Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Weet iemand hoe je de keeper mee naar voren kan laten gaan in de laatste minuut, met bijvoorbeeld een corner. Zag dit filmpje:

YouTube: GK last minute goal PES 2011

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
En nog voor de volledigheid voor Harribo, het werkt zo:

Je hebt 3 tabjes: "Als je voorstaat", "Als de score gelijk is", "Als je achter staat".
In elk van de drie tabjes kan je een plan opstellen welke strategie er in een bepaalde minuut gespeeld moet gaan worden. In het tabje "Als je voorstaat" staat bijvoorbeeld bij de laatste 15 minuten: rondtikken, terwijl in het tabje "Als je achter staat" er: alles of niets staat.

Zodoende is het dus vrij flexibel en vantevoren in te stellen. Helaas kan je niet zeggen dat je bij een 6-0 voorsprong met een feestopstelling moet gaan spelen :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Monda schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:28:
Weet iemand hoe je de keeper mee naar voren kan laten gaan in de laatste minuut, met bijvoorbeeld een corner. Zag dit filmpje:

Je kan bij het vrije trappennemers menu (in het teamplan scherm) aangeven welke spelers mee naar voren moeten in de laatste minuten.

edit: sorry voor dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Monda schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:28:

Bij mij ging de keeper ook mee als je met select-R1 het aanvalsbalkje vol zet en je in de dying seconds een corner krijgt. De tactiek 'All out attack' zorgt hier ook voor. Dan gaat het team helemaal loco trouwens! :)

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Sluuz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:30:
[...]

Je kan bij het vrije trappennemers menu (in het teamplan scherm) aangeven welke spelers mee naar voren moeten in de laatste minuten.

edit: sorry voor dubbelpost
Bij die optie is het onmogelijk om de keeper te selecteren bij mij.... Bij players join attack bedoel je toch? Dan kan ik 3 spelers selecteren..

[ Voor 9% gewijzigd door Monda op 14-09-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sluuz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:27:
Ook het verrotte rondtikken van de computer is verholpen. Waar je in 2010 soms eindeloos achter de cpu aanliep (vooral als je achter stond), is dat gelukkig hier verholpen. De computer zoekt veel sneller de aanval en je merkt ze ook echt ineens gaan pushen als ze achter staan (je komt er moeilijker uit, maar counters zijn makkelijker).
Oeh, counteren. Niks leukers dan totaal onverdiend met 35% balbezit en een 2-0 overwinning de wedstrijd afsluiten. :P

Ik ben met name erg benieuwd naar de Master League. Heb de ML in PES5 nu wel gezien eigenlijk. Net een nieuwe begonnen met de standaard flutspelers en mezelf de regel opgelegd alleen maar jeugdspelers uit hetzelfde land als die club te kopen. 4 nieuwe spelers en ik sta alweer na 18 wedstrijden op 1 punt achterstand op de nummer 2. Ik wil wat nieuws! Met betere of gelijke gameplay als PES5! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Weet iemand wat er te verwachten valt voor de PS2 in PES2011? Uiteraard slechtere graphics, maar zou het qua gameplay/opties hetzelfde moeten zijn als de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ben bang dat de PS2-versie opnieuw een PES2010/PES2009 feeling zal hebben. Supersnelle gameplay, arcade.
Vind de PS2 versie altijd supergoed, maar kan die graphics niet meer aan :F

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Monda schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:50:
[...]

Bij die optie is het onmogelijk om de keeper te selecteren bij mij.... Bij players join attack bedoel je toch? Dan kan ik 3 spelers selecteren..
Ai, ik heb het ook niet getest, maar als het in te stellen was, leek me dat de plek. Blijkbaar gaat dat automatisch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden, volgens Pes-patch is de Demo vanaf de volgende tijdstippen te downloaden:
- PC versie: woensdag 01:00 uur
- PS3 versie: woensdag 16:00 uur
- Xbox 360 versie: woensdag "mid morning"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Slightly offtopic maar hierbij nog een aantal leuke "Retro theme songs" die ik zeker ga importeren in de volledige versie van PES 2011.

Highlights Theme PES 3:
YouTube: PES3 - WE7 Soundtrack Replay theme

Master League Theme PES 3 ( Het meest irri ML deuntje ever waarbij de controllers na de zoveelste verliespartij door mijn kamer vlogen :9~ )
YouTube: PES3 - WE7 Soundtrack Master League menu

PES 3 Stadium Entrance:
YouTube: PES3 - WE7 Soundtrack Stadium Entrance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PES 2011 DEMO

Eerste downloadlink: http://dl.pes2011.konamio.../package/PES2011_Demo.exe

*EDIT*

Link is safe volgens de berichten

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 00:03 ]

Waar heb je hem vandaan, als ik vragen mag?

Op Pes-patch staat er ook een.

Verwijderd

Van de chatbox op Pes-patch, kort nadat deze link verscheen werd de mainpage van Pespatch geupdate met de demo.

Dit is overigens een snelle mirror, download nu met 1mb/s

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 00:21 ]

Ok. Bedankt voor de link nog trouwens! :)

Ze hebben op Evo-web en Pesfan ook over dezelfde link. Vooral op Evo-web wordt ook veel gevraagd of het wel echt is en daar lijkt het wel op. :)

edit:
Ik heb de download links toegevoegd aan de TS.

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 15-09-2010 00:55 ]

• RodKimble
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:23
Link is oke. Ben 'm aan het installeren :)

The Soul.... of an Eagle!

• Sluuz
Prutzer80 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:11:
Slightly offtopic maar hierbij nog een aantal leuke "Retro theme songs" die ik zeker ga importeren in de volledige versie van PES 2011.

Highlights Theme PES 3:
YouTube: PES3 - WE7 Soundtrack Replay theme

Master League Theme PES 3 ( Het meest irri ML deuntje ever waarbij de controllers na de zoveelste verliespartij door mijn kamer vlogen :9~ )
YouTube: PES3 - WE7 Soundtrack Master League menu

PES 3 Stadium Entrance:
YouTube: PES3 - WE7 Soundtrack Stadium Entrance
Die eerste theme is een bewerking van de replay theme uit PES2, daar werd hij het eerst gebruikt. Gouden nummer. Hij zat volgens mij ook weer als een soort remix in PES2008 of 2009.

Verwijderd

? Vertel vertel!
Voor de geïnteresseerden er zijn ondertussen meer mirrors beschikbaar gekomen en de eerste Tweaks zijn er ook, om o.a. de camera te wijzigen en de resolutie. Zie de TS Downloads: PC Demo

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Shit hee, wat is die demo verslavend man. Ben nu al een week elke avond een paar uur bezig en elke wedstrijd voelt weer fris aan. Ik vind dit jaar de teams ook heel goed gekozen. De ZA teams voegen zeker wat toe. Dat belooft wat voor de full.... Heb er zin in!

Verwijderd

kan iedereen de demo downloaden op de ps3?

• SPiNaL1976
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01-2015
Is de PS3 demo al beschikbaar..?

• Vlassie1980
Geengrenzuh schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:56:
Shit hee, wat is die demo verslavend man. Ben nu al een week elke avond een paar uur bezig en elke wedstrijd voelt weer fris aan. Ik vind dit jaar de teams ook heel goed gekozen. De ZA teams voegen zeker wat toe. Dat belooft wat voor de full.... Heb er zin in!
Het is inderdaad wel leuk dat de Copa Libertadores erin zit, alleen beetje irri dat de teams nagenoeg dezelfde kleuren hebben zodat ze moeilijk te onderscheiden zijn.

