Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:08
quote:
alwaysleft schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:14:
[...]

Aan de 4G verbinding van VF is niks premium aan de laatste maanden. Waar ik met moeite 10 mbps haal met VF, haalt mijn pa met gemak 40 mbps met Tele2. ;)
'
Je voordoen als een premium provider of ook daadwerkelijk zijn zit een verschil tussen.

De marketingafdeling van Vodafone kan en zich heel hoog vestigingen in de markt (daar spreek je een bepaalde doelgroep mee aan) die liever extra betalen voor kwaliteit. Daadwerkelijk ook kwaliteit bieden daar zit het verschil.

Inderdaad ik ben het helemaal met je eens dat Vodafone op sommige punten ver achterloopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jordyz
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Onzin. Ik heb nooit loyaliteitskorting gehad, terwijl ik daar tot 3x toe om heb gevraagd (alleen wist ik toen nog niet dat het zo heette, maar ze konden iig niets voor mij doen)
Vreemd.. Ik heb hier drie abonnementen privé en twee zakelijk op dit adres en kreeg direct korting.
Je moet naar net de goede aantreffen dan? En misschien een beetje tactisch vragen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GokuSsj
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:59
Hier is 1 juni officieel mijn abbo ingegaan, onofficieel 1 juli omdat ze mijn abbo zelf op een onbekende simkaart hadden geactiveerd, duurtde een maand om dit om te zetten. Krijg maandag te horen of ik in aanmerking kom voor de nieuwe abbo. Zou het erg flauw vinden als ze voor die 11 dagen moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:56
quote:
GokuSsj schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:26:
Hier is 1 juni officieel mijn abbo ingegaan, onofficieel 1 juli omdat ze mijn abbo zelf op een onbekende simkaart hadden geactiveerd, duurtde een maand om dit om te zetten. Krijg maandag te horen of ik in aanmerking kom voor de nieuwe abbo. Zou het erg flauw vinden als ze voor die 11 dagen moeilijk gaan doen.
Je weet het nooit :P

| iPhone 8 | MacBook Pro 13 (2012) | Ipad Air | Airport Extreme | Apple watch S2 (42mm) | Apple tv 4 | Imac 2017 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21:20
quote:
GokuSsj schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:26:
Als ze jouw het geven de nieuwe voorwaarden, moeten ze het bij iedereen doen.
Denk het dus niet. 12 juni is 12 juni.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pluisje2004
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:05
Ik vind Vodafone met twee maten meten in hun eigen voordeel. Je bent op een bepaald moment akkoord gegaan met bepaalde voorwaarden voor een bepaalde prijs en als dat abonnement dan wijzigt profiteer je niet mee. Maar als ze ineens besluiten dat de verrekening van je bundel in het buitenland verandert dan zijn jouw oude voorwaarden ineens niets waard. Ik vind dat heel dubbel. Totaal niet klantvriendelijk.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat een gezeur zeg, ik klaag toch ook niet dat de dieselprijs gisteren wat hoger was dan een jaar geleden? Vraag en aanbod heet dat.
Jij ging toen akkoord met deze voorwaarden. Jij vond prijs X voor tegenprestatie Y blijkbaar prima en hebt daar voor getekend. Dat er nu andere deals zijn, tja. Als de bundels waren gekrompen had je nu juist geluk gehad

We nominate you to find out and report back.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:53
Ik had ooit unlimited data op 3G en was erg blij dat ik bij de invoering van 4G met databundel niet automatisch over werd gezet, nog drie jaar kunnen genieten van onbeperkt data voor 19 euro terwijl de rest zat te klootvioolen met een paar GB voor 35.- Nu het in mijn nadeel werkt vind ik niet dat er iets te klagen valt.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:43
Al die vergelijkingen met andere producten slaan nergens op. Vodafone heeft drie abonnementen in de Red-opzet en je hebt nu bijvoorbeeld in de 'gewone' Red er eentje met 2gb, 5gb en nu dan één met 10gb. Dit is toch onoverzichtelijk? Waarom mogen klanten niet meegroeien met hun abo? Omdat de tijd zo snel veranderd moet je maar verlengen? Bij Ziggo ga je toch ook automatisch mee met de verhoging in Mbit; logisch om het overzichtelijk te houden. Ook is dit een mooi gebaar naar je huidige klanten toe.

Ik vind het logischer dat je meegroeit zo nu en dan ipv zoveel verschillende databundels te hebben bij één en hetzelfde abo door de evolutie in een aantal jaar.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:37
In de nieuwe tarivenlijsten kost Red Essential ¤ 21 per maand, maar voor Friends en Family kost het ¤ 24 per maand?
8)7 Maar nee: In die ¤ 21 is de Ziggo korting mee gerekend, en in de ¤ 24 niet. 7(8)7

vw23a wijzigde deze reactie 10-07-2017 09:12 (27%)

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:34
Balen, vanmorgen hadden ook de start-abo's de ¤ 5 korting, dus ik dacht, ik ga vanavond even bestellen. Maar nu is dat weer gecorrigeerd...Start M is dus gewoon ¤ 12 ;(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:04
Afgelopen vrijdag via de loyalty lijn mijn abonnement verlengt.

Ik heb een Red Super abonnement voor 1 jaar gekregen voor 22,- per maand (inclusief 5euro ziggo korting). Dat wordt dus met die nieuwe data bundels 40gb voor 22 euro, best een leuke deal :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20:54
Wat een dure zooi zeg. Zelfs met de Ziggo voordelen niet eens echt goedkoop.

22 euro - 6 GB Vodafone
25 euro - Unlimited Tele 2

En dan die zogenaamde gratis tv pakketten die je krijgt bij Ziggo, maar uiteindelijk gewoon van eigen zak word betaalt.

Als je geen Ziggo klant bent dan word het echt helemaal te gek voor woorden. Ik begrijp dat ze inzetten op die compleet pakketten maar om nu nog 31 euro te vragen voor 10 GB dat gaat wel erg ver hoor.

Logisch dat ze klanten aan het verliezen zijn en gaan.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:11
quote:
TheBoef schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:31:
Afgelopen vrijdag via de loyalty lijn mijn abonnement verlengt.

Ik heb een Red Super abonnement voor 1 jaar gekregen voor 22,- per maand (inclusief 5euro ziggo korting). Dat wordt dus met die nieuwe data bundels 40gb voor 22 euro, best een leuke deal :)
Als je vrijdag hebt verlengd dan heb je toch een contract afgesloten met de oude bundels? Je kan wel omgezet worden, maar waarschijnlijk ga je dan ook de nieuwe prijzen betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:04
quote:
oohh schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:30:
[...]

