Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Erg is het niet, onbetrouwbaar is het wel. Alle Sandforce ssd's zijn af te raden.
De Crucial en Samsung zijn inderdaad sneller dan de Intel, maar voor de meeste gebruikers is dat verschil niet merkbaar. Als je nog sata2 gebruikt al helemaal niet.

Lees wat pagina's door van dit topic of neem gewoon 1 van de 3 genoemde SSD's als je haast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Ik heb dit topic doorgelopen en wil toch wat advies. misschien dat iemand me kan helpen.

Ik heb het volgende systeem:
Intel E8400
Gigabyte GA-EP45-DS3 (sata 300)
4Gig intern DDR-2 800
ATI Radeon 5700HD
1.5 gig Samsung schijf

Ik zou mijn systeem graag wat sneller maken, vooral het opstarten van windows en Team Fortress 2 zou wel wat sneller mogen. Heeft ssd zin in dit systeem? En zo ja, welke? Budget is tussen 100 en 175 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 12:31
Hey iedereen,

Ik heb sinds laatst een SSD gekocht. Een Crucial M4 64GB. Hij bevalt me erg goed. Nu wil mijn neef ook graag een SSD hebben, en nu heeft hij mij gevraagd om er één te kopen.

Ik heb vorig jaar een PC voor hem in elkaar gezet met de volgende dingen:

Asus P6T (ik weet niet uit mijn hoofd welk type van de P6T)
Intel Core i7 950
GTX 580
6GB (Weet ik ook niet heel zeker meer, volgens mij 3x2 GB)
1 TB x 2 HDD

De SSD maakt niet echt uit hoe groot hij is. Maar ik denk max 128GB. Ik heb niet echt voorkeuren. Mijn Crucial M4 bevalt heel erg goed, geen enkel probleem mee gehad.

Als ik nog iets vergeten ben hoor ik het wel :)

Bedankt alvast.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 23:55

dmvdberg

Cake or Death?

Silencex schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:46:
Nu wou ik vanavond een SSD gaan kopen een OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD. Maar nu lees ik hier dus dat het kut dingen zijn?

Voor wat kan ik beter gaan? (ik zie intel staan maar die lees/schrijf snelheden zijn wel vrij laag of ligt dat aan mij)

Is de 120GB Corsair Force 3 120GB iets? (ook daar ziet die SandForce chip in of is dat niet erg?)

Alvast bedankt
De agility3 draait hier vlekkeloos (win7 64bits ultimate)

verder draait hier met zeer grote tevredenheid een Intel 320 SSD 120Gb

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Richard_AFC schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:47:
Hallo,

Ik heb een MacBook Pro 13,3'' 2010.
Vorig jaar heb ik er direct een SSD 60GB OCZ Vertex 2 in gezet, welke me erg beviel. (285mb read en write BRON: tweakers pricewatch)

Nu heb ik echter een opslag probleem en wil upgraden naar 120gb.
Ik heb mij de laatste maanden totaal niet gericht op hardware, dus vandaar dat ik hier wat wijzer hoop te worden. Welke 120gb SSD is een erg goede op dit moment?

Deze misschien iets?

pricewatch: Corsair Force 3 120GB

Alvast bedankt.
if mac, then Intel :)

in mijn MacbookPro (5.1) draait nu de Intel 320. Super stabiel en echt waanzinnig vlot

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 22:20
Swordlord schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:32:
[...]

Het is het beste om gewoon je SATA-300 poort te gebruiken. SATA-600 op jou moederbord wordt geregeld door een controller die ondermaats presteert. Namelijk de marvell 9128.

Deze heeft maar een bandbreedte van 500 MB/s. Duh sowieso onder de SATA standaard. Daarbij is er een extra switch chip, ok 2 pci-e lanes om te zetten naar 1x pci-e 2.0.

Allemaal vertragingen.

Voor een add-on controller is hetzelfde probleem... dus niet aan te raden
Hartelijk dank voor de reply en de poster hierboven ook voor het topic over de Marvell...die had ik nog niet gezien blijkbaar.

V.w.b. de SSD op de SATA-300 poort te plakken, dat kan ik dan ook doen door de I/O Level-Up functie uit te zetten hehe. Vraag ik me echter we laf waarom ik die SSD dan heb want da's aanzienlijk langzamer (heb ik getest met ATTO en AS SSD Benchmark.

Ik ga eerst eens die Marvell drivers bekijken.

Gr,
Bel*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik wil het volgende systeem van een SSD gaan voorzien:
#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,-€ 218,-
2Acer V223HQBbd€ 0,-€ 0,-
1Dell Professional P2210H€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-S223C Zwart€ 19,90€ 19,90
1Sharkoon Rebel 9 Economic€ 37,05€ 37,05
1Hercules XPS 2.1 40 Slim€ 34,90€ 34,90
1Logitech MK300 Wireless Desktop US€ 0,-€ 0,-
1Dell SAS 6/iR----
1Cooler Master 4-in-3 Device Module€ 19,90€ 19,90
1Antec Basiq BP430€ 41,35€ 41,35
2GeIL Black Dragon GB34GB1333C7DC€ 27,99€ 55,98
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 97,50€ 97,50
1MSI 890FXA-GD70€ 167,50€ 167,50
1XFX HD5870 1GB DDR5 PCI-E (HD-587X-ZNDA)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,08

Ik gebruik momenteel vooral Windows 7, maar de verwachting is dat die meer richting Linux zal gaan schuiven (Fedora of Ubuntu).
Het systeem wordt voor vrij veel verschillende taken gebruikt, zoals lamlendig browsen, stevig coden, gamen (varierend van games uit de mid jaren-90 to de nieuwste games), en het afspelen van films/series.
Ik word vooral kriegel van het trage opstarten van mijn PC en apps. Aan de doorvoersnelheid van mijn disks kan het niet liggen (staan in raid 0, en zijn goed voor 280MB/s), dus geef ik seek-tijden de schuld.
Ik wil vooral mijn OSsen en veelgebruikte software op mijn SSD knallen.

Ik zit nu te twijfelen tussen de Intel 320 120GB en de Samsung 470 128GB. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

TommyboyNL schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 01:24:

Ik zit nu te twijfelen tussen de Intel 320 120GB en de Samsung 470 128GB. Wat raden jullie aan?
Met dat systeem zou ik eerder voor een Crucial M4 gaan, je hebt namelijk SATA600 poorten op je mobo.
De Intel 320 is SATA300 en de oude Samsung blijft achter in performance.

pricewatch: Intel 510 SSDSC2MH120A2K5 120GB
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:44
Gisteren een Crucial M4 van 128GB in m'n nieuwe XPS 17 gezet.

i7-2760QM
GT 555M
8 GB 1333Mhz DDR3
De 750GB HDD van Dell zit in bay 2.

Ik moet zeggen: WOW, heerlijk snel! :)
Zijn de volgende waarden een beetje volgens de specs, of moet er hier en daar nog getweaked worden?!

Afbeeldingslocatie: http://www.hansroest.com/upload/GoT/SSD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40
^^ Houden zo, niet gaan tweaken of wat dan ook!
Beleriond schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 00:53:
[...]

Hartelijk dank voor de reply en de poster hierboven ook voor het topic over de Marvell...die had ik nog niet gezien blijkbaar.

V.w.b. de SSD op de SATA-300 poort te plakken, dat kan ik dan ook doen door de I/O Level-Up functie uit te zetten hehe. Vraag ik me echter we laf waarom ik die SSD dan heb want da's aanzienlijk langzamer (heb ik getest met ATTO en AS SSD Benchmark.

Ik ga eerst eens die Marvell drivers bekijken.