Demo is en blijft leuk, alleen gruwelijk irritant dat je na elk potje die promo video voor je neus krijgt en niet kunt skippen. Dan moet ik telkens het spel afsluiten en opnieuw starten :X
Prutzer80 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:18:
[...]
Demo is en blijft leuk, alleen gruwelijk irritant dat je na elk potje die promo video voor je neus krijgt en niet kunt skippen. Dan moet ik telkens het spel afsluiten en opnieuw starten :X
Bij de PC versie: naar je "Settings" gaan (in je Windows start menu) => "Deactiveer de videoweergave" aanvinken geen promo filmpje meer. :)

Er is inderdaad een optie om de "automatische tackels" uit te schakelen: :)
Bewerken management => Instellingen automatische gebruiken => Sliding tackle => UIT

Verder heb ik nu hoewel maar twee potjes gespeeld, maar het speelt ook naar mijn mening een stuk beter.
+ Het spel loopt soepeler zonder sneller te zijn.
+ Het passen is inderdaad een goede verbetering.
+ Automatische tackles uit te schakelen.
+ Verdedigen en bal afpakken is beter te doen en ziet er ook realistischer uit.
+ Spelers zeshoek

Ik heb echter ook al wat minpuntjes ontdekt:
- De muur heeft nog steeds een minimaal aantal spelers. Toch best vervelend. Ik hoef echt niet mijn kopsterke verdediger als muurtje hebben bij een vrije trap van > 40 meter...
- Spelers naar voren bij een dood spel moment kan nog alleen de achter linie zijn zoals bij het vorige deel terwijl twee delen geleden je iedereen kon selecteren.
- Zoals anderen ook hebben gezegd: bij buitenspel wordt er pas relatief lang gewacht voordat er wordt gefloten.

Het menu is nog flink wennen en ik denk dat dit wel goed komt. Zo kan ik nog niet even snel vinden waar je de kaarten aan en uit kan zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Regeneration op 15-09-2010 15:27 ]

• Vlassie1980
Regeneration schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:22:
[...]

Bij de PC versie: naar je "Setting" gaan (in je Windows start menu) => "Deactiveer de videoweergave" aanvinken geen promo filmpje meer. :)
Bedankt voor je suggestie maar ik heb de PS3 versie ;)

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Top spel! Nog wel even wennen, pasen gaat steeds beter, nu het afronden nog. :+

Wat ik wel jammer vind is dat ie bij hoge ballen die iets achter je komt nu vaak een omhal doet, heb nu al heel veel omhallen gezien, maar goed verder.....PES is back! 8)

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Prutzer80 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:27:
[...]

Bedankt voor je suggestie maar ik heb de PS3 versie ;)
hahah, je bent toch een tweaker of niet? :D

Wat betreft die kaarten aan en uitzetten: zoals al eerder gezegd zijn deze nu positiegebonden. (bv. Iniesta+CMF=Talisman)

• qrst
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:07
Ps3 Demo te downloaden op Japanse PS Store!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
lamquoctrung schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:55:
Ja hoor!! Maak ik een Japanse PSN account (was een beetje lastig) voor om fifa 11 te downloaden maar het kwam helaas niet dus uit frustratie heb ik mn Playstation account verwijderd waar dus een japanse psn had gemaakt en de email was al fake en de wachtwoord kan je helemaal niet weten. Ik wacht wel op de Nederlandse of Amerikaanse release.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

lamquoctrung schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:55:
Wel twee andere teams t.o.v. de westerse demo trouwens:
-Spanje
-Japan
-Bayern
-Barca

En natuurlijk japanse schermteksten. Hopelijk komt de EU demo in de loop van de avond in de reguliere store.

• goosche
  • Laatst online: 02-09 20:57
Speel wel lekker de demo. Maar ik vind dat het krachtmeter wel wat groter in beeld mag.

• Vlassie1980
Geengrenzuh schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:46:
[...]
hahah, je bent toch een tweaker of niet? :D
Dus.... Tweakurts mogen geen consoles thuis hebben staan? :+
Ik vind het gewoon veel relaxter om op de luie bank achter mijn 40 inch tv te Pessen dan op mijn bureaustoel met een 24 inch scherm.

• goosche
  • Laatst online: 02-09 20:57
Fijn spel speel lekker ik mis alleen nog de training modus. Ze mogen van mij de krachtmeter wat beter in beeld zetten vinden jullie dit ook? Gewoon zoals we gewend zijn.

• Kw4kje
goosche schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:12:
Fijn spel speel lekker ik mis alleen nog de training modus. Ze mogen van mij de krachtmeter wat beter in beeld zetten vinden jullie dit ook? Gewoon zoals we gewend zijn.
Hmm nee ik vind dit eigenlijk wel een verbetering, zo blijfven je ogen constant op de speler gericht en kun je direct zien hoe hard je schiet. :)

Verwijderd

goosche schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:12:
Kracht meter vind ik wel goed zo, je kijkt meestal al naar het geselecteerde mannetje, dan is het juist mooi dat hij er onder komt. Ik mis nog wel wat meer; Master League (Online), Champions League, Become A Legend, etc. :+ Oh wacht, het is een demo... :9

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Eindelijk ook voor niet-PSN+ abonnees te downloaden!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Weet iemand of het nut heeft om PES 2011 te installeren onder Windows 7 om zo gebruik te kunnen maken van DirectX 11 ipv Windows XP met DirectX 9 ??

Speelde PES 2011 vandaag voor het eerst. Mijn eerste indruk: wat een matig spel, serieus (itt FIFA 11 demo, wat ik niet verwacht had).
Waarom? Nou omdat het spel verdacht veel lijkt op PES 2010 en dan bedoel ik de manier van spelen.
Maar na wat oefenen met dat nieuwe pass systeem werd ik al wat enthousiaster. :)

Wat mij opvalt is dat de spelers zich voornamelijk op het middenveld begeven, de zijkanten worden nauwelijks bevolkt, het lijkt wel kluitje voetbal zoals bij de F-jes.

Oh ja en die video na een spel, moet ik die na elke wedstrijd tot in de treure kijken of...??

[ Voor 66% gewijzigd door Harribo op 15-09-2010 19:23 ]

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Harribo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:19:
Weet iemand of het nut heeft om PES 2011 te installeren onder Windows 7 om zo gebruik te kunnen maken van DirectX 11 ipv Windows XP met DirectX 9 ??

Speelde PES 2011 vandaag voor het eerst. Mijn eerste indruk: wat een matig spel, serieus (itt FIFA 11 demo, wat ik niet verwacht had).
Waarom? Nou omdat het spel verdacht veel lijkt op PES 2010 en dan bedoel ik de manier van spelen.
Maar na wat oefenen met dat nieuwe pass systeem werd ik al wat enthousiaster. :)

Wat mij opvalt is dat de spelers zich voornamelijk op het middenveld begeven, de zijkanten worden nauwelijks bevolkt, het lijkt wel kluitje voetbal zoals bij de F-jes.

Oh ja en die video na een spel, moet ik die na elke wedstrijd tot in de treure kijken of...??
Ik denk niet dat het nut heeft om Win7 te installeren hiervoor. In de settingsmenu zie je dat er bij 'aanbevolen' gewoon een DX9 kaart staat. Zelf draai ik de demo wel onder Windows 7 met een DX11 kaart, maar zie niet zoveel bijzonders qua effecten.

