Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart90
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-08 12:24
Ik ben op het moment bezig met het updaten van de specs van mijn 2,5 jaar oude gaming PC. Destijds had ik expres een relatief kleine HDD gekocht, omdat ik niet gigantisch veel data heb en de prijzen van opslag lekker blijven dalen. De laatste tijd erger ik me steeds meer aan de trage boot en het OS zelf (Vista 64-bit, need I say more? :P ). Het lijkt me handig om tegelijkertijd met het overstappen naar Windows 7 ook meteen de opslagmogelijkheden van mijn PC te upgraden. Ik ben daarom van plan om een SSD te kopen voor het OS en applicaties en een snelle HDD voor data en games (waarschijnlijk wordt dat een Western Digital Caviar Black).

• Wat voor systeem heb je?
Asus Striker II Extreme (NVIDIA 790i Ultra-SLI chipset, SATA300)
Intel Core 2 Quad Q9450 @ 2.66GHz
8GB OCZ Reaper DDR3 @ 1333MHz
XFX GeForce GTX 280 (binnenkort 2 van deze kaarten in SLI)
500GB Seagate HDD (weet niet precies meer welk model)

• Welk OS gebruik je?
Op het moment dus nog Vista 64-bit, maar dat wordt Windows 7 64-bit.

• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
SSD zou ik primair gebruiken voor het OS en programma's. Mogelijk een paar games er op, maar waarschijnlijk gaan die ivm de beperkte ruimte van een SSD voornamelijk op een HDD staan.

• Wat mag je nieuwe SSD kosten?
Maximaal €200

Ik ben er nog steeds niet uit of ik moet gaan voor 60/64GB, 80GB of 120/128GB en wat voor model. Dat gedoe met de OCZ Vertex 2 en de langzamere 25nm chips maakt me een beetje huiverig om daarvoor te kiezen, hoewel de 34nm versie volgens mij wel weer een goede keuze zou zijn. Ik denk dat de Corsair F60/F120 en de Crucial RealSSD C300 wel goede opties zijn, maar de Crucial's worden waarschijnlijk dan wel gelimiteerd door de SATA 300 op mijn moederbord.

Dus om mijn verhaal in concrete vragen op te schrijven:
• Wat voor grootte van de SSD zou in mijn geval het beste zijn?
• OCZ, Corsair of Crucial, of toch iets anders? ;)

Hopelijk kunnen jullie me helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:45
Doe jezelf een plezier, en koop die F60 en steek bijna de helft van je 200 in je zak. De ervaring is er niet minder om, alleen wat minder ruimte, maar tussen de regels door lees ik dat jij met plezier je games op de HDD stallt.
ik vermoed dat je je straks dankzij de SSD ook niet meer stoort aan Vista's boottijd

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 23-03-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22
Wat voor systeem heb je nu?
Wordt deze danwel volgende week besteld:
MSI P67A-C45
Intel i5 2500
4GB Corsair DDR 1600
Samsung Spintpoint F3 1TB

• Welk OS gebruik je?
Windows 7 x64

• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Voornamelijk games en dan met name Napoleon en Empire Total War, World of Tanks en later dit jaar Battlefield 3

Max 250,-

Ik moet heel eerlijk zijn, ik twijfel of ik uberhaupt een SSD moet nemen ook al is het een kadootje. Windows zal sneller laden, ja alleen zet ik mijn PC aan als ik uit bed kom, eerst naar de wc ga en dan koffie ga zetten, lekker belangrijk dus of ie er 15 of 50 seconden over doet. Het laden van levels in games heeft baat bij een SSD maar de algehele performance wordt er niet beter van. En ik ben best huiverig voor de betrouwbaarheid van SSD's.

Is dan bijvoorbeeld zon Vertex 3 250,- waard :? Dat vraag ik mezelf serieus af namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Kaap schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:13:
En ik ben best huiverig voor de betrouwbaarheid van SSD's.

Is dan bijvoorbeeld zon Vertex 3 250,- waard :? Dat vraag ik mezelf serieus af namelijk...
Ze zijn betrouwbaar. Daar hoef je je weinig zorgen over te maken.

En het is niet alleen windows boot upgrade. Geheel windows reageert gewoon stukke soepeler. Het zijn allemaal kleine bestandjes die geladen moeten worden (icoontjes, drivers en andere resources). Het is even een investering, maar dan heb je ook wat.

Bij games ligt het aan de game. Het is toch wel erg prettig als levels of quicksave/load enzo een stuk sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Laatst online: 06-09 20:47
• Wat voor systeem ga je kopen?
xps 17
Intel® CoreTM i7 2630QM
4gb ram geheugen
3072MB NVIDIA GT555M GeForce
• Welk OS gebruik je?
Windows 7 home premium 64 bit
zou graag adobe premiere cs5 op de ssd instaleren.
ultima online (mmorpg)
als het kan adobe cs5 after effects er ook bij
max 140 euro liefst goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Teutates schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:51:
[...]
Intel G2 80GB of Vertex 2 80GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Laatst online: 06-09 20:47
Philflow schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:58:
[...]

Intel G2 80GB of Vertex 2 80GB.
Dat is tussen deze 2 :)
vergelijking

verschillen
Intel Postville
Hardeschijf Cache 32MB
HDD leessnelheid 250MB/s
HDD schrijfsnelheid 70MB/s

OCZ Vertex 2
Hardeschijf Cache n/a
HDD leessnelheid 285MB/s
HDD schrijfsnelheid 275MB/s

Als ik dit dus lees is de OCZ Vertex 2 voor 4 euro meer veel beter toch ?
Of mis ik een aantal dingen waar ik nog rekening mee moet houden ?

Moet nog wat meer in ssd leesmateriaal duiken geloof ik

[ Voor 4% gewijzigd door Teutates op 24-03-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Teutates schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:49:
[...]
Als ik dit dus lees is de OCZ Vertex 2 voor 4 euro meer veel beter toch ?
Of mis ik een aantal dingen waar ik nog rekening mee moet houden ?

Moet nog wat meer in ssd leesmateriaal duiken geloof ik
Op gebied van betrouwbaarheid scoort Intel hoger. Verder zakt de seq. schrijfsnelheid voor niet comprimeerbare data bij de Vertex 2 in naar 80 MB/sec.

Tomshardware heeft een aardige review. Techreport.com ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Wie weet wanneer de Vertex 3 beschikbaar komt? Uit de informatie van die webshops in de pricewatch wordt ik niet wijs.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:51:
[...]

xps 17
Intel® CoreTM i7 2630QM
4gb ram geheugen
3072MB NVIDIA GT555M GeForce

[...]

Windows 7 home premium 64 bit

[...]

zou graag adobe premiere cs5 op de ssd instaleren.
ultima online (mmorpg)
als het kan adobe cs5 after effects er ook bij

[...]

heb in zelfde dell xps 17 de intel SSD gestoken ... werkt goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
JaymzHetfield schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:39:
Wie weet wanneer de Vertex 3 beschikbaar komt? Uit de informatie van die webshops in de pricewatch wordt ik niet wijs.
mijn natte vingerwerk zegt week of 2.5 a 3 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:07
Ik heb hier een mooie puzzel waar jullie experts me misschien bij kunnen helpen.
Een vriendin van me is blind en heeft een laptop met (braille) leesregel. inmiddels is de laptop 4 jaar oud, en hoewel hij nog uitstekend bevalt begint hij toch wel wat traag te worden. Ze krijgt pas weer een budget voor een nieuwe over 1,5 jaar. Tot die tijd zitten we even te kijken wat we kunnen doen om het beestje zo snel mogelijk te maken, en het liefst ook te voorzien van Windows 7 ( haar nieuwe software is daar beter geschikt voor)

Laptop:
Merk: DELL nogiets
CPU: Core 2 duo T5500 1.6GHZ
Geheugen: 1,5gb ddr-2 (laatst al geupgrade)
Disk: Toshiba 5400rpm 40gb
HDD controller: SATA 1.0 (82801GBM/GHM (ICH7 Family) SATA IDE Controller)

Wat doet ze er mee: internetten, mail lezen, chatten, soms een briefje tikken en een rekening/post inscannen.
CPU is eigenlijk nooit belast, dus versnellen van het beestje kan imho het beste worden gedaan door een snellere hdd erin te zetten.