Gr,
Bel*.
Dit zijn theoretische verschillen, in de praktijk ga je bijna geen verschil merken tussen sata-300 en sata-600, dit is ook bij SSD's onderling...
Pas bij ASOCIAAL grote workloads, gaan drives zich echt onderscheiden van elkaar.
Techreport: Real world tests, Boot times, load times voor games
Anandtech Crucial M4 review @ Sata-300 + Sata-600

Maar de Intel SATA-300 controller is gewoon beter, drivers, acces times, betrouwbaarheid en gegarandeerd dat hij het TRIM commando ondersteunt middels Intel drivers...
Als je echt de marvell sata-600 controller wilt gebruiken... dan gebruik de standaard Windows AHCI driver... Want de Marvell driver zijn twijfelachtig over de ondersteuning van het TRIM commando.

[ Voor 107% gewijzigd door Swordlord op 24-12-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
dmvdberg schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:11:
[...]

Met dat systeem zou ik eerder voor een Crucial M4 gaan, je hebt namelijk SATA600 poorten op je mobo.
De Intel 320 is SATA300 en de oude Samsung blijft achter in performance.

pricewatch: Intel 510 SSDSC2MH120A2K5 120GB
Alleen wordt er hier regelmatig gesteld dat je in real-life toepassingen het verschil tussel SATA300 en SATA600 niet gaat merken.
Ook vind ik de Intel te duur, maar de crucial en Samsung 830 zijn nog te doen, ware het niet dat mijn aanvankelijke kandidaten ook al stukken duurder zijn dan ik aanvankeijk uit wilde geven...
De huidige kandidaten: http://tweakers.net/price...0251;288552;282241;294165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de samsung is dan weer duur in vergelijking met pricewatch: Intel 320 120GB.

Ik zou persoonlijk de intel of m4 nemen. Waarom? De samsung is alleen sneller in seq. write, terwijl ik toch geen bronmateriaal heb wat >100MB/s doet. En de intel is leuk omdat je het verschil met de m4 nauwelijks gaat merken. houd er wel rekening mee dat de M4 vrij kaal aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:51:
En de samsung is dan weer duur in vergelijking met pricewatch: Intel 320 120GB.

Ik zou persoonlijk de intel of m4 nemen. Waarom? De samsung is alleen sneller in seq. write, terwijl ik toch geen bronmateriaal heb wat >100MB/s doet. En de intel is leuk omdat je het verschil met de m4 nauwelijks gaat merken. houd er wel rekening mee dat de M4 vrij kaal aankomt.
De intel die ik kocht was ook alleen maar een kartonnen doosje met luchtzakker er om heen.
Een intel staat wel bekend om grote betrouwbaarheid, maar "klachten" over de M4 serie hoor je ook niet =)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik link inderdaad naar de OEM versie.. Als je de boxed variant pakt krijg je er kabels, sticker, dvd-tje, en een 2.5"-to-3.5" stuk ijzer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Uiteindelijk besloten voor de Crucial M4 128GB te gaan, nu nog inbouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
dmvdberg schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:21:
[...]

De intel die ik kocht was ook alleen maar een kartonnen doosje met luchtzakker er om heen.
Een intel staat wel bekend om grote betrouwbaarheid, maar "klachten" over de M4 serie hoor je ook niet =)
Ik heb in het ervaringen topic nog geen enkele klacht over de m4 gelezen, dus kies gewoon waar je je prettig bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Cyleo schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:37:
[...]

Ik heb in het ervaringen topic nog geen enkele klacht over de m4 gelezen, dus kies gewoon waar je je prettig bij voelt.
absoluut, als mijn laptop SATA3 had gehad was het wellicht de Crucial geworden. Altijd de max uit je systeem slepen en lekker spelen met de SSD :)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:35
Ik blader net even door dit topic heen. En ik heb soms met mijn laptop rare vastlopers. Geen windows dat reset, maar echt hangt zeg maar. Of hij valt in een keer helemaal uit of soms blauw scherm. Frequentie 1 keer per maand.

Nu kan in het probleem niet repeteren, dus ik weet niet precies wanneer het optreed, niet in het bijzonder bij veel schrijf actie ofzo iig.

Nu heb ik er wel vanaf het begin een OCZ Vertex 2 ssd er in zitten.pricewatch: OCZ Vertex 2 E SATA II 2.5" SSD 60GB

Deze heeft een SandForce SF1200 controller, zou dit misschien wel eens de oorzaak van mij probleem kunnen zijn? Is er een mogelijkheid om dit te testen? En hoe groot is de kans op totale uitval? Ik draai alleen het OS op de ssd, mijn opslag staat op een andere HD op de plek van mijn dvd speler. Dus ik ben niet al mijn gegevens kwijt als hij er echt mee stopt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad wel eens gehoord dat die vertexen BSOD's veroorzaken...... Maar ik zie niet echt hoe je dat kan testen zonder er veel tijd aan te besteden. Wellicht zeggen de logboeken iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:02:
Ik heb inderdaad wel eens gehoord dat die vertexen BSOD's veroorzaken...... Maar ik zie niet echt hoe je dat kan testen zonder er veel tijd aan te besteden. Wellicht zeggen de logboeken iets?
Nee nooit wat in kunnen vinden. Hij staat echt op eens vast. Mja kheb nog 1,5 jaar garantie. Maar daar kan ik vast geen aanspraak op maken. (Zulke dingen heb ik nu echt altijd.)

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 24-12-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
mhr-zip schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:06:
Nee nooit wat in kunnen vinden. Hij staat echt op eens vast. Mja kheb nog 1,5 jaar garantie. Maar daar kan ik vast geen aanspraak op maken. (Zulke dingen heb ik nu echt altijd.)
Je kan eens registreren en posten op het OCZ forum. Qua support zijn ze zeker niet de slechtste. Maar je zal wel de standaard antwoorden krijgen (zoals BIOS en SSD firmware geupdate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een vermoedden hebt waar het probleem ligt kan je daar imo zeker wel garantie voor claimen als je het mij vraagt.. die dingen vertonnen zo vaak mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik wil binnenkort een compleet nieuwe PC bouwen met daarin enkel een SSD. Mijn data storage staat namelijk centraal in mijn netwerk. Ik twijfel alleen nog een beetje tussen twee SSD's, namelijk tussen de pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB en de pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB. De Samsung lijkt met name sneller te zijn bij het schrijven van grote bestanden maar is ook wat duurder. Daarnaast heeft de Crucial M4 zich de afgelopen tijd aardig bewezen als zijnde een stabiele SSD met prima prestaties.

De SSD wil ik vooral om de PC als geheel lekker soepel te laten lopen en daarnaast voor HD videobewerking. Het idee is dan om de bestanden waar ik op dat moment aan werk op de SSD te zetten en zodra het project klaar is te exporten naar mijn netwerk storage en de bronbestanden daarna weer te verwijderen van de SSD.

Mijn vraag is eigenlijk vooral in hoeverre ik bij dit soort gebruik iets ga merken van het snelheidsverschil tussen de Samsung en de Crucial? Het lijkt mij namelijk dat de schrijfsnelheid hierbij niet heel belangrijk is en dus neig ik naar de Crucial. Ik weet alleen niet of ik verder nog verschillen tussen beide SSD's over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
ik222 schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:20:
Ik wil binnenkort een compleet nieuwe PC bouwen met daarin enkel een SSD. Mijn data storage staat namelijk centraal in mijn netwerk. Ik twijfel alleen nog een beetje tussen twee SSD's, namelijk tussen de pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB en de pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB. De Samsung lijkt met name sneller te zijn bij het schrijven van grote bestanden maar is ook wat duurder. Daarnaast heeft de Crucial M4 zich de afgelopen tijd aardig bewezen als zijnde een stabiele SSD met prima prestaties.

De SSD wil ik vooral om de PC als geheel lekker soepel te laten lopen en daarnaast voor HD videobewerking. Het idee is dan om de bestanden waar ik op dat moment aan werk op de SSD te zetten en zodra het project klaar is te exporten naar mijn netwerk storage en de bronbestanden daarna weer te verwijderen van de SSD.