Overigens vind ik de demo best aardig spelen. Het nieuwe dribbelsysteem lijkt zo op het eerste gezicht wat onhandig. Je kunt of maar 4 moves voorprogrammeren, of 4x4 (voor elke bewegingsrichting 4), maar dan moet je tijdens het dribbelen even goed nadenken welke moveset daaraan gekoppeld was. Spelers hebben nu ook cards om bepaalde typen bewegingen uit te kunnen voeren lijkt het.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
Vind de demo wel een verademing tov pes 2010. Niet meer perfecte passen, niet meer rushen met messi vanaf de eigen helft naar de 16 van de tegenstander. En het allerbeste punt vind ik de scheidsrechter:
Eindelijk pakt ie de tegenstander ook eens aan! Mn tegenstander had 2 gele kaarten in 1 wedstrijd gekregen, terwijl ik na 4 seizoenen Master league in pes 2010 nog geen 1 gele kaart aan de tegenstander heb zien geven.

Ja, dit bevalt mij wel.

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
Ik krijg hem niet op mijn PC :S. krijg deze domme melding terwijl het op school wel werkte met dezelfde exe bestand. dus thuis opnieuw gedownload en nog steeds dezelfde melding. (Virtueel onder XP geprobeerd weer tevergeefs.)
Ik draai Win 7 op 64 bit
cpu: i-5 760
Ati hd 4870 en 4GB moet super draaien :S?

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2u3vbqe.png

[ Voor 7% gewijzigd door forzabesiktas op 15-09-2010 21:06 ]

tikfouten? tjah..m..

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Toen ik voor het eerst PES speelde viel me op dat het zo soepel speelde ten opzichte van Fifa. Dat was ten tijde van PES 3. Nu heb ik precies het omgekeerde. Wat voelt PES ontzettend houterig aan zeg. Ook de animaties vind ik na alle positieve reacties ontzettend tegenvallen. Spelers lopen alsof ze ontzettend nodig naar het toilet moeten. Ook lijken ze te zweven over het veld.

De gameplay op zich is wel een stuk verbeterd ten opzichte van 2010. Het nieuwe passen is zeker een vooruitgang. Ook het schieten is erg lekker. Waar PES het echt dik wint van Fifa is het instellen van de tactieken. Veel uitgebreider en veel intelligenter in elkaar gezet.

Helaas wint Fifa de rest op zijn sloffen. De menu's. De snelheid in het spel. Het voelt gewoon allemaal een stuk gepolijster aan. Het lijkt wel alsof Konami niet snapt hoe ze een moderne menu structuur in elkaar moeten zetten.

Helaas zeg ik, omdat ik mezelf had overtuigd om dit jaar weer terug te keren naar PES. De vernieuwingen leken geweldig ten opzichte van Fifa, dat een beetje leek stil te staan. Maar na het spelen moet ik jammer genoeg toch anders concluderen. Konami zal echt iets aan de flow van hun game moeten gaan doen, anders halen ze Fifa nooit meer in.

uhm...

• Kw4kje
Harribo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:19:

Is al gezegd hier, als je op pc speelt, naar je "Settings" gaan (in je Windows start menu) => "Deactiveer de videoweergave" aanvinken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Net uitgebreid de PES en Fifa demo gespeeld.

En het wordt (wederom) Fifa dit jaar. Het speelt gewoon lekkerder. Ik vind PES veel beter ogen (duidelijk, mooie graphics), maar Fifa speelt gewoon zo soepel..waar PES nog steeds aanvoelt als een spel met een plakkende bal aan de voet. Nadeel van Fifa zijn in mijn ogen nog steeds het mierennest, maar de gameplay is gewoon prettig.

Als laatste is het geluid in PES gewoon ruk. De bal klinkt nog steeds niet als een bal, en de Konami menu-geluidjes hoorde ik al bij International Superstar Soccer (deluxe) op de SNES.

Deze regel komt erbij omdat ik een dubbelpost melding krijg, blijkbaar omdat ik dit in het Fifa topic gemeld heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 15-09-2010 21:54 ]

Verwijderd

Kw4kje schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:39:
Top spel! Nog wel even wennen, pasen gaat steeds beter, nu het afronden nog. :+

Wat ik wel jammer vind is dat ie bij hoge ballen die iets achter je komt nu vaak een omhal doet, heb nu al heel veel omhallen gezien, maar goed verder.....PES is back! 8)
Wat moet het poppetje anders doen op het moment dat er een hoge bal achter hem komt en jij op de schietknop ramt..? :+ Hij doet dus precies wat je hem laat doen... :Y

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Gedownload en 1 potje gespeeld:
- Nieuwe bewegingen, betere animatie
- Geen kans gehad zo een beetje :D Moet echt wennen
- Snap nog niet helemaal wanneer ik nu naar welke speler speel.
- Stuk rustiger
- Konami vindt het nog steeds leuk om van de menu's een zoektocht te maken. Ik vind het op het eerste gezicht enorm zoeken naar hoe ik zaken instel.
Zo op zoek geweest naar het uitzetten van de namen boven cpu spelers; gewoon niet kunnen vinden..

Flickr PSN ID= cheironnl

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Speel eens PES 6 of PES 4 en daarna PES 2011. WAT EEN ACHTERUITGANG!

Vorig jaar overgestapt naar FIFA 10.. ik speel morgen nog een keer beide demo's.. (geef PES eigenlijk nog een kans)... en daarna ga ik een van de twee pre orderen..

Wat een teleurstelling..

- rare camerastand
- plakkerige bal
- spelers hebben allemaal aambeien (zo lopen ze iig)
- irritante scheids, fluit veels te veel
- fifa speelt gewoon beter

Het doet pijn om na 10 jaar PES, Fifa te MOETEN spelen :(

• Monda
Tremio schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:15:
Speel eens PES 6 of PES 4 en daarna PES 2011. WAT EEN ACHTERUITGANG!

Vorig jaar overgestapt naar FIFA 10.. ik speel morgen nog een keer beide demo's.. (geef PES eigenlijk nog een kans)... en daarna ga ik een van de twee pre orderen..

Wat een teleurstelling..

- rare camerastand
- plakkerige bal
- spelers hebben allemaal aambeien (zo lopen ze iig)
- irritante scheids, fluit veels te veel
- fifa speelt gewoon beter

Het doet pijn om na 10 jaar PES, Fifa te MOETEN spelen :(
Probeer na een pot of 10/20 nog maar eens pes 2010. Dan voel je duidelijk dat het van houterig naar vloeiend gegaan is.

Camera stand kun je gewoon veranderen.

Scheids fluit alleen veel als je lui bent. Dus als je met verdedigen (zoals waarschijnlijk ook bij fifa) de X knop (op pc "s") inhoud om druk te zetten. Bij deze versie komt het aan op timing. Goede moment happen met X en voor de rest voor je houden en mee lopen.
Het wordt allemaal wat realistischer en dus moeilijker. Dat vereist oefening, maar dat is niet voor iedereen weg gelegd.

Fifa blijft in mijn ogen nog steeds een spel voor het grote publiek dat gewoon een gelikt en makkelijk uit te voeren voetbalspel wil. Pes lijkt meer bedoelt bedoelt voor hardcore voetbal fanaten en ook spelers. Check maar eens onder de profvoetballers wat men daar speelt...

Ik heb ook fifa gespeeld om toch eens te proberen vorig jaar. Maar werd dit erg snel zat. Er zat een bepaald patroon in wat telkens terug kwam en dus erg voorspelbaar. Bij pes had ik toch meer, dat iedere pot weer anders was.

Maargoed smaken verschillen he... Ik blijf toch maar bij pes. Vind een enorme vooruitgang ivm 2010. Even wachten op een goede OF en heb even veel of wellicht nog meer "licenties" als fifa...

