Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swordlord schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:15:
Ik denk dat we je beter kunnen doorverwijzen hierheen: Het SSD in je Apple topic

Hier zijn we niet echt op de hoogte van problemen over SSD's in combinatie met OSX
Zal ik doen bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Heeft iemand al bevestigd dat die prijzen voor de intel 510 250 Gb SSD correct zijn?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04 14:22
Specs:
N75SF-V2G-TZ046V
CPU-type: Intel Core i7 2630QM Snelheid 2GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM65
Geheugengrootte: 6GB DDR3 (SODIMM)
Videochip GeForce GT555M (2GB)
Harddisk: 500GB, 5400rpm

Kan ik hier de volgende SSD in plaatsen(Er is een Sata-600 aansluiting):
pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB
Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB
64GB HDD (Retail) met SATA-600-aansluiting

Omdat er desktop upgrade kit bij staat. De notebook upgrade kit begint bij 128GB
en is mij te duur.
Is het enige verschil de 9.5mm bracket?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:58:
Ik wil een 2ehands 80GB Intel X-25M Postville van iemand overnemen. Ik heb al flink gegoogled maar het is mij nog niet gelukt om een goed antwoord te vinden, misschien dat iemand mij advies kan geven? Diegene van wie ik hem koop kan niet met zekerheid zeggen hoe oud de SSD is. Ik zie dat hij in sept 2010 geïntroduceerd is in de pricewatch, dus hij is hoogstens zo oud. Dit maakt mij in principe niet veel uit maar ik wil niet de bsod variant op de mac (gaat in een macbook) na een maand al hebben.

Is er een mogelijkheid om zo'n schijf te testen en is dit een betrouwbare schijf i.c.m. een macbook pro? ('10 i5 model)
Ik heb de mijne ergens in okt 2009 gekocht ;) X25-M G2 Postville

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:13
CapTVK schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:19:
Heeft iemand al bevestigd dat die prijzen voor de intel 510 250 Gb SSD correct zijn?
Van de 5 winkels zijn er nog maar 2 over.. zal dus wel fout zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
freak1 schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:27:
hmm als ik dan gewoon eens geen hardware raid ging draaien, maar gewone als losse disks aansturen, is dan die SSD nog steeds de beste keus?
wellicht dat mijn vraag was ondergesneeuwd;
als ik nu een 4tal losse ssd's ging kopen, en mijn machines daar over verspreide, wat zou dan de beste keus zijn op dit moment? ongeveer 250 GB per SSD zoek ik dan, en hoge I/O..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik wil het volgende systeem van een SSD gaan voorzien:
#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,-€ 218,-
2Acer V223HQBbd€ 0,-€ 0,-
1Dell Professional P2210H€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-S223C Zwart€ 19,90€ 19,90
1Sharkoon Rebel 9 Economic€ 37,05€ 37,05
1Hercules XPS 2.1 40 Slim€ 34,90€ 34,90
1Logitech MK300 Wireless Desktop US€ 0,-€ 0,-
1Dell SAS 6/iR----
1Cooler Master 4-in-3 Device Module€ 19,90€ 19,90
1Antec Basiq BP430€ 41,35€ 41,35
2GeIL Black Dragon GB34GB1333C7DC€ 27,99€ 55,98
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 97,50€ 97,50
1MSI 890FXA-GD70€ 167,50€ 167,50
1XFX HD5870 1GB DDR5 PCI-E (HD-587X-ZNDA)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,08

Ik gebruik momenteel vooral Windows 7, maar de verwachting is dat die meer richting Linux zal gaan schuiven (Fedora of Ubuntu).
Het systeem wordt voor vrij veel verschillende taken gebruikt, zoals lamlendig browsen, stevig coden, gamen (varierend van games uit de mid jaren-90 to de nieuwste games), en het afspelen van films/series.
Ik word vooral kriegel van het trage opstarten van mijn PC en apps. Aan de doorvoersnelheid van mijn disks kan het niet liggen (staan in raid 0, en zijn goed voor 280MB/s), dus geef ik seek-tijden de schuld.
Ik wil vooral mijn OSsen en veelgebruikte software op mijn SSD knallen, een heel grote is dus niet nodig, ik zit te denken aan 60 a 80 GB.

Verder wil ik maximaal zo'n 100 euro uitgeven, maar dit is geen harde limiet. Als ik voor 120 een signifikant leukere disk kan kopen dan voor 100, is daarover te praten.

Zelf zit ik te denken aan een Intel 320 80GB, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40
freak1 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:33:
[...]

wellicht dat mijn vraag was ondergesneeuwd;
als ik nu een 4tal losse ssd's ging kopen, en mijn machines daar over verspreide, wat zou dan de beste keus zijn op dit moment? ongeveer 250 GB per SSD zoek ik dan, en hoge I/O..
Als je ze gaat aansluiten op je areca controller, dan mis je hoe dan ook TRIM ondersteuning. Dus je zou nog steeds een goede drive moeten hebben.
Ik zou nog steeds zeggen dan, 4 x Intel 320 300GB.
50GB spare space op elke drive, 1 TB effectieve storage dan.

Maar je kan natuurlijk ook, gezien je toch al geen TRIM hebt via de areca controller, de drives in raid 0 zetten, voor extra I/O. Dan over de gehele Raid, 200GB als spare space nemen.

Waarom ik de heletijd spreek over spare-space / onderpartinioneren.

Als er geen ondersteuning is voor het TRIM commando, dan worden geheugencellen niet fatsoenlijk schoongemaakt, zodra een bestand zou worden gewist, voor het OS is het bestand ontoegankelijk, maar hardwarematig is hij nog aanwezig.. Op een hardeschijf heeft dat geen probleem, deze kan heel makkelijk een read/write functie over hetzelfde blok uitvoeren.
Maar een SSD, moet eerst de data uit de geheugencel halen en kan daarna pas weer schrijven naar die cel, dit is een traag process in tegenstelling tot normaal schrijven naar een schone cel.

Met onderpartinioneren, zorg je ervoor, dat meer permanente "schone" cellen zijn, waar writes naartoe kunnen worden uitgevoerd. Hierdoor krijg je minder snel de nadelige effecten van vervuilde geheugencellen.
Dit nadelig effect is dat de write snelheid heel erg kan gaan inzakken.
Zodra de drive, voor zen eigen besluit: "mijn cellen zijn vervuild" en/of heb ik tijd (verschilt per controller hoe garbage collection aan slaat...) gaat hij middels garbage collection alle data die gemarkeerd is als "verwijderd" ook letterlijk verwijderen en geheugencellen schoonmaken.