Mijn vraag is eigenlijk vooral in hoeverre ik bij dit soort gebruik iets ga merken van het snelheidsverschil tussen de Samsung en de Crucial? Het lijkt mij namelijk dat de schrijfsnelheid hierbij niet heel belangrijk is en dus neig ik naar de Crucial. Ik weet alleen niet of ik verder nog verschillen tussen beide SSD's over het hoofd zie.
Je gaat in de praktijk geen verschil merken tussen deze 2 SSD's. Kies dus gewoon de goedkoopste/degene waarin je het meeste vertrouwen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Hey, in een kleine maand word ik weer een jaartje ouder, en nou vroegen mijn ouders zich af wat ik voor mijn verjaardag wou :P
Ik heb natuurlijk een SSD gevraagd :)

Budget is +- 100 euro, dus ik vroeg me af, welke SSD?

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN851N 300M€ 13,90€ 13,90
1Antec One Hundred€ 47,-€ 47,-
1AMD FX-4100 Black Edition€ 99,-€ 99,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 48,99€ 48,99
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 38,90€ 38,90
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 66,80€ 66,80
1Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E€ 214,-€ 214,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 528,59

Dat is dus mijn systeempje, weet niet of die code zo werkt hier, maarja :P
Hierbij zit ook nog een 320GB 2,5" HDD van een oude laptop.

Anders ie hier een linkje

Aangezien de SSD's 2,5" zijn, en ik het 2,5" slot in de kast al gebruikt heb, heb ik een SSD nodig met bracket, en met Sata-kabel. (zaten er maar 2 bij Mobo)

Ik heb dus sata-600; 2,5" SSD nodig inclusief een kabel en een 3,5" bracket. En dat voor 100 euro. Iemand die me verder kan helpen? :)
Ik zag al de Samsung 830 64GB, maar is dat de enige SSD van rond de 100 euro die alles bijgeleverd heeft?
Dit is namelijk wel duur voor een 64GB SSD, liever richting de 80 euro.
120GB kan ook wel, maar dan moet ik wat bijleggen. Hoewel ik daar eigenlijk ook nergens zie staan dat de brackets en kabels meegeleverd worden? 8)7

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Voor 110 euro zou ik deze 80GB SSD nemen van Intel

pricewatch: Intel 320 80GB

, betrouwbaarheid is top volgens de kenners hier ;) En wat de kenners hier ook zeggen is dat het verschil tussen SATA-300 en 600 nauwelijks merkbaar is dus ik zou zonder twijfel deze nemen. Ik heb hem zelf ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Voor 110 euro zou ik deze 80GB SSD nemen van Intel

, betrouwbaarheid is top volgens de kenners hier ;) En wat de kenners hier ook zeggen is dat het verschil tussen SATA-300 en 600 nauwelijks merkbaar is dus ik zou zonder twijfel deze nemen. Ik heb hem zelf ook 8)

Edit: hier zit alles bij wat je nodig bent, bracket etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Yep, lijkt me ook de beste budget keuze op dit moment.
ChrissieOne schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:46:
Dit is namelijk wel duur voor een 64GB SSD, liever richting de 80 euro.
Waarom vind je het duur? Als je een kwaliteit SSD wilt, dan is €1,5 per GB niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jammer dat de 80GB net weer wat duurder is geworden. Voor 150 euro kun je de 120GB kopen en de twee spellen (battlefield3 en trackmania2) verkopen voor pakweg 30 euro. Ben je maar 5 euro duurder uit (plus een beetje extra werk). Alleen bij Informatique en tot eind van het jaar http://www.informatique.n...-series-120gb-retail.html

[ Voor 20% gewijzigd door Gianni Rombios op 26-12-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Gianni Rombios schreef op maandag 26 december 2011 @ 01:04:
Jammer dat de 80GB net weer wat duurder is geworden. Voor 150 euro kun je de 120GB kopen en de twee spellen (battlefield3 en trackmania2) verkopen voor pakweg 30 euro. Ben je maar 5 euro duurder uit (plus een beetje extra werk). Alleen bij Informatique en tot eind van het jaar http://www.informatique.n...-series-120gb-retail.html
Volgens mij vraagt hij rondt de 80 euro. Ik denk dat dan deze: http://www.informatique.nl/522473/crucial-m4-64gb.html het beste is.

Zelf heb ik nog een vraagje over de Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB. Wat houd dat Desktop Upgrade Kit in? Alleen maar bij geleverde extra's of is de ssd ook dikker, zodat hij alleen in een desktop past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

mhr-zip schreef op maandag 26 december 2011 @ 03:25:
[...]

Volgens mij vraagt hij rondt de 80 euro. Ik denk dat dan deze: http://www.informatique.nl/522473/crucial-m4-64gb.html het beste is.

Zelf heb ik nog een vraagje over de Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB. Wat houd dat Desktop Upgrade Kit in? Alleen maar bij geleverde extra's of is de ssd ook dikker, zodat hij alleen in een desktop past?
de SSD is eigenlijk altijd 2'5 formfactor en dus nooit 'dikker'.
De extra's zijn leuk maar eindigen uiteindelijk in een doos ;)

Wil je een SSD die past zul je bij OCZ moeten aankloppen en bv een 3'5" OCZ Agility3 kopen

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

mhr-zip schreef op maandag 26 december 2011 @ 03:25:
[...]

Ik vroeg me eigenlijk gewoon af of die goedkopere ook de extra's bijgeleverd hadden :P
+-130 voor een 120GB ding vind ik ook best(Dan betaal ik zelf dus wat bij), maar ik vind daarbij ook weer niet of ze nou de kabels en brackets bijleveren... :(

De Samsung 830 lijkt mij een goede keus, en anders de Crucial M4 als die ook de extra's erbij heeft.
Achja, ik denk dat het gewoon de Samsung 830 wordt :P

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

ChrissieOne schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:05:

De Samsung 830 lijkt mij een goede keus, en anders de Crucial M4 als die ook de extra's erbij heeft.
Achja, ik denk dat het gewoon de Samsung 830 wordt :P
om even advocaat van de duivel te spelen ;)
Deze al eens overwogen? Wegens gebrek aan SATA3 in mijn systeem niet aangeschaft.

Mushkin Chronos Deluxe & Review

wbt goodies bij een SSD aanschaf, voor 10euro of minder heb je bij een pcboer ook wel een bracketje. Steun je de lokale economie ook nog wat O-)

[ Voor 10% gewijzigd door dmvdberg op 26-12-2011 11:30 ]

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is sandforce. Een vertex 3 afgeleide zo te zien. pricewatch: OCZ Vertex 3 120GB

Ten eerste is het sandforce, dus onbetrouwbaar. Ten tweede is de OCZ zowel goedkoper als sneller met firmware updates. Nee, ik zie geen enkele reden om hem zelfs maar te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

zo onbetrouwbaar is sandforce nu ook al weer niet :/
Daarnaast als je kijkt naar IOPS van de mushkin dan zit ie comfortabel tussen de Vertex3 max iops in en de bulk van de SSDs vandaag. Voor sommige mensen maakt dit tot een interessante SSD.

Bovendien, wie is nu onbetrouwbaar? OCZ of Sandforce? Tot nu toe hoor ik die alleen in 1 adem en dat zet mij op het spoor dat Sandforce alleen niet de schuldige is.

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Sandforce is het probleem... Punt uit... er zijn gewoon veel rare dingen met hun controllers...

OCZ is sandforce's hells kitchen voor "beta" testing van nieuwe firmwares en grootste leverancier van sandforce gebasseerde drive... Daarom dat ze meestal met 1 zucht worden gezegd.

