Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
bite schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:32:
Leuk allemaal maar je moet wel een "actiecode" hebben en dan is er nog .....
Ik had het tegen ArcticWolf en die maakt zich daar geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gelukkig maar ;)
Ik ga m'n fup abo maar laten omzetten naar prepaid, die bewaar ik dan wel voor het buitenland met Alles-in-1 op Reis voor Prepaid waarbij je voor 2,-/dag 35 Mb/20min/20sms hebt, tenzij er iets beters is. Verder voor in NL bij Ben(prepaid) voor 10,-/maand 1Gb data. Bellen is dan mogelijk iets duurder maar gooi nu toch geld weg aan minuten die ik niet gebruik en kan in principe ook de gsm van de zaak gebruiken.
Mensen die destijds een fup sim-only hebben afgesloten zijn nu denk ik wel spekkoper. Zelfs m'n huidige abo lijkt goedkoop tov een verlening. Opmerkelijk hoe die prijzen zijn gestegen.

Een voordeel van die teller die vodafone heeft geimplementeerd en ik het op m'n telefoon ook bijhoud is dat ik nu weet dat ik aan 1Gb in principe wel genoeg kan hebben. Sms is vervangen door whatsapp/e-mail/im en bellen doe ik toch weinig :) M'n Android smartphone gewoon los gekocht en gebruik ik het meest voor internet en spotify (streaming).
Met zo'n friends/family (en got users ;) ) abo heb je er ook een bundel van minimaal 75 belminuten bij als je meer data dan 500Mb data wilt. In vergelijking dus verplicht 5,93 voor 75 min dus 8ct/min, niet eens goedkoop te noemen. Gebruik je daarvan bv maar 30 minuten, verloopt de rest van die bundel en is het feitelijk 19ct/min.
Bel je daarentegen eens meer dan betaal je met een standaard sim-only "Standaard buitenbundeltarief per minuut en sms € 0,30"
ArcticWolf schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:30:
[...]
de voorwaarden van KPN en T-mobile zijn even ruk, je wordt zowiezo wel genaaid ;)
+1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:07
Heb nu de overstap gemaakt naar VF altijd met 10gb data, maar dat gaat niet helemaal lekker geloof ik.
Heb nu ook al 3x gebeld maar als ik op mijn gegevens kijk heb ik gewoon 1gb (volgens medewerker is dat normaal en is het wel gewoon 10gb :S )
Maar nu staan er ook vanuit het niets 2 internet maximaal blox aan!?!?!

Bij meer mensen zo'n zooitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Kijk eens een paar pagina's terug, daar werd al eerder iets geschreven over die extra opties en een 1GB-metertje ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
kneusteun schreef op zondag 04 november 2012 @ 01:28:
Heb nu de overstap gemaakt naar VF altijd met 10gb data, maar dat gaat niet helemaal lekker geloof ik.
Heb nu ook al 3x gebeld maar als ik op mijn gegevens kijk heb ik gewoon 1gb (volgens medewerker is dat normaal en is het wel gewoon 10gb :S )
Maar nu staan er ook vanuit het niets 2 internet maximaal blox aan!?!?!

Bij meer mensen zo'n zooitje?
Klopt, wanneer je een teller van 1GB hebt en daarnaast 2 internet maximaal blox, dan betekent dit dat je een 10GB abbo hebt. Dit is natuurlijk krom, maar Vodafone is momenteel technisch niet in staat om een 10GB teller te laten zien. Dus hebben ze dat op die manier opgelost.

Ja het is prut om een teller van max 1GB te hebben omdat je daarna zelf mag meten/gokken wanneer je de andere 9GB verstookt hebt. Als ik het vodaforum mag geloven wordt daaraan gewerkt, zie quote hieronder.
  • Mijn verbruiksmeter geeft nog iets anders aan dan 10 GB?
Klopt. 10 GB is zoveel dat onze MB meter er op dit moment nog van op tilt slaat
Als je de bovenstaande BloX ziet staan, dan heb je wel de 10 GB. Echter zal je verbruiksmeter wel bijvoorbeeld 1 GB blijven aangeven. Dat wordt in de toekomst gefikst.

[ Voor 20% gewijzigd door Chris.nl op 04-11-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:07
Oke sorry, had even kunnen doorlezen.
Zag ondertussen ook al op ander forum verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:17
Hoe lang is de actie van 10GB internet op je mobiel geldig?

De duur van deze actie is geldig tot het moment dat het contract word beindingd of het contract verlengd. In het geval van een verlenging gelden de actievoorwaarden die voor het nieuwe contract van toepassing zijn en daarmee vervalt de 10GB databundel.

^^ van de FAQ op F&F site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Op de My Vodafone staat heel duidelijk dat het tot 2031 geldig is, dus...

Alleen wel jammer dat je er geen Youtube-filmpjes mee kan bekijken. Dat is dus blijkbaar de adder onder het gras ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Stukfruit schreef op zondag 04 november 2012 @ 02:28:
Op de My Vodafone staat heel duidelijk dat het tot 2031 geldig is, dus...

Alleen wel jammer dat je er geen Youtube-filmpjes mee kan bekijken. Dat is dus blijkbaar de adder onder het gras ;(
Dat kunnen ze niet maken ivm de netwerkneutraliteit, die 10GB kan je vrij gebruiken. Waar haal jij die voorwaarde vandaan? Youtube werkt hier prima trouwens, ook op HQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik zeg niet dat het een voorwaarde is. Ik zeg dat het meestal niet werkt :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
O, bedoel je dat. Ik hapte..

@Cyclonist hieronder, je mist niets het is de mening / ervaring van stukAfbeeldingslocatie: http://1chris.nl/stukfruit.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Chris.nl op 04-11-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:49
Stukfruit schreef op zondag 04 november 2012 @ 07:43:
Ik zeg niet dat het een voorwaarde is. Ik zeg dat het meestal niet werkt :Y
Mis ik iets? Waarom werkt youtube (meestal) niet? :o :P Met mijn huidige B+S+W abbo geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op zondag 04 november 2012 @ 02:18:
Hoe lang is de actie van 10GB internet op je mobiel geldig?

De duur van deze actie is geldig tot het moment dat het contract word beindingd of het contract verlengd. In het geval van een verlenging gelden de actievoorwaarden die voor het nieuwe contract van toepassing zijn en daarmee vervalt de 10GB databundel.

^^ van de FAQ op F&F site
Dit betekent dat je F&F abo met de huidige voorwaarden en prijzen blijft lopen totdat je een ander abonnement kiest of naar een andere provider overstapt. 'Verlengen' betekent bij telecomproviders 'een ander abonnement kiezen'. Als je aan het einde van de 1 of 2 jaar NIETS doet, blijft je abo gewoon doorlopen. En eigenlijk is DAT verlengen.

