Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alle SSD's passen in een laptop, zo klein zijn ze. Je hebt speciale beugels nodig om hem in de pc te monteren. Het kan gemakkelijk, ik zou voor de m4 128GB gaan. Goede prijs...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ho ho, niet te snel. Er zijn laptops waar alleen een 7 mm hoge SSD in past, waardoor de 12 mm hoge SSD's afvallen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
MegaTronics schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:09:
Ho ho, niet te snel. Er zijn laptops waar alleen een 7 mm hoge SSD in past, waardoor de 12 mm hoge SSD's afvallen.
De 9.5mm bedoel je ;) maar de M4 is zelfs om te bouwen naar 7mm dus dat wordt echt een no-brainer :p

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan deze aan te schaffen vandaag http://www.mycom.nl/Produ...lus--60GB--25inch/1179657 het is of deze of de m4 60gb en is 95 euro 35euro duurder. ( ik moet hem morgen hebben vandaar dat ik niet die van 85euro kan kopen) Dan heb ik liever iets want ietjes minder betrouwbaar is? Wat denken jullie?
pricewatch: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB deze kan ook nog wel is die veel sneller dan die andere?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:04

Roshnak

PSN: Roshgill

Even een vraag, ik ben aan het nadenken over een SSD.
En dan vooral tussen 2 merken.
De OCZ Agility 3 120GB of de Crucial M4 128GB.

Nu hoor ik dat OCZ de Sandforce(?) controller heeft en dat niet echt stabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22

RvL

@Pirkulet
Sorry dat ik het zeg, maar heb je überhaupt de moeite genomen om dit topic door te lezen?

De Vertex Plus is, met z'n Indilinx controller zo ongeveer de meest onbetrouwbare SSD die je te pakken kan krijgen. Daarnaast in vergelijking met de huidige generaties SSD's gewoon langzaam.

De Agility 3 is wat betrouwbaarder, maar de betrouwbaarheid is nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

Als je 'm echt morgen moet hebben kun je het beste voor de m4 gaan. Maar aangezien je naar een relatief kleine SSD kijkt (60GB) zou je prijstechnisch het beste voor de pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB kunnen gaan, maar die is wat slecht leverbaar.

@Roshnak
De Agility 3 heeft inderdaad een SandForce controller. Hier zijn inderdaad wat issues mee. Sowieso zou ik, als het mijn keuze zou zijn, voor de m4 gaan.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:14
Kan iemand mij advies geven welke SSD aan te schaffen voor het volgende systeem:

• Welk systeem?
- Zuinig Fanless Mini ITX systeempje. Moederbord: D945GCLF2. 2GB Intern geheugen. Intel Atom dualcore processor.
Afbeeldingslocatie: http://www.meteo-almelo.nl/images/Mini-ITX.png

• Welk OS gebruik je?
Windows 7 Ultimate 32bit

• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Weather Display Live (registratie weersoftware in txt files), o.a. HD Ready webcam streaming (http://www.meteo-almelo.nl/hdweercam.php) die ook de beelden opslaat. Ik weet echter niet of dit wel zo goed is voor m'n SSD of dat ik die beelden dan opsla op een USB stick o.i.d. Graag tips indien mogelijk :)! Verder veelal internetten en wat werk in Office 2010.

• Wat mag je nieuwe SSD kosten?
Rond de 100 max. Heb niet meer dan 60 GB nodig.

Heel erg bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Wietsee. op 30-08-2011 17:34 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Willie Billie schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:59:
[...]

De 9.5mm bedoel je ;) maar de M4 is zelfs om te bouwen naar 7mm dus dat wordt echt een no-brainer :p
O ja, die 12 mm is weer een afwijkende variant :+. De meeste SSD's kun je verkleinen tot 7 mm maar volgens mij de OCZ niet (die je toch niet wilt als je iets betrouwbaars wilt hebben :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keisers
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05 11:36
Dit is mijn systeem in het kort:
GEHEUGEN 4GB Kingston geheugen
HARDESCHIJF 500GB S-ata2 7200RPM
MOEDERBORD Asus M4A785T-M
PROCESSOR AMD Phenom II X4 965 4 x 3.4GHZ
VIDEOKAART ATI Radeon HD 5770, 1024MB, Direct-X 11 HDMI OUT

nu beschikt mijn moederbord alleen over sata 300 aansluitingen, kan ik hier een sata 600 ssd wel op aansluiten?

Ik zoek een ssd rond de 70-110 euro, welke zullen jullie aan raden?

ik had zelf deze op het oog: Crucial m4 64 gb , of is de Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G niet veel slechter? aangezien de prijzen bij elkaar liggen en de kingston toch ongeveer 30 gb meer heeft.

Als ik er een bestel, wat moet ik dan nog bij bestellen? (kabels bracket?) ik heb nog wel 2,5 inch sleuven leeg of moet het perse in een 3,5 inch bay gemonteerd worden? het voordeel is dat hij dan achter een fan hangt in mijn kast, of zal dit weinig schelen?

[ Voor 13% gewijzigd door keisers op 30-08-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
@keisers. De ssd kan in een normale hd bay worden gemonteerd als je een wat recente kast hebt. Verder wordt een ssd niet warm, dus het maakt niet uit waar je hem plaats. Sommige mensen laten hem "los in de kast" hangen, of met een beetje plakband vast. Anders zijn er brackets voor. Daarnaast heb je natuurlijk een sata kabel nodig.
Beide ssd die je op het oog hebt zijn goed, maar de kingston is wel veel meer MB. Kwa snelheid zal je geen verschil merken tussen beide schijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Hallo allemaal,

Ik zit al ongeveer een jaar te peinzen of ik nou wel of niet een SSD moet kopen. Ik weet nog dat ik bijna een Crucial C300 had gekocht maar toen kwam de eerste aankondiging van de M4, dus besloot ik te wachten. Ik heb het hele SSD gebeuren sinds maart niet meer gevolgd en zie nu dat de indrukwekkende snelheden i.c.m. prijs van de C300 helemaal zijn weggedrukt. Ik kom nu SSD's tegen met r/w snelheden van rond de 500-550. Ik beschik over Sata 600 aansluitingen. Ik heb ook gelezen dat Sandforcecontrollers niet meer betrouwbaar zijn. Klopt dit? Ik zit te twijfelen tussen de Crucial M4 64GB of de OCZ Vertex 3 60GB. Zijn die extra 30 euro's voor de OCZ de hogere snelheden en het Sandforcerisico waard? Of zal ik toch voor de wat goedkopere en betrouwbaardere Crucial gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Volgens mij is er op dit moment niet echt veel problemen meer met de Vertex 3. Het is vooral de Vertex 2 die een grote reputatie deuk heeft gegeven met betrekking tot betrouwbaarheid.
En het liegen over specs levert uiteraad ook geen positieve opmerkingen. De specs die zij geven zijn best case scenario, dus met comprimeerbare bestanden. Helaas wordt dit niet veel gebruikt in het dagelijks pc gebruik en nemen de snelheden dus flink af.
M4 is gewoon een uitstekende ssd die goed geprijst is, weinig problemen bekend zijn en tot de snelste behoort. En nu nog een stukje sneller door een firmware update =)

