[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook Augustus 2010 12"-14"

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste
Acties:
  • 108.868 views

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:43
StefanvanGelder schreef op woensdag 22 september 2010 @ 07:08:
Ik vind ze beiden te duur, de MSI Wind U250 is ruim goedkoper en bied meer prestaties. (K125 vs K325). De behuizing van MSI schijnt wel iets minder te zijn dan die van Dell, maar dat ligt meer aan de goede kwaliteit van die Dell.
Ik denk dat je (als je de U250 vergelijkt met de M101z) aardig bijelkaar in de buurt kan komen kwa prijs. De M101z wordt ook geleverd met de K325 voor 480,- geloof ik. Dat 10,- duurder dan de U250. Dan heb je een iets kleinere hdd, maar wel BT 3.0. En het argument dat deze nu te leveren is speelt voor mij ook een rol idd en dan vooral in combinatie met de 9-cell optie van dell, omdat de AMD's lang niet zo zuinig zijn als de core i's :)
Naar de M301z heb ik niet zo goed gekeken als naar de M101z, omdat deze eingelijk alweer een stap te groot is voor me. Wil het liefst een 11".

Verwijderd

SamPatterson schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:07:
EJ89, Ik had er al eerder naar gerefereerd, maar hier komt ie nog een keer.
Hier staat beschreven hoe je het toetsenbord moet vervangen. (Dat backlight is optioneel, maar een leuke feature mijns inziens).

Deze heb ik zelf gekocht. Binnen 9 dagen in huis. Heb 'm er nog niet in gezet, maar als ik ze naast elkaar houden zijn ze identiek, afgezien van de Fn functies op de F2 en de F3.
Bedankt voor de link maar misschien ga ik dan maar meteen voor een AZERTY, ben dat toch gewoon.
Ik had trouwens er wel al bij gezet dat ik het ondertussen al gevonden had ;) .

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
De laptops uit Duitsland zijn wel aantrekkelijk, afgezien van het QWERTZ testatur lijkt het me een goede optie, zeker prijstechnisch, maar ook qua verscheidenheid aan modellen. Ik ben zelf geïnteresseerd in een 11,6 - 12 " model. Zit nog wel te dubben welke handig is. Liefst zou ik er één willen met "normale" mobiele processor, omdat de LV varianten van vooral de I3 mij te langzaam is.

Echter heb ik nog wel een vraag. Toetsenborden zijn relatief makkelijk te vervangen zoals meerdere mensen in dit topic al hebben aangegeven. Echter hoe zit het met de taal van Windows op de Duitse modellen? Is er een meertalige installatie, zodat je ook Nederlands kunt kiezen, of moet je uitwijken naar een Nederlandstalige OEM dvd en originele licentiecode?

Verwijderd

een licentie kan je voor elke taal en zowel 32 als 64 bit gebruiken.
gewoon een nederlands .iso'tje ergens vandaan halen (torrentz bijvoorbeeld, is legaal) en installeren.
het moet wel een OEM image zijn.
Marc_K84 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:19:
Echter heb ik nog wel een vraag. Toetsenborden zijn relatief makkelijk te vervangen zoals meerdere mensen in dit topic al hebben aangegeven. Echter hoe zit het met de taal van Windows op de Duitse modellen? Is er een meertalige installatie, zodat je ook Nederlands kunt kiezen, of moet je uitwijken naar een Nederlandstalige OEM dvd en originele licentiecode?
Dat hangt echt af van de standaard installatie volgens mij en ook met de afspraken die een OEM maakt met MS.

Maar blijkbaar weet Darkstone meer en is de OEM licentie taal onafhankelijk, dus dan zal MS wel met alle OEM's dezelfde afspraak hebben. Mijn Asus U30Jc kon ik zelfs al bij installatie gelijk in het Nederlands instellen _/-\o_

• Esnader
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11-2023
Heb de U30Jc inmiddels binnen uit Duitsland :D Mooi ding hoor. Hoop binnenkort toetsenbordje te ontvangen zodat ik deze kan vervangen (thanks voor de uitleg inclusief foto's). Alleen vind ik het nadeel dat de laptop helemaal voorgeinstalleerd is met allemaal meuk. Ik heb liever de clean install van Windows 7. Dan kan ik zelf wel de losse drivers ed vanaf de dvd installeren. Heeft iedere U30Jc dit standaard erop zitten van Asus?
Jup. Ik heb dus ook gewoon even de U30Jc een dag proefgedraaid zonder iets te doen met de standaardinstallatie. Ik heb dus oa even de backupschijfjes gemaakt, gekeken of alle HW goed werkte, de accu even getest etc etc. Gewoon een bevestiging dat alles goed is aangekomen dus.

De dag erna heb ik gelijk mijn eigen Windows 7 DVD er in gegooid en een eigen clean install gedaan. Daarna de driver DVD gepakt (dat ding is overigens echt geniaal! Enkel de tools en drivers selecteren die je wilt en laat maar pruttelen).

