Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het Vodafone bestaande abonnementen & verlengingstopic

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste
Acties:

• drwoo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:05
Vodafone nu ook in de price war met T-Mobile.

ok directsales.vodafone.nl , Red Super 1 jaar, 26/md. Geen slechte deal.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:12

DaMarcus

Moderator Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by 

Lol, ik heb in november moeten lullen als brugman om er 27,50 per maand uit te krijgen, verlagen ze de prijzen nu naar 26,- per maand voor een jaar :P

• mstx
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik zat al 2 maanden te twijfelen om naar T-mobile over te stappen vanwege de prijs maar dat is nu niet meer nodig. :P Met de huidige actie zijn Red 5GB/12GB zelfs goedkoper dan de 5GB/10GB van T-mobile Go.

• drwoo
quote:
mstx schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:42:
Ik zat al 2 maanden te twijfelen om naar T-mobile over te stappen vanwege de prijs maar dat is nu niet meer nodig. :P Met de huidige actie zijn Red 5GB/12GB zelfs goedkoper dan de 5GB/10GB van T-mobile Go.
Ik als Vodafone Thuis abonnee kan 5 euro korting krijgen op Tmobile 5/10GB. En dan 2,50 on top denk ik, voor TMobile Samen. Dan is het een moelijke kueze.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kreeg van het weekend mailtje dat mijn abbo per maart (einddatum contract) wordt omgezet naar een super3 12GB voor 37,50 in de maand, met behoud van einddatum.

Verlengacties zitten daar flink stuk onder (die direcsales 26, via my.vodafone 28), maar andere kant zit ik dan ook weer een jaar vast, dat ik die 10/maand maar extra betaal, mocht er dit jaar nog een leuke actie komen icm nieuwe telefoon.

Het rare alleen, het verschil in kleine lettertjes.
Via my.vodafone de 12GB super: 60 minuten bellen van NL naar de EU
via directsales 12GB super: Bij RED en Black: data en bellen in Europa uit je bundel
via email notificatie van omzetting: ONBEPERKT bellen en sms'sen in Nederland en de EU

Of is het per saldo allemaal dezelfde voorwaarden en staat dat alleen ergens in het contract zelf?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• LordKnox
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:55

LordKnox

Opperbaas.

quote:
drwoo schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:00:
Vodafone nu ook in de price war met T-Mobile.

ok directsales.vodafone.nl , Red Super 1 jaar, 26/md. Geen slechte deal.
Precies wat ik nodig had. Betaal nu nog 36 euro voor 12 GB. Nu nog ergens een F&F-code bemachtigen.

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:42
Foutje :X

P.K. wijzigde deze reactie 30-01-2017 15:03 (101%)

• P.K.
Met een klein beetje zoeken kan je er achter komen hoe je zelf zo'n code aanmaakt. ;)
Volgens mij is het in dit topic al voorbij gekomen. :)
quote:
SinergyX schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:21:
Ik kreeg van het weekend mailtje dat mijn abbo per maart (einddatum contract) wordt omgezet naar een super3 12GB voor 37,50 in de maand, met behoud van einddatum.

Verlengacties zitten daar flink stuk onder (die direcsales 26, via my.vodafone 28), maar andere kant zit ik dan ook weer een jaar vast, dat ik die 10/maand maar extra betaal, mocht er dit jaar nog een leuke actie komen icm nieuwe telefoon.

Het rare alleen, het verschil in kleine lettertjes.
Via my.vodafone de 12GB super: 60 minuten bellen van NL naar de EU
via directsales 12GB super: Bij RED en Black: data en bellen in Europa uit je bundel
via email notificatie van omzetting: ONBEPERKT bellen en sms'sen in Nederland en de EU

Of is het per saldo allemaal dezelfde voorwaarden en staat dat alleen ergens in het contract zelf?
Wat je opnoemt zijn twee verschillende dingen?
Die voor beide abo's gelden? :p

Je hebt bellen naar buitenlandse nummers (60 min)
En je hebt bellen naar Nederlandse nummers (binnen de EU uit je bundel, infeite onbeperkt dus).

Het is een mooie aanbieding, als ik niet zon 11GB abo had, had ik het wel geweten.

P.K. wijzigde deze reactie 30-01-2017 15:04 (52%)

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12:44

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Leuk, ze hebben de abonnementen goedkoper gemaakt, maar de toestellen zijn duurder geworden (in het geval van F&F met een toestel via Vodafone)

Netto resultaat is dat je met toestel helemaal niets op voorruit gaat.

Cogitationis poenam nemo patitur

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
P.K. schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:02:
Wat je opnoemt zijn twee verschillende dingen?
Die voor beide abo's gelden? :p

Je hebt bellen naar buitenlandse nummers (60 min)
En je hebt bellen naar Nederlandse nummers (binnen de EU uit je bundel, infeite onbeperkt dus).

Het is een mooie aanbieding, als ik niet zon 11GB abo had, had ik het wel geweten.
Ja, maar 'onbeperkt bellen in NL en EU', dat lees ik in de manier dat het dan niet uitmaakt waarheen en vanuit waar ik bel?
Die 3 zoals ik ze lees:
1. NL -> EU 60minuten
2. EU -> EU belbundel
3. In EU Onbeperkt

Maar NL -> NL is toch ook gewoon 'in de EU'?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• P.K.
quote:
SinergyX schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:40:
[...]

Ja, maar 'onbeperkt bellen in NL en EU', dat lees ik in de manier dat het dan niet uitmaakt waarheen en vanuit waar ik bel?
Die 3 zoals ik ze lees:
1. NL -> EU 60minuten
2. EU -> EU belbundel
3. In EU Onbeperkt

Maar NL -> NL is toch ook gewoon 'in de EU'?
Het staat er wel erg raar idd, heb het nog een keer bekeken maar zie ik de logica er ook niet meer in. 8)7
1 is 60m belbundel en 2 + 3 is onbeperkt lijkt het?
Raarrr

Neem aan dat na 15 juni bellen iig wel echt onbeperkt is binnen de EU...

P.K. wijzigde deze reactie 30-01-2017 20:48 (37%)

• de2
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 21-02 17:57
quote:
P.K. schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:41:
[...]

Het staat er wel erg raar idd, heb het nog een keer bekeken maar zie ik de logica er ook niet meer in. 1 is 60m belbundel en 2 + 3 is onbeperkt lijkt het?
Raarrr

Neem aan dat na 15 juni bellen iig wel echt onbeperkt is binnen de EU...
M.b.t. het eerste deel, ik kan er ook niets anders van maken. Zo staat het ook in de tarievenlijst van Vodafone. Het lijkt alsof het aantrekkelijker is voor mensen die veel in een ander EU-land verblijven.
(Mocht er in een ander EU-land dezelfde actie zijn kun je onderling ruilen om goedkoper uit te zijn)

M.b.t. het tweede deel, het lijkt me dat het verschil met een VF-black abonnement dan erg klein wordt (13 GB meer data voor § 39,-/mnd extra) en de mensen met VF-black not amused zullen zijn.

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:02

Christiano007

Ich bin der champion

Ik begrijp het ook niet helemaal, heb nu een 10 gb sim-only van 3 jaar geleden en wilde deze behouden.

Maar dan zie ik bijv. dit:

Tarieven in Nederland en de EU

In Nederland binnen je bundel

Je kunt onbeperkt bellen naar nummers binnen Nederland
Je krijgt 40 minuten waarmee je kunt bellen naar nummers in de EU
Je kunt onbeperkt sms’en naar nummers binnen Nederland
Je krijgt elke maand 5 GB data waarmee je kunt internetten in Nederland en de EU

In Nederland buiten je bundel

Zijn de 40 minuten waarmee je naar de EU kunt bellen op, maar wil je toch naar EU nummers blijven bellen? Dan betaal je § 0,81 per minuut.
Wil je vanuit Nederland sms'en naar nummers in de EU en buiten de EU? Dan betaal je § 0,31 per sms.
Is je 5 GB databundel op maar wil je toch door blijven internetten? Dan betaal je § 2 per 200 MB in Nederland.

