 oid) waarin ze het hadden over een FUP, en dat ik later nog een mailtje kreeg over dat dat toch niet gold voor mijn abonnement toen. Ik had toen Red Super btw. Maar beide mailtjes kan ik niet terugvinden in mijn mailbox
. Ik weet nog dat ik er verbolgen over was omdat ze Red Super altijd profileerde als EU-abonnement. En dan ga je na invoering van de nieuwe roaming regels (waarna ze dus min of meer verplicht werden om te doen wat ze al deden) de teugels ineens gingen aantrekken.
Volgens web archive is de regel er ergens tussen dec 2017 en feb 2018 in gekomen (met de op dat moment geldende limieten, dus 10GB voor Red), maar het gekke is dat ik mijn Red abonnement vorig jaar maart heb afgesloten en ik gewoon voor 20GB kon internetten in Frankrijk en Griekenland in 2018.
Maar ik kan me ook een mailtje herinneren rond de invoering van de Europese regels (juni 2017 oid) waarin ze het hadden over een FUP, en dat ik later nog een mailtje kreeg over dat dat toch niet gold voor mijn abonnement toen. Ik had toen Red Super btw. Maar beide mailtjes kan ik niet terugvinden in mijn mailbox

[ Voor 115% gewijzigd door .oisyn op 04-03-2019 20:34 ]
Ik heb vandaag via de chat mijn Red Super waar ik €28 permaand voor betaalde aangepast naar de nieuwe Red Together voor €30 permaand met de ziggo korting natuurlijk. Kreeg ook te horen dat mijn looptijd niet wijzigt. Voor de mensen die het overwegen zou ik het zeker proberen via de chat aangezien ik online toch wat anders lees in de nieuwsberichten.
Klopt, toen Vodafone kwam met onbeperkt EU abonnement voordat de wetgeving van kracht hebben mensen (bv vrachtwagen chauffeurs) heel bewust dit abonnement genomen. Later dacht Vodafone de spelregels te kunnen veranderen door te zeggen dat ook deze abonnementen onder die FUP (volgens wetgeving) vielen. Dus het ging van onbeperkt naar FUP..oisyn schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:24:
@Bullet NL volgens de FUP van Vodafone zelf niet: http://vodafone.nl/fup.
Maar ik kan me ook een mailtje herinneren rond de invoering van de Europese regels (juni 2017 oid) waarin ze het hadden over een FUP, en dat ik later nog een mailtje kreeg over dat dat toch niet gold voor mijn abonnement toen. Ik had toen Red Super btw. Maar beide mailtjes kan ik niet terugvinden in mijn mailbox. Ik weet nog dat ik er verbolgen over was omdat ze Red Super altijd profileerde als EU-abonnement. En dan ga je na invoering van de nieuwe roaming regels (waarna ze dus min of meer verplicht werden om te doen wat ze al deden) de teugels ineens gingen aantrekken.
Gelukkig heeft Vodafone dit toen teruggedraaid. De abonnementen die als onbeperkt EU werden verkocht zijn dit nu daadwerkelijk, maar Vodafone is wel direct gestopt met de verkoop onder onbeperkte voorwaarden.
Ik hoop dat ik het begrijpelijk heb verwoord. Ik heb zelf nog zo'n RED Super abonnement van 24gb (met 2 gratis multi-sims) lopen, 365 dagen per jaar in de EU te gebruiken zonder FUP.
[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 04-03-2019 21:38 ]
Zelf heb ik ook een Red Essential 2-jaar abo daterende van 2017. Deze gaat over een kleine twee maanden aflopen. Ik had deze in combinatie met Ziggo. Het betrof een van €36 voor €16 abonnement, waarbij ik vanwege de €5 Ziggo korting zo'n €11 per maand betaal.B-Real schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:37:
Ben benieuwd wat er voor mij gaat veranderen/zou kunnen veranderen. Paar weken terug Vodafone nog aan de lijn gehad (zou hadden maar niet op met bellen, dus op een gegeven maar eens opgenomen).