[ Voor 0% gewijzigd door sjaak88 op 30-08-2011 21:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze maand 6 topics voorbij zien komen over dode of niet herkende vertex/agility 3's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Is dat zo ja?
Dan neem ik dat bovenstaande maar gauw terug :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:07:
...
Zijn die extra 30 euro's voor de OCZ het Sandforcerisico waard? Of zal ik toch voor de wat goedkopere en betrouwbaardere Crucial gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
gecorrigeerd, aangezien hij niet sneller is :)
Als alternatief op de Crucial zou je nog voor de 96GB versie van de Kingston V+100 kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:16:
Ik heb deze maand 6 topics voorbij zien komen over dode of niet herkende vertex/agility 3's...
Waren deze SSD's echt dood dat alle data weg was en ze onder garantie terug moesten? Of kon het opgelost worden?
sjaak88 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:15:
Volgens mij is er op dit moment niet echt veel problemen meer met de Vertex 3. Het is vooral de Vertex 2 die een grote reputatie deuk heeft gegeven met betrekking tot betrouwbaarheid.
En het liegen over specs levert uiteraad ook geen positieve opmerkingen. De specs die zij geven zijn best case scenario, dus met comprimeerbare bestanden. Helaas wordt dit niet veel gebruikt in het dagelijks pc gebruik en nemen de snelheden dus flink af.
Wat zijn de 'real' snelheden van de vertex ongeveer? Iets als 400-200 ofzo?
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:19:
[...]

gecorrigeerd, aangezien hij niet sneller is :)
Als alternatief op de Crucial zou je nog voor de 96GB versie van de Kingston V+100 kunnen gaan.
Ik vind die Kingston niet geweldig/. Oké, de prijs/opslag verhouding is erg goed, maar dat is dan ook het enige. De speeds maken geen indrukop mij en het betreft hier een SATA-300, terwijl ik juist een SATA-600 mobo heb gekocht om het volle uit SSD's te kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:01
Kan iemand me advies geven over het volgende, een overweging over Smart Response Technology van Intel:
Ik ben na een paar jaar met enkel een laptop weer toe aan een desktop systeem, en wil er alles op doen, gamen, internet, downloaden, uitpakken, een keer iets ontwerpen, muziek draaien (eventueel met een DJ controller).
Als moederbord wordt het een Gigabyte Z68X-UD3, die bestaat in een variant met en zonder 20GB Intel SSD voor SRT. Als bootschijf voor windows (eventueel apps en games) heb ik een Crucial M4 SSD op het oog, met daarnaast een 2TB voor data/games. Nu wil ik de SSD op zichzelf laten draaien, en overweeg om de 2TB schijf te laten versnellen door SRT. Dan zouden de veel gebruikte kleine bestanden vanaf de 2e SSD komen. SRT ondersteunt maar tot 64GB aan cache geheugen.
Nu blijven er 3 opties over:
1) BootSSD + Intel 20GB SSD voor 2TB harde schijf
2) BootSSD + Crucial M4 64GB SSD voor 2TB harde schijf
3) BootSSD + 2TB harde schijf, geen SRT toepassen.

Iemand een idee of ervaring? En hoe zou je het aansluiten, neem ik een losse SSD dan heb ik 2 SSD's, welke op een Sata 600 aansluiting het beste tot hun recht komen, en een harde schijf welke in RAID komt met een SSD, en dus ook op een SATA 600 moet komen, en er zijn er maar 2 op de meeste moederborden.

[ Voor 11% gewijzigd door jopie op 31-08-2011 14:01 . Reden: vraag over aansluiten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:51:
[...]
Ik vind die Kingston niet geweldig. Oké, de prijs/opslag verhouding is erg goed, maar dat is dan ook het enige. De speeds maken geen indrukop mij en het betreft hier een SATA-300, terwijl ik juist een SATA-600 mobo heb gekocht om het volle uit SSD's te kunnen trekken.
Het is maar de vraag of je het verschil in de praktijk zult merken. Het hangt ervan af hoe je gebruik is. Al ben je een zware gebruiker die meerdere programma's tegelijk start en gebruikt bijvoorbeeld dan zal je het verschil wel merken.
Als je voor (SATA 600) snelheid en betrouwbaarheid gaat dan is de M4 de enige en beste keuze van de drie in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:31

WhySoSerious

Be the change.

[b][message=36681045,noline]tobitronics schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:51[/message

Ik vind die Kingston niet geweldig/. Oké, de prijs/opslag verhouding is erg goed, maar dat is dan ook het enige. De speeds maken geen indrukop mij en het betreft hier een SATA-300, terwijl ik juist een SATA-600 mobo heb gekocht om het volle uit SSD's te kunnen trekken.
_O-

Kom de V+100 maar eens proberen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
Ik zit eraan te denken om mijn 250GB Seagate Momentus 7200.4 te vervangen voor een SSD in mijn laptop :)
Ruimte is voor mij niet zo heel belangrijk. Momenteel heb ik zelfs maar 22 GB in gebruik met een standaard Windows installatie, Office apps, een messenger en wat andere kleine apps. Alle grote hoeveelheden data heb ik op mijn NAS staan met 2 TB opslag.

Ik heb een HP 6730b notebook met een Intel ICH9M chipset, dus alleen SATA300, geen SATA600.
Het is mij dus vooral te doen om het snelle opstarten en snel laden van applicaties.

Ik zit zelf te denken aan:
- pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
of
- pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB

Ik heb over de Crucial goede reacties gehoord en gelezen maar over die Kingston hoor je toch wat minder terwijl de hoeveelheid ruimte voor de prijs niet verkeerd is.

Aangezien ik toch niet het maximale uit de SSD kan halen met mijn SATA300 poort... welke adviseren jullie :?

[ Voor 3% gewijzigd door Flappie op 31-08-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:38:
Ik zit eraan te denken om mijn 250GB Seagate Momentus 7200.4 te vervangen voor een SSD in mijn laptop :)
Ruimte is voor mij niet zo heel belangrijk. Momenteel heb ik zelfs maar 22 GB in gebruik met een standaard Windows installatie, Office apps, een messenger en wat andere kleine apps. Alle grote hoeveelheden data heb ik op mijn NAS staan met 2 TB opslag.

Ik heb een HP 6730b notebook met een Intel ICH9M chipset, dus alleen SATA300, geen SATA600.
Het is mij dus vooral te doen om het snelle opstarten en snel laden van applicaties.

