We Are 11 Commercial:
huh? ik neem aan dat je fifa11 nog niet met utrecht kunt spelen, of begrijp ik je nu verkeerd.EnzymeNL schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:11:
wow PS3/Xbox versie is best wel geniaal geworden. Personality + en Pro passing werkt als een tiet imo.
Als de wedstrijd is afgelopen mogelijkheid om de hoogtepunten nog is rustig terug te bekijken / uploaden![]()
En we kunnen nu als het goed is Lukaku kopen in career![]()
Kom maar op![]()
Oh en voor de mensen die online is wat anders willen dan al die 5-sterren teams voeg me gerust toe![]()
Speel vooral met FC Utrecht![]()
snijdm op de ps3 als je tegen psv wilt spelen
Verwijderd
ik kon lukaku ook al kopen met fifa 10, daarvoor had je alleen je game tussentijds wat patches moeten geven.EnzymeNL schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:11:
wow PS3/Xbox versie is best wel geniaal geworden. Personality + en Pro passing werkt als een tiet imo.
Als de wedstrijd is afgelopen mogelijkheid om de hoogtepunten nog is rustig terug te bekijken / uploaden![]()
En we kunnen nu als het goed is Lukaku kopen in career![]()
Kom maar op![]()
Oh en voor de mensen die online is wat anders willen dan al die 5-sterren teams voeg me gerust toe![]()
Speel vooral met FC Utrecht![]()
moest je zeker wel je career opnieuw beginnen? Was al 9 seizoenen bezig, geen zin om dan weer opnieuw te beginnen =p
PSN ID: Enzyme-NL
zo ook een goaltje met fifa 11 gemaakt en ge-upload (ik wist niet dat het uploaden so simpel was)
dus ik wil hem even met jullie delen, ook al is het geen bijzondere goal:
http://www.easports.com/media/play/video/36502929
nu op naar mooie goals die wel boeiend zijn en delen hier
dus ik wil hem even met jullie delen, ook al is het geen bijzondere goal:
http://www.easports.com/media/play/video/36502929
nu op naar mooie goals die wel boeiend zijn en delen hier
Ik heb zowel de demo van Fifa als die van PES urenlang gespeeld en beide games hebben voor- en nadelen.
Voordelen Fifa:
- Makkelijke menu's
- Vrijwel alle licenties (spelers, clubs, landen, stadions, etc.)
- Meer up-to-date
- Meer extra's (live season, FUT, etc.)
- Sfeervoller
- Betere scheidsrechter
- Penalty-systeem
Voordelen PES:
- Grafisch mooier (misschien zijn de details wat minder, maar ik krijg bijna het gevoel dat ik naar een echte wedstrijd op tv zit te kijken qua kleuren en schaduwen)
- Meer strategie-instellingen (kan voor sommigen ook een nadeel zijn)
- Voelt natuurlijker aan
- Herhalingen (het zijn er wat veel, maar bij Fifa mis ik ze dan toch wel)
Nadelen Fifa:
- Voelt trager aan (ik heb het gevoel dat ik de analoge stick de hele tijd vol moet induwen)
- Op Legendarisch lijkt het meer alsof je eigen medespelers slechter gaan spelen
- Het geluid als de paal/lat wordt geraakt (hoe moeilijk kan dit zijn?)
- AI neemt penalty's echt slecht op elk niveau (hoe gaat een 2-sterrenteam ze dan nemen??)
- De toevoeging hoogtepunten is leuk, maar als je ziet wat ie af en toe heeft bewaard dan is het niet best
- Wissels duren langer en je kreegt geen totaal geen boeiende info te zien voordat deze plaatsvindt
- AI verdedigt nog steeds hopeloos, ook op Legendarisch (zie filmpjes)
Nadelen PES:
- Menu's zijn te ingewikkeld (maar wel eens wat anders, dus kan kwestie van wennen zijn)
- Scheidsrechter is frustrerend slecht (fluit te veel zoals in het echt ook vaak gebeurd, geen voordeelregel?)
- Vermoeidheid is niet terug te zien?
- AI verdedigt super, maar soms overdreven goed
- Het verschil tussen een bal perfect en waardeloos raken is erg klein (zeker als je 'm naar de andere flank trapt)
- Penalty's (de tv-camera is een plus, maar op tv laten ze de penalty's ook niet op deze manier zien)
Ter illustratie van het slechte verdedigen in Fifa (alles op Legendarisch):
http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36466589
Vermaelen staat erbij en kijkt ernaar!
http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36465438
2 Verdedigers die niet eens kijken naar 1 aanvaller?
http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36334026
Zo speel ik graag, maar die laatste wordt weer niet verdedigd.
http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36330246
Zo vind ik het geweldig! Jammer dat ik 'm niet weet af te maken.
Kortom, FIFA11 stond al in de pre-order, maar omdat ik bij PES toch bijna het gevoel heb dat ik een compleet andere game ben aan het spelen denk ik dat ik die ook maar haal. Nu hopen dat ze met de updates nog het nodige gaan verbeteren
Voordelen Fifa:
- Makkelijke menu's
- Meer up-to-date
- Sfeervoller
- Betere scheidsrechter
- Penalty-systeem
Voordelen PES:
- Grafisch mooier (misschien zijn de details wat minder, maar ik krijg bijna het gevoel dat ik naar een echte wedstrijd op tv zit te kijken qua kleuren en schaduwen)
- Voelt natuurlijker aan
Nadelen Fifa:
- Voelt trager aan (ik heb het gevoel dat ik de analoge stick de hele tijd vol moet induwen)
- Op Legendarisch lijkt het meer alsof je eigen medespelers slechter gaan spelen
- AI neemt penalty's echt slecht op elk niveau (hoe gaat een 2-sterrenteam ze dan nemen??)
- De toevoeging hoogtepunten is leuk, maar als je ziet wat ie af en toe heeft bewaard dan is het niet best
- Wissels duren langer en je kreegt geen totaal geen boeiende info te zien voordat deze plaatsvindt
Nadelen PES:
- Menu's zijn te ingewikkeld (maar wel eens wat anders, dus kan kwestie van wennen zijn)
- Scheidsrechter is frustrerend slecht (fluit te veel zoals in het echt ook vaak gebeurd, geen voordeelregel?)
- Het verschil tussen een bal perfect en waardeloos raken is erg klein (zeker als je 'm naar de andere flank trapt)
- Penalty's (de tv-camera is een plus, maar op tv laten ze de penalty's ook niet op deze manier zien)
Kortom, FIFA11 stond al in de pre-order, maar omdat ik bij PES toch bijna het gevoel heb dat ik een compleet andere game ben aan het spelen denk ik dat ik die ook maar haal. Nu hopen dat ze met de updates nog het nodige gaan verbeteren
PSN ID = Jorco
mooie beoordeling hoor! ik speel nooit PES maar ik vindje Fifa beoordeling goed en grotendeels mee eens.Jorco schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:26:
Ik heb zowel de demo van Fifa als die van PES urenlang gespeeld en beide games hebben voor- en nadelen.
Voordelen Fifa:
- Makkelijke menu's
- Meer up-to-date
- Sfeervoller
- Betere scheidsrechter
- Penalty-systeem
Voordelen PES:
- Voelt natuurlijker aan
Nadelen Fifa:
Nadelen PES:
wat ik wel vind> de fifa wissels lijken nu langer, maar eerst zat je doelloos naar een stuk stadion te kijken, nu krijg je speler statistiek voorgeschoteld, vind ik persoonlijk wel beter
het voelt trager aan kan ik niet vergelijken met PES ,maar ik vind het speeltempo van Fifa zelf erg goed en kloppen. Het geluid van de paal vind ik ook dramatisch, hopelijk passen ze dit ook aan (hoe moeilijk kan t zijn inderdaad, gewoon in het echt een bal op de paal knallen en opnemen..
wat ik zelf gewoon leuk vind aan Fifa is dat ik manager mode leuk vind, be-a-pro en online gamen. Ik vergelijk dit niet met PES, maar ik vind dat FIFA vele interessante game-modes heeft. Lijkt me ook wel geinig om eens met de keeper te mogen spelen.