Als je vrijdag hebt verlengd dan heb je toch een contract afgesloten met de oude bundels? Je kan wel omgezet worden, maar waarschijnlijk ga je dan ook de nieuwe prijzen betalen.
quote:
Wie na 12 juni een Red-abonnement heeft verlengd of afgesloten, kan zonder meerkosten de nieuwe databundel krijgen.
Ik ga er dus vanuit dat ik gewoon de 20gb variant krijgt of deze kosteloos kan krijgen :)

• GokuSsj
Gebeld, en kon helaas niet kosteloos. Uiteindelijk konden ze voor het voor 61,- doen (betaal nu 52). Uiteindelijk toch niet gedaan, ben nog nooit over de 7gb gegaan, dus vind het wel best. Wou het wel proberen omdat het 1/6 is ingegaan en dan is 12/6 wel dichtbij. Maarja ;)

• Negaiido
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 00:36
Ik snap het even niet met de prijzen.
Op https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly is het RED abonnement(10 GB, onbeperkt sms, onbeperkt telefoneren) beschikbaar voor 28 euro.
Als je Ziggo hebt dan krijg je nog die extra's.
Klopt het dan dat je met de Ziggo combinatie 20 GB hebt voor 23 euro? Ik dacht dat ze die prijzen gingen verhogen.
quote:
Negaiido schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:13:
Op https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly is het RED abonnement(10 GB, onbeperkt sms, onbeperkt telefoneren) beschikbaar voor 28 euro.
Klopt het dan dat je met de Ziggo combinatie 20 GB hebt voor 23 euro? Ik dacht dat ze die prijzen gingen verhogen.
Correct, na verdubbeling en ¤5,= korting heb je 20Gb voor ¤23,=
Zit je dan wel 2 jaar aan vast hé...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 00:36
quote:
Chris.nl schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:29:
[...]

Correct, na verdubbeling en ¤5,= korting heb je 20Gb voor ¤23,=
Zit je dan wel 2 jaar aan vast hé...
Geen probleem, ik ben tevreden met Vodafone.
Daarnaast heb ik nog een oud F&F abonnement met 11 GB + 225 min voor 18.70 + 4G bundel voor 21,40 dus ik vind 23 euro best voordelig.

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:32

Osxy

Holy crap on a cracker

quote:
Negaiido schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:13:
Die 28 euro is inclusief Ziggo korting. Prijzen vallen inderdaad mee, hier een 6GB (dubbele 3GB) abbo besteld, 19 euro per maand.
Verkeerd gelezen ...

Osxy wijzigde deze reactie 12-07-2017 18:54 (11%)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:03
Aanbieding gehad via Loyalty om te verlengen:
S8 = 27 euro per maand
Red (10GB x2)= 22 euro per maand
5 euro Ziggo korting

44 euro per maand.

Had op net een paar euro beter gehoopt. Ik vind de toestelprijs nog wel hoog, bij andere providers is die een paar euro lager en bij derde partijen als Belsimpel ook.

ph4ge wijzigde deze reactie 14-07-2017 11:07 (6%)

• snah001
  • Laatst online: 23-11 13:37
Vorige week via migration afdeling van Vodafone mijn op 20 mei afgesloten Red abonnement (2 jaar) om kunnen zetten naar het huidig Red abbo met 10Gb (met Ziggo dus 20Gb) zonder kosten.
Is nog niet doorgevoerd in My Vodafone dus maandag maar even bellen hoe en wat.

• alwaysleft
quote:
snah001 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 00:43:
Vorige week via migration afdeling van Vodafone mijn op 20 mei afgesloten Red abonnement (2 jaar) om kunnen zetten naar het huidig Red abbo met 10Gb (met Ziggo dus 20Gb) zonder kosten.
Dan moet iedereen het kunnen. Goed voor jouw, maar slecht dat ze onderscheid maken.

• jayjey
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
waar kan je iets vragen over vodafone red essential in vergelijking tot andere abonnementen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GokuSsj
quote:
snah001 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 00:43:
Hoe krijg je dat voor elkaar ? Hier op 5 mei afgesloten met ingang 1 juni en hier was het niet mogelijk zonder kosten..

• snah001
quote:
GokuSsj schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:49:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar ? Hier op 5 mei afgesloten met ingang 1 juni en hier was het niet mogelijk zonder kosten..
Vandaag is het abonnement omgezet naar Red 10Gb en zonder eenmalige kosten (ligt er blijkbaar aan wie je aan de lijn krijgt bij afdeling migratie).
Kan dus wel, gewoon je verhaal doen dat je het belachelijk vindt dat 7 weken na afsluiten van een nieuw 2-jarig abonnement je niet de voordelen krijgt van de nieuwe bundel en dat je toch wil migreren.
Red abbo is dan wel ¤2,- duurder per maand.

• alwaysleft
quote:
snah001 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Vandaag is het abonnement omgezet naar Red 10Gb en zonder eenmalige kosten (ligt er blijkbaar aan wie je aan de lijn krijgt bij afdeling migratie).
Kan dus wel, gewoon je verhaal doen dat je het belachelijk vindt dat 7 weken na afsluiten van een nieuw 2-jarig abonnement je niet de voordelen krijgt van de nieuwe bundel en dat je toch wil migreren.
Dan mogen dit meer Tweakers eens gaan proberen >:) ;)

• GokuSsj
quote:
snah001 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Ik kon ook wel worden omgezet. ging alleen dan 61,- betalen en betaal nu 52,-. Dat vond ik het niet waard voor gb's die ik hoogswaarschijnlijk geen eens gebruik. Maar dacht: laat ik het proberen. Hoeveel betaal jij nu dan per maand ?

• snah001
Ik heb een SimOnly abbo en betaal nu ¤ 25,- per maand (incl. Ziggo korting).
Was ¤23,- per maand dus is ¤ 2,- duurder geworden per maand.
En heb de 3 maanden onbeperkt data vanaf 20 mei behouden.

snah001 wijzigde deze reactie 17-07-2017 15:51 (17%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Mogelijk gaat Vodafone na alle negatieve reacties zich nu toch achter de oren krabben of bestaande klanten die actief aangeven over te willen stappen tegemoet te komen. Ik heb gezien de goedkope extra Red databundels een kleine maandelijkse bundel genomen. (Red Essential). Helaas net naast de interessante acties gegrepen en voor mijn gevoel ongeveer de enige Nederlander die ondanks F&F toch veel betaalt per maand. Data op een prepaidje is inmiddels goedkoper!

De druppel voor mij was dat de extra bundels sinds de EU regeling is ingegaan opeens 7,50 voor een GB kost, terwijl dat bij het aansluiten van mijn abonnement een strakke 2,50 was voor dezelfde bundel.

En dan nog een tik dat de bundels verdubbelen, maar bestaande klanten niet kunnen profiteren.

Vanochtend pissig de F&F klantenservice gebeld. Ik kwam eerst uit op de inmiddels bekende krakende en ruisende lijn die rechtstreeks uit de catacomben van een verre exotische bestemming bleek te komen. Daar werd goed geluisterd en werd ik doorverbonden. Vervolgens hoorde men mijn klachten aan en ging ruggespraak houden. Of het wel of niet kon, hing af van je abonnement en de prijs die je per maand betaalt werd gezegd. Ik betaal veel, dus wie weet hielp het. Bij terugkomst moest ik mondeling toestemming geven voor een abonnements wijziging van Red Essential oud naar Red Essential 2017. De belofte is dat ze mij gemigreerd hebben naar Red Essential met 3GB (6met Ziggo) 100 minuten bellen van NL NAAR de EU en dat daarbij mijn maandelijkse kosten + contractduur ongewijzigd blijven.

