Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Hebben jullie al van de exploit gehoord waarbij de single player een stuk minder interessant van wordt?

Je kunt dus als je niet rent en je hebt geen dubbele dekking gewoon langs de zijlijn lopen en voorzetten zonder dat de cpu speler iets doet.. Heb nu al 3 keer zo gescoord in 1 wedstrijd op Top Player.
Ik hoop heel erg dat het gefixd is in de retail version, maar dat zal wel niet.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:38:
Jongens ik heb er zin in! 9 dagen nog, en dan is ie verkrijgbaar bij eplaza!
Heb net even gekeken op eplaza, maar daar staat ook 7 oktober... Of heb je in de winkel gevraagd?

http://www.eplaza.com/ps3-pro-evolution-soccer-2011

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:17:
[...]

Heb net even gekeken op eplaza, maar daar staat ook 7 oktober... Of heb je in de winkel gevraagd?

http://www.eplaza.com/ps3-pro-evolution-soccer-2011
Ik heb het in de winkel gevraagd!
Die zullen toch niet liegen hoop ik :(

Maare, ik was net het fifa topic aan het bekijken. Maar ik zie daar neimand die klaagt.
Zijn de Pessers, gewoon Pessimistisch, of zijn de Fifa mensen gewoon blij met een paar poppetjes een bal en een doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Regeneration schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:55:
Sorry voor de dubbelpost, maar de vorige was zo'n lange post zeg ik dan maar :P

[...]

Heb je het auto-tackelen uitgeschakeld?
Strategie => Bewerken management => instelling automatisch gebruiken => sliding tackle => UIT
Ik had het wel al eerder gelezen maar niet meer aan gedacht, tnx.
Toch laat ik het voorlopig aan staan want volgens mij doet de AI dat niet random maar eerder als laatste redmiddel oid.
In het begin hield ik de knop ook ingedrukt om de bal ook echt af te pakken maar nu [probeer] ik het meer te gebruiken om even druk te zetten en evt. snel te switchen.
Als het me echt gaat ergeren dan zet ik het alsnog uit dus als het blijkt dat het wel at random is.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08
Demo gespeeld op topplayer en ben onder de indruk.

+ passen, schieten moet je nog nauwkeuriger doen
+ het tik tik spel en de snelheid word daardoor nog verfijnder

- camera is wel even wennen maar niet echt een nadeel
- het vele gefluit wat behoorlijk het tempo eruit haalt

Merk dat het niveau lager ligt dan in 2010 van de comp of ligt dat aan mij?

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:35
Misschien is het vloeken in de kerk maar ik ben als trouwe pes speler helemaal niet onder de indruk van pes11 en overweeg zelfs deze versie maar de overstap te maken, iets wat ik nooit gedacht had.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb heel erg veel pes10 gespeeld, zelfs nog een tijdje 6e oid gestaan in de overal ranking, maar eigenlijk was alles precies hetzelfde.

Het spel is veel te veel gebaseerd op snelheid. Ik heb bijna alles met Inter gespeeld en eigenlijk was het altijd een steekpass op Eto'o, naar de achterlijn rennen, op x drukken en hem intikken met Milito, tot in de oneindigheid. Gecombineerd met de uitermate goede verdediging van Inter was dit bijna onverslaanbaar, ook al speelden er heel weinig mensen met Inter.

Dit aspect is voor mijn gevoel in de demo nog niet verdwenen. Het probleem was en is naar mijn verwachting nog steeds dat de teams met snelle spelers nog steeds enorm in het voordeel is. In Pes10 was het bijvoorbeeld bijna niet te doen om bijvoorbeeld met Chelsea te spelen tegen een speler van gelijke skills met Barca, Inter, Real enz. Waarom niet? Wanneer ik bijvoorbeeld Drogba vrijzet en op het doel afga haalt bv een Puyol mij met supersonische snelheid in en ben ik de bal kwijt.

Nu verwacht ik al dat veel mensen die dit lezen bij zichzelf gaan denken meer overspelen, combineren enzvoort, maar zoals ik al zei tegen een speler met gelijke skills ben je ongelooflijk in het nadeel.

Verder is het pingpongpassing probleem echt niet verdwenen in pes11, ik bedoel, dit systeem had ik binnen 2 minuten onder controle en ging bij Barca de bal op supersonische snelheid door de flipperkast heen. Ok, dit is misschien ook in het echt zo maar je hoeft naar mijn mening nog steeds niet tot weinig rekening te houden met de houding van de speler, de nieuwe toevoeging is alleen dat je beter met het stickje moet mikken.

Nu de Fifa11 demo. Ten eerste zijn bijvoorbeeld Ronaldo en Messi nog steeds snel, maar niet meer supersonisch. Ze zijn nu wanneer er slim wordt gespeeld beter uit te verdedigen, en halen niet elke onmogelijke steekpass meer. Ook loopt hier bijvoorbeeld een Ronaldo niet meer dwars door een verdediger heen om zo rechtstreeks naar het doel te gaan.

Verder is het pingpongpassing probleem hier naar mijn mening veel minder dan in PES11. Zoals ik al zei moet hier veel meer rekening gehouden worden met de houding van een speler. Hier kun je veel minder goed bijvoorbeeld schuin naar rechts sprinten en tegelijkertijd een goede pass 180 graden gedraaid naar achter geven en meteen doorrennen.

Ook was het een verademing dat je in dit spel met teams als Chelsea, OM enz goed uit de voeten kan tegen een Barca/Real. Ik hoor het mijn huisgenoot nog zeggen, die Drogba is zo fysiek....en zo is het in het echt natuurlijk ook. Een doorgebroken Drogba in het echt zal misschien niet heel snel zijn maar een Puyol heeft dan echt niet binnen 2 seconden de bal terug.

Overigens is het ontbreken van een voordeelregel in PES echt een verschrikking. Ik snap echt niet dat ze dat nog niet geïmplementeerd hebben in versie 43597020234 van een game, ook al is het een nieuwe engine.

Ten slotte zijn de menu's echt niet om aan te gluren, wat een verschrikking. Toen ik voor het eerst het hoofdmenu voor mij kreeg was ik echt gelukkig, maar de menu's die daar achter zitten...pffff. Het menu als je in een wedstrijd op start drukt....hoe krijg het ooit over je hart heen als ontwikkelaar om zoiets te maken? En als je een speler wilt wisselen moet je hem naar de zijkant verslepen om hem te wisselen met een andere speler....handig? Nou, ik vind het alleen maar enorm irritant.

Owja, een speler hoeft ook nog steeds niet even uit te puffen wanneer je 2x het veld op en neer rent. Volgens mij is er alleen nog een overall energy bar, in tegenstelling tot fifa die ook een soort tijdelijke energy bar heeft en een speler eerst op adem moet komen. Scheelt ook een hoop irritatie online.

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Aan deze kant ook zowel FIFA als PES getest. Mijn belangrijkste bevindingen (Let op, dit zijn mijn bevindingen he. Er zullen er ongetwijfeld zijn die het er niet mee eens zijn, maar laat je vooral horen ;)):