EDIT:
- Red Essential 36,26
Ik neem aan dat als ik niet bewust verleng dat ik na die 2 jaar niet door blijf gaan op die €11, maar opeens €36 (minus €5?) ga betalen. Als ik niet bewust verleng door een nieuw contract aan te gaan weet ik ook nog niet wat er dan gebeurt met de verdere Ziggo extra's zoals het TV pakket en data verdubbeling.
De korting lijkt me iets wat ALTIJD gegeven wordt, maar dat het gewoon gebruikt wordt om consumenten te "verplichten" om iets nieuws af te sluiten i.p.v. dat ze op de oude contract voorwaarden door blijven gaan. Want niemand wil €36 euro betalen voor iets wat nu veel goedkoper is.
Dus tja, contract verlengen? Tot een paar dagen terug zag ik iets van €18 voorbij komen voor 2 jaar met 6GB data; dat is dan inclusief data verdubbeling en die €5 Ziggo korting. Ondertussen is het €20 voor 2 jaar, maar dan met 10GB data. Om toch een TV pakket te behouden (movies en series) zit je "vast" aan die Red deals. Minder GB en minder kosten was dan beter geweest...
Nog niet eraan uit wat ik ga doen.
Dat is niet waar, je gaat niet ineens meer betalen. Het lijkt puur een wassen neus om te kunnen zeggen: "kijk eens, we houden een actie en alle abonnementen zijn ineens maar voor de helft van de prijs", terwijl het daarvoor ook nooit voor die vanaf-prijs verkocht is. Op geen enkel moment voor het opsturen van het contract wordt je ook meedegedeeld wat de "oorspronkelijke" prijs is, dus ze mogen het niet eens doen al zouden ze het willen.Gim schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:57:
Ik neem aan dat als ik niet bewust verleng dat ik na die 2 jaar niet door blijf gaan op die €11, maar opeens €36 (minus €5?) ga betalen.
Als het goed is staat op je factuur iets als: "€20 korting zolang je abonnement loopt". Je abonnement loopt gewoon door, hij wordt elke maand stilzwijgend verlengd met nog een maand.
Gewoon lekker door laten lopen dus, als dat voor jou de beste optie is
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 05-03-2019 13:08 ]
Nou, op de factuur staan diverse "artikelen" waaronder kopje gratis aansluitkosten e.d., maar ook "nu de gehele contractduur van EUR 36 voor EUR 16". Vandaar m'n twijfel. Ik weet dat je vroeger gewoon lekker op je oude contract kon doorgaan ook al was die verstreken, maar de twijfel of dit nog steeds gaande is met dit soort constructies als deze lettertjes erbij staan..oisyn schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:05:
[...]
Dat is niet waar, je gaat niet ineens meer betalen. Het lijkt puur een wassen neus om te kunnen zeggen: "kijk eens, we houden een actie en alle abonnementen zijn ineens maar voor de helft van de prijs", terwijl het daarvoor ook nooit voor die vanaf-prijs verkocht is. Op geen enkel moment voor het opsturen van het contract wordt je ook meedegedeeld wat de "oorspronkelijke" prijs is, dus ze mogen het niet eens doen al zouden ze het willen.
Als het goed is staat op je factuur iets als: "€20 korting zolang je abonnement loopt". Je abonnement loopt gewoon door, hij wordt elke maand stilzwijgend verlengd met nog een maand.
Gewoon lekker door laten lopen dus, als dat voor jou de beste optie is
Gaat klantenservice hier eerlijk antwoord op gegeven als ik ze zou bellen?
Je abonnement is je contract. Je contract wordt stilzwijgend verlengd. Het is niet dat je contract ineens ophoudt na die eerste 1 of 2 jaar
maar als er staat voor de duur van het huidige contract, dan geldt de korting toch niet meer als je stilzwijgend verlengd? Want je huidige contract is officieel afgelopen. Je kan dan wel stilzwijgend je contract verlengt hebben, maar dat is niet perse ook voor de kortingen die er toendertijd zijn gegeven. Volgens mij alleen bij contracten zoals f&f waarbij expliciet staat dat de korting geldig is zolang je contract niet wordt ontbonden blijft het geldig.
