Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
OCZ geheugen is niet alleen zeikerig maar heeft ook hoge RMA rates net zoals de Vertex2 :)
Ik zou het vermijden.
Maar die voedingen maken ze niet zelf, die zijn van FSP (zeker weten) of Enhance en CWT (dacht ik) en daar is op zich niks mis mee. Maar als je gaat zoeken dan weet ik zeker dat je van FSP en CWT ook een paar missers gaat vinden. En zo is er altijd wel wat te vinden.

Als ik een lijstje moet maken van hardware bakkers waarin ik wel eens ben teleurgesteld dan blijft er weinig over. Nooit meer HDD's van Seagate of IBM/Hitachi, nooit meer iets waar HP op staat, geen XFX videokaarten en ga zo maar door. Toch zijn dit merken die als betrouwbaar bekend staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noguru schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:04:
OCZ geheugen is niet alleen zeikerig maar heeft ook hoge RMA rates net zoals de Vertex2 :)
Totaal offtopic, maar: source? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Sourche wellicht webwinkel(s) waar hij werkt(te?) neem ik aan :P
Ik kan ook aan geven dat bij een winkel met de letter 4 erin geheugen rma's 9 van de 10x ocz geheugen was;)

[ Voor 45% gewijzigd door pino85 op 18-02-2012 12:19 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Laatst online: 29-08-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:05:
[...]

Totaal offtopic, maar: source? ;)
Ja betrouwbare bronnen, hadden we die hier maar...
OCZ is uit de geheugen markt gestapt. Niet omdat ze er zo stinkend rijk van werden natuurlijk. Toen werd er "geschreven" dat dit met RMA rates te maken had. Er zijn toen percentages boven de 5% genoemd (door grote retailers net zoals nu met de Vertex2). En dat is al hoog.
Uiteraard heeft OCZ zelf dit nooit bevestigd. Niemand kan het bewijzen.
Over RMA rates krijg je nooit echt zekerheid, dat probleem hebben we hier ook. Dus eigenlijk zegt het ook niet zoveel. Maar van de Vertex2 denken we te weten dat zeker 10% terugkomt. (En dan nog hou je altijd 90% van de kopers over die zeggen dat er niks aan de hand is! ) Dan ga je niet met goed fatsoen ontkennen dat er hier toch echt iets niet in orde lijkt te zijn ook al valt het niet zwart op wit in harde cijfers aan te tonen. Een term als "mega onbetrouwbaar" lijkt mij overdreven maar dat is maar net hoe je zo'n term opvat.

Laatste tijd lijkt het wat stiller te zijn rondom de Vertex2, heeft de laatste firmware update toch geholpen of zijn ze inmiddels allemaal gewoon omgeruild?
En nee, ik verkoop geen hardware anders had ik dat wel geweten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16

epic_gram

undercover moderator

noguru schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:04:
Maar die voedingen maken ze niet zelf, die zijn van FSP (zeker weten) of Enhance en CWT (dacht ik) en daar is op zich niks mis mee. Maar als je gaat zoeken dan weet ik zeker dat je van FSP en CWT ook een paar missers gaat vinden.
Dat weet ik, maar dat betekend nogsteeds dat er brakke OCZ voedingen zijn. Net als bijvoorbeeld coolermaster. (zelfde spul als ocz, andere sticker)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
noguru schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:13:
[...]

Laatste tijd lijkt het wat stiller te zijn rondom de Vertex2, heeft de laatste firmware update toch geholpen of zijn ze inmiddels allemaal gewoon omgeruild?
En nee, ik verkoop geen hardware anders had ik dat wel geweten :)
Dat viel mij ook al op, ik denk toch dat ze de laatste tijd iets goed hebben gedaan ;). Overiegns zelf een aantal jaren OCZ geheugen gedraait, maar ze hebben echt een prime RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:37:
[...]
OCZ heeft nog nooit, ever, een SSD uitgebracht die overr the long run betrouwbaar bleek. Ik weiger iets van dat merk aan te raden voordat onomstotelijk is bewezen dat de nieuwe lijn beter is. Als dat nog een jaar duurt, jammer, maar dat heeft OCZ toch echt aan zichzelf te danken.
Ik heb zelf een Agility 3 SSD van OCZ die aan het begin af en toe blauwe schermen gaf.
Sinds de firmware update naar versie 2.11 heb ik al een paar maanden geen problemen meer gehad.
Dus om nu te zeggen dat al deze SSD's hardwarematig onbetrouwbaar zijn vind ik veel te ver gaan. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Hoe kan je iemand z'n punt nou proberen te weerleggen en dan beginnen met iets wat zijn punt bevestigt? :D

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 21:29
Wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen de m4 (128gb) en de 830 van samsung? (ook 128gb)
Ik denk er over om mijn pc'tje een boost te geven (q6600,hd4850) en de SSD mee te nemen naar de nieuwe computer die rond de zomer of iets later zal komen.

Nu zie ik dus dat de M4 en de 830 vaak aangeraden word. maar is de 830 de meerprijs waard? of is het puur welk merk je "leuker" vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vooral welk merk je leuker vind inderdaad. Het enige significante verschil tussen de M4 en de 830 is de sequentiële write, waar je in de praktijk bijna niets aan hebt. Ik zou dan ook de M4 kiezen.

