Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpg97 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:38:
Over ongeveer een maand mag ik mijn abonnement verlengen. Vorig jaar rond deze tijd Red met 6GB internet en onbeperkt bellen en sms'en genomen. Maar een paar dagen later kreeg iedereen ineens 7GB internet.

Om dit te voorkomen wil ik nu even de kat uit de boom kijken alvorens ik ga verlengen. Iemand een idee of er binnenkort wellicht nieuwe abonnementsvormen aankomen?
Ik blijf me afvragen waarom men dit 'verlengen' blijft noemen. Verlengen doe je eigenlijk als je niets doet en gewoon je huidige abonnement laat doorlopen. Dat is verlengen en dat gebeurt automatisch. Wat jij (en iedereen en vooral de providers) verlengen noemt, is een compleet nieuw abonnement aangaan en je wederom vast laten leggen voor een jaar of twee. Volgens mij is dat gewoon een instinktruuk van de providers. Ook dat je dit 'mag' is eigenlijk een instinker: het lijkt heel positief en aardig maar ze willen je gewoon weer vastleggen. Ik heb zelf mijn abonnement al jarenlang niet meer 'verlengd' maar gewoon door laten lopen omdat geen enkel nieuw abonnement mij geeft wat ik nu heb. Ik koop simpelweg een nieuwe mobiel wanneer ik dat maar wil en ik kan altijd mijn abonnement opzeggen om een nieuwe aan te gaan mocht die betere voorwaarden hebben.
Maar goed, wat ik wil zeggen: voordat je gaat 'verlengen' moet je jezelf altijd eerst even afvragen of je dat wel wilt: misschien is houden wat je hebt veel beter. Laat je niet in de luren leggen door het handige woordgebruik van de providers (je 'mag verlengen'...).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik ben op zoek naar een vernieuwing van mijn oude abonnement. Alleen ik google mezelf suf maar kom alleen vage sites tegen.

Ik zoek een nieuwe Vodafone abonnement met een samsung Galaxy S6 inclusief Samsung Gear VR deal.
Iemand tips die me een goede site kan aanbevelen? Op de vodafone site zelf vind ik helemaal niks erover.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:59
Xtr3me4me schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:18:
Ik ben op zoek naar een vernieuwing van mijn oude abonnement. Alleen ik google mezelf suf maar kom alleen vage sites tegen.

Ik zoek een nieuwe Vodafone abonnement met een samsung Galaxy S6 inclusief Samsung Gear VR deal.
Iemand tips die me een goede site kan aanbevelen? Op de vodafone site zelf vind ik helemaal niks erover.
Vodafone Friends en Familiy?

Er zijn hier mensen van Vodafone actief op het forum die je zo'n code kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:35

Patrick89

PSN : Gamesource

Jordyz schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:14:
[...]

Vodafone Friends en Familiy?

Er zijn hier mensen van Vodafone actief op het forum die je zo'n code kunnen geven?
Stuur maar even een DM met je e-mail waarmee je wilt bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Patrick89 op 15-02-2016 12:39 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Patrick89 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:21:
[...]

Ik heb de mijne vorige maand aangevraagd, toch bedankt! :-)

Ik wou tegen hem zeggen dat je vaak wel een aanbieding kan krijgen met Friends en Family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom verhoogt vodafone de 2gb niet naar 3 gb voir bestaande Red klanten? wel voor nieuwe klanten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:38
Ik Zit al een week te wachten op mijn verlenging, Vodafone zegt dat er een technische fout optreedt bij het registreren van de nieuwe sim. Is doorgezet naar de TD en vanaf toen bleef het stil.
Meer mensen last met verlengen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mitch schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:14:
Ik Zit al een week te wachten op mijn verlenging, Vodafone zegt dat er een technische fout optreedt bij het registreren van de nieuwe sim. Is doorgezet naar de TD en vanaf toen bleef het stil.
Meer mensen last met verlengen ?
Vorige week voor mijn vriendin een 6S besteld. Binnen 1 dag binnen, incl simkaart, en kon deze gelijk zelf activeren. Nog nooit zo makkelijk verlengd (wel via F&F, weet niet of dat uitmaakt).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Wat is dat F&F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:32

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:00:
Waarom verhoogt vodafone de 2gb niet naar 3 gb voir bestaande Red klanten? wel voor nieuwe klanten :-(
Dat is gewoon de truc om de bestaande klanten te laten "verlengen" (eigenlijk gewoon een nieuw abonnement nemen).

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat staat voor friends&family. Dit topic staat er vol mee en via deze search kom je er meer over te weten:
Het Vodafone bestaande abonnementen & verlengingstopic

[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 17-02-2016 10:49 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf me afvragen waarom men dit 'verlengen' blijft noemen. Verlengen doe je eigenlijk als je niets doet en gewoon je huidige abonnement laat doorlopen. Dat is verlengen en dat gebeurt automatisch. Wat jij (en iedereen en vooral de providers) verlengen noemt, is een compleet nieuw abonnement aangaan en je wederom vast laten leggen voor een jaar of twee. Volgens mij is dat gewoon een instinktruuk van de providers. Ook dat je dit 'mag' is eigenlijk een instinker
Je verlengt niet je abonnement, maar je contract met 1 of 2 jaar... Dat is het grote verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:09
Yup, en bij contractverlenging/-vernieuwing betaal je geen aansluit-/administratiekosten, je geeft geen nieuwe incassomachtiging af en je krijgt geen nieuwe simkaart, er vindt geen nummerportatie plaats etc..
Afgezien daarvan is er weinig verschil met het afsluiten van een nieuw abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Patrick89 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:21:
[...]

Het is zeker niet de bedoeling je friends&family codes te kust en te keur uit te delen. Dat zou je wel moeten weten ;)

[ Voor 0% gewijzigd door MartijnAbel op 23-02-2016 10:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Weten jullie iets over vroegtijdig verlengen?

Mijn vriendin heeft een paar maanden geleden haar abbo verlengd omdat haar oude toestel het zo goed als niet meer deed en mijn toestel is ook aan het einde van zijn latijn, terwijl ik eigenlijk nog 6 maanden en 3 dagen moet..

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xheroxkefx schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:18:

Mijn vriendin heeft een paar maanden geleden haar abbo verlengd omdat haar oude toestel het zo goed als niet meer deed en mijn toestel is ook aan het einde van zijn latijn, terwijl ik eigenlijk nog 6 maanden en 3 dagen moet..
Hm, je kan ook gewoon een nieuwe mobiel kopen? Waarom zou dat per se met een abonnement moeten? Ik zelf zou nooit een ander abonnement nemen omdat mijn toestel aan z'n einde is: ik neem alleen een nieuw abonnement als ik betere voorwaarden kan krijgen of als het goedkoper kan of zo. Voor mij staan de mobiel en het abonnement helemaal los van elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Omdat het koop op afbetaling is. En sommige mensen het geld niet hebben om in 1x op tafel te leggen??
(zelf zou ik dan nog liever met een nokia 3310 gaan lopen, maar dat is mijn mening)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:28:
[...]

[...]

Wat ik mij dan altijd afvraag, wat heb je dan gezegd?
"Goedemiddag, mijn abbo loopt bijna af, geef me korting, anders stap ik over naar KPN" ?

Over twee maanden misschien zelf ook even namens mijn vrouw bellen naar Loyalty, voorbereidend werk ;)
Ja dag, hoe doe dat? Ik heb nu net die van €36 per maand.
Ik heb ondertussen 7x keer gebeld om proberen dingen goedkoper te krijgen en dat is niet gelukt, dus om eerlijk te zeggen geloof ik het niet, sorry

AvensisLineaSol, heeft een twee toestellen los gekocht die niet meer verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:31

Voor 350 euro heb je een One Plus 2. De S6 is ook overal vrij voordelig. Afhankelijk van wat je wil qua abo is een SimOnly vaak veel voordeliger. Ik heb de overstap gemaakt naar een Tele2 SO met onbeperkt bellen en 1 GB voor 16 euro per maand, maandelijks opzegbaar. Voor mij is met name bellen belangrijk, dus een Red SO was gewoon veel te duur. Vooral i.c.m. toestel heb je voor het resterende maandbudget (2-jarig F&F Red met S6 zonder bijbetaling) nog (37-16)*24=504 euro. Aangezien het toestel 445 kost, toch 60 euro voordeliger. Plus Tele2 is maandelijks opzegbaar als er wat beters langskomt.

Qua netwerk is Vodafone wel wat afgegleden, ik heb nu minder disconnects tijdens het bellen dan in mijn VF-periode.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 24-02-2016 08:24 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:22
Momenteel kan ik weer verlengen (contract loopt af op 14 juni 2016), heb destijds ook gebruik gemaakt van F&F, dus krijg wel beetje korting...