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Fifa blijft in mijn ogen nog steeds een spel voor het grote publiek dat gewoon een gelikt en makkelijk uit te voeren voetbalspel wil. Pes lijkt meer bedoelt bedoelt voor hardcore voetbal fanaten en ook spelers. Check maar eens onder de profvoetballers wat men daar speelt...
ik weet het niet hoor... hoe komt iedereen erbij dat FIFA makkelijker zou zijn. Ik heb vorig jaar zowel PES als FIFA gekocht. Omdat ik PES echt te crappy vond heb ik het hele jaar het meest FIFA gespeeld, en ik moet zeggen dat ik het nog steeds verdomd lastig spel vind (op prof/wereldklasse niveau). Na een jaar heb ik nog steeds het gevoel alsof ik maar pas de helft van de controls ken (kan ook aan mij liggen :P), terwijl Master League op Top Player niveau gewoon makkelijk voor mij was.

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 12:48
Monda schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:30:
[...]

Probeer na een pot of 10/20 nog maar eens pes 2010. Dan voel je duidelijk dat het van houterig naar vloeiend gegaan is.
Dat is toch raar? Gisteren heb ik een potje PES gespeeld en daarna FIFA, ik vond FIFA echt een verademing, de speler doet precies wat je wilt, bij PES gaat het allemaal erg houterig. Ik ben wel van mening dat PES minder voorspelbaar is, maar ja.. als de gameplay niet lekker is heb je daar ook weinig aan.
Ik was voorheen altijd PES fan, vanaf PES 4 tot PES 2009 telkens blind voor PES gekozen, maar de laatste 2 jaar is het gewoon een heel stuk minder.

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

fatihbatur schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:04:
Ik krijg hem niet op mijn PC :S. krijg deze domme melding terwijl het op school wel werkte met dezelfde exe bestand. dus thuis opnieuw gedownload en nog steeds dezelfde melding. (Virtueel onder XP geprobeerd weer tevergeefs.)
Ik draai Win 7 op 64 bit
cpu: i-5 760
Ati hd 4870 en 4GB moet super draaien :S?

[afbeelding]
Deze melding heb ik ook gehad.
Wat ik gedaan heb is het bestand elders gedownload en toen deed ie het gewoon.
Dus nog maar eens downloaden, alleen elders.

• Kw4kje
Ze moeten nog wel wat doen aan de 'power' van het schot, heb het gevoel dat dit nog niet helemaal klopt. Moet je eens de bal terug spelen naar de keeper en dan vol uithalen met 'A', schiet ie hem over het stadium heen. :+ Ook sommige reddingen van de keeper, de bal stuitert soms veelste hard weg. Maargoed, heb alle vertouwen in dat dit nog goed komt in de full game. :)

Verwijderd

Heb gister Fifa11 en Pes11 gespeeld... Pes heeft goede aanpassingen gedaan invergelijking met pes10 maar nog steeds is het niet lekker... Fifa11 nouja zoveel is er niet veranderd denk dat fifa weer 5 jaar minimalistische aanpassingen doet zoals ze de jaren ervoor ook deden.. Geldklopperij..
Denk voor het eerst sinds ik voetbalspellen speel dat ik dit jaar pas..

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gisteren pes gedaan op de ps3 en dit waren mijn bevindingen:
Spelers zien er goed uit
Sfeer is goed als je het veld op komt en je ziet het stadion, ook in replays na een goal bijv. mooi gedaan
Mooi begin vna de pot waarbij de camera uitzoomed
CPU geeft mooie crossballen om het spel te verleggen
passen gaat lekker

Nu wat mindere punten
- Ik heb al 2 keer gehad dat de bal net naast de goal gaat en dat de keeper een sliding maakt door de doelpaal heen en de bal wegschiet.
- waar is het commentaar?
- De spelers hebben geen noppen onder de schoenen, ziet er echt raar uit
- Camera positie vind ik klote, zeker met schieten op de goal
- CPU is heel slecht in uitverdedigen, je speelt tegen bayern munchen en toch gaat het verdedigen haperig, zoals je bijv. tegen een of ander amateurclub aan het spelen bent
- Bij elke replay al is het maar een overtreding moet je op de start knop drukken, waarom niet gewoon een andere knop. Het beeld freezed heel even en dan ga je verder (je zal het hopelijk wel uit kunnen zetten)

[ Voor 7% gewijzigd door Wii4all op 16-09-2010 09:09 ]

Burp

• Reckoner
  • Laatst online: 08:07
Wii4all schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:05:
- Bij elke replay al is het maar een overtreding moet je op de start knop drukken, waarom niet gewoon een andere knop. Het beeld freezed heel even en dan ga je verder (je zal het hopelijk wel uit kunnen zetten)
Waarom is dat een minpunt? De startknop is toch ook gewoon een knop? Fifa spelers hebben volgens mij ook liever dat hier de startknop voor wordt gebruikt dan de knop die er nu voor is. Op deze manier kan je niet per ongeluk een keer te veel op de pass-knop drukken waardoor de keeper een korte pass geeft (of degene die de vrije trap/corner neemt).

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

WEG!

Hebben ze uit de demo gelaten om hem zo klein mogelijk te houden :)

HOI.

• Sluuz
Wii4all schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:05:
Nu wat mindere punten
- Ik heb al 2 keer gehad dat de bal net naast de goal gaat en dat de keeper een sliding maakt door de doelpaal heen en de bal wegschiet.
- waar is het commentaar?
- De spelers hebben geen noppen onder de schoenen, ziet er echt raar uit
- Camera positie vind ik klote, zeker met schieten op de goal
- CPU is heel slecht in uitverdedigen, je speelt tegen bayern munchen en toch gaat het verdedigen haperig, zoals je bijv. tegen een of ander amateurclub aan het spelen bent
Wat een gemiep zeg!

Punt 1: dit is een glitch. Helaas zitten dit soort dingen altijd wel in dergelijke spellen. Neemt niet weg dat het irritant kan zijn.
Punt 2: PES Demo heeft nooit commentaar. En om nou een demo af te kraken omdat er geen commentaar bij zit? Commentaar bij PES is toch bagger.
Punt 3: Ik heb ze gewoon zien zitten, maar ook al zijn ze er niet: boeiend.
Punt 4: Camera positie kan je gewoon veranderen naar de oude situatie. Ik vind de nieuwe positie erg goed.
Punt 5: Uitverdedigen van de CPU heb ik geen problemen mee gehad. Als je op een laag niveau speelt kan je nog wel eens de bal afpakken bij de opbouw van de CPU, maar op de hogere niveau's is dat een stuk lastiger. Ze komen er bij mij prima uit.
Punt 6: Replay voor welk wissewasje stoort mij ook. Knop om af te breken (start) is m.i. prima.

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 12:20
Ik heb gister de demo van PES 2011 gespeeld en ik moest een beetje huilen.

De graphics waren niet om aan te zien, spelers hadden karteltjes en vond het geheel onscherp.
Ook in de herhaling (al dan niet door effecten) was dit te zien.

Ik heb nog gezocht naar de optie om het beeld tijdens de wedstijd (spelersnamen onderaan met fatigue balkjes etc) te krijgen, maar volgens mij is dat ook verdwenen.

De graphics hebben echt nog wat werk nodig. Vanavond nog eens even spelen...

PSN: Leech1984

• Wii4all
  • Niet online
Ook een positief punt voor pes, na een sliding staat een speler snel op, bij fifa ligt ie uren op de grond...

Daar moet fifa nog verbetering uithalen, gewoon na een sliding als een speler net niet bij de bal kan, moet hij gewoon proberen zo snel mogelijk op te staan.