Houd er wel rekening mee dat de M4 zonder extra's komt. Als je nog een kabeltje en een 3.5 -> 2.5 bay nodig hebt, dan kan je beter de samsung halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 21:29
Oke, ik heb alleen een bay nodig.
Verder maakt merk mij helemaal niets uit (geen OCZ natuurlijk ;) )

Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
noguru schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:13:
[...]
Dan ga je niet met goed fatsoen ontkennen dat er hier toch echt iets niet in orde lijkt te zijn ook al valt het niet zwart op wit in harde cijfers aan te tonen. Een term als "mega onbetrouwbaar" lijkt mij overdreven maar dat is maar net hoe je zo'n term opvat.
Als die 10% klopt zou ik dat toch echt wel "mega onbetrouwbaar" noemen. Zeker als de concurrentie op een fractie van deze failure rate zit. Ik vind de kans van 1 op 10 dat mijn SSD uit gaat vallen angstvallend hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10% per jaar, he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hahn schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:10:
Hoe kan je iemand z'n punt nou proberen te weerleggen en dan beginnen met iets wat zijn punt bevestigt? :D
Ik leg alleen maar uit dat die blauwe schermen niet door defecte hardware komen, maar door een fout in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:28
http://www.ibood.com/nl/nl/

stuk goedkoper dan de laagste prijs in de pricewatch, maar ook deze is met een sandforce chip. Wat denken jullie? Is het een goede koop voor het geld of is het weer een vraag naar de bekende weg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB Dat is toch helemaal niet goedkoper dan normaal?

Edit: niet helemaal: Verwijderd in "Het grote SSD topic ~ Deel 9"

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
De ibood van vandaag betreft een Patriot Pyro SE 120GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik hoor veel goede commentaren over SSD en ben aan het denken om er ook 1 te kopen.
Ik heb wat reviews gelezen maar het is me nog steeds niet duidelijk wat voor mij de betere koop zou zijn.

Mijn systeem bestaat uit :

1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 25,-€ 25,-
2AMD Phenom II X2 550€ 0,-€ 0,-
2Asrock 880GMH/USB3€ 41,65€ 83,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,19

De X2 is unlocked naar x4.
Ik draai windows 7 premium
Ik gebruik de onboard vid. kaart.
Ik surf vooral en kijk filmen, multitasking doe ik vaak en ik merk dat de harde schijf de hele tijd ratelt en dat dit echt de bottleneck van mijn pc is.
Het moederbord is SATA-300 dus de snelste SSD is misschien geld verspilling ?

Liever heb ik geen sandforce controller omdat ik daar nogal wat slechte reacties over heb gelezen.
128 GB zou voldoende moeten zijn voor mij.
Welke SSD raden jullie me aan, en welke lees/schrijf snelheden mag ik ongeveer verwachten met dit systeem ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

C00P schreef op maandag 20 februari 2012 @ 06:52:
[...]
Het moederbord is SATA-300 dus de snelste SSD is misschien geld verspilling ?

Liever heb ik geen sandforce controller omdat ik daar nogal wat slechte reacties over heb gelezen.
128 GB zou voldoende moeten zijn voor mij.
Welke SSD raden jullie me aan, en welke lees/schrijf snelheden mag ik ongeveer verwachten met dit systeem ?
Als je mobo SATA 300 is, dan voegt een SATA 600 SSD idd weinig toe, of je moet willen investeren in de toekomst?

Dit is een goede (maar wel dure) SATA 300 SSD pricewatch: Intel 320 80GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Hmm ik denk mijn laptopje te upgraden en ben dus opzoek naar een niet te dure SSD (uiteindelijk is hij uit 2007). Ik heb nu ook 120GB dus volgens mij is de grote perfect, alleen is deze echt de moeite of ga ik beter voor een M4 zoals ze beweren op het forum van iBood.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
IStealYourGun schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:49:
[...]

Hmm ik denk mijn laptopje te upgraden en ben dus opzoek naar een niet te dure SSD (uiteindelijk is hij uit 2007). Ik heb nu ook 120GB dus volgens mij is de grote perfect, alleen is deze echt de moeite of ga ik beter voor een M4 zoals ze beweren op het forum van iBood.
Ik heb 3 lappies op ssd draaien Intel V40 de langzaamste, Vertex2, M4.
Zie bijna geen verschillen ... tis de beste upgrade die voor je lappie kan bedenken.
Koop gewoon wat bij je knip past en waar je zelf een goed gevoel bij hebt.
kan alleen zeggen dat intel beste suport heeft kwa update en toolbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liever geen Vertex 2 ;) De betrouwbaarheid is niet ideaal, dan is een M4 veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Tja eerlijk gezegd, mijn ervaringen met SSD is niet zo groot. Betrouwbaarheid van Intel is me bekend, is vast merk dat we kopen op mijn werk, bij voorkeur nog met SLC. Maar dat lijkt me toch wel TE duur voor mijn oude laptop.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IStealYourGun schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:19:
Tja eerlijk gezegd, mijn ervaringen met SSD is niet zo groot. Betrouwbaarheid van Intel is me bekend, is vast merk dat we kopen op mijn werk, bij voorkeur nog met SLC. Maar dat lijkt me toch wel TE duur voor mijn oude laptop.
SLC is voor consumenten niet te doen, maar een Intel, Crucial M4 of Samsung 830 is voor consumentengebruik allemaal goed betrouwbaar. Alleen de schijven met Sandforcecontrollers hebben betrouwbaarheidsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Zit heel erg te twijfelen om de ibood van vandaag te nemen of toch voor een m4 te gaan. Zoals ik lees heeft intel toch een veel betere naam als het om betrouwbaarheid gaat en dat lijkt het me wel waard om 2 tientjes meer neer te leggen. Dus toch maar de m4 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartske schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:02:
Zit heel erg te twijfelen om de ibood van vandaag te nemen of toch voor een m4 te gaan. Zoals ik lees heeft intel toch een veel betere naam als het om betrouwbaarheid gaat en dat lijkt het me wel waard om 2 tientjes meer neer te leggen. Dus toch maar de m4 dan.
De M4 is geen Intel, maar wel betrouwbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 22:05
Ik zit weer lekker dingen door mekaar te halen, toch nog maar even wat reviews lezen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartske schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:05:
Ik zit weer lekker dingen door mekaar te halen, toch nog maar even wat reviews lezen dan ;)
Aan een M4 val je je geen buil hoor, begrijp me niet verkeerd. Een uitstekende, snelle en bewezen betrouwbare schijf.

