[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook Augustus 2010 12"-14"

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste
Acties:
  • 108.866 views

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://keyboard-layout.info/keyboard/German-keyboard.jpg

als programmeur lijkt mij een US tobo wel aan te raden, gezien de frequintie waarmee je {, [ en > gebruikt.
en trouwens, zo moeilijk/duur is zo'n tobo niet. Ik heb mijn tobo (zie sig) ook vervangen door een blacklit variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Icyzer schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:28:
[...]

Waar heb je die gevonden? Zou je wat meer informatie kunnen geven zoals de bouwkwaliteit en de accuduur. Want die HD5650 in een 13,3' vind ik echt heel interessant!
Inderdaad waar GENETX zegt.
Geen probleem. Bouwkwaliteit is goed. Het geheel ziet er solide en strak uit. Voorheen vond ik Acers altijd oerlelijk, maar deze 3820 vind ik wel mooi. Erg plat ook. Mijn oude laptop (een 12,1" PB) is twee keer zo dik.

De accuduur is natuurlijk afhankelijk van wat je ermee doet. Naast de 5650 zit de IGP in de i5 ingebouwd.
Het switchable graphics principe hoef ik denk ik niet uit te leggen, maar je kunt er ook voor kiezen om de 5650 in te schakelen als je op de accu werkt. In Win7 kun je je wifi verbruik ook aanpassen en als je alles op minimum zet geeft mobiltycenter aan dat ie zo'n 8 uur meegaat. Hoogste wat ik heb gezien is 9 uur en 3 minuten. Maar dat was geloof ik met wifi uit, ik heb het allemaal nog niet getest. Ik denk dat 6 uur zeker haalbaar moet zijn.

Qua warmteontwikkeling valt het ook reuze mee. Bij normaal gebruik is het geheel koel. Na een half uurtje GTA IV was de onderkant nauwelijks warmer dan die van mijn oude notebook. De lucht die uit de ventilatiegaten komt is natuurlijk wel warm, maar ook niks schokkends.
Ik heb verder geen stresstesten gedaan, dus daar kan ik je ook geen info over geven. Als je daar meer over wilt weten kun je dat wel in dit topic vinden.

Ik vond ook de 5650 in een 13,3" erg interessant. Thin en lights met een vergelijkbare grafische kaart zijn de Alienware 11x en de Sony Vaio Z, die een GT 335 M respectievelijk GT 330 M hebben. De Alienware vind ik lelijk qua model en 11,6" is denk ik net te klein en de Vaio Z vind ik veel te duur en de schijfruimte vind ik te klein. Toen ik op notebookreview las dat de 5650 zich prima kan meten met de GT 330M was voor mij de keuze snel gemaakt. Ik heb er dan ook nog geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand een goede sleeve voor 11.6" notebooks?

Een verzoek voor alle U30JC gebruikers: zouden alle posts over het Asus U30jc toetsenbord voortaan hier kunnen gepost worden? Dat houdt het voor de rest ook interessant hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 15:03
Gaat hij goed met een 12" in sleeve? Dan is dealextreme wat of bijv. MM (Heb daar een mooie sleeve voor 12 euro vandaan)

Kom eigenlijk alleen dit tegen voor precies 11,6 inch:
http://www.chear.nl/Chear_Computers/PC_Accessoires/7121694/

Misschien is het al gezegd, maar ik kom het nergens tegen:

Waarom is de 1830T nergens meer te verkrijgen? Komt er een nieuwe versie aan, want die i3 versie's lijken me nou niet heel erg veroudert?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

SamPatterson schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 01:46:
[...]

Inderdaad waar GENETX zegt.
Geen probleem. Bouwkwaliteit is goed. Het geheel ziet er solide en strak uit. Voorheen vond ik Acers altijd oerlelijk, maar deze 3820 vind ik wel mooi. Erg plat ook. Mijn oude laptop (een 12,1" PB) is twee keer zo dik.

De accuduur is natuurlijk afhankelijk van wat je ermee doet. Naast de 5650 zit de IGP in de i5 ingebouwd.
Het switchable graphics principe hoef ik denk ik niet uit te leggen, maar je kunt er ook voor kiezen om de 5650 in te schakelen als je op de accu werkt. In Win7 kun je je wifi verbruik ook aanpassen en als je alles op minimum zet geeft mobiltycenter aan dat ie zo'n 8 uur meegaat. Hoogste wat ik heb gezien is 9 uur en 3 minuten. Maar dat was geloof ik met wifi uit, ik heb het allemaal nog niet getest. Ik denk dat 6 uur zeker haalbaar moet zijn.

Qua warmteontwikkeling valt het ook reuze mee. Bij normaal gebruik is het geheel koel. Na een half uurtje GTA IV was de onderkant nauwelijks warmer dan die van mijn oude notebook. De lucht die uit de ventilatiegaten komt is natuurlijk wel warm, maar ook niks schokkends.
Ik heb verder geen stresstesten gedaan, dus daar kan ik je ook geen info over geven. Als je daar meer over wilt weten kun je dat wel in dit topic vinden.

Ik vond ook de 5650 in een 13,3" erg interessant. Thin en lights met een vergelijkbare grafische kaart zijn de Alienware 11x en de Sony Vaio Z, die een GT 335 M respectievelijk GT 330 M hebben. De Alienware vind ik lelijk qua model en 11,6" is denk ik net te klein en de Vaio Z vind ik veel te duur en de schijfruimte vind ik te klein. Toen ik op notebookreview las dat de 5650 zich prima kan meten met de GT 330M was voor mij de keuze snel gemaakt. Ik heb er dan ook nog geen spijt van.
Oke, nice. Klopt het dat er inderdaad geen dvd station in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mielmania schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:42:
Waarom is de 1830T nergens meer te verkrijgen? Komt er een nieuwe versie aan, want die i3 versie's lijken me nou niet heel erg veroudert?
De 1830T is nog wel te krijgen, hij is alleen wat duurder geworden.
pricewatch: Acer Aspire 1830T-33U2G16N

Het is een mooi apparaatje, maar als je ziet dat een 1810TZ een jaar geleden 425 kost en maar iets langzamer is dan vraag ik me wel af wat de vooruitgang is. Het verschil in CPU is maar zo'n 10-15%. Daarbij ging de 1810TZ met gemak 8 uur mee op de accu, de 1830T haalt iets meer dan 6.

ps. bedankt voor de tip. Deze kan ook passen.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 17-09-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik al vaker gezegd, qua performance per watt is arrandale niet echt een vooruitgang. idle dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icyzer schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:43:
[...]

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Icyzer schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:43:
[...]

Dat klopt inderdaad. Maar je kunt eventueel de normale hard disk vervangen door een SATA II SSD. Die haal je er makkelijk uit.
Dat kan zolang je weinig opslagruimte nodig hebt idd. Voor velen is enkel een SSD toch iets te mager.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
GENETX schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:32:
Dat kan zolang je weinig opslagruimte nodig hebt idd. Voor velen is enkel een SSD toch iets te mager.
En een Hybride schijf? Is wel niet zo snel als een echte ssd, maar als je geen andere optie hebt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

^ goed plan, bijna SSD performance, veel goedkoper.

Ik heb inmiddels een sleeve gevonden voor mijn Acer 1830T. Kostte 10 euro bij Mycom. Andere 11.6" zoals HP DM1 en Dell 11z passen er misschien ook in, als ze niet groter zijn dan de 1830T.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 18-09-2010 14:20 ]

• mhr-zip
Had er hier iemand nog anti-glare folie besteld voor zijn U30JC?

Ik kan alleen deze vinden: http://cgi.ebay.nl/Kai-An...m3a5a98c4d0#ht_2831wt_754

Verwijderd

je kan ook een 15" versie kopen en op maat snijden.