Ik zit zelf te denken aan:
- pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
of
- pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB

Ik heb over de Crucial goede reacties gehoord en gelezen maar over die Kingston hoor je toch wat minder terwijl de hoeveelheid ruimte voor de prijs niet verkeerd is.

Aangezien ik toch niet het maximale uit de SSD kan halen met mijn SATA300 poort... welke adviseren jullie :?
ik zit met exact dezelfde vraag en exact dezelfde ssd's :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om mn nieuwe SSD te testen in windows met crystaldiskmark(voordat ik windows er op ga installeren) moet ik hem formateren zodat windows hem ziet, is dit erg of moet dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40
De Kingston V+100 is voor zijn prijs, een zeer goede SSD, zeker geen miskoop. Real life performance van dat beestje is dik in orde.
Onderhanden zijn er veel mensen hier op GoT die hem hebben aangeschaft en die zijn er allemaal tevreden mee. Ik ben ook een eigenaar ervan, ben er zeer tevreden mee en nee het is voor de verandering geen verkopers praatje :9 .

Zeker als jullie de extra capaciteit willen, dan zou ik jullie direct de Kingston V+100 aanraden.

Bij de upgrade bundle versie van de Kingston V+100 staan nog een paar user reviews, van de stand alone drive is er maar 1, dus hebben jullie wat meer leesvoer.
pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB

[ Voor 45% gewijzigd door Swordlord op 31-08-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keisers
Swordlord schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:31:
De Kingston V+100 is voor zijn prijs, een zeer goede SSD, zeker geen miskoop. Real life performance van dat beestje is dik in orde.
Onderhanden zijn er veel mensen hier op GoT die hem hebben aangeschaft en die zijn er allemaal tevreden mee. Ik ben ook een eigenaar ervan, ben er zeer tevreden mee en nee het is voor de verandering geen verkopers praatje :9 .

Zeker als jullie de extra capaciteit willen, dan zou ik jullie direct de Kingston V+100 aanraden.

Bij de upgrade bundle versie van de Kingston V+100 staan nog een paar user reviews, van de stand alone drive is er maar 1, dus hebben jullie wat meer leesvoer.
pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB
bij welke webshop heb jij hem besteld? Ik ken de webshops niet welke hem aanbieden kan ik ze vertrouwen?

verwachten jullie binnenkort nog een prijsdaling in de ssd schijven?

• RvL

RvL

Je ziet de shopwaardering (de sterren) in de pricewatch er bij staan. Als het een onbetrouwbare toko zou zijn, zou deze niet zo hoog zijn :)

Zelf heb ik 'm bij Afuture besteld, voornamelijk omdat ik daar dagelijks zo goed als langs kom.

[ Voor 26% gewijzigd door RvL op 01-09-2011 08:17 ]

Nu de dekens nog...

Verwijderd

ben erg benieuwd wat het verschil is op SATA300 tussen de M4 en de V+100

Zoek namelijk leuke SSD voor in mijn Edge 11 ben de 5.4K schijf zo zat :(

• RvL

RvL

Lees deze review op Anandtech eens. Hierin wordt de m4 op SATA600 (6Gbps) en SATA300 getest. Ook de resultaten van de V+100 worden getoond.

In de synthetische benchmarks lijkt het verschil vrij groot. Bij de zware reallife testen (Heavy Anandtech Storage Bench) is het verschil ook nog aanwezig, maar bij de Light versie is het verschil te verwaarlozen.

De vraag is echter of je het in de praktijk echt gaat merken. Je keuze kun je ook af laten hangen van het formaat wat je wil. Als je voor een SSD < 100GB gaat, neem dan de V+100 96GB. Deze is prijstechnisch dan het beste. Ga je voor een SSD > 100GB (128GB b.v.), dan is de m4 prijstechnisch de beste keuze.

Nu de dekens nog...

• Swordlord
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:29:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6178

Nog Real life performance vergelijking, daar is de M4 zelfs op Sata-600. Maar moet een goed beeld geven denk ik.

Verder is het inderdaad zoals RvL aangeeft. Het is een keuze van capaciteiten... Hoeveel GB wil je. Want performance gezien, is het niet zo verschillend.

[ Voor 24% gewijzigd door Swordlord op 01-09-2011 10:33 ]

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:05
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:29:

Het fijne van de Edge 11 is dat er normale dikte HDD's/SSD's in kunnen (itt sommige Lenovo modellen waar je beperkt wordt door de 7mm dikte)

Ben zelf erg positief over de Kingston V+100 96GB in de Edge 11... werkt super, booten in 30sec. na knopdruk.
Reactie onder Windows is erg snel, wachttijden zijn verleden tijd.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• Skydream
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik werk op dit moment met een OCZ Agility 3 als boot schijf. Jammer dat deze schijf me zoveel problemen oplevert. Vaak ziet m'n bios de schijf niet meer, wat erg vervelend is. Ik denk niet dat ik deze schijf iemand kan aanraden, maar deze problemen kunnen ook per toeval zijn, dat weet ik niet.

Even in darkest of time, there will always be light.

• keisers
Ik heb de Kingston SSDNow V+100 96gb besteld, kan ik hem gewoon inbouwen en dan windows installeren? wordt de windows op mijn bestaande schijf dan gewist? of komt die in een 'windows.old' map ?

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 06:54
Zijn er nog meer tweakers die bij Salland hun Kingstond 96GB upgradebundle SSD hebben besteld en nu de boodschap hebben dat deze niet meer word geleverd:(?

Ik dacht hem mooi te pakken te hebben voor de prachtprijs van 88 euro. Heb hem de 19-8 besteld.. binnen 1 tot 5 werkdagen geleverd stond er nog zo mooi. Nu 2 weken later helaas pindakaas, ben toch wel een beetje teleurgesteld daar waar ik anders wel goede ervaringen heb met Salland.

• keisers
JcHm schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:59:
Zijn er nog meer tweakers die bij Salland hun Kingstond 96GB upgradebundle SSD hebben besteld en nu de boodschap hebben dat deze niet meer word geleverd:(?