Ik vroeg me al af waarom die Patriot opeens zo populair was in de BBG -_-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Bartske schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:05:
Waar kom ssd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
ik heb vraag me nu eignelijk af. Heeft een intel 520 nu een toegevoegde waarde boven een 320 als je een sata 3gbit hebt? ik dacht altijd dat het altijd een toegevoegde waarde had als de random data de bus nog niet voltrekt. Ik begin het me nu alleen af te vragen of ik dat geld niet beter in meer schuifruimte kan steken.

Overigens kan ik voor minder dan een 320 een oude intel x25-m krijgen, is dat de moeite waard?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De keuze voor de intel 520 heb ik altijd twijfelachtig gevonden. Hij is gewoon te duur. Als je iets snellers wilt dan de intel 320, dan kom je uit bij de M4 of samsung 830.

En als je voor significant minder een X25-m kan krijgen, dan is dat zeker aan te raden. Het verschil tussen de 320 en X25-m op performancegebied is erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen met verstand van SSD's! :D

Welke SSD van 120 GB (max 150 euro) raden jullie aan?

Waar ik hem voor ga gebruiken:
Gamen (League of Legends, CoD4 en vast nog meer in de toekomst)
Windows 7 (logisch)
Weet ik nog niet, maar ik wil de opties open houden (future proof)

Huidig systeem:
inventaris: Game PC

En moet je bij elke SSD de firmware updaten? Moet je daar een speciaal moederbord voor hebben?

Groetjes Guido :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M4 is voor jou denk ik de ideale kandidaat. De firmware hoef je niet per se te updaten, maar het kan wel winst opleveren. Daar kan je ieder (compatibel) werkend moederbord voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:55:
De M4 is voor jou denk ik de ideale kandidaat. De firmware hoef je niet per se te updaten, maar het kan wel winst opleveren. Daar kan je ieder (compatibel) werkend moederbord voor gebruiken.
Maar, om maximale prestaties te krijgen uit je SSD is het bij de M4 wel verstandig om een sata 600 aansluiting op je moederbord te hebben. Op een sata 300 werkt het ook prima hoor, alleen dan iets minder snel. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epic_gram schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:00:
Maar, om maximale prestaties te krijgen uit je SSD is het bij de M4 wel verstandig om een sata 600 aansluiting op je moederbord te hebben. Op een sata 300 werkt het ook prima hoor, alleen dan iets minder snel. :)
Ik had het dan ook over het updaten. Het moederbord is reeds aanwezig, dus daar verandert volgens mij niet veel meer aan, en is bovendien voorzien van SATA-600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:02:
[...]

Ik had het dan ook over het updaten. Het moederbord is reeds aanwezig, dus daar verandert volgens mij niet veel meer aan, en is bovendien voorzien van SATA-600.
ah, ik heb te snel gelezen. Sorry. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt guys :D

Is de schrijfsnelheid niet een beetje laag? Hoe komt het dat dat niet zo belangrijk is? :p Mijn moederbord heeft alleen maar sata 600 aansluitingen, dus dat zit wel goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:13:
Is de schrijfsnelheid niet een beetje laag?
Nee, voor een SSD niet. Andere schijven hebben op papier betere specificaties, maar zijn in de praktijk niet sneller. Hoe dat komt? Sommige fabrikanten zijn liegebeesten :p

Onder ideale omstandigheden *kan* je die snelheden halen, maar die kans is nagenoeg nul en irrelevant voor je keuzes.
Hoe komt het dat dat niet zo belangrijk is?
Simpel, je schrijft meestal helemaal niet zoveel :) Mocht je je er echt zorgen over maken kan je voor de Samsung 830 en anders de Plextor gaan, die schrijven wat sneller, maar in de praktijk ga je dat niet merken bij normaal gebruik.
:p Mijn moederbord heeft alleen maar sata 600 aansluitingen, dus dat zit wel goed :D
Ik zag het. Dat doet AMD toch wel goed, dan zijn die twee poorten op zo'n duur 1155 bordje toch wel wat schamel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oke, nou bedankt voor de snelle antwoorden! Ik bestel hem meteen :p

Ergens een goede link met hoe ik de firmware kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:19:
De keuze voor de intel 520 heb ik altijd twijfelachtig gevonden. Hij is gewoon te duur. Als je iets snellers wilt dan de intel 320, dan kom je uit bij de M4 of samsung 830.