Ik zat daarom te denken aan een SSD, deze zou dan over een jaar of wat ook meekunnen naar haar nieuwe laptop. 60GB lijkt me hierbij ruim voldoende, daar er verder bijna geen applicatis op draaien.

Ik zit nu te kijken naar ofwel de Corsair F60, ofwel de OZC vertex-2 64.
budget is rond de 100 euro, maximaal op te rekken naar 125. maar hoe goedkoper hoe liever.

Ik heb me verdiept in de OZC 25nm problematiek en heb ook gelezen dat nu het aantal paden weer naar 8 is opgehoogt, ze ondanks de 25nm technology eigenlijk weer bijna net zo snel kunnen zijn.

nu zit ik met de volgende vragen:
1. zijn jullie het met me eens dat het vervangen van de hdd nut heeft om het leven van het beestje nog een jaar tot 2 jaar te rekken?
2. De laptop is sata-1, zijn ssd's daarmee backwards compatible? (de sata-300 standaard schrijft dit voor, maar altijd even handig om te checken)
3. Welke SSD's zouden jullie nemen?
4. is 2e hands wellicht nog een optie? hoe weet ik dan of de disk nog betrouwbaar is en niet te ver versleten.

kortom, welke ssd goeroe kan me in dit specifieke geval van advies voorzien ;)

[ Voor 0% gewijzigd door sl1000 op 24-03-2011 16:56 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JaymzHetfield schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:39:
30 maart aldus Alternate, had gebeld afgelopen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelo16bo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:21
marcelo16bo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:10:
Ik krijg morgen mijn nieuwe moederboord en kan beginnen met het bouwen van mijn nieuwe systeem.
Ik heb besloten om er een SSD erbij te kopen, na een beetje lezen zat ik te denken aan een crucial sata600 120gb... ik zou graag jullie mening horen. alvast bedankt :D

• Wat voor systeem heb je nu?
MoBo: Asus P8P67 PRO
CPU: i5 2500k.....----cooler: Cooler master Hyper 212+
Ram: G.kill Ripjaws 4g - 1.5v - 1600mhz
GPU: MSI N560GTX twins frozr II
PSU: XFX PRO850W

• Welk OS gebruik je?
Windows 7

SSD zou dan voor OS zijn. en zou graag games ook erop willen zetten.
Ik multitaask vaak, bijv. game + internet + muziek + downloads + Fraps

200 euro maximaal

Ik zat eerst te denken aan 2 ssd's van 60BG om ze in raid 0 te zetten, alleen k heb gehoord dat dit niet veel helpt in vergelijking met HDD's. daarom had ik die 120GB gekozen.
anyone plz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
F120 van corsair of de Mushkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dat ook nog onderbouwen? ;)
sl1000 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:55:
Ik heb hier een mooie puzzel waar jullie experts me misschien bij kunnen helpen.
Een vriendin van me is blind en heeft een laptop met (braille) leesregel. inmiddels is de laptop 4 jaar oud, en hoewel hij nog uitstekend bevalt begint hij toch wel wat traag te worden. Ze krijgt pas weer een budget voor een nieuwe over 1,5 jaar. Tot die tijd zitten we even te kijken wat we kunnen doen om het beestje zo snel mogelijk te maken, en het liefst ook te voorzien van Windows 7 ( haar nieuwe software is daar beter geschikt voor)
Ik zou geen geld meer investeren in een dergelijke oude koe. Waarom?
Ik heb een 2.4GHz processor en ik merk *duidelijk* dat deze de bottleneck is bij het laden van applicaties

Gimp opstarten? Cpu bottleneck
Firefox opstarten? Cpu bottleneck.
Willekeurige IDE? Cpu bottleneck

Vmware is zo'n beetje het enige waar de cpu niet keihard bottleneckt, in de plaats daarvan loopt mijn RAM vol :P

Ik zou eerder investeren in meer RAM (ja, nog meer) en een upgrade naar windows 7 of vista. Alles word dan in je geheugen geladen wat zorgt Dat zorgt al voor een enorme snelheidswinst in combinatie met XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
hmm, ik kan je wel volgen. maar stel dat we er nu toch een ssd in stoppen. welke zou je dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt ervanaf, met XP kun je beter een intel nemen bij het gebrek aan correcte alignement.
Met windows 7 denk ik niet dat je het verschil tussen een X25-M, C300, of Force met die processor en SATA1 bus.

Je hebt wel AHCI beschrikbaar op die laptop hoop ik? Ik weet niet om trim wel verstandig is met IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
sl1000 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:17:
hmm, ik kan je wel volgen. maar stel dat we er nu toch een ssd in stoppen. welke zou je dan aanraden?
Voor je wensen is het allemaal prima hoor. Op het werk wat oude pentium4s (met sata1) voorzien van intel x25-v en xp, office, internet, mail draait als een tierelier. De pauzes zijn gewoon weg bij die applicaties en ik merk er niks van dat de cpu een bottlneck vormt. Ze draaien zelfs beter dan nieuwe PCs met HDD. M.a.w. niet de ervaring die Darkstone heeft. Met een echt dual-core zou ik het echt raar vinden als dat een bottleneck is bij die applicaties.

Het gaat trouwens om oude HP desktop systeempjes met ook een ich7 sata controller. Meer RAM had lang niet de boost die de SSD leverde. Maar dat heb je vast zelf gemerkt: 1,5GB zou echt genoeg moeten zijn voor die taken. Degradatie maakt ook weinig uit bij die applicaties: lange tijd de Optimizer gescheduled, maar die deed een paar keer moeilijk. Scheduler uitgezet met het idee dat ik wel een secure erase doe en een image terug zet, mocht het trager gaan. Maar de gebruikerservaring is niks verminderd. Da's een jaar geleden.

Wellicht is 40GB al genoeg, maar anders zal een willekeurige sandforce 2 (zoals een corsair F60) minstens hetzelfde moeten opleveren. En zal degradatie nog minder effect hebben.

Het blijft natuurlijk de vraag of je er geld in moet steken. Bij een notebook heb je nog wat andere zaken die slijten en kapot gaan zoals de batterij en (afhankelijk van de degelijkheid) het scherm. Ook zou je eigenlijk een losse Windows 7 moeten kopen, die best prijzig zijn, met de vraag of je overal wel drivers voor kan krijgen (vast wel, al krijg je misschien problemen met de functietoetsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:54:
Het gaat trouwens om oude HP desktop systeempjes met ook een ich7 sata controller. Meer RAM had lang niet de boost die de SSD leverde. Maar dat heb je vast zelf gemerkt: 1,5GB zou echt genoeg moeten zijn voor die taken. Degradatie maakt ook weinig uit bij die applicaties: lange tijd de Optimizer gescheduled, maar die deed een paar keer moeilijk. Scheduler uitgezet met het idee dat ik wel een secure erase doe en een image terug zet, mocht het trager gaan. Maar de gebruikerservaring is niks verminderd. Da's een jaar geleden.
Dat merk ik wel degelijk hoor, als ik tegelijkertijd GIMP, enterprise architect, borland builder (kutprogramma) en firefox opstart word mijn HDD niet eens gebruikt omdat alles toch gecachet is in het RAM.

Wat dat betreft is een RAM upgrade (er zit maar 1,5GB in) een veel betere upgrade als je het mij vraagt,

Het spreekt voor zich dat bovenstaande niet opgaat voor XP, die heeft al die handige functies niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Urr, we hebben het over:
Wat doet ze er mee: internetten, mail lezen, chatten, soms een briefje tikken en een rekening/post inscannen.
CPU is eigenlijk nooit belast, dus versnellen van het beestje kan imho het beste worden gedaan door een snellere hdd erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
nvt.
Sjah schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:24:
[...]

mijn natte vingerwerk zegt week of 2.5 a 3 .