Ik dacht hem mooi te pakken te hebben voor de prachtprijs van 88 euro. Heb hem de 19-8 besteld.. binnen 1 tot 5 werkdagen geleverd stond er nog zo mooi. Nu 2 weken later helaas pindakaas, ben toch wel een beetje teleurgesteld daar waar ik anders wel goede ervaringen heb met Salland.
Ik denk dat Salland er weinig aan kan doen, het is al een tijd een probleem om deze schijf te leveren, erg jammer! Ik heb hem vandaag bij CSC besteld, hopelijk kunnen ze hem wel leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door keisers op 01-09-2011 23:13 ]

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Hier exact hetzelfde, maar ik kan absoluut niet akkoord gaan met de gang van zaken. Vanmiddag om 14:50 uur kreeg ik nog antwoord op mijn 2e mail waarin het volgende stond:
Het door u bestelde product wordt momenteel verwacht op 2-9-11 bij ons geleverd te worden.
Mochten wij meer informatie met betrekking tot de levering dan zullen wij u hier z.s.m. over informeren.
Feit is echter dat ze WEL kunnen leveren. Als alternatief bieden ze de Kingston SSDNow V+100 96 GB aan voor EUR106 |:( |:( |:( Ik zou zeggen: bracket en kabeltjes erbij en leveren die hap! Dat ga ik ze morgen ook vertellen: bestelling geplaatst, betaald dus koopovereenkomst gesloten: ze moeten gewoon leveren als ze daar toe in staat zijn. Anders spijker ik ze juridisch wel ff bij 8)

This title is for sale, please send me a PM

Verwijderd

Een mail is geen koopovereenkomst.

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 06:54
Kingston heeft ze zelf iig ook nog op voorraad zie ik op hun eigen webshop;).
Dat is inderdaad een alternatief waar ik ook aan denk. Maar hoe lang kunnen we dan weer wachten?
Geduldig is niet mijn sterkste eigenschap. Wil je morgen de reactie van Salland posten? Ik wil er zelf ook zsm achteraan, maar denk niet dat me dat morgen al gaat lukken.

Gr.

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:24
Ik heb de SSDNow V+100 96 GB upgrade bundel maandag besteld en vandaag stond NLPost al aan de deur, helaas was ik niet thuis. 4allshop in dit geval. Prijzen zijn wel wat gestegen halverwege deze week van de upgrade bundel (+3,5 euro).

Weet iemand of het aan te raden is om bijvoorbeeld naast deze SSD ook een 10k rpm raptor schijf te draaien voor programma's te installeeren e.d.?

[edit] bij de shop waar ik hem heb besteld is hij 12 euro gestegen tov afgelopen maandag.

[ Voor 11% gewijzigd door Falcon Heavy op 01-09-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Voor de mensen die de Kingston-SSD bij Salland hebben besteld. Ik zou voet bij stuk houden en me niet laten afschepen met een 'niet leverbaar'-verhaal. Juridisch gezien is Salland niet te dwingen om te leveren geloof ik, maar ethisch gezien in mijn beleving wel.

Met bijv. de 4Allshop heb ik ook eens zoiets gehad, product goedkoop besteld en een dag later was het 20 euro duurder. Werd niet moeilijk over gedaan en is natuurlijk ook het risico van het vak. Andersom gebeurt natuurlijk ook en als klant loop je ook het risico dat iets de volgende dag euro's goedkoper geworden is.

Mocht Salland echt niet anders willen, dan kan mogelijk de aankondiging van een minder positieve shopreview ze nog van gedachten laten veranderen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Dat zeg ik ook niet. Ik heb een orderbevestiging en ik heb betaald --> koopovereenkomst.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Is de ssd M4 128 Gb al ergens met de nieuwste firmware te bestellen? Ik denk dat het behoorlijk moeilijk is om de nieuwe firmware er zelf op te zetten. Wie kan mij e.e.a. toelichten? ben zelf niet zo handig met pc's...

[ Voor 9% gewijzigd door Jan2002 op 02-09-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:54

f.h

Jan2002 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:34:
Is de ssd M4 128 Gb al ergens met de nieuwste firmware te bestellen? Ik denk dat het behoorlijk moeilijk is om de nieuwe firmware er zelf op te zetten. Wie kan mij e.e.a. toelichten? ben zelf niet zo handig met pc's...
Even Googlen naar Crucial M4 firmware update brengt je naar deze pagina:
http://www.crucial.com/support/firmware.aspx

Met bijbehorende guide om de firmware te updaten, denk dat het niet lastig is voor een tweaker ;)

EDIT: Zeker als het een nieuwe schijf betreft, hoef je ook niet op data protectie te letten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door f.h op 02-09-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 19:48
Hallo, ik sta op het punt een nieuw systeem te kopen en ga mijn (op de kop af) vier jaar oude systeem overdoen aan familie. De belangrijkste specs van dat systeem zijn:
  • GigaByte GA-P35-DS3P
  • Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775
  • 2x Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667MHz
  • MSI RX2600XT-T2D256EZ,256MB, DDR3, PCI Express x16
  • 2x Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATAII
Ik wil dit systeem wat verbeteren/versnellen en denk daarbij aan het plaatsen van een SSD van maximaal € 100.

Ik ben enigzins een leek en heb daarom de volgende vragen:
  1. Denken jullie dat dit een goede investering is of is het systeem daar te oud voor en zijn er andere bottlenecks?
  2. Ik twijfel tussen de Kingston SSDNow V+100 96GB en de Crucial m4 64GB. De eerste heeft uiteraard als voordeel dat ie groter is en de tweede is iets goedkoper. Op de PC komt naast Windows 7 niet veel software te staan, dus ik denk dat 64 GB voldoende is voor de bootdisk. Wat is de beste keuze? Is de Crucial sneller met de nieuwste firmware?
  3. Is SATA backwards compatible? Kan ik een SATA-600 SSD op een SATA-300 connector aansluiten? Zo niet, dan wordt het sowieso de Kingston. :)
  4. Ik neem aan dat ik een losse 3.5" > 2.5" bracket bij moet bestellen?
  5. Heb ik nog eens nieuwe kabel nodig? Of passen de met het moederbord meegeleverde kabels gewoon?
Bij voorbaat dank voor jullie advies!

(Hopelijk is dit niet teveel off-topic.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
f.h schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:15:
[...]

Even Googlen naar Crucial M4 firmware update brengt je naar deze pagina:
http://www.crucial.com/support/firmware.aspx

Met bijbehorende guide om de firmware te updaten, denk dat het niet lastig is voor een tweaker ;)

EDIT: Zeker als het een nieuwe schijf betreft, hoef je ook niet op data protectie te letten ;)
Die pagina heb ik ook gezien. Maar hoe weet ik nu welke versie van de firmware ik moet downloaden? Dezelfde typenummers hebben twee soorten downloads.

groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Laatst online: 17:54

f.h

Jan2002 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:33:
[...]

Die pagina heb ik ook gezien. Maar hoe weet ik nu welke versie van de firmware ik moet downloaden? Dezelfde typenummers hebben twee soorten downloads.

groeten,
Er staat toch duidelijk versie 0002 en versie 0009 (die laatste moet je dus hebben, staat al meerdere malen hier en op de frontpage genoemd)?

[ Voor 8% gewijzigd door f.h op 02-09-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:01
en dan de versie kiezen die bij jouw grootte van SSD hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57

Levertijden op hun site kloppen bijna nooit is mijn ervaring, enkel als ze het op voorraad hebben kun je er vanuit gaan.

