Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• VHware
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:11
quote:
Cobraa schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:02:
Op dit moment sta ik voor een dilemma. Ik kan verlengen bij Vodafone.

Vodafone: 27 Euro:
1 jaar sim only, onbeperkt bellen+smsen & 12 GB data

Tele2 26 Euro:
maandelijks opzegbaar - Onbeperkt bellen, smsen & data

Wat zouden jullie doen? Maandelijks opzegbaar + Onbeperkt data, of voor het (betrouwbaar) netwerk van Vodafone?
Ligt aan waar je woont. Bij mij thuis (randstad) is bv Vodafone als enige van de netwerken ruk zodra ik de deur achter me dicht doe. Kan thuis binnen geen normaal gesprek voeren.

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17:26
quote:

Tele2 26 Euro:

Wat zouden jullie doen? Maandelijks opzegbaar + Onbeperkt data, of voor het (betrouwbaar) netwerk van Vodafone?
Ik zat met dezelfde vraag, heb voor vodafone gekozen icm Ziggo (wat ik al heb) dus een een verdubbeling maar ik neem aan dat jij dat ook hebt. Vodafone heeft in het buitenland 4G en Tele2 blijft op 3G waarbij bv Frankrijk zeer slechte 3G is waardoor je terug zal vallen naar gprs, met de aankomende vakantie naar Frankrijk was voor mij de keuze VF geworden. En VF heeft meer data in het buitenland, de grootte van je bundel en Tele2 maar 6GB dacht ik.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:

Tele2 26 Euro:

Dat is wat mij betreft totaal geen dilemma:

Het Tele2 netwerk heeft over het algemeen zeker evenveel 4G dekking als Vodafone. Daarnaast kan je Tele2 een maand zonder risico testen via het maandelijks opzegbare abonnement. Bevalt het, dan kan je blijven, bevalt het niet, dan kan je met dezelfde aanbieding als bestaande klanten of zelfs beter weer terug naar Vodafone. En ik ben er zeker van dat Tele2 door de voortdurende Vodafone storingen inmiddels ook de betrouwbaarheidstesten met gemak van Vodafone wint. Ik zou dus geen moment twijvelen....en je geeft ook nog eens een leuk statement aan Vodafone dat hun prijzen achterhaald zijn en ze te duur zijn.

En wie nog 4G in het buitenland mist bij Tele2, wat zeker een terecht klacht is met alleen 3G roaming, dan kan je altijd even een gratis Vodafone You prepaidje ophalen bij Albertheijn en daar eenmalig 1, 2 of 3GB 4G data op zetten voor die ene keer dat je het ook echt mist.

ucsdcom wijzigde deze reactie 12-06-2017 21:24 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21:20
quote:
ucsdcom schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:17:
[...]

Het Tele2 netwerk heeft over het algemeen zeker evenveel 4G dekking als Vodafone. Daarnaast kan je Tele2 een maand zonder risico testen via het maandelijks opzegbare abonnement. Bevalt het, dan kan je blijven, bevalt het niet, dan kan je met dezelfde aanbieding als bestaande klanten of zelfs beter weer terug naar Vodafone. En ik ben er zeker van dat Tele2 door de voortdurende Vodafone storingen inmiddels ook de betrouwbaarheidstesten met gemak van Vodafone wint. Ik zou dus geen moment twijvelen....en je geeft ook nog eens een leuk statement aan Vodafone dat hun prijzen achterhaald zijn en ze te duur zijn.

En wie nog 4G in het buitenland mist bij Tele2, wat zeker een terecht klacht is met alleen 3G roaming, dan kan je altijd even een gratis Vodafone You prepaidje ophalen bij Albertheijn en daar eenmalig 1, 2 of 3GB 4G data op zetten voor die ene keer dat je het ook echt mist.
Ben het helemaal met je eens. Dat unlimited gebeuren is een no brainer, en ontzettend goede prijs kwaliteit bij Tele2 :)

• antidote
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:52
quote:
gielie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:12:
[...]

Ik zat met dezelfde vraag, heb voor vodafone gekozen icm Ziggo (wat ik al heb) dus een een verdubbeling maar ik neem aan dat jij dat ook hebt. Vodafone heeft in het buitenland 4G en Tele2 blijft op 3G waarbij bv Frankrijk zeer slechte 3G is waardoor je terug zal vallen naar gprs, met de aankomende vakantie naar Frankrijk was voor mij de keuze VF geworden. En VF heeft meer data in het buitenland, de grootte van je bundel en Tele2 maar 6GB dacht ik.
In Frankrijk is 4G ook slecht beschikbaar. Op het platteland ben ik al blij met 3G, meestal krijg ik alleen in steden 4G. Dit strookt met de ranglijst van OpenSignal die laatst op de frontpage stond: Frankrijk staat op plaats 61 qua 4G-beschikbaarheid (en Duitsland op 60).

• Negaiido
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 00:36
Maar hoe verschilt dit dan met Vodafone? Heeft Vodafone in Frankrijk/Duitsland wel 4G?

• Cobraa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-11 08:38
quote:
ucsdcom schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:17:
[...]

Thuis heb ik zelf een internet abonnement van Tele2. had ze gebeld om te vragen of ik dan ook korting krijg als ik nog een mobiel abonnement afsluit, maar dat was niet zo.

Een prepaid kaart voor het buitenland is zeker een optie.

Als nieuwe klant bij Vodafone betaal je ¤34,- voor het RED Super abonnement. Ik kreeg een korting van ¤8,-
Dus als ik het goed begrijp, kan ik die korting ook krijgen als ik weer terug wil komen?

• pluisje2004
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:05
Vandaag deze sms gehad "Vanaf morgen geldt ook op jouw abonnement een Fair Use Policy (FUP) voor gebruik in de EU. Geen zorgen, dit is pas van toepassing als je in een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland én meer verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland. Meer info? www.vodafone.nl/fup"

Is dit een argument om het contract te laten ontbinden?

• zeef
  • Laatst online: 22:24

zeef

Communitymanager in ruste

quote:
pluisje2004 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:41:
Vandaag deze sms gehad "Vanaf morgen geldt ook op jouw abonnement een Fair Use Policy (FUP) voor gebruik in de EU. Geen zorgen, dit is pas van toepassing als je in een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland én meer verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland. Meer info? www.vodafone.nl/fup"

Is dit een argument om het contract te laten ontbinden?
Tenzij je een unlimted EU bundel had niet. Je positie als abonnee is immers niet verslechterd maar verbeterd.

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pluisje2004
Ik heb een bundel van 12GB die toen ik hem afsloot gewoon gebruikt kon worden zoals thuis. Hiermee is dat theoretisch van tafel. Ik heb de klantenservice gebeld en die zegt dat het geen voorwaarde tot ontbinding is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gyorpb
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 07-10 20:48
Zou ik ook zeggen, als ik de klantenservice was. Gelukkig gaan zij daar niet over, maar de ACM, vroeger de OPTA. Ik ben ze momenteel op Twitter aan het uithoren, hierover, raad iedereen aan dat ook te doen.

Als ze geen bevredigend antwoord geven, dien ik een formele klacht in, die ¤50 heb ik daar wel voor over.

Toen ik mijn abonnementen (RED 12GB en RED5GB) afsloot, werden ze specifiek aangeprezen met de geldigheid van je bundel in de gehele EU+. Voor iemand die werkt in het buitenland, en dus de hele werkweek daar verblijft, valt de hele reden om überhaupt zo'n abonnement te hebben weg.

• routier_lub
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-11 23:37
quote:
Negaiido schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:05:
Maar hoe verschilt dit dan met Vodafone? Heeft Vodafone in Frankrijk/Duitsland wel 4G?
Ja. Op het platteland wat minder natuurlijk. En bij red is je hele bundel beschikbaar in EU + Zwitserland.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gyorpb
  • Laatst online: 07-10 20:48
Gezien de bijzonder botte wijze waarop Vodafone dit afhandelt, "De wijziging kwam tot stand conform een wetswijziging. Hierdoor kun je het abonnement niet onmiddelijk opzeggen", meteen maar een klacht ingediend. Ik verwacht dat ze uiteindelijk wel bakzeil zullen halen, ze duperen hiermee een flinke groep klanten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
zeef schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:54:
[...]

Tenzij je een unlimted EU bundel had niet. Je positie als abonnee is immers niet verslechterd maar verbeterd.
Ik schrok ook een beetje van die sms. Mijn positie verbeterd zich helemaal niet namelijk. Ik werk het overgrote gedeelte van de maand in het buitenland (misschien 4 dagen in NL). Ik heb juist dit abonnement omdat ik daarmee zonder problemen m'n bundel in de EU kon gebruiken. Nu worden er opeens eisen aan gesteld....

Het verhaal dat het door een wetswijziging komt is natuurlijk flauwekul, de nieuwe wetgeving verplicht ze niet geld te berekenen voor mensen die veel in het buitenland zitten.