• mhr-zip
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:54:
je kan ook een 15" versie kopen en op maat snijden.
Met mijn motoriek kan ik beter een kant en klare kopen :P

Verwijderd

je hebt er niet perse eentje nodig voor de U30Jc, elke willekeurige 13.3" versie voldoet.
mhr-zip schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:10:
[...]

En een Hybride schijf? Is wel niet zo snel als een echte ssd, maar als je geen andere optie hebt.
Dat is zeker een goede optie inderdaad.

En ja, gewoon 13,3" folie halen. Let echter wel even op het formaat. Je hebt namelijk 1280x800 en 1366x768 in 13,3". Ik kan me voorstellen dat er ook veel folies voor de 1280x800 resolutie zijn op oa de macbooks.

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:39
Zijn er momenteel geen "cheap" versies van Thin & Light ( max 400euro )? Deze interesseert me wel http://www.0900-laptops.n...i-311c-1050sd-vj560eaabh/ Maar ik twijfel of een 11.6inch , groot genoeg zal zijn ... Had liever een 13.3inch die FULL HD kan afspelen EN een HDMI uitgang heeft ...

Doel : films mee afspelen + browsen + email ( + WWAN kaart erin zou perfect zijn :p )
Nee, die zijn er niet. Boven de 450 euro begint het een beetje met de thin-and-light markt. Daaronder zijn het netbooks die niet vooruit te branden zijn vergeleken met thin-and-light notebooks.
wtfman86 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:50:
Zijn er momenteel geen "cheap" versies van Thin & Light ( max 400euro )?
Volgens mij niet. Ik vind 13" iets fijner op de bank, ik werk zelf met een 11.6" en dat went goed.

Die Compaq waar je naar linkt heeft wel een erg matige CPU.

Deze Acer is een stuk beter: pricewatch: Acer Aspire One 753h-342kG25
Binnenkort heb je voor 450 euro wel leuke 12"-ers zoals de U250 en de Asus 1215N.

• wtfman86
Hmmm was van plan de 3810 te kopen maar twijfelde omdat de CPU wat trager was ... Over de Mini 311 van HP lees ik goeie dingen ( men kan bios hacken en dan overclocken tot 2.3ghz , men kan er een WWAN insteken , het speelt dankzij ION FULL HD degelijk af ). ( bron: http://myhpmini.com/guides/hp-mini-311/ )

Maar had zoals gezegd , graag een iets grotere scherm , zal mss maar meer geld reserveren voor een thin & Light ( rond de 550euro ).

Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door wtfman86 op 18-09-2010 17:11 ]

• mhr-zip
GENETX schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:40:
En ja, gewoon 13,3" folie halen. Let echter wel even op het formaat. Je hebt namelijk 1280x800 en 1366x768 in 13,3". Ik kan me voorstellen dat er ook veel folies voor de 1280x800 resolutie zijn op oa de macbooks.
Thx voor de info, ik heb deze besteld:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...BSA:NL:1123#ht_1614wt_932

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49

Sick Nick

Drop the top!

wtfman86 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:05:
Hmmm was van plan de 3810 te kopen maar twijfelde omdat de CPU wat trager was ... Over de Mini 311 van HP lees ik goeie dingen ( men kan bios hacken en dan overclocken tot 2.3ghz , men kan er een WWAN insteken , het speelt dankzij ION FULL HD degelijk af ). ( bron: http://myhpmini.com/guides/hp-mini-311/ )

Maar had zoals gezegd , graag een iets grotere scherm , zal mss maar meer geld reserveren voor een thin & Light ( rond de 550euro ).

Bedankt!
Een atom op 2.3 ghz maakt nog steeds geen snelle processor, een SU4100 zoals in de 3810 zat is vele malen sneller. De ION is dan wel grafisch een stuk sterker dan de intel gma modellen. Maar puur op mhz'en vergelijken gaat dus niet.
Daarbij kan ook een Intel GMA 4500 al Full HD afspelen. Zal niet alles slikken wellicht, maar met de juiste types en de juiste configuratie is het goed te doen.

• wtfman86
Sick Nick schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:51:
[...]

Een atom op 2.3 ghz maakt nog steeds geen snelle processor, een SU4100 zoals in de 3810 zat is vele malen sneller. De ION is dan wel grafisch een stuk sterker dan de intel gma modellen. Maar puur op mhz'en vergelijken gaat dus niet.
Nu heb ik spijt dat ik die 3810 toen niet gekocht had 8)7 Zou ideaal geweest zijn maarja te lang getwijfeld :D Nu afwachten op een andere aanbieding dan maar ...

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb deze eerder in het MSI topic gepost, maar daar lijkt niemand meer te komen. Wellicht kunnen jullie me hier wel verder helpen:

Ook ik ben sinds enige tijd opzoek naar een nieuwe notebook. Mijn ruim 5 jaar oude Acer Aspire 3000 begint nu toch zijn ouderdom te tonen...

Na veel wikken en wegen via MacBook Pro's (boven budget) en Asus U33JC (niet leverbaar) bij de MSI X360 uitgekomen. Draagbaarheid, design en accuduur staan me allemaal erg aan.

Rest mij echter de volgende vraag: ik kan werkelijk nergens, behalve hier dan, degelijke reviews of benchmarks/vergelijkingen vinden met andere, concurrerende notebooks. Kan iemand mij hierin verder helpen? Een verwijzing volstaat, maar als je zelf een tekstje wil opstellen houd ik je niet tegen. ;-)

Verder ook onder meer de Samsung Q330, HP dm4, Toshiba Portégé 705 onder ogen had, maar geen van allen zijn hier nog/al verkrijgbaar. Ja GENETX, ook de Asus U30JC gezien. :9 Heb weinig zin om met toetsenborden en import te klooien, en ik kan geen eenduidig oordeel over gewicht of accuduur vinden.

Nog even ter aanvulling de gebruiksdoeleinden:
- Veel browsen en Office-werk, af en toe wat grafische bewerkingen.
- Draagbaarheid naar school, en een lange accuduur (weinig/geen stopcontacten) zijn een grote pré.
- Ik ben niet iemand die 2 jaar levensduur voldoende vindt; de laptop moet toch al gauw een 4 á 5 jaar mee kunnen zonder problemen (eventuele RAM en HDD upgrades daargelaten). Vandaar ook dat ik dacht voor CPU uit de Core i lijn te gaan, maar wellicht overschat ik hierin de belasting.
- Omdat ik thuis ook een 17'' scherm heb staan, leek me, in combinatie met de gewenste draagbaarheid, een 13'' scherm laptop voldoende.

Alvast bedankt!
Ik kan niks, maar dan ook echt niks vinden over de MSI X360 op het web. Totaal geen nuttige resultaten bij alle gerenomeerde websites. Zelfs notebookcheck heeft geen aparte testresultaten pagina met externe reviews. Dus iemand hier moet hem hebben wil je ervaringen uitwisselen. Maar eigenlijk acht ik die kans klein...

De laptops die je noemt hebben allemaal wel een DVD drive, de MSI niet. Is dat puur toeval, of heb je niet per sé een dvd drive nodig?

Over de U30Jc, de eenduidige cijfers waar je om vraagt:
2,2Kg, 7 uur accuduur op energiebesparing met +- 50% brightness
http://www.notebookcheck....43V-Notebook.32030.0.html

Ik snap dat je geen zin hebt in gedonder met het importeren en het swappen van een toetsenbord, dat had ik namelijk ook liever niet. Maar uiteindelijk was het eigenlijk mijn enige optie. En inmiddels hebben we denk ik 10 tevreden Tweakers die een Duitse U30Jc in bezit hebben. Misschien wat gedonder, maar je speelt in ieder geval op safe voor wat betreft ervaringen. Plus dat de laptop veel sneller is als de MSI :*) . En dit is niet om je over te halen, maar wel om hem niet gelijk uit te laten sluiten door dat ene puntje. Veel keuze heb je namelijk niet.

