Heb vandaag ook mijn B+S+W275 FUP-abbo van 39,50 per maand ingeruild voor een 1-jarig SIM only F&F abo (ook 225 belminuten) van 19,98 per maandChris.nl schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:55:
Ok, ik had beloofd dat ik mijn voorwaarden e.d. zou navragen wanneer ik weer kan inloggen op MyVodafone.
Zojuist gebeld met de klantenservice en gevraagd welk abbonement ik nu heb, wat mijn voorwaarden en kosten zijn en wat er met de voorwaarden en kosten gebeurd over 2 jaar.
Ik kreeg uitgelegd dat ik zou kunnen zeggen dat ik een overeenkomst ben aangegaan tot 2031.
Over 2 jaar kan ik die overeenkomst beëindigen.
Mijn voorwaarden tot 2031:Mijn kosten per maand tot 2031 zijn:
- 225 minuten
- onbeperkt sms
- onbeperkt bellen met vodavone klanten
- 10GB internet per maand
De beste man van de klantenservice was blij voor me, maar waarschuwde me wel. Let op!
- 18 euro 90 cent (incl btw)
Dit komt omdat ik mijn abbonement heb afgesloten op het moment dat die voorwaarden geldig waren.
Als ik mijn abbonement aanpas (dus verhoog of verlaag binnen of na 2 jaar) dan ga ik akkoord met de voorwaarden die op dat moment geldig zijn.
Met andere woorden: Niets meer aan doen als ik tot 2031 tevreden ben met wat ik heb
* ocn
Ik verwacht dat ik er geen spijt van krijg dat ik mijn B+S+W200 FUP-abbo van 34.50 per maand heb ingeruild voor bovenstaand F&F geintje.
Verwijderd
Op 26 september heb ik mijn iPhone 5 besteld en gisteren heb ik de klantenservice gebeld om akkoord te gaan met de coulanceregeling. Stel dat ik nu een F&F code weet te bemachtigen, wordt deze korting dan alsnog doorgevoerd ipv het normale tarief van 42,50?
Ik denk niet dat je nu je normale abonnement nog kan annuleren, dus waarom zou je dan gematst worden met een F&F abonement? Je kan het altijd proberen, maar....Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:43:
Op 26 september heb ik mijn iPhone 5 besteld en gisteren heb ik de klantenservice gebeld om akkoord te gaan met de coulanceregeling. Stel dat ik nu een F&F code weet te bemachtigen, wordt deze korting dan alsnog doorgevoerd ipv het normale tarief van 42,50?
Toch raar. Dit zou dan misschien ook 2 jaar geleden het geval geweest zijn toen ik mijn huidige abo heb verlengt met een neiuwe aanbieding/actie. Echter aangezien ik toen 3 maanden voor mijn einddatu heb verlengt voor 2 jaar, zijn toen 24 maanden ingegaan met voor mij een actietarief van 27,50 per maand. Nu heb ik verlengt met simonly, en dat gaat pas op de einddatum van eht contract in, dat is over 3 maanden. Helaas is de 24 maanden actiekorting wel voorbij, en mag ik 3 maanden de volle mep van 35 euro betalen... fijn dusChris.nl schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:55:
Ok, ik had beloofd dat ik mijn voorwaarden e.d. zou navragen wanneer ik weer kan inloggen op MyVodafone.
Zojuist gebeld met de klantenservice en gevraagd welk abbonement ik nu heb, wat mijn voorwaarden en kosten zijn en wat er met de voorwaarden en kosten gebeurd over 2 jaar.
Ik kreeg uitgelegd dat ik zou kunnen zeggen dat ik een overeenkomst ben aangegaan tot 2031.
Over 2 jaar kan ik die overeenkomst beëindigen.
Mijn voorwaarden tot 2031:Mijn kosten per maand tot 2031 zijn:
- 225 minuten
- onbeperkt sms
- onbeperkt bellen met vodavone klanten
- 10GB internet per maand
De beste man van de klantenservice was blij voor me, maar waarschuwde me wel. Let op!
- 18 euro 90 cent (incl btw)
Dit komt omdat ik mijn abbonement heb afgesloten op het moment dat die voorwaarden geldig waren.
Als ik mijn abbonement aanpas (dus verhoog of verlaag binnen of na 2 jaar) dan ga ik akkoord met de voorwaarden die op dat moment geldig zijn.
Met andere woorden: Niets meer aan doen als ik tot 2031 tevreden ben met wat ik heb
* PCJR
Ik verwacht dat ik er geen spijt van krijg dat ik mijn B+S+W200 FUP-abbo van 34.50 per maand heb ingeruild voor bovenstaand F&F geintje.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Verwijderd
Hm, interessant... Goed om te weten. Je moet dus niet te vroeg verlengen e.d. Maar goed, ik ga nu hoogst waarschijnlijk ook m'n Vodafone contract omzetten in een sim only, dus die gaat sowieso pas in als m'n huidige contract voor bij is. Op zich wel jammer: ik zou nu al wel al die extra's willen hebben...philipperosier schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:03:
[...]
Toch raar. Dit zou dan misschien ook 2 jaar geleden het geval geweest zijn toen ik mijn huidige abo heb verlengt met een neiuwe aanbieding/actie. Echter aangezien ik toen 3 maanden voor mijn einddatu heb verlengt voor 2 jaar, zijn toen 24 maanden ingegaan met voor mij een actietarief van 27,50 per maand. Nu heb ik verlengt met simonly, en dat gaat pas op de einddatum van eht contract in, dat is over 3 maanden. Helaas is de 24 maanden actiekorting wel voorbij, en mag ik 3 maanden de volle mep van 35 euro betalen... fijn dus
Vodafone is heel sluw met hun zogenaamde coulance, kijk daar mee uit. Ze doen je geloven dat ze je een dienst bewijzen maar des te eerder jij van hun uit coulance al je contract mag verlengen, des te langer ze de volle pond kunnen innen, daar ze als jij nog 9 maanden over had van je contract en ze alsnog om een of andere reden een aanbieding willen doen voor bijvoorbeeld 24 maanden met 12 maanden korting, je dan dus 12 maanden korting hebt, 12 maanden volle pond betaald, en daarna nog eens je 9 maanden van je oude contract de volle pond door moet blijven betalen. Kwestie van 2 sigaren uit eigen doos in de meeste gevallen dus, en dan noemen ze het coulance omdat je al eerder dan normaal mag verlengen.
Heb nu een mail van ze gehad dat die 10GB bij mij ook niet aanstond. Is nu aangezet en moet over 4 dagen te zien zijn in MyVodafone.
Mensen die een F&F Sim only hebben afgesloten met 10GB data, hou het dus in de gaten. Vodafone schijnt het blijkbaar te vergeten het aan te zetten!
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Gisteren kon ik het binnen een uurtje al online op MyVodafone zien, vandaag is 't ook zichtbaar in de MyVodafone app. Mensen, hier wat screenshots hoe je 't kan herkennen.thunder8 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 06:37:
Heb nu een mail van ze gehad dat die 10GB bij mij ook niet aanstond. Is nu aangezet en moet over 4 dagen te zien zijn in MyVodafone.
Mensen die een F&F Sim only hebben afgesloten met 10GB data, hou het dus in de gaten. Vodafone schijnt het blijkbaar te vergeten het aan te zetten!
Zonder internet maximaal blox = 1GB _ Met internet 2X maximaal blox = 10GB

Op de detailpaginas zie je dat die blox 10 euro zouden moeten kosten, maar
i.v.m. de 10GB actie zijn die gratis tot een bepaalde datum

- edit 2 december -
Hier en hier had ik het erover dat je de 10GB kan herkennen aan 2x een internet maximaal blox.
Inmiddels heb ik in de app en het online overzicht, naast de 1GB blox, nog maar 1x die internet maximaal blox staan. Zoals hier eerder vemeld loopt mijn GB teller ook niet naar beneden maar blijft die vol op 1GB staan, waarschijnlijk komt daar pas beweging in als de 1e 9GB verstookt zijn.
Op dit moment zou ik dus niet meer zeggen dat je de 10GB kan herkennen aan 2x een internet maximaal blox, maar zou ik adviseren te checken of je 1x een internet maximaal blox hebt en er na datagebruik geen beweging in je GB teller zit.
[ Voor 45% gewijzigd door Chris.nl op 02-12-2012 11:57 ]
Het is inderdaad bij mij ook al zichtbaar. Ook tot 2031 het nultarief voor de 10GB, daarna 10€ per maand. Denk dat ik het abo dan wel een keer weer aangepast heb.
Nu nog even kijken wat het effect is van het aanzetten van de Alles-in-1 op Reis Dagbundel Blox, want dan gaat je Vodafone Passport uit. Ga over een kleine week een paar dagen naar Spanje en wil als het even kan gebruik maken van die dagbundel, zodat je niet altijd afhankelijk bent van Wifi.
Hmmm maar even weer een nieuwe vraag gesteld via Email. Bij de Alles-in-1 op Reis Dagbundel Blox staat in de voorwaarden het volgende bij punt 10:
Nu nog even kijken wat het effect is van het aanzetten van de Alles-in-1 op Reis Dagbundel Blox, want dan gaat je Vodafone Passport uit. Ga over een kleine week een paar dagen naar Spanje en wil als het even kan gebruik maken van die dagbundel, zodat je niet altijd afhankelijk bent van Wifi.
Hmmm maar even weer een nieuwe vraag gesteld via Email. Bij de Alles-in-1 op Reis Dagbundel Blox staat in de voorwaarden het volgende bij punt 10:
Ik ben benieuwd of dat betekent dat je de korting meteen weer kwijt bent en/of je bundel weer naar 1GB gaat.10. Indien je de Alles-in-1 op Reis Dagbundel activeert in de periode waarin je een promotie of korting op internet en/of e-mail op je mobiel
in Nederland krijgt (waaronder Internet Basis BloX, BlackBerry Basis) zal deze korting met het activeren van de Alles-in-1 op Reis Dagbundel
voor de resterende periode komen te vervallen. Door aanschaf van de Alles-in-1 op ReisDagbundel stem je ermee in dat dergelijke kortingen
of promoties niet langer van toepassing zijn op jouw abonnement.
[ Voor 45% gewijzigd door thunder8 op 17-10-2012 08:48 ]
Verwijderd
Da's wel interessant! Reden te meer om een sim only te kiezen en toch maar geen abo met mobiel. Ik ben sowieso goedkoper uit als ik sim only kies en los (meteen of later) een mobiel koop.Chris.nl schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:58:
[...]
Trouwens, een medetweakerd zei me dat enkel bij F&F Sim-Only aanbiedingen de prijs altijd hetzelfde blijft.
Als je gebruik maakt van een F&F korting i.c.m. toestel betaal je na 1 of 2 jaar dus wel het normale maandtarief.
Mijn dochter's data tegoed (van haar sim only abo dat maandag is ingegaan) stond trouwens ook op 1 Gb...!!! Het is maar goed dat ik op dit forum zit, anders had ik dat wellicht niet zo snel doorgehad. Ik heb het telefonisch geregeld en binnen een paar dagen moet ik dat ook kunnen zien op internet.
Ik moet btw wel ff zeggen dat dit een SUPERTOPIC is! Goede tips, veel geld bespaard, helemaal top!
Ai, als kortingen en promoties echt komen te vervallen zou het wel een mooi trucje zijn. Ben benieuwd...thunder8 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:30:
Ik ben benieuwd of dat betekent dat je de korting meteen weer kwijt bent en/of je bundel weer naar 1GB gaat.