Ze misbruiken de term 'verlengen' dus om je een nieuw abonnement aan te smeren en je dus op kosten te jagen: veel mensen denken dat ze aan het einde van de abo periode iets MOETEN doen, verlengen of een ander abo kiezen, maar je hoeft niets: je kan OF je abo laten doorlopen door helemaal niets te doen (= verlengen tegen dezelfde prijs en voorwaarden) OF een ander abo kiezen (bij dezelfde of een andere provider). That's it.

De 10 Gb schijnt echter wel ergens in 2031 af te lopen. Geen idee waarom, maar zo is het. Maar tegen die tijd hebben we allemaal toch wel een ander abo met een stuk sneller internet. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met wat er gebeurt als je een Vodafone Friends & Family laat doorlopen? (m.a.w. stilzwijgend verlengen). Blijven dan de voorwaarden (minuten/sms/internet & prijs) gelijk? Of wordt het ineens de prijs? Dit vraag ik me af omdat dit van belang is of ik een 2-jarig of 1-jarig abo ga afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 12:34
Al eerder besproken:
na 1 of 2 jaar (ahv wat je nu besteld) ga je de originele prijs betalen, a 2x de prijs wat je nu betaald wsl.

Stel je hebt nu 1 jaar een 16 euro 10GB abo gekocht, betaal je over 1 jaar 32 euro per maand, en lopen alle acties (10GB bv) gewoon door.

Lijkt me dus totaal niet interessant om te weten wat er na je contractsperiode gebeurd, er zijn dan vast weer betere aanbiedingen dan bovenstaand.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philipperosier schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:37:
Al eerder besproken:
na 1 of 2 jaar (ahv wat je nu besteld) ga je de originele prijs betalen, a 2x de prijs wat je nu betaald wsl.

Stel je hebt nu 1 jaar een 16 euro 10GB abo gekocht, betaal je over 1 jaar 32 euro per maand, en lopen alle acties (10GB bv) gewoon door.

Lijkt me dus totaal niet interessant om te weten wat er na je contractsperiode gebeurd, er zijn dan vast weer betere aanbiedingen dan bovenstaand.
Niet dus. Inderdaad al eerder besproken maar met een andere uitkomst. En dat is het probleem bij Vodafone... ;) Mij is aan de telefoon én via de mail verzekerd dat ik na mijn 1 jaar abo gewoon de huidige 'aanbiedingsprijs' blijf betalen. Volgens mij ben jij een van de weinigen die gehoord heeft dat je na de 1 of 2 jaars periode het volle pond moet gaan betalen... Als er ergens steeds over gepraat wordt hier, is dit het wel... Het BLIJFT onduidelijk. Maar goed, ik heb een mail, dus 'zwart op wit' dat ik na het eerste jaar gewoon het huidige maandbedrag blijf betalen dus ik ben tevreden. ;)

Zou fijn zijn als Vodafone een eensluidend en definitief antwoord zou geven op deze vraag, want deze vraag komt zowat elke dag wel weer een keer voorbij... Het is maar net welke Vodafone-medewerker je aan de lijn krijgt, zo lijkt het nu...

EDIT
Even ten overvloede hier twee officiele antwoorden van Vodafone... die elkaar 100% tegenspreken.

Hier een screenshot dat Fuentes onlangs postte:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JjAnL.png

En hier een screenshot van de mail die ik kreeg:

Afbeeldingslocatie: http://www.fsfiles.org/imagehost/uploads/1352081925.jpg

Nou, zeg het maar: wie heeft gelijk, Vodafone of eh... Vodafone? }:O

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Net F&F Bel+SMS+Web Altijd € 35 Sim Only + microsim 2 jaar besteld! :D
18,90 euro/maand 2 jaar lang 8)7

Nu alleen nog wachten op simcard en nummerportatie :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 04-11-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:50:
Tja, ik zou mezelf ook blijven herhalen als ik zeg dat 18,90 + 10GB ook na 2 jaar 18,90 + 10GB is.
Dus doe ik dat maar niet.

Verder stel ik voor dat we het Gwen en Fiona van de VodaKlantenservice in een modderput gooien en het samen laten uitvechten. 'k Denk dat Gwen wint.
ArcticWolf schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:16:
Net F&F Bel+SMS+Web Altijd € 35 Sim Only + microsim 2 jaar besteld! :D
18,90 euro/maand 2 jaar lang 8)7
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Het kan altijd zijn dat de provider besluit het abonnement op te heffen dan mag je kosteloos het contract beeindigen. Maar gezien mijn "ervaring" bij bedrijven doen ze dit zelden tot niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Niet dus. Inderdaad al eerder besproken maar met een andere uitkomst. En dat is het probleem bij Vodafone... ;) Mij is aan de telefoon én via de mail verzekerd dat ik na mijn 1 jaar abo gewoon de huidige 'aanbiedingsprijs' blijf betalen. Volgens mij ben jij een van de weinigen die gehoord heeft dat je na de 1 of 2 jaars periode het volle pond moet gaan betalen... Als er ergens steeds over gepraat wordt hier, is dit het wel... Het BLIJFT onduidelijk. Maar goed, ik heb een mail, dus 'zwart op wit' dat ik na het eerste jaar gewoon het huidige maandbedrag blijf betalen dus ik ben tevreden. ;)

Zou fijn zijn als Vodafone een eensluidend en definitief antwoord zou geven op deze vraag, want deze vraag komt zowat elke dag wel weer een keer voorbij... Het is maar net welke Vodafone-medewerker je aan de lijn krijgt, zo lijkt het nu...

EDIT
Even ten overvloede hier twee officiele antwoorden van Vodafone... die elkaar 100% tegenspreken.

[afbeelding]

[afbeelding]

Echt heel bijzonder inderdaad. Ik heb nogmaals mijn vraag ingediend bij de klantenservice van Vodafone om te kijken wat ik dan voor antwoord krijg. Als het na het contract (1 of 2 jaar) namelijk zelfde prijs + voorwaarden blijft, neem ik liever 1 jaar dan 2 (ik kan dan eventueel toch na 1 jaar iets anders zoeken, en anders lekker laten doorlopen), als ik na het contract de hogere prijs zou gaan betalen leg ik liever nu de prijs + voorwaarden vast voor 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:07:
[...]

Echt heel bijzonder inderdaad. Ik heb nogmaals mijn vraag ingediend bij de klantenservice van Vodafone om te kijken wat ik dan voor antwoord krijg. Als het na het contract (1 of 2 jaar) namelijk zelfde prijs + voorwaarden blijft, neem ik liever 1 jaar dan 2 (ik kan dan eventueel toch na 1 jaar iets anders zoeken, en anders lekker laten doorlopen), als ik na het contract de hogere prijs zou gaan betalen leg ik liever nu de prijs + voorwaarden vast voor 2 jaar.
Dat was ook mijn overweging! En ik heb dus uiteindelijk gekozen voor 1 jaar omdat mij was verteld dat de kosten gelijk zouden blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 12:34
[...]

