Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Maar kan ik dan wel 20 Gb reseveren voor SRT?
Zou dat werken die 20GB voor cache houden voor je gewone HD, dus die partitie van 20GB voor je gewone HD??MiliaanR schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:06:
Ik heb de M4 Crucial 128 GB gekocht met Z68 mobo, en ik moet eerst een windows vista installeren (upgrade van slim.nl naar w7 64 bits) als ik dat heb gedaan kan ik dan ook 20 GB particioneren voor SRT en dan als ik win 7 installeer op de overige 110 Gb mijn os enco zetten?
ja mooie oplossing zo had ik ook nog niet aangedacht, maar ja werkt het he

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
[ Voor 97% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-07-2011 18:34 ]
Nu is het zo dat ik 250 euro te besteden bij www.redcoon.nl en ik zat te denken aan een SSD.
De prijs van deze ligt dicht bij die 250 euro en heeft voorzover ik er iets van begrijp een hoge snelheid.
Mijn vraag is of deze past in mijn huidige pc, en over een maand of twee mee te nemen is naar een nieuw systeem. Of dat een andere keuze (wel bij redcoon) beter is qua prestaties.
Specs van mijn huidige pc:
Windows 7 (32-bit)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66 Ghz
Moederbord: ASUS P5K
RAM 2GB
NVIDIA GeForce 8600 GTS
Bij voorbaat dank!
De betrouwbaarheid is minder, maarja je krijgt wel 3 jaar garantie. Ik zou wel zeggen: maak goede backups
Die 2Gb die je nu hebt kan ook een bottleneck worden. Meer als 4 heeft overigens geen zin op een 32 bit's systeem.
Same here ik ga hem terugsturen (wet van retour) en haal een intel 510 series..daar heb ik nog geen echte problemen mee gezien.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:56:
2de BSOD van de avond, vermoedelijk heeft de OCZ Agility 3 120Gb het al na één week begeven
Je ziet dat je programma's freezen, je muziek speelt nog een paar minuten verder en dan hoppa, blue screen met vermelding 0x000000F4 en gestotter. Rebooten lukt van de 1ste maal niet.
Moet de SSD in RMA denken jullie of valt dit te fixen? Alvast bedankt
Bespaar jezelf een hoop geld en neem de crucial m4, sinds firmware 2 draait die probleemloos.djerror schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:13:
[...]
Same here ik ga hem terugsturen (wet van retour) en haal een intel 510 series..daar heb ik nog geen echte problemen mee gezien.
Heb net de een paar onderdelen ontvangen zach er verder goed uit maar bij de hdd zat geen doos enn ook geen kabels enco..
De mijne zat ook gewoon in een plastic doosje met alleen een paar schroefjes erbij. Naar mijn weten is dit ook (bijna) altijd zo.MiliaanR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:25:
Krijg je de Spinpoint F3 altijd zonder doos erbij?
Heb net de een paar onderdelen ontvangen zach er verder goed uit maar bij de hdd zat geen doos enn ook geen kabels enco..
Zit bij mijn moederbord die sta kabeltjes?
[ Voor 20% gewijzigd door MiliaanR op 16-07-2011 13:00 ]
Inderdaad, de OCZ heb ik na de nodige BSOD's retour gedaan en een Crucial M4 128 GB als vervanger gekozen. Jammer genoeg is GLS de koeriersdienst en die leveren zaterdags niet uitPhilflow schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:20:
[...]
Bespaar jezelf een hoop geld en neem de crucial m4, sinds firmware 2 draait die probleemloos.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Verwijderd
Format gedaan en 24h later terug een BSOD (reeds de 3de in totaal).
Eens naar 4launch mailen en vragen voor een RMA. Mag ik ook vragen of ze een ander type SSD mogen sturen?
Als je nog binnen de bedenktijd (meestal 7 werkdagen dacht ik) zit mag je in ieder geval een ander nemen of je geld terug krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:03:
Gisteren via Ubuntu kunnen flashen naar 2.08
Format gedaan en 24h later terug een BSOD (reeds de 3de in totaal).
Eens naar 4launch mailen en vragen voor een RMA. Mag ik ook vragen of ze een ander type SSD mogen sturen?
Ik speel redelijk veel games op mn laptop (WoW) en ook andere games, en daarna doe ik er office werk ed mee. Ik las dat de Agi 3 op tweakers erg slecht is beoordeeld en op hwinfo is de conclusie totaal de andere kant op gegaan. Maar de vraag blijft, welke is het beste?
-= Very annoying forum person =-
Volgens mij kan je beter op tweakers afgaan dan HWI want tweakers is gewoon de ervaring van 100 mensen en HWI van een paar.
Verschil in prestaties ga je niet merken. Op basis van betrouwbaarheid vind ik de Crucial beter.master_viper schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:39:
Ik ben van plan om een SSD in mijn laptop te zetten. Sandy bridge laptop, met dus Sata 3. Nu twijfel ik tussen de Crucial M4 128, of de Agility 3.
Ik speel redelijk veel games op mn laptop (WoW) en ook andere games, en daarna doe ik er office werk ed mee. Ik las dat de Agi 3 op tweakers erg slecht is beoordeeld en op hwinfo is de conclusie totaal de andere kant op gegaan. Maar de vraag blijft, welke is het beste?
Voor reviews over de Agility 3 120GB zie: http://www.newegg.com/Pro...%29&Page=1#scrollFullInfo
Verwijderd
Ik ben van plan verder gebruik te maken van een samsung spinpoint F3 1TB, als dataschijf die opzich vrij goedkoop is.
Ik kan eventueel een Vertex 2 60GB overnemen van een kennis voor 65 euries.
Wat is tegewoordig de best bang for buck?
Thank you in advance.
Huidig OS: OS X 10.7 Lion GM
Ik gebruik het systeem vooral voor internet, notities maken op school, skype, iTunes en downloaden. Maar vooral al die dingen tegelijk. Verder is het mijn hoofd pc en speel ik er geregeld een aantal spellen op: CSS, Portal 2, ect. dus geen extreem zware dingen. Ik werk geregeld met Photoshop, After Effects en Autocad, dit eerder als hobby en niet voor een studie of werk of dergelijk.