Maar goed, ik wil ook niet al te schijnheilig doen, heb zelf ook wel een mooi trucje uitgehaald qua verkrijgen van die F&F actiecode.
Zelf gebruik ik enkel de EU datalimiet Euro 50 blox, die bleef geactiveerd na het omzetten van mijn abbo.
Dit puur om te zorgen dat ik die éne keer dat ik op vakantie ga de kosten beperk. Kan me indenken dat wanneer je regelmatig in het buitenland zit die Alles-in-1 op Reis Dagbundel het op een gegeven moment toch rendabel kan worden, zelfs als je daarmee korting verliest. Zou wel sneu zijn..
Als het zo is, vind ik het meer een smerig trucje. Normaal gesproken kan je blox zonder problemen aan- en uitzetten, met inachtneming van de termijn dat een bepaalde blox loopt. Normaal gesproken zou ik ook niet zo snel de voorwaarden helemaal doorlezen, maar aangezien de passport uitgaat als je deze blox aanzet, heb ik die in dit geval wel gelezen. Maarja zal wel weer 2 dagen duren voordat ik antwoord krijg.
Je kan passport ook aan zetten he, die alles in 1 op reis bundel werkt prima voor de meeste toepassingen, wil je ook goedkoop bellen en gebeld worden kan je beter een andere sim gebruiken, bijvoorbeeld eentje waar je gratis op gebeld kan worden zoals toggle mobile, alleen voor de extreem lange gesprekken is passport dan nog beter, daar iemand in NL je dan 'gratis onbeperkt' kan bellen en jij zelf maar 79 cent kwijt bent voor het gesprek. Verder kan je nog een telfort gebruiken vanuit NL waarbij de eerste 10 minuten 'uit de bundel' komen en daarna het gesprek gratis is, ook goed voor de lange gesprekken icm toggle dus.
Ik heb ook de vraag gesteld of alles in 1 nog kortingen verkloot, maar dat was in het verleden niet zo.
Verder is het ook zo dat alles in 1 EN europa limiet tegelijk aan kan staan. Alleen kan ik nu inderdaad EU limiet niet meer uitzetten via de website.
Oh... blijkbaar bestaat heel passport niet meer en kan ik deze nooit meer aanzetten, of zoek ik verkeerd?
Yep.. Let op: Als je de dienst hebt uitgezet, kun je Vodafone Passport niet meer aanzetten.
Enige verlies die ik eruit ervaar is dat ik nu niet meer onbeperkt gebeld kan worden door andere vodafone abonnees terwijl het me zelf maar 79 cent kost, ik zal andere truukjes moeten uithalen om lang te telefoneren in het buitenland
Ah, prepaid kaartje met passport! Dat kan ook natuurlijk, eens kijken of mijn vodafone prepaid kaarten passport nog aan hebben staan..
Ik heb ook de vraag gesteld of alles in 1 nog kortingen verkloot, maar dat was in het verleden niet zo.
Verder is het ook zo dat alles in 1 EN europa limiet tegelijk aan kan staan. Alleen kan ik nu inderdaad EU limiet niet meer uitzetten via de website.
Oh... blijkbaar bestaat heel passport niet meer en kan ik deze nooit meer aanzetten, of zoek ik verkeerd?
Yep.. Let op: Als je de dienst hebt uitgezet, kun je Vodafone Passport niet meer aanzetten.
Enige verlies die ik eruit ervaar is dat ik nu niet meer onbeperkt gebeld kan worden door andere vodafone abonnees terwijl het me zelf maar 79 cent kost, ik zal andere truukjes moeten uithalen om lang te telefoneren in het buitenland
Ah, prepaid kaartje met passport! Dat kan ook natuurlijk, eens kijken of mijn vodafone prepaid kaarten passport nog aan hebben staan..
[ Voor 59% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 17-10-2012 13:54 ]
Verwijderd
Bij mij staan de volgende bloxs actief:Chris.nl schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:19:
[...]
Ai, als kortingen en promoties echt komen te vervallen zou het wel een mooi trucje zijn. Ben benieuwd...
Maar goed, ik wil ook niet al te schijnheilig doen, heb zelf ook wel een mooi trucje uitgehaald qua verkrijgen van die F&F actiecode.
Zelf gebruik ik enkel de EU datalimiet Euro 50 blox, die bleef geactiveerd na het omzetten van mijn abbo.
Dit puur om te zorgen dat ik die éne keer dat ik op vakantie ga de kosten beperk. Kan me indenken dat wanneer je regelmatig in het buitenland zit die Alles-in-1 op Reis Dagbundel het op een gegeven moment toch rendabel kan worden, zelfs als je daarmee korting verliest. Zou wel sneu zijn..
BloX Zorgeloos 15 minuten Bellen € 0,00
BloX Telefoon als Modem Smart € 0,00
EU datalimiet onbeperkt € 0,00
Bel + SMS naar buitenland € 0,00
Internet Maximaal Pakket € 0,00 geldig tot 12-4-2031
Internet Maximaal Pakket € 9,99 vanaf 12-4-2031
Bundel informatie € 0,00
Alles-in-1 op Reis Dagbundel € 0,00
Internet op Reis 4 MB wereld € 0,00
En de korting loopt gewoon nog netjes, heb dit overigens wel telefonisch samen met een medewerker van de klantenservice geactiveerd omdat ik ook zeker wou zijn dat de kortingen niet zouden vervallen
Dat heb je mooi geregeld, via de klantenservice zit je natuurlijk helemaal safe.
Verwijderd
Inderdaad, wel een kleine kant tekening. Ik zie dat de F&F korting wel 'opnieuw' moest worden opgevoerd na het activeren van de blox op mijn nota. Je ziet igg dat op de dag van activatie de korting is vervallen en de volgende dag weer opnieuw is gestart (weliswaar met een andere tekst dan de F&F korting).Chris.nl schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:50:
Dat heb je mooi geregeld, via de klantenservice zit je natuurlijk helemaal safe.
Verwijderd
OEPS! Advies gevraagd!
Ik heb zonet via F&F m'n huidige abo 'verlengd' naar sim only. Alleen had ik op het laatst nog wat veranderd en nu zie ik pas bij de bevestiging dat ik een abo ben aangegaan voor 12 maanden en niet 24 zoals ik had bedoeld...
Nu twijfel ik:
1. ik laat het zo en betaal 1 euro per maand meer, maar heb dan wel het voordeel dat ik over een jaar een compleet nieuw abo kan afsluiten (als er bijvoorbeeld 4G is of een leuke nieuwe telefoon)
2. ik bel en laat het veranderen, dan ben ik 2 jaar lang en misschien nog wel langer een euro per maand goedkoper uit.
Als ik het abo een jaar lang neem, dan gaat alles na dat jaar toch alsnog gewoon door voor dezelfde prijs? Incl. gratis sms, 10 Gb, etc. etc. etc....? Dus dan kan ik alsnog tot 2031 met dit tarief alles doen (hypotetisch gezien, natuurlijk, want voor die tijd heb ik vast een ander abo...
)
Gaarne uw advies!
P.S. Ben sowieso benieuwd of iedereen hier nou een sim only voor 1 of 2 jaar heeft genomen met die F&F actie?
Ik heb zonet via F&F m'n huidige abo 'verlengd' naar sim only. Alleen had ik op het laatst nog wat veranderd en nu zie ik pas bij de bevestiging dat ik een abo ben aangegaan voor 12 maanden en niet 24 zoals ik had bedoeld...
Nu twijfel ik:
1. ik laat het zo en betaal 1 euro per maand meer, maar heb dan wel het voordeel dat ik over een jaar een compleet nieuw abo kan afsluiten (als er bijvoorbeeld 4G is of een leuke nieuwe telefoon)
2. ik bel en laat het veranderen, dan ben ik 2 jaar lang en misschien nog wel langer een euro per maand goedkoper uit.
Als ik het abo een jaar lang neem, dan gaat alles na dat jaar toch alsnog gewoon door voor dezelfde prijs? Incl. gratis sms, 10 Gb, etc. etc. etc....? Dus dan kan ik alsnog tot 2031 met dit tarief alles doen (hypotetisch gezien, natuurlijk, want voor die tijd heb ik vast een ander abo...
Gaarne uw advies!
P.S. Ben sowieso benieuwd of iedereen hier nou een sim only voor 1 of 2 jaar heeft genomen met die F&F actie?
[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 16:14 ]
Bellen met klantenservice. Je hebt gekocht via internet dus mag 7 dagen lang annuleren. Dat weten ze zelf ook, dus kunnen ze net zo goed even meewerken en de bestelling aanpassen. Wordt het te ingewikkeld dan gewoon annuleren, en opnieuw order plaatsen.
Verwijderd
Ja, ok, maar de vraag is dus of het uitmaakt... Ja, het scheelt een euro per maand maar het voordeel is dat ik na een jaar al kan overstappen naar wellicht iets interessants. Alhoewel... je weet nooit wat dan de mogelijkheden zijn... Als ik er 100% zeker van ben dat ik ook met dit 1 jaar abo tot en met 2031 10 Gb hou en gratis sms'en etc. etc. dan is een euro per maand niet zoveel. Maar als ik daar niet zeker van kan zijn, dan neem ik liever 2 jaar: over 2 jaar is alles waarschijnlijk sowieso echt anders.Chris.nl schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:10:
Bellen met klantenservice. Je hebt gekocht via internet dus mag 7 dagen lang annuleren. Dat weten ze zelf ook, dus kunnen ze net zo goed even meewerken en de bestelling aanpassen. Wordt het te ingewikkeld dan gewoon annuleren, en opnieuw order plaatsen.
BTW In de bevestiging stond trouwens dat het sim only VANDAAG al ingaat...? Ik dacht pas aan het einde van m'n huidige abo (eind november)? Maakt dat nog iets uit (dat ik aan het eind van het jaar opeens weer het huidige tarief moet betalen...? Pffffffff, er zijn zoveel opties en mogelijkheden...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 16:19 ]
Ik heb vanmiddag ook verlengd met FF (Bel+SMS+Web Altijd 42,50 2 jaar + HTC One S). Het verbaasde mij ook dat het contract nu al ingegaan is. Ik had dit vorige week in een chat met Vodafone nagevraagd met als antwoord:
in FAQ:
Wat ik ook las is dat je je FF-code niet nogmaals kunt gebruiken als jij je huidige bestelling annuleert.ik: als ik dat doe (verlengen), gaan dan de kosten van dat abo meteen in of pas vanaf einde van mijn huidige contract?
Vodafone: Als de kosten van het nieuwe abonnement hoger zijn, dan gaat het abonnement standaard aan het einde van het contract in. Je kan echter wel aangeven dat dit eerder in moet gaan als jij dat wil
in FAQ:
Ik wil mijn bestelling wijzigen, wat moet ik doen?
Als je al een bestelling hebt geplaatst, maar achteraf toch je bestelling wilt wijzigen zul je eerst je bestelling moeten annuleren en daarna een nieuwe bestelling plaatsen.
Het annuleren van de bestelling kan door te bellen met 0800-0200043. Als dit gedaan is dient er een nieuwe actiecode te worden aangevraagd en zul je een nieuwe bestelling moeten plaatsen op www.vodafone.nl/friendsfamily.
