Bizarre ervaring gehad bij mijn overstap van KPN naar Vodafone die ik even met jullie wil delen. Mijn sim only bij KPN loopt 14 mei af, dus ik ben half maart op zoek gegaan naar een nieuw abonnement. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij Vodafone (Red; 2 jaar; €20,50 via Friends & Family).
Half maart mijn bestelling geplaatst in de F&F webshop. In mijn bestelling heb ik aangegeven dat ik mijn nummer wou meenemen en heb ik netjes de einddatum van het contract opgevoerd (14 mei 2017). Kort na mijn bestelling zag ik in de orderstatus dat mijn nummerbehoud was afgewezen. De Vodafone webcare gaf aan niet te kunnen zien waarom deze afgewezen was, en dat ik contact moest zoeken met KPN. Zo gezegd zo gedaan, en al snel was ik er achter dat KPN geen nummers porteert in het weekend (is dat zo bij alle providers?). Mijn order moest dus geannuleerd worden. Gelukkig kon ik een nieuwe Friends & Family code krijgen van de webcare.
Vervolgens direct een nieuwe bestelling geplaats waarbij ik de einddatum van het contract heb opgevoerd als de eerste werkdag na het verlopen van het contract. Dit zou volgens de KPN en Vodafone webcare wel goed moeten gaan. Bestelling geplaatst en pas na vier dagen een orderbevestiging ontvangen. Anderhalve week na mijn bestelling had mijn order nog steeds de status 'Ontvangen'. Navraag bij de webcare leerde mij dat er een fout zat in mijn order niet alleen opgelost kon worden door te bellen met de klantenservice. Zij wisten mij vervolgens te vertellen dat er iets mis was met het simkaartnummer, maar dat het relatief makkelijk te verhelpen was. Dit zou alleen tot vijf werkdagen kunnen duren doordat dit door de back-office gedaan moest worden. Na vijf werkdagen nog geen statuswijziging gezien, dus nog maar eens gebeld met de klantenservice. De medewerkers was kort en krachtig en zei dat het annuleren van de order en opnieuw bestellen waarschijnlijk sneller was dan het laten corrigeren van de fout. Wederom heb ik mijn order dus moeten laten annuleren. Gelukkig liep de 50% kortingsactie nog, anders had ik de fout laten rechtzetten. De webcare heeft mij wederom een nieuwe actiecode gegeven voor Friends & Family.
Die avond opnieuw een bestelling geplaatst. Tot mijn verbazing was deze de volgende dag (gisteren) al verwerkt en bevestigd en kon ik mijn abonnement vandaag laten bezorgen. Best bizar dat mijn order twee keer mislukt is en het de derde poging pas goed is gegaan. Vodafone heeft aangegeven mij wel te willen compenseren voor dit ongemak, dus dat is een geluk bij een ongeluk

.