Iemand trouwens ervaring met pci-e SSDs? ik hebmijn oog laten vallen op http://www.ocztechnology....ve-3-pci-express-ssd.html

qua specs een stuk sneller (en duurder) dan de m4,vraag is, ga je dit merken?

kan op anandtech nog geen goede vergelijking vinden, deze komt het dichste bij:
http://www.anandtech.com/bench/Product/397?vs=355

qua grafieken dus een grof verschil :D vraag is of je daar ook maar iets van merkt met booten, games en dat soort dingen, op mijn boerenfluitjes verstand lijkt me van niet maar toch :)

[ Voor 15% gewijzigd door Boefmans op 02-09-2011 14:35 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
mindgarp schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:22:
Hallo, ik sta op het punt een nieuw systeem te kopen en ga mijn (op de kop af) vier jaar oude systeem overdoen aan familie. De belangrijkste specs van dat systeem zijn:
  • GigaByte GA-P35-DS3P
  • Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775
  • 2x Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667MHz
  • MSI RX2600XT-T2D256EZ,256MB, DDR3, PCI Express x16
  • 2x Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATAII
Ik wil dit systeem wat verbeteren/versnellen en denk daarbij aan het plaatsen van een SSD van maximaal € 100.

Ik ben enigzins een leek en heb daarom de volgende vragen:
  1. Denken jullie dat dit een goede investering is of is het systeem daar te oud voor en zijn er andere bottlenecks?
  2. Ik twijfel tussen de Kingston SSDNow V+100 96GB en de Crucial m4 64GB. De eerste heeft uiteraard als voordeel dat ie groter is en de tweede is iets goedkoper. Op de PC komt naast Windows 7 niet veel software te staan, dus ik denk dat 64 GB voldoende is voor de bootdisk. Wat is de beste keuze? Is de Crucial sneller met de nieuwste firmware?
  3. Is SATA backwards compatible? Kan ik een SATA-600 SSD op een SATA-300 connector aansluiten? Zo niet, dan wordt het sowieso de Kingston. :)
  4. Ik neem aan dat ik een losse 3.5" > 2.5" bracket bij moet bestellen?
  5. Heb ik nog eens nieuwe kabel nodig? Of passen de met het moederbord meegeleverde kabels gewoon?
Bij voorbaat dank voor jullie advies!

(Hopelijk is dit niet teveel off-topic.)
1. ga je zeker merken, daarnaast kun je hem later altijd over zetten op een andere pc :D
2. neem de crucial m4, 64 gb en als je het kan betalen de 128 gb (die is wat sneller).
3. voor zover ik weet (90%) backwards compatible, en met het oog op een nieuw systeem altijd beter om sata600 te doen.
4. Is mogelijk, je kunt hem ook gewoon in je kast leggen of met een dubbelzijdige sticker plakken (weegt niks, ik dacht eerst dat ik een leeg doosje meekreeg).
5. voor sata 300 past de gewone kabel. voor sata600 heb je voor zover ik weet een aparte kabel nodig, maar die worden dan weer bij het nog aan te schaffen mobo geleverd :D

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Boefmans schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:38:
[...]

1. ga je zeker merken, daarnaast kun je hem later altijd over zetten op een andere pc :D
2. neem de crucial m4, 64 gb en als je het kan betalen de 128 gb (die is wat sneller).
3. voor zover ik weet (90%) backwards compatible, en met het oog op een nieuw systeem altijd beter om sata600 te doen.
4. Is mogelijk, je kunt hem ook gewoon in je kast leggen of met een dubbelzijdige sticker plakken (weegt niks, ik dacht eerst dat ik een leeg doosje meekreeg).
5. voor sata 300 past de gewone kabel. voor sata600 heb je voor zover ik weet een aparte kabel nodig, maar die worden dan weer bij het nog aan te schaffen mobo geleverd :D
Graag bemoei ik me even met jou uitspraken.

Punt 2:
In de range van 64 - 128 GB, is de kingston V+100 een absolute aanrader, niet alleen vanwege de extra capaciteit, maar ook door de opzicht goede snelheden.
Deze drive zet goede schrijf snelheden neer, ondanks zijn kleine capaciteit.
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6178
In die test is dan wel een Crucial M4 128GB @ sata-600 met de oude firmware, maar deze is sneller dan een 64 GB. Zie zelf het minimale verschil.

Maar eigenlijk is het een keuze voor Mindgarp, hoeveel capaciteit, 64 GB of 96 GB.
Want real life prestaties gezien, verschillen de drives zich niet veel, op sata-300 is dit verschil nog minder.

Punt5:
Sata kabel is een sata kabel, er zijn geen verschillen tussen "speciale" sata-600 kabels en sata-300 kabels.

disclaimer: er zijn zeer brakke sata kabels die geen sata-600 trekken, maar dit is zeldzaam, dus over het algemeen werkt elke normale sata kabel

[ Voor 25% gewijzigd door Swordlord op 02-09-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
-oke, dank je over de update over de sata kabels! bij mijn mobo werden aparte 600 en 300 kabels geleverd, vandaar mijn aanname (en kan me niet voorstellen dat rog 'brakke' kabels levert).
-mbt tot m4 vs kingston: ik ging ervan uit dat hij de ssd overzet in de nieuwe build, zodra die komt. Vandaar dat advies, dan heeft die uiteraard wel iets aan de sata600.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
De kleinere capaciteit SSD's worden al snel gelimiteerd door hun "tekort" aan flash chips.
In lees snelheid is dit meestal geen probleem. Maar bij de write snelheden, is de M4 64GB gelimiteerd op 100 MB/s, dit is iets langzamer dan de Kingston V+100

Daarbij verschillen drives zich nog maar amper in real world performance en is het net zoals RAM geheugen, voornamelijk verschil alleen nog in benchmarks.

Want hoe dan ook, het wordt allemaal als snel ervaren. 1 seconden verschil tussen laden zal niemand gaan merken.

Quote vanuit de best buy guide:
De Kingston SSDNow V+100 96GB heeft de Crucial m4 64GB uit de BBG weten te verdringen. Niet omdat de prestaties zoveel beter zijn, integendeel: de prestaties van deze ssd liggen iets lager dan die van de Crucial M4, maar de prijs-per-gigabyteverhouding is zo goed dat deze ssd niet genegeerd kan worden. Voor normaal gebruik zal het prestatieverschil bovendien slechts minimaal zijn.