[ Voor 44% gewijzigd door GENETX op 18-09-2010 19:52 ]

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Dat probleem had ik met de MSI dus ook; enkel hits in de pricewatch en Nederlandse webshops. Buitenlandse websites hebben dan nog wel de persberichten uit maart, maar daar blijft het ook bij.

De optische drive, of het gebrek daaraan, is meer toeval dan eis. Ik heb een externe brander staan, omdat ik in het verleden problemen had met mijn ingebouwde, maar als ik die niet hoef te gebruiken is dat prima. ;) Wel is het zo dat het letterlijk zwaarder weegt dan zonder, maar die 2,2 kg is goed te doen. Zou voor de aardigheid m'n huidige laptop eens op de weegschaal moeten zetten, bedenk ik me. :P

Je hebt helaas bevestigd wat ik ook al vermoedde; keus is er niet. :/ Ja, er zijn 13 inchers met een Core i3, maar niet allemaal even draagbaar of een even sterke accu. Of ze missen een optische drive. Of de bouwkwaliteit is niet naar tevredenheid. Of ze zijn minder prettig geprijsd.
Wat was die Duitse dealer ook alweer? >:)
www.cyberport.de , daar had ik hem vandaan. Een andere tweaker had hem via Bora. http://geizhals.at/deutschland/a545304.html is een Duitse prijsvergelijker, wellicht vindt nog een andere shop die je aanspreekt.
De MSI X360 wordt uitgebreid besproken in het betreffende topic. Er is zelfs een foto van de X360 op een weegschaal.

Qua value for money vind ik het niet echt interessant. Dan is een Acer 3820 veel interessant, hou je nog een hoop geld over om er 3 jaar garantie bij te kopen. Optische drive is tegenwoordig niet meer echt nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 18-09-2010 21:03 ]

• mhr-zip
DingK schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:32:
Heb weinig zin om met toetsenborden en import te klooien.
Dat importeren stelt weinig voor.

Ik heb toetsenbord via Ebay besteld, en met paypal betaald. En dat is al binnen. Zonder gezeur van importheffing ed. Daar is het bedrag ook te klein voor denk ik.

En de laptop heb ik ook bij Cyberport besteld, en via iban betaald en die is onderweg. Binnen de EU heb je geen importheffing, dus daar ook geen gezeur mee.

PS: ik heb net als jou lang lopen wikken en wegen, maar ik weet ook niks beters.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49

Sick Nick

Drop the top!

De U35 is toch in nederland wel gewoon te koop? Als i3 370M model met nvidia graphics. Dat is in principe de opvolger van de U30 toch? Of is die qua batterij weer veel minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar zit de kleine 6 cell in. Die komt uit rond de 5 uur accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je aub een 'review' hier neer willen zetten. Hoeft niet veel te zijn, gewoon of het werkt, hoe fel het de brightness verminderd etc.

Ik zou het zeer appreciëren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
De brightness verandert amper bij zo'n folie, Ik heb er een van elepop (ebay) op mijn 13,3" dm3 geplakt.
Je ziet bij lichte vlakken wel een waasje ervoor zitten, maar het niet meer spiegelen bevalt mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Hoe moeilijk is het om het aan te brengen? Bubbels e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Met de aankoop van een nieuwe laptop in het vooruitzicht zou ik graag jullie mening hebben.
Ik ben op zoek naar een kleinere laptop (11.6" of 13.3") om makkelijk te kunnen meenemen.
Maar er moet toch ook "normaal" op te werken zijn (tekstverwerking en dergelijke).

Als ingenieursstudent zou ik ook willen 3D tekeningen, simulaties en dergelijke kunnen openen/bewerken.
Het is niet noodzakelijk dat ik er echt mee kan tekenen/simuleren, wel leuk meegenomen.

Het budget beperkt zich tot €700 - €800 en dus kwam ik uit op volgende Acer laptops:

http://www.cyberport.de/n...nex-11-core-i3-330um.html
en
http://www.cyberport.de/n...inex-schwarz-core-i5.html

Als ik het goed voor heb zijn (voor mij) de voordelen van de 1830T de i5 processor ipv i3.
De 8172 heeft een mat scherm en ziet er ook wel beter uit vind ik dan weer persoonlijk.

Iemand ervaring met één van deze twee toestellen? Of nog beter, beide? Andere suggesties zijn ook welkom!

Een reden waarom ik de 13" laptops als de 3820T(G) en 8372T(G) ook niet uitsluit is voornamelijk voor die G, oftewel een afzonderlijk ingebouwde videokaart. Heb ik daar voor 3D teken/simulatie toepassingen veel aan? Ik vermoed van wel. Gamen doe ik niet en films kijken ook niet.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJ, de 8172 heeft ook geen HDMI, de Acer 1830T wel. Ik heb zelf een 1830T, bevalt goed m.u.v. het touchpad.

Overigens denk ik dat teken software prima zal lopen op Intel HD 55 graphics. Zware 3D software zal idd. beter lopen op een aparte GPU. Maar ik ben geen expert op dit vlak.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 19-09-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:55
Philflow schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:00:
Overigens denk ik dat teken software prima zal lopen op Intel HD 55 graphics.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Zoek de systeemeisen voor de software op en je weet vaak wel hoe het er voor staat.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
StefanvanGelder schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:21:
Zoek de systeemeisen voor de software op en je weet vaak wel hoe het er voor staat.
Dat zegt vaak weinig. Aan de ene kant gaat met qua cpu vaak veel te laag zitten, aan de andere kant is het ook moeilijk eisen voor de videokaart aan te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graphic Adapter:
A graphic adapter with 3D OpenGL accelerator is required. OpenGL 2.1 is required for Shader
capabilities (Vertex shader & Pixel shader).
Note that graphic performance on local transformations (panning, zooming, rotating model) will
depend on the selected graphic adapter. When selecting a graphic adapter, hardware texturing
capability is strongly recommended when using CATIA Version 6 products that use texture
mapping, in which case the amount of RAM has to be adequate for the number and complexity of
textures to be used.
The graphic adapter should have the following capabilities:
• 32 bits, true color, double buffered visual
• minimum video memory is 128 MB but it is recommended to have 512 MB
• 24 bits Z-buffer
• 8-bit Stencil buffer
Een voorbeeld van de (vage) systeemeisen voor een voorbeeld 3D CAD software pakket.
Ik vind echter nergens gegevens van die Intel HD55 ivm het grafische gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook al vind je die wel dan weet je eigenlijk nog niets. Wat je nodig hebt is iemand met praktijk ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:42:
[...]

Een voorbeeld van de (vage) systeemeisen voor een voorbeeld 3D CAD software pakket.
Ik vind echter nergens gegevens van die Intel HD55 ivm het grafische gedeelte.
Autocad? Ik maak af en toe wel eens een simpel tekeningetje op autocad in 2D. Maar de voorbeeld 3d modellen draaien prima op Intel gfx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
Net de knoop doorgehakt en een ideapad u350 besteld! http://www.cyberport.de/n...2520GB%2520RAM%2520zbild0

424incl verzending , leek me een koopje voor die specs ... Heb geen betere gevonden en past perfect in mijn budget. Speelt normaal degelijk 1080 films af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen Inventor en Catia. Die zijn toch wel wat zwaarder dan Autocad.
Ik besef nu dat ik op mijn desktop ook werk zonder grafische kaart (ga wel een aanschaffen), dus met de ingebouwde van het moederbord. En dat gaat voor 95% zeg maar, soms durft het beeld blijven hangen en moet ik de tekening afsluiten en terug openen.

Waarschijnlijk kies ik dus voor ofwel een krachtigere laptop en werk ik voornamelijk daar op. Ofwel voor een "lichter" model en upgrade ik mijn desktop wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wtfman86 schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:02:
Net de knoop doorgehakt en een ideapad u350 besteld! http://www.cyberport.de/n...2520GB%2520RAM%2520zbild0

424incl verzending , leek me een koopje voor die specs ... Heb geen betere gevonden en past perfect in mijn budget. Speelt normaal degelijk 1080 films af ...
Mooie deal!

