[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook Augustus 2010 12"-14"

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste
Acties:
  • 108.863 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 16:11
Vandaag is het US-keyboardje voor mijn U30Jc aangekomen (afgelopen zondag besteld).

Heb het er net ingezet.

Resultaat: het werkt!

Nadeel: links, rechts en bovenkant liggen er strak in maar aan de onderkant lijkt het net of het iets te groot is.
Zal wel niet zo zijn maar daar staat het ietsje omhoog over de hele breedte.

Misschien wip ik het ding er nog wel een keer uit om te proberen dit beter te krijgen, als ik me er erg aan stoor.
Nu kan ik pas echt het toetsenbord uitproberen want vlot typen op het Duitse keyboard ging niet echt.

Het typt dus goed!

Het was me trouwens niet meteen duidelijk wat ik nu aan moest met de connector van de flatcable.
Er zat een klein wit clipje waarbij me niet duidelijk was hoe het er uit moest.

Het bleek te moeten schuiven in de richtig van de flatcable. Het terugschuiven was ook best een beetje frutten, maar het is dus gelukt. Let voordat je het clipje eruit schuift even goed op hoe het er in zit, want dan is het uiteraard ook gemakkelijker om het juist terug te plaatsen :-)

Op dit moment geeft BatteryBar aan dat er nog 67.000mWh in accu zit en dat er ontladen wordt met ongeveer 11.000mWh. Dat zou dus nog een gebruiksduur van ca. 6 uur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53

KoffieNT

banaan

D-e-n schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:38:
[...]

Hou mij/ons op de hoogte! Het is wellicht ook belangrijk te weten welk toetsenbord er nu eigenlijk inzit, of het inderdaad dezelfde is als de u30/35. Maar het is een nieuw model dus wellicht zijn er daarom (nog) geen geschikte keyboards voor zijn op ebay.

ps.
Welk emailadres (voor Asus) heb je eigenlijk gebruikt?
En ik vroeg me eigenlijk af of er nog andere landen zijn waar je goed laptops kunt bestellen. Landen met hetzelfde keyboard als wij.
Yes doe ik. Ik had ook even pm-contact met GENETX over het toetsenbordje.

Ik ga even uitzoeken of het toetsenbordje op de laptop past. Mocht het kunnen ga toch overwegen of ik hem bij Zercom koop (mocht dat nog kunnen) of uit Deutschland importeren.

Het emailadres van de shop van Asus is hier te vinden. shop_nl@asus.com

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
Hier zijn twee tooltjes te downloaden die aangeven of de nVidia GPU door Optimus ingeschakeld wordt:

http://forums.laptopvideo...s-finally-in-users-hands/

Met Flash 10 zie je dus dat bij filmpjes kijken op Youtube de GPU ook inderdaad mee gaat doen.
Zelfde voor spelen van video met VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
KoffieNT schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:56:
[...]
Ik ga even uitzoeken of het toetsenbordje op de laptop past.
Dat is geen chiclet bordje toch?
Mocht het kunnen ga toch overwegen of ik hem bij Zercom koop (mocht dat nog kunnen) of uit Deutschland importeren.
Ik ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlbAlb2 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:51:
Nadeel: links, rechts en bovenkant liggen er strak in maar aan de onderkant lijkt het net of het iets te groot is.
Zal wel niet zo zijn maar daar staat het ietsje omhoog over de hele breedte.
Is wel zo :+

Ze zijn namelijk vergeten op de 4 "uitsteektsels" aan de onderzijde rubbertjes te plakken. Ik heb daarom die van mijn originele toetsenbord met een mesje er uit gepulkt/gesneden en voorzichtig op het nieuwe toetsenbord gezet. Daarna er in gedaan en dan heb je dat probleem niet meer.
D-e-n schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:25:
[...]

Idd, Asus had eerst dat toetsenbord en is daarna overgegaan op chiclet. Het lijkt er echter op, op alle foto's die ik heb gezien, dat het chiclet toetsenbord eigenlijk identiek is qua form en aansluiting, maar de bovenkant is dus net wat anders met chiclet toetsen.

Maar het is dus geen 100% zekerheidje dat het ook echt past, al is de kans heel groot.

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 07-09-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
GENETX schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:28:
[...]
Ze zijn namelijk vergeten op de 4 "uitsteektsels" aan de onderzijde rubbertjes te plakken. Ik heb daarom die van mijn originele toetsenbord met een mesje er uit gepulkt/gesneden en voorzichtig op het nieuwe toetsenbord gezet. Daarna er in gedaan en dan heb je dat probleem niet meer.
Okee, bedankt voor de tip!!!

Ik zal vanavond eens kijken naar het Duitse toetsenbordje of er inderdaad nog rubbertjes op zitten.

Heb jij trouwens wat gewijzigd aan de standaard instellingen van Power4Gear om de batterij-duur nog verder te verlengen? Gister had ik steeds zo rond de 11W verbruik volgens BatteryBar (geen draadloze verbinding maar via bekabeld netwerk, scherm op 2-3 tikjes boven minimum).

EDIT
====
Ik zie net jouw bericht hier:
http://forum.notebookrevi...iscussion-thread-176.html
Inderdaad ook 11W bij jou dus.

[ Voor 8% gewijzigd door AlbAlb2 op 08-09-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlbAlb2 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:30:
EDIT
====
Ik zie net jouw bericht hier:
http://forum.notebookrevi...iscussion-thread-176.html
Inderdaad ook 11W bij jou dus.
daar wil ik graag nog wat aan toevoegen, die plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BkuiTWpx9GeodvWAKHMUDUhg/full.png
wat is dit? dit is het idle verbruik van mn studio 15 (p8600, snelheid zie X as, laagste helderheid (wat niet zo heel laag is) wifi uit, bluetooth uit, hdd gewoon aan).
goed, zo rooskleurig is het allemaal niet, maar met wifi aan haal ik toch wel 3.5 uur als ik met VM's aan het klooien ben (4.5u @ licht surfen), de capaciteit van de batterij is nog 46Wh volgens rmclock.

lijkt er niet op dat de boel veel zuiniger is geworden sinds de laatste generatie, de toegenomen accuduur lijkt vooral het resultaat van een oversized accu.

en trouwens, in performance monitor zit een filtertje om de batterij discharge te monitoren, heel handig als je het energieverbruik wilt vaststellen zonder fatsoenlijke meter (bij zit onder battery -> discharge level)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

D-e-n schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:25:
[...]

[...]

Ik ook. :)
Ik heb gisteravond even een mail gestuurd naar een van die K40-keyboards op Ebay en ik kreeg daar reply op dat zijn keyboards niet te verwisselen zijn met de K42JV. Dus die optie houdt dan ook alweer op ;w.

Ook een reply op mijn vraag of Salland het toetsenbord kon omwisselen is helaas Nee.

Laatste poging :P: Is het een optie om losse toetsjes te kopen en deze gewoon om te wisselen? Als dat niet kan houdt het wat mij betreft helemaal op met deze laptop en wacht ik af totdat er wat anders in de buurt van de K42 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KoffieNT schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:06:
Laatste poging :P: Is het een optie om losse toetsjes te kopen en deze gewoon om te wisselen? Als dat niet kan houdt het wat mij betreft helemaal op met deze laptop en wacht ik af totdat er wat anders in de buurt van de K42 komt.
Zolang de aansluitpunten gelijk zijn... Echter, de US enter is een lange balk, de duitse is weer compleet anders... Dus dat gaat niet passen.

Maar als ik kijk naar het toetsenbord, dan is die exact gelijk aan mijn U30Jc international keyboard. Afmetingen lijken ook hetzelfde. Maargoed, we kunnen de aansluiting niet zien. Wellicht dat je even iemand kan vinden op notebookreview (of een GoTter met K42 laptop) die zijn keyboard wil losmaken en een foto van de achterkant wil maken en de afmetingen even wil doorgeven.Ik verdenk namelijk dat slechts 2 toetsenborden heeft: 1 zonder numpad voor 13,3"-14" en een met numpad voor de 15,6"-17,3" modellen. Echt alle laptops hebben namelijk hetzelfde toetsenbord. Hieronder heb ik ook de N82.