In de EU binnen je bundel

Je kunt onbeperkt bellen vanuit de EU naar nummers in Nederland en de EU

Je kunt onbeperkt sms'en vanuit de EU naar nummers in Nederland en de EU
Je krijgt elke maand 5 GB data waarmee je kunt internetten in Nederland en de EU
In de EU buiten je bundel

Bellen naar nummers in Nederland en in de EU valt binnen je bundel. Bellen naar nummers buiten de EU valt buiten je bundel. Kijk bij tarieven in de rest van de wereld wat je daarvoor moet betalen.
Is je 5 GB databundel op maar wil je toch door blijven internetten in de EU? Dan betaal je § 0,06 per MB.

Wat is het nu? :D Want voor 2 euro meer wil ik wel minder data, maar dan kan ik gewoon door heel europa er gebruik van maken.

Even de chat gevraagd:
quote:
Met Red kun je onbeperkt bellen in Europa.
Vanuit Nederland naar Europa heb je 40 minuten.
En het facebook antwoord:
quote:
Je hebt namelijk 40 minuten bellen vanuit Nederland naar EU-landen en onbeperkt bellen vanuit EU-landen.

Voorbeeld:
Bellen vanuit Nederland naar Nederlands nummer: onbeperkt
Bellen vanuit Nederland naar Belgisch nummer: 40 minuten
Bellen vanuit BelgiŽ naar Nederlands nummer: onbeperkt
Bellen vanuit BelgiŽ naar Belgisch nummer: onbeperkt

Groet,
Thomas

Christiano007 wijzigde deze reactie 31-01-2017 12:23 (14%)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• P.K.
Net even bij KPN gekeken, ook daar valt het bellen van buitenlandse nummers vanuit NL buiten de onbeperkt bundel.

Lijkt erop dat dit een soort maas is de nieuwe roam-like-home regeling. Alles wat je in het buitenland doet, moet uit je bundel gaan, maar buitenlandse nummers bellen vanuit je eigen land kunnen de providers mee doen wat ze willen.

Druist mijns inziens wel een beetje in tegen de Europese eenwording. :p
quote:
Christiano007 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:12:

Wat is het nu? :D Want voor 2 euro meer wil ik wel minder data, maar dan kan ik gewoon door heel europa er gebruik van maken.
Als ik jou was zou ik lekker wachten, vanaf 15 juni is je huidige bundel in heel de EU geldig...
Tenzij je die belminuten naar buitenlandse nummers nodig hebt.

P.K. wijzigde deze reactie 31-01-2017 13:02 (32%)

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

quote:
P.K. schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:57:
Net even bij KPN gekeken, ook daar valt het bellen van buitenlandse nummers vanuit NL buiten de onbeperkt bundel.

Lijkt erop dat dit een soort maas is de nieuwe roam-like-home regeling. Alles wat je in het buitenland doet, moet uit je bundel gaan, maar buitenlandse nummers bellen vanuit je eigen land kunnen de providers mee doen wat ze willen.

Druist mijns inziens wel een beetje in tegen de Europese eenwording. :p

[...]

Als ik jou was zou ik lekker wachten, vanaf 15 juni is je huidige bundel in heel de EU geldig...
Tenzij je die belminuten naar buitenlandse nummers nodig hebt.
Nee ik heb de belminuten niet nodig , maar voor 2 euro meer kan ik wel bellen mocht het nodig zijn (woon aan de grens van Duitsland)

Of gaat het ook om de belminuten die je nu ook al hebt dat die binnen de bundel gewoon eruit gaan als je belt vanuit het buitenland?

Dus ik twijfel nog even :)

Christiano007 wijzigde deze reactie 31-01-2017 13:06 (7%)

• P.K.
quote:
Christiano007 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:04:
[...]

Nee ik heb de belminuten niet nodig , maar voor 2 euro meer kan ik wel bellen mocht het nodig zijn (woon aan de grens van Duitsland)

Of gaat het ook om de belminuten die je nu ook al hebt dat die binnen de bundel gewoon eruit gaan als je belt vanuit het buitenland?

Dus ik twijfel nog even :)
Vanaf 15 juni gaat bellen, sms en datagebruik binnen de hele EU vanuit je huidige bundel. :)

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

quote:
P.K. schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Vanaf 15 juni gaat bellen, sms en datagebruik binnen de hele EU vanuit je huidige bundel. :)
Ah dan is het voor mij geen noodzaak om te veranderen, maar mijn vriendin die met haar 500MB rondloopt kan wel een kleine upgrade gebruiken :)

Dank je wel voor het advies

• Durazno
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11:13
Zo heel veel goedkoper is het allemaal niet geworden bij friends family zie ik... Een euro of 3 extra korting is niet heel bijzonder, zeker niet als je ziet dat red 20.50 kost en bij KPN, met thuisvoordeel, 23 kost voor 10 gb ipv 5 bij Vodafone.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:17
Hmm, ik krijg net een mail van Vodafone. Normaal lees ik dat soort mails niet meer (ben niet meer zo van het nieuwste en duurste qua mobiel gebeuren) maar toevallig deze keer wel eens door gelezen.

Zie ik bijvoorbeeld RED Super staan voor §1 meer (bij 1 jarig abonnement) of gelijke prijs met mijn huidige KPN Compleet abbo.

Ter vergelijking; huidige KPN is §25.15 (§5 korting wegens Compleet) voor 200min/sms en 5GB data).
Deze is al 2 maand verlopen maar goed. De voordelen van Compleet - in mijn geval §5 p/maand korting en MB's delen - vervalt voor mij over een aantal maanden)

VF RED Super is §26 voor onbeperkt min/sms, 12GB data en deels EU-gebeuren bij 1-jarig abonnement.
Dat laatste lijkt me toch verstandiger dan 2 jaar gezien de recente ontwikkelingen op dit gebied.

Misschien toch eens in gaan verdiepen...

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:59
quote:
P.K. schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:57:

Dat is een maas in de huidige regeling, op dit moment kun je bv vanuit Duitsland of BelgiŽ goedkoop naar de hele EU bellen, max 6ct toeslag p/m.
Maar zodra je vanuit Nederland belt roam je niet, val je niet binnen de regeling en kunnen providers rekenen wat ze willen.

Ik hoop van harte dat dit gat in de wetgeving per juni dit jaar gedicht wordt, maar geen idee of dat daadwerkelijk gaat gebeuren.

• pposthoorn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03:16

pposthoorn

Student/Ontwikkelaar

Mooie aanbieding. Ik heb al sinds 2012 een BSW-2 abo met 11GB voor iets van §19. Dat was altijd veel te goed om ook maar te kijken naar iets anders. Maar met deze actie en oog op EU internet ga ik nu toch upgraden naar Red Super, 12GB voor §25.

Je moet alleen wel opletten met bestellen. Als je alle stappen doorloopt en bij de bevestigingspagina even wacht en op een ander tabblad nog iets bekijkt op de vodafone website dan past hij je bestelling aan als je daarna op het vorige tabblad op bevestigen drukt. Net echt handig, nu heb ik een iPhone bestel die ik al heb 7(8)7

Retina Macbook Pro 2.3Ghz 16GB 512GB | Thunderbolt Display | iPhone 6s 64GB | iPad Air 32GB Wifi | Time Capsule 2TB | Core i3 IB 6TB 35Watt | Philips 32" Led | Apple TV 4 | M-Audio AV 40

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:55
quote:
Piet91 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:40:
Hmm, ik krijg net een mail van Vodafone. Normaal lees ik dat soort mails niet meer (ben niet meer zo van het nieuwste en duurste qua mobiel gebeuren) maar toevallig deze keer wel eens door gelezen.

Zie ik bijvoorbeeld RED Super staan voor §1 meer (bij 1 jarig abonnement) of gelijke prijs met mijn huidige KPN Compleet abbo.