De Kingston beschikt over een sata-300-aansluiting en heeft een maximale leessnelheid van 230MBps, terwijl de schrijfsnelheid kan oplopen tot 180MBps.
Maar ben je helemaal gek op snelheid en wil je gewoon het snelste, dan zou je de Crucial M4 kunnen nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Swordlord op 02-09-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
swordlord weet je dan eventueel antwoord op deze vraag:

Iemand trouwens ervaring met pci-e SSDs? ik hebmijn oog laten vallen op http://www.ocztechnology....ve-3-pci-express-ssd.html

qua specs een stuk sneller (en duurder) dan de m4,vraag is, ga je dit merken?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
OCZ Revodrive PCI-e SSD ervaringen !
Daar zou je eens kunnen kijken.

Maar naar mijn mening is de Revodrive meer een gadget. De hoge prijs, wordt niet gerechtvaardigd door de snelheid.
Dus misschien heb je aan mij een slechte advies gever dan.

Damage is een eigenaar van de Revodrive 3: Moet je maar even snel zoek functie gebruiken in Deel 8 van het grote SSD topic of de pagina's doorbladeren, ergens in de laatste 10 is het te vinden.
Daar staan benchmarks.
Het grote SSD topic ~ Deel 8

[ Voor 26% gewijzigd door Swordlord op 02-09-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 19:48
@ Boefmans en Swordlord:

Dank voor jullie feedback! Gezien het kleine prijsverschil (€ 12-15) en de grotere capaciteit (geeft toch wat meer speling) wordt het de Kingston SSDNow V+100 96GB. SATA 300 is prima, want ik verwacht dat deze PC nog 3-4 jaar mee gaat en tegen die tijd beschouw ik hem als afgeschreven. De 'SSD wereld' zal er dan heel anders uitzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigabit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:26
• Wat voor systeem heb je nu?
Wordt onderstaande configuratie (nog verbeteringen binnen zelfde butget?)

• Welk OS gebruik je?
Windows 7 Home Premium 64bit

• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Office dingen, internet.

Wil niet meer uitgeven dan nodig; als een 64 GB disk genoeg is hoef ik niet een grotere.
Er wordt nu met win-XP totaal maar 21GB gebruikt.

Wil de SSD gebruiken als bootdisk en ook als opslag zolang het kan. Koop 'm natuurlijk voor de snelheid maar betrouwbaarheid is belangrijker dan die 2% extra snelheid.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VE228T€ 114,80€ 114,80
1Cooler Master Elite 310€ 27,95€ 27,95
1Logitech Cordless Desktop MK250€ 21,36€ 21,36
1Intel Core i3 2100€ 90,59€ 90,59
1Huntkey Jumper 350€ 32,80€ 32,80
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 43,80€ 43,80
1Asus P8H61-M LE/USB3 (B3)€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,25

[ Voor 196% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 21:40 ]

LG-HM071MR-U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnen enkele dagen een nieuwe PC bestellen met de volgende specificties:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 16,62€ 16,62
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 243,-€ 243,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 57,65€ 57,65
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 79,46€ 79,46
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 42,49€ 42,49
1Gigabyte GV-N550OC-1GI€ 107,-€ 107,-
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 131,50€ 131,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 817,12

Het systeem zou draaien op Windows 7 Ultimate (64 bit) en vooral gebruikt worden voor Office, Adobe programma's, AutoCAD, browsen en eventueel wat te gamen.

Nu vraag ik me af of ik met een SSD-kaart van 60GB genoeg schijfruimte zou hebben als ik er windows en software of zet? (alle media zoals foto's, muziek etc komen op de HDD). Ik heb in de lijst al een SSD kaart toegevoegd die ik op het oog had. Het heeft een hoge lees- en schrijfsnelheid (ong 500 MB/s), SATA-600, goede reviews en goede prijs (€1.3/GB). Lijkt het jullie een goed idee om deze in m'n PC te steken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een pricewatch: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB op het oog. Ik moet je helaas teleurstellen: don't do it. Alle SSD's met een sandforce controller zijn extreem onbetrouwbaar. Ze hebben zelf al toegegeven dat de RMA rate minimaal 10% is..

Een intel, marvel, of kingston V+100 is prima. Gezien je budget automatisch pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB of pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB.

Let erop dat je bij die laatste geen SATA kabel krijgt. Daar heb je pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB voor nodig.

En dat geld ook voor de persoon nog een post terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo-nrd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2024
Hoe zit het met raid 0 en trim?

Ik wil 2x m4 in raid 0 zetten, heb ik nou wel of geen trim meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows, geen trim. linix, mogelijk trim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Darkstone! Zonder de info had ik een slechte koop gedaan :p Het zal dan de Crucial m4 64GB worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo-nrd
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:23:
Windows, geen trim. linix, mogelijk trim.
Mm oke dus in dit geval is het beter om een 1x 128 GB M4 te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Zoveel profijt heb je sowieso niet van een 2e SSD tenzij je of veel sequentioneel leest, of een que depth boven de 8 tegenkomt.

Een SSD is in principe een RAID0 config van 8 USB-sticks. Als je daar nog 8 USB sticks aan toevoegt... Heeft niet heel veel zin. De software kan daar niet fatsoenlijk mee omgaan. Dat geld ook voor harde schijven: het heeft alleen voordeel voor sequentioneel lezen of schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo-nrd
Oke thxz,

Dan word het een 128GB M4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 13:40
• Wat voor systeem heb je nu?
ASUS K52JU (I3-380M , 4gb DDR3, HD 6370, 320 gb trage hdd)
• Welk OS gebruik je?
win7 64 bit
Internetten, office dingen, soms games (cod4 etc.), AutoCAD & Inventor voor school
+- 150 euro

Hallo mensen,

Ik ben ook aan het kijken voor een SSD in mijn laptop. Het is een K52JU (pricewatch: Asus K52JU-SX006V) . Ik zit te twijfelen tussen de OCZ Vertex 2 120 gb, Vertex 3 120 gb en Crucial M4 128 gb.

Ik dacht dat de Vertex 3 en de m4 misschien een beetje overkill is, aangezien een K52 laptop volgens mij geen SATA-600 aansluiting heeft. Alleen is de Vertex 2 weer wat 'ouder'. Wat raden jullie aan?

mvg Gertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Absoluut de m4. Zoals slechts 7 posts boven je al door Darkstone wordt aangegeven zijn de beide Vertexen nogal onbetrouwbaar. OCZ geeft zelf al aan dat ze 10% van de Vertexen terugkrijgen.

Natuurlijk zijn er ook verhalen waarbij het wel goed gaat en de Vertex 2/3 gewoon goed werkt, maar persoonlijk zou ik het risico niet nemen.

Het verschil tussen SATA-300 en SATA-600 zul je in benchmarks wel merken. Of je het in de werkelijkheid ook merkt betwijfel ik. Het verschil tussen je HDD en een willekeurige courante SSD is al dermate groot dat je nóg iets sneller haast niet merkt :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
En is een Corsair Force 3 120gb een optie ipv de Crucial m4? Deze is toch 20 euro goedkoper en volgens de specificaties net zo snel, als lees ik hier en daar op een forum dat ze wel een wat hogere uitval-rate hebben ten opzichte van andere merken.