K42:
Afbeeldingslocatie: http://www.laptop-enews.com/images/ASUS%20K42J%20Review_14.jpg
N82:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/5abf86d908.jpg

En die is dan weer identiek aan mijn U30 keyboard, welke ook weer identiek is aan de UL30... Maargoed, dat kan ik alleen bevestigen aan de bovenkant. De flatcable kan nog altijd roet in het eten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Tnx voor de info :D
Ik heb gisteravond even een mail gestuurd naar een van die K40-keyboards op Ebay en ik kreeg daar reply op dat zijn keyboards niet te verwisselen zijn met de K42JV. Dus die optie houdt dan ook alweer op ;w.
Maar we willen toch juist een U30/35 toetsenbord omwisselen? Dat is namelijk het enige chiclet toetsenbord op ebay. Genetx dacht dat dat wel zou kunnen (mogelijk).
Laatste poging :P: Is het een optie om losse toetsjes te kopen en deze gewoon om te wisselen?
Of je wisselt alleen de Z en de Y om. Vraag is of die leestekens die ergens anders staan vervelend zijn.
GENETX schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:35:
[...]
Hieronder heb ik ook de N82.
Op een buitenlandse review-site werden de N82 en de K42 ook in één adem genoemd.

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 08-09-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:36:
Maar we willen toch juist een U30/35 toetsenbord omwisselen? Dat is namelijk het enige chiclet toetsenbord op ebay. Genetx dacht dat dat wel zou kunnen (mogelijk).
Ik was er 99% zeker van tot....

http://cgi.ebay.com/New-A...ain_0&hash=item2a09d9188e

Van de bovenkant wederom hetzelfde toetsenbord als mijn U30Jc, maar de ondekant is compleet anders. Die flatcable zou ik niet in mijn U30Jc kunnen krijgen.... |:(

Het is een kwestie van het verkrijgen van een foto van de achterkant van een K42 toetsenbord.. Alleen dan kunnen we bevestigen of een U30 of U80 toetsenbord zou passen. Als jullie me kunnen voorzien van zo'n foto en eventueel ook afmetingen, dan kan ik meehelpen. Op ebay kon ik iig in de eerste 10 pagina's voor een Asus keyboard niks vinden....

Dus, vraag eens rond in het notebookreview forum thread of iemand met een K42 even een foto wil maken.

Edit:
http://cgi.ebay.com/Origi...ain_0&hash=item27b4581682
Dat is dus een K40 toetsenbord. Werderom hetzelfde model. Zou ideaal in mijn U30Jc passen, op de flatcable na dus. Die is weer anders als de U30 of U80 flatcable....

Waarom is het zo moeilijk een universeel toetsenbord te maken en productiekosten te besparen :+

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 08-09-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Ben opzoek naar een nieuwe laptop en de laptops in dit segment bevallen me wel.
Heb net de asus 1201 gezien en die zag er goed uit, de 1215 is nog beter.

Nu ben ik opzoek naar een kleine laptop die Full HD dus 1080p kan afspelen, is dit goed mogelijk ? Wil de laptop aansluiten op me receiver zodat ik mooi dolby geluid/beeld heb op me lcd scherm en mijn dolby set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:21
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe laptop en zelf vond ik de volgende wel interessant. Strak design, snelle proc (overtreft de i3 UM toch?), en houd het ook nog bijna 5 uur uit op de batterij. Of zie ik iets over het hoofd? Het is namelijk al een behoorlijk "oude" laptop...

pricewatch: Acer Aspire 3935-864G25MN

[ Voor 6% gewijzigd door Tromp.et op 08-09-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje dezelfde vraag als hierboven:
Ik zoek een laptop voor ongeveer 550 euro. het liefst een 12 of 13 inch. Gebruik hem veel voor office e.d. en soms een film.
ik dacht zelf aan het volgende:
12 inch: Asus 1215N
13inch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE89MH)

Of zijn er betere op de markt voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tromp.et schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:38:
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe laptop en zelf vond ik de volgende wel interessant. Strak design, snelle proc (overtreft de i3 UM toch?), en houd het ook nog bijna 5 uur uit op de batterij. Of zie ik iets over het hoofd? Het is namelijk al een behoorlijk "oude" laptop...

pricewatch: Acer Aspire 3935-864G25MN
Geen HDMI helaas. Als je dat niet erg vindt is het een mooie koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

Ben aan het twijfelen tussen de aankoop van een U250 msi of een asus 1215n. Ze liggen in dezelfde prijsklasse.
ik heb al wat info opgezocht en het blijkt dat de 1215n beter zal zijn voor games enzo (HD4225 vs ION2)
En wat betreft de U250, daarover is nog geen review geschreven maar als je kijkt naar de specs dan zie je dat de cpu op 1,3 mhz is geclockt wat lager is dan zijn voorganger, de U230(1,60 mhz). betekend dit dat de U250 zwakkere prestaties zal afleveren? is het dan beter de U230 tegenover de 1215n te zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11-2020
Ik ben opzoek naar een nieuwe computer, hij is bedoeld om op gewoon voor school (dus word, exel en powerpoint) en om beetje casual gaming (de spellen die ik speel zijn niet veel eisend) en ik kwam dus (wat mij lijkt) een mooie aanbieding tegen bij dell: http://configure2.euro.de...054507&rbc=N0054507&s=dhs

Is dit een beetje degelijke laptop en ook als je kijkt naar prijs kwaliteit verhouding? Misschien iemand die ervaring met deze laptop mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeff92 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:24:
Ik ben opzoek naar een nieuwe computer, hij is bedoeld om op gewoon voor school (dus word, exel en powerpoint) en om beetje casual gaming (de spellen die ik speel zijn niet veel eisend) en ik kwam dus (wat mij lijkt) een mooie aanbieding tegen bij dell: http://configure2.euro.de...054507&rbc=N0054507&s=dhs

Is dit een beetje degelijke laptop en ook als je kijkt naar prijs kwaliteit verhouding? Misschien iemand die ervaring met deze laptop mee heeft?
Prijs/prestatie is het wel erg goed. Ik heb hem momenteel op het oog als het budget-alternatief voor de volgende NBBG Basisnotebook. De degelijkheid van de Inspiron is echter niet de beste. het blijft een budgetlaptop...

Qua specificaties zal hij volstaan, maar qua degelijkheid moet je niet veel verwachten, al heb je dat eigenlijk met alle laptops in dit budget.
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:18:
beste tweakers,

Ben aan het twijfelen tussen de aankoop van een U250 msi of een asus 1215n. Ze liggen in dezelfde prijsklasse.
ik heb al wat info opgezocht en het blijkt dat de 1215n beter zal zijn voor games enzo (HD4425 vs ION2)
En wat betreft de U250, daarover is nog geen review geschreven maar als je kijkt naar de specs dan zie je dat de cpu op 1,3 mhz is geclockt wat lager is dan zijn voorganger, de U230(1,60 mhz). betekend dit dat de U250 zwakkere prestaties zal afleveren? is het dan beter de U230 tegenover de 1215n te zetten??
Iets trager. De architectuur is wel lichtelijk beter, maar dat zal die 300MHz niet goedmaken, bij lange na niet.

Echter is de 1215n slechts een Atom op 1,86GHz zonder out-of-order instructie. Doorgaans kun je daarvan de snelheid door 2 delen. Die laptop zal dus hooguit tot een equivalent van 1GHz komen. De CPU van de MSI zal dus alsnog een stuk sneller zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:44:
Ik heb een beetje dezelfde vraag als hierboven:
Ik zoek een laptop voor ongeveer 550 euro. het liefst een 12 of 13 inch. Gebruik hem veel voor office e.d. en soms een film.
ik dacht zelf aan het volgende:
12 inch: Asus 1215N
13inch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE89MH)

Of zijn er betere op de markt voor deze prijs?
De processor van de Thinkpad is bijna 2x zo snel.

