Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninc schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:16:
[...]

Ik miste vorige jaar het Duitse commentaar, waardoor ik dus maar al het geluid heb uitgezet, en maar gewoon muziek aanzet. Hopelijk kan dit nu wel weer en kan ik genieten van lekkere foute duitsers die commentaar geven op mijn spel :P
Duits commentaar lol. Daar zou ik pas hard van balen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

ninc schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:16:
[...]

Ik miste vorige jaar het Duitse commentaar, waardoor ik dus maar al het geluid heb uitgezet, en maar gewoon muziek aanzet. Hopelijk kan dit nu wel weer en kan ik genieten van lekkere foute duitsers die commentaar geven op mijn spel :P
Duits (en Spaans) commentaar heeft nog wel wat comedy value ja! Verder zuigt het commentaar historisch gezien echt zwaar en gaat vrijwel zeker na 2 potjes uit bij mij.

Nog minder dan twee weken trouwens! Wil heel graag met wat Bundesliga teams kunnen spelen, dus hopelijk zijn die option file gasten weer rap dit jaar.

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geengrenzuh schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:40:
[...]

Duits (en Spaans) commentaar heeft nog wel wat comedy value ja! Verder zuigt het commentaar historisch gezien echt zwaar en gaat vrijwel zeker na 2 potjes uit bij mij.

Nog minder dan twee weken trouwens! Wil heel graag met wat Bundesliga teams kunnen spelen, dus hopelijk zijn die option file gasten weer rap dit jaar.
Kan je dat ook downen voor de ps3 en online gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Monda schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:30:
Fifa blijft in mijn ogen nog steeds een spel voor het grote publiek dat gewoon een gelikt en makkelijk uit te voeren voetbalspel wil. Pes lijkt meer bedoelt bedoelt voor hardcore voetbal fanaten en ook spelers. Check maar eens onder de profvoetballers wat men daar speelt...

Ik heb ook fifa gespeeld om toch eens te proberen vorig jaar. Maar werd dit erg snel zat. Er zat een bepaald patroon in wat telkens terug kwam en dus erg voorspelbaar. Bij pes had ik toch meer, dat iedere pot weer anders was.
Kon niet op de woorden komen....helemaal eens mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:18:
[...]

Kan je dat ook downen voor de ps3 en online gebruiken?
Nee online gebruik je altijd de standaard option file van Konami, zodat iedereen online dezelfde teams heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okok, maar kan je die files wel op je ps3 krijgen dan?
dacht dat het alleen op de pc kon?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Dat kan gewoon hoor. Gewoon op een usb stick zetten en kopieren naar de HDD van je PS3. Gezien de veel uitgebreidere edit mogelijkheden van PES 2011 (in nextgen PES begrippen dan...) verwacht ik wel wat mooie creaties op de consoles dit jaar.

Check voor meer info sites als www.winningelevenblog.com en www.pesfan.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Striptease schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:25:
[...]

tjah de minpunten (punt 1 en 2) zijn het meest waar je je kan irriteren en bij fifa heb je niet meer dat ze tijdens de aanval gaan blijven staren maar nu rennen ze ook.
hier geen last van hoor.
Blijven zoeken, niet altijd lopen / rennen met de bal, even stilstaan, middenveld sluit aan, de aanval schuift op / gaat de diepte in.

Fifa is statisch patternplay, nog steeds, met hun rare bal physics..............rrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geengrenzuh schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:12:
Dat kan gewoon hoor. Gewoon op een usb stick zetten en kopieren naar de HDD van je PS3. Gezien de veel uitgebreidere edit mogelijkheden van PES 2011 (in nextgen PES begrippen dan...) verwacht ik wel wat mooie creaties op de consoles dit jaar.

Check voor meer info sites als www.winningelevenblog.com en www.pesfan.com.
Thx man!

Ik ga vanmiddag nog even kijken voor pro10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harribo schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:37:
[...]

Helaas zijn er een paar vervelende minpunten:
- Als je naar de verdediging loopt van de tegenstander, gaan je medespelers niet altijd meelopen, of ze blijven staan kijken, erg jammer.
- Soms is het kluitje voetbal en dan rent er niemand even langs de zijlijn vrij.
Ik heb nog te weinig gespeeld om hier echt een oordeel over te vellen, maar helpt het niet als je aan de instellingen, tacktiek, formatie enz. gaat veranderen? Zo is er volgens mij een instelling dat je het veld breed houd. Een andere instelling kan je de nadruk leggen om via de zijkanten aan te vallen. Ook is er een instelling dat je bij aanval meer mensen voor de bal gaan spelen. Dan is er nog de nieuwe instelling balbezit (aanvallend), welke ik zelf ook al heb geprobeerd, en hiermee krijg je ook meer mensen voor de bal in een aanval.
- Menu is weer een chinees puzzelwerkje
Ben zelf ook niet zo enthousiast over de menu. In de preview werd het "slepen" van spelers over het veld als pluspunt aangegeven, maar zelf vind ik het nou niet echt geweldig. Daarnaast zijn veel instellingen hetzelfde maar alleen totaal anders neergezet / uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Regeneration schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:30:
Ik heb nog te weinig gespeeld om hier echt een oordeel over te vellen, maar helpt het niet als je aan de instellingen, tacktiek, formatie enz. gaat veranderen? Zo is er volgens mij een instelling dat je het veld breed houd. Een andere instelling kan je de nadruk leggen om via de zijkanten aan te vallen. Ook is er een instelling dat je bij aanval meer mensen voor de bal gaan spelen. Dan is er nog de nieuwe instelling balbezit (aanvallend), welke ik zelf ook al heb geprobeerd, en hiermee krijg je ook meer mensen voor de bal in een aanval.
Zal het proberen, kijken wat er te schroeven valt. Vooral de zijkanten meer bevolken is mijn doel.

Nog een leuk videootje voor wie niet precies weet hoe die schijnbewegingen werken:
http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DDof6VG-5JzU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de release datum.. De oorsprongekelijke staat nog gewoon! :Y
''No delay, should come out 30 sep in holland'' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Pff, wat een kutspel. Na 3 potjes op professional maar hard op Alt+F4 geramd, ik kon het gewoon niet meer hebben. Wat een statisch kansloos geheel. Spelers staan op een positie vast, gaan niet diep uit zichzelf, doen helemaal niks. Steekballen geven gaat niet want er staat altijd een man tussen. Om over die kleine irritante takkefoutjes nog maar te zwijgen. In 1 potje zijn spelers 3 keer met bal en al over de zijlijn gerend zonder enige aanleiding. Met dat passen zijn ze ook flink de verkeerde kant op doorgeslagen zeg, overal moet je op gaan letten, een beetje bijsturing van het spel was niet verkeerd gespeeld. Ziekenhuisballen die je voorin weg peert naar die statische spelers.

Ohw, Zlatan bij Barça :') Henry bij Barça :') Kon dat niet even aangepast worden Konami ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanW schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:47:
Pff, wat een kutspel. Na 3 potjes op professional maar hard op Alt+F4 geramd, ik kon het gewoon niet meer hebben. Wat een statisch kansloos geheel. Spelers staan op een positie vast, gaan niet diep uit zichzelf, doen helemaal niks. Steekballen geven gaat niet want er staat altijd een man tussen. Om over die kleine irritante takkefoutjes nog maar te zwijgen. In 1 potje zijn spelers 3 keer met bal en al over de zijlijn gerend zonder enige aanleiding. Met dat passen zijn ze ook flink de verkeerde kant op doorgeslagen zeg, overal moet je op gaan letten, een beetje bijsturing van het spel was niet verkeerd gespeeld. Ziekenhuisballen die je voorin weg peert naar die statische spelers.

Ohw, Zlatan bij Barça :') Henry bij Barça :') Kon dat niet even aangepast worden Konami ;w
Het is een demo, en neem toch aan dat dat allemaal veranderd is die namen.
Bovendien heb je tegenwoordig updates! Heel handig hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over het nieuwe passing-systeem. Ik lees op een site dat de nieuwe manier van passen alleen werkt als je op het moment van passen ook LT (op de xboxcontroller voor pc, is vergelijkbaar met L2 op PS3) indrukt. Alleen dan zou je de pass de juiste richting meegeven. Op een andere site lees ik weer dat je de linker analoge stick 'lang' moet inhouden om exact de richting te kunnen meegeven.