Net even contact gehad met vodafone via de chat & hier werd duidelijk dat ik mijn contract nu al kon verlengen. Erg handig want ik zou graag over willen stappen op sim only (heb nexus 5, gaat nog prima mee) en dan voor de looptijd van 1 jaar. Echter, als ik nu wil gaan verlengen, moet ik alsnog wachten tot 15 juni voordat mijn contract in gaat.

Nu zit ik daarom met een soort van dilemma; nu alvast mijn verlenging reserveren voor een prijs van €22,- per maand (1 jarig red essential).... of nog even 2 maanden wachten om te kijken of er nog iets verandert in de prijs. Verwachten jullie dat deze komende tijd nog lager zal worden? Namelijk veel nieuwe aanbieders erbij die echt met super lage prijzen stunten. Wie heeft hier een idee?

Ik las hierboven ook iets over de loyalty afdeling, wellicht valt daar nog wat te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkfujita schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:37:
Momenteel kan ik weer verlengen (contract loopt af op 14 juni 2016), heb destijds ook gebruik gemaakt van F&F, dus krijg wel beetje korting...

Net even contact gehad met vodafone via de chat & hier werd duidelijk dat ik mijn contract nu al kon verlengen. Erg handig want ik zou graag over willen stappen op sim only (heb nexus 5, gaat nog prima mee) en dan voor de looptijd van 1 jaar. Echter, als ik nu wil gaan verlengen, moet ik alsnog wachten tot 15 juni voordat mijn contract in gaat.

Nu zit ik daarom met een soort van dilemma; nu alvast mijn verlenging reserveren voor een prijs van €22,- per maand (1 jarig red essential).... of nog even 2 maanden wachten om te kijken of er nog iets verandert in de prijs. Verwachten jullie dat deze komende tijd nog lager zal worden? Namelijk veel nieuwe aanbieders erbij die echt met super lage prijzen stunten. Wie heeft hier een idee?

Ik las hierboven ook iets over de loyalty afdeling, wellicht valt daar nog wat te regelen?
Ik zou absoluut wachten. Waarom zou je je in hemelsnaam een kleine VIER maand van tevoren al vastleggen?!? Het is nooit zeker of dingen goedkoper gaan worden maar duurder worden ze in ieder geval niet, heb ik zo het idee. Ik zou dus sowieso wachten op een knallende aanbieding en als die niet komt, kan je alsnog in juni iets anders regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 23:19

Ja dit kan. Ga naar de Vodafone winkel en bespreek het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
22/maand voor 300 minuten en 2GB? Dat moet wel beter kunnen, ik zou mezelf nog niet vastpinnen. Wie weet komt er nog een goede deal met Ziggo aangezien ze gaan fuseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
Thanks voor julliie reacties. Dacht zelf idd ook even af te wachten.

Dat ze gaan fuseren met ziggo wist ik eigenlijk niet, dan lijkt het mij inderdaad dat er nog wat 'hot' aanbiedingen gaan komen. Daarom verstandig om dit even met jullie hier te checken!

Vind 22 euro namelijk ook best veel geld voor wat je ervoor krijgt, zat eerder te denken aan iets onder de €20!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heb via vodafone mijn abonnement verlengt met hun actie: Samsung Galaxy S7 met gratis Gear VR erbij.
Kom zelfs 6 euro goedkoper uit dan me voorgaande abonnement.
En ik krijg er 1GB extra data erbij p.m. Mooie deal dacht ik zo en ik betaal niks voor het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Xtr3me4me schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:03:
Heb via vodafone mijn abonnement verlengt met hun actie: Samsung Galaxy S7 met gratis Gear VR erbij.
Kom zelfs 6 euro goedkoper uit dan me voorgaande abonnement.
En ik krijg er 1GB extra data erbij p.m. Mooie deal dacht ik zo en ik betaal niks voor het toestel.
Je betaald maandelijks je toestel af in de abonnementsprijs natuurlijk ;)

Maar wat voor abonnement heb je afgesloten en wat ben je straks per maand kwijt? Want zonder die gegevens is het koffiedik kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 24-02-2016 11:28 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
darkfujita schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:37:

Ik doe dit nu even uit mijn blote hoofd, maar als ik het goed heb onthouden zou Vodafone eind april met een nieuw (F&F) aanbod moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

cypher21 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:27:
[...]

Je betaald maandelijks je toestel af in de abonnementsprijs natuurlijk ;)

Maar wat voor abonnement heb je afgesloten en wat ben je straks per maand kwijt? Want zonder die gegevens is het koffiedik kijken.
Ohh ik betaal 44 euro per maand eraan :) dat is 20euro aflossing van de telefoon p.m. :)
Ben deze bedragen gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:08
Xtr3me4me schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:50:
[...]

Ohh ik betaal 44 euro per maand eraan :) dat is 20euro aflossing van de telefoon p.m. :)
Ben deze bedragen gewend.
wat gebeurd er eigenlijk met die 20 euro aflossing voor je telefoon na afloop van je contract periode. Blijft deze doorlopen of gaat de abbo prijs per maand dan met 20 euro naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
20 euro p.m aflossing is niet niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

fredgroes schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:57:
[...]

wat gebeurd er eigenlijk met die 20 euro aflossing voor je telefoon na afloop van je contract periode. Blijft deze doorlopen of gaat de abbo prijs per maand dan met 20 euro naar beneden?
Looptijd is 2 jaar. Dus na 2 jaar is de telefoon van mijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Telefoon is nu ook van jou. De 'aflossing' stopt NIET na twee jaar... Vooral als je nu vier maanden van tevoren verlengd en erna naar een andere provider gaat, betaal je dus 4 maanden extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Señor Sjon schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:16:
Telefoon is nu ook van jou. De 'aflossing' stopt NIET na twee jaar... Vooral als je nu vier maanden van tevoren verlengd en erna naar een andere provider gaat, betaal je dus 4 maanden extra.
Als ik het contract laat beeindigen op het moment ik de einddatum weet, dan betaal ik toch na 2 jaar niks meer aan hun? Bedoel is niet mijn eerste abo :P

Naar mijn weten is het zo:

Teken contract, laten we zeggen 1 maart 2016. Teken voor 2 jaar. Betaal 20 voor bruikleen van het toestel (want toestel heb ik in leen). 1 maart 2018 stopt het abonnement. Zeg 3 maanden van ten voren het contract op per 1 maart 2018. Daarna betaal ik toch verder niet? Heb 2 jaar aan me betalingsplicht voldaan en het contract(toestel) afgekocht.

Zo is het bij mij altijd gegaan. Zo heb ik Iphone 5S hier liggen met prepaid kaart erin (gebruik ik voor standby voor werk)

[ Voor 6% gewijzigd door Xtr3me4me op 24-02-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
fredgroes schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:57:
[...]

Dit vroeg ik gisteren via de chat. Er staat namelijk op het contract "x per maand *waarvan y voor het toestel".

Via de chat vroeg ik of y na de contract periode van het maandbedrag wordt afgetrokken. Hier bleef hij omheen draaien, waarschijnlijk niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Daan87423 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:03:
[...]

Dit vroeg ik gisteren via de chat. Er staat namelijk op het contract "x per maand *waarvan y voor het toestel".

Via de chat vroeg ik of y na de contract periode van het maandbedrag wordt afgetrokken. Hier bleef hij omheen draaien, waarschijnlijk niet dus.
Nope, als je er zelf niks aan doet blijf je tot in lengte van dagen elke maand €20 extra betalen. Vodafone gaat dat niet vrijwillig afstaan :N

Edit: €20 was uit een andere situatie hierboven, in jouw voorbeeld bedoel ik dus Y (just a disclaimer ;) ).

[ Voor 9% gewijzigd door ralph075 op 24-02-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 10:31
Heeft iemand ooit gebruik gemaakt van de smartphone optie? Na 2 maanden Smart/Red Sim-only abonnementen omzetten in abonnement met smartphone. Of weet iemand hoe dit precies/ongeveer werkt, ook qua degelijke prijzen en dergelijke?

[ Voor 95% gewijzigd door Chemie op 24-02-2016 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb het zelf gehad met een Red Super, dus die toestelkorting gaat er niet af.
Xtr3me4me schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:27:
[...]

Als ik het contract laat beeindigen op het moment ik de einddatum weet, dan betaal ik toch na 2 jaar niks meer aan hun? Bedoel is niet mijn eerste abo :P

Naar mijn weten is het zo:

Teken contract, laten we zeggen 1 maart 2016. Teken voor 2 jaar. Betaal 20 voor bruikleen van het toestel (want toestel heb ik in leen). 1 maart 2018 stopt het abonnement. Zeg 3 maanden van ten voren het contract op per 1 maart 2018. Daarna betaal ik toch verder niet? Heb 2 jaar aan me betalingsplicht voldaan en het contract(toestel) afgekocht.