EDIT

[afbeelding]

[afbeelding]

Ok, je hebt geen poot om op te staan :+ Vodafone zegt daar in de mail; het "F&F aanbod"....."en daarna"... VF heeft het over het aanbod, niet over de prijs per maand. Zuur, maar VF geeft helemaal geen antwoord op je vraag die over de prijs gaat. Het aanbod blijft inderdaad nog wel 20 jaar bestaan, duh... Maar jou vraag gaat over de maandprijs, en daar heb je nog steeds geen antwoord op. :P

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philipperosier schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:07:
[...]

Ok, je hebt geen poot om op te staan :+ Vodafone zegt daar in de mail; het "F&F aanbod"....."en daarna"... VF heeft het over het aanbod, niet over de prijs per maand. Zuur, maar VF geeft helemaal geen antwoord op je vraag die over de prijs gaat. Het aanbod blijft inderdaad nog wel 20 jaar bestaan, duh... Maar jou vraag gaat over de maandprijs, en daar heb je nog steeds geen antwoord op. :P
Leuk geprobeerd maar helemaal fout. :+ Als je jou uitleg volgt, zou dat betekenen dat Vodafone pas het aanbod gaat veranderen als ík, en alleen ik, mijn contract opzeg...! ;) Ik denk niet dat Vodafone zijn hele aanbiedingenstrategie laat afhangen van één enkele klant... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar eigenlijk hoeven we helemaal niet te mailen om duidelijkheid te krijgen over de voorwaarden van het F&F abo. Dit komt uit de "Veelgestelde vragen" sectie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YfJ6W.png

en

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xp3rG.png

Lijkt mij duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:09
edwin90 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:18:
[...]

Dat heb ik nagevraagd, maar het gold wel voor twee jaar. Ga zo weer even in de telefoon hangen. Zag gisteravond ineens dat die gast mijn abonnement een stap hoger (140 ipv 90 belminuten) heeft gezet, daar komt die €5 extra waarschijnlijk vandaan...

---
Edit: Inmiddels weer contact gehad met Vodafone. Inderdaad, de korting geld maar voor 1 jaar nu zegt die medewerker. Beetje vreemd dat die medewerker gisteren iets anders zei. Heb het maar weer teruggezet naar de oude prijs, ga niet gemiddeld €10 meer betalen per maand. Dan maar geen 10GB, let ik wel wat beter op hoeveel ik verbruik.
Ik heb ook weer gebeld. Nu beter geinformeerd persoon aan lijn. 10GB kan ook aan met F&F. Korting blijft gelden en zij kon mij bevestigen dat ik rond de 3 euro p/m meer ga betalen.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Heeft hier iemand ervaring van HI naar Vodafone? :p ben benieuwd hoe lang ik moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:07:
Maar eigenlijk hoeven we helemaal niet te mailen om duidelijkheid te krijgen over de voorwaarden van het F&F abo. Dit komt uit de "Veelgestelde vragen" sectie:

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Lijkt mij duidelijk toch?
Heel duidelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 00:08
Ik had een sim-only abonnement aangevraagd met de F&F actie. Gelijk de volgende dag komt de koerier met de simkaart alleen zit er bij de brieven helemaal niks over een mobiele nummer.
Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Klantenservice heeft mij niet kunnen helpen dus was benieuwd of het bij iedereen zo gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afgelopen zaterdag mijn huidige abonnement omgevormd naar SMS+BEL+Internet Altijd.

Ik betaalde 37,50 voor een bundel met 1gb internet maar zat aan het einde van de maand steeds krap en belde daarom de klantenservice. Kon upgraden naar 42,50 per maand tot het einde van mijn contract (Juni) en had had 10gb internet. Ik zou een bevestiging krijgen welke ik ook in de bus heb maar kan nergens vinden dat er 10gb op zou zitten.

Ook in de voorwaarden zie ik dat nergens.

Waar halen jullie dat vandaan? Ik print dat graag even uit zodat ik dat offline kan bewaren.
Je weet het maar nooit tegenwoordig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:25
Negaiido schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:53:
Ik had een sim-only abonnement aangevraagd met de F&F actie. Gelijk de volgende dag komt de koerier met de simkaart alleen zit er bij de brieven helemaal niks over een mobiele nummer.
Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Klantenservice heeft mij niet kunnen helpen dus was benieuwd of het bij iedereen zo gegaan is.
Had je nummerbehoud aangevraagd?
Ja; waarschijnlijk is je simkaart is nog niet actief.
Nee; Als je de simkaart in de telefoon doet heb je dan bereik? (standaard pincode 0000)
In de dailer type: *#100# beltoets nu zie je je mobiele nummer.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 00:08
Megapaul schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:34:
[...]

Had je nummerbehoud aangevraagd?
Ja; waarschijnlijk is je simkaart is nog niet actief.
Nee; Als je de simkaart in de telefoon doet heb je dan bereik? (standaard pincode 0000)
In de dailer type: *#100# beltoets nu zie je je mobiele nummer.
Nee had geen nummerbehoud aangevraagd, ik weet mijn nummer nu wel. dankje
Alleen vind ik het raar dat heel "my vodafone" leegstaat, ik zie wel SO Bel+SMS+Web-2 Altijd 35 euro aan staan en de blox ook
Ik krijg alleen heel veel berichten dat bepaalde informatie nog niet beschikbaar is. Ik durf eigenlijk nog niet echt gebruik te maken van mijn abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:Y) Jeuj! Ik had verkeerde simkaart nummer van HI doorgegeven :+, bestelling kon niet verwerkt worden zonder dat te corrigeren, vandaag gecorrigeerd en werd vanmiddag gebeld dat ze dinsdag de simkaart komen leveren... nu alleen nog wachten op de nummerportatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Vandaag zou mijn overstap van Hi naar VF (FF 10GB) gerealiseerd moeten worden. Mijn nummer wordt nu wel herkend op de Mijn-VF site en hierin staat dus SO Bel+SMS+Web-2 Altijd 32 euro met 2x een Internet Maximaal Pakket geldig tot 2031. Wel zijn er gegevens nog niet bekend en/of ontbreken deze. Verbruik en tegoed zijn ook nog niet bekend.

Wat wel gaar is van VF is dat ze van elkaar niet weten hoe het zit met je korting/internetbundel na je contractsduur. Hier komen al 5 citaten voorbij die elkaar volledig tegenspreken. Ik ga maar eens een e-mail sturen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50

TMC

vhal schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:24:
Vandaag zou mijn overstap van Hi naar VF (FF 10GB) gerealiseerd moeten worden. Mijn nummer wordt nu wel herkend op de Mijn-VF site en hierin staat dus SO Bel+SMS+Web-2 Altijd 32 euro met 2x een Internet Maximaal Pakket geldig tot 2031. Wel zijn er gegevens nog niet bekend en/of ontbreken deze. Verbruik en tegoed zijn ook nog niet bekend.