Als ik zelf de demo speel, heb ik toch echt de indruk dat beide niet waar zijn en dat je om exact richting te kunnen geven 'gewoon' je linker analoge stick in de wenselijke richting duwt (zonder LT of extra lang vasthouden). Wat is jullie ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannzyx
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 16:05

Nou ik zie spelers hier wel gewoon diep gaan hoor, steekpassen komen bij mij wel gewoon aan (dit is toch echt jouw tekortkomen)
Je moet inderdaad overal opletten met passen, het is geen FIFA 11 waar je op A drukt en de bal altijd wel bij een speler terecht komt. PES is nu eenmaal moeilijker.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:42:
Een vraagje over het nieuwe passing-systeem. Ik lees op een site dat de nieuwe manier van passen alleen werkt als je op het moment van passen ook LT (op de xboxcontroller voor pc, is vergelijkbaar met L2 op PS3) indrukt. Alleen dan zou je de pass de juiste richting meegeven. Op een andere site lees ik weer dat je de linker analoge stick 'lang' moet inhouden om exact de richting te kunnen meegeven.

Als ik zelf de demo speel, heb ik toch echt de indruk dat beide niet waar zijn en dat je om exact richting te kunnen geven 'gewoon' je linker analoge stick in de wenselijke richting duwt (zonder LT of extra lang vasthouden). Wat is jullie ervaring?
LT is om precisie ballen te schieten, of dit ook voor passen opgaat weet ik niet, zou kunnen. Ik pass gewoon door de kracht te bepalen en de stick in de wenselijke richting te duwen en dit gaat mij goed af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Het word weer een lastige keuze dit jaar, ondanks ik de demo's van beiden met vrienden gespeeld heb zijn al onze meningen verdeeld, wij kunnen nu nog niet tot een keuze komen. Vind het ook jammer dat er nergens een uitleg word gegeven over hoe het online gedeelte zou zijn?

Is dit bijvoorbeeld nog net zo beroerd als in PES10? Word hier wat aan veranderd zodat het allemaal wat makkelijker en leuker is om een competitie te starten bijvoorbeeld. Kun je wanneer je mega lag tegenstanders tegen komt op een fatsoenlijke manier de match annuleren zodat het je ook geen punten kost, word het divisie systeem dit keer wel goed door dacht en uit gewerkt..?

Het passen voelt wel en stuk beter aan en het is ook leuk om te zien dat er nu wat vaker omhaals en volleys voorbij komen bij PES, ondanks alles blijft het toch en lastige keuze..

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een minpuntje van PES is dat ze nog steeds geen anti-aliasing ondersteunen, waardoor o.a. de spelers er een beetje korrelig uitzien... Veder hebben ze ook de camera bij de herhaling aangepast. Niet 1 camera kan je in alle richtingen bewegen die ook nog de bal of speler volgt... terwijl deze in de vorige PES wel zat. Vraag me af of Konami ooit eens ophoudt met het steeds aanpassen van dingen die al goed zijn (zoals de camera, of muurtje waar je nu een minimaal aantal spelers moet laten staan, voorheen kan je iedereen weghalen), of nutteloze aanpassen maken (zoals bij de zeshoek de stamina en physical (voorheen power) hebben omgewisseld).

Ik heb zojuist ook de Fifa PC Demo gespeeld en moet zeggen dat ik erg onder de indruk was. De PC versie bij Fifa heeft al een aantal jaren geen aandacht gehad, dit jaar hebben ze hem wel verbeterd, maar mist nog steeds opties die op de console versie zit. Echter de verbeteringen die ik kan zien op de PC versie vind ik eigenlijk best indrukwekkend. Ik vind demo's PES 2011 en Fifa 11 op de PC eigenlijk best wel op elkaar lijken en in positieve zin. Beide loopt het spelverloop soepel zonder echt arcade te zijn. En verder heb je met de passes heb je meer vrijheid (bij Fifa kan je passen ook op manuel zetten). Bij Fifa mis ik echter wel dingen om tactieken, formaties enz. in te stellen (die je wel op de console versie zou hebben volgens mij). Ook vind ik het jammer dat de PC verie van Fifa ook dit jaar dingen weer mist ten opzichte van de console versie. Daarnaast is de ML bij PES een plus, zo'n dergelijke modi heb je volgens mij bij Fifa niet.

Kortom "gewoon" weer PES voor mij dit jaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Afbeeldingslocatie: http://img3.uploadhouse.com/fileuploads/6316/631604350312b8b6dc919a17e662516b028a8c9.jpg
Cool hat bro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Ik zag op youtube een filmpje waarin de penalty ala Panenka genomen werd... Dit is mij alleen nog niet gelukt. Iemand anders wel?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
dannzyx schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:51:
[...]

Nou ik zie spelers hier wel gewoon diep gaan hoor, steekpassen komen bij mij wel gewoon aan (dit is toch echt jouw tekortkomen)
Je moet inderdaad overal opletten met passen, het is geen FIFA 11 waar je op A drukt en de bal altijd wel bij een speler terecht komt. PES is nu eenmaal moeilijker.
Als ik een wedstrijd start verwacht ik dat er op zich al wat automatismen in zitten, niet dat ik álles zelf moet doen. Fifa kan me niet boeien, dat spel speel ik niet, PES wel, maar dat is het ook nét niet. Ik heb het niveau 1 later gezet, ik dacht dat ik op het derde niveau zat, maar niet dus, maar nog erger ik me kapot aan kleine dingetjes zoals het niet goed lopen van spelers. Ik ga met Badstuber (lb) de middenlijn over en Robben gaat ineens naar rechts lopen en terug zakken terwijl je daar zou verwachten dat ie naar voren gaat rennen, dito voor de rechterkant met Ribery. Inworpen zijn ook totaal willekeurig en worden genomen door de dichtsbijzijnde speler, wat is dat voor onzin. Rond de middenlijn moet daar gewoon de lb of rb de bal ingooien, niet mijn creatieve vleugelspelers. Ja, ik weet verdomd goed dat dat aan te passen is, maar dat moet automatisch zo zijn, niet dit halfslachtige gedoe, en dat is het complete gevoel wat ik heb van de demo, net niet. De bedoeling is goed, maar we vervallen toch nog steeds in oude fouten die in vorige edities zaten. Enige wat ik merk dat écht veranderd is zijn de keepers, het passen en het verdedigen, voor de rest is het gewoon PES 2010... Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk CPU hulp uit te zetten met passen, schieten, automatisch mannetje verwiseelen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik ben blij met de demo maar ik vind wel dat spelers zich meer aanspeelbaar moeten maken in aanvallend opzicht. En ook mogen ze de ruimte inrennen ipv stil staan wanneer ik aanval..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Moet wel zeggen dat je snel je oordeel klaar hebt, iedere PES-er weet dat je eerst een aantal potjes moet spelen om de feeling te krijgen. Ik vind het nieuwe passing systeem juist een verademing ten opzichte van PES 2010. Er zijn nog ontzettend veel verbeterpunten maar het is IMHO een stap in de goede richting.

In de demo van Fifa zit Ibracadabra trouwens ook nog bij Barca dus Konami is niet de enige ;)
Regeneration schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:10:

Daarnaast is de ML bij PES een plus, zo'n dergelijke modi heb je volgens mij bij Fifa niet.
In Fifa heb je manager mode en dat komt in feite op hetzelfde neer, je kunt dan wel na een aantal seizoenen naar een andere club gaan en die verder coachen. Was leuk voor even maar ik vond het lang niet zo interessant als de good old ML :)

[ Voor 14% gewijzigd door Vlassie1980 op 18-09-2010 00:05 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat zegt alsnog niets over de moeilijkheidsgraag, meer over de speelstijl van PES zelf. Ik prefereer overigens zelf ook Fifa, op bijna alles fronten tov PES. PES klinkt en speelt niet zoals voetbal behoort te zijn. Fifa ook niet, maar meer dan PES in mijn ogen.

[ Voor 27% gewijzigd door PromoX op 18-09-2010 01:27 ]

Prutzer80 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:53:
[...]