Gameplay
Het spel in PES is "opener" op de een of andere manier. Je hebt het gevoel dat er meer kan gebeuren, het speelt lekker losjes, waar ik bij FIFA bij veel situaties (al wel minder ten opzichte van 10) nog het gevoel heb dat van tevoren al beslist is wat er gaat gebeuren (bijv. dat bij een kopduel de ander wint).
Dit punt is (samen met de balphysics even verder in dit stuk) een beetje lastig uit te leggen, dat merk je pas echt als je ze beiden gespeeld hebt (of niet natuurlijk ;) ).
Personality+ (ik haat de term, maar goed) vind ik goed uitgewerkt. In tegenstelling tot sommigen die beweren dat het passing-systeem (al is dat slechts een onderdeel van Personality+) nog steeds ping-pong voetbal mogelijk maakt vind ik het echt een hele verbetering. Je moet je schot nu beter poweren en de bal eerst onder controle nemen zorgt er vaak voor dat je hem ook beter doorspeelt.
Bij PES kan men overigens de speelsnelheid aanpassen. Op de snelste instelling (+2) vind ik wel het fijnste spelen. Klinkt erg snel, maar eigenlijk is het gewoon lekker vloeiend en natuurlijk. Dit ben ik bij FIFA nog niet tegengekomen en volgens mij zit die optie er ook niet in (hoewel de default gamespeed eigenlijk juist wel goed is).
Scheidsrechter
De scheids bij PES fluit erg vaak voor een normale tackle (dus pressie zetten en afpakken, zonder sliding), heb het ook vaak gehad dat ik een sliding duidelijk eerst op de bal maak (bijv. bij van de zijkant aankomen) en dat 'ie ook daarvoor fluit en erger nog.. een penalty tegen krijg :P. Ook wordt er vaak voor buitenspel gefloten terwijl een ander (die niet buitenspel stond) toch echt de bal aanneemt.
Bij Fifa ook de nodige rare scheids-momentjes gehad, maar voor mij niet zo frustrerend als bij PES. Als kanttekening wil ik wel vermelden dat ik denk dat het lastig is om zoiets 100% goed te krijgen. Elke spelsituatie is natuurlijk anders, het lijkt me ontzettend lastig om elk type situatie te programmeren zeker als je uitzonderingen e.d. meetelt (maar ik kan het goed mis hebben, het is tenslotte mijn vak ook niet).
Physiscs
De bal lijkt in PES wat losser bij de voet te liggen, de motions daarvan zien er wat natuurlijker uit (van de bal ten opzichte van de voet/speler). Bij FIFA lijkt hij toch nog ietsje aan de speler te kleven soms.
Het verbeterde 360-duelleren in FIFA vind ik erg fijn. Je hebt bij veel meer duels het idee dat je het kan winnen (-voorbeeld- bij de voorganger frustreerde ik me vaak over het feit dat een verdediger niet veel kan tegen een sprintende Messi) en nog belangrijker.. ze inderdaad ook vaker wint.
Controls
PES was weer even wennen voor me (ik laat bij de meeste games de button config default staan), maar vind het zeer zeker niet slecht. Enige nadeel vind ik dat je het manual passen met een knop-combinatie doet (standaard L2 als ik het me nog goed herinner?). Heb het niet kunnen vinden dat je dit in kunt stellen (bijv. manual passen, manual lob, manual through ball enz. zoals bij FIFA). Maar misschien kijk ik er overheen en is dit wel mogelijk?
Bij FIFA erg goede controls, vrij ver naar eigen smaak in te stellen (manual/automatic per type schot). Ik vind het erg tof om manual te spelen, het vergt enige oefening maar maakt de potjes des te leuker (je hebt het gevoel dat er meer kan gebeuren als niet teveel CPU hulp gebruikt). Wat dat betreft vind ik het jammer dat men bij FIFA online zo weinig manual speelt, maar dat terzijde.

Al met al denk ik dat ik toch voor FIFA 11 zal kiezen. De nieuwe PES is zeer zeker een goede footie, maar bepaalde punten wegen voor mij wat zwaarder. Vooral de irritaties met de scheids in PES zijn voor mij een groot minpunt. Daarbij komt dat de meeste vrienden waarmee ik online (of op de bank) speel FIFA 11 al pre-ordered hebben. Dat is natuurlijk geen algemeen punt voor de meesten om FIFA te kiezen, maar voor mij wel :P
Misschien gaat PES er later nog wel komen hoor (hangt er voor een groot deel vanaf wat in de final beter is ten opzichte van de demo), maar FIFA in ieder geval zeer zeker wel.

"It's about time you showed up Fox!"

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Dersan schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:10:
Misschien is het vloeken in de kerk maar ik ben als trouwe pes speler helemaal niet onder de indruk van pes11 en overweeg zelfs deze versie maar de overstap te maken, iets wat ik nooit gedacht had.

...
Ik moet me hier helaas, huilend bij aansluiten...
Ik vind FIFA 11 niet eens zo heel goed, beetje fifa worldcup 1,5 maar vind het fijner om te spelen dan PES :(

HOI.

• henkyyyyyyy
Hier een filmpje van de exploit waar ik het over had.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

7 Oktober lijkt toch wel aardig definitief. Zowel Bol.com en FRS.nl geven aan dat de game 7 oktober komt. Deze 2 zijn beide wel aardig betrouwbaar wat betreft releasedates. Nou ja, dan kan ik hem ook mooi uit Engeland laten komen. Dat scheelt 20 euro met hier. Die paar extra dagen kunnen er nog wel bij. Met een release op 30 september zou Engeland toch al gauw 12 dagen schelen, nu nog maar 5.

En dan kan ik ook nog mooi even de Fifa reviews afwachten. Want helemaal 100% eruit ben ik nog niet, al moet ik zeggen dat ik eigenlijk alleen de PES demo nog maar speel.

uhm...

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
met die exploit bedoel je dat de speler langs de lijn kan blijven lopen zonder dat er ingegrepen wordt door de cpu?

Is dat op alle levels zo of alleen op amateur niveau?

Burp

• henkyyyyyyy
Wii4all schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:21:
met die exploit bedoel je dat de speler langs de lijn kan blijven lopen zonder dat er ingegrepen wordt door de cpu?

Is dat op alle levels zo of alleen op amateur niveau?
Ja idd.
Je moet geen dubbele dekking hebben en niet de ren knop gebruiken.
Alle levels, ook op Top Player!

[ Voor 94% gewijzigd door henkyyyyyyy op 22-09-2010 11:28 ]

Verwijderd

Speek schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:44:
Controls
PES was weer even wennen voor me (ik laat bij de meeste games de button config default staan), maar vind het zeer zeker niet slecht. Enige nadeel vind ik dat je het manual passen met een knop-combinatie doet (standaard L2 als ik het me nog goed herinner?). Heb het niet kunnen vinden dat je dit in kunt stellen (bijv. manual passen, manual lob, manual through ball enz. zoals bij FIFA). Maar misschien kijk ik er overheen en is dit wel mogelijk?
Nu twijfel ik toch. Moet je om gebruik te maken van het nieuwe passing systeem nou wel of niet L2 gebruiken (met de analoge stick)?

• speek1984
@ileus
Er is in ieder geval een knop voor ja, ik meen dat dat L2 was (dan override je de automatic passing met manual passing zeg maar). Voor de goede knop check je button configuration even zou ik zeggen ;)

Verwijderd

Speek schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:11:
@ileus
Er is in ieder geval een knop voor ja, ik meen dat dat L2 was (dan override je de automatic passing met manual passing zeg maar). Voor de goede knop check je button configuration even zou ik zeggen ;)
maar betekent dit dat als je geen L2 (of LT bij een andere controller) gebruikt, je niks merkt van het vernieuwde passing systeem of werkt het vernieuwde passing systeem ook door als je L2 niet gebruikt en op de normale manier passt?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Het nieuwe passingsysteem is juist als je L2 NIET ingedrukt houdt. Als je L2 WEL ingedrukt houdt, heb je gewoon weer het oude manual passen (voorheen dus met alleen de rechterstick).

PSN: Sluuz

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:28:
Hier een filmpje van de exploit waar ik het over had.

[video]
Loll, mja dan doe je dat toch gewoon niet? :+

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:24:
[...]

Loll, mja dan doe je dat toch gewoon niet? :+
Lekker makkelijk niet :P Hee, een bug in het spel, dan doen we dat toch gewoon niet. NEE! Verdomme gewoon melden bij KONAMI, dat ze eindelijk eens gaan luisteren naar die achterban die ze al jaren compleet voor de gek aan het houden zijn daar. Melden dat soort fouten, die moeten er uit, niet dat halfslachtige, dan doe je dat gewoon toch niet. Zou lekker makkelijk zijn voor developers ook. Game uit brengen, vol bugs en fouten, en dan alles afschuiven en dan doe je dat maar gewoon niet op antwoorden.

Verwijderd

JanW schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:49:
[...]

