Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:19
Chemie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:40:
Huidige/Toekomstig vorige provider: Simyo
Eind februari een bestelling gedaan via F&F voor een sim-only abonnement met nummerbehoud.
Invullen ging prima, simkaartnummer werd geaccepteerd, provider simyo via KPN.
Allemaal prima, orderbevestiging paar dagen later binnen, onder netwerkprovider: KPN - Hi.

Gedacht; enfin, het zal wel goedkomen. Vrijdagmiddag, nummerbehoud afgewezen.
Ga naar https://www.vodafone.nl/s...ummerbehoud/opnieuw.shtml om nummerbehoud opnieuw aan te vragen, meteen gedaan.

Volgende middag weer een sms, nummerbehoud afgewezen, weer via nummerbehoud/opnieuw alles ingevuld, dit is de 3e keer dat ik alle gegevens precies hetzelfde invulde, simkaartnummer & provider.

Uiteindelijk geen sms meer gekregen, op maandag even gebeld met Vodafone via 0800-0560, eerste keer is inderdaad fout gegaan toen stond er inderdaad KPN-Hi. Nieuw nummerbehoud aanvraag loopt op dit moment bij Simyo. Blijkbaar is van die laatste 2 keer invullen nummerbehoud/opnieuw maar één van in behandeling genomen, deze stond inmiddels dus wel op Simyo en ik heb daarna afgewacht, volgende dag nummerbehoud goedgekeurd. Uiteindelijk dus zonder veel problemen alles goedgekomen :)

Er lijkt dus structureel een fout te zitten in het systeem dat Simyo aanvragen omzet in KPN - Hi.

Tips:
- Vul https://www.vodafone.nl/s...ummerbehoud/opnieuw.shtml in en wacht af.
- Bel met 0800-0560 (Keuze 1) en vraag de status van je bestelling op/hoe het zit met nummerbehoud.

Daarnaast vermoed ik dat als Vodafone zelf veranderingen in het systeem gaat doorvoeren tijdens de aanvragen, er nog meer verwarring veroorzaakt wordt binnen het systeem en daardoor uiteindelijk alles en iedereen de weg kwijt is; huidige provider, systeem van Vodafone, medewerkers & klant :')
Dit is ook mijn ervaring maar dan met Ziggo, dat valt blijkbaar onder UPC Mobiel (het simkaartnr).

Zodra je dingen gaat veranderen heb je kans dat er 2 verzoeken langs elkaar lopen. Dat was ook bij mij eht geval waardoor niemand er iets meer van snapte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 10:31
Supershiva schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:09:
[...]

Fijn om te horen dat het uiteindelijk is goed gekomen voor je.
Ik heb helaas nog geen mail (ook niet in de spam) gekregen dat nummerbehoud is goedgekeurd, ik hou het er maar op dat ik gisteren ben langs geweest bij de Vodafone store en het vandaag zaterdag is en daarom vandaag het nummerbehoud verzoek niet verwerkt wordt door Simyo.
Ik hoop echt dat ik maandag een mail krijg dat alles nu verder goed verloopt.

Ondertussen heb ik wel een bevestiging gekregen van een 3e bestelling (deze moet dus worden geannuleerd) en nu krijg ik daarvan weer SMS dat er een fout in nummerbehoud zit en of ik de juiste gegevens wil opgeven op de inmiddels bekende link... Nou ik reageer hier niet op anders is straks het hele systeem in de stress
De mail kreeg ik ná de sms van Vodafone met daarin: Nummerbehoud goedgekeurd. Deze mail is van Dynalogic, de koeriersdienst van Vodafone. Die kwam bij mij in de spamfolder terecht.
Daarnaast heb ik met deze bestelling hetzelfde meegemaakt over nummerbehoud in het weekend, dit wordt niet gedaan. Maandagochtend zal er opnieuw een nummerbehoudaanvraag naar Simyo verstuurd worden, indien alle gegevens kloppen, waarna je op dinsdag of woensdag ergens een sms krijgt dat het is goedgekeurd/afgewezen. Het kan zelfs tot 5 werkdagen duren als ik het goed heb, maar ervaringen leren dat dit meestal sneller gebeurd.

Meerdere bestellingen doen en tussentijds veranderingen aangeven lijkt me niet bevorderlijk.
Of je hem annuleert of niet is aan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Chemie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 20:59:
De mail kreeg ik ná de sms van Vodafone met daarin: Nummerbehoud goedgekeurd. Deze mail is van Dynalogic, de koeriersdienst van Vodafone. Die kwam bij mij in de spamfolder terecht.
Daan87423 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:32:
Update: Net 0800-667780 gebeld, zij gaven aan dat mijn nummerbehoud op KPN Hi stond. Hier zal het wel misgaan, aangezien ik alle 3 de keren Simyo aan heb gegeven. Dus mocht iemand van VF meelezen, geef dit even door aan de programmeurs ;).
Hier dus precies dezelfde situatie van afgelopen woensdag. Kreeg vrijdag eindelijk een sms met goedkeuring van nummerbehoud. Zaterdag een e-mail (in de spam folder kwam ik vanmorgen achter) voor een bezorgafspraak. Morgenavond komt hij dan eindelijk *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Supershiva schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:59:
[...]

Hallo Chemie, Ik zit nu in hetzelfde bootje.... heb je al bericht van Vodafone gekregen dat Simyo akkoord gaat met het nummerbehoud en het nummer over gaat naar Vodafone?
Ik kreeg continu sms dat het nummerbehoud niet goed gaat, telkens gegevens ingevuld en telkens weer sms.
Uiteindelijk gisteren naar een Vodafone winkel gegaan en daar heeft een hele behulpzame medewerker handmatig in het systeem mijn simnummer (want ook dat stond helemaal verkeerd |:( ) en de provider op Simyo - KPN gezet. Sindsdien geen SMS meer ontvangen maar ik heb geen idee of het nu goed gaat.
Goede tip voor allen waarbij het nummerbeheoud keer op keer spaak loopt; loop de winkel binnen en doe daar je aanvraag. Winkels houden vaak handmatig zicht op je aanvraag en zorgen in iedergeval dat het goed komt ;) en nee helaas kan dat niet me F & F codes. Maar voor die 2 euro verschil krijg je wel een bak aan service.

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnAbel op 14-03-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
MartijnAbel schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:14:
[...]

Goede tip voor allen waarbij het nummerbeheoud keer op keer spaak loopt; loop de winkel binnen en doe daar je aanvraag. Winkels houden vaak handmatig zicht op je aanvraag en zorgen in iedergeval dat het goed komt ;) en nee helaas kan dat niet me F & F codes. Maar voor die 2 euro verschil krijg je wel een bak aan service.
48 euro, geen aansluitkosten, gratis SD kaart bij een S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Als ik in de Vodafone app kijk onder 'Tegoed' dan zie ik tot mijn verbazing 3 maanden gratis internet staan. Als ik inlog op de site zie ik dit niet terug... zal wel een foutje zijn :P Herkent iemand dit?

