Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 08:51
Patrick89 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:10:
[...]

Het standaard red abonnement (3 > 5 gb) is van 29 euro naar 27 euro gegaan.
Maar anderzijds noem maar eens een goed alternatief... Tele2 zit ik nou persoonlijk ook niet op te wachten of zo..

Kijkende bij t-mobile wordt ik ook niet echt enthousiast
Het interessante is bij Tele2 dan weer dat je het eerst even kan proberen middels een maandelijks opzegbaar abonnement. Tevreden? Dan zet je 'm voor 1 of 2 jaar vast. Is het niets? Dan kijk je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 19:56
Ik was inderdaad gelukkig met vodafone, Had een smart abo met 500 MB omdat ik meestal wel wifi heb en weiger om als motorrijder onderweg te bellen... Kan verlengen sinds 1 april en nu is een iphone 6s ineens ruim 100 euro duurder dan hiervoor bij vodafone zelf. Via coolblue is het verschil nog groter.
Tele2.. laat maar, 1 jaar geleden tijdelijk zo'n abbo gehad maar dat was het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:46
1 jaar geleden mijn abonnement met 12mnd verlengd (Apple iPhone 6 64gb).

Abo: RED, 6GB onb/onb: 29.50 p.m. - bijbetalen 350+

Gister geïnformeerd via de chat, de "aanbieding" die ze me konden doen met de iPhone 6S 64gb was RED (5gb data) of RED super (12gb data), 51eu en 57eu per maand en 1malig 100eu voor 24 maanden, nou reken maar uit.

Vóór het doorvoeren van de nieuwe abonnementsvormen was ik voor 12 maanden met RED super 800eu kwijt aan het einde van de streep..het maandbedrag was dan om en nabij 35eu.

Overigens ben ik al ongeveer 14 jaar klant bij Vodafone. Nu ook maar oriënteren of het ergens beter kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Rebel-Rebel op 05-04-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 23:19
Ik mag ook verlengen en overweeg serieus Tele2. M'n zus is er heel tevreden over en we wonen in dezelfde omgeving ongeveer. Heb ik een s7 Edge met 4gb en rest onbeperkt voor €40 per maand en toestel kost €15. Bij Vodafone moet ik bijna €400 bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:22

Patrick89

PSN : Gamesource

Robehr schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:20:
Ik mag ook verlengen en overweeg serieus Tele2. M'n zus is er heel tevreden over en we wonen in dezelfde omgeving ongeveer. Heb ik een s7 Edge met 4gb en rest onbeperkt voor €40 per maand en toestel kost €15. Bij Vodafone moet ik bijna €400 bijleggen.
http://www.4gdekking.nl/
Praktisch probleem alleen met 4G , praktijk wijst uit dat deze kaart klopt qua dekking (Kennis met Tele2) ;w
Persoonlijk zou ik eerder t-mobile overwegen, die geven nog korting als je vriend/vriendin daar ook zit.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
nielsdiy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:54:
[...]

Dat laatste is zeker waar, maar als je van de ene op de andere dag de prijzen met bijna de helft verhoogt, lijkt me dat voldoende reden om te klagen.
Dat de concurrentie dit soort prijzen al geruime tijd hanteert, doet er dan niet toe.
Klagen mag je natuurlijk altijd. Maar niet alle prijzen zijn met de helft gestegen.
Ik geef toe, de prijzen zijn gewoon omhoog gegaan en ja ook ik vind het soms duur worden voor wat je krijgt en ook ik ben een Nederlander die het liefst zoveel mogelijk voor weinig wil. Maar ik ben ook een persoon die voor service gaat en daarvoor liever iets meer betaal dan slechte service als er een probleem is.

Maar je bent ook vrij om over te stappen als je de prijzen te duur vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:11
Punt is juist dat Vodafone zich gedraagd als een stunttelco qua service. Daarvan zijn iets teveel voorbeelden te vinden. Ook is hun 4G kaart maar marginaal beter dan Tele2. Met Tele2 valt mijn verbinding maar 2x weg op weg naar huis, terwijl het normaal 3-4x was met Vodafone. ;)

Het lijkt wel de introductie van de Red abonnementen all over again met dit prijsbeleid.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb een vraagje mbt het opzeggen van mijn contract. Heb nog ongeveer een half jaar contract lopen bij Vodafone maar wil eigenlijk mijn telefoonnummer meenemen naar mijn nieuwe werkgever. Mijn huidige abonnement zou dan naar mijn vrouw kunnen, aangezien zij kan verlengen.

Vodafone geeft echter aan dat het niet mogelijk is. Kan het abonnement wel overzetten naar mijn vrouw, maar niet het nummer loskoppelen. Ook als ik mijn abonnement opzeg en een nieuwe afsluit moet ik alsnog de afkoopsom betalen.

Heeft iemand een idee hoe ik toch mijn nummer mee kan nemen zonder de resterende maanden van mijn contract te moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:37
KappuhH schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:02:
Heb een vraagje mbt het opzeggen van mijn contract. Heb nog ongeveer een half jaar contract lopen bij Vodafone maar wil eigenlijk mijn telefoonnummer meenemen naar mijn nieuwe werkgever. Mijn huidige abonnement zou dan naar mijn vrouw kunnen, aangezien zij kan verlengen.

Vodafone geeft echter aan dat het niet mogelijk is. Kan het abonnement wel overzetten naar mijn vrouw, maar niet het nummer loskoppelen. Ook als ik mijn abonnement opzeg en een nieuwe afsluit moet ik alsnog de afkoopsom betalen.

Heeft iemand een idee hoe ik toch mijn nummer mee kan nemen zonder de resterende maanden van mijn contract te moeten betalen?
Dat gaat niet.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
KappuhH schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:02:

Je zou aan je werkgever kunnen vragen of hij/zij bereid is jouw abonnement over te nemen.
Dat lijkt me in dit geval de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Señor Sjon schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:04:
Ook is hun 4G kaart maar marginaal beter dan Tele2. Met Tele2 valt mijn verbinding maar 2x weg op weg naar huis, terwijl het normaal 3-4x was met Vodafone. ;)
Dat hangt er vanaf waar je woont. Volgens bovengenoemde website heeft Tele2 nauwelijks 4G in grote delen van het noorden, oosten en zuiden van het land. In de randstad maakt het vast weinig uit, maar hierdoor is Tele2 voor mij geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:49
Meer mensen last van het niet kunnen inloggen in My Vodafone na migratie nieuw systeem? Heb een bel-sms-web met 14GB, maar bij het inloggen vraagt die om een e-mail adres te registreren. Maar telkens krijg ik een foutmelding, en kom daardoor dus niet meer in My Vodafone. Heb vanmiddag contact met de klantenservice gehad, maar die kunnen mijn nummer in geen enkel systeem meer vinden...Ik word vrijdag teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:57

pinda powerrr

Slow down...