Voor blotelus en barca1:
Jullie vergelijken een high-end Atom Asus netbook met een thin-and-light. Die laatste klasse is echt een stuk sneller en gemaakt om normaal op te werken. Een netbookje, hoe grappig het ook is, blijft nog altijd een experiment van Intel om de x86 architectuur op de lange termijn in je telefoon te krijgen. Oorspronkelijk had men ook niet het plan om de Atom zoveel te verkopen.

Ik schaar me bij de mening van Intel en AMD zelf: Als je gewoon een vlotte compacte notebook wil hebben dan moet je voor een thin-and-light gaan. Een netbook is nooit bedoeld om meer op te doen dan wat surfen.

[ Voor 61% gewijzigd door GENETX op 08-09-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de snelle reply

maar ik versta er uit: beter de U230 kopen dan de U250?
en wat betreft de HD4225 vs HD3200? is die van msi U230 (HD3200)ook beter dan die van zijn opvolger??
zou raar zijn....

en wat betreft de asus 1215n en msi U250, ze behoren toch beide tot netbooks vermits de U230 in reviews vaak vergeleken wordt met de 1215n en op verschillende punten even sterk blijken te zijn...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit de pure specs zou een HD 3200 sneller moeten zijn (vreemd genoeg), maar ik denk dat de bandbreedte beperkend is. Beide scoren gelijk op notebookcheck.

Wel zou de U250 mogelijk wat zuiniger kunnen zijn, maar dat kun je het beste zelf uit de reviews zoeken mocht accuduur nog een belangrijk punt zijn.

Vreemd is het overigens niet. De naam is enkel ongelukkig gekozen en doet vermoeden dat het een sneller model is. Uiteindelijk is de U250 op het nieuwe platform gebaseerd (waar AMD tot 1,7GHz op 15W kan komen, de U230 doet 1,6GHz op 18W). Ook de chipset, met de videokaart, is zuiniger geworden. In de U230 zit nog de normale chipset voor elke notebook, dus ook de 17"-ers. De U250 heeft een wat zuinigere variant.

Deze markt draait niet om pure performance, maar eerder om een acceptabele performance tegen een zo laag mogelijk verbruik. AMD komt begin 2011 met de eerste Fusion processor waarbij men 2 Bobcat-cores gebruikt ipv Phenom-cores. Bobcat is daarbij de Atom concurrent, maar 1 die veel krachtiger is als de Atom. Toch is het verbruik ook een stuk lager, waardoor AMD die processor kiest voor deze markt.

[ Voor 57% gewijzigd door GENETX op 08-09-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dan zit ik in de verkeerde richting te zoeken want ik wil een zon klein mogelijke laptop die toch de kracht heeft van een 15 inch laptop... accuduur is niet echt van belang voor mij meer grootte en kracht (volwaardige notebook)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij post alweer mooi door. Ik heb even gezocht, maar kon niet veel vinden. De U230 haalt idle 4,5 uur. De u250 zou 5,5 uur halen, stond ergens. Maar ik verwacht dat het marketing praat is van MSI, dus het is maar de vraag hoe betrouwbaar dat cijfer is.
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:40:
ok dan zit ik in de verkeerde richting te zoeken want ik wil een zon klein mogelijke laptop die toch de kracht heeft van een 15 inch laptop... accuduur is niet echt van belang voor mij meer grootte en kracht (volwaardige notebook)
Hangt er echt van af. Zeker wat je er voor over hebt. Als je wat word doet, dan is dit prima. Als je echter dik gaat simuleren, extreem multitasked, graag panorama's maakt uit 6 foto's in photoshop, tsja dan moet je wat anders hebben.

Als je niet veel te besteden hebt en dit echt de max is, dan is de MSI prima. Anders moet je veel dieper in de buidel tasten. Ik heb dus zo'n 13,3" notebook waar een budget 15" laptop niet tegenop kan, maar dat kost je dan ook 900 euro.

[ Voor 62% gewijzigd door GENETX op 08-09-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Hmm ben er nog steeds niet uit misschien dat iemand mij kan helpen de knoop door te hakken.

Mijn budget is rond de 900 euro.

Dit zijn de eisen:

14" is max
i5 CPU
4GB RAM
Accu moet minimaal 4 uur meegaan
Hoe lichter hoe beter (ik moet er de hele dag mee rondlopen)
DVD speler is een plus
Videokaart is niet interessant voor mij.

Nou heb ik de U30Jc op het oog maar die is eigenlijk alleen in Duitsland te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja...
pricewatch: Dell Vostro 3300 (V3300-M111NL)
Die schijnt een bagger accuduur te hebben.

Verder heb je nog een Aspire TimelineX, maar die zijn enkel met Core i3 te krijgen...

De U30Jc blijft imho toch koning voor het geld.

* GENETX hakt de knoop niet door

* GENETX pakt het touw en trekt TweakJerommeke zo een van zhe German's strandkuilen in >:)

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 08-09-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5:30 met de 8 cel accu volgens laptopmag.

...volgens mij de eerste vostro met degelijke accuduur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:29:
[...]

5:30 met de 8 cel accu volgens laptopmag.

...volgens mij de eerste vostro met degelijke accuduur :P
Alleen zo jammer dat dat model met de 4 cells accu komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

genetix( of iemand anders), een laatste vraag voor ik de knoop doorhak

wat met de vergelijking van U250 msi met de hp notebook pavilion dm3-L335. deze laatste is wel 13inch maar is ze ook krachtiger dan die U250? die van hp heeft een HD4330 maar de processor is de L335 neo X2 dual core van AMD (zoals die van de U230)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
GENETX schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:25:
Verder heb je nog een Aspire TimelineX, maar die zijn enkel met Core i3 te krijgen...
Zal je dat in de praktijk gaan merken? Ik denk het niet eigenlijk.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:01

rg-mohwa

Phoe Hé

heeft er iemand een idee wat de opvolger van de Acer 1830T moet worden of anders waar de 1830 nog leverbaar is voor een schappelijk prijsje ?

iets met lezen en pricewatch kijken :+

[ Voor 26% gewijzigd door rg-mohwa op 08-09-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:21
Ik zie nergens meer die Asus thin/light versie's in pricewatch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:02:
genetix( of iemand anders), een laatste vraag voor ik de knoop doorhak

wat met de vergelijking van U250 msi met de hp notebook pavilion dm3-L335. deze laatste is wel 13inch maar is ze ook krachtiger dan die U250? die van hp heeft een HD4330 maar de processor is de L335 neo X2 dual core van AMD (zoals die van de U230)
Ja, de dm3 is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Amdwarrior schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:58:
Ik zie nergens meer die Asus thin/light versie's in pricewatch ?
Welk type? Een aantal types zijn alleen buiten Nederland verkrijgbaar en bijvoorbeeld de U35jc staat er volgens mij gewoon nog op.

ps.
Nog even voortbordurend op de "toetsenborddiscussie" rondom de K42jv. Is het geen idee om die uit een ander land dan Duitsland te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:21
D-e-n schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:12:
[...]

Welk type? Een aantal types zijn alleen buiten Nederland verkrijgbaar en bijvoorbeeld de U35jc staat er volgens mij gewoon nog op.

ps.
Nog even voortbordurend op de "toetsenborddiscussie" rondom de K42jv. Is het geen idee om die uit een ander land dan Duitsland te halen?
zie er 2 van dik 900 staan :/ Dacht dat Asus zo breed gala aan thin and light had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, had idd... Ik snap niet waarom ze de Asus UL30A er uit hebben gegooid. Dat was één van de beste thin-and-lights die beschikbaar waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Genetex, zie dat jij er veel verstand van hebt.

Wat zou je in mijn ogen doen, zoek een laptop die goed Full HD kan afspelen.

Wil de laptop de receiver aansluiten zodat ik het via de receiver op me Full HD TV kan zien.