In Fifa heb je manager mode en dat komt in feite op hetzelfde neer, je kunt dan wel na een aantal seizoenen naar een andere club gaan en die verder coachen.
Klopt, maar voor zover ik weet is dit niet aanwezig in de PC versie. En laat de Manager mode/Career mode in Fifa of Master League in PES nu juist het hoofd-onderdeel zijn van het spel. Jammer.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Serie reacties verwijderd. Als je al een discussie wilt voeren (over PES en FIFA) dan toch niet op de manier zoals nu gedaan werd.

And I'm the only one and I walk alone.

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik vind het een super spel maar je moet uren oefenen om een goede indruk te krijgen. Enige minpunt voor mij is dat er teveel wordt gefloten als je zuiver de bal speelt.

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:18
Ik heb zowel de demo van PES als die van Fifa urenlang gespeeld en beide games hebben voor- en nadelen.

Voordelen Fifa:
- Makkelijke menu's
- Vrijwel alle licenties (spelers, clubs, landen, stadions, etc.)
- Meer up-to-date
- Meer extra's (live season, FUT, etc.)
- Sfeervoller
- Betere scheidsrechter
- Penalty-systeem

Voordelen PES:
- Grafisch mooier (misschien zijn de details wat minder, maar ik krijg bijna het gevoel dat ik naar een echte wedstrijd op tv zit te kijken qua kleuren en schaduwen)
- Meer strategie-instellingen (kan voor sommigen ook een nadeel zijn)
- Voelt natuurlijker aan
- Herhalingen (het zijn er wat veel, maar bij Fifa mis ik ze dan toch wel)

Nadelen Fifa:
- Voelt trager aan (ik heb het gevoel dat ik de analoge stick de hele tijd vol moet induwen)
- Op Legendarisch lijkt het meer alsof je eigen medespelers slechter gaan spelen
- Het geluid als de paal/lat wordt geraakt (hoe moeilijk kan dit zijn?)
- AI neemt penalty's echt slecht op elk niveau (hoe gaat een 2-sterrenteam ze dan nemen??)
- De toevoeging hoogtepunten is leuk, maar als je ziet wat ie af en toe heeft bewaard dan is het niet best
- Wissels duren langer en je kreegt geen totaal geen boeiende info te zien voordat deze plaatsvindt
- AI verdedigt nog steeds hopeloos, ook op Legendarisch (zie filmpjes)

Nadelen PES:
- Menu's zijn te ingewikkeld (maar wel eens wat anders, dus kan kwestie van wennen zijn)
- Scheidsrechter is frustrerend slecht (fluit te veel zoals in het echt ook vaak gebeurd, geen voordeelregel?)
- Vermoeidheid is niet terug te zien?
- AI verdedigt super, maar soms overdreven goed
- Het verschil tussen een bal perfect en waardeloos raken is erg klein (zeker als je 'm naar de andere flank trapt)
- Penalty's (de tv-camera is een plus, maar op tv laten ze de penalty's ook niet op deze manier zien)

Ter illustratie van het slechte verdedigen in Fifa (alles op Legendarisch):

http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36466589
Vermaelen staat erbij en kijkt ernaar!

http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36465438
2 Verdedigers die niet eens kijken naar 1 aanvaller?

http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36334026
Zo speel ik graag, maar die laatste wordt weer niet verdedigd.

http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36330246
Zo vind ik het geweldig! Jammer dat ik 'm niet weet af te maken.

Kortom, FIFA11 stond al in de pre-order, maar omdat ik bij PES toch bijna het gevoel heb dat ik een compleet andere game ben aan het spelen denk ik dat ik die ook maar haal. Nu hopen dat ze met de updates nog het nodige gaan verbeteren :)

PSN ID = Jorco

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

Christiano007

Ich bin der champion

Het laten zakken van flankspelers waar je naartoe loopt is nog wel even wennen, misschien dat de tactiek aanpassen gaat werken maar standaard gaan ze niet naar voren. Ook het truukjes systeem begrijp ik nog niet helemaal, is dit in te stellen per speler of is dit gewoon als team? En degene die het kunnen voeren het uit en anderen doen gewoon niets?

Verder zijn de lange ballen natuurlijk geniaal mooi, het passen is zeker nog wennen want het is een klein verschil tussen de bal goed geven of totaal verkeerd. Ben benieuwd hoe ''af'' deze demo is.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Monda
Ik heb zowel de demo van PES als die van Fifa urenlang gespeeld en beide games hebben voor- en nadelen.
Voordelen Fifa:
- Makkelijke menu's
- Vrijwel alle licenties (spelers, clubs, landen, stadions, etc.)
- Meer up-to-date
- Meer extra's (live season, FUT, etc.)
- Sfeervoller
- Betere scheidsrechter
- Penalty-systeem
Het nadeel licenties is gelukkig met een simpele optionfile op te lossen. Het stukje fifa sfeervoller, kan bji pes ook wel redelijk verbeterd worden door zelf chants toe te voegen (heb ik bij 2010 ook gedaan en scheelt enorm!).

[ Voor 43% gewijzigd door Monda op 18-09-2010 11:14 ]

• JanW
Christiano007 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:10:
Het laten zakken van flankspelers waar je naartoe loopt is nog wel even wennen, misschien dat de tactiek aanpassen gaat werken maar standaard gaan ze niet naar voren. Ook het truukjes systeem begrijp ik nog niet helemaal, is dit in te stellen per speler of is dit gewoon als team? En degene die het kunnen voeren het uit en anderen doen gewoon niets?
Naar dat eerste ben ik ook benieuwd, ik durf met mijn backs de middenlijn niet eens over te lopen want dan moet ik all the way gaan met die lui omdat mijn flankspelers gewoon terug lopen of naar het centrum toe zakken :X

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
Tja, over smaak valt te twisten, maar het grafische aspect van pro evo vind ik toch wel tegenvallen. Alles is zo kaal en leeg. Ik vind het bijzonder sfeerloos en het matige stadiongeluid helpt daar vervolgens ook niet bij.

Ik heb de afgelopen week vele uren in beide demo's (en de winning eleven 2011 demo uit de jap store) gestopt en blijf twijfelen. Bij pro evo blijven er denk ik toch een aantal zaken waar ik me (helaas) niet overheen kan zetten:

- bijzonder sfeerloos
- spelers die uit onmogelijke hoeken kunnen schieten
- voorzetten die te hard zijn voor de hoek waaronder ze genomen worden
- het gevoel dat je alleen speelt, je medespelers gaan vrijwel nooit uit zichzelf de diepte in
- slechte collision-detection tussen spelers (en daarbij in de demo een te strenge scheidsrechter)

En samen met de twijfel of Konami het online gedeelte ooit goed werkend kan krijgen denk ik toch dat het fifa wordt dit jaar. Al moet ik zeggen dat de winning eleven demo al iets beter speelt dan de pes 2011 demo, dus er is nog wel hoop wat mij betreft..

• Monda
Yeroen76 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:27:
Tja, over smaak valt te twisten, maar het grafische aspect van pro evo vind ik toch wel tegenvallen. Alles is zo kaal en leeg. Ik vind het bijzonder sfeerloos en het matige stadiongeluid helpt daar vervolgens ook niet bij.

Ik heb de afgelopen week vele uren in beide demo's (en de winning eleven 2011 demo uit de jap store) gestopt en blijf twijfelen. Bij pro evo blijven er denk ik toch een aantal zaken waar ik me (helaas) niet overheen kan zetten:

- bijzonder sfeerloos
- het gevoel dat je alleen speelt, je medespelers gaan vrijwel nooit uit zichzelf de diepte in
- slechte collision-detection tussen spelers (en daarbij in de demo een te strenge scheidsrechter)

En samen met de twijfel of Konami het online gedeelte ooit goed werkend kan krijgen denk ik toch dat het fifa wordt dit jaar. Al moet ik zeggen dat de winning eleven demo al iets beter speelt dan de pes 2011 demo, dus er is nog wel hoop wat mij betreft..
Ik lees meer verhalen (evoweb) over dat de winning eleven demo wat beter is. Men zegt qua graphics, maar ook een klein verschil in soepelheid van de gameplay... Lijkt me wel sterk eigenlijk, aangezien John Murphy aangegeven heeft dat de demo van pes 2011 final build is...

Verder vinden sommige dat er verschillen te zien en voelen zijn tussen de ps3 en xbox demo.

• Yeroen76
Monda schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:39:
[...]

