Dit is ook mijn ervaring maar dan met Ziggo, dat valt blijkbaar onder UPC Mobiel (het simkaartnr).Chemie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:40:
Huidige/Toekomstig vorige provider: Simyo
Eind februari een bestelling gedaan via F&F voor een sim-only abonnement met nummerbehoud.
Invullen ging prima, simkaartnummer werd geaccepteerd, provider simyo via KPN.
Allemaal prima, orderbevestiging paar dagen later binnen, onder netwerkprovider: KPN - Hi.
Gedacht; enfin, het zal wel goedkomen. Vrijdagmiddag, nummerbehoud afgewezen.
Ga naar https://www.vodafone.nl/s...ummerbehoud/opnieuw.shtml om nummerbehoud opnieuw aan te vragen, meteen gedaan.
Volgende middag weer een sms, nummerbehoud afgewezen, weer via nummerbehoud/opnieuw alles ingevuld, dit is de 3e keer dat ik alle gegevens precies hetzelfde invulde, simkaartnummer & provider.
Uiteindelijk geen sms meer gekregen, op maandag even gebeld met Vodafone via 0800-0560, eerste keer is inderdaad fout gegaan toen stond er inderdaad KPN-Hi. Nieuw nummerbehoud aanvraag loopt op dit moment bij Simyo. Blijkbaar is van die laatste 2 keer invullen nummerbehoud/opnieuw maar één van in behandeling genomen, deze stond inmiddels dus wel op Simyo en ik heb daarna afgewacht, volgende dag nummerbehoud goedgekeurd. Uiteindelijk dus zonder veel problemen alles goedgekomen
Er lijkt dus structureel een fout te zitten in het systeem dat Simyo aanvragen omzet in KPN - Hi.
Tips:
- Vul https://www.vodafone.nl/s...ummerbehoud/opnieuw.shtml in en wacht af.
- Bel met 0800-0560 (Keuze 1) en vraag de status van je bestelling op/hoe het zit met nummerbehoud.
Daarnaast vermoed ik dat als Vodafone zelf veranderingen in het systeem gaat doorvoeren tijdens de aanvragen, er nog meer verwarring veroorzaakt wordt binnen het systeem en daardoor uiteindelijk alles en iedereen de weg kwijt is; huidige provider, systeem van Vodafone, medewerkers & klant
Zodra je dingen gaat veranderen heb je kans dat er 2 verzoeken langs elkaar lopen. Dat was ook bij mij eht geval waardoor niemand er iets meer van snapte..