Ik verbaas me inderdaad over de verdedigende kwaliteiten nu ik de filmpjes zie, dat is niet goed nee. Al heb ik het zelf nog niet ervaren met het spelen van de Demo (heb ook maar uurtje gespeeld), zit wel echt te snakken naar Fifa11 omdat ik fifa10 online spelen echt moe ben door die lobjes. Gisteren wel een mooi lobje gemaakt met Fifa 11 (vergeten op te nemen).
top review! ik hoop dat ze het verdedigen nog beetje bijschaven (al betwijfel ik het ) en het geluid van de paal en uittrap keeper (geluid is ook slecht)
Bij die filmpjes staat dat de moeilijkheidsgraad op Amateur staat, maar dat klopt dus niet?
Verder ben je blijkbaar gewoon een hele goede speler, want ik heb met professional al last. En dat heb ik eigenlijk al een aantal jaar met Fifa. Misschien is het mijn falende tactische inzicht, maar ik heb er gewoon moeite mee.
En dat die verdedigers soms stomme fouten maken is inderdaad wel slordig, maar is dat in het echt ook niet zo?
Verder ben je blijkbaar gewoon een hele goede speler, want ik heb met professional al last. En dat heb ik eigenlijk al een aantal jaar met Fifa. Misschien is het mijn falende tactische inzicht, maar ik heb er gewoon moeite mee.
En dat die verdedigers soms stomme fouten maken is inderdaad wel slordig, maar is dat in het echt ook niet zo?
[ Voor 65% gewijzigd door Martinspire op 18-09-2010 11:03 ]
Ik wil best wel tegen het Arsenal uitteam spelen
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Moeilijkheidsgraad in de filmpjes klopt inderdaad niet, want telkens als ik de demo opstart (PS3) moet ik alles weer opnieuw instellen.Martinspire schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:01:
Bij die filmpjes staat dat de moeilijkheidsgraad op Amateur staat, maar dat klopt dus niet?
Op Legendarisch gaat het mij niet makkelijk af, maar als ik op zo'n manier regelmatig kan scoren vind ik dat wel jammer.
Verdedigers maken wel eens zulke fouten (Real Madrid - Ajax), maar spelers van Arsenal, Barcelone oid doen dit normaal hooguit 1x per wedstrijd. In Fifa doen ze dit keer op keer. Op het Fifa-forum wordt bijna moord en brand geschreeuwd dat 't te moeilijk is geworden t.o.v. Fifa10, maar ik mag toch niet hopen dat ze het makkelijker gaan maken..
PSN ID = Jorco
Jorco schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:15:
[...]
Moeilijkheidsgraad in de filmpjes klopt inderdaad niet, want telkens als ik de demo opstart (PS3) moet ik alles weer opnieuw instellen.
Op Legendarisch gaat het mij niet makkelijk af, maar als ik op zo'n manier regelmatig kan scoren vind ik dat wel jammer.
My bad, soms werkt het uploaden idd niet goed en staat er amateur. Toch zien die verdedigers er wel erg stilletjes uit en gaat het scoren wel erg makkelijk, misschien ligt het dan toch aan mijn speelstijl dat het mij niet zo luktExorcist schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:42:
[...]
Ik heb net getest: speelde op pro, filmpje geupload, en er stond amateur. Blaat dus niet zo snel.
[ Voor 37% gewijzigd door Yeroen76 op 18-09-2010 11:51 ]
Ik heb net getest: speelde op pro, filmpje geupload, en er stond amateur. Blaat dus niet zo snel.Yeroen76 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:38:
[...]
Misschien moet je even goed kijken op welke moeilijkheidsgraad je speelt voordat je al je filmpjes upload en dingen roept over waardeloze verdedigers? Er staat amateur en ik heb nog niet eerder gezien dat dat niet klopt. Ga eerst maar eens echt op 'legendary' zo scoren en dan zien we je filmpjes hier wel verschijnen
Je kan toch helemaal niet op Legendary spelen in de demo, of heb ik dat nu mis..? En bij de filmpjes staat gewoon Amateur..? Mja je speelt goed dus je zult het verschil tussen de moeilijkste en makkelijkste moeilijkheidsgraad wel merken neem ik aan
Kun je aanpassen bij 'game-settings', kun je ook het stadion aanpassen (als je 5 overwinningen hebt gehaald krijg je het Arsenal-stadion erbij).NickThissen schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:43:
Je kan toch helemaal niet op Legendary spelen in de demo, of heb ik dat nu mis..? En bij de filmpjes staat gewoon Amateur..? Mja je speelt goed dus je zult het verschil tussen de moeilijkste en makkelijkste moeilijkheidsgraad wel merken neem ik aan
wat zijn die logos achter de spelers bij het zetten van de opstelling, zijn dat attributes ofzo?
Ik zag dat ronaldo er 3 heeft evenals messi, weet iemand welke ze zijn en waar ze voorstaan?
Had nog een mooie gister crhistiano ronaldo die verkeerd stond en achter zn standbeen de bal voorgaf
edit opmerking aan jorco, vind je het gek dat vermaelen niks doet, je speelde op amateur niveau
Ik zag dat ronaldo er 3 heeft evenals messi, weet iemand welke ze zijn en waar ze voorstaan?
Had nog een mooie gister crhistiano ronaldo die verkeerd stond en achter zn standbeen de bal voorgaf
edit opmerking aan jorco, vind je het gek dat vermaelen niks doet, je speelde op amateur niveau
[ Voor 14% gewijzigd door Wii4all op 18-09-2010 12:17 ]
Burp
Waarom ga je de herhalingen die die opslaat noemen als nadeel? Dan ben je gewoon aan het mierenneuken als je het mij vraagtJorco schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:26:

En als voordeel bij PES dat het natuurlijker aanvoelt dan snap je der volgens mij helemaal niks van want het is nog net zo houterig als 10. Ga maar is een echte voetbal wedstrijd kijken. Daar lopen er niet bij alsof ze allemaal in hun broek gescheten hebben

Zegt eigenlijk al genoeg over hoe goed fifa is als je als nadelen het geluid van de paal en de herhalingen na de wedstrijd noemt

Geluid van de paal is volgens mij niet van invloed op de gameplay. En dat is toch waar zo'n demo om draait imo. Maar ja vooral door blijven jammeren over problemen die er niet zijn

[ Voor 43% gewijzigd door EnzymeNL op 18-09-2010 12:36 ]
na een lange avond 2vs2 met fifa 10 net toch maar even de demo geprobeerd 
Speelt lekker... wel wat trager, maar dat maakt het alleen maar leuker denk ik: kun je met wat meer tactiek spelen. Alleen heb ik het gevoel dat de spitsen wat traag met de bal rennen...
afstandschoten zijn ook een stuk realistischer: je ziet de bal nu vallen in het schot ipv gewoon rechtdoor
Penalties zijn ook veel leuker nu... heb alleen de knop voor duiken van de keeper nog niet gevonden
dat was toch gewoon B?!?
Speelt lekker... wel wat trager, maar dat maakt het alleen maar leuker denk ik: kun je met wat meer tactiek spelen. Alleen heb ik het gevoel dat de spitsen wat traag met de bal rennen...
afstandschoten zijn ook een stuk realistischer: je ziet de bal nu vallen in het schot ipv gewoon rechtdoor
Penalties zijn ook veel leuker nu... heb alleen de knop voor duiken van de keeper nog niet gevonden
[ Voor 12% gewijzigd door Kluit op 18-09-2010 13:33 ]
Steam: McKluit
Voor zover ik weet is dat nooit B geweest. In FIFA10 was het geloof ik gewoon de linkerstick, en nu is het de rechterstick. Je hoeft geen knoppen in te duwen verder.Kluit schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:32:
heb alleen de knop voor duiken van de keeper nog niet gevondendat was toch gewoon B?!?
Linkerstick voor bewegen en rechterstick voor duiken / handen bewegen want als je alleen stilstaat en niks met de rechterstick doet pakt ie de ballen die net langs hem gaan niet.
als je dan die speler selecteerd en de eigenschappen van de speler bekijkt en er doorheen bladerd, dan zie je wat dit betekentWii4all schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:15:
wat zijn die logos achter de spelers bij het zetten van de opstelling, zijn dat attributes ofzo?
dit zijn spelers met hele goede skills in iets speciaals, bijvoorbeeld koppen, schieten, tackels, kracht etc.. wel leuk om eens doorheen te bladeren hoor
Heb ik al die tijd dus voor niks op B gedrukt...NickThissen schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:35:
[...]
Voor zover ik weet is dat nooit B geweest. In FIFA10 was het geloof ik gewoon de linkerstick, en nu is het de rechterstick. Je hoeft geen knoppen in te duwen verder.

Steam: McKluit
Je bent niet de enige, ik kwam er ook laatst pas achterKluit schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:13:
[...]