Lekker makkelijk niet :P Hee, een bug in het spel, dan doen we dat toch gewoon niet. NEE! Verdomme gewoon melden bij KONAMI, dat ze eindelijk eens gaan luisteren naar die achterban die ze al jaren compleet voor de gek aan het houden zijn daar. Melden dat soort fouten, die moeten er uit, niet dat halfslachtige, dan doe je dat gewoon toch niet. Zou lekker makkelijk zijn voor developers ook. Game uit brengen, vol bugs en fouten, en dan alles afschuiven en dan doe je dat maar gewoon niet op antwoorden.
Tuurlijk is het een bug, maar je hebt er alleen "last" van als je precies op die manier langs de zijlijn loopt, en dan is het ook nog afhankelijk van welke speler je voor je hebt. Zolang die bug er nog is, hoef je er geen last van te hebben, je kan er wel eeuwig over blijven bitchen en zoeken naar elk klein bugje die je kan vinden, maar je kan ook het spel gewoon gaan spelen... ;)

• SPiNaL1976
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01-2015
Sluuz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:54:
Het nieuwe passingsysteem is juist als je L2 NIET ingedrukt houdt. Als je L2 WEL ingedrukt houdt, heb je gewoon weer het oude manual passen (voorheen dus met alleen de rechterstick).
volgens mij is zonder L2 assisted en met L2 manual. Ik merkte eerst namelijk heel weinig van het nieuwe pass systeem totdat ik erop gewezen werd dat je pas manual passt met L2 ingedrukt.

Maar ik moet zeggen dat het passen (assisted) al veel beter werkt dan voorheen.

[ Voor 7% gewijzigd door SPiNaL1976 op 22-09-2010 19:26 ]

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:13:
[...]

Tuurlijk is het een bug, maar je hebt er alleen "last" van als je precies op die manier langs de zijlijn loopt, en dan is het ook nog afhankelijk van welke speler je voor je hebt. Zolang die bug er nog is, hoef je er geen last van te hebben, je kan er wel eeuwig over blijven bitchen en zoeken naar elk klein bugje die je kan vinden, maar je kan ook het spel gewoon gaan spelen... ;)
Ja maar dat is het nou juist.
Als je weet dat die bug er is, ga je er onbewust/bewust gebruik van maken.
Normaal gesproken ren ik langs de zijkanten en probeer met een actie een voorzet te geven, waarom zou ik dat nu nog doen als ik weet dat ik aangepakt word door de CPU. Ik kan net zo goed de ren-knop niet indrukken word ik ook niet aangepakt.

En dit werkt niet alleen langs de zijlijn, maar overal op het veld.

Begrijp mij niet verkeerd ik smacht al jaren naar een goede PES, maar dit soort scripted events maken voor mij het spel onspeelbaar mbt de single player.

Verwijderd

SPiNaL1976 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:25:
[...]

volgens mij is zonder L2 assisted en met L2 manual. Ik merkte eerst namelijk heel weinig van het nieuwe pass systeem totdat ik erop gewezen werd dat je pas manual passt met L2 ingedrukt.

Maar ik moet zeggen dat het passen (assisted) al veel beter werkt dan voorheen.
Nog meer meningen? Wie heeft er nou gelijk? Werkt het nieuwe passing systeem nou alleen met L2 of ook al zonder L2?

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:53

Christiano007

Ich bin der champion

L2 is manual passing

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

Ja, dat begrijp ik. Maar is het totaal nieuwe 'free' passing systeem (waar alle previews het over hebben, ook die hier op Tweakers) nou van toepassing op de normale manier van passen (zonder L2) of juist alleen bij manual passing (met L2)?
[...] Dit ben ik bij FIFA nog niet tegengekomen en volgens mij zit die optie er ook niet in (hoewel de default gamespeed eigenlijk juist wel goed is).
Ik heb een paar potje Fifa Demo gespeeld en kan je zeggen, dat ik dit wel had gevonden. :) Ik kan het even niet vinden, omdat de Fifa Demo vastloop hier... Edit: Na een herstart van mijn PC kan ik mededelen dat je het kan vinden bij: My Fifa 11 => Settings => Game Settings => Game Speed => Slow / Normal / Fast.
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:14:
[...]

Nog meer meningen? Wie heeft er nou gelijk? Werkt het nieuwe passing systeem nou alleen met L2 of ook al zonder L2?
Zonder L2 merk je wel het nieuwe passen, dat is namelijk het nieuwe passing systeem. Voorheen was dat met heel veel bijsturing van de CPU. Nu kan je (min of meer) bepalen hoe hard je passt en welke richting je op passt. Het is overigens zoals anderen ook duidelijk proberen te maken niet 100% manual.

De 100% manual had je vroeger ook, onder de rechterstick, en nu is hiervan enkel de knoppencombinatie veranderd. Je moet nu L2 indrukken samen met de "gewone" passing (richting bepalen met linker stick en op een pass knop drukken).

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 22-09-2010 23:31 ]

• jweetogh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-08 15:13
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:45:
[...]

Ja, dat begrijp ik. Maar is het totaal nieuwe 'free' passing systeem (waar alle previews het over hebben, ook die hier op Tweakers) nou van toepassing op de normale manier van passen (zonder L2) of juist alleen bij manual passing (met L2)?
nee het normale passen is vernieuwt. de L2 (manual) passing bestond al, maar dit deed je in PES 2010 met de rechter analoge stick; nu doe je het met L2 (+ x / A).

de normale passing is bijna volledig manueel: je kan passen waar je naar toe wilt, maar als je heel dichtbij je medespeler passt, stuurt de cpu de bal precies naar hem (zodat je niet steeds de bal net niet goed genoeg passt en dat je daarom heel vaak onnodig balverlies hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door jweetogh op 22-09-2010 22:56 ]

• Sluuz
Denk dat het na 4 keer uitleggen nu wel duidelijk moet zijn ;). Het nieuwe pass-systeem is dus geimplementeerd onder het "normale passen". Er is dus geen volledig assisted passen meer mogelijk.

Nog een week, ben wel toe aan de volledige versie. Ik ben vooral benieuwd of er weer van die debiele limieten zitten aan hoeveel logo's je mag gebruiken, hoeveel liedjes je kan importeren (chants) enz. Tegenwoordig moet dat met die harde schijven toch allemaal "onbeperkt" kunnen. Zeker omdat ze toch nooit allemaal tegelijk ingeladen moeten worden (2 teams per match). Hang dan een maximum aan het aantal logo's/plaatjes/chants je kan toevoegen aan een team.

Verwijderd

Hou het nuttig en ontopic, dit valt gewoon onder spam.

[ Voor 72% gewijzigd door psychoclown op 23-09-2010 12:11 ]

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Er zit gelukkig weer een volledig extra fake league in met 18 teams. Dus de Bundesliga toevoegen is geen probleem. Kwa licenses heb ik dan wel alles wat ik nodig heb eigenlijk. Hopelijk nog wat ruimte voor wat classic teams als icing on the cake. :)

PSN: Geengrenzuh

• Monda
Nou ik vraag het me af... :( Steeds meer NL sites geven een latere datum aan (7 of 8 oktober). FRS heeft het nu ook veranderd, van 24 sep naar 7 okt...

Verwijderd

Monda schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:42:
[...]

Nou ik vraag het me af... :( Steeds meer NL sites geven een latere datum aan (7 of 8 oktober). FRS heeft het nu ook veranderd, van 24 sep naar 7 okt...
Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen :D

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Voor de liefhebbers, filmpjes van de stadium en league editor:
http://www.pesfan.com/new...tor-Sneak-Preview-Videos/

Ein-de-lijk een nextgen Nieuw Galgenwaard! :D

Verwijderd

Geengrenzuh schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:24:
Voor de liefhebbers, filmpjes van de stadium en league editor:
http://www.pesfan.com/new...tor-Sneak-Preview-Videos/

Ein-de-lijk een nextgen Nieuw Galgenwaard! :D
Kijk daar zat ik op te wachten.
Galgenwaard, mooiste stadion van NL!

• speek1984
@Regeneration
Thanks! Zal straks thuis eens checken :) Had er toch echt al gezocht dacht ik, maar zal wel niet dan :P

Verwijderd

Sluuz schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:58:
Denk dat het na 4 keer uitleggen nu wel duidelijk moet zijn ;). Het nieuwe pass-systeem is dus geimplementeerd onder het "normale passen". Er is dus geen volledig assisted passen meer mogelijk.