[ Voor 41% gewijzigd door Swordlord op 26-12-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mushkin gebruikt waarschijnlijk de reference firmware. Snelle search op google blijkt dat die dingen inderdaad met dezelfde problemen kampen:

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820226225
31 reviews. 4 defect.
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820226226
7 reviews. 3 defect.
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820226237
8 reviews. 1 defect.

En voor de ongelovigen: intel 320, eerste google hit:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820167050
129 reviews. 4 defect, een twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Megalodon_67 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:31:
[...]

Ik heb geen idee, maar zie net dat de site bios-mods weer online is, wellicht hebben ze voor de P5K ook een gemodificeerd BIOS. In deze thread vond ik mijn BIOS-mod, vraag de moderator Antimony eens als je niets kunt vinden, want dat is de maker van de BIOS-mod voor de P5K-SE.
Kreeg van de moderator tip, dat via J-Micron controller AHCI is te enable, heb AMIBCP binnen gehaald en daar is het duidelijk te zien, dus nog effe wachten op de Intel SSD, waarschijnlijk deze week.
THX.

[ Voor 6% gewijzigd door blackburst op 27-12-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:14:

Tja, happy as can be met mijn Intel320 (afkloppen).

Nu meer dan ooit de Agility3 van mijn huisgenoot actief gaan backuppen O-)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:14:
Mushkin gebruikt waarschijnlijk de reference firmware. Snelle search op google blijkt dat die dingen inderdaad met dezelfde problemen kampen:

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820226225
31 reviews. 4 defect.
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820226226
7 reviews. 3 defect.
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820226237
8 reviews. 1 defect.

Ik denk zelf ook dat Sandforce net wat meer errors geeft dan andere controllers, maar is het aannemelijk dat mensen die deze wel krijgen eerder een "review" achter laten dan de gene die er geen problemen mee hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je uiteraard gelik in. Maar leg mij dan eens uit hoe het kan dat er bij de mushkin 15% slechte reviews zijn, en bij de intel 3%? Dat kan volgens mij maar op een manier verklaard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:30:
Daar heb je uiteraard gelik in. Maar leg mij dan eens uit hoe het kan dat er bij de mushkin 15% slechte reviews zijn, en bij de intel 3%? Dat kan volgens mij maar op een manier verklaard worden.
True, maar kan ook komen omdat de intel een veel populairdere ssd is (= relatief meer reviews)..

Achja, weet iemand trouwens of volgend jaar een opvolger komt voor de M4? Ik denk er op het moment aan om 1 te kopen, zou wel jammer zijn als dan 2 maand later de volgende snellere versie uitkomt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M4gick schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:39:
[...]

True, maar kan ook komen omdat de intel een veel populairdere ssd is (= relatief meer reviews)..
Dan pakken de de corsair force 3 erbij: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820233181
127 reviews. 67 1-ster. Ik ga niet de moeite doen om die te tellen.

en waarom wil je een opvolger van de M4? De M4 presteert voldoende, en is goedkoop zat. Ik zie geen reden voor een nieuw model.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:44:
[...]

Dan pakken de de corsair force 3 erbij: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820233181
127 reviews. 67 1-ster. Ik ga niet de moeite doen om die te tellen.

en waarom wil je een opvolger van de M4? De M4 presteert voldoende, en is goedkoop zat. Ik zie geen reden voor een nieuw model.
Ach de videokaarten van het moment zijn ook ruim voldoende voor alle spellen, het kan altijd sneller toch ;)

En we wisten allemaal al dat Force 3 gewoon regelrecht een ramp kaart is xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gebruik dus ook 'gewoon' het reference ontwerp en firmware.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

over reviews gesproken. Wie hier neemt de moeite om uitgebreid zijn/haar SSD te onderwerpen aan een review?

Na 1 keer Xbench en 1 keer DiskSpeed vind ik het persoonlijk wel best met mijn SSD te belasten

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:17
Als ik een SSD wil aanschaffen voor een pc waar ik zelf niet veel gebruik van maak (paar keer in het jaar) voor iemand uit de familie.

Is dat slim? ipv een normale HDD te kopen (die atm overpriced zijn, 70euro voor 250gb) waar ik ook een SSD kan halen voor rond de 70 euro met 60/64gb, ze gebruikt niet veel GB.

Wat ik me afvraag is hoeveel onderhoud ik zelf aan de SSD moet doen eenmaal ik de pc heb geïnstalleerd.
Valt allemaal toch wel mee qua onderhoud toch? ze gebruik hem ook maar paar keer in de week wellicht en processor zal dan een i3 2100 zijn, 4gb ram plus ssd. (nu een pentium 4 :()

Kom op een mooie prijs uit, is het aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Onderhoud niks,dat mag je zelfs niet defragmenteren een ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

@minaaj

Beetje tricky gebeuren. Een SSD sloop snel je met slecht gebruik toch al flink.
Wellicht kun je met wat mappen herplaatsen (rechter muis, wijs nieuwe plek aan) voorkomen dat de SSD teveel schrijf acties te verduren krijgt.

Lees je iig even goed in over bv 'Top ten tips for SSD use with windows' op Google o.i.d.

ga je er ook een 2e HDD bij zetten?

#Edit, wat is je budget voor de totale nieuwe pc / wat ga je hergebruiken etc?

[ Voor 10% gewijzigd door dmvdberg op 26-12-2011 18:37 ]

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:17
Gaat eigenlijk gewoon voor mail/browsen gebruikt worden, nog niet eens voor muziek/filmpjes opslaan want dat snapt ze niet (oude tante) :p
Ze heeft al wel een monitor en toebehoren dus dat is niet meer nodig, en mocht zo goedkoop mogelijk.
Had zelf aangegeven rond de 250/300 euro maar dat is al aardig optimistisch blijkt achteraf (heb toch wat voor elkaar gekregen)
dvd Samsung SH-222AB. : stukprijs a € 16,40
kast GigaByte GZ-M1BPD-700,Zwart : stukprijs a € 29,00
pwr Huntkey Jumper 350watt : stukprijs a € 29,51
mem ADATA 1333MHz 4gb (2kit) artnr. 434956 : stukprijs a € 19,22
cpu Intel Core i3 2100 / 3.1 GHz artnr. 364199 : stukprijs a € 106,35
mobo ASRock H61M-HVS artnr. 431973 : stukprijs a € 44,07

totaal 244,55
Ik kwam met een OCZ ssd uit op 309 euro, en dat zal wel een mooi prijsje zijn.
Denk wel dat 60gb minimaal is voor haar, maar zoals ik al heb aangegeven doet ze niet veel meer op haar pc dan mailen/printen/sites zoals beleefdelente kijken ;) (flash dus!)
Ik neem aan dat icm met een 60gb ssd de pc wel goed zou moeten draaien, browsen en ook wellicht office ect snel opstarten.

OCZ heb ik veel over gehoord, positief en negatief maar heb er zelf geen ervaring mee. Vertex Plus van 60gb of de Octane 2, kan weinig over de octane 2 vinden helaas.

Maar pc zal waarschijnlijk dus 5uur per week aanstaan gemiddeld. Eventueel een 2de hdd er bij, heb er hier nog wel paar liggen maar heb eigenlijk geen zin om 70euro voor 250gb te betalen voor haar, omdat ze dat toch niet gaat gebruiken. Dus daarom overweeg ik ook SSD voor haar.

[ Voor 7% gewijzigd door Minaaj op 26-12-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die OCZ Vertex SSD's hebben alleen wel een wat hoger risico op uitval door de chipset die ze gebruiken. Wat dat betreft is een normale harddisk dan wel betrouwbaarder. Ander punt in je configuratie is dat ik zou gaan voor een A merk voeding maar dat is hier verder offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 08:47
Wat voor systeem heb je nu?

MacBook pro 15" 2011 late
2.2 ghz i7 quad
4 gb ram
500 gb 5400 rpm

Welk OS gebruik je?

- Mac os x (ofcourse)
- Windows 7 (games...)
- Ubuntu (expirimenteren, testen en fanboy)

Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?

