Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:27
Wat voor systeem heb je nu?

Cooler Master CM 690 II Advanced
Seasonic X-750 750W
Gigabyte GA-P55-UD6
Intel Core i7 860
Kingston HyperX 4GB DDR3-1600 CL9 XMP kit
Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X 1GB

Welk OS gebruik je?

Windows 7 Professional SP1 x64

Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?

Ik gebruik me pc voor allerdaags werk zoals internetten, school -> virtueel werken met vmware workstation (ict-opleiding), gamen, cod4, maar ook de nieuwere games.

Wat mag je nieuwe SSD kosten?

ongeveer €200.- voor 120GB

Ik heb zelf ook al een beetje rondgekeken, en de OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB leek mij wel wat, deze is wel sata-600, en dat ondersteund mijn mobo niet, dus dan zou ik nog een pci-x(?) kaartje erbij moeten hebben, hebben jullie hier nog tips voor, aangezien ik ook gezien had dat sommige van deze kaartjes een slome chip hebben ofzo.
Of kan ik beter gaan voor de sata-300 ssd die rechtstreeks op mijn mobo kan?
Ik ben niet van plan om binnenkort een nieuw mobo te kopen, aangezien deze nog vrij nieuw is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
De Vertex 3 Maxio zet nieuwe records qua prestaties maar ook qua failures:
http://www.newegg.com/Pro...%29&Page=1#scrollFullInfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
dus dan kan je beter gaan voor de versie zonder max IOPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Die is bijna net zo slecht

Sandforce (alle series voor zover ik weet) hebben een failure rate van rond de 19% volgens newegg. De overige controllers (gebruikt in de samsung, crucial, en intel SSD's) hebben een failure rate van 2 a 3%. Dat is ook de reden (naast dat ik het gewoon een ruk bedrijf vind) dat ik sandforce SSD's zo veel mogelijk afraad. Je bent beter af met de M4 of intel 510 vind ik. Als je al niet voldoende hebt aan de intel 310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Als je wel een gokje wil nemen ga je voor de Vertex 3 Maxio. Je hebt immers ook 3 jaar garantie.

Als betrouwbaarheid echt belangrijk is laat je Sandforce beter links liggen. Crucial M4 128GB is dan een betere optie.

PS. Intel 510 doet het niet zo goed qua betrouwbaarheid op dit moment.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 15-05-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
nvm

[ Voor 124% gewijzigd door Gianni Rombios op 16-05-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
maar als ik het goed begrijp raden jullie mij de Crucial M4 128GB?
of is er een betere te krijgen voor ongeveer €200.- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Dat is de beste voor 200 eur imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Inmiddels m'n Crucial m4 64gb erin gehangen en ik ben erg tevreden met de snelheid van de schijf. Bedankt voor de info mensen. Nu hopen dat hij inderdaad gewoon heel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
theHoff schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:20:
Inmiddels m'n Crucial m4 64gb erin gehangen en ik ben erg tevreden met de snelheid van de schijf. Bedankt voor de info mensen. Nu hopen dat hij inderdaad gewoon heel blijft.
Zou je eens wat benchmarks (CrystalDiskMark) willen posten? Er is nu nog niets van bekend.

Nog mooier zou zijn als je een review schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:52
Zag dit artikel op hardware.info en het leken me erg nette prijzen, iemand er al meer over gehoord?

bron: http://nl.hardware.info/n...nelle-force-series-3-ssds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
2boris schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:56:
Zag dit artikel op hardware.info en het leken me erg nette prijzen, iemand er al meer over gehoord?

bron: http://nl.hardware.info/n...nelle-force-series-3-ssds
Zijn vrijwel dezelfde SSDs als je bij OCZ krijgt (Vertex 3 en Agility 3).

Helaas blijkt de betrouwbaarheid van alle Sandforce SSDs twijfelachtig te zijn, Corsair is geen uitzondering.

Edit: A-Data doet ook mee
http://www.tcmagazine.com...s-s511-solid-state-drives

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 16-05-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40
In alle waarschijnlijkheid komt morgen mijn Kinston V+100 96G binnen.

Is er een behoefte aan een rijtje benchmarks dan? Neem aan dat CDM en AS SSD gewenst zijn, maar zijn er nog meer benches die gezien zouden willen worden?
U vraagt ik draai is het op dit moment zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:32:
[...]

Zou je eens wat benchmarks (CrystalDiskMark) willen posten? Er is nu nog niets van bekend.

Nog mooier zou zijn als je een review schrijft.
Heb daar vrees ik pas morgen of overmorgen tijd voor. Crystaldiskmark kan ik wel draaien dan. Nog andere wensen? Anders mag je wel een dmtje sturen met wensen.
Heb alleen ACHI in de bios aangezet en voor de rest een schone install gedaan van w7 utlimate 64bit. Zodra ik resultaten heb dan zal ik ze posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Swordlord schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:32:
In alle waarschijnlijkheid komt morgen mijn Kinston V+100 96G binnen.

Is er een behoefte aan een rijtje benchmarks dan? Neem aan dat CDM en AS SSD gewenst zijn, maar zijn er nog meer benches die gezien zouden willen worden?
U vraagt ik draai is het op dit moment zou ik zeggen.
^ altijd leuk. Zou ook handig zijn als je je benchmark resultaten als review indient, dan zijn ze makkelijk terug te vinden.

[ Voor 61% gewijzigd door Philflow op 16-05-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:34:
[...]

^ altijd leuk. Zou ook handig zijn als je je benchmark resultaten als review indient, dan zijn ze makkelijk terug te vinden.
Will do, hoewel je op een review altijd weer commentaar krijgt dat bepaalde zaken niet goed zijn, of niet representatief etc etc. Maar zodra ik tijd heb zal ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:34:
[...]

Hoe zit het met jouw M4? Inmiddels al binnen of nog steeds niet?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Scipionyx schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:50:
[...]
Hoe zit het met jouw M4? Inmiddels al binnen of nog steeds niet?
Ik had hem vorige week binnen, maar toen had ik de laptop waar die voor bedoeld was al weer verkocht. SSD toen ook weer verkocht.
theHoff schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:38:
[...]
Will do, hoewel je op een review altijd weer commentaar krijgt dat bepaalde zaken niet goed zijn, of niet representatief etc etc.
Is inderdaad jammer dat je dat niet uit kan zetten. Real world benchmarks zijn trouwens ook interessant, boottijden filecopies etc. in vergelijking met je huidige HDD/SSD.

[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 16-05-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:52:
[...]

Ik had hem vorige week binnen, maar toen had ik de laptop waar die voor bedoeld was al weer verkocht. SSD toen ook weer verkocht.
Daar was ik net via Google ook achter gekomen (hoezo privacy?) anders had ik wel belangstelling gehad :). Verklaart dus ook dat we helaas geen review van Philflow hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de Vertex 3 120gb iops maximale snelheden kunnen bereiken in verband met deze moederbord? pricewatch: MSI P67A-GD65 (B3)

Ik heb namelijk gelezen dat die marver controller niet goed samengaat met de vertex 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:16:
Zou de Vertex 3 120gb iops maximale snelheden kunnen bereiken in verband met deze moederbord? pricewatch: MSI P67A-GD65 (B3)

Ik heb namelijk gelezen dat die marver controller niet goed samengaat met de vertex 3.
Neem een Moederboard met de Z68 chipset, die heeft zelf 2x SataIII aan boord, en die is veel beter dan de Marvelcontrolers, die er uberhaubt ook nog op zitten, maar sluit je Vertex3 aan op de intel SataIII poorten

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
MiskentTalent schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:41:
[...]