In de My Vodafone app zie ik inmiddels 2 tariefplannen: 1,5 en 3GB data als hoofdbundel. En 20 minuten bellen naar de EU naast 100 minuten bellen naar de EU. Ook de onbeperkt bellen en SMS telkers zijn dubbel. Via de email een bevestiging ontvangen dat ik ben omgezet, met behoud van mijn contractduur.

Helaast staat er in de email niet het tarief of een "van abo ... - naar abo...". Dus ik ben nog een beetje onzeker of ik niet straks ongewild toch weer voor verrassingen komt te staan als de factuur binnen rolt.

Ik hoop voor iedereen dat Vodafone zich bedacht heeft en er nu toch ook voor bestaande klanten officieel mogelijkheden komen. Ik kan mij nog voorstellen dat het alleen geldt voor klanten die zichzelf melden. Zeker zou het een gebaar zijn naar klanten die net als ik bijna 0,0 actiekorting hadden en enkele dagen later met 50% kortingsstunts geconfronteerd werden. We zullen zien. Ook valt af te wachten of ik wel echt overgezet ben, of dat ze mij gewoon naar een hogere oude Red bundel gezet hebben. Dat laatste is waar ik nog bang voor ben namelijk. Helaas nergens na te kijken op schrift.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:02
ben vorige week overgegaan blijkbaar.
had er wel een mail overgehad dat ik van super 6gb naar 12 ging
heb er zelf niks voor hoeven doen. en na een dag van veel te veel date in de app staat hij nu eindelijk goed.

eerst 6gb en 1 gb promotie. x2 dus 14gb

tijdelijk had ik 6+12+7+12+1 gb 2x onbeperkt bellen 2x onbeperkt smsen 10gb data europa.

en nu staat hij goed 12gb+12 gb dubbeldata onbeperkt bellen en smsen binnen nederland en 60 in europa.

betaal nu 34 euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:23
quote:
ucsdcom schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:48:
Mogelijk gaat Vodafone na alle negatieve reacties zich nu toch achter de oren krabben of bestaande klanten die actief aangeven over te willen stappen tegemoet te komen. Ik heb gezien de goedkope extra Red databundels een kleine maandelijkse bundel genomen. (Red Essential). Helaas net naast de interessante acties gegrepen en voor mijn gevoel ongeveer de enige Nederlander die ondanks F&F toch veel betaalt per maand. Data op een prepaidje is inmiddels goedkoper!

De druppel voor mij was dat de extra bundels sinds de EU regeling is ingegaan opeens 7,50 voor een GB kost, terwijl dat bij het aansluiten van mijn abonnement een strakke 2,50 was voor dezelfde bundel.

En dan nog een tik dat de bundels verdubbelen, maar bestaande klanten niet kunnen profiteren.

Vanochtend pissig de F&F klantenservice gebeld. Ik kwam eerst uit op de inmiddels bekende krakende en ruisende lijn die rechtstreeks uit de catacomben van een verre exotische bestemming bleek te komen. Daar werd goed geluisterd en werd ik doorverbonden. Vervolgens hoorde men mijn klachten aan en ging ruggespraak houden. Of het wel of niet kon, hing af van je abonnement en de prijs die je per maand betaalt werd gezegd. Ik betaal veel, dus wie weet hielp het. Bij terugkomst moest ik mondeling toestemming geven voor een abonnements wijziging van Red Essential oud naar Red Essential 2017. De belofte is dat ze mij gemigreerd hebben naar Red Essential met 3GB (6met Ziggo) 100 minuten bellen van NL NAAR de EU en dat daarbij mijn maandelijkse kosten + contractduur ongewijzigd blijven.

In de My Vodafone app zie ik inmiddels 2 tariefplannen: 1,5 en 3GB data als hoofdbundel. En 20 minuten bellen naar de EU naast 100 minuten bellen naar de EU. Ook de onbeperkt bellen en SMS telkers zijn dubbel. Via de email een bevestiging ontvangen dat ik ben omgezet, met behoud van mijn contractduur.

Helaast staat er in de email niet het tarief of een "van abo ... - naar abo...". Dus ik ben nog een beetje onzeker of ik niet straks ongewild toch weer voor verrassingen komt te staan als de factuur binnen rolt.

Ik hoop voor iedereen dat Vodafone zich bedacht heeft en er nu toch ook voor bestaande klanten officieel mogelijkheden komen. Ik kan mij nog voorstellen dat het alleen geldt voor klanten die zichzelf melden. Zeker zou het een gebaar zijn naar klanten die net als ik bijna 0,0 actiekorting hadden en enkele dagen later met 50% kortingsstunts geconfronteerd werden. We zullen zien. Ook valt af te wachten of ik wel echt overgezet ben, of dat ze mij gewoon naar een hogere oude Red bundel gezet hebben. Dat laatste is waar ik nog bang voor ben namelijk. Helaas nergens na te kijken op schrift.
De eerste paar dagen zie je twee bundels. Je nieuwe bundel is al actief als je die inmiddels in My Vodafone ziet. De oude kan je niet meer gebruiken en gaat er binnen een paar dagen uit. Rekening betaal je gewoon na rato. Je bent dus omgezet naar het nieuwe plan.
quote:
Draicon schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:50:
[...]

De eerste paar dagen zie je twee bundels. Je nieuwe bundel is al actief als je die inmiddels in My Vodafone ziet. De oude kan je niet meer gebruiken en gaat er binnen een paar dagen uit. Rekening betaal je gewoon na rato. Je bent dus omgezet naar het nieuwe plan.
Bedankt voor je reactie. Inderdaad staat er bij mij in de my Vodafone app nu alleen nog maar 3GB data. Wat ik nog wel mis is de Ziggo verdubbeling. Voorheen stond er 1,5 GB + 1,5 GB. Komt die er na een paar dagern ook weer automatisch bij?

Wel fijn dat Vodafone alsnog de kans geeft over te stappen.

ucsdcom wijzigde deze reactie 18-07-2017 11:11 (4%)

• Radeoxx
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-11 12:54
Hoe zouden jullie het doen als je niemand kent met Ziggo digitale tv + 30mbit? En je wilt toch de dataverdubbeling heel graag? Bijv een tweaker benaderen die je kent en een bioscoopbon opsturen?

• Draicon
quote:
ucsdcom schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:11:
[...]

Bedankt voor je reactie. Inderdaad staat er bij mij in de my Vodafone app nu alleen nog maar 3GB data. Wat ik nog wel mis is de Ziggo verdubbeling. Voorheen stond er 1,5 GB + 1,5 GB. Komt die er na een paar dagern ook weer automatisch bij?