Edit: zie hem ook op de site staan... onder maandbundels. Weird.

http://i.imgur.com/rsDpzTx.png

Oke, nog een edit:

Ik heb even Vodafone in de chat benaderd... want ik was toch wel benieuwd waar dit vandaan kwam. Ook wel handig om te verifiëren voordat ik het internet leegtrek en het straks niet blijkt te kloppen...

De medewerker wist me te vertellen dat dit een foutje van hun kant is die er doorheen geslopen is voor een aantal klanten. M'n eerlijkheid werd niet gestraft... ze laten hem staan. It's my lucky day I guess :P

[ Voor 53% gewijzigd door yinx84 op 16-03-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:43
Vanaf april worden de Vodafone abonnementen uitgebreid met meer data en er komt een Black abonnement met 25GB.
Nu de zakelijke abonnementen nog, want die blijven echt ver achter.

http://www.nu.nl/mobiel/4...anden-onbeperkt-data.html

[ Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 16-03-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Arjant2 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:14:
Vanaf april worden de Vodafone abonnementen uitgebreid met meer data en er komt een Black abonnement met 25GB.
Nu de zakelijke abonnementen nog, want die blijven echt ver achter.

http://www.nu.nl/mobiel/4...anden-onbeperkt-data.html
Thnx... Ik had al zo'n idee dat Vodafone per April met iets nieuws zou komen. Een 25GB bundel is mooi maar die prijs is om te janken. Dan ben je beter af bij Tele2 met 24GB voor meer dan de helft van dat geld (buitenland 'voordeeltje' buiten beschouwing latend). Hopelijk doen ze wel een F&F stunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:39
Net een nieuw abonnement met Galaxy S7 afgesloten, kan ik nog op de een of andere manier overstappen naar de vernieuwde abonnementsvormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:43
Chris.nl schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:33:
[...]

Thnx... Ik had al zo'n idee dat Vodafone per April met iets nieuws zou komen. Een 25GB bundel is mooi maar die prijs is om te janken. Dan ben je beter af bij Tele2 met 24GB voor meer dan de helft van dat geld (buitenland 'voordeeltje' buiten beschouwing latend). Hopelijk doen ze wel een F&F stunt.
Inderdaad is Tele2 goedkoper als je alleen maar veel data wil.
Ben je echter regelmatig in het buitenland, tja dan kom je toch bij Vodafone terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
goldstriker schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:08:
Net een nieuw abonnement met Galaxy S7 afgesloten, kan ik nog op de een of andere manier overstappen naar de vernieuwde abonnementsvormen?
Annuleren, je hebt 14 dagen bedenktijd toch?
Alleen je weet niet hoe voordelig je dan die S7 kan krijgen, of wat Vodafone met F&F gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:39
Chris.nl schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:55:
[...]

Annuleren, je hebt 14 dagen bedenktijd toch?
Alleen je weet niet hoe voordelig je dan die S7 kan krijgen, of wat Vodafone met F&F gaat doen.
Ik heb mijn S7 al in gebruik, dus dat gaat niet meer neem ik aan. Misschien dat ze iets uit coulance willen doen? Heb 'm net een paar dagen pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldstriker schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:08:
Wanneer heb je het abonnement ondertekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
goldstriker schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:57:
[...]

Ik heb mijn S7 al in gebruik, dus dat gaat niet meer neem ik aan. Misschien dat ze iets uit coulance willen doen? Heb 'm net een paar dagen pas.
Ook dan heb je 14 dagen bedenktijd... Bel ze maar... Gaat inderdaad vanaf het ondertekenen van contract. Dus als je na 15 dagen de telefoon in huis had, heb je pech.

[ Voor 14% gewijzigd door Chris.nl op 16-03-2016 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:18

pinda powerrr

Slow down...

Ik wacht dan maar een maandje met verlengen, heb nu een Red abbo met 2Gb en wilde naar een Red met 3Gb. Ff drie weekjes geduld en ik krijg 5Gb en wellicht de Nexus 6p 64Gb die ik erbij wil ook voor weinig geld er bij.

Geduld is een schone zaak :)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hier een berichtje/gerucht dat bestaande abonnementen wellicht kostenloos iets opgehoogd gaan worden qua data. Ben benieuwd wat er van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 10:23
Weet iemand of de nieuwe databundel (12GB) van Red Super die begin april wordt geïntroduceerd ook voor bestaande Red Super (7GB) gaat gelden? oftewel krijgen bestaande klanten met Red Super een databundelverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Eén bericht boven je?
En nee (natuurlijk niet) je krijgt er niet opeens 5GB bij

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:02
CLB schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:35:
[...]

Eén bericht boven je?
En nee (natuurlijk niet) je krijgt er niet opeens 5GB bij
Zo gek is het niet hoor, abonnement heet precies hetzelfde maar toch heeft iemand die voor 1 april een abo afsluit minder data dan iemand die een dag later afsluit. 8)7

KPN en T-Mobile verhogen de bundels ook gewoon voor bestaande abonnees. Zou Vodafone sieren om ook gewoon bestaande abonnees van de nieuwe bundels te 'laten genieten'.

nieuws: KPN verhoogt datalimieten voor bestaande en nieuwe abonnees
nieuws: KPN verhoogt databundels zakelijke abonnementen
nieuws: T-Mobile vergroot deel databundels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15

Yucko

One clown to rule them all !

Fuwor schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 02:53:
[...]

Zo gek is het niet hoor, abonnement heet precies hetzelfde maar toch heeft iemand die voor 1 april een abo afsluit minder data dan iemand die een dag later afsluit. 8)7
...
gewoon zeuren op Twitter.

Dat heeft destijds ervoor gezorgd dat mijn 3 weken van te voren afgesloten abo kosteloos van SO 2 - Red Essential werd omgezet naar SO 3 - Red Essential (en dus beperkte data optie kreeg die je bij de oude variant niet had)

En ja, ik snap dat zoiets iets anders is dan een grotere databundel tegen dezelfde prijs, maar nee heb je .. ja kun je krijgen. Gewoon proberen dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucko op 25-03-2016 08:01 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
Ontiegelijk dure toko is het ook. Mag mn SO red essential verlengen - maar beste aanbod was 17euro p/m voor 150min en 1GB data.

Telefonisch kreeg ik 2GB data / 300min voor 24euro - als deal. Was nog geen loyalty afdeling (dus misschien dat ik op ~ 20-21 uit was gekomen, maar dan nog).

Net dus maar voor Tele2 gegaan, 1.5gb 4G data + onbeperkt bellen voor 14euro p/m.
't Mag dan "maar" 19Mb/s zijn ipv de 225Mbit van Vodafone - voor die +240euro, + onbeperkt bellen en -500MB verschil prima deal denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
RzrBck schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:12:
Ontiegelijk dure toko is het ook. Mag mn SO red essential verlengen - maar beste aanbod was 17euro p/m voor 150min en 1GB data.