Nog een week, ben wel toe aan de volledige versie. Ik ben vooral benieuwd of er weer van die debiele limieten zitten aan hoeveel logo's je mag gebruiken, hoeveel liedjes je kan importeren (chants) enz. Tegenwoordig moet dat met die harde schijven toch allemaal "onbeperkt" kunnen. Zeker omdat ze toch nooit allemaal tegelijk ingeladen moeten worden (2 teams per match). Hang dan een maximum aan het aantal logo's/plaatjes/chants je kan toevoegen aan een team.
Haha, geen twijfel meer mogelijk nu!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Jon Murphy op Twitter over de eerder genoemde exploit:

#pes2011 #PESdemo I'm aware of the 'jog bug' in the demo. Final code checked and issue appears to be fixed. Will doubled check with team

Url: http://twitter.com/JonMurphy_PES/status/25295761831

Het ziet er dus naar uit dat het gefixed wordt in de final. Wel netjes aangezien het in het verleden wel eens heel lang duurde tot Konami zoiets had gepatched.

• Michie23
Thank God voor Twitter zullen we maar zeggen :)

• henkyyyyyyy
Geengrenzuh schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:04:

#pes2011 #PESdemo I'm aware of the 'jog bug' in the demo. Final code checked and issue appears to be fixed. Will doubled check with team

Het ziet er dus naar uit dat het gefixed wordt in de final. Wel netjes aangezien het in het verleden wel eens heel lang duurde tot Konami zoiets had gepatched.
_/-\o_

Verwijderd

Dat dus. :Y Kan je toch nog spelen zonder je te ergeren... ;)

offtopic:
Grats! :D

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:20:
[...]

Dat dus. :Y Kan je toch nog spelen zonder je te ergeren... ;)

offtopic:
Grats! :D
Idd! :)

offtopic:
Thanks!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Het aantal reacties dat nutteloos is of op het randje is wat mij betreft te groot.
Houdt het nuttig en ontopic.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Geengrenzuh schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:04:

Wat voor bug was dat? Ik heb dat niet helemaal meegekregen en zie het hier in het topic zo snel niet terug :? En 2 seconde later vind ik hem terug :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 23-09-2010 14:10 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• dannbla
  • Laatst online: 09-09 17:35

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
De laatste week voor de release is het irritantste. Ik heb namelijk geen zin meer om PES2010 te spelen, maar ik ben de demo ook wel een beetje beu gespeeld. (Barca en Bayern komen mijn neus uit.)

Ik heb ge pre-ordered bij 4ever games, en daar staat nog: "Release: 30-09-2010"
Dus nog 1 week ongeduldig wachten!!

PSN ID: robhoeben

Verwijderd

robhoeben schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:15:
De laatste week voor de release is het irritantste. Ik heb namelijk geen zin meer om PES2010 te spelen, maar ik ben de demo ook wel een beetje beu gespeeld. (Barca en Bayern komen mijn neus uit.)

Ik heb ge pre-ordered bij 4ever games, en daar staat nog: "Release: 30-09-2010"
Dus nog 1 week ongeduldig wachten!!
Ga er maar niet van uit... We krijgen in Nederland toch de UK versie, in de EU versie zit de Nederlandse (en Engelse) taal niet, dus bijv. uit Duitsland halen heeft ook geen nut. Zoals het er nu uit ziet, moeten we wachten tot 7 oktober. :N

Speel je Demo op PS3/Xbox? Op de PC kan je namelijk al met 35 teams ofzo spelen. :+

• Monda
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:17:
[...]

Ga er maar niet van uit... We krijgen in Nederland toch de UK versie, in de EU versie zit de Nederlandse (en Engelse) taal niet, dus bijv. uit Duitsland halen heeft ook geen nut. Zoals het er nu uit ziet, moeten we wachten tot 7 oktober. :N

Speel je Demo op PS3/Xbox? Op de PC kan je namelijk al met 35 teams ofzo spelen. :+
Wat is dat nou weer voor iets raars! Alle vorige versies van Pes waren toch wel in NL? Dus dit jaar waarschijnlijk helemaal geen NL, maar engels (UK versie)?

• dannbla
  • Laatst online: 09-09 17:35
Monda schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:14:
[...]

Wat is dat nou weer voor iets raars! Alle vorige versies van Pes waren toch wel in NL? Dus dit jaar waarschijnlijk helemaal geen NL, maar engels (UK versie)?
Wel NL lees: We krijgen in Nederland toch de UK versie, in de EU versie zit de Nederlandse (en Engelse) taal niet

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• robhoeben
Heb je ook een bron die bevestigd dat wij hier de UK versie krijgen?
En welke taal zit er dan wél in de EU versie, lijkt me erg raar, een game zònder optie voor engelse taal.
Van de ene kant zou het natuurlijk slecht nieuws zijn, want dan moeten we een week langer wachten, maar van de andere kant kunnen we dan wel de WENB Option File gaan gebruiken!
Ik ben benieuwd hoe het nou precies zit.
Ik hoop dit snel te weten want ik had vanaf 1 oktober een week vrij gepland, misschien moet ik die een weekje opschuiven.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gameplay
Het spel in PES is "opener" op de een of andere manier. Je hebt het gevoel dat er meer kan gebeuren, het speelt lekker losjes, waar ik bij FIFA bij veel situaties (al wel minder ten opzichte van 10) nog het gevoel heb dat van tevoren al beslist is wat er gaat gebeuren (bijv. dat bij een kopduel de ander wint).
Ik heb na het spelen van de FIFA 11 demo nu ook de PES 11 demo gespeeld, en kan me goed vinden in dit punt. Hoewel FIFA 11 al een verbetering is op FIFA 10 op dat vlak, lijkt het gedrag van speler vs. bal in PES 11 nog dynamischer dan in FIFA 11.

Graphics zien er goed uit op een enkele vreemde animatie na (spelers die in tussenfilmpjes lopen alsof ze nodig naar het toilet moeten), de scheidsrechter fluit inderdaad irritant vaak en het geluid vind ik wat matig/vlak. Weinig overtuigende stadionsfeer daardoor. Ben wel erg positief over de AI, die zet echt flink wat druk, vaak ook met twee spelers, waar het in FIFA toch meestal 1 tegen 1 is.

Al met al ben ik wel te spreken over PES 11. Speelt lekker weg, maar ik voel toch iets meer voor de sferische presentatie van FIFA 11 en de onovertroffen manual controls van dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Mooi vergelijk van PES/FIFA mbt. de gezichten van spelers van de Eredivisie op insidegamer. Elke dag voegen ze een nieuwe ploeg toe.

PSV
http://www.insidegamer.nl/pc/fifa11/...011---PSV.html

Ajax
http://www.insidegamer.nl/xbox360/pe...11---Ajax.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:50:
[...]

Ik heb na het spelen van de FIFA 11 demo nu ook de PES 11 demo gespeeld, en kan me goed vinden in dit punt. Hoewel FIFA 11 al een verbetering is op FIFA 10 op dat vlak, lijkt het gedrag van speler vs. bal in PES 11 nog dynamischer dan in FIFA 11.

Graphics zien er goed uit op een enkele vreemde animatie na (spelers die in tussenfilmpjes lopen alsof ze nodig naar het toilet moeten), de scheidsrechter fluit inderdaad irritant vaak en het geluid vind ik wat matig/vlak. Weinig overtuigende stadionsfeer daardoor. Ben wel erg positief over de AI, die zet echt flink wat druk, vaak ook met twee spelers, waar het in FIFA toch meestal 1 tegen 1 is.

