Ook ik zit met enige twijfel in m`n hoofd over het aanschaffen van 1 of meerdere ssd`s. Ik beschik over sata-300 en over 1 SAS (6Gbps) aansluiting waar ik 4 schijven op kwijt zou kunnen.
Ik beschik ook over de mogelijkheid voor raid 0,1 & 5. Maar wat is dan wijsheid he, 1 ssd of meerdere (in RAID) en welke ssd(`s)? Budget is niet zo heel erg belangrijk, maar moet wel acceptabel blijven, denk dan aan 300-400euro maximaal.
edit: zelf natuurlijk ook wat huiswerk gedaan en eigenlijk kom ik elke keer uit op de:
pricewatch: Intel 520 60GB
Alleen word dan de optimale snelheid wel benut op een SAS 2.0 poort icm een verloopkabel naar 4 s-ata? Iets zegt me van wel, maar dat kan ook komen omdat ik het graag wil
edit2: ik heb dit kunnen testen met een ssd (sata600) die ik al had, qua snelheid maakt het niks uit tussen een sata600 en een sas 2.0 poort, wat ik eigenlijk ook niet anders had verwacht.
Blijft nu alleen het feit over welke ssd ik neem en hoeveel. En in raid verlies ik de trim support weer natuurlijk. Keuzes keuze keuzes.....
[
Voor 46% gewijzigd door
the_cyberspace op 06-03-2012 17:56
]
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"