• Esnader
Windows 7 DVD was niet geleverd bij de computer toch? Heb nog niet gezocht naar een product key oid, of dat erbij zit. Anders misschien maar een windows 7 downloaden en dan met de product key (als ik die heb) installeren.
Esnader schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:00:
Windows 7 DVD was niet geleverd bij de computer toch? Heb nog niet gezocht naar een product key oid, of dat erbij zit. Anders misschien maar een windows 7 downloaden en dan met de product key (als ik die heb) installeren.
"Het plakt en zit aan de onderkant van je laptop, rara wat is het"

spoiler:
Een licentiestikker :P

Maar de DVD moet je zelf even regelen. Maargoed, er is vast wel iemand in je kenniskring met zo'n DVD, hoe groot die "kenniskring" ook moge zijn O-)

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 23-09-2010 12:05 ]

• Esnader
Ja sorry nog niet naar gekeken dus :F Maar dat is zeker wel te regelen :)

Weet je zeker dat je geen commisie per verkochte laptop krijgt ;) als je ziet hoeveel er door jouw toedoen verkocht zijn. Maar ik ben er iig blij mee.

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Marc_K84 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:19:
Het verschilt natuurlijk per fabrikant of je de optie hebt om taal te kiezen. Bij Acer is dit dus NIET het geval.
Het lukt je dan ook niet om handmatig taalbestanden te installeren, maar dat is heel eenvoudig te verhelpen d.m.v. dit programma. Werkt super.
Eerst was er dus niet de optie om taal te wijzigen in Configuratiescherm, maar na dit programma dus weer wel. Kostte ook maar 5 minuten, dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:39
Mijn U350 is binnen ^^

Moest mijn 2gb er nog zelf indoen en heb paar lettertjes van plaats gewisseld zodat het nu voor 90% een azerty keyboard is :p

Windows 7 was in duits en was 32bit versie. Ben er nu W7 Ultimate 64bit aan opzetten.

Eerste indruk : Nette laptop en zeker voor die prijs. Bouwkwaliteit is OK. Batterij steekt vanonder 1cm uit vanonder maar vindt het wel meevallen.

Er zitten nog kabeltjes in , ik vermoed voor een WWAN kaartje?

• 2H2H
  • Laatst online: 24-07 10:34
De ASUS UL30VT bij cyberport.de. Nu in de aanbieding van 599 voor 499!

•Intel Core 2 Duo SU7300 Prozessor (1,3 GHz), Dual-Core
•33,8 cm (13") HD 16:9 LED Display (glänzend), Webcam
•4 GB RAM, 320 GB Festplatte
•NVIDIA GeForce G 210M Grafik (512 MB), HDMI, WLAN-n
•1,7 kg, Akkulaufzeit bis 12 h, Windows 7 Home Premium 64 Bit

http://www.cyberport.de/?DEEP=1C27-223&APID=14

Heb hem zelf net besteld.

[ Voor 51% gewijzigd door 2H2H op 23-09-2010 15:11 ]

• iwanovich
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:20
@wtfman86: Hoera! ^^ Ik blij tegen collega vertellen dat ik in Duitsland een laptop hebt gekocht; begint 'ie over het toetsenbord. |:( Afijn, Lenovo gebeld en ze kunnen een qwerty opsturen :)
8)7

* GENETX wil graag die verbaasde gezichten zien @ Cyberport door alle Nederlandse bestellingen atm :P

• wtfman86
iwanflameling schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:00:
@wtfman86: Hoera! ^^ Ik blij tegen collega vertellen dat ik in Duitsland een laptop hebt gekocht; begint 'ie over het toetsenbord. |:( Afijn, Lenovo gebeld en ze kunnen een qwerty opsturen :)
Gratis? Of hoeveel moet je opleggen? :p

Er zit onder de batterij een plaats in voor simkaartje + de kabels staan klaar ... Nu vraag ik me af wat voor een WWAN ( mini pci , mini card?? ) ik kan kopen ...
Ga maar uit van een mini PCI-Express kaartje.

• wtfman86
Ik gok van wel, maar je zult zelf even moeten zoeken of het echt een Mini PCI Epress slot is natuurlijk. Al acht ik de kans op 99%. Maar het zou niet te moeilijk zijn om dat te achterhalen.

Maar je hebt nog een vrij slot waar dat kaartje in kan? En achter de simkaart houder zit ook de complete aansluiting daarvoor?

[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 23-09-2010 15:44 ]

Verwijderd

ja

• iwanovich
wtfman86 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:10:
[...]
Gratis? Of hoeveel moet je opleggen? :p
Nog onbekend omdat die van mij nog niet binnen is en ze hebben een nummer nodig dat op een sticker staat aan de onderkant van de laptop. Echter gaf de Lenovo medewerker een indicatie van 50 euro incl. verzendkosten. Als ik het pakketje vrijdag ontvang dan kan ik direct bellen en anders wordt het maandag. Woensdag (gisteren) kreeg ik een mail dat het pakket het magazijn van Cyberport had verlaten.

Waarom staat er bij de asus ULV30VT een 4 sterren-rating bij de CPU (SU7300) terwijl bij de SU4100(ideapad u350) een 2 sterren-rating staat? Zoveel verschillen ze toch niet?

[ Voor 27% gewijzigd door iwanovich op 23-09-2010 15:51 ]

Wellicht dat ze klakkeloos de rating van Intel hebben overgenomen. En ja, die is puur gebaseerd op naamgeving 8)7 . het slaat iig nergens op, want het verschil is inderdaad minimaal.