[ Voor 32% gewijzigd door Canard op 17-10-2012 17:02 ]
Verwijderd
Even gebeld met Vodafone. Meuh...
De dame aan de telefoon zei dat de aanbieding voor 12 maanden geldt en ik daarna de volle mep moet betalen (dus 32,- i.p.v. 17,28 dus dan is het toch interessanter om een abo voor 2 jaar te nemen. Ja, veel interessanter maar volgens mij klopt dat niet en BLIJF je 17,28 betalen tot Sint Juttemis. 'O,' zei de dame, 'anders verbind ik u wel ff door met de online shop...' De shop bevestige wat hier gezegd wordt: de deal die je nu maakt blijft gewoon doorlopen.
Nu is het dus even afwegen of het slimmer is een abo te nemen voor 1 jaar en een euro per maand meer te betalen maar dan met de mogelijkheid dat ik al over een jaar kan overstappen als er iets interesssant voorbij komt... Of toch om laten zetten naar 2 jaar: scheelt een euro per maand, maar goed, je zit dan wel minstens 2 jaar vast...
Nogmaals de vraag: doet iedereen hier 2 jaar of 1 jaar...? Twee jaar is best lang: in die tijd kan er zoveel veranderen... en met een 1 jaar abo ben ik maar 1 euro duurder uit en kan ik alsnog 2 jaar of langer de deal gebruiken (10 Gb, etc.).
Trouwens, Vodafone zei ook dat het nieuwe abo ingaat als m'n huidige is afgelopen: wat in de mail staat is gewoon een foutje...
Nu is het dus even afwegen of het slimmer is een abo te nemen voor 1 jaar en een euro per maand meer te betalen maar dan met de mogelijkheid dat ik al over een jaar kan overstappen als er iets interesssant voorbij komt... Of toch om laten zetten naar 2 jaar: scheelt een euro per maand, maar goed, je zit dan wel minstens 2 jaar vast...
Nogmaals de vraag: doet iedereen hier 2 jaar of 1 jaar...? Twee jaar is best lang: in die tijd kan er zoveel veranderen... en met een 1 jaar abo ben ik maar 1 euro duurder uit en kan ik alsnog 2 jaar of langer de deal gebruiken (10 Gb, etc.).
Trouwens, Vodafone zei ook dat het nieuwe abo ingaat als m'n huidige is afgelopen: wat in de mail staat is gewoon een foutje...
Vandaag heb ik dus verlengd en dit staat er in MyVodafone:Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:59:
BSW 42,50 is dus mijn nieuwe abonnement, maar de 15 februari is de einddatum van mijn oude contract.Hieronder vind je de naam en einddatum van je huidige abonnement.
Bel+SMS+Web-2 Altijd 42,50 euro
De einddatum van je huidige contract is 15 Februari 2013
Kun je op twee manieren uitleggen. Vaag
Dat heb ik ook. Begindatum van nieuwe contract is einddatum van oude contract, einddatum van nieuwe contract is daardoor ook rond die datum.
Dat zit wel Schnorr.
Je zegt het zelf al, of je nu 1 of 2 jaar vastlegt je kan sowieso tot Sint Juttemis profiteren van een lage prijs en hele goede voorwaarden. Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik misschien toch voor die 1 jaar gaan, ik weet idd ook niet wat er over 1 jaar voor handen is. Die éne euro per maand is vrijwel verwaarloosbaar....Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:59:
De shop bevestige wat hier gezegd wordt: de deal die je nu maakt blijft gewoon doorlopen.
Aan de andere kant zie ik geen probleem (voor mijzelf) om die 2 jaar gekozen te hebben. Ik koop mijn toestellen los, over een paar maand heb ik deze thuis en wellicht loop ik over een jaartje rond met een toestel die 4g trekt.
Zoals ik het zie is dit abbo ook aardig 4G proof... Met deze internetbundel kan je theoretisch maximaal 14,4 Mbps downloaden, wat neerkomt op een effectieve 2 tot 4 Mbps. Als er straks een 4G netwerk uitgerold is kan het internet theoretisch stukken sneller, maar als ik dan effectief maximaal die 14.4 Mbps haal lijkt 't me prima.
En zo kan ik wel even door ratelen om 2 jaar voor mijzelf goed te praten. Maar ja, als je voor 1 jaar kiest speel je het wellicht uiteindelijk slimmer...
Verwijderd
Hehehe...
Ik denk trouwens dat je voor 4G speciale abonnementen krijgt en dat je niet zomaar met een huidig abonnement op 4G kan... Maar mss heb ik dat helemaal mis.
Ik denk trouwens dat je voor 4G speciale abonnementen krijgt en dat je niet zomaar met een huidig abonnement op 4G kan... Maar mss heb ik dat helemaal mis.
2G, Edge en 3G kunnen nu ook, dus logischerwijs zou ik denken dat 4G ook normaal mogelijk wordt. Zeker als dit straks gewoon 'de standaard' is. Misschien zit ik er naast en zien providers 4G wel als nieuwe koe, we zullen het wel meemaken...
Mits je jouw verhaal zwart op wit hebt, maar tot die tijd krijg ik dit te horen over mijn F&F:Chris.nl schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:31:
[...]
Je zegt het zelf al, of je nu 1 of 2 jaar vastlegt je kan sowieso tot Sint Juttemis profiteren van een lage prijs en hele goede voorwaarden. Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik misschien toch voor die 1 jaar gaan, ik weet idd ook niet wat er over 1 jaar voor handen is. Die éne euro per maand is vrijwel verwaarloosbaar....
"
Bedankt voor uw e-mail. U vraagt om informatie over uw nieuwe abonnement.
Ik zie dat uw Sim Only Bel + SMS + Web Altijd abonnement inderdaad op 20 december 2012 ingaat. Als u overstapt van een abonnement met toestel naar een sim only abonnement, dan voeren we de wijziging altijd pas uit aan het einde van uw contract.
Na afloop van uw sim only abonnement betaalt u de gewone abonnementskosten. In uw geval is dat € 29,50 per maand. U behoudt dan wel dezelfde voorwaarden.
"
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Ik heb hetzelfde als Chris te horen gekregen.philipperosier schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 07:11:
[...]
Mits je jouw verhaal zwart op wit hebt, maar tot die tijd krijg ik dit te horen over mijn F&F:
"
Ik zie dat uw Sim Only Bel + SMS + Web Altijd abonnement inderdaad op 20 december 2012 ingaat. Als u overstapt van een abonnement met toestel naar een sim only abonnement, dan voeren we de wijziging altijd pas uit aan het einde van uw contract.
Na afloop van uw sim only abonnement betaalt u de gewone abonnementskosten. In uw geval is dat € 29,50 per maand. U behoudt dan wel dezelfde voorwaarden.
"
Hoi!
Verwijderd
Pffffffff... waarom krijgt iedereen wat anders te horen...???philipperosier schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 07:11:
[...]
Mits je jouw verhaal zwart op wit hebt, maar tot die tijd krijg ik dit te horen over mijn F&F:
"
"
Ik denk dat je bij het telefonisch of schriftelijk navragen van de voorwaarden duidelijk moet aangeven dat het om een F&F abbo gaat. Ervaring heeft geleerd dat soms niet direct het juiste antwoord gegeven wordt.
Na navraag bij Vodafone:Canard schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:06:
[...]
BSW 42,50 is dus mijn nieuwe abonnement, maar de 15 februari is de einddatum van mijn oude contract.
Kun je op twee manieren uitleggen. Vaag
De nieuwe abonnementsvorm (BSW-2 42,50 Altijd (10GB) + HTC One S met FF actie) is per direct ingegaan omdat het nieuwe maandbedrag hoger is en omdat ze de telefoon met (micro)sim meteen opsturen. De sim zou anders niet werken.
Komt wel goed uit voor Vodafone natuurlijk. Het scheelt het 3 maanden € 2 dus maak ik me daar niet zo druk om.
Ik krijg de indruk dat ze dit naar eigen inzicht invullen aangezien begin oktober in de chat het tegenovergestelde beweerd werd (hoger maandbedrag -> ingangsdatum nieuw contract wordt na einde huidig contract). Ik vroeg of hij dit kon aanwijzen in de voorwaarden maar dat stond er dus niet in.
Verder werd bevestigd dat de korting op het maandbedrag oneindig blijft doorlopen vanwege de FF actie. Ik vermoed dat met oneindig het jaar 2031 bedoeld wordt gezien de berichten hier.
Als ik kijk bij "Tegoed en verbruik" zie ik daar Web 1GB staan, desondanks heb ik toch 10 GB werd mij bevestigd. Bij Blox staat dan ook:
- Internet Maximaal Pakket € 0,00 - geldig tot 18-4-2031
- Internet Maximaal Pakket € 9,99 - actief vanaf 18-4-2031
edit:
dit alles is over de chat gegaan en zit in mijn archief
dit alles is over de chat gegaan en zit in mijn archief
Verwijderd
Nou, dan ga ik er maar vanuit dat dat klopt... al heb ik wel zelf ook ff info aangevraagd bij Vodafone, ditmaal via de mail zodat ik het 'zwart op wit' heb.Canard schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:06:
[...]
Verder werd bevestigd dat de korting op het maandbedrag oneindig blijft doorlopen vanwege de FF actie. Ik vermoed dat met oneindig het jaar 2031 bedoeld wordt gezien de berichten hier.
Horen deze box bij een nieuw F&F 10GB abo? Zo ja, waarom meot je hiervvoor bellen om deze allemaal (gratis?!) aan te krijgen? En wat is blox zorgeloos 15min, bel+sms buitenland?Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:35:
[...]
Bij mij staan de volgende bloxs actief:
BloX Zorgeloos 15 minuten Bellen € 0,00
BloX Telefoon als Modem Smart € 0,00
EU datalimiet onbeperkt € 0,00
Bel + SMS naar buitenland € 0,00
Internet Maximaal Pakket € 0,00 geldig tot 12-4-2031
Internet Maximaal Pakket € 9,99 vanaf 12-4-2031
Bundel informatie € 0,00
Alles-in-1 op Reis Dagbundel € 0,00
Internet op Reis 4 MB wereld € 0,00
En de korting loopt gewoon nog netjes, heb dit overigens wel telefonisch samen met een medewerker van de klantenservice geactiveerd omdat ik ook zeker wou zijn dat de kortingen niet zouden vervallen.
Dat wil ik ook wel weten, mijn verlening met F&F heeft tot nu toe alleen maar een emailtje opgeleverd waarin stond dat het per direct inging (terwijl me huidige contract nog tot 23 november loopt) en een flyer in de brievenbus met de tekst "Wat leuk dat je blijft".philipperosier schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:41:
[...]
Horen deze box bij een nieuw F&F 10GB abo? Zo ja, waarom meot je hiervvoor bellen om deze allemaal (gratis?!) aan te krijgen? En wat is blox zorgeloos 15min, bel+sms buitenland?
Waar ik op hoop / vanuit ga is dat ik precies hetzelfde krijg als iemand die druk erachteraan aan het bellen is maar voorlopig zie ik nog niks van het nieuwe abonnement op de Vodafone website.
Ik had vrijwel direct een mail met bevestiging van mijn bestelling. Na 30 minuten een orderbevestiging en na 32 minuten een bevestiging van wijziging van abonnement. Als het goed krijg ik mijn telefoon volgende week maandag of dinsdag.itarix schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:16:
[...]