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:10:
Meer mensen last van het niet kunnen inloggen in My Vodafone na migratie nieuw systeem? Heb een bel-sms-web met 14GB, maar bij het inloggen vraagt die om een e-mail adres te registreren. Maar telkens krijg ik een foutmelding, en kom daardoor dus niet meer in My Vodafone. Heb vanmiddag contact met de klantenservice gehad, maar die kunnen mijn nummer in geen enkel systeem meer vinden...Ik word vrijdag teruggebeld.
Via de app kom ik er gewoon in.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
pinda powerrr schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:27:
[...]

Via de app kom ik er gewoon in.
Erg vreemd, ook via de app lukt het niet. Vraagt dan om een e-mail adres aan te maken, omdat men tegenwoordig via e-mail moet inloggen op My Vodafone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
De prijzen op de Friends and Family website sim only zijn om te lachen. Tele2 is veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:33:
Erg vreemd, ook via de app lukt het niet. Vraagt dan om een e-mail adres aan te maken,
omdat men tegenwoordig via e-mail moet inloggen op My Vodafone.
Heel dat inloggen op de app was een drama, paar maanden geleden heb ik dat ook 12x gedaan...
Via een telefoonnummer, via e-mail, wachtwoord vergeten, account aangemaakt, blablabla, uiteindelijk gelukt.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
Waar zit het verschil in bij Vodafone?

Tele2 - 2 jaar - 8GB data - 49eu p.m. - 0eu toestel = 1176eu
T-mob - 2 jaar - 6GB data - 29.50 p.m. - 477eu toestel = 1185eu
Vodafone - 2 jaar - 12GB - 48eu - 312eu toestel = 1464eu

Wil Vodafone nu echt beweren dat 4/6GB data 300eu kost bij hun? Grapjassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Rebel-Rebel schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:35:
Waar zit het verschil in bij Vodafone?

Tele2 - 2 jaar - 8GB data - 49eu p.m. - 0eu toestel = 1176eu
T-mob - 2 jaar - 6GB data - 29.50 p.m. - 477eu toestel = 1185eu
Vodafone - 2 jaar - 12GB - 48eu - 312eu toestel = 1464eu

Wil Vodafone nu echt beweren dat 4/6GB data 300eu kost bij hun? Grapjassen.
En wanneer je de toestelbijdrage bij Tele2 en Vodafone in één keer aftikt, zoals het in je voorbeeld bij T-Mobile het geval lijkt? Dat scheelt doorgaans nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
Dan zou je sowieso uit moeten gaan van 1 jaar, als je dat doet zit er nog steeds een verschil van 200/300eu bij Vodafone afhankelijk van het abo dat je kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb net contact gehad met Coolblue, ik kan mijn contact verlengen, en wou eens kijken wat een toestel met een Vodafone abbo zou kosten.

Dus ik kijk op de website, 799 euro voor een S7 Edge, i.c.m. met een Red Abbo, zonder bij te betalen voor een abonnement kost het toestel in eens 817 euro, met een 1 jarig abonnement werd hij nog duurder...

Huh... denk ik, das nieuw... Smartphones die duurder worden bij het aangaan van een abonnement, dus ik denk, ff kijken hoe het met de Note 4 zit (mijn huidige toetstel)

Los, 569 euro.... Met abonnement 624 euro.... Dit kan niet goed zijn denk ik, dus ik start een chat met Coolblue, blijken de meeste prijzen i.c.m. Vodafone Red abonnement verkeerd op de website te staan... In eens een aantal zwetende mannen wist de vriendelijke support dame mij te vertellen...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:08
Bullet NL schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:36:
Dit kan niet goed zijn denk ik, dus ik start een chat met Coolblue, blijken de meeste prijzen i.c.m. Vodafone Red abonnement verkeerd op de website te staan... In eens een aantal zwetende mannen wist de vriendelijke support dame mij te vertellen...
Vraag is dan: wanneer is dat hersteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondaar313
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-04 10:56
Had voor de chef eind maart al een Iphone 6s met het oude Red abonnement verlenging besteld bij de mediamarkt, onbeperkt/onbeperkt/3GB a 44 euro per maand, toestel gratis.

SMS code ter verificatie wel ontvangen, maar de bevestiging nooit, blijkbaar ergens iets mis gegaan. Twee dagen later ook een Iphone 6 bij de mediamarkt besteld voor moeders en dat ging soepel, 2 dagen later toestel in huis.

Rouwig was ik er echter niet om toen ik de actie van Coolblue eind maart zag, 37 euro voor 300 min/2GB en 39 euro voor onbeperkt/3GB, bij verlenging, Iphone 6s (16GB) gratis.

Als ik het nu zou willen bestellen, mag er 54 euro afgetikt worden eer het toestel gratis is en krijg je onbeperkt/5GB

Het is één grote stuiterbal die telecom prijzen, het fluctueert de pan uit...

Oktober vorig jaar heb ik een verlenging afgesloten met een Samsung S6, onbeperkt/3GB voor 34 euro p/m. Toestel 85 euro, maar die kon ik zo goed als wegstrepen tegen de cashback actie t.w.v. 75 euro van Samsung.

Op de vraag ''waarom krijg ik bij externe aanbieders betere deals dan bij jullie direct?'' kreeg ik het mooie antwoord; 'Wij doen grote investeringen aan ons netwerk'... right :D

Lijkt erop dat ze van plan zijn die investeringen vanaf nu terug te gaan verdienen, de korting van 2 euro per maand bij verlenging is er ook uit gesloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondaar313
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-04 10:56
*knip* discussies over andere providers dan Vodafone horen hier niet thuis...

[ Voor 84% gewijzigd door Bullet NL op 07-04-2016 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondaar313 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:24:
Had voor de chef eind maart al een Iphone 6s met het oude Red abonnement verlenging besteld bij de mediamarkt, onbeperkt/onbeperkt/3GB a 44 euro per maand, toestel gratis.

SMS code ter verificatie wel ontvangen, maar de bevestiging nooit, blijkbaar ergens iets mis gegaan. Twee dagen later ook een Iphone 6 bij de mediamarkt besteld voor moeders en dat ging soepel, 2 dagen later toestel in huis.

Rouwig was ik er echter niet om toen ik de actie van Coolblue eind maart zag, 37 euro voor 300 min/2GB en 39 euro voor onbeperkt/3GB, bij verlenging, Iphone 6s (16GB) gratis.

Als ik het nu zou willen bestellen, mag er 54 euro afgetikt worden eer het toestel gratis is en krijg je onbeperkt/5GB

Het is één grote stuiterbal die telecom prijzen, het fluctueert de pan uit...

Oktober vorig jaar heb ik een verlenging afgesloten met een Samsung S6, onbeperkt/3GB voor 34 euro p/m. Toestel 85 euro, maar die kon ik zo goed als wegstrepen tegen de cashback actie t.w.v. 75 euro van Samsung.