Eisen: Beetje surfen, office en Full HD kunnen afspelen
Budget: 500 tot 700 e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Ik ga aan het eind van deze maand(als de stufi binnen is ;) ) ook een nieuwe laptop aanschaffen. Ik zat ongeveer aan het volgende te denken.

Voor om en nabij 900 euro
13-14'
Degelijke CPU iSeries of vergelijkbaar.
4GB RAM
Minimaal 4 uur batterij, liever meer
Niet te zwaar, maar wel degelijk gebouwd
Een degelijke dedicated videokaart
En een dvdspeler of losse ruimte om een SSD te plaatsen.

Ik heb al zowel de Asus U30Jc gezien als de Acer 3820TG, maar ze zijn allebei lastig te verkrijgen in nederland. Hebben jullie nog alternatieven of zal ik toch uit deze twee moeten kiezen? Of is mijn budget gewoon te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor alle reacties jongens!

Ik kies dan denk ik toch voor een 13 inch thin and light ipv een netbook als dat zo'n verschil maakt. Het ding moet namelijk wel gewoon goed en snel werken. Alhoewel men op deze site en sommige andere sites netbooks als de asus 1215N en msi wind u230 eigenlijk als laptops ziet (qua specs). Maar goed, kiezend dus voor de 13 inch variant, dan is er voor een budget van +/- 550 euro toch nauwelijks een betere te krijgen als de LENOVO Thinkpad edge 13 inch (NUEMH89)?!?!
Ik kan namelijk over het algemeen weinig goede 13 inch van die prijs vinden, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Versteegrob schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:20:

Wil de laptop de receiver aansluiten zodat ik het via de receiver op me Full HD TV kan zien.

Heb even voor je door de Pricewatch gezocht, ik kwam op de volgende modellen uit: Link

De Acer 4820T vond ik daar wel interessant uit, maar dat kwam alleen omdat het de enige Core i3-laptop was. Ik weet niet precies hoe ze presteren (qua HD-films e.d.) tov een SU-cpu. Ook weet ik niet precies hoe Intel HD-graphics nou presteren tov een Ati of Nvidia.

De andere laptops zijn allemaal SU-cpu's (langere accuduur, maar minder prestaties), al zaten er daar voor 550 ook een paar leuke tussen.

Op Google en Youtube zijn die **20T-laptops van Acer best populair, dus daar zou je effe kunnen kijken wat ze allemaal aan kunnen.
Icyzer schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:25:
Ik ga aan het eind van deze maand(als de stufi binnen is ;) ) ook een nieuwe laptop aanschaffen. Ik zat ongeveer aan het volgende te denken.

Voor om en nabij 900 euro
13-14'
Degelijke CPU iSeries of vergelijkbaar.
4GB RAM
Minimaal 4 uur batterij, liever meer
Niet te zwaar, maar wel degelijk gebouwd
Een degelijke dedicated videokaart
En een dvdspeler of losse ruimte om een SSD te plaatsen.

Ik heb al zowel de Asus U30Jc gezien als de Acer 3820TG, maar ze zijn allebei lastig te verkrijgen in nederland. Hebben jullie nog alternatieven of zal ik toch uit deze twee moeten kiezen? Of is mijn budget gewoon te weinig?
Ook even door de pricewatch gefietst; Link
Die U35 is best leuk, of je 90 euro bij wil leggen voor de UL30 is een beetje de vraag, het scheelt alleen in de cpu (en iets meer hdd-ruimte).

[ Voor 45% gewijzigd door KoffieNT op 08-09-2010 23:37 ]

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

GENETX schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:25:
* GENETX hakt de knoop niet door

* GENETX pakt het touw en trekt TweakJerommeke zo een van zhe German's strandkuilen in >:)
Ok, na lang zoeken heb ik een shop gevonden op 30min afstand in Duitsland die deze heeft. Bestelling geplaats. >:) Meteen ff een qwerty toetsenbord erbij kopen.

Binnenkort afscheid nemen van mijn betrouwbare UL30A... :'(

• Wackmack
Bedankt koffie! Batterij is niet heel belangrijk, liever betere prestaties. Ga nu alles lezen
Versteegrob schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:20:

Het gaat er vooral om HOE je hem op je receiver wil aansluiten. Je kan natuurlijk analoog, maar ook digitaal. Het grote probleem is echter dat de meeste laptops geen digitale optical S/PDIF meer hebben sinds de komst van HDMI. Daardoor houdt het al snel op met stereo audo aangezien er ook geen laptops meer zijn met 3 output jacks die als 5.1 kunnen worden geconfigureerd.

Het is dus even de vraag wat je eisen zijn aan de audio. Als je wel digitaal wilde hebben, dan wordt het nog een lastige zoektocht. Een enkeling, zoals mijn U30Jc, heeft het nog...
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:26:
Ok bedankt voor alle reacties jongens!

Ik kies dan denk ik toch voor een 13 inch thin and light ipv een netbook als dat zo'n verschil maakt. Het ding moet namelijk wel gewoon goed en snel werken. Alhoewel men op deze site en sommige andere sites netbooks als de asus 1215N en msi wind u230 eigenlijk als laptops ziet (qua specs). Maar goed, kiezend dus voor de 13 inch variant, dan is er voor een budget van +/- 550 euro toch nauwelijks een betere te krijgen als de LENOVO Thinkpad edge 13 inch (NUEMH89)?!?!
Ik kan namelijk over het algemeen weinig goede 13 inch van die prijs vinden, klopt dat?
Dat klopt. Intel is doorgaans wat duurder. De Lenovo zal nie tuitblinken in accuduur ten opzichte van de Intel alternatieven, maar wel op het gebied van prestaties.
Icyzer schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:25:
Nee, het is niet je budget. Het is gewoon de vraag. Er zijn te weinig mensen als ons die een kleine maar krachtige portable willen hebben. Bij Apple werkt het blijkbaar wel, maar bij alle andere merken wil iedereen doorgaans 15,6"... En tsja, weinig vraag is weinig laptops afzetten. Waarschijnlijk zal het in Duitsland nog wat opleveren door het aantal inwoners, maar in Nederland kunnen we dat met 16 miljoen wel vergeten...

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
GENETX schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:34:
[...]

Nee, het is niet je budget. Het is gewoon de vraag. Er zijn te weinig mensen als ons die een kleine maar krachtige portable willen hebben. Bij Apple werkt het blijkbaar wel, maar bij alle andere merken wil iedereen doorgaans 15,6"... En tsja, weinig vraag is weinig laptops afzetten. Waarschijnlijk zal het in Duitsland nog wat opleveren door het aantal inwoners, maar in Nederland kunnen we dat met 16 miljoen wel vergeten...
Maar als je alleen de net niet modellen voert, komt er ook niet veel van terecht.

En ik vind de website van asus nederland ook altijd net ff achter lopen, vorige week stond de ul30a nog op de begin pagina, maar die was al nergens meer te krijgen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Klopt ook, ik snap niet dat Asus de sterke positie in het thin-and-light segment zo dom verspeelt... De website van Asus NL is altijd al een ramp. Ik ga niet voor niets standaard naar de global site.

• D-e-n
GENETX schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:58:
Klopt ook, ik snap niet dat Asus de sterke positie in het thin-and-light segment zo dom verspeelt.
Nou ja, uiteindelijk halen we hier toch allemaal weer een Asus. ;)
En of het nu de K42jv, de U35jv of "jouw" U30 wordt. Ik doe er ook aan mee :D
Dat is de high-end markt van de portables idd. We halen die omdat het uberhaupt de enige betaalbare krachtige 13"-ers zijn die we nog een beetje eenvoudig kunnen krijgen :X

Maar iemand met een budget van 600-700 euro voor een echt goede thin-and-light kan niet bij Asus terecht. En DAT is wel een grote markt. Waar voorheen de UL30A een van de beste notebooks was, pikken Acer, HP en dergelijke nu met eenvoud die positie in.