[ Voor 31% gewijzigd door angelico66 op 24-03-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
beide komen goed voor de dag in reviews en zijn niet de duurste.
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:24:
[...]

Kan je dat ook nog onderbouwen? ;)

[...]

Ik zou geen geld meer investeren in een dergelijke oude koe. Waarom?
Ik heb een 2.4GHz processor en ik merk *duidelijk* dat deze de bottleneck is bij het laden van applicaties

Vmware is zo'n beetje het enige waar de cpu niet keihard bottleneckt, in de plaats daarvan loopt mijn RAM vol :P

Ik zou eerder investeren in meer RAM (ja, nog meer) en een upgrade naar windows 7 of vista. Alles word dan in je geheugen geladen wat zorgt Dat zorgt al voor een enorme snelheidswinst in combinatie met XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
interessante discussie zo :)
ff wat puntjes nog:
1. Als de laptop nou geen ahci heeft, wat dan? is er een tool waarmee ik dat uit kan lezen zonder de bios in te moeten duiken?
2. De OZC is veel makkelijker in de buurt verkrijgbaar dan de Corsair. als ik er nu een koop, ben ik dan zeker dat ik de 8-lanes versie krijg? kan ik dat ergens ui aflezen?

slijtage van het beeldscherm is geen issue. ze is blind, meestal staat deze zelfs uit om stroom te besparen.
accuwear is momenteel 31% volgens SIW. verder gebruik ze 'm bijna altijd aan de stroom. verder ben ik zelf handig genoeg om de aligment goed te zetten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sl1000 op 24-03-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1000 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:51:
1. Als de laptop nou geen ahci heeft, wat dan? is er een tool waarmee ik dat uit kan lezen zonder de bios in te moeten duiken?
Als je geen AHCI hebt freezet je SSD bij elk trim commando, ik heb overigens geen idee hoe merkbaar dat is.
2. De OZC is veel makkelijker in de buurt verkrijgbaar dan de Corsair. als ik er nu een koop, ben ik dan zeker dat ik de 8-lanes versie krijg? kan ik dat ergens ui aflezen?
Moeilijk.

Maar echt, neem geen OCZ. Ik weet niet van wie je hebt gehoord dat de 25NM vertex net zo goed scoort als de oude, maaar dat is gewoon niet waar. Hij scoort ruim 20% slechter in de benchmarks van tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
de sandforce controllers gebruiken toch geen trim, die hebben toch een garbage collection process?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beiden. Meen ik.

Onder XP heb je trouwens geen trim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
en onder W7 zou ik het evt. uit kunnen schakelen? sorry voor de stomme vragen. dit is echt net ff een gebied waarin ik niet thuis ben. :$ laat maar, google doet wonderen :$:$

[ Voor 13% gewijzigd door sl1000 op 24-03-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij nader inzien weet ik niet eens zo zeker of sandforce trim heeft...

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
volgens deze website zouden sandforce chips trimsupport moeten hebben: http://benchmarkreviews.c...=60&limit=1&limitstart=10 maar helemaal zeker ben ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
De nieuwe Intel 320 (Postville Refresh) krijgt geen nieuwe controller, maar gewoon die van de oude Postville uit 2009. Zie dit artikel. Dit komt voor mij nogal onverwacht. Ik was in de veronderstelling dat Intel met een nieuwe controller zou komen. Dit verklaart ook dat de 510 het met een oudje (Marvell controller) moet doen. Door betere firmware zijn de leessnelheden wel wat opgekrikt en ik heb vernomen dat er en supercap (tegen dataverlies bij stroomuitval) op zit, maar erg enthousiast word ik er niet van. Hopelijk gaat de prijs zakken, want die blijft wel erg lang (kunstmatig) hoog.

Maar goed, hoe zit eht nou met die nieuwe controller? Komt die er eigenlijk nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Inderdaad. Sandforce heeft wel trim, maar zover ik weet heeft het niet heel veel impact.

Anand's artikel kijkt bijvoorbeeld naar de degradatie bij heftige writes zonder TRIM. De degradatie is wel aanwezig, maar niet zo sterk als bij bijvoorbeeld een Intel controller (welke ook nog wel redelijk blijft hoor). Neem die benches wel met een korrel zout: schijnbaar is de oude iometer niet echt random data (uncompressable) en is het niet echt een goede test. En het is echt de SSD bestoken met data: dat doe je in normale situaties niet.

Ik denk dat het niet echt uitmaakt welke SSD je haalt, voor je taken. Of je nu een Sandforce, Intel of Marvel controller pakt zal het goed draaien. Voor de zekerheid kan je nog ergens een image bewaren, wat sowieso een goed idee is.

De tijd van echt belabberde SSDs (jmicron602, oudere indilinx firmware, intel G1, oude samsung controllers) is wel voorbij. Dan ga je, in jouw situatie, eerder kijken naar een stukje stabiliteit, waarbij je toch erg weinig klachten hoort van bijvoorbeeld Intel G2 x25-m/x25v, Corsair F60 en Crucial C300 SSDs terwijl die toch -zover ik weet- erg veel gebruikt worden.
-Moondust- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:34:
Maar goed, hoe zit eht nou met die nieuwe controller? Komt die er eigenlijk nog wel?
Ik had het wel enigzins verwacht. Is de 510 niet aangekondigd als zijnde Performance (sata600) en de nieuwe eigen controller als zijnde Mainstream (sata300 met 25nm nand)?

Het gaat imho meer om de prijs. En het gebruik van eMLC bij enterprise SSDs. Het lijkt me dat zo'n richting veel meer impact heeft op de verkoop. Zoals huidige SSD performance onder de 1€/GB, of enterprise durability voor de prijs van MLC NANDs. Ik moet binnenkort bijvoorbeeld een server aanschaffen, maar het is toch moeilijk: ga ik voor MLC met mogelijke ramp-scenarios of toch maar voor bewezen SAS HDD schijven. SLC is leuk, maar alleen interessant als je echt die uber-iops nodig hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door _H_G_ op 24-03-2011 23:51 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:34:
De nieuwe Intel 320 (Postville Refresh) krijgt geen nieuwe controller, maar gewoon die van de oude Postville uit 2009. Zie dit artikel. Dit komt voor mij nogal onverwacht. Ik was in de veronderstelling dat Intel met een nieuwe controller zou komen. Dit verklaart ook dat de 510 het met een oudje (Marvell controller) moet doen. Door betere firmware zijn de leessnelheden wel wat opgekrikt en ik heb vernomen dat er en supercap (tegen dataverlies bij stroomuitval) op zit, maar erg enthousiast word ik er niet van. Hopelijk gaat de prijs zakken, want die blijft wel erg lang (kunstmatig) hoog.

Kort door de bochtmodus: betekent dat dat we binnenkort onze G2 kunnen updaten naar "G3" firmware? Met dezelfde controller zou dat mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:55:
[...]
Maar echt, neem geen OCZ. Ik weet niet van wie je hebt gehoord dat de 25NM vertex net zo goed scoort als de oude, maaar dat is gewoon niet waar. Hij scoort ruim 20% slechter in de benchmarks van tweakers.net
OCZ ruilt gratis om blijkbaar: http://www.storagereview....nm_review_oczssd22vtxe60g
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:24:
[...]
Tijdens het opstarten van dergelijke applicaties is zowel de CPU als de HDD(/SSD) een bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratis omruilen naar de versie die 20% slechter is ;)

De versie die een tijd in de winkel lag met de helft van de kanalen was nog slechter. Ik heb zo even geen cijfers bij de hand.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Kaap schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:01:
[...]

