Ik zou haast zeggen dat je blij bent dat de 'god-almachtige' M4 van zijn troon is gestoten?
Het feit dat die crucial zou dichtslibben mits 100% gevuld is imo iets dat totaal te wijten is aan het gebruik van een outdated OS. De laatste OS X heeft nu ook native TRIM en Windows 7 is het alternatief, van Linux weet ik het zo niet, maar gezien het hoge 'tech-niveau' zullen er ook wel TRIM-oplossingen zijn voor Ubuntu e.d.
Ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan logisch dat je je een 'fatsoenlijk' 'hedendaags' OS aanschaft als je een SSD in je systeem wilt steken, voor de enkele uitzonderingen heb je dan de Kingston met zijn agressieve GC.
Dat is hetzelfde als klagen dat je GTX590 gebottlenecked wordt door je AMD 3500+ S939...
Anyways: ik begin steeds meer en meer een beetje een afkeer te krijgen van OCZ.
Gaande van het ontransparante PR-beleid (laten we de NAND's downsizen, zonder dat te vertellen!

) tot het ontkennen van structurele problemen in hun producten. Als ze zo doorgaan zullen ze het niet lang uithouden in hun -enige- business, de SSD's.
Ik krijg bij die OCZ schijven altijd een soort 'tuner' gevoel. 'T zijn SSD's die allemaal hoge benchmark waardes halen om op de doos te printen, maar in werkelijkheid allemaal kinderziektes vertonen en de helft van de tijd maar de helft van hun opgegeven waardes halen (Sandforce compression, heuj).
Daar komt dan natuurlijk hun belachelijk hoge failure-rate nog eens bovenop. Ik lees op sommige plaatsen verhalen van Vertex 2's die 4,5,6 keer ge RMA'd worden, om uiteindelijk maar gewoon iets anders aan te schaffen. Dat kun je toch gewoon niet maken ? Juist nu SSD's nog zo'n "nieuwe" techniek zijn, zou je het vertrouwen van de consument zo min mogelijk moeten schaden, want die hebben nu zoiets van: "dan geef ik 100€/200€ uit voor zo'n schijfje en dan sterft het ding telkens opnieuw". Ik zou gewoon graag zo snel mogelijk de hele wereld vol SSD's zien, maar dat gaat niet gebeuren als fabrikanten zoals OCZ gewoon over hun klantenbestand heen zeiken.
Dan geef mij maar zo'n Crucial (ik heb er al 1

), die gewoon zonder onzin zo goed als altijd ongeveer gelijke waardes behaalt. Hij haalt dan geen übersnelheden, maar zit net een trapje eronder, ook al meer dan dat je ooit zult benutten.
*pfiew* nerdrage /out
[
Voor 44% gewijzigd door
Qurius op 25-07-2011 10:03
]