Wat wel gaar is van VF is dat ze van elkaar niet weten hoe het zit met je korting/internetbundel na je contractsduur. Hier komen al 5 citaten voorbij die elkaar volledig tegenspreken. Ik ga maar eens een e-mail sturen...
Same here, ook vandaag over gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Waar precies kan je bevestigd zien dat je datalimiet 10 GB is eigenlijk? Ik zie enkel twee keer 'internet maximaal', that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TMC schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 06:44:
Waar precies kan je bevestigd zien dat je datalimiet 10 GB is eigenlijk? Ik zie enkel twee keer 'internet maximaal', that's it.
dat is de bevestiging ;)

Chris.nl in "Vodafone datalimieten (250MB/1GB) en bestaande klanten"

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 13-11-2012 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Bij Mijn Blox staat geen internet maximaal. Misshien verschilt de iPhone app daarin t.o.v. android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TMC schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:20:
[...]

Bij Mijn Blox staat geen internet maximaal. Misshien verschilt de iPhone app daarin t.o.v. android.
Er staat toch 2x maximaal op internet? :?

TMC in "Vodafone datalimieten (250MB/1GB) en bes..."
vs

http://1chris.nl/2012-10-17_07-14-52.jpg

dat lijkt me redelijk overeen te komen ook al staat het ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TMC schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:20:
Zou kunnen dat de andriod en iPhone app elk andere blox laten zien; promotionele blox worden niet altijd weergegeven. Als je via de browser inlogt en kijkt bij Tegoed en verbruik zie je wel zoiets als onderstaand.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/tweekeerinternetmaxbox.jpg
Ik zie enkel twee keer 'internet maximaal', that's it.
Precies, That's it

- edit 2 december -

Hier en hier had ik het erover dat je de 10GB kan herkennen aan 2x een internet maximaal blox.

Inmiddels heb ik in de app en het online overzicht, naast de 1GB blox, nog maar 1x die internet maximaal blox staan. Zoals hier eerder vemeld loopt mijn GB teller ook niet naar beneden maar blijft die vol op 1GB staan, waarschijnlijk komt daar pas beweging in als de 1e 9GB verstookt zijn.

Op dit moment zou ik dus niet meer zeggen dat je de 10GB kan herkennen aan 2x een internet maximaal blox, maar zou ik adviseren te checken of je 1x een internet maximaal blox hebt en er na datagebruik geen beweging in je GB teller zit.

[ Voor 39% gewijzigd door Chris.nl op 02-12-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Chris.nl schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:45:
[...]

Zou kunnen dat de andriod en iPhone app elk andere blox laten zien; promotionele blox worden niet altijd weergegeven. Als je via de browser inlogt en kijkt bij Tegoed en verbruik zie je wel zoiets als onderstaand.

[afbeelding]

[...]

Precies, That's it
Ok. :)

Nu nog even wachten op de meter die gewoon tot 10 GB gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Hier ook de F&F Sim-Only aanbieding genomen en inderdaad de blox staat niet aan, contact opgenomen met de webcare en de blok t/m einde contract staat nu aan, nu alleen nog de blox t/m 2031 aan proberen te krijgen.

Het is geregeld, topper van Vodafone (na enkele tegensprekende werknemers :s).

[ Voor 16% gewijzigd door Sijhtam op 14-11-2012 10:02 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Mcdeath schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:45:
Hier ook de F&F Sim-Only aanbieding genomen en inderdaad de blox staat niet aan, contact opgenomen met de webcare en de blok t/m einde contract staat nu aan, nu alleen nog de blox t/m 2031 aan proberen te krijgen.

Het is geregeld, topper van Vodafone (na enkele tegensprekende werknemers :s).
Hoe bedoel je dat de BloX niet aan staan? Had je ook niet twee keer internet maximaal bij je abo overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Net m'n simkaart gekregen... nu nog een maand wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TMC schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:56:
[...]

Hoe bedoel je dat de BloX niet aan staan? Had je ook niet twee keer internet maximaal bij je abo overzicht?
Hij bedoelt volgens mij dat die twee blox (die jij wel hebt) eerst niet in zijn overzicht stonden, en ze daarna in eerste instantie een veel te vroege einddatum hadden.

Het blijft een kwestie van even opletten als je abbo ingegaan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
TMC schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:56:
[...]

Heb nu 1 keer internet maximaal bij mijn overzicht staan, alleen zonder einddatum en een bevestiging van de webcare dat die geldig is t/m 2031 (wordt kosteloos verlengd).

huidige opstelling

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 00:12
Hoe komt men hier allemaal aan de VF F&F abbonementen? Ik loop me al dagen op internet suf te zoeken naar iemand die bij Vodafone werkt of mij hier mee kan helpen maar nog steeds niemand gevonden hiervoor :|

edit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1525855

hum... dit topic lezende kan ik raden waarom... :X :X
Move along citizen, nothing to see here.

[ Voor 36% gewijzigd door Zontar op 15-11-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zontar schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:21:
Hoe komt men hier allemaal aan de VF F&F abbonementen? Ik loop me al dagen op internet suf te zoeken naar iemand die bij Vodafone werkt of mij hier mee kan helpen maar nog steeds niemand gevonden hiervoor :|

:>
Zoveel zijn er niet hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 13:24
Zontar schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:21:

Volgens mij moet toch niet zo moeilijk zijn om aan een code te komen .. enige wat je nodig hebt is een zakelijk mailadres ...

[ Voor 18% gewijzigd door jeroenvdnberg op 16-11-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Mijn vebruiksmeter (gaat to 1 GB) is nog steeds ongewijzigd terwijl ik toch al een aantal dagen het 3G netwerk heb lopen testen. Is het zo dat eerst je 9 GB opgegeten wordt en pas je laatste GB in de meter getoond wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:33:
Mijn vebruiksmeter (gaat to 1 GB) is nog steeds ongewijzigd terwijl ik toch al een aantal dagen het 3G netwerk heb lopen testen. Is het zo dat eerst je 9 GB opgegeten wordt en pas je laatste GB in de meter getoond wordt?
Ik zag dat ook en ik denk dat het inderdaad zo werkt op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

TMC schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:33:
Hetzelfde hier, inmiddels aardig gebruik gemaakt van het 3g netwerk maar er zit geen beweging in de teller. Zal wel horen denk ik...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Beetje laat wellicht maar mijn abonnement loopt over een maand ongeveer af bij Vodafone en ik vroeg me af wat ik het beste kan doen. Nu heb ik hier en daar wat gelezen over 10gb dataverkeer maar daarvoor heb ik een code nodig maar ik kan nergens vinden hoe ik die code kan bemachtigen. Ik gebruik mijn telefoon vrij veel als hotspot om te werken op de laptop (google drive), muziek streamen, foto's en filmpjes etc. versturen dus ik zou graag die 10gb bemachtigen! Iemand nog een tip? Bellen kan me niet zoveel schelen, 70-125 min per maand ongeveer.

//edit. Kreeg net een linkje met uitleg over die codes. Dus alleen medewerkers van vodafone kunnen die codes uitdelen. Hmkay.