Wel fijn dat Vodafone alsnog de kans geeft over te stappen.
Die zou er ook binnen een paar dagen op moeten staan. Je zou eventueel 'status' naar 4000 kunnen smsen. Dan krijg je een smsje terug met je tegoeden. Zie je daar je Ziggo voordeelbundel in staan? If not, wacht het een paar dagen af of start even een chat of stuur een Facebook bericht. Dan komt het sowieso goed.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:03
Nogmaals gebeld met Vodafone, zelfde aanbieding gekregen, maar mijn nieuwe abonnement zou pas in gaan als het oude is afgelopen. Dit schijnt gisteren te zijn veranderd. Vroegtijdig verlengen heeft op die manier geen zin meer.

Heel vreemd, ik heb denk ik wel 5 of 6 keer verlengd bij Vodafone en zn voorgangers en nu kan het ineens niet voortijdig. Ik snap echt niet waarom ik een email krijg met "je kan nu verlengen!!1" als dat pas geldt na afloop.

• jadjong
Iemand al een nieuwe Red-Super besteld met een extra simkaart voor in de laptop/tablet/grasmaaier? Vroeger kreeg je deze gratis bij dit abonnement(5.- bij de andere), nu betaal je ook bij Red-Super 5.- per maand voor een extra sim en krijg je geen extra data. Maar op de volgende pagina binnen vodafone.nl is het wel weer gratis. De klantenservice geeft ook wisselende antwoorden.

• Draicon
quote:
ph4ge schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:58:
Nogmaals gebeld met Vodafone, zelfde aanbieding gekregen, maar mijn nieuwe abonnement zou pas in gaan als het oude is afgelopen. Dit schijnt gisteren te zijn veranderd. Vroegtijdig verlengen heeft op die manier geen zin meer.

Heel vreemd, ik heb denk ik wel 5 of 6 keer verlengd bij Vodafone en zn voorgangers en nu kan het ineens niet voortijdig. Ik snap echt niet waarom ik een email krijg met "je kan nu verlengen!!1" als dat pas geldt na afloop.
Sinds mei is dit anders ivm een toestellening regels. Krediet neem je bij Vodafone financial nog iets af en allerlei rompslomp eromheen resulteerde erin dat je verlenging gewoon weer aan het einde van het huidig abonnement ingaat.

Dit was altijd zo, exclusief de laatste 1,5 jaar. Toen ging het wel direct in qua gebruik van nieuw abonnement. Looptijd ging wel in nadat huidige contract verlopen was.

• Swift92
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 01:56
quote:
jadjong schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:44:
Iemand al een nieuwe Red-Super besteld met een extra simkaart voor in de laptop/tablet/grasmaaier? Vroeger kreeg je deze gratis bij dit abonnement(5.- bij de andere), nu betaal je ook bij Red-Super 5.- per maand voor een extra sim en krijg je geen extra data. Maar op de volgende pagina binnen vodafone.nl is het wel weer gratis. De klantenservice geeft ook wisselende antwoorden.
Waar haal jij de info vandaan dat het met een Red Super nu ook 5 euro pm kost? Via de VF website zie ik gewoon dit:
https://www.vodafone.nl/m.../multisim-bestellen.shtml

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:25
quote:
Draicon schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:50:
[...]

Ik heb vanmiddag mijn abonnement over laten zeten, geen extra kosten, looptijd behouden. Mijn abonnement loopt al meer dan een jaar nu dus ik ben blij. Begon met 5 Gb, via Ziggo naar 10 Gb en nu 20 Gb... voor zelfde bedrag.

:)

• jadjong
quote:
Swift92 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:02:
[...]

Waar haal jij de info vandaan dat het met een Red Super nu ook 5 euro pm kost? Via de VF website zie ik gewoon dit:
https://www.vodafone.nl/m.../multisim-bestellen.shtml
Jep, maar in onderstaande PDF niet meer.
https://www.vodafone.nl/_...verzicht_vodafone_red.pdf

• alwaysleft
quote:
Vroem schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:28:
[...]

Ik heb vanmiddag mijn abonnement over laten zeten, geen extra kosten, looptijd behouden. Mijn abonnement loopt al meer dan een jaar nu dus ik ben blij. Begon met 5 Gb, via Ziggo naar 10 Gb en nu 20 Gb... voor zelfde bedrag.

Nou dan mogen ze het bij iedereen doen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Vroem schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:28:
[...]

Dat kreeg ik zojuist niet voor elkaar. Zou enkel met Vodafone Next van SimOnly naar abonnement met toestel mogen gaan, maar dat is niet de bedoeling. Wellicht morgen weer eens proberen.

• alwaysleft
quote:
Chris.nl schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:24:
[...]

Dat kreeg ik zojuist niet voor elkaar. Zou enkel met Vodafone Next van SimOnly naar abonnement met toestel mogen gaan, maar dat is niet de bedoeling. Wellicht morgen weer eens proberen.
Raar dat ze dat onderscheid maken, trek dan 1 lijn door ala Tele2 :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Hoe zit het met die snelheidsissues van VF? Ik zit nu bij KPN en vind 23 euro voor 20GB en onbeperkt bellen een koopje. Nu betaal ik bij KPN 20 euro voor 400 minuten en 10GB, dat is op zich voldoende, maar als mijn abo afloopt ga ik 5 euro meer betalen.

Nu op dezelfde plek ik huis met een Oneplus 3T (KPN) en een samsung s7 (VF) getest, beiden 4G+.
3 testen gedaan, gemiddelden hieronder:

KPN downVF down KPN upVF up
9845 423

Dat verschil vind ik wel extreem groot. Is dit herkenbaar?

EWK wijzigde deze reactie 18-07-2017 20:03 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
Ik scoor hetzelfde, een jaar geleden was dit volgens de resultaten uit de speedtest app het dubbele.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

quote:
jadjong schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:08:
Ik scoor hetzelfde, een jaar geleden was dit volgens de resultaten uit de speedtest app het dubbele.
Wat is er in dat jaar bij VF gebeurd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alwaysleft
quote:
EWK schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:00:
Hoe zit het met die snelheidsissues van VF? Ik zit nu bij KPN en vind 23 euro voor 20GB en onbeperkt bellen een koopje. Nu betaal ik bij KPN 20 euro voor 400 minuten en 10GB, dat is op zich voldoende, maar als mijn abo afloopt ga ik 5 euro meer betalen.

Nu op dezelfde plek ik huis met een Oneplus 3T (KPN) en een samsung s7 (VF) getest, beiden 4G+.

9845 423

KPN wint het dik. Zou zelfs durven te zeggen dat qua snelheid Tele2 nu beter is.

Dit was mijn snelheid vanmorgen met VF:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

quote:
alwaysleft schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:14:
[...]
KPN wint het dik. Zou zelfs durven te zeggen dat qua snelheid Tele2 nu beter is.

[afbeelding]
Dit is toch niet normaal? Iemand die weet wat er aan de hand is?
Misschien weet @robertwebbe meer?

EWK wijzigde deze reactie 18-07-2017 20:23 (7%)

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
EWK schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:00:

9845 423

En als je de sim-kaartjes omwisselt? (just to be sure...)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
ralph075 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:05:
[...]