Het ergert me vooral dat de computer vrij vaak helemaal geblokkeerd zit of enorm traag werkt. Niet the mac feeling, en ik erger me eraan dat m'n investering van €1850 best tegenvalt na 2 jaar.
Mogelijk moet er 8Gb ram in, maar ik was benieuwd wat jullie advies was? Ik lees in verschillende topics dat de HDD vaak de bottleneck is, en naar mijn idee zit hij vrij vaak geblokkeerd bij het openen van een applicatie of file.
Ik had in gedachten een SSD van rond de 120-160Gb aan een prijs van rond de €140-170. Verder komt er nog een Optibay in om de 640Gb HDD in te herbergen.
[ Voor 14% gewijzigd door bn326160 op 17-07-2011 11:56 ]
🤞🏻
Verwijderd
Ik heb het ook gedaan en het scheelt echt een hoop, naast die ssd- vooral als je veel tegelijk open hebt staan en veel tabs open hebt in Safari/FF/Chrome.
Veel mensen roepen vaak dat MacOS en Unix/BSD in het algemeen een goed geheugenmanagement heeft, maar ik heb het verschil echt wel gemerkt tussen 1 en 2GB, tussen 2 en 4GB en nu tussen 4 en 8GB, het is pas nu dat ik het nog niet één keer helemaal vol gekregen heb in de Activity Monitor.
Men roept dat MacOS vanzelf het inactive memory leegmaakt, indien nodig- helaas heb ik al te vaak moeten zien dat dit niet of te laat gebeurt waardoor de eeuwige beachball verschijnt en je beter een cold-reboot kunt doen. Vooral Flash/YouTube vreet geheugen, omdat dit native toch niet helemaal lekker ondersteund wordt en via allerlei plug-ins gewerkt moet worden (hetzij via Adobe, hetzij d.m.v. Flip4Mac, Perian etc.)
Dus doen!
(En geen 1333MHz nemen als je maar 1066MHz nodig hebt (pre-last-gen Mac), na twee maanden crasht de zaak!)
Samsung 470bn326160 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:51:
Huidige systeem: MacBook Pro 5,3, 15" medio 2009 met een 640Gb HDD upgrade.
Huidig OS: OS X 10.7 Lion GM
Kingston V+ 100
Crucial M4 (met TRIM hack)
zijn goede opties.
Graag gedaan
[ Voor 64% gewijzigd door Philflow op 17-07-2011 14:09 ]
Dat is duidelijkVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:05:
DOEN! Die 8GB- het is nog nooit zo cheap geweest denk ik...
...
Ok, dankuPhilflow schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:01:
[...]
Samsung 470
Kingston V+ 100
Crucial M4 (met TRIM hack)
zijn goede opties.
Wat houdt de TRIM hack in? Is dit een regel die je in terminal invoert om een setting te wijzigen?
🤞🏻
Vertex 2 vind ik niet betrouwbaar genoeg zie. Intel 320 heeft firmware problemen zie.bn326160 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:01:
[...]
Ok, dankuZijn er specifieke redenen waarom deze beter passen dan bvb een Intel of OCZ (deze lijken me het bekendst)?
Wat houdt de TRIM hack in? Is dit een regel die je in terminal invoert om een setting te wijzigen?
Antwoorden op je andere vragen kun je in dit topic en bij google vinden.
Bedankt voor de info!Philflow schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:17:
[...]
Vertex 2 vind ik niet betrouwbaar genoeg zie. Intel 320 heeft firmware problemen zie.
Antwoorden op je andere vragen kun je in dit topic en bij google vinden.
Ik had nog niets gehoord van de Vertex problemen en ik dacht dat de firmware eenvoudig kon geupdate worden.
🤞🏻
Ik wil het liefst een 240GB SSD schijf. Ik zag die van OCZ voor 290 euro, prima deal voor mijn budget.
Maar nu lees ik veel fouten, ik ben een liefhebber van Corsair, maar die vragen 409 euro voor hun SSD, 100 euro te veel voor mij. Dus wat nu? Toch maar een 180GB van Corsair nemen? En dan mijn games op mijn D schijf zetten? Hoe zit dat dan, je hebt toch Appdata,ProgramData, die heb je niet op een D schijf, dus werken de programma's niet...?
An a day keeps the doctor away.
Verder lijkt me 180GB wel zat voor al je installaties. Ikzelf heb/had 60GB (nu ter reparatie, OCZ vertex2) en dat is eigenlijk net wat krap, denk dat vanaf 80GB alles wel prima is.
Wil je een goedkope SSD dan neem je: pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 240GBHardCoreGamer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:33:
Wat is nou een van de beste SSD merken voor relatief weinig geld?
Ik wil het liefst een 240GB SSD schijf. Ik zag die van OCZ voor 290 euro, prima deal voor mijn budget.
Het is wel een gokje qua betrouwbaarheid.
Een betrouwbare SSD kost al gauw 70 eur meer:
pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB
Ps. Ik zou trouwens niet zeggen dat Corsair SSDs betrouwbaarder zijn dan OCZ SSDs.
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 17-07-2011 15:41 ]
Want in de recente tweakers review blijkt de Kingston de beste keuze als je voor 120Gb kiest.
Maar de Intel 510 is nog een pak sneller! Waarom dan niet die nemen?
🤞🏻
Omdat de Crucial M4 goedkoper is, snellere random performance heeft en beter werkt met Macs. Wel firmware 2 installeren.bn326160 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:17:
Maar de Intel 510 is nog een pak sneller! Waarom dan niet die nemen?
Ik heb een desktop PC, dus voor die paar euro extra wil ik wel een 3.5'' SSD.Philflow schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:40:
[...]
Wil je een goedkope SSD dan neem je: pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 240GB
Het is wel een gokje qua betrouwbaarheid.