Dat wil ik ook wel weten, mijn verlening met F&F heeft tot nu toe alleen maar een emailtje opgeleverd waarin stond dat het per direct inging (terwijl me huidige contract nog tot 23 november loopt) en een flyer in de brievenbus met de tekst "Wat leuk dat je blijft".
Waar ik op hoop / vanuit ga is dat ik precies hetzelfde krijg als iemand die druk erachteraan aan het bellen is maar voorlopig zie ik nog niks van het nieuwe abonnement op de Vodafone website.
Dit laatste heb ik nagevraagd via de chat.
Als ik jou was zou ik even bellen of op de chat gaan om je bestelling te checken. Ik zou niet graag zo lang in onzekerheid willen zitten, maar dat is misschien mijn gebrek
Verwijderd
Je moet het telefonisch doen zodat je zekerheid hebt dat je kortingen niet vervallen.philipperosier schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:41:
[...]
Horen deze box bij een nieuw F&F 10GB abo? Zo ja, waarom meot je hiervvoor bellen om deze allemaal (gratis?!) aan te krijgen? En wat is blox zorgeloos 15min, bel+sms buitenland?
Blox zorgeloos 15 min, is dat wanneer je buiten je bundel belt je tegen een goedkoper tarief dan het buiten de bundel telkens 15 min inkoopt. Bel+SMS buitenland is een blox die er voor zorgt dat je tegen een goedkoper tarief naar het buitenland belt en sms't.
Hm, alle 2 niet interessant voor mij. Buiten de bundel kom ik nooit en voor buitenland heb ik alles-in-1 blox. Vraag me af wat ik straks standaard aan heb van blox als mijn F&F belsmswel simonly 16 euro ingaat. Mijn vriendin had paar dagen terug abo besteld, ze had vandaag enkel "bundel-info-sms" ofzoiets aanstaan bij blox
Das wel heel weinig dan...

Ik heb geen enkele Blox behalve Internet Maximaal Pakket op dit moment.
Voor mij zou "Alles-in-1 op Reis Dagbundel" interessant zijn voor op vakantie.
"BloX Zorgeloos 15 minuten Bellen" is altijd interessant lijkt me, mocht je toch je bundel opgebruikt hebben.
Voor mij zou "Alles-in-1 op Reis Dagbundel" interessant zijn voor op vakantie.
"BloX Zorgeloos 15 minuten Bellen" is altijd interessant lijkt me, mocht je toch je bundel opgebruikt hebben.
Verwijderd
Bel+SMS buitenland geld voor bellen en sms'en naar het buitenland, de alles-in-1 op Reis geld alleen voor in het buitenlandphilipperosier schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:20:
Hm, alle 2 niet interessant voor mij. Buiten de bundel kom ik nooit en voor buitenland heb ik alles-in-1 blox. Vraag me af wat ik straks standaard aan heb van blox als mijn F&F belsmswel simonly 16 euro ingaat. Mijn vriendin had paar dagen terug abo besteld, ze had vandaag enkel "bundel-info-sms" ofzoiets aanstaan bij bloxDas wel heel weinig dan...
Een mailwisseling:
Goedendag,
Ik heb drie vragen aangaande mijn abonnement waar ik vorige week een nieuw contract voor heb afgesloten middels de Vodafone Friends & Family actie.
Ik heb een nieuwe simkaart ontvangen maar er staat nergens vermeldt wanneer ik deze moet vervangen. Moet ik deze direct vervangen of pas als mijn huidige simkaart niet meer werkt?
De tweede vraag betreft de 10gb databundel. In mijn tegoedoverzicht staat dat ik maar een 1gb bundel heb en ik zie ook geen aanvullende Blox of iets dergelijks. Is mijn abonnement wel goed geactiveerd?
De derde vraag gaat over de op reis Blox van 2 euro per dag indien gebruikt. Die had ik geactiveerd maar is nu gedeactiveerd. Kan ik deze niet meer gebruiken met mijn huidige abonnement?
Alvast bedankt voor uw antwoorden.
Met vriendelijke groet,
De reactie:
Reactie
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Ik begrijp uit uw e-mail dat u meerdere vragen heeft over uw abonnement.
Ik ben dit voor u gaan nakijken en wanneer u uw nieuw toestel heeft ontvangen kunt u contact opnemen met de klantenservice en dan sluiten wij de nieuwe simkaart voor u aan.
Ook wilt u graag weten waarrom er bij MyVodafone 10GB vermeld staat,dit is een vergissing en hier zijn we mee bezig om dit aan te laten passen maar u maakt gewoon gebruik van 1GB per maand,hiervoor onze excuses we hopen het zo spoedig mogelijk verholpen te hebben.
Wanneer u gebruik wilt maken van de alles in een op reis dan kan dit gewoon deze kunnen we gewoon voor aan zetten of u stuurt een sms naar 4000 met de tekst aan.
Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd,wens u een heel fijn weekend.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
En ik heb niet eens een nieuw toestel gekozen (sim only). Ik vraag me af wat men nou precies heeft nagekeken want hier kan ik toch niets mee?
Goedendag,
Ik heb drie vragen aangaande mijn abonnement waar ik vorige week een nieuw contract voor heb afgesloten middels de Vodafone Friends & Family actie.
Ik heb een nieuwe simkaart ontvangen maar er staat nergens vermeldt wanneer ik deze moet vervangen. Moet ik deze direct vervangen of pas als mijn huidige simkaart niet meer werkt?
De tweede vraag betreft de 10gb databundel. In mijn tegoedoverzicht staat dat ik maar een 1gb bundel heb en ik zie ook geen aanvullende Blox of iets dergelijks. Is mijn abonnement wel goed geactiveerd?
De derde vraag gaat over de op reis Blox van 2 euro per dag indien gebruikt. Die had ik geactiveerd maar is nu gedeactiveerd. Kan ik deze niet meer gebruiken met mijn huidige abonnement?
Alvast bedankt voor uw antwoorden.
Met vriendelijke groet,
De reactie:
Reactie
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Ik begrijp uit uw e-mail dat u meerdere vragen heeft over uw abonnement.
Ik ben dit voor u gaan nakijken en wanneer u uw nieuw toestel heeft ontvangen kunt u contact opnemen met de klantenservice en dan sluiten wij de nieuwe simkaart voor u aan.
Ook wilt u graag weten waarrom er bij MyVodafone 10GB vermeld staat,dit is een vergissing en hier zijn we mee bezig om dit aan te laten passen maar u maakt gewoon gebruik van 1GB per maand,hiervoor onze excuses we hopen het zo spoedig mogelijk verholpen te hebben.
Wanneer u gebruik wilt maken van de alles in een op reis dan kan dit gewoon deze kunnen we gewoon voor aan zetten of u stuurt een sms naar 4000 met de tekst aan.
Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd,wens u een heel fijn weekend.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
En ik heb niet eens een nieuw toestel gekozen (sim only). Ik vraag me af wat men nou precies heeft nagekeken want hier kan ik toch niets mee?

Der klopt weer geen hout van die antwoorden... Blijft moeilijk blijkbaar ^^
Nadat ik weer gereageerd had kreeg ik deze mail:
Geachte heer ****,
Hartelijk dank voor uw terugkoppeling.
Ik had inderdaad begrepen dat u een nieuw toestel had ontvangen en vandaar een nieuwe simkaart heeft mogen ontvangen.
Maar wanneer u de nieuwe simkaart in gebruik wilt nemen kunt u dit aangeven bij ons en sluiten wij deze voor u aan.
Ik ben gaan kijken voor u maar bij uw abonnement hoort 1GB en u betaald hier ook niet extra voor.
Echt hè...
Dus nu weet ik nog niet waarom ik nu een nieuwe sim krijg (mijn oude sim is ongeveer vijf maanden oud).
Inmiddels vragen ze mij om een kopie van het contract als bijlage via hun website toe te sturen maar daar kun je dus geen bijlages toevoegen. Nu maar hopen dat de mail beantwoorden ook werkt. Maar kennelijk zou ik dus geen recht hebben op 10GB, dat klopt natuurlijk niet.
Geachte heer ****,
Hartelijk dank voor uw terugkoppeling.
Ik had inderdaad begrepen dat u een nieuw toestel had ontvangen en vandaar een nieuwe simkaart heeft mogen ontvangen.
Maar wanneer u de nieuwe simkaart in gebruik wilt nemen kunt u dit aangeven bij ons en sluiten wij deze voor u aan.
Ik ben gaan kijken voor u maar bij uw abonnement hoort 1GB en u betaald hier ook niet extra voor.
Echt hè...
Dus nu weet ik nog niet waarom ik nu een nieuwe sim krijg (mijn oude sim is ongeveer vijf maanden oud).
Inmiddels vragen ze mij om een kopie van het contract als bijlage via hun website toe te sturen maar daar kun je dus geen bijlages toevoegen. Nu maar hopen dat de mail beantwoorden ook werkt. Maar kennelijk zou ik dus geen recht hebben op 10GB, dat klopt natuurlijk niet.
We hebben het toch echt allemaal vanaf oktober besteld, die 10GB, dus laat maar komen ^^

In mijn bestellingsbevestiging staat gewoon heel duidelijk het volgende:
Uit de F&F FAQ trouwens:
Mijn "oude" contract loopt nog tot 27 november, dus mijn nieuwe SIM only abonnement gaat pas per 28 november in verwacht ik, en daarom is er nog niks op My Vodafone te zien etc.
Gewoon afwachten, je hebt al een order bevestiging dus dan is het in principe goed zo.
Daar is geen woord Spaans bij.Voorwaarden
De bundel bestaat uit 225 belminuten, onbeperkt nationaal SMS'en, 10 GB internet op je mobiel, daarna 32 kbps en onbeperkt bellen naar Vodafone klanten
Uit de F&F FAQ trouwens:
Daar lees ik van af dat als je contract na verlengen maandelijks goedkoper is dan je huidige abonnement, je nieuwe abonnement dus pas ingaat na afloop huidige contract.Hoe kan ik mijn abonnement verlengen?
Wil je weten of jij je abonnement al kunt verlengen? Bekijk de einddatum van je contract bij 'Persoonlijke gegevens' in My Vodafone. Loopt je abonnement binnen 4 maanden af, dan kun je een bestelling doen.
Als je je abonnement verlengt, vervallen eventuele acties en kortingen die bij je oude contract geldig zijn.
Bij een verlenging naar een hoger abonnement gaat het direct in, betreft het een verlenging naar een lager abonnement dan gaat het in op het einde van je contract. Indien het abonnement wordt omgezet vervalt je beltegoed dat je nog opgebouwd/ over hebt.
Mijn "oude" contract loopt nog tot 27 november, dus mijn nieuwe SIM only abonnement gaat pas per 28 november in verwacht ik, en daarom is er nog niks op My Vodafone te zien etc.
Gewoon afwachten, je hebt al een order bevestiging dus dan is het in principe goed zo.
[ Voor 65% gewijzigd door ocn op 20-10-2012 21:07 ]
Verwijderd
Inderdaad. maar... daar heb je bar weinig aan als ze daar bij Vodafone die 10 Gb tegoed niet activeren... Ik heb iets soortelijks gehad met MTV Mobile waar ze ook waren vergeten een bepaalde optie aan te zetten die ik zwart op wit heb en ik wacht nog steeds op zo'n 160 euro van die gasten... (Zodra ik dat binnen heb, ontbind ik het contract...) Niets is zo ellendig als proberen geld terug te krijgen van telecom-providers omdat je ALLEEN maar contact kan krijgen met lui die er geen verstand van hebben of die in ieder geval totaal geen bevoegdheden hebben... Ellende. Dus ook al staat het in je bevestiging, check het maar goed of het in de praktijk ook aanstaat en klopt anders zit je straks met dikke problemen.barcawinner schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:59:
In mijn bestellingsbevestiging staat gewoon heel duidelijk het volgende:
[...]