Maar gezien Garbage collection is een process dat wordt uitgevoerd na bepaalde idle tijd of na bepaalde treshhold. Kan je er dus niet van uit gaan, dat je alles kan volschrijven/gebruiken en hopen dat Garbage collection constant alles in orde houd en je write snelheid dus ook op snelheid blijft.

Onderpartinioneer je de drive niet, dan kan het zijn dat je de drive volledig vol zet met permanente data en op gegeven moment alleen nog "vervuilde" cellen hebt dat er dan geen "schone" cellen is om write acties mee op te vangen op een snelle manier.

Je moet hem dus die spare-space geven om een beetje adem ruimte te hebben, voor het geval garbage collection laat aanslaat.

[ Voor 30% gewijzigd door Swordlord op 13-12-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eXodus]
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:05
Zie deze in 1 keer verschijnen in de pricewatch:
OCZ Colossus Plus 120GB
SSD-controller Indilinx IDX110M01-LC Martini (Barefoot V2)

iemand hier ervaring mee? kan geen enkele review vinden en aangezien het een keer geen sandforce is, is dit misschien erg goede value for money?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rud-gr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 10:30
Prijs van de Intel 510 was idd eenmalige batch volgens webshop, mijn bestelling werd geannuleerd.... jammer

Rutger Geerling. Fotograferen.net Photography & Journalism

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Swordlord schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:26:
[...]

Als je ze gaat aansluiten op je areca controller, dan mis je hoe dan ook TRIM ondersteuning. Dus je zou nog steeds een goede drive moeten hebben.
Ik zou nog steeds zeggen dan, 4 x Intel 320 300GB.
50GB spare space op elke drive, 1 TB effectieve storage dan.

Maar je kan natuurlijk ook, gezien je toch al geen TRIM hebt via de areca controller, de drives in raid 0 zetten, voor extra I/O. Dan over de gehele Raid, 200GB als spare space nemen.

Waarom ik de heletijd spreek over spare-space / onderpartinioneren.

Als er geen ondersteuning is voor het TRIM commando, dan worden geheugencellen niet fatsoenlijk schoongemaakt, zodra een bestand zou worden gewist, voor het OS is het bestand ontoegankelijk, maar hardwarematig is hij nog aanwezig.. Op een hardeschijf heeft dat geen probleem, deze kan heel makkelijk een read/write functie over hetzelfde blok uitvoeren.
Maar een SSD, moet eerst de data uit de geheugencel halen en kan daarna pas weer schrijven naar die cel, dit is een traag process in tegenstelling tot normaal schrijven naar een schone cel.

Met onderpartinioneren, zorg je ervoor, dat meer permanente "schone" cellen zijn, waar writes naartoe kunnen worden uitgevoerd. Hierdoor krijg je minder snel de nadelige effecten van vervuilde geheugencellen.
Dit nadelig effect is dat de write snelheid heel erg kan gaan inzakken.
Zodra de drive, voor zen eigen besluit: "mijn cellen zijn vervuild" en/of heb ik tijd (verschilt per controller hoe garbage collection aan slaat...) gaat hij middels garbage collection alle data die gemarkeerd is als "verwijderd" ook letterlijk verwijderen en geheugencellen schoonmaken.

Maar gezien Garbage collection is een process dat wordt uitgevoerd na bepaalde idle tijd of na bepaalde treshhold. Kan je er dus niet van uit gaan, dat je alles kan volschrijven/gebruiken en hopen dat Garbage collection constant alles in orde houd en je write snelheid dus ook op snelheid blijft.

Onderpartinioneer je de drive niet, dan kan het zijn dat je de drive volledig vol zet met permanente data en op gegeven moment alleen nog "vervuilde" cellen hebt dat er dan geen "schone" cellen is om write acties mee op te vangen op een snelle manier.

Je moet hem dus die spare-space geven om een beetje adem ruimte te hebben, voor het geval garbage collection laat aanslaat.
maar als ik ze nu gewoon aansluit rechtstreeks op mijn mobo, dus geen raid?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Zolang je standaard Windows / Intel / AMD drivers gebruikt die TRIM ondersteunen. Zou je gewoon 250 GB drives kunnen gebruiken om tot 1 TB te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharobboos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
Gisteren de samsung 830: 128gb gekocht (voor desktop).
Core i7 920 systeempje met X58 mobo: helaas nog met Sata 2 poorten (3gb)

Nu is het zo dat de 830 hierop zonder problemen zou moeten werken.
Ik krijg alleen nergens terug wat dit betekent voor de performance: optimaal zou zijn Sata3 poorten.

Pci-E kaartje kopen of gewoon upgraden naar een X79 systeem zijn opties...
of gewoon nog 2 jaartjes wachten en dan alles vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Swordlord schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:45:
Zolang je standaard Windows / Intel / AMD drivers gebruikt die TRIM ondersteunen. Zou je gewoon 250 GB drives kunnen gebruiken om tot 1 TB te komen.
en dan blijft die intel 320 gewoon de beste keus? ik lees ook veel over de sandforce 3 enzo :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
freak1 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:01:
[...]

en dan blijft die intel 320 gewoon de beste keus?
De euro/GB vind ik nog steeds erg hoog.

Dit is bijv. beter in dat opzicht:
pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB
of
pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB
ik lees ook veel over de sandforce 3 enzo :/
Slechte dingen neem ik aan?

[ Voor 14% gewijzigd door - J.W. - op 13-12-2011 13:17 . Reden: samsung toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Intel 320 raad ik aan vanuit het principe 1 van de meest betrouwbare SSD's. Gezien je VM's erop gaat draaien.

Wil je een snelle sata-600 drive die ook een redelijk goed bewezen betrouwbaarheid heeft, dan zou ik zeggen de Crucial M4.
Samsung 830 zou je ook nog kunnen kiezen als snelle Sata-600 drive, de vorige drive de Samsung 470 was zeer betrouwbaar en de 830 zou die trend moeten voortzetten.