En als je voor significant minder een X25-m kan krijgen, dan is dat zeker aan te raden. Het verschil tussen de 320 en X25-m op performancegebied is erg klein.
maar ga je dat merken met een sata300 verbinding? als het verschil nagenoeg niets is kan je beter voor de goedkopere 320 gaan ofnie?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:23:
Ergens een goede link met hoe ik de firmware kan updaten?
Dat had je dan weer prima zelf kunnen Googlen, maar vooruit, omdat je zo enthousiast bent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hihihihi :p bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:51:
maar ga je dat merken met een sata300 verbinding? als het verschil nagenoeg niets is kan je beter voor de goedkopere 320 gaan ofnie?
Als je per se een Intel wil wel. Als je dus een snellere schijf wilt kan je beter voor non-Intel gaan, zoals de veelgenoemde Crucial M4 of Samsung 830.
Ik zie nu dat hij de link niet helemaal doorvolgt en je zelf even de juiste schijf moet selecteren, maar dat lukt wel neem ik aan :)

Geen dank! Veel plezier alvast, ik geniet nog iedere dag van mijn SSD.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Smart move... maar niet heus.

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40
Nee, niet de moeite waard om naar te kijken...
Het is een Vertex 3 :r

Daarbij, we zitten hier op tweakers.net... http://tweakers.net/aanbod/ is hier het handels medium, niet marktplaats.

Dus als je zo nodig iets moet aanprijzen, doe het dan via de goede weg en plaats het in V&A.
Het forum is namelijk geen plek om dingen aan te bieden of te verhandelen.

[ Voor 61% gewijzigd door Swordlord op 22-02-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Momenteel ben ik aan het kijken voor mijn eerste generatie netbook (MSI Wind U100 met Atom 270). Ik gebruik hem nog af en toe, wat meer snelheid zou fijn zijn, dus met een SSD-tje hoop ik een mooie vooruitgang te krijgen.

Rond de 64Gb is prima, ik draai momenteel WinXP op een 30GB partitie en daar red ik mij prima mee. Meer dan 64gb is echt overkill.

Hij ondersteunt ACHI, maar aangezien WindowsXP geen trim ondersteunt maakt dit neem ik aan niets uit.
Een tijdje terug zou ik zonder blikken of blozen er een Kingston V+100 in gehangen hebben i.v.m. de garbage collection, maar die is niet goed (lees: betaalbaar) leverbaar meer.

Wat zijn nu de opties? Een M4 lijkt mij het meest voor de hand liggendst, of hebben we nog een type dat geschikter is voor Windows XP?

Snelheid van de SSD maakt mij niet heel veel uit, het verschil van harddisk naar SSD gaat het mij om.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• bartju
  • Laatst online: 16:59
Na een jaartje geleden een pc te hebben gebouwd, ben ik op zoek naar een leuke upgrade. Merk dat vooral het opstarten traag begint te worden. Daarom wil ik een ssd aanschaffen en een schone windows installatie erop zetten.

Mijn systeem ziet er nu als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 96,90€ 96,90
1Acer GD245HQBID€ 337,90€ 337,90
1LG GH22NS50 Zwart€ 14,60€ 14,60
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 85,-€ 85,-
1Corsair Hydro Series H80€ 82,95€ 82,95
2Noctua NF-P12, 120mm€ 16,95€ 33,90
1Noctua NF-P14 FLX, 140mm€ 17,95€ 17,95
1Intel Core i7 950 Boxed€ 249,-€ 249,-
1Nexus Tranquillity RX-8500€ 85,-€ 85,-
1Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9€ 36,50€ 36,50
1MSI X58A-GD65€ 0,-€ 0,-
1Nvidia Geforce 3D Vision Glasses€ 109,95€ 109,95
2MSI N460GTX Hawk€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.149,65

Naast Windows wil ik er programma's van adobe (Flash, Photoshop, Dreamweaver) en wat games op zetten (o.a. bf3). Uiteraard Office en wat minder belangrijke programma's.

Nu komt het probleem. Het MSI moederbord in mijn systeem ondersteunt sata3. Echter is het een marvell 9128 controller. Heb er al een hoop negatieve berichten over gehoord. De maximale snelheid zal ik waarschijnlijk dus niet uit de ssd kunnen halen. Ook ondersteunt deze geen trim.
Ondanks dat lijkt het me nuttig om een ssd aan te schaffen die ook in een toekomstig systeem gebruikt kan worden.

Mijn budget voor een ssd is rond de 200 euro. Ik neig zelf naar de samsung 830 128gb. Zijn er naast de hogere schrijfsnelheden nog grote verschillen met de crucial m4? Zijn er nog interessante ssd's die ik heb gemist?

Mijn laatste vraag: kan ik de ssd beter aan de sata2 of aan de sata3 hangen? Iemand ervaring met de marvell 9128 controller? Indien sata3 het beste is, hoe kan ik de hoogst mogelijke snelheid hieruit halen?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
De driver van Marvell ondersteunt geen trim. Je kan ook een andere driver gebruiken (standaard MS AHCI driver). Maar zoals je vast gelezen hebt is de Intel controller+driver beter voor random access. En dat is wat je wil van een SSD.

Je maakt een mooie post, maar ik vraag me toch eens af: Wat ga je draaien wat meer dan 300MB/s nodig heeft?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

(sgupje) Maar, is er momenteel een aangewezen ssd die het goed blijft doen zonder trim (winXP)?

[ Voor 4% gewijzigd door EMP op 23-02-2012 20:03 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• snorlex50
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 14:26

snorlex50

Vrijheid is een grote kooi.

Hallo allemaal ik ben weer eens door dit topic aan het bladeren en vindt het gek dat er weinig tot geen aandacht is voor het feit dat Intel (superbetrouwbaar) nu in zee is gegaan met de toch wat onbetrouwbare en verguisde sandforce fabriekant.Graag als iemand het weet,waarom doet Intel zoiets?