Telefonisch kreeg ik 2GB data / 300min voor 24euro - als deal. Was nog geen loyalty afdeling (dus misschien dat ik op ~ 20-21 uit was gekomen, maar dan nog).

Net dus maar voor Tele2 gegaan, 1.5gb 4G data + onbeperkt bellen voor 14euro p/m.
't Mag dan "maar" 19Mb/s zijn ipv de 225Mbit van Vodafone - voor die +240euro, + onbeperkt bellen en -500MB verschil prima deal denk ik zo ;)
Hoe kom je erbji dat Tele2 gelimiteerd is tot 19 (ik neem aan dat je bedoelt) Mbps? Ik heb laatst een 4G speed test thuis gedaan waar Vodafone niet verder kwam dan 18 Mbps terwijl Tele2 helemaal doortrok tot 102 Mbps. En ik woon nog amper in een grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:46
Nadeel van Tele2 is dan wel dat er geen 64kbps optie is als de databundel op is. Daarom blijf ik nog effe bij VF.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
Tigerblood schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:20:
[...]

Hoe kom je erbji dat Tele2 gelimiteerd is tot 19 (ik neem aan dat je bedoelt) Mbps? Ik heb laatst een 4G speed test thuis gedaan waar Vodafone niet verder kwam dan 18 Mbps terwijl Tele2 helemaal doortrok tot 102 Mbps. En ik woon nog amper in een grote stad.
Stond in de specs van mobiel.nl/belsimpel 19Mb/s du x8 voor Mbit/s denk ik (?)

Iets minder dan de 225 die Vodafone (theoretisch) bied.
Maar dus tevreden met Tele2? (Volgens mij is het ook dikke prima hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Laatst online: 04-01 13:55
RzrBck schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:54:
[...]

Stond in de specs van mobiel.nl/belsimpel 19Mb/s du x8 voor Mbit/s denk ik (?)

Iets minder dan de 225 die Vodafone (theoretisch) bied.
Maar dus tevreden met Tele2? (Volgens mij is het ook dikke prima hoor ;))
Tot nu toe wel. Bereik is in sommige plaatsen zelfs beter dan Vodafone, gek genoeg. Snelheid prima, bellen ook geen probleem.

Overigens klopt die 225 Mbps bij Vodafone ook niet, dat is slechts voor 4G+ wat maar in een zeer beperkt aantal plaatsen beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Laatst online: 10-08 16:13
Ik mag mijn abo ook verlengen sinds vandaag, maar ze hebben besloten vandaag my Vodafone uit de lucht te halen waardoor verlengen bij F&F niet meer werkt -.- Mij werd aangeraden om alvast de S7 te bestellen en dat die dan pas 3-5 april geleverd schijnt te worden.... Mochten de deals met de nieuwe abo vormen beter zijn kan ik gewoon annuleren. Na Pasen maar eens achterna bellen voor die levertijd.

Is het nou zo dat de loyalty aanbiedingen iets beter zijn dan F&F? Na 5 jaar mogen ze me denk ik wel een leuke aanbieding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
F&F is geen schim meer van wat het ooit was. Er schijnt nog een tweede versie te zijn, maar toegang daartoe is erg zeldzaam.

Loyalty gaat verder dan F&F. Maar why the rush met verlengen? In de regel is dat niet eens zo voordelig om 'te vroeg' te doen. Zie mijn eerdere posts in dit topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Laatst online: 10-08 16:13
Dat heb ik inderdaad ook begrepen, iets met verlengen2 van Vodafone oid. Dan is het nog te proberen die dinsdag te bereiken.
Ik loop al een tijdje met een telefoon met kapotte microfoon en dat begint me nu steeds meer te ergeren en om nu een tijdelijke telefoon aan te schaffen in de tussentijd lijkt me ook niet voordelig. Al begrijp ik dat ik natuurlijk beter nog twee maanden kan wachten om meer ''leverage'' te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Durazno op 27-03-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Durazno schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:19:
Is het nou zo dat de loyalty aanbiedingen iets beter zijn dan F&F? Na 5 jaar mogen ze me denk ik wel een leuke aanbieding doen.
Reken er maar niet op, ook na 18 jaar doen ze maar heel weinig extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ralph075 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:10:
[...]

Reken er maar niet op, ook na 18 jaar doen ze maar heel weinig extra.
Ah jij stamt ook uit het libertel tijdperk! Ben benieuwd hoeveel lang zittende abonees ze hebben. Maar iets extra's valt niet te verwachten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Hier ook libertel veteraan :)
Maar afdeling loyalty stelt niks voor bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb sinds 24-03 een Vodafone Red Essential abonnement en sinds ergens vorig jaar Vodafone Thuis glasvezel (3 in 1). Op de site lees ik dat ik automatisch in aanmerking kom voor Vodafone Power-up (3GB extra data en extra TV thema pakket).

Heb nog geen melding ontvangen, en nog geen extra zenders of data. Iemand ervaring hoe dit normal verloopt? Gaat dit wellicht in vanaf de eerste voglende kalendermaand? Adressen en rekening no's van de abonnementen zijn gelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Bartjeee op 29-03-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Gezien de chaos bij Vodafone zou ik er niet vanuit gaan dat het automatisch werkt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:42:
Ik heb sinds 24-03 een Vodafone Red Essential abonnement en sinds ergens vorig jaar Vodafone Thuis glasvezel (3 in 1). Op de site lees ik dat ik automatisch in aanmerking kom voor Vodafone Power-up (3GB extra data en extra TV thema pakket).

Heb nog geen melding ontvangen, en nog geen extra zenders of data. Iemand ervaring hoe dit normal verloopt? Gaat dit wellicht in vanaf de eerste voglende kalendermaand? Adressen en rekening no's van de abonnementen zijn gelijk.
Señor Sjon schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:09:
Gezien de chaos bij Vodafone zou ik er niet vanuit gaan dat het automatisch werkt.
Als je het pakket in de winkel afgesloten heb, wordt er normaliter doorgegeven dat dit binnen 4 tot 6 weken geactiveerd wordt. Voor de data hoef je niets verder te doen, dat wordt automatisch geactiveerd (zichtbaar in My Vodafone) binnen die periode. Voor het extra themapakket krijg je binnen die periode een e-mail op je @vodafonethuis.nl e-mailadres voor het activeren van je themapakket naar keuze.

Voorwaarde is uiteraard wel dat je mobiel abonnement op hetzelfde adres staat als Vodafone Thuis. Dit kan je altijd controleren via de klantenservice of in de winkel (neem bij het laatste wel een legitimatiebewijs mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben tevreden Vodafone klant, maar ik vind de buitenlandbundels ronduit waardeloos. Ik kom vrij veel in het buitenland en heb dus met vervelende kosten te maken.

Volgens mij werkt het als volgt: Je zet Alles-in-1-op-reis aan. Zodra je data verbruikt, belt of sms't wordt er 2 euro gerekend. Dus zelfs voor 1 KB data of 1 SMS betaal je al 2 euro. Natuurlijk kun je die bundel ook weer uitzetten, maar als je het vergeet ben je 2 euro lichter. Die bundel blijft bovendien maar één dag geldig.

