Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kan nog niet echt een waardeoordeel geven na 2 potjes aangezien dat voornamelijk het instellen is van de diverse buttons en opties uitproberen.
Wat mij wel gewoon opvalt is dat je nog steeds moet wachten op dat fluitje bij een spelvoortzetting, dat haalt echt de snelheid uit het spel.
Het demo van 2010 heb ik na een uurtje weggegooid maar ik weet wel zeker dat 2011 me langer gaat boeien. :P
Voorlopig eerst maar eens weer wennen. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

aaaaaah ik wil de demo op de 360!! :( ik hoop echt dat ze dit jaar veel hebben gefixt in de gameplay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Freshnezz schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:39:
[...]

Doet die demo het dan nog wel als je dan weer met je eigen account in logt?
Ja, die werkt gewoon nog. Zo heb ik via het account van een vriend van me 3 games gedownload. Hij heeft zijn wachtwoord weer veranderd zodat ik niet online kan met zijn account, maar de games staan wel gewoon op mijn PS3. Gewoon inloggen met mijn eigen account en ik kan er bij.
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:41:
[...]

Kan je dan gewoon met één account op meerdere Playstations dan? :+ Zo ja, dan kan ik er dus ook nog wel iemand mee blij maken. :Y
Je kan op zoveel PS3's inloggen als je wilt, maar zoals eerder gezegd kan je een game (demo of full version) maar 5 keer downloaden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Bla bla bla.....hoe zit het nu met de PC versie demo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik ben er eigenlijk wel uit, zo gelijk maar even in de pre-order zetten. :)
Het wennen valt opzich nog wel mee, ik heb nu de controls zoals ik het wil en dan is het prima te doen.

De vrijetrappen van de cpu gaan er toch steeds wel vrij makkelijk in, van de 8 tegendoelpunten waren er toch zeker 4 uit een vrijetrap.
De enige vrijetrap die ik tot nu toe kreeg eindigde ergens in de 3e ring maar dat komt vast wel een keer goed.
Jockey, zoals ik dat ken uit Fifa, zit er ook in, perfect om je verdediger rugdekking te geven die druk zet op de aanvaller maar ook om een voorzet eruit te halen.
Ik ben nog niet te diep in de strategieën gedoken maar echt fijn dat je gewoon wat spelers kunt "verslepen" naar een aangepaste positie en weer door kunt gaan.
Nu er nog even weer achter komen hoe de truckjes ook al weer moeten en hoe de buitenspelval op te zetten. :)

PES is wat mij betreft weer helemaal terug. :)

bovenstaande is gebaseerd op 5 potjes demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:12:
[...]

Je kan op zoveel PS3's inloggen als je wilt, maar zoals eerder gezegd kan je een game (demo of full version) maar 5 keer downloaden.
Zo werkte het inderdaad met de PES MLO beta, maar ik denk dat het hier anders zal zijn, omdat je er PS+ voor nodig hebt.. Zal zo even testen met andere account. :9

@LoneRanger: Waar pre-order jij hem? :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik denk gewoon bij mediaoffer, meestal op de dag van release wel in huis dan.
Kan ook zijn dat ik hem gewoon bij de lokale game-boer haal als hij hem eerder heeft, moet ik nog even informeren. :)
Bij mediaoffer is hij geloof ik €48, prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrst
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:07
Bij Mediaoffer moet je een week langer wachten omdat zij de Engelse versie leveren en die komt op 8 oktober uit!

http://www.mediaoffer.nl/playstation_3/824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
LoneRanger schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:36:
Ik ben er eigenlijk wel uit, zo gelijk maar even in de pre-order zetten. :)
Het wennen valt opzich nog wel mee, ik heb nu de controls zoals ik het wil en dan is het prima te doen.