Ter vergelijking; huidige KPN is §25.15 (§5 korting wegens Compleet) voor 200min/sms en 5GB data).
Deze is al 2 maand verlopen maar goed. De voordelen van Compleet - in mijn geval §5 p/maand korting en MB's delen - vervalt voor mij over een aantal maanden)

VF RED Super is §26 voor onbeperkt min/sms, 12GB data en deels EU-gebeuren bij 1-jarig abonnement.
Dat laatste lijkt me toch verstandiger dan 2 jaar gezien de recente ontwikkelingen op dit gebied.

Misschien toch eens in gaan verdiepen...
Via directsales.vodafone.nl kan het nog goedkoper :) Wel 15 hele centen per maand (25 euro) :+

• P.K.
quote:
Durazno schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:23:
Zo heel veel goedkoper is het allemaal niet geworden bij friends family zie ik... Een euro of 3 extra korting is niet heel bijzonder, zeker niet als je ziet dat red 20.50 kost en bij KPN, met thuisvoordeel, 23 kost voor 10 gb ipv 5 bij Vodafone.
Dat is natuurlijk niet echt een vergelijking die voor iedereen opgaat.
Dan moet je wel KPN Compleet hebben en meerdere KPN abo's op je woonadres...
(Wie weet waar Vodafone/Ziggo nog mee gaan komen)
quote:
pposthoorn schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:20:
Mooie aanbieding. Ik heb al sinds 2012 een BSW-2 abo met 11GB voor iets van §19. Dat was altijd veel te goed om ook maar te kijken naar iets anders. Maar met deze actie en oog op EU internet ga ik nu toch upgraden naar Red Super, 12GB voor §25.

Je moet alleen wel opletten met bestellen. Als je alle stappen doorloopt en bij de bevestigingspagina even wacht en op een ander tabblad nog iets bekijkt op de vodafone website dan past hij je bestelling aan als je daarna op het vorige tabblad op bevestigen drukt. Net echt handig, nu heb ik een iPhone bestel die ik al heb 7(8)7
Je weet dat over minder dan 5 maand die 11GB bundel gewoon in Europa geldig is he. :?
Je betaald nu sowieso de komende 2 jaar meer om een paar maandjes eerder te kunnen roamen? :X

• Piet91
  • Registratie: november 2009
quote:
oohh schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:26:
Via directsales.vodafone.nl kan het nog goedkoper :) Wel 15 hele centen per maand (25 euro) :+
Die bedoel ik ook, had het afgerond. Daar kreeg ik de mail ook van.

Erg aantrekkelijk omdat het meer voor hetzelfde biedt dan wat ik nu heb, maar ik wacht het nog even af want providers qua abonnementen/prijzen gaan brengen.

Ik sluit sowieso geen abonnementen voor 2 jaar af.

• pposthoorn

pposthoorn

Student/Ontwikkelaar

quote:
P.K. schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:07:
[...]

Je weet dat over minder dan 5 maand die 11GB bundel gewoon in Europa geldig is he. :?
Je betaald nu sowieso de komende 2 jaar meer om een paar maandjes eerder te kunnen roamen? :X
Niet Europa maar EU, en ik ga elk jaar naar Zwitserland waar ik red super wel kan gebruiken. Maar belangrijker en iets wat de meesten zich hier niet realiseren, is hoe de nieuwe wetgeving vanaf juni er daadwerkelijk uit gaat zien:

Je kan in de EU uit je bundel internetten, niet onbeperkt, er is een fair use policy. Hoeveel je mag internetten zonder extra kosten hang af van je maand bedrag van je abo. Het aantal GB is gelijk aan je maandbedrag gedeeld door §5,15. In mijn geval betekend dat dat ik ongeveer 3.7GB mag internetten in Europa.

Een heel stuk minder dan de 12GB die ik nu ga krijgen, die bovendien ook in Zwitserland werkt O-)

Retina Macbook Pro 2.3Ghz 16GB 512GB | Thunderbolt Display | iPhone 6s 64GB | iPad Air 32GB Wifi | Time Capsule 2TB | Core i3 IB 6TB 35Watt | Philips 32" Led | Apple TV 4 | M-Audio AV 40

• drwoo
quote:
pposthoorn schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:35:
[...]

Je kan in de EU uit je bundel internetten, niet onbeperkt, er is een fair use policy. Hoeveel je mag internetten zonder extra kosten hang af van je maand bedrag van je abo. Het aantal GB is gelijk aan je maandbedrag gedeeld door §5,15. In mijn geval betekend dat dat ik ongeveer 3.7GB mag internetten in Europa.

Een heel stuk minder dan de 12GB die ik nu ga krijgen, die bovendien ook in Zwitserland werkt O-)
Van: http://ec.europa.eu/newsroom/dae/document.cfm?doc_id=40673
"For the most competitive contracts offering data allowances at very low domestic unit prices (below the wholesale cap): When you go abroad you will continue to enjoy your full allowance of calls and texts. For data, you will have twice the volume of data equivalent to the value of your monthly contract in terms of the wholesale roaming data price cap." (wholesale cap = Euro 0.0085/MB)

Dus, in jouw geval: (19 / .0085) * 2 = 4470.58 MB

drwoo wijzigde deze reactie 31-01-2017 20:13 (13%)

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:59
quote:
pposthoorn schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:35: Het aantal GB is gelijk aan je maandbedrag gedeeld door §5,15. In mijn geval betekend dat dat ik ongeveer 3.7GB mag internetten in Europa.
Hoe kom je aan die berekening?

Dan zou je met een abonnement van een tientje 2gb mogen roamen, dat lijkt me stug aangezien zo'n abonnement normaal al geen 2gb groot zal zijn.

• drwoo
quote:
ASW1 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:09:
[...]

Hoe kom je aan die berekening?

Dan zou je met een abonnement van een tientje 2gb mogen roamen, dat lijkt me stug aangezien zo'n abonnement normaal al geen 2gb groot zal zijn.
Hang vanaf hoeveel data is in de bundel binnenland voor die tientje.

Jij zou altijd minder data op roaming krijgen als de binnenland tarieven minder dan de wholesale price cap van 0.85c / MB zijn.

Anders zelfde bundel zou gelden voor binnen/buitenland maar niet meer.

• pposthoorn

pposthoorn

Student/Ontwikkelaar

quote:
drwoo schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:09:
[...]

Van: http://ec.europa.eu/newsroom/dae/document.cfm?doc_id=40673
"For the most competitive contracts offering data allowances at very low domestic unit prices (below the wholesale cap): When you go abroad you will continue to enjoy your full allowance of calls and texts. For data, you will have twice the volume of data equivalent to the value of your monthly contract in terms of the wholesale roaming data price cap." (wholesale cap = Euro 0.0085/MB)

Dus, in jouw geval: (19 / .0085) * 2 = 4470.58 MB
Bedankt voor de link, die had ik even niet bij de hand.

Dat bedrag is echter exclusief btw dus 0.0085 x 1,21 x 1000 = §10,29 per gigabyte

Omdat je het dubbele mag nemen komt dat dus neer op 1GB buitenland internet voor elke §5,15 die je elke maand aftikt.

In mijn geval dus §19/5,15 = 3,689 GB ;)

• P.K.
quote:
pposthoorn schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:35:
[...]

Niet Europa maar EU, en ik ga elk jaar naar Zwitserland waar ik red super wel kan gebruiken. Maar belangrijker en iets wat de meesten zich hier niet realiseren, is hoe de nieuwe wetgeving vanaf juni er daadwerkelijk uit gaat zien, maar dat is afwachten.

Je hebt ook geen zekerheid dat Zwitserland er buiten gaat vallen. ;)
Op dit moment vallen Noorwegen en Zwitserland ook binnen de Europese roaming tarieven van Vodafone. Terwijl ze er makkelijk buiten gehouden hadden kunnen worden. Bovendien, zoals je al aanhaalt, valt Zwitserland al binnen de bundel bij de Red abo's... ik zie meer redenen om aan te nemen dat het er straks binnen valt dan buiten.

