Hier geef ik je grotendeels gelijk in, maar omdat hier nog weinig van bekend is wil niet betekenen dat ik iets links laat liggen, anders krijgt het tenslotte nooit een kans om zich te bewijzen.Met de huidige prijsdalingen kun je hem overwegen; maar ik zou hem zelf laten liggen door onduidelijkheid over betrouwbaarheid. Er zijn genoeg alternatieven die al een tijdje meedraaien, wat mij zelf een veiligere keuze lijkt. Ik mis ook even waar de SSD dienst voor gaat doen.
De SSD gaat dienst doen als bootdisk waar Windows 2008 server of een variant hiervan op komt te draaien.
Ik heb nu 3 SAS schijfjes van Seagate (pricewatch: Seagate Savvio ST973452SS, 73GB SAS, 16MB, 15000rpm) en ben nog opzoek naar een 4e. De nieuwprijs word steeds hoger en hoger en steeds minder winkels verkopen deze disk. Heb ook een advertentie geplaatst in V&A maar ook hier krijg ik helaas geen reacties op. Nu kan ik 2 dingen doen: 1 dure schijf aanschaffen of gaan kijken naar een SSD (of meerdere) en de SAS schijfjes gaan vervangen en deze als reserve houden of te koop zetten. Dat laatste zal hoogstwaarschijnlijk niet gaan lukken, ik heb ze al een keer te koop gehad een hele tijd terug namelijk en weinig tot geen reacties gehad.- wat wil je bereiken (je doel)?
Zie hierboven. En ik kan het allemaal aan gaan sluiten op een LSI 2008 8-Port 6Gbps SAS Controller of op een ICH10R Controller (sata2)- wat is je huidige situatie?
De prioriteit is dus dat de SSD gaat functioneren als bootschijf waar Windows server 2008 op komt te draaien of een variant hiervan. Van linux heb ik helaas erg weinig kaas van gegeten en ik ben eenmaal Windows gewend. Daarbij heb ik helaas ook geen tijd om Linux te gaan leren/ontdekken.- wat zijn je prioriteiten?
300-400 maximaal eigenlijk, anders kan ik net zo goed een 4e SAS disk proberen te bemachtigen.- wat is je budget?
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"