Daar is geen woord Spaans bij.
Niemand die het er over heeft dat 'Internet Maximaal Pakket' overal op de site van Vodafone omschreven staat als:
Internet Maximaal pakket
Verdubbel je databundel voor € 10,00 per maand
Het Internet Maximaal pakket blijft geldig tot het einde van je contract
Is de bundel op, dan betaal je een buitenbundel tarief van € 2,50 voor 250 MB
Wat een prutsers bij vodafone, hoe moeilijk kan het zijn om er netjes 10GB van te maken, hoeveel moeite zou het kosten om die dingen eens een keer op orde te krijgen. Of om gewoon de juiste blox te activeren of de omschrijving aan te passen mocht heel dat verdubbel je btg vanaf nu eigenlijk 10gb moeten betekenen.
Deze staat er nu ook tussen:
BloX Dubbel Internet
Voor 15 euro per maand verdubbel je de databundel binnen Nederland.
€ 15,00 per maand.
Dat is een blox die een tweede datameter toevoegd, de dubbele meter verbruik je als eerst en daarna je eigen abbo meter..
Als maximaal inderdaad gewoon '10GB bundel' gaat worden dan is die dubbel internet blox van 15 euro wel erg duur
Kwestie van een 'controleer ons op domme dingen' werknemer in dienst nemen. Benodigd IQ = 110 + redelijke communicatieve vaardigheden om de enorme gaten tussen bepaalde afdelingen op te vullen
Internet Maximaal pakket
Verdubbel je databundel voor € 10,00 per maand
Het Internet Maximaal pakket blijft geldig tot het einde van je contract
Is de bundel op, dan betaal je een buitenbundel tarief van € 2,50 voor 250 MB
Wat een prutsers bij vodafone, hoe moeilijk kan het zijn om er netjes 10GB van te maken, hoeveel moeite zou het kosten om die dingen eens een keer op orde te krijgen. Of om gewoon de juiste blox te activeren of de omschrijving aan te passen mocht heel dat verdubbel je btg vanaf nu eigenlijk 10gb moeten betekenen.
Deze staat er nu ook tussen:
BloX Dubbel Internet
Voor 15 euro per maand verdubbel je de databundel binnen Nederland.
€ 15,00 per maand.
Dat is een blox die een tweede datameter toevoegd, de dubbele meter verbruik je als eerst en daarna je eigen abbo meter..
Als maximaal inderdaad gewoon '10GB bundel' gaat worden dan is die dubbel internet blox van 15 euro wel erg duur
Kwestie van een 'controleer ons op domme dingen' werknemer in dienst nemen. Benodigd IQ = 110 + redelijke communicatieve vaardigheden om de enorme gaten tussen bepaalde afdelingen op te vullen
[ Voor 29% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 21-10-2012 14:41 ]
Vandaag kreeg ik eerst al smsjes met aanpassingen voor het buitenland, half uurtje later kreeg ik een mail aangaande de Alles-in-1 op Reis bundel.
Hieronder de reactie van de servicedesk:
Hieronder de reactie van de servicedesk:
Allereerst onze excuses voor onze late reactie op uw e-mail. Omdat het drukker is dan verwacht, is het ons niet gelukt om uw e-mail op tijd te beantwoorden.
U bedoelt de Friends & Familly korting?
Als u de blox Alles-in-1 op Reis Dagbundel activeert verandert er niets aan de 10GB en de aanbiedingen.
Ik heb voor u de Alles-in-1 op Reis Dagbundel al geactiveerd. Ik ga ervan uit dat dat de bedoeling is.
Ik hoop dat ik u zo goed heb kunnen helpen en voor verdere vragen kunt u altijd bij ons terecht.
Blah, krijg ik 7 dagen na de vraag gesteld hebben per mail eindelijk antwoord:
'Na enkele telefonische bevestigingen graag een schriftelijke (per mail) dat mijn 10GB bundel doorloopt tot in 2031'
Antwoord: U heeft 2GB, normaal 1GB maar door internet maximaal 2GB
Gereviseerd antwoord: U hebt inderdaad wel 10GB, voor de eerste 24 maanden, hierna 1GB prijs blijft wel tot 'altijd' geldig.
Even naar 1201 opzeggingen gebeld omdat ik dan liever mijn oneindige FUP terug wil, maar die wist me toch weer te vertellen dat Internet Maximaal een nieuw product is sinds oktober, dat het fout op de site staat, het zeker om 10GB gaat, en dat ik deze bundel tot 2031 gratis krijg en daarna voor 9,99 per maand. Maar een bevestiging per mail/brief... dat kan dan weer niet. Overigens krijg ik bij de chat te horen dat internet maximaal nooit 10Gb op de site genoemd zal worden omdat het tijdelijk is, ik vind het jammer dat vodafone zo vaag is altijd, waarom bied je dan niet gewoon tijdelijk het 'extreem veel data bundeltje' aan ipv een andere blox te recyclen waarbij de klant er maarop moet vertrouwen dat hij iets beters krijgt dan er op de site staat dat hij krijgt.
Het is voor mij puur een kwestie dat ik meer minuten had, en ik ook veel bel, en een FUP technisch gezien rekbaar is en ik sowieso al niet voor oververbruik moest betalen maar enkel waarschuwingen ZOU kunnen krijgen, dat mijn klantenservice gratis was (nieuw contract niet meer), en ik echt alleen deze verslechterde voorwaarden wilde als die 10GB niet na 24 maanden zou verdwijnen, het is dan niet raar dat ik dat graag bevestigd zie per schrift toch?
Ik heb maar even een gematigd boze reply gestuurd dat ik voor het verlengen toch echt meerdere bevestigingen kreeg en nu per telefoon ook nog, dat ik die graag alsnog schriftelijk ook tegemoet zie, en per webchat dan maar even de chatlog laten mailen naar mezelf.
En dit keer wel heel snel een reply:
Beste heer XXX,
De verbintenis die u met Vodafone bent aangegaan is voor een duur van 24 maanden. Niet tot 2031.
Vodafone mag wettelijk ook geen contracten aanbieden met zo'n lange contractstermijn, dat is in strijd met de wet.
De 10 gb actie is een actie en geldt alleen voor de duur van het contract.
Mijn excuses dat ik u niet anders kan informeren.
Mocht u de verlenging na deze informatie/ uitleg alsnog willen annuleren, is dit uiteraard mogelijk.
U kunt dit dan binnen 7 dagen telefonisch of via mail aan ons doorgeven.
Heb nu dus per chat wel een bevestiging die schriftelijk is, maar het is toch wel vervelend om deze ontkrachting nu voor altijd in mijn klantenservice account te hebben staan.
'Na enkele telefonische bevestigingen graag een schriftelijke (per mail) dat mijn 10GB bundel doorloopt tot in 2031'
Antwoord: U heeft 2GB, normaal 1GB maar door internet maximaal 2GB
Gereviseerd antwoord: U hebt inderdaad wel 10GB, voor de eerste 24 maanden, hierna 1GB prijs blijft wel tot 'altijd' geldig.
Even naar 1201 opzeggingen gebeld omdat ik dan liever mijn oneindige FUP terug wil, maar die wist me toch weer te vertellen dat Internet Maximaal een nieuw product is sinds oktober, dat het fout op de site staat, het zeker om 10GB gaat, en dat ik deze bundel tot 2031 gratis krijg en daarna voor 9,99 per maand. Maar een bevestiging per mail/brief... dat kan dan weer niet. Overigens krijg ik bij de chat te horen dat internet maximaal nooit 10Gb op de site genoemd zal worden omdat het tijdelijk is, ik vind het jammer dat vodafone zo vaag is altijd, waarom bied je dan niet gewoon tijdelijk het 'extreem veel data bundeltje' aan ipv een andere blox te recyclen waarbij de klant er maarop moet vertrouwen dat hij iets beters krijgt dan er op de site staat dat hij krijgt.
Het is voor mij puur een kwestie dat ik meer minuten had, en ik ook veel bel, en een FUP technisch gezien rekbaar is en ik sowieso al niet voor oververbruik moest betalen maar enkel waarschuwingen ZOU kunnen krijgen, dat mijn klantenservice gratis was (nieuw contract niet meer), en ik echt alleen deze verslechterde voorwaarden wilde als die 10GB niet na 24 maanden zou verdwijnen, het is dan niet raar dat ik dat graag bevestigd zie per schrift toch?
Ik heb maar even een gematigd boze reply gestuurd dat ik voor het verlengen toch echt meerdere bevestigingen kreeg en nu per telefoon ook nog, dat ik die graag alsnog schriftelijk ook tegemoet zie, en per webchat dan maar even de chatlog laten mailen naar mezelf.
En dit keer wel heel snel een reply:
Beste heer XXX,
De verbintenis die u met Vodafone bent aangegaan is voor een duur van 24 maanden. Niet tot 2031.
Vodafone mag wettelijk ook geen contracten aanbieden met zo'n lange contractstermijn, dat is in strijd met de wet.
De 10 gb actie is een actie en geldt alleen voor de duur van het contract.
Mijn excuses dat ik u niet anders kan informeren.
Mocht u de verlenging na deze informatie/ uitleg alsnog willen annuleren, is dit uiteraard mogelijk.
U kunt dit dan binnen 7 dagen telefonisch of via mail aan ons doorgeven.
Heb nu dus per chat wel een bevestiging die schriftelijk is, maar het is toch wel vervelend om deze ontkrachting nu voor altijd in mijn klantenservice account te hebben staan.
[ Voor 37% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-10-2012 11:52 ]
Check dit wat betreft de 10GB actie. Nu toch soort van zwart-op-wit...
http://forum.vodafone.nl/...ncebeleid-voor/td-p/35362
http://forum.vodafone.nl/...ncebeleid-voor/td-p/35362
* Ik heb mijn abonnement laten wijzigen. Hoe zie ik of ik nu 10 GB heb?
Je abonnement heeft nu een 2 als toevoeging (bv Bel+SMS+Web-2 Altijd)
én
je ziet de volgende BloX aangesloten:
Internet Maximaal Pakket € 0,00 geldig tot x-x-2031 (bv 3-4-2031, hangt af van je besteldatum)
Internet Maximaal Pakket € 9,99 actief vanaf x-x-2031 (bv 3-4-2031, hangt af van je besteldatum)
* Mijn verbruiksmeter geeft nog iets anders aan dan 10 GB?
Klopt. 10 GB is zoveel dat onze MB meter er op dit moment nog van op tilt slaat
Als je de bovenstaande BloX ziet staan, dan heb je wel de 10 GB. Echter zal je verbruiksmeter wel bijvoorbeeld 1 GB blijven aangeven. Dat wordt in de toekomst gefikst. Overigens blijft het natuurlijk wel een goede indicatie van hoe snel je door je MB's heen gaat. Want geloof het of niet, zelfs 10 GB kan op
Hey wat lees ik nu in de voorwaarde?