Op de vraag ''waarom krijg ik bij externe aanbieders betere deals dan bij jullie direct?'' kreeg ik het mooie antwoord; 'Wij doen grote investeringen aan ons netwerk'... right :D

Lijkt erop dat ze van plan zijn die investeringen vanaf nu terug te gaan verdienen, de korting van 2 euro per maand bij verlenging is er ook uit gesloopt...
Daarvoor in de plaats krijg je 3 maanden Netflix, TV Anywhere of Napster. Dat in combinatie met 3 maanden onbeperkt data kan leuk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hm, sinds vandaag ga ik veel met de trein reizen en ik merk dat m'n onbeperkt data abootje wel fijn is, maar 3G is niet echt heel erg ideaal is in de trein. Ik merk ook dat m'n foon wat moeite heeft met het opbouwen (en in stand houden van) de verbinding. Dus, sowieso tijd voor een nieuwe telefoon, welke ik los aanschaf.

Zijn er hier zakelijke lui die nog de oude Mobiel Nationaal BloX hebben? Oftewel: onbeperkt data voor een tientje? Ik verstook nu maandelijks tussen de 4 en 12 GB. Mijn telefoon weet niet wat wifi is.

Nu klinkt onbeperkt data wel lekker (en hell, dat is het ook!) maar toch zou een 2e simkaart voor m'n mobile hotspot en laptop wel een fijn iets zijn. En ach, ik kan ook gewoon m'n wifi aanzetten op m'n foon. Ik moet alleen wat minder opscheppen tegen m'n vrienden bij het verlies van m'n onbeperkt data abootje. Daarnaast zal ik mogelijk veel meer data gaan gebruiken in de trein, want ja, verveling & eventueel wat laptop werk.

Maargoed, ik heb de deur op een kier gezet bij Vodafone (via Social Media) dat ik wel wil onderhandelen (ze bellen me ongeveer 10 keer per jaar of ik wil upgraden) maar dan zeggen ze: bel sales maar. Eigenlijk zie ik dat als teveel moeite, maar denken jullie dat ik via loyalty iets kan bereiken? Ik wilde niet meer gaan betalen dan de 35 euro dat ik nu doe, maar het minimale dat ik nodig heb is een RED Super abonnement.

/edit: Ligt het aan mij of loopt de zakelijke markt flink achter op de particuliere?

[ Voor 7% gewijzigd door Bolk op 07-04-2016 20:29 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Voor een 1-jarig RED Super sim only betaal je via F&F €34 per maand (€33 bij 2 jaar).
Mooi binnen je budget dus!

Excuus, gaat om zakelijk zie ik..

[ Voor 16% gewijzigd door ponkrucker op 07-04-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bolk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:19:
Hm, sinds vandaag ga ik veel met de trein reizen en ik merk dat m'n onbeperkt data abootje wel fijn is, maar 3G is niet echt heel erg ideaal is in de trein. Ik merk ook dat m'n foon wat moeite heeft met het opbouwen (en in stand houden van) de verbinding. Dus, sowieso tijd voor een nieuwe telefoon, welke ik los aanschaf.

Zijn er hier zakelijke lui die nog de oude Mobiel Nationaal BloX hebben? Oftewel: onbeperkt data voor een tientje? Ik verstook nu maandelijks tussen de 4 en 12 GB. Mijn telefoon weet niet wat wifi is.

Nu klinkt onbeperkt data wel lekker (en hell, dat is het ook!) maar toch zou een 2e simkaart voor m'n mobile hotspot en laptop wel een fijn iets zijn. En ach, ik kan ook gewoon m'n wifi aanzetten op m'n foon. Ik moet alleen wat minder opscheppen tegen m'n vrienden bij het verlies van m'n onbeperkt data abootje. Daarnaast zal ik mogelijk veel meer data gaan gebruiken in de trein, want ja, verveling & eventueel wat laptop werk.

Maargoed, ik heb de deur op een kier gezet bij Vodafone (via Social Media) dat ik wel wil onderhandelen (ze bellen me ongeveer 10 keer per jaar of ik wil upgraden) maar dan zeggen ze: bel sales maar. Eigenlijk zie ik dat als teveel moeite, maar denken jullie dat ik via loyalty iets kan bereiken? Ik wilde niet meer gaan betalen dan de 35 euro dat ik nu doe, maar het minimale dat ik nodig heb is een RED Super abonnement.
Misschien kan je je best doen om je huidige abonnement te behouden en ze bellen of je de 4G-Blox aangesloten kan krijgen €2,50 per maand. Als een medewerker dan zegt dat dit technisch niet mogelijk is, het een uurtje - dag later gewoon opnieuw proberen. De ene medewerker weet meer, kan beter 'out of the box' denken dan de ander.

Zo heb ik destijds op mijn 11GB consumenten abonnement toegang gekregen tot de zakelijke office.vodafone.nl APN omdat mijn geïmporteerde telefoon de live.vodafone.nl APN niet slikte.
Technisch was dit niet mogelijk totdat de 3e klantenservice medewerker moeite ging doen, contact opnam met een andere afdeling en ze 'via een omweg' het toch voor elkaar kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Chris.nl schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:33:
[...]

Misschien kan je je best doen om je huidige abonnement te behouden en ze bellen of je de 4G-Blox aangesloten kan krijgen €2,50 per maand. Als een medewerker dan zegt dat dit technisch niet mogelijk is, het een uurtje - dag later gewoon opnieuw proberen. De ene medewerker weet meer, kan beter 'out of the box' denken dan de ander.
Goeie, die ga ik morgen even proberen!

Net toch even gebeld. Puur ter informatie. Ze zei wel dat het zakelijk mogelijk is om een particulier abonnement te koppelen, dus ook de RED Super en de BLACK abo's. Morgen bel ik wel eens even voor die 4G BloX.

Wel apart dat Vodafone Zakelijk mij via Twitter doorverwijst naar particulier. Maargoed, het zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:57
Zijn de prijzen van de S7 op F&F aangepast of lijkt het zo? met red kost het 43 p/m terwijl begin van de week 50 p/m was volgens mij.

Volgens mij betreft het een prijsfout op F&F https://directsales.vodaf...mily/orderform/14481/6541. Uit ervaring weet ik dat ze niet moeilijk doen prijsfouten, maar je moet meestal er wel even achter aan.

[ Voor 45% gewijzigd door karakedi op 07-04-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:37:
[...]

Goeie, die ga ik morgen even proberen!

Net toch even gebeld. Puur ter informatie. Ze zei wel dat het zakelijk mogelijk is om een particulier abonnement te koppelen, dus ook de RED Super en de BLACK abo's. Morgen bel ik wel eens even voor die 4G BloX.

Wel apart dat Vodafone Zakelijk mij via Twitter doorverwijst naar particulier. Maargoed, het zal wel.
Af en toe is het voor zakelijke lui gunstiger om een particulier abonnement te nemen. Uiteraard blijft alles op naam van je bedrijf staan, alleen heb je niet meer de voordelen zoals onbeperkt bellen in het buitenland, naar het buitenland bellen, zakelijk aanspreekpunt, etc. Succes! :)
karakedi schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:00:
Zijn de prijzen van de S7 op F&F aangepast of lijkt het zo? met red kost het 43 p/m terwijl begin van de week 50 p/m was volgens mij.