Scheidsrechters zijn niet heel strikt paar keer iemand helemaal afgeschopt zelfs toen de bal weg was en nog kreeg ik geen rood (maar dat gebeurt in fifa ook)

na een wedstrijd in pes is trouwens dat filmpje nog te skippen of niet? Dat duurt een beetje irritant lang. De wedstrijd die je kan spelen in de demo is wel van mooie lengte trouwens, beter als bij fifa.

[ Voor 19% gewijzigd door Wii4all op 16-09-2010 10:10 ]

Burp

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:56
Ga gewoon voor FIFA dit jaar, het camera punt vind ik persoonlijk vrij irritant. Op de 1 of andere manier kan je hierdoor niet lekker richten op de goal. Heeft misschien ook te maken, met dat ik FIFA speel maar toch.

Vind het ook behoorlijk houterig aanvoelen/spelen. Ook dat het spel af en toe 'stil' hangt als hij van movie naar wedstrijd terug moet, helpt hier niet echt bij. Vanavond nog maar is een paar potjes spelen, maar ik vind hem zelf niet fijn. Moet wel toegeven dat je m.b.t. de tactiek wel veel dieper kan gaan, en dat is echt een groot pluspunt. Voor de rest vind ik zelf FIFA overal beter in.

Verwijderd

Het is wel even wennen tegenover pes2010.
Maar de punten die sommige mensen hier aanhalen, om het spel niet te kopen zijn echt te belachelijk voor woorden. Maar ja goed, iedereen let op andere dingen!

Ik hoop alleen dat die DC cheat eindelijk voorbij is, speel enkel online.
En helaas kan je dat niet met de demo..

• Kw4kje
Inderdaad, punten als
- Geen commentaar?
heeft natuurlijk niemand wat aan. :X

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Jij misschien niet, er zou toch iemand kunnen zijn die het belangrijk vind om commentaar te hebben? Wees blij dat mensen hun mening geven, haal er gewoon lekker zelf uit wat je belangrijk vind. No offence verder, maar ik ben het wel met hem eens dat het de indruk van het spel anders maakt. Demo of niet, maak de beleving gewoon zover mogelijk gelijk aan de final. Je zou zomaar een extra iemand over de streep kunnen trekken om het te kopen.. ;)

"It's about time you showed up Fox!"

• Wii4all
  • Niet online
Ik vond het kaal zonder commentaar. Als ik het spel uiteindelijk zou gaan spelen zal ik me er aan 100 potjes niet meer aan storen dat het er niet is.

Maar ik mis het gewoon.
Fifa met spaans commentaar bijvoorbeeld, je verstaat er geen hol van maar als je scoort geeft het wel een extra beleving aan het spel.

Burp

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Ik verzoek iedereen minstens een paar uur de demo te spelen. Het spel groeit echt onwijs als je de mechanics onder de knie krijgt. Mensen het is PES, zelfs PES5 was onwijs wennen in het begin en had duidelijke mindere punten (ook al waren ze niet gamebrekend). Het gaat erom dat wat overblijft een organisch, dynamisch en verassend voetbalspel blijft. Wat mij betreft zijn ze daar zeker in geslaagd dit jaar en ligt er een basis waarop verder gebouwd kan worden.

Begrijp me niet verkeerd: ik heb afgelopen jaar veel Fifa 10 gespeeld en waardeer dat spel ook echt om zijn polish, animaties, licenses en algehele voetbalbeleving. De Fifa reeks bevindt zich nu echter op het terrein van elk jaar de gameplay tweaken en dat is prima. Het is een engine die vanaf het begin al heel vertrouwd aanvoelt en dat is een prestatie op zich. Wat betreft diepgang/dynamiek hebben ze echter nog stappen te maken IMO, maar dit kan ook aan mijn verwachtingspatroon t.o.v. een voetbalgame.

Kortom: twee verschillende voetbalgames die ieder hun doelgroep hebben. Nu PES weer een beetje fatsoenlijk lijkt te worden bedienen ze (IMO) deze doelgroep ook naar behoren.

Verwijderd

Commentaar is ook prima, en dat moet je ook doen.
Alleen sommige zijn echt te nutteloos en voegen niks toe..!

Ik ga dit spel helemaal dood spelen, alleen moet ik even dat filmpje uit zien te krijgen, (PS3) iemand tips toevallig!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:14
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:47:
Ik ga dit spel helemaal dood spelen, alleen moet ik even dat filmpje uit zien te krijgen, (PS3) iemand tips toevallig!
Heb de demo ook voor de op PS3.

Filmpje is er niet uit te zetten. Ik sluit het spel gewoon af en start het gelijk weer. Dat is een stuk sneller dan het hele filmpje afkijken :).

Verwijderd

WouterHelm schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:17:
[...]

Heb de demo ook voor de op PS3.

Filmpje is er niet uit te zetten. Ik sluit het spel gewoon af en start het gelijk weer. Dat is een stuk sneller dan het hele filmpje afkijken :).
Dan doe ik dat ook maar, maar het is wel irritant man. Ipv dat ze hem dan 1 keer afspelen..

Ach ja, dan maar zo

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Geengrenzuh schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:45:
Ik verzoek iedereen minstens een paar uur de demo te spelen. Het spel groeit echt onwijs als je de mechanics onder de knie krijgt. Mensen het is PES, zelfs PES5 was onwijs wennen in het begin en had duidelijke mindere punten (ook al waren ze niet gamebrekend). Het gaat erom dat wat overblijft een organisch, dynamisch en verassend voetbalspel blijft. Wat mij betreft zijn ze daar zeker in geslaagd dit jaar en ligt er een basis waarop verder gebouwd kan worden.
_/-\o_ Helemaal mee eens.

Men vergeet dat je bij PES toch echt even moet oefenen wil je op "TOP PLAYER" niveau goals maken, zeker als je voor het eerst begint met PES.

Afgelopen jaar veel Fifa gespeeld, en ook echt wel van het spel kunnen genieten zo nu en dan.

Nu heb ik beide demo's gespeeld, en ik ben blij dat PES de goede kant opgaat.
In de 3 wedstrijden die ik gespeeld heb met PES, heb ik diverse soorten passes gegeven die zo realistisch waren, en zo onverwacht, dat ik er gewoon echt blij van werd :9~ Dit heb ik overigens nog niet gezien met FIFA10, of de demo van FIFA11.

Met de demo van FIFA11 had ik direct wat rare momenten waarbij ik dacht 8)7 Dat ligt waarschijnlijk aan de demo. Daarnaast voelde het meer als FIFA10 World Cup met club teams, dan een nieuwe FIFA11 :'( . Na 2 potjes spelen fluisterde PES alweer in mijn oor, zij vroeg mij of ik weer wilde terugkeren bij haar O+

Ik kan er niets aan doen, maar PES word het dit jaar, het zal vast iets te maken hebben met "oude liefde roest niet" maar he, als ik er maar blij van word :*)

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

xeple schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:04:
[...]

_/-\o_ Helemaal mee eens.

Men vergeet dat je bij PES toch echt even moet oefenen wil je op "TOP PLAYER" niveau goals maken, zeker als je voor het eerst begint met PES.

Afgelopen jaar veel Fifa gespeeld, en ook echt wel van het spel kunnen genieten zo nu en dan.

Nu heb ik beide demo's gespeeld, en ik ben blij dat PES de goede kant opgaat.
In de 3 wedstrijden die ik gespeeld heb met PES, heb ik diverse soorten passes gegeven die zo realistisch waren, en zo onverwacht, dat ik er gewoon echt blij van werd :9~ Dit heb ik overigens nog niet gezien met FIFA10, of de demo van FIFA11.

