Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 68 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 58 Laatste
Acties:
  • 166.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Iemand een idee waarom sommige spelers een heel seizoen een lage vorm hebben? Heb een speler (playerid=313272612) gevonden die op zich wel redelijk/goed en zelfs uitstekend vorm heeft gehad, maar een heel jaar nu max matig vorm heeft gehad. Z'n conditie is echter OOK matig, dus ik vermoed dat de huidige manager van deze speler iets raars heeft ingesteld qua training. Iemand een idee?

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=37689423,noline]ADP VDP 101 schreef

GOT Cup versie 2.0

ADP VDP 101
E.r.w.i.n
RM-rf
Intru
Dsanka
Kaplander
Exitium
theturtle
Wceend
Pewwy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik wil ook wel weer meedoen. Altijd gezellie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Wanneer wordt het wedstrijdschema voor het nieuwe seizoen eigenlijk bekend? Eerste wedstrijden zijn dit weekend toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Exitium schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:35:
Wanneer wordt het wedstrijdschema voor het nieuwe seizoen eigenlijk bekend? Eerste wedstrijden zijn dit weekend toch al?
bij mij was het vanochtend al bekend, maar dat is dus duitsland en die staat redelijk vooraan aangezien de wedstrijden ook op zaterdag zijn...
nederland zal zeker morgen klaar zijn...

Heeft trouwens iemand anders ook Stage toegang en daar het menupunt 'Tournaments' gezien?
lijkt een beetje zoals Hattrick Open te zijn, maar dan gewoon in Hattrick zélf geïntegreerd én zonder extra kosten voor supporters
Create tournament

As a Hattrick Supporter, you can create a tournament and invite any team that you want to join. Other Supporters will participate for free, non-Supporters will need to purchase a tournament ticket using Hattrick Credits.

Matches are played on Mondays, one match per week. A tournament of 4 teams will take 4 weeks to complete, a tournament of 8 teams will take 5 weeks to finish.

As tournament owner, you of course get to name the tournament and pick the trophy that the managers will compete for!
Name:
Number of teams:
First match round:
21.02.2012
22.02.2012
23.02.2012
Kick off range: More information
Choose trophy:

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=37710318,noline]RM-rf schreef

Heeft trouwens iemand anders ook Stage toegang en daar het menupunt 'Tournaments' gezien?
lijkt een beetje zoals Hattrick Open te zijn, maar dan gewoon in Hattrick zélf geïntegreerd én zonder extra kosten voor supporters
Kunnen we daar de GOT cup in laten draaien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:14:
[...]

Kunnen we daar de GOT cup in laten draaien ??
Dan moet wel iedereen supporter zijn en da's misschien niet zo. :)

Oh, óf credits kopen om toegang te krijgen

Nog geen nieuw wedstrijdschema trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:18:
[...]

Nog geen nieuw wedstrijdschema trouwens.
Hier wel hoor. Gewoon nog eventjes geduld. Het kan tot woensdag duren voordat het rond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
De GoT Cup is weer, wat een dilemma! Aan de ene kant leuk om aan mee te doen maar dan weet ik al dat het mijn training door de war gaat schoppen. De cruciale GoT wedstrijden kan ik het soms niet laten om sommige trainees door a spelers te vervangen. :(

ps: ik doe natuurlijk wel mee :)

[ Voor 6% gewijzigd door Delph op 21-02-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Ik wil ook weer met de GOT cup meedoen. Ik heb een dramatisch B-team maar goed, leuk is het wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delph schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:01:
De GoT Cup is weer, wat een dilemma! Aan de ene kant leuk om aan mee te doen maar dan weet ik al dat het mijn training door de war gaat schoppen. De cruciale GoT wedstrijden kan ik het soms niet laten om sommige trainees door a spelers te vervangen. :(

ps: ik doe natuurlijk wel mee :)
Ach, het is toch voor de lol. Ik ga mijn training er echt niet voor opgeven ofzo, maar het is gewoon wel gezellig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Schema is hier ook bekend nu. Begin uit tegen de nummer drie van vorig jaar, dan thuis tegen een botje en thuis tegen de nummer twee van vorig jaar. Ben er op zich niet bang voor, heb goed in kunnen kopen en denk dat ik lichtelijk te sterk ben voor divisie acht. :+ Maar eerst morgen nog een bekerwedstrijd tegen een club uit de zesde divisie, zal er dus wel uit vliegen denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:14:
Matches are played on Mondays, one match per week. A tournament of 4 teams will take 4 weeks to complete, a tournament of 8 teams will take 5 weeks to finish.
Wat ik me dan wel afvraag is in wat voor een format zo'n tournement word gespeeld. De enige die ik zo snel kan bedenken dat je tegen drie andere speelt in een poule systeem en dan de beste twee tegen elkaar in een soort finale. In dat geval kom je aan die 4 weken. Als je er 4 teams bij doet komt er een soort kwalificatie ronde voor om de groep van 4 te bepalen. Dat is de enige manier volgens mij.

Daarnaast natuurlijk nog wat gebeurt er met kaarten en blessures tijdens die wedstrijden? Krijgen spelers training en ervaring voor die wedstrijden? Komt de beker die verbonden is aan een toernooi ook echt bij je prijzen te staan?

Ben wel benieuwd hoe het dus allemaal in de praktijk word gebracht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:59:
[...]

[...]

Wat ik me dan wel afvraag is in wat voor een format zo'n tournement word gespeeld. De enige die ik zo snel kan bedenken dat je tegen drie andere speelt in een poule systeem en dan de beste twee tegen elkaar in een soort finale. In dat geval kom je aan die 4 weken. Als je er 4 teams bij doet komt er een soort kwalificatie ronde voor om de groep van 4 te bepalen. Dat is de enige manier volgens mij.

Daarnaast natuurlijk nog wat gebeurt er met kaarten en blessures tijdens die wedstrijden? Krijgen spelers training en ervaring voor die wedstrijden?

Ben wel benieuwd hoe het dus allemaal in de praktijk word gebracht.
Uit het Stage forum van HT-Tjecken
quote: HT-Tjecken
You may have heard that we've been working on a Supporter feature for a while now - and at last it's ready to be tested on Stage. This is however just not the ordinary kind of Supporter feature, it's slightly bigger than that. :)

Ladies and Gentlemen, we give you Tournaments.

Short info on Tournaments
Tournaments are the unofficial club competitions of Hattrick. You can play against any team in Hattrick in a tournament with your first team, without risk of injuries or red cards that could hurt your regular league and Cup games.

Supporters can participate for free, non-Supporters can also join but for the cost of some credits.

Worth knowing is that our aim with now is to make a good basic version, and this basic version will be included in the Supporter package. The cup format is league with playoff, for either 4 or 8 teams. If this feature becomes successful, which we hope and think, we plan to add more options (other cup formats and bigger cups etc) in Gears in that case.

So, where do I find this?
You will Tournaments in My Club, under Senior team. To join a tournament you need an invite, or create one yourself (and invite others). Note that only Suppporters can create a tournament.

That's about how much I will say about this feature, because that's also something we like to get feedback on (if the information about the feature on the site is clear enough). There is one thing that needs to be said though:

Tournament games will be played once a week (on Mondays), but during this test games will be played every day. And of course, during this test non-Supporters can join tournaments for free (the price is set to 0).
Oftewel, het format is idd een competitie voor 4 met een playofwedstrijd (3 poulewedstrijden en dan finale en nr 3 vs nr. 4).
óf een competitie met 8 teams waar 2x een 4-poule gespeeld wordt met twee finale-rondes...