Volgens mij betreft het een prijsfout op F&F https://directsales.vodaf...mily/orderform/14481/6541. Uit ervaring weet ik dat ze niet moeilijk doen prijsfouten, maar je moet meestal er wel even achter aan.
Ik denk inderdaad dat ze een foutje gemaakt hebben! Als je naar de toestelprijs kijkt bij de Red Super schiet 'ie weer omhoog.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:38:
[...]

Af en toe is het voor zakelijke lui gunstiger om een particulier abonnement te nemen. Uiteraard blijft alles op naam van je bedrijf staan, alleen heb je niet meer de voordelen zoals onbeperkt bellen in het buitenland, naar het buitenland bellen, zakelijk aanspreekpunt, etc. Succes! :)
Ja ik merk het. Net idd gehoord dat het niet 'technisch mogelijk' is om 4G BloX te activeren op mijn abonnement. Nu is RED Super 12G best interessant, en neem gemakshalve aan dat een eventuele BLACK upgrade tussendoor ook niet zo moeilijk is. Loyalty bestaat niet meer werd mij verteld. Ik ga RED Super overwegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longzeh12
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 12:03
En bedankt, gelijk maar besteld.... 8)7 Al had ik geen nieuwe telefoon nodig, maar mijn abbo was afgelopen.
Besteld met een 1 jaar abbo. Ga nu van de 3gb oud red naar de 5gb nieuwe red voor een euro minder. De s7 edge kost dan over de 12 maanden 540 euro. Geen slechte deal, als men gaat leveren...
karakedi schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:00:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:00:
[...]

Ja ik merk het. Net idd gehoord dat het niet 'technisch mogelijk' is om 4G BloX te activeren op mijn abonnement. Nu is RED Super 12G best interessant, en neem gemakshalve aan dat een eventuele BLACK upgrade tussendoor ook niet zo moeilijk is. Loyalty bestaat niet meer werd mij verteld. Ik ga RED Super overwegen..
Sterker nog, je kan maandelijks kosteloos tussen de RED (inclusief BLACK) abonnementen wisselen. Mocht je na een aantal maanden minder data gebruiken, kan je gewoon downgraden naar de normale RED. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bolk schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:00:
[...]

Ja ik merk het. Net idd gehoord dat het niet 'technisch mogelijk' is om 4G BloX te activeren op mijn abonnement.
Dat viel te verwachten, ik zou het nog een paar keer proberen / doorvragen of ze het met een omweg aan de praat kunnen krijgen / een expert er naar kan kijken. Wellicht is het een 'long shot' maar zoals ik zei, ik kreeg bij de 3e keer bellen ook iets voor elkaar wat technisch niet mogelijk was.

Aan de andere kant is het 12GB abonnement natuurlijk ook een goede optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Chris.nl schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:01:
[...]

Dat viel te verwachten, ik zou het nog een paar keer proberen / doorvragen of ze het met een omweg aan de praat kunnen krijgen / een expert er naar kan kijken. Wellicht is het een 'long shot' maar zoals ik zei, ik kreeg bij de 3e keer bellen ook iets voor elkaar wat technisch niet mogelijk was.

Aan de andere kant is het 12GB abonnement natuurlijk ook een goede optie.
Ik heb zojuist verlengd naar de 12GB RED. Thanks allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27
Longzeh12 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:06:
En bedankt, gelijk maar besteld.... 8)7 Al had ik geen nieuwe telefoon nodig, maar mijn abbo was afgelopen.
Besteld met een 1 jaar abbo. Ga nu van de 3gb oud red naar de 5gb nieuwe red voor een euro minder. De s7 edge kost dan over de 12 maanden 540 euro. Geen slechte deal, als men gaat leveren...

[...]
huh, hoe dan? Je bedoelt €540 bijbetalen voor het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longzeh12
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 12:03
Inderdaad 540 bijbetalen voor het toestel en 28 euro voor het Red abonnement. Ongeveer 875 euro bij 1 jaar niet slecht volgens mij. Heb zelf gekozen voor 52 euro per maand en dan 244 voor het toestel. Onderaan de streep blijft hetzelfde bedrag staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Longzeh12 op 08-04-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47

heho

Ommen, Overijssel

Ben wel een beetje klaar met vodafone momenteel. Heb op 18/3 verlengd en mijn iphone 6s plus 64 gb is nog steeds niet geleverd door apple .... zeggen ze. Op de site van vodafone echter is hij gewoon op voorraad en tijdens een chat, waarbij ik deed alsof ik een nieuw abbo wilde afsluiten, was het toestel ook op voorraad. Zou ik hier nu besodemieterd worden en waarom ?

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

heho schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:52:
Ben wel een beetje klaar met vodafone momenteel. Heb op 18/3 verlengd en mijn iphone 6s plus 64 gb is nog steeds niet geleverd door apple .... zeggen ze. Op de site van vodafone echter is hij gewoon op voorraad en tijdens een chat, waarbij ik deed alsof ik een nieuw abbo wilde afsluiten, was het toestel ook op voorraad. Zou ik hier nu besodemieterd worden en waarom ?
Waarom ga je gewoon niet langs een winkel? :) Je krijgt het toestel gelijk mee, accessoire kan je eventueel uitzoeken en eventueel worden er dingen voor je ingesteld of geïnstalleerd.

Er worden zoveel fouten gemaakt via de telefoon of gewoon via de website in vergelijking tot de winkels.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Kan dat nu alsnog denk je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zo de situatie vanuit huis niet bekijken, maar in principe kan de klantenservice je order annuleren en vervolgens kan je in de winkel verlengen. Misschien eerst handig om langs de winkel te gaan om te kijken of het toestel op voorraad is.

Vanuit de winkel kunnen ze helaas niet zelf orders van de website annuleren (kunnen ze wel eventueel voor bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Nadeel is alleen wel dat ik verlengd heb met de oude abonnementen. Denkt dat die wel wat gunstiger uitpakken dan de nieuwe :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heho schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 08:47:
Nadeel is alleen wel dat ik verlengd heb met de oude abonnementen. Denkt dat die wel wat gunstiger uitpakken dan de nieuwe :-(
Dan ga je inderdaad een stukje hoger zitten. :-( Succes in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Vandaag contact gehad en mijn order staat al vanaf 1 april klaar om te versturen. Ergens gaat er dus iets fout en niemand die dat ziet ... :'(
Maandag weer bellen met de geweldige status telefoon. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Vriendin heeft prepaid van Vodafone. En nu een andere telefoon waar een kleinere simkaart voor nodig is.

Kost een ander prepaid kaartje écht € 20,-?
En ik neem aan dat openstaand beltegoed 'overgaat' naar de nieuwe sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
TimmieN schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:09:
Vriendin heeft prepaid van Vodafone. En nu een andere telefoon waar een kleinere simkaart voor nodig is.