Een betrouwbare SSD kost al gauw 70 eur meer:
pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB
Ps. Ik zou trouwens niet zeggen dat Corsair SSDs betrouwbaarder zijn dan OCZ SSDs.
pricewatch: OCZ Agility 2 SATA II 3.5" SSD 240GB
Maar als hij slecht is, dan zal ik die echt nooit kopen. Waarom, ik heb zeker al wat slechte ervaringen. En je PC elke 1 - 3 maanden opnieuw installeren is het hem ook niet waard. Ik heb momenteel een Western Digital Caviar Black 7200RPM, opzich snel maar een SSD is sneller, maar heb je een ''prut'' SSD, heb ik toch die iets slomere HDD.
Zelf heb ik enorm goede ervaring met Corsair, ik beveel hun producten mede door hun service echt aan. En de Corsair Force is geen schijf waar je slome prestaties kunt verwachten mede doordat Corsair een SATA 600 aansluiting heeft...
pricewatch: Corsair Force 3 240GB
Helaas net 100 euro te duur voor mij, dus zoek ik een goedkopere...
Waarom durf ik geen kleinere HDD te nemen? 240GB is al echt weinig, iedereen neemt ineens een 2TB HDD, en dan nemen wij in een keer een stap terug in de tijd met kleine HDD's van 60GB. Dan zijn ze wel snel, maar moet je er ook wel op kunnen werken. Iets wat ik niet zo gauw kan doen op een schijf van 120GB...
Een SSD moet je niet gebruiken als storage of opslag voor al je willekeurige rotzooi...
Je moet wel een beetje efficiënt zijn met je indeling...
Dus je gaat niet een stap terug nemen, je gaat kritisch kijken naar welke programma's en games veel gebruikt worden en ook profijt zullen hebben om op een SSD geïnstalleerd te staan.
Een gemiddeld persoon, zal ongeveer 40 GB aan algemene windows + programma bestanden hebben.
Als je dan een 120 GB SSD pakt. houd je nog ruim 80 GB over, om te doen en laten wat je wilt met games. Dus laten we eens zeggen, +- 8 Games kom je op je SSD kwijt.
Lijkt mij MEER dan genoeg...
Overige zooi op een HDD gooien...
Daarbij...
Jij zweert heilig aan Corsair... Heel leuk dat je blind vertrouwen hebt in hun, maar ik zou toch van de roze wolk afkomen. Het enige dat ik heb te zeggen, Corsair drives hebben een sandforce controller. Dezelfde controller als OCZ drives...
Er is een reden waarom OCZ drives zo veel uitval hebben en laat me je verklappen, het ligt aan de controller, niet alleen aan OCZ...
[ Voor 25% gewijzigd door Swordlord op 17-07-2011 19:40 ]
Ik wil niet te veel offtopic gaan ofzo, maar:HardCoreGamer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:07:
[...]
Ik heb een desktop PC, dus voor die paar euro extra wil ik wel een 3.5'' SSD.
Maar als hij slecht is, dan zal ik die echt nooit kopen. Waarom, ik heb zeker al wat slechte ervaringen. En je PC elke 1 - 3 maanden opnieuw installeren is het hem ook niet waard.
A.) Waarom persé een 3,5" ? Naar mijn weten hebben deze geen voordelen tov de 2,5" versies en is het voordeel van 2,5" juist dat je hem nog ooit in een HTPC/laptop kan stoppen (of enclosure).
Er zit toch een bracket bij, zodat deze in een 3,5" bay past.
B.) Ik heb erg vaak met het computer-ellende bijltje gehakt. Maar let wel dat dit allemaal goed op te vangen is! Een "koude" backup (externe drive die je enkel voor backups gebruikt) om de week/maand en het installeren van Acronis (met backup-schema) voorkomt vrijwel alle ellende.
Koop voor 2,50 een USB stickje van 1 GB en zet er vervolgens de acronis recovery software op en leg deze ook apart bij je koude backup.
Windows herinstalleren kost op deze manier 20 minuten (maar dan wel met al je programma's, settings en gegevens).
Ik had voordat ik over ging op SSD's al een partitionering van 1. Windows (met program files) + 2. Games.Swordlord schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:20:
Een gemiddeld persoon, zal ongeveer 40 GB aan algemene windows + program file bestanden hebben.
Als je dan een 120 GB SSD pakt. houd je nog ruim 80 GB over, om te doen en laten wat je wilt met games. Dus laten we eens zeggen, +- 8 Games kom je op je SSD kwijt.
Lijkt mij MEER dan genoeg...
Tegenwoordig staat het dus ook gewoon zo op mijn SSDtje(s).
Nu is mijn games partitie wel altijd iets van 80-100GB in gebruik (omdat ik een hoop games geinstalleerd heb staan etc). Maar voor mij persoonlijk, wil ik ook graag werken met een RAID0 array (oa. vanwege de snelheid) en 1 SSDtje van 120GB zou voor mezelf net te krap zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Da_maniaC op 17-07-2011 19:26 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Dat is gewoon een 2.5" SSD in een ander jasje. Als je hem openschroeft zit er precies dezelfde printplaat in als in de 2.5" drives.HardCoreGamer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:07:
[...]
Ik heb een desktop PC, dus voor die paar euro extra wil ik wel een 3.5'' SSD.
gniffmel, je klinkt nu net als een mediamarkt verkoper. Dames en heren, door de high-speed usb 2.0 aansluiting leest dezeusb stick met maarliefst 600 megabits per seconde!Zelf heb ik enorm goede ervaring met Corsair, ik beveel hun producten mede door hun service echt aan. En de Corsair Force is geen schijf waar je slome prestaties kunt verwachten mede doordat Corsair een SATA 600 aansluiting heeft...
Dat is een rebrand van de agility 3. Imo een van de slechtste keuzes die je kunt maken. Voor minder geld heb je de betrouwbaardere pricewatch: Crucial RealSSD C300 2.5" 256GB met dezelfde o-zo geweldige SATA600 aansluiting.
