Aansluitende vraag op hierboven - vwb het SSD gedeelte, ik ga in de komende weken een systeem samenstellen. In eerste instantie wilde ik een Agility 3 (of een Vertex 3) 60GB als boot disk gaan gebruiken, en er dan een goedkope (en stille / trage) 2TB schijf naast hangen.
Nu lijken er toch wat problemen met de SF-2000 controller te zijn (bsod's en recalls van crucial?) en zit ik een beetje in twijfel. Ik kan ermee door gaan, maar weet ook niet of 60GB genoeg is voor zowel boot disk als photoshop scratch pages.
Ik heb voor mezelf nu de volgende opties:
- een alternatief model SSD nemen (intel of een Crucial m4)
- iets meer budget reserveren voor de SSD en een 120 - 128GB model nemen.
- in plaats van een SSD een Intel 311 (20GB) als HDD cache (met gebruik van Intel Smart Response) nemen, en een iets vlottere HDD uitkiezen (bijvoorbeeld een Hitachi Deskstar 7K3000 of WD Caviar black).
- gewoon nu een 60GB SSD nemen als boot disk en deze later eventueel omzetten naar ISR cache voor een nieuwe HDD, mocht deze in de toekomst te klein blijken (of aparte photoshop scratch disk).
Waar ik nu vooral tussen twijfel is HDD cache met de intel 311 vs een aparte SSD boot disk. De performance van ISR lijkt heel erg goed, maar alleen als hij het bepaalde kunstje al een paar keer gedaan heeft (zoals booten en bepaalde applicaties opstarten etc).
Ik ben er een klein beetje huiverig voor dat dat Intel Smart Response gebeuren niet helemaal lekker werkt omdat in principe alles wat je voor de eerste keer opstart gewoon op normale HDD snelheid is...
Alle advies welkom...
[
Voor 3% gewijzigd door
TweakMDS op 14-06-2011 09:39
]