• wtfman86
GENETX schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:43:
Ik gok van wel, maar je zult zelf even moeten zoeken of het echt een Mini PCI Epress slot is natuurlijk. Al acht ik de kans op 99%. Maar het zou niet te moeilijk zijn om dat te achterhalen.

Maar je hebt nog een vrij slot waar dat kaartje in kan? En achter de simkaart houder zit ook de complete aansluiting daarvoor?
De bekabeling ligt klaar en er is een aansluiting ervoor ...

Wat foto's gemaakt , zo is het ( hopelijk ) duidelijker :D

http://img716.imageshack.us/gal.php?g=sizeddsc03967.jpg
Dan zou het idd moeten kunnen. Ik neem aan dat de puntjes om de simkaart uit te kunnen lezen gewoon onder het stuk je tape zitten?

Het grootste probleem is dat je grapjassen hebt die de ruimte wel maken, maar de rest weglaten. Dat lijkt hier idd niet het probleem te zijn :) . Asus wil wel eens ruimte maken voor een harde schijf, maar 1 cent besparen op de sata aansluiting zelf op het moederbord :|

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 23-09-2010 16:04 ]

• wtfman86
Het zit niet onder de tape :) het zit er paar cm voor in ... Je ziet als je goed kijkt , een ( groene ) gleuf...

• iwanovich
@wtfman86: Waarom heb je eigenlijk niet gekozen voor de Asus UL30VT?

• wtfman86
Die was toen nog niet 499 :p Trouwens deze is 90euro goedkoper en doet niet veel onder ( de andere zijn batterij is iets beter , aparte 3d kaart , ... ) Voor mij was mijn budget eigenlijk MAX 400euro ...

Ik ben al tevreden :)

[ Voor 5% gewijzigd door wtfman86 op 23-09-2010 16:27 ]

• iwanovich
Op de thinkpads schijn je de Fn-toets en de ctrl-toets om te kunnen draaien in het bios. Kan dat eigenlijk ook op de u350?

• iwanovich
wtfman86 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:26:
Die was toen nog niet 499 :p Trouwens deze is 90euro goedkoper en doet niet veel onder ( de andere zijn batterij is iets beter , aparte 3d kaart , ... ) Voor mij was mijn budget eigenlijk MAX 400euro ...

Ik ben al tevreden :)
En terecht eigenlijk. Overigens ben ik nu al te spreken over de support van Lenovo (0800 nummer, geen wachttijd en direct technisch onderlegde medewerker aan de telefoon). Iemand ervaringen mett Asus op dit vlak?
Ik heb nooit met de helpdesk zelf gebeld, wel met het RMA service center in Emmen. Dat was echt ideaal, ook prima direct en deskundig contact mee gehad. Ook bij mijn reparatie hielden ze constant contact met me over de telefoon. Echt prima service dus.

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
Die aanbieding op cyberport voor die asus UL30 is precies wat ik zoek, vond die aluminium versie iets te duur. Probeer hem nu te bestellen, maar hij pakt m'n postcode niet, moet daar NL voor ofzo?? En hoe zit het met betalen, kan dat via overschrijving?
1337aldi schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:15:
Die aanbieding op cyberport voor die asus UL30 is precies wat ik zoek, vond die aluminium versie iets te duur. Probeer hem nu te bestellen, maar hij pakt m'n postcode niet, moet daar NL voor ofzo?? En hoe zit het met betalen, kan dat via overschrijving?
Moet je niet eerst selecteren dat je hem naar NL wil versturen. Volgens mij staat dat niet helemaal duidelijk aangegeven, dus zoek even goed. Geld kun je idd overmaken via overschrijving met internetbankieren. IBAN en BIC code worden wel genoemd in de mail.

• 2H2H
Waarom staat er bij de asus ULV30VT een 4 sterren-rating bij de CPU (SU7300) terwijl bij de SU4100(ideapad u350) een 2 sterren-rating staat? Zoveel verschillen ze toch niet?

Komt door de naamgeving. De ene heet officieel Pentium SU4100 en de andere Core 2 Duo SU7300. Het enige verschil is dat de 7300 3MB ipv 2 MB cache heeft. Maakt voor de performance geen ruk uit. Bij Intel is de Pentium normaal de iets lagere klasse, beetje te vergelijken met de Pentium T4400 en de Core 2 Duo T6600 die ook vrijwel identiek zijn.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41
Het is een marketing technisch verhaaltje, dat trouwens ook nog eens werkt. Mijn neef wou een laptop kopen, en wou perse core 2 duo mobile. Uiteindelijk heeft hij gekozen voor een pentium dualcore naar aanleiding van mijn advies. Een 2.0 ghz C2d is vergelijkbaar met een een 2.1 of 2.2 Ghz pentium dualcore. Daarnaast heeft een core 2 duo paar andere eigenschappen die voor de meeste mensen niet van belang is.
In speciale gevallen zal de 1MB extra cache hooguit 5% winst opleveren maar in de meerderheid van de situaties is een Pentium Dual Core 2.0 gewoon net zo snel als een Core 2 Duo 2.0.