Gelukkig kunnen er 2 harde schijven in een PC...Waarom durf ik geen kleinere HDD te nemen? 240GB is al echt weinig, iedereen neemt ineens een 2TB HDD, en dan nemen wij in een keer een stap terug in de tijd met kleine HDD's van 60GB. Dan zijn ze wel snel, maar moet je er ook wel op kunnen werken. Iets wat ik niet zo gauw kan doen op een schijf van 120GB...
Edit: De nieuwe bericht notificatie was zeker stuk...
De service van Corsair zal best goed zijn, daar heb ik het niet over. Ik heb het over de betrouwbaarheid van de controller die ze gebruiken. De reviews voor Force 3 SSDs van Corsair zijn niet mals. Zie hier en hier.HardCoreGamer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:07:
[...]
Zelf heb ik enorm goede ervaring met Corsair, ik beveel hun producten mede door hun service echt aan. En de Corsair Force is geen schijf waar je slome prestaties kunt verwachten mede doordat Corsair een SATA 600 aansluiting heeft...
Ach, toont wel aan dat iedereen op 1 lijn zit....Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:28:
[...]
Edit: De nieuwe bericht notificatie was zeker stuk...
LOL geniaal omschreven...Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:28:
Dames en heren, door de high-speed usb 2.0 aansluiting, leest deze usb stick met maarliefst 600 megabits per seconde!
Welke games dan allemaal?Da_maniaC schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:22:
[...]
Nu is mijn games partitie wel altijd iets van 80-100GB in gebruik (omdat ik een hoop games geinstalleerd heb staan etc). Maar voor mij persoonlijk, wil ik ook graag werken met een RAID0 array (oa. vanwege de snelheid) en 1 SSDtje van 120GB zou voor mezelf net te krap zijn.
Noem ze eens op en de frequentie dat je ze speelt.
Wedden dat er heel snel een selectie kan worden gemaakt wat wel en niet nuttig zal zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Swordlord op 17-07-2011 19:46 ]
Als ik de reviews zo lees zit de SSD schijf net zoals de 3D TV nog in een vroeg stadion. Dat is jammer om daar nu geld voor uit te geven... Ik denk dat ik nog beter een videokaart in SLI kan zetten dan een SSD die elke paar maanden kapot kan gaan. Zo heb je uiteraard geen vertrouwen in je PC.
Knap hoe je argumenten en het algemene onderwerp van opslag ontwijkt....HardCoreGamer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:45:
Kijk, OCZ voldoet aan mijn wensen maar heb echt geen zin in telkens RMA voor dat geld. Met Corsair heb je binnende week vervanging, zo blijkt uit mijn ervaring.
Als ik de reviews zo lees zit de SSD schijf net zoals de 3D TV nog in een vroeg stadion. Dat is jammer om daar nu geld voor uit te geven... Ik denk dat ik nog beter een videokaart in SLI kan zetten dan een SSD die elke paar maanden kapot kan gaan. Zo heb je uiteraard geen vertrouwen in je PC.
Want wij hebben je al aantal keren betrouwbare alternatieven aangeboden...
Maar nu maak je ervan dat de hele techniek nog in de kinderschoenen staat.
Sorry, maar SSD's zijn er al enkele jaren... dus het is niet in de kinderschoenen. Sandforce is gewoon onbetrouwbaar...
Bedrijven die alleen maar willen verkopen en verkopen, gebruiken sandforce controllers, want deze hebben een hoge marketing waarde...
Verwijderd
Je klinkt alsof je op het punt staat een onbetrouwbare SSD te kopen met het argument 'dat de service wel goed is'.HardCoreGamer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:45:
Kijk, OCZ voldoet aan mijn wensen maar heb echt geen zin in telkens RMA voor dat geld. Met Corsair heb je binnende week vervanging, zo blijkt uit mijn ervaring.
Je koopt geen thinkpad omdat de service beter is dan die van acer. Je koopt een thinkpad omdat die het gewoon doet. In dit geval is de spreekwoordelijke thinkpad ook nog eens goedkoper...
Verwijderd
De techniek achter de SSD is extreem betrouwbaar, zolang deze maar goed ontworpen is.
Nee, Sandforce SSDs blijken regelmatig kapot te gaan.HardCoreGamer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:52:
Ik ontwijk ze niet, ik zeg alleen als er nog zoveel SSD's kapot gaan, moet het wel in kinderschoenen staan. Dat kan bijna niet anders. En ik ga en kan echt geen 500 Euro betalen voor een SSD schijf...
Intel, Crucial en Samsung gaan veel minder vaak kapot. Zelfs minder vaak dan harde schijven.
Blijkt ook dat pas sinds de 2011 refresh de MBP's SATA III hebbenPhilflow schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:35:
[...]
Omdat de Crucial M4 goedkoper is, snellere random performance heeft en beter werkt met Macs. Wel firmware 2 installeren.
🤞🏻
So? SATA III SSDs werken prima op een SATA II controller en zijn ook sneller dan SATA II SSDs.bn326160 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:32:
[...]
Blijkt ook dat pas sinds de 2011 refresh de MBP's SATA III hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 17-07-2011 20:35 ]
Ik gaf enkel een andere kijk op de situatie (die van mezelf).Swordlord schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:32:
Welke games dan allemaal?
Noem ze eens op en de frequentie dat je ze speelt.
Wedden dat er heel snel een selectie kan worden gemaakt wat wel en niet nuttig zal zijn.
Dat er van de 10-12 "grote" games een stuk of 6 zijn die ik maar 1 keer in de maand aan raak lijkt me logisch....het ging om het feit dat HardcoreGamer aan 240GB al niet genoeg leek te hebben (met een kromme gedachtengang) terwijl mensen mij al zien als een overdadige ruimtegebruiker (wat SSD usage betreft).
Laat ik overigens wel zeggen dat een volwaardige WoW installatie vandaag de dag rond de 30-32 GB is en JA als er één game is welke beter gaat presteren door een SSD dan is het WoW.