Sandforce drives zoals de Vertex 3 zijn erg onbetrouwbaar, hangen vast, zorgen voor BSOD's etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Tharobboos schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:00:
Gisteren de samsung 830: 128gb gekocht (voor desktop).
Core i7 920 systeempje met X58 mobo: helaas nog met Sata 2 poorten (3gb)

Nu is het zo dat de 830 hierop zonder problemen zou moeten werken.
Ik krijg alleen nergens terug wat dit betekent voor de performance: optimaal zou zijn Sata3 poorten.

Pci-E kaartje kopen of gewoon upgraden naar een X79 systeem zijn opties...
of gewoon nog 2 jaartjes wachten en dan alles vervangen...
Ik zou gewoon lekker twee jaartjes wachten als ik jou was. Het verschil tussen sata-300 en sata-600 zal je in het dagelijkse gebruik niet of nauwelijks merken.

EDIT: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke vraagje;

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe computer het is een ietswat budget gamers pc... maar ik wil wel een SSD erbij kopen om alles een beetje sneller te laten verlopen, mijn vraag echter was.

Ik heb ook een 2tb hd & een 800gb hd.

Wat is het slimste om te doen om mijn games + windows op de ssd te zetten of alleen windows op een SSD te zetten. Aangezien die dan totaal los staat van de rest, daar tegen als ik mijn games ook op de SSD installeer starten die ook allemaal vrij snel op wat ook weer positief is.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:18:
Oke vraagje;

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe computer het is een ietswat budget gamers pc... maar ik wil wel een SSD erbij kopen om alles een beetje sneller te laten verlopen, mijn vraag echter was.

Ik heb ook een 2tb hd & een 800gb hd.

Wat is het slimste om te doen om mijn games + windows op de ssd te zetten of alleen windows op een SSD te zetten. Aangezien die dan totaal los staat van de rest, daar tegen als ik mijn games ook op de SSD installeer starten die ook allemaal vrij snel op wat ook weer positief is.

Wat raden jullie aan?
Games geven nauwelijks prestatiewinst op een SSD. Je zult dus geen hogere framesrates halen.
Het enige wat je merkt dat de levels erg snel laden. Als je bijv MW3 mulitplayer speelt zit je als eerste in de map. Singleplayer maps laden ook sneller.

Als je veel games speelt zou ik een paar games op de SSD zetten en de rest op de HDD. Zelf dus even uitzoeken welke het meest profijt hebben van een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
EJPostema schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:34:
[...]

Games geven nauwelijks prestatiewinst op een SSD. Je zult dus geen hogere framesrates halen.
Het enige wat je merkt dat de levels erg snel laden. Als je bijv MW3 mulitplayer speelt zit je als eerste in de map. Singleplayer maps laden ook sneller.

Als je veel games speelt zou ik een paar games op de SSD zetten en de rest op de HDD. Zelf dus even uitzoeken welke het meest profijt hebben van een SSD.
Dat is dus ook nog een punt, niet iedere game profiteert van de SSD. Mocht je dus één game veel doen en het daarvoor overwegen aan te schaffen, kijk dan eerst of die game er wel van profiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 08:19
Cyleo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:17:
[...]

Dat is dus ook nog een punt, niet iedere game profiteert van de SSD. Mocht je dus één game veel doen en het daarvoor overwegen aan te schaffen, kijk dan eerst of die game er wel van profiteert.
Ik sta bijna op het punt om een ssd te kopen maar ik game vooral MW3/BF3/FM12 en Counterstrike 1.6
Ik download veel en surf genoeg rond op het web, gebruik office enzovoort.
Heeft het voor mij praktisch nut om een ssd te halen?
specs pc;
CPU Type: QuadCore Intel Core i5-2500K, 4333 MHz (42 x 103)
Moederbordnaam: Asus P8P67 LE
Harde schijf : WDC WD10EALX-009BA0 ATA Device (1000 GB, 7200 RPM, SATA-III
geheugen: 2 keer 2 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM KINGSTON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
@eXecod

Die Colossus Plus 120gb is niet echt interessant. Ik heb (o.a.) de OCZ Vertex Plus met dezelfde controller en is een budget SSD'tje met bijbehorende budget prestaties (niet slecht, maar wel voor die prijs als de Colossus tenminste dezelfde performance heeft).

Je kunt dan beter voor de opvolger gaan, de OCZ Petrol. Voor zover ik begrijp is dat de opvolger van de OCZ Vertex Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Philflow schreef op zondag 04 december 2011 @ 09:49:
[...]

Zou die Synapse software met iedere SSD kunnen werken? Dan zou je een betrouwbare Intel X25V op de kop kunnen tikken.

[...]

Waarom geen Samsung 830 of Crucial M4?

Plextor is een klein merk met kleine support. Iemand in deze thread heeft zijn Plextor al terug gestuurd toen hij problemen kreeg.

Om die wear out hoef je je echt geen zorgen te maken. Dat haal je niet tenzij je hem gaat gebruiken in een enterprise omgeving. En geen enkel merk gaat garantie geven als de SSD normaal is versleten.
Plextor geeft 3 jaar collecte & return garantie. Die dingen worden uitgebreid getest en je kunt bij problemen gewoon rechtstreeks bij Plextor aankloppen, ook wat waard toch?

[ Voor 5% gewijzigd door nicow101 op 14-12-2011 00:15 ]

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
- J.W. - schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:11:
[...]

De euro/GB vind ik nog steeds erg hoog.

Dit is bijv. beter in dat opzicht:
pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB
of
pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB

[...]

Slechte dingen neem ik aan?
kijk, mijn ding is uiteindelijk dat die machine ongeveer 20 a 30 machines moet kunnen laten lopen. zoals het er nu naar uit ziet kan ik ongeveer 1500 euro uitgeven aan harddisks. dat betekend dus maximaal 3 intel 320 300 gb ssd's. ik kan ook 4 a 5 velociraptors kopen voor dat geld met een RAID controller.

wat zou er beter performen in het gebied van hoge disk i/o?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
• Wat voor systeem heb je nu?
Dell E6410 laptop met 4gb ram en SATA2 controller

• Welk OS gebruik je?
Windows 7 x64 Pro

• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Kantoor apps, video editten (redelijk veel en vaak), ontwikkelen (VS 2010) en dj'en.