En als je de sim-kaartjes omwisselt? (just to be sure...)
Nou, reken maar dat de Samsung het snellere toestel is. Ik heb dit een tijdje terug met een batterij aan Vodafone You simkaarten en een flinke set 4G+ toestellen getest en de Samsung won in bijna alle gevallen. Dus de Vodafone waarden zijn al met enig voordeel.

De Speedtest app heeft wel zo zijn beperkingen. Als een netwerk echt snel is moet je 3 of 4 keer testen voor je de hoogste waarde ziet. Iedere test zie je de snelheid 20 tot 40 Mbp/s klimmen tov. de vorige test. Ook moet je dezelfde server locatie kiezen. De Vodafone server in Utrecht geeft regelmatig standaard al een lagere doorvoer dan andere servervlocaties.

Ik krijg de indruk dat Vodafone wat teveel bezuinigt op de netwerk uitbouw buiten Amsterdam. Met daarbij enkele showcases als uitzondering ten behoeve van de marketing afdeling. Als ik in Rotterdam of Amsterdam ben heeft het netwerk prima prestaties.

• Vroem
quote:
Chris.nl schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:24:
[...]

Ik ben van Red 4 naar Red 5 gegaan voor zelfde bedrag en loop tijd. Zelfs de handmatige korting ivm slechte ontvangst blijft doorlopen... Ik zeg niet slecht toch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 23:53
quote:
EWK schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:18:
[...]

Dit is toch niet normaal? Iemand die weet wat er aan de hand is?
Misschien weet @robertwebbe meer?
Dit heb ik ook hoor, Ik hoor nu veel meer mensen klagen, Ook in real life :'(

Ik ben het echt helemaal zat met vodafone
1 Overpriced
2 Geen nieuwe abbos voor oude klanten
3 Geen korting voor oude klanten ( ook niet ziggo korting )
4 Slechste 4g ( 3.9g ) netwerk van nederland

Zelfs in :)B Hebben ze nog betere providers dan Vodafone hier kwa snelheid...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:06
quote:
Die heeft momenteel vakantie en zit lekker in Ibiza.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

quote:
Vroem schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:50:
[...]

Ik ben van Red 4 naar Red 5 gegaan voor zelfde bedrag en loop tijd. Zelfs de handmatige korting ivm slechte ontvangst blijft doorlopen... Ik zeg niet slecht toch
Net nogmaals gebeld. Ik zou over kunnen naar de nieuwe Red Super 20/40GB, maar dan ga ik ¤31,= betalen. Er toch voor gekozen om het zo te laten, dus voor ¤25,= 12/24 GB.

Als ik net als jou gratis had kunnen upgraden had ik dit natuurlijk gedaan

• alwaysleft
quote:
Chris.nl schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:51:
[...]
Net nogmaals gebeld. Ik zou over kunnen naar de nieuwe Red Super 20/40GB, maar dan ga ik ¤31,= betalen. Er toch voor gekozen om het zo te laten, dus voor ¤25,= 12/24 GB.

Jammer dat ze huidige klanten niet belonen. Tele2 doet dit beter ;)
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:56:
[...]

Zoals ik het nu begrijp wordt migreren binnen of naar de reguliere abonnementen toegestaan, de einddatum blijft hetzelfde. Van F&F naar regulier is ok, maar van F&F naar F&F migreren zit er niet in. Voor veel klanten vrij soepel.

• Draicon
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:56:
[...]

Dit heeft Vodafone ook (minimaal) eens gedaan net als alle andere providers . De eerste Red databundels werden na een aantal maanden verhoogd en bestaande Red klanten kregen toen ook de nieuwe databundels.

Tele2 heeft nu, zover ik weet, voor het eerst verhoogd, maar doet dit ook niet elke keer. Dat doet helaas geen enkele provider. Nu zijn Tele2 klanten daar érg blij mee en destijds waren Vodafone Red klanten daar erg blij mee.

• Vroem
quote:
Chris.nl schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Wel vreemd dat het dus blijkbaar niet bij iedereen kan. Ik ben natuurlijk wel blij. Moet nu alleen de ziggo verdubbeling er nog weer bij krijgen. Die is nog even weg gevallen.

Ongeduldig als ik ben wel meteen contact opgenomen met de hd. Stond gisteren wel leuk, 2x 5Gb en 1x 10 GB. Nu nog eenzame 10 maar komt goed (hoop alleen wel voor de vakantie)

• jadjong
quote:
EWK schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:13:
[...]

Wat is er in dat jaar bij VF gebeurd?
Geen idee. rond zes uur vandaag kwam ik niet veel verder dan 0.35mbit down en 4mbit up. Met die snelheid is browsen op alles behalve Tnet een flinke onderneming. Nu is het weer terug naar het 'oude' 45 down, 6/7 up.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AMD and INTEL
quote:
jadjong schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:08:
[...]

Geen idee. rond zes uur vandaag kwam ik niet veel verder dan 0.35mbit down en 4mbit up. Met die snelheid is browsen op alles behalve Tnet een flinke onderneming. Nu is het weer terug naar het 'oude' 45 down, 6/7 up.
Lucky :P bij mij nogsteeds super langzaam ;(
Sowieso is het best een gemis dat je niet via myvodafone je abonnement kan aanpassen en veranderen. Bij andere providers lukt dat wel. Dan zie je ook meteen wat je nieuwe maandbedrag dan gaat worden.

Ook het aanvragen van een nieuwe simkaart of multisimkaart voor data doe ik liever zelf dan dat ik via de klantenservice de verkeerde simkaart ga ontvangen.

Ook had ik graag gezien of dat wat de klantenservice mij vertelde ook echt klopt: dat mijn bundel naar het nieuwe Res essential is over gegaan zonder meerkosten. En ook ging ik er vanuit binnen F&F te blijven (met behoud van je tarief aan het einde van je contract) en dus niet naar een regulier abonnement over te gaan.

Nu maar de volgende facturen afwachten voor meer zekerheid.

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:04

chengbondkwok

Business Intelligence
quote:
chengbondkwok schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:02:
[...]

Ik was ook verrast door m'n factuur. Ik wist dat het hoger uit zou komen omdat ik een Blox had aangezet toen ik in Berlijn was. Maar zoveel hoger.... Nu bleek dus ook dat mijn 2012 F&F korting verdwenen was.

Ik ga er maandag ook maar even druk achter zetten, want anders ben ik gewoon weg bij Vodafone. Zeker als het een onaangekondigde actie is als de reden een 'te oud abonnement' is.
Korting is gelukkig verrekend met de factuur van deze maand :) Dus probleem is opgelost aan mijn kant.

• AMD and INTEL
Iemand enig idee of vodafone het doet tijdens de 4 daagse ?

Of ligt het netwerk er helemaal uit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jordyz
quote:
AMD and INTEL schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:36:
Iemand enig idee of vodafone het doet tijdens de 4 daagse ?

Of ligt het netwerk er helemaal uit?
Het zou gewoon moeten werken?

