Wat voor systeem heb je nu?
Het is een oud beestje, maar here it goes:
- Processor: Intel Core 2 Duo E6600
- Moederbord: Intel D975XBX2
- CPU-cooler: Cooler Master Hyper TX
- Voeding: Seasonic S12-430 430 Watt
- Geheugen: 4x 1 GB Kingston PC 5300
- Harde schijven: Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB, en nog 2 kleinere Seagates, oudere modellen, weet ik even niet uit mijn hoofd nu zo
- Grafische kaart: EVGA GeForce 8800 GTS 640 MB en een GeForce 6600
- DVD-brander: Optiarc (NEC) 7173S Sata zilver (2x)
- Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreme Audio
Welk OS gebruik je?
Windows 7 Ultimate N 64bit
Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Het is vooral een bak die ik gebruik om te internetten, beetje Office en vooral veel films en series downloaden en bekijken. Het is natuurlijk al een oud beestje en alhoewel ie op zich nog voldoet voor mijn wensen, mag het opstarten van programma's en multitasken wel wat sneller. Ik merk het vooral als Newsleecher staat te downloaden, intussen aan het unrarren is, wellicht nog een filmpje op de achtergrond.
Geen idee of een SSD me dan gaat helpen maar het kan geen kwaad ook lijkt me...
Wat mag je nieuwe SSD kosten?
Tsjah, geen idee, ergens tussen de 100 en 200 euro? Is een 120 gig model realistisch? Zijn er nog andere dingen waar ik bij mijn systeem mee moet opletten? Heb echt al jaren (behalve het plaatsen van de 6600 videokaart en een nieuwe hdd) niets meer verbouwd aan mijn systeem... ik zie in de pricewatch sata300 en sata600 staan, ik neem aan dat ik met sata300 genoeg heb of is het aan te raden dat ik maar vast sata600 neem voor als ik een keer een nieuw systeem koop?
Deze n00b laat zich graag door jullie adviseren...