Dit is toch waardeloos of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

SvMp schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:09:
Dit is toch waardeloos of zie ik wat over het hoofd?
Het is wel lastig ja, alleen als je weet hoeveel berichten / minuten / data je nodig hebt handig...
Als je slechts één bericht stuurt kun je ervoor kiezen om de bundel niet te activeren zeg maar, hmm.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:15:
[...]

Het is wel lastig ja, alleen als je weet hoeveel berichten / minuten / data je nodig hebt handig...
Als je slechts één bericht stuurt kun je ervoor kiezen om de bundel niet te activeren zeg maar, hmm.
Onhandig dus. Voor mij wel een reden om bij einde contract naar bijv. Tele2 te gaan die fatsoenlijke 30-dagen bundels heeft. Ik vind het alleen heel vreemd dat 'De markt' nooit van Vodafone heeft gevraagd om met deze belachelijke bundels te kopen, want je weet in het begin van je dag meestal niet hoeveel je gaat verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Dat niet alleen. Ik zit veel in tijdzones ver van Nederland, en dan begint of eindigt de dag zo maar 7 of meer uur later. Niet altijd handig. Aan de andere kant kun je met 1x 5€ dagbundel in China wel tot 07:00 blijven internetten (tot slechts 30MB 8)7) in bijvoorbeeld een nachttrein.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Heb afscheid genomen van Vodafone. Had er een 300/onbep/1gb abbo voor 21 euro contractvrij. Dat kan natuurlijk veel goedkoper, maar omdat ik toch een nieuwe phone nodig had heb ik de megadeal van Mediamarkt geaccepteerd: onbep/onbep/4gb met iPhone 6s voor 40e p/m (incl. toestel) via Tele2. Dat leek me een hele aardige deal. Nog gebeld met Vodafone of ze deze aanbieding konden matchen, maar verder dan 3gb en 51e p/m konden ze niet gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door FunkyTrip op 03-04-2016 00:20 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:45

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

FunkyTrip schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:18:
Heb afscheid genomen van Vodafone. Had er een 300/onbep/1gb abbo voor 21 euro contractvrij. Dat kan natuurlijk veel goedkoper, maar omdat ik toch een nieuwe phone nodig had heb ik de megadeal van Mediamarkt geaccepteerd: onbep/onbep/4gb met iPhone 6s voor 40e p/m (incl. toestel) via Tele2. Dat leek me een hele aardige deal. Nog gebeld met Vodafone of ze deze aanbieding konden matchen, maar verder dan 3gb en 51e p/m konden ze niet gaan.
Tsja, je krijgt er een slechter netwerk voor terug. Ik wacht de nieuwe prijzen aanstaande maandag af.

[ Voor 3% gewijzigd door ocn op 03-04-2016 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
ocn schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:49:
[...]

Tsja,je krijgt er een slechter netwerk voor terugg. Ik wacht de nieuwe prijzen aanstaande maandag af.
Waarop baseer je dit.
En wat is je definitie van slechter. Dekking, kwaliteit, snelheid?

(Ik kan me voorstellen dat er tests/vergelijkingen zijn, vandaar dat ik het vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Dat is uiteraard sterk afhankelijk van de locaties waar je je het meest bevind. In stedelijke gebieden is het Tele2 netwerk minstens net zo goed. Daarentegen heb je bij Tele2 geen mogelijkheid om buiten je databundel tegen sterk gereduceerde snelheid toch kosteloos te kunnen blijven internetten.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
RzrBck schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:12:

Ik zit ook aan Tele2 te denken vanwege het prijsverschil, maar ik vind dat de vergelijking tussen deze twee providers wel erg gemakkelijk wordt gemaakt. Vodafone heeft overal bereik, Tele2 heeft volgens mij lang niet zo'n goed netwerk.
Napsju schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:20:
Dat is uiteraard sterk afhankelijk van de locaties waar je je het meest bevind. In stedelijke gebieden is het Tele2 netwerk minstens net zo goed.
In stedelijke gebieden maakt het weinig uit welke provider je hebt. Maar ik bevind mij voornamelijk buiten de stedelijke gebieden. Voordat ik Vodafone-klant werd, had ik T-Mobile, en dat leverde mij thuis hooguit 1 streepje op. Dat is het netwerk waar Tele2 ook gebruik van maakt.
ocn schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:49:
[...]

Tsja, je krijgt er een slechter netwerk voor terug. Ik wacht de nieuwe prijzen aanstaande maandag af.
Dat verklaart ook de hoge prijzen van Vodafone. Ik denk dat Vodafone en Tele2 met elkaar vergelijken op prijs net zo onredelijk is als een vergelijking tussen KLM en Ryanair.

[ Voor 35% gewijzigd door SvMp op 03-04-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
SvMp schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:34:
[...]

Ik zit ook aan Tele2 te denken vanwege het prijsverschil, maar ik vind dat de vergelijking tussen deze twee providers wel erg gemakkelijk wordt gemaakt. Vodafone heeft overal bereik, Tele2 heeft volgens mij lang niet zo'n goed netwerk.

[...]

In stedelijke gebieden maakt het weinig uit welke provider je hebt. Maar ik bevind mij voornamelijk buiten de stedelijke gebieden. Voordat ik Vodafone-klant werd, had ik T-Mobile, en dat leverde mij thuis hooguit 1 streepje op. Dat is het netwerk waar Tele2 ook gebruik van maakt.

[...]

Dat verklaart ook de hoge prijzen van Vodafone. Ik denk dat Vodafone en Tele2 met elkaar vergelijken op prijs net zo onredelijk is als een vergelijking tussen KLM en Ryanair.
Ik vind, ik denk... assume: to make an ass out of u and me 8) .

http://www.4gdekking.nl/ > hier zie je redelijk de dekking.
Tele2 heeft een eigen 4G-netwerk - en blijft hierin investeren (net als andere providers). Waar geen 4G, heb je idd T-Mobile netwerk.

Ik zou dan eerder de vergelijking KLM - Lufthansa oid trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vodafone online shop heeft "onderhoud" tot maandagochtend 07:30. Dus nog geen nieuwe abbo's. Morgenochtend maar weer kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:53
De nieuwe abonnementen zijn al bekend toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb ze hier wel gelezen, maar op de verschillende webshops nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 08:51
Boefjes bij Vodafone.. Naast dat het maandbedrag voor mijn Red 3gb met 2 euro omhoog gaat bij de nieuwe abonnementen (ok, 5 ipv 3gb, maar ik heb aan 3gb voldoende), dien ik ook nog eens 180 euro méér af te tikken voor een Nexus 5x icm dat abonnement (was 140, nu 320).
Dat wordt na ruim 18 jaar denk ik toch een overstap. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

nielsdiy schreef op maandag 04 april 2016 @ 07:22:
Boefjes bij Vodafone.. Naast dat het maandbedrag voor mijn Red 3gb met 2 euro omhoog gaat bij de nieuwe abonnementen (ok, 5 ipv 3gb, maar ik heb aan 3gb voldoende), dien ik ook nog eens 180 euro méér af te tikken voor een Nexus 5x icm dat abonnement (was 140, nu 320).
Ok, had beter gisteren kunnen bestellen :S

Ik wil graag een Nexus 6p 64Gb. Icm een VF Red abbo zou deze bij Coolblue €131 gaan kosten voor €39/maand, dat is nu €221!
De 32Gb versie van deze telefoon was tot gisteren "gratis" icm een abbo van €39/m nu niet meer. Toestel moet nu €196 kosten bij €42/maand.