Zo is het bij mij altijd gegaan. Zo heb ik Iphone 5S hier liggen met prepaid kaart erin (gebruik ik voor standby voor werk)
Contract opzeggen is funest voor nummerportatie. Dat zou ik niet zonder meer doen, zeker niet bij de huidige administratieve chaos.
Maar ik heb het over verlengen:
1 juli 2016 loopt je oude abonnement af. Je verlengt op 1 maart 2016 (vier maanden van tevoren) met twee jaar. Je verlengt in feite je oorspronkelijke contract, dus die loopt op 1 juli 2018 af. Bij 'upgrades' gaat je nieuwe abonnement gelijk in, dus ook de toestelbijdrage. Afhankelijk van het abonnement betaal je dus vier maanden lang extra toestelbijdrage. Als je verlengt naar een goedkoper abo of SimOnly, blijft in de regel het oude abo doorlopen tot de oorspronkelijke beëindigingsdatum, dus ook aan die kant geen korting.

Zo kan een goede aanbieding alsnog duurder zijn dan andere partijen.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 24-02-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hoeveel zou Samsung sponsoren om de nieuwe S7 te slijten?

Komt net een mailtje langs van een F&F aanbieding: VF Red voor €42/maand, toestel gratis en een berg accessoires er bij.
Ik zit zelf al een tijd te loeren naar een Nexus 6p 64Gb en die is een stuk duurder icm een Red abbo. Soms snap ik er helemaal niets van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
pinda powerrr schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:56:
Hoeveel zou Samsung sponsoren om de nieuwe S7 te slijten?

Komt net een mailtje langs van een F&F aanbieding: VF Red voor €42/maand, toestel gratis en een berg accessoires er bij.
Ik zit zelf al een tijd te loeren naar een Nexus 6p 64Gb en die is een stuk duurder icm een Red abbo. Soms snap ik er helemaal niets van...
Is dat Red met 3GB internet of 7GB internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

jpg97 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:09:
[...]

Is dat Red met 3GB internet of 7GB internet?
Red 3 Gb

Samsung Galaxy S7 Flat icm Red
• 2 + 1 GB | Max Snelheid
• Onbeperkt bellen
• Onbeperkt sms'en
• 4G
• Toestel; € 699,00
inclusief toestel
*Combodeal tijdens pre-order:
+ Inclusief Gear VR
+ 25% korting op accessoires
+ Gratis 32 GB SD card (alléén bij F&F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:35

Patrick89

PSN : Gamesource

pinda powerrr schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:15:
[...]

Red 3 Gb

• Onbeperkt bellen
• Onbeperkt sms'en
• 4G
• Toestel; € 699,00
inclusief toestel
+ Inclusief Gear VR
Goede deal, betaal je voor de hele shit 360 euro.
Kan je ook in een keer betalen maar goede deal !!!

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
Chris.nl schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:28:
[...]

Ik doe dit nu even uit mijn blote hoofd, maar als ik het goed heb onthouden zou Vodafone eind april met een nieuw (F&F) aanbod moeten komen.
Dat zou mooi zijn, dan ben ik benieuwd. Ik verwacht niet veel in prijs verschil, maar wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
pinda powerrr schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:15:
[...]

Red 3 Gb

• Onbeperkt bellen
• Onbeperkt sms'en
• 4G
• Toestel; € 699,00
inclusief toestel
+ Inclusief Gear VR
voor 2 jaar neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chemie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:26:
Heeft iemand ooit gebruik gemaakt van de smartphone optie? Na 2 maanden Smart/Red Sim-only abonnementen omzetten in abonnement met smartphone. Of weet iemand hoe dit precies/ongeveer werkt, ook qua degelijke prijzen en dergelijke?
Kwestie van langs de winkel gaan en aangeven dat je de smartphone optie wilt gebruiken, ze moeten even bellen maar dan is het zo gebeurd. Het oude contract van de sim only komt te vervallen en je gaat een nieuw 1- of 2-jarig contract aan (inclusief toestel) met de aanbiedingen van dat moment. Let er wel op dat dit alleen kan 2 maanden na de ingangsdatum van je sim only abonnement.

• Jordyz
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:25:
Vorige week donderdag is mijn simkaart defect gegaan. Ik heb op vrijdag de 19e een nieuwe simkaart laten "activeren" bij de belcompany en sindsdien ben ik onbereikbaar. De werkzaamheden die Vodafone afgelopen weekend heeft uitgevoerd, heeft ervoor gezorgd dat mijn simkaartnummer vast in hun systeem zit of whatever en deze niet geactiveerd kan worden.

Ik word elke dag afgescheept met de standaard protocol antwoorden "het is gemeld bij onze technische dienst" en "het spijt ons heel erg maar je zult nog even geduld moeten hebben". Ondertussen tast ik in het duister en krijg ik gewoon geen ETA wanneer dit opgelost gaat worden. Met een alternatieve oplossing komen ze ook niet. Heb ik nog rechten als consument of mogen ze dit gestuntel eindeloos doorzetten? Alleen een uiterlijke datum dat het opgelost zou worden zou mij al enigszins voldoening geven.. :/
Zit er bij je in de buurt geen Vodafone winkel?
Anders even je verhaal via je Facebook pagina of Twitter delen, reageren ze altijd snel op :-)

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:48 ]

• Jordyz
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:01:
[...]

Alle kanalen al geprobeerd en ik word alleen maar op dezelfde manier afgescheept. Klantenservice, twitter, facebook etc allemaal: "het is gemeld bij onze technische dienst" en "het spijt ons heel erg maar je zult nog even geduld moeten hebben".
Ai, ik heb juist de ervaring met Vodafone dat ze het wel willen oplossen..
Misschien nog een keer bellen? En dan echt specifiek vragen naar een persoon die je kan helpen? Je moet wel gebruik kunnen maken van je nummer als je daarvoor betaald lijkt me.

Verwijderd

-

• Jordyz
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:27:
[...]

Geloof mij, alles wat je kan bedenken om te proberen om in contact te komen met iemand met meer verstand van zaken heb ik al geprobeerd.. :P Ik heb het idee dat de "technische dienst" een puinzooi heeft gemaakt bij het uitvoeren van hun laatste werkzaamheden en ik nu de dupe ben van dit probleem.

Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik zo asociaal behandeld word dat ik eigenlijk al helemaal klaar ben met dit bedrijf. Helaas zit ik er nog 1.5 jaar aan vast.
Wel vervelend? Nog een suggestie dan; een winkel in de stad?? Of een telecom winkel.

Verwijderd

Ik zit in een beetje een lastige situatie momenteel, ik zal het proberen zo helder mogelijk uit te leggen..

Na diefstal van mijn telefoon vorige week donderdag direct mijn simkaart geblokkeerd en een nieuwe gehaald in de winkel. De dienstdoende medewerker heeft toen ook de blokkade van mijn nummer af gehaald.
Vrijdag bleek dat mijn simkaart niks deed. Niet bellen, niet smsen, geen internetverbinding... niks! (ik zit veel op wifi dus vandaar dat het me tot vrijdagavond niet opviel) De klantenservice heb ik dezelfde dag nog gebeld mar zij konden niks voor me betekenen helaas.
Zaterdag terug naar de vodafone winkel gegaan, maar toen konden ze niks voor me doen ivm een systeem migratie die het hele weekend zou duren.

Maandag direct na mijn werk weer naar de vodafone winkel. De jongen die mij hielp heeft in samenwerking met iemand van het hoofdkantoor alle blokkades opgeheven die er tevoorschijn kwamen. Helaas bleek 's avonds dat de problemen nog steeds niet opgelost waren: Het internet werkte wel, maar bellen/gebeld worden kon nog steeds niet.
Dinsdag weer terug naar de winkel. Na ruim een uur proberen en een simwissel is er besloten een high pro case aan te maken en er werd mij verteld dat het snel zou worden opgelost.

Inmiddels is het weer donderdag en nog steeds is er geen verandering. Ik ben heel geduldig geweest maar inmiddels ben ik het zat.

Heeft iemand enig idee wat mijn rechten zijn in deze situatie?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:14:
Ik zit in een beetje een lastige situatie momenteel, ik zal het proberen zo helder mogelijk uit te leggen..

Na diefstal van mijn telefoon vorige week donderdag direct mijn simkaart geblokkeerd en een nieuwe gehaald in de winkel. De dienstdoende medewerker heeft toen ook de blokkade van mijn nummer af gehaald.
Vrijdag bleek dat mijn simkaart niks deed. Niet bellen, niet smsen, geen internetverbinding... niks! (ik zit veel op wifi dus vandaar dat het me tot vrijdagavond niet opviel) De klantenservice heb ik dezelfde dag nog gebeld mar zij konden niks voor me betekenen helaas.
Zaterdag terug naar de vodafone winkel gegaan, maar toen konden ze niks voor me doen ivm een systeem migratie die het hele weekend zou duren.