Deze is trouwens ook een mooie deal:
http://www.cyberport.de/?DEEP=1C31-110&APID=14
Slechts 339,- ex. verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
Idd mooie deal :D Wrs omdat deze CPU' s EOL zijn ... De su7300 is de opvolger van su4100 maar ze presteren evengoed las ik ergens :) Tenzij je VT wilt dan is de su7300 wel beter ... Ik heb dat dus niet nodig :D

Die wat jij aangeeft , was ik ook aan overwegen ... Maar voor 70euro meerprijs heb ik :

+ 4gb ram ( 2gb DDR3 dus meer , wat normaal apart toch rap 40-50euro kost )
+ iets snellere CPU
+ 10h ipv 6h
+ Bluetooth

[ Voor 34% gewijzigd door wtfman86 op 19-09-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
Zit met een vraag ... ik vind de azerty keyboard maar nergens dus wil ik een Qwerty US bestellen aangezien dit ook wel OK is :D

Blijkbaar hebben de u450 en u350 zelfde afmetingen aangezien een keyboard protector voor beide zelfde is :http://www.allfreeship.com/shopexd.asp?id=2662 . Weet iemand als ik een u450 keyboard bestel deze dan ook automatisch op de u350 zou passen ( de bekabeling is normaal zelfde? )

Edit : Hmm blijkbaar zijn ze hetzelfde : http://cgi.ebay.de/NEW-LE...balls&hash=item1c15199686
Dan kan ik gerust deze bestellen : http://cgi.ebay.de/NEW-LE...sMice&hash=item3f0238bf1f

Of is zo een bestickeringsetje ook wel goed? Iemand ervaring mee?

[ Voor 34% gewijzigd door wtfman86 op 19-09-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:22:
[...]

Zou je aub een 'review' hier neer willen zetten. Hoeft niet veel te zijn, gewoon of het werkt, hoe fel het de brightness verminderd etc.

Ik zou het zeer appreciëren. :)
Dat wil ik uiteraard doen, maar moet ik het wel eerst allemaal binnen hebben,

Alles is nu in de handen van de Tnt's, ups-sen, Fed-exxen en Dhl's van deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik lees dat een aantal de Asus U30JC in duitsland hebben gekocht. Waarom kopen jullie geen Asus U35Jc. Nagenoeg dezelfde specs en wel in Nederland verkrijgbaar.

Is er iets dat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ccc schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:50:
Ik lees dat een aantal de Asus U30JC in duitsland hebben gekocht. Waarom kopen jullie geen Asus U35Jc. Nagenoeg dezelfde specs en wel in Nederland verkrijgbaar.

Is er iets dat ik over het hoofd zie?
- Minder snelle processor
- Geen magnesium palmrest
- Geen DVD speler
- 6 cell 5 uurs accu ipv 8 cells 7 uurs accu

De U30Jc is, op het gewicht na, superieur aan de U35Jc. De U35Jc is behoorlijk plastic fantastig. Ik weet niet of daar ook zo'n dikke plaat metaal in de laptop zit. De U30Jc is namelijk een extreem degelijke notebook en eigenlijk ook meer gericht op het hogere martksegment.

Daarnaast heeft de U30Jc dus een DVD speler. Velen zien de laptop als een portable, maar toch krachtige en volwaardige notebook. Daarbij zijn er een aantal, waaronder ik, die de DVD speler hebben vervangen voor een SSD.

Dan krijg je dus een krachtige en zeer degelijke notebook in 13,3" formaat, met 7 uur accuduur en 500GB data opslag plus een SSD voor OS en applicaties. Dat maakt de U30Jc best uniek voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat verschil in processor valt in de praktijk toch heel erg mee dacht ik? Aan de benchmarks te zien tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Oke dat zijn dus duidelijke verschillen. Bedankt.

Zijn er ook mensen hier die de UC30Jc bij een winkel zijn gaan halen, of heeft iedereen zijne via internet besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
Vraagje over cyberport : Ik heb ze zondag dus besteld en er stond bij dat ze binnen de 24u verzonden worden ... Maar als ik nu kijk naar mijn bestelling , staat er achter "Status:" , helemaal niets ...

Hoelang duurt het voor het arriveert? Hopelijk morgen al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo snel gaat dat ook niet... Dat is voor Duitse klanten natuurlijk wel mogelijk.

Sowieso heb je het op Zondag besteld, dan werkt er toch niemand. Dus vandaag heeft je bank pas de betaling doorgevoerd. Dan hoop ik voor je dat ze het gelijk overmaken ipv een dag wachten en rente vangen (most likely het laatste dus). Dan kunnen de medewerkers van Cyberport pas de dag daarop de betaling bevestigen (want ja, dat gaat niet automatisch via iDeal). En pas dan kan het worden opgestuurd. Met wat geluk gebeurt dat nog die dag. Vervolgens moet het nog over de grens en krijgt DHL volgens mij het pakketje in handen. En toen moest ik nog een dag wachten.

Ik heb destijds maandag besteld en betaald en had de laptop vrijdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
Ik heb met Visa betaald dus normaal hebben ze dadelijk het geld? :p Achja geduld is niet aan mij besteed :D
Als ik ze vrijdag heb , zou het ook goed zijn O-)

[ Voor 19% gewijzigd door wtfman86 op 21-09-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:32:
Dat niet, alleen is je 14-14,5" eis een hele vreemde... Het zit net tussen de gangbare 13,3" en 15,6" in. De Nederlandse markt is eigenlijk te klein voor die grootte.
Tsja ach, hij bestaat wel zo te zien :) http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=YtyWLBbVhiFcalx6

@KoffieNT: Grappig, ik twijfel ook nog tussen een Samsung Q330 (i3 350M met G310M) of deze Asus K42JV (i5 450M met GT335M). In de pricewatch in de specs viel met die QWERTZ meteen al op. Maar goed, hij staat er nog niet zo lang in, wellicht komt ie nog wel eerdaags met QWERTY...

Daarnaast overweeg ik nu nog een andere, de MSI X360 maar die heeft GMA 4500MHD graphics en volgens mij is die processor ook veel langzamer. Aan de andere kant, ik speel bijna geen spelletjes en de accu zal veel langer meegaan (9 uur is erg lekker). Ik zou wel eens willen weten hoe die GMA4500MHD, GT310M en GT335M zich ten opzichte van elkaar verhouden. En hoeveel die i5 520UM 1,06 Ghz langzamer is dan de i5 450M 2,4Ghz.Volgens mij mag je dat niet gewoon delen door elkaar dus zeg 2x zo langzaam mag je niet zomaar zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ born4trance: Dank je! Oeps, die videobenchmarksite was ik al tegengekomen via Google maar dacht de hele tijd dat het dezelfde pagina was, lol (niet goed gekeken, maar t'is al laat :))

Bij de CPU's: Hmmm aan het 'CPU mark' getal te zien kan je geloof ik toch wel stellen dat die i5 450M 2 maal zo snel is als die i5 520UM... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
wtfman86 schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:24:
Vraagje over cyberport : Ik heb ze zondag dus besteld en er stond bij dat ze binnen de 24u verzonden worden ... Maar als ik nu kijk naar mijn bestelling , staat er achter "Status:" , helemaal niets ...

Hoelang duurt het voor het arriveert? Hopelijk morgen al :D
Ik had hem op maandagavond besteld. Betaald per overschrijving, hadden hun het geld op donderdag binnen, hebben ze hem ook gelijk verstuurd met DHL. Had ik hem op maandag binnen (DHL duurt altijd minimaal 3 dagen volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 02:11:
[...]