Heb ik al die tijd dus voor niks op B gedrukt...
Hier nog één. Al jaren. Sinds Fifa 96.Kluit schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:13:
[...]
Heb ik al die tijd dus voor niks op B gedrukt...
hoe kun je eigelijk goed penalty stoppen op de ps3 bij mij blijft de keeper maar in midden staan ?
En hoe neem je ze goed want met arena kun je nog op l2 drukken maar dat lukt in een wedstrijd niet?
de scheids vind ik wel echt slecht heel vaak geeft die balvoordeel voor tegenpartij en 10 sec later krijgen ze dan nog vrije trap.
http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36657496 <-- niet zo heel bijzonder maar zo maak ik ze niet snel
pff ik speel gewoon 10 wedstrijden op rij 0-0 scoren is nu echt lastig
En hoe neem je ze goed want met arena kun je nog op l2 drukken maar dat lukt in een wedstrijd niet?
de scheids vind ik wel echt slecht heel vaak geeft die balvoordeel voor tegenpartij en 10 sec later krijgen ze dan nog vrije trap.
http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36657496 <-- niet zo heel bijzonder maar zo maak ik ze niet snel
pff ik speel gewoon 10 wedstrijden op rij 0-0 scoren is nu echt lastig
[ Voor 46% gewijzigd door soccerroos op 18-09-2010 18:28 ]
Volgens mij moet je als keeper zijnde met de rechterstick duiken bij penaltys. En als speler doe ik het nu gewoon een beetje op gevoel, na een paar keer in de arena te oefenen lukt het best aardig.
Verwijderd
Zo.. net even een speelsessie van een paar uur met beide games..
Eerste indruk Fifa:
Grafisch niet veel boeiender dan vorig jaar.
Gameplay een stuk boeiender dan vorig jaar. Kleine verschillen maken bij elkaar echt een groot verschil. Snelle passing zit er echt niet meer in met simpel op X drukken. Je speler moet echt goed in evenwicht staan, de bal goed voor de voet hebben liggen, en in de juiste richting staan voor een strakke pass. Doe je dat niet mis je dus kracht en preciezie, waardoor het tempo lager komt te liggen.
Schieten vind ik nog een beetje sloom aanvoelen.. het lijkt alsof de kracht niet helemaal evenredig gaat aan het balkje, waardoor ik vaker slappe schoten krijg dan vlammende ballen door het net. kan ook komen door de bovengenoemde punten.
Het grootste verschil is echt de personality+, je moet gewoon meer tijd nemen om je aanval te plannen, op te bouwen, en uit te voeren. 1 slechte pass en je kan weer overnieuw beginnen.
Verdedigen het ik geen problemen mee. voelt goed aan.. ziet er goed uit.. en werkt effectief.
Eerste indruk PES: ( nadat ik fifa speelde)
Tering wat een tempo, heerlijk snel.. En ziet er goed uit.. Spelers herkenbaar, had de eerste 2 minuten dat ik het speelde het gevoel alsof ik live zat te kijken naar Bayern - Barcalona.. Tot ik meer op de animaties ging letten.. Regelmatig dezelfde gezien, terwijl bij fifa dit mij totaal niet is opgevallen.
Ik vond het ook veel meer arcade?! Had niet het idee dat ik met PES een simulatie zat te spelen.. Het rondspelen achterin ging makkelijk, gewoon X en thats it, of de speler goed stond of niet.. Dat heeft Fifa beter voor elkaar..
Ik hoop niet dat ik hier door een PES fan door geflamed word, maar wat altijd een hekel punt was bij Fifa, dat spelers eerst de animatie af moesten maken voor je ze kon controleren, was nu echt overduidelijk aanwezig bij PES.. zonde zonde, dat was toch altijd beter..
Al met al word het Fifa voor mij, Het speelde gewoon completer. Het tempo mag iets wat omhoog, maar het kan ook komen door de slechte passing van mijn kant..
Eerste indruk Fifa:
Grafisch niet veel boeiender dan vorig jaar.
Gameplay een stuk boeiender dan vorig jaar. Kleine verschillen maken bij elkaar echt een groot verschil. Snelle passing zit er echt niet meer in met simpel op X drukken. Je speler moet echt goed in evenwicht staan, de bal goed voor de voet hebben liggen, en in de juiste richting staan voor een strakke pass. Doe je dat niet mis je dus kracht en preciezie, waardoor het tempo lager komt te liggen.
Schieten vind ik nog een beetje sloom aanvoelen.. het lijkt alsof de kracht niet helemaal evenredig gaat aan het balkje, waardoor ik vaker slappe schoten krijg dan vlammende ballen door het net. kan ook komen door de bovengenoemde punten.
Het grootste verschil is echt de personality+, je moet gewoon meer tijd nemen om je aanval te plannen, op te bouwen, en uit te voeren. 1 slechte pass en je kan weer overnieuw beginnen.
Verdedigen het ik geen problemen mee. voelt goed aan.. ziet er goed uit.. en werkt effectief.
Eerste indruk PES: ( nadat ik fifa speelde)
Tering wat een tempo, heerlijk snel.. En ziet er goed uit.. Spelers herkenbaar, had de eerste 2 minuten dat ik het speelde het gevoel alsof ik live zat te kijken naar Bayern - Barcalona.. Tot ik meer op de animaties ging letten.. Regelmatig dezelfde gezien, terwijl bij fifa dit mij totaal niet is opgevallen.
Ik vond het ook veel meer arcade?! Had niet het idee dat ik met PES een simulatie zat te spelen.. Het rondspelen achterin ging makkelijk, gewoon X en thats it, of de speler goed stond of niet.. Dat heeft Fifa beter voor elkaar..
Ik hoop niet dat ik hier door een PES fan door geflamed word, maar wat altijd een hekel punt was bij Fifa, dat spelers eerst de animatie af moesten maken voor je ze kon controleren, was nu echt overduidelijk aanwezig bij PES.. zonde zonde, dat was toch altijd beter..
Al met al word het Fifa voor mij, Het speelde gewoon completer. Het tempo mag iets wat omhoog, maar het kan ook komen door de slechte passing van mijn kant..
http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36108168 <- goed te zien dat de AI ook niet vies van trucjes is in fifa11
heb echt zin in de full game!
Lezen is een kunst he, Jorco zegt dat het een leuke toevoeging is maar dat er "hoogtepunten" zijn die dat totaal niet zijn en daar heeft hij gewoon gelijk in.EnzymeNL schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:30:
[...]
Waarom ga je de herhalingen die die opslaat noemen als nadeel? Dan ben je gewoon aan het mierenneuken als je het mij vraagt![]()
En als voordeel bij PES dat het natuurlijker aanvoelt dan snap je der volgens mij helemaal niks van want het is nog net zo houterig als 10. Ga maar is een echte voetbal wedstrijd kijken. Daar lopen er niet bij alsof ze allemaal in hun broek gescheten hebben![]()
Zegt eigenlijk al genoeg over hoe goed fifa is als je als nadelen het geluid van de paal en de herhalingen na de wedstrijd noemt
Geluid van de paal is volgens mij niet van invloed op de gameplay. En dat is toch waar zo'n demo om draait imo. Maar ja vooral door blijven jammeren over problemen die er niet zijn
Pes is idd te houterig en Fifa te gladjes maar als je kijkt naar passing en crossing, die vind ik persoonlijk b.v. ook beter en natuurlijker aanvoelen in PES, met binnenkant rechts kun je vanaf de rechterkant natuurlijk nooit een indraaiende voorzet geven zoals dat kan in Fifa.
Het geluid van de paal is erg slecht, komt niet eens enigszins in de buurt en dat vind ik persoonlijk ook een behoorlijke afknapper waar het gaat om beleving.
Fifa is zo sterk in atmosfeer en dan doen ze zo iets knulligs wat klinkt als een steen op een kartonnen doos oid.
Maar hoe je er ook over denkt, Jorco zet een nette post neer die imo niet de woorden "jammeren" en "je snap er niets van" verdiend.