30 maart aldus Alternate, had gebeld afgelopen maandag.
Oh, mooi! Dat schiet lekker op.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:00
Had een 4launch gevraagd wanneer zij de vertex 3 konden leveren, dit is hun reactie:
Beste,

Als u het artikel voor 15:00 uur in bestelling plaatst kunnen wij het artikel in principe de volgende werkdag in huis hebben. Hierna kunt u het artikel afhalen in Eindhoven en betalen per PIN. Indien gewenst sturen wij het artikel naar u toe zodat u het artikel 1 dag later in ontvangst kan nemen mits u betaling tijdig is ontvangen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
pingkiller schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:24:
Had een 4launch gevraagd wanneer zij de vertex 3 konden leveren, dit is hun reactie:

[...]
Standaard reactie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:52
pingkiller schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:24:

[...]
Ik heb een Vertex 3 bij 4launch in bestelling, kreeg laatst een mail dat ze heb rond de 31ste verwachten te kunnen leveren.
Beste,

U heeft bij ons een bestelling open staan voor een OCZ SSD 2.5", 120GB, SATA, Vertex 3.
Zoals u mogelijk al weet is de levertijd van de Vertex 3 helaas opgeschoven, daar de Vertex 3 de nieuwe variant van OCZ betreft, moeten deze nog in voorraad komen bij OCZ Europe.

OCZ Europe heeft aangegeven dat zij de bestelde SSD eind volgende week in voorraad verwachten, waarna deze naar alle leveranciers verstuurd worden, zodat wij dit product voor u kunnen bemachtigen. De Vertex 3 staat momenteel gepland om op 31 maart bij ons afgeleverd te worden, waarna wij uw bestelling gereed zullen maken om aan u uitgeleverd te worden.

Mocht u tussentijds nog vragen hebben, dan vernemen wij deze graag van u.

Met vriendelijke groet,

Jesse Van den Berg
Afdeling Verkoop
4Launch BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
_H_G_ schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:34:
Ik had het wel enigzins verwacht. Is de 510 niet aangekondigd als zijnde Performance (sata600) en de nieuwe eigen controller als zijnde Mainstream (sata300 met 25nm nand)?
Yep, maar we hadden allemaal gedacht dat Intel met een nieuwe controller zou komen.
_H_G_ schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:34:
Het gaat imho meer om de prijs. En het gebruik van eMLC bij enterprise SSDs. Het lijkt me dat zo'n richting veel meer impact heeft op de verkoop. Zoals huidige SSD performance onder de 1€/GB, of enterprise durability voor de prijs van MLC NANDs. Ik moet binnenkort bijvoorbeeld een server aanschaffen, maar het is toch moeilijk: ga ik voor MLC met mogelijke ramp-scenarios of toch maar voor bewezen SAS HDD schijven. SLC is leuk, maar alleen interessant als je echt die uber-iops nodig hebt.
Een prijsdaling is zeker iets waar velen nu op zitten te wachten. Wat betreft betrouwbaarheid. De Intel 320 schijnt een supercap te krijgen tegen dataverlies bij stroomstoringen. Als ik het goed heb wordt dit dan de eerste consumenten-SSD met een dergelijke beveiliging. Heb geen berichten gezien dat de Vertex 3 een supercap krijgt (alleen voor de veel duurdere Pro versie). Voor mij biedt een supercap net dat stukje veiligheid waar ik naar op zoek ben. Lijkt me dan niet meer nodig naar enterprise SSD's te kijken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supercap op de Intel 320 ziet er trouwens heel anders uit dan dat ik ze gewend ben. Misschien leuk als iemand met electronica-kennis die plaatjes bekijkt en zegt wat hij daarop ziet? Het ziet er redelijk goedkoop maar toch doeltreffend uit.

De vraag bij supercapacitors is wel of bij het falen van de supercap zelf de SSD gewoon blijft doorwerken, daar is weer een apart circuit voor nodig. Zolang dat goed werkt is het een geweldige toevoeging voor je SSD, net als ECC geheugen voor je RAM; dingen die consumenten eigenlijk ook van kunnen profiteren. Als je hardeschijf (SSD) niet meer crasht, dan gaan we naar computersystemen die in principe niet meer stuk hoeven te gaan tijdens hun economische levensduur (voordat ze verouderd en overbodig worden).

Ook voor mensen die met ZFS in de weer willen, is deze SSD erg geschikt. Je kunt een kleine SSD gebruiken om meerdere terabytes te versnellen; random writes maakt hij sequential writes van en random reads gebeuren exclusief door de SSDs.

Wel een beetje tegenvaller dat er feite geen innovaties aan de controller zelf zijn; het is niets meer dan een G2 in een nieuw jasje. Maar gezien dat Intel nog op 3Gbps zit zouden ze heus wel een keer wat aan hun controller (moeten) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Zsub schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:40:
[...]

Ik heb een Vertex 3 bij 4launch in bestelling, kreeg laatst een mail dat ze heb rond de 31ste verwachten te kunnen leveren.

[...]
Pf, heb dus inderdaad een standaard reactie gekregen.
31ste wordt het dus.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:32
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:51:
Supercap op de Intel 320 ziet er trouwens heel anders uit dan dat ik ze gewend ben. Misschien leuk als iemand met electronica-kennis die plaatjes bekijkt en zegt wat hij daarop ziet? Het ziet er redelijk goedkoop maar toch doeltreffend uit.
Het zijn Tantalum capacitors, of in het Nederlands een tantaal elco. Voordelen zijn vooral hoge capaciteit en lage zelfontlading (lekstroom).
(Ik meen 6V en 6x 470µF)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Laptop:
Merk: DELL nogiets
CPU: Core 2 duo T5500 1.6GHZ
Geheugen: 1,5gb ddr-2 (laatst al geupgrade)
Disk: Toshiba 5400rpm 40gb
HDD controller: SATA 1.0 (82801GBM/GHM (ICH7 Family) SATA IDE Controller)

Ik zat daarom te denken aan een SSD, deze zou dan over een jaar of wat ook meekunnen naar haar nieuwe laptop. 60GB lijkt me hierbij ruim voldoende, daar er verder bijna geen applicatis op draaien.

Ik zit nu te kijken naar ofwel de Corsair F60, ofwel de OZC vertex-2 64.
budget is rond de 100 euro, maximaal op te rekken naar 125. maar hoe goedkoper hoe liever.

Ik heb me verdiept in de OZC 25nm problematiek en heb ook gelezen dat nu het aantal paden weer naar 8 is opgehoogt, ze ondanks de 25nm technology eigenlijk weer bijna net zo snel kunnen zijn.

nu zit ik met de volgende vragen:
1. zijn jullie het met me eens dat het vervangen van de hdd nut heeft om het leven van het beestje nog een jaar tot 2 jaar te rekken?
2. De laptop is sata-1, zijn ssd's daarmee backwards compatible? (de sata-300 standaard schrijft dit voor, maar altijd even handig om te checken)
3. Welke SSD's zouden jullie nemen?
4. is 2e hands wellicht nog een optie? hoe weet ik dan of de disk nog betrouwbaar is en niet te ver versleten.

kortom, welke ssd goeroe kan me in dit specifieke geval van advies voorzien ;)
Hier op de zaak hebben we op de afdeling een IBM Thinkpad T60e van bijna 6 jaar oud als testbak; met dezelfde processor (T5500) en 2,5GB en die vliegt weer sinds hij voorzien is van een Vertex2 60GB :) Wel gelimiteerd tot 150MB/s burst natuurlijk door de SATA150 aansluiting maar zeker de investering van ongeveer 100 euro waard imho.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Tomba schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:43:
[...]
Hier op de zaak hebben we op de afdeling een IBM Thinkpad T60e van bijna 6 jaar oud als testbak; met dezelfde processor (T5500) en 2,5GB en die vliegt weer sinds hij voorzien is van een Vertex2 60GB :)
Wikipedia: List of Intel Core 2 microprocessors

Volgens dit wikipedia artikel is de T5500 gereleased in augustus 2006. De laptop kan dus maximaal ongeveer 4,5 jaar oud zijn /mierenneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ik ga een corsair bestellen. Allemaal bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Bartjuh schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:48:
[...]