Blessure's hebben geen invloed buiten de wedstrijd en de spelers krijgen ook geen extra training, het is puur een competitietjes met je bestaande team 'buiten' de normale week-afloop om...
evenals rode en gele kaarten.

wél zijn (in het echte HT) geblesseerde spelers niet beschikbaar.

Het komt op me over als eenzelfde idee als het Hattrick Open dat mislukte omdat het tezeer 'buiten' Hattrick om opgezet was..
de huidige variant kent kennelijk dus ook een 'Gratis' versie (voor supporters), maar ook die moeten dan wat betalen voor specialere cup-formats.

edit:
ben verder in de Beker.... krappe, maar duidelijke 0-2 winst.
vooral de 312 Hatstats geven me een fijn gevoel dat er plaats naar boven is.
en een prettig gevoel dat drie sterkere teams uit mn liga minder geluk hadden en uit de beker vlogen tegen zwakkere tegenstanders; waaronder mn tegenstander van komend weekeinde

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 21-02-2012 23:27 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Die tournaments klinken interessant ondanks de beperkingen in het begin. Zolang we op een aantal teams uitkomen in een factor 4 zou je meerdere toernoois van 4 kunnen draaien waarbij je daarna in een toernooi terechtkomt met teams die op dezelfde plek in hun poule geeindigd zijn.

Ook erg leuk dat je gewoon je A team kan opstellen zonder dat het gevolgen heeft voor vorm en blessures EN je hoeft geen training op te geven omdat het op maandag afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nou positiespel ga trainen en m'n vleugelspelers naar het midden laat verhuizen, profiteren die dan ook volledig mee van de training of blijft dat hetzelfde als wanneer ze op de vleugel blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:58:
Als ik nou positiespel ga trainen en m'n vleugelspelers naar het midden laat verhuizen, profiteren die dan ook volledig mee van de training of blijft dat hetzelfde als wanneer ze op de vleugel blijven hangen?
Vleugelspelers 'naar het midden' laten spelen geeft niet meer training
Je vleugelspelers op zaterdag vleugel, en in je friendly MF laten spelen betekent wel dat ze 100% training krijgen...
wél gooi je dan dus eigenlijk de 50% training wég en loopt extra kans op blessure's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 19-09 07:54
gegokt en verloren ik lig uit de beker tegen een team uit de VIII. Ik had mijn mid trainees opgesteld en haalde daardoor een te laat middenveld. Daarbij nog een paar fikse blessures dus dit wordt degraderen als ik niet oppas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 09:24
Als er nog iemand is die morgen een (gereopende) youth league will joinen, we hebben een vierde plek over. PM me ingame voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Spannende beker wedstrijd! Ging er van uit dat ik kansloos zou zijn, maar mijn tegenstander stelt ook niet zo veel voor. De wedstrijd begon lekker, met een tegengoal door een penalty in de 8e minuut! Maar gelukkig viel in de 44e minuut de gelijkmaker. In de tweede helft kregen we beiden een kans, maar het bleef 1-1.
In de 105e minuut maakte een middenvelder uit mijn beginteam de winnende goal!
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Op naar de volgende ronde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Anders vlieg je even na verlenging de beker uit! :(
1 - 0 Lucio Del Regno 31'
2 - 0 Pasi Keinänen 37'
2 - 1 Jan Yngvesson 47'
2 - 2 Sije Neuteboom 85'
2 - 3 Jan Yngvesson 92'
Ook nog een rode kaart in de 86e minuut. Al met al toch een goeie wedstrijd, de gemiddelde basisklant van de tegenstander (speelt in VI, ik in VIII) had een gemiddeld TSI van 5,5 keer die van mij. Had het slechter verwacht. :+

Haalde zelf een zwak (zeer hoog) middenveld en een formidabel (zeer hoog) centrale verdediging. Aanval was redelijk (hoog), wat me op zich meeviel. Vraagje, zouden jullie eerder centrumaanval of creatief spel hanteren? Ik heb in de basis normaal gesproken vier koppers en een technische spits. (naast nog vier krachtige spelers, maar daar krijg je volgens mij geen SE's mee) Vleugelverdediging was niet slecht voor de achtste divisie en kan nog wat schuiven met m'n backs indien nodig. Ik had nu drie centrumverdedigers omdat ik wist dat hij CA zou spelen, we waren daar precies gelijk. (nu CA spelen had me trouwens niet gered, hij had een briljante centrumverdediging en één van mijn goals was een kopbal uit een corner :))

Verwijderd

Hier kansloos 0-3 verloren in de beker. Op zich nog niet eens zo teleurstellend gezien het verschil tussen de teams en de verwachtingen. :)

Verwijderd

Met twee vingers in de neus en de andere arm op de rug een botje verslagen. Eens kijken hoever de bekerrun loopt, maar zal waarschijnlijk wel snel afgelopen zijn vermoed ik zo.

• Intru
Leuke bijkomstigheid, de spits die ik vorige week heb aangeschaft is gestegen in ervaring! Kostte 200k (uitstekend scoren/matig passen, goed leiderschap, matig ervaring), en zit nu dus al op redelijk ervaring. Die verdient zichzelf denk ik wel terug.

Verwijderd

Hm. Het doel is een betere trainer aannemen, wat is het handigste?

Eerst m'n stadion vergroten of gewoon door blijven sparen voor een betere trainer.

Stadion: vereist investering, maar de inkomsten worden hoger door meer inkomsten uit toeschouwers + ik heb op den duur een betere trainer + een groter stadion.
Sparen: duurt wellicht langer dan het vergroten van m'n stadion?

Wat zouden jullie doen? Wachten en keurig blijven sparen of wat flappen uittrekken voor een groter stadion en zo met hogere inkomsten een betere trainert aannemen? :)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:25:

Eerst m'n stadion vergroten of gewoon door blijven sparen voor een betere trainer.

Stadion: vereist investering, maar de inkomsten worden hoger door meer inkomsten uit toeschouwers + ik heb op den duur een betere trainer + een groter stadion.
Sparen: duurt wellicht langer dan het vergroten van m'n stadion?

Wat zouden jullie doen? Wachten en keurig blijven sparen of wat flappen uittrekken voor een groter stadion en zo met hogere inkomsten een betere trainert aannemen? :)
Ligt aan de termijn waarop je een nieuwe trainer wilt aantrekken. Een uitbreiding van je stadion heb je niet zo één-twee-drie terugverdient, daar gaat wel wat tijd overheen.... Je stadion uitbreiden om je trainer te bekostigen is m.i. dus niet zo logisch, tenzij je pas over een paar seizoenen je nieuwe trainer wilt aanschaffen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Verwijderd

naitsoezn schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:28:
[...]

Ligt aan de termijn waarop je een nieuwe trainer wilt aantrekken. Een uitbreiding van je stadion heb je niet zo één-twee-drie terugverdient, daar gaat wel wat tijd overheen.... Je stadion uitbreiden om je trainer te bekostigen is m.i. dus niet zo logisch, tenzij je pas over een paar seizoenen je nieuwe trainer wilt aanschaffen.
Mwah, ik heb geen haast. Aan de andere kant is een verbouwing wel heel erg duur natuurlijk... Ik denk dat ik maar zuinig aan ga doen en ga sparen. Het zou wel fijn zijn om een beetje uit de rode cijfers te blijven. :)

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Exitium schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:12:
Anders vlieg je even na verlenging de beker uit! :(

[...]
Da's zonde als ik die wedstrijd zie (matchid=364788217), je was erg goed op weg en had bijna kunnen winnen, amar volgens mij was het conditie verval uiteindelijk wat de das omdeed...

specifiek die 37-jarige keeper (Konrad Mamrot) met zwak conditie had het aan het einde een beetje té moeilijk..
het is wel een goede speler, maar 90 minuten lijkt hij nauwelijks nog te halen en dat kan je misschien ook vaker opbreken imho.
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:25:

wat bedoel je met betere trainer?
heb je nu een zwak of redelijk trainer zou ik zeker eerst zsm naar een goed trainer gaan, nog voordat je je stadion uitbreid...

natuurlijk krijg je met een groter stadion meer inkomsten, maar de investering verdien je zeker niet zo snel terug

[ Voor 31% gewijzigd door RM-rf op 23-02-2012 13:52 ]

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat is bij jullie de leeftijd van jullie trainees? Ik bedoel de spelers die je nog echt sprongen wilt laten maken?