- Office
- Games (BF3 tot Minecraft)
- Python programmeren (lerende)

Wat mag je nieuwe SSD kosten?

Het liefst <65 euro, maar ik weet niet of dat realistisch is.

ik zat te denken aan deze: pricewatch: OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 32GB 32GB
of aan deze: pricewatch: OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB

De vertex heeft hogere lees/schrijf snelheden maar nog geen reviews.
Dit word ingebouwd in de MacBook pro en de 500GB gaat naar de plek van de dvd-speler (optibay)
ik ben van plan in ieder geval Mac os x op de ssd te zetten en misschien ook Windows. Ik weet wel dat het niet zoveel ruimte is maar ik zet ook geen games op de ssd.

Graag jullie advies.

[ Voor 7% gewijzigd door mauritso op 27-12-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

3 besturingssystemen en nog software erop gaat heeeeel erg krap worden vrees ik. Overigens zal ik hem dit maal maar inkoppen:

Neem géén SSD met sandforce controller :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 08:47
wontcachme schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:04:
3 besturingssystemen en nog software erop gaat heeeeel erg krap worden vrees ik. Overigens zal ik hem dit maal maar inkoppen:

Neem géén SSD met sandforce controller :P
er staat toch: ik wil er in ieder geval Mac os x erop zetten en misschien ook Windows...

je had al gereageerd op de post voor de edit, sorry.

Maar toch bedankt voor het advies.

EDIT:

merk je het verschil ook tussen 185 mbps of 250mbps? want ik lees in de review van die onyx dat het niet zo heel veel anders voelt dan een duurdere vertex.

[ Voor 26% gewijzigd door mauritso op 27-12-2011 12:54 . Reden: laatste bericht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
• Wat voor systeem heb je nu?
Ik ga een compleet nieuw systeem aanschaffen, zie mijn inventaris:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-4100 Black Edition€ 99,-€ 99,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,71€ 49,71
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 90,90€ 90,90
1Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 38,99€ 38,99
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 82,25€ 82,25
1Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2€ 131,80€ 131,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,65

• Welk OS gebruik je?
Windows 7

• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Geen bijzondere dingen, zeer standaard gebruik ( internet, email, games, film/foto's etc. )

• Wat mag je nieuwe SSD kosten?
80-120 euro

In bovenstaande inventaris zie je de Crucial M4 64GB staan, deze heb ik gekozen op de goede reviews die ik gelezen heb. Echter ben ik bang dat 64GB te weinig gaat zijn als OS-schijf, ik wil graag op safe spelen en toch een tikkeltje groter gaan, kan iemand mij een goede SSD aanraden tussen de 80-120 euro? Liefst SATA-600 ( al heb ik gelezen dat het verschil met SATA-300 minimaal is? dus dat is geen pre ).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:57
Dag allemaal,

Ik zoek advies m.b.t. een nieuwe SSD i.c.m. sata 3.0 moederbord.

Mijn systeem:
P6TD Deluxe (sata 3.0 GB/S poorten)
Core i7 @ 3.8 Ghz
12 GB ram DDR3 PC16000
2x Samsung spinpoint HD103SJ in raid 0

Wat wil ik er mee doen?
Windows drive.
Gaming (BF3, SW:TOR)

Budget: Moeilijk. Rond de 200 euro. Evt als de meerwaarde enorm is, is wat meer budget beschikbaar.
Hiervoor had ik de Vertex 3 max IOPS op het oog.

Probleem is wel dat dit een SATA 600 drive is, en mijn mobo maar SATA 300. Nu kan dat uiteraard wel, maar ik wil er ook het meeste uithalen natuurlijk. Nu heb ik gezien dat een kaartje van slechts 35 euro met 2 sata 600 poorten al voor verbetering moet zorgen. Echter blijft deze snelheid wel de bottleneck en niet de SSD zelf (aldus een tweaker in de review van deze kaart icm de Vertex 3). Nu vraag ik mij af in hoeverre ik het merk dat de volledige 'power' van de Vertex 3 niet benut wordt. Daarom zie ik een aantal alternatieven:

1. Vertex 3 op sata 300 mobo
2. Vertex 3 + PCI-e SATA 600 kaartje (verbetering merkbaar t.o.v. aansluiten op mobo?)
3. Goedkopere SSD / SATA 300 zoeken om bottleneck te vermijden (of lever ik dan erg veel prestatie in?)
4. Revodrive 3 (Ver boven budget en als ik het moet geloven, zal ik nooit deze 'power' benutten / nodig hebben. Ik sta echter wel open voor deze als suggestie)

Een SATA600 moederbord kopen lijkt mij geen optie. Dat kost een 200 euro om iets equivalents aan mijn huidige voor elkaar te krijgen. En nu gaat het mij voornamelijk om de SSD-boost in het dagelijks home-PC gebruik wat niet te intensief is; internet, office e.d. en het gamen. Zeggen jullie dan; spaar wat geld uit en ga voor een sata 300 SSD, of zijn mijn gevreesde bottlenecks waarschijnlijk toch niet merkbaar? Of wellicht het gewoon lekker bij RAID 0 HHD's houden tot ik mijn mobo upgrade? (Dat duurt nog wel een hele tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Mijn advies voor darkliquid, want ik ben lui vandaag: Pagina 229 en 230 even doornemen...

Daar staan alle redenen waarom je NIET de Vertex 3 zou willen hebben... en de verschillen tussen SATA-300 en Sata-600

@metallic

Crucial m4 prima keuze! Wil je meer capaciteit, Intel 320 80GB voor 110 euro...

[ Voor 27% gewijzigd door Swordlord op 27-12-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh weer iemand die zich blind staat op sequentiële snelheden :P
darkliquid schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:26:
Probleem is wel dat dit een SATA 600 drive is, en mijn mobo maar SATA 300. Nu kan dat uiteraard wel, maar ik wil er ook het meeste uithalen natuurlijk. Nu heb ik gezien dat een kaartje van slechts 35 euro met 2 sata 600 poorten al voor verbetering moet zorgen. Echter blijft deze snelheid wel de bottleneck en niet de SSD zelf (aldus een tweaker in de review van deze kaart icm de Vertex 3). Nu vraag ik mij af in hoeverre ik het merk dat de volledige 'power' van de Vertex 3 niet benut wordt. Daarom zie ik een aantal alternatieven:
Met dat kaartje ben je er nog niet. Als je een kaartje wil wat de ervaring van je intel-onbard SATA-300 chip evenaart kan je er een kopen van een paar honderd euro. Alle goedkope kaartjes bevatten een zeer brakke marvel controller.
1. Vertex 3 op sata 300 mobo
dat kan ja.
2. Vertex 3 + PCI-e SATA 600 kaartje (verbetering merkbaar t.o.v. aansluiten op mobo?)
zie hierboven
3. Goedkopere SSD / SATA 300 zoeken om bottleneck te vermijden (of lever ik dan erg veel prestatie in?)
beste optie. Het verschil tussen de pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB en de vertex is sowieso nul in de praktijk. De vertex 3 max. iops is gewoon een miskoop als je het mij vraagt. Nog los van het hele betrouwbaarheid verhaal. SSD's met een sandforce controller gaan significant vaker stuk dan andere controllers. Mijn gok ligt op dit moment op 10% vs <2% voor crucial en <1% voor intel en samsung.
4. Revodrive 3 (Ver boven budget en als ik het moet geloven, zal ik nooit deze 'power' benutten / nodig hebben. Ik sta echter wel open voor deze als suggestie)
Dat ding is voor normaal consumentengebruik trager dan de welbekende M4. Totaal weggegooid geld. (nog los van de betrouwbaarheids issues met 2 van die sandforce dingen op een kaart..)