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Had van de week voor maar €555,- de HP dm3 1120ed aangeschaft. Dinsdag arriveerde het beestje en was helemaal ontdaan door zijn schoonheid. Het is echt een hele mooie en degelijke thin-&-light, zeker voor de prijs die je ervoor betaalt. Echter bleek het een gevalletje DOA te zijn, de laptop ging heel even aan, ik hoorde een ventilatortje zoemen en vervolgens ging hij in z'n geheel uit waarbij er helemaal niets op het scherm verscheen. Diverse loskoppelingen met en zonder batterij hielpen niet! Jammer, jammer als je hart net sneller is gaan kloppen bij het openmaken van de verpakking. Nu maar hopen dat ik snel een vervangende en juist werkende 1120ed krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2H2H schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:37:

Aha, en hoe zit het nou met een normaal QWERTY toetsenbord? Dat is niet te kiezen toch bij Cyberport? Ga je dat elders bijbestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:16
Hm zit nu te twijfelen tussen een Asus U30JC en PL30JT... (beide bij Cyberport)

U30JC:
- Goedkoper

PL30JT
- Heeft geen dvd-brander (is voor mij positief, gebruik ik toch niet)
- Lichter
- Dunner
- Mat scherm (!)

Dus ik neig naar de PL, maar heeft deze een zelfde kwalitatief goede behuizing als de U30JC?
En is het keyboard te vervangen? Dat is voor mij toch wel een must denk ik...
En wat is de reden dat vrijwel iedereen hier voor de U30 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRAFTER86 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:03:

U30JC:
- Goedkoper

PL30JT
- Lichter
- Dunner
- Mat scherm (!)

Dus ik neig naar de PL, maar heeft deze een zelfde kwalitatief goede behuizing als de U30JC?
En is het keyboard te vervangen? Dat is voor mij toch wel een must denk ik...
Daar durf ik echt niks over te zeggen. Ik gok dat het toetsenbord wel te vervangen is, maar ook dat is geen zekerheidje nadat ik er achter ben gekomen dat de flatcables in sommige modellen anders zijn. Al zal deze wel het moederbord van de UL30Jt hebben en zal het UL30 toetsenbord goed moeten zijn.

En de bouwkwaliteit. Het is een businessmodel, dus ik denk dat het goed zit. Maar het is wel de wat goedkopere UL-serie eigenlijk. Al lijkt het wel dat ze een stukje metaal er op hebben geplakt. Maar de U30Jc heeft binnenin nog een heel stuk metaal wat hem echt stevig maakt. Ik weet niet hoe dat bij de PL30 zit. De UL30A was altijd wel een degelijke laptop overigens (zelfde model). Maar die heb ik nooit in het echt mogen aanraken. De U30Jc is wat dat betreft wel echt de beste consumentennotebook die ik ooit heb gezien qua degelijkheid.
En wat is de reden dat vrijwel iedereen hier voor de U30 gaat?
De snellere processor en juist die DVD drive (want daar zit bij mij nu namelijk een SSD).

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 24-09-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
GENETX schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:07:
[...]

Daar durf ik echt niks over te zeggen. Ik gok dat het toetsenbord wel te vervangen is, maar ook dat is geen zekerheidje nadat ik er achter ben gekomen dat de flatcables in sommige modellen anders zijn. En de bouwkwaliteit. Het is een businessmodel, dus ik denk dat het goed zit. Maar het is wel de wat goedkopere UL-serie eigenlijk. Al lijkt het wel dat ze een stukje metaal er op hebben geplakt. Maar de U30Jc heeft binnenin nog een heel stuk metaal wat hem echt stevig maakt.

[...]

De snellere processor en juist die DVD drive (want daar zit bij mij nu namelijk een SSD).
Hm een SSD in je dvd-tray knallen is ook wel gaaf natuurlijk... Maar jij gebruikt nu gewoon nog het QWERTZ toetsenbord? Is het niet mogelijk gewoon alleen de toetsjes om te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gewoon QWERTY. Van de U30Jc is het zeker dat het past. Van de PL30JT verwacht ik geen problemen eigenlijk vanwege het onderstaande:

PL30JT = UL30JT = UL30-serie -> UL30 / U30 toetsenbord van eBay.
Ik kan me niet voorstellen dat ze een ander moederbord hebben voor de PL30Jt, welke dus gewoon een business uitvoering van de UL30Jt is. Maar je zou een ebayverkoper even kunnen mailen.

Toetsen wisselen gaat niet. Alle leestekens zijn namelijk ook compleet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
GENETX schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:13:
Ik heb gewoon QWERTY. Van de U30Jc is het zeker dat het past. Van de PL30JT verwacht ik geen problemen eigenlijk vanwege het onderstaande:

Ik kan me niet voorstellen dat ze een ander moederbord hebben voor de PL30Jt, welke dus gewoon een business uitvoering van de UL30Jt is. Maar je zou een ebayverkoper even kunnen mailen.