Weet van vorig jaar nog wel dat het niet altijd meevalt in verband met de drukte..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AMD and INTEL
quote:
Jordyz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:49:
[...]

Het zou gewoon moeten werken?

Weet van vorig jaar nog wel dat het niet altijd meevalt in verband met de drukte..
In mijn dorp met 8000 inwoners werkt het al niet fatsoenlijk :P dus was gwn een vraag :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jordyz
quote:
AMD and INTEL schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:03:
[...]

In mijn dorp met 8000 inwoners werkt het al niet fatsoenlijk :P dus was gwn een vraag :)
Ooh dacht al huh..

Het zou gewoon moeten werken en ik weet niet of Vodafone voor de vierdaagse de capaciteit heeft uitgebreid. Zou goed kunnen namelijk.

Vorig jaar weet ik wel dat het echt op drukke plekken zoals de Waalkade en in het centrum zelf lastig was om een verbinding te krijgen. Maar daar had iedereen last van want sommige mensen hadden KPN die niet eens konden bellen.

Lijkt me ook een hele klus om iedereen zo te voorzien van internet en telefonie.

• AMD and INTEL
quote:
Jordyz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:08:
[...]

Ooh dacht al huh..

Het zou gewoon moeten werken en ik weet niet of Vodafone voor de vierdaagse de capaciteit heeft uitgebreid. Zou goed kunnen namelijk.

Vorig jaar weet ik wel dat het echt op drukke plekken zoals de Waalkade en in het centrum zelf lastig was om een verbinding te krijgen. Maar daar had iedereen last van want sommige mensen hadden KPN die niet eens konden bellen.

Lijkt me ook een hele klus om iedereen zo te voorzien van internet en telefonie.
Ik hoop het :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snah001
Zie dat er downloadsnelheden worden gedeeld die alle kanten opgaan.
Kun je dus nooit je besluit voor of tegen VF op baseren want datzelfde liedje gaat voor iedere provider op.
Bijvoorbeeld bij mij thuis binnen haal ik met 4G+ 171 Down en 89 Up.
Met KPN haal ik de helft.
Elders kan dit zomaar anders zijn.
Een goed hulpmiddel is om de dekkingskaart van iedere provider als gids gebruiken.
Voor mij gaf de doorslag dat ik in de gelegenheid was 3 providers naast elkaar te vergelijken op locaties waar ik frequent aanwezig ben en daar kwam VF het beste uit.
Dus voor iedereen kan dat gewoon anders zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AMD and INTEL
quote:
snah001 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:20:
Zie dat er downloadsnelheden worden gedeeld die alle kanten opgaan.
Kun je dus nooit je besluit voor of tegen VF op baseren want datzelfde liedje gaat voor iedere provider op.
Bijvoorbeeld bij mij thuis binnen haal ik met 4G+ 171 Down en 89 Up.
Met KPN haal ik de helft.
Elders kan dit zomaar anders zijn.
Een goed hulpmiddel is om de dekkingskaart van iedere provider als gids gebruiken.
Voor mij gaf de doorslag dat ik in de gelegenheid was 3 providers naast elkaar te vergelijken op locaties waar ik frequent aanwezig ben en daar kwam VF het beste uit.
Dus voor iedereen kan dat gewoon anders zijn.
Ja met 4g+ lukt het wel maar met alleen 800mhz is het zooo slecht.. ):

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:57
Krijg een mail van vodafone met de strekking:

oude Red (3+3GB gratis) wordt omgezet naar nieuwe 10 GB voor 30 euro

Weet iemand of ik meer hieruit kan krijgen?
Is het verstandig om mijn aflopend abo zo te laten voor nog een jaar?

Ja ik ga zelf ook verder zoeken, maar ik lees hier even mee of er slimme deals mogelijk zijn.

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 00:34
quote:
KDL schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:55:
Krijg een mail van vodafone met de strekking:

oude Red (3+3GB gratis) wordt omgezet naar nieuwe 10 GB voor 30 euro

Weet iemand of ik meer hieruit kan krijgen?
Is het verstandig om mijn aflopend abo zo te laten voor nog een jaar?

Ja ik ga zelf ook verder zoeken, maar ik lees hier even mee of er slimme deals mogelijk zijn.
Dat zijn gewoon de normale prijzen, hartstikke duur dus. Via de saves desk kan je wellicht een betere deal krijgen of anders is via Friends & Family (¤28pm voor 10GB) ook een optie. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
alwaysleft schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:14:
[...]

[afbeelding]
Ik heb inmiddels weer hoge snelheden bij Vodafone op alle plekken waar ik kom... Jij al verbetering bemerkt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alwaysleft
quote:
Chris.nl schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:32:
[...]

Ik heb inmiddels weer hoge snelheden bij Vodafone op alle plekken waar ik kom... Jij al verbetering bemerkt?
Nee, in mijn omgeving nog niet ;( Lucky you ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-11 02:01
quote:
Draicon schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:52:
[...]

Dit heeft Vodafone ook (minimaal) eens gedaan net als alle andere providers . De eerste Red databundels werden na een aantal maanden verhoogd en bestaande Red klanten kregen toen ook de nieuwe databundels.

Tele2 heeft nu, zover ik weet, voor het eerst verhoogd, maar doet dit ook niet elke keer. Dat doet helaas geen enkele provider. Nu zijn Tele2 klanten daar érg blij mee en destijds waren Vodafone Red klanten daar erg blij mee.
Oh?

Ik ben inmiddels zo'n 15 jaar klant bij Vodafone en heb de afgelopen jaren Red gehad maar ik kan me niet herinneren dat m'n bundel verhoogd werd buiten verlengingen om. Ik heb twee jaar geleden met pijn en moeite 2 GB en "¤12" "korting" uit de loyalty afdeling weten te slepen bij het toenmalige 1 GB Red E abonnement. Zelfs met die "¤12" "korting" kwam het toen allemaal maar net uit op een F&F abonnement qua prijs, alleen dan met 1 GB extra :)

Het is dus ook weer tijd om te verlengen en ik twijfel heel erg of ik wel bij VF blijf, juist omdat ze zo duur zijn én helemaal niets aan klantenbinding doen. Gelukkig kan ik prijzen vergelijken inclusief Ziggo bonus; ik heb momenteel Ziggo en dat zal de eerstvolgende 25 jaar niet veranderen tenzij er hier ineens iemand glasvezel aan gaat leggen (maximaal 36 via DSL; of 72 als je bonding aan vraagt..mooi niet dus :+).

Zonder de Ziggo bonus zijn de huidige prijzen echt niet aantrekkelijk. Vergeleken met T-Mobile valt het nog mee, maar betrek je Tele2 of Ben er bij dan wordt het een ander verhaal. Nu ligt dat deels ook wel aan het feit dat ik helemaal geen onbeperkt bellen/SMS wil, ik heb dit jaar nog geen 100 minuten gebeld en geen enkele SMS verstuurd. Maar dan moet je weer terug zakken naar Start; Start L met Ziggo geeft 1+1 GB data voor ¤15, Red Essential is dan meteen 3+3 GB voor ¤19 via F&F (¤21 normaal), dus dat wordt dan ook weer scheef.