• Wat mag je nieuwe SSD kosten?
Geen grens, althans ik denk het niet. Moet minimaal 250gb zijn (zo groot als mijn huidige HD) en natuurlijk niet extreem duur.

Ik baal vooral van de opstarten tijden van de laptop en dat VS opstarten wel een eeuwigheid lijkt te duren. Volgens is elke SSD goed genoeg hiervoor echter wil ik toch wat advies welke beter is, ook kwa toekomstgerichtheid. De SSD moet iig betrouwbaar zijn. Ik ka het niet veroorloven op op een feestje een vastloper te krijgen.. (what do you say to the DJ... ;) )
En dan ook nog de vraag of wachten zin heeft (ivm de prijs).

[ Voor 11% gewijzigd door elgringo op 14-12-2011 08:13 ]

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Ik las in een reactie van iemand die zei dat Indilinx controllers ook slecht zijn. Klopt dit?

En is deze ook slecht? nieuws: OCZ introduceert Petrol-serie ssd's

Is ook Indilinx maar een nieuwer type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
freak1 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 06:59:
wat zou er beter performen in het gebied van hoge disk i/o?
Kort gezegd de raid controller + HDDs t.o.v. een enkele Intel 320. Al heb ik geen idee over welke raid controller je het hebt ;) Maar gezien je budget komt dat wel goed.

Lang verhaal weinig trek in: je info is daarvoor veel te beknopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:29:
Ik las in een reactie van iemand die zei dat Indilinx controllers ook slecht zijn. Klopt dit?

En is deze ook slecht? nieuws: OCZ introduceert Petrol-serie ssd's

Is ook Indilinx maar een nieuwer type.
Indilinx barefoot (eerste generatie OCZ drives) = onbetrouwbaar
Sandforce 1 (2e generatie) = onbetrouwbaar
Sandforce 2 (3e generatie) = onbetrouwbaar
Petrol (4e generatie) = onbekend.

doe wat je wilt, maar ik zou ver weg blijven... Laat OCZ eerst maar iets bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gisteren een Plextor M2P 128GB geplaatst als system drive :)

Asus P8P67 Pro (P67)
Intel 2600K
8GB DDR3 1600

Plextor M2P 128GB sata3
Corsair F120 120GB sata2

Plextor M2P
Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/pc/crystaldisk_plextor.png

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/pc/asssd_plextor.png
* enkel Windows is geinstalleerd

Corsair F120 (omgetoverd tot snelle data disk)
Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/pc/crystaldisk_corsair.png

Het flashen van Plextor SSD's gaat overigens vlekkeloos, Firmware bestaat uit een bootable iso en na enkel een bevestiging, is de drive geflashed binnen een paar seconden.
Tot nu toe zeer tevreden over de drive :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Twijfel over nieuwe SDD.

Mijn systeem is een heavy game setup: moederbord GIGABYTE UD7 + cpu = 980x i7
6 gig geheugen draait op 1600 mhz triple channel
videokaart 2x580GTX in SLI. voeding Antec 1200 watt. Alles luchtgekoeld.

Heb een SSD van Intel erin gehad - 32 gig x25Extreme.
Nadeel is dat mijn vele games (speel meerdere games) er niet op passen.
Speel vooral BF3, alle COD series behalve cod1.
Crysis, MOH, Bioshock en Borderlands en Left for dead....

Voor kantoorwerk heb ik een 2e PC.

Ik draai nu alles op een 500 gig Spinpoint F3 die maximaal 115 mb leest per seconde.

Basis eis: minimaal 480 gig, sata600 en SSD. PCI versies vallen af.

Nu twijfel ik tussen:

Schijf:ocz agility 3
Prijs:623 euro
Grootte:480 gig
Opgegeven snelheid Lezen - Schrijven:525-410
Snelheid gevonden in test Lezen - Schrijven:493-235
*AS-SSD - Sequentiële lees en schrijf-transferrate

Schijf:ocz vertex 3
Prijs:930 euro
Opgegeven snelheid Lezen - Schrijven:550-520
Snelheid gevonden in test Lezen - Schrijven:504-259

Schijf:ocz octane
Prijs:755
Grootte:480
Opgegeven snelheid Lezen - Schrijven:560-400
Snelheid gevonden in test Lezen - Schrijven:540-340

Schijf:samsung 830 m2 7pc512d
Prijs:679 euro
Grootte:480
Opgegeven snelheid Lezen - Schrijven:520-400
Snelheid gevonden in test Lezen - Schrijven:

Schijf:corsair force series gt
Prijs:816
Opgegeven snelheid Lezen - Schrijven:555-525
Snelheid gevonden in test Lezen - Schrijven:493-121

Schijf:Kingston ssd now kc100
Prijs:841
Opgegeven snelheid Lezen - Schrijven:520-450
Snelheid gevonden in test Lezen - Schrijven:

Iemand nog goede adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung 830 is de enige goede SSD die je er tussen hebt staan. Zelf zou ik natuurlijk voor Intel RAID0 kiezen met kleinere SSDs. Nadeel hiervan is dat je extra vrije ruimte op moet geven. Dus een enkele grote SSD kun je inderdaad overwegen. Je verliest dan wel wat snelheid, want met 256GB kun je ook al tegen de 2GB/s aantikken bij gebruik van RAID0. Maar SSDs zijn opzich al snel zat, je moet doen wat praktisch is in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:43:
De Samsung 830 is de enige goede SSD die je er tussen hebt staan. Zelf zou ik natuurlijk voor Intel RAID0 kiezen met kleinere SSDs. Nadeel hiervan is dat je extra vrije ruimte op moet geven. Dus een enkele grote SSD kun je inderdaad overwegen. Je verliest dan wel wat snelheid, want met 256GB kun je ook al tegen de 2GB/s aantikken bij gebruik van RAID0. Maar SSDs zijn opzich al snel zat, je moet doen wat praktisch is in jouw situatie.
Even de uitleg erbij: Je gaat er zoveel data in opslaan dat je een betrouwbare schijf wilt hebben, en geen van de schijven die je daar hebt staan zijn bewezen betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:51:
[...]