Neem een Moederboard met de Z68 chipset, die heeft zelf 2x SataIII aan boord, en die is veel beter dan de Marvelcontrolers, die er uberhaubt ook nog op zitten, maar sluit je Vertex3 aan op de intel SataIII poorten
P67 en Z68 zijn fysiek dezelfde chip met over het algemeen dezelfde functies, storagewijs is er nooit iets veranderd. Ze hebben 2 poorten op de chipset zelf en afhankelijk van fabrikant een marvell controllertje of 2 erbij...
dus....

@ Prophacy
• SATAIII controller integrated in Intel® P67 & Marvell SE9128 chipsets
- Up to 6Gb/s transfer speed.
- Supports two SATAIII ports (SATA1~2) by P67 PCH
- Supports two SATAIII ports (SATA7~8) by Marvell SE9128
Dus je hoeft de marvell controller niet te gebruiken.
Ik raad wel aan dit topic en het grote SSD topic eens goed door te lezen. Er zijn veel negatieve berichten omtrent de SSD's met Sandforce controllers. Dus ik heb men twijfels bij die drives...

[ Voor 30% gewijzigd door Swordlord op 16-05-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 02:42
• Wat voor systeem heb je nu?
- Phenom II X4 945, HD5770
• Welk OS gebruik je?
Windows 7 Ultimate 64 bit
• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Programmeren, gamen, photoshop
• Wat mag je nieuwe SSD kosten?
max. 150 euro

Waar ik vooral waarde aan hecht, is dat windows snel opstart, en mn bureaublad snel geladen is. Ook adobe spul moet snel opstarten. Wat kan ik het beste nemen? Aan 60 tot 80 GB heb ik ruim voldoende.

And that's how one and one makes three.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-07 09:05
Enkele weken terug heb ik hier een vraag gesteld, maar niemand gaf me daar antwoord op.
Maar, ik heb een Acer TM laptop met een mini-pci-e slot over en ik wil een ssd kopen om het daar op aan te sluiten, 30/60GB is genoeg, is toch alleen voor mijn besturingssysteem.
Maar nu zie ik deze schijfje in de pricewatch met een sata bus of een pci-e bus.
Welke moet ik eigenlijk hebben? aansluiting ziet er volgens mij het zelfde..
Maar mijn belangrijkste vraag is of ik hier ook vanaf kan booten?
Iemand hier ervaring mee?
Solidata SM-8 60GB

[ Voor 8% gewijzigd door mjoey op 17-05-2011 08:15 ]

Dit is wel mijn T.net account vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
mjoey schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:10:
Enkele weken terug heb ik hier een vraag gesteld, maar niemand gaf me daar antwoord op.
Maar, ik heb een Acer TM laptop met een mini-pci-e slot over en ik wil een ssd kopen om het daar op aan te sluiten, 30/60GB is genoeg, is toch alleen voor mijn besturingssysteem.
Maar nu zie ik deze schijfje in de pricewatch met een sata bus of een pci-e bus.
Welke moet ik eigenlijk hebben? aansluiting ziet er volgens mij het zelfde..
Maar mijn belangrijkste vraag is of ik hier ook vanaf kan booten?
Iemand hier ervaring mee?
Solidata SM-8 60GB
Eerst moet je kijken hoe jouw mini-pci-e slot is in je laptop. Of hij ook een mSata pinout erin heeft. Veel laptops hebben dit nog niet... Dus zomaar een vrij mini-pci-e gebruiken kan vaak niet.

Een betere ssd dan die wat jij aangeeft is misschien deze...
http://nl.hardware.info/r...50gb-review-ssd-310-reeks
Maar ik trek aan 1 kant mijn twijfels aan de review van hardware.info... Hun melden dat de 310 werkt met mini-pice-e en msata, andere reviews zeggen van niet...
Dus ga maar uit van niet...

Het is jammer dat hij niet hier bij tweakers in de pricewatch staat.
Bij de buren staat hij in de pricewatch: 80gb +-160 euro en 40 gb voor +- 100 euro.

[ Voor 23% gewijzigd door Swordlord op 17-05-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
BlueCola schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 01:35:
- Phenom II X4 945, HD5770
• Welk OS gebruik je?
Windows 7 Ultimate 64 bit
• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Programmeren, gamen, photoshop
max. 150 euro

Waar ik vooral waarde aan hecht, is dat windows snel opstart, en mn bureaublad snel geladen is. Ook adobe spul moet snel opstarten. Wat kan ik het beste nemen? Aan 60 tot 80 GB heb ik ruim voldoende.
De pricewatch: Crucial m4 64gb wordt hier de hemel ingeprezen. :P Als je kijkt naar reviews en benchmarks komt deze als een van de snelste uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
Swordlord schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:12:
[...]

Eerst moet je kijken hoe jouw mini-pci-e slot is in je laptop. Of hij ook een mSata pinout erin heeft. Veel laptops hebben dit nog niet... Dus zomaar een vrij mini-pci-e gebruiken kan vaak niet.

Een betere ssd dan die wat jij aangeeft is misschien deze...
http://nl.hardware.info/r...50gb-review-ssd-310-reeks
Maar ik trek aan 1 kant mijn twijfels aan de review van hardware.info... Hun melden dat de 310 werkt met mini-pice-e en msata, andere reviews zeggen van niet...
Dus ga maar uit van niet...

Het is jammer dat hij niet hier bij tweakers in de pricewatch staat.
Bij de buren staat hij in de pricewatch: 80gb +-160 euro en 40 gb voor +- 100 euro.
Eerlijk gezegd zie ik het verschil niet tussen de mSata en mPci-e pinout...
Kan op internet ook nergens vinden wat voor een aansluiting het precies is.
Maar ik lees op de site van hardware.info dat de intel 510 mPci-e is maar zet het signaal om naar sata.
En de Intel Turbo Memory, werkt toch ook in alle "wlan" mPci-e sloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
mjoey schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:48:
[...]

Eerlijk gezegd zie ik het verschil niet tussen de mSata en mPci-e pinout...
Kan op internet ook nergens vinden wat voor een aansluiting het precies is.
Maar ik lees op de site van hardware.info dat de intel 510 mPci-e is maar zet het signaal om naar sata.
En de Intel Turbo Memory, werkt toch ook in alle "wlan" mPci-e sloten?
mSata en mPci-e zijn fysiek dezelfde connector.
Alleen voor mSata werkend te krijgen, zijn er in mPci-e sloten aanpassingen gedaan.
Wikipedia: PCI Express

Misschien handig om je Laptop model nummer te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
Swordlord schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:02:
[...]

mSata en mPci-e zijn fysiek dezelfde connector.
Alleen voor mSata werkend te krijgen, zijn er in mPci-e sloten aanpassingen gedaan.
Wikipedia: PCI Express

Misschien handig om je Laptop model nummer te vermelden.
Het is een Acer Travelmate Timeline 8571-943G25N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ga een SSD kopen rond juni/juli en dacht aan een vertexIII, vanwege de snelle reads/writes en 75K iops. Nou kwam ik echter dit tegen: http://nl.hardware.info/n...nelle-force-series-3-ssds

en ik lees dus dat deze sneller is dan de vertexIII. Er staat bij de de max. IOPS op 85K staat. De vertex3 heeft zich in de praktijktesten wel uitgewezen, maar kan nog niks vinden over de Corsair Force3 series.
Heeft de een nog specifiek meer voordelen/nadelen t.o.v. de andere, zoals langere levensduur (kan ik me niet voorstellen, maar goed) o.i.d.?
Ik ben van plan de 120G versie te kopen en besef me dat deze in de praktijk wat minder hoge reads/writes hebben.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Corsair Force is nooit echt sneller geweest dan de OCZ Vertex, ik verwacht dat eigenlijk nu ook niet. Maar wie weet is de Corsair Force dit keer gelijkwaardig aan de Vertex 3 Maxio, dat zou al heel mooi zijn. Zolang er geen reviews zijn is het afwachten.

