Draicon schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:52:
[...]
Dit heeft Vodafone ook (minimaal) eens gedaan net als alle andere providers . De eerste Red databundels werden na een aantal maanden verhoogd en bestaande Red klanten kregen toen ook de nieuwe databundels.
Tele2 heeft nu, zover ik weet, voor het eerst verhoogd, maar doet dit ook niet elke keer. Dat doet helaas geen enkele provider. Nu zijn Tele2 klanten daar érg blij mee en destijds waren Vodafone Red klanten daar erg blij mee.
Oh?
Ik ben inmiddels zo'n 15 jaar klant bij Vodafone en heb de afgelopen jaren Red gehad maar ik kan me niet herinneren dat m'n bundel verhoogd werd buiten verlengingen om. Ik heb twee jaar geleden met pijn en moeite 2 GB en "€12" "korting" uit de loyalty afdeling weten te slepen bij het toenmalige 1 GB Red E abonnement. Zelfs met die "€12" "korting" kwam het toen allemaal maar net uit op een F&F abonnement qua prijs, alleen dan met 1 GB extra
Het is dus ook weer tijd om te verlengen en ik twijfel heel erg of ik wel bij VF blijf, juist omdat ze zo duur zijn én helemaal niets aan klantenbinding doen. Gelukkig kan ik prijzen vergelijken inclusief Ziggo bonus; ik heb momenteel Ziggo en dat zal de eerstvolgende 25 jaar niet veranderen tenzij er hier ineens iemand glasvezel aan gaat leggen (maximaal 36 via DSL; of 72 als je bonding aan vraagt..mooi niet dus

).
Zonder de Ziggo bonus zijn de huidige prijzen echt niet aantrekkelijk. Vergeleken met T-Mobile valt het nog mee, maar betrek je Tele2 of Ben er bij dan wordt het een ander verhaal. Nu ligt dat deels ook wel aan het feit dat ik helemaal geen onbeperkt bellen/SMS wil, ik heb dit jaar nog geen 100 minuten gebeld en geen enkele SMS verstuurd. Maar dan moet je weer terug zakken naar Start; Start L met Ziggo geeft 1+1 GB data voor €15, Red Essential is dan meteen 3+3 GB voor €19 via F&F (€21 normaal), dus dat wordt dan ook weer scheef.
En dan heb je Tele2, waar je 10 GB voor €17 krijgt. Ja, ik weet dat dat maar 150 minuten bellen is, maar dat is voor mij zoals gezegd volledig irrelevant. Het is dan ook wel maandelijks opzegbaar, wat ik dan toch wel weer een flink voordeel vind als ik kijk naar hoe vaak ik genaaid ben door VF. Voorheen was de concurrentie nauwelijks goedkoper, maar nu ligt dat anders.