Met de demo van FIFA11 had ik direct wat rare momenten waarbij ik dacht 8)7 Dat ligt waarschijnlijk aan de demo. Daarnaast voelde het meer als FIFA10 World Cup met club teams, dan een nieuwe FIFA11 :'( . Na 2 potjes spelen fluisterde PES alweer in mijn oor, zij vroeg mij of ik weer wilde terugkeren bij haar O+

Ik kan er niets aan doen, maar PES word het dit jaar, het zal vast iets te maken hebben met "oude liefde roest niet" maar he, als ik er maar blij van word :*)
Heb Fifa11 demo net gespeeld voor de PC.. wat een DRAMA

Verwijderd

Ik denk dat Pro weer de betere gaat worden dit jaar!

• Kw4kje
Speek schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:36:
Jij misschien niet, er zou toch iemand kunnen zijn die het belangrijk vind om commentaar te hebben? Wees blij dat mensen hun mening geven, haal er gewoon lekker zelf uit wat je belangrijk vind. No offence verder, maar ik ben het wel met hem eens dat het de indruk van het spel anders maakt. Demo of niet, maak de beleving gewoon zover mogelijk gelijk aan de final. Je zou zomaar een extra iemand over de streep kunnen trekken om het te kopen.. ;)
Ik bedoelde dan ook dat het een demo is en daarom geen commentaar in zit, dat jij dat niet zo snel door hebt tja..... Maakte die opmerking alleen omdat er punten bij stonden die betrekken tot de full game en dit punt niet, en die er bij halen, terwijl je weet dat het in de final niet zo zal zijn.... Maargoed het is waarschijnlijk gedaan om het zo klein mogelijk te maken. Dit is al jaren zo bij pes, ook dat de final er net weer anders/beter aanvoelt en inderdaad met je laatste zin ben ik het helemaal mee eens, maar daar denkt Konami blijkbaar anders over.

[ Voor 17% gewijzigd door Kw4kje op 16-09-2010 14:58 ]

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023
Dat filmpje komt bij mij niet meer sinds ik in settings.exe videos heb uitgeschakeld.

• Sluuz
Echt mensen kunnen we weer over de game praten ipv om de 5 posts een vraag "hoe skip ik het filmpje?". Speel je de PC versie dan kan het; zie dit topic, speel je de console versie dan kan dit niet. Klaar, geen trucje, geen hack, geen knoppencombinatie, geen magische Kinect of Move-move, je hebt gewoon pech en moet het filmpje uitkijken (of de demo afsluiten en weer opstarten).

Wees blij dat je een wedstrijd kan spelen van 10 minuten!

• Vlassie1980
Ik lees over het algemeen heel veel verschillende reacties over zowel PES als FIFA, de een vindt die weer beter en de ander vindt dat weer beter.

Wat ik niet begrijp is dat sommige mensen zeggen dat er in PES 2011 t.o.v. PES 2010 vrij weinig is veranderd qua gameplay? Ik weet dan echt zeker dat je 2010 maar een paar keer gespeeld hebt of al een hele lange tijd niet meer want het is echt een wereld van verschil.

Voor mij is het in ieder geval duidelijk en ga ik op zeker voor PES zoals alle voorgaande jaren. Het is wel zo dat ik FIFA de laatste jaren leuker ben gaan vinden in vergelijking met de jaren daarvoor dus ik denk wel dat ik bij een prijsverlaging FIFA ook nog wel aanschaf als ik PES als helemaal grijs heb gespeeld.

30 september staat in de agenda genoteerd :)

Edit: WTF? Release staat nu op BOL.com en Wehkamp op 7/8 oktober :X :? |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-09-2010 16:40 ]

• Harribo
Ik las iets over het commentaar in de demo van PES. Nou die mis ik wel hoor! Toch meer het idee dat ik een trainingpotje aan het doen ben zo. Niet zo slim van Konami als wat reclame wilt maken.
Als je trouwens met Bayern vs Bayern gaat, schreeuwt er af en toe ook nog een Hitler figuur vanaf de kant :P

Kan nog niet wennen aan die controls, zal wel meer oefening nodig hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 16-09-2010 16:53 ]

• Kw4kje
Bij 12game.com zelfs 14/10/2010 :/

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

d0s schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:29:
[...]

Heb Fifa11 demo net gespeeld voor de PC.. wat een DRAMA
Hier het zelfde, je moet zo gemaakt spelen, wat ik daarmee zeggen wil is dat fifa je dwingt om op
een bepaalde manier te spelen, nog steeds statisch en voelt scripted aan.

Vind de pes demo zeer netjes, alleen nog even op de 360 spelen, maar heb geen gold abbo

• Monda
Wat raar idd zeg! Op de officiele Pes 2011 site staat gewoon 30-09-2010, als je alle andere talen dan engels selecteerd...

Op budgetGaming staan bij veel winkels ook veel latere data als release...

http://www.budgetgaming.n...tion+soccer+2011_PS3.html

Zou wel klote en niet logisch zijn...

Edit bij FreerecordShop staat als releasedatum 24-09... :?

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 16-09-2010 19:06 ]

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
Monda schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:55:
[...]
Op budgetGaming staan bij veel winkels ook veel latere data als release...
Klopt, veel van die winkels maken gebruik van import uit de UK.. En daar komt PES pas een week later uit.
Na nog wat spelen nog wat minpuntjes ontdekt:
- Camera, Ik vind hem niet echt lekker. Bij de Full krijg je waarschijnlijk wat meer mogelijkheden en hopelijk zit daar een beter bij. Ook met de Tweak krijg ik hem niet lekker. Zo vind ik dat hij teveel naar het doel "draait" als je daar in de buurt bent. Ook Als er vanaf de middenstip wordt gespeeld begin je op een lager hoogte. Als je dan aftrapt dat gaat hij weer omhoog, vind dat eerlijk gezegd niet echt nuttig en eerder vervelend.
- Verder kan ik wissels niet annuleren? Iemand gevonden hoe dat moet?
- Verder vind ik het eigenlijk vervelend waarom de stamina balk niet altijd te zien is net als je huidige aanvalsblak. Verder is de stamina blak nu versimpeld naar alleen kleuren i.p.v. wat de stamina level nu precies is. Het is wel beter dat de stamina nu boven de speler wordt weergegeven aangezien je daar makkelijker naar kan kijken.
- Ook het verstellen van de aanvalsbalk is ook veranderd. Nu moet je i.p.v. L2 + R1/R2 nu select + R1/R2... omdat schijnbaar manual passing met L2 moet...Misschien valt het nog in de full aan te passen.

Verder valt het mij op dat ik nu voorzetten nu een stuk moeilijker vind. Ik heb niet 1 goede voorzet afgeleverd. :+ maar dat zal wel aan mij liggen. En dus ook nog niet 1 kopbal doelpunt gemaakt. Passen over de grond gaat wel beter. Heb net een doelpunt gemaakt met een steekpas van iets over der middenlijn naar de spits. Keeper komt eruit maar is te laat. Simpel erom heen lopen en doelpunt. Bij de vorige PES kan ik niet herinneren dat ik zo'n dergelijke doelpunt heb gemaakt. Altijd als de keeper uit zijn doel kwam had hij de bal of schoot hij hem weg.

• Monda
Yeroen76 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:11:
[...]

Klopt, veel van die winkels maken gebruik van import uit de UK.. En daar komt PES pas een week later uit.
Aha dan zal dat het zijn... Maar dan is die releasedatum van FR nog steeds erg vreemd met 24-09...

• Vlassie1980
Denk dat we allemaal gewoon nog even die releasedatums aan moeten kijken, ik zie Bol.com en Wehkamp nog wel de release naar voren schuiven. Die van de Free Record Shop klopt sowieso niet.