Wikipedia: List of Intel Core 2 microprocessors

Volgens dit wikipedia artikel is de T5500 gereleased in augustus 2006. De laptop kan dus maximaal ongeveer 4,5 jaar oud zijn /mierenneuken.
Hmm dacht dat het al langer geleden was dat Lenovo het stokje overnam van IBM (is namelijk nog een 'echte' IBM) but I stand corrected ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Tomba schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:09:
[...]
Hmm dacht dat het al langer geleden was dat Lenovo het stokje overnam van IBM (is namelijk nog een 'echte' IBM) but I stand corrected ;)
Heb namelijk een soortgelijke (mobiele) processor (Merom) in mijn desktop, en ik dacht al bij mezelf; is dat ding al zo oud? ;)

Moet eens een keer upgraden, want er zijn tegenwoordig al stuk zuinigere en snellere oplossingen met gewone desktoponderdelen. Maar aan de andere kant; dit voldoet nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
-Moondust- schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:57:
... Voor mij biedt een supercap net dat stukje veiligheid waar ik naar op zoek ben. Lijkt me dan niet meer nodig naar enterprise SSD's te kijken toch?
Een supercap helpt wel, maar bij een enterprise systeem heb je er toch wel een UPS er aan hangen. Het moeilijke is de levensduur: als je dagelijks bijvoorbeeld 50GB+ schrijft, dan wordt een keuze voor MLC toch lastig met/zonder supercap. De garantie zal ook wel vervallen (daar ze waarschijnlijk wel kunnen zien hoeveel er beschreven is) waardoor je rekening moet houden met een mindere afschrijftijd dan 5 jaar. Waardoor de kosten stijgen t.o.v. SAS.

Ik twijfel nog wel hoor :) Maar een supercap biedt niet echt een oplossing voor het probleem t.o.v. SLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind vorig jaar heb ik een nieuw systeem in elkaar geschroefd. Ik wilde er toen al een SSD in steken. Echter, met dat ik destijds geneigd was om voor een SSD van Intel te kiezen en de refresh er elk moment aan kon komen had ik besloten om er tijdelijk van af te zien. Tijdelijk, want nu had ik er toch graag ééntje in mijn systeem gezien.

Systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Media Center Remote & Receiver€ 0,-€ 0,-
1TP TL-WN951N€ 22,-€ 22,-
2Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 68,43€ 136,86
1Hitachi Travelstar 5K500.B, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 44,-€ 44,-
1Silverstone Fortress FT02B€ 190,-€ 190,-
1Silverstone SST-CP05€ 5,95€ 5,95
1Noctua NH-D14€ 67,40€ 67,40
1BigNG€ 0,-€ 0,-
1Logitech Wave Keyboard (Azerty)€ 40,-€ 40,-
1Logitech Performance Mouse MX€ 59,90€ 59,90
1Zalman ZM-RHS1€ 6,95€ 6,95
1Logitech Harmony 1000 Advanced Universal Remote€ 0,-€ 0,-
3Conceptronic CWLAN5D3M€ 12,34€ 37,02
3Conceptronic CWLAN9€ 8,87€ 26,61
1AMD Athlon II X4 640€ 80,50€ 80,50
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 60,80€ 60,80
1Seasonic X-400 Fanless€ 123,90€ 123,90
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,75€ 73,50
1Gigabyte GA-890GPA-UD3H€ 119,-€ 119,-
2Sapphire Ultimate HD5670 1GB GDDR5€ 85,91€ 171,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.266,21

Windows 7 Professional x64

Gebruik:
Gevarieerd. Browsen, IM, film, muziek, games, development, 3D modeling, texturing,... .

Richtprijs:
+/- 200,- euro

Om eerlijk te zijn, ik zie de bomen door het bos niet meer. Ik heb aardig wat reviews overlopen maar ik heb moeite om de verschillende producten met elkaar te vergelijken. Welke gemeten prestaties zijn relevant voor mij om te vergelijken? Mogelijke problemen waar ik rekening mee moet houden?

Zelf zit ik te denken aan de Crucial RealSSD C300 128GB maar ik hoor graag wat anderen denken.

Alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 20:38 . Reden: Typo... . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Had de post in eerste instantie in ssd discussie topic geplaatst, realiseerde me later dat die hier beter op zn plaats is :)

Na 1,5 jaar 2 25x-M in raid 0 te hebben gebruikt sta ik op het moment met een dilemma dat ik mijn 2e pc eigenlijk win7 erop wilt zetten, die heeft nog een Mtron 3525-16GB. Dat is gewoon veel te weinig, dus zit ik te twijfelen of ik een grotere budget ssd moet gaan halen of zal ik 1 intel afstaan aan deze comp en de andere verkopen zodat ik (1 of 2) nieuwe kan halen die in iedergeval sneller moet zijn dan mijn huidige setup met 2 postvilles in raid. Als ik naar de specs van de Corsair F40-F60 kijkt, is dit in seq datadoorvoersnelheid sneller dan de postvilles. Maar hoe zit dit in de reallife beleving? Gaat mij voornamelijk om het supersnel opstarten van win7 en mijn progs. Ik speel geen spellen btw.

Ik heb een Gbyte bord met Marvell 9128 sata600 onboard, die kan ik goed gebruiken voor de nieuwe generatie ssds. Daarvoor komen de Vertex3, Intel 510, Corsair Performance series wel op z'n plaats. Hoe presteren deze t.o.v. 2 postvilles of 2 Sandforce1200 ssds?

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
_H_G_ schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:12:
Een supercap helpt wel, maar bij een enterprise systeem heb je er toch wel een UPS er aan hangen. Het moeilijke is de levensduur: als je dagelijks bijvoorbeeld 50GB+ schrijft, dan wordt een keuze voor MLC toch lastig met/zonder supercap. De garantie zal ook wel vervallen (daar ze waarschijnlijk wel kunnen zien hoeveel er beschreven is) waardoor je rekening moet houden met een mindere afschrijftijd dan 5 jaar. Waardoor de kosten stijgen t.o.v. SAS.

Ik twijfel nog wel hoor :) Maar een supercap biedt niet echt een oplossing voor het probleem t.o.v. SLC.
Misschien heb ik een heel verkeerd beeld van een supercap, maar ik verwacht dat bij een stroomstoring de lopende schrijfacties nog afgehandeld worden en er dus veel minder kans is op corrupte data. Hoe zie jij dit?

Met 50GB schrijven per dag zit je op zo'n 18TB per jaar. Uitgaande van 3.000 lifecycles en zeg 80Gb schrijfruimte kom ik uit op 13 jaar. Ik ga er voor mezelf vanuit dat ik ongeveer 3 jaar met een SSD wil doen. Lijkt mij vrij realistisch. SSD techniek staat nog in de kinderschoenen. Over 3 jaar is de techniek alweer zover dat een upgrade wel weer aan de orde zal zijn.

edit:

Heb net geleerd dat er nog een factor meetelt en dat is de Write Amplification (WA). Hoger dan 1 betekent dat de lifecycles sneller opgaan. Minder dan 1, dan gaat het alleen maar langzamer. Hoe lager hoe beter dus. Sandforce SSD's schijnen wat dit betreft in het voordeel te zijn omdat de WA op ongeveer 0.6 ligt. Bij Intel SSD's ligt de WA op ongeveer 1.2, grofweg dan.

[ Voor 13% gewijzigd door -Moondust- op 28-03-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
wie heeft ervaring met deze schijf?

OCZ Vertex 2 180GB ....heeft deze ook de kleinere chips?

244 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
angelico66 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:20:
wie heeft ervaring met deze schijf?

OCZ Vertex 2 180GB ....heeft deze ook de kleinere chips?

244 euro
Vast wel, tenzij je oude voorraad te pakken hebt. Bij de 180GB versie zullen het aantal kanalen minder niet zijn, dus zal het niet zo'n drama zijn. Al zullen de benchmarks nog wel 15-20% langzamer zijn dan de oude versie / concurrent.

[ Voor 1% gewijzigd door _H_G_ op 28-03-2011 12:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
hmm ik wacht wel tot die nwe versies er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Nee de nieuwe versies zijn juist langzamer. Neem een Corsair Force bijv. en je hebt het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik bedoel niet de versier met de kleinere chips.
ik bedoelde de ATA 600 uitgaves.
Philflow schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:58:
Nee de nieuwe versies zijn juist langzamer. Neem een Corsair Force bijv. en je hebt het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 06:49
Ik twijfel! }:|

De Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB nu kopen.. of wachten (en meer betalen) voor een OCZ Vertex 3 120GB.

