Ik dus niet aangezien je ziet dat er niemand met de lopende speler meeloopt. Dit is dus niet te verdedigen als je in je 1tje speelt. Sowieso is heel het pingpong 1x raken nog steeds gewoon aanwezig hoor waardoor voetballende acties (zoals opkomen met de bal tot een speler hapt en dan deze met een 1-2 voorbij) stukken minder effectief zijn dan gewoon op kruisje blijven duwen. De standaard goal is nu spits inspelen en deze met een 1-2 diep sturen zodat als je de stilstaande verdedigers zo in het centrum voorbij loopt. Ik erger me er dood aan aangezien door het centrum aanvallen het lastigst zou moeten zijn ipv makkelijk.
Edit:
Wat ze in Fifa 12 wel eens mogen implementeren is een factor druk en hoe goed een speler ermee om kan gaan. Zo kunnen spelers niet meer op het gemakje rondtikken als ze net de bal afpakken voor de eigen goal. In het echt zou de speler de bal allang over de zijlijn hebben getrapt maar aangezien ze de bal net zo makkelijk rond kunnen spelen als wanneer er geen tegenstander in de buurt is hoef je dat in Fifa 11 niet te doen.
Ook druk zetten zodat de tegenstander wel een lange bal moet geven is er niet bij want er staat altijd wel iemand vrij en de middenvelders blijven lekker zone dekken in plaats van 1 op 1 te gaan voetballen als je erom vraagt. Heel dat ultra-aanvallend zorgt er bij mij ook altijd alleen maar voor dat de tegenstander er achterin makkelijker doorheen loopt met een diepe bal in plaats van dat er daadwerkelijk verder en met meer man naar voren gevoetbald wordt.
Edit 2:
Nog meer kritiek heb ik over de aannames van de spelers. Elke speler heeft alleen maar een 'harde' aanname lijkt het wel, soepel het balletje aannemen is er niet bij. Als je als verdediger met een man in de rug een diepe bal op de eigen goal wil controleren (of ineens wegschieten via passen want dan wil die hem ook aannemen terwijl dat totaal niet nodig is) neem je hem altijd aan voor de tegenstander aangezien de bal altijd minimaal 30 cm van de voet afsprinkt waardoor de tegenstander ertussen komt. Terugkoppen zou een oplossing zijn maar dat is ook niet veilig want soms denkt ie dat je opdracht gaf hem met de borst terug te leggen (pass met de borst proberen over 20 meter is gedoemd te mislukken natuurlijk) waardoor de tegenstander zo door kan lopen.
Ook de bal expres over de zijlijn laten lopen is er vaak niet bij aangezien de speler geheel automatisch de bal achterna loopt en hem dan wil aannemen waardoor je hem zelf over de lijn speelt.
Kort samengevat het 'Dit kan toch niet' gehalte is nog steeds erg hoog
[
Voor 55% gewijzigd door
Kluutmaran op 04-11-2010 19:37
]