Tsja ach, hij bestaat wel zo te zien :) http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=YtyWLBbVhiFcalx6

@KoffieNT: Grappig, ik twijfel ook nog tussen een Samsung Q330 (i3 350M met G310M) of deze Asus K42JV (i5 450M met GT335M). In de pricewatch in de specs viel met die QWERTZ meteen al op. Maar goed, hij staat er nog niet zo lang in, wellicht komt ie nog wel eerdaags met QWERTY...

Daarnaast overweeg ik nu nog een andere, de MSI X360 maar die heeft GMA 4500MHD graphics en volgens mij is die processor ook veel langzamer. Aan de andere kant, ik speel bijna geen spelletjes en de accu zal veel langer meegaan (9 uur is erg lekker). Ik zou wel eens willen weten hoe die GMA4500MHD, GT310M en GT335M zich ten opzichte van elkaar verhouden. En hoeveel die i5 520UM 1,06 Ghz langzamer is dan de i5 450M 2,4Ghz.Volgens mij mag je dat niet gewoon delen door elkaar dus zeg 2x zo langzaam mag je niet zomaar zeggen?
Ben er nu toch achter gekomen dat ik redelijk wat power wil hebben. In ieder geval een laptoppie waar ik op kan gamen. Een i5 450 + GT330 is eigenlijk wel minimaal (liever een i5 520 + GT335 of HD5650).

De laptops die naast de K42JV staan zijn bijna niet te vergelijken. Ik zit dus nu echt te wachten totdat de K42 met een QWERTY-kb wordt geleverd...

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Heb je die K42 al eens in het echt gevoeld? Ik heb hem namelijk in Frankrijk bij de Fnac o.i.d. gevoeld en wat mij erg stoorde was dat dat Touchpad niet glad was, maar met relief. Je kunt dat ook zien op die 4e foto in de gallery. Het navigeren met een touchpad met relief beviel mij totaal niet. Dit ter info.
Als je hem al in het echt hebt gevoeld en hij bevalt jou wel, kun je deze post negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Kan iemand mij uitleggen wat nu het verschil is tussen een Toshiba Satellite T230-12E Satellite T230-12F Satellite T230-12G?

Ik ben wel geintresserd in deze laptop maar kom er maar niet uit waar de letters E,F en G voorstaan in de type aanduiding.

http://nl.computers.toshi...lite-T230-series/1085357/

Heeft iemand ervaring met een van deze laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53

KoffieNT

banaan

SamPatterson schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:58:
Heb je die K42 al eens in het echt gevoeld? Ik heb hem namelijk in Frankrijk bij de Fnac o.i.d. gevoeld en wat mij erg stoorde was dat dat Touchpad niet glad was, maar met relief. Je kunt dat ook zien op die 4e foto in de gallery. Het navigeren met een touchpad met relief beviel mij totaal niet. Dit ter info.
Als je hem al in het echt hebt gevoeld en hij bevalt jou wel, kun je deze post negeren.
Even gegoogled, ik zie inderdaad dat het met een relief is. De touchpad op mijn 1201N is ook met een soort van relief en ik moet zeggen dat ik dat best fijn vind.

De touchpads die me niet bevallen, zijn die van HP, die stroeve rommel :P.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
Vervalt eigenlijk je garantie als je het toetsenbord vervangt?

Wtfman86, ik zit ook te kijken naar die Lenovo IdeaPad U350, vanuit Duitsland echt een hele mooie aanbieding.
Kan je laten weten of het bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Kan iemand mij iets over de toetsen van de Asus U30Jc vertellen?
Ze zien er op foto's namelijk rubberachtig uit? Is dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
FreeShooter schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:09:
Vervalt eigenlijk je garantie als je het toetsenbord vervangt?

Wtfman86, ik zit ook te kijken naar die Lenovo IdeaPad U350, vanuit Duitsland echt een hele mooie aanbieding.
Kan je laten weten of het bevalt?
Yep geen probleem hoor ;) Ik zie dat hem onderweg is ...

Status: Lieferung hat unser Zentrallager verlassen

Wel even erbij vermelden ... Als je in BE woont , rekenen ze automatisch 21% btw ipv 19% btw ... Dus paar euros duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ccc schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:18:
Kan iemand mij iets over de toetsen van de Asus U30Jc vertellen?
Ze zien er op foto's namelijk rubberachtig uit? Is dit ook zo?
Nee hoor, is gewoon plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baalde als een stekker dat de laatste Ideapad u350 met 8 cell accu voor m'n neus verkocht werd bij Misco.nl @ 600 euro.
wtfman86, you made my day! zojuist besteld voor die €424 waarover je het had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel het niet mijn reactie was waar je op reageerde ben ik benieuwd wat je bedoeld. Misschien begrijp ik je wel gewoon verkeerd. Je quote:
Dat niet, alleen is je 14-14,5" eis een hele vreemde... Het zit net tussen de gangbare 13,3" en 15,6" in. De Nederlandse markt is eigenlijk te klein voor die grootte.
Maar in de reactie van GENETX staat verder:
Je ziet dat ze in Duitsland wel de Acer Aspire TimeLineX 4820TG en Asus K42Jv hebben die qua specs (let even niet op de prijs, maar is volgens mij min of meer in het budget, of iig niet ver er af) voldoen. Maarja, dan bekommst du ein tolles QWERTZ tastatür. In Nederland hebben we nog de Vaio E 14", maar weet niet of die ook met losse videochip komt.
Dat de Asus K42JV (waar je naar linkt) bestaat, wist GENETX. Dus gewoon uit nieuwsgierigheid wat bedoel je precies als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Regeneration: Nou, het is duidelijk te lezen in de tekst/quotes. Dat hij bestaat weet hij/ik, maar hij zegt "dan bekommst du ein tolles QWERTZ tastatür". Ik laat met dat linkje zien dat hij ook met QWERTY bestaat. That's it. :)

Daarnaast vind ik zijn opmerking een hele rare met dat 13,3" meer gangbaar is dan 14". Ik ken zo 3 mensen met 14" naast ikzelf, maar niemand met een 13,3". Maar goed, als ik het mag geloven zijn er dus veel meer 13,3" dan 14", weer wat geleerd.

Anyway, die Asus K42JV wordt heus nog wel leverbaar in NL met een Qwerty toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:11:
Anyway, die Asus K42JV wordt heus nog wel leverbaar in NL met een Qwerty toetsenbord...
Ik schat die kans zeer nihil in. De K42 en ook de N82 (beide 14") zijn al een hele tijd op de markt, maar ik heb ze hier nog nooit gezien. Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle andere laptops. De laatste keer dat een 14" model van Asus populair was was zo'n 4 jaar geleden met de Asus A8. Sowieso is bijna elke 14"-er in de pricewatch een zakelijk model. Consumentennotebooks, op de Vaio E (met piep) en een Acer TimeLine na, kom ik niet tegen...

Lang niet elk model komt hier uit. Regeneration zit ook al eeuwen te wachten op een PL80 notebook. Ook de Asus U30Jc die al sinds mei op de markt is, is ondanks de relatief grote vraag hier, nog altijd niet in Nederland te krijgen.

Daarbij wil het helemaal niks zeggen als er een QWERTY toetsenbord beschikbaar is dat hij ook echt hier naartoe komt. Het toetsenbord is het probleem niet. Het probleem is eerder de marketing, het vertalen van handleidingen, het op voorraad houden van reserveonderdelen en vooral de helpdesk op de hoogte brengen van dat model en alle support daarbij.

En daarvoor is de Nederlandse markt eigenlijk te klein. Jij kent wellicht 3 man met een 14", maar ik ken er erg weinig: 0. Gezien de vraag in alle NBBG topics is het het minst gevraagde formaat wat er is. Naast de 15,6" en 17" die het sowieso goed doen, is 13,3" de meest gevraagde form factor om echt compact te zijn.