Wat je daar zegt over die FUP klopt niet helemaal. Ja, de EU geeft de mogelijkheid tot het toepassen van een FUP, maar die geldt niet voor alle aansluitingen.
Alleen bij abo's die geen datalimiet hebben of waarbij de binnenlandse databundel (gekeken naar maandbedrag) onder de vastgestelde Europese wholesale pricecap zou vallen. (momenteel 0,0085 euro per MB)
De precieze berekening voor die FUP is trouwens: (maandbedrag / wholesaleprice) x 2.
Zo'n 11GB komt idd in aanmerking voor een FUP. Dan kom je voor ons abo momenteel rond de 4GB uit idd.
Zoals gezegd, het is een mogelijkheid, weer geen zekerheid dat Vodafone het gaat toepassen op deze abo's...

Twee misschienen, die je nu afkoopt tegen een zeker hoger maandbedrag.
Ik wacht het nog af. :)

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Ik heb net een f&f code aangemaakt via de elders in dit topic genoemde methode. Is dit nog steeds bruikbaar zonder dat ik achteraf gezeur krijg van vodafone? Ik heb op dit moment nog een simonly met 11 gb voor 32 per maand, maar ik zit er aan te denken om over te stappen naar red super voor 26 per maand(1jaar).
Buiten dat het iets goedkoper is spreekt de multisim me wel aan....

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
quote:
Guusz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:37:
Ik heb net een f&f code aangemaakt via de elders in dit topic genoemde methode. Is dit nog steeds bruikbaar zonder dat ik achteraf gezeur krijg van vodafone? Ik heb op dit moment nog een simonly met 11 gb voor 32 per maand, maar ik zit er aan te denken om over te stappen naar red super voor 26 per maand(1jaar).
Buiten dat het iets goedkoper is spreekt de multisim me wel aan....
Is gewoon bruikbaar. Ik ben zelf net ook weer teruggekomen bij Vodafone ivm het huidige F&F aanbod. Code werkte gewoon.

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Thanks..... heb het ook maar gedaan...

• Mr.Qips
  • Laatst online: 21-02 08:02

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Dank voor de tips! Ik heb net een Red essential sim-only-abonnement aangevraagd: 1,5 GB 4G-data en onbeperkt bellen+sms'en in de EU voor §16 per maand (ipv §36). Bij Vodafone Friends & Family heeft de chat-helpdesk mij een code verstrekt toen ik vroeg hoe ik aan zo'n code kom :*) .

Heeft zijn geheugen overgeklokt van 512 naar 600 MB

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:12
Ik heb nog een oud F&F simonly abonnement van VF (met 4G) voor 21 euro pm. dus ik zat te twijfelen om een Red Super te nemen vanwege de 50% kortingsactie... alleen nu zag ik dat de wereld tarieven (Blox) Japan, AustraliŽ etc... opeens een stuk duurder zijn geworden onder die abonnementsvorm, zie ik dat goed?

http://www.speedtest.net/result/5189471276.png

• Mr.Qips
  • Laatst online: 21-02 08:02

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Volgens mij heb je gelijk. Precies die paar landen die 'vroeger' onder de voordeellanden vielen, horen nu niet bij de EU-bundel, namelijk Japan, AustraliŽ en Nieuw-Zeeland. Dan vergelijk ik dit met dit. Bovendien is de prijs van zo'n Blox een stuk duurder geworden, van §2 naar §5 per dag.

Zelf heb ik die Blox nooit gebruikt, maar als je vaak in Japan, AustraliŽ of Nieuw-Zeeland komt, is het toch jammer dat het nu duurder is.

Mr.Qips wijzigde deze reactie 01-02-2017 21:45 (49%)

Heeft zijn geheugen overgeklokt van 512 naar 600 MB

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:10

Bastien

Mist schroefjes

quote:
ArcticWolf schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:29:
Ik heb nog een oud F&F simonly abonnement van VF (met 4G) voor 21 euro pm. dus ik zat te twijfelen om een Red Super te nemen vanwege de 50% kortingsactie... alleen nu zag ik dat de wereld tarieven (Blox) Japan, AustraliŽ etc... opeens een stuk duurder zijn geworden onder die abonnementsvorm, zie ik dat goed?
Helaas wel inderdaad. Vond die 2 euro per dag niet de moeite waard bij mijn verbruik om een aparte SIM te regelen in AU of NZ maar voor 5 euro per dag ga ik wel weer op zoek naar alternatieven.

Dat je kijkt wil nog niet zeggen dat je ziet.

• routier_lub
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-02 22:39
Net een f&f code binnen gekregen. Weten jullie of er ook BTW op de factuur staat?

Ik heb nu een business abbonnement van VF, maar deze prijzen zijn een stuk beter.

routier_lub wijzigde deze reactie 01-02-2017 23:25 (81%)

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
routier_lub schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:15:
Net een f&f code binnen gekregen. Weten jullie of er ook BTW op de factuur staat?

Ik heb nu een business abbonnement van VF, maar deze prijzen zijn een stuk beter.
Ja er staat 21% btw op de factuur.

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-02 10:27
Weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat het nieuwe abonnement actief wordt na verlenging, of gaat dat per direct in?

• oohh
quote:
Marco schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:01:
Weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat het nieuwe abonnement actief wordt na verlenging, of gaat dat per direct in?
Bij het abonnement van mijn vriendin duurde het twee dagen. De nieuwe simkaart heeft zij nog niet ontvangen, maar de nieuwe bundels staan al op Vodafone.nl

• Marco
quote:
oohh schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:04:
[...]

Bij het abonnement van mijn vriendin duurde het twee dagen. De nieuwe simkaart heeft zij nog niet ontvangen, maar de nieuwe bundels staan al op Vodafone.nl
Bij verlengen heb je toch geen nieuwe simkaart nodig?

Het gaat mijn er om dat ik over 2 weken op vakantie ga, en zodoende daar ook kan internetten, maar als het verlengen langer duurt dan 2 weken blijf ik lekker bij mijn 11Gb abbo'tje.

• oohh
quote:
Marco schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:26:
[...]

Het gaat mijn er om dat ik over 2 weken op vakantie ga, en zodoende daar ook kan internetten, maar als het verlengen langer duurt dan 2 weken blijf ik lekker bij mijn 11Gb abbo'tje.
Binnen twee weken moet het wel geregeld zijn hoor. Daar zou ik mij niet al te druk om maken.

Je krijgt soms wel een simkaart. Ik vond dat ook opmerkelijk en heb het gevraagd aan de klantenservice. Die gaven aan dat men dit doet omdat men niet weet of je toestel nog geschikt is (?). En het verlengen en de nieuwe simkaart staan los van elkaar. Het is niet van elkaar afhankelijk. :)

• Marco
quote:
oohh schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:34:
[...]

Binnen twee weken moet het wel geregeld zijn hoor. Daar zou ik mij niet al te druk om maken.

Je krijgt soms wel een simkaart. Ik vond dat ook opmerkelijk en heb het gevraagd aan de klantenservice. Die gaven aan dat men dit doet omdat men niet weet of je toestel nog geschikt is (?). En het verlengen en de nieuwe simkaart staan los van elkaar. Het is niet van elkaar afhankelijk. :)
Ok, thanks. :)

• de2
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 21-02 17:57
quote:
Marco schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:26:
[...]

Bij mij duurde het ook twee dagen. Afgelopen maandag verlengd.
Eerste drie maanden onbeperkt data, misschien juist voor jou op vakantie handig.

de2 wijzigde deze reactie 03-02-2017 14:40 (0%)
Reden: verkeerde info, zie reactie hieronder

• DaMarcus
  • Laatst online: 09:12

DaMarcus

Moderator Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by 

De onbeperkte data is alleen geldig in Nederland. Buiten Nederland gebruik je je databundel.