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Bij Friends en Family is de together nog niet geupdated..
https://directsales.vodafone.nl/together
zou toch mooi zijn als dat dus 40 euro gaat kosten...
Je contract loopt niet af als hij verlengt, het blijft hetzelfde contract.Dxue schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:26:
maar als er staat voor de duur van het huidige contract, dan geldt de korting toch niet meer als je stilzwijgend verlengd? Want je huidige contract is officieel afgelopen.
Klopt.Dxue schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:26:
maar als er staat voor de duur van het huidige contract, dan geldt de korting toch niet meer als je stilzwijgend verlengd het abonnement laat doorlopen?
Als er staat "zolang jouw abonnement loopt", dan blijft de korting wel doorlopen na afloop van de contractperiode (zolang je niet opnieuw verlengt).
https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonlyjoco schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:04:
Bij Friends en Family is de together nog niet geupdated..
Hier wel. Pagina die je deelde moet aangepast worden, want die klopt idd niet.
Alleen het "hoofdabonnement", het is daar niet mogelijk om de rest van de Together abonnementen af te sluiten......Draicon schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:54:
[...]
https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly
Erg vage bedoeling betreft F&F nog.Draicon schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:54:
[...]
https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly
De prijs van een basis abo zou 27 euro moeten zijn met alle kortingen van F&F en Ziggocombi, maar mij is nog vrij onduidelijk wat de bedoeling is met de Together Extra abo's qua prijsstelling onder F&F in de nieuwe situatie.
Zowel telefonisch via het aangegeven telefoonnummer op de F&F pagina (dacht dat voor F&F een apart telefoonnummer was
Ook voor mij is de informatie onduidelijk als ik iemand die niet op het hoofdadres woonachtig is, maar dus wel een Ziggo aansluiting heeft of diegene nog wat heeft aan de "extra's" zoals een extra zenderpakket, of vervallen deze, wat moet ik me hier bij voorstellen? Heeft iemand hier ervaring mee?
ja als je voor een extra ook gewoon 12.50 moet betalen (dus de standaard korting)
dan is het wel weer wat goedkoper voa F&F 27 + 12,50 = 39,50 voor 2 personen
als je daar 15 euro voor moet betalen dan is het dus 42 euro en dan is het maar .50 cent korting...
Maar via F&F kun je niet meteen zeggen ik wil ook een 1 (of meerdere) extra er bij dus je weet nooit de echte prijs.
maar 39.50 voor 2 personen 160GB en onbeperkt bellen is wel een goeie deal dan stap ik weer over naar vodafone na 2 jaar tmobile..
dan is het wel weer wat goedkoper voa F&F 27 + 12,50 = 39,50 voor 2 personen
als je daar 15 euro voor moet betalen dan is het dus 42 euro en dan is het maar .50 cent korting...
Maar via F&F kun je niet meteen zeggen ik wil ook een 1 (of meerdere) extra er bij dus je weet nooit de echte prijs.
maar 39.50 voor 2 personen 160GB en onbeperkt bellen is wel een goeie deal dan stap ik weer over naar vodafone na 2 jaar tmobile..
160GB, man dan kan ik het vaste internet de deur wel uit doen en mijn telefoon thuis als hotspot gebruiken.
Geen idee hoeveel data Netflix en YouTube kost, maar ik kom een heel eind met zo'n data bundel.
Geen idee hoeveel data Netflix en YouTube kost, maar ik kom een heel eind met zo'n data bundel.
Ik zou het toch niet graag delen met mijn kids hoor, Die weten het toch wel te verbranden, hoe veel ze ook hebbenB-Real schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:31:
160GB, man dan kan ik het vaste internet de deur wel uit doen en mijn telefoon thuis als hotspot gebruiken.