Stel: je traint nu verdedigen en bent van plan dit nog twee / drie seizoenen te doen. Vanuit je jeugdopleiding komen er op korte termijn 2 jonge talentjes aan die niet echt passen in het huidige trainingsschema (verdedigen is geen kwaliteit die ze echt verder brengt). Verkoop je die spelers dan zo snel mogelijk, om over een jaar of twee / drie (wanneer je wisselt van trainingsschema) andere trainees terug te kopen, of laat je die twee jeugdspelers rondlopen zodat je over twee/drie jaar geschikte (gratis!) trainees hebt, die dan wel al minstens 20 zijn, om over te schakelen op een ander trainingsschema?

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

_Z3

naitsoezn schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:47:
Wat is bij jullie de leeftijd van jullie trainees? Ik bedoel de spelers die je nog echt sprongen wilt laten maken?

Stel: je traint nu verdedigen en bent van plan dit nog twee / drie seizoenen te doen. Vanuit je jeugdopleiding komen er op korte termijn 2 jonge talentjes aan die niet echt passen in het huidige trainingsschema (verdedigen is geen kwaliteit die ze echt verder brengt). Verkoop je die spelers dan zo snel mogelijk, om over een jaar of twee / drie (wanneer je wisselt van trainingsschema) andere trainees terug te kopen, of laat je die twee jeugdspelers rondlopen zodat je over twee/drie jaar geschikte (gratis!) trainees hebt, die dan wel al minstens 20 zijn, om over te schakelen op een ander trainingsschema?
Zoek eens op de tl wat een 17 jarige kost en een 20 jarige met de specs die je hebt, dan heb je gelijk het antwoord denk ik :).
Maar in het kort: verkopen. Je hebt dan direct geld + dat de spelers nog min. 1 keer doorverkocht worden. Dat staat niet in verhouding tot het trainen van 20 jarige spelers, dat is echt te oud.

• Exitium
RM-rf schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:50:
Da's zonde als ik die wedstrijd zie (matchid=364788217), je was erg goed op weg en had bijna kunnen winnen, amar volgens mij was het conditie verval uiteindelijk wat de das omdeed...

specifiek die 37-jarige keeper (Konrad Mamrot) met zwak conditie had het aan het einde een beetje té moeilijk..
het is wel een goede speler, maar 90 minuten lijkt hij nauwelijks nog te halen en dat kan je misschien ook vaker opbreken imho.
Denk dat dat enkel in spannende wedstrijden echt een punt is, en als ik de tegenstand zo zie verwacht ik er daar niet al te veel van in de competitie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Kijk, dat vind ik leuk:
Heraklis Ŝtencelis
His winger proficiency improved from outstanding to brilliant.
Heraklis Ŝtencelis [playerid=313867761]
20 years and 36 days, Next birthday: 10-05-2012

Nationality: Lithuania

In inadequate form, passable stamina.
A pleasant guy who is balanced and honest.
Has weak experience and weak leadership.
Has wretched loyalty.

Owner: Spatie mag wel (since 21-02-2012 (1/48), 3d)
Total Skill Index (TSI): 53 900
Wage: 20 556 € (17 130 €) /week including 20% bonus 328 896 €/season
Warnings: 1
Injuries: Healthy
HTMS Points: Ability: 908 / Potential: 2024

Keeperdisastrous
Defendingweak
Playmakingworld class
Wingerbrilliant
Passingexcellent
Scoringpoor
Set pieceswretched
Kostte wel wat, maar dan heb je toch wel een mooie speler.

[ Voor 80% gewijzigd door CoRrRan op 24-02-2012 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
erg mooie speler inderdaad. Ik probeer ze ook zo te trainen maar dan zijn ze vaak wel iets ouder. Maar wel specialiteit snel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
Conform verwachting gestart met een walkover. We hebben er ook nog een botje bij, dus waar we vorig seizoen een van de sterkere competities waren, zullen we dit seizoen een van de zwakkeren gaan zijn.

De route naar het kampioenschap lijkt echter wel afgesloten. Het verreweg sterkste team greep vorig seizoen op werkelijk wonderbaarlijke wijze naast de titel en moet dus dit seizoen op herhaling. Het zal hem vast geen tweede keer zo tegenzitten lijkt me toch.

Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
de eerste wedstrijd van het seizoen gewonnen met 3-0 tegen de mede promovendus. Omdat we een botje hebben moet ik maar een team onder me houden om niet te degraderen. Als ik naar de ratings van afgelopen zondag kijk moet dit te doen zijn zolang ik maar niet teveel blessures heb.

Ik heb nu al weken 10 dokters in dienst en ze brengen hun geld wel op want mijn spelers gaan per twee tegelijk van het veld af iedere wedstrijd. Het bloed zit tegen de muren van de kleedkamers op zo erg is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb mn eerste wedstrijd verloren...
was wel duidelijk beter en zou qua krachtenverdedling eigenlijk hebben moeten winnen, maar had het geluk schijnbaar tegen... 0-2 ten onder gegaan.

Is gelijk een harde klap tégen mn aspiratie om deze keer wél de direkte promotie te halen..
qua krachtenverhouding lijkt mn team wel de sterkste van de liga te zijn gebleven (alhoewel twee promovendi me eigenlijk nog wel verrassen, sterker lijken te zijn dan ik gedacht had), maar ii moet nu al tegen en achterstand opvechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb de eerste wedstrijd ook verloren, maar ik begin ook al met blessures en heb geen B-team. Een vijfde keer op rij kampioen worden zal er wel niet inzitten, het zijn oude spelers en ze zijn voor meerdere weken geblesseerd :p In mijn competitie zien ze me ook liever gaan denk ik, maar de promotiewedstrijden verlies ik steeds vrij kansloos (zit best veel verschil in een VI en V)

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 27-02-2012 09:13 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

pfff effe met 3-0 verloren, wat een teleurstelling.
Zoveel slechter was ik toch niet ??
Misschien mijn verdediging versterken, of mijn mid nog hoger proberen te krijgen ?
Wat zouden jullie doen ?
Team chario2.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:32

Frituurman

Mjam!

6-2 gewonnen van de medepromovendus in VI. Komende woensdag vrij kansloos in de beker ben ik bang. En volgende week tegen de koploper. Ik ben benieuwd.. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gister m'n eerste wedstrijd in VI met 2-1 gewonnen van de mede-promovendus *O* .

Zonet even gekeken op htev.org maar ik ben wel erg kansloos als ik de elo-ratings op die site moet geloven... Ik heb veruit de laagste elo-rating van mijn competitie; de een-na-laagste elorating is bijna 200 punten hoger dan die van mij (2203 om 2025) :| . Enig idee hoe je ver je historische resultaten hierin meewegen? Want ik zit nog maar in m'n vijfde seizoen en ben al 2x gepromoveerd, dus heb nog niet echt een lange geschiedenis met goede resultaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Gisteren roemloos ten onder gegaan tegen mijn gedoodverfde concurrent voor de titel dit seizoen. 2-3 Thuis. Erg vervelend. Hij speelt een CA wedstrijd en krijgt gewoon 3 normale kansen en scoort 3 keer. Ik krijg 6 kansen en scoor maar 2 keer. Ik haal beduidend betere ratings en zijn CA tactiek heeft helemaal niets uitgehaald.