Iemand overwegingen? Welke?

Ik zou de schijf gebruiken voor OS (Win 7) en enkele games in een P5B, e6600, GTX260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Of de nieuwe Intel 320 - 120GB, is natuurlijk nog even wachten op de benchmarks t.o.v. andere ssd's.
http://nl.hardware.info/p...19206/intel-ssd-320-120gb

Twijfel zelf ook op 't moment wat ik wil gaan kopen. Heb m'n Postville 80GB G2 een poosje geleden verkocht maar het word nu wel weer tijd dat de nieuwe binnen gaat komen.

Heb alleen voor SATA3 ook nog een Asus U3S6 of soortgelijk iets nodig... (wil wel op volle speed natuurlijk ;) )

[ Voor 47% gewijzigd door srdevil op 28-03-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 15:05

Sebazzz

3dp

*knip*, even naar de buren

[ Voor 92% gewijzigd door Sebazzz op 28-03-2011 22:28 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
pingkiller schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:24:
[...]

Pf, heb dus inderdaad een standaard reactie gekregen.
31ste wordt het dus.
Heeft 4launch de vertex 3 al verstuurd? De levertijd is nu weer verlengd naar 10+ dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Heeft iemand weleens wat gekocht op Buy.com?

Dit type: pricewatch: Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Notebook upgrade kit 128GB
Prijs: €203

Bied Buy.com aan voor €100,-, (dit is de prijs die overblijft na een $75,- mail in rebate)
http://www.buy.com/prod/k.../q/loc/101/214308845.html

Is niet de snelste schijf die er is, maar voor 100euro wel leuk om er nog naast te hebben =)

EDIT: Only for the US and A.. helaas :P (Buy.com verstuurd niet naar nederland..)

[ Voor 6% gewijzigd door srdevil op 30-03-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

wildcheese schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:14:
[...]

Heeft 4launch de vertex 3 al verstuurd? De levertijd is nu weer verlengd naar 10+ dagen.
Zover ik weet dus niet....

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
[...]

Geen idee.
Mycom heeft hem nu op 5 april staan.

[ Voor 24% gewijzigd door pingkiller op 31-03-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Klopt het dat de Marvel 9128 controller geen trim ondersteunt? Dus mijn plan om mijn 2 intels in raid te vervangen door een snelle ssd met ondersteuning van trim kan ik eigenlijk vergeten. Prikken in de sata2 poort is gewoon kapitaal vernietiging. Tenzij er straks een 1366 sandy bridge bord komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Ik heb nog geen bericht gehad dat er iets verstuurd is. Ook in het order-scherm staat hij nog als 'onderweg vanaf de leverancier'. Dat wordt -- vrees ik -- wachten... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xrobert19
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-01-2023
hallo
Ik wil graag een ssd gaan kopen allen heb niet een moederbord met SATA 3.
Op mijn moederbord (msi p55-GB65) heb ik helaas nog SATA2 zitten.
Nu wilde ik de ocz vertex3 120gb gaan kopen maar dan moet ik wel sata 3 hebben.
Als ik dan nu een MSI Star-USB3/SATA6 er bij koop gaat dat dan wel een beetje lekker werken?

Ik hoor het graag al vast bedankt
Gr robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hoeft helemaal niet, hoor dat werkt prima op Sata2. Later naar Sata3 kan altijd nog, dat scheelt vnl. in kopieren grote bestanden. Voor de rest merk je dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Xeo

Yay Vertex 3 net op gehaald bij de Mycom... Nooit verwacht dat hun zo snel zouden leveren... Dus andere bedrijven zullen ook wel snel gaan leveren :)

Alleen jammer dat mobo van mijn laptop woensdag pas wordt vervangen... tot die tijd kan ik hem niet gebruiken 8)7

Edit: Oh ja, het is geen flauwe 1 april grap..

[ Voor 8% gewijzigd door Xeo op 01-04-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Laatst online: 25-05 00:31
Beste,

U heeft op dit moment een OCZ SSD 2.5", 120GB, SATA, Vertex 3 in bestelling staan. Helaas is de verwachte leverdatum voor dit artikel op het moment van schrijven opgeschoven naar half april. Helaas kan ik geen duidelijkere indicatie verschaffen. Wenst u te wachten op het bestelde artikel? U kunt eventueel ook een alternatief uitzoeken op de site, of het item kosteloos annuleren. Excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Bogaert
Afdeling Verkoop
4Launch B.V.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Ik heb nog niks gehoord... * Zsub houdt stilletjes een beetje hoop dat hij 'm op tijd krijgt...

Wanneer had jij 'm besteld? Ik 18-03-2011 20:03. In mijn orderstatus staat hij als aanwezig.

[ Voor 57% gewijzigd door Zsub op 01-04-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:57
Ik had m ook dinsdag avond besteld bij 4launch.

Beste,

De verwachting is helaas opgeschoven, ik durf nie specifiek te zeggen wanneer deze alsnog geleverd wordt. Wij hopen erg snel aangezien ook wij hier op aan het wachten zijn.

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Bogaert
Afdeling Verkoop
4Launch B.V.

Van: mark de boer
Verzonden: donderdag 31 maart 2011 20:02
Aan: 4Launch - Verkoop

Beste 4Launch Shop,

Bij mijn bestelling zie ik dat de OCZ vertex 3 op weg is van jullie leverancier en direct leverbaar.
Op de website zelf zie ik dat de levertijd meer dan 10 dagen is.
Kunnen jullie aangeven of ik de producten inderdaad snel kan verwachten?

Mvg,
Mark de Boer

edit: weet iemand nog een goed alternatief?
Corsiar F120
Vertex 2 120GB
Vertex 2 180GB
Intel 510 120GB
Intel 320 120GB
Intel x25 120GB
Crucial c300 128GB

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 01-04-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Beste,

Op dit moment is er een actie voorraad onderweg naar ons vanuit onze leverancier.

De verwachting is dat deze in de loop van begin volgende week binnen gaat komen, uw bestelling zit hier tevens bij.

De reden dat het product momenteel een langere levertijd heeft verkregen is omdat deze momenteel niet meer te leveren is.

Met vriendelijke groet,

Semir Muric
Afdeling Verkoop
4Launch BV
Besteld op 25 maart.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Laatst online: 25-05 00:31
Zsub schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:21:
[...]

Ik heb nog niks gehoord... * Zsub houdt stilletjes een beetje hoop dat hij 'm op tijd krijgt...

Wanneer had jij 'm besteld? Ik 18-03-2011 20:03. In mijn orderstatus staat hij als aanwezig.
De 25ste meen ik

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
Ik heb mijn Vertex 3 240GB op de 26e besteld bij 4Launch toen hij nog een verwachte levertijd van 1 tot 5 werkdagen had. Per mail werd toen aangegeven dat ze hem eind maart verwachtten. Halverwege afgelopen week nog maar eens naar de status gevraagd en toen werd mij verteld dat ze hem begin volgende week verwachten, dat was echter nog voordat de status van 1-5 werkdagen naar +10 werkdagen ging.

De enige in NL die tot nu toe wat binnen heeft gekregen is volgens mij MyCom. Die hadden een aantal 120GB's in 3 verschillende winkels (nu nog 1 over, af te halen in vestiging in Leiden). Een aantal andere webwinkels verwachten ze rond 5 a 6 april binnen te krijgen. Laten we hopen dat 4Launch ze dan ook binnen krijgt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Laatst online: 13-09 12:32
ik heb vandaag de Vertex 240GB besteld by mycom hier in zwolle

levertijd wisten ze niet, dus het wordt gewoon afwachten, maar goed mijn Dell XPS 17 is ook nog steeds onderweg dus hopelijk eind volgende week beide binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Is het niet zo dat je nu gewoon een premium betaalt als je voor de Vertex 3 gaat? Zo lang de schijf erg slecht leverbaar is, zal de prijs kunstmatig hoog blijven. Even wachten tot er 20+ winkels zijn die 'm uit voorraad kunnen leveren, dan zal de prijs snel onder de €200,= schieten verwacht ik. (120GB model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Laatst online: 10-09 06:49
Hmm lekker verhaal. Ik had zojuist Mycom aan de lijn over de beschikbaarheid van de OCZ Vertex 3 en die persoon wist me te vertellen dat hij pas eind april binnenkomt! Terwijl ik hier las dat een aantal 'm al binnen hebben via Mycom.

