waar lees jij iets terug van contractbreuk in mijn reactie hierboven?
Ik vind het alleen absurd dat er zo'n onderscheid gemaakt wordt tov bestaande klanten en nieuwe klanten mbt afsluiten van blox. In mijn geval word ik, doordat ik meteen actie ondernomen heb na het onvangen van de brief, benadeeld. Had ik even gewacht (ik had tijd tot week 17 om een beslissing te nemen) dan had ik dat ene kleine voordeeltje bij een eventuele overschrijding van mijn bundel kunnen meenemen.
En nee, ik kan niet over naar een andere provider .. in ieder geval niet meteen omdat ik, zoals ik al aangaf, heel snel na het ontvangen van de brief (ik heb deze al in 2e week van maart in de bus liggen) tot actie besloten. Ik zit hier nu niet mijn gal te spugen over het feit dat ik totaal geen korting aangeboden kreeg bij de overstap naar een Red abo (tot 75% krijgen anderen) omdat ik nl. nagenoeg dezelfde prijs betaalde als voorheen en daar heb ik vrede mee. Alleen dat blox verhaal zoals hierboven in mijn post van 10:56 zit me wel heel erg dwars.
In het
artikel op de Frontpage staat nl. hetvolgende:
...
Naast de 4g-toegang voor alle abonnementen wijzigt Vodafone ook de voorwaarden voor het gebruik van data boven de datalimiet. Nu moeten klanten extra betalen, vanaf 7 april kunnen klanten kiezen uit drie opties: 2 euro per 100MB extra betalen, een extra bundel aanvragen van bijvoorbeeld 1GB voor 10 euro of de snelheid terug laten zetten naar 64kbit/s
alle abonnementen, en niet alleen maar voor de nieuwe.
In het stukje daarboven waar het over de snelheden gaat bij 3G en 4G wordt nl. wel onderscheid gemaakt tussen bestaande en nieuwe abonnee's:
Gebruikers van Vodafone Red-abonnementen hadden standaard al toegang tot 4g, maar gebruikers van Smart, de nieuwe naam van Vodafone voor Bel+SMS+Web, krijgen nu ook toegang tot het 4g-netwerk van de provider. De wijziging geldt alleen voor nieuwe klanten; zij krijgen een maximale downloadsnelheid van 25Mbit/s. Huidige klanten met een BSW-abonnement krijgen wel een snelheidsverhoging op 3g, van 7,2Mbit/s naar 14,4Mbit/s.
...
Dus tenzij Tweakers de info verkeerd op de FP vermeld (wat natuurlijk ook kan), klopt hetgene nu lijkt te gebeuren niet te stroken met het artikel/de aankondiging. Maar ook al is de info op de FP fout, ik vind het zeer fout om een dergelijk onderscheid te gaan maken bij het blox-verhaal.
Edit:
DEZE pagina lijkt het verhaal van de Vodafone medewerker te bevestigen
[
Voor 45% gewijzigd door
Yucko op 07-04-2014 12:14
]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay