Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
Verwijderd
Merken klanten (van Vodafone) een ander/beter bereik? Ik geloof dat GSM nu op 800 zit en UMTS op 1800. Welke frequenties krijgen zij in de toekomst?
Dat zou flink prut zijn voor alle tweakers met een phone uit china.. Meesten trekken alleen UMTS op 2100.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:55:
Weet iemand trouwens meer over de frequentiewisseling die op 26 februari plaats gaat vinden? Vooralsnog heeft alleen Telecompaper erover geschreven en ik heb geen zin in een abonnement om dat stuk te kunnen lezen![]()
Merken klanten (van Vodafone) een ander/beter bereik? Ik geloof dat GSM nu op 800 zit en UMTS op 1800. Welke frequenties krijgen zij in de toekomst?
Verwijderd
Dat valt nog wel mee gelukkigChris.nl schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:08:
[...]
Dat zou flink prut zijn voor alle tweakers met een phone uit china.. Meesten trekken alleen UMTS op 2100.
Als het goed is ondersteunt VF 2100 MHz.
Moet het nog even goed uitzoeken hoor, want ben ook aan het kijken voor een china phone...dus moet het wel zeker weten
http://forum.vodafone.nl/...-uitgelegd/m-p/11117#M996
Het kan best zijn dat VF umts naar de 800mhz freq brengt en LTE naar de 1800mhz frequentie... al is het nog niet duidelijk wat er gaat gebeuren
Volgens mij kan dat niet met de huidige verdeling van de frequenties.tha_bulldog schreef op zondag 17 februari 2013 @ 08:53:
Je kan toch ook gewoon simultaan 2/3/4G op 1 frequentie band hebben? Wat mij betreft de 2G capaciteit verlagen ten gunste van 3G op 900 en LTE op whatever suits best
Jammer, want nu zou 125 minuten met 1 gig mij 27,50 in de maand gaan kosten..
Flickr PSN ID= cheironnl
Dan probeer je toch aan zo'n Friends & Family abbo te geraken?cheiron schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:42:
Denk ik een goede aanbieding te krijgen van VF met 225 minuten voor 15 euro per maand, blijkt er maar 500mb bij te zitten. Bij alle 1 gig abonnementen hebben ze nu de actie dat je er 3 gig bij krijgt, maar zoiets dergelijks was hierbij niet te regelen.
Jammer, want nu zou 125 minuten met 1 gig mij 27,50 in de maand gaan kosten..
Dan moet je alleen zo'n code zien te krijgen, wat niet zo makkelijk meer voor elkaar te krijgen is heb ik het ideeChris.nl schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:54:
[...]
Dan probeer je toch aan zo'n Friends & Family abbo te geraken?
Ik heb van een kennis een code gekregen voor F&F. Mijn huidige Bel+SMS+Web 200 1GB abbo icm met een S2 loopt eind mei af. Nu wil ik graag een sim only abbo afsluiten via F&F. Echter kan ik nergens aangeven wanneer het sim only contract dan moet ingaan.
Heeft iemand een idee?
Gaat het in na 31 mei of gaat het in nadat ik de nieuwe sim kaart heb ontvangen?
Ligt eraan of je overstapt van een andere provider of dat je al reeds bij Vodafone zit. Zelf ben ik van Telfort overgegaan naar Vodafone en op de dag dat mijn contract afliep bij Telfort ben ik overgegaan naar Vodafone.michel3vb schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:11:
Misschien een klein beetje offtopic maar toch een vraag waar ik even snel geen antwoord op kan vinden.
Ik heb van een kennis een code gekregen voor F&F. Mijn huidige Bel+SMS+Web 200 1GB abbo icm met een S2 loopt eind mei af. Nu wil ik graag een sim only abbo afsluiten via F&F. Echter kan ik nergens aangeven wanneer het sim only contract dan moet ingaan.
Heeft iemand een idee?
Gaat het in na 31 mei of gaat het in nadat ik de nieuwe sim kaart heb ontvangen?
Bij een eerdere overstap ga, toen T-Mobile, mijn nummer pas een maand later vrij. Toen moest ik dus nog een maand betalen bij T-Mobile. Maar in principe kan je dus overgezet worden op de dag dat je oude contract afloopt.
Dat zou dus betekenen dat mijn nieuwe sim only contract in gaat op 31 mei of 1 juni?
Als je al bij Vodafone dan hoef je volgens mij niet eens te wisselen van simkaart, dan word je nieuwe abonnement gewoon overgezet. Bij mij was mijn laatste dag bij Telfort en eerste dag bij Vodafone 15 februari. Dan gaat bij jou je abonnement naar alle waarschijnlijkheid in op 31 mei. Maar één dag maakt hier niet het verschil toch?michel3vb schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:23:
Ik ben momenteel al klant bij vodafone met een Bel+SMS+Web 200 1GB abbo.
Dat zou dus betekenen dat mijn nieuwe sim only contract in gaat op 31 mei of 1 juni?
Je krijgt inderdaad geen nieuwe simkaart en je nieuwe abbo gaat in op het moment dat de oude af loopt.
Bedankt voor het meedenken Arie
[edit] Na belletje met 1200 erachter gekomen dat er problemen zijn met 3G in Amersfoort sinds vrijdag. Fijn dat er weer eens geen melding van gemaakt wordt op hun website
[edit2] En na 2 dagen inmiddels weer 3G, zij het vooralsnog erg traag (1Mbps max)
[ Voor 31% gewijzigd door sverzijl op 10-03-2013 15:59 ]
Als je een bestelling plaatst met simkaart, krijg je die wel hoor. Dat was bij mij in ieder geval wel het geval. Al ging ik van gewone Vodafone sim naar een bestelling met microsim.michel3vb schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:44:
Zojuist ook even gechat met een medewerker van Vodafone.
Je krijgt inderdaad geen nieuwe simkaart en je nieuwe abbo gaat in op het moment dat de oude af loopt.
Bedankt voor het meedenken Arie
maar goed mag niet klagen tis FUP.
Verbruik Data maand Feb. 2013: 13 GB
Verwijderd
Hier in enschede zit ik tegenwoordig sinds de afgelopen maand continu op deze snelheid, met een iPhone 5

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 22-03-2013 13:13 ]

dit haal ik regelmatig. Jammer dat 4G bijna wordt uitgesloten voor iPhone 5 gebruikers. Anderzijds met zo'n snelheid zal ik het niet snel missen.
Op dit moment biedt vodafone abonnementen aan van 3.6, 14.4, 28.8 en 42Mbps max.ArcticWolf schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:12:
ik vraag me af of de 10GB F&F abonnementen op het 4G netwerk mogen straks...(ik ben bang van niet....) heb er zelf ook 1 namelijk...
Wij zitten met ons F&F 11GB abbo op 14.4Mbps max. Het is hopen dat Vodafone een systeem zal hanteren waarbij iedereen wel het 4G netwerk kan, maar wordt afgeknepen tot de max. van het abonnement wat ie heeft afgesloten.
Wanneer vodafone straks wel losse 4G abonnementen gaat aanbieden, snap ik niet waarom ze momenteel 28.8 en 42Mbps max. abonnementen hebben afsluiten op het 3G netwerk. Of denken ze die snelheden met over 3G met HSPA+ te kunnen waarmaken?
- edit -
'k Heb er net een vraag over gesteld op de Facebook van VodafoneNL, eens kijken of/hoe ze reageren...

- edit -
En het antwoord was:
Vodafone Nederland: Hoi Chris, ik kan me voorstellen dat je dat graag wilt weten. Kijk hier http://voda.fo/ne/9tp2q even voor meer informatie betreffende 4G. Op dit moment is het Red Super abonnement geschikt om 4G te gaan gebruiken in de toekomst. Alle andere abonnementen zijn dat helaas niet. Groetjes, Kyra // http://voda.fo/ne/webcrew
Ach ja.. Ik ben met HSPA+ ook dik tevreden. Hopelijk komen er over anderhalf jaar weer mooie F&F aanbiedingen voorbij.
[ Voor 32% gewijzigd door Chris.nl op 23-03-2013 13:10 ]
Maar we zitten/blijven wel op 14,4mbit max? naja ik moet zeggen dat ik zonder HSPA+ (toestel ondersteunt het niet) ook tevreden ben. Ping van <80 en snelheid tot 7mbit in de praktijk.
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 24-03-2013 14:01 ]
Maar.... wie kunnen er nu precies F&F codes uitgeven? In ieder geval medewerkers van Vodafone (begreep ik) en "grootzakelijke klant". Maar wanneer ben je een grootzakelijke klant? Kunnen alle medwerkers van een "grootzakelijke klant" zelf zo'n code genereren, of alleen de contactpersoon?
Is er nog iemand die mij een F&F code kan leveren?

[ Voor 6% gewijzigd door kvandt op 28-03-2013 08:26 ]
Ik ben benieuwd of de prijs na 1 jaar ook gewoon de actieprijs blijft. Zo ja, dan is dit denk ik een blijvertje voor een hele lange tijd...
waar kun je die 10gb optie vinden?Jassy schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:38:
Ik ben als misschien een van de laatsten nu ook overgegaan op een Vodafone F&F Sim Only met 10GB Data. Ging natuurlijk zonder problemen omdat ik al (tevreden) klant ben en het dus een gewone verlening was. Ik heb nu ook een tweede meter die mij de 10GB aan geeft, en ook mijn snelheidsprofiel is aangepast. Ik haal nu de beloofde 14Mbit in plaats van de beloofde 3,6Mbit van mijn oude abonnement.
Ik ben benieuwd of de prijs na 1 jaar ook gewoon de actieprijs blijft. Zo ja, dan is dit denk ik een blijvertje voor een hele lange tijd...
Verder ben ik er achter gekomen dat die dekkingskaart van Vodafone niet bepaald klopt. Ik zit hier in een 3,6Mbit regio, maar mijn werkelijke snelheid is 14Mbit. Ik zal eens kijken of dit in andere regio's ook zo is... Krijg wel vaker de indruk dat die kaart niet bepaald actueel is.
Ik zit hier (thuis) in een overlap gebied van 2 antennes... en hij wisselt soms random van antenne. De ene doet 2mbit, de 2e doet 7mbit.
Waar kun je dat zien dat de snelheid hoger is geworden?wessel99 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:32:
Vandaag met mijn oude belsmsweb Abbo (onbeperkt) upgrade naar 7,2/1,5 gekregen! Zeker de upload is super nu!
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik gok aan de hand een sms van Vodafone. Zelf ook een sms gehad van Vodafone om me te informeren dat ik van 3,6 Mbps naar 7,2 Mbps ben geupgrade.Christiano007 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:01:
[...]
Waar kun je dat zien dat de snelheid hoger is geworden?
Heb echter liever dat ze wat aan de dekking gaan doen. Zit nu op Texel en daar is 3G echt belabberd tot niet aanwezig (geldt overigens ook voor t-mobile).
FUP abbo's zijn gecapped tot 3,6 Mbps / 384 Kbps
Inmiddels icm iPhone 4:

Zijn er FUP'pers die hoger dan 7,2 Mbps halen? Ben benieuwd of de cap nu is verhoogd tot 7,2 of 14,4 Mbps
edit: \\ Zal binnenkort nog eens een ander toestel testen, de iPhone 4 ondersteunt tot HSDPA en heeft geen HSPA+
[ Voor 48% gewijzigd door el polini op 08-08-2013 02:01 ]
is geloof ik een 190 bm / 1GB abbo die 2 jaar was
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Ik heb een beetje hetzelfde voor deze prijsck2000nl schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:16:
@Untouchablezz20: die van mij was vorig jaar al "afgelopen", maar ik krijg nog steeds de korting. Volgens de helpdesk kan ik gebruik maken van deze korting tot 2029Dus ik laat dit abonnement wel lekker lopen, aan 1 GB fup heb ik wel genoeg
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
nieuws: Vodafone en KPN geven deel klanten tegen bijbetaling toegang tot 4g
Precies ik heb nu toch een toestel die geen 4G ondersteunt maar wel een leuk abo'tje voor weinig met veel data. H+ is snel genoeg tot dusver.mrsar schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:19:
[...]
Ik heb een beetje hetzelfde voor deze prijsH+ is vooralsnog snel genoeg,en ik zie nog geen noodzaak voor mezelf om op 4G te gaan
Chris.nl schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:49:
Jazeker, ik heb mijn F&F abbo net 4G geschikt gemaakt.
Nu nog een 4G toestel
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 09-08-2013 10:54 ]
Ja dat abonnement heb ik ook (nu nog zonder 4GChris.nl schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:59:
Hier een HTC One, nu nog 4G in Overijssel. De tijd dat ik die 2,50 wel betaal maar geen 4G krijg neem ik voor lief. 'k Heb nu immers een 4G abbo met 11gb, 225min, onbeperkt sms en onbeperkt bellen naar vodafone klanten voor 21,40 per maand tot 2031.
Maar ik heb een Find 5, die heeft geen LTE... dus ff wachten op de Find 7 denk ik.
Hoe heb je dat precies gedaan?Chris.nl schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:49:
Jazeker, ik heb mijn F&F abbo net 4G geschikt gemaakt.
Telefoontje of kan het al via de Vodafone website?
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Heb ik ook gedaan, net als Chris.nl, zelfde abo.
Werkt leuk op mijn Nokia 920.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 11:11 ]
De 4G add-on is (nog) niet via MyVodafone of de App beschikbaar. Je zou dan idd even 1201 moeten bellen of langs een Vodafone winkel.Bullet NL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:08:
[...]
Hoe heb je dat precies gedaan?
Telefoontje of kan het al via de Vodafone website?
'k Vind het trouwens ook een voordeel dat onze F&F abonnementen na volledig gebruik van die 11gb worden afgeknepen ipv dat de geldmeter gaat lopen.
- edit -
De 4G blox is zojuist ook in m'n MyVodafone app verschenen, nu kan ik um zelf aan en uitzetten.
[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 09-08-2013 16:26 ]
Dat is mooi om te horen. Dan kan ik nog 'even' vooruit met mijn 10 GB bundel.ck2000nl schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:16:
@Untouchablezz20: die van mij was vorig jaar al "afgelopen", maar ik krijg nog steeds de korting. Volgens de helpdesk kan ik gebruik maken van deze korting tot 2029Dus ik laat dit abonnement wel lekker lopen, aan 1 GB fup heb ik wel genoeg
Die 10GB of eigenlijk 11GB gaat er toch na de contractsperiode er weer af? En wordt je weer terug gezet naar 1 GBUntouchablezz20 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:02:
[...]
Dat is mooi om te horen. Dan kan ik nog 'even' vooruit met mijn 10 GB bundel.
ugh.. je hebt gelijk.el polini schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:53:
[...]
Die 10GB of eigenlijk 11GB gaat er toch na de contractsperiode er weer af? En wordt je weer terug gezet naar 1 GB
Staat op m'n contract "Extreem veel data 2 jaar".

Ow dat ga ik dan even nakijken. Dat zou dan wel weer jammer zijn.el polini schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:53:
[...]
Die 10GB of eigenlijk 11GB gaat er toch na de contractsperiode er weer af? En wordt je weer terug gezet naar 1 GB
Toch nog de 4g blox mogelijkheid in mijn my vodafone-app!
[ Voor 5% gewijzigd door Josvdv op 09-08-2013 21:33 ]
Je hebt gelijk, na hoeveel data gaat het dan terug na de abonnementsperiode?Untouchablezz20 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:10:
[...]
Ow dat ga ik dan even nakijken. Dat zou dan wel weer jammer zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door alwaysleft op 09-08-2013 21:54 ]
1gb...alwaysleft schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:40:
[...]