Verwijderd

Omdat:

Intel er schijnbaar in is geslaagd de bekende problemen op te lossen.
De betrouwbaarheid op een dergelijk korte termijn niet te beoordelen is.

Wait and see. Ik zie overigens niet waarom je hem ooit zou kopen, de intel 530 is erg duur.

• Swordlord
In het grote SSD topic is dit verhaal al vaker gepraat over de Intel 530 520.
Waarom heeft Intel gekozen voor sandforce?

Technologisch de meest vooruitstrevende SSD controller met veel mooie features.
Alleen Sandforce heeft nooit een lang validatie traject gehad voor hun firmwares... Zodra er iets nieuws was bedacht om iets te fixen, werd er direct een nieuwe firmware update van gemaakt en uitgebracht, zonder goed te testen.

Intel heeft een jaar lang gekloot met firmwares knutselen, bugfixen en testen, voordat ze eindelijk een goed resultaat hadden en de drive konden goedkeuren voor verkoop.

Voor consumenten is de 530 520 een flop gezien de prijs, maar bedrijven zullen eerder geneigd zijn om de premium prijs te betalen voor de betrouwbaarheid waar Intel mee wordt geassocieerd.

Maar we zullen zien waar het eindigt, of hij echt zoveel betrouwbaarder is... ;)

Edit:
DOH!!!! thnx darkstone... Maar jij begon met de fout ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 23-02-2012 23:50 ]

Verwijderd

Het is eigenlijk 520 :X :P

• Swordlord
Intel 520 + samsung 830 = brainfart = 530 ?

[ Voor 42% gewijzigd door Swordlord op 23-02-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Swordlord schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:37:
Technologisch de meest vooruitstrevende SSD controller met veel mooie features.
Alleen Sandforce heeft nooit een lang validatie traject gehad voor hun firmwares... Zodra er iets nieuws was bedacht om iets te fixen, werd er direct een nieuwe firmware update van gemaakt en uitgebracht, zonder goed te testen.
idd :) Qua features ziet het er geweldig uit: hardware encryptie en compressie. Vooral de compressie moet in theorie enorm veel voordelen geven.

Imho komt de slechte OCZ reputatie vooral door de Vertex 2 experimenten: inferieure flash hier en daar in combnatie met tig firmware releases. De combinaties waren zowat eindeloos en je had geen idee wat stabiel was. Met de Vertex 3 (maxiops) werd de hoop wat beter, maar wederom enorm veel firmware releases.

Bij Intel merk je dat ze toch wat voorzichtiger zijn: zie bijvoorbeeld de x25-m G1 release. Veel problemen bij de eerste versie: Intel stopt gewoonweg productie (recalled zelfs SSDs in voorraad), gaat testen en komen een paar weken later met een goede firmware. Veel ophef dat ze een tijdje niet leverbaar zijn, maar uiteindelijk toch een succesvolle SSD.

Al is het idd nog niet echt interessant: Qua prijs is het onzinnig om zo'n SSD aan te schafffen, gezien de prijs van bijvoorbeeld een Crucial M4 128GB. Dat ding is echt mooi geprijsd op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Iemand enig idee wanneer er een opvolger van de M4 komt :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Zodra er een nieuwe controller is om mee te spelen lijkt mij...

Crucial heeft op dit moment een sweet spot in de SSD markt met de M4 en die zullen ze niet snel gaan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 09:16
Dag iedereen hier!

Ik heb een Asus P8Z68-V met 2* SATA-600 aansluiting. Hier heb ik een Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB op zitten, maar deze is nu een beetje te klein geworden :D
Mijn vraagjes: Is het de moeite om een 2de Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB te kopen en deze in raid 0 te hangen? Is de trim functie reeds uitgekomen voor raid 0 of maakt dat niet zoveel uit? Is er een merkbaar verschil of gaat dit moederbord/setup op beperking vanwege controller of dergelijke aanlopen? Of heeft er iemand een beter voorstel/oplossing?

Groet,

Chrosan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Algemeen gebruik, geen verschil merkbaar.
TRIM voor Raid-0 is er nog niet.

Je kan net zo goed gewoon een 2de SSD ernaast hangen en gewoon beide single disk houden.

[ Voor 57% gewijzigd door Swordlord op 24-02-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Swordlord schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:45:
Algemeen gebruik, geen verschil merkbaar.
TRIM voor Raid-0 is er nog niet.

Je kan net zo goed gewoon een 2de SSD ernaast hangen en gewoon beide single disk houden.
Dat betwijfel ik heel erg, die 2 in raid moet toch een slag sneller zijn. Heb me rot gezocht op youtube met 2x 128GB in raid, maar helaas niet gevonden. Want wil wel met eigen ogen zien of het echt weinig verschilt vs een enkele. Daarentegen op de crucial forum zijn de mensen wel enthousiast om ze in raid te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Er zijn zat reviews van andere SSD's in RAID-0 gedaan...

Sequentiële I/O's worden enorm geboost...
Maar wat je krijgt dan: Het laden van een file gaat van 0.5 naar 0.2 seconden of een level laden in een game van 10 naar 9 seconden... Dat is best wel muggenziften...
Dat ziet allemaal leuk uit in benchmarks misschien ook, maar als je gewoon met je PC aan het werken bent, vallen die verschillen je vaak niet op...
Alleen als je zou werken met enorm grote bestanden, heeft RAID-0 nut op sequentieel vlak.