En dan heb je Tele2, waar je 10 GB voor ¤17 krijgt. Ja, ik weet dat dat maar 150 minuten bellen is, maar dat is voor mij zoals gezegd volledig irrelevant. Het is dan ook wel maandelijks opzegbaar, wat ik dan toch wel weer een flink voordeel vind als ik kijk naar hoe vaak ik genaaid ben door VF. Voorheen was de concurrentie nauwelijks goedkoper, maar nu ligt dat anders.
quote:
Werelds schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:32:
[...]

Oh?

Ik ben inmiddels zo'n 15 jaar klant bij Vodafone en heb de afgelopen jaren Red gehad maar ik kan me niet herinneren dat m'n bundel verhoogd werd buiten verlengingen om. Ik heb twee jaar geleden met pijn en moeite 2 GB en "¤12" "korting" uit de loyalty afdeling weten te slepen bij het toenmalige 1 GB Red E abonnement. Zelfs met die "¤12" "korting" kwam het toen allemaal maar net uit op een F&F abonnement qua prijs, alleen dan met 1 GB extra :)

Het is dus ook weer tijd om te verlengen en ik twijfel heel erg of ik wel bij VF blijf, juist omdat ze zo duur zijn én helemaal niets aan klantenbinding doen. Gelukkig kan ik prijzen vergelijken inclusief Ziggo bonus; ik heb momenteel Ziggo en dat zal de eerstvolgende 25 jaar niet veranderen tenzij er hier ineens iemand glasvezel aan gaat leggen (maximaal 36 via DSL; of 72 als je bonding aan vraagt..mooi niet dus :+).

Zonder de Ziggo bonus zijn de huidige prijzen echt niet aantrekkelijk. Vergeleken met T-Mobile valt het nog mee, maar betrek je Tele2 of Ben er bij dan wordt het een ander verhaal. Nu ligt dat deels ook wel aan het feit dat ik helemaal geen onbeperkt bellen/SMS wil, ik heb dit jaar nog geen 100 minuten gebeld en geen enkele SMS verstuurd. Maar dan moet je weer terug zakken naar Start; Start L met Ziggo geeft 1+1 GB data voor ¤15, Red Essential is dan meteen 3+3 GB voor ¤19 via F&F (¤21 normaal), dus dat wordt dan ook weer scheef.

En dan heb je Tele2, waar je 10 GB voor ¤17 krijgt. Ja, ik weet dat dat maar 150 minuten bellen is, maar dat is voor mij zoals gezegd volledig irrelevant. Het is dan ook wel maandelijks opzegbaar, wat ik dan toch wel weer een flink voordeel vind als ik kijk naar hoe vaak ik genaaid ben door VF. Voorheen was de concurrentie nauwelijks goedkoper, maar nu ligt dat anders.
Als je je bij T-Mobile aan kan melden voor een samen groep, dan krijg je nog 5,- extra korting op de prijzen die ze voeren. Als je dan Vodafone-Ziggo actie tarief met T-Mobile samen actietarief vergelijkt, dan kom je ook een heel eind. Als ik bijvoorbeeld T-Mobile bel voor verlenging, dan krijg ik 5GB en onbeperkt bellen/sms voor 15,-. Wie weet kan je als nieuwe klant telefonisch ook dat bod krijgen. Lukt dat niet dan betaal je zo'n 2,- extra per maand.

ucsdcom wijzigde deze reactie 28-07-2017 13:25 (3%)

• Railgunner
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:29
Heeft iemand hier ervaring met contractoverdracht zakelijk -> particulier? Ik wil later dit jaar mijn zakelijke nummer persoonlijk overnemen en ben benieuwd wat voor abonnement ik zou krijgen. Het hiervoor te gebruiken formulier van Vodafone meldt alleen de volgende algemene tekst:

"Je neemt het contract over inclusief alle extra’s, acties, promoties en kortingen die golden toen het werd afgesloten. Ook de contractduur blijft hetzelfde. Als je een zakelijk contract laat overzetten naar een particulier contract, krijg je van ons automatisch een regulier particulier abonnement. Hoe dit abonnement er precies uitziet, kun je straks bekijken in My Vodafone."

Nu ben ik benieuwd wat ze bedoelen met een regulier particulier abonnement en welk ze abonnement ze zouden selecteren. Het liefst kies ik zelf een Red-abonnement, maar dat lijkt niet mogelijk te zijn.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX 1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 27" 1440p LED | Logitech G5 | Win7 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 7 32 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema | Amazon Echo

• Erazher
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22-11 21:54
quote:
Werelds schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:32:
[...]

Oh?

Weet niet wanner je abbo precies afloopt, bel naar Vodafone en dan keuze menu van opzeggen van je abbonoment, dat je wilt weten hoe dat overstappen gaat met nummer behoud.

Vertel dat je een lange tijd zit bij vodafone en nooit een aanbieding kreeg, ga dan over naar wat je ziet bij andere providers wat ze aanbieden. ( Ik vergeleek het met T-mobile onbekeperkt bellen en 5GB internet voor 15 euro met die vrienden korting erbij )

Kreeg hierdoor de middelste red abbo ( onbeperkt bellen, 5GB internet ) voor 20 inplaats van 28.
Daarbij nog ziggo deal rekenen, 15 euro abbo kosten en 5gb extra.

• Werelds
quote:
ucsdcom schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:24:
Als je je bij T-Mobile aan kan melden voor een samen groep, dan krijg je nog 5,- extra korting op de prijzen die ze voeren. Als je dan Vodafone-Ziggo actie tarief met T-Mobile samen actietarief vergelijkt, dan kom je ook een heel eind. Als ik bijvoorbeeld T-Mobile bel voor verlenging, dan krijg ik 5GB en onbeperkt bellen/sms voor 15,-. Wie weet kan je als nieuwe klant telefonisch ook dat bod krijgen. Lukt dat niet dan betaal je zo'n 2,- extra per maand.
Mwah, betwijfel of dat als nieuwe klant lukt ;)
quote:
Erazher schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:50:
Weet niet wanner je abbo precies afloopt, bel naar Vodafone en dan keuze menu van opzeggen van je abbonoment, dat je wilt weten hoe dat overstappen gaat met nummer behoud.

Vertel dat je een lange tijd zit bij vodafone en nooit een aanbieding kreeg, ga dan over naar wat je ziet bij andere providers wat ze aanbieden. ( Ik vergeleek het met T-mobile onbekeperkt bellen en 5GB internet voor 15 euro met die vrienden korting erbij )

Kreeg hierdoor de middelste red abbo ( onbeperkt bellen, 5GB internet ) voor 20 inplaats van 28.
Daarbij nog ziggo deal rekenen, 15 euro abbo kosten en 5gb extra.
Mja dat heb ik twee jaar geleden ook al gedaan, maar ik moet ze inderdaad toch even bellen in verband met de abonnementskosten. Ik vrees dat ze me nog tot oktober het volle pond laten betalen, terwijl de 24 maanden waar de telefoon in hoort te zitten inmiddels om zijn. Zal eens kijken of ik dit keer meer uit ze geperst krijg.