**EDIT: de corsair Force 3 heeft een sandforce controller en is iets minder snel dan de m4.

[ Voor 16% gewijzigd door banus19 op 06-09-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:32
Corsair force 3 is gebaseerd op de sandforce controller, dus het advies voor de vertex en agility serie geldt daar ook voor: doe het niet. Het is goedkoop, maar veel minder betrouwbaar. De M4 of Intel 320 reeks zijn nog steeds de beste kopen van het moment imo.

Ook voor mensen met Sata-300: de sequentie snelheden die je haalt zullen sowieso maximaal zijn (bottleneck bij sata interface en niet bij de controller/geheugen), de random snelheden zijn niet gebottlenecked en die zijn bij de nieuwere generatie controllers toch ook weer beter dan de oude generatie.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Ik heb dit topic een tijdje gevolgd, en op basis daarvan vanavond een Kingston V+100 96GB besteld.
Bedankt voor alle tips die hier geplaatst zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
Ik heb zojuist een Crucial M4 128 gb gekocht voor in mijn Asus K52JU laptop. Zijn er nog wat handige tips voor als ik windows 7 ga installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:24
Er is bv deze guide:

http://www.ocztechnologyf...ese-tweaks-are-NOT-needed.

en let in je bios erop dat je SSD als boot disk staat. Ik heb een 45 minuten verloren omdat dit op een andere disk stond..... win7 kon niet geinstalleerd worden op de SSD omdat deze niet in de bios op bootdisk stond

[ Voor 35% gewijzigd door Falcon Heavy op 07-09-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Hier mijn prestaties van mijn Crusial M4 128GB op Sata300, de Sata600 komt nog.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/5/153294.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/5/153298.png

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/5/153301.png

Denk dat het wel goed zit, met de schijf, moet nu alleen mijn MSI moederboard nog binnen krijgen met Sata600 zal het wel wat in de hoogte gaan denk ik :) :*) 8)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Eindelijk ook maar eens overgestapt op een SSD. Wat een heerlijk verschil, al is het nog wel even kijken hoe het gaat vollopen (vooral die common files maak ik me zorgen over, en sommige programma's zijn erg hardnekkig met toch dingen op C: zetten).

Mijn resultaat met een z68 moederbord (Gigabyte Z68 UD3H)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9898132/m4.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Cyleo op 07-09-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
Ik heb bij de aankoop van mijn laptop (asus k52ju) geen dvd met daarop de Windows 7 Home Premium 64 bit versie gekregen.

Is het mogelijk om deze iso te downloaden:
64-bit Windows 7 Home Premium x64 ISO
Digital River: http://msft-dnl.<blabla> ub/X15-65733/X15-65733.iso

En dan gewoon mijn key in te vullen en het nederlandse taal-pakket te downloaden?

alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door banus19 op 07-09-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
Waarom vraag je die vraag hier als ik vragen mag?

Als antwoord op je vraag: Waarschijnlijk wel ja. Maar probeer het maar zou ik zeggen. Oh en die link is niet zo handig he. Begint iedereen gelijk met downloaden terwijl niemand de hele iso gaat downloaden alleen maar om te kunnen zeggen, ja het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

banus19 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:42:
Ik heb bij de aankoop van mijn laptop (asus k52ju) geen dvd met daarop de Windows 7 Home Premium 64 bit versie gekregen.

Digital River: http://msft-dnl.digitalri...b/X15-65733/X15-65733.iso

En dan gewoon mijn key in te vullen en het nederlandse taal-pakket te downloaden?

alvast bedankt
Volgens mij moet dat geen probleen zijn. Windows kan gaan zeuren bij de activatie, maar als je het dan nog eens probeert dan doet hij het gewoon. Tenminste dat heb ik laatst vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Cyleo schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:37:
Eindelijk ook maar eens overgestapt op een SSD. Wat een heerlijk verschil, al is het nog wel even kijken hoe het gaat vollopen (vooral die common files maak ik me zorgen over, en sommige programma's zijn erg hardnekkig met toch dingen op C: zetten).

Mijn resultaat met een z68 moederbord (Gigabyte Z68 UD3H)
[afbeelding]
Die 4k Reads die zijn wel wat laag vindt ik voor de Crusial M4 128GB, heb ik ook, wat voor 4K Reads heeft bv de Intel 510 op 4K

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
MiskentTalent schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:10:
[...]

Die 4k Reads die zijn wel wat laag vindt ik voor de Crusial M4 128GB, heb ik ook, wat voor 4K Reads heeft bv de Intel 510 op 4K
Het is een M4 64 GB,
Daarbij... 28 MB/s traag?? yeah right...

@Cyleo, jouw drive functioneert 100% goed gewoon, mooie speeds!

[ Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 07-09-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

banus19 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:42:

Digital River: http://msft-dnl.<blabla> ub/X15-65733/X15-65733.iso

alvast bedankt
Home Premium werkt niet met taalpakketten, je zult dus meteen de Nederlandse versie moeten downloaden. Dat kan bijvoorbeeld vanaf hier (officiele MS download met SP1). Dit is dan wel de Professional x64 versie, maar als je het bestand ei.cfg verwijderd, bijvoorbeeld via deze tool, kun je kiezen welke versie je wilt installeren (in jou geval dus de Home Premium x64).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
MegaTronics schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:48:
[...]

Home Premium werkt niet met taalpakketten, je zult dus meteen de Nederlandse versie moeten downloaden. Dat kan bijvoorbeeld vanaf hier (officiele MS download met SP1). Dit is dan wel de Professional x64 versie, maar als je het bestand ei.cfg verwijderd, bijvoorbeeld via deze tool, kun je kiezen welke versie je wilt installeren (in jou geval dus de Home Premium x64).
Hulde voor jouw wijsheid, ik ga het gelijk proberen.

Heel erg super bedankt iig! Ik hoop dat veel laptop gebruikers zoals ik deze informatie ook kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Dames en Heren,

dit is het BBG aanschaf topic. Je ervaringen met het installeren, de prestaties van je eigen SSD en de ovulatiecyclus van je vriendin zijn voor dit topic niet interessant. Hier adviseren we alleen onze mede-tweakers over de aan te schaffen SSD.

Carry on.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 07-09-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:38
Weet iemand welke invloed een ssd op je accu heeft? Ja positief, maar merk je dit dat je langer kan doen met je accu? Dus hoeveel verbruikt een ssd en een hardeschijf? Het is uiteraard niet alleen voor de eventuele langere accu duur, maar ik vond het wel interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Accuduur met SSD of met HDD lijkt me modderen achter de komma.