Levensduur is in principe hetzelfde, ze gebruiken allebei 25nm NAND met 3000 cycles.
Qua betrouwbaarheid doet Corsair het niet beter dan OCZ. Beiden scoren niet best.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 17-05-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De Vertex 3 Maxio is toch 34nm? De adviesprijs van de Force is wel een stuk lager (ook dan de gewone vertex 3)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De Corsair Force 3 120GB lijkt iets goedkoper te worden dan de Vertex 3. Duitse prijzen staan op ~ 210 euro

ps. De Vertex 3 gebruikt 25nm, de Maxio gebruikt 32nm toggle NAND dacht ik. Volgens SSD Review is het 35nm NAND.

[ Voor 48% gewijzigd door Philflow op 17-05-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt de nieuwe Vertex 3 120gb max iops verder?? Zijn er nog problemen bij sommige gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@philflow, hmmm ja ik heb nog geen reviews gezien. Is nog wat vroeg denk ik. Die Force3 is net pas uit. De corsair is idd nooit sneller geweest dan de vertex, maar ja 10K iops en dan ook nog goedkoper...dat belooft in ieder geval wel wat.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nu ook NL prijzen http://nl.hardware.info/p...eries-3-120gb#tab:prijzen
Levertijd 10 tot 20 werkdagen dus dat duurt nog wel even. Prijs valt wel wat tegen, is maar een euro of 5 goedkoper dan de vertex3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Toch maar eens hier posten, zit eigenlijk vast in mijn keuze. Alle SandForce SSD's zijn voor mij eigenlijk afgevallen dankzij de vele verhalen en postings waardoor je je af zou vragen of er uberhaupt werkende SF drives te vinden zijn. Vandaar dus de Crucial M4 128 GB op het oog, maar ook nu lees ik weer over de eerste freezes (weliswaar alleen met Intel RST, maar toch), waardoor de Intel 320 weer opeens interessant wordt. Intel 510 hoef ik niet vanwege de ook schijnbare problemen.

Mijn probleem wordt vergroot door veel gebruikers die geen verschil ervaren tussen een tweede of derde generatie SSD op SATA II en de snellere SATA III SSD's. Is een Intel 320 SSD 120 GB de meest betrouwbare keuze op dit moment of is het het waard om de meerprijs van € 30 te betalen voor de Crucial m4 128 GB SSD?

Ik zoek gewoon een snelle, maar ook betrouwbare SSD voor ongeveer € 200. Crucial m4 nemen (en hopen dat de freezes geen relevant probleem zijn, of bijvoorbeeld alleen op Gigabyte moederborden voor lijken te komen) of Intel 320? De enige problemen die ik tot nog toe ben tegengekomen bij de Intel 320 worden veroorzaakt door een combinatie met Mac OS X Snow Leopard of laptops (HP laptops bijvoorbeeld) en zijn voor mij niet interessant.

• Systeem: Intel X48, gaat naar Z68 Sandy Bridge
• Windows 7 Professional 64-bit
• Normaal desktopgebruik (internet/mail), I/O intensieve games (ArmAII anyone?)
• ~ € 200 , capaciteit minimaal 100 GB.

[ Voor 10% gewijzigd door HMeijer op 18-05-2011 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Op aanvraag heb ik even een testje gedaan van m'n nieuwe crucial m4 64gb.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 29,14€ 29,14
1Cooler Master Real Power M520€ 69,90€ 69,90
1Crucial m4 64GB 64GB€ 103,-€ 103,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,99€ 35,99
1AMD Phenom II X2 550 Black Edition€ 69,60€ 69,60
1Asrock 890GX Extreme3€ 95,-€ 95,-
1Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E€ 93,74€ 93,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 538,37

Dit systeem is met een schone install van windows 7 ultimate 64 bit, nog zonder sp1. Verder alleen de bios gewijzigd naar ACHI en voor de rest nog geen tweaks oid doorgevoerd.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/ida98n.jpg

Vanaf het moment dat het systeem door de BIOS check is duurt het 9,2 seconden voordat ik op het login scherm van Windows kom. Inclusief inloggen heb ik na 12,5 seconde een bruikbaar systeem.

Op het systeem zijn alleen alle drivers geinstalleerd, office, aantal adobe producten en voor de rest geen bloatware.

Mochten mensen meer/andere tests willen zien, of dat ik bepaalde tweaks doorvoer dan hoor ik het wel. Ik ben er, hoewel niet exact de beloofde waardes worden behaald, erg tevreden er mee. Het systeem is enorm snel, maar ook vooral snappy. Dus niet meer wachten totdat het systeem daadwerkelijk werkt na opstarten en ook applicaties zijn gelijk klaar voor gebruik. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
HMeijer schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 00:26:
Ik zoek gewoon een snelle, maar ook betrouwbare SSD voor ongeveer € 200. Crucial m4 nemen (en hopen dat de freezes geen relevant probleem zijn, of bijvoorbeeld alleen op Gigabyte moederborden voor lijken te komen) of Intel 320?
De mensen die last hebben van freezes weten ze volgens mij op te lossen door wat tweaks of MS AHCI te gebruiken.

Lijkt me toch een beetje zonde om een langzamere SATA II drive te kopen als je een goed SATA III bord hebt. Ook al is het in de praktijk lastig te merken, het is net een beetje sneller. Ik zeg dus M4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ook ik moet er aan gaan geloven, en ben opzoek naar een SSD.
Ik zie door het bomen het bos niet meer!
In mijn PC heb ik een ASRock 890GM Pro3, met dus SATA600 aansluitingen.
Nou wil ik er één van 60 tot 120 GB, want ik heb nog 2x 1TB schijven voor data.
Er zullen misschien games op komen te staan, maar als je dus kijkt, zie je dat de nieuwe games allemaal rond de 10 GB zijn. Dat betekend feitelijk gezien dat er rond de 3 - 4 games op kunnen omdat Windows 7 64 bit al 20GB inpikt. (Ik geloof ook nog dat een SSD nooit 100 % vol mag zitten vanwege snelheidsverlies)

Dan heb ik er liever één van 80 GB o.i.d. want 120 GB is wel erg groot, en 64 GB is dus wel redelijk klein.
Het budget ligt zo rond de 150 euro.
Nou wil ik uiteraard de beste "bang for buck" SSD.
Wat denken jullie dat hierbij het beste past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
JPtjee007 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:40:
Ook ik moet er aan gaan geloven, en ben opzoek naar een SSD.
Ik zie door het bomen het bos niet meer!
In mijn PC heb ik een ASRock 890GM Pro3, met dus SATA600 aansluitingen.
Nou wil ik er één van 60 tot 120 GB, want ik heb nog 2x 1TB schijven voor data.
Er zullen misschien games op komen te staan, maar als je dus kijkt, zie je dat de nieuwe games allemaal rond de 10 GB zijn. Dat betekend feitelijk gezien dat er rond de 3 - 4 games op kunnen omdat Windows 7 64 bit al 20GB inpikt. (Ik geloof ook nog dat een SSD nooit 100 % vol mag zitten vanwege snelheidsverlies)

Dan heb ik er liever één van 80 GB o.i.d. want 120 GB is wel erg groot, en 64 GB is dus wel redelijk klein.
Het budget ligt zo rond de 150 euro.
Nou wil ik uiteraard de beste "bang for buck" SSD.
Wat denken jullie dat hierbij het beste past?
Waarmee speel jij je spellen? Als het met Steam is, heb ik de perfecte oplossing voor je: SteamMover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Hallo allemaal,

Ik zat ook te denken aan een SSD. Heb een Q6600, 8gb ram en een GTX280. Omdat ik geen Sata6 heb valt de Vertex 3 al af. Ik zat zelf te denken aan een Intel 320 80gb.
Ik ga het gebruiken voor Windows 7 en World of Warcraft.