Kortom, terug naar de tekentafel en koop een intel, crucial, of samsung SSD. Het verschil tussen die 3 ga je alleen merken in de seq. writes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:57
Ik dacht dat OCZ een beetje koning was van SSDs. Ik heb de topic en met name p 229 en 230 eens doorgespit. Blijkt dat mijn OCZ aanname achterhaald/fout is, en dat sata 300 vs 600 niet veel uitmaakt.

Wat ik het zo zie gaat het dan de Crucial M4 worden, zonder pci kaartje. Ik ben benieuwd :9
Bedankt voor de input! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koning? Eerder afvoerputje op dit moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop hp DV7 1,60 GHz Intel Core i7-720QM
• Welk OS gebruik je?
Win7 64
• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Niets bijzonders maar ik wil dat het sneller gaat en stiller (fans zijn schoon geblazen)
Rond 100 euro maar ik kijk niet op een tientje. Downloaden wil ik op de NAS gaan doen dus het is voor het OS en wat opslag, ergens rond 100 gig moet genoeg zijn, laten we het op 128 houden.
Weet niet of ik sata 600 heb? Kan ik nergens vinden eigenlijk.

OZC moest het maar niet worden na het lezen van de verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 21:22
@patrick91

Meestgehoorde antwoord in dit topic:
Pricewatch: Intel 320 120GB

De Samsung lijkt met name sneller te zijn bij het schrijven van grote bestanden maar is ook wat duurder. Daarnaast heeft de Crucial M4 zich de afgelopen tijd aardig bewezen als zijnde een stabiele SSD met prima prestaties. En de intel is leuk omdat je het verschil met de m4 nauwelijks gaat merken, houd er wel rekening mee dat de M4 vrij kaal aankomt.*

* een opsomming van de info van afgelopen pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindab0ter
  • Laatst online: 01-08 14:13
Vorig jaar december heb ik een PC in elkaar gezet. De onderdelen staan in het tabelletje hieronder. Hij draait Win7 x64.

Mijn PC gebruik ik hoofdzakelijk voor gamen en videomontage/post productie met Premiere Pro en After Effects. Ik heb me goede verhalen laten vertellen over SSD's en het schijnt de beste investering te zijn om mijn PC wat extra spierballen te geven.

Mijn budget ligt ongeveer tussen de €100 - €200. Ik ben benieuwd wat me aangeraden wordt en waarom. Nogmaals, ik ben nieuw met het concept SSD en heb nog nooit achter een PC gezeten waar er een in zit. Wat kan ik verwachten?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 108,-€ 108,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 20,-€ 20,-
1Cooler Master HAF 912 Plus€ 62,-€ 62,-
1Antec TruePower TP-650€ 89,43€ 89,43
4Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 83,40
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 124,83€ 124,83
1Asrock 870 Extreme3€ 70,60€ 70,60
2Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 124,-€ 248,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 806,26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

pindab0ter schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:41:

Mijn budget ligt ongeveer tussen de €100 - €200. Ik ben benieuwd wat me aangeraden wordt en waarom. Nogmaals, ik ben nieuw met het concept SSD en heb nog nooit achter een PC gezeten waar er een in zit. Wat kan ik verwachten?
een hele lege portemonnee als je verwacht met een SSD sneller in Premiere te kunnen werken.
Werk hier met de zelfde programma's en voor premiere staat de chache toch echt wel op de HDD ipv de SSD.

Tenzij je een 250Gb disk wilt gaan kopen doe je er verstandig aan om voor een Crucial M4 128Gb of Intel 320 120Gb te gaan kijken en vooral te genieten van ontzettend snelle startup tijden.

AfterEffects werkt btw wel een stuk vlotter. Maar dat kan ook komen omdat ik vooral composities bouw en niet echt met video zelf binnen AE

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindab0ter
dmvdberg schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:24:een hele lege portemonnee als je verwacht met een SSD sneller in Premiere te kunnen werken.
Werk hier met de zelfde programma's en voor premiere staat de chache toch echt wel op de HDD ipv de SSD.

Tenzij je een 250Gb disk wilt gaan kopen doe je er verstandig aan om voor een Crucial M4 128Gb of Intel 320 120Gb te gaan kijken en vooral te genieten van ontzettend snelle startup tijden.

AfterEffects werkt btw wel een stuk vlotter. Maar dat kan ook komen omdat ik vooral composities bouw en niet echt met video zelf binnen AE
Ik werk zelf ook hoofdzakelijk met composities en niet met video binnen AE, dus dat zit wel snor. Wat kan ik verwachten mbt game-prestaties? Ik ervaar nog wel eens wat stuttering, dus gewoon prima FPS maar haperingen wanneer ik me omdraai oid.

Ten slotte. Wanneer ik de overstap maak ben ik van plan met een schone lei te beginnen. Wat installeer ik wel/niet op een SSD en hoe scheid ik dit goed (door bijv. sommige programma's wel/niet op de SSD te installeren)? Is hier een guide oid voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Een SSD is geen FPS verbeteraar, want over het algemeen, als je een game laad, zit dit bijna allemaal in je RAM geheugen en wordt er nog sporadisch iets van je HDD gehaald. Het laden van levels zal wel sneller gaan...

Waarschijnlijk dat een clean install al tegen stotteren kan helpen...

Er is geen guide voor wat je wel en niet op een SSD moet/kan installeren, dit is naar eigen inzicht, wat wil je extra snel hebben dat gaat op SSD en wat heeft minder prioriteit dat kan dan nog op een HDD...

[ Voor 9% gewijzigd door Swordlord op 28-12-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Swordlord schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:35:
Een SSD is geen FPS verbeteraar, want over het algemeen, als je een game laad, zit dit bijna allemaal in je RAM geheugen en wordt er nog sporadisch iets van je HDD gehaald. Het laden van levels zal wel sneller gaan...

Waarschijnlijk dat een clean install al tegen stotteren kan helpen...

Er is geen guide voor wat je wel en niet op een SSD moet/kan installeren, dit is naar eigen inzicht, wat wil je extra snel hebben dat gaat op SSD en wat heeft minder prioriteit dat kan dan nog op een HDD...
Over het algemeen is het dus zo dat je je documenten, muziek, video, downloads en dergelijke dus op een hdd houdt. En ik ben zelf ook van hdd naar ssd gegaan, en het laden van levels gaat in sommige games inderdaad sneller, je haalt ook geen frame meer. Vraag is: is het het waard, want in mp games wacht je alsnog op degenen met een hdd, en singleplayer games laad je tegenwoordig meestal maar 1x ;) voor je systeem als geheel is het overigens de beste upgrade die je kan halen.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het is een oud beestje, maar here it goes:

- Processor: Intel Core 2 Duo E6600
- Moederbord: Intel D975XBX2
- CPU-cooler: Cooler Master Hyper TX
- Voeding: Seasonic S12-430 430 Watt
- Geheugen: 4x 1 GB Kingston PC 5300
- Harde schijven: Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB, en nog 2 kleinere Seagates, oudere modellen, weet ik even niet uit mijn hoofd nu zo
- Grafische kaart: EVGA GeForce 8800 GTS 640 MB en een GeForce 6600
- DVD-brander: Optiarc (NEC) 7173S Sata zilver (2x)
- Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreme Audio

Welk OS gebruik je?

Windows 7 Ultimate N 64bit

Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?

Het is vooral een bak die ik gebruik om te internetten, beetje Office en vooral veel films en series downloaden en bekijken. Het is natuurlijk al een oud beestje en alhoewel ie op zich nog voldoet voor mijn wensen, mag het opstarten van programma's en multitasken wel wat sneller. Ik merk het vooral als Newsleecher staat te downloaden, intussen aan het unrarren is, wellicht nog een filmpje op de achtergrond.

Geen idee of een SSD me dan gaat helpen maar het kan geen kwaad ook lijkt me...