"Internet Maximaal Pakket-2: Onbeperkt internet gebruik binnen Nederland. Na 10 GB wordt
de netwerksnelheid teruggebracht naar 64 Kbps. Misbruik is niet
toegestaan.
€ 10,00"
http://www.vodafone.nl/Vo...ms+web_1_oktober_2012.pdf
Zouden we nu allemaal 64 Kbps na de 10GB krijgen inplaats van da beloofde 32 Kbps
"Internet Maximaal Pakket-2: Onbeperkt internet gebruik binnen Nederland. Na 10 GB wordt
de netwerksnelheid teruggebracht naar 64 Kbps. Misbruik is niet
toegestaan.
€ 10,00"
http://www.vodafone.nl/Vo...ms+web_1_oktober_2012.pdf
Zouden we nu allemaal 64 Kbps na de 10GB krijgen inplaats van da beloofde 32 Kbps
Wat een stelletje... *zucht*
Ik heb dus WEL bevestigd gekregen dat SMS en Vodafone naar Vodafone geen fair use kent, in de voorwaarden die je nu linkt (voorwaarden die overigens niet beschikbaar waren bij F&F ten tijde van bestellen) staat 5000 sms en 10.000 minuten, dat sms aantal kom ik niet aan, maar bellen kan best gebeuren (5 uur per dag bellen is veel maar verre van onwerkelijk)
In mijn bevestiging per mail staat 32kb, tmobile doet na hun 'onbeperkt alles' 64kb misschien dat vodafone daarom ook naar 64 is geschakeld.
Ik heb dus WEL bevestigd gekregen dat SMS en Vodafone naar Vodafone geen fair use kent, in de voorwaarden die je nu linkt (voorwaarden die overigens niet beschikbaar waren bij F&F ten tijde van bestellen) staat 5000 sms en 10.000 minuten, dat sms aantal kom ik niet aan, maar bellen kan best gebeuren (5 uur per dag bellen is veel maar verre van onwerkelijk)
In mijn bevestiging per mail staat 32kb, tmobile doet na hun 'onbeperkt alles' 64kb misschien dat vodafone daarom ook naar 64 is geschakeld.
Ben blij dat het nu eindelijk in de voorwaarden staat in ieder geval, alhoewel er bij de blox niet aangegeven word dat we pakket-2 hebben, wordt dat elders wel zo uitgelegd.
Nu nog even de actievoorwaarden op de F&F site ook updaten naar het oktober model en we kunnen weer een paar jaar vooruit.
Ik kom nu ook tegen dat Vodafone onder Ons een blox is, die normaal 10 euro per maand kost, dan verwacht je die toch ook actief binnen je 'mijn blox' omgeving voor 0,00 tot 2031?
Nu nog even de actievoorwaarden op de F&F site ook updaten naar het oktober model en we kunnen weer een paar jaar vooruit.
Ik kom nu ook tegen dat Vodafone onder Ons een blox is, die normaal 10 euro per maand kost, dan verwacht je die toch ook actief binnen je 'mijn blox' omgeving voor 0,00 tot 2031?
[ Voor 23% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-10-2012 15:17 ]
Verwijderd
Jaaaaa, eindelijk reactie op mijn mail naar Vodafone of de F&F actieprijzen alleen tijdens de abonnementsperiode zelf gelden (om na 1 of 2 jaar verhoogd te worden naar de normale prijs) of dat die actieprijzen doorlopen:
"Het Friends&Family aanbod geldt voor de gehele looptijd van het contract. Dus voor zowel de 1 of 2 jaar contractsduur en daarna, totdat er een nieuw abonnement wordt afgesloten."
Mooi, dat heb ik nu zwart op wit. Voorlopig zit ik goed.
"Het Friends&Family aanbod geldt voor de gehele looptijd van het contract. Dus voor zowel de 1 of 2 jaar contractsduur en daarna, totdat er een nieuw abonnement wordt afgesloten."
Fijn man, mazzel dat je eigenlijk perongeluk had gekozen voor 1 jaar! Nu nog duimen dat je dan een betere deal vindt, en anders gewoon blijven genieten dan deze...Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:47:
Jaaaaa, eindelijk reactie op mijn mail naar Vodafone of de F&F actieprijzen alleen tijdens de abonnementsperiode zelf gelden (om na 1 of 2 jaar verhoogd te worden naar de normale prijs) of dat die actieprijzen doorlopen:
Wat boeit dat jaar nou... tis echt niet dat je nu perse 2 jaar moet kiezen om 2 jaar "10 GB" te hebben. Over een jaar heb je 50Gb bundels... zitten de mensen van 10Gb nog lekker een jaartje vast...
Ik bedoel maar...
Ik bedoel maar...
Och, ik heb nog steeds mijn sim-only van € 9.95 met 135 minuten/sms en FUP data. Zo'n deal vind je nu nergens meer.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Hier 400 min/sms en FUP voor data voor €15 alleen internet had wat sneller gemogen nu max 2Mb, maar ach..MegaTronics schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:40:
Och, ik heb nog steeds mijn sim-only van € 9.95 met 135 minuten/sms en FUP data. Zo'n deal vind je nu nergens meer.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
^weet niet of je perse zoveel minuten nodig hebt, anders is het misschien interessant om gebruik te maken van de nieuwe 10 gb bundels met 14 mb internet.
Heb zelf via F&F voor 14,85 euro 75min, onbeperkt sms, onbeperkt naar vodafone bellen en 14 mb 10gb internet.
Heb zelf via F&F voor 14,85 euro 75min, onbeperkt sms, onbeperkt naar vodafone bellen en 14 mb 10gb internet.
Die heeft mijn vrouw ook, die belt nogal veel.Laguna schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:13:
[...]
Hier 400 min/sms en FUP voor data voor €15 alleen internet had wat sneller gemogen nu max 2Mb, maar ach..
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Met die nieuwe 10GB bundels twijfel ik toch wel heeeeeeeel erg om m'n huidige abbo om te gaan zetten...
Ik heb nu:
- €25,00: 350 minuten / 700 sms / onbeperkt internet met 'n snelheid van 14,4Mbps (as far as I know)
Je hebt als F&F abbo's:
- €24,30: 500 minuten / ??? sms / 10GB internet met 'n snelheid van 14,4Mbps / onbeperkt VF-bellen
- €18,90 / 225 minuten / ??? sms / 10GB internet met 'n snelheid van 14,4Mbps / onbeperkt VF-bellen
- €16,20 / 125 minuten / ??? sms / 10GB internet met 'n snelheid van 14,4MBps / onbeperkt VF-bellen
1. Hoe zit dit met smsjes? 500 minuten of 500 sms? 1 minuut = 1 sms? Gratis verdubbelaar mogelijk?
2. Hoe zit dit met het overstappen naar 'n hoger abonnement tijdens de contractperiode? Behoud je de korting?
Stel ik sluit het €16,20 abbo af, maar ik wil toch naar het €18,90 abbo, ga ik dan ook die €18,90 betalen of >?
Met het 24,30 abbo zou het maar liefst €16,80 schelen op 2 jaar looptijd...
Met het 18,90 abbo zou het maar liefst €146,40 schelen op 2 jaar looptijd...
Met het 16,20 abbo zou het maar liefst €211,20 schelen op 2 jaar looptijd...
Vind het maar lastig... Even bellen vandeweek, maar ik ga denk voor het €16,20 abbo,
mits als ik naar 'n hoger abbo moet gewoon die €18,90 ga betalen en niet meer... 10GB is meer dan zat
Ik heb nu:
- €25,00: 350 minuten / 700 sms / onbeperkt internet met 'n snelheid van 14,4Mbps (as far as I know)
Je hebt als F&F abbo's:
- €24,30: 500 minuten / ??? sms / 10GB internet met 'n snelheid van 14,4Mbps / onbeperkt VF-bellen
- €18,90 / 225 minuten / ??? sms / 10GB internet met 'n snelheid van 14,4Mbps / onbeperkt VF-bellen
- €16,20 / 125 minuten / ??? sms / 10GB internet met 'n snelheid van 14,4MBps / onbeperkt VF-bellen
1. Hoe zit dit met smsjes? 500 minuten of 500 sms? 1 minuut = 1 sms? Gratis verdubbelaar mogelijk?
2. Hoe zit dit met het overstappen naar 'n hoger abonnement tijdens de contractperiode? Behoud je de korting?
Stel ik sluit het €16,20 abbo af, maar ik wil toch naar het €18,90 abbo, ga ik dan ook die €18,90 betalen of >?
Met het 24,30 abbo zou het maar liefst €16,80 schelen op 2 jaar looptijd...
Met het 18,90 abbo zou het maar liefst €146,40 schelen op 2 jaar looptijd...
Met het 16,20 abbo zou het maar liefst €211,20 schelen op 2 jaar looptijd...
Vind het maar lastig... Even bellen vandeweek, maar ik ga denk voor het €16,20 abbo,
mits als ik naar 'n hoger abbo moet gewoon die €18,90 ga betalen en niet meer... 10GB is meer dan zat
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Sms is 'onbeperkt' dus die gaan niet van je belminuten af. Onbeperkt heb ik tussen aanhalingstekens gezet omdat ik ergens gelezen heb dat er wel een soort van max aan zit van 3000 sms per maand. Maar dat haal je niet heel snel, denk ik, en dan nog neem ik aan dat je eerst een melding krijgt dat je een beetje veel sms't voordat ze dat gaan doorberekenen. Maar je belminuten zijn dus echt BELminuten! Verdubbelaar heb je dus niet nodig...CLB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:04:
Al met al een topdeal. Ik het het abo met 125 belminuten: haal ik sowieso niet heel snel en al helemaal niet omdat iemand die ik regelmatig bel nu ook bij Vodafone zit... en da's dus gratis bellen.
Ik heb dus wel een jaarabo genomen (per ongeluk) en geen twee jaar, maar dat vind ik uiteindelijk prima. Je weet nooit wat voor superdeals er over 1 jaar zijn en dan ben ik vrij om over te stappen. De F&F prijs blijft na het ene jaar (of 2 jaar) gewoon doorlopen.
Hmmz... Dan ga ik denk toch maar over, of ik nu FUP heb of 10GB, dat maakt ook niks uit...
M'n huidige internetsnelheid (net getest) is zo'n 3,5Mbps wat wel schaalt met Kwart Vodafone-klanten met 14,4Mbps-abo haalt 4Mbps, waaruit ik kan concluderen dat ik momenteel ook al een 14,4Mbps lijntje heb...
Heb nu 350 minuten, nou met 125 / 225 minuten en onbeperkt naar VF bellen red ik het ook makkelijk
En dan kan ik 'stoer' doen met m'n 'meer minuten' of met m'n 'FUP' maar dan kan ik gewoon beter < betalen
M'n huidige internetsnelheid (net getest) is zo'n 3,5Mbps wat wel schaalt met Kwart Vodafone-klanten met 14,4Mbps-abo haalt 4Mbps, waaruit ik kan concluderen dat ik momenteel ook al een 14,4Mbps lijntje heb...
Heb nu 350 minuten, nou met 125 / 225 minuten en onbeperkt naar VF bellen red ik het ook makkelijk
En dan kan ik 'stoer' doen met m'n 'meer minuten' of met m'n 'FUP' maar dan kan ik gewoon beter < betalen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb nu een reactie terug met 'ik heb het even nagevraagd, en het is inderdaad zo dat de 10gb na je 24 maanden door loopt maar hij alsnog geen bevestiging kan geven omdat het contract tenslotte maar voor 24 maanden is en niks kan garanderen (Waarom heb ik nu in mijn account dan staan dat mijn blox 'Internet Maximaal' voor 10gb tot 2031 doorloopt?)
maargoed..
