Hallo mede tweakers,
Ik zit met een klein dilema waar ik niet helemaal uit kom.
Ik heb naar mijn mening een redelijke computer maar wil dat het allemaal sneller gaat.
Mijn specs zijn momenteel:
Proc: AMD Phenom x4 925(4x2.8ghz met 6mb L3 cache) @ stock speed
Mobo: Asrock A780LM-S
Ram: 4 gig ddr2 xms 2 van Crosair PC2-6400
Videokaart: Gigabyte hd5760 1gig
Harde schijf: 500gb Western Digital Green Cavier
Nu zat ik te denken hoe ik veel snelheidswinst kan behalen dus ging even op internet rondkijken en kwam uit dat een ssd veel snelheid toevoegd.
Na wat rondkijken op internet kwam ik deze tegen:
http://www.komplett.nl/Ko...SSD2_2VTX80G/default.aspx
Maak ik daar een goede keuze aan om die te kopen of weten jullie toevallig een betere voor dat geld?
Ook kwam mijn vriendin om de hoek met de opmerking jij wilt heel graag een hexacore wat zou dat kosten om in je computer te stoppen?
Ik een beetje rondgekeken en kwam op alternate dit tegen:
http://www.alternate.nl/h...4GB/543831/?baseId=689979
In mijn ogen is dit veel beter als wat ik nu heb.
Beter werkgeheugen, betere proccesor en een mooier uitziend moederbord en waarschijnlijk ook beter:p
Het is de bedoeling dat ik wel de videokaart behoud die ik nu heb(bijna jarig dus ritsel dan wel weer een nieuwe videokaart:p)
Ik gebruik mijn computer voornamelijk om fps games te spelen(crysis 2 gaat nog zonder stotteren op max settings) en te downloaden van de nieuwsgroepen.
Misschien niet overbodig om erbij te vermelden is dat bij beide opties er een nieuwe instaltie windows 7 ultimate 32 bit opgaat.
Mochten jullie de ssd aanraden ga ik kijken of ik me proc kan overclocken naar 4x3ghz.
En dan nu de eindvraag wat denken jullie dat de beste optie is om snelheid erbij te krijgen en waarom?
Sorry als dit niet de juiste plek is maar om hiervoor een topic te openen waar het moet of een topic met alleen deze vraag vond ik een beetje teveel van het goede en is volgens mij ook in strijd emt de forum regels.
Alvast bedankt voor reacties,
Met vriendelijke groeten,
miniterror
[
Voor 5% gewijzigd door
miniterror op 02-05-2011 00:43
]