Nou ja, op die manier verlies je natuurlijk wel weer kampioenschappen.

Daarnaast nu eigenlijk ~6 teams die behoorlijk goede ratings halen in mijn divisie. Toch volgens htev.org maar rang 61 van de 256. De 5e klasse is echt steeds sterker aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Eerste wedstrijd met 0-3 gewonnen. Eén kans weggegeven en zeven gecreëerd, dus ik ben tevreden. Als ik naar de ratings en sterren kijk mag dat ook wel, haalde 55 sterren tegen 39 voor de op mij na beste (die met 7-1 won van een botje) en 34,5 voor m'n tegenstander. Over een paar dagen lekker oefenduel in Argentinië, kijken hoe het zonnetje daar is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
CoRrRan schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:52:
Gisteren roemloos ten onder gegaan tegen mijn gedoodverfde concurrent voor de titel dit seizoen. 2-3 Thuis. Erg vervelend. Hij speelt een CA wedstrijd en krijgt gewoon 3 normale kansen en scoort 3 keer. Ik krijg 6 kansen en scoor maar 2 keer. Ik haal beduidend betere ratings en zijn CA tactiek heeft helemaal niets uitgehaald.

Nou ja, op die manier verlies je natuurlijk wel weer kampioenschappen.

Daarnaast nu eigenlijk ~6 teams die behoorlijk goede ratings halen in mijn divisie. Toch volgens htev.org maar rang 61 van de 256. De 5e klasse is echt steeds sterker aan het worden.
Ik heb het idee dat er nog steeds heel veel teams in de VI die erg goed zijn en beter dan teams in de V. Doordat er altijd max een ploeg per competitie promoveert begint de flessenhals al in de VI. Nu steeds meer teams doorstoten naar de V wordt dit weer een flessenhals met steeds betere teams die hogerop willen.
Uiteindelijk wordt het dus moeilijker om de weg naar boven te vinden omdat iedereen steeds beter wordt.

De enige tacktiek om echt hoog te komen is volgens mij veel sparen en dan je team gaan verbranden om landskampioen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Gisteren direct een belangrijke overwinning geboekt: uit tegen de andere promovendus 1-5! De 7e plaats zou volgens mij sowieso mogelijk moeten zijn, maar dat betekent natuurlijk nog steeds degradatie. Een van de andere teams onder me houden gaat nog een hele opgave zijn. We zullen wel zien, spannend wordt het in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Wceend schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:07:
[...]

[...]

De enige tacktiek om echt hoog te komen is volgens mij veel sparen en dan je team gaan verbranden om landskampioen te worden.
Ik denk dat je best ver kunt komen zonder dit te doen (top100? top50?). Maar uiteindelijk is er natuurlijk wel iets drastisch nodig om je echt te onderscheiden in een veld van 25000. Er is immers gewoonweg geen plaats voor iedereen in de eredivisie (en II), dus daar zul je toch iets voor moeten doen dat de rest (nog) niet kan doen of wil doen, zoals je team en financiele reserves verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
je hebt inderdaad gewoon iets nodig om je te kunnen onderscheiden van de rest. Voorlopig wil ik als het lukt in de VI blijven en sparen. En hopelijk daarna een keer door naar de V en verder.

Naar mijn idee is het door de flessenhals ook makkelijker om langer in een hoge divisie te blijven, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ik probeer op reguliere wijze gewoon zo hoog mogelijk te geraken. Dan zie ik wel verder.

Zie je nog wel eens als een raket voorbijrazen dan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wceend schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:50:

Naar mijn idee is het door de flessenhals ook makkelijker om langer in een hoge divisie te blijven, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
hét punt is gewoon dat vanaf liga 6 alle divisies erboven veel minder teams bevatten...
League level Number of series
11
24
316
464
5256
61024

dat betekent dat enkel de kampioenen promoveren, en zelfs daarvan hooguit de bovenste 50% direkt en de andere 50% via Kwalificatieduels (waarbij het promoverende team uit moet spelen en dus een licht nadeel heeft)...
uit het liga erboven degraderen de onderste 2 direkt, en de plekken 5 en 6 moeten de kwalificatieduels spelen.

Ikzelf zou eigenlijk ervoor zijn om de ligastruktuur wat 'op te rekken'...
zodat het aantal series per League-niveau hooguit met 50% daalt... de kwalificatieduels zou ik liever afgeschaft zien omdat het 'geluk' aspect daarvan wel héél erg groot is.. maar als ze zouden bestaan dan bv de eerste plek direkt laten promoveren en de twede plek een kwalificatieduel laten spelen (zoals tussen liga 7 en 8 )..

dat zou het aantal levels weer groter maken, vermoedelijk zouden dan in de grotere landen er weer leagu XI en XII kunnen ontstaan...
maar de 'promotie' door de leagueniveau's zou dan beter te bereiken moeten zijn voor de duidelijk betere teams en de invloed van 'geluk' doordat je bv één erg sterk team als ligagenoot krijgt zou dan minder zijn dan nu

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 27-02-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kansloos verloren bij een mede titelkandidaat. We zijn al enkele seizoenen gelijkwaardig aan elkaar maar nu, dankzij een slechte opstelling van mij, ging de winst dik (3-0) naar hem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Is het nou echt het geld waard om een uitstekende trainer aan te schaffen ipv een goede trainer? Ik lees op hagonline: "Een uitstekend trainer is echter slechts een half niveau beter dan een goed trainer.", maar ondertussen kost het ruim zeven keer zoveel om van een interne kandidaat een uitstekende trainer te maken ipv een goede trainer.... Je praat als snel over enkele miljoenen om een uitstekende trainer te maken, terwijl een goede trainer slechts enkele tonnen kost... Dat kan toch nooit uit, of is jullie ervaring anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
het kan blijkbaar uit en het wordt ook gedaan. Je hebt over het algemeen een iets hogere vorm dan met een goed trainer. Daarnaast train je dus wat sneller dan normaal waardoor het voor de echte talenten wel sneller gaat. Om echt rendement te halen zul je hem wel op moeten gebruiken tot rampzalig leiderschap.

Als je beter wilt zijn dan de rest en je wilt onderscheiden kan het zeker rendabel zijn. Voor mij nu nog niet maar ik heb het geld nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hebben m'n mannen hun plicht gedaan en een botje van de mat geveegd. Niks speciaals te melden dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Iemand tips voor mijn team chario2.
ik wil een volgende stap maken, maar wat moet ik gaan versterken, mijn mid of mijn verdediging ?
Zelf denk ik aan mijn mid, of zelfs 2-5-3 te gaan spelen, maar goed dan zit ik ook weer met mijn spelersbudget.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Bloedeloze 0-0 gespeeld, wel met mooie mid stats, ben benieuwd of ik me financieel gezond kan handhaven dit seizoen. :)

@chario: Stoppen met spitsen trainen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naitsoezn schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:11:
Is het nou echt het geld waard om een uitstekende trainer aan te schaffen ipv een goede trainer? Ik lees op hagonline: "Een uitstekend trainer is echter slechts een half niveau beter dan een goed trainer.", maar ondertussen kost het ruim zeven keer zoveel om van een interne kandidaat een uitstekende trainer te maken ipv een goede trainer.... Je praat als snel over enkele miljoenen om een uitstekende trainer te maken, terwijl een goede trainer slechts enkele tonnen kost... Dat kan toch nooit uit, of is jullie ervaring anders?
Als je uitstekende trainees hebt (iemand die je een NT in wilt trainen), dan kun je die miljoenen terugverdienen. Als je je eigen pulls op gaat trainen, dan is het zonde geld.