• Bart1983
  • Laatst online: 11-02 12:21

Bart1983

TF2: [GoT]Netherlands

In juni 2017 gaat er e.a. veranderen m.b.t. de bundels voor de EU. Is het al bij iemand bekend of dit alleen voor nieuwe abonnementen gaat gelden of ook voor de bestaande verplicht is. Ik heb nu namelijk nog een goedkoop oude Vodafone abonnement (1+3 GB 3G, 75 min, 14,85) en vroeg me af of die 4GB en 75 minuten vanaf 14 juni ook geldig zijn in het buitenland. Als dit zo is kan ik nu beter geen nieuwe Vodafone sim-only abonnement afsluiten in de actie weken. Ik had ook ooit de hoop dat ze de oudere abonnementen zouden upgraden naar 4G maar daar moet je nog steeds een blox voor afsluiten.

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
Bart1983 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 09:44:
In juni 2017 gaat er e.a. veranderen m.b.t. de bundels voor de EU. Is het al bij iemand bekend of dit alleen voor nieuwe abonnementen gaat gelden of ook voor de bestaande verplicht is. Ik heb nu namelijk nog een goedkoop oude Vodafone abonnement (1+3 GB 3G, 75 min, 14,85) en vroeg me af of die 4GB en 75 minuten vanaf 14 juni ook geldig zijn in het buitenland. Als dit zo is kan ik nu beter geen nieuwe Vodafone sim-only abonnement afsluiten in de actie weken. Ik had ook ooit de hoop dat ze de oudere abonnementen zouden upgraden naar 4G maar daar moet je nog steeds een blox voor afsluiten.
Volgens mij is het ook voor bestaande abonnementen verplicht en kan je straks prima EU roamen.

Maar je hebt genoeg aan 4GB en 75 min/sms op 3G voor §14,85, terwijl je voor §2,15 meer 5GB en 150 min/sms hebt op 4G. dat is minder bijbetalen en er meer bij krijgen dan wanneer je de 4G blox op je huidige abonnement activeert. Je moet er alleen wel 2 jaar aan vast willen zitten.

• Bart1983
  • Laatst online: 11-02 12:21

Bart1983

quote:
Chris.nl schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:28:
[...]
Volgens mij is het ook voor bestaande abonnementen verplicht en kan je straks prima EU roamen.

Maar je hebt genoeg aan 4GB en 75 min/sms op 3G voor §14,85, terwijl je voor §2,15 meer 5GB en 150 min/sms hebt op 4G. dat is minder bijbetalen en er meer bij krijgen dan wanneer je de 4G blox op je huidige abonnement activeert. Je moet er alleen wel 2 jaar aan vast willen zitten.
Ja klopt ik denk dat ik voor Smart L ga voor 17,- en dan per juni ook de EU bundel als het goed is (en dan ook 4G ipv 3G). De F&F chat kon nog geen uitspraak doen of de oude abonnementen ook de EU rechten krijgen. De Smart abonnementen kregen deze wel. Ook dezelfde landen als nu bij de RED abonnementen (volgens de chat). Dus ook incl zwitserland bijvoorbeeld.

Weet iemand tot hoe lang deze speciale actie duurt op F&F?

Bart1983 wijzigde deze reactie 04-02-2017 10:49 (3%)

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Alle abonnementen kunnen vanaf juni gratis roamen (gratis: gewoon vanuit de eigen bundel).

Nieuw, oud, maakt allemaal niks uit. Als je geduld hebt tot juni hoef je dus absoluut geen ander abonnement af te sluiten om gratis te roamen in de EU.

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12:37
quote:
Bart1983 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:31:
[...]

Ja klopt ik denk dat ik voor Smart L ga voor 17,- en dan per juni ook de EU bundel als het goed is (en dan ook 4G ipv 3G). De F&F chat kon nog geen uitspraak doen of de oude abonnementen ook de EU rechten krijgen. De Smart abonnementen kregen deze wel. Ook dezelfde landen als nu bij de RED abonnementen (volgens de chat). Dus ook incl zwitserland bijvoorbeeld.

Denk nog paar weken, maar kan ook zo zijn afgelopen.

• P.K.
quote:
Bart1983 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:31:
[...]

Het is echt ongelofelijk hoe een bedrijf op dergelijke manier denkt te kunnen communiceren.
Dit is gewoon verspreiden van onjuiste informatie, waarschijnlijk in de hoop zoveel mogelijk mensen over te kunnen sluiten naar een duurder abonnement...

Hoe dan ook, vanaf 15 juni is je bundel geldig in de hele EU. Providers mogen (excessen daargelaten) geen roamingkosten meer in rekening brengen. Ongeacht hoe oud je abonnement is.

• Redondo1982
  • Laatst online: 12:40
Nog even een waarschuwing van mijn kant. Verleng niet zomaar je abo als je VastOpMobiel nummers hebt, want je bent ze dan kwijt. Ik heb voor de zekerheid even gechat, omdat Vodafone altijd vol verrassingen zit. Zonder persoonlijk aan mij mede te delen zijn ze gestopt met VastOpMobiel en vervallen deze nummers (zonder waarschuwing) bij een verlenging. Fantastische service en zeer klantvriendelijk allemaal! De zoveelste tegenvaller. Ik ga nu definitief mijn nummers daar weghalen en lekker op zoek naar een netwerk die niet zomaar beslissingen neemt en daar zijn klanten niet van op de hoogte stelt. Ook kon er geen alternatief worden geboden. Maar hŤ, ik mocht er nog wel gebruik van maken al die tijd. Mooi antwoord hť van Vodafone! Ze gingen er wel even aan voorbij dat ik er ook voor betaal. |:(

I don't have dreams, I have goals!!

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:36
Net bij Vodafone met alle volle tevredenheid weer mijn abonnement verlengt!
Red essential, kost normaal gesproken 36 maar vanwege de actie met 50% korting scheelt dit een hoop per maand!

Leuke toevoeging is onbeperkt bellen, heb ik niet echt nodig maar is wel handig. Krijg nu 500mb meer per maand voor hetzelfde bedrag maandelijks.

Ze zeggen dat de verlening binnen 48 van kracht moet zijn, dus ben benieuwd! Hopelijk gaat het deze keer wel goed met de bestelling. Gaan we maar vanuit.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:14
quote:
Jordyz schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:06:
Net bij Vodafone met alle volle tevredenheid weer mijn abonnement verlengt!
Red essential, kost normaal gesproken 36 maar vanwege de actie met 50% korting scheelt dit een hoop per maand!

Leuke toevoeging is onbeperkt bellen, heb ik niet echt nodig maar is wel handig. Krijg nu 500mb meer per maand voor hetzelfde bedrag maandelijks.

Ze zeggen dat de verlening binnen 48 van kracht moet zijn, dus ben benieuwd! Hopelijk gaat het deze keer wel goed met de bestelling. Gaan we maar vanuit.
Red essential kost normaal gesproken 26 per maand, ze hebben de 'adviesprijs' wat verhoogd zodat de korting hoger lijkt. Heb je wel via de Directsales verlengd? Daar kost Red Essential 16 euro per maand.

Zeker als je niet onbeperkt belt zou ik niet weten wat je bij Vodafone zoekt :P Heb je wel eens naar de prijzen van Tele2 gekeken? Die geven nog meer data voor minder geld en zijn nog maandelijks opzegbaar ook...

Mijn PC - Download mijn MiLight app voor Android

• Jordyz
quote:
Richh schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:13:
[...]

Red essential kost normaal gesproken 26 per maand, ze hebben de 'adviesprijs' wat verhoogd zodat de korting hoger lijkt. Heb je wel via de Directsales verlengd? Daar kost Red Essential 16 euro per maand.

Zeker als je niet onbeperkt belt zou ik niet weten wat je bij Vodafone zoekt :P Heb je wel eens naar de prijzen van Tele2 gekeken? Die geven nog meer data voor minder geld en zijn nog maandelijks opzegbaar ook...
Ooh, ja ik betaal nu §17,- maandelijks. Alle abonnementen komen via Directsales af :P

Ik op dit moment bij Vodafone meerdere contracten lopen, bevalt me prima. Alles onder een dak geregeld. Vooral de service vind ik prima.