Toetsen wisselen gaat niet. Alle leestekens zijn namelijk ook compleet anders.
Ah helder, ik zie nu overigens dat ik over de U in de CPU van de PL30 (i5 520UM) heb heengelezen wat de zaak nogal veranderd :)
U30JC it is denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:17
De specs bij Asus spreken elkaar nogal eens tegen. Kan iemand me vertellen hoe licht/zwaar de U30JC nu eigenlijk in de praktijk is, incl accu? Heeft iemand 'm al eens op de weegschaal gezet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The stability, however, has its price. The weight of the 2.2 kilogram is heavy for a 13.3 inch notebook. Hence, we do not count the device in the sub-notebook category. Add to this weight a massive power supply weighing in at 360 grams, the cable for which is relatively light and equally short at 65 centimeters.
Bron: http://www.notebookcheck....43V-Notebook.32030.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esnader
Hoe makkelijk is het om bij de U30Jc je dvd drive te vervangen voor een SSD? Op zich spreekt me deze optie best wel aan. En welke SSD heb je zelf hiervoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRAFTER86 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:03:

U30JC:
- Goedkoper

PL30JT
- Lichter
- Dunner
- Mat scherm (!)
Je hebt wel door dat een i3 330um niet veel beter presteert dan een SU7300?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Woensdag heb ik ook de Asus U30Jc besteld. Ik kwam er bij cyberport niet helemaal uit. Dus heb ik hem bij computeruniverse.net besteld. Hij was hier ook nog iets goedkoper.

Maar hebben jullie een sleeve/case ofzo voor jullie 13.3 inch laptop? zodat ie tegen een stootje kan.
Zo ja dan ben ik wel benieuwd welke jullie hebben, want ik vind nog geen mooie die ook stevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het valt me op dat er hier nog niemand een pricewatch: Acer Aspire One 753h-342kG25 heeft.

Toch een mooi dingetje met laag gewicht (1.3kg).

Als iemand nog wil kopen dan kan dat nu nog voor 440. Het lijkt erop dat de prijs bij alle andere webshops omhoog is gegaan naar 480. Zoals we eerder ook hebben gezien bij Acer 1830T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2H2H
Aha, en hoe zit het nou met een normaal QWERTY toetsenbord? Dat is niet te kiezen toch bij Cyberport? Ga je dat elders bijbestellen?
Kijk het eerst even aan. Heb voor mijn werk al eens een duits laptop gehad dus ben er wel aan gewend. QWERTY toetsenbord is maar 15 euro met verzenden bij ebay, dus denk dat ik dat mss sowieso wel bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Esnader schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:01:
Hoe makkelijk is het om bij de U30Jc je dvd drive te vervangen voor een SSD? Op zich spreekt me deze optie best wel aan. En welke SSD heb je zelf hiervoor gebruikt?
Ik heb zelf een Kingston SSDNow V+ 128GB SNVP325, maar dat komt puur doordat ik deze voor een mooi prijsje kon krijgen. Je kunt het beste zelf even kijken wat je nodig hebt en wat de prestaties zijn. In OM is wel een topic over SSD's vol waardevolle info.

Het vervangen zelf gaat echt makkelijk. De Caddy kost je zo'n 20 euro op ebay en het vervangen is in 15 minuten gedaan. Kwestie van 2 schroefjes en de dvd drive er uit. Dan de bracket overzetten op de caddy en vervolgens ok even de faceplate overzetten. SSD er in en weer in je laptop schuiven. Schroeven er in en klaar.

Ik heb het in 15 minuten gedaan om half 2 's nachts met de nodige pilsjes op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
[b]Philflow schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:02:[/b
Je hebt wel door dat een i3 330um niet veel beter presteert dan een SU7300?!
Uhm, nee...
Wat is dan in de praktijk het verschil tussen die twee?
Eigenlijk best wel interessante aanbieding! Ik bespaar nog op de verzendkosten ook... aangezien ik net over de grens in Duitsland woon! :P

Zijn de toetsenbordjes van Ebay van dezelfde kwaliteit als de OEM?
Of zijn het OEM toetsenbordjes?

[ Voor 11% gewijzigd door Mini Poeper op 24-09-2010 15:45 . Reden: toetsenbord vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En over welke laptop hebben we het dan ineens? Die PL30JT?

In dat geval is het toetsenbord van dezelfde kwaliteit (volgens mij gewoon van Asus zelf), alleen vergeten de chinezen er rubbertjes op te zetten (wat wellicht elders gebeurt). Die moet je dus even overplaatsen.

En ja, de 330UM is een stuk trager. Merk je het in het gebruik? Tsja niet als je wat surft en word docjes tikt. Maar dat is wel waar die laptops voor worden gemaakt uiteindelijk. Zet je hem naast mijn U30JC, dan maakt die Core i5 430M gewoon gehakt van die i3 330UM en is gewoon 2-2,3x zo snel. En ja, dat merk je wel.

[ Voor 83% gewijzigd door GENETX op 24-09-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
OK de knoop is doorgehakt, ik ga een U30JC bestellen. Is er een reden waarom iedereen bij Cyberport besteld terwijl hij bij de eerder genoemde Computeruniverse goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mini Poeper schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:37:
[...]

Uhm, nee...
Wat is dan in de praktijk het verschil tussen die twee?
Passmark van Su7300 is zo'n 1050, van de 330um zo'n 1290. De SU7300 gaat langer op de accu.