• mhr-zip
  • Nu online
GENETX schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:14:
Dat is de high-end markt van de portables idd. We halen die omdat het uberhaupt de enige betaalbare krachtige 13"-ers zijn die we nog een beetje eenvoudig kunnen krijgen :X

Maar iemand met een budget van 600-700 euro voor een echt goede thin-and-light kan niet bij Asus terecht. En DAT is wel een grote markt. Waar voorheen de UL30A een van de beste notebooks was, pikken Acer, HP en dergelijke nu met eenvoud die positie in.
Tijd voor een handtekeningen actie.

Bij asus kunnen ze nog blij zijn, dat sony standaard met een piep geleverd wordt. :+

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 09-09-2010 10:32 ]

Erg vreemd idd. Overigens kan ie wel gewoon in UK en Duitsland worden besteld voor zo'n 600.
http://skinflint.co.uk/?in=&fs=asus+UL30

• D-e-n
mhr-zip schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:25:
[...]
Bij asus kunnen ze nog blij zijn, dat sony standaard met een piep geleverd wordt. :+
Inderdaad. Dat was een belangrijke reden waarom de 14 inch E-serie voor mij afviel
Acer 1830t is binnen. Petje af voor Acer want de bouwkwaliteit van de 1810tz was al behoorlijk, van deze is het nog beter. Zeer solide aanvoelende behuizing.

Iets geinigs geprobeerd: SSD uit mijn HP DM3 gepakt, in de Acer gezet zonder reinstalll. En ja hoor, het werkt prima :) (na 2 automatische reboots)

• mhr-zip
  • Nu online
Ik hoop niet dat ze van asus nederland dit lezen nieuws: Europeanen willen grote laptops

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Uhm en waar kon ik stemmen dan? Een laptop is toch iets om mee te nemen, dan wil je toch niet met 2,5kg+ en een formaat van een tafel rond gaan sjouwen.

Ik draag nu elke keer een 1201N (met adapter en een muis) en dat vind ik eigenlijk op het randje. Als er dan nog een boek bij moet komen :P..

Wel blijft het jammer dat: Hoe kleiner, hoe duurder en het gaat allemaal ten koste van prestaties.

• Wackmack
GENETX schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:30:
[...]

Het gaat er vooral om HOE je hem op je receiver wil aansluiten. Je kan natuurlijk analoog, maar ook digitaal. Het grote probleem is echter dat de meeste laptops geen digitale optical S/PDIF meer hebben sinds de komst van HDMI. Daardoor houdt het al snel op met stereo audo aangezien er ook geen laptops meer zijn met 3 output jacks die als 5.1 kunnen worden geconfigureerd.

Het is dus even de vraag wat je eisen zijn aan de audio. Als je wel digitaal wilde hebben, dan wordt het nog een lastige zoektocht. Een enkeling, zoals mijn U30Jc, heeft het nog...
Hoi,

Hdmi verstuurt toch geluid/beeld dus dan zou het toch moeten werken met 5.1 geluid ?
Dus de laptop hdmi naar de receiver naar de tv, werkt dat niet ?

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Heb je een hdmi-receiver? Dan kun je gewoon je laptop-hdmi verbinden met je receiver en ben je in principe klaar. Als je receiver geen hdmi heeft moet je het inderdaad anders doen (daar had ik daarboven ook nog niet aan gedacht), dan wordt het iets van: Laptop-hdmi direct op tv-hdmi, en dan via een andere kabel je laptop-geluid verbinden met je receiver.

Makkelijkste (maar mss niet het goedkoopste) is gewoon lekker een hdmi-receiver :P.

• Wackmack

Bij welk merk kan je wel goed terecht met dit budget ?
Versteegrob schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:03:
[...]

Hoi,

Hdmi verstuurt toch geluid/beeld dus dan zou het toch moeten werken met 5.1 geluid ?
Dus de laptop hdmi naar de receiver naar de tv, werkt dat niet ?
Ooh, dus het idee is:
Laptop >===hdmi===> Receiver >===hdmi===> TV

Ja als je receiver een HDMI in heeft en die doorlust naar een HDMI-out dan kan dat inderdaad.

Pricewatch filter
Al die laptopjes zouden moeten volstaan.

Het is echter de vraag of je een relatief trage netbook met Nvidia Ion wil, of een wat snellere thin-and-light. Hoe belangrijk is de grootte verder. 13,3" werkt fijner als 11,6" doorgaans als je er veel op werkt.

Zoals je al aangaf is pricewatch: Asus Eee PC 1215N op zich interessant.

pricewatch: MSI Wind U250-003NL
Die is wat sneller en net zo groot als de Asus, ook interessant imho

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE89MH)
Iets sneller als de MSI nog en ietsje groter.

pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-352G16N
Of die Acer. Die heeft de kracht van een normale notebook in 13" formaat.

Hierin gaat het van langzaamste -> snelste in de juiste volgorde. De eerste 2 zijn 12,1", de andere 2 13,3".

Het is maar net wat je voorkeur heeft. Ik weet niet wat de situatie verder is en wat het absolute doel is in gebruik van de laptop.

[ Voor 63% gewijzigd door GENETX op 09-09-2010 13:39 ]

Zeer goed nieuws voor alle laptop gebruikers met SSD en PM55 chipset (mogelijk ook voor andere chipsets).
Er is inmiddels een tweak beschikbaar. Hier de C300 in mijn Acer 1830t voor en na tweak.

Before tweak:
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/Untitled-7.png

After tweak:
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/tweaked.png

@ Genetx, ook voor jou mogelijk interessant!

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 09-09-2010 13:33 ]

Zal de tweak eens proberen als ik wat tijd heb.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat zijn wel mooie resultaten Phil! En nu als de neten foto's online plaatsen van je 1830T >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Wackmack
Goede opties ! Of de 1215 asus en een goede mediaspeler die 1080 p speelt :

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:31:
Zeer goed nieuws voor alle laptop gebruikers met SSD en PM55 chipset (mogelijk ook voor andere chipsets).
Er is inmiddels een tweak beschikbaar. Hier de C300 in mijn Acer 1830t voor en na tweak.
alweer een c-states tweak...

hoe verhoud de batterijduur zich met deze tweak? de vorige was weinig goeds...
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:06:
[...]
hoe verhoud de batterijduur zich met deze tweak? de vorige was weinig goeds...
Nog niet getest. Maakt me eigenlijk ook niet veel uit. Thuis aan de stroom op high performance krijg ik in ieder geval de SSD performance waar ik voor heb betaald. Als ik op de accu werk zet ik hem in energy saver en dan maakt de SSD performance me minder uit.

Verwijderd

testen kan je makkelijk doen met performance monitor.
instellen op battery discharge, alles uitzetten (muis, wifi, torrents, ...), en gemiddelde nemen over 5 minuten.
Daarna nog een keer met de tweak.

• Wackmack
KoffieNT schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:05:
Heb je een hdmi-receiver? Dan kun je gewoon je laptop-hdmi verbinden met je receiver en ben je in principe klaar. Als je receiver geen hdmi heeft moet je het inderdaad anders doen (daar had ik daarboven ook nog niet aan gedacht), dan wordt het iets van: Laptop-hdmi direct op tv-hdmi, en dan via een andere kabel je laptop-geluid verbinden met je receiver.

Makkelijkste (maar mss niet het goedkoopste) is gewoon lekker een hdmi-receiver :P.
Ja heb een receiver met hdmi maar misschien is dit een betere optie.

Koop de 1201 voor lichte werkzaamheden zoals office en beetje surfen en dan haal ik een mediaplayer voor de films. Heb nu al een externe HD met 500gb aan HD series/films.

Zo kom je rond dezelfde prijs als dd 1215, toch ?

• Wackmack
Heb hier een redelijke snelle desktop staan met een dikke gpu met 1gb video geheugen alleen die gebruik ik nooit meer, staat in een andere kamer. Verde type ik nu op de Ipad en gebruik ik een langzame laptop voor school werkzaamheden. Wil de ps3 niet als mediaserver gebruiken k dat ik hiermee teveel problemen heb. Bestanden niet herkennen, niet kunnen streamen.