Verwijderd
Je hebt al een antwoord op je vraag maar de verwarring zit vaak in het zéér misleidende gebruik van de term 'verlengen'. Ik heb daar in het verleden ook wel eens over gepost.
- als je NIETS doet loopt je abo gewoon door, oftewel: het wordt automatisch VERLENGD
- als je kiest voor 'verlengen' (wellicht n.a.v. alarmerende mails van de telecomprovider), ga je simpelweg een NIEUW ABONNEMENT aan. Er wordt dus helemaal NIETS verlengd. Het is gewoon een nieuw abo, maar dan, o, wat ontzettend aardig, zonder aansluitkosten... ja, duh... Je verlengt dus niets, je beëindigd juist je oude abo!
Misleidend en verwarrend. Ze zouden het moeten verbieden.
Heel veel mensen denken bij 'verlengen' dat ze actie moeten ondernemen anders gaat er wat mis maar om écht te verlengen, moet je dus juist niets doen. Ik heb jaren en jaren met een F&F abo gedaan met een voor die tijd ongekend goede deal. Pas toen een nieuw abo interessanter werd, heb ik 'verlengd'.
Je moet ze in de gaten houden, die telecomaanbieders.
Dan wordt het telkens met een maand verlengd zeker ?Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:36:
[...]
Je hebt al een antwoord op je vraag maar de verwarring zit vaak in het zéér misleidende gebruik van de term 'verlengen'. Ik heb daar in het verleden ook wel eens over gepost.
- als je NIETS doet loopt je abo gewoon door, oftewel: het wordt automatisch VERLENGD
- als je kiest voor 'verlengen' (wellicht n.a.v. alarmerende mails van de telecomprovider), ga je simpelweg een NIEUW ABONNEMENT aan. Er wordt dus helemaal NIETS verlengd. Het is gewoon een nieuw abo, maar dan, o, wat ontzettend aardig, zonder aansluitkosten... ja, duh... Je verlengt dus niets, je beëindigd juist je oude abo!
Misleidend en verwarrend. Ze zouden het moeten verbieden.![]()
Heel veel mensen denken bij 'verlengen' dat ze actie moeten ondernemen anders gaat er wat mis maar om écht te verlengen, moet je dus juist niets doen. Ik heb jaren en jaren met een F&F abo gedaan met een voor die tijd ongekend goede deal. Pas toen een nieuw abo interessanter werd, heb ik 'verlengd'.
2250 WP Zuid PVoutput
De reden dat ik het vroeg zat hem vooral in dat er ditmaal bij staat "van €36 voor €16" wat kan slaan op een tijdelijke korting (ten dure van het 2-jarig contract). Ik heb ergens bij Vodafone namelijk ook iets gelezen van een tijdelijke korting van €2 of zoiets; dan heb je die korting tijdelijk en daarna vervalt het en betaal je het reguliere/volle pond.Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:36:
[...]
Misleidend en verwarrend. Ze zouden het moeten verbieden.![]()
Bij voorgaande abonnementen bij T-Mobile, Libertel, Ben en Ziggo stond zo'n regeltje er nooit bij. Vandaar de verwarring die het gaf.
Maar ik ga Vodafone sowieso nog even bellen
[EDIT] Zojuist gebeld en ofschoon er sprake kan zijn van tijdelijke kortingen was daar in mijn geval geen sprake van. Wel nog een notitie laten vastleggen van het telefonisch gesprek dat ik niet voor verrassingen komn te staan. Maar zoals hier al werd vermeld blijf ik gewoon doorgaan op de oude voorwaarden en is het dan maandelijks opzegbaar en blijven de voorwaarden van kracht tenzij ik verleng met nieuwe contract voorwaarden. Verschil tussen definitie abonnement en contract.Contract is puur de 2 jaar waarmee je je vastlegt bij de provider.
Bedankt iedereen voor de hulp.