Maar als ik dan deze prijs zie, dat is wel een super aanbieding:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Philflow schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:13:
Maar als ik dan deze prijs zie, dat is wel een super aanbieding
Ja inderdaad.
De notebooks met een i5 is stukje duurder. Dan maar iets goedkoper, maar eerder in een afvalcontainer joekelen en wisselen voor een andere -> snellere afschrijving.

Ik kijk toch maar uit naar de 14" notebooks.
Rammel nu op een 12" die 99% van zijn tijd thuis op een standaard gebruikt wordt en begin nu wel last te krijgen van mijn ogen. 15" wordt te groot, maar 14" is nog leuk mee te nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Mini Poeper op 24-09-2010 18:32 . Reden: Formaat beeldscherm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:13:
Dat geldt dus ook voor de UL30VT?

Gaat dat toetsenboardje door de brievenbus? Zo ja, met iemand samen bestellen op eBay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:17:
[...]

Dat geldt dus ook voor de UL30VT?

Gaat dat toetsenboardje door de brievenbus? Zo ja, samen bestellen op eBay?
Volgens mij moest ik hem in ontvangst nemen. Verder zal juist de UL30Vt eerder passen omdat dat 1 van de 1e generatie UL30-laptops was. Al verwacht ik met de UL30Jt/PL30Jt ook geen problemen.
DRAFTER86 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:12:
OK de knoop is doorgehakt, ik ga een U30JC bestellen. Is er een reden waarom iedereen bij Cyberport besteld terwijl hij bij de eerder genoemde Computeruniverse goedkoper is?
Omdat die site echt ingericht is om ook aan buitenlandse klanten te leveren. Ik kon BIC en IBAN nummers vinden, net als de verzendkosten en alles. Ook de waardering van de shop was prima. Maar vooral om gedonder te vermijden heb ik de laptop daar dus besteld. Voor 10 op 900 euro ofzo wil ik niet gedonder hebben met de betaling ed.

[ Voor 47% gewijzigd door GENETX op 24-09-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:36:
[...]
Volgens mij moest ik hem in ontvangst nemen. Verder zal juist de UL30Vt eerder passen omdat dat 1 van de 1e generatie UL30-laptops was. Al verwacht ik met de UL30Jt/PL30Jt ook geen problemen.
Dank je wederom. Dan ga ik maar zo'n UL30VT bestellen. Web developen en af en toe een plaatje webready maken is toch 90% van wat ik erop doe. En af en toe een 1080p en/of 24fps filmpje erop kijken moet ook wel lukken toch? Dan bestel ik er misschien wel 2, eentje als werkcomputer en eentje als HTPC. De Asus 1215N komt maar niet uit en deze is zowel krachtiger in CPU maar ook toch nog ietsje krachtiger in video toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe Thin and Light.
Ik heb nu prive een Dell mini 10 en zakelijk een Dell 1220.

Nu is de dell 10 te klein om veel en lang op te werken maar zijn gewicht is ideaal.
De dell 1220 is om op te werken echt een prachtige machine maar voor mij te zwaar en te log.

Kortom ik ga voor een andere, ik kom er alleen niet uit welke.

Ik heb de volgende opties:

1. Thinkpad EDGE 13
2. Asus UL30VT-QX061V
3. Lenovo IdeaPad U160
4. Toshiba Satellite Pro T130-15F

Eisen zijn: licht, max 13 inch, en lange batterylife budget max 799.

Kan iemand mij adviseren welke ik zou moeten kiezen,

[ Voor 8% gewijzigd door The_kind_man op 24-09-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ The Kind Man, voor dat je een Lenovo IdeaPad U160 koopt zou ik deze review even lezen. Komt er niet best uit.

Ik vind deze laptop trouwens mooier dan de laptops in je lijstje. Ook lichter.

[ Voor 58% gewijzigd door Philflow op 24-09-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
Philflow schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:34:
@ The Kind Man, voor dat je een Lenovo IdeaPad U160 koopt zou ik deze review even lezen. Komt er niet best uit.

Ik vind deze laptop trouwens mooier dan de laptops in je lijstje. Ook lichter.
mmm, waar zou jij dan voor gaan als de u160 afvalt?
de u30jc lijkt me ook top maar is net te duur en ook aan de zware kan voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Toshiba waar ik naar link. Dikke specs, accuduur en maar 1,43KG.

Ik heb zelf trouwens een Acer 1830T. Bevalt goed.

Voor mij zijn laptops van meer dan 1.5kg geen optie.

[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 24-09-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
Philflow schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:40:
Die Toshiba waar ik naar link. Dikke specs, accuduur en maar 1,43KG.

Ik heb zelf trouwens een Acer 1830T. Bevalt goed.

Voor mij zijn laptops van meer dan 1.5kg geen optie.
Ja deze was ik ook al tegengekomen, budget technisch alleen te hoog maar wel echt een TOP app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ik geef je net een link waar je hem voor 80 euro minder kunt bestellen notabene met een (vrijwel) normaal toestenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
Philflow schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:48:
Maar ik geef je net een link waar je hem voor 80 euro minder kunt bestellen notabene met een (vrijwel) normaal toestenbord.
waar zie jij dan dat deze goedkoper is, volgens mij is ie duurder. jouw link geeft 980 euro aan en die van mij 899. bij cyberport overigens ook met een I5,

had je gezien dat er een valuta van ponden staat.