Al met al ben ik wel te spreken over PES 11. Speelt lekker weg, maar ik voel toch iets meer voor de sferische presentatie van FIFA 11 en de onovertroffen manual controls van dat spel.
Goed om te horen :)
Je moet alleen geen keuze maken op basis van sfeer (in stadion). Dit is bij Pes zo aan te passen met eigen chants, scheelt echt enorm!
Daarnaast lees ik vaak: "Omdat Fifa over alle licenties beschikt, ga ik dit jaar toch weer voor fifa". Ook dit zou geen doorslag moeten geven imo, omdat ook dit simpel op te lossen is met een option file...
Belangrijkste zaken voor mij zijn gameplay, uitgebreide tactische mogelijkheden, leuke spelmodi (masterleague), uitgebreide editfunctie (spelers,teams, competities, stadions).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Geengrenzuh schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:16:
Mooi vergelijk van PES/FIFA mbt. de gezichten van spelers van de Eredivisie op insidegamer. Elke dag voegen ze een nieuwe ploeg toe.

PSV
http://www.insidegamer.nl/pc/fifa11/...011---PSV.html

Ajax
http://www.insidegamer.nl/xbox360/pe...11---Ajax.html
Is wel een wereld van verschil, bij FIFA maken ze er echt een potje van. Wel jammer dat er bij PES ook een heleboel spelers met een "basic" face zijn maar als ik kijk naar De Zeeuw, Affelay en El Hamdaoui dan is het wel top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:22:
[...]

Goed om te horen :)
Je moet alleen geen keuze maken op basis van sfeer (in stadion). Dit is bij Pes zo aan te passen met eigen chants, scheelt echt enorm!
Daarnaast lees ik vaak: "Omdat Fifa over alle licenties beschikt, ga ik dit jaar toch weer voor fifa". Ook dit zou geen doorslag moeten geven imo, omdat ook dit simpel op te lossen is met een option file...
Belangrijkste zaken voor mij zijn gameplay, uitgebreide tactische mogelijkheden, leuke spelmodi (masterleague), uitgebreide editfunctie (spelers,teams, competities, stadions).
Met chants bedoel je geluidsfragmenten die je mogelijk kunt invoegen? Geldt dit dan ook voor de ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ja en ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Dit soort nieuws hoort hier niet thuis.

[ Voor 78% gewijzigd door PromoX op 24-09-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik de reviews eerst maar afwacht. Door beide demo's te spelen ben ik nog niet tot een keuze gekomen. Beide hebben zijn goeie en slechte punten. Heb altijd pes gespeeld en ben vorig jaar voor het eerst overgestapt naar fifa10. Prachtige sfeer en alle licenties. Alleen kreeg ik bij fifa na een tijdje het gevoel dat ik met machine voetbal bezig was. Je weet precies hoe je moet lopen en vanaf welk punt je kunt scoren. Nu speel ik beide demo's en is dit bij fifa11 alweer wat verbeterd, maar pes 2011 is veel opener en doet me echt denken aan die goeie ouwe tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Wat betreft de releasedatum.
Heb wat zaken gemaild.
Antwoord: Dixons 30 sep, Eplaza (bartsmit) 7 oktober
Nog geen antwoord: Bol.com, Gamenowshop, FreeRecordShop

Het blijft een vaag verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Net een mailtje gestuurd naar 4evergames, en dit was hun reactie:
Dank voor uw bericht.

Ja, we hebben zojuist vernomen van onze leverancier dat Konami de release datum voor NL heeft verzet naar 7 oktober voor de PS3/Xbox 360 en voor de andere platforms naar 28 oktober.

We hebben de informatie op onze site ook reeds aangepast.
Dus, het lijkt nu wel echt zo te zijn. Zou deze vertraging betekenen dat ze er nog snel wat bugs uit wilden halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robhoeben schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:13:
Net een mailtje gestuurd naar 4evergames, en dit was hun reactie:

[...]

Dus, het lijkt nu wel echt zo te zijn. Zou deze vertraging betekenen dat ze er nog snel wat bugs uit wilden halen?
Lijkt me niet, aangezien hij voor Duitsland nog gewoon op de 30e staat. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Dixons de 30e als enige? Vind ik wel apart, de rest heeft hem allemaal op de 7e lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:33:
Dixons de 30e als enige? Vind ik wel apart, de rest heeft hem allemaal op de 7e lijkt het.
vandaag weer bij eplaza geweest, en hun zeiden nog steeds de 30ste.
maar een paar reacties hierboven zag ik 7e staan.

lol, ach zolang we hem maar krijgen uiteindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:51:
[...]

vandaag weer bij eplaza geweest, en hun zeiden nog steeds de 30ste.
maar een paar reacties hierboven zag ik 7e staan.

lol, ach zolang we hem maar krijgen uiteindelijk!
Laten we er nou maar gewoon vanuit gaan dat het de 7e oktober wordt, dan kan het achteraf alleen maar meevallen :+

Hopelijk hebben ze in de final versie dan wel die sideline exploit eruit gehaald want dat gaat echt helemaal nergens over, hebben ze geluk mee dat je tegenwoordig met de moderne consoles games kunt patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Prutzer80 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:04:
[...]

Laten we er nou maar gewoon vanuit gaan dat het de 7e oktober wordt, dan kan het achteraf alleen maar meevallen :+

Hopelijk hebben ze in de final versie dan wel die sideline exploit eruit gehaald want dat gaat echt helemaal nergens over, hebben ze geluk mee dat je tegenwoordig met de moderne consoles games kunt patchen.
Die bug was de reden dat ik gestopt ben met het spelen van pes 2010. Speel altijd met Chelsea, dus hoefde alleen maar langs de zijkant te lopen om voor te zetten op Drogba 8)7

Verwijderd

Prutzer80 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:04:
[...]

Sideline exploit is er al uit, is bevestigd door Jon Murphy op twitter. :Y

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Heb er nu een 50 tal potjes op zitten en
PES 2011 Demo zit nog steeds vol frustraties helaas:

- kan altijd maar 2 mannetjes selecteren op een bepaald moment
- het selecteren gaat te traag, ben vaak te laat daardoor
- automatische selectie : als ik iemand voorbij ben, flipt opeens mijn cursor
naar een ander mannetje ??? (ook bij semi manual)
- kan ik mooi koppen op goal, vliegt mijn medeteamgenoot naar de bal en kopt hem huizen
ver over...tja...
- steekpassen: het is verbeterd maar heel logisch is het allemaal nog niet:
de ene keer tik je even heel kort op de passknop en schiet de bal ver weg,
de andere keer hou je hem langer vast en krijg je de bal niet ver weg.
dit kan natuurlijk ook afhankelijk zijn van de speler zelf, dat weet ik niet, irritant
is het wel.
- 3 wedstrijden tegen real madrid verloren: 3x 0-1: 3x tegen de keeper
die de bal dan netjes bezorgt bij een spits van de tegenstander. dit is wel
wat verbeterd tov pes 2010, maar nog niet zoals het hoort helaas.
ok, ik moet misschien beter scoren maar dit kan toch niet? je voelt
je gewoon belazerd door de cpu dan.
- mannetjes van de tegenstander lopen zich overal vrij en die van mijn
team blijven vaak stokstijf staan kijken. ik heb allerlei trucs toegepast
(met dank aan jullie) die hier eerder genoemd werden maar welke optie het nu precies is, is mij
nog steeds onduidelijk? Het is maar wat proberen want écht goed werken doet
er nog geen 1 tot nu toe bij mij. Tot nu toe heb ik het lichte vermoeden
dat "Snelle Counter" iets werkt.
- scheidsrechter fluit voor elk wis wasje. ik heb zelfs herhalingen gezien
waarin ik alleen de bal speelde/afpakte van een verdediger en nóg fluit ie.
En nee, ik druk niet steeds de druk-toets in.
- ook zeer frustrerend: ben je een mannetje voorbij, haalt ie je doodleuk weer
in. zelfs al ben je Messi. Konami, kijk naar fifa, daar is dat niet mogelijk
gelukkig.
- ballen rollen over de zijlijn die ik dan nét niet meer kan halen vaak. Ook dan heb ik het idee
dat mijn mannetje gewoon afgeremd wordt door de Hand van God :)

Heb het idee dat al die frustraties/remmingen ook vaak ingebouwd zijn om het spel wat uitdaging mee te geven. Dat vind ik op zich een goed idee maar doe het aub op een ander manier dan.