De SOny Vaio E heeft op zich wel leuke specs, maar die piep... :X

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 21-09-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:06:
De GMA van de Core i3/i5/i7 serie is behoorlijk krachtig. De G 310M daarentegen is heel erg zwak. De G 310M zal het nog altijd wel winnen, maar is het in mijn ogen niet waard. De G 310M is evenmin gemaakt om echt op te gamen en simpelere spellen als Fifa draaien wel goed. Ook Photoshop zou weinig verschil moeten merken. Ik las ooit een review waarbij de GeForce 8500 GT al ruim voldoende was.
De 2e zin snap ik niet, want de G310M is krachtiger dan de GMA van de i3/i5/i7. In je 3e zin zeg je dit zelf ook...

Zelf heb ik toevallig in mijn huidige desktop PC een 8500GT zitten. Die vind ik zelf goed genoeg om af en toe een spelletje te spelen zoals Operation Flashpoint of COD MW2. Ik ben dus zelf maar een simpele gamer zoals gezegd, dus niet allemaal over me heen vallen. :)

Als ik op notebookcheck.nl kijk dan is die 8500GT nagenoeg te vergelijken met de ietsjepietsje langzamere 8400M GT. Het rijtje van de prestaties van de genoemde videokaarten wordt dan (bovenaan de beste):

G310M
8400M GT (bijna zelfde als 8500GT)
ION2 (ter vergelijk erbij gezet)
Intel HD Graphics
Intel GMA 4500 MHD

Dus die G310M is zowel beter als de 8500GT die op zijn beurt weer beter is als de GMA van de Core i3/i5/i7. Zelfs een ION2 is al beter dan.

Dit klopt toch allemaal? Dan ga ik maar eens serieus kijken voor zo'n Asus U30JC met G310M... Op qplaza.nl staat er eentje voor € 899,- maar is niet op voorraad. En ook staat er eerst 6GB en daaronder 4GB, raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Genetx: Okee duidelijk. De Asus A8FM is degene die ik zelf heb. Dus je zit goed! :)

Okee, ik vrees dat je gelijk hebt, het is me duidelijk!

Ja inderdaad, die 14" Vaio was ook mijn eerste keus alleen door die piep ga ik het echt niet doen! Erg jammer! :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat me ook opvalt dat er weinig Thin-&-Lights met losse videokaart zitten tussen de 1000 en 1500 euro, Je hebt onder andere de Asus U30/33/35 serie, de al genoemde K42, de Acer die hier voorbij kwam maar dan heb je een tijd niks en zit je al snel in de prijsklasse rond de 1600 a 1700 euro. Dan is er onder andere de Envy maar als je toch dat bedrag uitgeeft kun je beter gelijk voor de Sony Z-serie gaan volgens mij.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:53:
Ja inderdaad, die 14" Vaio was ook mijn eerste keus alleen door die piep ga ik het echt niet doen! Erg jammer! :(
Heel herkenbaar idd. De accuduur schijnt ook waardeloos te zijn overigens.

ps.
Bij mijzelf komt inmiddels ook een Macbook in de overwegingen voor, wellicht ook leuk om eens met een ander OS te "pielen" :) Als ik toch niet zonder Windows kan is er altijd nog bootcamp en mijn mechanisch defecte 17 inch met T7300/Geforce 8700M GT.

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 21-09-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:11:
@ Regeneration: Nou, het is duidelijk te lezen in de tekst/quotes. Dat hij bestaat weet hij/ik, maar hij zegt "dan bekommst du ein tolles QWERTZ tastatür". Ik laat met dat linkje zien dat hij ook met QWERTY bestaat. That's it. :)
Ah ok, maar dan ben je toch echt het verkeerde stukje aan het quoten. :P
Daarnaast vind ik zijn opmerking een hele rare met dat 13,3" meer gangbaar is dan 14". Ik ken zo 3 mensen met 14" naast ikzelf, maar niemand met een 13,3". Maar goed, als ik het mag geloven zijn er dus veel meer 13,3" dan 14", weer wat geleerd.
Ik volg dit en heb oude (non-BBG) Thin and light topic serie gevolgd en er wordt er vooral over 11,6" en 13.x" gesproken. Ook als je vergelijkt dat de goedkopere (< ~€1000) 14.x" notebooks eenzelfde 1366 x 768 resolutie heeft als een 13.x" en 11,6" terwijl een 13.x" en helemaal een 11.6" lichter en compacter is, kan ik me daar wel wat bij voorstellen. (Overigens heb ik zelf ook een 14" pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN thin and light)
Anyway, die Asus K42JV wordt heus nog wel leverbaar in NL met een Qwerty toetsenbord, denk/hoop ik.
Nou je weet nooit met Asus echt niet. :P Naast wat GENETX zegt, kan ik je nog een praktijk verhaal vertellen over de UL-serie van Asus, waaruit blijkt dat Asus voor Nederland niet altijd doet wat logisch / "goed" is. In september 2009 was de UL serie aangekondigd. Elders (zoals Amerika en Duitsland) waren de modellen te verkrijgen, maar in Nederland wa er lange tijd (maanden) niets te bekennen. Als ik me goed herinner is eerst de UL50 toen gekomen en later de UL30, die vaak slecht verkrijgbaar was. De modellen met een dedicated GPU zijn hier veelal niet uitgekomen. De UL30VT die elders te koop is, is hier nog nooit verschenen. De UL50VT is volgens mij pas begin deze zomer gekomen, net als de UL80Vt. Maar toen was het model al verouderd, zeker als je met een prijs van 800 euro of meer nog gaat vragen. Dus een vermelding in de Asus global site zegt echt niets. Om nog een schepje bovenop te doen heeft Asus begin deze zomer de populaire, relatief goedkope 600 - 650 euro UL30A uit de Nederlandse markt gehaald. De pricewatch: Asus UL30JT-RX003X is de opvolger, die wel beter is, maar ook "even" 400 euro duurder.
GENETX schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:27:
[...]

Regeneration zit ook al eeuwen te wachten op een PL80 notebook.
Ik heb inderdaad daar lang op gewacht, maar ik heb inmiddels de eigenlijk hoop opgegeven. Toen de Acer Timeline 4810TZG voor € 550 te koop was en ik vermoedde dat er voorlopig niets veel beters zou komen heb ik hem maar gekocht en achteraf was dat zeker geen slechte gok, vind ik. De PL80 / UL80 is overigens ook verouderd. De U45 is min of meer de opvolger, maar deze is niet verkrijgbaar in Nederland en voorlopig zit ik met de Acer Aspire Timeline 4810TZG goed. Nu kan je dus net zo goed de pricewatch: Samsung Q330 JS01 (die wel slecht leverbaar is) halen of de U30 importeren uit Duitsland. De PL80 heeft wel als voordeel de non-glossy scherm; daar zijn echt heel weinig nieuwe en betaalbare notebooks nog mee te vinden. Toegeven je krijgt mooiere kleuren met een glossy scherm, maar als ik het niet kan zien wat op het scherm staat heb ik weinig aan "mooie" kleuren. Een hogere resolutie dan 1366 x 768 is ook wat je nog weinig ziet bij 14" scherm. De Sony Viao EA is inderdaad de enige in een betaalbare prijsklasse met een 1600 x 900 resolutie, maar de piep, korte accuduur en relatief hoge gewicht 2,35 kg is dat ook een geen optie voor mij. Nooit gedacht een Acer te kopen, maar voorlopig in ieder geval nog tevreden daarmee. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 21-09-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:50:
[...]

De 2e zin snap ik niet, want de G310M is krachtiger dan de GMA van de i3/i5/i7. In je 3e zin zeg je dit zelf ook...