[ Voor 32% gewijzigd door The_kind_man op 24-09-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet er iemand waar je een qwerty of liefst een azerty keyboard kunt bestellen voor de Lenovo Ideapad u350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_kind_man schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:50:
[...]

waar zie jij dan dat deze goedkoper is, volgens mij is ie duurder. jouw link geeft 980 euro aan en die van mij 899. bij cyberport overigens ook met een I5,
699 pond = 823,40 euro http://wisselkoers.nl/koers_converter.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
mijn excuses, ik gebruikte de euro toets op de site zelf, beetje vreemd dat zij zelf een andere koers hanteren

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
[b][message=34742462,noline][..]

Maar hebben jullie een sleeve/case ofzo voor jullie 13.3 inch laptop? zodat ie tegen een stootje kan.
Zo ja dan ben ik wel benieuwd welke jullie hebben, want ik vind nog geen mooie die ook stevig is.
Ik ben zelf op zoek naar een Elecom Zeroshock III voor 13" (google maar). Heb filmpjes gezien op youtube en ben wel aardig overtuigd van het ding, daarbij is het een rustig en degelijk ontwerp. Nadeel is dat het in NL niet zo makkelijk te krijgen is, tenzij iemand een adresje weet?.
Ik heb wel eens zo'n Elecom Zeroshock III gehad, op zich een prima sleeve maar ik neem de verhalen over schok absorbatie met een dikke korrel zout. Verder kan ik de witte afraden, die werd smerig. Ik zou zlef liever een gewone neopreen sleeve kopen. Hier is een 13"
http://www.mycom.nl/Produ...Notebook-Sleeve-13/266896

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ccc schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:44:

Ik heb ook riant uitgepakt, na aanschaf van een laptop van 900 euro.

Heb ik deze maar besteld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10334
Esnader schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:01:
Ik heb ook die bay besteld, en als ssd een OCZ Vertex 2 SSD

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=250615687388

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mhr-zip
  • Nu online
SamPatterson schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:17:
[...]

Ik ben zelf op zoek naar een Elecom Zeroshock III voor 13" (google maar). Heb filmpjes gezien op youtube en ben wel aardig overtuigd van het ding, daarbij is het een rustig en degelijk ontwerp. Nadeel is dat het in NL niet zo makkelijk te krijgen is, tenzij iemand een adresje weet?.
Wat gebeurt er als je laptop op een punt valt? Daar zie ik iets minder dik rubber zitten. En ik denk dat hij daar het meeste kapot van gaat,

Alsof een sleeve zo'n smak gaat opvangen... :N

Een sleeve is voornamelijk om je laptop een beetje bescherming te geven en rare krassen tegen te gaan. Het echter geen wonderschild. Sleeve of niet, laten vallen op een hoek is doorgaans fataal, tenzij er "Panasonic Toughbook" op staat... (of wellicht een goede thinkpad)

• mhr-zip
  • Nu online
alikebap schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:53:
Weet er iemand waar je een qwerty of liefst een azerty keyboard kunt bestellen voor de Lenovo Ideapad u350?
Ebay?

GENETX schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:25:
Alsof een sleeve zo'n smak gaat opvangen... :N
Lijkt me ook sterk.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 25-09-2010 16:49 ]

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Wat vinden jullie hier dan van? Lijkt mij een fantastische aanbieding, denk ik meten vanavond bestellen:
http://www.cyberport.de/n...ex-core-i5-preishit-.html
Dan kun je hem ook wel in Nederland bestellen:
pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 3820T-372G16N

De CPU heeft dan wel geen turbo. Gedonder heb je dan in ieder geval niet met het toetsenbord en een NL shop lijkt me toch wel zo prettig als het even kan.

• paulklooster
Ik zou willen dat ik hem in NL kon bestellen. Hier krijg je voor 640 euro een uitgeklede versie:
slechts 160gb hardeschijf en 2gb geheugen. (en een i3 proc, maar daar neem ik genoegen mee)
Ik vind het vervelend, ik wil graag een 13,3inch, maar in de timeline serie krijg ik in Nederland slechts 160gb en 2gb geheugen. Dit vind ik prima, maar niet voor die prijs.
Je hebt gelijk, daar had ik nog niet zo op gelet.
Heel vreemd wat Acer en Asus tegenwoordig doen, als we fatsoenlijke configuraties willen moeten we in Duitsland bestellen.
Ik vind het sowieso vreemd dat de prijzen ook zoveel uiteenlopen. Je zou denken dat het niet zoveel verschil mag maken binnen de EU...

Verwijderd

de mediamarkt formule...

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Hebben er mensen ervaring met een Intel P6000 cpu? Ik snap dat ie een minder krachtig is dan een i3, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze presteert in dagelijkse taken. Heeft 2 cores @ 1.86Ghz een géén HT.

Geef mij maar een Warsteiner.