Je hebt gelijk, na hoeveel data gaat het dan terug na de abonnementsperiode?
Jezus, dus ik heb nog maar 4 maanden 10GB....dan heb ik helemaal niks aan 4G

Mijn vraag: Behoud ik de 10GB data? Aangezien dit abonnement een oneindige looptijd heeft tot 2031 (Friends & Family) namelijk. Wel 1 jaar maar daarna tegen zelfde voorwaarden verder inclusief de 10GB
Kan je een notitie in het systeem maken?
Antwoord: De 10 GB blijft dan ook oneindig op je nummer staan. Pas wanneer je abonnementsvorm wordt uit gefaseerd of wanneer je verlengt naar een ander abonnement wordt dit weer veranderd. Een notitie maken in het systeem is nu niet mogelijk omdat je nu nog niet in ons systeem staat geregistreerd.
Dit kreeg ik via de webcare te horen n.a.v. het afsluiten van het abonnement!
zie dat die 4g blok wel 2.5€ p maand extra kost, niet waard imo
Vind ik allemaal leuk en aardig, maar kijk je contract eens na. Daar staat maar extreem veel data 1 of 2 jaar....Ook in mijn Friends and family contract...menalert schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:06:
25 januari kreeg ik dit te horen van de Vodafone webcare
Mijn vraag: Behoud ik de 10GB data? Aangezien dit abonnement een oneindige looptijd heeft tot 2031 (Friends & Family) namelijk. Wel 1 jaar maar daarna tegen zelfde voorwaarden verder inclusief de 10GB
Kan je een notitie in het systeem maken?
Antwoord: De 10 GB blijft dan ook oneindig op je nummer staan. Pas wanneer je abonnementsvorm wordt uit gefaseerd of wanneer je verlengt naar een ander abonnement wordt dit weer veranderd. Een notitie maken in het systeem is nu niet mogelijk omdat je nu nog niet in ons systeem staat geregistreerd.
Dit kreeg ik via de webcare te horen n.a.v. het afsluiten van het abonnement!
Nou zag ik zojuist in de My Vodafone App dat ik 4G kan aanzetten voor €2 per maand; wel jammer er geen landelijke dekking van 4G op 1800MHz komt.
Edit: heb het maar om te testen geactiveerd, na het aanzetten stond er dat het €2,50 per maand kost en dat werd ook bevestigd in het daaropvolgende smsje.
screenshot waar €2 stond
[ Voor 29% gewijzigd door NSG op 09-08-2013 22:31 ]
Heb zojuist antwoord van vodafone webcare met de mededeling dat bundel blijft doorlopen, zelfs na het einde van je contract.alwaysleft schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:13:
[...]
Vind ik allemaal leuk en aardig, maar kijk je contract eens na. Daar staat maar extreem veel data 1 of 2 jaar....Ook in mijn Friends and family contract...
Hier zie ik het ook: http://forum.vodafone.nl/...id-voor/td-p/35362/page/3Untouchablezz20 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:38:
[...]
Heb zojuist antwoord van vodafone webcare met de mededeling dat bundel blijft doorlopen, zelfs na het einde van je contract.
Blijft de contract prijs ook hetzelfde van friends and family na contractsperiode? ( want zie bij blox maximaal internet pakket nu voor 0 euro staan, wordt dat geen 10 euro na het contract??) want in contract afsluiten staat dat het alleen 1 of 2 jaar 0.0 euro is.
[ Voor 17% gewijzigd door alwaysleft op 09-08-2013 22:52 ]
Deze 'discussie' hebben we vaker gehad in dit topic.el polini schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:53:
Er zijn mensen die schriftelijk en telefonisch te horen hebben gekregen dat ook na het afgelopen van de contracttermijn de 11gb en korting behouden blijft. Daar ben ik er zelf ook eentje van.
16 oktober 2012 heb ik hier al e.e.a. over gepost.
Destijds was onderstaand ook de screenshot van mijn 10gb (Internet Maximaal) blox.Chris.nl schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:55:
Zojuist gebeld met de klantenservice en gevraagd welk abbonement ik nu heb, wat mijn voorwaarden en kosten zijn en wat er met de voorwaarden en kosten gebeurd over 2 jaar.
Ik kreeg uitgelegd dat ik zou kunnen zeggen dat ik een overeenkomst ben aangegaan tot 2031.
Over 2 jaar kan ik die overeenkomst beëindigen.
Mijn voorwaarden tot 2031:Mijn kosten per maand tot 2031 zijn:
- 225 minuten
- onbeperkt sms
- onbeperkt bellen met vodavone klanten
- 10GB internet per maand
De beste man van de klantenservice was blij voor me, maar waarschuwde me wel. Let op!
- 18 euro 90 cent (incl btw)
Dit komt omdat ik mijn abbonement heb afgesloten op het moment dat die voorwaarden geldig waren.
Als ik mijn abbonement aanpas (dus verhoog of verlaag binnen of na 2 jaar) dan ga ik akkoord met de voorwaarden die op dat moment geldig zijn.
Met andere woorden: Niets meer aan doen als ik tot 2031 tevreden ben met wat ik heb
* Chris.nl
Ik verwacht dat ik er geen spijt van krijg dat ik mijn B+S+W200 FUP-abbo van 34.50 per maand heb ingeruild voor bovenstaand F&F geintje.

Er werd dus letterlijk bijgezet dat de blox geldig is tot 2031. Op dit moment is dit laatste zinnetje verdwenen, maar die voorwaarde is wel degelijk hetzelfde.
Wat de 4G bundel betreft, dit is een add-on op het abbonement, dus het aansluiten van die blox is geen aanpassing op het abonnement waarbij de voorwaarden veranderen.
Ik ben er dus stellig van overtuigd dat ik (mocht ik het willen) tot 2031 geramd zit met dit mooie F&F abonnement, die nu zelfs 4G-ready is.
Oktober / november 2012 hebben we op GOT een enorme run gehad op F&F abonnementen.
Zelf was ik abonnement van 2 jaar aangegaan maar er zijn er ook genoeg die voor 1 jaar hebben gekozen. Ik neem dus aan dat we rond oktober / november vanzelf in dit topic zullen horen of mensen nu echt die 11gb & korting behouden of niet.
Thanx voor je uitleg. Maar ben bang dat het internet maximaal pakket omhoog na 10 euro na contractsperiode, gelukkig blijkt dat dus ook niet zo te zijn?Chris.nl schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:37:
[...]
Deze 'discussie' hebben we vaker gehad in dit topic.
Er zijn mensen die schriftelijk en telefonisch te horen hebben gekregen dat ook na het afgelopen van de contracttermijn de 11gb en korting behouden blijft. Daar ben ik er zelf ook eentje van.
16 oktober 2012 heb ik hier al e.e.a. over gepost.
[...]
Destijds was onderstaand ook de screenshot van mijn 10gb (Internet Maximaal) blox.
[afbeelding]
Er werd dus letterlijk bijgezet dat de blox geldig is tot 2031. Op dit moment is dit laatste zinnetje verdwenen, maar die voorwaarde is wel degelijk hetzelfde.
Wat de 4G bundel betreft, dit is een add-on op het abbonement, dus het aansluiten van die blox is geen aanpassing op het abonnement waarbij de voorwaarden veranderen.
Ik ben er dus stellig van overtuigd dat ik (mocht ik het willen) tot 2031 geramd zit met dit mooie F&F abonnement, die nu zelfs 4G-ready is.
Oktober / november 2012 hebben we op GOT een enorme run gehad op F&F abonnementen.
Zelf was ik abonnement van 2 jaar aangegaan maar er zijn er ook genoeg die voor 1 jaar hebben gekozen. Ik neem dus aan dat we rond oktober / november vanzelf in dit topic zullen horen of mensen nu echt die 11gb & korting behouden of niet.
Maar zoals ik al aangaf; over een paar maand verlopen er een boel F&F 1 jaarcontracten op GOT, dan zullen we het wel te lezen krijgen.