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 21-11-2012 14:25 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Chris.nl schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:58:
[...]

Gisteren kon ik het binnen een uurtje al online op MyVodafone zien, vandaag is 't ook zichtbaar in de MyVodafone app. Mensen, hier wat screenshots hoe je 't kan herkennen.

Zonder internet maximaal blox = 1GB Met internet maximaal blox = 10GB
[afbeelding] [afbeelding]

Op de detailpaginas zie je dat die blox 10 euro zouden moeten kosten, maar
i.v.m. de 10GB actie zijn die gratis tot een bepaalde datum :9

[afbeelding] [afbeelding]
Ik heb eergister mijn abbo verlengt, met hetzelfde abonnement (Altijd €35,-), en ik heb de volgende BloX: Web 1GB, Zorgeloos SMS en Internet Maximaal pakket.

Van die laatste heb ik er dus maar één, i.t.t. de veelgenoemde 2 examplaren naast elkaar bij anderen in dit topic. Is dit een nieuwe notering of betekend dit dat mijn 10GB bundel nog niet (goed) aan staat?

Ik heb overigens ook mijn nieuwe microsim ontvangen, daar zit ook een normale sim houder bij zodat je makkelijk kunt wisselen. Ik vind het wel vreemd dat ik met mijn oude sim nog steeds kan bellen/internetten e.d. nu mijn abonnement verlengt is met een nieuwe sim: kan ik ze naast elkaar blijven gebruiken ofzo? Het contract van de oude sim liep namelijk al een paar dagen geleden af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ja, grote kans dat je er echt 2 moet hebben. Als ik jou was zou ik even bellen met de klantenservice om zeker te zijn van de 10GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaaaaaaa hoor, niet te geloven... Mijn nieuwe sim only is gestart en natuurlijk... GEEN 10Gb internet. Dus maar even gebeld (kost toch weer 0.45 cent) en ze hebben het aangezet.

Ik vind dit toch wel ERG SLORDIG, hoor...! Het is dat ik er vanaf wist door dit forum, maar anders had ik het wellicht helemaal niet doorgehad en daardoor achteraf gedoe gehad met hoge rekeningen en zo. (En zeg niet dat zoiets achteraf best opgelost kan worden, want ik ben door dit soort geintjes een dikke 100 euro kwijtgeraakt bij MTV Mobile, de meest waardeloze provider ooit...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Hoe kwam je er achter dat deze niet aan stond?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:56:
Hoe kwam je er achter dat deze niet aan stond?
Inloggen bij My Vodafone en kijken of de blox 'Internet Maximaal Pakket' er twee keer bij stond (zoals eerder aangegeven in het topic).

EDIT
Wat MrVegeta zegt. ;)

EDIT 2
Hm... Ik log net in om te kijken of de boel inderdaad al geactiveerd is, maar ik zie bij maar één keer Internet Maximaal Pakket staan... En niets over geldig tot 2031... Bovendien kan ik geen info opvragen via Details want bij het overzicht staat de blox helemaal niet... Daarnaast hebben ze Internet Op Reis Dagbundel Wereld aangezet, waar ik niet gevraagd heb (is gratis, maar toch...) en die kan ik niet uitzetten... En tot slot heb ik ook een blox die heet EU datalimiet onbeperkt waar ik geen info over kan vinden...?

Ik wacht even af wat er morgen allemaal staat en anders moet ik nog maar weer een keer bellen... :|

Telecomproviders... |:( |:( |:(

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:20:
[...]

Inloggen bij My Vodafone en kijken of de blox 'Internet Maximaal Pakket' er twee keer bij stond (zoals eerder aangegeven in het topic).

EDIT
Wat MrVegeta zegt. ;)

EDIT 2
Hm... Ik log net in om te kijken of de boel inderdaad al geactiveerd is, maar ik zie bij maar één keer Internet Maximaal Pakket staan... En niets over geldig tot 2031... Bovendien kan ik geen info opvragen via Details want bij het overzicht staat de blox helemaal niet... Daarnaast hebben ze Internet Op Reis Dagbundel Wereld aangezet, waar ik niet gevraagd heb (is gratis, maar toch...) en die kan ik niet uitzetten... En tot slot heb ik ook een blox die heet EU datalimiet onbeperkt waar ik geen info over kan vinden...?

Ik wacht even af wat er morgen allemaal staat en anders moet ik nog maar weer een keer bellen... :|

Telecomproviders... |:( |:( |:(
Zie mijn vorige post in dit topic, mijn abonnement is onlangs ingegaan en ik heb ook maar één keer Internet Maximaal, en in het BloX overzicht staat deze er ook niet tussen. Maar er staat ook: promotionele BloX worden niet vermeldt. Ik heb de klantenservice nog niet gebeld, toch maar eens doen.

Ik vind het wel slecht dat je nergens gewoon kan zien dat je de beloofde 10GB hebt, en dat het in je verbruiksmeter ook doorloopt na die 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ach ja.. toen ik naar HI overstapte vorig jaar had ik ook verwacht dat m'n dubbele sms add-on automatisch aan zou staan... aangezien ik het daarvoor had besteld. Maar ik mocht 20 euro extra aftikken omdat ik dus dubbel zo hard over m'n bundel heen was gegaan omdat, dat niet het geval was... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonist schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:23:
[...]

Ik heb de klantenservice nog niet gebeld, toch maar eens doen.
Doe dat en hou me op de hoogte. ;) Ach, het komende jaar zit ik helemaal goed en het zou maar zo kunnen dat ik over een jaar toch overstap naar weer iets anders... alhoewel... die F&F deals zijn wel HEEL mooi, natuurlijk... Maar goed, ik zie dat alle providers nu beginnen te stunten met eindeloos sms en internet. Die lui weten ook nooit wat ze willen: vorig jaar werd internet gebruik zwaar aan banden gelegd en stukken duurder en nu kan alles opeens weer... Vreemde lui, die telecomproviders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Klantenservice gesproken, ik heb maar 1 'Internet Maximaal pakket' aan staan (in de Vodafone App), maar die staat niet vermeld onder mijn geactiveerde BloX: dat komt omdat deze dus een promotionele BloX is, en het een ándere is dan de 'normale' Internet Maximaal pakket-BloX die je datategoed verdubbeld (Die zou dan namelijk wél in je BloX overzicht staan).

Dé manier om te checken of je het 10GB pakket hebt, is te kijken naar de toevoeging achter je abonnement. Als daar staat "... -2" (type 2 dus), dan heb je te maken met het nieuwe promotionele 10GB abonnement. Dat had ik hier al eens eerder gelezen, dus daar moeten we het dan maar mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonist schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:30:
Klantenservice gesproken, ik heb maar 1 'Internet Maximaal pakket' aan staan (in de Vodafone App), maar die staat niet vermeld onder mijn geactiveerde BloX: dat komt omdat deze dus een promotionele BloX is, en het een ándere is dan de 'normale' Internet Maximaal pakket-BloX die je datategoed verdubbeld (Die zou dan namelijk wél in je BloX overzicht staan).