De vrijetrappen van de cpu gaan er toch steeds wel vrij makkelijk in, van de 8 tegendoelpunten waren er toch zeker 4 uit een vrijetrap.
De enige vrijetrap die ik tot nu toe kreeg eindigde ergens in de 3e ring maar dat komt vast wel een keer goed.
Jockey, zoals ik dat ken uit Fifa, zit er ook in, perfect om je verdediger rugdekking te geven die druk zet op de aanvaller maar ook om een voorzet eruit te halen.
Ik ben nog niet te diep in de strategieën gedoken maar echt fijn dat je gewoon wat spelers kunt "verslepen" naar een aangepaste positie en weer door kunt gaan.
Nu er nog even weer achter komen hoe de truckjes ook al weer moeten en hoe de buitenspelval op te zetten. :)

PES is wat mij betreft weer helemaal terug. :)

bovenstaande is gebaseerd op 5 potjes demo.
Wat heb je qua controlls aan moeten passen?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Monda schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:51:
[...]

Wat heb je qua controlls aan moeten passen?
Volgens mij gek genoeg rondje/vierkantje die ik in Fifa al had aangepast op PES. :P
Ik weet het niet helemaal zeker want er zitten 2 presets bij en 1 custom.

Best tof dat het 2 helften zijn van 5 minuten en je dus vrij normaal een wedstrijd kunt spelen.
Je hebt wel wat minder keuze in teams maar dat boeit mij minder dan de lengte van de wedstrijd.
Ik heb nu alle 4 de teams geprobeerd maar vind Bayern toch het lekkerste spelen maar dan wel Robben en Ribery tegen de zijlijn aangedrukt.
Echt super hoe je in een paar seconden nuances aan je opstelling kunt maken, normaal had ik daar nooit zin in omdat dat allemaal zo lang duurde, sleur&pleur werk is het nu zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Heb nu zo'n 4,5 uur demo erop zitten en tot nu toe ben ik heeel erg tevreden. Heb even de moeite genomen om voor de niet PSN+ers een video'tje op te nemen van wat Highlights. Wedstrijd Bayern-Barca. Ik kom 1-0 achter door een penalty. Daarna aanmodderen en uiteindelijk Ribery en Robben naar voren geschoven en Muller meer als nummer 10 achter Klose. Ook het middenveld iets aan laten sluiten/opgeschoven naar voren. Vol op de aanval en het resultaat mocht er zijn: een beauty van Klose. Vervolgens ging Barca drukken als een malle en ging ik (via de shortcut tactieken) op de Counter spelen. Met Robbery in je team geen verkeerde tactiek. Uiteindelijk via een scrimmage de 2-1 binnengekopt onderkant lat
Enjoy:
YouTube: pes 2011 demo Bay-Bar

Verder:
+Keepers zijn echt top!
+Nieuwe pass systeem is wennen maar wel vet rewarding als je die perfecte dieptepass eruit perst
+Sterspelers lijken heel goed, vooral de kleine dingetjes zoals het optillen van de linkerarm van Robben bij elk balcontact als hij dribbelt. Toch zijn ze niet overpowered, het nieuwe defense systeem geeft je genoeg defensieve wapens.
+Speltempo: beetje PES5/6
+Nieuwe layout formation settings

-Voordeelregel? Werd iets teveel afgefloten
-Speel op Topplayer, wedstrijden zijn close, maar win wel meestal. Hopelijk in de full nog een hogere moeilijkheidsgraad

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Vanavond met de vaste PES-groep maar eens de demo goed onder handen genomen.
Wat mij meteen opviel was dat de snelheid van het spel echt laag ligt. Dus binnen no-time zat ik al bij systemsettings om de gamespeed op +2 te zetten (zoals al eerder de voorspelling was).

Om maar meteen een paar goede punten op te noemen;

Menu.
Het menu zit weer lekker vlot in elkaar. Geen overdreven animaties zoals in *kuchfifakuch*. Opstelling kan vrij snel in elkaar gezet worden door het nieuwe systeem. Ook het drag'n'droppen van de spelers werkt goed.