Is die Intel320 dan inderdaad beste keuze of raden jullie mij wat anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Philflow schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:32:
[...]
De mensen die last hebben van freezes weten ze volgens mij op te lossen door wat tweaks of MS AHCI te gebruiken.

Lijkt me toch een beetje zonde om een langzamere SATA II drive te kopen als je een goed SATA III bord hebt. Ook al is het in de praktijk lastig te merken, het is net een beetje sneller. Ik zeg dus M4.
Voor mij weegt het 500milliseconde snellere opstarten van Photoshop niet op tegen de (significant) grotere kans op ongelooflijke irritatie, verlies van bestanden, gezeik en tijd die je kwijt bent met goede drivers, etc.

Zelf heb ik daarom bewust voor de 320 gekozen.

Maar goed, voor de tweaker die vooral om het snelste van het snelste geeft zou ik inderdaad gewoon voor zo'n Vertex 3 gaan of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
productreview: Crucial m4 64GB 64GB review door Abeltje130

De eerste gebruikersreview van de M4 is online! En het is best een goede :)

Nu alleen nog wachten tot Tweakers.net een vergelijk doet met de M4 en de Agility en Solid 3 serie's en dan is de keuze niet meer moeilijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
g0ulash schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:07:
[...]

Waarmee speel jij je spellen? Als het met Steam is, heb ik de perfecte oplossing voor je: SteamMover!
Dat is een hele goede tip!
Ja ik zal o.a. Steam gaan gebruiken.
Soms hebben ze goede spellen voor lage prijzen, en dan zal ik dat zeker gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Tc-Chub schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:32:
productreview: Crucial m4 64GB 64GB review door Abeltje130

De eerste gebruikersreview van de M4 is online! En het is best een goede :)

Nu alleen nog wachten tot Tweakers.net een vergelijk doet met de M4 en de Agility en Solid 3 serie's en dan is de keuze niet meer moeilijk te maken.
Die stond er sinds gister al ;)
Ja zeker, daar wacht ik ook al op.
Tweakers.net of Hardware.info in de gaten houden dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik ga nu ook eindelijk een SSD aanschaffen :)

Het mobo in de desktop waar de SSD in komt is een Asus P5B deluxe.

Naar mijn weten ondersteund dit mobo SATA-3 niet :(

Nu is mijn vraag: welke SSD moet ik hebben als ik dit mobo wil gebruiken?

Daarnaast: als ik het meeste uit m'n toekomstige SSD wil halen (Vertex 3 maxIOPS bijv), moet ik dan een mobo upgrade uitvoeren, en zo ja, wat is het advies?

Thnx.

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
sender schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:49:
Ik ga nu ook eindelijk een SSD aanschaffen :)

Het mobo in de desktop waar de SSD in komt is een Asus P5B deluxe.

Naar mijn weten ondersteund dit mobo SATA-3 niet :(

Nu is mijn vraag: welke SSD moet ik hebben als ik dit mobo wil gebruiken?

Daarnaast: als ik het meeste uit m'n toekomstige SSD wil halen (Vertex 3 maxIOPS bijv), moet ik dan een mobo upgrade uitvoeren, en zo ja, wat is het advies?

Thnx.
Je moet zo ie zo de intel Z68 nemen als je later een ander moederboard wil, want die heeft zelf 2 SataIII poorten op de intelchipset te zitten, als je bv de p67 neemt die heeft die brakke Marvellcontroler SataIII die is geen ene moer waardig.
En als ik je een SSD aan wil raden zou ik toch voor de Vertex3 120GB MI gaan, want het blijkt nu dat de MI type toch 35Mn chips gebruikt en geen 25Mn :z

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Je moet zo ie zo de intel Z68 nemen als je later een ander moederboard wil, want die heeft zelf 2 SataIII poorten op de intelchipset te zitten, als je bv de p67 neemt die heeft die brakke Marvellcontroler SataIII die is geen ene moer waardig.
De Intel P67 chipset heeft een prima SATA 3.0 controller ingebakken met twee SATA 3.0 aansluitingen. Sterker nog: het is dezelfde controller als in de Z68, dus waar je het idee vandaan haalt dat je de Z68 sowieso moet nemen ontgaat mij. Als een moederbord extra SATA 3.0 aansluitingen heeft naast de twee standaard aansluitingen gebeurd dit vaak met de Marvell 88SE9128/9120/9125 controllers, die ook op X58 chipsets te vinden zijn om SATA 3.0 aansluitingen te bieden. Deze wil je inderdaad minder graag hebben. Volgens mij is dit echter ook eerder ter sprake gekomen nu ik zo het topic even teruglees ;)....
Voor mij weegt het 500milliseconde snellere opstarten van Photoshop niet op tegen de (significant) grotere kans op ongelooflijke irritatie, verlies van bestanden, gezeik en tijd die je kwijt bent met goede drivers, etc.

Zelf heb ik daarom bewust voor de 320 gekozen.

Maar goed, voor de tweaker die vooral om het snelste van het snelste geeft zou ik inderdaad gewoon voor zo'n Vertex 3 gaan of iets dergelijks.
Dat waren nou ook precies mijn overwegingen. Inmiddels de knoop doorgehakt en voor de Crucial m4 gegaan. Firmware updates kunnen een hoop verhelpen en vooralsnog zie ik geen problemen met de Intel P67/Z68 chipset en deze SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:57

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik ga een BTO 17CL37 aanschaffen en nu wordt er aan de ene kant aan me getrokken.
Neem de OCZ vertex 3 120GB dat is de snelste ssd ...

en aan de andere kant :

Neem de Intel 510 120GB ssd's want OCZ vertex 3 is minder betrouwbaar

wat moet ik nu doen ik snap er geen hond van. OCZ is toch een groots kwaliteit merk. dit is toch niet een stuk onbetrouwbaarder ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
@ koelebobes, de Vertex 3 Maxio is de snelste. Voor een betrouwbaarheid indicatie zie Newegg.com

Kijk ook naar de Crucial M4 128GB. Iets minder snel maar betrouwbaarder.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 19-05-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:57

koelebobes

Wen BTC €100K

Philflow schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:53:
@ koelebobes, de Vertex 3 Maxio is de snelste. Voor een betrouwbaarheid indicatie zie Newegg.com

Kijk ook naar de Crucial M4 128GB. Iets minder snel maar betrouwbaarder.
maar zijn de verschillen ook echt groot ? :9

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
koelebobes schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:06:
[...]
maar zijn de verschillen ook echt groot ? :9
prestaties niet, betrouwbaarheid kun je zien op Newegg.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Thanks voor de reacties.