SMS = 5000 FUP
Vodafone 2 Vodafone = 10000 min
Na 10GB 64kbps
^^ dat zegt tarieveninformatie voor BSW Oktober
Wat ik van klantenservice zelf te horen kreeg is:
SMS = Onbeperkt zelfs geen FUP
Vodafone 2 Vodafone = Onbeperkt zelfs geen FUP
Na 10GB = 32kbps
Laten we eens lekker onduidelijk zijn, dan zijn we al Vodafone genoeg.
maargoed..
SMS = 5000 FUP
Vodafone 2 Vodafone = 10000 min
Na 10GB 64kbps
^^ dat zegt tarieveninformatie voor BSW Oktober
Wat ik van klantenservice zelf te horen kreeg is:
SMS = Onbeperkt zelfs geen FUP
Vodafone 2 Vodafone = Onbeperkt zelfs geen FUP
Na 10GB = 32kbps
Laten we eens lekker onduidelijk zijn, dan zijn we al Vodafone genoeg.
Zou een optie zijn, enige nadeel is dat je dan wel extra kosten maakt als je een keer meer belminuten nodig hebt, waarbij dat nu eigenlijk nooit het geval is. Verder wordt het pas interessant als je op veel plekken die snelheid ook daadwerkelijk haalt. Aangezien volgens de laatste cijfers van Vodafone een kwart van de klanten, maar 4Mb haalt van de 14Mb en driekwart van de klanten, maar 2Mb haalt van de 14Mb.Figo112 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:59:
^weet niet of je perse zoveel minuten nodig hebt, anders is het misschien interessant om gebruik te maken van de nieuwe 10 gb bundels met 14 mb internet.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik haal regelmatig 1 tot 1.3 megaBYTE per seconde in de regio Loosdrecht/Hilversum met een nieuw F&F-abonnement. Het kan dus wel.
Ik zit op mijn werk met volle snelheid,maar heeft vast te maken dat ik redelijk naast een paal sta van VF en in een groot industrie gebied zit waar mensen niet op elkaar zittenSander-B schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:07:
Ik haal regelmatig 1 tot 1.3 megaBYTE per seconde in de regio Loosdrecht/Hilversum met een nieuw F&F-abonnement. Het kan dus wel.
hopelijk kan ik strakjes ook nog over,nog even afwachten tot eind januari geloof ik tot ik over kan
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Ik vroeg me even af wat er nu gaat gebeuren: ik heb dus een F&F sim only aangevraagd als verlenging van mijn huidige VF abo, dus met nummerbehoud. Krijg ik nu binnenkort daadwerkelijk een nieuwe sim of zetten ze ergens een knopje om en klaar...? Ik heb na mijn bevestiging namelijk helemaal niets meer gehoord over hoe nu verder...
Geen mail gehad? Heb je nu een simonly of een abo+gsm combi?
Simonly nu gaat iig in op einddatum contract (zie myvodafone). Heb je geen andere maat sim aangevraagd? dan gaat op die datum gewoon je nieuwe abo in.
Simonly nu gaat iig in op einddatum contract (zie myvodafone). Heb je geen andere maat sim aangevraagd? dan gaat op die datum gewoon je nieuwe abo in.
Verwijderd
Ok, dank je. Ik hou m'n huidige telefoon dus sim only dus geen ander formaat sim dus vanaf eind november zal ik dan automatisch m'n nieuwe abo in gebruik hebben. Dus.
Sinds ik ook de F&F 10 gb limiet heb, knal ik thuis stabiele snelheid tussen de 1250 KByte en 1350 KByte met uitschieters van 1460 KByte. Op het werk stabiel rond de 800-1000 KByte.
Nog niks te klagen. Inmiddels kunnen we ook weer op de MyVodafone.
Nu alleen nog heel benieuwd naar definitief uitsluitsel over het 2031 verhaal.
En ik kreeg van de week de melding dat nog 250 mb overhad deze maand, terwijl abbo al ingegaan is ( 7 oktober) en ik deze maand volgens de telefoon op de 800mb zit... ? Meerdere mensen dit gehad?
Nog niks te klagen. Inmiddels kunnen we ook weer op de MyVodafone.
Nu alleen nog heel benieuwd naar definitief uitsluitsel over het 2031 verhaal.
En ik kreeg van de week de melding dat nog 250 mb overhad deze maand, terwijl abbo al ingegaan is ( 7 oktober) en ik deze maand volgens de telefoon op de 800mb zit... ? Meerdere mensen dit gehad?
Verwijderd
Lijkt erop dat Vodafone niet de moeite neemt om een speciale 10 Gb meter te maken...? Ik vraag me af wie hier WEL een meter van 10 Gb heeft? Mijn dochter heeft ook een F&F abo met (o.a.) 1 Gb maar online staat er vrolijk een meter van 1 Gb...DjGeRo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:02:
Ik zou zeggen, gewoon gas geven en niet nadenken. Ze hebben 10GB verkocht dus als ze na 1GB beginnen te piepen hebben ze geen poot om op te staan
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
Lichtelijk OT, maar ik lig momenteel in de clinch met MTV Mobile (breek me de bek niet open) en ik kan je verzekeren dat het geen lolletje is en ook helemaaaaaaaaaal niet makkelijk om je gelijk te halen bij telecom providers... ook al heb je duizend poten om op te staan! Ik zou dus ook graag weten of alles klopt VOORDAT de rekening komt... (Ik probeer al een hele tijd geld terug te krijgen van MTV Mobile, zo'n 160 euro... teveel berekend over twee maanden... stelletje *&$&#^&@$)(&^). Maar goed, ik heb wel het idee dat Vodafone sowieso alles beter voor elkaar heeft (je kan gewoon je tegoed checken wat bij MTV al tijden niet werkt... als het ooit al gewerkt heeft). Enfin, ik zou toch graag een online meter van 10 Gb zien.Jassy schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:42:
Ik zou zeggen, gewoon gas geven en niet nadenken. Ze hebben 10GB verkocht dus als ze na 1GB beginnen te piepen hebben ze geen poot om op te staan
Met name doordat tethering en VOIP is toegestaan onder de (nieuwe) abonnementen van Vodafone lijkt me een 10GB bundel ook erg interessant. Het is jammer dat er zoveel onduidelijkheid bestaat over de voorwaarden van het abonnement, maar dat is altijd zo geweest rondom die 'speciale' aanbiedingen. Mijn tvgids B+S+W 400 loopt binnenkort af, de F&F aanbieding lijkt me een leuke vervanger (jammer dat er geen 300min bundel is).
Nog even een vraagje m.b.t. sim-keuze: momenteel gebruik ik nog een normale sim, maar ik verwacht over enkele maanden een microsim te gaan gebruiken (One X o.i.d.). Krijg je bij een 'microsim simonly-bestelling' een adaptertje meegeleverd om hier een normale sim van te maken?
Nog even een vraagje m.b.t. sim-keuze: momenteel gebruik ik nog een normale sim, maar ik verwacht over enkele maanden een microsim te gaan gebruiken (One X o.i.d.). Krijg je bij een 'microsim simonly-bestelling' een adaptertje meegeleverd om hier een normale sim van te maken?
Ik heb los via de klantenservice een micro sim besteld en kreeg er geen adapter bij.Cyclonist schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:19:
Met name doordat tethering en VOIP is toegestaan onder de (nieuwe) abonnementen van Vodafone lijkt me een 10GB bundel ook erg interessant. Het is jammer dat er zoveel onduidelijkheid bestaat over de voorwaarden van het abonnement, maar dat is altijd zo geweest rondom die 'speciale' aanbiedingen. Mijn tvgids B+S+W 400 loopt binnenkort af, de F&F aanbieding lijkt me een leuke vervanger (jammer dat er geen 300min bundel is).
Als je geduld hebt kun je bij dx.com een adapter kopen voor ongeveer een dollar. (Heb ik zelf besteld zodat ik nog terug kan naar en reserve toestel)
Als je geen geduld hebt kun je hem van mij overkopen voor 2,50
En anders loop je naar de concurrent, de t-mobile shop. Daar krijg je de adapters zonder verdere vragen meestal gewoon mee.
Die nieuwe 10gb BSW abonnementen zijn wel heul interessant... misschien toch maar weer terug naar VF...
Klein vraagje; hoe is de stabiliteit van het netwerk de laatste tijd?
3 dagen voor de start van de nieuwe abonnementen met 10GB internet heb ik verlengd via F&F. Balen natuurlijk, dus contact opgenomen met de klantenservice. De medewerker gaf aan dat ik een brief moest sturen. Gedaan en niets gehoord. Zojuist nog maar eens gebeld en die medewerker ging het meteen regelen omdat'ie het wel erg zuur vond. Erg netjes, had ik niet verwacht. De F&F korting kon die medewerker niet verwerken dus hij pakte de beste korting van dit moment. Betaal nu wel €5 per maand extra. Maar dat is nog steeds erg netjes voor 9GB extra per maand. Ben alleen wel benieuwd hoe ze dit nu allemaal (overzichtelijk) gaan verwerken in My Vodafone en de facturen...
Stabiliteit is momenteel prima. Netwerksnelheden variëren wel erg afhankelijk van de locatie, dat vind ik wel vervelend.ArcticWolf schreef op donderdag 01 november 2012 @ 07:53:
Die nieuwe 10gb BSW abonnementen zijn wel heul interessant... misschien toch maar weer terug naar VF...
Weet niet wanneer je precies heb besteld, maar vodafone heeft hiervoor al een coulancebeleid opgesteld.edwin90 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:20:
3 dagen voor de start van de nieuwe abonnementen met 10GB internet heb ik verlengd via F&F. Balen natuurlijk, dus contact opgenomen met de klantenservice. De medewerker gaf aan dat ik een brief moest sturen. Gedaan en niets gehoord. Zojuist nog maar eens gebeld en die medewerker ging het meteen regelen omdat'ie het wel erg zuur vond. Erg netjes, had ik niet verwacht. De F&F korting kon die medewerker niet verwerken dus hij pakte de beste korting van dit moment. Betaal nu wel €5 per maand extra. Maar dat is nog steeds erg netjes voor 9GB extra per maand. Ben alleen wel benieuwd hoe ze dit nu allemaal (overzichtelijk) gaan verwerken in My Vodafone en de facturen...
Raar dat de vodafone werknemer jou dan opzadeld met een duurder abonnement?
Zie:
--------------------------
Tot zover de informatie voor mensen die een nieuw abonnement hebben genomen of die hebben verlengd. Maar wat nu voor de mensen die net voor oktober hebben besteld? We werd er er in het iPhone forum op gewezen dat het wel érg jammer is als je een paar dagen voor oktober hebt besteld en dan géén 10 GB krijgt. Daar zijn we het wel mee eens dus daarom is de volgende oplossing verzonnen voor jullie:
•Ik heb kort voor 1 oktober een Altijd / Extreem abonnement genomen (of hiermee verlengd). Kan ik die bundel ook krijgen?
In sommige gevallen wel. Je hebt weliswaar getekend voor een contract met andere voorwaarden, maar we zijn de beroerdste niet
Er zijn wel een paar spelregels:
1.Je hebt tussen 24-9 en 1-10 besteld: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je krijgt de kortingen die horen bij deze actie (deze kunnen anders zijn dan je huidige kortingen)
2.Je hebt besteld tussen 1-9 en 23-9: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je hebt geen korting meer. Eventuele kortingen die je had vervallen!