Afhankelijk of het n nano- of een micro sim is, kun je ook de simkaart gewoon op maat knippen.. (bijv: YouTube: How to Cut Standard SIM Card to Micro SIM Using Scissor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Is voor een iPhone 4S, maar dat op maat knippen vind ik toch wat tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:51
Mijn Vodafone full-size simmetje van 2006 is gebruikt in een:

• Nokia N73
• iPhone (1)
• iPhone 3G
• iPhone 3GS
• iPhone 4 (verknipt tot micro sim)
• iPhone 5 (verknipt tot nano sim)
• iPhone 5S (nano sim werkt nog steeds)

Knippen gaat dus prima. Ook die hele oude simkaartjes.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
TimmieN schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:10:
[...]

Is voor een iPhone 4S, maar dat op maat knippen vind ik toch wat tricky
Een nieuwe sim bestellen moet je anders toch al, dus er is weinig verloren als je de huidige sim verknipt. Als het goed gaat scheelt het wel €20...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Maar stel je verknipt de oude, kan je dan een nieuwe krijgen met hetzelfde nummer?
Hoe bewijs je dan in de winkel dat dat je oude nummer is en niet dat van een willekeurige derde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
TimmieN schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:31:
Maar stel je verknipt de oude, kan je dan een nieuwe krijgen met hetzelfde nummer?
Hoe bewijs je dan in de winkel dat dat je oude nummer is en niet dat van een willekeurige derde?
Gewoon ff het simnummer opschrijven.

Afbeeldingslocatie: http://www.delaagsterekening.nl/content/images/vodafone-simkaart.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
RzrBck schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:42:
[...]

Gewoon ff het simnummer opschrijven.

[afbeelding]
Duidelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TimmieN schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:09:

Als je langs de winkel gaat doen ze het vaak kosteloos, vaak moet je wel kunnen verifiëren dat de SIM van jou is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
Napsju schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:29:
Mijn Vodafone full-size simmetje van 2006 is gebruikt in een:

• Nokia N73
• iPhone (1)
• iPhone 3G
• iPhone 3GS
• iPhone 4 (verknipt tot micro sim)
• iPhone 5 (verknipt tot nano sim)
• iPhone 5S (nano sim werkt nog steeds)

Knippen gaat dus prima. Ook die hele oude simkaartjes.
Maar kan je dan wel gebruik maken van het 4g netwerk? Of dat weer niet door eem oud kaartje van 2006?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Ga toch nog eens kijken naar dat zelf knippen. Toen ik dat moest doen had ik een extreem oude simkaart uit 2002, van O2 nog,waarvan de chip groter was dan die je in de youtube filmpjes ziet en je dus echt door de chip heen moest gaan.
Dit gaat er precies langs dus is misschien wel zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
dutchnltweaker schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:15:
[...]

Maar kan je dan wel gebruik maken van het 4g netwerk? Of dat weer niet door eem oud kaartje van 2006?
Jawel hoor, werkt prima.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:33
Gewoon bellen naar Vodafone, dan kun je een nieuwe sim gratis ophalen/omwisselen in een Vodafone-winkel. Zonder belletje kost het vaak €25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
Napsju schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:21:
[...]

Jawel hoor, werkt prima.
Hoe kan dat dan, kan me herinneren dat dat vroeger niet kon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
TimmieN schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:19:
[...]

Ga toch nog eens kijken naar dat zelf knippen. Toen ik dat moest doen had ik een extreem oude simkaart uit 2002, van O2 nog,waarvan de chip groter was dan die je in de youtube filmpjes ziet en je dus echt door de chip heen moest gaan.
Dit gaat er precies langs dus is misschien wel zelf te doen.
Klopt. Die chip van mij was ook groter, en ik ben er dus door heen gegaan met de schaar. Ook dat werkt. Die twee buitenste contacten heb je dus niet nodig.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 06:13
ivo-nl schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:10:
Gewoon bellen naar Vodafone, dan kun je een nieuwe sim gratis ophalen/omwisselen in een Vodafone-winkel. Zonder belletje kost het vaak €25
Echt?
Heb bij de overstap naar zowel micro- als nanosim steeds gratis een nieuwe sim gekregen in de winkel, zonder kosten, zonder bellen/afspraak.

[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 18-04-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
P.K. schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:39:
[...]

Echt?
Heb bij de overstap naar zowel micro- als nanosim steeds gratis een nieuwe sim gekregen in de winkel, zonder kosten, zonder bellen/afspraak.
Volgens mij maken providers vaak onderscheid tussen abonnees en prepaid klanten.
Kreeg zelf, als abonnee ook gratis nieuwe simkaart bij Telfort in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Recent een e-mail gekregen dat mijn huidige abonnement 'opgeruimd' gaat worden. Ze hebben het er natuurlijk vaker over gehad, maar nu lijkt het er dan echt van te komen. Ik vroeg mij al af hoelang ik nog die onbeperkte datalimiet zou mogen houden. O-)

Er werd gesteld dat ze na de zomer vertellen wat ik krijg, maar ik kan natuurlijk ook vast zelf al wat uitzoeken. Ben benieuwd wat gunstiger uit gaat pakken, maar heb uiteraard toch even gekeken.

De afgelopen jaren heb ik regelmatig gekeken naar de abonnementen en ik vond meestal dat je veel te weinig dataverkeer kreeg voor het geld. Nu gebruik ik daar helemaal niet veel van (< 1GB) maar heb soms wel een flinke piek, om die op te kunnen vangen liep het toch vaak al snel in de kosten. Maar als ik nu zo kijk zijn de tarieven wel gunstiger geworden, of vergis ik mij daarin?

Wellicht loont het ondertussen wel om gewoon het oude abonnement op te geven. Kan weer een aanbieding voor één of twee jaar incasseren en met blox kan je pieken misschien wel betaalbaar opvangen. En je kunt tenminste naar 4G, moet ik wel een nieuwe telefoon. :P

Is er eigenlijk nog verschil tussen Smart en RED qua voorwaarden of secundaire opties of is dat echt niet meer dan de inhoud van de bundel en de 'extraatjes' zoals die backup e.d.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Wat ze twee jaar geleden aangeboden hebben ter vervanging van mijn onbeperkt internet / 500 minuten voor €15 ben ik nog wel tevreden mee. Ik heb nog steeds Red met onbeperkt bellen/sms en 2GB op 4G voor €9,75 per maand.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Oi, da's niet gek. Maar ik zit nu op zo'n 30 euro voor 150 min / onbeperkt. Grote kans dat het aanbod qua prijs ook in die richting zit terwijl ik volgens mij veel goedkoper kan.