[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 06-03-2019 13:08 ]
Verwijderd
Hm, nou, je kan denk ik beter zeggen dat het abo na het (gebruikelijke) eerste/tweede jaar (afhankelijk van je abo) per maand opzegbaar is. Je abo loopt 'maandenloos' 'oneindig' door. Nou ja, niet oneindig: ik kan me herinneren dat er op een abo-contract van mij ooit een einddatum stond die 20 jaar in de toekomst lag. Maar zo lang houdt niemand een abo, natuurlijk.MdO82 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:41:
[...]
Dan wordt het telkens met een maand verlengd zeker ?
Maar is het nou ook zo als ik mijn abo laat doorlopen na die 2 jaar dat het toestel à 26 euro eraf gaat, dus dan betaal alleen nog 18 voor Red? Of betaal je dan de volle 44 p/m?
Alleen de 18 euro.W84 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:33:
Maar is het nou ook zo als ik mijn abo laat doorlopen na die 2 jaar dat het toestel à 26 euro eraf gaat, dus dan betaal alleen nog 18 voor Red? Of betaal je dan de volle 44 p/m?
Er zijn natuurlijk uitzonderingenVerwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:21:
[...]
Je abo loopt 'maandenloos' 'oneindig' door. Nou ja, niet oneindig: ik kan me herinneren dat er op een abo-contract van mij ooit een einddatum stond die 20 jaar in de toekomst lag. Maar zo lang houdt niemand een abo, natuurlijk.
"Het werkt toch dus waarom zou ik vernieuwen?"
[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 06-03-2019 13:42 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Aha, dat zou wel mooi zijn. Dan heb ik 20GB en onbeperkt bellen voor 18 euro p/m. Ik heb het nog voor die BKR-registratie zooi kunnen doen.
Alleen wel jammer dat ze steeds het maandbedrag omhoog gooien met inflatie gedoe. Blijkbaar mag het.
Ik heb vandaag mijn abonnement verlengd en heb gekozen voor Red Essential, met Ziggo-korting en extra klantenservicekorting. Daarmee heb ik onbeperkt bellen, onbeperkt SMS en 10 GB internet voor €15 per maand. Dat is €5 Ziggo-korting en €5 klantenservicekorting. Toch fijn dat er nog korting bestaat!
Zit bellen naar het buitenland niet in je bundel bij een sim only red essentials?
2 minuten naar Duitsland:€1.22....
1 of 2 jaar? Werd je gebeld of heb je zelf naar Vodafone gebeld?Mr.Qips schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:20:
Ik heb vandaag mijn abonnement verlengd en heb gekozen voor Red Essential, met Ziggo-korting en extra klantenservicekorting. Daarmee heb ik onbeperkt bellen, onbeperkt SMS en 10 GB internet voor €15 per maand. Dat is €5 Ziggo-korting en €5 klantenservicekorting. Toch fijn dat er nog korting bestaat!
Tegen mij zei de klantenservice net dat er 100 minuten bellen naar EU in Red Essential zit. Volgens de website van Vodafone:
Ik heb zelf naar Vodafone gebeld en gemeld dat ik wilde overstappen naar HollandsNieuwe. Toen hebben zij een tegenaanbod gedaan. Het abo is voor 2 jaar.Bij Red abonnementen vallen de eerste 100 belminuten per maand vanuit Nederland naar andere EU-landen binnen je bundel.
[ Voor 31% gewijzigd door Mr.Qips op 06-03-2019 19:29 ]
Vast gebeld naar een servicenummer....want normaal gesproken heb je bij RED 100 minuten per maand.pilskes schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:25:
Zit bellen naar het buitenland niet in je bundel bij een sim only red essentials?
Nope:beezjeh schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:29:
[...]
Vast gebeld naar een servicenummer....want normaal gesproken heb je bij RED 100 minuten per maand.
Staat er echt: 2 minuten naar buitenland, €1.22
Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!
Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!
Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!