[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 17-07-2011 20:46 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Dus eisen waren:
- Redelijk veel opslag
- Snel, ik zet er bijna alle programma's op (excl games, excl steam)
- Documenten op andere HDD van 2TB
- SATA 600
- Iets met random read oid... wel of niet
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Of is dat alleen bij een 68x moederbord?
Jij bedoelt denk ik dit: http://www.techpowerup.co...-Technology-Detailed.htmlHardCoreGamer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:08:
Er was ook iets van Intel SSD's dat ze als cache gebruikt konden worden...?
Of is dat alleen bij een 68x moederbord?
Standaard antwoord maar daarom niet minder waar. Crucial M4: beste mix van prijs, prestaties & betrouwbaarheid.F.West98 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:00:
Goed... Ik vraag me af of voor mij de Intel 320 nog steeds de beste keuze is. (Darkstone zal het nog wel weten, ik kan het niet meer vinden)
Dus eisen waren:
- Redelijk veel opslag
- Snel, ik zet er bijna alle programma's op (excl games, excl steam)
- Documenten op andere HDD van 2TB
- SATA 600
- Iets met random read oid... wel of niet
Intel 320 kent firmware problemen, die zou ik niet kopen zolang die niet opgelost zijn. Maar ook als de problemen zijn opgelost blijft de M4 meer prestaties bieden voor hetzelfde geld.
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 17-07-2011 21:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
De kans dat je daadwerkelijk problemen krijgt met de firmware bug in de 320 is nihil. Ik zou dat dan ook niet aandragen als argument om de M4 te nemen.Philflow schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:47:
[...]
Standaard antwoord maar daarom niet minder waar. Crucial M4: beste mix van prijs, prestaties & betrouwbaarheid.
Intel 320 kent firmware problemen, die zou ik niet kopen zolang die niet opgelost zijn. Maar ook als de problemen zijn opgelost blijft de M4 meer prestaties bieden voor hetzelfde geld.
Dat wil niet zeggen dat ik de M4 niet de beste keus vind, overigens.
Thanks!Da_maniaC schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:24:
[...]
Jij bedoelt denk ik dit: http://www.techpowerup.co...-Technology-Detailed.html
Dat bedoelde ik, maar helaas moet ik dan een x68 moederbord hebben. En ik vind die upgrade waard om van een Intel i7 920 naar een Sandy Bridge te gaan, de volgende generatie Sandy Bridge wordt zeer interessant en die ga ik dan ook zeker halen.
Dat lijkt me niet te kloppen. In deze thread hebben al twee mensen gemeld dat ze de bug mee hebben gemaakt.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:14:
[...]
De kans dat je daadwerkelijk problemen krijgt met de firmware bug in de 320 is nihil.
Intel heeft ook officieel erkent dat het probleem er is.
Ik heb een vraagje, ik ben niet echt een hardware mannetje en helemaal niet in de SSD's maar ik zou er wel graag 1 willen hebben als boot schijf.
Wat is nu dan de beste keus om te nemen? Ik lees veel over de Vertex 2 en een Crucial M4 zijn dit nu dan ook de toppers op dit moment of?
Mijn budget is zo'n € 90 a € 120 en 64GB of meer zou mooi zijn qua opslag.
Dit zijn mijn systeem specs:
Intel Core i7 950 - 3.06GHz FSB 1333 8MB LGA13
Asus mainboard P6T Deluxe V2 - X58 - s1366 - ATX
Kingston KVR1333D3N9 6Gb Memory (3x 2Gb) 1333MHz DDR3 CL9
[ Voor 22% gewijzigd door DeEindbaas op 18-07-2011 10:31 ]
Van de OCZ's moet je afblijven, wat ik er zo van begrepen heb.
Waarom neem je trouwens 3 x 2GB geheugen, in plaats van 2 x 4GB?
(ivm dual channel enzo..)
[ Voor 5% gewijzigd door Danny the dog op 18-07-2011 10:38 ]
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Oke, sorry had niet het hele topic gelezen.Danny the dog schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:37:
Dezelfde vraag is hier recentelijk nog gesteld... (lees maar even terug). De M4 is dan de beste keuze.
Scheelt dat dan? Ik heb nu al mijn geheugen bankjes gebruikt op het moederbord (dus triple channel) is dit niet beter? (Zoals ik zei ik ben geen hardware freak.)
Maar ik lees hier al t een en ander... Met tripple channel is toekomstig uitbreiden blijkbaar minder makkelijk, maarja, met 6GB zit je natuurlijk altijd wel goed
Opmerkingen mbt de SSD staan trouwens in de laatste 2 pagina's van dit topic ofzo.
[ Voor 2% gewijzigd door Danny the dog op 18-07-2011 11:36 . Reden: tekst aangepast ]
Je ligt inderdaad flink achter....Danny the dog schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:37:
Dezelfde vraag is hier recentelijk nog gesteld... (lees maar even terug). De M4 is dan de beste keuze.
x58 Chipset en bijbehorende CPU's hebben 3 kanelen voor geheugen aan te sturen... Door 3x 2GB maak je dus gebruik van alle kanalen, de hoogste bandbreedte die je kunt halen...
Leesvoer:
reviews: Het nieuwe Intel Core i7-platform getest
reviews: Vier X58-moederborden bekeken
Meeste borden zijn uitgerust met memory 6 slots, dus uitbreidmogelijkheden zat nog...
Hoi!Dreamwire schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:25:
Hallo tweakers,
Beste prijs/performance, wel zorgen dat je upgrade naar de nieuwste firmware, te vinden op de fabrikant site.
pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
Wel aansluiten op de Intel controller, niet op de Marvell controller van 6Gbit/s, deze is namelijk slechter dan de 3Gbit/s controller van Intel...