Klopt het dat ze een stuk gunstiger zijn geworden de afgelopen tijd?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:11
Ik denk dat je het topic nog een keer moet lezen. :+ En je kan natuurlijk zelf de tarieven even opzoeken op de site zoals omschreven in de topicwarning.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Die tarieven had ik allang opgezocht, daarom kwam ik hier. :>

Als ik zoek op het opruimen van oude abonnementen kom ik voornamelijk dat nieuws van een paar jaar terug tegen waar uiteindelijk niets van terecht kwam. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:00:
Is er eigenlijk nog verschil tussen Smart en RED qua voorwaarden of secundaire opties of is dat echt niet meer dan de inhoud van de bundel en de 'extraatjes' zoals die backup e.d.
Enige verschil zoals je zelf aangeeft is inderdaad de extra backup die je er gratis bij krijgt. Voor de rest zijn de voorwaarden hetzelfde. Het enige verschil in combinatie met een toestel zou zijn dat je extra toestelkorting zou krijgen vanwege je hogere abonnement. Vanzelfsprekend heb je ook onbeperkt bellen in plaats van 150 belminuten.

Daarnaast zijn de abonnementen niet goedkoper geworden, maar zit er simpelweg meer data in de huidige pakketten ten opzichte van voorheen voor hetzelfde maandbedrag. De voorwaarden zijn ook verbeterd en er zijn wat meer keuzes gekomen voor mensen die weinig bellen en veel data gebruiken en andersom. Succes! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
Vind het nog steeds jammer dat Vodafone geen goedkope bel bundels heeft alleen maar met internet erbij of een dure bundel voor alleen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:57

pinda powerrr

Slow down...

Tja, die Smart met 150 belminuten is mij net te weinig. Heb een tijdje terug zo berekend wat ik zoal bel in een maand. Ik dacht dat het niet boven de twee uur zou uitkomen, nou toch heel wat meer. Daarom is 150 net iets te krap. Zou het 200 minuten zijn, ben ik er eerder gerust op dat ik binnen de bundel blijf.
Dat is natuurlijk een stukje strategie, alleen 150 of onbeperkt bellen aanbieden en niks daartussen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Ik schrok me kapot, kreeg een melding dat ik bijna door mijn data bundel was. Aangezien ik nog een SO Bel+SMS+Web-2 Altijd €35 met 10 gb databundel heb leek mij dat erg onwaarschijnlijk.

Log ik in bij vodafone, zie ik nog maar een 1 GB databundel staan.

potverdorie....

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Christiano007 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:48:
Ik schrok me kapot, kreeg een melding dat ik bijna door mijn data bundel was. Aangezien ik nog een SO Bel+SMS+Web-2 Altijd €35 met 10 gb databundel heb leek mij dat erg onwaarschijnlijk.

potverdorie....
Heb precies hetzelfde. Nadat ze mijn abonnement omgezet hebben naar het nieuwe systeem, heb ik de 10GB bundel niet meer. Tevens heb ik alleen nog 3G. Heb contact met hen gehad, en verwijzen mij daar naar migratiedesk. Die kunnen ook niks voor mij betekenen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hy3X8As.png

Blijkbaar is het maximaal pakket maar 3,33GB ipv 10GB.

[ Voor 7% gewijzigd door Untouchablezz20 op 21-04-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik kreeg recent een mail over onderhoud op app en mijn Vodafone. Kan dat het niet gewoon zijn?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

potverdorie....
Mijn 1gb databundel wordt altijd als 1e verbruikt op dat abonnement, daarna m'n 10gb bundel. Als die éérste gb bijna op is, krijg ik die melding daarna gaat ie over op de 10gb bundel. Misschien dat jij nu die 10gb bundel pas hebt aangebroken deze maand?

In mijn abonnement staat de 10gb ook niet direct in het overzicht.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/vodafone/mnbbq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/vodafone/abboq.jpg

Maar onder Blox en extra's nog wel te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/vodafone/blztrq.jpg

In de mobiele app staat de 10gb blox nog steeds in het overzicht.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/vodafone/Screenshot_2016-04-21-22-20-35.jpg

Maar bij Mijn blox is ie verdwenen. Terwijl ik zeker weet dat ie daar altijd stond.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/vodafone/Screenshot_2016-04-21-22-20-44.jpg

Misschien dat de één meer last heeft van de migratie dan de ander? Misschien is het alleen een cosmetisch probleem, en heb je achter de schermen nog wel de 10gb bundel. Ik neem aan dat ze eventuele problemen wel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16

potverdorie....
Ik heb ook die 1gb + 10gb. Steevast krijg ik elke maand een smsje met de tekst: 'Je hebt tot einde kalendermaand minder dan 250MB over van je datategoed'. Maar dat is altijd het restant van de 1gb. De 10gb rekenen ze dan nog niet mee. Klinkt logisch toch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:02:
[...]

Heb precies hetzelfde. Nadat ze mijn abonnement omgezet hebben naar het nieuwe systeem, heb ik de 10GB bundel niet meer. Tevens heb ik alleen nog 3G. Heb contact met hen gehad, en verwijzen mij daar naar migratiedesk. Die kunnen ook niks voor mij betekenen.

[afbeelding]

Blijkbaar is het maximaal pakket maar 3,33GB ipv 10GB.
Of die 3,33GB is wat een 10GB blox de rest van deze maand waard is, en volgende maand zie je weer 10GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Chris.nl schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 00:31:
[...]

Of die 3,33GB is wat een 10GB blox de rest van deze maand waard is, en volgende maand zie je weer 10GB.
Dat zou zeker kunnen. Ik wacht inderdaad totdat de nieuwe bundel ingaat, voordat ik weer bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:02:
[...]

Het enige verschil in combinatie met een toestel zou zijn dat je extra toestelkorting zou krijgen vanwege je hogere abonnement.
Dar viel me op inderdaad. Ik zat te kijken naar een toestel bij een Smart abonnement met 5GB en 150 minuten en constateerde dat de korting daar echt waardeloos is ten opzichte van de oude situatie. Maar op het moment dat je vervolgens naar Red of zelfs Red Super kijkt gaan de kortingen echt behoorlijk omhoog waardoor dd duurdere abonnementen dan relatief gunstig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Chris.nl schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:39:
[...]

Mijn 1gb databundel wordt altijd als 1e verbruikt op dat abonnement, daarna m'n 10gb bundel. Als die éérste gb bijna op is, krijg ik die melding daarna gaat ie over op de 10gb bundel. Misschien dat jij nu die 10gb bundel pas hebt aangebroken deze maand?

In mijn abonnement staat de 10gb ook niet direct in het overzicht.
[afbeelding]

[afbeelding]

Maar onder Blox en extra's nog wel te vinden.
[afbeelding]

In de mobiele app staat de 10gb blox nog steeds in het overzicht.
[afbeelding]

Maar bij Mijn blox is ie verdwenen. Terwijl ik zeker weet dat ie daar altijd stond.
[afbeelding]

Misschien dat de één meer last heeft van de migratie dan de ander? Misschien is het alleen een cosmetisch probleem, en heb je achter de schermen nog wel de 10gb bundel. Ik neem aan dat ze eventuele problemen wel fixen.
Ik heb ze ge twitterd en ze gaven aan dat ik gewoon die 10 GB heb.