Maandag direct na mijn werk weer naar de vodafone winkel. De jongen die mij hielp heeft in samenwerking met iemand van het hoofdkantoor alle blokkades opgeheven die er tevoorschijn kwamen. Helaas bleek 's avonds dat de problemen nog steeds niet opgelost waren: Het internet werkte wel, maar bellen/gebeld worden kon nog steeds niet.
Dinsdag weer terug naar de winkel. Na ruim een uur proberen en een simwissel is er besloten een high pro case aan te maken en er werd mij verteld dat het snel zou worden opgelost.

Inmiddels is het weer donderdag en nog steeds is er geen verandering. Ik ben heel geduldig geweest maar inmiddels ben ik het zat.

Heeft iemand enig idee wat mijn rechten zijn in deze situatie?
ga naar de winkel en vraag hoe het zit met korting/tegemoetkoming, aangezien je wel je abo netjes betaald maar dat je er geen gebruik van kunt maken. En dan heb je het nog niet eens over al die keren dat je langs bent geweest in de winkel.
Nadat ze hierop reageren geef je ze een redelijke termijn om het probleem op te lossen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:27:
[...]

Geloof mij, alles wat je kan bedenken om te proberen om in contact te komen met iemand met meer verstand van zaken heb ik al geprobeerd.. :P Ik heb het idee dat de "technische dienst" een puinzooi heeft gemaakt bij het uitvoeren van hun laatste werkzaamheden en ik nu de dupe ben van dit probleem.

Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik zo asociaal behandeld word dat ik eigenlijk al helemaal klaar ben met dit bedrijf. Helaas zit ik er nog 1.5 jaar aan vast.
Vervelend. Normaliter is het mogelijk om vanuit de winkel een tijdelijk prepaid kaartje mee te krijgen met daarop een tijdelijke bundel. Niet optimaal, maar dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om mensen te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie wel! Dit is inderdaad wat ik zelf ook al geprobeerd heb, helaas bleven ze me verwijzen naar het klachtenformulier op de website, maar deze mag ik dan pas invullen als de problemen verholpen zijn.

Mijn contract loopt nog tot mei, ik ga nu met ze overleggen of ze me tegemoet kunnen komen qua einddatum/compensatie voor niet bereikbaar zijn.

En Vince, bloedirritant inderdaad! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Gisteren even bij een fysieke VF winkel langs geweest om mijn micro simkaart om te wisselen voor een nano simkaart, werd gedaan waar ik bij stond, top service.

Verder ook even de 4G Blox aangezet, eens kijken of het echt zoveel sneller is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Pfff, even ranten hoor.

Vorige week een abo upgrade gedaan van 500 Basic naar een Red 3GB, samen met een zwarte S7 Edge voor eenmalig 119 euro. Voor het abonnement zou ik 39 gaan betalen. Bevestigingsmail gehad... alles prima; goede telefoon, eenmalige bedrag en abo prijs van 44 (waar ik niet van moest schrikken; uiteindelijke prijs zou écht 39 euro zijn).

Nu net, week later bel ik even met de vraag wanneer mijn abo in gaat, krijg ik te horen dat er een gouden S7 (niet-edge) besteld is! Blijkbaar worden de bevestigingsmails dus niet gegenereerd uit de order, maar wordt de order apart handmatig ingevoerd. De medewerker vermoedde dat het om verkeerde invoer ging, maar een systeemfout werd ook niet uitgesloten. Is nu doorgezet naar een andere afdeling die het recht gaat zetten en uit gaat zoeken. Binnen 5 dagen krijg ik terugkoppeling.

Zie het alweer gebeuren dat ik weer achteraan in de rij sta met m'n pre-order en de boot mis met de eerste leveringen :( En dat ze toch die 44 euro gaan rekenen zie ik ook wel gebeuren. Gelukkig heb ik alles mondeling moeten accorderen op band, maar dat duurt ook weer 2 weken om op te vragen.

Ik zou iedereen die een S7 besteld heeft aan willen raden om even de status van je bestelling op te vragen voor de zekerheid, mocht het wel om een bugje in het systeem gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde zal wel fout in systeem zitten van Vodafone werd goed te woord gestaan.
De bevestigingsmail is bindend waarin staat S7 EDGE 32GB zwart.
Bij mij staat er ook bij status een S7 goud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbare ervaring. Heb 23 februari een S7 besteld via de Vodafone Friends & Familiy pagina en netjes een bevestigingsmail ontvangen. Werd vandaag door een Vodafone medewerker gebeld i.v.m. een vraag die ik via de mail gesteld had. Tijdens het gesprek bleek dat mijn bestelling geannuleerd was vanwege een 'technical error'. Had hier geen melding van ontvangen en was dus nog in de veronderstelling dat ik rond 11 maart een S7 geleverd zou krijgen. Had deze medewerker mij niet gebeld vanwege mijn vraag (die overigens niets met de bestelling te maken had) dan was ik hier veel later achter gekomen.

Ik zou iedereen dus adviseren om altijd even te bellen met Vodafone om de bestelling te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:39:
Ondertussen al 11 dagen geen service en nog steeds geen oplossing in zicht. Zal vast een fijne provider zijn als er niks aan de hand is. Maar zodra er iets aan de hand is komt de aap uit de mouw. :/

[afbeelding]
Vodafone is inderdaad hard achteruit gegaan. Ik heb hier al een kwestie liggen van juli 2015. Toen begonnen ze zomaar driedubbel tarief te gaan rekenen voor VastOpMobiel. Ik had zonaar een paar maanden dik boven de € 100,-, terwijl ik normaal niet meer betaal dan 4 tientjes. Hier is nu voor de derde keer een case over aangemaakt en hier zal vast en zeker die technische afdeling naar moeten gaan kijken. Ik denk alleen dat de technische afdeling een sabbatical hebben genomen. Ik ben al aan het kijken voor een vervanger van mijn VastOpMobiel nummers en dan schakel ik lekker over, want service bestaat niet meer bij Vodafone. Wat een klote bedrijf is dat geworden zeg!

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:47
Dilemma: ik heb momenteel een oud 10GB abonnement bij vodafone voor 18,90 per maand (voor 21,40 euro kan ik van 4G gebruik maken als ik er de 4G blox bij doe). Dat is een mooie prijs voor zo'n abonnement bij deze provider.

Echter als ik los de Samsung Galaxy S7 wil kopen dan betaal ik ervoor de hoofdprijs, terwijl ik bij een nieuw abonnement (bij deze of een andere provider) een flinke korting krijg op het toestel, maar dan wel veel minder gigabytes terwijl de pure abonnementskosten hoger liggen.

Dus, betaal ik wat meer voor de telefoon ineens om de goede abonnementsvoorwaarden te behouden, of stap ik toch over?

Een paar overwegingen, zou fijn zijn als er wat mensen meedenken:

1. Momenteel maak ik eigenlijk nooit gebruik van de volle 10GB, maar ik zit nu nog op een 3G netwerk. Met het 4G of 4g+ netwerk ga ik wellicht meer gebruik maken van data e.d. en komt die 10GB nog daadwerkelijk van pas. Ervaringen?
2. 10GB is nu nog vrij veel misschien, maar de concurrentie zit ook niet stil. Tele2 heeft bijvoorbeeld al een abonnement met 8GB voor 22 euro per maand. Dus wellicht is die 10GB van mij al heel snel niet meer zo bijzonder.
3. Vodafone kan mijn 10GB (en dat van anderen) uiteindelijk zelf opzeggen als ze de voorwaarden te mooi vinden (was een paar jaar geleden ook met de onbeperkte abonnementen gebeurd kan ik me herinneren: nieuws: Vodafone beëindigt oude abonnementen met onbeperkt internet -update). Da's dus misschien een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

yinx84 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:51:
Pfff, even ranten hoor.

Vorige week een abo upgrade gedaan van 500 Basic naar een Red 3GB,
[...]
Hoe gaat zo een upgrade in z'n werk bij Vodafone? Ik heb een simpel abonnementje lopen bij ze (Smart 200) aangezien ik een hele tijd in het buitenland woonde. Nu ik terug in Nederland ben zou ik graag weer een Red abo willen nemen. Kan ik dan bijv. per direct een 1 jarig Red abo afsluiten ipv m'n huidige smart 200? Of moet ik die eerst uitzitten, of tellen ze bij de huidige einddatum een jaar op ofzo?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:31

itarix

404 soul not found

@goldstriker vaak is het alsnog goedkoper om los een sim only te hebben dan een abonnement met smartphone. Als ik jou was zal ik er eens goed aan rekenen hoeveel je er nou echt mee opschiet als je over gaat. Realiseer je ook dat Tele2 en T-mobile over het algemeen een slechter netwerk hebben (in mijn ervaring).
som is vrij makkelijk: ((24*21,24)+699)/24= 50,53. Is je nieuwe abonnement significant goedkoper of heeft het significant betere voorwaarde? (onbeperkt bellen?)