Heb ook ooit een keer een uitstapje gemaakt naar Tele2 toen ze nog bij T-Mobile zaten maar dat is nooit meer. Ik heb toen met mijn rechtsbijstand verzekering moeten zeiken om onder het abonnement uit te komen. Hier in de regio kan je echt helemaal niks met T-Mobile (dus ook Tele2). Het zal nu ongetwijfeld beter zijn maar door de service die ze mij hebben bewezen kom ik daar niet meer terug. En qua prijzen maakt het me allemaal vrij weinig uit. Ja ik kijk bij Vodafone wel wat het gunstigste is maar betaal liever twee euro meer dan dat ik weer het gezeik heb net zoals bij Tele2.

Nogmaals Tele2 zal vast nu beter zijn maar dat heeft me toen al genoeg kopzorgen gekost. Ik ga daar niet met een goed geval naar terug.

• Chris.nl
  • Niet online
Joh, ik heb een paar maand bij Tele2 gezeten. Prima netwerk, op sommige plekken voor mij iets beter dan Vodafone. Maar 12GB & onbeperkt bel / sms voor §25,= hebben ze niet. Onbeperkt gratis afgeknepen internet na verbruik databundel, (gratis)multisim etc. hebben ze ook niet. Op dit moment heeft Vodafone zichzelf gunstig geprijsd en ze bieden net iets meer.

• Jordyz
Nu krijg ik net een e-mal van Vodafone dat mijn nummer niet verlengbaar is terwijl het contract op 31-1-2017 is afgelopen. Toch jammer. Maandag weer eens gaan bellen voor een oplossing.

• Redondo1982
  • Laatst online: 12:40
quote:
Jordyz schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:30:
Nu krijg ik net een e-mal van Vodafone dat mijn nummer niet verlengbaar is terwijl het contract op 31-1-2017 is afgelopen. Toch jammer. Maandag weer eens gaan bellen voor een oplossing.
Nou? Nog steeds tevreden? Ondanks dat het al de zoveelste keer is dat verlengen niet goed gaat.

Het gezeur bij Vodafone zit hem ook niet in het aanbod, die is gewoon goed te noemen. Maar het zit hem in de aftersales en de extra dingen eromheen. De communicatie is ronduit slecht te noemen en het oplossend vermogen is ver beneden peil voor zo'n groot concern.

I don't have dreams, I have goals!!

• Jordyz
quote:
Redondo1982 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:00:
[...]

Nou? Nog steeds tevreden? Ondanks dat het al de zoveelste keer is dat verlengen niet goed gaat.

Het gezeur bij Vodafone zit hem ook niet in het aanbod, die is gewoon goed te noemen. Maar het zit hem in de aftersales en de extra dingen eromheen. De communicatie is ronduit slecht te noemen en het oplossend vermogen is ver beneden peil voor zo'n groot concern.
Ik ben nog steeds tevreden over Vodafone zelf, ik ben het helemaal met je eens over dat de aftersales op dit moment gewoon niet positief te noemen is. Ik heb Vodafone ook mee gemaakt toen het nog wel goed was, toen werknemers echt moeite voor je deden. Waarschijnlijk als ik maandag bel wordt het ook wel allemaal netjes opgelost maar er gaan inderdaad veel dingen mis. In november een abonnement besteld voor de telefoon van de zaak en kreeg het abonnement pas in januari 2017..

Het netwerk en de My Vodafone app/website is gewoon prima. Ik heb bijna nergens dat ik zeg nou Vodafone hier mag wel een extra zendmastje bij..

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-02 20:32
Deze prijzen zijn zeer interessant, meer data tegen een duidelijk lagere prijs (ik betaal nu 27 euro voor 3GB en onbeperkt telefoneren).

Ik betwijfel dat deze aanbieding zomaar stopt, want dan zijn ze qua prijs plots weer oninteressant. Ik heb zelf meer het gevoel dat ze binnenkort nieuwe abonnementen introduceren.

• alwaysleft
quote:
Chris.nl schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:10:
Joh, ik heb een paar maand bij Tele2 gezeten. Prima netwerk, op sommige plekken voor mij iets beter dan Vodafone. Maar 12GB & onbeperkt bel / sms voor §25,= hebben ze niet. Onbeperkt gratis afgeknepen internet na verbruik databundel, (gratis)multisim etc. hebben ze ook niet. Op dit moment heeft Vodafone zichzelf gunstig geprijsd en ze bieden net iets meer.
Feit is wel dat je voor die 26 of 25 euro een jaar minimaal vast zit. Zeker prima prijs, alleen Tele2 bied gewoon zoveel meer vrijheid door die maand abo's.

Ik twijfel heel erg tussen Tele2 en Vodafone. 10GB data is ook zat, en iets in me zegt dat voor midden juni ( wijziging EU roaming) providers nog meer gaan stunten. Dat is het voordeel van Tele2. Meer vrijheid.

• Thom2289
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:14
quote:
alwaysleft schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:54:
[...]

Denk nog paar weken, maar kan ook zo zijn afgelopen.
Duurt tot 4 april.

• alwaysleft
quote:
Bron?

• Thom2289
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:14

• Deadsy
quote:
Daarna komen ze dan met nieuwe abo's?
Want als ze terug gaan naar 100%, wie sluit dan nog zo een abo af?

• alwaysleft
quote:
Good to know, tijd zat dus! :)

• Jordyz
quote:
Deadsy schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:04:
[...]

Daarna komen ze dan met nieuwe abo's?
Want als ze terug gaan naar 100%, wie sluit dan nog zo een abo af?
Ja inderdaad waarschijnlijk worden de bundes weer aangepast.. ben benieuwd..

• P.K.
quote:
Jordyz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:07:
[...]

Waar baseren jullie die komst van nieuwe bundels op?
Niet dat ik zeg dat ze er niet komen ...maar een kortingsactie met een einddatum zegt niet meer dan dat die actie afloopt? :P
Of zijn er meer aanwijzingen?

• Deadsy
quote:
Jordyz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:07:
[...]

Ik ook, mag verlengen en het huidige aanbod is met de korting een stap vooruit voor mij, maar in april zou het beter kunnen worden.
SMS naar EU vanuit de bundel zou ik nog wel willen.

• Jordyz
quote:
P.K. schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:38:
[...]

Niet dat ik zeg dat ze er niet komen ...maar een kortingsactie met een einddatum zegt niet meer dan dat die actie afloopt? :P
Ik baseer het nergens op, alleen het lijkt me dat wanneer je 50% korting gaat geven op abonnementen er binnenkort nieuwe abonnementen worden toegevoegd. Zal niet goed zijn voor de verkoopcijfers om dan weer het volledige 100% ervoor te vragen. Kom je niet echt serieus over als je wel 3 maanden met de helft kan strooien..

• Chris.nl
  • Niet online
T-Mobile had ook een 50% actie voordat ze met nieuwe abbo's kwamen. Vrij logisch idee.

• oohh
quote:
P.K. schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:38:
[...]

Vodafone heeft elk jaar begin april nieuwe abonnementen ;)

• P.K.
quote:
Jordyz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:45:
[...]

Ik baseer het nergens op, alleen het lijkt me dat wanneer je 50% korting gaat geven op abonnementen er binnenkort nieuwe abonnementen worden toegevoegd. Zal niet goed zijn voor de verkoopcijfers om dan weer het volledige 100% ervoor te vragen. Kom je niet echt serieus over als je wel 3 maanden met de helft kan strooien..
quote:
Chris.nl schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:53:
T-Mobile had ook een 50% actie voordat ze met nieuwe abbo's kwamen. Vrij logisch idee.
Die 50% is alleen geen 50%, als je kijkt naar de prijzen waartegen deze abo's zijn geÔntroduceerd vorig jaar. Meer dan 25-30% is het niet. Mooi staaltje marketing. :p
nieuws: Vodafone presenteert nieuwe abonnementen met grotere databundels
quote:
oohh schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:01:
[...]