Indilinx barefoot (eerste generatie OCZ drives) = onbetrouwbaar
Sandforce 1 (2e generatie) = onbetrouwbaar
Sandforce 2 (3e generatie) = onbetrouwbaar
Petrol (4e generatie) = onbekend.

doe wat je wilt, maar ik zou ver weg blijven... Laat OCZ eerst maar iets bewijzen.
En zonder users die Petrol / Octane kopen, kunnen ze zich ook niet bewijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn altijd wel tweakers die hem kopen zonder eerst hier om advies te vragen. Idem voor de tientallen andere forums waar dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Er zullen vast genoeg mensen zijn die de drive zullen kopen...

Maar overgrote deel van die users zijn niet actief in communities of fora. Dus de uiteindelijke feedback over het product is zo goed als 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
OCZ mag qua betrouwbaarheid nog niet in de schaduw staan van bijv. Intel / Samsung en dan heb ik het niet alleen over hun SandForce SSD's.
Wil niet zeggen dat de Petrol problematisch is, maar ik zou zeker eerst de kat uit de boom kijken en dat is bij Intel / Samsung eigenlijk niet nodig (kritische omgevingen daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
_H_G_ schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:32:
[...]

Kort gezegd de raid controller + HDDs t.o.v. een enkele Intel 320. Al heb ik geen idee over welke raid controller je het hebt ;) Maar gezien je budget komt dat wel goed.

Lang verhaal weinig trek in: je info is daarvoor veel te beknopt.
ah mijn verhaal liep al even ;-)

ik heb een supermicro AMD bordje, zitten een 6 SATA poortjes in:
http://www.supermicro.nl/...on6000/SR56x0/H8SGL-F.cfm

2 poortjes zijn nu bezet door 2 raptors in raid 1.
mijn keus:
ofwel een 3tal SSD's erin hangen (intel 320s zijn blijkbaar het beste?) of een raid controller kopen (8 poorts areca) met daaraan een aantal velociraptors in raid 5.

doel is virtualiseren op server 2008 r2.
ik heb het gevoel dat een SSD waarschijnlijk beter presteerd, maar ik weet het niet zeker. voordeel van velociraptors is dat het 1 volume is van 900 gb, de ssd's krijg ik 3 losse volumes IVM geen trim support op raid controller.

voor mij uiteindelijk geen probleem, gewoon even opletten bij plaatsen van machines.

maakt t dat wat duidelijker?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhesse schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:05:
[...]

Ik sta bijna op het punt om een ssd te kopen maar ik game vooral MW3/BF3/FM12 en Counterstrike 1.6
Ik download veel en surf genoeg rond op het web, gebruik office enzovoort.
Heeft het voor mij praktisch nut om een ssd te halen?
specs pc;
CPU Type: QuadCore Intel Core i5-2500K, 4333 MHz (42 x 103)
Moederbordnaam: Asus P8P67 LE
Harde schijf : WDC WD10EALX-009BA0 ATA Device (1000 GB, 7200 RPM, SATA-III
geheugen: 2 keer 2 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM KINGSTON
ja zekers bf3 heeft er heel veel baat bij een SSD,ik zou het zekers overwegen. :) .Donwlaoden zou ik niet via de ssd doen,maar via een hdd,door de vele schrijacties slijt je ssd nameijk harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
Ik denk dat ik voor de Corsair Force 3 90GB ga.

[ Voor 127% gewijzigd door spyker1982 op 15-12-2011 09:17 . Reden: Niemand reageerde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
freak1 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:45:
[...]

ah mijn verhaal liep al even ;-)

ik heb een supermicro AMD bordje, zitten een 6 SATA poortjes in:
http://www.supermicro.nl/...on6000/SR56x0/H8SGL-F.cfm

2 poortjes zijn nu bezet door 2 raptors in raid 1.
mijn keus:
ofwel een 3tal SSD's erin hangen (intel 320s zijn blijkbaar het beste?) of een raid controller kopen (8 poorts areca) met daaraan een aantal velociraptors in raid 5.

doel is virtualiseren op server 2008 r2.
ik heb het gevoel dat een SSD waarschijnlijk beter presteerd, maar ik weet het niet zeker. voordeel van velociraptors is dat het 1 volume is van 900 gb, de ssd's krijg ik 3 losse volumes IVM geen trim support op raid controller.

voor mij uiteindelijk geen probleem, gewoon even opletten bij plaatsen van machines.

maakt t dat wat duidelijker?
en om mezelf dan even nog wat te verduideljiken, waarom neem ik dan niet 4 maal een crucial M4 van 256 gb voor dat geld ipv 3 maal een intel SSD 300 gb voor meer geld?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
hallo, ik zoek een ssd voor mn pa, maar kan hem (bijna) nergens vinden. wat ik zoek:
het is voor een eee pc 900, en zoek dus een minipci-e ssd
• Welk OS gebruik je?
ubuntu
grootste reden dat hij een nieuwe wilt is omdat er niet genoeg geheugen meer in zit. een 64 gb+ is goed, maar het moet niet belachelijk duur zijn, 200+ is echt te veel.

weet iemand nog waar ik zulke ssd's kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
Hey, ben op zoek naar een SSD voor mijn laptop. Voornamelijk voor school gerelateerde dingen. Dus niet gamen of iets dergelijks.

Budget is rond de 100-150 euro. Zat zelf te kijken naar de intel 320's. Goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
freak1 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:33:
[...]

en om mezelf dan even nog wat te verduideljiken, waarom neem ik dan niet 4 maal een crucial M4 van 256 gb voor dat geld ipv 3 maal een intel SSD 300 gb voor meer geld?
Intel staat bekend als de iets betrouwbare van de twee, en heeft daarna een iets grotere capaciteit. Echter ben ik op dit forum ook nog geen defecte crucials tegen gekomen, ik zou zelf dus voor de crucials gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:34
Ik heb dus de Crucial m4 128 GB geinstalleerd op mijn laptop, en ik las onderweg dat er op een SSD altijd een vrije schijfruimte moet zijn.

hoe groot moet de vrije ruimte zijn van mijn Crucial m4 128 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Als je ondersteuning hebt voor TRIM, dan is dit niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:34
ik zie bij de specificaties Trim : Ja staan.