Als je dit zelf nog niet kunt inschatten, zou ik er niet aan beginnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:10:
[...]

Als je uitstekende trainees hebt (iemand die je een NT in wilt trainen), dan kun je die miljoenen terugverdienen.
zelfs dat betwijfel ik een beetje...

ikzelf heb nu ook twee surinaamse NTspelers (met dank ook aan Dsanka) en twee potentiele traiee's daarvoor, maar dat kost je eerder geld dan dat het je wat oplevert en moet je enkel voor de lol doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chario2 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:12:
Iemand tips voor mijn team chario2.
ik wil een volgende stap maken, maar wat moet ik gaan versterken, mijn mid of mijn verdediging ?
Zelf denk ik aan mijn mid, of zelfs 2-5-3 te gaan spelen, maar goed dan zit ik ook weer met mijn spelersbudget.
Welke wedstrijden verlies je en waaarom? Goede oefening qua taktiek voor jezelf en je krijgt inzicht in de punten die je moet verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:12:
[...]
zelfs dat betwijfel ik een beetje...

ikzelf heb nu ook twee surinaamse NTspelers (met dank ook aan Dsanka) en twee potentiele traiee's daarvoor, maar dat kost je eerder geld dan dat het je wat oplevert en moet je enkel voor de lol doen
Je koopt een niet NT-speler (liefst goedkoop ;) ), traint hem de selectie in en je verkoopt m, zelfs dan geen winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:17:
[...]

Je koopt een niet NT-speler (liefst goedkoop ;) ), traint hem de selectie in en je verkoopt m, zelfs dan geen winst?
dat gaat vaak via scoutingnetwerken. Een speler met NT potentieel wordt al voor absurde bedragen verkocht dus daar maak je echt geen winst op.
Toch denk ik dat een uitstekend trainer wel het verschil kan maken in de top. Je moet je onderscheiden van de massa en een uitstekend trainer is een van de manieren om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]
*knip*

Als je dit zelf nog niet kunt inschatten, zou ik er niet aan beginnen >:)
Sorry? :/
[...]

Tuurlijk wel winst, maar zo enorm veel sneller train je nou ook weer niet met een uitstekend ipv goed trainer, terwijl je wel miljoenen meer kwijt bent aan een uitstekend trainer. Dit verschil lijkt me vrij lastig terug te winnen?

[ Voor 18% gewijzigd door naitsoezn op 28-02-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Ben nu een half seizoen bezig, train op positiespel. en vraag me af of er nog mensen zijn die handige beginnerstips hebben voor mij?
Afgelopen weekend wel een botje met 10-0 verslagen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Swaxie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:57:
Ben nu een half seizoen bezig, train op positiespel. en vraag me af of er nog mensen zijn die handige beginnerstips hebben voor mij?
dan is het wel handig om je team id te posten.
verder HAG online lezen daar kun je heel veel uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swaxie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:57:
Je moet geduld hebben, het is geen spel waarbij je elke dag wat te doen hebt en in vier weken je team helemaal op orde hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 16:25
Zo het nieuwe seizoen is weer begonnen en na de degradatie van vorig seizoen zijn we weer terug in de VII waar de wedstrijden om 21.00 beginnen ipv 20.00 dat was wel even wennen als ik met de rust inlogde en de match nog niet eens gestart was :P

Woensdag met PIC door beker gekomen en zondag met een PIC ook de wedstrijd heen gekomen, wel heb ik spelers die kaarten verzamelen al zou je dat met hun persoonlijkheid niet zeggen, maar heb in 2 wedstrijden toch al 5x geel en 2x rood behaald..

Morgen in de beker tegen een flinke tegenstander maar ik ga voor de training en blijf daarmee ook PIC spelen en lekker rustig kampioen worden in mijn huidige competitie en dan hopen op een leuke VI waar ik wel een keer door kan stoten.

Hoop dat dit seizoen ook genoeg PM training te geven aan mijn jongens en toch wel een degelijke mid kan neerzetten, want wordt een beetje beu van zwak/matig maar de jongens zitten pas op uitstekend PM. Wanneer het merendeel tegen briljant of iets hoger zit dan begin ik met een andere training om zo toch een beetje MS spelers te kunnen maken en hopelijk leveren die wel iets op..

Verder heb ik geen idee wat ik met mijn team ga en wil doen. Heb nog steeds 10mil in kas maar mijn huidige selectie hoef ik ook niet aan te passen voor me competitie, dus oppotten en sparen..

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Wceend schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:00:
[...]

dan is het wel handig om je team id te posten.
verder HAG online lezen daar kun je heel veel uit halen.
Sorry,

Team:
Boekoel (1011939)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:13:
[...]

Welke wedstrijden verlies je en waaarom? Goede oefening qua taktiek voor jezelf en je krijgt inzicht in de punten die je moet verbeteren.
bedankt, maar kan er niet veel mee.
Zelf denk ik dat ik volop voor balbezit ga dus een mid ga kopen, of maar eens wat anders ga trainen als spitsen.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

nee, de winstmarge is eerder lager in die categorie.. domweg omdat de beginprijs voor de talentvolle jonge spelers, zeker uit kleine landen verschrikkelijk hoog is, terwijl ze eigenlijk nauwelijks veel meer opbrengen als ze ouder en opgetrained zijn

mn huidige NT verdediger kostte me 1,6 miljoen, daarvoor is hij dus 9 seizoenen opgetrained; dus 170K per seizoen winst voor zn trainer...
helaas wordt loon niet meer geregistreerd, maar aan loon kost hij nu ongeveer 63.000...
dat betekent dat hij in anderhalf seizoen evenveel loon wegslurpt als dat hij zn trainer opgeleverd heeft aan trainingswinst. Ik vermoed ook dat dat team uiteindelijk geen winst op hem geboekt heeft, meer salaris heeft moeten betalen dan verdient aan verkoopprijs

de winstmarge's zijn véél beter bij andere spelers dan de typische monoskilled NT-spelers met veel loon en vaak één ultrahoge skill..
als je optimaal wil verdienen met trainen kun je volgens mij veel beter een specifieke zeer winstgevende marktniche opzoeken met vaak nog relatief jonge spelers, véél winst per pop en meer pops en vaak ook weinig salaris en multiskillers...
nadel is echter dat die speelrs vaak vooral qua prestaties in lagere divisies meekomen en je in de hogere liga's beter spelers nodig hebben die je vaak weinig tot geen winst opleveren in de verkoop.

[ Voor 22% gewijzigd door RM-rf op 28-02-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@naitsoezn:
was geen sneer jouw kant op, meer een algemene opmerking dat je het verschil pas na een paar cijfers achter de komma merkt en als iemand niet kan of wil uitrekenen wanneer dit winst oplevert, je geen uitstekende coach moet nemen.

Speel dit spel al een aantal jaar en ik kan waarschijnlijk veel meer verdienen/hoger spelen, maar ik ben tevreden met mijn prestaties afgezet tegen de tijd die ik erin stop.