Sterke verbeteringen in PES 2011 zijn tóch het passing systeem en het feit dat
een speler een bal sneller kan verwerken.
Ook fijn zijn die trucjes die nu tenminste uit te voeren zijn.
Kortom: ik vind het toch nog wel een buggy en frusterend spel, maar
het is een verbetering tov PES 2010 en tja ...wat moet ik anders? FIFA
vind ik gewoon wat saai, ondanks dat het wel weer iets verbeterd is.
FIFA is wel solider dan PES: je weet wat je doet, er worden weinig dingen buiten
jou om geregeld.
Denk dat PES 2011 online leuker wordt dan single player tegen CPU.

Al met al speel ik gewoon PEs 2011, maar mensen...zeggen dat het spel geen frustraties kent
of nagenoeg perfect is, daar ben ik het absoluut dus niet eens mee.

Nog ff offtopic: ik probeer af en toe wel herhalingen op te slaan, maar heb nog geen goed
programmaatje gevonden om dat mee te doen. Zodra ik Fraps oid gebruik, wordt mijn beeld schokkeriger
en is het beroerder spelen en dus naar mijn mening geen goede video om iets te demonstreren.
Ondanks mijn pc (dual 2,5 ghz/ HD5770) en frames (15p/sec) en resolutie (1024x768) gaat het nog niet
soepel.

En dit: Wat betreft de releasedatum: ik weet niet beter dan dat de (PC versie) van PES pas 7 of 8 oktober uitkomt.
Konami heeft dat bekend gemaakt naar mijn weten. Kan me voorstellen dat niet elk verkooppunt daar tijdig van op de hoogte is of dat het goed bijgewerkt wordt in een systeem.
Ik heb het geduld wel.

EDIT: ik speel steeds met teams die nét wat minder zijn tegen de cpu. Als ik gelijkwaardige teams neem, dan speelt het veel soepeler.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 25-09-2010 12:44 ]

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Harribo schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:56:

Nog ff offtopic: ik probeer af en toe wel herhalingen op te slaan, maar heb nog geen goed
programmaatje gevonden om dat mee te doen. Zodra ik Fraps oid gebruik, wordt mijn beeld schokkeriger
en is het beroerder spelen en dus naar mijn mening geen goede video om iets te demonstreren.
Ondanks mijn pc (dual 2,5 ghz/ HD5770) en frames (15p/sec) en resolutie (1024x768) gaat het nog niet
soepel.
Waarom in hemelsnaam fraps aanzetten tijdens het spelen? Doe dit dan gewoon alleen bij replays, ff alt-tab, fraps aan en hoppa. :)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Weet trouwens iemand hoe ik de besturing in de herhaling krijg zoals in PES10. Ik kan nu de camera wel naar voren en achter sturen, maar niet meer naar boven en beneden. Dat zorgt ervoor dat ik amper wat zie :)

Begin het nu een beetje door te krijgen; 2 potjes met 5-0 gewonnen tegen Bayern. Eindelijk een beetje kunnen scoren op regular. Wel maar 3 uitgespeelde goals. De rest mazzeltjes..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KONAMI staat niet echt bekend om hoogwaardige trailers, deze fan-made trailer geeft toch wel een heel mooi beeld van het spel:

_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de demo grijs gespeeld te hebben, heb ik nu de promo versie in m'n bezig, deze is nog dichter bij de final dan de demo. En nog belangrijker, alle features! :D Kan nu al bevestigen dat er meer voordeel gegeven wordt, iets minder gefloten wordt en de 'jog bug' is verholpen. :Y

Heb tot nu toe nog niet heel veel gespeeld, een paar potjes Champions League, zodadelijk beginnen met Become A Legend. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:04:
KONAMI staat niet echt bekend om hoogwaardige trailers, deze fan-made trailer geeft toch wel een heel mooi beeld van het spel:
[video]

_O_
Filmpje is grappig in elkaar gezet, op een gegeven moment komt die bal tegen de arc bovenin het Durban stadium en stuitert doodleuk weer terug :)
Je ziet wel dat die gozer aardig wat heeft zitten rommelen om het Durban stadium te bouwen want die zal default er echt niet in zitten en met die stadium editor krijg je dat never nooit voor mekaar :)
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:01:
Na de demo grijs gespeeld te hebben, heb ik nu de promo versie in m'n bezig, deze is nog dichter bij de final dan de demo. En nog belangrijker, alle features! :D Kan nu al bevestigen dat er meer voordeel gegeven wordt, iets minder gefloten wordt en de 'jog bug' is verholpen. :Y

Heb tot nu toe nog niet heel veel gespeeld, een paar potjes Champions League, zodadelijk beginnen met Become A Legend. :D
* Jaloers * >:)

Kan je ons toevallig wat meer vertellen over:

- Verder nog verschillen met de demo?
- Master league online
- Algemene online ervaringen ( hoe lang duurt het voor je eindelijk bent ingelogd en heb je veel lag etc )
- Kan je een beetje mooie stadions bouwen met die editor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutzer80 schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:32:
[...]

Filmpje is grappig in elkaar gezet, op een gegeven moment komt die bal tegen de arc bovenin het Durban stadium en stuitert doodleuk weer terug :)
Je ziet wel dat die gozer aardig wat heeft zitten rommelen om het Durban stadium te bouwen want die zal default er echt niet in zitten en met die stadium editor krijg je dat never nooit voor mekaar :)
Volgens mij stuitert de bal niet tegen de arc aan, "totaal niet, dik eronder" aldus de maker van het filmpje. :9 Verder zijn er heel veel mods al voor de demo, waaronder ook het stadion. ;)
[...]

* Jaloers * >:)

Kan je ons toevallig wat meer vertellen over:

- Verder nog verschillen met de demo?
- Master league online
- Algemene online ervaringen ( hoe lang duurt het voor je eindelijk bent ingelogd en heb je veel lag etc )
- Kan je een beetje mooie stadions bouwen met die editor?
Oeps, ik zei alle features? :+ Bedoelde alle features m.u.v. MLO. :$

Verder is de feel wel hetzelfde als de demo, aangezien die ook erg dicht bij de Full versie zit. Er zijn wel wat nieuwe animaties en wat stommiteiten uit gehaald, wat fine-tuning aan bijv. de voordeelregel en scheidsrechter in het algemeen. Voor de rest kan ik er eerlijk gezegd nog niet zo veel over zeggen, ben op dit moment bezig met m'n 6e potje.

Editor heb ik ook nog niet naar gekeken, hier zal ik me morgen avond even in verdiepen, zal dat nog wel laten weten. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:13:
[...]

Editor heb ik ook nog niet naar gekeken, hier zal ik me morgen avond even in verdiepen, zal dat nog wel laten weten. :Y
Tof dat je hem al hebt man. Zou je ook willen kijken wat er in de pes-shop te koop is dit jaar?

De optionfile van WENB ziet er al super uit in ieder geval. Release op de UK (en NL.. :( ) releasedate.
http://winningelevenblog....-2011-of-update/#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de definitieve versie van PES meer speelt zoals de WE demo. Die is echt stukken fijner qua gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Geengrenzuh schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:13:
[...]

Tof dat je hem al hebt man. Zou je ook willen kijken wat er in de pes-shop te koop is dit jaar?

De optionfile van WENB ziet er al super uit in ieder geval. Release op de UK (en NL.. :( ) releasedate.
http://winningelevenblog....-2011-of-update/#comments
Heel vet! Nog even voor de duidelijkheid. Wij krijgen in NL dus de UK versie zonder NL taal, maar Engels? EU is alleen FRA, SPA, ITA, DUI begreep ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Monda schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:37:
[...]

Heel vet! Nog even voor de duidelijkheid. Wij krijgen in NL dus de UK versie zonder NL taal, maar Engels? EU is alleen FRA, SPA, ITA, DUI begreep ik...
Yep klopt.. Voordeel is wel dat we de WENB option file vanaf dag één kunnen gebruiken. Ben benieuwd welke competitie ze in plaats van de fake league doen. Het liefst de Bundesliga, maar het zal wel de Championship worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Winning Eleven is niet voor de PC zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Geengrenzuh schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:41:
[...]