Ik lees meer verhalen (evoweb) over dat de winning eleven demo wat beter is. Men zegt qua graphics, maar ook een klein verschil in soepelheid van de gameplay... Lijkt me wel sterk eigenlijk, aangezien John Murphy aangegeven heeft dat de demo van pes 2011 final build is...

Verder vinden sommige dat er verschillen te zien en voelen zijn tussen de ps3 en xbox demo.
Graphics zijn hetzelfde, maar gameplay lijkt iets soepeler. Jammer als de demo final build is, dan is mijn keuze snel gemaakt..

Verwijderd

Nog maar een keer vragen :P
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:39:
Is het mogelijk CPU hulp uit te zetten met passen, schieten, automatisch mannetje verwiseelen etc?

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Ja, onder bewerken management > automatisch instellingen

Verwijderd

Kw4kje schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:52:
[...]

Ja, onder bewerken management > automatisch instellingen
Thnx. :*) Dan kan ik de demo nu echt testen. Mn eerste indruk was al goed, maar CPU hulp is toch wel mega irritant.
Edit: of toch nog niet :P Waar zit bewerken management verstopt? Ik vind alleen Change Cursor --> Unassisted. Maar wil dus ook hulp bij passen en schieten uit zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 13:07 ]

• Yeroen76
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:54:
[...]

Thnx. :*) Dan kan ik de demo nu echt testen. Mn eerste indruk was al goed, maar CPU hulp is toch wel mega irritant.
Edit: of toch nog niet :P Waar zit bewerken management verstopt? Ik vind alleen Change Cursor --> Unassisted. Maar wil dus ook hulp bij passen en schieten uit zetten.
In het menu waar je je aan je opstelling en formatie sleutelt. Aan de onderkant heb je een paar extra opties, daar heb je 'management edit' staan en daarin kun je behalve wat tactische instellingen veranderen ook doorklikken naar de automatische instellingen. Ik zit nu niet achter m'n ps3, dus weet niet hoe het precies heet, maar neem aan dat het moet lukken zo..

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08
Monda schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:39:
[...]

Tja over de final build, uit ervaring is dit echt nooit het geval. Heb vorig jr ook de demo gespeeld en de uiteindelijke versie zag er toch wel anders uit. In de basis is het misschien een final maar er kunnen altijd nog wijzigingen in details worden aangebracht.

Verwijderd

Yeroen76 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:15:
[...]

In het menu waar je je aan je opstelling en formatie sleutelt. Aan de onderkant heb je een paar extra opties, daar heb je 'management edit' staan en daarin kun je behalve wat tactische instellingen veranderen ook doorklikken naar de automatische instellingen. Ik zit nu niet achter m'n ps3, dus weet niet hoe het precies heet, maar neem aan dat het moet lukken zo..
Het zal aan mij liggen heb management edit wel gevonden, maar vind alleen wat opties terug over Offside trap enzo.

Edit: Nevermind, full manual controls schijnt er niet in te zitten :-( Dan toch maar weer FIFA dit jaar waar het wel kan. Vond PES best wel indrukwekkend alleen CPU hulp zuigt gewoon hard.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 18:03 ]

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Krijgen jullie ook zo een belachelijke penals tegen ? Ik raak 100% de bal en toch altijd penal tegen. Zeer frustrerend bij gelijkopgaande matchen

Verwijderd

Misschien vinden meer mensen dit leuk die de PC-demo spelen.
Op deze site http://www.pes-patch.com/ kan je een patch downloaden de mogelijkheid geeft om met 30 extra teams te spelen in de demo :D

• Monda
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:18:
Op deze site http://www.pes-patch.com/ kan je een patch downloaden de mogelijkheid geeft om met 30 extra teams te spelen in de demo :D
Goeie! thnx.

Ik vind het heel vreemd, maar schoten lijken veel beter op de pc. Daarnaast lijkt het schieten met d-pad ook beter te gaan bij mij dan met analoog. Met analoog vliegt alles over, heel raar....

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

_/-\o_

Vanavond voor het eerst tegen een vriend gespeeld ipv tegen de computer..

We hebben 5 potten gespeeld en hebben echte 'wow' momenten gekend qua animaties en spelsituaties.

Ik ben helemaal om.. dit is echt de beste PES ooit. Kan niet wachten op de full.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Weet iemand hoe je bij de PES demo de reclame kunt uitzetten die na een wedstrijd verschijnt? Ik kon helemaal niet meer uit de reclame weggaan.... Omdat het zo werd opgedrongen heb ik de demo meteen maar afgesloten.

Wat me wel opviel is dat PES vergeleken met FIFA enorm sfeerloos is. Gezichten van bekende voetballers zien er wel realistischer uit, maar het lijkt wel of ze allemaal een bepaalde huidziekte hebben :P

[ Voor 11% gewijzigd door Relief2009 op 19-09-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
d0s schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:37:
Vanavond voor het eerst tegen een vriend gespeeld ipv tegen de computer..
We hebben 5 potten gespeeld en hebben echte 'wow' momenten gekend qua animaties en spelsituaties.
Denk dat deze versie van PES ook juist super wordt tegen een medespeler of online. Het komt nu ook meer aan op de echte skills ipv alleen maar rennen oid.
Relief2009 schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:17:
Weet iemand hoe je bij de PES demo de reclame kunt uitzetten die na een wedstrijd verschijnt? Ik kon helemaal niet meer uit de reclame weggaan.... Omdat het zo werd opgedrongen heb ik de demo meteen maar afgesloten.
In settings.exe (PC) , het eerste tabblad , aanvinken : deactiveer videoweergave.
Ik heb deze vraag ook eerder gesteld en mij werd verweten dat ik dat niet mee had gekregen, net alsof ik álle berichten lees :P
commentaar mist er ook bij, dat scheelt in de sfeer
vind ik niet verkeerd
kwestie van oefenen en concentreren is mijn mening
Dít is écht een groot probleem met deze versie, heel erg jammer van Konami. Maakt het spel wel minder leuk en iedereen komt dit tegen. Hoop dat ze er wat aan doen, is het niet in deze versie, dan de volgende, hoop ik.
Stijninho schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:33:
Krijgen jullie ook zo een belachelijke penals tegen ? Ik raak 100% de bal en toch altijd penal tegen. Zeer frustrerend bij gelijkopgaande matchen
Dit kwam ik ook tegen, het is niet anders, kan er wel mee leven tot nu toe. Helaas kwam ik een paar keer wel weer tegen dat de keeper de bal weer niet klemvast had en weggaf aan een medespeler.
Wat ik verder irritant aan de demo vind, is dat Barcelona er als Europees team in zit. Ik begin Barcelona wat te haten in de PES serie. Overdreven goede spelers en altijd runners die dit team online nemen.
Jorco schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:29:
Ter illustratie van het slechte verdedigen in Fifa (alles op Legendarisch):

http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36466589
Vermaelen staat erbij en kijkt ernaar!

http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/36465438
2 Verdedigers die niet eens kijken naar 1 aanvaller?
Ik zal je wat verklappen: het gaat in het echt ook soms zo :)
Anita toevallig laatst weer eens zien spelen ? ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Harribo op 19-09-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Harribo schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:00:
[...]

[...]
vind ik niet verkeerd
[...]
kwestie van oefenen en concentreren is mijn mening
[...]
Ik vind het wel een groot probleem dat bijvoorbeeld Messi in het spel voorzetten kan geven waar in werkelijkheid onder een dergelijke hoek en snelheid z'n kruisbanden aan gort zouden gaan, gewoon onrealistisch (voor zover je een game realistisch kunt bestempelen natuurlijk). Zelfde geld voor bepaalde hoeken waaronder te hard op goal wordt geschoten. Kan dan soms echt van een goal balen, omdat in werkelijkheid nooit zo gescoord had kunnen worden. Eerdere versies van PES hadden daar toch echt minder last van meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harribo schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:00:
[...]

In settings.exe (PC) , het eerste tabblad , aanvinken : deactiveer videoweergave.
Ik heb deze vraag ook eerder gesteld en mij werd verweten dat ik dat niet mee had gekregen, net alsof ik álle berichten lees :P
offtopic:
Tja, er mag toch wel enig inzet verwacht worden toch? Een paar uur voordat jij het vroeg werd dezelfde vraag gesteld. Je hoeft inderdaad niet alle reacties te lezen, maar een beetje zoeken kan toch geen kwaad. Bovendien staat het al een tijdje in de TS. De laatste edit aan de TS zoals je kan zien "Regeneration wijzigde dit bericht 15-09-2010 15:27 (255%)". Dus ook jij (Harribo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:19) kon dat hebben geweten. :)

Edit:
Had hem even gemist maar dit is zeker leuk! Ik zal hem in de TS zetten. Bedankt voor het melden!