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
zou iemand me uit kunnen leggen hoe je fatsoenlijk kan verdedigen
want de ai zet je zo van de bal en zelf weet ik niet hoe ik dt dus moet doen.. soms loop ik wel eens een tegenstander van de bal maar dat is dan meer toeval.
bij voorbaat dank
op de pc
bij voorbaat dank
op de pc
je kan de normale passknop gebruiken in verdedigende situaties voor een standing tackle, kan je dus op die manier proberen de tegenstander de bal te ontfutselen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:10:
zou iemand me uit kunnen leggen hoe je fatsoenlijk kan verdedigenwant de ai zet je zo van de bal en zelf weet ik niet hoe ik dt dus moet doen.. soms loop ik wel eens een tegenstander van de bal maar dat is dan meer toeval.
bij voorbaat dank
op de pc
Ik weet dat ie het een leuke toevinging vind. Snap alleen niet dat ie dat bij nadelen zet omdat er herhalingen tussen zitten die niet interessant genoeg zijn. Dat vind ik jammeren ja. Kijk je ze toch niet? Ga je toch gewoon verder met de volgende pot? vreemd ook dat ie het bij PES dan weer als voordeel ziet maar dat terzijdeLoneRanger schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:53:
[...]
Lezen is een kunst he, Jorco zegt dat het een leuke toevoeging is maar dat er "hoogtepunten" zijn die dat totaal niet zijn en daar heeft hij gewoon gelijk in.
Maar hoe je er ook over denkt, Jorco zet een nette post neer die imo niet de woorden "jammeren" en "je snap er niets van" verdiend.
Had je imo bij nadelen beter kunnen neerzetten dat het vieren van een doelpunt op PS3/Xbox beetje buggy is. Spelers die elkaar knuffelen met handen waar ze niet horen enzo

Over dat trage ben ik het wel eens. R2 vol ingedrukt houden haalt weinig meer uit heb ik het idee
Bedankt voor het compliment.LoneRanger schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:53:
Ik vind ze beide behoorlijk goed, maar zowel Fifa als PES geven mij nog niet het wow-gevoel. Een combinatie van deze 2 zou hier wel voor zorgen. Beide games kunnen nog verbeterd worden en indien dit (hopelijk) gebeurt dan heb je 2 topgames.
Geef dan meteen aan dat je het niet snapt met deze redenering erbij, dan kan ik dat best even toelichten. Dat is makkelijker dan zomaar iets roepen.EnzymeNL schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:59:
[...]
Ik weet dat ie het een leuke toevinging vind. Snap alleen niet dat ie dat bij nadelen zet omdat er herhalingen tussen zitten die niet interessant genoeg zijn. Dat vind ik jammeren ja. Kijk je ze toch niet? Ga je toch gewoon verder met de volgende pot? vreemd ook dat ie het bij PES dan weer als voordeel ziet maar dat terzijde
Had je imo bij nadelen beter kunnen neerzetten dat het vieren van een doelpunt op PS3/Xbox beetje buggy is. Spelers die elkaar knuffelen met handen waar ze niet horen enzo
Bij PES wordt weliswaar iets teveel herhaald, maar liever teveel dan te weinig want dit kun je snel met de Start-knop skippen. Ik vind dit wel fijn, want soms denk ik "Doe normaal, dat was helemaal geen overtreding" en dan blijkt dat er wel 1 te zijn. Dan weet ik meteen wat en hoe ik iets fout heb gedaan. Dit zouden ze bij Fifa er ook bij mogen doen i.p.v. alleen bij een kaart. Zeker als je tegen elkaar speelt kun je dan zeggen: "Zie je wel...".
Bij Fifa krijg je na de wedstrijd herhalingen waarin je bijvoorbeeld terug kunt zien hoe de keeper een slap balletje klemvast heeft. Dat prachtige schot op de lat en in de rebound op de paal staat er niet bij (als ik dat had geweten dan had ik deze willen uploaden tijdens de wedstrijd, nu kan dat niet meer).
Het vieren van doelpunten hoor imo nog niet eens thuis in de game, is volstrekt nutteloos en vooral online zeer irritant omdat dit veel nutteloze tijd kost. Hopelijk hebben ze dat er online dan ook uit gehaald.
Het zijn naar mijn mening dus 2 potentiële topgames. Echter hebben ze beide nog wat aanpassingen nodig.
PSN ID = Jorco
Als je een review/preview/mening over iets geeft kun je daar ook kritiek op krijgen. Moet je je niet meteen aangevallen voelen. Zo bedreigend kwam ik hopelijk ook niet over. Gaf alleen maar aan dat ik het niet helemaal kon vinden met sommige punten.
Vieren van doelpunten in sp hoeft voor mij nou ook weer niet. Gelukkig heb je daar L1+R1 voor. Maar online is het soms wel leuk om zo'n goal nog even goed in te wrijven
Vieren van doelpunten in sp hoeft voor mij nou ook weer niet. Gelukkig heb je daar L1+R1 voor. Maar online is het soms wel leuk om zo'n goal nog even goed in te wrijven

Het klopt wel dat er nutteloze dingen tussen de hoogtepunten zitten maar je had het wat mij betreft wel bij de plussen mogen zetten aangezien die optie het mogelijk maakt iig je ranked doelpunten achteraf nog te bekijken en/of te uploaden want daar is het mijns inziens voor in het spel gezet.Jorco schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:23:
Bij Fifa krijg je na de wedstrijd herhalingen waarin je bijvoorbeeld terug kunt zien hoe de keeper een slap balletje klemvast heeft. Dat prachtige schot op de lat en in de rebound op de paal staat er niet bij (als ik dat had geweten dan had ik deze willen uploaden tijdens de wedstrijd, nu kan dat niet meer).
Dat eerste stukje, van die minder nuttige herhalingen had je er dan als kanttekening bij kunnen zetten.
In mijn ogen is het nml positiever dat die mogelijkheid er is dan dat er ook wel eens wat minder nuttige dingen tussen zitten.
Er was volgens mij best wel veel vraag naar een oplossing om je online goals ook te kunnen bewaren.
Online goals bewaren heb ik niet eens meer aan gedacht (is lang geleden dat ik online heb gespeeld), maar hier is zeker vraag naar. Het is een leuke (en als ie verbeterd is ook een hele goede) toevoeging. Ik had het dan inderdaad iets anders kunnen verwoorden door het een minpunt te noemen i.p.v. een nadeel. Het doet immers niets tekort aan het spel, maar het voegt iets toe aan de beleving mits het goed werkt.LoneRanger schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:39:
[...]
Het klopt wel dat er nutteloze dingen tussen de hoogtepunten zitten maar je had het wat mij betreft wel bij de plussen mogen zetten aangezien die optie het mogelijk maakt iig je ranked doelpunten achteraf nog te bekijken en/of te uploaden want daar is het mijns inziens voor in het spel gezet.
Dat eerste stukje, van die minder nuttige herhalingen had je er dan als kanttekening bij kunnen zetten.
In mijn ogen is het nml positiever dat die mogelijkheid er is dan dat er ook wel eens wat minder nuttige dingen tussen zitten.
Er was volgens mij best wel veel vraag naar een oplossing om je online goals ook te kunnen bewaren.
Zo heeft iedereen een beetje gelijk
PSN ID = Jorco
Verwijderd
oh bedanktTHID schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:20:
[...]
je kan de normale passknop gebruiken in verdedigende situaties voor een standing tackle, kan je dus op die manier proberen de tegenstander de bal te ontfutselen.
wat ook altijd erg leerzaam is: als fifa10 opstart helemaal niks doen, controler niet aanraken, dan starten er instructie filmpjes over dribbelen, passen, verdedigen etc. Denk dat daar toch heel leerzame dingen tussen zitten.
qua besturing zal het verdedigen in fifa11 niet anders zijn, dus fifa 10 zo ff checken
Nou ik dacht dat de running jockey bij fifa 11 nieuw is. Je kan de filmpjes al op youtube vindenHenkS schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:39:
[...]
wat ook altijd erg leerzaam is: als fifa10 opstart helemaal niks doen, controler niet aanraken, dan starten er instructie filmpjes over dribbelen, passen, verdedigen etc. Denk dat daar toch heel leerzame dingen tussen zitten.
qua besturing zal het verdedigen in fifa11 niet anders zijn, dus fifa 10 zo ff checken
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Running jockey zat ook al in 10 hoor, en wordt ook uitgelegd in het instructie filmpje (advanced defending denk ik).
Verwijderd
Voor de mensen die dit nog niet wisten, je kan bij FIFA 11 én PES de speelsnelheid aanpassen...
Net ook maar de demo geïnstalleerd en het speelt weer lekker! Het passen is zeker een verbetering alleen moet nog wel wennen aan het schieten 
Wat wel jammer is dat het alleen maar Xbox controller settings zijn, dus het is nu nog even een beetje uitvogelen welke toets voor wat is.