De random I/O's zullen bijna niet stijgen, want je gelijktijdigheid van I/O's is gemiddeld gewoon zo laag, dat het zelfs 1 SSD nog niet volledig vol trekt... Dus meer SSD's erbij hangen heeft geen nut dan...
Server/database omgevingen is een ander verhaal, daar is RAID-0 zeer effectief, door de enorme gelijktijdigheid van I/O's die dan fijn over de SSD's kunnen worden verdeelt.

[ Voor 63% gewijzigd door Swordlord op 24-02-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyEgoist
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-03 16:55
• Gaming PC (Asus P8P67 LE, GTX 560 TI, i7 2600, 8gb ram)
• Windows 7
• Ik zou windows 7 op de SSD willen zetten zodat mijn computer snel is opgestart en nog een paar andere programma's.
• Een capaciteit van ongeveer 120gb.
• Rond de 300 euro (goedkoper is niet erg, zolang hij maar snel op zal starten).

Ik weet niet wat voor een SSD ik nodig heb, een SATA of PCIe. Ik heb een 6gb/s aansluiting en nog 1 x16 PCIe slot.

Zou iemand mij een goede SSD kunnen aanraden?

Met vriendelijke groet,

Joey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik denk de Crucial m4. Staat genoeg over in dit topic eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anita
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb even gezocht en kan niet vinden of dit al eerder is gevraagd. Maar als ik in een laptop (dell xps17) al een crucial m4 (128gb) stop voor Windows etc
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Heb ik er dan nog enigsinds voordeel bij om als HDD een HDD te kiezen met 8gb ssd cache?
pricewatch: Seagate Momentus XT ST750LX003 , 750GB SATA-600, 32MB, 7200rpm

Of ga je dat nauwelijks merken en kan je beter een 50-euro goedkopere HDD erin zetten?
pricewatch: Western Digital Scorpio Black WD7500BPKT, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm

[ Voor 47% gewijzigd door Anita op 24-02-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyEgoist
RedHat schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:29:
Ik denk de Crucial m4. Staat genoeg over in dit topic eigenlijk :)
Maar is er niet iets snellers met bv een PCIe? Ik weet niet of dit een goede is maar hij is wel sneller.

[ Voor 49% gewijzigd door CrazyEgoist op 24-02-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Anita schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:00:
Ik heb even gezocht en kan niet vinden of dit al eerder is gevraagd. Maar als ik in een laptop (dell xps17) al een crucial m4 (128gb) stop voor Windows etc
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Heb ik er dan nog enigsinds voordeel bij om als HDD een HDD te kiezen met 8gb ssd cache?
pricewatch: Seagate Momentus XT ST750LX003 , 750GB SATA-600, 32MB, 7200rpm

Of ga je dat nauwelijks merken en kan je beter een 50-euro goedkopere HDD erin zetten?
pricewatch: Western Digital Scorpio Black WD7500BPKT, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm
Je zult het voordeel van de Seagate zeker gaan merken, vooral met applicaties starten, want de 8gb ssd cache zal de snelheid boosten van applicaties die je vaak gebruikt.

Wil je de extra storage alleen gebruiken als bulk storage en meer niet, dan raad ik je aan om een gewone HDD te pakken
CrazyEgoist schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:05:
[...]

Maar is er niet iets snellers met bv een PCIe? Ik weet niet of dit een goede is maar hij is wel sneller.
Op papier zijn die dingen heel leuk en als je nummer geil bent dus super! Maar real life vallen de verschillen met gewone SSD's vaak vies tegen...
Daarbij revodrive is sandforce gebasseerd, crash gevoelig, vaak erg lastig met goed werkend te krijgen door lastige drivers...

Maar zeg eerst eens wat je wilt gaan doen of wat je doet met je PC... Dan kan ik zeggen wat je echt nodig hebt...

[ Voor 21% gewijzigd door Swordlord op 24-02-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyEgoist
Swordlord schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:08:
Op papier zijn die dingen heel leuk en als je nummer geil bent dus super! Maar real life vallen de verschillen met gewone SSD's vaak vies tegen...
Daarbij revodrive is sandforce gebasseerd, crash gevoelig, vaak erg lastig met goed werkend te krijgen door lastige drivers...

Maar zeg eerst eens wat je wilt gaan doen of wat je doet met je PC... Dan kan ik zeggen wat je echt nodig hebt...
Eigenlijk vooral dat mijn PC snel opstart want nu moet ik ongeveer 5 minuten wachten tot dat ik echt iets kan doen en ik zou er een paar programma's op willen zetten (Photoshop, Office, Visual Studio, Battefield 3).
Dus het gaat me denk ik meer om de leessnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:48
Ik volg dit topic al enige tijd met interesse en ga binnenkort een SSD aanschaffen. Ik twijfel tussen de twee 'standaardopties'; Crucial M4 128 GB of Samsung 830 128GB. De redenen voor aanschaf van een SSD zijn:
- Net even een iets sneller systeem (geen tot lage laadtijden applicaties);
- Voor back-up en andere doeleinden moet ik toch een externe harde schijf aanschaffen, op deze manier twee vliegen in één klap (hoewel een SSD iets prijziger is...)

De write eigenschappen van de Samsung zijn een (behoorlijk?) tandje beter dan die van de M4. Nu moet ik zeggen dat ik mijn MBP gebruik voor het standaard internet-word-en-af-en-toe-wat-fotobewerking. Het schrijfwerk van grote bestanden gebeurt op een Synology-server. Op deze server staan ook de foto's / muziek. Met welk gebruik ga je het verschil in schrijfsnelheid merken? Heb ik het bij het juiste eind, dat als je niet veel met grote bestanden werkt, dat read belangrijker is?