Tsjah, geen idee, ergens tussen de 100 en 200 euro? Is een 120 gig model realistisch? Zijn er nog andere dingen waar ik bij mijn systeem mee moet opletten? Heb echt al jaren (behalve het plaatsen van de 6600 videokaart en een nieuwe hdd) niets meer verbouwd aan mijn systeem... ik zie in de pricewatch sata300 en sata600 staan, ik neem aan dat ik met sata300 genoeg heb of is het aan te raden dat ik maar vast sata600 neem voor als ik een keer een nieuw systeem koop?

Deze n00b laat zich graag door jullie adviseren... :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Swordlord
SSD als bootdisk al je overige zooi zoals downloads, unrarren enzo op je HDD's laten.

Goedkope maar snelle SSD goed voor jouw systeem:
pricewatch: Intel 320 120GB

Je kan een duurdere SATA-600 drive pakken, met het zicht op upgraden, maar je zegt zelf al: "Als ik een keer ga upgraden" dan durf ik te wedden dat je tegen die tijd net zo graag een nieuwe wilt kopen :P

Want het zal een hele tijd gaan duren voordat jij je PC kan afschrijven met betrekking tot internet & office gebruik, zodra je een SSD erin heb zitten..

[ Voor 53% gewijzigd door Swordlord op 29-12-2011 10:52 ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja dat is wel waar... thanks voor het advies. :)

overigens is mijn huidige Win7 ook al vrij oud en daar zal denk ik ook wel een hoop traagheid door verzaakt kunnen worden. Meestal doe ik eens per 1 a 2 jaar een format c: maar deze installatie draait al heel wat langer dan dat.

Maar goed, ik pak het nu gewoon maar gelijk goed aan met een verse installatie op een nieuwe ssd, kan ik weer even vooruit (en koop er ook nog maar een nieuwe 2TB schijf bij want die andere begint ook vlot vol te raken :+)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• pindab0ter
Op aanraden deze SSD aangeschaft: pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Toen ik 'm er net in wilde gooien kwam ik achter twee dingen:
1. Hij past nergens, ik heb geen slots die klein genoeg zijn voor een SSD
2. Ik heb niet de correcte stroomtoevoerkabel

Laatst nog een PC in elkaar gezet die ze wel had, dus ik weet welke kabels het zijn, maar ik heb alleen stroomstekkers met pinnen.

Voor zowel de mount als de stekkers, zijn hier adapters voor? Zo ja, waar haal ik die?

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26
pindab0ter schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:31:
Toen ik 'm er net in wilde gooien kwam ik achter twee dingen:
1. Hij past nergens, ik heb geen slots die klein genoeg zijn voor een SSD
2. Ik heb niet de correcte stroomtoevoerkabel

Voor zowel de mount als de stekkers, zijn hier adapters voor? Zo ja, waar haal ik die?
1. Plak 'm op de onderste lege 5.25" bay vast met een klein stukje dubbelzijdig tape.
of ga voor de dure optie: klik! (google op "SSD bracket")
2. verloopkabeltje

Was welgeteld 10 sec zoeken :P

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 29-12-2011 22:03 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

pindab0ter schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:31:

MacGuyer style

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2751/4448445494_299e4d4d47.jpg :+

M1 Max user

• pindab0ter
SmiGueL schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:49:
[...]

1. Plak 'm op de onderste lege 5.25" bay vast met een klein stukje dubbelzijdig tape.
2. verloopkabeltje

Was welgeteld 10 sec zoeken :P
Thanks! Ik had al even gezocht maar kon de goede termen niet vinden. Danku vriendelijk!
I approve of this. Een huisgenoot van me is postbode, die heeft er vast nog wat liggen!

Bedankt voor de hulp!

• Swordlord
Damn.. Wat heb jij een antieke voeding, als er geen sata powerplug op zit... :P

Edit:
UIt de specs die je eerder hebt gepost zou ik zeggen, je voeding moet sata-powerplugs hebben..

[ Voor 42% gewijzigd door Swordlord op 29-12-2011 23:51 ]

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Swordlord schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:11:
Damn.. Wat heb jij een antieke voeding, als er geen sata powerplug op zit... :P
of, je draait het om en zet er een SSD in met PATA ... pricewatch: Transcend TS128GSSD25-M 128GB

M1 Max user

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

En dan allerlei functionaliteit en snelheid missen (en die dingen hebben geregeld zo'n Jmicron controller).

Nee, dat is zeker geen goede aanrader. Een simpel verloopkabeltje molex-satapower kost een euro ofzo op Ebay.

• Swordlord
Nice try...
Maar die heeft 44 pins laptop IDE connector, waar dus 4 extra pins inzitten tenopichte van normale IDE voor power en dus ook geen Molex/legacy power connector heeft...

[ Voor 10% gewijzigd door Swordlord op 29-12-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

nee natuurlijk niet, maar ja .... je hebt soms van die oude bakken.
Een verloopje is altijd makkelijker. Elke / meeste lokale pcboeren hebben die gelukkig wel.

en anders gewoon DealExtreme =)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
SmiGueL schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:49:
[...]

1.
Kan je beter deze nemen volgens mij, stuk goedkoper. http://www.informatique.n...e-twin-mounter-rev-c.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Bij de Samsung 830 desktop kits zitten de power verloopkabel, SATA data kabel en de bracket al in de doos. Misschien een alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Wat is een goede SSD van 32GB voor een AMD Fusion systeem? Ik heb zowat de hele pricewatch doorgespit en ik heb zitten kijken naar die Patriot Torqx 2 maar na het lezen van een review snel afgehaakt (presteert zwaar onder de maat en verbruikt veel te veel).

Verder heb je niet zoveel. Over de nieuwe Kingston V200 lees ik ook alleen maar negatieve verhalen. OCZ en Muskin is allemaal Sandforce en Intel en Corsair hebben niks in die grootte en zijn prijzig.

Dus ja, dan blijft er wenig over of weet iemand iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
pricewatch: Intel 320 40GB
Is het enige dat in aanmerking zou komen ervoor... In mate van betrouwbaarheid en grootte...
Onder de 64 GB echt een niche markt geworden... Dus je vind er bijna niks meer in...

Kingston V200 tsjah, das een probleem kindje op het moment jah met de trage write speeds, zover ik weet is Kingston bezig met een nieuwe firmware ervoor... Maar ik denk dat voor de meeste mensen het vertrouwen nou al weg is...

[ Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 31-12-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

chim0 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 09:45:

Dus ja, dan blijft er wenig over of weet iemand iets anders?
waarom zou je voor 32Gb gaan? een 64Gb SSD is aan te bevelen ivm OS ruimte en wat extra's om evt onder te partitioneren. Ook voor TRIM is wat meer ruimte gewenst.

SATA300
Intel pricewatch: Intel 320 40GB

SATA600
Of voor een Marvel pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB

#Edit: wegens super beroerde levertijden van indilinx er maar een intel van gemaakt

[ Voor 20% gewijzigd door dmvdberg op 31-12-2011 11:02 ]

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Swordlord schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:41:
Is het enige dat in aanmerking zou komen ervoor... In mate van betrouwbaarheid en grootte...
Onder de 64 GB echt een niche markt geworden... Dus je vind er bijna niks meer in...

Kingston V200 tsjah, das een probleem kindje op het moment jah met de trage write speeds, zover ik weet is Kingston bezig met een nieuwe firmware ervoor... Maar ik denk dat voor de meeste mensen het vertrouwen nou al weg is...
toch scoort Kingston in de meeste reviews niet slecht, maar het is wel goed speuren naar het 'juiste' model

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Swordlord schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:41:
Klopt, maar voor hetzelfde geld heb ik een m4 64GB.
dmvdberg schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:44:
[...]

waarom zou je voor 32Gb gaan? een 64Gb SSD is aan te bevelen ivm OS ruimte en wat extra's om evt onder te partitioneren. Ook voor TRIM is wat meer ruimte gewenst.
Is alleen voor Windows 7 en Windows Media Center. Data komt ergens anders op.