Knakker schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:39:
Hebben er mensen ervaring met een Intel P6000 cpu? Ik snap dat ie een minder krachtig is dan een i3, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze presteert in dagelijkse taken. Heeft 2 cores @ 1.86Ghz een géén HT.
Zonder er enige ervaring mee te hebben kan ik je verzekeren dat het meer dan genoeg is voor dagelijkse taken. Zo'n CPU is gewoon geen bottleneck voor normaal gebruik. En zelfs als je zware berekeningen gaat uitvoeren is een P6000 behoorlijk rap.

Al was ie op 1.0GHz geclocked dan zou die nog al het niet CPU intensieve gebruik met twee vingers in z'n neus uitvoeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 25-09-2010 20:45 ]

• paulklooster
Knakker schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:39:
Misschien wel handig: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

mhr-zip schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:40:
[...]

Ik heb ook riant uitgepakt, na aanschaf van een laptop van 900 euro.

Heb ik deze maar besteld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10334
haha die heb ik ook al 2 jaar in bezit voor mijn huidge laptop. :P

Ik ben er al uit en heb me deze besteld.
http://www.krusellcases.c...ell_product.aspx?i=175040

Alleen bij een andere winkel en voor een andere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
paulklooster schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:39:
Ik zou willen dat ik hem in NL kon bestellen. Hier krijg je voor 640 euro een uitgeklede versie:
slechts 160gb hardeschijf en 2gb geheugen. (en een i3 proc, maar daar neem ik genoegen mee)
Ik vind het vervelend, ik wil graag een 13,3inch, maar in de timeline serie krijg ik in Nederland slechts 160gb en 2gb geheugen. Dit vind ik prima, maar niet voor die prijs.
Vreemd is het inderdaad, wat ook vreemd is, is dat die in het begin wel een betere prijs had. Ik heb voor de mijne 605 euro betaalt, met 250GB HDD.

Vergeet niet dat de NL versie wel een 9 cells accu heeft, de Duitse versie mist dit. In Duitsland heb je voor 50 euro meer dus een betere CPU, 2GB geheugen en een grotere HDD, neem je de 9 cells accu mee in die vergelijking dan valt het prijsverschil toch best mee?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefanvanGelder schreef op zondag 26 september 2010 @ 08:36:
[...]
Vergeet niet dat de NL versie wel een 9 cells accu heeft, de Duitse versie mist dit. In Duitsland heb je voor 50 euro meer dus een betere CPU, 2GB geheugen en een grotere HDD, neem je de 9 cells accu mee in die vergelijking dan valt het prijsverschil toch best mee?
Tenzij je de niet uitstekende en lichtere 6 cell accu als een voordeel beschouwt, wat ik wel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
Philflow schreef op zondag 26 september 2010 @ 09:04:
[...]

Tenzij je de niet uitstekende en lichtere 6 cell accu als een voordeel beschouwt, wat ik wel doe.
Die Duitse heeft raar genoeg ook een 9-cells, kijk maar bij de specificaties. Ik weet verder ook niet of ik wel sta te springen om een 9cells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 16:11
Ik heb deze tas gekocht voor mijn U30JC. Past perfect.

http://www.bol.com/nl/p/c...00000008172612/index.html

Ik heb de tas gekocht bij Saturn. Was daar 30 euro en keus uit twee kleuren: bruin en grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paulklooster schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:25:
[...]

Die Duitse heeft raar genoeg ook een 9-cells, kijk maar bij de specificaties. Ik weet verder ook niet of ik wel sta te springen om een 9cells.
Ik zie 6 cell 6000mAh: Bis zu 8 Stunden Akkulaufzeit Lithium-Ionen, 6 Zellen, 6000 mAh

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 26-09-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een accus is niet zo heel zwaar hoor, mijn 6-cel 5600mAH exemplaar weegt 305gr, omgerekend 50gr per cel

voor 150gr kan je dus 50% langer internetten, dan lijkt mij geen slechte trade-off. Behalve de hogere prijs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en natuurlijk de ontsierende bult aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand z'n Lenovo U350 uit Duitsland al binnen? zo ja, hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2H2H

Kan iemand die hem hier ook al heeft gekocht zeggen welke batterij er in zit? Hoop eigenlijk op de 5600mAh met 15V :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Philflow schreef op zondag 26 september 2010 @ 09:04:
[...]

Of het een voordeel of nadeel is maakt in dit geval niet uit. Het gaat om de prijs, de prijs van een 9 cells accu is logischerwijs duurder dan die van een 6 cells :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefanvanGelder schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:40:
[...]
Of het een voordeel of nadeel is maakt in dit geval niet uit. Het gaat om de prijs, de prijs van een 9 cells accu is logischerwijs duurder dan die van een 6 cells :)
In duitsland is ie dus goedkoper en je hebt een 6 cell accu. In nederland zou je meer moeten betalen + nog een 6 cel accu kopen. Het maakt dus wel degelijk uit imo.

Voor iedereen die nog niet weet hoe de 9 cel accu eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e331/stefanovic45/DSC00553.jpg
productreview: Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N review door Stefanovic45

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 26-09-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49

Sick Nick

Drop the top!

Blijft een geweldige actie van acer, een thin&light uitbrengen en dan zo'n puist van een accu eraan knopen :P Blijf me keer op keer verbazen als ik m zie :D
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.

Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.