• Harribo
Regeneration schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:41:
- Camera, Ik vind hem niet echt lekker. Bij de Full krijg je waarschijnlijk wat meer mogelijkheden en hopelijk zit daar een beter bij.
Ik heb zo al een paar ballen compleet verkeerd zien aankomen, maar what the hack, vind het allemaal zeer leuk spelen.
Verder valt het mij op dat ik nu voorzetten nu een stuk moeilijker vind. Ik heb niet 1 goede voorzet afgeleverd.
Dat is een kwestie van concentratie bij mij altijd. Ook in deze demo. Ik doe het vaak en mij is niets opgevallen dat het moeilijker zou zijn. Succes ermee!

• Gaius
  • Niet online
Regeneration schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:41:
- Camera, Ik vind hem niet echt lekker. Bij de Full krijg je waarschijnlijk wat meer mogelijkheden en hopelijk zit daar een beter bij. Ook met de Tweak krijg ik hem niet lekker. Zo vind ik dat hij teveel naar het doel "draait" als je daar in de buurt bent. Ook Als er vanaf de middenstip wordt gespeeld begin je op een lager hoogte. Als je dan aftrapt dat gaat hij weer omhoog, vind dat eerlijk gezegd niet echt nuttig en eerder vervelend.
Om het even cru te zeggen: De bedenker van deze camera verdient een nekschot. En nee, dan bedoel ik niet dat de bedenker het verdient dat Sean Connery op z'n nek komt zitten. Mijn hemel wat is dit strontvervelend.

While we're at it: Degene die destijds vond dat de pc het voortaan moest doen met de Xbox-port verdient er ook één. Ik wil m'n Playstation-port terug! :(
Het is moeilijk uit te leggen, maar ik heb nog niet één geporte Xbox-game gespeeld op de pc die lekker speelde. Het voelt allemaal net niet, het is alsof de controls worden vertraagd of "gedempt" ofzo. Het voelt minder direct. Niet alleen de gameplay, maar ook de graphics. Ik vind het in ieder geval vreselijk irritant.
Verder valt het mij op dat ik nu voorzetten nu een stuk moeilijker vind. Ik heb niet 1 goede voorzet afgeleverd. :+ maar dat zal wel aan mij liggen. En dus ook nog niet 1 kopbal doelpunt gemaakt. Passen over de grond gaat wel beter. Heb net een doelpunt gemaakt met een steekpas van iets over der middenlijn naar de spits. Keeper komt eruit maar is te laat. Simpel erom heen lopen en doelpunt. Bij de vorige PES kan ik niet herinneren dat ik zo'n dergelijke doelpunt heb gemaakt. Altijd als de keeper uit zijn doel kwam had hij de bal of schoot hij hem weg.
Tja, dat heb je met voetbalgameseries. Zo ook met PES. Bij PES5 ging datgene wat jij beschrijft prima. Blijkbaar in PES2010 niet en in 2011 weer wel. Goeie kans dat het bij PES2012 dus niet meer goed werkt. :P

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Net even een tijdje aan het alt-tabben tussen FIFA11 en PES2011 geweest. (werkt verrassend goed, je kunt gelijk door van het ene naar het andere spel ;) ). Het valt me dan op dat PES2011 grafisch wel wat mooier is.

Maar wat me vooral opvalt, en dat was met de PS3 demo's van de afgelopen FIFA spellen tov PES ook al zo, is de manier hoe de bal aan de voet van de speler beweegt. Bij FIFA gaat dat haast als vanzelf en de bewegingen lijken meer een soort animatie waar je geen invloed op hebt. Bij PES2011 heb je de bal echt aan de voet en reageert deze ook veel directer op wat je doet. Ik vind dit een wereld van verschil en PES doet me daardoor wederom veel meer op echt voetbal lijken. Verder moet ik wel erg wennen aan hoe PES speelt, goals zitten er nog niet echt in maar is wel weer uitdaging. Eigenlijk was ik van plan op te houden steeds maar weer een nieuwe game met weinig verbeteringen te kopen maar deze misschien toch maar weer wel.

anathema

• d0s

d0s

sssst

Sluuz schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:28:
Ach ja, beetje persoonlijke voorkeur he. Ieder zijn ding. Vergeet overigens niet dat de d-pad van de PS3 ook analoog is (!!!), en hij dus ook tussenrichtingen registreert.
D-pad van de PS3 heeft dus meer dan 8 richtingen als ik het goed begrijp?

Ik heb een logitech dual action gekocht en met d-pad spelen gaat me aardig af, maar met de analoge stick is echt een ramp!

Is het jullie nog niet opgevallen dat als je met de d-pad / pijltjes toetsenbord speelt je bij 'dribbel spelers' maar 8 groffe richtingen opkan? (Messi, Robben, Ribery). Met de analoge stick kun je wel echt alle richtingen op. Ze spelen in ieder geval heel anders dan de andere spelers in het spel, weet niet zo goed hoe ik het anders uit moet leggen. Dus: Dribbelen met dribbelaars gaat eigelijk alleen goed met de analoge stick, en niet met de d-pad, terwijl je andere spelers wel prima kunt besturen met de d-pad..

Als de PS3 controller ook meer dan 8 richtingen registreert met de d-pad zou dit voor mij de uitkomst zijn.

En toch kan ik niet goed wennen aan een controller, ik krijg bijvoorbeeld de hoge steekbal niet voor mekaar zonder minstens 2 vingers te breken :/

[ Voor 6% gewijzigd door d0s op 16-09-2010 22:21 ]

• Punaisebal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10-2024
Dit jaar maar weer eens voor Pro Evo, na FIFA 09 en 10. Wat is dat passen vet gedaan zeg. Het geeft echt een goed gevoel als je een mooie aanval opzet, met een mooie serie passes achter elkaar. Het schieten op goal vind ik ook echt mooi gedaan, lekker die bal om de keeper heen krullen.

Weet iemand of je automatisch switchen van speler uit kunt zetten (360 versie)?

It's Evolution Baby!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Ik moet echt enorm wennen aan de passing, het tempo en vooral: de settings. Wat hebben ze er weer een ontzettende zoektocht van gemaakt...

Vind de genoemde verbeteringen in de trough passes vooralsnog nogal meevallen. Zo veel verschil merk ik nou ook weer niet met Pes10. Nee, na alle hossanna hier ben ik zelf nog niet overtuigd dat dit een must-buy moet zijn

Flickr PSN ID= cheironnl

• d0s

d0s

sssst

cheiron schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:56:
Ik moet echt enorm wennen aan de passing, het tempo en vooral: de settings. Wat hebben ze er weer een ontzettende zoektocht van gemaakt...

Vind de genoemde verbeteringen in de trough passes vooralsnog nogal meevallen. Zo veel verschil merk ik nou ook weer niet met Pes10. Nee, na alle hossanna hier ben ik zelf nog niet overtuigd dat dit een must-buy moet zijn
Ik heb juist voor het eerst sinds versie 2008 dat ik een compleet nieuwe pes zit te spelen, met fundamentele veranderingen in de engine en in de gameplay. Zo zie je maar hoe persoonlijk het kan zijn.