[ Voor 17% gewijzigd door Regeneration op 19-09-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
[b][message=34711437,noline]Regeneration schreef op zondag 19 september 2010 @
[ot]Tja, er mag toch wel enig inzet verwacht worden toch? Een paar uur voordat jij het vroeg werd dezelfde vraag gesteld. Je hoeft inderdaad niet alle reacties te lezen, maar een beetje zoeken kan toch geen kwaad. Bovendien staat het al een tijdje in de TS. De laatste edit aan de TS zoals je kan
Ik dacht dat ik de eerste was, daarom heb ik er niet echt naar gezocht. Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Yeroen76 schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:25:
Ik vind het wel een groot probleem dat bijvoorbeeld Messi in het spel voorzetten kan geven waar in werkelijkheid onder een dergelijke hoek en snelheid z'n kruisbanden aan gort zouden gaan, gewoon onrealistisch (voor zover je een game realistisch kunt bestempelen natuurlijk). Zelfde geld voor bepaalde hoeken waaronder te hard op goal wordt geschoten. Kan dan soms echt van een goal balen, omdat in werkelijkheid nooit zo gescoord had kunnen worden. Eerdere versies van PES hadden daar toch echt minder last van meen ik me te herinneren.
Mmm ik ondervind het zelf nog niet zo. Wel vind ik dat Messi en Barcelona in het algemeen belachelijk goed zijn vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPiNaL1976
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01-2015
Michie23 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:13:
Ben benieuwd of dat penalty gebeuren nog steeds zo lastig is. In PES10 scoorde ik nooit vanaf de stip in een wedstrijd. Ik kan mij herinneren dat geen 1 demo het spel volledig laat zien en er altijd weer verbeteringen worden aangebracht bij de full. Ik verwacht dat het dit keer ook niet anders is.
Penalty's zijn in PES 2010 een echte uitdaging, alleen snap ik de keuze van de camera stand niet van een ingame penalty. Nu zag ik dat dit ook in PES 2011 weer zo is. Jammer...

[ Voor 30% gewijzigd door SPiNaL1976 op 19-09-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPiNaL1976
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01-2015
Harribo schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:31:
[...]
Nog een leuk videootje voor wie niet precies weet hoe die schijnbewegingen werken:
http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DDof6VG-5JzU
Hebben de feints betrekking op individuele spelers of op je hele team (wat niet logisch zou zijn lijkt me)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedank! Heb hem toegevoegd aan de TS. Ik zag daarbij nog een patch waar je nog 24 teams erbij krijgt (een paar zijn wel dubbel). Volgens mij moet je dan wel eest de 30 teams patch voor installeren.

Link: http://www.pes-patch.com/...by-stelios-and-panos.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
SPiNaL1976 schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:31:
Hebben de feints betrekking op individuele spelers of op je hele team (wat niet logisch zou zijn lijkt me)?
Op je hele team als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaha, vrije trap net van Iniesta, zou over gaan, maar de keeper was daar niet mee eens... :+
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=inHCCU1_gOg]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik vind het al met al wel een heerlijk spel alleen erger ik me aan de volgende dingen:

-de looplijnen; wanneer je doorgebroken bent met met een vleugelspeler vertikken je aanvallers en middenvelders het om op volle snelheid mee te sprinten
-'truukjessysteem'; is voor mij nog hocus pocus, maar ik hoop dat dit gewenning is
-de sfeer is nou niet echt ge-wel-dig
-de scheidsrechter doet maar wat. Slecht voordeel geven, doodschoppen met geel bestraffen en adersom.
-de computer doet dingen voor me (tackelen, uitverdedigen) terwijl ik alles op handmatig heb staan?

Volgens mij ben ik niet de enige die over deze dingen struikelt. Vooral de looplijnen moeten toch wel te verbeteren zijn in de final/met een patch?

[ Voor 8% gewijzigd door Deruxian op 19-09-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08
Klinkt als PES2010 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo voelt ie niet... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik erger me voornamelijk aan de looplijnen van de medespelers en de scheids, die bij elk tikje affluit.
Oh ja en ik zag weer een spits van mij, die kon doorlopen naar de goal, lichtjes afremmen. Kan toch niet
Konami!!!
Wat betreft die scheids, dat rare fluiten valt me vooral op als ik tegen een topteam moet, Barcelona of Real oid.

Het selecteren van een mannetje is nog steeds een ellende. Je hebt steeds maar de keuze uit 2 stuks, te weinig, elk mannetje moet bijna te selecteren zijn.
Verder op semi-manual cursor mode switcht de cursor automatisch. Dat werkt redelijk maar vaak niet helemaal goed: bij voorzetten wordt automatisch vaak de verkeerde speler geselecteerd. En als er een spits van de tegenstander naar je goal loopt, selecteert hij het mannetje aan de buitenkant van de opkomende spits, niet er binnen, waardoor je snel zelf moet gaan switchen en tijd dus kwijt bent.

Dat zijn dus 3 hoofdpunten. Haal die eruit Konami en je het spel is perfect wat mij betreft.
(zullen ze vast niet doen vrees ik :) )

Verder is het spel heel mooi. De sfeer wordt beter als er commentaar bij inzit.
Het pass systeem is niet perfect maar wel een enorme verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Ik krijg toch meer en meer het gevoel van een schil over Pes2010 heen eigenlijk. Een paar van dezelfde eigenaardigheden zitten erin (Sommige keeperbewegingen, het slechte lopen van de AI e.d.) die je er volgens mij direct uit zou halen als je opnieuw begint.

Verder snap ik echt niet dat Konami de demo zo uitbrengt; oude spelers en een non-skippable filmpje op het einde. Denk dat je op deze manier nieuwe spelers echt afschrikt.

Wat hiervoor werd gezegd over het lopen van je medespelers; dat lijkt wel erger geworden te zijn dan in 2010. Daar had ik nog wel dat ik de aanval "vol aan" kon zetten zodat de spelers geforceerd naar voren gingen. Nu blijven mijn spitsen constant achter de bal hangen. Sta ik met Muller op 20 meter van het doel, zie ik verdorie Ribery en Robben (die ik als vleugel aanvallers had gepositioneerd) terug naar de middenlijn lopen! Grr..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:53:
Ik krijg toch meer en meer het gevoel van een schil over Pes2010 heen eigenlijk. Een paar van dezelfde eigenaardigheden zitten erin (Sommige keeperbewegingen, het slechte lopen van de AI e.d.) die je er volgens mij direct uit zou halen als je opnieuw begint.

Verder snap ik echt niet dat Konami de demo zo uitbrengt; oude spelers en een non-skippable filmpje op het einde. Denk dat je op deze manier nieuwe spelers echt afschrikt.

Wat hiervoor werd gezegd over het lopen van je medespelers; dat lijkt wel erger geworden te zijn dan in 2010. Daar had ik nog wel dat ik de aanval "vol aan" kon zetten zodat de spelers geforceerd naar voren gingen. Nu blijven mijn spitsen constant achter de bal hangen. Sta ik met Muller op 20 meter van het doel, zie ik verdorie Ribery en Robben (die ik als vleugel aanvallers had gepositioneerd) terug naar de middenlijn lopen! Grr..
Ik snap het niet, bij mij lopen ze allemaal keurig mee naar voren?
Misschien heb ik iets verkeerd gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Vraagje over de Option File.
Ik heb PES2011 gepre-ordered bij een NL online gameshop. Ik krijg dus de EU versie normaal gezien. De release staat in EU op 30 september. Dus ik verwacht mijn exemplaar de 30 in de bus (als het goed gaat).
Nu wil ik eigenlijk de option file van WENB, maar ik las dat de OF dit jaar regio gebonden is. Een aangezien de WENB OF uit de UK komt, zal deze dus niet werken met een EU game.
Mijn vraag is dus. Wie weet er goede alternatieven voor de EU versie?
En wanneer is de verwachting dat die beschikbaar zijn?