DUT Racing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mickw
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:52
Klopt, andere optie is na overtreden fup geen gebruik meer maken van je diensten gezien dit toch echt wel wettelijk is vast gelegd. Voor ALLE providers waar de zelfde kosten worden gerekend omdat óók deze zijn vast gelegd door Europese regelgeving. Daarbij als je goed gaat kijken en de overige providers kijkt Zie je dat we overal dezelfde fup geldt.

mickw wijzigde deze reactie 15-06-2017 02:35 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pluisje2004
De regels schrijven wat de telecomproviders mogen rekenen en voor nieuwe abonnementen is dit ook helemaal in orde maar m.i. mag je de voorwaarden van een lopend abonnement niet zomaar wijzigen. En daarmee is ontbinding m.i. nog steeds gerechtvaardigd. Schrappen van de nieuwe FUP mag ook.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:11
Kunnen mensen met Red Super niet gewoon hun 2e datasim thuis laten en daar flink downloaden. Dan ben je gewoon in Nederland en verbruik je data :*)

• alwaysleft
quote:
gyorpb schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:23:
Zou ik ook zeggen, als ik de klantenservice was. Gelukkig gaan zij daar niet over, maar de ACM, vroeger de OPTA. Ik ben ze momenteel op Twitter aan het uithoren, hierover, raad iedereen aan dat ook te doen.

Als ze geen bevredigend antwoord geven, dien ik een formele klacht in, die ¤50 heb ik daar wel voor over.

Toen ik mijn abonnementen (RED 12GB en RED5GB) afsloot, werden ze specifiek aangeprezen met de geldigheid van je bundel in de gehele EU+. Voor iemand die werkt in het buitenland, en dus de hele werkweek daar verblijft, valt de hele reden om überhaupt zo'n abonnement te hebben weg.
Bij mij is het al het 2de wat ze aanpassen, eerst de Blox prijzen en nu dezelfde sms en je voorwaarden worden gewoon gewijzigd. Dit mag niet, hou ons op de hoogte!

• zeef

zeef

quote:
fsfikke schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:46:
[...]

Ik schrok ook een beetje van die sms. Mijn positie verbeterd zich helemaal niet namelijk. Ik werk het overgrote gedeelte van de maand in het buitenland (misschien 4 dagen in NL). Ik heb juist dit abonnement omdat ik daarmee zonder problemen m'n bundel in de EU kon gebruiken. Nu worden er opeens eisen aan gesteld....
In dat geval is er niets aan de hand. Het gaat over een periode van langer dan 4 maanden aaneengesloten in het buitenland. Ben je elke maand of omde maand een paar dagen thuis: no worries.
quote:
Het verhaal dat het door een wetswijziging komt is natuurlijk flauwekul, de nieuwe wetgeving verplicht ze niet geld te berekenen voor mensen die veel in het buitenland zitten.
In jouw geval zou het voordeel moeten bieden. Bij iemand met een voorheen ongelimiteerde EU bundel is het een (mogelijk) nadeel. We weten alleen nog niet hoe VF met die 4 maanden omgaat.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
zeef schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:34:
[...]

In dat geval is er niets aan de hand. Het gaat over een periode van langer dan 4 maanden aaneengesloten in het buitenland. Ben je elke maand of omde maand een paar dagen thuis: no worries.
Zo lees ik het anders niet:
Als je in een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland én meer verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland, is er sprake van onredelijk verbruik.

DUT Racing

• pluisje2004
Het antwoord van Vodafone op mijn klacht: "Fair Use Policy
De Fair Use Policy (FUP) van Vodafone is gebaseerd op de Europese roaming verordening en heeft als doel om onredelijk gebruik in het buitenland te voorkomen. 'Roam-like-at-Home' is niet bedoeld voor onredelijk gebruik in het buitenland. Daarom heeft de Europese Commissie voorzorgsmaatregelen opgesteld waarmee mobiele operators onredelijk gebruik in het buitenland kunnen voorkomen. Vodafone kan onredelijk gebruik signaleren op basis van de verhouding tussen nationaal- en internationaal (roaming) verbruik. De Fair Use Policy (voorwaarden voor redelijk gebruik) maakt deel uit van onze dienstvoorwaarden.

Zo lang je met je mobiele telefoon meer gebruik maakt van een Nederlands netwerk dan van buitenlandse netwerken, betaal je in de EU gewoon de Nederlandse tarieven. Dit noemen we 'redelijk gebruik (fair use)' van roaming diensten.
Als je in een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland én meer verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland, is er sprake van onredelijk verbruik.
De toeslagen die dan in rekening worden gebracht, zijn alsnog een stuk lager dan de roamingkosten voorheen waren.
¤ 0,04 (¤ 0,0387) per minuut
¤ 0,01 (¤ 0,0121) per sms
¤ 0,01 (¤ 0,0093) per MB

Abonnement
De regels zijn Vodafone wel opgelegd door de EU, en zijn bij iedere provider hetzelfde.
Het contract kan niet worden ontbonden, er worden op de FUP geen uitzonderingen gemaakt."

• alwaysleft
quote:
pluisje2004 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:45:
Het antwoord van Vodafone op mijn klacht: "Fair Use Policy
De Fair Use Policy (FUP) van Vodafone is gebaseerd op de Europese roaming verordening en heeft als doel om onredelijk gebruik in het buitenland te voorkomen. 'Roam-like-at-Home' is niet bedoeld voor onredelijk gebruik in het buitenland. Daarom heeft de Europese Commissie voorzorgsmaatregelen opgesteld waarmee mobiele operators onredelijk gebruik in het buitenland kunnen voorkomen. Vodafone kan onredelijk gebruik signaleren op basis van de verhouding tussen nationaal- en internationaal (roaming) verbruik. De Fair Use Policy (voorwaarden voor redelijk gebruik) maakt deel uit van onze dienstvoorwaarden.

Zo lang je met je mobiele telefoon meer gebruik maakt van een Nederlands netwerk dan van buitenlandse netwerken, betaal je in de EU gewoon de Nederlandse tarieven. Dit noemen we 'redelijk gebruik (fair use)' van roaming diensten.
De toeslagen die dan in rekening worden gebracht, zijn alsnog een stuk lager dan de roamingkosten voorheen waren.
¤ 0,04 (¤ 0,0387) per minuut
¤ 0,01 (¤ 0,0121) per sms
¤ 0,01 (¤ 0,0093) per MB

Abonnement
De regels zijn Vodafone wel opgelegd door de EU, en zijn bij iedere provider hetzelfde.
Het contract kan niet worden ontbonden, er worden op de FUP geen uitzonderingen gemaakt."
Tevreden?

• ThunderNet
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-11 15:04
quote:
zeef schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:34:
[...]

[...]
In jouw geval zou het voordeel moeten bieden. Bij iemand met een voorheen ongelimiteerde EU bundel is het een (mogelijk) nadeel. We weten alleen nog niet hoe VF met die 4 maanden omgaat.
Wat ik lees gaat het over 2 maanden? In een periode van 4 maanden meer tijd in het buitenland dan in Nederland, dus bij meer dan 2 maanden in een periode van 4 maanden?

Maar de website van Vodafone is ook weer lekker duidelijk, NOT. Ik wou de tarieven in Noorwegen vinden, maar die zijn dus haast niet te vinden op de Vodafone website, pas als je paar keer doorklikt op "EU" kom je het volgende tegen, "Dit zijn onze EU landen:" En daar staat o.a. Noorwegen tussen. :( 8)7 In de voorwaarden staat ook zoiets "met EU bedoelen wij". Nee dat is handig, je eigen betekenissen verbinden aan termen 8)7

ThunderNet wijzigde deze reactie 15-06-2017 12:30 (24%)

Leven als een eindbaas, werken als een malle! | iRacing Profiel

• zeef

zeef

quote:
ThunderNet schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:26:
[...]

Wat ik lees gaat het over 2 maanden? In een periode van 4 maanden meer tijd in het buitenland dan in Nederland, dus bij meer dan 2 maanden in een periode van 4 maanden?

Maar de website van Vodafone is ook weer lekker duidelijk, NOT. Ik wou de tarieven in Noorwegen vinden, maar die zijn dus haast niet te vinden op de Vodafone website, pas als je paar keer doorklikt op "EU" kom je het volgende tegen, "Dit zijn onze EU landen:" En daar staat o.a. Noorwegen tussen. :( 8)7 In de voorwaarden staat ook zoiets "met EU bedoelen wij". Nee dat is handig, je eigen betekenissen verbinden aan termen 8)7
Zoals ik het begrijp gaat het om je duurzame band met Nederland. Dus woon je hier en werk je door de weeks in het buitenland, dan is er niets aan de hand. Als je dan gevraagd wordt om je gedrag te onderbouwen, dan gaat het om je band met NL. Ben je een half jaar op uitwisseling bij een universiteit in Europa maar studeer je in NL: ook niets aan de hand.

De FUP op een EU unlimited bundel is dan we raar. Lijkt me een verslechtering van de voorwaarden ten opzichte van voor de wijziging.

zeef wijzigde deze reactie 15-06-2017 20:41 (6%)

• bernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:48
quote:
pluisje2004 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:45:

Abonnement
https://ec.europa.eu/digi...arket/en/policies/roaming
quote:
If a person stays in another country within the EU longer than in his home country over a few months, the operator may contact him and ask to pay more.
"may contact".. dus niet verplicht.