Iemand enig idee waar dat ding wel op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Marando schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:44:
Is het niet zo dat je nu gewoon een premium betaalt als je voor de Vertex 3 gaat? Zo lang de schijf erg slecht leverbaar is, zal de prijs kunstmatig hoog blijven. Even wachten tot er 20+ winkels zijn die 'm uit voorraad kunnen leveren, dan zal de prijs snel onder de €200,= schieten verwacht ik. (120GB model)
Is altijd zo toch, nieuw spul altijd duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:31
330d schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:45:
Is altijd zo toch, nieuw spul altijd duurder :)
En zoals altijd kan je blijven wachten tot de prijs genoeg daalt. De kans is echter reeel dat er dan alweer iets nieuws in zicht is. Daar zou je dan ook weer op kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3e generatie SSDs doen hun intrede in Q2 en Q3 dus na de zomer is de beste tijd om te kopen, wat betreft prijs per gigabyte, zo vermoed ik. Dan zijn alle grote controllers uit met hun nieuwe ontwerpen en heeft de concurrentie zijn werk kunnen doen en zijn hopelijk de yields van 25nm NAND alweer beter met als gevolg lagere prijzen (of hogere marges; zoals OCZ de laatste tijd lijkt te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 15:14
Moederbord: GIGABYTE GA-890XA-UD3
Processor: Phenom II X4 955 (4x 3200 MHz)
Geheugen: 8 GB DDR3-1333 Kit (8192 MB)
Videokaart: GTS250 (XFX)
Harde schijven: 3 x 1TB, waarvan nu 100gb gereserveerd als systeemschijf.

• Welk OS gebruik je?
Windows 7 64 bit

Games (o.a. left 4 dead2) Photoshop en soms videobewerking.

+/_ 250 euro

Ben erg benieuwd naar een SSD, probeer graag nieuwe dingen uit qua hardware en dit lijkt me een leuke upgrade voor mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Als het 250 mag kosten lijkt me de issue toch niet moeilijk, gewoon een 120 Vertex3.

Het zou interessant worden als iemand een snelle SSD 120 vroeg met een budget van 160€. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Xeo

Ik ben het! schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:32:
Hmm lekker verhaal. Ik had zojuist Mycom aan de lijn over de beschikbaarheid van de OCZ Vertex 3 en die persoon wist me te vertellen dat hij pas eind april binnenkomt! Terwijl ik hier las dat een aantal 'm al binnen hebben via Mycom.

Iemand enig idee waar dat ding wel op voorraad is?
Ik weet niet waar hij op voorraad is, maar ik kan je iig vertellen dat ze in Den Bosch geen SSD's meer hebben...

[ Voor 7% gewijzigd door Xeo op 04-04-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SpinPoint T166 HD403LJ, 400GB€ 0,-€ 0,-
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB€ 31,-€ 31,-
1AOpen ES45H€ 41,90€ 41,90
1AMD Athlon II X4 640€ 80,90€ 80,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,-€ 36,-
1Asrock 880GMH/USB3€ 66,64€ 66,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 256,44

• Welk OS gebruik je?
- Windows 7

- Verschillende Adobe programma's inclusief videobewerking en veelvuldig gebruik van lightroom.

- Het liefst zo weinig mogelijk. Absoluut maximum 100 euro.

Ik wil dus een SSD als opstartschijf gebruiken, programma's sneller op laten starten en foto's sneller laten laden in Lightroom. Graag zou ik dus ook persoonlijke ervaringen willen hoeveel ruimte de meeste mensen van jullie kwijt zijn. Of ik toe kan met een 32,40 of 60 GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Ik ben op dit moment een nieuw systeempje aan het samenvoegen.

Eerste plan was om voor een AMD Phenom II X6 1090T BE en een Asus Crosshair IV Formula combo te gaan, en een Corsair H60 om de boel te koelen.
AMD 6 core voor performance in Photoshop/Aftereffects/Sony Vegas en een Asus Crosshair moederbordje vanwege het makkelijk overclocken.

Liep me toch iets teveel in de papieren, aangezien ik ook nog een SSD wil. 
Nu gekozen voor een AMD Phenom II X4 955 BE en een Asrock 890GX Extreme3
Blijft er nog geld over voor een SSD.

MB       MSI K9N V3
CPU     AMD Athlon 64 X2, Scythe Mugen2.
GPU     HD5870 1GB
DIMM   2x ADATA 2 GB DDR2
HDD Samsung F3 1TB
PSU   Corsair HX850
• Welk OS gebruik je?
Windows ultimate 32bit (overstap naar 64bit?)
Video edditing, photoshop, Aftereffects, internet.
+/- €100,-

Verder draai ik een Eyefinity setup.

Opties;
OCZ Vertex 2 60GB
Crucial RealSSD C300 64GB
Corsair F60 60GB

Ik heb al wat gezocht, en mijn eerste keus gaat uit naar de Corsair. Reden; schrijfsnelheid is hoger dan de andere SSD's, wat de preformance in PS, AE en Vegas ten goede komt (maken daar veel gebruik van).

Ben ik voorzien van de juiste informatie of raden jullie wat anders aan? Mobo, CPU en SSD moet toch samen wel een snel setje worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
beide heeren/dames hierboven raad ik idd de Corsair F60 van 110€ aan.Vertex2 zou ik niet doen ivm de ruk-overgang naar 25nm. De C300 lijkt me ook helemaal niks mis mee. Voor Walletje: doe toch maar dat tientje extra, 60GB wil je toch wel hebben hoor, kan tenminste een extra programma installen zonder er heel lang over na te denken. Heb zelf de Vertex2 60Gb, en ik kan zeggen dat ik alles (op games na) gewoon erop kwijt kan, zelfs mijn leechdirectory staat op C:.

@Daan: ja idd de Corsair. Jij draait net als ik met een snelle videokaart en dezelfde langzame cpu (jij de 5000+ , ik de 5200+). :) Loopt best wel toch, alhoewel jouw kaart wel erg snel is, ik heb de gtx460. Kan het geduld opbrengen op de Bulldozer te wachten, maar snap dat jij de Phenom II wilt, de Bulldozer zal naar ik verwacht toch echt wel boven de 150 gaan zitten, dus...

En Win7 X64? Zou ik wel doen ja, zeker als je op dit moment al 4Gb erin hebt, nu zal je maar 3Gb aansturen in Win7, moet je ook kunnen zien als je rechts klikt op Computer en eigenschappen kiest. Als er goed is staat er 4Gb(waarvan 3Gb gebruikt). :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 04-04-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
M'n CPU begint toch wel echt langzaam te worden, tijd voor een update dus!

Wachten op de Bulldozer zie ik niet zo zitten, ben al een tijdje aan een update toe, ik ga dus lekker voor ee Phenom 2.