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
robhoeben schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:58:
Vraagje over de Option File.
Ik heb PES2011 gepre-ordered bij een NL online gameshop. Ik krijg dus de EU versie normaal gezien. De release staat in EU op 30 september. Dus ik verwacht mijn exemplaar de 30 in de bus (als het goed gaat).
Nu wil ik eigenlijk de option file van WENB, maar ik las dat de OF dit jaar regio gebonden is. Een aangezien de WENB OF uit de UK komt, zal deze dus niet werken met een EU game.
Mijn vraag is dus. Wie weet er goede alternatieven voor de EU versie?
En wanneer is de verwachting dat die beschikbaar zijn?
je zal echt nog tot de 2e week van oktober moeten wachten:
http://ps3clan.nl/2010/08/pes-2011-release-datum-onthuld/

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Dat is toch oud nieuws?
Azië, Europa en US: 30 september, en UK: 8 Oktober.
Zo had ik het begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

8 oktober is de UK releasedate. 30 september voor europe mainland. Dit is al een tijdje terug bevestigd.

Voor wat betreft de vraag over de optionfile: waarschijnlijk zullen ze (of een andere groep) net als vorig jaar gewoon twee aparte versies releasen. De UK versie is in ieder geval niet compatible met de EU release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Niet hij is hier uitgesteld naar 8 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Kw4kje schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:12:
Stress :-( :')

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
De demo gespeeld afgelopen week en ik had eindelijk weer eens het gevoel van vroeger.. Misschien toch maar weer eens kopen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Kw4kje schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:12:
Heb je daar ook een bron van, want dat is compleet langs mij heen gegaan dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Geengrenzuh schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:30:
[...]

Heb je daar ook een bron van, want dat is compleet langs mij heen gegaan dan...
De meeste webshops hebben nu de release verzet naar 8 oktober, degene met 30 september zijn nog niet aangepast.

12game.com
Bedankt voor uw email. De releasedatum van Pro Evolution Soccer 2011 is uitgesteld. De oorsprongekelijke releasedatum was 30 september, echter gaan ze deze datum niet meer halen. Nu is het niet geheel duidelijk wat de nieuwe datum precies gaat worden. Naar de laatste informatie lijkt deze voor de Xbox360, PS3 en PC naar 8 oktober verzet te zijn en voor de PS2, PSP en Wii naar 25 oktober. De releasedatums zijn zojuist ook op onze site aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Ok, thnx voor de moeite. Ik vind webshops echter totaal niet betrouwbaar voor wat betreft releasedates. Ik hou gewoon nog de officiele berichten van Konami aan. We zien het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Las hier ook reacties van shops die vertelden dat hij gewoon nog op 30 september staat. Zou het ook raar vinden als hij is vertraagd. Er is waarschijnlijk goed gekeken naar FIFA en ze zijn erop gebrand geweest dit jaar PES tegelijk of eerder dan FIFA uit te brengen. De game is dan ook al weken "Gold" en enige vertraging zou m.i. alleen voorkomen als er tijdens het productieproces wat mis is gegaan.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Heb even ge-googled, maar ik kan nergens iets vinden over het feit dat er vertraging zou zijn...
Volgensmij staat 30 september nog gewoon als releasedate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Raar hoor... Kon idd ook niets vinden.
Wel dat ie bij sommige shops pas 8 oktober beschikbaar is.
Maar bij andere shops staat ie ook nog gewoon op 30 september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannzyx
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 16:05
8 Oktober is al een tijd bekend hoor.
Kijk maar op grote release sites als www.tothegame.com of sterker nog... kijk gewoon op

http://www.konami-pes2011.com/en/index.html

Zegt ook gewoon 08.10.2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
dannzyx schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:12:
8 Oktober is al een tijd bekend hoor.
Kijk maar op grote release sites als www.tothegame.com of sterker nog... kijk gewoon op

http://www.konami-pes2011.com/en/index.html

Zegt ook gewoon 08.10.2010
Nou dat klopt niet helemaal, want jij hebt daar engels als taal geselecteerd en dan pakt ie de UK release... Wanneer je duits, frans, italiaans, spaans selecteerd staat er gewoon 30-09...

http://www.konami-pes2011.com/de/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een link waar ik hem kan downloaden via de pc? De demo dan natuurlijk ;) Ik heb geen internet momenteel op mijn xbox, dus moet hem op een dvdtje branden, maar ik kan hem nergens vinden!

Fifa 11 demo heb ik wel kunnen downloaden en branden, maar PES helaas niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Hoe werkt het online gebeuren trouwens, weer met Konami ID of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Begin me nu wel langzaam te irriteren aan dingetjes. Grootste ergernis het gewoon niet meelopen van medespelers. En mensen die zeggen dat ze dat wel doen dmv instellingen: show me please!
Je wordt, net als in PES 2010, weer echt tegengewerkt door de cpu.

Voorbeeld: Nederland - Frankrijk : 1-2
Kansen (op goal) : 10(5) - 4(4)
Aantal vrije trappen : 3 - 11
Balbezit : 52 - 48

Kortom: Kansen van Frankrijk gaan er makkelijk in, de keeper van Frankrijk zelf houdt de meest onmogelijke ballen tegen.
Tis hetzelfde liedje als met PES 2010, je wordt gewoon tegengewerkt. Frusterend dus weer. Heb geen zin om al die andere dingen weer uit te kauwen maar die zijn hetzelfde als in PES 2010. Erg jammer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm Harribo, ik ervaar het niet zo. Bij PES 2010 had ik inderdaad het gevoel dat je erg tegengewerkt wordt, bij PES 2011 is het bij mij volledig verdwenen. Vrije trappen liggen echt aan je timing, als je te laat bent en de speler raakt, is het gewoon een overtreding. Ik vind het juist een pluspunt dat de scheidsrechter strenger is.

Wat betreft het meelopen van de spelers... Dat is erg afhankelijk van de instellingen, vooral de bovenste maakt veel verschil. Daarnaast lopen ze ook eerder mee als je aanvallender speelt (select + R1 bij PS3). Uiteraard komen ze niet snel voor je uit als je weg bent met een snelle spits, maar dat is in het echt ook niet..

Dat de keeper veel ballen houdt is waar, je moet moeite doen om te scoren. En de tegenstander laat weinig kansen liggen.. Dat is om het moeilijk te maken, één foutje en hij kan er in liggen. Daar kan ik weinig slecht aan vinden, misschien dat een niveau lager speler een optie is als het niet lukt? :)

Zowel bij verdedigen als aanvallen geldt: Timing is the key! :Y

Voorbeeldje; Bayern - Barca

Uitslag: 2 - 1
Schoten: (9)17 - 5(4)
Overtredingen: (3)6 - 3(0)
Balbezit: 57 - 43

Tegendoelpunt was uit een (terechte) penalty. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 23:05
Met die 30 team pack zie je ook wat meer verschil in de tegenstanders, met Inter tegen Noord-Ierland is het al heel wat makkelijker als tegen Bayern. Gewoon logisch dat je bij ongeveer gelijkwaardige topteams het nog wel eens moeilijk hebt om te scoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 02:15:
Vrije trappen liggen echt aan je timing, als je te laat bent en de speler raakt, is het gewoon een overtreding.
Nou dat had ik dus eerder gehoord en dus opgelet. Nu druk ik alleen op de knop als ik heeeeeel dichtbij ben om die bal even af te pakken. Maar de scheids fluit gewoon door hoor.
Wat betreft het meelopen van de spelers... Dat is erg afhankelijk van de instellingen, vooral de bovenste maakt veel verschil.
De bovenste?
Daarnaast lopen ze ook eerder mee als je aanvallender speelt (select + R1 bij PS3).
Dat heb ik ook geprobeerd. Een paar keer renden ze wel mee, wat ik precies deed toen weet ik helaas niet meer. Maar het is wel fijn denk ik om dat openbaar te hebben, veel mensen kampen met dit 'probleem'.
Uiteraard komen ze niet snel voor je uit als je weg bent met een snelle spits, maar dat is in het echt ook niet..
Ik heb al te vaak gehad, ondanks dat ik even inhou, dat er geen spits voorin staat. En vaak is het ook nog eens zo dat als ik de bal geef, mijn spits altijd nét even achter zijn man staat, waardoor hij steeds te laat is om in te koppen.
Dat de keeper veel ballen houdt is waar, je moet moeite doen om te scoren. En de tegenstander laat weinig kansen liggen.. Dat is om het moeilijk te maken, één foutje en hij kan er in liggen. Daar kan ik weinig slecht aan vinden, misschien dat een niveau lager speler een optie is als het niet lukt? :)
Hoe moet ik nu lager spelen als ik de meeste kansen al krijg en de bal steeds al in mijn bezit heb?

