Ik blijf me afvragen waarom men dit 'verlengen' blijft noemen. Verlengen doe je eigenlijk als je niets doet en gewoon je huidige abonnement laat doorlopen. Dat is verlengen en dat gebeurt automatisch. Wat jij (en iedereen en vooral de providers) verlengen noemt, is een compleet nieuw abonnement aangaan en je wederom vast laten leggen voor een jaar of twee. Volgens mij is dat gewoon een instinktruuk van de providers. Ook dat je dit 'mag' is eigenlijk een instinker: het lijkt heel positief en aardig maar ze willen je gewoon weer vastleggen. Ik heb zelf mijn abonnement al jarenlang niet meer 'verlengd' maar gewoon door laten lopen omdat geen enkel nieuw abonnement mij geeft wat ik nu heb. Ik koop simpelweg een nieuwe mobiel wanneer ik dat maar wil en ik kan altijd mijn abonnement opzeggen om een nieuwe aan te gaan mocht die betere voorwaarden hebben.jpg97 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:38:
Over ongeveer een maand mag ik mijn abonnement verlengen. Vorig jaar rond deze tijd Red met 6GB internet en onbeperkt bellen en sms'en genomen. Maar een paar dagen later kreeg iedereen ineens 7GB internet.
Om dit te voorkomen wil ik nu even de kat uit de boom kijken alvorens ik ga verlengen. Iemand een idee of er binnenkort wellicht nieuwe abonnementsvormen aankomen?
Maar goed, wat ik wil zeggen: voordat je gaat 'verlengen' moet je jezelf altijd eerst even afvragen of je dat wel wilt: misschien is houden wat je hebt veel beter. Laat je niet in de luren leggen door het handige woordgebruik van de providers (je 'mag verlengen'...).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 10:10 ]