Het prijsverschil tussen beide SSD's is € 20 en de vraag is eigenlijk of de eigenschappen van de Samsung dit verschil rechtvaardigen. Ik lees in veel reacties terug dat het iets is dat je in de praktijk het verschil tussen SSD (muv uitval :+ ) niet tot nauwelijks kan merken, maar geld dit ook voor de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
@CrazyEgoist

Elke SSD voldoet bijna aan je eisen dus en een revodrive is dus belachelijk... Gezien je gewoon snelle gebruikservaring wilt hebben.
Gezien de programma's die je gebruikt (photoshop) zou ik zeggen, Samsung 830.
De hoge sequentiële schrijf snelheden helpen met snel wegschrijven van de grote cache/scratch files die photoshop altijd aanmaakt.

@m4yall.
Je zit op het goede spoor. Verschillen onderling, voornamelijk op read vlak is vaak zeer klein.
Alleen met write zijn er verschillen nog te behalen.
Maar zodra je boven 300 MB/s zit, worden merkbare verschillen weer kleiner, zoals met de read snelheden...

Voor de toekomst, lastig te zeggen, men glazen bol werkt niet mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyEgoist
Swordlord schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:14:
@CrazyEgoist

Elke SSD voldoet bijna aan je eisen dus en een revodrive is dus belachelijk... Gezien je gewoon snelle gebruikservaring wilt hebben.
Gezien de programma's die je gebruikt (photoshop) zou ik zeggen, Samsung 830.
De hoge sequentiële schrijf snelheden helpen met snel wegschrijven van de grote cache/scratch files die photoshop altijd aanmaakt.
Oke dan ga ik voor de Samsung 830, hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Swordlord schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:57:
Er zijn zat reviews van andere SSD's in RAID-0 gedaan...

Sequentiële I/O's worden enorm geboost...
Maar wat je krijgt dan: Het laden van een file gaat van 0.5 naar 0.2 seconden of een level laden in een game van 10 naar 9 seconden... Dat is best wel muggenziften...
Dat ziet allemaal leuk uit in benchmarks misschien ook, maar als je gewoon met je PC aan het werken bent, vallen die verschillen je vaak niet op...
Alleen als je zou werken met enorm grote bestanden, heeft RAID-0 nut op sequentieel vlak.

De random I/O's zullen bijna niet stijgen, want je gelijktijdigheid van I/O's is gemiddeld gewoon zo laag, dat het zelfs 1 SSD nog niet volledig vol trekt... Dus meer SSD's erbij hangen heeft geen nut dan...
Server/database omgevingen is een ander verhaal, daar is RAID-0 zeer effectief, door de enorme gelijktijdigheid van I/O's die dan fijn over de SSD's kunnen worden verdeelt.
Je theoretische uitleg met ik met je eens. Toch in de praktijk heb ik ervaren met de X25-M dat je met 2 in raid degelijk sneller opstart dan met 1. Het is wellicht een snelheidswinst van misschien 2-3 seconden, maar toch wel sneller. Hoe het met de m4 is weet ik niet, maar idd zoals je zei klopt, je moet echt op die luttele seconden gaan geilen om honderd zoveel meer voor uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combo47
  • Laatst online: 12-09 08:26
Crucial 128 gb zakt steeds een paar euro. Nu al 139,90 euro bij Alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Laatst online: 16:59
_H_G_ schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:56:
[...]

De driver van Marvell ondersteunt geen trim. Je kan ook een andere driver gebruiken (standaard MS AHCI driver). Maar zoals je vast gelezen hebt is de Intel controller+driver beter voor random access. En dat is wat je wil van een SSD.

Je maakt een mooie post, maar ik vraag me toch eens af: Wat ga je draaien wat meer dan 300MB/s nodig heeft?
Thanks, de Samsung 830 is besteld! Gaat wel op de sata2 aansluiting.

Ik heb niet bepaald programma's die hogere snelheden dan 300mb/s vereisen. Wil natuurlijk wel het maximale uit mijn pc halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Iemand ervaring met de ssd van verbatim?
Model is 2SSD64 Sata II (64gb). Deze kost bij onze duitse mediamarkt vrienden nog maar 49 euro.
64gb zou genoeg moeten zijn voor os opslag (win7) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 23:55

dmvdberg

Cake or Death?

lordloeder schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:23:
Iemand ervaring met de ssd van verbatim?
Model is 2SSD64 Sata II (64gb). Deze kost bij onze duitse mediamarkt vrienden nog maar 49 euro.
64gb zou genoeg moeten zijn voor os opslag (win7) ?
grappig, gister bij de afhaal wok die ook gezien.
Zou het echter niet doen. OCZ heeft een indilix controller SSD van 64Gb voor +/- 69Euro waar ik gezien de prijsklasse eerder voor zou gaan.

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
dmvdberg schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:31:
[...]

Zou het echter niet doen. OCZ heeft een indilix controller SSD van 64Gb voor +/- 69Euro waar ik gezien de prijsklasse eerder voor zou gaan.
Ocz stond toch niet goed bekend om zijn kwaliteit van schijven (of moet deze controller het opgelost hebben), of zit ik nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Even een vraagje hier, weet iemand wat de "Crucial cr" inhoud?

Met C300, M4 etc ben ik wel bekend, maar ben zeer benieuwd wat 'cr' inhoud! Spoedig antwoord zou fijn zijn, dan heb ik misschien ook een goede tip hier ;)

Of betekend CR dat deze met 3.5" adapter word geleverd?