Wat wel jammer is dat het alleen maar Xbox controller settings zijn, dus het is nu nog even een beetje uitvogelen welke toets voor wat is.
Dat is echt vervelend, hoop dat ze dit in de hele versie nog veranderen wat dit kan gewoon niet.Vincitore schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:27:
Vandaag op de PS3 de FIFA 11 Demo en de PES 2011 Demo gespeeld. Allereerst heb ik het idee dat nij FIFA 11 de graphics minder scherp zijn als in FIFA 10. Als ik FIFA 10 speel zijn de graphics veel scherper (zelfde Full HD televisie). dit verschil was ook al bij 2010 FIFA World Cup South Africa. FIFA 10 lijkt echt native 720p gerenderd, 2010 FIFA WC SA 640P en FIFA 11 iets daar tussen in.
Wat betreft de PES 2011 Demo zie je in herhalingen echt zeer fraaie graphics, omdat alles dan nog een keer gerenderd wordt (net zoals dat je bij GT5P nog een keer de replay kijkt, is alles nog scherper), animaties zijn matig uitgewerkt. Wat betreft gameplay, is het toch FIFA 11 die hier de troon bestijgt, want hier draait het hoofdzakelijk om.
Wat betreft de PES 2011 Demo zie je in herhalingen echt zeer fraaie graphics, omdat alles dan nog een keer gerenderd wordt (net zoals dat je bij GT5P nog een keer de replay kijkt, is alles nog scherper), animaties zijn matig uitgewerkt. Wat betreft gameplay, is het toch FIFA 11 die hier de troon bestijgt, want hier draait het hoofdzakelijk om.
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 19-09-2010 22:41 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik moet zeggen dat ik de herhalingen bij PES eigenlijk best lelijk vind, al eens goed gekeken naar shirtjes? De letters en nummers zien er soms echt schandalig pixelig uit... Heb dat bij Fifa nog niet kunnen ontdekken. (beide demo's op PS3 en Full HDTV)Jumpman schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:35:
"Find what you love and let it kill you"
Demo Tweaker 0.2 by MonkeyDragon: http://www.fifabenelux.com/downloads/?did=957
Stadium Changer 0.1 by Hvroje: http://www.fifabenelux.com/downloads/?did=958
Stadium Changer 0.1 by Hvroje: http://www.fifabenelux.com/downloads/?did=958
Hier trouwens nog iets waar de meeste zich bij fifa dood aan ergeren het feit dat de cpu soms de verkeerde speler selecteert, waardoor een aanval in de soep loopt, of waardoor juist een verdediger de verkeerde kant op loopt: http://forum.ea.com/uk/posts/list/8203.page
Burp
Mooi topic, bumpen die handelWii4all schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:17:
Hier trouwens nog iets waar de meeste zich bij fifa dood aan ergeren het feit dat de cpu soms de verkeerde speler selecteert, waardoor een aanval in de soep loopt, of waardoor juist een verdediger de verkeerde kant op loopt: http://forum.ea.com/uk/posts/list/8203.page
ik kwam nog een optie tegen in de demo dat je het veld kon aanpassen alleen die stond uit. dit lijkt me wel grappig dat je soms heel slecht veld hebt en soms erg goed veld
Ik vind het jammer dat het tempo zo omlaag is gegaan en bij het passen krijg ik het idee dat gewone pass en through pass door elkaar gaan.
Ben nog niet onverdeeld positief over fifa 11, vind hem wel beter dan pes 11 maar fifa 10 vind ik tot nu toe toch beter. Sowieso lijk je heel veel kluitjesvoetbal te hebben nu en dat bedoel ik niet positief. Ook heb ik het gevoel dat alle spelers zo'n beetje hetzelfde zijn. Tot nu toe vind ik de groots aangekondigde verbeteringen niet echt verbeteringen. Misschien is het gewenning hoor.
Ben nog niet onverdeeld positief over fifa 11, vind hem wel beter dan pes 11 maar fifa 10 vind ik tot nu toe toch beter. Sowieso lijk je heel veel kluitjesvoetbal te hebben nu en dat bedoel ik niet positief. Ook heb ik het gevoel dat alle spelers zo'n beetje hetzelfde zijn. Tot nu toe vind ik de groots aangekondigde verbeteringen niet echt verbeteringen. Misschien is het gewenning hoor.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Verwijderd
Ik vind het aannemen vooral heel traag gaan. Als je een passje krijgt en je wilt wegdraaien en wegsprinten, dan lijkt dat heel langzaam te gaan waardoor je niet weg komt van de verdediger.
Jullie moeten er natuurlijk ook rekening mee houden dat irritante dingen ook vaak door je eigen onkunde kunnen komen he 
Het selecteren van de verkeerde speler zoals Wii4all aangeeft is nou echt iets dat aan de ontwikkelaar ligt.
En ik heb liever dat het tempo van een spel laag zit, aangezien je zo veel meer controle hebt over wat je doet en zo meer perfectie in je spel kan krijgen.
Het selecteren van de verkeerde speler zoals Wii4all aangeeft is nou echt iets dat aan de ontwikkelaar ligt.
En ik heb liever dat het tempo van een spel laag zit, aangezien je zo veel meer controle hebt over wat je doet en zo meer perfectie in je spel kan krijgen.
Verwijderd
Geen last van. Automatisch switchen op 0 zetten en met het rechterpookje switchen werkt prima.Wii4all schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:17:
Wat heb ik een ontzettende zin in FIFA 11 en dan met name in het online gebeuren.
Voor de gein heb ik eens gekeken hoeveel wedstrijden ik heb gespeeld met FIFA de afgelopen jaren online.
FIFA Online Wedstrijden: Xbox 360 Playstation 3
FIFA 08 692 568 totaal 1260
FIFA 09 524 331 totaal 855
FIFA 10 290 664 totaal 954
Ik vond het aardig
Voor de gein heb ik eens gekeken hoeveel wedstrijden ik heb gespeeld met FIFA de afgelopen jaren online.
Ik vond het aardig
[ Voor 7% gewijzigd door Mars18 op 20-09-2010 18:32 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Zoveel tijd in FIFA steken en dan niet eens de moeite nemen om je signature aan te passenMars18 schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:31:
Wat heb ik een ontzettende zin in FIFA 11 en dan met name in het online gebeuren.
Ik vond het aardig![]()
Ja die is al 3 jaar oudKluutmaran schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:40:
[...]
Zoveel tijd in FIFA steken en dan niet eens de moeite nemen om je signature aan te passen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik zou weleens wat cijfers willen zien van fifa hoeveel wedstrijden er in totaal met fifa 09 en fifa 10 online zijn gespeeld en dan daarna van pes.
Burp
Ben benieuwd hoeveel dat er zijn van fifa jasteffeh schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:48:
Op de FIFA site staat dit gewoon, bij PES nergens terug te vinden. Zijn ze bang? : )
Vind zelf jammer dat het van 5 naar 6 minuten per helft is gegaan online.
Dat is wel erg lang hoor.
En vroeger kon je zelf kiezen om thuis te spelen, voor een betere connectie, kan helaas niet meer ranked.
Speel nu 9 van de 10 uit
Verwijderd
Ja, ze zijn hartstikke bang...steffeh schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:48:
Op de FIFA site staat dit gewoon, bij PES nergens terug te vinden. Zijn ze bang? : )
Ja omdat ik FIFA toernooien speel op de 360 en de ps3.418O2 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:59:
[...]
Is er een reden waarom je op de 360 én de ps3 speelt? Moet toch 1 de beste zijn zou je denken.
Maar toch vind ik er door de controller een verschil in fifa zitten.
En het belangrijkste toernooi van FIFA de FIWC kan je thuis online spelen op de PS3.
Daar heb ik eigenlijk alleen een ps3 voor
Verwijderd
Waarschijnelijk wordt pes tegenelkaar meer gespeeld in 1 en de zelfde kamer.steffeh schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:48:
Dat is wt ik meestel doe met pes.
Fifa is mijn online voetbal game
Gister ff tegen een maat gespeeld bij hem thuis en ik ben gewoon helemaal overtuigd.
Lekkere doelpuntjes die ik heb gemaakt
Nog 7 dagen, dan moet die echt wel te krijgen zijn
De vorige versie had ik op dinsdagavond dus dat zou goed kunnen kloppen.
Vorige keer gooide frs einde van de middag een aantal dagen voor de officiele release de game in de verkoop, laten we daar maar weer op hopen dit keer.