@chario2:
Toch vind ik het een goed advies ;-)
Wedstrijden analyseren is een belangrijk onderdeel van hattrick. Wedstrijden die ik 5-0 win, bekijk ik verder niet, maar als ik tegen een concurrent gespeeld heb en het is 1-1 geworden of een nipte overwinning voor de ander, probeer ik toch te kijken of ik een slechte linie of taktiek heb die het balletje de verkeerde kant op liet rollen. Ben ik voorspelbaar, is mijn verdediging zwak, had ik te weinig (of teveel) bbz. Belangrijke info om mijn team te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wceend schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:26:
[...]

dat gaat vaak via scoutingnetwerken. Een speler met NT potentieel wordt al voor absurde bedragen verkocht dus daar maak je echt geen winst op.
Inderdaad een NT/U20 potentieel word vaak geplaatst via een scoutingsnetwerk wanneer deze goed werkt. Echter zullen die hem niet plaatsen voor echt absurde prijzen tenzij een speler verkeerde training dreigt te krijgen. Belangrijkste taak blijft er voor zorgen dat spelers juist worden getraind.

Vind het wonderbaarlijk dat sommige managers denken dat de prijs van een speler verdubbeld of soms nog meer als hij voor het NT uitkomt. Er word niets veranderd aan de skills, maar toch verwachten ze dan ineens mega winsten. Dit soort acties worden vaak door een scout genegeerd. Als er toch iemand bied is het een kwestie van checken dat hij de juiste training krijgt. Word er niet geboden kan je altijd nog met de verkoper overleggen of hij bereid is voor een redelijke prijs te verkopen. Maar dan nog zijn er die vast houden veel te hoge prijzen omdat hij een NT speler is.

Zoals RM-rf al aangeeft moet je het doen als je het leukt vind en uiteindelijk blij zijn als je break-even draait op zo'n speler. Zodra de speler in het NT speelt krijg je wel korting (33%) op het salaris, maar dat weegt niet op tegen de kosten die je gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
naitsoezn schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:26:
[...]

Sorry? :/

[...]

Tuurlijk wel winst, maar zo enorm veel sneller train je nou ook weer niet met een uitstekend ipv goed trainer, terwijl je wel miljoenen meer kwijt bent aan een uitstekend trainer. Dit verschil lijkt me vrij lastig terug te winnen?
Wat ik volgens mij nog niet voorbij zag komen in deze goed vs. uitstekend trainer discussie is dat als je voor presteren speelt, dat je dan vanwege leiderschap je trainer zo eens per jaar moet wisselen. In forumdiscussies op HT heb ik meermaals gelezen van mensen die een uitstekend trainer hadden aangeschaft, dat die primair hadden gekozen voor trainen, en dat ze hun uitstekend trainer doorgaans helemaal opgebruikten, totdat die terugzakte naar goed trainer. Dan doe je er zo lang mee dat het wél rendabel wordt.

Verder ben ik het wel met HoCr eens dat tenzij je precies weet waarom je een uitstekend trainer aanschaft, dat je het dan beter niet kunt doen; in de meeste gevallen is een goed trainer toch wel de beste keus denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:46
chario2 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:59:
[...]

bedankt, maar kan er niet veel mee.
Zelf denk ik dat ik volop voor balbezit ga dus een mid ga kopen, of maar eens wat anders ga trainen als spitsen.
Als ik naar je verloren wedstrijd van zondag kijk, verlies je het op alle fronten van je tegenstander, vooral zijn vleugelaanval is dodelijk. Je kunt ook zelf eens naar een winger kijken die je aanvallend kan zetten en die afwisselend links of rechts inzetten, ben je minder voorspelbaar en ook je vleugelaanval stijgt.

Maar IV is een lastige league om te winnen, veel aktieve managers en goede teams. Je zou ook eens kunnen kijken naar wat duurdere lange termijn aankopen, of meer multiskill.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Heb gisteren een rot-wedstrijd gekend en verloren. natuurlijk onterecht en lig weer eens voortijdig uit de beker ..
dat begint een beetje een frustratie te worden.

Had duidelijk véél betere Ratings, iedere linie was ik sterker, maar beiden hadden een erg zwakke aanval en érg sterke verdediginge en uiteindelijk maakte één goal via een SE het verschil uit...
ondanks dat ik 67% BB had haalde ik nauwelijks kansen en die drie die ik kreeg werden ook nog allemaal gemist..
dan helpt het niks dat volgens HTMS mn tegenstander 4% winstkans had. :(

Fan mood is furious .. bijna 'murderous', dat is dan wel weer een record voor mij :)

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 29-02-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
tja dat is het probleem bij teams die weinig aanvalsrating hebben maar wel een chinese muur achterin.
Je loopt dan het risico dat je niet scoort en de tegenstander wel scoort uit een SE.

Als je daar iets aan wilt doen moeten je aanvalsratings omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 08:27

ZenTex

Doet maar wat.

Inderdaad, 2 seizoenen geleden trainde ik scoren en speelde 2-5-3. Tegenstanders hadden juist een super def, maar mijn sterke aanval wist er toch elke keer doorheen te breken.

Enfin, 1e wedstrijd in de competitie makkelijk gewonnen met 1-5. Grappig detail: Alle wedstrijden in mijn competitie eindigden met 5-1. :+
240+ Hatstats gehaald, wel een record. Had m'n eeuwig in slechte vorm verkerende keeper vervangen en dat scheelt enorm in mijn def ratings. Wel flink verlies geleden op de verkoop van die keeper helaas.
Als ik niet wéér zo enorm veel pech heb als vorig seizoen moet het me lukken om kampioen te worden.

Cup ook makkelijk door, volgende wedstrijd gaat spannend worden, we halen ongeveer dezelfde stats, maar ditmaal heb ik het thuisvoordeel, en omdat ik winger train kan ik gewoon m'n reguliere middenveldd opstellen met degelijke wing mid trainees, enkel de wing back trainees zijn ondermaats, maar grote kans dat zijn team wat minder is als in de 1e cup wedstrijd. Ik ga in ieder geval niet piccen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wceend schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:29:
tja dat is het probleem bij teams die weinig aanvalsrating hebben maar wel een chinese muur achterin.
Je loopt dan het risico dat je niet scoort en de tegenstander wel scoort uit een SE.

Als je daar iets aan wilt doen moeten je aanvalsratings omhoog.
Ik ben zélf ook zo'n defensief team, en haalde dan ook op alle linies een betere rating, zowel een sterkere def als een sterkere aanval... had dus ook een duidelijk betere att-vs-def-rating én 67% BB.

punt is enkel dat je met twee sterke def-teams ook afhankelijk kunt zijn van een 'toevallige' goal die utieindelijk beslissend wordt, en dat lijkt helaas gebeurt te zijn..

had wel in theorie en sterkere aanval op kunnen stellen, maar had een deel van mn A-team gespaard omdat ik dacht sowieso dat niet nodig te hebben, en dus het risico niet wilde nemen (wat gezien de ratings ook klopt).
wissels had ik wel ingesteld maar ook die eerder defensief, om na een grotere voorsprong wat spelers te schonen.

volgend seizoen zet ik echt alles op de beker, en ga niet meer spelers sparen, maar dat zeg ik ieder seizoen als ik er weer voortijdig uitlig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27

Shabbaman

Got love?

Ha, mijn persbericht wordt geliked door een volkomen random voorbijganger. Toch nog een mijlpaal bereikt na zo'n lange tijd :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Nu ik pas half seizoen bezig ben vraag ik me af of ik met mijn team (Team:
Boekoel (1011939))

Hebben jullie in totaal 22 spelers? een A team en 1 B team voor de Friendly's of hoe regelen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Enige reserve die ik heb voor het A team speelt in de friendlies, m'n reserve keeper.

Verder in m'n B team:
Trainees (doh)
Toekomstige coaches
Gepullde spelers die ik nog niet verkocht heb.