Als ik kijk bij Blox en extra's zie ik alleen staan "Datalimiet € 50" , dat zal wel die 10 GB zijn.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:15
Dat zal de wettelijke 50 euro (ex btw) roaminglimiet zijn die standaard staat ingesteld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:02:
Enige verschil zoals je zelf aangeeft is inderdaad de extra backup die je er gratis bij krijgt. Voor de rest zijn de voorwaarden hetzelfde. Het enige verschil in combinatie met een toestel zou zijn dat je extra toestelkorting zou krijgen vanwege je hogere abonnement. Vanzelfsprekend heb je ook onbeperkt bellen in plaats van 150 belminuten.
Toestelkorting valt me tegen, althans, het aanbod van toestellen. Maar daar zal ik mij nog eens goed in verdiepen, dat kan ik zelf wel uitzoeken.
Daarnaast zijn de abonnementen niet goedkoper geworden, maar zit er simpelweg meer data in de huidige pakketten ten opzichte van voorheen voor hetzelfde maandbedrag. De voorwaarden zijn ook verbeterd en er zijn wat meer keuzes gekomen voor mensen die weinig bellen en veel data gebruiken en andersom. Succes! :)
Da's net hoe je het bekijkt, maar jij redeneert dan vanuit de belbundel zeker? Ik ben iemand die amper belt of sms't maar wel dataverstookt, en dan ook nog eens wisselvallig. Daarom was het nooit aantrekkelijk om die onbeperkte bundel te laten gaan, maar nu kan ik waarschijnlijk gewoon een smart uitzoeken die dan nog goedkoper is ook.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:21:
Da's net hoe je het bekijkt, maar jij redeneert dan vanuit de belbundel zeker? Ik ben iemand die amper belt of sms't maar wel dataverstookt, en dan ook nog eens wisselvallig. Daarom was het nooit aantrekkelijk om die onbeperkte bundel te laten gaan, maar nu kan ik waarschijnlijk gewoon een smart uitzoeken die dan nog goedkoper is ook.
Als je genoeg hebt aan 5GB zou je voor de Smart L kunnen kiezen (€26,- per maand voor een 1-jarig contract). Anders moet je toch echt naar de Red Super met 12GB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Man, ik verstook zo'n 300 MB. :D
Het is dat ik soms een uitschieter had van dik anderhalve GB dat ik bij was met mijn oude bundel. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:05:
Man, ik verstook zo'n 300 MB. :D
Het is dat ik soms een uitschieter had van dik anderhalve GB dat ik bij was met mijn oude bundel. :+
Dan betaal je op zich wel veel voor de data die je er daadwerkelijk van gebruikt. :P Je zou kunnen kiezen voor een Smart M met 1,5GB aan data, nog steeds over het algemeen te veel, maar het voordeel is dat je eventueel eenmalig een databundel aan kan zetten. Anders een Start M'tje met 500MB, alleen geen mogelijkheid voor deze eenmalige databundel.

Op beide abonnementen kan Blox Beperkt Internet gezet worden dat je in ieder geval nog traag internet hebt, mocht je er overheen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Voor de mensen met een nieuw F&F abonnement; er zijn bij mij eenmalige aansluitkosten berekend van €30,-. Even bellen naar 1201 en je krijgt het teruggestort. Tevens kloppen de maandelijkse kosten ook niet, op mijn contract staat €27,- maar ik betaal nu €31,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 23:37
Je bent niet de enige. Ik had geen aansluitkosten (maar was ook een verlenging), maar de maandelijkse kosten zijn bij mij ook dik 4 euro hoger dan zou moeten. Heb midden vorige week via email geklaagd en moet nog een reactie terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:10:
Dan betaal je op zich wel veel voor de data die je er daadwerkelijk van gebruikt. :P Je zou kunnen kiezen voor een Smart M met 1,5GB aan data, nog steeds over het algemeen te veel, maar het voordeel is dat je eventueel eenmalig een databundel aan kan zetten. Anders een Start M'tje met 500MB, alleen geen mogelijkheid voor deze eenmalige databundel.
Feitelijk betaal ik sowieso te veel voor mijn abonnement. Ik bel bijna nooit, SMS soms en internet het meest op wifi. Daarom ben ik vooralsnog nooit van mijn oude abonnement afgestapt, ik zou dan wel minder hoeven betalen maar kreeg er geen reet voor terug. Nu is dat veranderd.

Ook kan je nu inderdaad voor reëlere prijzen een aanvullende bundel kiezen, mits je abonnement hoog genoeg is. Met een Smart of RED kan je eenmalig bijhalen mocht dat nodig zijn, met een Start is dat geen optie dus zal het voor die enkele piek weer een duur verhaal worden. Ik denk dat de Smart M voor mij gewoon het handigst is. Scheelt iets in de maandelijkse kosten en ik zal niet snel problemen krijgen met meerkosten.

Nu nog uitzoeken welke telefoon ik wil. :+
Op beide abonnementen kan Blox Beperkt Internet gezet worden dat je in ieder geval nog traag internet hebt, mocht je er overheen komen. :)
Traag internet is volgens mij een snelheid waarbij je feitelijk geen internet hebt toch? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:11:
Traag internet is volgens mij een snelheid waarbij je feitelijk geen internet hebt toch? :P
Maar waarbij je wel appjes en mails ontvangt en eventueel (mits geduld) een beetje kan browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 23:05
Iemand ervaring met het aanvragen van een nieuwe simkaart bij vodafone? Heb een nano-sim nodig, maar vind het een beetje gek dat ik er (volgens hun site) 20 euro voor moet betalen (heb al 5 jaar dezelfde sim met al 3 jaar een F&F abonnement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Chris.nl schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:31:
Maar waarbij je wel appjes en mails ontvangt en eventueel (mits geduld) een beetje kan browsen.
Nou ja, het is GPRS-snelheid. Da's voor browsen tegenwoordig niet meer te doen. Je valt dan inderdaad terug naar synchronisaties van messages en dergelijke. Op zich natuurlijk wel lekker dat je niet helemaal afgesloten bent, maar veel apps zullen al lang en breed een timeout geven omdat ze het te traag vinden gaan. :P
jooproo schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:07:
Iemand ervaring met het aanvragen van een nieuwe simkaart bij vodafone? Heb een nano-sim nodig, maar vind het een beetje gek dat ik er (volgens hun site) 20 euro voor moet betalen (heb al 5 jaar dezelfde sim met al 3 jaar een F&F abonnement).
Mijn ervaring is dat als je een nieuwe moet vanwege ene nieuwe telefoon je die gewoon gratis kunt ophalen bij de Vodafone winkel. Ik weet alleen niet of dat nog steeds zo gaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Gonadan op 25-04-2016 15:59 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 21:01
Gonadan schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:58:
[...]

Mijn ervaring is dat als je een nieuwe moet vanwege ene nieuwe telefoon je die gewoon gratis kunt ophalen bij de Vodafone winkel. Ik weet alleen niet of dat nog steeds zo gaat.
Zelfde ervaring hier: toen ik ongeveer een jaar geleden een nano-sim nodig had ben ik langs een Vodafone winkel gegaan en kreeg gratis een nieuwe (ook met F&F abonnement trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:58:
[...]