Ik ga voor de Vertex3 Maxio. De upgrade van het mobo zit er in het komende jaar toch aan te komen en mocht ik besluiten de SSD in m'n laptop te zetten heb ik iig een SATA-3 disk... 2 SSD's aanschaffen is me nog wat te gortig :P

Hoop wel dat Linux (ubuntu) de schijf zonder problemen lust.. ben nog geen goede all in one guide voor Vertex3 icm Linux tegengekomen... links anyone?

cheers

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Philflow schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:09:
[...]

prestaties niet, betrouwbaarheid kun je zien op Newegg.com :)
Sorry, maar ik kan het niet zo snel vinden. De Crucial M4 heeft "maar" 415MB/sec/175MB/sec read/write en 4K Random Read/Write: 40K / 35K IOPS en de vertex meer, en de Corsair Force3 NOG meer. De snelheid is aanzienlijk minder van die Crucial (de meeste mensen kopen juist een SSD voor snelle performance).

Ik zie wel dat de M4 synchronous NAND gebruikt en de Force3 bijvoorbeeld asynchronous NAND. Waar heeft die betrouwbaarheid exact mee te maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Deathchant schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:03:
[...]
Sorry, maar ik kan het niet zo snel vinden. De Crucial M4 heeft "maar" 415MB/sec/175MB/sec read/write en 4K Random Read/Write: 40K / 35K IOPS en de vertex meer, en de Corsair Force3 NOG meer. De snelheid is aanzienlijk minder van die Crucial (de meeste mensen kopen juist een SSD voor snelle performance).
En jij gelooft al die opgegeven waarden? Ik in ieder geval niet.

Een Crucial behaalt de opgegeven waarden met alle data, een Sandforce haalt het alleen met 0 fill data. Niet representatief dus.

Prestaties beoordeel ik op basis van praktijk benchmarks zoals hier:
http://www.hardwareheaven...review-install-times.html
Zoals te zien is zijn de prestatie verschillen klein, soms wint de Crucial zelfs.
Deathchant schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:03:
[...]
Sorry, maar ik kan het niet zo snel vinden.
Als je zoekt naar bijv. Vertex 3 maxio en dan kijkt bij de feedback.
Waar heeft die betrouwbaarheid exact mee te maken dan?
Betrouwbaarheid van de controller. Hoewel het nog te vroeg is om te oordelen over de betrouwbaarheid van de Sandforce 2, zijn de eerste tekenen niet best. Sandforce 1 was bedroevend qua betrouwbaarheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 20-05-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik ben opzoek naar een SSD voor mijn computer. Ik heb helemaal niet thuis in dit gebeuren dus daarom maar even Tweakers raadplegen, dacht ik zo.

Dit is mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB€ 30,99€ 30,99
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master Elite 334€ 34,-€ 34,-
1Sharkoon FireGlider€ 20,-€ 20,-
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 54,89€ 54,89
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,43€ 35,43
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 128,-€ 128,-
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 63,77€ 63,77
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 532,48

De SouthBridge is een AMD SB710. Voor zover ik weet kan die de snelheden van een SSD aan, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Ikzelf zat te kijken naar een aantal verschillende drives. Er zijn een aantal criteria aan gebonden.
1. Hij moet redelijk goedkoop zijn (max 130 euro)
2. Hij moet minimaal 60GB hebben, maar het liefst meer
3. Hij moet natuurlijk op mijn PC werken en dus een sata-300 aansluiting hebben

Als ik dat doe kom ik op deze lijst uit.

Nu zat ik zelf te denken aan een Intel 320 80GB of aan een (oudere generatie) OCZ Vertex 2 80GB.

Op de specs pagina blijkt dat ze qua read ongeveer gelijk zijn, maar dat de Vertex ongeveer 2x zo snel is. Gaan we echter bij de reviews kijken, dan blijken ze ongeveer gelijk te zijn.

Wat raden jullie aan? Welke van deze 2, of moet ik ook kijken naar andere SSD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
^ Intel 320 80GB of Kingtson V+ 100 96GB: pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB

De Intel is sneller bij zwaar multi tasken, de Kingston bij licht gebruik en sequentieel schrijven.

Sandforce zoals Vertex 2 scoort qua betrouwbaarheid niet best, ik zal hem daarom niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben van zins om m'n systeem uit te breiden met een SSD boot disk. Momenteel werk ik nog op een Dell Workstation T7400 met 2x 15K SAS schijven. Deze ondersteunt natuurlijk enkel SATA II.
Via m'n job kan ik relatief snel een SSD in distributie bestellen en leek de keuze voor een OCZ Vertex 3 snel gemaakt (VTX3-25SAT3-120G)... maar een nieuwe pc met een 6Gbps interface zit er niet aan te komen. De Vertex 3 lijkt me dan zonde van het geld, niet? Dewelke zouden jullie opteren voor uitsluitend intensief grafisch werk? Zou iig voor min. 120GB gaan.. twijfel sterk tss OCZ of Intel 510/320 SSD 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik ben ook van plan om binnenkort enkele SSD's te kopen, niet enkele SSD's om in RAID te zetten maar omdat ik 3 systemen heb. Ik vind het nu al vervelend als ik van mijn 4X WD Raptor RAID0 op mijn workstation naar een trage 1 disk laptop ga. Dus als ik ergens een SSD in stop ga ik me gegarandeerd nog meer ergeren.

omdat ik dus in 3 systemen een SSD wil, wil ik het budget ook niet te hoog optrekken, ik dacht aan een ruime 100 euro per SSD

mijn configuraties

PC 1 - Workstation
Mainboard MSI P55A-GD65
CPU Intel Core i5 760 2.8Ghz
CPU Cooler Sync Mugen Infinity
RAM 4GB Kingston HyperX DDR3-1600
Graphics Card Gigabyte Nvidia GTX460 1GB
Souncard Creative Xfi Extreme Music
Harddisks 4 X WD Raptor 800ADFS in Raid 0 en 1x Samsung F1 voor Data opslag
Case Antec P182 Performance One
Voeding Corsair TX750 - 750Watt
Optical Station 2 x DVDRW

PC 2 - HTPC
Mainboard Gigabyte MA78GM-DS2H
CPU AMD Phenom 9550 2,2ghz Quadcore
CPU Cooler Stock Cooler
RAM 4GB OCZ DDR2 PC6400 800mhz
Graphics Card Onboard ATI Radeon 3200
Souncard onboard
Harddisks 1 x Samsung F1 1TB 7200RPM
Case Antec Fusion 430 Black
Voeding Antec 550 Watt
Optical Station 1 x Bluray Rom - DVDRW

PC 3 - Laptop
Model Dell Latitude e6500
CPU Intel Core2Duo T9400 2,6ghz Dualcore
RAM 4GB DDR2 PC6400 800mhz
Graphics Card Nvidia Quadro NVS 160M
Soundcard Onboard
Harddisk Toshiba 300GB 7200RPM
Optical Station DVDRW

het gebruik van mijn PC's
Workstation, multitasken, internet, maar vooral gamen en dan bijna uitsluiten ArmA 2 en over een jaar ArmA 3 uiteraard, want gisteren aangekondigd :)
Laptop, office werk, multitasken, internet
HTPC, internet en DVD/Blurays kijken

Ik heb zelf al uitgebreid gezocht op internet uiteraard en heb de volgende elementen beslist. Ik ga alvast voor een 64GB versie gaan in alle systemen.

Mijn lijstje
Vertex 2 60GB, door de 'horrorverhalen' rond het 25nm geheugen en de slechte betrouwbaarheid heb ik toch zeer hard mijn twijfels om hiervoor te gaan. het voordeel is dan wel weer dat deze bij mijn vaste webshop (Alternate BE) scherp geprijsd is, en inclusief een bracket komt.