[ Voor 19% gewijzigd door Swordlord op 18-07-2011 11:42 ]
Ik heb je review gelezen over de pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB. Ik sta ook op het punt deze aan te schaffen, mede vanwege het feit dat deze 96 GB opslag heeft. Dat vind ik toch net wat safer dan de Crucial M4 van 64 GB.
Ben je nog steeds tevreden over deze SSD? Of is de Crucial M4 toch echt de betere keuze, ondanks de lagere opslagcapaciteit?
M4 is ook een hele goede keuze omdat deze van de nieuwere generatie is en dus "toekomst bestendiger" is, maar real life perfomance tussen de verschillende drives is er toch bijna niet.
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6178
Een review van Philflow, met real life benchmarks. De huidige top SSD's en de Kingston V+100
[ Voor 16% gewijzigd door Swordlord op 18-07-2011 11:54 ]
Oke Bedankt!Swordlord schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:33:
Hoi!
Beste prijs/performance, wel zorgen dat je upgrade naar de nieuwste firmware, te vinden op de fabrikant site.
Wel aansluiten op de Intel controller, niet op de Marvell controller van 6Gbit/s, deze is namelijk slechter dan de 3Gbit/s controller van Intel...
Ik zag je nu ook wat zeggen over de "Kingston V+100"... Als jij nu de keus had voor je boot schijf zou jij dan de Kingston 96GB pakken of toch voor de M4 64GB gaan?
Verwijderd
Zo simpel is het.
Erg objectieve vraag...Dreamwire schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:59:
[...]
Oke Bedankt!
Ik zag je nu ook wat zeggen over de "Kingston V+100"... Als jij nu de keus had voor je boot schijf zou jij dan de Kingston 96GB pakken of toch voor de M4 64GB gaan?
Voor mij was het een kwestie van opslag... De kingston bood meeste opslag voor de prijs die ik voor ogen had..
Dus je moet zelf kijken hoeveel opslag je nodig denkt te hebben en daarop je keuze aan te passen.
Edit: Telaat... Ook hoi Darkstone en proficiat
[ Voor 6% gewijzigd door Swordlord op 18-07-2011 12:06 ]
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:01:
De keuze zit hem niet in het verschil in prestaties, maar in het verschil van opslag. Heb je aan 64GB genoeg? Dan neem je de M4. Heb je toch liever meer opslag, ga dan voor de kingston.
Zo simpel is het.
OkeSwordlord schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:04:
[...]
Erg objectieve vraag...
Voor mij was het een kwestie van opslag... En de kingston bied meeste opslag voor de prijs..
Dus je moet zelf kijken hoeveel opslag je nodig denkt te hebben en daarop je keuze aan te passen.
Edit: Telaat... Ook hoi Darkstone en proficiat
Bedankt voor jullie informatie!
Swordlord schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:49:
Ik ben nog steeds heel tevreden met de Kingston V+100 hier draait hij nog steeds in perfecte staat en ook op top snelheid nog. Als je de extra capaciteit wilt dan raad ik hem je direct aan. Dit was voor mij ook de doorslag tot aankoop.
M4 is ook een hele goede keuze omdat deze van de nieuwere generatie is en dus "toekomst bestendiger" is, maar real life perfomance tussen de verschillende drives is er toch bijna niet.
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6178
Een review van Philflow, met real life benchmarks. De huidige top SSD's en de Kingston V+100
Duidelijk en inderdaad simpelVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:01:
De keuze zit hem niet in het verschil in prestaties, maar in het verschil van opslag. Heb je aan 64GB genoeg? Dan neem je de M4. Heb je toch liever meer opslag, ga dan voor de kingston.
Zo simpel is het.
edit: Goede, duidelijke review ook van Philflow!

Eerst SSD voor mijzelf en ben hier ongelooflijk tevreden van
Bedankt voor t compliment
Laatste pc die ik mezelf samengesteld heb was in 2006 als ik me niet vergis. Aangezien ik niet game, voldoet dat ding nog prima als office, internet en download pc. En toen was dual channel the way to go
Maar dual channel is nog steeds the way to go voor bijna alle chipsets.
Alleen het x58 chipset is een apart geval..
[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 18-07-2011 13:13 ]
Thanks. Prima keuze de Kingston. De praktijk verschillen met de M4 zijn gering. Alleen tijdens file copies of heftig multi tasken kon ik er wat van merken.Mr_Size schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:13:
[...]
edit: Goede, duidelijke review ook van Philflow!
Your welcomePhilflow schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:22:
[...]
Thanks. Prima keuze de Kingston. De praktijk verschillen met de M4 zijn gering. Alleen tijdens file copies of heftig multi tasken kon ik er wat van merken.
edit: klopt het overigens dat de Kingston zonder brackets wordt geleverd? Hoe heb jij dit opgelost? Gewoon bracket converters gekocht?
[ Voor 12% gewijzigd door Mr_Size op 18-07-2011 13:31 . Reden: vraagje ]
De Kingston komt in meerdere smaakjes... Voor een paar euro meer vrijwel dezelfde prijs of minder heb je ipv een stand-alone drive, een versie met laptopslede of brackets voor in je desktop + kabels. Voor de 96GB versie is er echter een upgrade kit, die beide bevat.Mr_Size schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:24:
[...]
edit: klopt het overigens dat de Kingston zonder brackets wordt geleverd? Hoe heb jij dit opgelost? Gewoon bracket converters gekocht?
(voorgaande geld bijvoorbeeld wel weer voor de 128GB variant)
Even goed kijken welke je kiest dus

[ Voor 3% gewijzigd door Danny the dog op 18-07-2011 13:42 ]
Mijn SSD ligt gewoon op de bodem van de PC kast... niet esthetisch verantwoord, maar what the hell, niemand zal dat zien en het maakt niks uit voor dat ding.Mr_Size schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:24:
[...]
Your welcomeDa's mooi, want ik wilde een SSD hebben om straks Skyrim lekker vlot te draaien, multi tasken doe ik niet zo heftig en file copies zullen nog altijd veel sneller gaan dan met een HDD
[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 18-07-2011 13:44 ]
Da's balen, want ik heb net al die stand alone versie besteld bij 4allshopDanny the dog schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:40:
[...]