Nu ik dat manueel passen (met name de dieptepasses) gewend ben kan ik geen 2008/6 meer spelen (dat waren mn favoriete versies). Bij die spellen heb je nu gewoon het idee dat er iets mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08
Ben benieuwd of dat penalty gebeuren nog steeds zo lastig is. In PES10 scoorde ik nooit vanaf de stip in een wedstrijd. Ik kan mij herinneren dat geen 1 demo het spel volledig laat zien en er altijd weer verbeteringen worden aangebracht bij de full. Ik verwacht dat het dit keer ook niet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Penaltysysteem is hetzelfde als in 2010 en de PES demo's komen altijd vrij dicht in de buurt van de full. In ieder geval geen wijzigingen meer in het penaltysysteem helaas, want het is een bagger systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punaisebal schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:49:
Dit jaar maar weer eens voor Pro Evo, na FIFA 09 en 10. Wat is dat passen vet gedaan zeg. Het geeft echt een goed gevoel als je een mooie aanval opzet, met een mooie serie passes achter elkaar. Het schieten op goal vind ik ook echt mooi gedaan, lekker die bal om de keeper heen krullen.

Weet iemand of je automatisch switchen van speler uit kunt zetten (360 versie)?
Ja, dat kan. Als je in het pauze menu zit, moet je kiezen voor "Switch sides" oid, weet niet precies hoe het heet uit m'n hoofd. Maar dan kan je hem op "semi-assisted" of "manual" zetten. Ik persoonlijk ga altijd voor de "semi-assisted", omdat je anders ook moet switchen als je passt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh jongens, ik kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over het penalty systeem. Zelf vind ik het wel goed althans, beter dan wat het eerst was. Je kon eerst maar in 6 richtingen bepalen en dan was het hopen of hij erin in of niet. Toegeven het is nu een stuk lastiger, maar wel leuker en realistischer in mijn ogen. Nu kan je de kracht / hoogte zelf bepalen en hoe ver je van het midden schiet (links / rechts). Ik heb bij PES 2010 in de training veel goede strafschoppen genomen hard in de kruizing (tijdens de wedstrijd is het een ander verhaal :P). Enige wat ik wel mist is een meter die aangeeft hoe hard / hoog, links / rechts ik aan het schieten ben. Weet niet of dit in PES 2011 veranderd is, want ik heb nog geen strafschop gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 17-09-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sluuz schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:57:
Penaltysysteem is hetzelfde als in 2010 en de PES demo's komen altijd vrij dicht in de buurt van de full. In ieder geval geen wijzigingen meer in het penaltysysteem helaas, want het is een bagger systeem.
Ik vind het penalty systeem wel heel fijn eigenlijk. Een penalty moet niet te makkelijk zijn.
Zo blijft de uitdaging erin.
Heb alleen wel vraag: hoe laat je die keeper duiken? Heb het idee dat het anders is dan in 2010?
d0s schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:59:
Nu ik dat manueel passen (met name de dieptepasses) gewend ben kan ik geen 2008/6 meer spelen (dat waren mn favoriete versies). Bij die spellen heb je nu gewoon het idee dat er iets mist.
Ben jij een van de weinigen denk ik. Oa ik kon er ook niets mee worden.

Na wat keren de PES demo en de FIFA demo te hebben gespeeld, kom ik toch weer uit bij de PES.
Vind dat pass systeem fantastisch!
Helaas zijn er een paar vervelende minpunten:
- Als je naar de verdediging loopt van de tegenstander, gaan je medespelers niet altijd meelopen, of ze blijven staan kijken, erg jammer.
- Soms is het kluitje voetbal en dan rent er niemand even langs de zijlijn vrij.
- Menu is weer een chinees puzzelwerkje

Pluspunten zijn er heeeeel veel, paar belangrijkste ervan:
-schijnbewegingen zijn nu uitvoerbaar, eerder was dat niet te doen
-pass systeem
-grafisch weer erg mooi (hoewel ik PES 2010 ook al heel mooi vond)

Ondanks de minpunten een erg mooi spel. En met commentaar erbij zal het nog mooier worden!

[ Voor 53% gewijzigd door Harribo op 17-09-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
12game.com gemaild over releasedatum:

mailtje terug:
Bedankt voor uw email. De releasedatum van Pro Evolution Soccer 2011 is uitgesteld. De oorsprongekelijke releasedatum was 30 september, echter gaan ze deze datum niet meer halen. Nu is het niet geheel duidelijk wat de nieuwe datum precies gaat worden. Naar de laatste informatie lijkt deze voor de Xbox360, PS3 en PC naar 8 oktober verzet te zijn en voor de PS2, PSP en Wii naar 25 oktober. De releasedatums zijn zojuist ook op onze site aangepast, dus van 14 oktober is geen sprake meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kw4kje schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:50:
12game.com gemaild over releasedatum:

mailtje terug:

[...]
Hahhaha oorsprongekelijke ;D

Maar ik hoop dat je wel een andere taal commentaar als engels kan kiezen.
Ik hou van het Spaanse commentaar, zit iets meer passie in O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:13:
[...]

Hahhaha oorsprongekelijke ;D

Maar ik hoop dat je wel een andere taal commentaar als engels kan kiezen.
Ik hou van het Spaanse commentaar, zit iets meer passie in O+
Ik miste vorige jaar het Duitse commentaar, waardoor ik dus maar al het geluid heb uitgezet, en maar gewoon muziek aanzet. Hopelijk kan dit nu wel weer en kan ik genieten van lekkere foute duitsers die commentaar geven op mijn spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannzyx
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 16:05
Monda schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:30:
[...]

Camera stand kun je gewoon veranderen.

Scheids fluit alleen veel als je lui bent. Dus als je met verdedigen (zoals waarschijnlijk ook bij fifa) de X knop (op pc "s") inhoud om druk te zetten. Bij deze versie komt het aan op timing. Goede moment happen met X en voor de rest voor je houden en mee lopen.
Het wordt allemaal wat realistischer en dus moeilijker. Dat vereist oefening, maar dat is niet voor iedereen weg gelegd.

Ik heb ook fifa gespeeld om toch eens te proberen vorig jaar. Maar werd dit erg snel zat. Er zat een bepaald patroon in wat telkens terug kwam en dus erg voorspelbaar. Bij pes had ik toch meer, dat iedere pot weer anders was.

Maargoed smaken verschillen he... Ik blijf toch maar bij pes. Vind een enorme vooruitgang ivm 2010. Even wachten op een goede OF en heb even veel of wellicht nog meer "licenties" als fifa...
Helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:37:
[...]

Ik vind het penalty systeem wel heel fijn eigenlijk. Een penalty moet niet te makkelijk zijn.
Zo blijft de uitdaging erin.
Heb alleen wel vraag: hoe laat je die keeper duiken? Heb het idee dat het anders is dan in 2010?

[...]

Ben jij een van de weinigen denk ik. Oa ik kon er ook niets mee worden.

Na wat keren de PES demo en de FIFA demo te hebben gespeeld, kom ik toch weer uit bij de PES.
Vind dat pass systeem fantastisch!
Helaas zijn er een paar vervelende minpunten:
- Als je naar de verdediging loopt van de tegenstander, gaan je medespelers niet altijd meelopen, of ze blijven staan kijken, erg jammer.
- Soms is het kluitje voetbal en dan rent er niemand even langs de zijlijn vrij.
- Menu is weer een chinees puzzelwerkje

Pluspunten zijn er heeeeel veel, paar belangrijkste ervan:
-schijnbewegingen zijn nu uitvoerbaar, eerder was dat niet te doen
-pass systeem
-grafisch weer erg mooi (hoewel ik PES 2010 ook al heel mooi vond)

Ondanks de minpunten een erg mooi spel. En met commentaar erbij zal het nog mooier worden!
tjah de minpunten (punt 1 en 2) zijn het meest waar je je kan irriteren en bij fifa heb je niet meer dat ze tijdens de aanval gaan blijven staren maar nu rennen ze ook.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.