Crucial C300 64GB of Crucail m4 64GB, naar deze schijven nijg ik het meeste momenteel, omwille van onder andere betrouwbaarheid. Maar wat is juist het verschil, de tweede is nieuwer, maar daarom ook beter? welke van de twee zou ik nemen? deze kosten 100 bij Pixmania en 110 bij Crucial zelf.

en hoe zit het met de Intel SSD 320 80GB, zijn de prestaties hiervan minder dan de vorige 2? en dan bedoel ik duidelijk merkbaar minder in de praktijk. Deze kost 145 bij Alternate en zou ik dan mogelijk overwegen voor in mijn Workstation om toch enkele GB's meer opslagruimte te hebben. Hoewel ik twijfel of ik dit nodig ga hebben.

.... verdere adviezen?

en nog een laatste vraag, gaan de verschillen voor mijn workstation groot zijn? want de 4x WD Raptors in Raid0 presteren nu ook best wel goed, ze maken wel heel wat geluid...

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/WDRaptorx4Raid0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hier ook eens proberen:
Dell XPS 17 laptop
i7 2de gen 2720QM
4 Gb ram
500 Gb serial ATA harde schijf
• Welk OS gebruik je?
Windows 7 Home premium
200 euro

Ik kwam uit bij deze schijf, http://tones.be/shop_product.php?idx=110269
Na wat negatieve zaken over de Vertex te lezen (niet betrouwbaar) leek deze me beter. Alle suggesties zijn meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Rafael schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:50:
Hier ook eens proberen:
Dell XPS 17 laptop
i7 2de gen 2720QM
4 Gb ram
500 Gb serial ATA harde schijf
• Welk OS gebruik je?
Windows 7 Home premium
200 euro

Ik kwam uit bij deze schijf, http://tones.be/shop_product.php?idx=110269
Na wat negatieve zaken over de Vertex te lezen (niet betrouwbaar) leek deze me beter. Alle suggesties zijn meer dan welkom.
Crucial M4 128GB is sneller, SATA III, groter en nauwelijks duurder.
timofp schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 09:14:
Crucial C300 64GB of Crucail m4 64GB, naar deze schijven nijg ik het meeste momenteel, omwille van onder andere betrouwbaarheid. Maar wat is juist het verschil, de tweede is nieuwer, maar daarom ook beter? welke van de twee zou ik nemen? deze kosten 100 bij Pixmania en 110 bij Crucial zelf.
Deze vragen worden beantwoord in diverse reviews.

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 21-05-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:52:Crucial M4 128GB is sneller, SATA III, groter en nauwelijks duurder.
Ziet er ook interessant uit. Maar zou het kunnen dat dit problemen geeft zoals hier gezegd wordt? Mijn huidige harde schijf zou naar slot 2 verhuizen voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Rafael schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:04:
[...]
Ziet er ook interessant uit. Maar zou het kunnen dat dit problemen geeft zoals hier gezegd wordt? Mijn huidige harde schijf zou naar slot 2 verhuizen voor data.
Volgens mij lost deze registry patch alle problemen op.
http://forums.crucial.com...-Screen/td-p/47918/page/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet wat info verzameld en discussie op hardware.info doorgelezen. De Crucial M4 128 GB lijkt een zeer goeie keuze. Maar volgens mij niet bij een Belgische distributeur te verkrijgen enkel resellers. Bas Distribution (OCZ) lijkt Crucial in hun merkenlijstje te hebben maar 0 producten op stock.

2de keuze gaat naar een Intel 510 die mijn inziens gezien z'n afkomst zeker te vertrouwen zal zijn. 3de keuze Vertex 3.

Maar natuurlijk zit ik met een SATA2 controller bottleneck :s Een vraag voor wie wil reageren... Is het dan nog slim om een SATA3 SSD te kopen? Geld is op zich gn probleem, alleen wil ik nt 50 à 100€ meer betalen voor een SATA3 SSD die gelijkaardig presteert als een SATA2 SSD. Dan liever m'n geld voorzien voor een grotere SSD (bvb 160GB Intel 320 of Vertex 2).
Typisch terug een door-de-bomen-het-bos-nt-meer-zien verhaal voor me :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:13:
Zonet wat info verzameld en discussie op hardware.info doorgelezen. De Crucial M4 128 GB lijkt een zeer goeie keuze. Maar volgens mij niet bij een Belgische distributeur te verkrijgen enkel resellers. Bas Distribution (OCZ) lijkt Crucial in hun merkenlijstje te hebben maar 0 producten op stock.

2de keuze gaat naar een Intel 510 die mijn inziens gezien z'n afkomst zeker te vertrouwen zal zijn. 3de keuze Vertex 3.

Maar natuurlijk zit ik met een SATA2 controller bottleneck :s Een vraag voor wie wil reageren... Is het dan nog slim om een SATA3 SSD te kopen? Geld is op zich gn probleem, alleen wil ik nt 50 à 100€ meer betalen voor een SATA3 SSD die gelijkaardig presteert als een SATA2 SSD. Dan liever m'n geld voorzien voor een grotere SSD (bvb 160GB Intel 320 of Vertex 2).
Typisch terug een door-de-bomen-het-bos-nt-meer-zien verhaal voor me :/
Als je niet van plan bent om ooit nog een SATA 3 compatibel moederbord te gaan kopen zou ik gewoon voor de Intel 320 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:22:
[...]
Als je niet van plan bent om ooit nog een SATA 3 compatibel moederbord te gaan kopen zou ik gewoon voor de Intel 320 gaan.
'k Denk het niet. M'n Dell T7400 workstation lijkt me nogal omslachtig om up te graden. Mss dat ik me wel eens een nieuwe aanschaf maar dat zal niet in de eerste 2 jaar gebeuren. De SSD kan ik dan samen met m'n Dell van de hand doen. De SSD zal ivm m'n SAS schijven ook al een aanzienlijk grotere snelheid geven. De SAS schijven worden gedegradeerd tot opslag/backup. 120GB Intel 320 lijkt een slimme keuze icm +2/4GB DDR2 memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ook op SATAII is de Crucial M4 sneller dan de intel 320. Zie Anandtech. De Crucial M4 is goedkoop bij Pixmania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enervate
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 00:24
Hoi tweakers.

Ik zit er aan te denken een SSD te kopen voor mijn pc:

mobo: ASUS P5Q-E (dus SATA-300)
cpu: E8400
ram: 8GB @667mhz
gpu: GeForce 9600GT
HDD's: 2*Samsung Spinpoint F1 320GB (tijdje RAID0 gedaan maar die ging dood)
1*samsung spinpoint F1 1TB

Ik ga hem alleen voor OS, programma's en spellen en misschien als temp dir voor audio/videobewerking gebruiken.

Qua grootte wil ik rond de 100GB want er moeten wat grote spellen op (age of conan, vandaar ook 8GB ram, memory leaks ftl) Betrouwbaarheid vind ik wel belanrijk en natuurlijk snelheid. De keuze lijkt mij tussen de Vertex-3, Intel 320 en Crucial M4... Ik hoef geen super ultra mega snelheid, 2ms verschil merk ik toch niet, dan liever iets goedkoper of betrouwbaarder.

Ik ben wel van plan eind dit jaar of begin volgend jaar een nieuw mobo en cpu te kopen (en binnenkort een nieuwe gpu). Dus ik kijk naar de SATA-600 prestaties (ik neem aan dat die backward compatible zijn?)