Daarmee kom ik wel bijna aan een volledig B team ja. Het is dan ook njiet handig A team spelers in je B team, je schiet er niets mee op en de kans op blessures word enkel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:32

Frituurman

Mjam!

Swaxie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:12:
Boekoel (1011939))

Hebben jullie in totaal 22 spelers? een A team en 1 B team voor de Friendly's of hoe regelen jullie dit?
Ik heb momenteel een selectie van 26 spelers.. Een paar van wie ik geen afscheid kan nemen, oud gedienden zeg maar. Die mogen af en toe nog eens opdrafen in een oefenwedstrijd.

Al met al heb ik een A-elftal met een aardige keeper, 3 goede verdedigers, 3 aardige middenvelders, 1 aardige vleugelspeler en 3 monsterlijk goede spitsen (in sterren: 10 - 12 sterren).

M'n B-elftal heeft een slechte doelman (goed keepen), 3 erg slechte verdedigers, 1 goede verdediger, 2 slechte middenvelders en 1 aardige middenvelder en 3 trainees in de spits.

Al met al heb ik voor elke linie één waardige vervanger (welke zeg maar niet meer dan 10/15% slechter is dan de basisspeler). Behalve de keeper dan.

Ik hanteer deze tactiek nu een paar seizoenen. Kost wat extra geld, om ook je reserves op peil te houden, maar gezien het aantal blessures wat ik de afgelopen jaren heb gehad bij m'n team, wel een goede keuze gebleken.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
ik heb nu 22 spelers maar dat is toevallig zo omdat ik in de overgang zit naar een andere trainingsvorm.
Normaal heb ik ongeveer 16 spelers + nog en FC en een jeugdpul en daar houd het dan wel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Frizzz schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:28:
[...]

Ik heb momenteel een selectie van 26 spelers.. Een paar van wie ik geen afscheid kan nemen, oud gedienden zeg maar. Die mogen af en toe nog eens opdrafen in een oefenwedstrijd.

Al met al heb ik een A-elftal met een aardige keeper, 3 goede verdedigers, 3 aardige middenvelders, 1 aardige vleugelspeler en 3 monsterlijk goede spitsen (in sterren: 10 - 12 sterren).

M'n B-elftal heeft een slechte doelman (goed keepen), 3 erg slechte verdedigers, 1 goede verdediger, 2 slechte middenvelders en 1 aardige middenvelder en 3 trainees in de spits.

Al met al heb ik voor elke linie één waardige vervanger (welke zeg maar niet meer dan 10/15% slechter is dan de basisspeler). Behalve de keeper dan.

Ik hanteer deze tactiek nu een paar seizoenen. Kost wat extra geld, om ook je reserves op peil te houden, maar gezien het aantal blessures wat ik de afgelopen jaren heb gehad bij m'n team, wel een goede keuze gebleken.
Okeej dus het is aan te raden om op elke plek zoiezo een waardige vervanger te hebben.
Aangezien ik pas net bezig ben zal dit niet zo heel moeilijk zijn. Verder vraag ik me wel af wat nog meer handige tips zijn voor mijn team?Boekoel (1011939)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:08
hallo

even een vraagje?
is er naast de wiki ergens nog een goeie website met tutorials
in het nederlands voor mijn broertje?

mvg

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocwil schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:04:
hallo

even een vraagje?
is er naast de wiki ergens nog een goeie website met tutorials
in het nederlands voor mijn broertje?

mvg
http://www.hagonline.org/ hier staat genoeg informatie om goed op weg te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Swaxie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:00:
[...]

Okeej dus het is aan te raden om op elke plek zoiezo een waardige vervanger te hebben.
Aangezien ik pas net bezig ben zal dit niet zo heel moeilijk zijn. Verder vraag ik me wel af wat nog meer handige tips zijn voor mijn team?Boekoel (1011939)
zolang je in de VIII speelt hoef je echt niet overal een waardige vervanger te hebben. In de hogere divisies kan een waardige vervanger wel uitmaken of je promoveert of niet en dan is deze wel van belang.

Ik speel in de VI met ook maar 1 keeper.
Als ik naar je team kijk doe je het wel redelijk op zich. Je hebt in ieder geval een redelijk trainer, kun je al een goed betalen?
Wat train je eigenlijk? Je hebt namelijk geen enkele linie waar je optimaal zou trainen hetzij met aantal spelers of met de leeftijd van de spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Swaxie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:12:
Boekoel (1011939))

Ik heb op de trainingsposities wel een dubbele bezetting, maar wel een duidelijk verschil in A- en B-spelers. Voor de niet-trainingsposities vind ik het de moeite niet waard om te investeren, omdat ik toch geen waarde zal toevoegen aan die spelers. Sommige van m'n A-spelers spelen dus twee wedstrijden, en omdat de kans op blessures dan iets groter is heb ik nog een paar goede reserves.

Uiteindelijk kom ik zo dus op 20 spelers (11 A-spelers, 5 trainees, 1 reserve-keeper en drie back-ups, af en toe een jeugd-pull erbij). Uiteraard probeer ik de back-ups ook zo jong mogelijk te houden, en het liefst groeit een trainee door tot back-up of A-speler. Ik probeer in ieder geval zo weinig mogelijk te investeren in A-spelers en de trainees tot A-speler (of in ieder geval back-up) door te laten trainen.... Tot zo ver (net gepromoveerd naar VI) gaat dit vrij goed, dus ik wil kijken hoe ver het me kan brengen. Vijf seizoenen geleden zat ik nog in VIII in ieder geval met grotendeels dezelfde spelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Wceend schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:06:
[...]

zolang je in de VIII speelt hoef je echt niet overal een waardige vervanger te hebben. In de hogere divisies kan een waardige vervanger wel uitmaken of je promoveert of niet en dan is deze wel van belang.

Ik speel in de VI met ook maar 1 keeper.
Als ik naar je team kijk doe je het wel redelijk op zich. Je hebt in ieder geval een redelijk trainer, kun je al een goed betalen?
Wat train je eigenlijk? Je hebt namelijk geen enkele linie waar je optimaal zou trainen hetzij met aantal spelers of met de leeftijd van de spelers.
Ik train op positiespel.
Ik zit op dit moment op het werk en ben helaas niet in staat om in te loggen voor mijn financiele status te bekijken voor mijn trainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Swaxie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:49:
[...]

Ik train op positiespel.
Ik zit op dit moment op het werk en ben helaas niet in staat om in te loggen voor mijn financiele status te bekijken voor mijn trainer.
Dan is mijn eerste vraag natuurlijk waarom heb je middenvelders die 25 jaar zijn? Je traint dan echt niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Wceend schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:00:
[...]

Dan is mijn eerste vraag natuurlijk waarom heb je middenvelders die 25 jaar zijn? Je traint dan echt niet optimaal.
De middenvelders die ouder zijn dan 20 zaten al in mijn team.
Heb geen enkele speler gekocht die ouder was dan 20 als ik het me goed herriner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zat net op htev.org te kijken en afgelopen weekend was de kans dat ik de wedstrijd zou verliezen 5% en wat gebeurt er? Juist ik verlies die wedstrijd met 1-3. Hopelijk gaat het niet het hele seizoen zo zijn, want dat gaat snel vervelen. Voor komend weekend zou de kans 66% zijn dat ik de wedstrijd win. Dus laten we maar hopen dan dat het wel klopt :P

Vanavond met mijn reserves in de beker dus zal kantje boord worden en misschien wel al uitschakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Swaxie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:16:
[...]