De kosten die ik in het VK heb gemaakt met mijn duurdere abonnement tegenover nieuwe klanten met roaming vanaf November zouden al genoeg moeten zijn :+

Werelds wijzigde deze reactie 28-07-2017 14:17 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ze mogen je alleen het toestel in rekening brengen, in principe niet meer. Vermoedelijk heb je een keer early renewal gehad, waarbij je nieuwe tarief direct in ging, maar je einddatum werd opgeschoven vanaf de echte einddatum van toen. Juist omdat de toestelkosten verstopt zitten in die abonnements bedragen, betaal je dan flink extra toestelkosten, omdat je toestel al is betaald, maar je die kosten blijft betalen tot de einddatum van je huidige abonnement.

KPN heeft dit ook gehad. Als je je via het eigen KPN forum en later de klantenservice meldde, dan kreeg je een schikkingsvoorstel van KPN. Meestal hield dat in dat je per datum dat je toestel afbetaald werd contractvrij gemaakt werd door KPN. Dan kon je na early renewal maanden eerder verlengen of vertrekken. Ook kon je per direct overstappen naar de nieuwe gunstigere simonly tarieven.

Het zal mij benieuwen of Vodafone je ook een oplossing gaat bieden. Ze moeten wel, omdat ze je een niet toegestane constructie hebben verkocht door je in een abonnement van meer dan 24 maanden te binden. Als Vodafone je geen schikking biedt kan dat betekenen dat je het hele 24 maanden contract nietig kan laten verklaren. Of ze dat willen is de keus van Vodafone. Dat was dus ook wat KPN wilde voorkomen, daarom troffen ze dit jaar dus massaal schikkingen met early renewers.

NB. Als je het gehele contract nietig verklaart, moet je wel het toestel terug geven en alle gemaakte bel/SMS/internet kosten aan Vodafone vergoeden. Een schikking is de beste optie. Let ook dat er geen consumenten bescherming geldt op zakelijke contracten.

• Werelds
Hartelijk dank voor die uitgebreide reactie @ucsdcom !

Ik heb nog geen tijd gehad om alles naast elkaar te zetten qua prijzen van de verschillende aanbieders, dus ik heb ze ook nog niet gebeld over eventueel opzeggen en de maandelijkse kosten.

Wel hebben ze mij gebeld met een "aanbieding" (lees: gewoon de prijzen zoals die op de website staan; niet eens F&F) waarbij ik wel even aan heb gegeven dat ik eerst de concurrenten wil vergelijken alvorens een beslissing te nemen vanwege het debacle eind vorig jaar (roaming niet voor oude klanten).

Vanavond toch maar eens even doen voordat ik er weer weken overheen laat gaan :+
Hebben meer van jullie dat na de omzetting naar het nieuwe RED tariefplan de Ziggo verdubbeling niet door komt? Bij Red oud zou ik 1,5 GB hebben en na verdubbeling 3GB. Op dit moment 3GB bij Red 2017 nieuwe versie en geen verdubbeling. De klantenservice heeft dit onderzocht en de SMS dat het is opgelost is enkele dagen binnen. Echter nu "gecombineerd 3 GB" in mijn account en nog steeds geen 6 GB.

• ryanred
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:46
Ik heb nu ook al ruim een week geleden een verandering van mijn red-abo gedaan. Van essential naar red, in mijn geval van 1,5GB naar 10GB... Maar ook nog steeds niet in myvodafone... Alleen de 10GB bundel staat er nog maar...

• Vroem
quote:
ryanred schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:23:
Ik heb nu ook al ruim een week geleden een verandering van mijn red-abo gedaan. Van essential naar red, in mijn geval van 1,5GB naar 10GB... Maar ook nog steeds niet in myvodafone... Alleen de 10GB bundel staat er nog maar...
Hou op, ben er al bijna 3 weken mee bezig en heb inmiddels al 6 verschillende medewerkers gesproken.

Zou handmatig worden toegevoegd, met spoed maar helaas...

Ik heb inmiddels al wel wat extra data gehad omdat ik op vakantie was maar nog niet voldoende (EU bundel van 10 Gb gekocht) om toch op vakantie F1 te kunnen kijken.

De dag dat mijn abonnement gewijzigd is had ik wel alle data in de app staan maar de volgende dag was de dubbele data weg (Ik ging naar 10 +10 extra)

Toch maar weer eens bellen maar de hd.

Aanvulling: Na bijna 3 weken is vanavond eindelijk de dubbele data toegevoegd! :)

Vroem wijzigde deze reactie 11-08-2017 23:01 (4%)

Na iets meer dan een maand kreeg zie ik nu de bundel verdubbeling eindelijk in myvodafone. Fijn dat het opgelost is. Nu even de eerste facturen afwachten. Ik ben benieuwd of mijn abonnementsprijs ook echt hetzelfde is gebleven of toch naar de nieuwe bundelprijzen is verhoogd. Ook ben ik benieuwd of ik bij "friends & family ben weggehaald, zoals hierboven gemeld wordt.

Bij de overstap is wel beloofd dat de abonnementsprijs hetzelfde zou blijven, dat het een regulier abonnement zou worden, waarbij je kortingen stipt aan het eind van je contract vervallen heeft men niet genoemd.

ucsdcom wijzigde deze reactie 14-08-2017 12:17 (22%)

• Vroem
quote:
ucsdcom schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:15:
Na iets meer dan een maand kreeg zie ik nu de bundel verdubbeling eindelijk in myvodafone. Fijn dat het opgelost is. Nu even de eerste facturen afwachten. Ik ben benieuwd of mijn abonnementsprijs ook echt hetzelfde is gebleven of toch naar de nieuwe bundelprijzen is verhoogd. Ook ben ik benieuwd of ik bij "friends & family ben weggehaald, zoals hierboven gemeld wordt.

Bij de overstap is wel beloofd dat de abonnementsprijs hetzelfde zou blijven, dat het een regulier abonnement zou worden, waarbij je kortingen stipt aan het eind van je contract vervallen heeft men niet genoemd.
Ik ben ook benieuwd... abonnement zou zelfde blijven (datum en prijs) .... ga het zien

• Liefsnoepje
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21-11 12:15
Is er iemand die met spoed een Family and friends code voor mij heeft?
Ik heb er 1 gekregen van een oud collega maar deze is verlopen en de aanbieding loopt bijna af.
Dit is niet de bedoeling

Bullet NL wijzigde deze reactie 24-08-2017 00:47 (89%)

• Jordyz
quote:
Liefsnoepje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:46:
Is er iemand die met spoed een Family and friends code voor mij heeft?
Ik heb er 1 gekregen van een oud collega maar deze is verlopen en de aanbieding loopt bijna af.
Even de chat vandaag gebruiken van Vodafone, daar helpen ze je ook aan een code als je aangeeft er al eentje te hebben. Kreeg laatst ook ineens een code via de chat.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:13

DaMarcus

Moderator Harde Waren / Consumentenelektronica