Verder, wat is er nog anders dan een gewone HDD qua onderhoud? TRIM gaat dat automatisch of moet je dat om de zoveel tijd zelf doen? Ik ben van plan win7 x64 te installen (ga geen image maken, heb momenteel een oude vista istall)

Ik ga ook bij een kennis in 3 PC's SSD's installeren, ik weet de precieze specs niet maar ze zijn tamelijk low-end, draaien wel allemaal vista of win7, daar nog aanraders voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Dit zijn mooie opties: http://tweakers.net/price...5401;279968;281963;282241
Ik zou zelf voor de C300 of de M4 kiezen, deze zijn iets sneller dan de intel en je hebt 8GB meer.
De Intel geeft wel 5 jaar garantie, maar is iets langzamer en heeft geen sata-600.
Moet je zelf kiezen wat je belangrijker vindt, maar de C300/M4 lijken me mooie opties voor jou.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Philflow schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:34:
[...]

En jij gelooft al die opgegeven waarden? Ik in ieder geval niet.

Een Crucial behaalt de opgegeven waarden met alle data, een Sandforce haalt het alleen met 0 fill data. Niet representatief dus.

Prestaties beoordeel ik op basis van praktijk benchmarks zoals hier:
http://www.hardwareheaven...review-install-times.html
Zoals te zien is zijn de prestatie verschillen klein, soms wint de Crucial zelfs.

[...]

Als je zoekt naar bijv. Vertex 3 maxio en dan kijkt bij de feedback.

[...]

Betrouwbaarheid van de controller. Hoewel het nog te vroeg is om te oordelen over de betrouwbaarheid van de Sandforce 2, zijn de eerste tekenen niet best. Sandforce 1 was bedroevend qua betrouwbaarheid.
Hmm kep even die review bekeken en waar de OCZ V3 zoveel sneller is op papier, is de crucial M4 maar een fractie langzamer.....
Uiteraard zegt dit niks over de betrouwbaarheid van de chip natuurlijk. De OCZ V3 (en wss de Corsair Force3) blijven toch een fractie sneller.
Ik kan uit deze review dus nog niet opmaken waarom ik de sandforce2 links zou moeten laten liggen en voor de Crucial M4 moet gaan. Bovendien is dit een review van het 256GB exemplaar, terwijl ik 128GB wil (en soms zitten er toch wat verschillen in reads/writes tussen verschillende capaciteiten).

Ik wil zeker overwegen die M4 te nemen, wanneer die in de praktijk betrouwbaarder/beter is dan de OCZ V3 of Force3. Nog even wat reviews afwachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Deathchant schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:46:
[...]
Bovendien is dit een review van het 256GB exemplaar, terwijl ik 128GB wil (en soms zitten er toch wat verschillen in reads/writes tussen verschillende capaciteiten).
Klopt, en hetzelfde geldt voor de Vertex 3 120GB.
Ik wil zeker overwegen die M4 te nemen, wanneer die in de praktijk betrouwbaarder/beter is dan de OCZ V3 of Force3. Nog even wat reviews afwachten dan.
Op Newegg.com kun je zien hoe de Vertex 3 het doet qua betrouwbaarheid. Binnen korte tijd zijn er nogal veel failures gemeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 22-05-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel 320 80GB€ 130,90€ 130,90
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2K5 80GB€ 139,90€ 139,90

Kan mij iemand verklaren waarom de nieuwe betere ssd al goedkoper is dan de oude iets mindere goede ssd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Teutates schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:44:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel 320 80GB€ 130,90€ 130,90
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2K5 80GB€ 139,90€ 139,90

Kan mij iemand verklaren waarom de nieuwe betere ssd al goedkoper is dan de oude iets mindere goede ssd ?
Nieuwe/kleinere productie methode van de chips waardoor ze goedkoper zijn, als je al eens had gekeken naar reviews/nieuwsberichten was je dit al lang duidelijk geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dat soort prijseffecten zie je echt al sinds jaar en dag.

Goed te zien bij geheugen bijvoorbeeld. Overstap sdr -> ddr, eerst ddr duurder per GB, langzaamaan worden ze ongeveer gelijk geprijsd, en zodra sdr wordt uitgefaseerd wordt het duurder. Ook al is het trager. Economies of scale e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De nieuwe is niet perse beter. De oude is geschikt voor 5000 write cycles, de nieuwe maar 3000.

Verder is de 4K random performance van de oude beter. Zie:
http://en.expreview.com/2...-g3-ssd-80gb/15569.html/5

De Intel 320 heeft als voordeel 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Philflow schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:56:
[...]

De nieuwe is niet perse beter. De oude is geschikt voor 5000 write cycles, de nieuwe maar 3000.

Verder is de 4K random performance van de oude beter. Zie:
http://en.expreview.com/2...-g3-ssd-80gb/15569.html/5

De Intel 320 heeft als voordeel 5 jaar garantie.
hmm ik had ook alleen naar de hard facts ( vergelijken met tweakers pricewatch)
en deze review reviews: Intel 320-ssd: meer voor minder
maar 3000 write cylces en dan doet hij het niet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3000 * 80GB = 240TB / 10 jaar = 67GB per dag voordat hij de minimale rating heeft gehaald.

Ik ben een redelijke grootverbruiker met 20GB/dag, in dat tempo houd hij het dus 33 jaar vol. Problem? Niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:33:
3000 * 80GB = 240TB / 10 jaar = 67GB per dag voordat hij de minimale rating heeft gehaald.

Ik ben een redelijke grootverbruiker met 20GB/dag, in dat tempo houd hij het dus 33 jaar vol. Problem? Niet echt.
inderdaad, zeker aangezien het voornamelijk een bootschijf wordt (500gb) 7400rpm in de 2de slot :)

Mijn huidige hd is een 5400 rpm schijf dus ik neem een flinke sprong vooruit qua snelheid als het goed is :) en was niet van plan om zoveel gb per dag te schrijven :P

Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik wil de Lenevo Edge 13 (de NV338MH) graag voorzien van een SSD om hem net wat snappier te maken maar ik twijfel zo erg welke ik moet hebben. Ik heb namelijk het idee dat een super snelle niet zoveel meerwaarde zal bieden t.o.v. de CPU.

Naar aanleiding van eerdere posts in deze thread twijfel ik tussen deze twee:
Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB
Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB

Maar ook de pricewatch: Crucial m4 64GB 64GB schijnt goed te zijn.
Ik weet het niet meer. Wat moet ik nu adviseren? Het aanbod is overweldigend :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Als je heftig wilt gaan multi tasken (waarschijnlijk niet met die CPU) neem je de M4, anders neem je de Kingston.

Intel 320 80GB is ook prima, standaard met 5 jaar garantie.

[ Voor 38% gewijzigd door Philflow op 22-05-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:52
Is het prijs verschil van 35 euro het waard om voor de M4 te gaan? Of is het zo dat ik beter voor de intel 320 kan gaan? Ik heb nu nog een sata2 aansluiting, maar zal binnen een half jaar upgraden. Wat is wijs? merk je het verschil dat het 35* euro waard is?

* bij de winkel waar ik hem koop en daar wil ik hem ook kopen...

[ Voor 20% gewijzigd door conara op 22-05-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Thanks. Het grote voordeel voor mij van de Kingston is wel de omvang (t.o.v. de prijs).
En wat merk je nog van de tragere schrijfsnelheid van de Intel en Crucials?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik heb momenteel in mijn PC een MSI P55A-GD65, deze met de brakke marvell controler zoals ik overal lees. Ik wordt dan ook aangeraden om als ik een SSD koop, ookal is deze SATA3, hem toch te gebruiken op de Intel SATA2 poorten. Is dit effectief zo?