De Kingston komt in meerdere smaakjes... Voor een paar euro meer vrijwel dezelfde prijs of minder heb je ipv een stand-alone drive, een versie met laptopslede of brackets voor in je desktop + kabels. Voor de 96GB versie is er echter een upgrade kit, die beide bevat.
[afbeelding]
@swordlord: foei!
Anders bel ff.. wijzig je je bestelling..Mr_Size schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:45:
[...]
Da's balen, want ik heb net al die stand alone versie besteld bij 4allshop
(moet je wel 19 cent bijbetalen
[ Voor 6% gewijzigd door Danny the dog op 18-07-2011 13:47 ]
Dan zou ik maar even snel je bestelling veranderen, is maar een paar cent duurderMr_Size schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:45:
[...]
Da's balen, want ik heb net al die stand alone versie besteld bij 4allshop
edit: te laat
net gebeld, wordt aangepast en ook nog zonder de 19 cent bijbetaling. Wat een weelde :Danny the dog schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:46:
[...]
Anders bel ff.. wijzig je je bestelling..
(moet je wel 19 cent bijbetalen)
Ik voel een positieve shop review aankomen van jou
Ja, die kans is wel aanwezig, haha Moeten ze nog wel ff netjes leveren natuurlijkDanny the dog schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:59:
tss... het moet niet gekker worden in de wereld
Ik voel een positieve shop review aankomen van jou

ThnxDanny the dog schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:40:
[...]
De Kingston komt in meerdere smaakjes... Voor een paar euro meer vrijwel dezelfde prijs of minder heb je ipv een stand-alone drive, een versie met laptopslede of brackets voor in je desktop + kabels. Voor de 96GB versie is er echter een upgrade kit, die beide bevat.
[afbeelding]
Ik ga binnenkort een nieuwe laptop kopen en dan wel [url="http://http://tweakers.net/pricewatch/282127/asus-n53sv-sz507v.html"]deze[/url]. Het idee is dan om de hdd te vervangen door een ssd. De laptop zal over het algemeen gebruikt worden voor mijn studie en om enkele kleinen spelen op te spelen. Omdat ik de hdd vervang door een ssd lijkt mij het zo dat ik minstens 120gb aan opslag geheugen nodig heb. Is de crucial M4 van 128GB mijn beste optie zoals al vaker hier boven gezegd is? Of is die sata-600 toch een probleem? Of heeft iemand nog een geheel nieuwe suggestie?
Met vriendelijke groet
[ Voor 4% gewijzigd door Airavab op 18-07-2011 16:14 ]
En als je een klein beetje jezelf verdiept zou hebben in je keuze dan zou je weten dat voor laptops de m4 soms problemen kan geven, LPM issue. Alhoewel dat verholpen hoort te zijn met de nieuwe firmware weet ik dit niet zeker of het ook zo is.
LPM issue betekend eigenlijk alleen dat je iets meer stroom verbruikt na het uitzetten van deze functie.
Search functie rechts bovenin doet wonderen..... vul maar eens m4 in!
Maar de intel 320 kan ook gekozen worden, en die heeft geen LPM issue maar is iets duurder en langzamer (maar dat merk je niet.) En misschien dat 96gig genoeg voor je is. Want dan is de kingston weer bang for buck.
Dit is zovaak al langs gekomen. Lees 1 pagina terug en je krijgt waarschijnlijk precies dezelfde vraag van een ander...
De crucial M4 geeft dus geen prestatie drop als je hem op een sata-300 aansluit? Dat was eigenlijk mijn vraag, sorry had het misschien wat beter moeten formulerensjaak88 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:39:
Waarom zou sata-600 een probleem zijn? =/ Is gewoon compatible met elkaar.
En als je een klein beetje jezelf verdiept zou hebben in je keuze dan zou je weten dat voor laptops de m4 soms problemen kan geven, LPM issue. Alhoewel dat verholpen hoort te zijn met de nieuwe firmware weet ik dit niet zeker of het ook zo is.
LPM issue betekend eigenlijk alleen dat je iets meer stroom verbruikt na het uitzetten van deze functie.
Maar de intel 320 kan ook gekozen worden, en die heeft geen LPM issue maar is iets duurder en langzamer (maar dat merk je niet.) En misschien dat 96gig genoeg voor je is. Want dan is de kingston weer bang for buck.
Dit is zovaak al langs gekomen. Lees 1 pagina terug en je krijgt waarschijnlijk precies dezelfde vraag van een ander...
Sequentieel ligt het wat lager, maar random performance (het gene wat je het meest merkt kwa gevoel) is nagenoeg gelijk en beter dan de Intel 320.
De nieuwe firmware blijkt de LPM issue in ~ 90% v.d. gevallen op te lossen.sjaak88 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:39:
Alhoewel dat verholpen hoort te zijn met de nieuwe firmware weet ik dit niet zeker of het ook zo is.
Ik wil minimaal 80 a 100 GB. Bij voorkeur gewoon 100 of meer.
Gebaseerd op bovenstaande kom ik dat ook snel op de Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB. Of is dat overkill?
Ik haalde uit de bovenstaande posts dat deze het beste aan te raden is, ook in betrouwbaarheid.
Iemand aanvullend advies? Vooral in combinatie met deze chipset?
O'ja
Ik gebruik windows 7, meestal office/internet/vmware.
Geen spelletjes.
Damn.. moet een venster geen halve dag open laten staan...
Bedoel je dan deze kingston?sjaak88 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:39:
Waarom zou sata-600 een probleem zijn? =/ Is gewoon compatible met elkaar.
pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB
Moet ik wel even bezuinigen in schijfruimte.. ff kijken of dat gaat lukken.