Zelf heb ik toevallig in mijn huidige desktop PC een 8500GT zitten. Die vind ik zelf goed genoeg om af en toe een spelletje te spelen zoals Operation Flashpoint of COD MW2. Ik ben dus zelf maar een simpele gamer zoals gezegd, dus niet allemaal over me heen vallen. :)

Als ik op notebookcheck.nl kijk dan is die 8500GT nagenoeg te vergelijken met de ietsjepietsje langzamere 8400M GT. Het rijtje van de prestaties van de genoemde videokaarten wordt dan (bovenaan de beste):

G310M
8400M GT (bijna zelfde als 8500GT)
ION2 (ter vergelijk erbij gezet)
Intel HD Graphics
Intel GMA 4500 MHD

Dus die G310M is zowel beter als de 8500GT die op zijn beurt weer beter is als de GMA van de Core i3/i5/i7. Zelfs een ION2 is al beter dan.

Dit klopt toch allemaal? Dan ga ik maar eens serieus kijken voor zo'n Asus U30JC met G310M... Op qplaza.nl staat er eentje voor € 899,- maar is niet op voorraad. En ook staat er eerst 6GB en daaronder 4GB, raar...
Ja, je zit wel goed idd. Voor gamen is een losse videokaart op zich wel aan te raden nog. De 310M stelt echter niet al te veel voor. Bedenk dat voor photoshop de 8500GT al overkill was. Dat is de reden waarom ik stel dat zelfs de igp van Intel al volstaat, maar dat komt eerder door het feit dat alle moderne videokaarten wel volstaan voor photoshop.

Goed, voor games raadt ik wel een losse videokaart aan. Maar in mijn ogen is de GeForce 310M het net niet. Het is wel wat sneller als de Intel IGP, maar eigenlijk nog altijd te zwak. Zeker als je kijkt naar het geld dat je er voor neer moet tellen. Niet dat je in dit segment veel keuze hebt overigens. De GF 310M is ook niet zo dramatisch, maar feit blijft dat ik toch liever even een GT 320M of beter aanraadt voor simpele spellen.

Maar als jij al aangeeft dat je op basis van de 8500M GT genoeg hebt aan de GF 310M, dan moet je dat zeker gewoon doen.

Over de U30Jc bij qplaza: Ook dit is het Duitse model. En ja, die is niet meer op voorraad omdat deze al een maand terug is opgevolgd door een U30Jc met i5 450M ipv i5 430M die nog in dat model zit... Andere CPU -> Ander typenummertje erachter: ASUS U30JC-QX101V

Het model op Qplaza is namelijk het exacte typenummer wat ik heb. En dat is dus het Duitse model. En nee, die is er niet in een Nederlandse versie, want dan zou het achtervoegsel anders zijn. Die code (hierboven dus QX101V) is de absolute identificatie van de laptop waarin dus alle componenten, toetsenbordindeling etc etc vastliggen.

Naar een Nederlandse U30Jc of K42 hoef je echt niet te zoeken. Als hij niet in grote getalen in de pricewatch staat (de K42 stond daar laatst wel enkel bij MacICT, maar ook daar het Duitse model) is het toch de Duitse. Ik heb de U30Jc nu volgens mij al 5 keer bij een paar Nederlandse shops gezien, maar steeds weer het Duitse model. En anders is het heel simpel de controleren: Gooi de hele zooi in Google en als je dan voornamelijk Duitse hits krijgt weet je hoe laat het is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 21-09-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:19
Een nieuwe U30JC:
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/7405/u30jc1.jpg

Met een kleine schroevendraaier duw je in de gaatjes een veer terug de notebook in (naar boven) en met een nagel haal je dan het toetsenbord naar boven:
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/6411/u30jc2.jpg

Dan pak je een nieuwe toetsenbordje:
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/2249/u30jc3.jpg

Bij zat er een stukje tape over de aansluiting van het toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/1262/u30jc4.jpg

Dan komt de sluiting van het toetsenbord tevoorschijn:
Before:
Afbeeldingslocatie: http://img693.imageshack.us/img693/418/u30jc5.jpg
After:
Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/3272/u30jc6.jpg

En dan heb je QWERTY i.p.v. QWERTZ:
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/7555/u30jc7.jpg

Heb netjes het toetsenbord vervangen. Heb toch wel gemerkt dat er wel kwaliteit verschil zit tussen het toetsenbord wat ik eruit gehaald heb en degene met QWERTY. Die past net niet niet lekker erin. De haakjes aan de onderkant missen een kleine verhoging waardoor daar een rand net een half mm uitsteekt. Waarschijnlijk koop ik over een tijdje er 1 bij ASUS NL, dit kan meestal pas als een model buiten de garantie gaat. De UL30 notebooks beginnen aan aardig oud te worden dus zal binnenkort wel wat meer te krijgen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Jfwiet op 21-09-2010 23:07 . Reden: Mening over het vervangende toetsenbord toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Jfwiet schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:58:
Een nieuwe U30JC:
[afbeelding]

Met een kleine schroevendraaier duw je in de gaatjes een veer terug de notebook in (naar boven) en met een nagel haal je dan het toetsenbord naar boven:
[afbeelding]

Dan pak je een nieuwe toetsenbordje:
[afbeelding]

Bij zat er een stukje tape over de aansluiting van het toetsenbord:
[afbeelding]

Dan komt de sluiting van het toetsenbord tevoorschijn:
Before:
[afbeelding]
After:
[afbeelding]

En dan heb je QWERTY i.p.v. QWERTZ:
[afbeelding]
Thx. Ik heb me U30JC net een paar dagen binnen, maar ik moet het toetsenbord nog even wisselen. Dit scheelt een hoop zoeken/tobben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

[b][message=34726612,noline]

Heb netjes het toetsenbord vervangen. Heb toch wel gemerkt dat er wel kwaliteit verschil zit tussen het toetsenbord wat ik eruit gehaald heb en degene met QWERTY. Die past net niet niet lekker erin. De haakjes aan de onderkant missen een kleine verhoging waardoor daar een rand net een half mm uitsteekt.
Wat ik hier uit op maak is dat het toetsenbord namaak is, klopt dat?

Ondervinden anderen die ook het toetsenbord hebben vervangen deze problemen?

(@JFwiet: Waar heb jij het precies besteld als ik vragen mag?)

[ Voor 6% gewijzigd door Ccc op 21-09-2010 23:49 ]

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:43
Wat me opvalt is dat er hier nergens gepsroken wordt over de nieuwe mini's van Dell, de M101z en de M301z. Ben er zelf nog niet over uit of het nu netbooks of notebooks zijn, maar de paar reviews die er zijn stellen dat de prestaties vergelijkbaar zijn met de SU4100/SU7300 en er zit een igp in waarmee een lichte game kan worden gespeeld.

Links:

Dell M101z
Engadget
Laptopmag
Lilputing

Dell M301z
Notebookcheck

Ben zelf op zoek naar een 11 of 12 incher, maar geen netbook met een atom. Minimale resolutie moet ook 1366x768 zijn en hoe hoger hoe beter (waarom zijn er zo weinig kleine laptops met hoge resolutie schermen :'() Omdat mijn oude vertrouwde D600 het niet meer zo lang volhoudt op de batterij en ik regelmatiger langer reis en lang in colleges zit moet ik dus een nieuw laptopje. Budget is ongeveer 600,- . Iets hoger mag, maar lager is beter ;)

Heb zelf nu de M101z op het oog met een 9-cell batterij die op dit moment geleverd kan worden als optie. De enige alternatieven die ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn de Acer 1830T en de MSI U250. De MSI is nergens leverbaar en kan geen reviews vinden van het ding.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Ik vind ze beiden te duur, de MSI Wind U250 is ruim goedkoper en bied meer prestaties. (K125 vs K325). De behuizing van MSI schijnt wel iets minder te zijn dan die van Dell, maar dat ligt meer aan de goede kwaliteit van die Dell.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Belangrijk verschilletje is wel dat die Dell echt leverbaar is.
En dat de Dell echt troep is. Ik had hem als mogelijke Thin-and-light in de komende NBBG Basisnotebook als alternatief tot gister. Tot ik dus de review van Notebookcheck las. Blijkbaar is dat echt een slap budget plastic geval wat niet echt veel kan hebben...

http://tweakers.net/price...nex-8372tz-p612g25mn.html is veel beter :)

Over het Asus U30Jc toetsenbord: Volgens mij zijn het gewoon originele toetsenborden direct uit de fabriek in China. Maar inderdaad, iedereen mist die rubbertjes aan de onderkant blijkt. Ik ze gewoon los gehaald van het originele toetsenbord en op mijn QWERTY geplakt.

