Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:31:
Hum, ik heb zojuist ook een paar potjes gedaan en ik ben dan blijkbaar een van de weinigen die niet ondersteboven is. Qua presentatie en features is het er zeker op vooruit gegaan, alleen de gameplay naar mijn idee niet echt
Het is nu nog meer dan ooit chaosvoetbal geworden. Iedereen staat op een kluitje, iedereen lijkt wel nog harder te rennen en het spel nog sneller te gaan. Tel daar bij op dat nu passes veel vaker fout gaan, zelfs de simpele (soms passt ie gewoon naar de compleet verkeerde kant terwijl ik toch echt de pook de goede kant op aan het duwen ben). Daarnaast is naar mijn gevoel het bal afpakken óók nog chaotischer geworden (de bal én de mannetjes vliegen alle kanten op). Al met al waren de ~8 potjes die ik gespeeld heb erg rommelig, leek wel F'jes voetbal. Verder nog de balcontrole die er regelmatig erg dubieus uitziet.
Verder een paar irritaties van FIFA 10 die er nog gewoon inzitten; de scheidsrechter fluit constant tegen, meestal lijkt er echt niks aan de hand - slidings zijn leuk maar nog steeds vrij waardeloos aangezien je mannetje 9/10 keer alsnog 20 seconde op de grond blijft liggen - de CPU kan nog steeds bovennatuurlijk goed verdedigen (ok, anders zou het wel erg makkelijk worden)
Maargoed, ik weet nog dat ik FIFA 10 in den beginne ook niet je-van-het vond, dus 't gevoel zal wel komen. Alhoewel ik de demo van 10 een stuk leuker vond dan deze. Overigens is 3 mins per helft bij lange na niet genoeg, waarom is dat niet gewoon 5 of 6 als je toch zo vaak kan rematchen als je wilt.
edit: ohja, hoe de computer penalties neemt is vrij lachwekkend. De helft belandt op de paal/lat, een vierde snoeihard over of naast en wat overblijft gaat dan nog tussen de palen.
Ik kan me zeker vinden in jou kritiekpunten.
- Het duurt (ook met bijvoorbeeld messi) enorm lang voor je een bal onder controle hebt
- een snelle sliding is onmogelijk waardoor je de bal hebt en meteen weer kwijtraakt (zie dit in het echte voetbal zelden tot nooit)
- pietluttige scheids die obstructie nog steeds niet goed beoordeeld
- de cpu dekt en de lopende man en de steekbal en jou als je zelf gaat (een en dezelfde verdediger) en doet dit ook nog vaak succesvol wat erg onrealistisch is
- luchtduels leveren zelden tot nooit een overtreding op terwijl dit in het echt enorm vaak is
- de cpu pakt de bal af als je lichaam tussen bal en man hebt (wat in het echt erg lastig is)
- waar je in het echt als iemand hapt om de bal af te pakken heel makkelijk een keer kan kappen of de bal een tikje geven waardoor je die man voorbij bent lukt dat bij FIFA zelden en als het lukt haalt de man jou zo bij.
- de teamgenoot die je vastpakt bij het vieren van een goal, als je langs hem af loopt, gebeurd in het echt wel eens maar toch niet bij elke goal
- geen hands
- je backs die buitenspel opheffen waardoor heel het centrum open ligt
Desondanks is dit wel weer een enorme verbetering ten opzichte van FIFA 10 en de beste footie die ik gespeeld heb tot nu toe. Zo lopen de aanvallers nu veel beter mee als je naar voren gaat, loopt de scheidsrechter minder in de weg, is het passen veel realistischer, is de keeper enorm verbeterd en zijn kopduels realistischer. Misschien dat er over een jaar of 5 een (bijna) perfecte voetbalgame afgeleverd wordt maar er is vooruitgang en dat juich ik toch toe.
[
Voor 4% gewijzigd door
Kluutmaran op 15-09-2010 16:29
]