Als we er even vanuitgaan dat 95% van de tijd disk/ssd niets te doen heeft, dan verbruikt de ssd natuurlijk minder namelijk 0.05 watt ofzo. Een HDD zal idle 0.7 watt verbruiken. Veel meer, maar relatief gezien aan totaalverbruik laptop is het niet veel.

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:38
Oké bedankt ;) Dan doen we het toch maar voor de:

- snelheid
- temperaturen
- het geluid

• D422
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:02
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 400R€ 88,50€ 88,50
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,-€ 171,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9€ 60,55€ 60,55
1MSI N560GTX-Ti Hawk€ 215,35€ 215,35
1Gigabyte GA-Z68XP-UD3€ 129,60€ 129,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 686,95

Ik zoek een SSD voor dit systeem. Ik zal de SSD gebruiken om Windows 7 64bit te installeren. De computer wordt voornamelijk gebruikt om te gamen. Computer is verder uitgerust met een FSB Blue Storm II 500w voeding, mocht dat van toepassing zijn.

Ik wil er ongeveer €150 aan uitgeven, dat mag eventueel naar boven uitlopen. Heb ik verder nog iets nodig bij het aanschaffen van een SSD, of kan ik die gewoon met een goede SATA data/stroom kabel aansluiten zoals gewone HDD's?

Bij voorbaat dank.

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Ik heb sinds gister een Crusical M4 128 en gigabyte Ga-990FX-UD3.
Heb er gelijk de 009 firmware erop gezet, bios van moederbord naar F4 geflashed en geinstalleerd.
Tweaklijst voor SSD's doorgelopen en crystalmark gedraaid.
Onderstaand zijn mijn (in mijn mening niet verkeerde) resultaten.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/5/155188.jpg

Tot nu toe voelt alles heerlijk snel aan en mij lijkt de Crucial M4 128 dan ook wel echt een goede aanschaf.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
zit erg te twijfelen over welke SSD het beste voor me is..

Ik zoek er eentje voor mijn 14" PB NX69 laptop, het liefste 256-320GB. Ik gebruik windows 7 prof. Eigenlijk ben ik op zoek naar de beste mix tussen energiezuinigheid (accuduur boeit me niet, maar ik wil graag dat de laptop zo koel mogelijk blijft) en prestaties. Moet natuurlijk ook betrouwbaar zijn!

Ik twijfel tussen een Crucial M4 256GB of de oude C300 256GB..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• catfish
  • Laatst online: 11-08 17:20
WVL_KsZeN schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:36:
Ik twijfel tussen een Crucial M4 256GB of de oude C300 256GB..
Alle ssd's blijven vrij koel bij mijn weten.
Over de M4 heb ik nog geen/weinig slechte dingen gelezen en hij is sneller dan de C300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Wat versta je onder sneller? De c300 is nog altijd koning in de 4k reads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

De pricewatch: OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 120GB is inmiddels onder de 1€/GB gedoken ! Is deze SSD wat of kun je deze beter vermijden ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Tomba schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:16:
De pricewatch: OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 120GB is inmiddels onder de 1€/GB gedoken ! Is deze SSD wat of kun je deze beter vermijden ?
Onbetrouwbare controller (Indilinx Barefoot) volgens het onderzoek van Darkstone, dus ik zou het niet doen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
sjaak88 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:03:
Maar welke is nu de betere keus? de c300 heeft nog oudere flashcellen, die theoretisch meer writes aan zouden kunnen, de m4 is wat zuiniger en in sommige gevallen sneller..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:27:
[...]

Maar welke is nu de betere keus? de c300 heeft nog oudere flashcellen, die theoretisch meer writes aan zouden kunnen, de m4 is wat zuiniger en in sommige gevallen sneller..
Die writes zou ik me geen zorgen om maken, zijn al genoeg berekeningen om aan te tonen dat ze bij normaal gebruik echt 10+ jaar mee zouden gaan. En in veel real life benchmarks is de m4 sneller, dus daar zou ik voor gaan ;)

• catfish
  • Laatst online: 11-08 17:20
sjaak88 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:03:
4k reads zijn uiteindelijk ook maar theoretisch

in de meeste benchmarks die ik gezien heb bij launch was de M4 iets sneller dan de C300, ondertussen is de M4 sneller geworden dankzij een firmware update
dan kan het verschil alleen maar groter zijn geworden

de vraag is natuurlijk of het allemaal wel zo belangrijk is, de meeste mensen zullen het verschil namelijk nooit merken

• sprites
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:20
Ik ben van plan een Crucial m4, 128gb SSD te gaan kopen, echter heb ik Sata 2.0 (3Gbit). Met oog op de toekomst zal ik later natuurlijk wel een moederbord kopen met sata 3, maar dit zal nog wel een jaar duren schat ik.

Kortom: Heeft het zin om een SSD te kopen (de m4 crucial) icm sata 2.0?

Verwijderd

Ja, het feit dat hij SATA3 is doet er niet toe, aangezien hij zelfs op een SATA2 aansluiting sneller is dan -bijvoorbeeld- De duurdere intel 320. Sowieso heb je weinig te kiezen als je geen sandforce wit (en dat is ook zo).
MegaTronics schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:17:
[...]

Onbetrouwbare controller (Indilinx Barefoot) volgens het onderzoek van Darkstone, dus ik zou het niet doen. :p
Ja, en nee. De vertex plus bevat een gereviseerde controller, maar ik heb er persoonlijk een hard hoofd in dat die betrouwbaar is... Dat terzijde, hij is niet heel erg snel, ik gok trager dan de V+100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
Zojuist een bestelling geplaatst voor de Crucial m4 128gb + bracket. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met de kingston hyper x ssd ?
http://www.kingston.com/ukroot/ssd/hyperx.asp lijkt mij wel leuke ssd maar wou dat ik gebruikers info had want veel reviews zijn er nog niet van. en op het grote ssd topic reageerd niemand op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat die vraag daar niet hoort?

De hyperX is een rebrand van de sandforce 2000 serie. Alles wat opgaat voor de vertex 3 en agility 3 gaat ook op voor de kingston hyperX, kortom, niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprites
Wanneer ik de Crucial m4 ontvang, wil ik de firmware upgraden naar 009. Moet ik hiervoor eerst windows erop installeren, en naderhand de firmware updaten, of doe je dit voordat je gaat installeren?

Kortom: Ben je je data kwijt wanneer je de update uitvoerd?

Edit: En hoe weet ik uberhaupt in welke firmware mijn SSD verkeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door sprites op 11-09-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Slimmer is om van te voren updaten. Je data zou veilig moeten zijn, maar je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
normaal ben je je data niet kwijt, maar als je toch een schone instal moet doen kan je net zo goed eerst updaten.
de firmwareversie staat op de sticker van de SSD er zijn ook programmas die het kunnen zien.

[ Voor 29% gewijzigd door Goofy1978 op 11-09-2011 16:45 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.