[ Voor 42% gewijzigd door GENETX op 22-09-2010 09:10 ]

Verwijderd

triest, de dell M103z haalt een bijna indentieke batterijduur aan mn studio 15 |:( en dan heb ik niet eens de extended batterij.

dell, het is tijd voor een nieuwe XPS ultraportable.
Als ik het scherm van mijn Acer 1830T iets buig wordt het groen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NDnvGvvSmL4&feature=player_embedded]
Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken?

Met zo'n accu eronder geef je het begrip 'Thin & light' wel een hele nieuwe wending :P

We hebben nu een nieuw topic speciaal voor alle U30JC toestenbord perikelen:
[Ervaringen] Asus U30JC Toetsenbord vervangen

[ Voor 113% gewijzigd door Philflow op 22-09-2010 09:45 ]

Philflow schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:33:

[video]
Ja, daar gaat duidelijk iets mis.Kabelbreukje ofzo? Daar zou ik, zodra je je laptop kwijt kan, Acer toch even naar laten kijken.
Met zo'n accu eronder geef je het begrip 'Thin & light' wel een hele nieuwe wending :P
Of misschien toch maar voor de Ideapad gaan van Lenovo... Nog maar eens even goed kijken.

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:33:

[video]

[...]

We hebben nu een nieuw topic speciaal voor alle U30JC toestenbord perikelen:
[Ervaringen] Asus U30JC Toetsenbord vervangen
Ik heb hier ook een soort van ervaring mee gehad met mijn vorige laptop. Daar kreeg ik groene lijntjes.

Ik denk dat het iets los, want wanneer ik op de aansluitingen drukte verdween het. En toen hij van de tafel af was gestort (en daarbij bijna omkwam) toen deed hij het perfect. Dus ik verwacht dat er een aansluiting niet helemaal goed meer is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het exact hetzelfde is, maar de kleur komt wel overeen!
Dat is niet helemaal hetzelfde. Wel beide een probleem in de verbinding. Het zij een kabelbreuk, een connector die niet helemaal goed meer zit of een slechte soldering oid.

Het punt waar is echter anders. Bij jou heeft waarschijnlijk een deel losgezeten bij het scherm zelf waardoor 1 lijntje niet meer goed functioneerde. Dan krijg je een lijntjespatroon voor elke beeldlijn die data nodig heeft van die defecte lijn.

Bij Philflow is het hele scherm groen. Dat betekend dat het een probleem is in 1 van de 3 kleuren voor het hele scherm. Zijn proleem zit dus in de videoverbinding voordat het wordt omgezet naar een beeld voor het scherm. Daar is dus de groene dat waarschijnlijk in 1 keer "hoog" waardoor alle lijnen opeens groen er bij krijgen, terwijl sommige pixels dat niet zouden moeten hebben.

Ik heb het ooit met een laptoptoetsenbord gehad die ik niet helemaal goed in de connector had gestoken. Ook daar was 1 van de lijnen zwevend (en waarschijnlijk op een "hoog" signaal). Iedere letter heeft als het ware zijn Binaire code, stel een 00010101 voor A. Stel dat de 2e bit los zit en constant hoog is. Als ik dan op A druk dan wordt de code 01010101 verstuurd. De 2e bit is namelijk constant hoog, dus ook wanneer hij laag zou moeten zijn. En in dat geval kan het dus zijn dat je bv een 7 te zien krijgt op het scherm, omdat die dan de code 01010101 zou hebben. Een B bv 00010101 zou dan waarschijnlijk een 8 worden. Een C een 9 etc etc :P

Ik heb niet gebruik gemaakt van de echte ASCII waarden voor symbolen ;)
Hmm... thanks for the feedback in ieder geval. Ik heb helaas geen vervangende computer achter de hand. Ik denk dat ik het risico maar ga nemen voorlopig. Tenzij jullie zeggen dat dat echt onverstandig is...
Ik heb nog even goed naar het filmpje gekeken in het groot (met pixels van een vierkante meter :P ). Gelukkig herkende ik notebookreview er in. Blijkbaar is niet het groen dat raar doet, maar het blauw. De complete blauwe datalijn heeft zo te zien een breukje. Deze is dan niet meer verbonden en het blauw valt weg. Het groene component in het blauwe deel op notebookreview valt ook weg.

Aangezien het samenhangt met het bewegen van het scharnier en het de complete kleur blauw laat wegvallen stel ik eigenlijk min of meer vast dat het een breukje is in de kabel van de kleur blauw in het videosignaal.

Daar kan weinig mee gebeuren zou ik zeggen. Het lijkt me geen soldering, dus op zich is de kabel wel geisoleerd van alle andere kabels zoals 12V of andere sporen op een printje of whatever. Dus nee, het is niet schadelijk en je kan er nog wel even verder mee. Noteer iig wel in de agenda wanneer je garantie afloopt :+

Verwijderd

Uiteindelijk gisteren deze besteld: http://www.cyberport.de/n...ex-core-i5-preishit-.html

Nu lees ik hier net over dat QWERTY/QWERTZ toetsenbord bij die Assus, gaat mijne met een QWERTY of een QWERTZ komen?

Groeten,
Mit QWERTZ natürlich. Je besteld bij een Duitse webshop en je krijgt dus ook een Duits model met een Duitse toetsenbordindeling. Dus krijg je inderdaad te maken met een QWERTZ-toetsenbord.

Verwijderd

Ah das ist gans nicht good! Ik dacht dat die QWERTY gebruikten.
Weer er iemand waar QWERTY toetsenborden voor de 3820T te koop zijn? Of zijn die nog niet beschikbaar?
Mijn eerste benadering tot eBay en Google hebben mij niet bijgebracht.

Edit:
Ik heb het al gevonden. Blijkbaar past het toetsenbord van de 3810 er naadloos in _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 14:06 ]

Kijk even in het TimeLine topic. Als ik de verhalen moet geloven dan moet het toetsenbord van de Timeline 3810 passen.

• Ccc

Ccc

Ik ben van plan om ook een Asus U30Jc te kopen.

Nu heb ik nog een vraagje. Degene die hem bij cyberport hebben besteld. Heeft de harde schijf een snelheid van 5400rpm of 7200rpm?
Want bij cyberport staat geen snelheid vermeld en bij computeruniverse.net leveren ze hem met de 5400.

• SamPatterson
EJ89, Ik had er al eerder naar gerefereerd, maar hier komt ie nog een keer.
Hier staat beschreven hoe je het toetsenbord moet vervangen. (Dat backlight is optioneel, maar een leuke feature mijns inziens).

Deze heb ik zelf gekocht. Binnen 9 dagen in huis. Heb 'm er nog niet in gezet, maar als ik ze naast elkaar houden zijn ze identiek, afgezien van de Fn functies op de F2 en de F3.
GENETX schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:46:
Daar kan weinig mee gebeuren zou ik zeggen. Het lijkt me geen soldering, dus op zich is de kabel wel geisoleerd van alle andere kabels zoals 12V of andere sporen op een printje of whatever. Dus nee, het is niet schadelijk en je kan er nog wel even verder mee. Noteer iig wel in de agenda wanneer je garantie afloopt :+
Ik ga het denk ik maar ff aankijken. Thanks.
Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.

Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.