Nou ja, het is GPRS-snelheid. Da's voor browsen tegenwoordig niet meer te doen. Je valt dan inderdaad terug naar synchronisaties van messages en dergelijke. Op zich natuurlijk wel lekker dat je niet helemaal afgesloten bent, maar veel apps zullen al lang en breed een timeout geven omdat ze het te traag vinden gaan. :P

[...]

Ik heb het al een tijd niet meer gebruikt, maar met Opera Mini (eventueel zonder afbeeldingen laden) kom je toch een heel eind via 2G. Destijds kon de HTC Touch niet sneller, heb daar toch meer dan één jaar plezier van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:11:
[...]
Ook kan je nu inderdaad voor reëlere prijzen een aanvullende bundel kiezen, mits je abonnement hoog genoeg is. Met een Smart of RED kan je eenmalig bijhalen mocht dat nodig zijn, met een Start is dat geen optie dus zal het voor die enkele piek weer een duur verhaal worden. Ik denk dat de Smart M voor mij gewoon het handigst is. Scheelt iets in de maandelijkse kosten en ik zal niet snel problemen krijgen met meerkosten.
Eventueel kan je beginnen met de Start M, je kan altijd kosteloos een upgrade uitvoeren naar de Smart. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Chris.nl schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:05:
Ik heb het al een tijd niet meer gebruikt, maar met Opera Mini (eventueel zonder afbeeldingen laden) kom je toch een heel eind via 2G. Destijds kon de HTC Touch niet sneller, heb daar toch meer dan één jaar plezier van gehad.
De tijden zijn wel een beetje veranderd hè. ;)

Een simpel nieuwsbericht kost al MB's tegenwoordig. Apps gebruiken ook erg veel. Voor nood is het fijn dat je nog internet hebt, maar functioneel zal je toch voor die extra bundel gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Daan87423 schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:57:
Voor de mensen met een nieuw F&F abonnement; er zijn bij mij eenmalige aansluitkosten berekend van €30,-. Even bellen naar 1201 en je krijgt het teruggestort. Tevens kloppen de maandelijkse kosten ook niet, op mijn contract staat €27,- maar ik betaal nu €31,-.
Klopt ook bij mij geen reet van.

Heel die F&F site is ruk. Gelukkig heb ik er fotos van gemaakt als bewijs.
De bevestiging via de mail is helemaal anders dan op de site stond met bestellen
Zou nu een veel groter eenmalig bedrag voor de telefoon moeten betalen dan op de site stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

wimpie007 schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:06:
[...]

Klopt ook bij mij geen reet van.

Heel die F&F site is ruk. Gelukkig heb ik er fotos van gemaakt als bewijs.
De bevestiging via de mail is helemaal anders dan op de site stond met bestellen
Zou nu een veel groter eenmalig bedrag voor de telefoon moeten betalen dan op de site stond
Bij mij klopt alleen het aantal GB niet. In de bevestiging op de site stond 6GB (heb een screenshot gemaakt), maar in de bevestigingsmail en in MyVodafone staat 5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:22

Patrick89

PSN : Gamesource

Laatst ook een rare actie daar. Red voor de prijs van essential.

Dat doet vermoeden dat het abbonement geld gelijk is. Dat was niet geval, de maandelijkse toestel bijbetaling van de Red was minder.

Als je voor eenmalige toestel betaling zou gaan is red essential niet red!

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:26
Gezien de topicwarning hoop ik dat deze vraag mag, maar ik heb gekeken op de website en ik kom er niet uit.

Ik heb altijd gedacht dat een sim-only abonnement met los toestel goedkoper was dan een abonnement met toestel, maar als ik de getallen op de Vodafone website mag geloven klopt dat niet.

Voorbeeld: Smart M abonnement voor 1 jaar is 22 euro p/m. iPhone 6 16gb erbij kost eenmalig 548 euro, voor een toestel met een winkelprijs van 639 euro. Mis ik iets of is het dan niet dom om een sim-only met los toestel te kopen nog - in elk geval op basis van dit abonnement?

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-04-2016 18:07 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Mijn ervaring is dat het altijd wat wisselde welke keuze het beste was. Schommelt per jaar en verschilt per toestel. Vaak moest je wel naar twee jaar om sim only gunstiger te maken.

Dat was echter wel de tijd dat telefoons nog weggemoffeld werden in de maandlasten die je dan ook later nog moest blijven betalen. Dat mag niet meer, je betaalt nu los voor je toestel. Dus dat is wel veranderd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:06:
Gezien de topicwarning hoop ik dat deze vraag mag, maar ik heb gekeken op de website en ik kom er niet uit.

Ik heb altijd gedacht dat een sim-only abonnement met los toestel goedkoper was dan een abonnement met toestel, maar als ik de getallen op de Vodafone website mag geloven klopt dat niet.

Voorbeeld: Smart M abonnement voor 1 jaar is 22 euro p/m. iPhone 6 16gb erbij kost eenmalig 548 euro, voor een toestel met een winkelprijs van 639 euro. Mis ik iets of is het dan niet dom om een sim-only met los toestel te kopen nog - in elk geval op basis van dit abonnement?
Als je van plan was om én de iPhone 6 los te kopen én een Sim Only te nemen bij Vodafone, ben je goedkoper uit om het te combineren en je toestelbetaling niet te verwerken in de maandlasten. Je krijgt nu bij ieder abonnement een bepaalde korting (is trouwens al jaren zo, alleen voorheen nooit duidelijk aangegeven zoals Gonadan al aangaf) over je toestel, bij het ene abonnement meer dan bij het andere. Vodafone moedigt je op deze manier aan om de telefoon bij hun te halen, aangezien er een redelijke brede marge op de telefoons zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Oplichters zijn het! Friends and Family pfff!
Heb de screenshots van gisteren nog om het te bewijzen.

Toen stond er voor de Samsung S7 32GB met Red 43 euro en 0 betalen voor toestel op de frontpage
Nu staat er 43 en 96 betalen

Gisteren namelijk bestelling gedaan en stond er Vodafone Red Samsung S7 32GB en dan 3 euro toestel betaling en eenmalig 288 wat neerkomt op 42 euro per maand.

De bevestiging kwam binnen:

Red 27 euro
3 keer 24=72 euro
Eenmalige betaling 408

Wat neerkomt op 47....

Vandaag 4 mensen gesproken en nee er was niks aan te doen. Zo staat het in het systeem....

Bewijs:

Oplichters
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ciRYK0QelqLUNzyKMOzx0ovS/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/L0iVnZa6iI8h3hkTLCVdKfz2/thumb.jpg

En wat er binnenkwam:
Oplichters
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qAh8buKfGGpD2AOPHCDoEmLX/thumb.jpg

Het advies was om het pakket te weigeren aan de deur....... Was niks meer aan te doen

[ Voor 32% gewijzigd door wimpie007 op 26-04-2016 21:00 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!