Verwijderd
Ik heb zelf een abo afgelosten eind vorig jaar dus ik zou die 4G aanbieding kunnen nemen: moet ik dat dan NU al regelen of kan ik dat ook nog doen over een paar maand als de dekking groter is en ik een 4G smartphone ga kopen? Of moet ik het echt binnen no time regelen omdat dit misschien een tijdelijke optie is?
Vanaf heden heeft Vodafone je die mogelijkheid gegeven, terwijl ze dit niet verplicht waren.
Kan me indenken dat het toch een beetje zuur is voor klanten die duurder uitzijn ivm RED.
Nee, gaat niet je snelheid omhoog van je 3G.Jassy schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:56:
Als ik de 4G Blox afsluit, gaat dan ook mijn snelheid omhoog of blijft die 14Mbit? Ik heb dan welliswaar geen 4G toestel maar in extra snelheid ben ik altijd geinteresseerd!
ik zal het tzt laten weten. Ik heb een 1 jarig F&F abbo!Chris.nl schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 01:12:
Volgens mij blijft de prijs idd hetzelfde tot 2031.
Maar zoals ik al aangaf; over een paar maand verlopen er een boel F&F 1 jaarcontracten op GOT, dan zullen we het wel te lezen krijgen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Weet je dat zeker?alwaysleft schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:59:
[...]
Nee, gaat niet je snelheid omhoog van je 3G.
Met 4G haal ik bijv. snelheden ver boven de 14,4 Mbps (die dus ook in mijn contract staat). Ik zou het eerlijk gezegd een vreemd iets vinden als ze je op 3G dan ineens cappen (overigens hoor je mij zeker niet klagen over 14,4 _-_).
Wat dat betreft is dit echt een bizar abbo. Voor €16,26 alleen al de 11 GB aan data via 4G is al behoorlijk wat, en dan kan ik nog bellen en SMS-en ook!
[ Voor 22% gewijzigd door BDHowner op 12-08-2013 21:23 ]
Edit: Ik kan het natuurlijk ook zelf testen en een maandje uit proberen.. Er zitten nog wel bugs in deze blox. Ik heb deze aan gezet en krijg de volgende melding:
[ Voor 29% gewijzigd door Jassy op 12-08-2013 21:40 ]
eerst 2 weken een simkaart met onbeperkt 4g data en geen snelheidslimiet... ben benieuwd hoe het netwerk is op het moment
Nope. Alleen op de abonnementen tussen oktober 2012 en maart 2013, en huidige Red abonnementen gaan binnen een maand over.wessel99 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:21:
Kun je ook 4G laten activeren met een oud BelSmsWeb abbo? (2010?)
Felici joh!ArcticWolf schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:21:
ik doe mee met de tweakers vodafone 4g testen daarna heb ik ook 4g toestel lol
eerst 2 weken een simkaart met onbeperkt 4g data en geen snelheidslimiet... ben benieuwd hoe het netwerk is op het moment
Mijn 3G snelheid kan ik niet goed vaststellen helaas... Ik haal namelijk geen 14,4 Mbps op dit moment, dus kan ik er ook niet boven testen.Jassy schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:39:
Dus op 4G is je snelheid hoger?? Hoe hoog is je 3G snelheid nu? Als die ook is verhoogd lijkt het mij de moeite waard...!!
Edit: Ik kan het natuurlijk ook zelf testen en een maandje uit proberen.. Er zitten nog wel bugs in deze blox. Ik heb deze aan gezet en krijg de volgende melding:
[afbeelding]
Op 4G zie ik soms makkelijk 25 Mbps voorbij komen. Zeker niet gelocked op 14,4 dus

Er zijn gewoon een handjevol mensen die een zeer leuke deal hebben kunnen pakken. Normale abbo's kregen tijdelijk ook 10 GB, maar die waren vrij prijzig (denk aan 4 tientjes, dus die ga/zou je na 2 jaar op (moeten) zeggen). Als je echter op de hoogte was van F&F, kon je dezelfde abbo's SIM-only krijgen voor een zeer lage prijs (€ 13,76 per maand + nu € 2,50 per maand voor 4G, dat laatste is niet verplicht uiteraard).peakaboo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:01:
Ben ik dan zo enorm duur uit met mijn BSW altijd €47,50 voor 160min en 1GB data? Is een 2 jarig abo met de SGS3....