Dan hoef ik er dus niet speciaal rekening mee te houden en schijfruimte vrij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heb nu hier een systeem met een dode ssd. Je kan al raden welk merk het is ;)

De ssd (ocz vertex 2 60gb) wil ik omruilen voor iets in dezelfde prijsklasse welke op voorraad is. Ik kom dan uit op een van de volgende keuzes:

Kingston SSD Now V100 (SV100S2/64G)
Patriot Torqx 2 64GB (PT264GS25SSDR)
Adata S510 (AS510S3-60GM-C)

Wat zouden jullie qua betrouwbaarheid adviseren?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Allesinds niks met sandforce controller.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
@tutti-frutti

Van de drie opties die je aangeeft zou ik geen van allen kiezen. Pak een nieuwe reeks van OCZ met een nieuwe Indilix-controller voor minder geld.

Bv. de OCZ Petrol 60gb (SATA-600) of de OCZ Octane 60gb (SATA-300, maar wel).

Beter nog: leg iets bij en pak een grotere SSD van 120/128gb, aangezien die dingen meer geheugen modules hebben, slijten ze in theorie ook minder hard.

Verwijderd

Ze zijn allemaal onbetrouwbaar, behalve de kingston. En de petrol/octaline hebben zich nog niet bewezen (mind you, OCZ heeft nog nooit een enigzins betrouwbare SSD geproduceerd). Neem de ietswat trage kingston, of verhoog je budget.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Bedankt voor jullie advies. Helaas is de ssd vanochtend al omgeruild en heb ik gekozen voor de Torqx 2, gezien deze iets beter presteerde dan de Kingston, en de Adata een sandforce controller heeft.
Ik heb even snel gezocht of er problemen waren met de torqx 2, maar kwam eigenlijk alleen een performance probleem tegen, welke was verooraakt door een verkeerde instelling.

Darkstone: Kan je uitleggen waarom de torqx 2 onbetrouwbaar zou zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-12-2011 13:17 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Ik dacht dat de Torqx een sandforce controller bevatte. Dat is dus niet zo. Grootste nadeel is dat hij niet erg snel is:
http://www.techpowerup.co...iot/Torqx_2_128_GB/7.html

De controller is een Phison PS PS3105-S5. Die ken ik niet echt.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Eenigste nadeel van crucial vind ik dat ze zooo licht zijn

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Lias schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:49:
Eenigste nadeel van crucial vind ik dat ze zooo licht zijn
wat is daar het probleem van? gooi je hem perongeluk weg als je hem oppakt (wat je sowieso al niet doet).

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

uhj als je hem hebt hangen? Zwieper ding :P

[ Voor 22% gewijzigd door A87 op 15-12-2011 16:55 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• wrvk82
  • Laatst online: 04-11-2023
Hi tweakers,

Mijn PC is wat aan het verouderen (zie mijn profile). Ik heb nog een SATA300 mobo en zit er aan te denken om een SSD schijf te kopen. Echter, deze is SATA600. Ja backwards compatibel, maar is het nog wel de moeite waard?

productreview: OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB review door Frozen

Ik draai BF3 op max reso nog met 40FPS, maar Diablo3 loopt niet echt lekker op hoge reso. Wellicht dat het met laden van de HD te maken heeft.

What do you think?!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Geen ocz pakken eer crucial m4 of ene van intel ofzo.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Superfetch uitschakelen kan helpen om het gemodder van de schijf tijdens gamen op te heffen. (zie Google)

Idd, Crucial M4, Intel 320, Samsung 830, Plextor M2P.
http://tweakers.net/price...UUmZJpCiCcVC4mxkDMqCCF8AQ

Voordelige keus: Intel 320 80GB (5 jaar garantie)
Snelle en betrouwbare 120-128GB: Crucial M4, Samsung 830, Plextor M2P
Betrouwbare 120GB met 5 jaar garantie: Intel 320 120GB.

[ Voor 9% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-12-2011 21:55 ]

• EJPostema
wrvk82 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:07:
Hi tweakers,

Mijn PC is wat aan het verouderen (zie mijn profile). Ik heb nog een SATA300 mobo en zit er aan te denken om een SSD schijf te kopen. Echter, deze is SATA600. Ja backwards compatibel, maar is het nog wel de moeite waard?

productreview: OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB review door Frozen

Ik draai BF3 op max reso nog met 40FPS, maar Diablo3 loopt niet echt lekker op hoge reso. Wellicht dat het met laden van de HD te maken heeft.

What do you think?!
Een SSD is een goede upgrade voor je pc, maar dit zal diablo 3 niet lekkerder gaan laten lopen. Als je daar op uit bent moet je iets anders upgraden.

• Gozerrr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-08 13:54
Beste Tweakers,

Al een tijdje ben ik de mogelijke upgrade naar een SSD aan het overwegen voor mijn Samsung R620-FS04NL laptop. De Intel 320 120GB SSD is op dit moment mijn eerste keuze. Er is alleen één factor waar ik nog niet zeker van ben.

Na vandaag mijn laptop HDD bekeken te hebben, bleek dit een Samsung Spinpoint HM320JI te zijn, een 320GB, 5400rpm, SATA-150 schijf. Nu heb ik mij helemaal suf gegoogled, maar ik heb nog nergens kunnen vinden of dit nou betekend dat mijn laptop ook SATA-150 is, of kan deze net zo goed SATA-300 zijn? Voor een SSD is dit toch wel een belangrijk punt.

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe ik hier achter kan komen, of misschien dat iemand hier het antwoord al op heeft. Dit zou mij onwijs helpen. Mocht mijn laptop SATA-300 ondersteunen dan is een SSD wel de investering waard, zo niet laat ik het denk achterwegen.

Alvast bedankt voor de moeite!