Er zijn gewoon wat dingetjes die ze wel beter hadden kunnen doen. Maar ik vermoed dat ik ook nog flink wat moet oefenen, dan wordt het misschien ook wel beter. Vind PES 2011 wel een verbetering tov PES 2010.

Oh en wat betreft die wedstrijd Nederland-Frankrijk : met een andere opstelling (4-4-2 ipv 4-2-3-1) was het makkelijker scoren. Met 1 spits voorin, wordt het wel heel moeilijk ben ik achter.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 21-09-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Regeneration schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:58:
[...]

Bedank! Heb hem toegevoegd aan de TS. Ik zag daarbij nog een patch waar je nog 24 teams erbij krijgt (een paar zijn wel dubbel). Volgens mij moet je dan wel eest de 30 teams patch voor installeren.

Link: http://www.pes-patch.com/...by-stelios-and-panos.html
Heb m geinstalleerd. Wel relaxt, nu kun je ingame ook gewoon teams kiezen. Enige is dat er een aantal teams niet tussen zitten, die wel in de lijst staan. Zoals: Ajax, Twente, Marseille...
Daarnaast heb ik 1 crash gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
Gister ook maar even de WE demo geprobeerd. Vorig jaar was de WE demo namelijk aanzienlijk anders dan de PES-build. Nu was dit ook weer het geval. Voor mijn gevoel was de WE demo toch wat soepeler. Al met al heb ik een redelijk beeld gekregen van wat PES2011 gaat worden en ik kan stellig zeggen dat ik echt weer voor PES ga. Ik heb zoals elk jaar ook de FIFA-demo geprobeerd. Toegegeven; het ziet er allemaal verzorgd(er) uit en ook wel wat sfeervoller dan PES. Maaar...ik kan er gewoon niet inkomen. Hoe ik het ook probeer, het gevoel is er gewoon niet. Het gevoel dat ik bij PES wel krijg. Misschein dat ik het ga waarderen na veel potjes maar dat heb ik er niet voor over. Het moet mij toch wel redelijk snel bij de kladden pakken en dat doet FIFA gewoon niet. Conclusie is dus gemaakt voor mij en ik ben heel benieuwd hoe de final gaat worden. Er is eerder aangegeven dat de PES-demo de final build is maar de WE demo was voor mijn gevoel toch meer af..
Ik vraag me wel af of de kuip er nu weer inzit :P . En natuurlijk zo snel mogelijk een up to date OF...

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:45:
[...]

Nou dat had ik dus eerder gehoord en dus opgelet. Nu druk ik alleen op de knop als ik heeeeeel dichtbij ben om die bal even af te pakken. Maar de scheids fluit gewoon door hoor.
Dat is het niet volgens mij, de hoek waaronder je een tackle aangaat b.v. maakt volgens mij veel meer uit.
Schuin van achter komen om de bal af te pakken is in +/- 80% van de gevallen een overtreding.
Wat opzich wel lekker werkt is proberen om met je man mee te lopen en hem "gewoon" de bal uit zijn voeten te lopen.
Als de tegenstander op je af komt het "jockey" systeem gebruiken, tegenstander dichterbij laten komen en op het juiste moment happen.
Laatst nog een wedstrijdje gespeeld met Inter tegen Spurs waar ik maar 1 overtreding maakte.
Idem trouwens met een ploeggenoot druk te geven, uit welke richting die komt maakt erg veel uit.
Helaas vindt de AI het dan nog wel eens nodig er een tackle uit te gooien maar opzich werkt het dan wel om de kn op optijd weer los te laten.
De sliding gebruik ik eigenlijk alleen maar als ik echt voor de man ben, een haarscherpe sliding die te dicht bij de tegenstander is is bijna altijd een overtreding ook al speel je de bal.
Het is wel erg jammer dat er geen voordeelregel in PES zit maar dat heeft weer als voordeel dat je erg makkelijk de counter eruit haalt met een simpele overtreding.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Gisteren eens uitgebreid zitten spelen met de instellingen voor tactieken als je voor/achter/gelijk staat. Dat werkt best goed! Had aan staan dat ze vol moesten attacken vanaf de 60e minuut als ik achter stond; en dat deden ze perfect. Eindelijk opkomende spelers!

Nog 2 puntjes die mij wat storen:
- In Pes10 kon ik al aangeven wat een speler moest doen voordat hij de bal kreeg. Dan kreeg hij de bal en speelde hij bijvoorbeeld meteen terug op de keeper. Nu lijkt de boodschap pas aan te komen als hij daadwerkelijk de bal heeft; even wennen

- Mijn spelers lijken veel minder goed te reageren op afvallende ballen dan de tegenstander. Vaak loopt mijn mannetje eerst weg van de bal voordat hij terug loopt. Zorgt ervoor dat ik zelden een afvallende bal heb..

Het schieten heb ik nog niet helemaal door. Die balk vult zich zo snel dat ik vaak compleet over schiet. Tap ik de schietknop komt er alleen een rollertje uit. Elke pes kost het mij weer uren om dit onder de knie te krijgen :P

Overigens maar eens teruggegaan van pro naar regular om even in te komen...

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik denk toch dat je dan iets verkeerd doet, hier heb ik er namelijk geen moeite mee om de bal af te pakken. Gaat er ook niet per se om hoe dichtbij je bent, maar dat je goed timed, dus op de knop drukt als je ook echt bij de bal kan. Als je z'n voet raakt alleen, is het terecht een overtreding. ;)
[...]

De bovenste?
De bovenste bij "Team Style", gaat dus om "Player Support".
[...]

Dat heb ik ook geprobeerd. Een paar keer renden ze wel mee, wat ik precies deed toen weet ik helaas niet meer. Maar het is wel fijn denk ik om dat openbaar te hebben, veel mensen kampen met dit 'probleem'.

[...]

Ik heb al te vaak gehad, ondanks dat ik even inhou, dat er geen spits voorin staat. En vaak is het ook nog eens zo dat als ik de bal geef, mijn spits altijd nét even achter zijn man staat, waardoor hij steeds te laat is om in te koppen.
Ik weet niet wat ik dan anders instel, maar hier sprinten de spelers vaak vol mee met een aanval. Je hebt al wel met alle instellingen gespeeld neem ik aan?
[...]

Hoe moet ik nu lager spelen als ik de meeste kansen al krijg en de bal steeds al in mijn bezit heb?
Omdat het scoren niet lukt? :) Ik heb inmiddels al veel te veel potjes gespeeld, het scoren lukt goed... Maar in het begin heb ik een tijdje op prof gespeeld, het is echt even doorkrijgen... :Y
Er zijn gewoon wat dingetjes die ze wel beter hadden kunnen doen. Maar ik vermoed dat ik ook nog flink wat moet oefenen, dan wordt het misschien ook wel beter. Vind PES 2011 wel een verbetering tov PES 2010.
Eigenlijk is het probleem dat het te moeilijk is, scoren lukt niet, timen bij verdedigen lukt niet... Dat is een kwestie van oefenen, ben blij dat er geoefend moet worden, dat niet alles lukt in één keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is allemaal een stuk verfijnder. Dit is een geweldige ontwikkeling. Alleen is het nu zaak om de routine acties van vorige edities uit je speelsysteem te krijgen. 2010 had toch een zwaardere, grovere gameplay dan 2011. Ik heb me prima vermaakt met 2010. Ik herinner me ook nog heel goed dat ik de eerste maand(en) met 2010 niet uit de verf kwam. Niks leek goed te gaan. Met name door online te battlen leer je veel merk ik. Je speelt tegen verschillende mensen met verschillende stijlen. Erg leerzaam.

Het is een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen. Uiteindelijk weet je "hoe de bal rolt". Je weet hoe te verdedigen, te schieten, te passen. Trial and error.

Hij doet bij mij ook nog niet precies wat ik wil. Kwestie van geduld en concentratie. Vooral ook veel uitproberen en experimenteren met de besturing. Ik verheug me ook op training mode. Met name het besef dat de shot meter 2x zo snel oploopt is een kritisch aandachtspunt.