Bovendien, waarom bestaat het anders?
SATA300
Intel pricewatch: Intel 320 40GB

SATA600
Zelfde als hierboven, kan je net zo goed een m4 64GB nemen.
Moet maar denk ik want iets anders is er niet.

Het ging mij echt om de prijs en die Patriot is vijf tientjes, vandaar. Het is voor een HTPC en ik wil rond de 300 blijven. Zie ook chim0 in "[BBG aanschaf] HTPC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

chim0 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:06:

Het ging mij echt om de prijs en die Patriot is vijf tientjes, vandaar. Het is voor een HTPC en ik wil rond de 300 blijven. Zie ook chim0 in "[BBG aanschaf] HTPC"
zie reactie daar ;)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Acer Aspire 7730, 1 van de twee hd's is er al uit, dus ik heb een vrije ruimte over.

• Welk OS gebruik je?
Windows 7 64bit

Hij word voor het grootste gedeelte van de tijd gebruikt voor internetten, beetje filmpjes kijken. Ook Word en autocad draait er geregeld op

Zo rond de 150 euro mag het wel kosten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

evol

hello world

Sinds kort in het bezit van een Samsung NP305.
Deze heeft een AMD A50M chipset en E350 CPU. Gaat dit profiteren van een SSD?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ja, daar ga je wel plezier van hebben.

Hou er wel rekening mee dat de 305U1A een harde schijf heeft van 7mm dik, dus dat je ook een SSD met dezelfde afmeting koopt. Bijvoorbeeld de Samsung 830 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
dmvdberg schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:04:
[...]

toch scoort Kingston in de meeste reviews niet slecht, maar het is wel goed speuren naar het 'juiste' model
Heb je ergens V200 reviews gevonden dan???
Want voor zover ik weet zijn die onvindbaar...

En hoe bedoel je speuren naar het "juiste" model? Er is gewoon een firmware fout in de huidige V200 retail versie, waardoor bijna elke drive maar 30 MB/s write speeds heeft... De drive in principe niet onbruikbaar en zal nog steeds snelle reads hebben en je zou moeten afwachten tot de nieuwe firmware er is.

Maar met de huiverigheid van de consumenten, dat ze een SSD willen die zich door en door heeft bewezen en bij veel mensen goed werkt in combinatie met de firmware bug in de V200 maakt het dat mensen zeer snel vertrouwen verliezen en de drive voor 200% links laten liggen, ook als in de toekomst een goede firmware komen en alles goed draait

Verder heb ik geen slecht woord over Kingston, hun SSD's zijn over het algemeen goed in orde, voornamelijk op de instap SSD markt doen ze het goed. Ze waren zeer populair met de V+100...
High end, met de HyperX, tsjah, het is een snelle drive, maar gezien de sandforce controller en de performance vind ik het een 13 in een dozijn drive en veel te onbetrouwbaar...

Ik bezit trouwens zelf de V+100 96 GB en de HyperX 120 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 21:40
asus maximus formula (sata 3 ) met 4gb ddr geheugen
maar wanneer ivy bridge uitkomt haal ik een mobo die sata6 aankan

• Welk OS gebruik je?
Windows 7 64bit

gamen af en toe met virtuele machines bezig en voor de rest normaal gebruik ( office internetten msn)

onder de 200 euro

ik zit te twijfelen tussen de samsung 830 of de intel 320 120GB

samsung is wel de betere met performance maar intel heeft een mooie garantie+ er zou een technologie op zitten die ervoor zorgt dat je data goed word weggeschreven op het moment dat de stroom wegvalt

Welke adviseren jullie?

[ Voor 11% gewijzigd door flashback1989 op 03-01-2012 09:41 . Reden: pricewatch links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

heb je sata600 aansluiting dan de samsung, heb je sata300 dan de intel.
Verschil in snelheid is zoals je kunt lezen niet direct merkbaar maar zal ergens nog wel z'n kop opsteken.

Werk zelf met de Intel320 120Gb en heb nog nergens 'lag' oid gehad. Zeer stabiel en fijn gevoel wbt garantie

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Swordlord schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:06:
[...]

En hoe bedoel je speuren naar het "juiste" model? Er is gewoon een firmware fout in de huidige V200 retail versie, waardoor bijna elke drive maar 30 MB/s write speeds heeft... De drive in principe niet onbruikbaar en zal nog steeds snelle reads hebben en je zou moeten afwachten tot de nieuwe firmware er is.
je beantwoord een beetje je eigen vraag ;)
Mijn punt was ook, er zijn wel degelijke kingstons te vinden, zoals de populaire V+100.
Met de firmware update die er vast spoedig is gewoon weer genieten van die drives.

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Ik dacht dat je bedoelde de juiste V200's vinden :p
Gezien het onderwerp haha...

Ik hoop stiekem ook de v200 in men handen te krijgen zodra de nieuwe firmware er is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 21:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niocera
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
mobo: MSI 790GX-G65
CPU: Phenom II X3 720 BE
GPU: onboard
RAM: OCZ Platinum 4GB DDR-1600
Kast: SilverStone LC16 BR
HDD: Samsung Spinpoint F2 Eco 1TB
Voeding: OZC 500watt

Welk OS gebruik je?

Het gaat om een HTPC die ik nu ook als desktop gebruik maar door de aanschaf van laptop en binnenkort verhuizen gaat de HTPC gewoon zijn dienst doen als HTPC.
Ik gebruik MediaPortal met de nodige plugins. Met de aanschaf van een SSD ga ik voor een schone installatie en naast Win7 en MP blijft de SSD wss leeg en word de HDD alleen opslag.

Zo min mogelijk. Verhuizing en trouwerij voor de deur dus zwaar geld gebrek. Ik zit nu te kijken naar de 64GB M4 van Crucial vanwege prijs/kwaliteit.
Ga ik aan 64GB genoeg hebben?
Wat zou een voorzichtige schatting van boot-time zijn?
Is de M4 idd een goede keuze of zijn er betere/goedkopere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Niocera schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:39:

Ga ik aan 64GB genoeg hebben?
Wat zou een voorzichtige schatting van boot-time zijn?
Is de M4 idd een goede keuze of zijn er betere/goedkopere opties?
64Gb voor enkel alleen Win7 is zeker genoeg, al is Ultimate wat krap. Wbt boot tijden kan ik niet uit ervaring spreken. Er zijn evt goedkopere opties maar die zijn dan ook gelijk 40Gb, en dat is te doen maar echt heel erg krap.

Huisgenoot van me draait op 40Gb SSD + 500Gb in zijn laptop en dat is met Win7 HomePremium. SSD is nu voor +/- 90% vol zonder dat er echt veel software op staat. Cache van bv browsers zijn ook al naar de HDD toe.

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niocera
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
dmvdberg schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:42:
[...]

64Gb voor enkel alleen Win7 is zeker genoeg, al is Ultimate wat krap. Wbt boot tijden kan ik niet uit ervaring spreken. Er zijn evt goedkopere opties maar die zijn dan ook gelijk 40Gb, en dat is te doen maar echt heel erg krap.

Huisgenoot van me draait op 40Gb SSD + 500Gb in zijn laptop en dat is met Win7 HomePremium. SSD is nu voor +/- 90% vol zonder dat er echt veel software op staat. Cache van bv browsers zijn ook al naar de HDD toe.
Thnx voor je reactie. Verwacht inderdaad dat het wel voldoende moet zijn draai nl Home Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Niocera schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:59:
[...]

Thnx voor je reactie. Verwacht inderdaad dat het wel voldoende moet zijn draai nl Home Premium.
Het is echt prima te doen, je moet misschien wat dingen verplaatsen (denk aan geen hibernation file etc) maar dan kan het best met 64 GB.
Pagina: 1 ... 58 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.