Twijfel nu tussen de volgende opties

Asus 1215 en probeer via deze hdmi op me receiver aan te sluiten
Asus 1215 icm mediaplayer die ik aansluit op de externe HD
Betere laptop rond de 600/700e die snel/goed werkt en op de receiver kan worden aangesloten.
Is het dan niet een beter idee om gewoon je hele computergebruik te hervormen zodat je met minder apparaten toe kan? Ik zou zelf helemaal gek worden om al die apparaten maar te hebben, te onderhouden, bestanden te syncen etc etc...

Een PC aan je TV zou ik overigens niet doen, dat maakt veel te veel lawaai om te genieten van een film...

Maar alle apparaten die jij nu gebruikt... Wat zou uberhaupt de meerwaarde zijn van een netbook? Die gaat dan exact tussen je laptop en iPad vallen... Als je even wilt internetten op de bank dan pak je je iPad blijkbaar. Wil je een word document tikken dan pak je je laptop neem ik aan?

Je kan ook een losse media center kopen die er gewoon constant aan hangt. pricewatch: Asrock ION 330HT is heel populair wat dat betref en scheelt je een hoop centen.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

GENETX schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:56:
Een PC aan je TV zou ik overigens niet doen, dat maakt veel te veel lawaai om te genieten van een film...
Mwa dat ligt er uiteraard aan of je Fans gebruikt, en zo ja, wat voor ;) :P.

Maar idd, geen idee om een lange hdmi-kabel te kopen die je op je receiver>tv aansluit? Stukje goedkoper dan een hele netbook/laptop aanschaffen.
En mocht je videokaart verder geen geluid ondersteunen, is er vast wel een oplossing om het geluid van je pc bij de tv te krijgen.

Is wel zo, maargoed, met een videokaart er in zal het vast geen stille computer zijn... Je kan er natuurlijk wel een beetje in investeren om een paar goede koelers er in te zetten, maar wil je er zo'n grote bak hebben staan...

• Wackmack
Game pc = gamen echter gebruik ik hem nooit meer en deed er veel poker op ivm dual scherm
iPad = chillen op de bank/bed
Laptop = Office, school en downloaden van media echter is deze aan zijn einde
PS3 = gamen

Met een notebook wil ik de laptop vervangen en het lijkt me zo simpel en relax als ik met 1 kabel hem aansluit op me tv en ik kan genieten van de HD films

Klinkt toch logisch ? Budget is tot 700, dat moet toch lukken.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Er zijn genoeg videokaarten zonder koeler (die hd aankunnen én geluid over hun hdmi-poortje kunnen sturen), voor onder de 50 euro nog.
Valt wel wat te zeggen over die bak, maar ook daar zijn weer mooie HTPC-oplossingen voor.

• Wackmack
Net de Asrock ION 330 HT Barebone bekeken en die ziet er goed uit, kan dit.

De asrock sluit ik aan de receiver icm de externe HD van Samsung. Kan ik hierop draadloos bestanden downloaden ? Dan zou het ideaal zijn en haal ik gewoon een lichte kleine notebook.
Versteegrob schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:17:
Game pc = gamen echter gebruik ik hem nooit meer en deed er veel poker op ivm dual scherm
Laptop = Office, school en downloaden van media echter is deze aan zijn einde

Met een notebook wil ik de laptop vervangen en het lijkt me zo simpel en relax als ik met 1 kabel hem aansluit op me tv en ik kan genieten van de HD films

Klinkt toch logisch ? Budget is tot 700, dat moet toch lukken.
Maar hoe groot is je huidige laptop? Je hebt nu een Eee PC op het oog, maar echt snel zijn ze niet. Daarbij, kun je een paar uur lekker werken achter een 12" laptopje? Zie, theoretisch gaat het wel lukken natuurlijk, maar werkt het ook fijn in de praktijk. Ik heb geen flauw idee wat je naast het aan de TV hangen van plan bent met de laptop.

Aangezien je je desktop niet meer gebruikt lijkt de laptop eigenlijk een beetje je main PC te worden. En een Eee PC is er niet echt voor gemaakt, dat is meer bedoelt als "voor erbij". Vaak voor mensen die juist een desktop hebben en de laptop soms op de bank of in de tuin willen gebruiken, of zo nu en dan onderweg. Eigenlijk een beetje je iPad. Maar een vervanger zal het nooit worden.

Praktisch gezien zou ik dus voor minimaal 13" gaan. Maar wellicht is het ook een idee om je desktop, als deze toch wat stof staat te verzamelen, te verkopen en voor dat extra geld een degelijke notebook te halen. Zelf heb ik de Asus U30Jc (wel uit duitsland welliswaar) die de capaciteit van een normale laptop (Core i5, 3-3x zo snel als de Eee PC) combineert met een lange accuduur (7 uur) in een 13,3" behuizing.
Versteegrob schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:23:
Net de Asrock ION 330 HT Barebone bekeken en die ziet er goed uit, kan dit.

De asrock sluit ik aan de receiver icm de externe HD van Samsung. Kan ik hierop draadloos bestanden downloaden ? Dan zou het ideaal zijn en haal ik gewoon een lichte kleine notebook.
Dat is een complete PC! Er zit gewoon een harde schijf in. Je kan er gewoon Windows Media Center op zetten (of anders Ubuntu MythTV ofzo). Je kan bestanden via het netwerk wel op dat apparaat zetten. Het is gewoon een PC :)

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 09-09-2010 20:33 ]

• Wackmack
Helder, heel helder Genetx:) Ga is kijken voor een 13inch en de Asus U30Jc.

• mhr-zip
  • Nu online
Versteegrob schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:10:
Helder, heel helder Genetx:) Ga is kijken voor een 13inch en de Asus U30Jc.
Ik zit ook steeds meer aan de U30JC te denken....
Maar ik heb geen zin in gezeur met garantie, of kan dat rechtstreeks met Asus nederland?

Verwijderd

asus levert internationale garantie, net als dell en apple.

international pick up & retrun, that is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 22:40 ]

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Morgen even de U30Jc ophalen in Duitsland. Misschien schrijf ik wel een review. QWERTY toetsenbord is ook onderweg uit China. Hopelijk binnen een redelijk tijd. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
TweakJerommeke schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:58:
Morgen even de U30Jc ophalen in Duitsland. Misschien schrijf ik wel een review. QWERTY toetsenbord is ook onderweg uit China. Hopelijk binnen een redelijk tijd. =)
Ik bestelde op zondag, kreeg maandag het bericht dat het verstuurd was en de week daarna op dinsdag was het binnen.

Vergeet de rubbertjes niet als je de toetsenbordjes verwisseld (zie eerdere posts van GENETX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist de U35jc besteld. Dvd drive heb ik in mijn Game pc en dan maak ik daar maar iso'tjes mee he :p
Toch voor de eenvoudige speleltjes want de 310m zal niet meer aankunnen dan age of empires of de allereerste 'F.E.A.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vind de 1218 ook wel wat hebben maar is deze veel beter dan de 1215 ?
de uc35jc is zeker mooi alleen geen qwerty en hij is toch 900e ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Versteegrob schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:09:
de uc35jc is zeker mooi alleen geen qwerty en hij is toch 900e ?
u35jc is wel qwerty hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:09:
Vind de 1218 ook wel wat hebben maar is deze veel beter dan de 1215 ?
Nee, die is niet beter. Sowieso is de 1218 ongeveer het maximale wat je in een netbook kan krijgen.