Moet ook beter googlen... http://www.hexus.net/content/item.php?item=30317
[ Voor 57% gewijzigd door Cyberpope op 18-07-2011 19:33 . Reden: refresh... ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik heb geen idee hoe dat ik deze post moet beginnen dus ik doe maar wat
Ik ben bijna jarig en ik heb mijn ogen al een tijdje op een upgrade voor mijn PC, met name een SSD.
Ik heb zelf zo goed als GEEN verstand van hardware, en mijn eerste gedachte was dus Tweakers.
• Wat voor systeem heb je nu?
MB: Asrock N36-S3 UCC
Processor: AMD Quad Core 3.0 Ghz
Videokaart: GTX 460 SE
RAM: 4GB DDR3
HD: 1TB HDD van Western Digital
• Welk OS gebruik je?
Windows 7 64-bit ultimate
• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Gamen. Mijn PC Boot erg langzaam, en daar wil ik wat aan doen.
• Wat mag je nieuwe SSD kosten?
Het liefste 100 Euro max.
Ik zat zelf (met hulp van een vriend) te denken aan:
Maar ik weet er zelf echt helemaal NIKS vanaf.
Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
[ Voor 2% gewijzigd door spifkie op 18-07-2011 19:16 . Reden: Iets vergeten. ]
en de Kingston V+ 100 96GB is ook een prima SSD, voor als je wat geld wil besparen.
Hier nog een: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6178Cyberpope schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:12:
Moet ook beter googlen... http://www.hexus.net/content/item.php?item=30317
[ Voor 71% gewijzigd door Philflow op 18-07-2011 19:44 ]
Yep.. ik neig nu heel sterk naar de Kingston. In mijn oude laptop zal de snelheid van de nieuwe geweldenaars toch niet helemaal tot zijn recht komen. En ik kan mijn oude HDD direct in een externe behuizing zetten en als backup/vmware schijf gebruiken... Dat is een optie...Philflow schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:41:
@ cyberpope, spifkie, Crucial m4 heeft goede prijs/performance/ betrouwbaarheid. Prima keuze dus.
en de Kingston V+ 100 96GB is ook een prima SSD, voor als je wat geld wil besparen.
[...]
Hier nog een: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6178
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Als ik morgen nog niets heb gehoord bestel ik hem elders.
[ Voor 6% gewijzigd door DJ-Jumbo op 18-07-2011 20:33 ]
Crystal Disk Mark screenshot van de maagdelijke SSD voorzien van een maagdelijke Win 7 x64 (verse installatie zonder ook maar één patch).

Voor zover Windows details prijs wilt geven is de SSD al voorzien van de 0002 firmware, maar de bedoeling is om de firmware iso op een bootable USB stick te zetten en dit te controleen. Zo nee, dan volgt er een firmware update en een hernieuwde CDM run.
Verder ben ik benieuwd of dingen als SP1 nog van invloed zullen zijn op de getallen uit een CDM run.
Maar voor alsnog geen gezeur hier.
PC setup:
Asus P5N7A-VM, E6600 @3.2 GHz (Corsair H50), 8192 MB DDR2, Crucial M4 128 GB SSD, 4 x 1TB SATA data array, Asus 8800GTS, Onboard NIC and sound, SyncMaster 22" Wide, NEC DVD fikkertje, Antec Performance One P183
[ Voor 5% gewijzigd door Pantagruel op 18-07-2011 21:47 ]
Ik heb de Crucial m4 128GB ook pas ontvangen (Pantagruel schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:43:
De Crucial M4 128 GB is vandaag binnen gekomen [...]
Voor zover Windows details prijs wilt geven is de SSD al voorzien van de 0002 firmware, maar de bedoeling is om de firmware iso op een bootable USB stick te zetten en dit te controleen. Zo nee, dan volgt er een firmware update en een hernieuwde CDM run.
[...]
Edit: fotootje bijgevoegd:

[ Voor 10% gewijzigd door Pinobigbird op 19-07-2011 10:28 . Reden: Fotootje erbij ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik heb hem zo snel in de pc gefrotPinobigbird schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:19:
[...]
Ik heb de Crucial M4 128GB ook pas ontvangen (), waarbij het me opviel dat op de achterkant al stond vermeld dat er firmware 002 op staat. Ik ga er dus vanuit dat ze nu allemaal met deze firmware worden geleverd.
Beroeps brabander
Verwijderd
Oo wat vindt iedereen toch de Crucial m4 de beste keuze... Afgelopen pagina's zijn er in principe bijna alleen adviezen voor de Kingston V+100 96 GB eruit gegaan...Gremios schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:00:
Ik vind het nog steeds schitterend dat door de suggestie in BBG over de crucial m4 128gb / 64GB nu iedereen deze als beste keus ziet. Wat ik overigens niet zo schitterend vindt is dat intel en ocz het niet voor elkaar krijgen een bugvrije ssd te produceren....
Dus zo subjectief wordt hier niet gekeken door de mensen hier.
Daarbij is de keuze voor de Crucial m4 waarschijnlijk voortgevloeid uit de problemen die er zijn bij andere drives en ook de prijs/performance die de M4 bied. Ook werd dit advies hier in dit topic al langer uitgegeven, dan de BBG review, ga maar eens terug bladeren en kijken naar de datums waarop de m4 in populariteit steeg hier.
Dat OCZ geen bugvrije SSD kan produceren is gewoon dat ze de foute basis gebruiken namelijk sandforce. Intel heeft opzicht niet zo'n grote reputatie schade geleden want de bug kan gefixed worden middels een firmware upgrade, zodra die er is, zou Intel weer naar zijn betrouwbaarheidskroon kunnen grijpen.
Dit is ook gebeurd bij de Crucial m4, want ook deze drive had problemen met vasthangertjes en rare trekjes, dit was te verwijten aan ruzie met de LPM functie van de Intel drivers. Deze bug was gelukkig eenvoudig te fixen als eindgebruiker, maar onderhanden is deze ook door een nieuwe firmware geheel opgelost.
Niks is bugvrij... er is altijd wel iets, alleen dat hoeft niet altijd merkbaar te zijn...
Dit topic is gesloten.