}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Inderdaad. Beetje klaar met Vodafone. iPhone SE 64 gb met smart 500 was 26 euro met 197 euro bijbetalen. Nu 26 euro met 374 euro bijbetalen. Of je verlengt of niet maakt geen fluit uit.

Nu ze zo duur worden maken ze de keuze wel makkelijk 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Als dit hun manier is van de concurrentie aangaan met bijvoorbeeld Tele2, zullen ze wel wat klanten gaan verliezen.

Het komt er in mijn geval op neer dat ik over een jaar genomen (ik verleng nooit voor 2 jaar) gemiddeld 17 euro per maand meer zou gaan betalen voor 2gb extra. Die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb, maar dit terzijde.

Dááág, Vodafone.

[ Voor 5% gewijzigd door ponkrucker op 04-04-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemie
Ik ga eerst maar eens afwachten hoe de prijzen zich ontwikkelen. De site van Vodafone staan nog geen nieuwe prijzen op. Meestal duurt het even voordat de gevolgen van zulke prijsveranderingen goed zichtbaar worden.

Weet dat met de release van nieuwe telefoons soms ook "verkeerde" bedragen staan.

Kan me niet voorstellen dat Vodafone zijn prijzen zo drastisch verhoogd. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Friends & Family site is inmiddels ook geupdate, daar zijn ook de prijzen aardig gestegen zo te zien. Jammer, Vodafone had een goede prijs ten opzichte van KPN maar dat gaat langzaamaan toch de verkeerde kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 21:01
J0YR1D3R schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:46:
De Friends & Family site is inmiddels ook geupdate, daar zijn ook de prijzen aardig gestegen zo te zien. Jammer, Vodafone had een goede prijs ten opzichte van KPN maar dat gaat langzaamaan toch de verkeerde kant op.
Dat was mij inderdaad ook opgevallen. Had gehoopt dat Friends&Family misschien nog goede aanbiedingen zou krijgen, maar dat lijkt er helaas niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Bij Coolblue kan ik nog geen RED verlenging en/of abonnementen zien. Ben benieuwd of dit nog gaat komen de komende uren.
Ik was van plan te verlengen, maar heb bewust gewacht tot vandaag.
Als ik nu opeens duurder uit zou zijn dan ga ik na bijna 18 jaar ook overstappen naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik zie het ook nog wel, mag verlengen, nog geen mooie telefoon op het oog die al uit is...
Daarbij komt een 5GB-bundel is leuker dan 3GB, maar als ik wat expliciete voorbeelden zie, lach ik me dood.

Voorbeeldje van Belsimpel met een 128GB Galaxy S6 Edge bijvoorbeeld: >:)
WAS: 3GB - onbeperkt minuten - onbeperkt SMS á € 34 / maand + éénmalig € 168
NU: 5GB - onbeperkt minuten - onbeperkt SMS á € 33 / maand + éénmalig € 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22
jpg97 schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:09:
Bij Coolblue kan ik nog geen RED verlenging en/of abonnementen zien. Ben benieuwd of dit nog gaat komen de komende uren.
Ik was van plan te verlengen, maar heb bewust gewacht tot vandaag.
Als ik nu opeens duurder uit zou zijn dan ga ik na bijna 18 jaar ook overstappen naar KPN.
Ik zie ze gewoon staan hoor? Zowel Sim-only als de abonnementen bij de telefoons. Het zijn wat mij betreft ook niet zozeer de abonnementen zelf die duurder zijn geworden (die extra data vind ik zelfs interessant) maar vooral de abonnementen met telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Vodafone zegt geen invloed te hebben op de prijzen van de telefoons als je verlengt bij een reseller. Ammehoela.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
nielsdiy schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:25:
Vodafone zegt geen invloed te hebben op de prijzen van de telefoons als je verlengt bij een reseller. Ammehoela.
Daarom zijn alle resellers nu geheel toevallig duurder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
D-e-n schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:18:
[...]

Ik zie ze gewoon staan hoor? Zowel Sim-only als de abonnementen bij de telefoons. Het zijn wat mij betreft ook niet zozeer de abonnementen zelf die duurder zijn geworden (die extra data vind ik zelfs interessant) maar vooral de abonnementen met telefoons.
Oh ja, ik zie ze nu ook.. jezus wat een prijzen !

Vrijdag wilde ik RED Super ( 6+1GB) verlengen voor 1 jaar met een Huawei Mate 8.

kosten per maand waren toen 35€ + éénmalig 297,-

nu dus wel 12GB ( maar met 5 zou ik voldoende hebben dus RED super maar RED ) maar kosten per maand zijn nu € 36 + éénmalige 488,- !!

Als ik dan naar VF RED kijk met 5GB dan is het abonnement 30,= en de eenmalige toestelprijs € 488,-

Dikke doei dus VF...

[ Voor 9% gewijzigd door jpg97 op 04-04-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Ik heb een Vodafone Red Super abonnement icm een iPhone 6, mijn contract duurt tot Februari 2017.
Echter hebben ze alle Red abonnementen een datalimiet/bundel upgrade gegeven. Voorheen was het bijvoorbeeld 6GB, en nu dus 12GB aan data per maand.

Ik dacht, YES eindelijk! :) Meteen even bellen om te vragen of ik er als huidige klant ook voor in aanmerking kom. Want tenslotte gaat het om Red abonnementen die enkel de dubbele hoeveelheid data hebben gekregen. Maar het antwoord was NEE. Ze waren er heel direct in.

Dit geldt alleen voor nieuwe af te sluiten abonnementen of verlengingen.

Heeft iemand enig idee waarom Vodafone niet gewoon even mijn databundel vergroot naar de nieuwe huidige vormen? Ik kreeg het er niet uit bij ze. Terwijl het Tweakers nieuws, zie link. Voor mij vorige maand als geroepen kwam omdat ik BLOX blijf kopen.

nieuws: Vodafone presenteert nieuwe abonnementen met grotere databundels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
brndst schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:52:
Ik heb een Vodafone Red Super abonnement icm een iPhone 6, mijn contract duurt tot Februari 2017.
Echter hebben ze alle Red abonnementen een datalimiet/bundel upgrade gegeven. Voorheen was het bijvoorbeeld 6GB, en nu dus 12GB aan data per maand.