En de U35Jc is gewoon een nederlands model. Het is in principe de U30Jc die ik heb, maar dan zonder DVD drive, iets mindere specs en een kleinere accu voor meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar ik woon in België, dus azerty toetsenbord, en hij kost +/- 950 bi jde lokale pc boer...
MAAR.... omdat het bi jde lokale pc boer is kan mijn pa btw terugtrekken dus dan komt het al bij al goedkoper uit voor minder gezever :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:44

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Philflow schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:57:
SSD kun je er beter zelf inzetten en er zit al eSATA op. En nu geen excuses meer maken ;)
Je hebt stiekem wel gelijk natuurlijk, met pcs kan je wachten tot je een ons weegt er komt toch altijd iets beter.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
Ik zit momenteen nog een beetje te twijfelen, en kan wel wat hulp gebruiken.... 8)

Het verhaal gaat als volgt:
Sinds dit jaar ben ik student geworden en merk ik hoe verschrikkelijk fijn het is om een laptop te hebben. Zelf heb ik een 8,9" geval van Acer, wat ik ooit eens heb gewonnen maar nu wel dagelijks gebruik. Thuis gebruik ik gewoon mijn High End (Quad-Core, HD4850 etc. gewoon prima) desktop, maar op de universiteit gaat dat natuurlijk niet zo makkelijk. Nu dacht ik eraan om een 13,3" laptop aan te schaffen. Een leuke Acer met een Core i3 (of die met die P8600 van twee pagina's terug). Nu kosten deze dingen alleen wel ruim 600e wat toch best wel even een smak geld is. Zoiets : pricewatch: Asus Eee PC 1201HA kost nog geen 400 euro en is voor Word in Internetten eigenlijk wel prima. Dat is eigenlijk het enige wat ik er op de universiteit mee doe. Hooguit nog wat muziek mee luisteren. Alleen het is 12,1". Dus wel weer iets kleiner dan die 13,3" wat me de meest ideale grootte lijkt. Je moet er n.l. wel fatsoenlijk op kunnen werken, maar de laptop moet ook natuurlijk goed in je tas passen.
Nu vraag ik me af, is 12,1" genoeg om op te werken? Want voor mijn idee scheelt dit niet zo heel erg veel met 13,3" toch? Of licht het dichter tegen de 11,6" aan? Ik snap die uitdrukkingen nooit waarom het nu 12 komma 1 is, en 13 komma 3... Wat is daar het nu van?

Maargoed iemand tips? Zo van koop het lekker goedkoop, of koop gelijk een goede 13,3" waar je je hele studie mee vooruit kan (wat hopenlijk met de 12,1" ook kan...). Er zijn natuurlijk PC's genoeg op de universiteit maar meestal zijn deze bezet. Verder heb ik zo'n TimeLine ding van Acer in mijn handen gehad die erg mooi overkwam, terwijl mij 8,9" gevalletje maar een beetje plastic aandoet... :)

Maargoed, iemand in dezelfde situatie? En wat heb jij wel/niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik heb een 1201N en gebruik hem ook hoofdzakelijk voor school. De 1366x768-resolutie op 12" is best hoog, waardoor je veel kwijt kan op je beeld, maar toch mis ik heeel af en toe de overzichtelijkheid.
Overzichtelijkheid die ik thuis op mijn T220 beeldscherm (1680x1050) wel heb.
Soms zit je gewoon met samengeknepen ogen te kijken waar je ook weer iets hebt gelaten :P.

Qua internetten/msn/emailen is dit echt een fijn formaat, voor schoolwerk zou je misschien beter voor iets groters kunnen gaan, maar het is toch iets wat je alleen zelf kunt inschatten.

Op school mis ik ook de dvd-rom wel eens. Gelukkig hebben al mijn klasgenoten gewone laptops zodat ze de cds en dvds van school voor me kunnen rippen>usb-stickje, maar toch iets kleins waar ik van te voren helemaal niet aan gedacht had.

Kortom: Ga het 12"-formaat een keer testen (bij de Mediamarkt ofzo) en kijk even of je het fijn vind.

Tip: De 1215N komt er aan, dus wellicht even wachten om te kijken of de prijs van de 1201HA wat omlaag zal gaan.
Zonde natuurlijk als je hem nu koopt en over 2-3 weken 50 euro minder zou hoeven uitgeven.

@onder: Staat inderdaad al op verschillende plaatsen vermeld, maar eind september moet ie verkrijgbaar worden.

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 11-09-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Wanneer is eigenlijk de release datum van de 1215n? Ik zie hem allang in de prijshorloge staan, maar geen van de winkels heeft een duidelijke releasedatum staan. (excuses als dit soort vragen niet geoorloofd zijn, dan mag je deze gehele post negeren).

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
/edit

[ Voor 108% gewijzigd door Gigagiel op 10-09-2010 23:37 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gigagiel, dit is het thin & light topic. Als je even het juiste topic zoekt, dan is je vraag daar veel beter op z'n plaats.

[ Voor 89% gewijzigd door Philflow op 10-09-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, iets andere situatie. Opleiding waar de laptop veelvuldig gebruikt zal moeten worden, maar een veel hoger budget daarvoor. Ik weet niet wat voor studie je doet, maar dat kan er ook vanaf hangen.

Goed, zonder laptop kom ik du _echt_ nergens. Mijn oude 15,4" was aardig op en ik zat er niet op te wachten dat hij het na een halfjaar alsnog begaf. Vervolgstudie -> Nieuwe laptop dus. Jij hebt een te kleine, nou, ik had een te grote :+ . Ik ben bewust voor 13,3" gegaan als de meest optimale verhouding tussen portabiliteit en comfort tijdens het werken, ik zit er soms tenslotte een hele werkdag achter.

Goed, ik ben uiteindelijk voor de Asus U30Jc voor 900 euro gegaan, puur omdat ze een normale laptop in 13,3" formaat wisten te krijgen met 7 uurs accu :+ . Zoals gezegd, je zal sowieso moeten kijken of het formaat je bevalt. Maar let ook op je studie. Ik heb bewust geinvesteerd in mijn apparatuur de afgelopen tijd om te zorgen dat het tijdens mijn studie het materiaal niet het probleem gaat vormen. Als je een studie doet die vereist dat je veel op de PC/laptop doet, dan is er in investeren eigenlijk het beste wat je kan doen.

13,3" hoeft niet duur te zijn. pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE89MH) heeft op zich een best leuke prijs/prestatie verhouding. De accutijd zal wellicht niet de beste zijn, maar een 1,6GHz AMD processor is in deze categorie voor de prijs niet slecht. En zo'n laptop is toch 2x zo snel als een Asus Eee PC.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:37:
Toch voor de eenvoudige speleltjes want de 310m zal niet meer aankunnen dan age of empires of de allereerste 'F.E.A.R.
Ik denk dat je de rekenkracht van de 310m onderschat. Ik moet persoonlijk aanpoten met een HD 3200, en kan daar FEAR heel goed op spelen. Sterker nog, recente spellen zoals Modern Warfare 2 en Starcraft 2 zijn nog prima te spelen op low settings.
En de 310m is, denk ik, bijna 2 keer zo snel!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Wackmack
Genetex, zie dat jij de Lenovo ThinkPad Edge 13" 0197 aan geeft. Goede laptop, goed formaat. Denk dat ik deze ga nemen, hij is sneller dan de 1215 dus dan moet hd helemaal geen probleem zijn.

Verder is het mooi qua formaat en hij heeft hdmi, hierdoor kan ik hem zo op de receiver aansluiten. Nu even geld regelen :)

• mhr-zip
  • Nu online
Tromp.et schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:09:
Ik zit momenteen nog een beetje te twijfelen, en kan wel wat hulp gebruiken.... 8)

Zoiets : pricewatch: Asus Eee PC 1201HA
Let op, de 1201Ha is net zo snel als de netbook die je nu hebt, alleen met een groter beeldscherm. De 1201N is wel sneller dan je nu hebt. Misschien als je geen haast hebt, kun je wachten op de 1215N. Of heeft MSI een leuk alternatief in de vorm van de U230 of U250.

Die 1201HA is seriously overpriced voor een Atom Z520 notebook.

Een Acer 753 biedt veel meer waar voor z'n geld.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 11-09-2010 09:03 ]

• Tromp.et
GENETX schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:39:
[...]