Nu ben ik aan het kijken voor een 120GB SSD en twijfel ik tussen de Crucial m4 en de Intel 320.

de voordelen van de crucial in mijn ogen
------------------------------------------------------
deze zou beter presteren volgens benchmarks, maar ik weet niet in hoeverre dit nog het geval gaat zijn als ik hem op de sata2 poort aansluit.

de voordelen van de Intel 320
----------------------------------------
vijf jaar garantie
zou betrouwbaarder zijn
ik kan hem ook tegen een redelijke prijs bij een lokale winkel kopen. De crucial m4 is voor mij (België) enkel zeer voordelig te krijgen bij Pixmania. Maar ik heb zelf niet de allerbeste ervaringen met dit bedrijf en lees in de shopreviews toch ook niet steeds het beste. En zeker als het op retouneren zou aankomen zou dit niet leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De Crucial C300 is net zo betrouwbaar als Intel en gebruikt 34nm NAND wat een lange levensduur heeft dan 25nm NAND van de Intel 320.

Garantie kun je direct met Crucial afhandelen, dat gaat veel sneller dan via een winkel.
Room42 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:00:
Thanks. Het grote voordeel voor mij van de Kingston is wel de omvang (t.o.v. de prijs).
En wat merk je nog van de tragere schrijfsnelheid van de Intel en Crucials?
Bij het kopieren van bestanden zal de Kingston sneller zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door Philflow op 22-05-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist. Maar als we zin hadden om veel bestanden te kopieren zouden wel wel een setje harde schijven kopen. Dergelijke tests zeggen 0,0 over het gebruik van een SSD in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Draait een crucial m4 (heeft zelf een marvell controller) eigenlijk wél goed op een marvell sata3 poort (zoals de bovengenoemde msi mobo heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Nee.. 't is een echt slechte controller.

[ Voor 73% gewijzigd door Philflow op 22-05-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Philflow schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:34:
Nee.. 't is een echt slechte controller.
Dus het is beter om een crucial m4 toch op de ingebouwde intel controller aan te sluiten? en daarbij komt dan ook meteen het punt hoeveel beter de crucial m4 nog is vergeleken de intel 320 als de crucial gecapped wordt door een sata2 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Dan nog steeds is ie sneller, zie Anandtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ja, maar wel marginaal is sommige benchmarks en in ander is de intel 320 weer juist beter, en wetende dat dit met grotere versies getest is kan het even goed zijn dat de performance drop bij de Crucials hoger is bij kleinere formaten (of andersom natuurlijk). maar hier is maar weinig over te vinden op het internet

[ Voor 8% gewijzigd door timofp op 22-05-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Philflow schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:46:
Dan nog steeds is ie sneller, zie Anandtech.
Ik heb hier: http://www.station-drivers.com/page/marvell.htm Gezien dat er nieuwe marvell drivers zijn voor de 91xx serie van de Marvell SATA3 controller. Ik heb zelf namelijk ook zo'n moederbord (Gigabyte-GA-P55A-UD6) met een 9128 controller en het schijnt dat het met de nieuwe firmware wel goed werkt.

Ik kan me ook niet voorstellen dat die controller de snelheden van de M4 niet haalt. Die haalt namelijk 415 mb/s. Dat een brakke controller geen beloofde 600 kan halen ok, maar die 415 met de nieuwe firmware moet te doen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Tc-Chub schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:05:
[...]

Ik heb hier: http://www.station-drivers.com/page/marvell.htm Gezien dat er nieuwe marvell drivers zijn voor de 91xx serie van de Marvell SATA3 controller. Ik heb zelf namelijk ook zo'n moederbord (Gigabyte-GA-P55A-UD6) met een 9128 controller en het schijnt dat het met de nieuwe firmware wel goed werkt.

Ik kan me ook niet voorstellen dat die controller de snelheden van de M4 niet haalt. Die haalt namelijk 415 mb/s. Dat een brakke controller geen beloofde 600 kan halen ok, maar die 415 met de nieuwe firmware moet te doen zijn!
zeer interessant van die nieuwe firmware. Ik ga wegens examens toch pas tegen half juni mijn SSD's kopen (anders komt dat niet goed met die examens :)). Ik maakte me eigenlijk wel niet zorgen over de doorvoorsnelheden, dat die niet volledig gehaald zouden worden. maar eerder dat bijvoorbeeld random read en write ook problemen zou geven, of andere vreemde problemen met de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Op deze http://www.station-driver...=32&t=3050&p=10880#p10880 pagina. Zie je een frans stukje over de nieuwe driver. Onderaan staat ook een benchmark, deze lijkt mij prima en is volgens mij met de crucial C300 gebenched (Destijds de enige SATA-600)

Ik denk dat het dan wel goed moet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Dan heb ik mijn voorlopig besluit gemaakt denk ik, als er niet teveel veranderd op het gebied van prijsevoluties gaan het 3 Crucial m4 SSD's worden (1x 128GB en 2x64GB) bij Pixmania. Mogelijke garantieafhandeling kan ik dan direct via crucial doen en tja de verzending met Pixmania... ze moeten de SSD's wel heel slecht gaan verpakken om hier iets mis mee te doen. Als het harde schijven geweest waren zou het een andere zaak geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Waarom Pixmania? :X De Kassa-special niet gezien? Geef die paar cent extra uit voor een betrouwbare shop.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 22-05-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Room42 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:22:
offtopic:
Waarom Pixmania? :X De Kassa-special niet gezien? Geef die paar cent extra uit voor een betrouwbare shop.
Haha neen, die Kassa special heb ik niet gezien. En uitzonderlijk niet omdat ik in België woon, want vind Kassa een leuk programma en kijk dit normaal wel elke week.

Het probleem is dat ik heb bij geen enkele andere Belgische winkel kan vinden. (ok Pixmania is niet Belgisch maar ze leveren via Kiala wel voor enkele Euro's in de supermarkt wat gemakkelijk is)

België is natuurlijk al zwaar achtergesteld op het aantal webshops, en de recentheid van het product maakt dit al vast niet beter. Daarom dat ik oorspronkelijk ook neigde om voor de Intel 320 serie te gaan omdat deze hier wel beter verkrijgbaar is.

Edit: en het is zeker niet zo dat ik zomaar bij de goedkoopste shop wil gaan. want de betrouwbaarheid is best wel belangrijk voor me. Normaal ga ik altijd bij Alternate (België) maar deze hebben de m4's niet.

[ Voor 11% gewijzigd door timofp op 22-05-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Oh, sorry. Wist niet dat je Belgisch was en dat het daar zo "anders" geregeld is dan in NL. Wat balen! Niks gezegd dan, zo te zien heb je het dus goed overwogen. Succes! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 22-05-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
als ik in de pricewatch kijk om hem te kopen bij een nederlandse winkel is het toch al 18 euro verschil per SSD (wil er 3) vergeleken de goedkoopste. en de verzendkosten bij Pixmania zijn voor mij maar 4 euro, dus die komen er als ik in NL bestel ook nog eens bij. dat gaat voor 3 SSD's al snel 70 euro meer zijn in het totaal. Zoals ik al zij, ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar 70 euro is me nu ook weer wat veel...

[ Voor 8% gewijzigd door timofp op 22-05-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, het verschil is wel groot maar Pixmania staat bij mij gewoon op de zwarte lijst. Misschien handig om toch nog even te wachten of misschien kun je hem bij Alternate wel aanvragen.

Maar nu dwaal ik wel echt af van het topic...

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 22-05-2011 23:38 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.