• Hikmet T.
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 17:10
Ik lees de tekst als volgt:

Er zijn 2 voorwaarden die overtreden moeten worden voordat de FUP in werking treedt

1.Je verbruik in het buitenland moet structureel meer zijn dan het verbruik in het binnenland.
2.De tijdsperiode die voor de inwerkingtreding van de FUP wordt gehanteerd is 4 maanden.

"Als je in een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland én meer verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland, is er sprake van onredelijk verbruik."

Zoals ik het lees is het een EN/EN regel! (Dus geen OF/OF) Er zal dus worden gekeken hoeveel je gemiddeld per maand in Nederland gebruikt, ben je een veelbeller en lukt het jou om structureel 2000 minuten per maand te bellen in Nederland en 2000 smsjes te sturen en je gehele databundel te verbruiken dan is dat het gemiddelde en mag je dat ook in de EU gebruiken.

Als je verbruik dus gelijk blijft in de EU met je verbruik in Nederland, maar je bent langer dan die 4 maanden in het buitenland, heb je geen last van de FUP.

Je bent weliswaar langer in het buitenland, maar je verbruik is gelijk als in Nederland!

Het wordt anders als je helemaal niet meer terugkomt naar Nederland, dan is het permanent roaming!
Het is dus wel zaak om niet permanent in het buitenland te verblijven!

Onbeperkt is dus deels afhankelijk van je eigen binnenlandse gebruik! Hoe meer je thuis verbruikt, hoe meer je in de EU mag gebruiken!

Voor bellen en SMS'en is het niet slim om een RED abonnement te nemen als je minder dan 150 minuten per maand belt! Neem je dat abonnement alleen voor de internetbundel? Ja dan ben je ook de sjaak want dan heb je een laag bel/sms gemiddelde!

Het is maar net hoe het abonnement gebruikt wordt!

Correct me if I'm wrong!

• pluisje2004
quote:
Nee, niet helemaal. Op het punt van het gemeten verbruik ten opzichte van het gebruik in Nederland vaart vodafone een eigen koers volgens mij. Als ik de regels interpreteer mag er op basis van je bundel een lagere bundel in het buitenland gehanteerd worden. En daar heb je recht op. Maar als ik een grote bundel heb maar daar weinig van gebruik omdat ik thuis en op het werk op wifi kan maar in het buitenland niet, dan ben ik de sjaak. Vodafone buigt de regels creatief in het eigen voordeel.

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 04:08

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is natuurlijk je reinste kolder. Ze boden doodleuk abonnementen aan waarin je je gehele bundel binnen de EU kunt gebruiken. De nieuwe regelgeving verandert in z'n geheel niets aan de situatie. Maar nu heb je dus ineens een FUP, terwijl dat gisteren nog niet zo was? Quatsch!

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• pluisje2004
En dan te bedenken dat ik een uitermate gunstig bel-web-sms abo opgaf omdat de nieuwe red super aanbieding heel aantrekkelijk was. Er gewoon ingeluisd dus...

• alwaysleft
quote:
pluisje2004 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:13:
En dan te bedenken dat ik een uitermate gunstig bel-web-sms abo opgaf omdat de nieuwe red super aanbieding heel aantrekkelijk was. Er gewoon ingeluisd dus...
En het gekke is dat het gewoon mag.

• mailmandj
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-10 18:10

mailmandj

Internetvos

Ik maak me hier ook enorm zorgen over.

Ik ben grensarbeider. Werk in Nederland, woon in Duitsland.

"Als je in een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland én meer verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland, is er sprake van onredelijk verbruik."

Lijkt erop dat ik dan aan beide eisen voldoe. Ik spendeer het grootste deel van mijn tijd in het buitenland én het overgrote deel van mijn datagebruik komt ook waarschijnlijk via het Duitse Vodafone netwerk.

Ik ben redelijk pissig op Vodafone. Ik heb dit bij het afsluiten van het contract regelmatig gevraagd. Er werd op de klantenservice ook overleg gepleegd met teamleiders, die garandeerde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken, en nu gebeurd het wel.

Maargoed, ik kan door mijn arbeidscontract nog wel aantonen dat ik in Nederland werk. Maar als ik om een of andere reden van baan wissel ben ik dan alsnog de sjaak.

Ik ga dit topic ook zeker in de gaten houden de komende tijd om te kijken wat hier allemaal uit voortkomt.

• Hikmet T.
Lees de tekst op deze link:

https://ec.europa.eu/digi...arket/en/policies/roaming

"If a person has unlimited calls and SMS, he/she will get unlimited calls and SMS when roaming in the EU. However if a person has unlimited mobile data or very cheap mobile data at home, his operator may apply a safeguard (fair use) limit on data use while roaming. If so, the operator will have to inform the customer in advance about such a limit and alert them when they reach this limit."

In deze tekst lijkt het erop dat de FUP enkel betrekking heeft op het datagebruik, dat is ook logisch want data is het enige element dat nog niet onbeperkt is. En omdat het wholesale tarief dit jaar EUR 7,70 /GB is zal dat nu nog wel streng gemonitord worden.

Daarnaast nog dit:

In beginsel is de toeslag bedoeld voor kleinere operators:

"A very small number of operators in the EU have been allowed by the national telecoms regulator to continue applying a small roaming surcharge after 15 June, in order to avoid negative effects on very low domestic prices. Such surcharges will be significantly lower than the ones applied before 15 June 2017"

Zie ook deze FAQ

Vraag 17

https://ec.europa.eu/digi...asked-questions-roam-home

http://ec.europa.eu/newsroom/document.cfm?doc_id=45088

Hier de Vodafone Website:

https://www.vodafone.nl/s...nt/redelijk-gebruik.shtml

Hier is ook te lezen dat het een EN/EN regel is, en niet OF/OF.

Niets aan de hand onbeperkt is dus ook echt onbeperkt!

Hikmet T. wijzigde deze reactie 16-06-2017 17:04 (15%)

• alwaysleft
quote:
mailmandj schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:36:
Ik maak me hier ook enorm zorgen over.

Ik ben grensarbeider. Werk in Nederland, woon in Duitsland.

Lijkt erop dat ik dan aan beide eisen voldoe. Ik spendeer het grootste deel van mijn tijd in het buitenland én het overgrote deel van mijn datagebruik komt ook waarschijnlijk via het Duitse Vodafone netwerk.

Ik ben redelijk pissig op Vodafone. Ik heb dit bij het afsluiten van het contract regelmatig gevraagd. Er werd op de klantenservice ook overleg gepleegd met teamleiders, die garandeerde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken, en nu gebeurd het wel.

Maargoed, ik kan door mijn arbeidscontract nog wel aantonen dat ik in Nederland werk. Maar als ik om een of andere reden van baan wissel ben ik dan alsnog de sjaak.

Ik ga dit topic ook zeker in de gaten houden de komende tijd om te kijken wat hier allemaal uit voortkomt.
Misschien moeten mensen eens de consuwijzer helpdesk bellen. Konden me vorige week ook uitstekend helpen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Durazno
  • Laatst online: 23:23
Als ik het zo lees verplicht de Europese wetgeving Vodafone niet tot een FUP.

Er staat niets over een FUP in de voorwaarden.
https://www.vodafone.nl/_..._red_21_november_2016.pdf

Er is altijd geadverteerd met vrij gebruik in de EU, nooit een woord over een voorwaarde/beperking. KPN had bijvoorbeeld wel een beperking en zette dat er ook netjes bij als je het abonnement wilde aanschaffen, dat was ook een reden dat ik bij Vodafone ben gebleven.

Er is dus een wijziging doorgevoerd ten nadele van de abonnee.

Dat mogen ze of terugdraaien of mijn abonnement ontbinden. Ik laat de keus aan hen.

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Die reactie van Vodafone op de klacht is volstrekte onzin mi.

• Hikmet T.
In deze post zet ik de Roam Like At Home voorwaarden voor alle providers om de discussie zuiver te houden:

Vodafone:

https://www.vodafone.nl/s...nt/redelijk-gebruik.shtml

KPN:

Zie deze link:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement.htm

Onder het kopje "Alle voorwaarden van Roam Like Home"

"Vanaf 1 juni kun je bij KPN je abonnement in de hele EU gebruiken, dit heet ‘Roam Like Home’. Je abonnement kun je helemaal opmaken en je hoeft geen rekening te houden met een fair use policy van maximaal 60 dagen of een beperkt aantal MB’s. Dit betekent dat je gewoon kunt internetten, bellen en sms’en in de hele EU net zoals je thuis in Nederland gewend bent."

Wel moet je kunnen aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Bijvoorbeeld als je woont, werkt of een studie volgt in Nederland. Dit checken we zodra je over een periode van 4 maanden meer belt, sms’t of internet in de EU, dan in Nederland.

Over de duurzame band met Nederland:

Check deze link:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/band-met-nederland.htm

Zie met name punt 1 en 2 onder "Onderzoeken duurzame band"

In het kort:

Bij KPN kunnen we dus concluderen dat de FUP van 60 dagen (afkomstig van de tijd van voor de inwerkingtreding van de EU wettelijke FUP, cq. roaming regulering) is vervangen door een FUP van 120 dagen ongeveer 4 maanden.