Vorige keer gooide frs einde van de middag een aantal dagen voor de officiele release de game in de verkoop, laten we daar maar weer op hopen dit keer.
Burp
Ik had hem vorig jaar ook op dinsdag 
Hoop dit jaar ook weer.
Vorig jaar was er geen leaderboard reset op de dag van release he?
Hoop dat nu ook zo blijft
Hoop dit jaar ook weer.
Vorig jaar was er geen leaderboard reset op de dag van release he?
Hoop dat nu ook zo blijft
Gisteren eindelijk tijd gehad om de demo te downloaden op PS3.
Moet zeggen komt goed over bij mij de nieuwe Fifa.
Goed zijn nog wel wat op of aanmerkingen maar eerste indruk is goed. Vanavond zeker weer even paar potjes doen.
Is er iemand die toevallig al clubliederen heeft verzamelt?
Ik hoop hem donderdag binnen te krijgen.
Heb hem besteld bij dynabyte dus verwacht dat ze hem gewoon op donderdag leveren!
Goed zijn nog wel wat op of aanmerkingen maar eerste indruk is goed. Vanavond zeker weer even paar potjes doen.
Ik hoop hem donderdag binnen te krijgen.
Hoop het, normaal pre-order ik het. Maar nu loop ik gewoon naar de winkel. Blijft toch 1 van de weinige spellen waar je op kan terug vallen na een half jaar.Mars18 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:05:
[...]
Nog 7 dagen, dan moet die echt wel te krijgen zijn

Ik heb een paar demopotjes op het moeilijkste nivo gespeeld, maar scoren lukt me nog echt niet. 1 na moeilijkste nivo werd het 10-0, 8-0 en meer van zulke uitslagen.
Nu speel ik eigenlijk altijd 0-0... Moet ook zeggen dat ik door de 'bug' met de controls die niet worden opgeslagen op de classic mode ben gaan spelen en dan is vrij lastig. Met name dat schieten en hoge pass is omgedraaid is vrij lastig.
Nu speel ik eigenlijk altijd 0-0... Moet ook zeggen dat ik door de 'bug' met de controls die niet worden opgeslagen op de classic mode ben gaan spelen en dan is vrij lastig. Met name dat schieten en hoge pass is omgedraaid is vrij lastig.
Is dat wel een bug?418O2 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:08:
Moet ook zeggen dat ik door de 'bug' met de controls die niet worden opgeslagen op de classic mode ben gaan spelen en dan is vrij lastig. Met name dat schieten en hoge pass is omgedraaid is vrij lastig.
Ik neem aan dat jij hem op de xbox speelt maar bij de PS3 moet je na het veranderen van de controls op "start" drukken ipv "rondje" zoals het altijd was.
Aangezien de xbox controller ook een start knopje heeft vermoed ik dat dat hetzelfde is op beide consoles.
Wieweet heb je er overheen gekeken, bij mij [PS3] werkt het aanpassen van de controls iig prima.
Op het officiele forum van FIFA11 is er iemand die al een heleboel chants verzameld heeft. Er zitten jammer genoeg nog niet heel erg veel NL clubs tussen, maar qua Engelse clubs bijna alles.BaszCore schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:47:
Topic: http://forum.ea.com/uk/posts/list/4401.page
Chants: http://www.4shared.com/dir/u5SQpiCd/sharing.html
"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."
Er zullen toch wel de standaard chants inzitten?
Ik ga er denk ik geen tijd in steken om die dingen allemaal te downloaden en neer te zetten.
Ik ga er denk ik geen tijd in steken om die dingen allemaal te downloaden en neer te zetten.
Burp
Tuurlijk zit dat er in. Maar het is wel leuk qua verandering als je het zelf aan kan passen.Wii4all schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:59:
Er zullen toch wel de standaard chants inzitten?
maar kun je ook instellen wanneer die worden afgespeelt en ook meerdere keren in wedstrijd enzo.
Jammer dat die chants allemaal bagger zijn qua kwaliteit. Dat je 1 persoon er doorheen hoort blaten enzo.Jamoru schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:44:
[...]
Op het officiele forum van FIFA11 is er iemand die al een heleboel chants verzameld heeft. Er zitten jammer genoeg nog niet heel erg veel NL clubs tussen, maar qua Engelse clubs bijna alles.
Topic: http://forum.ea.com/uk/posts/list/4401.page
Chants: http://www.4shared.com/dir/u5SQpiCd/sharing.html
Heb met PES 2010 een aantal chants van Sparta toegevoegd maar op een gegeven moment gaat het wel vervelen vind ik.
Omdat het bij PES2010 bagger was uitgewerkt. Maximaal 63 chants en dan ook nog elke keer geloopt. Je werd er gek van. Hoop dat dat bij FIFA11 beter is (en bij PES11 ook!)
PSN: Sluuz
De demo bevalt me meer en meer.
Grafisch is het niet veel beter dan 10, maar echt betere graphics verwacht ik pas op de volgende gen consoles. Boeit me verder ook niet, het gaat om de gameplay.
- verdedigers verdedigen stukken beter, soms zie je ook dat ze de bal uit de lucht halen met hun been
- passen gaat niet meer zo makkelijk als voorheen, jammer voor degene die alleen op die manier wisten te winnen
- er wordt meer op de man gedekt, waardoor je veel meer taktisch inzicht moet hebben
Minpunten vind ik nog steeds het penaltysysteem, net als in World Cup 2010. Waarom moet het nu zo? Met een beetje oefenen zal het wel gaan wennen, maar ik snap die verandering niet. Is het dan volgend jaar een verkoopargument om dan te roepen "met nog beter penaltysysteem", als ze eea weer hebben teruggedraaid?
Het zelf keepen lijkt me ook wel grappig, voor een paar potjes sowieso.
PES heb ik ook wederom een keer geprobeerd, maar het is het gewoon niet. Statische spelers, rare balsituaties, geen vloeiende bewegingen..harkerig. Nog steeds het arcade-menu met dito geluid etc. etc.
Enige plus aan PES vind ik de soms spectaculaire doelpunten, meer dan in Fifa. Maar daar doe ik het niet voor.
Grafisch is het niet veel beter dan 10, maar echt betere graphics verwacht ik pas op de volgende gen consoles. Boeit me verder ook niet, het gaat om de gameplay.
- verdedigers verdedigen stukken beter, soms zie je ook dat ze de bal uit de lucht halen met hun been
- passen gaat niet meer zo makkelijk als voorheen, jammer voor degene die alleen op die manier wisten te winnen
- er wordt meer op de man gedekt, waardoor je veel meer taktisch inzicht moet hebben
Minpunten vind ik nog steeds het penaltysysteem, net als in World Cup 2010. Waarom moet het nu zo? Met een beetje oefenen zal het wel gaan wennen, maar ik snap die verandering niet. Is het dan volgend jaar een verkoopargument om dan te roepen "met nog beter penaltysysteem", als ze eea weer hebben teruggedraaid?
Het zelf keepen lijkt me ook wel grappig, voor een paar potjes sowieso.
PES heb ik ook wederom een keer geprobeerd, maar het is het gewoon niet. Statische spelers, rare balsituaties, geen vloeiende bewegingen..harkerig. Nog steeds het arcade-menu met dito geluid etc. etc.
Enige plus aan PES vind ik de soms spectaculaire doelpunten, meer dan in Fifa. Maar daar doe ik het niet voor.
Nou het positieve aan het penalty systeem is dat je er je in kunt 'specialiseren,' zodat je bijvoorbeeld bij Clubs net als de vaste Free Kick nemer ook een vaste penalty nemer zult hebben. Dat voegt toch weer iets persoonlijkers toe.
En penalty shootouts worden meer dan een loting van wie de goede hoek kiest. Overigens schoot ik ze al best aardig in mn 3de potje van de demo dus zo lastig is het ook weer niet
En penalty shootouts worden meer dan een loting van wie de goede hoek kiest. Overigens schoot ik ze al best aardig in mn 3de potje van de demo dus zo lastig is het ook weer niet
hopelijk komt er een bestand waar gwn alle nummers in zitten van elk team. Lijkt me ook leuk als je uit speelt, en de tegenpartij hoort zingen. Of dat je uitgefloten word 90 min lang als je in turkey speelt
[ Voor 4% gewijzigd door soccerroos op 21-09-2010 17:10 ]
Maar penalties behoren er in 90% van de gevallen gewoon in te gaan. Met dit systeem zul je zeer snel penalties missen, en dat is dus absoluut niet realistisch.Pacino schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:46:
Nou het positieve aan het penalty systeem is dat je er je in kunt 'specialiseren,' zodat je bijvoorbeeld bij Clubs net als de vaste Free Kick nemer ook een vaste penalty nemer zult hebben. Dat voegt toch weer iets persoonlijkers toe.