Goed, iets andere situatie. Opleiding waar de laptop veelvuldig gebruikt zal moeten worden, maar een veel hoger budget daarvoor. Ik weet niet wat voor studie je doet, maar dat kan er ook vanaf hangen.

Goed, zonder laptop kom ik du _echt_ nergens. Mijn oude 15,4" was aardig op en ik zat er niet op te wachten dat hij het na een halfjaar alsnog begaf. Vervolgstudie -> Nieuwe laptop dus. Jij hebt een te kleine, nou, ik had een te grote :+ . Ik ben bewust voor 13,3" gegaan als de meest optimale verhouding tussen portabiliteit en comfort tijdens het werken, ik zit er soms tenslotte een hele werkdag achter.

Goed, ik ben uiteindelijk voor de Asus U30Jc voor 900 euro gegaan, puur omdat ze een normale laptop in 13,3" formaat wisten te krijgen met 7 uurs accu :+ . Zoals gezegd, je zal sowieso moeten kijken of het formaat je bevalt. Maar let ook op je studie. Ik heb bewust geinvesteerd in mijn apparatuur de afgelopen tijd om te zorgen dat het tijdens mijn studie het materiaal niet het probleem gaat vormen. Als je een studie doet die vereist dat je veel op de PC/laptop doet, dan is er in investeren eigenlijk het beste wat je kan doen.

13,3" hoeft niet duur te zijn. pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE89MH) heeft op zich een best leuke prijs/prestatie verhouding. De accutijd zal wellicht niet de beste zijn, maar een 1,6GHz AMD processor is in deze categorie voor de prijs niet slecht. En zo'n laptop is toch 2x zo snel als een Asus Eee PC.
Hartelijk dank voor deze uitgebreide reactie,
Maar hier heb je precies mijn punt te pakken. 8) De laptop die jij aangeeft kost 540 euro. Maar deze bijvoorbeeld pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-352G16N is maar 100 euro duurder. Voor dat geld heb je dan wel een core i3 (die toch echt behoorlijk snel is, ook in vergelijking met die AMD die je aanwijst. bron: CPU chart. Nu zeggen charts niet alles maar wel iets...), en een lange accuduur. Koop je daar nog 2 GB geheugen bij en je hebt een prima laptop. En 100 euro meer, OK 150 ook nog met geheugen, dat valt allemaal nog wel te overzien. Denk ik dan. Kan ik mooi mijn hele studie mee doen.
Kijk je vervolgens nog een goed in de pricewatch, dan kost zo'n 12" geval ongeveer de helft. Dus dan zou je halverwege je studie nog weer zo'n ding kunnen kopen, en ben je nog even duur uit. Alleen wel wat traag.

De studie duurt minstens 5 jaar, en als ik die Acer (of aanverwant) aanschaf moet hij eigenlijk wel 5 jaar meegaan. Er worden (voor zover ik nu kan zie) eigenlijk geen zware programma's gedraait. Zo werken we nu met Maple, maar dat hoef je niet zelf aan te schaffen, dat doe je gewoon op de PC's van de universiteit (tijdens de les). Zo is een laptop voor de opleiding ook niet verplicht.

Dus ik blijf het lastig vinden...

• mhr-zip
  • Nu online
Tromp.et schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:13:
[...]

Maar hier heb je precies mijn punt te pakken. 8) De laptop die jij aangeeft kost 540 euro. Maar deze bijvoorbeeld pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-352G16N is maar 100 euro duurder. Voor dat geld heb je dan wel een core i3 (die toch echt behoorlijk snel is, ook in vergelijking met die AMD die je aanwijst. bron: CPU chart. Nu zeggen charts niet alles maar wel iets...), en een lange accuduur. Koop je daar nog 2 GB geheugen bij en je hebt een prima laptop. En 100 euro meer, OK 150 ook nog met geheugen, dat valt allemaal nog wel te overzien. Denk ik dan. Kan ik mooi mijn hele studie mee doen.
Kijk je vervolgens nog een goed in de pricewatch, dan kost zo'n 12" geval ongeveer de helft. Dus dan zou je halverwege je studie nog weer zo'n ding kunnen kopen, en ben je nog even duur uit. Alleen wel wat traag.

De studie duurt minstens 5 jaar, en als ik die Acer (of aanverwant) aanschaf moet hij eigenlijk wel 5 jaar meegaan. Er worden (voor zover ik nu kan zie) eigenlijk geen zware programma's gedraait. Zo werken we nu met Maple, maar dat hoef je niet zelf aan te schaffen, dat doe je gewoon op de PC's van de universiteit (tijdens de les). Zo is een laptop voor de opleiding ook niet verplicht.

5 jaar voor een laptop vind ik wel veel.

Tromp.et schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:13:
[...]

Die Acer is absoluut weer een heel stuk sneller ja. Maar kun je daar wel 4GB in zetten? Ik weet niet hoeveel sloten er in aanwezig zijn, maar als 1 slot hebt dan is een 4GB latje wel erg duur. Maar wat is wijsheid... Ik reken namelijk 3 jaar voor het afschrijven van een laptop. 5 jaar is lang, zeker voor een student. Ik heb er net 4 jaar opzitten en mijn Asus was na 3 jaar nog goed, enkel een nieuwe fan, want die was versleten. Verder hebben in 4 jaar slechts een MacBook en de meest goedkope Acer (hoe is het mogelijk, ook nog van het type: valt al uitelkaar als je er naar kijkt) het overleefd. Dat is 3 op de 30 laptops 8)7

Of je moet nog even een maand of 4 wachten. Volgende week gaat AMD even partycrashen op Intel's IDF met een demo van de Zacate-processor. Die Fusion chip ziet er veelbelovend uit iig.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 11-09-2010 11:14 ]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Je kunt er ook nog vanuit gaan dat je je laptop over een tijdje kunt verkopen en dan weer wat bijleggen voor iets wat dan weer interessant is :). 5 jaar is inderdaad heel erg lang.

Jaartje of 2 en dan eens rondkijken voor wat anders, zo zou ik het doen.

• Tromp.et
GENETX schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:10:
[...]

Die Acer is absoluut weer een heel stuk sneller ja. Maar kun je daar wel 4GB in zetten? Ik weet niet hoeveel sloten er in aanwezig zijn, maar als 1 slot hebt dan is een 4GB latje wel erg duur. Maar wat is wijsheid... Ik reken namelijk 3 jaar voor het afschrijven van een laptop. 5 jaar is lang, zeker voor een student. Ik heb er net 4 jaar opzitten en mijn Asus was na 3 jaar nog goed, enkel een nieuwe fan, want die was versleten. Verder hebben in 4 jaar slechts een MacBook en de meest goedkope Acer (hoe is het mogelijk, ook nog van het type: valt al uitelkaar als je er naar kijkt) het overleefd. Dat is 3 op de 30 laptops 8)7

Of je moet nog even een maand of 4 wachten. Volgende week gaat AMD even partycrashen op Intel's IDF met een demo van de Zacate-processor. Die Fusion chip ziet er veelbelovend uit iig.
Ja, maar vier maanden duurt me te lang.... :P Ik wordt nu al niet meer blij van mijn 8,9" gevalletje met linux...
Die vijf jaar is inderdaad misschien wel iets te optimistisch. Maar in ieder geval moet de laptop het gewoon goed doen. En ffe meegaan. Hij zal inderdaad (bijna) elke dag naar school worden versleept, dus hij zal redelijk hard slijten... Hij zal dus wel redelijk gebouwd moeten zijn...

Goed, ik ben er nog steeds niet helemaal uit...
Wel erover dat die Acer twee sloten heeft, en dat er daarvan een gebuikt is. 2GB bijplaatsen is dus geen probleem...
Ik verwacht zeker dat je in de Acer 3820 2GB bij kunt prikken. Ook dat ie 2x 4GB ondersteunt.

5 jaar met die laptop? Ik denk dat ie en technisch verouderd is en mankementen gaat vertonen voor die tijd.

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 11-09-2010 12:16 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.

Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.