T- Mobile:

Check deze link:

https://www.t-mobile.nl/eu-regulering-nw

Onder het kopje "Voorwaarden"

Link voorwaarden PDF

https://www.t-mobile.nl/C...jk-gebruik-buitenland.pdf

Hieruit komt duidelijk naar voren, dat alle providers dezelfde periode van 4 maanden hanteren! Niet alleen Vodafone!

Dan nog dit:

Er is onduidelijkheid over waar de EU regulering precies geldt: In principe in alle 27 landen van de EU, maar de commerciele vrijheid die providers hebben zorgt er vaak voor dat de regulering ook in Europese landen geldt, die geen EU lid zijn, zoals bijvoorbeeld Zwitserland.

Puur commercieel geredeneerd heeft een provider dus de vrijheid om de hele wereld in een zone te gooien en het EU tarief te hanteren in alle landen van de wereld.

Daarnaast kan het zo zijn, en dat is vaak wel het geval, dat een provider onderscheid maakt tussen prepaid en een abonnement: voor prepaid gelden de tarieven dan in het absolute minimumaantal landen, de 27 EU landen, voor abonnees vaak meer landen.

De regulering zegt verder ook niets over een maximum aan het binnenlandse tarief, dus het kan zo zijn dat de tarieven per eenheid verhoogd worden, maar deze niet in rekening gebracht worden zolang je nog een bundel hebt. Pas als je je bundel hebt verbruikt betaal je dan het duurdere buitenbundeltarief.

KPN is de enige provider die duidelijk de procedure noemt, in het stuk "band met Nederland" maar deze procedure geldt dus voor alle providers en die 120 dagen zijn eerder een minimum dan een maximum indien je verbruik in de EU gelijk blijft aan die in Nederland.

Als je dus 8 maanden in het buitenland bent geweest moet je in de resterende 4 maanden in Nederland je mobiel net zoveel gebruiken als je in de EU hebt gedaan.

Maar ook: Wanneer je 8 maanden in Nederland bent geweest en je bent een veelgebruiker in Nederland, heb je een groot gemiddelde en mag je dat gemiddelde ook verbruiken in de EU, het is maar hoe je het bekijkt, als je je band met Nederland maar kan aantonen!

Anders zouden deze nieuwe regels, geen verbetering zijn ten opzichte van de 1e 3 maanden regulering waar toen in 2016 zoveel tegen werd geprotesteerd!

Hikmet T. wijzigde deze reactie 17-06-2017 14:04 (13%)

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-11 10:57
quote:
.oisyn schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:08:
Het is natuurlijk je reinste kolder. Ze boden doodleuk abonnementen aan waarin je je gehele bundel binnen de EU kunt gebruiken. De nieuwe regelgeving verandert in z'n geheel niets aan de situatie. Maar nu heb je dus ineens een FUP, terwijl dat gisteren nog niet zo was? Quatsch!
Daarnaast was Vodofone niet verplicht de FUP op te nemen. Het mocht van de EU, dus ontbinding is dan toch nog altijd van toepassing!?

• Hikmet T.
quote:
dfrenner schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:53:
[...]

Daarnaast was Vodofone niet verplicht de FUP op te nemen. Het mocht van de EU, dus ontbinding is dan toch nog altijd van toepassing!?
Klopt, strikt genomen heb je gelijk! Feit is dat Vodafone vanaf 21-11-2016 gebruik heeft gemaakt van haar commerciele vrijheid en heeft gezegd "vanaf 21-11-2016 onbeperkt bellen en sms'en in de EU"

Toen was er nog geen FUP uitonderhandeld, echter al sinds 2015 was al wel bekend dat er zo'n FUP ging komen, alleen was de inhoud nog onduidelijk! Het is dus niet zo dat providers die FUP uit de hoge hoed getoverd hebben! Sterker nog, Vodafone had geen FUP, KPN had een FUP van 60 dagen per jaar gebaseerd op hun commerciele vrijheid destijds. Die FUP van KPN was nog beroerder, dan het afgeschoten EU voorstel van 30 dagen aaneengesloten roamen en 90 dagen in totaal per jaar.

Het is dus nog maar de vraag of je kunt ontbinden om deze reden, temeer omdat de nieuwe FUP dus voor alle providers geldt, het maakt dus niet uit welke andere provider je neemt! Overheids/EU-regels overrulen altijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-11 12:37
Ik zie sinds enkele dagen op de Vodafone website staan dat data e.d. in het buitenland (EU) nu bij alle (Sim-only) abo's vanuit de bundel gaat. Waarom zou iemand dan nog voor een Red abo gaan als de andere veel cheaper zijn? Zie ik iets over het hoofd?

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lars.
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 12-10 19:31
quote:
floppie86 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:22:
Ik zie sinds enkele dagen op de Vodafone website staan dat data e.d. in het buitenland (EU) nu bij alle (Sim-only) abo's vanuit de bundel gaat. Waarom zou iemand dan nog voor een Red abo gaan als de andere veel cheaper zijn? Zie ik iets over het hoofd?
Onbeperkt bellen/sms'en. En de duurdere red abbo's hebben grotere data bundels dan je bij de andere VF abbo's kan krijgen.

Dura lex, sed lex
Aangeboden: allerlei hardware.
Vaarwel en tot nooit meer ziens dan maar. :'( ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floppie86
quote:
Lars. schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:27:
[...]

Onbeperkt bellen/sms'en. En de duurdere red abbo's hebben grotere data bundels dan je bij de andere VF abbo's kan krijgen.
Dus dan betaal je 13 euro meer (25 ipv 12) en dan krijg je onbeperkt bellen/sms (ipv 150 min/sms) en een halve gb meer (1.5 ipv 1). Lijkt me een goeie deal. :F

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lars.
  • Laatst online: 12-10 19:31
quote:
floppie86 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:33:
[...]

Dus dan betaal je 13 euro meer (25 ipv 12) en dan krijg je onbeperkt bellen/sms (ipv 150 min/sms) en een halve gb meer (1.5 ipv 1). Lijkt me een goeie deal. :F
Als je veel belminuten nodig hebt. ;) Dat jij het niet nodig hebt betekend niet dat niemand het nodig heeft. En zoals gezegd, voor alles boven de 5GB data zit je bij VF toch al vast aan een red abbo.

Lars. wijzigde deze reactie 18-06-2017 20:35 (7%)

Dura lex, sed lex
Aangeboden: allerlei hardware.
Vaarwel en tot nooit meer ziens dan maar. :'( ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floppie86
Ik twijfel dus erg omdat ik t buitenland/bundel verhaal erg belangrijk vind en ik met mn extra ziggo korting en dubbele data t Start L abo wel erg aantrekkelijk vind. Als ik echter vergelijk krijg ik dus onwijs t gevoel dat ik iets over t hoofd zie en straks met bagger zit (geen 4g oid).

edit: goed dat ik blijf opletten, ik zie dus inderdaad iets over het hoofd. Geen 5¤ ziggo korting bij de start abo's ;w

floppie86 wijzigde deze reactie 18-06-2017 20:41 (17%)

Fujifilm X-Pro1

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:47
Vandaag voor de 3e keer Vodafone gebeld dat m'n rekening niet klopte :')

Maar goed, die kerel die ik aan de lijn had geloofde niet dat ik Red Super voor 26 euro per maand had geregeld, hij snapte ook niks meer van alle berichten in m'n dossier... :P het zal nou goed moeten zijn, hij heeft 20 euro per maand korting gegeven op de "normale" 46 euro (das excl. Ziggo korting) en de crediteringen geregeld.
We gaan het zien, 3x scheepsrecht :X

http://i.imgur.com/yE2F1Ov.jpg

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01:46
quote:
ArcticWolf schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:45:
Vandaag voor de 3e keer Vodafone gebeld dat m'n rekening niet klopte :')

Maar goed, die kerel die ik aan de lijn had geloofde niet dat ik Red Super voor 26 euro per maand had geregeld, hij snapte ook niks meer van alle berichten in m'n dossier... :P het zal nou goed moeten zijn, hij heeft 20 euro per maand korting gegeven op de "normale" 46 euro (das excl. Ziggo korting) en de crediteringen geregeld.
We gaan het zien, 3x scheepsrecht :X
Hier ook weer een foute factuur. Ineens heb ik 50euro toestelkosten voor de s8? Ik begrijp er niks meer van. Letterlijk alles gaat fout. Volgende ronde geen Vodafone meer voor mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23-11 14:50
quote:
Hikmet T. schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:13:
[...]
Toen was er nog geen FUP uitonderhandeld, echter al sinds 2015 was al wel bekend dat er zo'n FUP ging komen, alleen was de inhoud nog onduidelijk!
Dat is niet waar, er is heel lang gesteggeld over de regeling, tot ergens in de herfst van vorig jaar.
Er zijn verschillende voorstellen de revue gepasseerd. Het was overigens absoluut niet zo dat het al lange tijd zeker was dat er een FUP in zou komen. De voorstellen verschilden heel erg van elkaar.
Op 21-11-'16 was het voorstel tot de huidige wet bekend. Er moest alleen nog over gestemd worden (formaliteit). Vodafone wist op die datum waar het aan toe was.
quote:
Hikmet T. schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:13:
[...]Het is dus nog maar de vraag of je kunt ontbinden om deze reden, temeer omdat de nieuwe FUP dus voor alle providers geldt, het maakt dus niet uit welke andere provider je neemt! Overheids/EU-regels overrulen altijd.
Nee, ook dat klopt niet. De wetgeving geeft de kans tot het instellen van een FUP. Hij is niet verplicht!
Wetgeving overruled alleen in het geval er negatief van afgeweken wordt.
Vodafone kan zich dus niet verschuilen achter die wet.