Daarna is de vraag wat je na 24 maanden gaat doen.

Als ik zo snel even kijk heb je een S7 bij Vodafone super met onbeperkt bellen/sms en 7gb voor 52euro per maand. Dus als je veel belt is dat wellicht beter dan wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
fsfikke schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:14:
[...]

Hoe gaat zo een upgrade in z'n werk bij Vodafone? Ik heb een simpel abonnementje lopen bij ze (Smart 200) aangezien ik een hele tijd in het buitenland woonde. Nu ik terug in Nederland ben zou ik graag weer een Red abo willen nemen. Kan ik dan bijv. per direct een 1 jarig Red abo afsluiten ipv m'n huidige smart 200? Of moet ik die eerst uitzitten, of tellen ze bij de huidige einddatum een jaar op ofzo?
Ik zou je aanraden om gewoon eens een belletje te doen aan de sales afdeling van Vodafone. Als je een duurder abonnement wil dan is er veel mogelijk. Logisch natuurlijk, want dat is voor hun win/win :) Weet de exacte voorwaarden niet uit m'n hoofd, maar volgens mij is upgraden altijd wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:47
itarix schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:20:
@goldstriker vaak is het alsnog goedkoper om los een sim only te hebben dan een abonnement met smartphone. Als ik jou was zal ik er eens goed aan rekenen hoeveel je er nou echt mee opschiet als je over gaat. Realiseer je ook dat Tele2 en T-mobile over het algemeen een slechter netwerk hebben (in mijn ervaring).
som is vrij makkelijk: ((24*21,24)+699)/24= 50,53. Is je nieuwe abonnement significant goedkoper of heeft het significant betere voorwaarde? (onbeperkt bellen?)

Daarna is de vraag wat je na 24 maanden gaat doen.

Als ik zo snel even kijk heb je een S7 bij Vodafone super met onbeperkt bellen/sms en 7gb voor 52euro per maand. Dus als je veel belt is dat wellicht beter dan wat je nu hebt.
Wel onbeperkt bellen bij het nieuwe abonnement, momenteel maar 225 belminuten. Niet erg veel maar voor mij tot nu toe voldoende. En slechts 3GB ipv 10GB. Maar het is wel 10-11 euro per maand goedkoper, en da's best een hoop geld. Maar het abonnementsdeel is geloof ik dan iets van 29 euro per maand (en de telefoon 10), dus ik hou geen mooi abonnement over na afloop van de 2 jaar van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemie
goldstriker schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:44:
[...]

Wel onbeperkt bellen bij het nieuwe abonnement, momenteel maar 225 belminuten. Niet erg veel maar voor mij tot nu toe voldoende. En slechts 3GB ipv 10GB. Maar het is wel 10-11 euro per maand goedkoper, en da's best een hoop geld. Maar het abonnementsdeel is geloof ik dan iets van 29 euro per maand (en de telefoon 10), dus ik hou geen mooi abonnement over na afloop van de 2 jaar van het contract.
Dat "mooie" abonnement houd je sowieso niet over na afloop van de contractperiode.
Bij Vodafone vervalt immers het toestelgedeelte niet na 2 jaar, zoals eerder ook al ergens aangegeven.

De rekensommetjes hierboven zijn vrij duidelijk wat goedkoper is en wat niet. Wat je zelf belangrijker vind is aan jouw.

Zelfde abonnement, lager maandbedrag, hoge eenmalige kosten.
Ander abonnement, hoger maandbedrag, lage eenmalige kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Chemie op 03-03-2016 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 20:16
Even een vraagje voor degenen die ook een Samsung S7 (Edge) via Vodafone F&F besteld hebben. Op de webpagina staat dat je er gratis een 32GB SD kaartje bijkrijgt, maar in mijn orderbevestiging zie ik dat niet terug. Nu is die orderbevestiging sowieso wat summier, vandaar dat ik even wil weten of ik me zorgen moet maken. Moet die SD kaart ook op mijn orderbevestiging staan of is deze impliciet bij de telefoon inbegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat screenshots nemen van de actiepagina nooit onverstandig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
schekker schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:20:
Even een vraagje voor degenen die ook een Samsung S7 (Edge) via Vodafone F&F besteld hebben. Op de webpagina staat dat je er gratis een 32GB SD kaartje bijkrijgt, maar in mijn orderbevestiging zie ik dat niet terug. Nu is die orderbevestiging sowieso wat summier, vandaar dat ik even wil weten of ik me zorgen moet maken. Moet die SD kaart ook op mijn orderbevestiging staan of is deze impliciet bij de telefoon inbegrepen?
Toen ik bij Vodafone bestelde was de orderbevestiging ook maar mager, uiteindelijk alles geleverd gekregen.
Ik denk dat je een screenshot kan maken van de actiepagina en hopen dat deze erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
Screenshot had ik al gemaakt, en als niemand anders het erbij heeft staan dan maak ik me ook niet zoveel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
yinx84 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:51:
Pfff, even ranten hoor.

Vorige week een abo upgrade gedaan van 500 Basic naar een Red 3GB, samen met een zwarte S7 Edge voor eenmalig 119 euro. Voor het abonnement zou ik 39 gaan betalen. Bevestigingsmail gehad... alles prima; goede telefoon, eenmalige bedrag en abo prijs van 44 (waar ik niet van moest schrikken; uiteindelijke prijs zou écht 39 euro zijn).

Nu net, week later bel ik even met de vraag wanneer mijn abo in gaat, krijg ik te horen dat er een gouden S7 (niet-edge) besteld is! Blijkbaar worden de bevestigingsmails dus niet gegenereerd uit de order, maar wordt de order apart handmatig ingevoerd. De medewerker vermoedde dat het om verkeerde invoer ging, maar een systeemfout werd ook niet uitgesloten. Is nu doorgezet naar een andere afdeling die het recht gaat zetten en uit gaat zoeken. Binnen 5 dagen krijg ik terugkoppeling.

Zie het alweer gebeuren dat ik weer achteraan in de rij sta met m'n pre-order en de boot mis met de eerste leveringen :( En dat ze toch die 44 euro gaan rekenen zie ik ook wel gebeuren. Gelukkig heb ik alles mondeling moeten accorderen op band, maar dat duurt ook weer 2 weken om op te vragen.

Ik zou iedereen die een S7 besteld heeft aan willen raden om even de status van je bestelling op te vragen voor de zekerheid, mocht het wel om een bugje in het systeem gaan...
Ik heb dit met een iPhone gehad, tot 3x toe verkeerde telefoon geleverd (Bevestigingsmail stond het goed, leveringsmail stond ineens een andere iPhone).

Daarna was hun systeem helemaal in de war van al die geannuleerde verlengingen (Want gewoon het pakket weigeren en wel de goede tel erachteraan sturen kon niet, moest echt weigeren, annuleren, nieuwe verlenging inschieten. F&F code weg; dat was botte pech).

Na 3x toch maar naar fysieke VF winkel gegaan en wat meer betaald, was wel zo geregeld allemaal. Mijn einddatum van m'n abbo is wel 5 maanden vervroegd omdat alles zo'n beetje fout ging, niet als compensatie maar gewoon omdat hun systeem faalde, dus dat nam ik dan maar voor lief.

Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Chemie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 00:44:

Dat "mooie" abonnement houd je sowieso niet over na afloop van de contractperiode.
Bij Vodafone vervalt immers het toestelgedeelte niet na 2 jaar, zoals eerder ook al ergens aangegeven.
Is dit echt zo? Lijkt me persoonlijk wel vrij sterk, want je kan ook een bedrag ineens betalen i.p.v. een toestelbijdrage per maand te betalen. Als het inderdaad zo is is het slimmer om gewoon het bedrag ineens te betalen. Mocht je dan vergeten na 2 jaar een nieuw abo af te sluiten betaal je in ieder geval niet voor niets die toestelbijdrage.
Edit: je betaalt altijd een toestelbijdrage per maand, alleen die varieert van 5 tot 20 euro, afhankelijk van hoeveel je ineens betaalt.

Is voor mij wel relevant want ik sta op het punt een S7 + 2-jarig Red abo te kopen via F&F.

[ Voor 8% gewijzigd door Azrael op 09-03-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
Wat bij de F&F acties weer niet uitmaakte was of je een 1 of 2-jarig abonnement afsloot en of je voor een hoge of lage toestelbijdrage koos. Ik ben dus voor een lage toestelbijdrage in combinatie met een 1-jarig contract gegaan. Heb je wel alle voordelen en zit je zo kort mogelijk vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
schekker schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:49:
Wat bij de F&F acties weer niet uitmaakte was of je een 1 of 2-jarig abonnement afsloot en of je voor een hoge of lage toestelbijdrage koos. Ik ben dus voor een lage toestelbijdrage in combinatie met een 1-jarig contract gegaan. Heb je wel alle voordelen en zit je zo kort mogelijk vast.
Het maakt wel iets uit, bij de S7 is het toestel 60 euro goedkoper bij een 2-jarig abonnement.
Het kan waarschijnlijk wel uit omdat je na een jaar weer een nieuw abo kunt afsluiten, mits dat goedkoper is, en je zou weer opnieuw toestelkorting kunnen krijgen, mits je na een jaar al een nieuw toestel wilt. Zelf doe ik wel 2 jaar met het toestel denk ik, dus dat is voor mij niet zo relevant.
Overstappen naar een ander abo na een jaar levert ws. wel voordeel op. Ik zou bv. weer naar hollandsnieuwe kunnen gaan (zit ik nu bij), mits die over een jaar wel 4G hebben.