Dé manier om te checken of je het 10GB pakket hebt, is te kijken naar de toevoeging achter je abonnement. Als daar staat "... -2" (type 2 dus), dan heb je te maken met het nieuwe promotionele 10GB abonnement. Dat had ik hier al eens eerder gelezen, dus daar moeten we het dan maar mee doen.
Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Je bedoelt de twee hier, denk ik?

SO Bel+SMS+Web-2 Altijd 32 euro

Wat ik wel gek vindt: op internet staat bovenaan de blox EU datalimiet onbeperkt € 0,00 en in de app staat Web 1 Gb. En in de app staat ook nog eens Zorgeloos SMS wat niet op internet staat... Enfin, het zal wel kloppen... (EDIT, O, ik zie dat op internet Zorgeloos SMS er wel staat maar dan bij Extra's).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 16:43
Interessant blijft of de FF-korting op het abonnement na 1 jaar gewoon blijft of dat dan de korting vervalt. De berichten van Vodafone blijven zichzelf tegenspreken.

Ik denk dat ik de gok gewoon ga wagen en dan zie ik wel wat ik na 1 jaar ga betalen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Er staat op mijn "contract"
binnen promotie 18,90 euro/maand, buiten promotie: 35,00 euro/maand.

BSW 35 euro F&F 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 12:09

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die korting gaat vervallen ja, dus dan is het meteen een stuk minder interessant. Kortom, switchen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

barcawinner schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:22:
Die korting gaat vervallen ja, dus dan is het meteen een stuk minder interessant. Kortom, switchen :-)
wel grappig dat ik ergens een mail heb waaruit blijkt dat de FF korting ook na je contractstermijn behouden blijft.

we zullen het zien, voorlopig stream ik lekker door met die 10GB :P Die teller blijft maar op hetzelfde aantal MB staan terwijl de belminuten wel netjes worden bijgewerkt. Verder ben ik het wel eens dat het allemaal wel erg vaag is.

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 28-11-2012 08:56 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
heel fijn, ik ben maandag overgegaan van Telfort (traag 700kb internet) naar 10 GB vodafone (snel max 14mb internet).
Maar op mijn kantoor (Den Haag) heb ik helemaal geen internet. Soms kan ik niet eens een whatsapp sturen. Terwijl Telfort altijd de volle 700kb gaf krijg ik nu 0-50kb en een upload van 800 kb.

Helpdesk zegt dat dit overbelasting is en vermoedelijk binnen een aantal werken vanzelf overgaat.
Maar het lijkt mij dat dit niet vanzelf overgaat. Bijna iedereen op kantoor heeft een mobiel van de zaak (allemaalVodafone), maar het lijkt me toch niet zo dat ik niet eens een mailtje kan ontvangen op mijn mobiel.

Thuis en onderweg is het wel prima, welliswaar niet de 14mb maar ik haal volgens speedstest ongeveer 4-8mb, dat is voor mij prima.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
madmaus schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:48:
heel fijn, ik ben maandag overgegaan van Telfort (traag 700kb internet) naar 10 GB vodafone (snel max 14mb internet).
Maar op mijn kantoor (Den Haag) heb ik helemaal geen internet. Soms kan ik niet eens een whatsapp sturen. Terwijl Telfort altijd de volle 700kb gaf krijg ik nu 0-50kb en een upload van 800 kb.

Helpdesk zegt dat dit overbelasting is en vermoedelijk binnen een aantal werken vanzelf overgaat.
Maar het lijkt mij dat dit niet vanzelf overgaat. Bijna iedereen op kantoor heeft een mobiel van de zaak (allemaalVodafone), maar het lijkt me toch niet zo dat ik niet eens een mailtje kan ontvangen op mijn mobiel.

Thuis en onderweg is het wel prima, welliswaar niet de 14mb maar ik haal volgens speedstest ongeveer 4-8mb, dat is voor mij prima.
Het grootste probleem is dat een mast een maximum aantal verbindingen kan hebben (tegelijkertijd), dus sommige mensen zullen wel altijd verbinding hebben op een dag, sommige niet. De mast zorgt ervoor dat idle verbindingen eruit worden gegooid terwijl "vragende" nodes wel verbinding krijgen, hierdoor kan het idd voorkomen dat je soms geen verbinding hebt/krijgt.
Hierdoor zijn vaak de snelheden ook erg langzaam... probeer maar eens op Utrecht CS tijdens de spits wat te doen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 17:27
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de onberperkt internet abbo's die een jaar of 2 geleden werden afgesloten door velen hier. Zijn er nog mensen die dat abbo nog steeds hebben?
Ik was zelf iets te laat en heb 2 jaar geleden zo'n max 1 gig per maand abbo afgesloten. Een tijdje terug werd ik gebeld door zo'n miep van Vodafone die vroeg of ik een nieuw abbo wilde afsluiten. Ik was niet geïnteresseerd in al hun aanbiedingen met telefoons, want ik heb altijd een sim-only abbo. Ze kon me ook niks goedkopers aanbieden dan wat ik nu heb. Nu het abbo is afgelopen betaal ik per maand 23 euro voor 300 belminuten/sms en 1 gig data. Ik neem aan dat het verstandigste is om dit gewoon zo te houden, aangezien ik dit tot in de eeuwigheid kan meenemen?

• ArcticWolf
  • Niet online
benchMarc schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:52:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de onberperkt internet abbo's die een jaar of 2 geleden werden afgesloten door velen hier. Zijn er nog mensen die dat abbo nog steeds hebben?
Ik was zelf iets te laat en heb 2 jaar geleden zo'n max 1 gig per maand abbo afgesloten. Een tijdje terug werd ik gebeld door zo'n miep van Vodafone die vroeg of ik een nieuw abbo wilde afsluiten. Ik was niet geïnteresseerd in al hun aanbiedingen met telefoons, want ik heb altijd een sim-only abbo. Ze kon me ook niks goedkopers aanbieden dan wat ik nu heb. Nu het abbo is afgelopen betaal ik per maand 23 euro voor 300 belminuten/sms en 1 gig data. Ik neem aan dat het verstandigste is om dit gewoon zo te houden, aangezien ik dit tot in de eeuwigheid kan meenemen?
Meestal wel, soms gebeurt het dat een provider het abonnement niet verder wilt ondersteunen en dan wordt je lief gevraagd om een ander abonnement te zoeken... maar dergelijke situaties zijn zeldzaam. Laatst heeft KPN het gedaan in een dorp waar ze geen ADSL meer gingen aanbieden en daar moest iedereen dus overstappen op VDSL.

• madmaus
ArcticWolf schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:17:
[...]