Wat mij betreft HET abbo. Als dit door blijft lopen na 2 jaar (diverse zeggen van wel), kunnen ze mij hier voorlopig niet vanaf verleiden
En ja, de abbo's zijn de afgelopen jaren gewoon veranderd (niet in alle gevallen duurder, maar vaak wel). Vroegáh werd veel geld verdiend aan bellen en SMS-en (vooral buiten de bundel). Dit valt tegenwoordig hard tegen, en dus bundelen veel providers nu hele pakketten tot een vrij hoge prijs. Krijg je vaak onbeperkt bellen e.d., ondanks dat je dat niet nodig hebt.
Jouw specifieke geval klinkt vrij prijzig. Ik vergelijk eigenlijk elk abbo met die van mijn iPhone 4 destijds. Dat was € 34,50 per maand + € 150,- los. Ik vind alles daarboven eigenlijk prijzig, de iPhone 4 was namelijk destijds een "vlaggenschip" met een losse waarde van € 650,-.
Zelf haal ik max 15Mbps over 3G, soms minder maar nooit meer, denk dus dat die wel gelocked zit.BDHowner schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:53:
[...]
Mijn 3G snelheid kan ik niet goed vaststellen helaas... Ik haal namelijk geen 14,4 Mbps op dit moment, dus kan ik er ook niet boven testen.
Op 4G zie ik soms makkelijk 25 Mbps voorbij komen. Zeker niet gelocked op 14,4 dus.
idemChris.nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:18:
[...]
Zelf haal ik max 15Mbps over 3G, soms minder maar nooit meer, denk dus dat die wel gelocked zit.
Heeft dit er niet mee te maken dat een groot deel van de masten nog max 14.4Mbps biedt? Maw hebben jullie dit ook getest waar 42Mbps al mogelijk is? Met mijn 10GB abo haalde ik gisteravond 18.60Mbps en afgelopen zaterdag iets meer dan 20Mbps. Deze resultaten haal ik alleen op 1 mast. Weet verder niet hoe betrouwbaar de Speedtest app daar in is?
Edit: Ik heb 4G blox aanstaan.
[ Voor 3% gewijzigd door swv op 13-08-2013 09:09 . Reden: Toevoeging ]
Ik wil graag bij Vodafone blijven aangezien ik op zich tevreden ben over de dekking en ik ook regelmatig gebruik maak van mijn "op reis" blox, iets waar andere providers (volgens mij) nog niet zo ver/voordelig in zijn.
Maar als ik naar de huidige abbo vormen kijken vind ik de RED abbo's te duur en zijn de enige opties eigenlijk een Scherp L Sim Only voor 14 euro of een Bel+SMS+Web 200 Sim Only voor 17,44.. Dan ga ik dus meer betalen en krijg ik ook nog eens minder internet (500mb ipv 1gb). Tevens ga ik er bij het Scherp abbo op achteruit qua snelheid (2mbit ip 3.6mbit)..
Niet echt fijne opties. Nu ben ik echter benieuwd wat er gebeurt als gewoon "niks" doe. Ga ik dan meer betalen of blijf ik de korting behouden? Als ik nu namelijk op de F&F pagina kijk staat er bij het bestelformulier "* Aanbieding blijft geldig na afloop van abonnement.". Ik weet echter niet of dat voor mijn abbo ook geldt..
Iemand ervaring met het laten lopen van een F&F abbo uit 2011?
Dit staat als het goed is op jouw contract. Bij mij staat dat ik die korting blijf behouden, maar mijn abonnement komt nog uit dit jaar.FreakNL schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:27:
Iemand ervaring met het laten lopen van een F&F abbo uit 2011?
Tomorrow is not today!
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!
Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!