Hmm, twijfel twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het volgende:

T-Mobile en Ziggo bieden belminuten in het buitenland aan binnen de normale bundel. Komt dit bij Vodafone ook nog binnen korte termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Azrael schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:14:
[...]

Het maakt wel iets uit, bij de S7 is het toestel 60 euro goedkoper bij een 2-jarig abonnement.
Het kan waarschijnlijk wel uit omdat je na een jaar weer een nieuw abo kunt afsluiten, mits dat goedkoper is, en je zou weer opnieuw toestelkorting kunnen krijgen, mits je na een jaar al een nieuw toestel wilt. Zelf doe ik wel 2 jaar met het toestel denk ik, dus dat is voor mij niet zo relevant.
Overstappen naar een ander abo na een jaar levert ws. wel voordeel op. Ik zou bv. weer naar hollandsnieuwe kunnen gaan (zit ik nu bij), mits die over een jaar wel 4G hebben.

Hmm, twijfel twijfel..
Je kan natuurlijk ook even 2 weken terug kijken in dit topic. ;)
Señor Sjon schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:16:
en
Señor Sjon schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:31:
Ik heb het zelf gehad met een Red Super, dus die toestelkorting gaat er niet af.

[...]

Contract opzeggen is funest voor nummerportatie. Dat zou ik niet zonder meer doen, zeker niet bij de huidige administratieve chaos.
Maar ik heb het over verlengen:
1 juli 2016 loopt je oude abonnement af. Je verlengt op 1 maart 2016 (vier maanden van tevoren) met twee jaar. Je verlengt in feite je oorspronkelijke contract, dus die loopt op 1 juli 2018 af. Bij 'upgrades' gaat je nieuwe abonnement gelijk in, dus ook de toestelbijdrage. Afhankelijk van het abonnement betaal je dus vier maanden lang extra toestelbijdrage. Als je verlengt naar een goedkoper abo of SimOnly, blijft in de regel het oude abo doorlopen tot de oorspronkelijke beëindigingsdatum, dus ook aan die kant geen korting.

Zo kan een goede aanbieding alsnog duurder zijn dan andere partijen.
jpg97 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:48:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het volgende:

T-Mobile en Ziggo bieden belminuten in het buitenland aan binnen de normale bundel. Komt dit bij Vodafone ook nog binnen korte termijn?
Tsja, kristallen bol enzo. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 09-03-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Señor Sjon schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Je kan natuurlijk ook even 2 weken terug kijken in dit topic. ;)
Is dat een reactie op m'n post daarvoor? ;)

[ Voor 114% gewijzigd door Azrael op 09-03-2016 14:03 . Reden: fuckup met edit/ quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup, ik zie dat ik de laatste gequote heb. Maar ach, je hebt het bericht ontvangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Señor Sjon schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:59:
Jup, ik zie dat ik de laatste gequote heb. Maar ach, je hebt het bericht ontvangen. :P
Haha ja ;) Ik had dat overigens wel gelezen, maar ik vond het niet geheel duidelijk. Of gewoon ongeloofwaardig, want waarom zou een toestelbijdrage doorlopen na de looptijd. Maar blijkbaar is dat een sneaky manier van Vodafone om je te naaien :P

Hoewel, dat valt op zich nog wel mee, want een sim only is even duur als een abo met 5 euro toestelbijdrage. Beetje vreemde manier van rekenen, maar het zal allemaal wel.

Nu alleen nog even bedenken of ik een 1- of 2-jarig abo neem.

[ Voor 21% gewijzigd door Azrael op 09-03-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Azrael schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:03:
[...]

Haha ja ;) Ik had dat overigens wel gelezen, maar ik vond het niet geheel duidelijk. Of gewoon ongeloofwaardig, want waarom zou een toestelbijdrage doorlopen na de looptijd. Maar blijkbaar is dat een sneaky manier van Vodafone omje te naaien geld te verdienen :P
fixed ;)
Sportscholen met jaarabonnementen, andere abo's noem maar op...beetje jammer maar ja

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Nu al spijt van mijn overstap naar Vodafone.. wat een bagger klantenservice. Nummerbehoud gaat telkens fout door "incorrecte gegevens" of een "foutje in de aanvraag". Reguliere klantenservice kan mij niet helpen omdat het een F&F abonnement is. Krijg ik een ander nummer (doorverbinden gaat niet, standaard verhaal), en ja hoor; wij zijn op dit moment niet bereikbaar.

Nog 2 jaar te gaan.. Iemand anders ooit problemen gehad met nummerbehoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:34
Daan87423 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:32:
Iemand anders ooit problemen gehad met nummerbehoud?
Onlangs wilde ik het nummer van mijn vrouw laten porteren van 88 Mobile naar Vodafone. De initiële aanvraag werd door VF afgekeurd omdat mijn vrouw niet de Nederlandse nationaliteit heeft. Ondanks dat ze wel een volledige verblijfsvergunning geldig tot NA afloop van het contract heeft, uit een ontwikkelder land dan Nederland komt, een Nederlandse bankrekening heeft, op een adres in Nederland woont en zelfs gewoon net als alle Nederlanders belastingplichtig is. Iets met discriminatie denk ik... :( Ik heb dus zelf maar een extra abo op mijn naam genomen en haar nummer daar naar toe laten porteren. Dat ging zowaar in 1 keer goed. VF abo aangevraagd via Belsimpel.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
Maar betaal je wel een jaar langer de toestelbijdrage van 5 euro. 12x5 is precies die 60 euro prijsverschil. Dat bedoelde ik met het maakt niet uit. De prijs die er uiteindelijk voor het toestel zelf gerekend wordt blijft gelijk. Zelf stap ik na een jaar liever over op een abonnement zonder toestelbijdrage, maar ik kan me voorstellen dat anderen het liever over twee jaar spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
schekker schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:23:
[...]

Maar betaal je wel een jaar langer de toestelbijdrage van 5 euro. 12x5 is precies die 60 euro prijsverschil. Dat bedoelde ik met het maakt niet uit. De prijs die er uiteindelijk voor het toestel zelf gerekend wordt blijft gelijk. Zelf stap ik na een jaar liever over op een abonnement zonder toestelbijdrage, maar ik kan me voorstellen dat anderen het liever over twee jaar spreiden.
Alleen het rare is (wat ik hierboven ook al schreef) is dat precies hetzelfde (2-jarige) sim-only abonnement even duur als als het abonnement inclusief die 5 euro toestelbijdrage. Hetzelfde 1-jarige sim-only abonnement is zelfs een euro per maand duurder. (Vodafone Red, met of zonder toestel 27 euro per maand voor 2 jaar)

Dus tenzij je met verlengen extra korting (loyalty ofzo) op dat sim-only abo kunt krijgen of elders een goedkoper abo kunt afsluiten is het echt 60/ 72 euro goedkoper.

Zelf ook problemen met nummerbehoud, de F&F-site accepteert mijn simkaartnummer van hollandsnieuwe niet, terwijl het nummer gewoon klopt. Ik ga morgen even bellen met de nummerbehoudafdeling van Vodafone.

[ Voor 12% gewijzigd door Azrael op 09-03-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:42
Azrael schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:50:
[...]

Alleen het rare is (wat ik hierboven ook al schreef) is dat precies hetzelfde (2-jarige) sim-only abonnement even duur als als het abonnement inclusief die 5 euro toestelbijdrage. Hetzelfde 1-jarige sim-only abonnement is zelfs een euro per maand duurder. (Vodafone Red, met of zonder toestel 27 euro per maand voor 2 jaar)

Dus tenzij je met verlengen extra korting (loyalty ofzo) op dat sim-only abo kunt krijgen of elders een goedkoper abo kunt afsluiten is het echt 60/ 72 euro goedkoper.