[ Voor 11% gewijzigd door srdevil op 26-02-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
En waar ben je dat tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
http://www.salland.eu/pro...al-cr-ct128m4ssd2baa.html

Bij Salland waar ze 128GB M4's verkopen voor 66€ p/s =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Duidelijk een database/invoer fout

[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 26-02-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
De Dell laptops met 2x512GB werden ook gewoon geleverd, dus wie niet waagt wie niet wint.
Ben zelf al zeer tevreden met m'n Crucial C300 256GB, maar wat extra ruimte is nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2BAA met 3,5" bracket 128GB

Als je de product code invoert in de pricewatch...
Dus zoals ik zei, ze hebben een foute invoer gedaan met naam...
En duidelijk ook een foute invoer met prijs.

Ga je gang, wees opportunist... :r

[ Voor 5% gewijzigd door Swordlord op 26-02-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Hetzelfde geldt voor de 64GB schijf: pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2BAA met 3,5" bracket 64GB

Lijkt me ook dat ze niet het 64GB model voor dezelfde prijs als het 128GB model verkopen ja;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
dmvdberg schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:31:
[...]

Ik ga er vanuit dat je het over de Petrol hebt. Deze heeft dan wel een andere controller maar is net zoals de andere OCZ SSDs onbetrouwbaar (tenminste als je van de Newegg reviews uitgaat).
Hoe het met de Verbatim zit weet ik niet. Maar zelfs als deze net zo onbetrouwbaar is als de Petrol is hij tenminste 20e goedkoper.
Denk zelf dat ik hem ook ga halen, het risico is groot maar mocht hij kapot gaan heb ik altijd een backup liggen.

Btw @Lordloeder.
Ik zou er eerlijk gezegd niet van opkijken als ze hem geeneens hebben bij de MM. Ik was laatst bij de MM in Aachen en daar hadden ze tot mijn verbazing aardig wat SSDs. Alleen de prijskaartjes klopten voor geen meter met wat er in de schappen lag. Het merk/model wat er op het prijskaartje stond kwam niet overeen met wat er lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swordlord schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:40:

10 stuks besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik hoef er maar 3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:57
Swordlord schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:40:

Niet achteraf zeuren als ze gewoon leveren, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ik heb er ook eentje besteld, zodat die van m'n pc in mijn laptop mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Betaald met ideal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Zelf heb ik ook een bestelling geplaatst uiteraard ;)
Ik heb aangevinkt dat ik het overschrijf, dan hebben ze morgen eerst de kans om te reageren. Bij m'n opmerking heb ik geplaatst dat ik betaal wanneer ze op voorraad zijn.

Daarnaast is 41% van de orginele verkoopprijs gewoon een stuntprijs vind ik, waardoor ik er niet vanuit ga dat de prijs op de site gemeld onjuist is :9

[ Voor 25% gewijzigd door srdevil op 26-02-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
srdevil schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:18:
Zelf heb ik ook een bestelling geplaatst uiteraard ;)
Ik heb aangevinkt dat ik het overschrijf, dan hebben ze morgen eerst de kans om te reageren. Bij m'n opmerking heb ik geplaatst dat ik betaal wanneer ze op voorraad zijn.

Daarnaast is 41% van de orginele verkoopprijs gewoon een stuntprijs vind ik, waardoor ik er niet vanuit ga dat de prijs op de site gemeld onjuist is :9
Het is toch gewoon de prijs van de 64gb variant?
Ja, is dat dom dan? :')

[ Voor 63% gewijzigd door Hoiz op 26-02-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Zit je weer een tijd te wachten op je geld, mochten ze niet leveren. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Freakster86 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:23:
[...]

Zit je weer een tijd te wachten op je geld, mochten ze niet leveren. Toch?
True, maarja toch geld zat. Heb ik weer wat om me mee bezig te houden. Of ik hem krijg maakt mij toch vrij weinig uit, heb er niet echt een nodig op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Heb er 4 besteld >:) Toch maar via overboeking over enkele dagen :9 I.v.m. de levertijd lijkt me dat geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Hoiz schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:24:
[...]True, maarja toch geld zat. Heb ik weer wat om me mee bezig te houden. Of ik hem krijg maakt mij toch vrij weinig uit, heb er niet echt een nodig op dit moment.
NUMB

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
En nu in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Onverschillig

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb slechte ervaringen met salland.
maar 128gb voor die prijs? hup 3 besteld met creditcard!

anuleren kan altijd nog, ik het vind het zonde dat ik de dell laptop actie heb misgelopen.

bestellen kan maar èèn keer.

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 26-02-2012 23:28 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nu nogmaals bestellen hoor :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 23:29:
Je kan nu nogmaals bestellen hoor :+.
ook als ze hem hebben aangepast ja, maar dan ben je je deal kwijt.
laat ik jou citeren:
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:19:
Dat riep ik vorig jaar bij een soortgelijke blunder ook. Maar wat bleek, iedereen kreeg hem gewoon geleverd...

Destijds heb ik mijn lesje geleerd. In geval van twijfel: bestellen :P
mmm op de factuur staat:
# Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal excl. BTW Subtotaal incl. BTW
1097918 Crucial Cr 3 € 55,46 € 166,39 € 198,00

das weinig houvast: pas het artikel aan en je hebt een 64gb ssd :(

[ Voor 59% gewijzigd door mrc4nl op 26-02-2012 23:35 ]

ora et labora

Pagina: 1 ... 63 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.