Ik dacht, YES eindelijk! :) Meteen even bellen om te vragen of ik er als huidige klant ook voor in aanmerking kom. Want tenslotte gaat het om Red abonnementen die enkel de dubbele hoeveelheid data hebben gekregen. Maar het antwoord was NEE. Ze waren er heel direct in.

Dit geldt alleen voor nieuwe af te sluiten abonnementen of verlengingen.

Heeft iemand enig idee waarom Vodafone niet gewoon even mijn databundel vergroot naar de nieuwe huidige vormen? Ik kreeg het er niet uit bij ze. Terwijl het Tweakers nieuws, zie link. Voor mij vorige maand als geroepen kwam omdat ik BLOX blijf kopen.

nieuws: Vodafone presenteert nieuwe abonnementen met grotere databundels
Volgens mij gaan ze oudere abonnementen niet migreren... ik heb net nog met de klantenservice gebeld, maar zij kunnen nu ook niet meer vergelijken met eerdere abonnementen.

Straks nog eens bellen met afdeling Loyalty, kijken of ik daar nog wat kan regelen maar denk het eerlijk gezegd niet.

Ik zag al een veel betere aanbieding bij T-Mobile, dus dan stap ik over, en kijk volgend jaar wel weer wat er dan mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Heeft iemand enig idee waarom Vodafone niet gewoon even mijn databundel vergroot naar de nieuwe huidige vormen? Ik kreeg het er niet uit bij ze.
Dat is toch altijd al zo geweest, bij elke provider zowel vast als mobiel? Elk jaar komen er wel nieuwe abonnementen en die gelden dan alleen als je verlengt. Nu is dat voor jou ongunstig maar andersom werkt het ook zo: er zijn legio mensen die hun oude abonnement al jaren door laten lopen vanwege de gunstige voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

D-e-n schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:05:
Dat is toch altijd al zo geweest, bij elke provider zowel vast als mobiel?
Een KPN of T-mobile verhoogd gewoon de datalimiet bij huidige abonnees...
Bijvoorbeeld: nieuws: KPN verhoogt datalimieten voor bestaande en nieuwe abonnees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
Nee hoor. Bij KPN verhogen ze wel huidige abonnementen. Zie nieuws: KPN verhoogt datalimieten voor bestaande en nieuwe abonnees

Ik blijf ook blox kopen. Hierdoor vaak foute rekeningen.. Hoopte op een kleine verhoging tot KPN de nieuwe prijzen bekend maakte maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
jpg97 schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:59:
[...]

Volgens mij gaan ze oudere abonnementen niet migreren... ik heb net nog met de klantenservice gebeld, maar zij kunnen nu ook niet meer vergelijken met eerdere abonnementen.

Straks nog eens bellen met afdeling Loyalty, kijken of ik daar nog wat kan regelen maar denk het eerlijk gezegd niet.

Ik zag al een veel betere aanbieding bij T-Mobile, dus dan stap ik over, en kijk volgend jaar wel weer wat er dan mogelijk is.
Ik hoor graag wat de uitkomst is van jouw telefoontje richting de Loyalty afdeling :)
[...]

Dat is toch altijd al zo geweest, bij elke provider zowel vast als mobiel? Elk jaar komen er wel nieuwe abonnementen en die gelden dan alleen als je verlengt. Nu is dat voor jou ongunstig maar andersom werkt het ook zo: er zijn legio mensen die hun oude abonnement al jaren door laten lopen vanwege de gunstige voorwaarden.
CLB schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:07:
[...]

Bijvoorbeeld: nieuws: KPN verhoogt datalimieten voor bestaande en nieuwe abonnees
Dat nieuwsbericht had ik ook gelezen! Vind het vreemd dat Vodafone dat dan weer niet doet.

Ik denk dat er voor mij (en anderen die een soortgelijk iets hebben) niets anders op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Swift92 schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:16:
Nee hoor. Bij KPN verhogen ze wel huidige abonnementen. Zie nieuws: KPN verhoogt datalimieten voor bestaande en nieuwe abonnees

Ik blijf ook blox kopen. Hierdoor vaak foute rekeningen.. Hoopte op een kleine verhoging tot KPN de nieuwe prijzen bekend maakte maar helaas..
ik zelf heb ook nog een probleem liggen bij Vodafone mbt foutieve rekeningen en te hoge bedragen. Inhoudelijk zal ik er hier niet op in gaan maar ik weet wel dat het niet aan mij ligt en dat ik liever bij mijn nieuwe abonnement een andere provider kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Heeft iemand enig idee waarom Vodafone niet gewoon even mijn databundel vergroot naar de nieuwe huidige vormen? Ik kreeg het er niet uit bij ze.
Je geeft het antwoord zelf al:
omdat ik BLOX blijf kopen.
[...]

Klopt, ik had kleine hoop dat het nu beter werd. Maar de F&F Sim-Only aanbiedingen uit 2012 zijn nog steeds niet geëvenaard, dus laat ik die maar doorlopen.
CLB schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:07:
[...]

Dat zou inderdaad sympathiek zijn geweest.

Ik denk dat Vodafone er (terrecht) op gokt dat de meeste bestaande (sim-only) klanten wel willen verlengen voor die paar GB extra, tegen de tijd dat ze kunnen verlengen dan.

Als ik nu zelf een nieuw abonnement zou willen, ging ik Tele2 proberen. Eerst een weggooi abonnement van 1 maand proberen, en als het netwerk bevalt in woon-/werk omgeving vastzetten voor 2 jaar. Dan ben je echt voordelig uit.

Voor een gevoelsmatig eurotje meer naar de kwaliteit / stabiliteit van het KPN netwerk is ook een interessante gedachte. T-Mobile is dan weer een eurotje goedkoper, en die heeft ook een prima netwerk tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Ook ik schrok even flink. Mag over een week verlengen en had een Moto G op het oog, die bij verschillende zaken voor een paar tientjes tot gratis te krijgen was icm 1jarig Red abonnement. Nu kost dat toestel tegen de €100 ! En dan ook nog een paar euro meer per maand.

Hoop echt dat ze nog een beetje gaan sleutelen aan die toestelvergoedingen, want dit is niet grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52

Patrick89

PSN : Gamesource

Blamm schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:33:
Ook ik schrok even flink. Mag over een week verlengen en had een Moto G op het oog, die bij verschillende zaken voor een paar tientjes tot gratis te krijgen was icm 1jarig Red abonnement. Nu kost dat toestel tegen de €100 ! En dan ook nog een paar euro meer per maand.

Hoop echt dat ze nog een beetje gaan sleutelen aan die toestelvergoedingen, want dit is niet grappig
Dat viel mij ook op inderdaad. Er lijkt ongeveer 0 marge te zitten bij de toestelvergoedingen.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Jup vreemde prijsstellingen zijn dit. Als je nu gaat voor de laagste maandprijs (die gelijk staan aan sim-only) betaal eigenlijk vrijwel de volle mep voor het toestel. Voorheen zat er vaak nog flink wat korting op het toestel waardoor sim-only niet écht voordelig was en kon je beter een toestel erbij nemen er vervolgens verkopen.