P.K. wijzigde deze reactie 21-06-2017 11:59 (4%)

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:34
Heb al 3x een te hoge rekening gehad (aan het begin van mijn vorige contract), telkens via de chat gefixed.
Bij Vodafone is het systeem een grote ramp sinds ze overgestapt is. En tel daarbij op dat een deel van het personeel een ramp is (weinig inzet want ze moeten om de zoveel tijd weg) en je krijgt de huidige situatie.

Goed je contract bewaren en regelmatig de rekening controleren.

• P!m
  • Laatst online: 23:05
Hier ook een foute factuur.
De korting van mijn Friends & Family abonnement uit 2012 is ineens gehalveerd zonder bericht.
Drie keer iemand gesproken en het wordt onderzocht.

Vandaag werd me verteld dat mijn abonnement te oud is en dat ze dit zomaar kunnen doen. Ze willen van de oude abo's af in het systeem. En wat eerder gaf de helpdesk via Twitter door dat ze het gaan corrigeren...

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03:35
Hmm, ik geloof dat ik juist goedkoper uit ga komen dan ik dacht.

Ik heb maandag 18 april een 1-jarig RED Super abonnement afgesloten. (was de laatste dag van de vorige prijzen/voorwaarden).
Dat was dus ¤28 p/maand. Daarnaast ¤27 cashback via CashbackXL. Verder geen kosten; dus gemiddeld ¤25,75 p/maand.

Maar ik zie dat ik ook de ¤5 korting krijg omdat we hier ook Ziggo hebben. Toen ik het abonnement afsloot gold deze korting nog niet en dat leek vervolgens alleen te gelden voor abonnementen vanaf 19 april?

Anyway; als dit zo klopt betaal ik maar ¤20.75 p/maand i.p.v het eerder verwachte ¤25.75.
Dat zou wel heel erg leuke verrassing zijn. :o :9

Enne, wat betreft dit:
quote:
ucsdcom schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:30:
Dan zullen ze op je volgende factuur vast onverwacht ook simkaart vervang kosten van zo'n 20,- rekenen. Houd maar even in de gaten!

Tip: vraag om een "multi data sim", dat staat als zoekterm wel in de customer-(s)care scripts.
Het multi data sim is nu een chaos op de rekening door al die simkaarten die ik ondertussen heb ontvangen (en omdat je bij de eerste rekening 1 maand en wat dagen hebt staat alles ook nog dubbel) maar er zijn geen kosten voor gerekend.

Wat ook een beetje raar is dat de dubbelde data 12GB vanaf 1 mei staat gerekend terwijl mijn abonnement op 17 mei is ingegaan (en de rest wel bij 17 mei begint) maar goed.

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
quote:
Piet91 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:53:
Hmm, ik geloof dat ik juist goedkoper uit ga komen dan ik dacht.

Ik heb maandag 18 april een 1-jarig RED Super abonnement afgesloten. (was de laatste dag van de vorige prijzen/voorwaarden).
Dat was dus ¤28 p/maand. Daarnaast ¤27 cashback via CashbackXL. Verder geen kosten; dus gemiddeld ¤25,75 p/maand.

Maar ik zie dat ik ook de ¤5 korting krijg omdat we hier ook Ziggo hebben. Toen ik het abonnement afsloot gold deze korting nog niet en dat leek vervolgens alleen te gelden voor abonnementen vanaf 19 april?

Anyway; als dit zo klopt betaal ik maar ¤20.75 p/maand i.p.v het eerder verwachte ¤25.75.
Dat zou wel heel erg leuke verrassing zijn. :o :9
dat is precies de verrassing die ik op mijn rekening zag die ik deze week voor het eerst kreeg. Red super abonnement afgesloten in april voor 25 euro per maand (2 jaar). Vanwege nummerportering over eind mei. Ze rekenen nu 20 euro vanwege de Ziggo-korting...

nu maar hopen dat ze zich aan de belofte houden en over 2 jaar de friends en family korting handhaven. Ik heb een schermprint gemaakt van die belofte maar in het contract staat "Nu de gehele contractduur van ¤ 46 voor ¤ 25" omdat ze in hun systeem geen rekening houden met aankoop via family en friends.

• Obeja
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 02:20
Je contractduur wordt stilzwijgend telkens met 1 maand verlengd, dus die korting ook lijkt mij. De duur van contract is niet hetzelfde als minimale duur. Ik had ook via FF besteld, maar in My Vodafone ook niets meer van terug te vinden.

• Obeja
  • Laatst online: 21-11 02:20
Voor de 5 euro korting kijken ze naar de aansluitdatum en niet naar de orderdatum.
Zie tekst vd Vodafone website hieronder.

¤ 5 korting

Sluit je op of na 18 april 2017 een nieuw Smart, Red of Black abonnement aan, of verleng je er een? Dan bespaar je non-stop ¤ 5 op de abonnementsprijs. Elke maand weer.

• arjanpvt
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:28
Vervelend trouwens dat je bij Vodafone niet mogelijk is om internetten in het buitenland helemaal te blokkeren als je er voor moet betalen.
Bij KPN kon dat heel makkelijk. Je kon via de app instellen dat je geen data in het buitenland kon gebruiken. Ook als je in het buitenland zat, kon je altijd de app gebruiken om het aan te zetten. Als je een buitenlandbundel had die op was, kreeg je daarna ook meteen geen internet meer.
In de Vodafone app kun je alleen maar instellen dat je maximaal ¤60 aan kosten per maand mag hebben buiten je bundel. Daar heb je natuurlijk ook weinig aan..

Heeft iemand hier een oplossing voor misschien?
quote:
arjanpvt schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:17:
Vervelend trouwens dat je bij Vodafone niet mogelijk is om internetten in het buitenland helemaal te blokkeren als je er voor moet betalen.
Bij KPN kon dat heel makkelijk. Je kon via de app instellen dat je geen data in het buitenland kon gebruiken. Ook als je in het buitenland zat, kon je altijd de app gebruiken om het aan te zetten. Als je een buitenlandbundel had die op was, kreeg je daarna ook meteen geen internet meer.
In de Vodafone app kun je alleen maar instellen dat je maximaal ¤60 aan kosten per maand mag hebben buiten je bundel. Daar heb je natuurlijk ook weinig aan..

Roaming handmatig uitzetten op je toestel?

• arjanpvt
quote:
Chris.nl schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:23:
[...]

Roaming handmatig uitzetten op je toestel?
Het gaat me er vooral om dat als ik een bundel heb en deze is op, dat ie dan automatisch stopt. Anders kun je per ongeluk toch veel kosten maken.
Vodafone heeft zelf die limieten van ¤60 en hoger bedacht, waarom niet gewoon een limiet van ¤0?
quote:
arjanpvt schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:58:
[...]

Het gaat me er vooral om dat als ik een bundel heb en deze is op, dat ie dan automatisch stopt. Anders kun je per ongeluk toch veel kosten maken.
Vodafone heeft zelf die limieten van ¤60 en hoger bedacht, waarom niet gewoon een limiet van ¤0?
Tja, kwestie van zelf goed je bundel in de gaten houden en daarna roaming uitzetten. Je hoeft niet ¤60,= over de grens te gaan voordat je hem handmatig uitzet toch? Feit dat je er zo bewust van bent zorgt daarvoor. Verder heb je zeker gekijk, zou mooi zijn als je het op ¤0 kon zetten.

• Hikmet T.
quote:
arjanpvt schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:17:

Via My Vodafone kun je Dataverkeer uitzetten via onderstaande link:

https://www.vodafone.nl/m.../diensten-blokkeren.shtml

"Blokkeer al het inkomende en uitgaande dataverkeer"

Onder het kopje "blokkades"

• Hikmet T.
quote:
P.K. schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:58:
[...]

Dat is niet waar, er is heel lang gesteggeld over de regeling, tot ergens in de herfst van vorig jaar.
Er zijn verschillende voorstellen de revue gepasseerd. Het was overigens absoluut niet zo dat het al lange tijd zeker was dat er een FUP in zou komen. De voorstellen verschilden heel erg van elkaar.
Op 21-11-'16 was het voorstel tot de huidige wet bekend. Er moest alleen nog over gestemd worden (formaliteit). Vodafone wist op die datum waar het aan toe was.

[...]

Nee, ook dat klopt niet. De wetgeving geeft de kans tot het instellen van een FUP. Hij is niet verplicht!
Wetgeving overruled alleen in het geval er negatief van afgeweken wordt.
Vodafone kan zich dus niet verschuilen achter die wet.
OK, weet ik dat ook weer, maar dan nog blijft overeind, dat je nergens anders naar toe kan gaan als alle providers zo'n FUP in hebben gesteld. Of er moet een provider komen die dat niet doet, maar indien het is zoals jij het zegt is het wel een reden voor ontbinding!

• arjanpvt
quote:
Hikmet T. schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:00:
[...]