Heb je het uberhaupt al gespeeld? Ik scoor gewoon 80-90% van de tijd en na een aantal keer proberen gaan bijna alle ballen gewoon tussen de palen (die wat ik niet scoor heeft de keeper dus gewoon). Het komt er alleen op neer dat je nu wel nog even je best moet doen, je moet blijven opletten in plaats van alleen op B rammen en de stick een random richting op duwen.Exorcist schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:08:
[...]
Maar penalties behoren er in 90% van de gevallen gewoon in te gaan. Met dit systeem zul je zeer snel penalties missen, en dat is dus absoluut niet realistisch.
[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 21-09-2010 18:10 ]
Nou het ligt met dit systeem toch vooral aan jezelf of die penaltys erin gaan of niet. Maar het is ook erg lastig om een echte penalty na te bootsen in een spel, en ik vind dat ze op deze manier iig iets van vaardigheid erin leggen.
Het is niet geweldig, maar toch ook wel beter dan fifa 10 want dat was weer net te makkelijk.
Maar ik zei ook in mijn post 'Nou het positieve aan het penalty systeem,' dus ik keurde het systeem helemaal niet goed
Het is niet geweldig, maar toch ook wel beter dan fifa 10 want dat was weer net te makkelijk.
Maar ik zei ook in mijn post 'Nou het positieve aan het penalty systeem,' dus ik keurde het systeem helemaal niet goed
Klachten dat het veel 0-0 is komt ook doordat het maar 2x3 minuten is waar je normaal 2x5 minuten speelt (of 2x10 wat ik altijd deed bij be a pro om de doelstellingen te behalen). Plus dat het lastiger is om te scoren en je de standaard doelpunten (die er vast wel weer inzitten maar tijd nodig hebben om zich te openbaren) niet kent die je bij fifa 10 wel kent.
Ik moet zeggen dat ik er nu echt op aan het wachten ben en dit het eerste spel gaat worden dat ik ga pre-orderen.
Ik moet zeggen dat ik er nu echt op aan het wachten ben en dit het eerste spel gaat worden dat ik ga pre-orderen.
dat klopt wel maar op semi pro speel ik 0-0 en op legendarisch ( weet naam niet precies ) speel ik ook 0-0Kluutmaran schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:39:
Klachten dat het veel 0-0 is komt ook doordat het maar 2x3 minuten is waar je normaal 2x5 minuten speelt (of 2x10 wat ik altijd deed bij be a pro om de doelstellingen te behalen). Plus dat het lastiger is om te scoren en je de standaard doelpunten (die er vast wel weer inzitten maar tijd nodig hebben om zich te openbaren) niet kent die je bij fifa 10 wel kent.
Ik snap dat totaal niet waarom jullie niet kunnen scoren. Ik win gewoon wedstrijden met 2/6-0. Niks geen problemen met het schieten...soccerroos schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:41:
[...]
dat klopt wel maar op semi pro speel ik 0-0 en op legendarisch ( weet naam niet precies ) speel ik ook 0-0
Nee, ik heb het niet gespeeld, en ik gok al mijn geposte ervaringenNickThissen schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:10:
[...]
Heb je het uberhaupt al gespeeld? Ik scoor gewoon 80-90% van de tijd en na een aantal keer proberen gaan bijna alle ballen gewoon tussen de palen (die wat ik niet scoor heeft de keeper dus gewoon). Het komt er alleen op neer dat je nu wel nog even je best moet doen, je moet blijven opletten in plaats van alleen op B rammen en de stick een random richting op duwen.

Ik zeg toch ook dat je met wat oefenen het vast onder de knie krijgt? Ik vraag me alleen af waar deze drastische wijziging voor nodig was. Mijns inziens compleet overbodig en nodeloos ingewikkeld.
Heel simpel: in FIFA10 was het puur een gok spelletje. Naast schieten was er bijna niet bij, als je naast schiet dan heb je gewoon VEEL te lang die knop in gehouden. Of je nou een kort tikje of een knaller schiet, dat lijkt totaal geen effect te hebben op het resultaat. Als je met de keeper in de goede hoek zit dan heb je hem meestal. Dus het is gewoon een gok spelletje, links rechts of midden... In FIFA11 komt er wat meer bij kijken, je moet uitkijken dat je niet te hard schiet (dat is nu moeilijker omdat je tegelijkertijd aan het mikken bent, twee dingen tegelijk gaan toch moeilijker) en het mikken is niet meer links/rechts/midden maar overal. Een goeie ontwikkeling imo.Exorcist schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:48:
[...]
Ik vraag me alleen af waar deze drastische wijziging voor nodig was.
klopt, bij alles is het gewoon meer nadenken en er bewuster mee bezig zijnNickThissen schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:53:
[...]
Heel simpel: in FIFA10 was het puur een gok spelletje. Naast schieten was er bijna niet bij, als je naast schiet dan heb je gewoon VEEL te lang die knop in gehouden. Of je nou een kort tikje of een knaller schiet, dat lijkt totaal geen effect te hebben op het resultaat. Als je met de keeper in de goede hoek zit dan heb je hem meestal. Dus het is gewoon een gok spelletje, links rechts of midden... In FIFA11 komt er wat meer bij kijken, je moet uitkijken dat je niet te hard schiet (dat is nu moeilijker omdat je tegelijkertijd aan het mikken bent, twee dingen tegelijk gaan toch moeilijker) en het mikken is niet meer links/rechts/midden maar overal. Een goeie ontwikkeling imo.
ook mbt penalty's in het begin miste ik 5 op 5, nu scoor ik bijna 5 op 5. kwestie van even oefenen en uitzoeken hoe het goed werkt.
Het is wel verdomd lastig scoren, maar goed, het is maar 2x 3 minuten en het is altijd ff wennen.
Nog een tip overigens voor de mensen die iets langer willen spelen.
Gisteren geprobeerd en de helften zijn zeker een minuut langer. Die 3 min per helft klopt volgens mij ook voor geen meter. Is eerder 1 minuut en 30 seconden oid. 2 schotkansen en de eerste helft is alweer voorbij.So I dunno if this is a glitch but I discovered it. When the demo asks you "what is your skill level", do beginner (I have never played a football game) option. For some reason, it makes the halves more like 4 minutes long, and it isn't because the game speed is set to slow or anything. So if you want a longer demo just do that and then go into your controller options and set your manuals/semis/assisted accordingly (it defaults them all to assisted cause its on beginner mode) and change your difficulty. Longer demo! Woot!
"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."
Oh die`s wel nice, vanavond maar even proberen dan. Wel raar dat ze daar onderscheid in maken. Vind het nu ook niet als 3 minuten voelen, maar misschien zijn die wel heel snel voorbij, nog niet echt geklokt.
Wat betreft het penalty systeem; perfect. Vind er zo uitdaging inzitten, en echt heel moeilijk is het ook weer niet. Je moet gewoon even weten hoe het werkt. Heb in WC2010 die training erin gedaan en vaak penalty`s gedaan. Ik schiet eigenlijk 9 van de 10 penalty`s erin.
Wat betreft het penalty systeem; perfect. Vind er zo uitdaging inzitten, en echt heel moeilijk is het ook weer niet. Je moet gewoon even weten hoe het werkt. Heb in WC2010 die training erin gedaan en vaak penalty`s gedaan. Ik schiet eigenlijk 9 van de 10 penalty`s erin.
Aan deze kant ook zowel PES als FIFA getest. Mijn belangrijkste bevindingen (Let op, dit zijn mijn bevindingen he. Er zullen er ongetwijfeld zijn die het er niet mee eens zijn, maar laat je vooral horen
):
Gameplay
Het spel in PES is "opener" op de een of andere manier. Je hebt het gevoel dat er meer kan gebeuren, het speelt lekker losjes, waar ik bij FIFA bij veel situaties (al wel minder ten opzichte van 10) nog het gevoel heb dat van tevoren al beslist is wat er gaat gebeuren (bijv. dat bij een kopduel de ander wint).
Dit punt is (samen met de balphysics even verder in dit stuk) een beetje lastig uit te leggen, dat merk je pas echt als je ze beiden gespeeld hebt (of niet natuurlijk
).