Het grootste probleem is dat een mast een maximum aantal verbindingen kan hebben (tegelijkertijd), dus sommige mensen zullen wel altijd verbinding hebben op een dag, sommige niet. De mast zorgt ervoor dat idle verbindingen eruit worden gegooid terwijl "vragende" nodes wel verbinding krijgen, hierdoor kan het idd voorkomen dat je soms geen verbinding hebt/krijgt.
Hierdoor zijn vaak de snelheden ook erg langzaam... probeer maar eens op Utrecht CS tijdens de spits wat te doen... :+
Dank, het is vandaag wel een stuk beter. misschien was er toch een storing ergens (ook al was dat niet bekend bij de klantenservice)

Andere vraag, capt Vodafone torrent gebruik af?
Ik haal via Torrent echt een zeer trage download snelheid terwijl de verbinding best goed is nu.
Ik heb nu niet de mogelijkheid om op WiFi te testen, maar de hoeveelheid seeders geeft aan dat ik meer moet kunnen halen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

madmaus schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:07:
[...]

Andere vraag, capt Vodafone torrent gebruik af?
Dat mag ik hopen, *weg*, dit doen we hier niet

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 29-11-2012 16:17 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• madmaus
Eikel?

heb ik iets verkeerd gedaan?
Waarom zou ik mijn 10gb abo niet mogen gebruiken om een bestandje te downloaden?
Via Telfort ging het perfect en met vodafone haal ik 100b/s
Ik zit heus niet alleen op torrents te downloaden, ik probeerde een nieuwe ROM te downloaden die via torrents gedeeld wordt, wat heb ik anders aan 14mb internet als ik alleen telegraaf.nl mag bekijken?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Leuk dat je een 10GiB abo hebt maar dat betekent niet dat je met je getorrent niet een enorme last voor de rest van je medegebruikers bent. Doe dat lekker thuis.

• madmaus
CyBeR schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:29:
Leuk dat je een 10GiB abo hebt maar dat betekent niet dat je met je getorrent niet een enorme last voor de rest van je medegebruikers bent. Doe dat lekker thuis.
Bedankt dat je ook normaal kan communiceren!

dat ge-eikel bewaar je maar voor je vrienden, je kan dit ook op een nomale manier zeggen. Ik stel ook een normale vraag.
Ik begrijp dat vodafone torrents capt omdat het anders een te grote belasting voor het netwerk is.
Duidelijk antwoord en dit beantwoord mijn vraag volledig!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ja Vodafone past DPS toe en geen idee of ze daarmee torrentverkeer cappen, ik gok van wel.. anders is DPS redelijk nutteloos :+

• Chris.nl
  • Niet online
Bij een B+W+S Sim Only abonnement is peer to peer verkeer wel toegestaan.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
ArcticWolf schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:37:
Ja Vodafone past DPS toe en geen idee of ze daarmee torrentverkeer cappen, ik gok van wel.. anders is DPS redelijk nutteloos :+
Je hoeft echt geen DPI te gebruiken om torrentverkeer te identificeren hoor,dat lukt met SPI ook wel.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

madmaus schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:31:
[...]

Bedankt dat je ook normaal kan communiceren!

dat ge-eikel bewaar je maar voor je vrienden, je kan dit ook op een nomale manier zeggen. Ik stel ook een normale vraag.
Sorry. Ik word de laatste tijd wat gestoord van mensen die denken dat dit soort dingen allemaal zomaar kan alsof ze thuis zijn (waar dat inderdaad zomaar kan), en dat ze anderen daarmee niet tot last zijn. Vooral op draadloze netwerken (wifi, 3g) waar je met z'n alleen een belangrijk deel van de infrastructuur deelt (de ether) is dergelijk gebruik gewoon een grote last voor je medegebruikers. En daar heb ik natuurlijk geen last van als jij in Groningen op een mast zit en ik hier in Amsterdam, maar je bent natuurlijk niet de enige.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Ondanks bovenstaande uitleg gaan we mensen niet als "eikel" kwalificeren. We houden het hier conform de regels van het forum netjes en reageren beschaafd op elkaar. De volgende keer zullen wij als moderators passende maatregelen bedenken voor mensen die over de schreef gaan.

Nu weer on topic verder!

Cogitationis poenam nemo patitur

• madmaus
CyBeR schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:10:
[...]

Sorry. Ik word de laatste tijd wat gestoord van mensen die denken dat dit soort dingen allemaal zomaar kan alsof ze thuis zijn (waar dat inderdaad zomaar kan), en dat ze anderen daarmee niet tot last zijn. Vooral op draadloze netwerken (wifi, 3g) waar je met z'n alleen een belangrijk deel van de infrastructuur deelt (de ether) is dergelijk gebruik gewoon een grote last voor je medegebruikers. En daar heb ik natuurlijk geen last van als jij in Groningen op een mast zit en ik hier in Amsterdam, maar je bent natuurlijk niet de enige.
Even goede vrienden excuses geaccepteerd.
Ik snap best dat providers dit doen.
Maar stiekem dacht ik dat het door de invoering van netneutraliteit niet eens meer mocht.
Of is die niet ingevoerd of wellicht afgezwakt?

Hoe dan ook kan ik meegaan in de stelling dat iedereen recht heeft op internet en niet een groepje wat excessief gebruik maakt.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
madmaus schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:29:
[...]

Even goede vrienden excuses geaccepteerd.
Ik snap best dat providers dit doen.
Maar stiekem dacht ik dat het door de invoering van netneutraliteit niet eens meer mocht.
Of is die niet ingevoerd of wellicht afgezwakt?

Hoe dan ook kan ik meegaan in de stelling dat iedereen recht heeft op internet en niet een groepje wat excessief gebruik maakt.
Voor bestaande contracten gaat de netneutraliteit in per 1 januari 2014. Voor contracten die na 31 december 2012 worden afgesloten geldt per direct de netneutraliteit. En die houdt in dat torrents niet mogen worden gecapt of geblokkeerd. En dan heb je gewoon recht op je internet, ongeacht of anderen menen dat zij meer recht hebben omdat ze alleen emailen of websites bezoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door haribold op 29-11-2012 20:14 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Netneutraliteit is alleen volgens mij wel niet iets wat QoS uitsluit... Als 't om netwerktechnische redenen moet (dwz, zorgen dat 't netwerk zich blijft gedragen) mag 't weer wel geloof ik, maar ik ben er niet 100% zeker van.

[ Voor 52% gewijzigd door CyBeR op 29-11-2012 19:10 ]

• haribold
  • Niet online
Er zijn inderdaad uitzonderingen. "Congestie" mag worden bestreden, maar dat moet beperkt worden uitgelegd: dan gaat het om het geven van voorrang aan tijdkritisch verkeer (zoals VoIP) boven ander netwerkverkeer. Een algemene blokkade of beperking van torrents valt niet onder deze uitzondering.

• Jassy
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:39:
Er staat op mijn "contract"
binnen promotie 18,90 euro/maand, buiten promotie: 35,00 euro/maand.