Vodafone heeft elk jaar begin april nieuwe abonnementen ;)
Klinkt wel aannemelijk dat er dan nieuwe abo's komen idd. :)

• Draicon
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-02 20:42
quote:
Richh schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:13:
[...]

De Red Essential was met korting voorheen 26 euro, maar het normale tarief zonder korting was 36 euro. Op dat abonnement zit er dus tov normale prijs wel 50% korting. Als je het vergelijkt met die 26 euro dan is 't geen 50% uiteraard. Adviesprijs ŗ la Media Markt is niet verhoogd in hun geval. Het kortingspercentage is alleen veel meer naar voren gebracht in de reclameuitingen.

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
Draicon schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:46:
[...]

De Red Essential was met korting voorheen 26 euro, maar het normale tarief zonder korting was 36 euro. Op dat abonnement zit er dus tov normale prijs wel 50% korting. Als je het vergelijkt met die 26 euro dan is 't geen 50% uiteraard. Adviesprijs ŗ la Media Markt is niet verhoogd in hun geval. Het kortingspercentage is alleen veel meer naar voren gebracht in de reclameuitingen.
Na verloop abonnment gingen ze ook nog omhoog. Wellicht dat ze die prijs als uitgangpunt hebben genomen. Ben even te lui om dat na te zoeken.

• awenger
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-02 13:52
1 februari mijn oude Red Essential abo (300 min/sms, 2 GB, §22,20p/m) verlengd naar een Red Super (onb. min/SMS, 12GB, §25p/m). Prima deal....
Plus daarboven op de voordelen van het direct in de hele EU kunnen gebruiken en gratis Multisim.

Het enige jammere is dat ik bij nader inzien voor een euro meer in de maand liever voor een 1 jarig abonnement had gekozen. Ondanks de mooie toezeggingen op de website heb ik al 4x nul op rekest gekregen via de telefoon en het formulier op de website. Ik zou het toestel moeten terugsturen om de hele bestelling te annuleren en dan een nieuwe bestelling moeten doen. Daarmee haalt Vodafone een hoop rompslomp op de hals voor een simpele administratieve wijziging.

Dat wordt een briefje sturen.......

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:09

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

quote:
P.K. schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:23:
Die 50% is alleen geen 50%, als je kijkt naar de prijzen waartegen deze abo's zijn geÔntroduceerd vorig jaar. Meer dan 25-30% is het niet. Mooi staaltje marketing. :p
nieuws: Vodafone presenteert nieuwe abonnementen met grotere databundels
Complete bullshit van VF als je het mij vraagt }:|

Je post daar een artikel uit gepubliceerd in maart. En dit is er eentje van November: nieuws: Vodafone schaft roamingkosten af voor klanten met Red- en Black-abonn....

Ik heb erover getweet
Hun antwoord:
quote: vodafone
De prijzen die je ziet via de bijgevoegde link betreffen de sim only prijzen (met korting) van onze abonnementen. Zie voor de tarieven van Red tussen 4 april 2016 en 21 november ook https://www.vodafone.nl/_...fone_red_4_april_2016.pdf …. ^ST
quote: ik
Ik vrgelijk huidige sim-only prijzen met voorgaande. De prijzen in die pdf zijn op geen enkel moment doorberekend aan de klant.
quote: vodafone
De prijzen zijn altijd weergegeven in onze tarieven. Indien je de prijzen wil vergelijken raad ik je aan de prijzen mťt korting te vergelijken. Ik wens je in ieder geval nog een fijne avond verder. ^ST
Tja, je kunt natuurlijk ook gewoon net doen alsof je het hele jaar door korting geeft terwijl je de prijzen in de voorwaarden kunstmatig hoog houdt 8)7

Ik zal niet ontkennen dat ze nu een stuk lager zijn dan voorheen, maar die "oude prijzen" zijn ronduit gelul :)

Anyway... Ik kwam hier eigenlijk naartoe met een vraag :P. In dat t.net artikel wat ik zojuist postte noemde een vroegtijdige afschaffing van de roaming kosten. Bij de nieuwe abonnementen lees ik daar niets meer over. Doen ze daar niet meer aan?

.oisyn wijzigde deze reactie 10-02-2017 02:33 (6%)

In the game of chess, you can never let your adversary see your pieces.

• Jordyz
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 02:29:
[...]

Complete bullshit van VF als je het mij vraagt }:|

Je post daar een artikel uit gepubliceerd in maart. En dit is er eentje van November: nieuws: Vodafone schaft roamingkosten af voor klanten met Red- en Black-abonn....

Ik heb erover getweet
Hun antwoord:

[...]

[...]

[...]

Tja, je kunt natuurlijk ook gewoon net doen alsof je het hele jaar door korting geeft terwijl je de prijzen in de voorwaarden kunstmatig hoog houdt 8)7

Ik zal niet ontkennen dat ze nu een stuk lager zijn dan voorheen, maar die "oude prijzen" zijn ronduit gelul :)

Anyway... Ik kwam hier eigenlijk naartoe met een vraag :P. In dat t.net artikel wat ik zojuist postte noemde een vroegtijdige afschaffing van de roaming kosten. Bij de nieuwe abonnementen lees ik daar niets meer over. Doen ze daar niet meer aan?
Alleen de RED en Black varianten, daar kan je van je bundel gebruik maken in Europa.
De Start en de Smart abonnementen hebben dit niet maar ook die moeten in de zomer dat toestaan.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

quote:
Jordyz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 07:42:
[...]

Alleen de RED en Black varianten, daar kan je van je bundel gebruik maken in Europa.
De Start en de Smart abonnementen hebben dit niet maar ook die moeten in de zomer dat toestaan.
Dat was idd de deal die ze voor februari gaven. Hoe weet je zo zeker dat dat nog steeds geldt? Ik vind er niets meer over op de site.

.oisyn wijzigde deze reactie 10-02-2017 12:08 (54%)

• Jordyz
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:07:
[...]

Dat was idd de deal die ze voor februari gaven. Hoe weet je zo zeker dat dat nog steeds geldt? Ik vind er niets meer over op de site.
In februari heb ik een abonnement afgesloten die dezelfde voorwaarden heeft.
Of hoe bedoel je? De abonnementen zelf zijn toch (nog) niet veranderd?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

Nou ja, de prijzen zijn nu anders, en ik zie het er niet meer bij staan :). Hoe weet jij zo zeker dat die voorwaarden voor jou gelden? Maar misschien zit ik er gewoon overheen te lezen hoor.

.edit: Ja dus: https://www.vodafone.nl/s...ement/overzicht/#vakantie :P

.oisyn wijzigde deze reactie 10-02-2017 13:06 (18%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach, ik ga nu van 60 naar 28 euro/maand, voor mij 50% :P Had er nog wel 2 euro vanaf kunnen krijgen via F&F, maar vond het zo wel even best.

• Jordyz
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:02:
Nou ja, de prijzen zijn nu anders, en ik zie het er niet meer bij staan :). Hoe weet jij zo zeker dat die voorwaarden voor jou gelden? Maar misschien zit ik er gewoon overheen te lezen hoor.

.edit: Ja dus: https://www.vodafone.nl/s...ement/overzicht/#vakantie :P
Ik heb er zelfs nog een e-mail over gekregen dat mijn bundel ook gewoon in Europa verkrijgbaar is..
Abonnement vorige week telefonisch afgesloten en toen noemde de verkoper het ook nog op..

Ik wist niet eens dat het veranderd was.

[/quote]
Bij ons kun je zonder extra kosten je Red of Black abonnement gebruiken in de Europese Unie en enkele andere europese landen. Zolang je binnen je bundel blijft natuurlijk. En je maakt gebruik van het grootste 4G netwerk in het buitenland.
[quote]

Dit staat wel op de website? Lijkt me eerlijk gezegd dat het er nog steeds erbij zit?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:04:
Ach, ik ga nu van 60 naar 28 euro/maand, voor mij 50% :P Had er nog wel 2 euro vanaf kunnen krijgen via F&F, maar vond het zo wel even best.
Tja, ik heb nu een Red 1.5GB voor §21. Vorige maand belde ze me voor een verlenging. Dan mocht ik dus §26 gaan betalen |:(. Ik heb ronduit gezegd dat als ze niets aan de prijs konden doen ik genoodzaakt was om over te stappen naar bijv. Tele2. Dat konden ze niet. 2 weken later zijn de prijzen aangepast :').

