Voorlopig ga ik in het kamp van Resonance zitten vooral omdat hij voetbal inhoudelijk goed beargumenteerd. Ben niet zo'n forum mens eigenlijk, maar zal proberen wat meer bij te dragen aan de discussie. Uiteindelijk wil ik natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen: 'FIFA 11 top!', maar ik heb gewoon m'n twijfels tot nu toe.
Om te beginnen ben ik gewoon redelijk voetbal verslaafd al probeer ik de belangrijkste bijzaak wat meer op de achtergrond te drukken, maar vooralsnog zit Jan Lul hier Zaterdag en Dinsdag gewoon weer op de tribune om naar een soort FIFA te kijken georchestreerd door dhr M. Jol

Druk zetten, afjagen, hopen dat de tegenstander in paniek schiet en de bal inlevert om daar op basis van individuele bevliegingen van te profiteren. Toegegeven in FIFA heb je niet te maken met 2 Belgen die de bal om de haverklap een ros naar voren moeten geven, omdat het middenveld niet in te spelen valt
Het winnen vind ik helemaal niet zo belangrijk in dit spel. Ik wil vooral voetballend beloond worden. Op veel verschillende manieren en vanuit verschillende situaties kunnen scoren. Hierin is zeker veel ten goede veranderd. Volleys zijn veel beter op te zetten, beweging voor de goal is beter en voorzetten lonen meer om maar een paar dingen te noemen.
Ik was niet zo'n veel scoorder op World Class in 10. In 10 kon je natuurlijk puur spelen op het wegdraaien van de spits of eindeloos passen in de 16. Dat vind ik gewoon niks aan, spelen op exploits. Daarom was online ook niks voor mij, gasten die continue bijv. die spits inspeelden net zolang tot dat lukte. Ik ben gewoon niet iemand die puur speelt 'to beat the game'. In met name PES 5/6 kon ik mensen die met betere teams speelden verslaan door beter voetbal te spelen. Ook die games waren niet perfect (Adriano was een soort Godzilla kan ik me herinneren), voetbal games blijven gewoon enorm complex, maar over het algemeen loonde het om goed voetbal te spelen. Daarom waren het briljante games.
Zal even wat quotes hier en daar erbij pakken, misschien valt er best winst te behalen door customs tactics te tweaken (al blijf ik dat een ongelukkig systeem vinden).
Dersan schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:41:
[...]
Owja, tip: Als je met een speler richting het doel gaat met een speler die aan je hangt....2e pookje even een tikje naar voren geven zodat hij de bal iets verder voor zich uitspeelt...en voila, je bent los.
Dit is wel waar, je kunt jezelf wel los spelen in de diepte. Knock on en analoge sprint moeten we natuurlijk wel gebruiken.
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 01:19:
De meest rendabele manier van scoren die ik tot nu toe ervaren heb is het zo vroeg mogelijk zelf afpakken van de bal (want sja, dat is ook eenvoudiger geworden) en zo tot een doelpoging komen (je kunt vaak vrij eenvoudig door als een kip zonder kop te rennen de bal van een van de laatste verdedigers afpakken als ze aan het rondpassen zijn)."
Een zeer onbevredigende manier om te scoren. Hoe vaak gebeurt het nu dat je als spits een CV van de bal berooft terwijl hij aan het opbouwen is? Je kunt met regelmaat de bal van hem afpikken voordat hij de bal voorwaarts of naar de backs heeft verplaatst.
Twente - Inter kun je serieus niet menen. Twente speelde een helft lang heerlijk aanvallend voetbal, gebaseerd op goed positiespel en druk naar voren. Dat ze het de 2e helft niet vol konden houden kwam puur doordat ze teveel enthousiasme in de 1e helft hadden gestopt. De ultieme zwakte van het huidige Ajax voetbal overigens, fysiek opraken door zelf te veel achter de bal aan te jagen.
Rubin Kazan is een goed voorbeeld, maar desondanks creëerde Barca voldoende kansen om de wedstrijd te winnen. Rubin mag gewoon de handjes dichtknijpen met die 1-1.
Speek schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:02:
[...]
Ik speel zelf dan ook alleen maar met volledige manual controls. Dan maak je het jezelf inderdaad moeilijker, maar op den duur leuker (in het begin zeker frustrerend, maar je merkt dan wel echt hoeveel je eigenlijk geholpen wordt).
Ik heb alleen normale passing nog assisted en schieten op semi. De manual steekpass in FIFA is geweldig.
Het gaat niet om makkelijker, maar om beloond te worden door te voetballen

De AI gaat niet beter spelen op een hogere moeilijkheidsgraad, het voetballen word je meer onmogelijk gemaakt. CPU passt alles naar voren en Bjorn Vleminckx skilled je ha, ha.
Ben weer klein beetje PES aan het spelen. Zag de CPU tegenstander een driehoekje in de aanval fabriceren. Interessant....
Discussieer verder gentlemen