BSW 35 euro F&F 2 jaar.
Dank voor je antwoord. Damn, ik wou 1 jaar nemen en dan lekker doorkachelen op die lage prijs, maar dat zit er dus niet in. 2 jaar vind ik echt te lang voor een Sim Only, dan kan ik er pas 1 April 2015 weer van af...! Dat was nou net niet de bedoeling. Ik wou daar juist flexibel in zijn.

Naja, dan neem ik denk ik toch maar 1 jaar en dan maar hopen dat er weer een mooie actie aan komt als mijn Sim Only af loopt.

• Chris.nl
  • Niet online
haribold schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:37:
[...]
Voor bestaande contracten gaat de netneutraliteit in per 1 januari 2014. Voor contracten die na 31 december 2012 worden afgesloten geldt per direct de netneutraliteit. En die houdt in dat torrents niet mogen worden gecapt of geblokkeerd. En dan heb je gewoon recht op je internet, ongeacht of anderen menen dat zij meer recht hebben omdat ze alleen emailen of websites bezoeken.
Nee. In de voorwaarden staat o.a. dat BSW Sim only contracten die na 1-7-2012 zijn afgesloten gebruik mogen maken van VOIP, SMSoIP, Peer to Peer en Tethering. Volgens mij hebben we het hier vooral over die abbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:16:
[...]

Nee. In de voorwaarden staat o.a. dat BSW Sim only contracten die na 1-7-2012 zijn afgesloten gebruik mogen maken van VOIP, SMSoIP, Peer to Peer en Tethering. Volgens mij hebben we het hier vooral over die abbo's.
Dat kan. Mijn verhaal gaat over de wettelijke verplichting en die wettelijke verplichting geldt per 1 januari 2014 voor contracten die nu al bestaan. En die wettelijke verplichting houdt ook onbelemmerde toegang in, dus niet alleen toegang van voip en p2p-verkeer op zich.

[ Voor 11% gewijzigd door haribold op 30-11-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
:) Ok helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

haribold schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:23:
Er zijn inderdaad uitzonderingen. "Congestie" mag worden bestreden, maar dat moet beperkt worden uitgelegd: dan gaat het om het geven van voorrang aan tijdkritisch verkeer (zoals VoIP) boven ander netwerkverkeer. Een algemene blokkade of beperking van torrents valt niet onder deze uitzondering.
Mwoah als je op de mast torrents de allerlaagste prio geeft kun je een keer geluk hebben maar in het algemeen gaan ze dan niet erg hard denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 12:09

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

vhal schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:53:
[...]

wel grappig dat ik ergens een mail heb waaruit blijkt dat de FF korting ook na je contractstermijn behouden blijft.

we zullen het zien, voorlopig stream ik lekker door met die 10GB :P Die teller blijft maar op hetzelfde aantal MB staan terwijl de belminuten wel netjes worden bijgewerkt. Verder ben ik het wel eens dat het allemaal wel erg vaag is.
Maandelijks Bel+SMS+Web Altijd € 37 Sim Only + microsim 1 jaar € 37,00 € 19,98
Actieprijs p/mnd € 19,98

Kortom, na 1 jaar betaal ik gewoon 37 euro. Ik heb 1 jaar de actieprijs, wil ik daarna verder met dit abonnement, dan zullen ze me gewoon 37 euro in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

barcawinner schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:30:
[...]

Maandelijks Bel+SMS+Web Altijd € 37 Sim Only + microsim 1 jaar € 37,00 € 19,98
Actieprijs p/mnd € 19,98

Kortom, na 1 jaar betaal ik gewoon 37 euro. Ik heb 1 jaar de actieprijs, wil ik daarna verder met dit abonnement, dan zullen ze me gewoon 37 euro in rekening brengen.
Dat is dus absoluut niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Ik ga ook overstappen van t-mobile naar vodafone met nummerbehoud. Moet ik dan zelf nog mijn abonnement bij t-mobile opzeggen of gebeurt dit al door de nummerportering? Ik kon dit niet terugvinden op mijn contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Noreia schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:29:
Ik ga ook overstappen van t-mobile naar vodafone met nummerbehoud. Moet ik dan zelf nog mijn abonnement bij t-mobile opzeggen of gebeurt dit al door de nummerportering? Ik kon dit niet terugvinden op mijn contract.
Gebeurt door nummerportering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hier en hier had ik het erover dat je de 10GB kan herkennen aan 2x een internet maximaal blox.

Inmiddels heb ik in de app en het online overzicht, naast de 1GB blox, nog maar 1x die internet maximaal blox staan. Zoals hier eerder vemeld loopt mijn GB teller ook niet naar beneden maar blijft die vol op 1GB staan, waarschijnlijk komt daar pas beweging in als de 1e 9GB verstookt zijn.

Op dit moment zou ik dus niet meer zeggen dat je de 10GB kan herkennen aan 2x een internet maximaal blox, maar zou ik adviseren te checken of je 1x een internet maximaal blox hebt en er na datagebruik geen beweging in je GB teller zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Chris.nl schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:52:
[url="Chris.nl in "Vodafone datalimieten (250MB/1GB) en bestaande klanten""]
Klopt, maar je kunt er zéker van zijn door de toevoeging "-2" te checken in je abonnements-titel:
Cyclonist schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:30:
Klantenservice gesproken, ik heb maar 1 'Internet Maximaal pakket' aan staan (in de Vodafone App).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me opgevallen dat ik zowel bij T-Mobile als bij Vodafone (sinds deze maand) niet kan bellen en internetten tegelijkertijd. In Amerika zendt de provider AT&T geregeld spotjes uit waarin ze vertelden dat hun GSM netwerk i.t.t. Verizon's CDMA-netwerk wél voice en data tegelijkertijd aan kan.

Tegelijkertijd bellen+internetten werkt noch op 3G, noch op 2G-only op mijn iPhone 5. Hebben meer mensen hier last van of een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:39:
Het is me opgevallen dat ik zowel bij T-Mobile als bij Vodafone (sinds deze maand) niet kan bellen en internetten tegelijkertijd. In Amerika zendt de provider AT&T geregeld spotjes uit waarin ze vertelden dat hun GSM netwerk i.t.t. Verizon's CDMA-netwerk wél voice en data tegelijkertijd aan kan.

Tegelijkertijd bellen+internetten werkt noch op 3G, noch op 2G-only op mijn iPhone 5. Hebben meer mensen hier last van of een verklaring voor?
Dat heb ik bij KPN ook... }:O kan me herinneren dat het vroeger wel werkte, maar blijkbaar is dat afgeschaft.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 04-12-2012 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:39:

Met Vodafone werkt het bij mij in ieder geval nog wel (op 3G op iPhone5 getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
[...]

EDIT

[afbeelding]

[afbeelding]

Mij is zojuist ook via de mail bevestigd dat de korting ook na 1 jaar door blijft lopen en ik dus het actietarief blijf betalen, dus 17,28 per maand. Ben ik blij dat ik 1 jaar gekozen heb.....!

Pagina: 1 ... 17 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!