Eigenlijk moet ik nog steeds overstappen, gewoon uit principe. §22 voor 10GB bij Tele2 is best een goede deal. Maar §26 voor 12GB (via F&F) met een beter netwerk en betere EU voorwaarden (die bovendien meteen ingaan) klinkt toch ook wel heel interessant :)
quote:
Jordyz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:14:
Dit staat wel op de website? Lijkt me eerlijk gezegd dat het er nog steeds erbij zit?
Ja dat zei ik net ;)

.oisyn wijzigde deze reactie 10-02-2017 13:19 (29%)

• Jordyz
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:16:
[...]

Tja, ik heb nu een Red 1.5GB voor §21. Vorige maand belde ze me voor een verlenging. Dan mocht ik dus §26 gaan betalen |:(. Ik heb ronduit gezegd dat als ze niets aan de prijs konden doen ik genoodzaakt was om over te stappen naar bijv. Tele2. Dat konden ze niet. 2 weken later zijn de prijzen aangepast :').

Eigenlijk moet ik nog steeds overstappen, gewoon uit principe. §22 voor 10GB bij Tele2 is best een goede deal. Maar §26 voor 12GB (via F&F) met een beter netwerk en betere EU voorwaarden (die bovendien meteen ingaan) klinkt toch ook wel heel interessant :)

[...]

Ja dat zei ik net ;)
Ooooh goeiemorgen zeg..

Klopt ik zie het er nu pas erbij staan :P

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:16:
[...]
Plus dat je na verbruik databundel bij Vodafone gratis afgeknepen internet overhoud, dus nog kan appen. Bij Tele2 heb je niets meer.

Ik heb een paar maand bij Tele2 gezeten, wat mij betreft was het netwerk prima of zelfs iets beter ontvangst dan bij Vodafone. Ben nu puur weer terug bij Vodafone omdat ze op dit moment betere abonnementen hebben.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

quote:
Chris.nl schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:36:
[...]

Plus dat je na verbruik databundel bij Vodafone gratis afgeknepen internet overhoud, dus nog kan appen. Bij Tele2 heb je niets meer.
Wordt het afgeknepen ja? Mijn ervaring is dat het gewoon onafgeknepen doorloopt en dat je daar dan ook voor betaalt. Maar goed, ik zat met mijn 1,5GB amper aan de limiet, en ik kan me niet voorstellen dat ik 12GB makkelijk opmaak. Daarbij wel de kanttekening dat ik er momenteel wel rekening mee hou dat ik maar 1,5GB heb en daardoor dus zoveel mogelijk van WiFi gebruik maak. En ik heb Windows Phone, die 3 beschikbare apps zullen niet zoveel data verbruiken :+
quote:
Ik heb een paar maand bij Tele2 gezeten, wat mij betreft was het netwerk prima of zelfs iets beter ontvangst dan bij Vodafone. Ben nu puur weer terug bij Vodafone omdat ze op dit moment betere abonnementen hebben.
Klopt, mijn vrouw heeft inmiddels een jaar Tele2 en is daar heel tevreden mee. Wel eens een keer gehad in de middle of nowhere dat zij geen bereik meer had en ik nog wel. Wat mij persoonlijk stoort is dat ik rond de spits amper bereikbaar ben wegens drukte op de zendmast rond Utrecht Centraal (ik werk in een aangelegen kantoorpand)

.oisyn wijzigde deze reactie 10-02-2017 16:10 (4%)

• vdiermen
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12:20
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Wordt het afgeknepen ja? Mijn ervaring is dat het gewoon onafgeknepen doorloopt en dat je daar dan ook voor betaalt.
Is wel een gratis blox die je aan moet zetten

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

Ik heb het gedaan. Ik heb mijn ziel weer voor een jaar verkocht aan Vodafone, tegen al mijn principes in :'(

• AnthonyR
  • Registratie: april 2011

AnthonyR

Xbox One: MiachiRS | Forza 6

Ik wacht nog even tot de nieuwe abonnementen. Bereik van het Vodafone netwerk is voor mij erg goed, zie niet een directe reden om te switchen.

• Deadsy
quote:
AnthonyR schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:02:
Ik wacht nog even tot de nieuwe abonnementen. Bereik van het Vodafone netwerk is voor mij erg goed, zie niet een directe reden om te switchen.
Ik denk dat de enige echte toevoeging iets gaat zijn dat je korting krijgt als je ook klant bent bij Ziggo ofzo.

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

quote:
Deadsy schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:46:
[...]

Ik denk dat de enige echte toevoeging iets gaat zijn dat je korting krijgt als je ook klant bent bij Ziggo ofzo.
Denk je dat ze niet met een antwoord komen op t-mobile?

We nominate you to find out and report back.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuurģ

Demotivational Speaker

Ze zijn toch ook nooit echt met een antwoord op Tele2 gekomen? Vodafone is gewoon geen prijsvechter.

.oisyn wijzigde deze reactie 13-02-2017 00:28 (23%)

• Deadsy
quote:
EWK schreef op maandag 13 februari 2017 @ 00:08:
[...]

Hangt er vanaf of ze klanten gaan verliezen en of Tmobile klanten gaat winnen.

• Jordyz
quote:
EWK schreef op maandag 13 februari 2017 @ 00:08:
[...]

Ik verwacht van niet.

Vodafone is nooit echt een prijsvechter geweest naar mijn idee. Vodafone heeft een redelijk goede naam in Nederland maar ook in het buitenland. Vooral met de EU-bundels zijn zei altijd goedkoper geweest dan anderen.

Ik zal niet zeggen dat Vodafone zichzelf verkoopt net zoals bij Apple maar ze hebben daar in ieder geval wel een goede marketing afdeling en netwerk crew! :P

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
SinergyX schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:04:
Ai, toch een gemiste kans. Bij F&F gaat na verloop contract het maandbedrag niet omhoog. De vorige keer dat er een soortgelijke actie was, was ongeveer 2012. Sommige tweakers hebben nog steeds een 11Gb data abonnement lopen voor 17 tot 21 euro p.m.

• Kenan82
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21-02 22:22
Ben zojuist gebeld door Vodafone. Mijn abonnement loopt 31 mei af. Heb verlengd met sim only en die gaat dan meteen in. Voorheen gingen sim only verlengingen na het einde van de contractsdatum in. Dat is mooi meegenomen.
Meer data voor minder abonnementskosten kosten.

Bij Vodafone F&F wel een eurotje p.m. Goedkoper.

Ook de eerste 3 maanden onbeperkt data en 3 maanden Netflix.

• cypher21
  • Laatst online: 13:20
Ik mag ook weer verlengen.

Via F&F Red Super voor § 25 lijkt me wel een prima aanbod, maar zit te twijfelen of ik niet beter even kan wachten.
Ik gok dat Ziggo met combinatie deals gaat komen, en heb inmiddels ook een Ziggo contract wat maandelijks opzegbaar is..

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• TheFlexos
  • Registratie: mei 2015
  • Nu online
quote:
cypher21 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:34:
Ik mag ook weer verlengen.

Via F&F Red Super voor § 25 lijkt me wel een prima aanbod, maar zit te twijfelen of ik niet beter even kan wachten.
Ik gok dat Ziggo met combinatie deals gaat komen, en heb inmiddels ook een Ziggo contract wat maandelijks opzegbaar is..
Inderdaad komen ze binnenkort met deals: http://www.emerce.nl/nieu...aart-geconvergeerd-aanbod Ik zit er ook aan te denken. Ik hoop dat ik niet duurder uit en ben en in ieder geval een extra zenderpakket krijg.
Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*