Yep klopt.. Voordeel is wel dat we de WENB option file vanaf dag één kunnen gebruiken. Ben benieuwd welke competitie ze in plaats van de fake league doen. Het liefst de Bundesliga, maar het zal wel de Championship worden denk ik.
Ja idd dat is zeker een voordeel!
Championship is toch van Australië? Lijkt me de Bundesliga toch aantrekkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Monda schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:51:
[...]

Ja idd dat is zeker een voordeel!
Championship is toch van Australië? Lijkt me de Bundesliga toch aantrekkelijker...
Coca Cola Championship = 2e divisie Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Geengrenzuh schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:07:
[...]

Coca Cola Championship = 2e divisie Engeland.
Oh haha ik dacht al... ja dat zal dan wel idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:37:
[...]

Nee! De UK versie heeft Engels, Nederlands en Zweeds. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrst
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:07
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:05:
[...]

Nee! De UK versie heeft Engels, Nederlands en Zweeds. :Y
Hoe weet je dit? Ik heb de UK versie gepreorderd bij Mediaoffer maar die komt pas een week later uit. Als Nederland gewoon dezelfde UK versie krijgt dan haal ik het wel gewoon in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:17
Zijn er nog meer mensen die hem zaterdag al hebben mee genomen bij de bartsmit?

[ Voor 36% gewijzigd door Punkbuster op 27-09-2010 17:02 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lamquoctrung schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:40:
[...]

Hoe weet je dit? Ik heb de UK versie gepreorderd bij Mediaoffer maar die komt pas een week later uit. Als Nederland gewoon dezelfde UK versie krijgt dan haal ik het wel gewoon in de winkel.
Dat heeft Adam van WENB gezegd. En dat is ook de reden dat hij niet op de 30e te koop is in Nederland, maar op de 7e. :9
Punkbuster schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:01:
Nee, jij wel dan? :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Punkbuster schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:01:
Hoe? Wat? Waar? We want proof! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij hier nog niet geplaatst: Tweakers.net heeft een gecombineerde review geschreven van PES én Fifa. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 27-09-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:56:
Volgens mij hier nog niet geplaatst: Tweakers.net heeft een gecomgineerde review geschreven van PES én Fifa. :)
Ik las hem, maar na het lezen van de naam (Jurian) wist ik al genoeg, wat een biased bagger review zeg. :N

offtopic:
gecomgineerde? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:04
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:08:
[...]

Ik las hem, maar na het lezen van de naam (Jurian) wist ik al genoeg, wat een biased bagger review zeg. :N

offtopic:
Je bent gewoon op je teentjes getrapt dat PES het aflegt tegen FIFA dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VeeGee schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:13:
[...]

Whaha, sure, wat jij wilt... :')
Dat is natuurlijk onzin. Ik speel PES omdat ik deze een stuk fijner vind spelen, als (als!) FIFA beter zou zijn (wat jij als een feit brengt), dan zou ik FIFA spelen. :9 En nu mag je weer hier heen. :W

Voor de PC gamers onder ons, hier kan je de Engelse versie pre-orderen, en downloaden op 30 september om 00:00. :Y

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

VeeGee schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:13:
[...]

En jij komt speciaal langs om dat even duidelijk te maken?
Zullen we de flamewar achterwege laten en gewoon inhoudelijk op die combi review ingaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:08:
[...]

Ik vind de review opzich goed. Had ook niet verwacht dat PES in een keer de troon van Fifa over zou nemen, dat zou misschien gewoon niet realistisch zijn. Toch vind ik dat er een paar gewaagde uitspraken worden gedaan:
De winnaar van de offline spelmodi? Pro Evolution Soccer 2011, en dan dus vooral dankzij de Master League, die leuker is om te spelen dan de Career Mode in FIFA.
Dit is een van de reden waarom ik dit jaar toch weer voor PES ga. Een andere grote reden is dat Fifa voor de PC nog steeds minder is dan de console versies.
Behalve deze twee 'hoofdmodi' bieden beide games natuurlijk de mogelijkheid om online wedstrijden te spelen tegen vrienden, of voor een ranking. Pro Evolution Soccer 2011 onderscheidt zich echter door een verbeterde integratie van online toernooien. Vanuit het hoofdmenu is het heel eenvoudig om een competitie of toernooi te starten voor vrienden. Dit aspect draagt mede bij aan het feit dat we ook op het gebied van de online functionaliteit PES 2011 boven FIFA 11 waarderen.
Dat vond ik zeker verrassende uitspraak, maar gelukkig komt erna een kleine nuance:
Daar moet nog wel bij worden gezegd dat de FIFA-multiplayer het afgelopen jaar vlekkeloos draaide, waar Konami een negatief verleden heeft als het gaat om problemen met lag en dergelijke. Dat kan de online modi van PES 2011 natuurlijk lelijk onderuit halen.
:P

Het volgende was al min of meer bekend:
Op basis van de betere graphics, de overdaad aan licenties en het overtuigende stadiongeluid, vinden we FIFA 11 de sfeervolste game van de twee. Het is jammer dat het spel lang niet alle gezichten van spelers even goed lijkend heeft gekregen, anders zou het een 'clean sweep' zijn geweest op dit punt. PES heeft opnieuw de beter nagemaakte gezichten, maar dat is niet genoeg. Het geluid klinkt saai en het spel oogt wat sfeerloos. Één ding is gelukkig lekker gemakkelijk: met betrekking tot het commentaar scoren beide games ongeveer gelijk - het is in beide gevallen om te janken.
Ook "Maar het oog wil anno 2010 natuurlijk ook wat." vind ik een terechte opmerking. Hoewel ik de graphics van PES niet slecht vind is het missen van AA echt niet meer kunnen. Hierdoor zien je spelers duidelijk zichtbaar korrelig uit.
Zo zul je in de Engelse competitie op een paar teams na alleen maar nepnamen tegenkomen, en datzelfde geldt voor bijvoorbeeld de Spaanse competitie. Het is een minpunt waar PES-fans allang overheen zijn gestapt en ook iets dat snel na de release door een update vanuit de community wel verholpen zal worden, maar het blijft apart dat Konami dit altijd maar zo laat zoals het is.
Hier ben ik ook mee eens. Kan Konami niet eens de "grote" Europese competities licenceren?
offtopic:
offtopic:
Dat vond ik eigenlijk beter klinken. :+

Geengrenzuh schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:41:
[...] Ben benieuwd welke competitie ze in plaats van de fake league doen. Het liefst de Bundesliga, maar het zal wel de Championship worden denk ik.
Nog even hierop terugkomend. Was het niet zo dat je nu eigen "competities" aan kon maken in de edit mode?

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 27-09-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

@Regeneration: ja kan zeker, maar we willen natuurlijk wel mooie kits/enigszins kloppende stats/gezichten van de spelers. Dat moeten we toch echt aan een paar hele fanatieke option file makers overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik vind FIFA een stuk beter, solider en afgewerkter dan PES.
En toch speel ik PES, FIFA vind ik te saai.
Een wedstrijd in FIFA speelt als een verplicht nummer, een wedstrijd in PES is een werkelijke belevenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:10:
Ik vind FIFA een stuk beter, solider en afgewerkter dan PES.
En toch speel ik PES, FIFA vind ik te saai.
Een wedstrijd in FIFA speelt als een verplicht nummer, een wedstrijd in PES is een werkelijke belevenis.
Ik ben erg benieuwd naar jouw definitie van "beter"... Als een wedstrijd in PES veel leuker is, een werkelijke belevenis is in plaats van een 'verplicht nummer', dan is PES toch gewoon beter? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Regeneration schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:41:
Hier ben ik ook mee eens. Kan Konami niet eens de "grote" Europese competities licenceren?
s het niet zo dat je nu eigen "competities" aan kon maken in de edit mode?
Blijkbaar is de reviewer niet goed ingelicht. Want Konami WIL wel, maar MAG niet.
FIFA heeft voor dit jaar (en ik geloof ook nog voor komend jaar) contractueel de licentie voor de Premier League, die mag Konami niet kopen. Het is niet zo als bijv. bij de Eredivisie dat beiden hem mogen hebben.