Via My Vodafone kun je Dataverkeer uitzetten via onderstaande link:

https://www.vodafone.nl/m.../diensten-blokkeren.shtml

"Blokkeer al het inkomende en uitgaande dataverkeer"

Onder het kopje "blokkades"
Dat is dus al helemaal absoluut niet wat ik wil. Het gaat om het buitenland en buiten de bundel. ALLES blokkeren gaat wel heel ver dan..

• Hikmet T.
quote:
arjanpvt schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:50:
[...]

Dat is dus al helemaal absoluut niet wat ik wil. Het gaat om het buitenland en buiten de bundel. ALLES blokkeren gaat wel heel ver dan..
Helaas is het nog niet mogelijk, om het op die manier te automatiseren, ik bedoelde ook meer dat je pas moet blokkeren als je in het buitenland door je databundel heen bent. En anders gewoon dataroaming uitzetten op je toestel. Hoe je het ook doet, je zult je verbruik nog steeds in de gaten moeten houden in het buitenland.

Heb je Android? Check deze link:

https://support.google.com/android-one/answer/2819524?hl=en

voor Android 7.0 en hoger.

Hikmet T. wijzigde deze reactie 22-06-2017 20:11 (9%)

• arjanpvt
quote:
Hikmet T. schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:04:
[...]

Helaas is het nog niet mogelijk, om het op die manier te automatiseren, ik bedoelde ook meer dat je pas moet blokkeren als je in het buitenland door je databundel heen bent. En anders gewoon dataroaming uitzetten op je toestel. Hoe je het ook doet, je zult je verbruik nog steeds in de gaten moeten houden in het buitenland.

Heb je Android? Check deze link:

https://support.google.com/android-one/answer/2819524?hl=en

voor Android 7.0 en hoger.
Ik weet dat er dit soort oplossingen zijn, maar het was juist zo fijn geregeld bij KPN!
Bij Vodafone moet je het zelf oplossen, jammer maar helaas.
Voorheen kon je via de website versie van My Vodafone je buitenland limiet aanpassen. Blijkbaar kan dat al even niet meer?

• vw23a
  • Laatst online: 22:37
Bij mijn Start M abonnement vind ik in MyVodafone bij de bundels: "BloX Beperkt Internet - Met BloX Beperkt Internet gaat je internetsnelheid omlaag als je data-tegoed op is en betaal je geen buiten bundelkosten. BloX Beperkt Internet is gratis." Is dat wat jullie zoeken?

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:11
quote:
vw23a schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:39:
Bij mijn Start M abonnement vind ik in MyVodafone bij de bundels: "BloX Beperkt Internet - Met BloX Beperkt Internet gaat je internetsnelheid omlaag als je data-tegoed op is en betaal je geen buiten bundelkosten. BloX Beperkt Internet is gratis." Is dat wat jullie zoeken?
Dat werkt helaas niet in het buitenland, alleen in Nederland.
quote:
ucsdcom schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:19:
Voorheen kon je via de website versie van My Vodafone je buitenland limiet aanpassen. Blijkbaar kan dat al even niet meer?
Je hebt gelijk, via de website versie lijkt die optie onvindbaar. Daarnaast lijkt de MyVodafone app ook brak.

Ik weet vrijwel zeker dat mijn limiet eerst standaard op ¤60,50 ingesteld stond, een lager bedrag was niet te kiezen. Nu staat het op ¤0,00 en ik kan het niet aanpassen....

Ik heb het gemeld op het Vodafone forum.

Chris.nl wijzigde deze reactie 24-06-2017 14:04 (12%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:48
quote:
P!m schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:02:
Hier ook een foute factuur.
De korting van mijn Friends & Family abonnement uit 2012 is ineens gehalveerd zonder bericht.
Drie keer iemand gesproken en het wordt onderzocht.

Vandaag werd me verteld dat mijn abonnement te oud is en dat ze dit zomaar kunnen doen. Ze willen van de oude abo's af in het systeem. En wat eerder gaf de helpdesk via Twitter door dat ze het gaan corrigeren...
Dit heb ik ook ontdekt, de afschrijving was opeens hoger dan gebruikelijk. Kwam opeens 8 euro hoger uit deze maand.

Even afwachten wat ik teruggekoppeld krijg.

Webcare heeft aangegeven dat het in de maand juli gecrediteerd wordt en dat het op de volgende factuur weer zou moeten kloppen.

.NCK wijzigde deze reactie 26-06-2017 12:12 (9%)

• Bastien
  • Laatst online: 21:52
quote:
Chris.nl schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:57:
[...]

Je hebt gelijk, via de website versie lijkt die optie onvindbaar. Daarnaast lijkt de MyVodafone app ook brak.

[afbeelding]

Ik weet vrijwel zeker dat mijn limiet eerst standaard op ¤60,50 ingesteld stond, een lager bedrag was niet te kiezen. Nu staat het op ¤0,00 en ik kan het niet aanpassen....

Ik heb het gemeld op het Vodafone forum.
Hier staat dat vastgeroest op 60,50. Niet te wijzigen in de app. Wat ook apart is is dat in het profiel en limiet van 100 euro staat? Weet niet wat ze allemaal uitspoken bij Vodafone maar dit is slordigheid ten top. Ga ze vanavond maar eens bellen want ik wil geen internet meer als mijn bundel op is in het buitenland. Of traag zoals in NL wel mogelijk is.

Edit: Ahh, op de website staat het iets duidelijker. ¤ 100 is de datalimiet voor NL (gaat nergens over want ik heb blok beperkt internet ingeschakeld dus zou nooit dat mogen gebruiken). Buitenland kan ik daar wel kiezen, echter enkel onbenullige bedragen.

Bastien wijzigde deze reactie 26-06-2017 17:20 (11%)

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:04

chengbondkwok

Business Intelligence
quote:
.NCK schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:00:
[...]

Dit heb ik ook ontdekt, de afschrijving was opeens hoger dan gebruikelijk. Kwam opeens 8 euro hoger uit deze maand.

Even afwachten wat ik teruggekoppeld krijg.

Webcare heeft aangegeven dat het in de maand juli gecrediteerd wordt en dat het op de volgende factuur weer zou moeten kloppen.
Ik was ook verrast door m'n factuur. Ik wist dat het hoger uit zou komen omdat ik een Blox had aangezet toen ik in Berlijn was. Maar zoveel hoger.... Nu bleek dus ook dat mijn 2012 F&F korting verdwenen was.

Ik ga er maandag ook maar even druk achter zetten, want anders ben ik gewoon weg bij Vodafone. Zeker als het een onaangekondigde actie is als de reden een 'te oud abonnement' is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• x-boxer
  • Laatst online: 22:27

x-boxer

ik ben moe

quote:
chengbondkwok schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:02:
[...]

Ik was ook verrast door m'n factuur. Ik wist dat het hoger uit zou komen omdat ik een Blox had aangezet toen ik in Berlijn was. Maar zoveel hoger.... Nu bleek dus ook dat mijn 2012 F&F korting verdwenen was.

Ik ga er maandag ook maar even druk achter zetten, want anders ben ik gewoon weg bij Vodafone. Zeker als het een onaangekondigde actie is als de reden een 'te oud abonnement' is.
Gewoon weg haha das makkelijk gezegd.
Ik ben al vanaf 22 Mei bezig met Vodafone, had een sim only ontvangen teruggestuurd vanwege slecht bereik/dekking.
Ze hebben 2x een case aangemaakt en zouden binnen 5 tot 10 werkdagen antwoorden doen ze dus niet.
Op e-mails antwoorden ze niet enkel op Facebook maar dan zeggen ze enkel dat je moet bellen....kansloos bedrijf.
Ik ga maar een aangetekende brief sturen, geld heb ik al laten storneren.
Zou zo simpel moeten zijn. Slechtste klantenservice die ik heb meegemaakt bij Vodafone.

Grover!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:03
Is er hier iemand met ervaring met het verlengen van Vodafone zonder dat je Ziggo klant bent? Doen ze ook wat om die klanten aan boord te houden? Ik mag namelijk binnenkort verlengen en ben op zich tevreden met Vodafone maar Tele2 en T Mobile zijn qua prijs/hoeveelheid mb's gewoon heel veel aantrekkelijker nu zeker zonder de Ziggo korting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GroeneThee
  • Laatst online: 23-11 09:31

GroeneThee

Uplay : SmoothPapa

quote:
ph4ge schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:59:
Is er hier iemand met ervaring met het verlengen van Vodafone zonder dat je Ziggo klant bent? Doen ze ook wat om die klanten aan boord te houden? Ik mag namelijk binnenkort verlengen en ben op zich tevreden met Vodafone maar Tele2 en T Mobile zijn qua prijs/hoeveelheid mb's gewoon heel veel aantrekkelijker nu zeker zonder de Ziggo korting.
Bel met de klantenservice en laat je door verbinden naar de afdeling die zich bezig houdt met "Opzeggingen". Geef aan dat je wilt opzeggen want..... bijvoorbeeld abo geld is te hoog. Zoek van te voren uit dat waar je naar wilt overstappen. Let daarbij op dat je zegt over te stappen naar de daadwerkelijke directe concurrent.