Zelf ook problemen met nummerbehoud, de Vodafone F&F-site accepteert mijn simkaartnummer van hollandsnieuwe niet, terwijl het nummer gewoon klopt. Ik ga morgen even bellen met de nummerbehoudafdeling van Vodafone.
Hallo Azrael, ik heb denk ik exact hetzelfde probleem als jou.
Ik had gisteravond een Vodafone Friends & Family bestelling geplaatst, keurig aangegeven dat mijn huidige provider Simyo - KPN is, staat er op de "bedankt voor uw bestelling pagina" onder het kopje nummerbehoud achter "netwerkprovider" helemaal niks en krijg ik in de bevestigingsmail die ik deze ochtend kreeg dat mijn netwerkprovider Tele 2 / Bliep 8)7 is... (mijn simkaartnummer stond wel juist weergegeven)

Ik gelijk gebeld met het contactnummer van F&F 0800-6677880, krijg ik een dame aan de lijn die aan geeft dat het geen probleem is, dat ze het gelijk gaat aanpassen. Uurtje later een gemiste oproep (omdat ik aan het werk ben) en een sms dat de order geannuleerd is ivm foutieve nummerbehoudgegevens |:(

En bedankt Vodafone, na het telefoontje met de F&F medewerker dat alles gewoon goed zou komen, heb ik op basis van dat ordernummer/orderbevestiging bij Samsung de Gear VR aangevraagd :| Iemand een idee of die Gear VR nu als nog wordt uitgeleverd of dat Samsung bij een crosscheck bij Vodafone zegt, die gaan we niet uitleveren want de order is gecanceld? (Ik vrees zelf het laatste)

Enfin, direct na het lezen van de SMS wederom gebeld met F&F uiteindelijk een tel gesprek van een uur geworden, diverse medewerkers van F&F, gesproken maar ze vonden het allemaal raar dat de order op deze manier geannuleerd was, maar niemand kon iets voor me betekenen. (helaas ook een aantal medewerkers gesproken die totaal niet bereidwillig waren om te helpen, die zo snel mogelijk van mij af wilde) Het huidige ordernummer wat inmiddels was geannuleerd kon niet meer in ere worden hersteld.

Ik heb uiteindelijk maar een nieuwe order geplaatst, waarbij er wederom op de "bedankt voor uw bestelling pagina" onder het kopje nummerbehoud achter "netwerkprovider" helemaal niks staat.
Een bevestigingsmail met ordernummer heb ik nog niet gehad, maar ik vrees met grote vrees dat daar weer geen Simyo - KPN op zal staan.

Weer gebeld met F&F en mijn vermoeden van een fout op de site besproken, maar uiteindelijk kon hij niks voor me doen, moet eerst afwachten op de orderbevestigingsmail, maar ondertussen zie ik het al gebeuren dat die Gear VR door m'n neus wordt geboord

Azrael, heb jij een rechtstreekse ingang (tel nr?) bij de Vodafone nummerbehoud afdeling zodat ik hen nog kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Supershiva schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:47:
Azrael, heb jij een rechtstreekse ingang (tel nr?) bij de Vodafone nummerbehoud afdeling zodat ik hen nog kan bellen?
Zo te zien ben ik niet de enige met nummerbehoud problemen via F&F. De Vodafone nummerbehoud afdeling bestaat niet (nergens te vinden in het keuzemenu). Als je de reguliere lijn belt word je als F&F klant doorverwezen naar 0800-6677880. Die zijn maar bereikbaar tot 18.00; schaam je Vodafone, het is tenslotte 2016.

Volgens mij is je order bij Vodafone direct gekoppeld aan dat van Samsung. Drie minuten nadat mijn Vodafone abonnement bevestigd was, kreeg ik een bevestiging van Samsung.

Update: Net 0800-667780 gebeld, zij gaven aan dat mijn nummerbehoud op KPN Hi stond. Hier zal het wel misgaan, aangezien ik alle 3 de keren Simyo aan heb gegeven. Dus mocht iemand van VF meelezen, geef dit even door aan de programmeurs ;).

[ Voor 27% gewijzigd door tweegroenethee op 10-03-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
mmm, dat is bij mij niet gebeurt bij die order die Vodafone inmiddels heeft geannuleerd.
Geen mail van Samsung, ik heb zelf de registratie via de samsungsite gedaan.

Ik heb inmiddels mijn hele verhaal wat ik hierboven heb geschreven op de facebookpagina van Vodafone gezet, kijken of dat nog wat te weeg gaat brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
He Daan, ik begrijp dat ze jou order dus niet geannuleerd hadden? Of heb je telkens een nieuwe order moeten plaatsen?

Loopt je order nu eindelijk goed door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Supershiva schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:46:
He Daan, ik begrijp dat ze jou order dus niet geannuleerd hadden? Of heb je telkens een nieuwe order moeten plaatsen?

Loopt je order nu eindelijk goed door?
Met de order zelf is gelukkig niets fout gegaan, die loopt gewoon door.

Ik durf niet te zeggen of de order vertraging op heeft gelopen door het misgaan van nummerbehoud. Hoop het niet natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Ik heb van de 2e order nog steeds geen orderbevestiging via de mail gehad en de klantenservice van F&F ziet hem ook niet staan. Die geven aan dat ik nog maar eens 24 uur moet wachten en als er dan nog geen orderbevestiging komt tja dan is er wat mis gegaan meneer en dan kan u de order gewoon nog een keer plaatsen.... 8)7 Als ik hierop wacht dan heb ik een nieuwe order die ik pas op de 11e heb geplaatst en dus niet meer aan die Gear VR voorwaarden voldoe.

Heb de order daarom nu nogmaals geplaatst, op hoop van zegen. Misschien dat deze orderbevestiging wel snel volgt.
Misschien krijg ik uiteindelijk wel 2 orderbevestigingen, dan annuleer ik er wel weer 1.
Het is sowieso toch niet mogelijk om 2x nummerbehoud op hetzelfde nummer uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ik heb inmiddels 2 tickets lopen, en ik moet vandaag nog teruggebeld worden door de backoffice. Het zal mij benieuwen. Als last resort heb ik nog een oude simkaart waar een nummer op staat dat als het goed is wel door de F&F-site geaccepteerd wordt. Als ik om 21.00 nog niet gebeld bent zet ik die er gewoon in en bel ik ze morgen wel dat ze dat nummer moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemie
Huidige/Toekomstig vorige provider: Simyo
Eind februari een bestelling gedaan via F&F voor een sim-only abonnement met nummerbehoud.
Invullen ging prima, simkaartnummer werd geaccepteerd, provider simyo via KPN.
Allemaal prima, orderbevestiging paar dagen later binnen, onder netwerkprovider: KPN - Hi.

Gedacht; enfin, het zal wel goedkomen. Vrijdagmiddag, nummerbehoud afgewezen.
Ga naar https://www.vodafone.nl/s...ummerbehoud/opnieuw.shtml om nummerbehoud opnieuw aan te vragen, meteen gedaan.

Volgende middag weer een sms, nummerbehoud afgewezen, weer via nummerbehoud/opnieuw alles ingevuld, dit is de 3e keer dat ik alle gegevens precies hetzelfde invulde, simkaartnummer & provider.

Uiteindelijk geen sms meer gekregen, op maandag even gebeld met Vodafone via 0800-0560, eerste keer is inderdaad fout gegaan toen stond er inderdaad KPN-Hi. Nieuw nummerbehoud aanvraag loopt op dit moment bij Simyo. Blijkbaar is van die laatste 2 keer invullen nummerbehoud/opnieuw maar één van in behandeling genomen, deze stond inmiddels dus wel op Simyo en ik heb daarna afgewacht, volgende dag nummerbehoud goedgekeurd. Uiteindelijk dus zonder veel problemen alles goedgekomen :)

Er lijkt dus structureel een fout te zitten in het systeem dat Simyo aanvragen omzet in KPN - Hi.

Tips:
- Vul https://www.vodafone.nl/s...ummerbehoud/opnieuw.shtml in en wacht af.
- Bel met 0800-0560 (Keuze 1) en vraag de status van je bestelling op/hoe het zit met nummerbehoud.

Daarnaast vermoed ik dat als Vodafone zelf veranderingen in het systeem gaat doorvoeren tijdens de aanvragen, er nog meer verwarring veroorzaakt wordt binnen het systeem en daardoor uiteindelijk alles en iedereen de weg kwijt is; huidige provider, systeem van Vodafone, medewerkers & klant :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ik ga over van een Smart 500 abo naar een Red abo. Vandaag m'n S7 gekregen, met daarbij tot mijn verbazing een nieuwe sim. Die zit nu in m'n S7 maar werkt niet... en via MyVodafone zie ik niets klaarstaan om zelf te activeren.

M'n oude sim zit nog in m'n oude telefoon en werkt ook nog. De wachttijd bij de helpdesk was bijna een half uur! Ik vermoed dat dit een algemeen probleem is.