Konami mag alleen 2 teams met volledige licenties maken. Ze kiezen dan volgens Jon Murphy altijd voor 2 die in de CL spelen, om deze modus zo compleet mogelijk te houden. Aangezien Liverpool dit jaar niet in de CL zit, valt deze weg. Hiervoor in de plaats hebben ze Tottenham genomen.

Zodoende dat het standaard spel niet met de EPL-licentie wordt gemaakt. Natuurlijk zouden ze het wel doen als het zou mogen, dit zou al weer een stuk meer verkopen.

Overigens vond ik het voor de rest wel een redelijk nette review. Was het niet overal mee eens, sommige dingen klopten niet helemaal. Het minpunt wat de reviewer met passen geeft snap ik niet (te zacht tikje is evengoed een harde pass). Als ik een zacht passje geef, gaat ie ook zacht. Meestal is die gewoon prooi voor de tegenstander.

Tenslotte, over de graphics en over de licenties maak ik me totaal niet druk. Binnenkort zal er wel weer een LOD-mixer komen en binnen no-time hebben we met een patch alle licenties alsnog. Dus voor de PC-spelers zijn dit allerminst minpunten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HwKok op 28-09-2010 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

HwKok schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 07:49:
[...]

Konami mag alleen 2 teams met volledige licenties maken. Ze kiezen dan volgens Jon Murphy altijd voor 2 die in de CL spelen, om deze modus zo compleet mogelijk te houden. Aangezien Liverpool dit jaar niet in de CL zit, valt deze weg. Hiervoor in de plaats hebben ze Tottenham genomen.
Klopt. Sterker nog, ik geloof dat EA ook een exclusieve deal met Chelsea had. Zo heeft iedere competitie weer andere eisen. Zo mag Konami bij de Premier League nog 10% van de teams licenseren en de rest van de teams fake namen geven+echte spelersnamen. Bij de Bundesliga mogen er zelfs geen fakenamen worden gebruikt voor de overige teams/spelers en dat is dus ook de reden dat die niet meer in PES zit. Eerlijk gezegd kan het me niet zoveel boeien zolang Konami maar genoeg fake leagues aanmaakt. Jammergenoeg moet je het online dan nog wel zonder veel (licensed) ploegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Is er nou al officieel iets bekend over het uitkomt op 30 september dan wel 7 oktober? De webwinkels hebben hun datum veranderd, maar ik heb niets officieel van Konami voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 00:28:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar jouw definitie van "beter"... Als een wedstrijd in PES veel leuker is, een werkelijke belevenis is in plaats van een 'verplicht nummer', dan is PES toch gewoon beter? _O-
Nou wil het wel uitleggen. Met "beter" bedoel ik:
- In FIFA gebeuren er weinig dingen buiten je eigen kunnen om. Als er iets mis gaat, is het vaak de schuld van jezelf, niet altijd van het spel.
- In FIFA, als ik op een knop druk, speelt de speler meteen de bal. In PES duurt dat soms net wat te lang.
PES teert te veel op het "vooruit kijken".
- In FIFA staan de meeste mannetjes op een logische plek in het veld. In PES staan ze vaak op een kluitje.
De zijkanten worden soms nauwelijks bevolkt. Evenals dat medespelers niet gaan lopen als je eraan komt. Ook dat is nog steeds niet opgelost, ondanks dat ik van alles geprobeerd heb.
- De scheidsrechter in PES fluit zeer streng en raar, in FIFA gewoon zoals het hoort.
- De keepers in PES doen nog steeds (zij het nu minder) rare dingen als een bal lekker in de voeten van een spits gooien na een schot.
- Nu al een paar keer gehad dat de bal dichter bij mij mannetjes lag dan de tegenstander en dat ik er toch niet snel genoeg bij kon.
- Strategiën die ik toepas, vallen mij niet altijd op.
- FIFA heeft meer licenties. Ik vind die rechten trouwens wel gezeur hoor. Verkoop gewoon de rechten op het gebruik van die namen aan alle voetbalgames die er wat geld voor willen neerleggen. Kinderachtige politiek.
Wie is hier nu bij gebaat? Niemand lijkt me.

Dit zijn zo even wat punten. Puur een kwestie van tijd, dan zal PES dit soort dingen ook wel beter in orde hebben.
Toch vind ik PES leuker om te spelen. Het idee wat Konami heeft van een voetbalspel spreekt mij veel meer aan dan een gelikt arcade tikkie tikkie soccergame.
Maar Konami heeft nog wel wat in te halen op oa bovenstaande punten. Dat weten ze zelf ook wel heb ik het idee. Het is alleen niet meteen allemaal opgelost in de tijd die ze nu hadden. PES 2013 wordt dan ook een echte topper !
Konami heeft ook vaak energie gestoken in bijvoorbeeld die kaarten bij spelers. Zonde van de tijd naar mijn mening.
HwKok schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 07:49:
Was het niet overal mee eens, sommige dingen klopten niet helemaal. Het minpunt wat de reviewer met passen geeft snap ik niet (te zacht tikje is evengoed een harde pass). Als ik een zacht passje geef, gaat ie ook zacht.
Die snap ik wel. Ik pass soms ook naar een speler die net even verder staat, terwijl ik dat niet wou.
Niet heel erg overigens vind ik. Ook een kwestie van oefenen.
Toch zou ik het top vinden als PES een schuif had gehad in de instellingen waarmee je de gevoeligheid van een pass/schot kon aanpassen.

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 28-09-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Filmpje met de stats van alle clubs / teams:

YouTube: Official Team-List - PES2011 (FINAL CODE) - PC

Opvallend:
- Stats van Twente zijn bagger
- Waar zijn die nieuwe Copa Libertadores ploegen? Lijkt erop dat die alleen maar in die Copa mode te spelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Behalve deze twee 'hoofdmodi' bieden beide games natuurlijk de mogelijkheid om online wedstrijden te spelen tegen vrienden, of voor een ranking. Pro Evolution Soccer 2011 onderscheidt zich echter door een verbeterde integratie van online toernooien. Vanuit het hoofdmenu is het heel eenvoudig om een competitie of toernooi te starten voor vrienden. Dit aspect draagt mede bij aan het feit dat we ook op het gebied van de online functionaliteit PES 2011 boven FIFA 11 waarderen.
Bovendien klinkt het vernieuwender dan elf tegen elf, omdat FIFA een paar jaar terug al eens een modus had waarin tien tegen tien online kon worden gespeeld, alleen werkte het toen voor geen meter.
Dit klopt ook voor geen meter imo.
11vs11 is in zoverre nieuw dat de keeper nu ook bestuurd kan worden maar vorig jaar was het nog 10vs10 en dat is/was enorm populair, nog steeds wordt er heel veel gespeeld wereldwijd.
Alleen al op basis van het 11vs11 gebeuren zou ik juist Fifa als "winnaar" van het online gebeuren benoemen.
Tuurlijk is er MLO maar dat moet je dan eigenlijk weer tegenover Ultimate Team zetten hoewel je voor die laatste nog extra moet betalen. :O
Ook wel raar dat iets als simpelere menu's of opzet zwaarder weegt in het oordeel dan de kwaliteit van de verbinding tussen spelers en servers. [lag]
Juist metname voor het offline gedeelte kies ik voor PES en haar ML terwijl Fifa hier in huis komt voor het online gedeelte [Clubs en ranked].

Ik kan me ook heel goed vinden in de argumentatie van Harribo dat Fifa beter en strakker is uitgewerkt qua spelervaring en sfeer waar PES een stuk avontuurlijker is.
Volgens mij is ook niet Fifa of Pes de winnaar maar ik omdat er gewoon 2 prima footy's op de markt komen met beide hun sterke[re] en zwakke[re] punten.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Even een vraag mbt "fakeshot".
Ik gebruikte in de vorige versies vaak "fakeshot" bij het passeren van de keeper. Nu is het zo dat ik niet vaak meer de situatie 1op1 met de keeper heb gehad in 2011, maar de keer dat ik dit kreeg leek "fakeshot"niet te werken. Of in iedergeval zag ik geen animatie (net doen of je schiet, inhouden en met een kap de keeper passeren die reageert op jou beweging). Is dit nog mogelijk of moet ik dit anders uivoeren?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.