Nu is het bij vrijwel alle toestellen interessanter om de sim-only te pakken maar deze zijn dan tov de concurrentie niet aantrekkelijk geprijsd.

*had ik gisteren maar verlengd...... 8)7 *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
SquareOne schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:48:
Jup vreemde prijsstellingen zijn dit. Als je nu gaat voor de laagste maandprijs (die gelijk staan aan sim-only) betaal eigenlijk vrijwel de volle mep voor het toestel. Voorheen zat er vaak nog flink wat korting op het toestel waardoor sim-only niet écht voordelig was en kon je beter een toestel erbij nemen er vervolgens verkopen.

Nu is het bij vrijwel alle toestellen interessanter om de sim-only te pakken maar deze zijn dan tov de concurrentie niet aantrekkelijk geprijsd.

*had ik gisteren maar verlengd...... 8)7 *
Had ik ook maar gewoon vrijdag verlengd, toen het nog kon :(
Nu ga ik echt wel overstappen.
Moet dan wel een maand of 2 wachten maar goed, ik ga dan overstappen naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:37

heho

Ommen, Overijssel

Al alle afdelingen van vodafone gehad vanmorgen. Het enige dat ze kunnen zeggen is dat ik mijn huidige verlenging, die nog niet is doorgevoerd vanwege levertijd telefoon, moet annuleren en dan een nieuwe abonnement vorm moet nemen. Wat dat mij dan gaat kosten kunnen ze niet zeggen ....
Als ik de tarieven zo zie ga ik dat mooi nog niet doen en probeer het van de week nog wel eens als ik alles in huis heb.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:45

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Red Super F&F 12GB voor 33 euro p/m..

Ik hou het bij mijn 11GB (4G)+225 minuten+onb.sms voor 22,50 euro p/m :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocn schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:51:
Red Super F&F 12GB voor 33 euro p/m..

Ik hou het bij mijn 11GB (4G)+225 minuten+onb.sms voor 22,50 euro p/m :P
Dus 1 GB meer en onbeperkt bellen, voor €11 extra per maand (€132 p/j). :w
Zoveel bel ik niet, blijf dus ook lekker bij hetzelfde abo wat jij hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:54:
[...]

Dus 1 GB meer en onbeperkt bellen, voor €11 extra per maand (€132 p/j). :w
Ik betaal 1 euro minder voor dat abonnement. Waarschijnlijk hebben jullie destijds gekozen voor 1jr en had ik um 2jr vastgelegd. Blijft toch jammer dat we met een abonnementje uit 2012 beter af zijn dan met het huidige aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:54:
[...]
Ik bel ook niet zoveel dus wat dat betreft is het nieuwe smart abbo met 150min. en 5GB wel weer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:03:
[...]

Ik betaal 1 euro minder voor dat abonnement. Waarschijnlijk hebben jullie destijds gekozen voor 1jr en had ik um 2jr vastgelegd. Blijft toch jammer dat we met een abonnementje uit 2012 beter af zijn dan met het huidige aanbod.
Ik betaal ook €1 minder, detail. :P
Hoe dan ook is het véél minder dan de rest van het land betaald voor een vergelijkbaar abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
nielsdiy schreef op maandag 04 april 2016 @ 07:22:
Ik wilde precies hetzelfde doen. Heb een bijna aflopend Red Abbo, kon 1 jaar verlengen met een Nexus 5x, bij Coolblue kwam het ongeveer het goedkoopste uit, 29 p/m en dan zo'n 200 euro korting op het toestel. Nu krijg je 20 euro korting op het toestel en betaal je 2 euro p/m meer :D.

Doei Vodafone, had nog maar een klein zetje nodig en krijg een hele grote duw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als ik zo verder kijk zijn de toestelkortingen van bijvoorbeeld T-mobile en KPN niet zoveel beter eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dersan schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:19:
[...]

Ik wilde precies hetzelfde doen. Heb een bijna aflopend Red Abbo, kon 1 jaar verlengen met een Nexus 5x, bij Coolblue kwam het ongeveer het goedkoopste uit, 29 p/m en dan zo'n 200 euro korting op het toestel. Nu krijg je 20 euro korting op het toestel en betaal je 2 euro p/m meer :D.

Doei Vodafone, had nog maar een klein zetje nodig en krijg een hele grote duw.
Idem, en ook voor mij had Coolblue een prima aanbieding icm een Nexus 6p. Nu heb ik een andere webshop gevonden die het toestel ook aanbiedt icm Tele2, ik denk dat ik daar maar voor ga. 8Gb en onbeperkt bellen voor €45/m Toestel kost dan nog maar €76 Bij VF krijg ik dan "maar" 5Gb tegen zelfde maandkosten en een heel duur toestel. Als je het uitrekent over 24 maanden, dan is het toestel ook fors duurder dan los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
D-e-n schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:25:
Als ik zo verder kijk zijn de toestelkortingen van bijvoorbeeld T-mobile en KPN niet zoveel beter eigenlijk
Dat is zeker waar, maar hierin onderscheidde Vodafone zich behoorlijk ten opzichte van de rest.
Nu is dat in ieder geval geen reden meer om bij Vodafone te blijven. En zoveel had ik er sowieso niet meer.
Maar ik wacht eerst nog even af hoe Vodafone reageert op alle commotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Nieuwe bundels vallen tegen.

Weinig korting op telefoons en de simonly is amper goedkoper.

Maar goed de alternatieven zijn net zo duur of hebben een matig netwerk.

[ Voor 29% gewijzigd door SvMp op 04-04-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

nielsdiy schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:53:

Idd, wellicht dat ze nog wat gaan aanpassen. En daarnaast, als ik van provider wil wisselen kan het pas vanaf half mei, dan loopt het huidige abbo af. Dat is natuurlijk de truc van providers, snel laten "verlengen" en de originele datum laten staan. Ik zit al twee maanden op hete kolen omdat ik kan verlengen, er een nieuw toestel is wat ik leuk vind en er andere bundels zouden komen. hahaha, ze hebben mij ook gewoon :D

Maar blijf Tele2 met een schuin oog in de gaten houden, zijn erg scherpe abonnementen die ze hebben en qua dekking zitten ze ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
nielsdiy schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:53:
[...]

Dat is zeker waar, maar hierin onderscheidde Vodafone zich behoorlijk ten opzichte van de rest.
Nu is dat in ieder geval geen reden meer om bij Vodafone te blijven. En zoveel had ik er sowieso niet meer.
Welke commotie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ponkrucker
Volgens een medewerker klanteservice van Coolblue worden zij al de gehele dag platgebeld door verontwaardigde (potentiële) klanten.