De middenvelders die ouder zijn dan 20 zaten al in mijn team.
Heb geen enkele speler gekocht die ouder was dan 20 als ik het me goed herriner.
van de 5 mids die je opgesteld hebt zondag waren er 3 ouder dan 24 eentje zelfs 28. De andere 2 zijn 19 en 20.
Eerlijk gezegd zou ik die oudjes niet meer trainen maar gewoon jongere spelers trainen dat levert geld op. Zejer in de laagste divisie kun je nog met 17 of 18 jarige spelers spelen die heel snel beter worden en dat levert je echt geld op.

Zodra je hoger komt kun je wel spelers trainen tot 25 jaar maar dan heb je het over multiskillers die je een tweede of een derde skill an het geven bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Wceend schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:04:
[...]

van de 5 mids die je opgesteld hebt zondag waren er 3 ouder dan 24 eentje zelfs 28. De andere 2 zijn 19 en 20.
Eerlijk gezegd zou ik die oudjes niet meer trainen maar gewoon jongere spelers trainen dat levert geld op. Zejer in de laagste divisie kun je nog met 17 of 18 jarige spelers spelen die heel snel beter worden en dat levert je echt geld op.

Zodra je hoger komt kun je wel spelers trainen tot 25 jaar maar dan heb je het over multiskillers die je een tweede of een derde skill an het geven bent.
Dus het beste is om nog 2 of 3 middenvelder met een xx skill voor positiespel aan te schaffen van 17/18 jaar.
heb wel maar iets van 400k te bestede ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Swaxie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:13:
[...]

Dus het beste is om nog 2 of 3 middenvelder met een xx skill voor positiespel aan te schaffen van 17/18 jaar.
heb wel maar iets van 400k te bestede ofzo?
Ik had, toen ik net begon, flink wat 17-jarige spelers met "matig" op drie key-skills aangeschaft (bv. matig positiespel / passen / verdedigen voor middenvelders). Kosten maximaal 10.000 / 20.000 en zijn in het begin net zo goed als spelers met goed positiespel en waardeloos overige skills. Als je iets meer geld wilt uitgeven, dan zoek je spelers die 2x (minimaal) matig hebben en 1x redelijk (of goed). In VIII kun je je hier echt prima mee redden, en aan het eind van het seizoen kunnen ze al flink opgewaardeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
naitsoezn schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:18:
[...]

Ik had, toen ik net begon, flink wat 17-jarige spelers met "matig" op drie key-skills aangeschaft (bv. matig positiespel / passen / verdedigen voor middenvelders). Kosten maximaal 10.000 / 20.000 en zijn in het begin net zo goed als spelers met goed positiespel en waardeloos overige skills. Als je iets meer geld wilt uitgeven, dan zoek je spelers die 2x (minimaal) matig hebben en 1x redelijk (of goed). In VIII kun je je hier echt prima mee redden, en aan het eind van het seizoen kunnen ze al flink opgewaardeerd zijn.
Okee en deze spelers spelen dan de competitiewedstrijden of spelen deze dan de friendly's?
Want ik laat men opstelling altijd maken door Hattrick Organizer?

Kampioen in mijn divisie word ik dit seizoen toch niet dus dat maakt verder weinig uit haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Swaxie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:25:
[...]

Okee en deze spelers spelen dan de competitiewedstrijden of spelen deze dan de friendly's?
Want ik laat men opstelling altijd maken door Hattrick Organizer?

Kampioen in mijn divisie word ik dit seizoen toch niet dus dat maakt verder weinig uit haha!
Als je toch geen kampioen wordt dan maakt het niet uit he :+ . Maar als je nu de juiste trainees vindt, dan kun je volgend seizoen op zeker meedoen om het kampioenschap. Ik ben er van overtuigd dat iedereen binnen twee seizoenen uit de VIII-ste kan promoveren.
spoiler:
Flink investeren in 17-jarigen (met bovenstaande specs), passen optrainen tot minimaal goed, daarna verdedigen optrainen tot minimaal goed / uitstekend en ten slotte doortrainen op positiespel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
naitsoezn schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:30:
[...]

Als je toch geen kampioen wordt dan maakt het niet uit he :+ . Maar als je nu de juiste trainees vindt, dan kun je volgend seizoen op zeker meedoen om het kampioenschap. Ik ben er van overtuigd dat iedereen binnen twee seizoenen uit de VIII-ste kan promoveren.
spoiler:
Flink investeren in 17-jarigen (met bovenstaande specs), passen optrainen tot minimaal goed, daarna verdedigen optrainen tot minimaal goed / uitstekend en ten slotte doortrainen op positiespel.
Waar het dus op neerkomt is steeds de training aanpassen, naar wat de 17-jarige nodig hebben?
dus eerst positiespel tot goed en dan verdedigen tot goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Swaxie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:49:
[...]

Waar het dus op neerkomt is steeds de training aanpassen, naar wat de 17-jarige nodig hebben?
dus eerst positiespel tot goed en dan verdedigen tot goed?
Er zijn wel honderden wegen die naar Rome leiden ;) dus kies de route die jij het mooist vindt.

In mijn geval heb ik in het begin een zooi 17-jarigen gekocht, deze eerst met 2-5-3 en "korte pass" opgetraind tot "goed" passen, daarna dezelfde spelers in een 5-4-1 opstelling opgetraind tot goed/uitstekend verdedigen en ten slotte in een 3-5-2 opstelling in een positiespel-schema door laten trainen. In het begin kun je zo 16 spelers trainen, en daarna nog maar 10, dus je zou met 16 spelers kunnen beginnen en na de passen-fase er zes kunnen verkopen... Uiteraard kun je de verschillende schema's ook omgooien of kiezen voor positiespel of verdedigen vanaf het begin om ubersterke monoskill-spelers te krijgen. Het is allemaal wat jij wilt, maar als je een keuze maakt zou ik proberen om bijpassende 17-jarige spelers te vinden en een schema voor de lange termijn (>2 seizoenen) te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Mijn spelers hebben er niet veel zin in vandaag geloof ik :P

24:21
De spelers van Marimbas dachten dat hun werk voor vandaag gedaan was en besloten zich te beperken tot verdedigen en het uitspelen van de tijd.

Mag wel een keertje in een uitwedstrijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:57:
zat net op htev.org te kijken en afgelopen weekend was de kans dat ik de wedstrijd zou verliezen 5% en wat gebeurt er? Juist ik verlies die wedstrijd met 1-3. Hopelijk gaat het niet het hele seizoen zo zijn, want dat gaat snel vervelen. Voor komend weekend zou de kans 66% zijn dat ik de wedstrijd win. Dus laten we maar hopen dan dat het wel klopt :P

Vanavond met mijn reserves in de beker dus zal kantje boord worden en misschien wel al uitschakeling.
Kijk, ik had afgelopen zondag 16% kans om te verliezen en dat gebeurde dan ook. *shakes hand*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Hmm. De cupwedstrijd van vanavond gaat spannend worden. Het is nu rust, maar mijn tegenstander wist wel van een 2-0 achterstand gelijk te spelen. Hij heeft weliswaar 3% balbezit meer, maar toch dacht ik dat mijn aanval wat meer zou presteren.

Edit: 3-2 in de 82e minuut, gescoord door een B-team kneusje. :) En dat terwijl mijn tegenstander wederom z'n gehele A-team opgesteld heeft.
En we zijn verder. *O*

[ Voor 25% gewijzigd door ZenTex op 29-02-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 09:24
CoRrRan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:19:
[...]
Kijk, ik had afgelopen zondag 16% kans om te verliezen en dat gebeurde dan ook. *shakes hand*
16% kans om te winnen. 2-0. Volgende ronde.

*Ik klaag niet*.
Pagina: 1 ... 39 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.