Nog meer mensen die dit herkennen? Morgen nog een poging doen om VF te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm, ik heb nu nog een Vodafone abonnement met 225 belminuten/smsjes en 11GB data voor 22,50 euro per maand. Ik maak die belminuten nooit op. Is het de moeite waard om voor een ander abonnement te gaan? Bijv. icm een nieuwe telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ocn schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:07:
Hmm, ik heb nu nog een Vodafone abonnement met 225 belminuten/smsjes en 11GB data voor 22,50 euro per maand. Ik maak die belminuten nooit op. Is het de moeite waard om voor een ander abonnement te gaan? Bijv. icm een nieuwe telefoon?
Ik heb eenzelfde 11GB abonnement voor zo'n lage prijs. Het is trouwens 'onbeperkt' sms én 225 belminuten ipv of/of. Volgens mij is het de vraag wat je met de data doet, ipv of je je belminuten wel optimaal benut.

Zoveel data voor zo weinig geld is op dit moment niet opnieuw af te sluiten bij Vodafone en nergens anders te vinden (het tele2 netwerk is landelijk nog niet volwassen/dekkend genoeg).
Dan kan je in mijn ogen beter nu je abonnementen houden en er los een toestel bij kopen.

De F&F actievoorwaarden lopen van 1 februari 2012 tot 1 april 2016. Ik wacht af wat ze na 1 april doen, zou er een nieuwe stuntaabieding komen met veeel data voor weinig geld (eventueel icm een toestel)? Komen er nieuwe abonnementen? Stopt F&F er helemaal mee? Niemand weet het, maar met zo'n goedkoop 11GB abonnement in de broekzak ga ik het afwachten. Misschien is er voor een ander juist weer een reden om nog snel voor 1 april gebruik te maken van het huidige F&F aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
yinx84 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 19:46:
Ik ga over van een Smart 500 abo naar een Red abo. Vandaag m'n S7 gekregen, met daarbij tot mijn verbazing een nieuwe sim. Die zit nu in m'n S7 maar werkt niet... en via MyVodafone zie ik niets klaarstaan om zelf te activeren.

M'n oude sim zit nog in m'n oude telefoon en werkt ook nog. De wachttijd bij de helpdesk was bijna een half uur! Ik vermoed dat dit een algemeen probleem is.

Nog meer mensen die dit herkennen? Morgen nog een poging doen om VF te bellen.
Updatje:

Order was blijkbaar blijven hangen in systeem. Gaat enkele werkdagen duren :( Die jongen gaat me persoonlijk op de hoogte houden via mail, dat is wel weer fijn.

Ik heb m'n nieuwe abo telefonisch besteld. Zou 39 euro gaan betalen ipv de 44 die in de bevestigingsmail stond. Mondeling op band afgesproken, maar dat kon hij niet zien. Heb nu weer het gevoel dat IK moet bewijzen dat die afspraak staat. Zie de bui al hangen dat sie korting niet wordt verwerkt :/ Zo'n opname opvragen kan een tijd duren zei hij.

Beetje jammer weer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
yinx84 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:24:
Ik heb m'n nieuwe abo telefonisch besteld. Zou 39 euro gaan betalen ipv de 44 die in de bevestigingsmail stond. Mondeling op band afgesproken, maar dat kon hij niet zien. Heb nu weer het gevoel dat IK moet bewijzen dat die afspraak staat. Zie de bui al hangen dat sie korting niet wordt verwerkt :/ Zo'n opname opvragen kan een tijd duren zei hij.

Beetje jammer weer dit.
Heb hetzelfde gehad. Red voor 21 euro ipv 28 euro per maand. Werd vrolijk 28 euro afgeschreven. Heb daarvoor de klantenservice gebeld en die zouden de afspraak terugluisteren. Ik betaal nu 22 euro per maand. :')

Moet sowieso nog een keer bellen, heb het teveel betaalde geld volgens mij niet terug gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Chemie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:40:
Huidige/Toekomstig vorige provider: Simyo
Eind februari een bestelling gedaan via F&F voor een sim-only abonnement met nummerbehoud.
Invullen ging prima, simkaartnummer werd geaccepteerd, provider simyo via KPN.
Allemaal prima, orderbevestiging paar dagen later binnen, onder netwerkprovider: KPN - Hi.

Gedacht; enfin, het zal wel goedkomen. Vrijdagmiddag, nummerbehoud afgewezen.
Ga naar https://www.vodafone.nl/s...ummerbehoud/opnieuw.shtml om nummerbehoud opnieuw aan te vragen, meteen gedaan.

Volgende middag weer een sms, nummerbehoud afgewezen, weer via nummerbehoud/opnieuw alles ingevuld, dit is de 3e keer dat ik alle gegevens precies hetzelfde invulde, simkaartnummer & provider.

Uiteindelijk geen sms meer gekregen, op maandag even gebeld met Vodafone via 0800-0560, eerste keer is inderdaad fout gegaan toen stond er inderdaad KPN-Hi. Nieuw nummerbehoud aanvraag loopt op dit moment bij Simyo. Blijkbaar is van die laatste 2 keer invullen nummerbehoud/opnieuw maar één van in behandeling genomen, deze stond inmiddels dus wel op Simyo en ik heb daarna afgewacht, volgende dag nummerbehoud goedgekeurd. Uiteindelijk dus zonder veel problemen alles goedgekomen :)

Er lijkt dus structureel een fout te zitten in het systeem dat Simyo aanvragen omzet in KPN - Hi.

Tips:
- Vul https://www.vodafone.nl/s...ummerbehoud/opnieuw.shtml in en wacht af.
- Bel met 0800-0560 (Keuze 1) en vraag de status van je bestelling op/hoe het zit met nummerbehoud.

Daarnaast vermoed ik dat als Vodafone zelf veranderingen in het systeem gaat doorvoeren tijdens de aanvragen, er nog meer verwarring veroorzaakt wordt binnen het systeem en daardoor uiteindelijk alles en iedereen de weg kwijt is; huidige provider, systeem van Vodafone, medewerkers & klant :')
Hallo Chemie, Ik zit nu in hetzelfde bootje.... heb je al bericht van Vodafone gekregen dat Simyo akkoord gaat met het nummerbehoud en het nummer over gaat naar Vodafone?
Ik kreeg continu sms dat het nummerbehoud niet goed gaat, telkens gegevens ingevuld en telkens weer sms.
Uiteindelijk gisteren naar een Vodafone winkel gegaan en daar heeft een hele behulpzame medewerker handmatig in het systeem mijn simnummer (want ook dat stond helemaal verkeerd |:( ) en de provider op Simyo - KPN gezet. Sindsdien geen SMS meer ontvangen maar ik heb geen idee of het nu goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemie
Supershiva schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:59:
[...]

Hallo Chemie, Ik zit nu in hetzelfde bootje.... heb je al bericht van Vodafone gekregen dat Simyo akkoord gaat met het nummerbehoud en het nummer over gaat naar Vodafone?
Ik kreeg continu sms dat het nummerbehoud niet goed gaat, telkens gegevens ingevuld en telkens weer sms.
Uiteindelijk gisteren naar een Vodafone winkel gegaan en daar heeft een hele behulpzame medewerker handmatig in het systeem mijn simnummer (want ook dat stond helemaal verkeerd |:( ) en de provider op Simyo - KPN gezet. Sindsdien geen SMS meer ontvangen maar ik heb geen idee of het nu goed gaat.
Yup, alles inmiddels goedgekeurd, bestelling ook al geleverd, abonnement nog niet ingegaan.

Over de levering:
Als je goedkeuring hebt gekregen over nummerbehoud, bekijk ook even je spam folder. Daar kwam die bij mij ook terecht. Ondanks de mail, "indien je geen afspraak online maakt binnen 2 dagen bellen we u op", werd ik niet gebeld. Uiteindelijk via de mail online gewoon een afspraak gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Chemie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:07:
[...]

Yup, alles inmiddels goedgekeurd, bestelling ook al geleverd, abonnement nog niet ingegaan.

Over de levering:
Als je goedkeuring hebt gekregen over nummerbehoud, bekijk ook even je spam folder. Daar kwam die bij mij ook terecht. Ondanks de mail, "indien je geen afspraak online maakt binnen 2 dagen bellen we u op", werd ik niet gebeld. Uiteindelijk via de mail online gewoon een afspraak gemaakt.
Fijn om te horen dat het uiteindelijk is goed gekomen voor je.
Ik heb helaas nog geen mail (ook niet in de spam) gekregen dat nummerbehoud is goedgekeurd, ik hou het er maar op dat ik gisteren ben langs geweest bij de Vodafone store en het vandaag zaterdag is en daarom vandaag het nummerbehoud verzoek niet verwerkt wordt door Simyo.
Ik hoop echt dat ik maandag een mail krijg dat alles nu verder goed verloopt.

Ondertussen heb ik wel een bevestiging gekregen van een 3e bestelling (deze moet dus worden geannuleerd) en nu krijg ik daarvan weer SMS dat er een fout in nummerbehoud zit en of ik de juiste gegevens wil opgeven op de inmiddels bekende link... Nou ik reageer hier niet op anders is straks het hele systeem in de stress
Pagina: 1 ... 36 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!