Je zal dan uitkomen wat bij vele bedrijven het "save-team" genoemd wordt. Met andere woorden, het team dat er voor wil zorgen dat je blijft. Vaak hebben zij 1 tot 3 "aanbiedingen" als middel, dus ga niet meteen akkoord met het eerste aanbod cq oplossing.
Ik doe dit al jaren voor van alles. Soms tot tevredenheid soms niet helemaal omdat ze gewoon geen beter bod kunnen doen. Dan kan je overstappen of alsnog blijven :)

Dit geldt dus voor elke dienst die je afneemt, (in meer of mindere mate) bij welk bedrijf dan ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ph4ge
quote:
GroeneThee schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:57:
Bel met de klantenservice en laat je door verbinden naar de afdeling die zich bezig houdt met "Opzeggingen". Geef aan dat je wilt opzeggen want..... bijvoorbeeld abo geld is te hoog. Zoek van te voren uit dat waar je naar wilt overstappen. Let daarbij op dat je zegt over te stappen naar de daadwerkelijke directe concurrent.

Je zal dan uitkomen wat bij vele bedrijven het "save-team" genoemd wordt. Met andere woorden, het team dat er voor wil zorgen dat je blijft. Vaak hebben zij 1 tot 3 "aanbiedingen" als middel, dus ga niet meteen akkoord met het eerste aanbod cq oplossing.
Ik doe dit al jaren voor van alles. Soms tot tevredenheid soms niet helemaal omdat ze gewoon geen beter bod kunnen doen. Dan kan je overstappen of alsnog blijven :)

Dit geldt dus voor elke dienst die je afneemt, (in meer of mindere mate) bij welk bedrijf dan ook.
Ik weet dat deze mogelijkheid bestaat, maar wilde weten of iemand hier recent succes mee heeft geboekt en hoe dat gesprek verlopen is.

Bij bijv. Tele2 is onbeperkt alles icm een S8 49 euro per maand, bij Vodafone een S8 12gb is 61 euro per maand. Ondanks dat ik er uitstekend op sta bij Vodafone (10 jaar klant, altijd op tijd betalen, elke maand buiten de bundel) kan ik me niet voorstellen dat ze het aanbod van Tele2 matchen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GroeneThee

GroeneThee

Ik betaal nu 28 euro voor mijn Red Super(?) abo met 12GB aan data (incl 2 extra simkaarten) en mag over 2 maanden weer wijzigen. Laat het je weten.

Zie overigens dat het "slechts" ¤56 euro kost?

GroeneThee wijzigde deze reactie 03-07-2017 13:02 (37%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-11 13:43
quote:
oohh schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 00:18:
Kunnen mensen met Red Super niet gewoon hun 2e datasim thuis laten en daar flink downloaden. Dan ben je gewoon in Nederland en verbruik je data :*)
Ja, dat ga ik denk ik inderdaad doen als het erop aankomt. Bizar, maar kennelijk nodig.

Ik gebruik 'gewoon thuis' erg weinig data en heb dit abonnement vooral vanwege de multi-sims én omdat ik wellicht zo ineens een aantal maanden in het buitenland ga werken. Pas wanneer ik dagen aaneen van huis ben, gebruik ik een noemenswaardige hoeveelheid data. Meer dan de helft in het buitenland heb ik dan zo. Vier maanden aaneen gelukkig niet zo snel. Maar als ik ooit die waarschuwing krijg, dan inderdaad de 4G-backup die thuis ligt 'voor het geval dat' inschakelen puur om data te verbranden |:( .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ph4ge
quote:
GroeneThee schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:59:
Ik betaal nu 28 euro voor mijn Red Super(?) abo met 12GB aan data (incl 2 extra simkaarten) en mag over 2 maanden weer wijzigen. Laat het je weten.

Is dat misschien met Ziggo korting? Want die heb ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GroeneThee

GroeneThee

quote:
ph4ge schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:20:
[...]

Is dat misschien met Ziggo korting? Want die heb ik niet.
Nope, zonder. Dit heb ik al bijna een jaar. Prijzen lijken nu wel weer wat gedaald dus zou nog lager moeten kunnen :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
quote:
GroeneThee schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:59:

ik heb ook red super met één gratis multi simkaart voor de data. Heb de voorwaarden zitten lezen en dacht begrepen te hebben dat het daarbij bleef, maar heb jij nu (voor 5 euro per maand neem ik aan?) een tweede data sim dus 3 simkaarten in totaal?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 03:00
Met Red Super kan je 2 gratis extra simkaarten aanvragen via My Vodafone. Je betaald niks extra's voor deze 2 kaarten. Ja, dan heb je dus 3 simkaarten. 2 met alleen internet en 1 voor bellen/internet.

Swift92 wijzigde deze reactie 04-07-2017 12:18 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-11 16:43
Geen idee of er waarde aan gehecht kan worden, maar een user op Fok! heeft info over nieuwe RED-abonnementen. Gaat schijnbaar vanaf 10 juli in en houdt in dat je maandelijks maar 50% van je bundel in het buitenland kunt gebruiken. Zodra je meer dan 50% gebruikt, betaal je 1 cent per MB. Dit is veel strenger dan de huidige FUP.
http://forum.fok.nl/topic/2386341

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alwaysleft
quote:
Thom2289 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:16:
Geen idee of er waarde aan gehecht kan worden, maar een user op Fok! heeft info over nieuwe RED-abonnementen. Gaat schijnbaar vanaf 10 juli in en houdt in dat je maandelijks maar 50% van je bundel in het buitenland kunt gebruiken. Zodra je meer dan 50% gebruikt, betaal je 1 cent per MB. Dit is veel strenger dan de huidige FUP.
http://forum.fok.nl/topic/2386341
Als ze dit doen bij oude abo's, kan ik opzeggen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:28
Sowieso tijd om Vodafone te verlaten. Dramatische klantenservice en webshop. Mij zien ze niet meer terug.

PSN: lekkerboeie86 I Tweakers Eredivisie Poule https://www.voetbalpoules.nl/poule/106806/aanmelden

• Frank S
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 02-11 12:34
<snap> verplaatst naar ander topic.

Frank S wijzigde deze reactie 05-07-2017 10:34 (92%)

• Erazher
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22-11 21:54
quote:
ph4ge schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Ik weet dat deze mogelijkheid bestaat, maar wilde weten of iemand hier recent succes mee heeft geboekt en hoe dat gesprek verlopen is.

Bij bijv. Tele2 is onbeperkt alles icm een S8 49 euro per maand, bij Vodafone een S8 12gb is 61 euro per maand. Ondanks dat ik er uitstekend op sta bij Vodafone (10 jaar klant, altijd op tijd betalen, elke maand buiten de bundel) kan ik me niet voorstellen dat ze het aanbod van Tele2 matchen.
Wat @GroeneThee zei had ik ook gedaan. Ik zit 17 jaar bij vodafone, simonly eerst dan abbonoment, maakte daar dan ook melding van, ze gaan mogelijk wat makkelijker mee(Volgens mij ).

Mijn ouders zitten bij ziggo(Woon nog thuis). Belde op zei dat ik de T-mobile aanbieding zag voor 15 euro onbeperkt bellen en 5GB aan internet terwijl die bij vodafone 28 euro was.

Er werd een aanbod gedaan van 8 euro korting +5 euro van ziggo waar ik op 15 euro neer kom voor 5gb (10GB vanwege ziggo) en onbeperkt bellen.

Volgens mij is het mogelijk om je wonend te laten zetten bij een familie lid voor de korting. Maakt volgens mij toch niks uit omdat je geen post van ze krijgt.

• ph4ge
quote:
Erazher schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:04:
Volgens mij is het mogelijk om je wonend te laten zetten bij een familie lid voor de korting. Maakt volgens mij toch niks uit omdat je geen post van ze krijgt.
Los van dat ik dit soort onzin niet wil, bij ons in de buurt is geen Ziggo te krijgen en ken ook bijna niemand in m'n naaste omgeving die het heeft (en die maken al gebruik van deze 'actie').
quote:
ph4ge schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:07:
[...]

Los van dat ik dit soort onzin niet wil, bij ons in de buurt is geen Ziggo te krijgen en ken ook bijna niemand in m'n naaste omgeving die het heeft (en die maken al gebruik van deze 'actie').
Max 10 abonnementen per adres.. Dus maakt niet uit of mensen al gebruik maken van die actie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vw23a
  • Laatst online: 22:37
Vodafone komt 10 juli met nieuwe abonnementen: http://www.gsmhelpdesk.nl...-vergroot-databundels-red

... en ook hier thuis, onder een wat misleidende kop: nieuws: Vodafone verdubbelt databundel Red-abonnementen - update

vw23a wijzigde deze reactie 06-07-2017 16:32 (43%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Imo vooral handig als je ook gebruikt wenst te maken van de (uitstekende) aanvullende diensten van Vodafone die andere providers (nog) niet hebben zoals:
- Vodafone Wallet
- VoWiFi (naast VoLTE)
- Data multisim voor tablet of dongle (gratis 2 datasims bij Red Super)

Maar de meeste consumenten willen gewoon enkel veel data. Dus wie bovenstaand niet boeit en uitkomt op een databehoefte die bij Vodafone meer dan ¤26 p/m kost, kan dan imo beter een unlimited abonnement bij Tele2 nemen voor ¤25 p/m 2jr of maandelijks opzegbaar voor ¤26 p/m.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03:35
quote:
Dit soort geintjes zijn dus dé reden dat ik geen langdurige contracten meer aanga.
Er veranderd op dit moment gewoon teveel om je langdurig vast te leggen aan een abonnement IMHO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:43
Verhoging weer alleen voor nieuw afgesloten abo's. Pffff...Vodafone leert het nooit. Waarom zou je je bestaande klanten waarderen, he?! En maar binnenharken...