3.Je hebt besteld voor 1-9: sorry, je kunt je abonnement niet laten aanpassen naar een variant met 10GB
zie http://forum.vodafone.nl/...ncebeleid-voor/td-p/35362
[ Voor 36% gewijzigd door Figo112 op 01-11-2012 10:41 ]
Sorry, ik bedoelde 3 dagen voor de coulance regeling. Ik heb op 21 september verlengd. Tijdens het afsluiten van de F&F hadden ze tijdelijk 30% korting 24 maanden lang. Die kon hij mij niet meer geven, maar alleen de huidige korting (zie ook spelregel 1). Vandaar dat ik €5 meer per maand betaal nu.Figo112 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:38:
[...]
Weet niet wanneer je precies heb besteld, maar vodafone heeft hiervoor al een coulancebeleid opgesteld.
Raar dat de vodafone werknemer jou dan opzadeld met een duurder abonnement?
Zie:
--------------------------
Tot zover de informatie voor mensen die een nieuw abonnement hebben genomen of die hebben verlengd. Maar wat nu voor de mensen die net voor oktober hebben besteld? We werd er er in het iPhone forum op gewezen dat het wel érg jammer is als je een paar dagen voor oktober hebt besteld en dan géén 10 GB krijgt. Daar zijn we het wel mee eens dus daarom is de volgende oplossing verzonnen voor jullie:
•Ik heb kort voor 1 oktober een Altijd / Extreem abonnement genomen (of hiermee verlengd). Kan ik die bundel ook krijgen?
In sommige gevallen wel. Je hebt weliswaar getekend voor een contract met andere voorwaarden, maar we zijn de beroerdste niet
Er zijn wel een paar spelregels:
1.Je hebt tussen 24-9 en 1-10 besteld: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je krijgt de kortingen die horen bij deze actie (deze kunnen anders zijn dan je huidige kortingen)
2.Je hebt besteld tussen 1-9 en 23-9: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je hebt geen korting meer. Eventuele kortingen die je had vervallen!
3.Je hebt besteld voor 1-9: sorry, je kunt je abonnement niet laten aanpassen naar een variant met 10GB
-------------------
Verwijderd
Over de downloadsnelheid gesproken: op plekken waar ik 5/5 3G heb heb ik vannacht 10Mbit getrokken over een abonnement met een theoretisch maximum van 14,4. Erg netjes, dus. Overdag is deze snelheid 6Mbit.
Verwijderd
Kreeg, na de bevestiging van mijn sim only F&F abo een paar weken geleden, gisteren voor het eerst bericht van Vodafone: een soort van kaart in de bus. Met de dank dat ik weer voor Vodafone had gekozen. En een uitleg hoe ik het snelst het meest plezier kon hebben van mijn nieuwe mobiel... Hallo...! Sim only...! Wakker worden...!
Maar ach, het is vast goed bedoeld...
Haha, zo een had ik deze week ook in mijn de brievenbus... alleen is mijn bestelde toestel er nog niet. Fijne dooie mus dus!Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:18:
Kreeg, na de bevestiging van mijn sim only F&F abo een paar weken geleden, gisteren voor het eerst bericht van Vodafone: een soort van kaart in de bus. Met de dank dat ik weer voor Vodafone had gekozen. En een uitleg hoe ik het snelst het meest plezier kon hebben van mijn nieuwe mobiel... Hallo...! Sim only...! Wakker worden...!
edit:
Blijkbaar was de telefoon (de Z520e) gisteren bij de buren afgeleverd
me happy
Er zaten twee simkaarten bij, beide met uitdrukbare microsim! Had ik niet verwacht. Toevallig dat ik paar weken geleden wel geïnformeerd had of het mogelijk was om twee simkaarten te krijgen.
Blijkbaar was de telefoon (de Z520e) gisteren bij de buren afgeleverd
Er zaten twee simkaarten bij, beide met uitdrukbare microsim! Had ik niet verwacht. Toevallig dat ik paar weken geleden wel geïnformeerd had of het mogelijk was om twee simkaarten te krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door Canard op 02-11-2012 09:29 ]
De F&F korting kon Vodafone mij ook niet geven maar dat betekend wel dat je maar een jaar korting krijgt ipv 2 jaar met F&F dus straks meer gaat betalen. Of heb ik het mis?edwin90 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:20:
Dat heb ik nagevraagd, maar het gold wel voor twee jaar. Ga zo weer even in de telefoon hangen. Zag gisteravond ineens dat die gast mijn abonnement een stap hoger (140 ipv 90 belminuten) heeft gezet, daar komt die €5 extra waarschijnlijk vandaan...TimDJ schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:34:
[...]
De F&F korting kon Vodafone mij ook niet geven maar dat betekend wel dat je maar een jaar korting krijgt ipv 2 jaar met F&F dus straks meer gaat betalen. Of heb ik het mis?
---
Edit: Inmiddels weer contact gehad met Vodafone. Inderdaad, de korting geld maar voor 1 jaar nu zegt die medewerker. Beetje vreemd dat die medewerker gisteren iets anders zei. Heb het maar weer teruggezet naar de oude prijs, ga niet gemiddeld €10 meer betalen per maand. Dan maar geen 10GB, let ik wel wat beter op hoeveel ik verbruik.
[ Voor 23% gewijzigd door edwin90 op 02-11-2012 09:35 ]
Vodafone verlengd (ik kon per 3 november verlengen) met sim-only deze keer. Helaas gaat mijn nieuwe abonnement pas op 3 februari in (wel logisch ook). Nog even oppassen met die 1GB datalimiet die ik nu heb. Ik had die 10GB wel graag meteen willen hebben
Verwijderd
Heb inmiddels wel zwart op wit een bevestiging over de prijzen van een 2 jarig F&F abo met 10 GB data.

wow dat is erg netjes!Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:23:
Heb inmiddels wel zwart op wit een bevestiging over de prijzen van een 2 jarig F&F abo met 10 GB data.
[afbeelding]
Hm, niks spannends toch...
Lijkt me niet dat je dan 40 euro gaat dokken, nieuwe aanbieding dus, en tja dan vervallen de aanbiedingen. Dus ook de 10GB, logisch.
Maar tegen die tijd heb je 50 en 100 GB bundels ^^
Lijkt me niet dat je dan 40 euro gaat dokken, nieuwe aanbieding dus, en tja dan vervallen de aanbiedingen. Dus ook de 10GB, logisch.
Maar tegen die tijd heb je 50 en 100 GB bundels ^^
Verwijderd
Tja, zoveel providers beginnen de regels te veranderen. Ikzelf heb mijn data abonnement nu bij Bliep lopen (via het netwerk van T-Mobile. Daarmee ben ik onbeperkt online voor 50 cent per dag.
Wel een minder stabiel netwerk, maar in ieder geval lagere kosten en geen gezeur!
Wat betreft Vodafone... tja...
Spam, dus weg.
Wel een minder stabiel netwerk, maar in ieder geval lagere kosten en geen gezeur!
Wat betreft Vodafone... tja...
Spam, dus weg.
[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 02-11-2012 13:55 ]
Verwijderd
Pfff, wat een losers daar bij Vodafone... Jij hebt zwart op wit dat je na twee jaar het volle pond moet betalen. Maar ik heb zwart op wit dat dat NIET hoeft: de aanbiedingsprijs blijft geldig totdat je een ander contract neemt.Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:23:
[afbeelding]
Ik ga mijn mail HEEL GOED bewaren...
Geen gezeur met Bliep?Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:21:
Tja, zoveel providers beginnen de regels te veranderen. Ikzelf heb mijn data abonnement nu bij Bliep lopen (via het netwerk van T-Mobile. Daarmee ben ik onbeperkt online voor 50 cent per dag.

Jij zit inderdaad op een minder netwerk!
Bij Bliep moet jij elke dag een sms sturen om dat internet te activeren. Elke dag...
Na 2GB word jij afgeknepen voor de rest van jou maand. Elke dag...
Als jij onbeperkt wil bellen met andere bliepers mag je 1 euro per dag betalen. Elke dag...
Of je betaald 25 cent per minuut om alle niet bliepers te kunnen bellen. Elke minuut...
Ik weet zeker dat ik heel wat beter uit ben met mijn F&F abbo.
Kortom: Je Bliept op een minder netwerk en bent met een boel gezeur duurder uit als je normaal gebruik wil maken van je mobiel. Voor een tablet is een Bliep simkaartje wellicht nog interessant, maar ik tether net zo makkelijk.
Trouwens, 50% van je forum berichten is spam, waarom reageer ik eigenlijk serieus op je?

dat probleem heb ik ook vaakChris.nl schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:20:
[...]
Trouwens, 50% van je forum berichten is spam, waarom reageer ik eigenlijk serieus op je?
Ik denk dat ik heel serieus over ga stappen weer naar VF... ik betaal wel iets meer maar ik krijg er wel veel meer terug
Onderstaande uit de veelgestgelde vragen op de website van Vodafone Friends & Family. Lijkt me dat de korting gewoon geldig blijft bij stilzwijgende verlenging.Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:23:
[afbeelding]
Waarom Friends & Family?
Als ‘friend’ van Vodafone profiteer je van exclusieve Vodafone aanbiedingen. Je betaalt geen aansluitkosten en ontvangt fikse korting op je abonnement gedurende de gehele contractperiode! Daarnaast is de korting ALTIJD geldig, dit houdt in dat je bij verlenging van je abonnement dezelfde korting behoud.
[ Voor 25% gewijzigd door De_Klusjesman op 02-11-2012 20:46 ]
Yup had ik ook, denk dat ik ze nog wel even ga mailen om te klagen, altijd leukDjGeRo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:02:
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ben je tenminste geen binnenvetter.ArcticWolf schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:51:
dat probleem heb ik ook vaakzit in het karakter denk ik...
Ik weet niet wat je nu hebt en waar je naar op zoek bent?Ik denk dat ik heel serieus over ga stappen weer naar VF... ik betaal wel iets meer maar ik krijg er wel veel meer terug
Friends&Family aanbiedingen van Vodafone zijn over het algemeen een stuk voordeliger als de reguliere. Vooral de sim only zijn we in dit topic flink aan het bejubelen. Wellicht kom je toch voordeliger uit dan je dacht..
Leuk allemaal maar je moet wel een "actiecode" hebben en dan is er nog het gedoe om de voorwaarden als ik dat hier zo lees. Ze zouden alle vaste klanten gewoon zulke aanbiedingen moeten doen.Chris.nl schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:52:
[...]
Friends&Family aanbiedingen van Vodafone zijn over het algemeen een stuk voordeliger als de reguliere. Vooral de sim only zijn we in dit topic flink aan het bejubelen. Wellicht kom je toch voordeliger uit dan je dacht..
[ Voor 5% gewijzigd door bite op 03-11-2012 15:33 ]
de voorwaarden van KPN en T-mobile zijn even ruk, je wordt zowiezo wel genaaidbite schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:32:
[...]
Leuk allemaal maar je moet wel een "actiecode" hebben en dan is er nog het gedoe om de voorwaarden als ik dat hier zo lees. Ze zouden alle vaste klanten gewoon zulke aanbiedingen moeten doen.
Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!
Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!
Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!