• Gianni Rombios
  • Niet online

• spyker1982
Heeft iemand hier ervaring met de Corsair Force 3 90GB? 118euro
pricewatch: Corsair Force 3 90GB
Ik vind de crucial m4 128gb net te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Laatst online: 04-11-2023
Gianni Rombios schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:19:
Superfetch uitschakelen kan helpen om het gemodder van de schijf tijdens gamen op te heffen. (zie Google)

Idd, Crucial M4, Intel 320, Samsung 830, Plextor M2P.
http://tweakers.net/price...UUmZJpCiCcVC4mxkDMqCCF8AQ

Voordelige keus: Intel 320 80GB (5 jaar garantie)
Snelle en betrouwbare 120-128GB: Crucial M4, Samsung 830, Plextor M2P
Betrouwbare 120GB met 5 jaar garantie: Intel 320 120GB.
Ik heb mij even verdiept in deze info en heb direct de Crucial M4 besteld! Eén van de reviews beschreef ook de prestaties over een SATA300mobo dus dat zit wel goed!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyker1982 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:06:
Heeft iemand hier ervaring met de Corsair Force 3 90GB? 118euro
pricewatch: Corsair Force 3 90GB
Ik vind de crucial m4 128gb net te duur.
Geen Sandforce SSD kopen dat is zonde van je geld. Koop een betrouwbare SSD zoals Crucial M4 of Intel 320. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Intel 320 80GB of 120GB versie. Anders gewoon even doorsparen voor de Crucial M4 128GB. Maar voor Sandforce kiezen vanwege één of twee tientjes verschil is gewoon erg zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:12
Ik weet dat dit geen aanbiedingen topic is maar Alternate heeft vandaag de Plextor PX-128M2P afgeprijsd naar 169 euro. Ben al een tijdje op zoek naar een goede SSD. Deze zou ongeveer 10% beter presteren dan de Crucial M4. En ongeveer net zo goed als de Samsung?
Zijn er nog nadelen aan de plextor? Kan ze zo snel niet vinden.
Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb van de Sint net een Samsung 830 gekregen maar met die prijs had ik liever de Plextor genomen. Mooie aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
even wellicht een wat rare vraag, maar als mijn hdtune zegt dat mijn SSD (Crucial M4) strak 150 mb/sec doet, dan draait hij toch op SATA en niet op SATA 2?
mijn bord heeft SATA 2 poorten... staan netjes op AHCI. enig idee?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDtune is bedoeld om harde schijven te testen en geeft nutteloze resultaten bij het gebruik op harde schijven. SSD's.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:12
Dank voor je antwoord Gianni. Schaf hem denk ik aan.
Darkstone, je bedoelt denk ik 'nutteloze resultaten bij gebruik op SSD's'. Anders is het wel erg waardeloze software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

The Executer

Lekker belangrijk!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:19:
HDtune is bedoeld om harde schijven te testen en geeft nutteloze resultaten bij het gebruik op harde schijven.
Natuurlijk bedoel je dat het nutteloos is bij het testen van SSD's :> .

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig die typo's.. Een paar dagen terug schreef ik zelfs dat een 'harde schijt' makkelijk te monteren is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:36:
[...]

Geen Sandforce SSD kopen dat is zonde van je geld. Koop een betrouwbare SSD zoals Crucial M4 of Intel 320. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Intel 320 80GB of 120GB versie. Anders gewoon even doorsparen voor de Crucial M4 128GB. Maar voor Sandforce kiezen vanwege één of twee tientjes verschil is gewoon erg zonde!
CiPHER, bedankt voor de tip maar ik lees op http://www.hardware-revol...st-ssd-hdd-december-2011/ dat deze SSD (Corsair Force3) best goed is.
En de Force 3 heeft een schrijfsnelheid van 500mb/s tov 95mb/s van de Crucial of klopt hier in de praktijk niks van?
En is de betrouwbaarheid van sandforce nog niet toegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:19:
HDtune is bedoeld om harde schijven te testen en geeft nutteloze resultaten bij het gebruik op harde schijven. SSD's.
crystaldiskmark gedraait. read zit rond de 250, write ook.. dat lijkt me op zich wel prima voor een SATA2 bus toch?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja dat is optimaal voor sata2.

Spyker1982, dit zegt niet alles maar genoeg over die "force" 3:
http://www.newegg.com/Pro...rds=%28keywords%29&Page=1

[ Voor 34% gewijzigd door Gianni Rombios op 16-12-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyker1982 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:33:
[...]

CiPHER, bedankt voor de tip maar ik lees op http://www.hardware-revol...st-ssd-hdd-december-2011/ dat deze SSD (Corsair Force3) best goed is.
En die conclusie make ze op grond van wat? Ze hebben de drives niet eens getest.
En de Force 3 heeft een schrijfsnelheid van 500mb/s tov 95mb/s van de Crucial of klopt hier in de praktijk niks van?
In de praktijk is dat 170/75MB/s voor de corsair, en 500+/110MB/s voor de crucial. En ja, dat scheelt echt zo veel met de specs.
En is de betrouwbaarheid van sandforce nog niet toegenomen?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Even een tip voor de kerstman:
Informatique heeft weer battlefield vouchers bij de intel ssd's (vanaf 120GB). Ze waren er schijnbaar doorheen maar ze zijn er weer. Trackmania2 zit er ook nog steeds bij. Leuk onder de kerstboom.
http://www.informatique.n...-series-120gb-retail.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Ik overweeg een SSD icm met mijn wat oudere Gigabyte GA-770TA-UD3. Ik zat te denken aan een Plextor 128GB SSD M2P. Zijn er dan bottlenecks of andere problemen waar ik tegenaan dreig te lopen? En welke controller dien ik te gebruiken, de Marvell 9128 of de SB710?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Ik kwam dit net tegen: pricewatch: OCZ OCZSSD2-2AGT200G 200GB

worden ze gedumpt ofzo? Zijn deze ssd's het eigenlijk waard? Want Agility 2 was toch enorm brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijs is onjuist, gebeurt wel vaker tegenwoordig. Slechts één shop laat het product daadwerkelijk tegen die prijs zien, en die gaat hem hoogstwaarschijnlijk nooit voor die prijs leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
D'r zijn er 3 voor 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat waren er gisteren 7. Zegt genoeg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
Ik vond het ook te mooi om te geloven, dus foutje van fabrikant of ze moesten laatste restjes dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatst restjes dumpen doe je niet 50% onder de marktwaarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, proberen kan altijd..:P

Als de prijs verhoogd is, kan je toch altijd nog van je aankoop afzien? Ook als je met paypall, dus vooruit betaald?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:49:
Ach, proberen kan altijd..:P

Als de prijs verhoogd is, kan je toch altijd nog van je aankoop afzien? Ook als je met paypall, dus vooruit betaald?
De webshop moet ofwel leveren, ofwel aanbieden om de aankoop te annuleren en je geld terug te geven. Dus dat is het probleem niet.
Het punt is wel dat je vrij tijd verliest met bestellen, mails beantwoorden en controleren of je geld er terug is.