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alwaysleft
Jammer dat ze huidige klanten van Red niet gratis laten migreren. Ze kunnen een hoop leren van Tele2 op dit gebied.
Ondertussen nu al 3 a 4 dagen heel traag 4G internet met VF. Dus netwerk snelheid maken ze ook niet waar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick25
  • Laatst online: 23:56
Exit dus voor mijn echt wat een rare visie heeft dit bedrijf gekregen alleen maar geld harken :)

Hallo
Me
Jullie nieuwe abbo verhogingen zijn die ook voor bestaande klanten die al meer dan 10 jaar bij jullie aangesloten zitten?
4h 4 hours ago
Vodafone Nederland
Als je je abonnement na 12 juni hebt verlengd dan kan je abonnement nog gewijzigd worden naar een nieuwe variant. ^RR
3h 3 hours ago
Me
Ok duidelijk in mei exit dus :).
3h 3 hours ago
Vodafone Nederland
Jammer om te horen . ^RR
3h 3 hours ago
Me
Doen jullie zelf toch?
3h 3 hours ago

Vodafone Nederland
De aanbiedingen zijn altijd anders. Ik ga ervan uit dat jij ook een aanbieding hebt gekregen toen je je abonnement aansloot of verlengde. Als jij weer mag verlengen kun je ook gebruik maken van de aanbiedingen die er op dat moment zijn. Zie het zo; als je vorig jaar een auto hebt gekocht en dit jaar komt een nieuwer model uit, dan kun je toch ook niet zomaar het nieuwere model gaan ophalen bij de dealer? ^RR
Flag this message Delete this message
3h 3 hours ago
Me
Dat is echt appels met peren vergelijken maar was ik al bang voor deze *Vodafone visie :) *
2h 2 hours ago

Vodafone Nederland
Dat mag je vinden ;). Fijne dag nog vandaag! ^RR

| iPhone 8 | MacBook Pro 13 (2012) | Ipad Air | Airport Extreme | Apple watch S2 (42mm) | Apple tv 4 | Imac 2017 |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:08
quote:
Nick25 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:08:
Exit dus voor mijn echt wat een rare visie heeft dit bedrijf gekregen alleen maar geld harken :)

Hallo
Me
Jullie nieuwe abbo verhogingen zijn die ook voor bestaande klanten die al meer dan 10 jaar bij jullie aangesloten zitten?
4h 4 hours ago
Vodafone Nederland
Als je je abonnement na 12 juni hebt verlengd dan kan je abonnement nog gewijzigd worden naar een nieuwe variant. ^RR
3h 3 hours ago
Me
3h 3 hours ago
Vodafone Nederland
Jammer om te horen . ^RR
3h 3 hours ago
Me
Doen jullie zelf toch?
3h 3 hours ago

Vodafone Nederland
De aanbiedingen zijn altijd anders. Ik ga ervan uit dat jij ook een aanbieding hebt gekregen toen je je abonnement aansloot of verlengde. Als jij weer mag verlengen kun je ook gebruik maken van de aanbiedingen die er op dat moment zijn. Zie het zo; als je vorig jaar een auto hebt gekocht en dit jaar komt een nieuwer model uit, dan kun je toch ook niet zomaar het nieuwere model gaan ophalen bij de dealer? ^RR
3h 3 hours ago
Me
Dat is echt appels met peren vergelijken maar was ik al bang voor deze *Vodafone visie :) *
2h 2 hours ago

Vodafone Nederland
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Vodafone daar wel gelijk in moet stellen. Je kan ze niet kwalijk nemen als ze nu een aanbieding doen terwijl jij een jaar geleden lid bent geworden. Je bent akkoord gegaan met die voorwaarden waarvoor je getekend hebt.

Je kan het altijd proberen zodra je weer kan verlengen om een nieuwe aanbieding te krijgen. Daar zijn ze namelijk heel gul in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alwaysleft
quote:
Jordyz schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:40:
[...]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Vodafone daar wel gelijk in moet stellen. Je kan ze niet kwalijk nemen als ze nu een aanbieding doen terwijl jij een jaar geleden lid bent geworden. Je bent akkoord gegaan met die voorwaarden waarvoor je getekend hebt.

Je kan het altijd proberen zodra je weer kan verlengen om een nieuwe aanbieding te krijgen. Daar zijn ze namelijk heel gul in.
Voor ieder is wat te zeggen, kijk naar Tele2 hoe het moet. Die geven gewoon klanten met 10GB bundel, gratis overzetten naar unlimited. ;)

Mijn pa heeft dit bv. gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:08
quote:
alwaysleft schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:01:
[...]

Voor ieder is wat te zeggen, kijk naar Tele2 hoe het moet. Die geven gewoon klanten met 10GB bundel, gratis overzetten naar unlimited. ;)

Mijn pa heeft dit bv. gehad.
Jep dat klopt. Aan de andere kant je kan Tele2 ook als een B-segment provider zien. Die is nog niet zo gek geleden in de markt wat betekent dat hun zich eigen nog moeten bewijzen. Dan kan dit een manier zijn van klantenbinding.

Vodafone is altijd duur geweest en (lijkt) hierdoor een A-segment provider te zijn. (Premium) net zoals KPN. Iedere provider heeft zo wel zijn voor- en nadelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alwaysleft
quote:
Jordyz schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:06:
[...]

Jep dat klopt. Aan de andere kant je kan Tele2 ook als een B-segment provider zien. Die is nog niet zo gek geleden in de markt wat betekent dat hun zich eigen nog moeten bewijzen. Dan kan dit een manier zijn van klantenbinding.

Vodafone is altijd duur geweest en (lijkt) hierdoor een A-segment provider te zijn. (Premium) net zoals KPN. Iedere provider heeft zo wel zijn voor- en nadelen.
Aan de 4G verbinding van VF is niks premium aan de laatste maanden. Waar ik met moeite 10 mbps haal met VF, haalt mijn pa met gemak 40 mbps met Tele2. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nick25
quote:
alwaysleft schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:14:
[...]

Aan de 4G verbinding van VF is niks premium aan de laatste maanden. Waar ik met moeite 10 mbps haal met VF, haalt mijn pa met gemak 40 mbps. ;)
Dat dus :)

| iPhone 8 | MacBook Pro 13 (2012) | Ipad Air | Airport Extreme | Apple watch S2 (42mm) | Apple tv 4 | Imac 2017 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick25
Die fusie met Ziggo gaat ze klanten kosten let maar op :)
*mijn mening* :+

Nick25 wijzigde deze reactie 07-07-2017 14:45 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

quote:
Nick25 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:30:
Die fusie met Ziggo gaat ze killen let maar op :)
*mijn mening*
Sterk onderbouwde mening, goed beargumenteerd ook.

Prima dat je een mening hebt, deel hem vooral, maar dit zomaar droppen slaat natuurlijk nergens op.

We nominate you to find out and report back.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 00:49

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
Nick25 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:08:

Hallo
Me
4h 4 hours ago
Vodafone Nederland
3h 3 hours ago
Me
3h 3 hours ago
Vodafone Nederland
Jammer om te horen . ^RR
3h 3 hours ago
Me
Doen jullie zelf toch?
3h 3 hours ago

Vodafone Nederland
3h 3 hours ago
Me
2h 2 hours ago

Vodafone Nederland
Wat wil je horen van ze eigenlijk? Als oude F&F klanten met 10GB overgezet zouden worden, dan is de wereld te klein en nu is het weer niet goed. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 04:08

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

quote:
Jordyz schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:40:
Onzin. Ik heb nooit loyaliteitskorting gehad, terwijl ik daar tot 3x toe om heb gevraagd (alleen wist ik toen nog niet dat het zo heette, maar ze konden iig niets voor mij doen)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nick25
quote:
EWK schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:33:
[...]

Sterk onderbouwde mening, goed beargumenteerd ook.

Prima dat je een mening hebt, deel hem vooral, maar dit zomaar droppen slaat natuurlijk nergens op.
Kwa klanten ;)
bedoel ik T-mobile is voor niks op dit moment aardig goed aan de weg aan het timmeren.
Vergeet Tele 2 ook niet :)
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:33:
[...]

Wat wil je horen van ze eigenlijk? Als oude F&F klanten met 10GB overgezet zouden worden, dan is de wereld te klein en nu is het weer niet goed. :P
Dat bestaande mensen van 5GB ook naar 10GB gaan :)
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Onzin. Ik heb nooit loyaliteitskorting gehad, terwijl ik daar tot 3x toe om heb gevraagd (alleen wist ik toen nog niet dat het zo heette, maar ze konden iig niets voor mij doen)
Dit dus :)

Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*