Personality+ (ik haat de term, maar goed) vind ik goed uitgewerkt. In tegenstelling tot sommigen die beweren dat het passing-systeem (al is dat slechts een onderdeel van Personality+) nog steeds ping-pong voetbal mogelijk maakt vind ik het echt een hele verbetering. Je moet je schot nu beter poweren en de bal eerst onder controle nemen zorgt er vaak voor dat je hem ook beter doorspeelt.
Bij PES kan men overigens de speelsnelheid aanpassen. Op de snelste instelling (+2) vind ik wel het fijnste spelen. Klinkt erg snel, maar eigenlijk is het gewoon lekker vloeiend en natuurlijk. Dit ben ik bij FIFA nog niet tegengekomen en volgens mij zit die optie er ook niet in (hoewel de default gamespeed eigenlijk juist wel goed is).
Scheidsrechter
De scheids bij PES fluit erg vaak voor een normale tackle (dus pressie zetten en afpakken, zonder sliding), heb het ook vaak gehad dat ik een sliding duidelijk eerst op de bal maak (bijv. bij van de zijkant aankomen) en dat 'ie ook daarvoor fluit en erger nog.. een penalty tegen krijg
. Ook wordt er vaak voor buitenspel gefloten terwijl een ander (die niet buitenspel stond) toch echt de bal aanneemt.
Bij Fifa ook de nodige rare scheids-momentjes gehad, maar voor mij niet zo frustrerend als bij PES. Als kanttekening wil ik wel vermelden dat ik denk dat het lastig is om zoiets 100% goed te krijgen. Elke spelsituatie is natuurlijk anders, het lijkt me ontzettend lastig om elk type situatie te programmeren zeker als je uitzonderingen e.d. meetelt (maar ik kan het goed mis hebben, het is tenslotte mijn vak ook niet).
Physiscs
De bal lijkt in PES wat losser bij de voet te liggen, de motions daarvan zien er wat natuurlijker uit (van de bal ten opzichte van de voet/speler). Bij FIFA lijkt hij toch nog ietsje aan de speler te kleven soms.
Het verbeterde 360-duelleren in FIFA vind ik erg fijn. Je hebt bij veel meer duels het idee dat je het kan winnen (-voorbeeld- bij de voorganger frustreerde ik me vaak over het feit dat een verdediger niet veel kan tegen een sprintende Messi) en nog belangrijker.. ze inderdaad ook vaker wint.
Controls
PES was weer even wennen voor me (ik laat bij de meeste games de button config default staan), maar vind het zeer zeker niet slecht. Enige nadeel vind ik dat je het manual passen met een knop-combinatie doet (standaard L2 als ik het me nog goed herinner?). Heb het niet kunnen vinden dat je dit in kunt stellen (bijv. manual passen, manual lob, manual through ball enz. zoals bij FIFA). Maar misschien kijk ik er overheen en is dit wel mogelijk?
Bij FIFA erg goede controls, vrij ver naar eigen smaak in te stellen (manual/automatic per type schot). Ik vind het erg tof om manual te spelen, het vergt enige oefening maar maakt de potjes des te leuker (je hebt het gevoel dat er meer kan gebeuren als niet teveel CPU hulp gebruikt). Wat dat betreft vind ik het jammer dat men bij FIFA online zo weinig manual speelt, maar dat terzijde.
Al met al denk ik dat ik toch voor FIFA 11 zal kiezen. De nieuwe PES is zeer zeker een goede footie, maar bepaalde punten wegen voor mij wat zwaarder. Vooral de irritaties met de scheids in PES zijn voor mij een groot minpunt. Daarbij komt dat de meeste vrienden waarmee ik online (of op de bank) speel FIFA 11 al pre-ordered hebben. Dat is natuurlijk geen algemeen punt voor de meesten om FIFA te kiezen, maar voor mij wel
Misschien gaat PES er later nog wel komen hoor (hangt er voor een groot deel vanaf wat in de final beter is ten opzichte van de demo), maar FIFA in ieder geval zeer zeker wel.
Gameplay
Het spel in PES is "opener" op de een of andere manier. Je hebt het gevoel dat er meer kan gebeuren, het speelt lekker losjes, waar ik bij FIFA bij veel situaties (al wel minder ten opzichte van 10) nog het gevoel heb dat van tevoren al beslist is wat er gaat gebeuren (bijv. dat bij een kopduel de ander wint).
Dit punt is (samen met de balphysics even verder in dit stuk) een beetje lastig uit te leggen, dat merk je pas echt als je ze beiden gespeeld hebt (of niet natuurlijk
Personality+ (ik haat de term, maar goed) vind ik goed uitgewerkt. In tegenstelling tot sommigen die beweren dat het passing-systeem (al is dat slechts een onderdeel van Personality+) nog steeds ping-pong voetbal mogelijk maakt vind ik het echt een hele verbetering. Je moet je schot nu beter poweren en de bal eerst onder controle nemen zorgt er vaak voor dat je hem ook beter doorspeelt.
Bij PES kan men overigens de speelsnelheid aanpassen. Op de snelste instelling (+2) vind ik wel het fijnste spelen. Klinkt erg snel, maar eigenlijk is het gewoon lekker vloeiend en natuurlijk. Dit ben ik bij FIFA nog niet tegengekomen en volgens mij zit die optie er ook niet in (hoewel de default gamespeed eigenlijk juist wel goed is).
Scheidsrechter
De scheids bij PES fluit erg vaak voor een normale tackle (dus pressie zetten en afpakken, zonder sliding), heb het ook vaak gehad dat ik een sliding duidelijk eerst op de bal maak (bijv. bij van de zijkant aankomen) en dat 'ie ook daarvoor fluit en erger nog.. een penalty tegen krijg
Bij Fifa ook de nodige rare scheids-momentjes gehad, maar voor mij niet zo frustrerend als bij PES. Als kanttekening wil ik wel vermelden dat ik denk dat het lastig is om zoiets 100% goed te krijgen. Elke spelsituatie is natuurlijk anders, het lijkt me ontzettend lastig om elk type situatie te programmeren zeker als je uitzonderingen e.d. meetelt (maar ik kan het goed mis hebben, het is tenslotte mijn vak ook niet).
Physiscs
De bal lijkt in PES wat losser bij de voet te liggen, de motions daarvan zien er wat natuurlijker uit (van de bal ten opzichte van de voet/speler). Bij FIFA lijkt hij toch nog ietsje aan de speler te kleven soms.
Het verbeterde 360-duelleren in FIFA vind ik erg fijn. Je hebt bij veel meer duels het idee dat je het kan winnen (-voorbeeld- bij de voorganger frustreerde ik me vaak over het feit dat een verdediger niet veel kan tegen een sprintende Messi) en nog belangrijker.. ze inderdaad ook vaker wint.
Controls
PES was weer even wennen voor me (ik laat bij de meeste games de button config default staan), maar vind het zeer zeker niet slecht. Enige nadeel vind ik dat je het manual passen met een knop-combinatie doet (standaard L2 als ik het me nog goed herinner?). Heb het niet kunnen vinden dat je dit in kunt stellen (bijv. manual passen, manual lob, manual through ball enz. zoals bij FIFA). Maar misschien kijk ik er overheen en is dit wel mogelijk?
Bij FIFA erg goede controls, vrij ver naar eigen smaak in te stellen (manual/automatic per type schot). Ik vind het erg tof om manual te spelen, het vergt enige oefening maar maakt de potjes des te leuker (je hebt het gevoel dat er meer kan gebeuren als niet teveel CPU hulp gebruikt). Wat dat betreft vind ik het jammer dat men bij FIFA online zo weinig manual speelt, maar dat terzijde.
Al met al denk ik dat ik toch voor FIFA 11 zal kiezen. De nieuwe PES is zeer zeker een goede footie, maar bepaalde punten wegen voor mij wat zwaarder. Vooral de irritaties met de scheids in PES zijn voor mij een groot minpunt. Daarbij komt dat de meeste vrienden waarmee ik online (of op de bank) speel FIFA 11 al pre-ordered hebben. Dat is natuurlijk geen algemeen punt voor de meesten om FIFA te kiezen, maar voor mij wel
Misschien gaat PES er later nog wel komen hoor (hangt er voor een groot deel vanaf wat in de final beter is ten opzichte van de demo), maar FIFA in ieder geval zeer zeker wel.
"It's about time you showed up Fox!"
Dit topic is gesloten.