2 weken geleden heb ik wel een Intel 320 80GB ssd gekocht, toen een dipje van 20% in de pricewatch. Toen is het wel geleverd, maar dat leek me al op het randje. In dit geval lijkt het me sterk dat ze die Agility 2 leveren aan 0,5 euro per GB..

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 stuks gekocht..:D haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 07-08 07:30
Heb er ook maar met 1 geprobeerd.
Hopelijk gaan ze dit netjes oplossen (mocht er een probleem zijn), aangezien er 2 anderen onder hun prijs aanbieden en het dus redelijk aannemelijk is dat het juist is.

Zie zo juist dat het scherm over is gegaan op uitverkocht.
Hopelijk is het positief en blijkt dat ze realtime voorraadstatus hebben. :9

[ Voor 25% gewijzigd door Practics op 18-12-2011 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
1 op voorraad bij leverancier = geen op voorraad bij leverancier.
Dit is een beperking in veel webwinkelsoftware, zodra het artikel op 0 staat kun je niet meer bestellen, daarom blijft hij op 1 staan. Vaak is daarna het "artikel niet gevonden" ipv voorraad 0 of niet meer leverbaar. Deze Vertexen zijn al tijdens het bestelproces gesneuveld...

Netjes oplossen is gewoon je geld terugkrijgen. Bespaar jezelf en de winkel de moeite is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Gianni Rombios schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:22:
1 op voorraad bij leverancier = geen op voorraad bij leverancier.
Dit is een beperking in veel webwinkelsoftware, zodra het artikel op 0 staat kun je niet meer bestellen, daarom blijft hij op 1 staan. Vaak is daarna het "artikel niet gevonden" ipv voorraad 0 of niet meer leverbaar. Deze Vertexen zijn al tijdens het bestelproces gesneuveld...

Netjes oplossen is gewoon je geld terugkrijgen. Bespaar jezelf en de winkel de moeite is mijn idee.
Het lijkt mij gek dat er iemand om 6 uur ochtends op zondag zijn webshop aanpast.
Zou toch wel degelijk automatisch zijn.
Ooh ik ga ook zeker niet moeilijk doen, was mij bewust van het risico.
Met netjes afhandelen bedoel ik dan ook meer op binnen redelijk termijn mijn geld terug. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:15

epic_gram

undercover moderator

Ik ben weer op zoek naar een SSD van minstens 60GB. Er komt een singleboot windows 7 op, pc wordt gebruikt voor internetten en office. Het moederbord heeft nog een 'oude' sata 300MB/s poort. Hardware is een AMD athlon X2 icm 2GB werkgeheugen.

Ik overwoog zelf een ocz vertex 2 van 60GB, beste keus?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epic_gram: kijk even in dit topic, dan zie je dat dit de slechtste keuze is. De adviezen in dit topic worden elke 6 tot 10 posts herhaald. Crucial M4 64GB dus ipv OCZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:15

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:06:
epic_gram: kijk even in dit topic, dan zie je dat dit de slechtste keuze is. De adviezen in dit topic worden elke 6 tot 10 posts herhaald. Crucial M4 64GB dus ipv OCZ.
jups ik zie het, dankjewel! 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals het er nu naar uitziet, krijgen we die SSD kaarten gewoon geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik zoek een SSD voor een Dell Latitude E6400

Dell E6400 met 80GB 7200 rpm. XP in virtual mode draait langzaam (heb een T9400 en 4gb geheugen).
Wordt dit ook veel sneller met een SSD?

• Welk OS gebruik je?
Windows 7 64bit en XP in virtual mode.

max. 150 euro (liever minder), ca. 128 gb.

Is het overigens slecht voor je SSD (slijtage) om hier Windows XP in virtual mode op te draaien. Heb gelezen dat mensen daar ook zo hun twijfels over hadden...

[ Voor 17% gewijzigd door Leolinedance op 18-12-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 16:53
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:21:
Zoals het er nu naar uitziet, krijgen we die SSD kaarten gewoon geleverd!
Waar baseer je dat op? Ben benieuwd namelijk, heb er gisterenmiddag ook maar 1 besteld. Kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burn_and_Fire schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:27:
[...]

Waar baseer je dat op? Ben benieuwd namelijk, heb er gisterenmiddag ook maar 1 besteld. Kijken wat er gebeurd.
Als je bij orderstatus kijkt, zie je dat de bestelling in orde gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 16:53
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:30:
[...]

Bij welke shop heb jij besteld? Ik bij Techlogics. Daar staat de ssd nog op "Neutraal, actie moet nog ondernomen worden voor dit product". De gratis verzendkosten staan natuurlijk al wel op "Bestelde aantal is ontvangen door het magazijn en toegewezen aan uw bestelling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:30:
[...]

Order moet hier nog gewoon goed gekeurd worden besteld bij comcom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Ik ben zelf nu ook op zoek naar een SSD, ben er al langer over aan het twijfelen maar ik wil zelf nu ook wel eens weten of het zo veel uitmaakt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 99,99€ 99,99
1Samsung SH-S223C Zwart€ 19,35€ 19,35
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 81,-€ 81,-
1Steelseries Limited Edition 5H v2 (wit)€ 57,90€ 57,90
1Seasonic M12II 520W€ 71,10€ 71,10
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 97,50€ 97,50
1Gigabyte GA-890GPA-UD3H€ 134,90€ 134,90
1Asus EAH5850 DirectCU TOP/2DIS/1GD5€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,59

• Welk OS gebruik je?
Windows 7 Ultimate, na herinstallatie misschien professional
• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Ik gebruik hem voornamelijk om te gamen en om te downloaden. Ik wil een SSD zodat mijn systeem snel opstart en de games die ik veel speel er ook op kunnen, hiervoor zal ik niet meer nodig hebben dan 90GB gok ik.
Zo veel als nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burn_and_Fire schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:39:
[...]

Bij welke shop heb jij besteld? Ik bij Techlogics. Daar staat de ssd nog op "Neutraal, actie moet nog ondernomen worden voor dit product". De gratis verzendkosten staan natuurlijk al wel op "Bestelde aantal is ontvangen door het magazijn en toegewezen aan uw bestelling"
Ik ook bij Techlogics. Ben benieuwd! Ik bedoel meer dat het wel toegewezen is, dus zou je denken dat we het wel krijgen.
Pagina: 1 ... 56 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.