Niet heel vreemd ook.
Als ik mijn voornemen er nog even bij pak: een 1-jarig Red (3gb) verlenging i.c.m. een Nexus 5x 32gb had mij tot vanochtend €29 per maand + €142 eenmalig voor het toestel gekost. Dat is €490 totaal.
Met ingang van vanochtend is dat €31 per maand + €324 eenmalig, wat een totaalprijs van €696 maakt.
Dat is een prijsverhoging van ruim 42%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
nielsdiy schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:31:
[...]

Volgens een medewerker klanteservice van Coolblue worden zij al de gehele dag platgebeld door verontwaardigde (potentiële) klanten.

Niet heel vreemd ook.
Als ik mijn voornemen er nog even bij pak: een 1-jarig Red (3gb) verlenging i.c.m. een Nexus 5x 32gb had mij tot vanochtend €29 per maand + €142 eenmalig voor het toestel gekost. Dat is €490 totaal.
Met ingang van vanochtend is dat €31 per maand + €324 eenmalig, wat een totaalprijs van €696 maakt.
Dat is een prijsverhoging van ruim 42%!
In jouw geval kun je toch beter een sim only nemen? De N5X kun je los al voor die prijs kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
J0YR1D3R schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:42:
[...]

In jouw geval kun je toch beter een sim only nemen? De N5X kun je los al voor die prijs kopen.
Zeker, maar mijn punt was de belachelijke prijsverhoging van de ene op de andere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
nielsdiy schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:47:
[...]

Zeker, maar mijn punt was de belachelijke prijsverhoging van de ene op de andere dag.
Dat klopt zeker hoor. Mijn vriendin heeft een maand of 1,5 geleden een verlenging gedaan. S6 met een red essential (2GB destijds nog) en 300 min. 300 euro bijbetalen. Nu kost datzelfde abonnement met 1,5GB en onbeperkt bellen ineens 384 euro. Euh, sorry? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
nielsdiy schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:31:
[...]

Ik was vanochtend al verbaasd over de ongunstige tarieven. Daar ben ik dus niet de enige in.

[ Voor 34% gewijzigd door SvMp op 04-04-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemie
De potentie is er voor Vodafone om een slag te slaan. Ze slaan op dit moment alleen mis. De abonnementsvormen die nu aangeboden worden zijn veel breder dan eerst. Dit in combinatie met ok prijzen, zonder toestel dan.

Dan de toestelbijdrage..zucht.
Genoeg voorbeelden hierboven van verhoogde prijzen inclusief toestel. Indien Vodafone dit snel aanpakt redden ze zichzelf nog enigszins. Anders concurreren ze zichzelf uit de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hashtag #boycotvodafone al trending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:15
Ze zien het snel genoeg terug in de cijfers.
Of dacht je dat er niemand bijhoudt hoeveel abonnementen dagelijks afgesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:19
Chemie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 00:32:
De potentie is er voor Vodafone om een slag te slaan. Ze slaan op dit moment alleen mis. De abonnementsvormen die nu aangeboden worden zijn veel breder dan eerst. Dit in combinatie met ok prijzen, zonder toestel dan.

Dan de toestelbijdrage..zucht.
Genoeg voorbeelden hierboven van verhoogde prijzen inclusief toestel. Indien Vodafone dit snel aanpakt redden ze zichzelf nog enigszins. Anders concurreren ze zichzelf uit de markt.
Ik denk dat Vodafone zich net zoals KPN wil inzetten als premium provider.
Met service en kwaliteit. Tele2 stunt met de prijzen, dat kan Vodafone ook doen maar dan zet jezelf heel anders in de markt.

Bovendien kan je wel klagen over Vodafone maar kijk naar KPN? Die prijzen zijn toch ook hoog voor wat je krijgt? (gemiddeld gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Jordyz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:37:
[...]

Ik denk dat Vodafone zich net zoals KPN wil inzetten als premium provider.
Met service en kwaliteit. Tele2 stunt met de prijzen, dat kan Vodafone ook doen maar dan zet jezelf heel anders in de markt.

Bovendien kan je wel klagen over Vodafone maar kijk naar KPN? Die prijzen zijn toch ook hoog voor wat je krijgt? (gemiddeld gezien).
Dat laatste is zeker waar, maar als je van de ene op de andere dag de prijzen met bijna de helft verhoogt, lijkt me dat voldoende reden om te klagen.
Dat de concurrentie dit soort prijzen al geruime tijd hanteert, doet er dan niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Ik ben blij dat ik een maandje terug ben overgestapt van provider. Met de oude bundels vond ik Vodafone namelijk al erg duur (buiten de enkele actie van typhone om). Zelfs op F&F. Zit nu nog even te kijken, maar de nieuwe prijzen slaan inderdaad helemaal nergens op. Nu zelfs €39 p/mnd voor de S6 met de laagste red bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Pepper92 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:17:
Ik ben blij dat ik een maandje terug ben overgestapt van provider. Met de oude bundels vond ik Vodafone namelijk al erg duur (buiten de enkele actie van typhone om). Zelfs op F&F. Zit nu nog even te kijken, maar de nieuwe prijzen slaan inderdaad helemaal nergens op. Nu zelfs €39 p/mnd voor de S6 met de laagste red bundel.
Qua sim-only is het er wel aantrekkelijker op geworden bij F&F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 11:21
Had gehoopt dat er weer wat leuks tussen zou zitten, maar helaas. Einddatum van mijn abo is alweer een jaar terug, maar laat hem lekker doorlopen. Heb 14GB op 4G voor 18,50 heb tot nu toe niks anders gevonden wat enigszins in de buurt komt om interessant te zijn.
Ik zie het over een jaartje wel weer als ik opzoek ga naar een nieuw toestel :)

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Patrick89 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:26:
[...]

Qua sim-only is het er wel aantrekkelijker op geworden bij F&F.
Enkel omdat de combinaties met toestellen dat niet zijn. Voorbeeldje: Galaxy S7 met 1 jaar abonnement (nieuw) kostte tot 1 april 420 euro los bij F&F, nu is dat 480 euro. De maandkosten lager echter gelijk aan die van de SIM only. Het is nu nog steeds goedkoper dan los kopen en SIM only, maar toch 60 euro duurder geworden over 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

J0YR1D3R schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:07:
[...]

Enkel omdat de combinaties met toestellen dat niet zijn. Voorbeeldje: Galaxy S7 met 1 jaar abonnement (nieuw) kostte tot 1 april 420 euro los bij F&F, nu is dat 480 euro. De maandkosten lager echter gelijk aan die van de SIM only. Het is nu nog steeds goedkoper dan los kopen en SIM only, maar toch 60 euro duurder geworden over 1 jaar.
Het standaard red abonnement (3 > 5 gb) is van 29 euro naar 27 euro gegaan.
Maar anderzijds noem maar eens een goed alternatief... Tele2 zit ik nou persoonlijk ook niet op te wachten of zo..

Kijkende bij t-mobile wordt ik ook niet echt enthousiast

Pagina: 1 ... 37 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!