Ik denk (hoop) dat ik met een SSD een sneller PC'tje krijg dan de AMD X6 en Asus Crosshair combi. En dan vooral de prijs/snelheid verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik zie voor de nieuwe Intel 320 bij sommige webshops een levertijd van 10+ dagen staan en bij anderen weer direct leverbaar. Wat ligt meer bij de waarheid? Ik kan me niet voorstellen dat de ene webshop ze ruim een week eerder heeft dan een andere. Is er iemand die wel begrijpt hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Laatst online: 13-09 12:32
joco schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:57:
ik heb vandaag de Vertex 240GB besteld by mycom hier in zwolle

levertijd wisten ze niet, dus het wordt gewoon afwachten, maar goed mijn Dell XPS 17 is ook nog steeds onderweg dus hopelijk eind volgende week beide binnen.
en ik word net gebeld door MyCom, ik kan mijn vertex 240GB ophalen, hij is binnen

dat komt dat even perfect uit, want UPS heeft net de Dell XPS17 afgeleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
-Moondust- schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:28:
Ik zie voor de nieuwe Intel 320 bij sommige webshops een levertijd van 10+ dagen staan en bij anderen weer direct leverbaar. Wat ligt meer bij de waarheid? Ik kan me niet voorstellen dat de ene webshop ze ruim een week eerder heeft dan een andere. Is er iemand die wel begrijpt hoe dit werkt?
De nieuwe intel 320 serie is nu verkrijgbaar. Nog niet alle distributeurs hebben ze liggen, dus een hoop kleinere webshops die voorraad doorlinken (maar niks zelf hebben) geven een onbekende levertijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 22:35

Aws

--------------------------------------------
Modelnaam: Envy 14-1030ed
Processor naam Intel® Core™ Processor i7-720QM
Proc. snelheid 1.60 Ghz / Level 3 Cache 6Mb
Video Kaart 1024Mb ATI Radeon HD5650. Tot 2714Mb totaal beschikbaar in Windows 7
HDD grootte 640 Gb
Geheugen 4 Gb
Scherm grootte 14,5-inch diagonaal HD+ high-definition HP Radiance Infinity LED-scherm
Resolutie 1600 x 900

• Welk OS gebruik je?
---------------------------------
Windows 7 64 bit

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Office 2010 + paar (nieuwste games) / ftp programma's om mijn website te beheren.

----------------------------------------------------
150-200 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
Ik heb mijn bestelling bij 4Launch inmiddels geannuleerd. Na anderhalve dag op een verwachte levertijd van 1-5 werkdagen gestaan te hebben, is hij inmiddels weer +10 dagen. Ben het continue geklooi met levertijden en niet beantwoorden van emails een beetje zat. Binnen de bestelling hebben ze sinds de 24e zelfs volgehouden dat hij naar hun onderweg is: "Het product is naar ons onderweg vanuit onze leverancier (direct leverbaar)" ... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Afgelopen weekend 240GB vertex 3 besteld bij Salland. Verwachte datum van binnenkomst staat moment op 07-04-2011. Hopelijk wordt het niet aangepast, dan heb ik hem dit weekend binnen. :)

Edit:

@Buttonfreak/Ikbenhet: Afgelopen weekend ben ik bij salland geweest om mijn rest van de onderdelen op te halen vanwege een computer upgrade. Salland Automatisering wist mij te vertellen dat men groot ingekocht hebben. Maar vooralsnog denk ik dat de 240GB wat makkelijker te leveren is dan dan 120GB ivm prijsverschil. Niet iedere student/persoon heeft het geld om een 240GB a 460 euro te betalen en gaan dan meestal voor de 120GB. Bij salland was de wachtrij op de 120GB dan ook het grootst.

[ Voor 57% gewijzigd door Oxize op 06-04-2011 09:36 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik heb nu een Gigabyte GA-P55M-UD2 S1156 P55 MATX CPNT moederbord. Heeft het uberhaupt nut om zo'n nieuwe vertex met SATA-600 hierop aan te sluiten? Of kan ik beter voor een "oudere" met SATA-300 gaan.
Als het wel degelijk uitmaakt ben ik bereid om het verschil van 60 euro wel te betalen.

Ik wil een 120-128GB SSD. Probleem nu is dat ik me ook niet aan de 25nm vertex 2 wil wagen. Kijk ik in de pricewatch dan zie ik als alternatief bijv:of een wel erg goedkope (maar trage????) pricewatch: Sandisk SDS7CB-120G-G25 120GB

[ Voor 19% gewijzigd door thewizard2006 op 06-04-2011 10:45 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
dominator schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:26:
De nieuwe intel 320 serie is nu verkrijgbaar. Nog niet alle distributeurs hebben ze liggen, dus een hoop kleinere webshops die voorraad doorlinken (maar niks zelf hebben) geven een onbekende levertijd aan.
Bedankt. Als ik nu bestel mag ik verwachten dat ik niet 2 weken hoef te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:57
buttonfreak85 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:22:
Ik heb mijn bestelling bij 4Launch inmiddels geannuleerd. Na anderhalve dag op een verwachte levertijd van 1-5 werkdagen gestaan te hebben, is hij inmiddels weer +10 dagen. Ben het continue geklooi met levertijden en niet beantwoorden van emails een beetje zat. Binnen de bestelling hebben ze sinds de 24e zelfs volgehouden dat hij naar hun onderweg is: "Het product is naar ons onderweg vanuit onze leverancier (direct leverbaar)" ... :z
Beste ,

U heeft bij ons een bestelling geplaatst voor een OCZ SSD Vertex 3.

Zoals u mogelijk al weet is deze SSD al meerdere malen uitgesteld om geleverd te worden vanuit OCZ Europe. Reeds hebben wij vernomen dat deze SSD mondjesmaat uitgeleverd zal worden, wij verwachten deze week 20 stuks binnen te krijgen. Helaas is dit niet afdoende om alle bestellingen te voorzien van deze SSD, daar wij deze SSD in een aantal van 140+ gereserveerd hebben staan voor meerdere klanten. Hopende dat wij de SSD voor u snel binnen zullen krijgen om aan u uit te leveren, echter kunnen wij hier geen concrete datum aan vastknopen.

Hopende u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gesteld omtrent de Vertex 3 leveringen, mocht u tussentijds nog vragen hebben, dan vernemen wij deze graag van u.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

#ProductPrijsSubtotaal
2Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 30,94€ 61,88
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK€ 34,90€ 34,90
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 140,90€ 140,90
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 115,50€ 115,50

• Welk OS gebruik je?
Hoofdzakelijk Windows 7 64bit en zo nu en dan ubuntu 64bit(niet echt het noemen waard/paar keer per maand ofzo)

Ik heb nu een raid 0 van de twee seagateschijven. Deze wil ik blijven houden voor mijn games en foto's. Foto's zijn aardig groot(dslr) en kosten dus veel ruimte en kunnen wel snelheid gebruiken bij het openen. De foto's blijven op de raid 0 gezien de enorme snelheid waarmee het aantal toeneemt. Grote bestanden komen dus niet op de SSD. Mijn C schijf gebruikt momenteel zo'n 80GB waarvan zo'n 30GB aan foto's. Na wat hoogstaand rekenwerk uitgekomen dat een disk van 60/64GB voldoende is voor mij. Er komt dus alleen Windows, office, browsers en de kleine dagelijkse programma's. Ik wil vooral de reactietijd van het desktop gebruik verhogen. Als de controller in RAID staat kan ik volgens mij gewoon de AHCI functies zoals NCQ gebruiken.

Vooral door de nieuwe disks vind ik het erg moeilijk om er een uit te kiezen. Mijn moederbord is voorzien van SATA 3.0 en kan dus de nieuwe disks op volle snelheid aan. Daarentegen heb ik niet meer nodig dan een GB of 60. Ik had zelf de Corsair F60 op het oog, maar begin nu wel te denken aan een iets grotere en snellere schijf zodat ik mijn meest gespeelde games er ook op kan zetten. Wat denken jullie, eerst een F60 en hopen dat het echt een stuk sneller is dan een raid 0 en dan over een jaartje upgraden en deze doorschuiven naar mn laptop, of nu eerst nog een maandje of 2 sparen voor een 120GB vertex3 of intel 510? Tot 2 euro/GB vind ik nog een acceptabele prijs, 120 voor 60GB of 240 voor een 120GB.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 18:57
Informatique had toen ik mijne vanmorgen afhaalde nog 8 stuks OCZ Vertex 3 240GB a € 469,- op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een oude hp desktop met ddr geheugen en pentium 4 3.4ghz cpu en ati radeon x300se. ik zou een 16gb ssd kopen namelijk deze : pricewatch: Kingston SSDNow S100 SS100S2/16G 16GB

Zou mijn systeem sneller werken of blijft deze even traag windows 7 draaien?
Pagina: 1 ... 14 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.