Je moet veel subtieler handelen ten alle tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Ik kon in de demo trouwens niet voor elkaar krijgen om de spelersnaam die boven je speler hangt te wijzigen in alleen een 1 voor player 1 zeg maar. En dan de naam gewoon onder in beeld. Ik hoop dat ze dat wel aanpassen in de final want ik vind het erg in de weg zitten. Vooral met zo'n lange naam als bijv. Ibrahimovic...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoewel Fifa overall wat completer is vind ik de lange passes, voorzetten en schoten in PES toch veel beter dan in Fifa.
De korte passes daarentegen vind ik dan weer wat magertjes of iig nog niet heel fijn.
Er zitten wat animaties betreft heerlijke dingen in, net nog Met Müller zwaar belaagd richting het strafschopgebied en je zag hem gewoon strompelen en uiteindelijk vallen, perfect gewoon. :)
Het leek even of PES zowaar een voordeelregel systeem had. :P
Vrijetrappen wil trouwens nog niet echt lukken, half balkje, sticky naar boven en dan nog een meter over waar net iets minder niet over de muur heen komt.
Vanavond maar eens even zoeken naar wat tips.
Ik begin aardig zin te krijgen in een ML carrière. :)

oh ja, als Konami het voorelkaar krijgt een voordeelregel, meer opties wbt ingooien en uittrappen van de keeper in het spel te stoppen zou het een perfecte footy zijn.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
LoneRanger schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:20:
Het leek even of PES zowaar een voordeelregel systeem had. :P
If only...

;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
LoneRanger schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:20:

oh ja, als Konami het voorelkaar krijgt een voordeelregel, meer opties wbt ingooien en uittrappen van de keeper in het spel te stoppen zou het een perfecte footy zijn.
Ik snap bijvoorbeeld niet waarom het ingooien niet een combinatie kan zijn van hoe het in PES2009 was en hoe het nu in PES2011 zal zijn. In PES 2009 kon je met driehoekje (PS3) laag hard ingooien en dat mis ik ook...dat kon overigens ook in PES2010 ook al niet meer..

[ Voor 4% gewijzigd door P.E.No.1 op 21-09-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik heb er zin in! 9 dagen nog, en dan is ie verkrijgbaar bij eplaza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

P.E.No.1 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:56:
Ik kon in de demo trouwens niet voor elkaar krijgen om de spelersnaam die boven je speler hangt te wijzigen in alleen een 1 voor player 1 zeg maar. En dan de naam gewoon onder in beeld. Ik hoop dat ze dat wel aanpassen in de final want ik vind het erg in de weg zitten. Vooral met zo'n lange naam als bijv. Ibrahimovic...:P
Dit kun je (zoals bij elke PES) wijzigen bij de controller settings en dan vierkantje of X. Dus waar je ook de auto/semi-auto player switching kan selecteren. Kan me voorstellen dat het moeilijk te vinden is als je er niet bekend mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Geengrenzuh schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:45:
[...]

Dit kun je (zoals bij elke PES) wijzigen bij de controller settings en dan vierkantje of X. Dus waar je ook de auto/semi-auto player switching kan selecteren. Kan me voorstellen dat het moeilijk te vinden is als je er niet bekend mee bent.
Ow ja dat is waar ook..zat helemaal verkeerd te kijken...ik zat in de display settings te kijken 8)7 En dan speel je al PES sinds deeltje 3. :z Het was handiger geweest als ze alle settings mbt display (radar, fatigue balkje en dus ook de cursornaam) gewoon in 1 scherm deden..

[ Voor 15% gewijzigd door P.E.No.1 op 21-09-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
P.E.No.1 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:56:
[...]

Ow ja dat is waar ook..zat helemaal verkeerd te kijken...ik zat in de display settings te kijken 8)7 En dan speel je al PES sinds deeltje 3. :z Het was handiger geweest als ze alle settings mbt display (radar, fatigue balkje en dus ook de cursornaam) gewoon in 1 scherm deden..
Jep, zou in principe handig zijn, ware het niet dat je nu per speler kan aangeven hoe je "aangeduid" wil worden. Iets meer vrijheid op deze manier dus.

(of ze zetten in het display settings scherm ook alle aangesloten spelers neer ;))

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik ervaar dit niet echt zo. Geregeld geef ik een fikse schouderduw / raak ik de tegenstander bij het afpakken van de bal en fluit de scheids niet. Heb je dan altijd dat je een duel in gaat de scheids fluit? [Edit: als het klinkt alsof ik de zoveelste ben die het zegt: ik had de andere reacties nog niet gelezen, toen ik deze reactie typte. :P ]

Harribo schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:57:
Grootste ergernis het gewoon niet meelopen van medespelers. En mensen die zeggen dat ze dat wel doen dmv instellingen: show me please!
Ik dacht dat wat ik eerder al had gezegd je het zelf ook wel kon vinden. Ik zal dit keer dan specifieker zijn.
  • Ten eerste de aanvalsbalk inderdaad, dat is volgens mij wel duidelijk.
  • Strategie => Strategie => Kijk of eentje staat op "Op balbezit spelen (AAN)" anders zet je hem zelf erbij. Deze strategie inschakelen tijdens de wedstrijd. Hierdoor gaan meer mensen voorin blijven staan, in ieder geval gaan ze minder snel zakken, heb ik het idee.
  • Strategie => Bewerken management => "Op balbezit spelen (VRD)" weghalen bij: Voor / Niveau / Achter (of waar je het zelf wil). Mogelijk werkt dit al je andere tactieken tegen als je dit laat staan.
  • Strategie => Teamstijl => Steun door spelers, hoger dan 14 of hoger zetten (Suggestie, zet het gelijk op 20 om even te proberen). Dit is volgens mij exact wat je bedoeld, dat spelers voor de bal moeten gaan lopen.
  • Eventueel: Strategie => Teamstijl => Steunbreedte => 14 of hoger zetten om het veld breed te houden.
  • Eventueel: Strategie => Teamstijl => Aanvalsstijl => stel in zoals je wil. 14 of hoger zorgt dat je spitsen meer naar voren lopen dan je flankspelers.
Hopelijk helpt dit. :)
[...]Maar ik vermoed dat ik ook nog flink wat moet oefenen, dan wordt het misschien ook wel beter.
Dat zeker, maar dat is altijd bij een nieuwe PES. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry voor de dubbelpost, maar de vorige was zo'n lange post zeg ik dan maar :P
LoneRanger schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:17:
[...]

Helaas vindt de AI het dan nog wel eens nodig er een tackle uit te gooien
Heb je het auto-tackelen uitgeschakeld?
Strategie => Bewerken management => instelling automatisch gebruiken => sliding tackle => UIT

[ Voor 71% gewijzigd door Regeneration op 21-09-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Regeneration schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:50:
Ik ervaar dit niet echt zo. Geregeld geef ik een fikse schouderduw / raak ik de tegenstander bij het afpakken van de bal en fluit de scheids niet. Heb je dan altijd dat je een duel in gaat de scheids fluit? [Edit: als het klinkt alsof ik de zoveelste ben die het zegt: ik had de andere reacties nog niet gelezen, toen ik deze reactie typte. :P ]
Begin er nu handigheid in te krijgen. Ik heb het idee dat als je nét iets eerder aanvalt, dat het dan beter gaat.
Dus niet als je al lichaam tegen lichaam staat. Maar dat is slechts een vermoeden, harde argumenten heb ik niet.
Ik dacht dat wat ik eerder al had gezegd je het zelf ook wel kon vinden. Ik zal dit keer dan specifieker zijn.
Ik heb wel los een paar dingen gevonden die nog niet heel erg werkten, maar zat inderdaad meer te wachten op zo'n lijst die je gaf, heel erg bedankt :)
  • Eventueel: Strategie => Teamstijl => Steunbreedte => 14 of hoger zetten om het veld breed te houden.
  • Eventueel: Strategie => Teamstijl => Aanvalsstijl => stel in zoals je wil. 14 of hoger zorgt dat je spitsen meer naar voren lopen dan je flankspelers.
Deze dingen miste ik nog. De rest had ik wel, kijken of het nu beter gaat.
Nogmaals heel erg bedankt !
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.