Passes.
Heerlijk hoe je nu echt gedoseerd kan passen, of juist steenhard een bal naar de andere kant van het veld kan krijgen. Ook corners kan je echt loeihard nemen met effect.

Movement.
Spelers bewegen prima, animaties zien er wat mij betreft gewoon goed uit. Spelers nemen de bal nu ook echt fatsoenlijk aan uit de lucht om vervolgens meteen op goal te kunnen schieten of een medespeler direct een scoringskans te kunnen geven. Ook is de collision tussen spelers niet meer zo irriterend als bij PES2010.

Voor de rest vind ik het tof dat je dus 10 minuten kan spelen in de demo ipv 5.

Enkele punten wat ik minder vind;

- Penalties nog steeds hetzelfde
- Je schiet vrij snel te hard (en dus te hoog) op goal. Kwestie van wennen denk ik
- Wachten op het fluitje van de scheids, haalt het ritme er soms uit.
- Scheids die fluit als ik een perfecte sliding op de bal maak.
- Voor buitenspel fluiten terwijl de speler totaal niet in het spel betrokken is.

Dit lijken vrij veel negatieve dingen, maar zo zwaar tellen ze niet mee vind ik. De positieve punten van het spel domineren.

Al met al een ontzettend goede verbetering van PES2010. Heb de demo de hele avond gespeeld, en we hebben geen enkel moment lopen zeuren op het spel. Dat was met het vorige deel wel anders.
Ben blij dat PES weer goed aanvoelt, en zoals al eerder in previews gezegd werd : "the king is back", daar kan ik nog niet echt over oordelen. Daarvoor moeten we zeker een maand of 2 het spel gespeeld hebben, maar als de volledige game aanvoelt zoals de demo ben ik verkocht!

Soundcloud

• Monda
2 potjes gespeeld, maar ff 2 vragen. Met verdedigen kun je R2+X+ pijltje naar achteren doen, om met je rug naar de goal terug te lopen en de aanvaller voor je te houden. Dit leek me een goede manier van rugdekking geven, alleen is het nog mogelijk om de computer te laten jagen? (voorheen was dat met rondje bij mij)
Moet ik na elk potje die hele trailer afkijken?

Verwijderd

Monda schreef op donderdag 09 september 2010 @ 00:27:
2 potjes gespeeld, maar ff 2 vragen. Met verdedigen kun je R2+X+ pijltje naar achteren doen, om met je rug naar de goal terug te lopen en de aanvaller voor je te houden. Dit leek me een goede manier van rugdekking geven, alleen is het nog mogelijk om de computer te laten jagen? (voorheen was dat met rondje bij mij)
Moet ik na elk potje die hele trailer afkijken?
Volgens mij verdedig je op die manier met X en pijtje van de tegenstander af, dus zonder R2. Zo gebruik ik hem tenminste, met succes, werkt erg mooi. Computer laten jagen doe je standaard met blokje. Het lijkt er op dat hij dat ook nog gewoon doet.

Trailer is inderdaad beetje jammer, hoopte op een manier om deze over te slaan, maar zit er niet in... Ik sluit het spel gewoon af na elk potje, opnieuw opstarten is sneller dan de trailer kijken. :Y

• Monda
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 00:48:
[...]

Volgens mij verdedig je op die manier met X en pijtje van de tegenstander af, dus zonder R2. Zo gebruik ik hem tenminste, met succes, werkt erg mooi. Computer laten jagen doe je standaard met blokje. Het lijkt er op dat hij dat ook nog gewoon doet.

Trailer is inderdaad beetje jammer, hoopte op een manier om deze over te slaan, maar zit er niet in... Ik sluit het spel gewoon af na elk potje, opnieuw opstarten is sneller dan de trailer kijken. :Y
Even geprobeerd maar idd je hebt gelijk. Ik had de knoppen niet goed staan, nu werkt het fijn!
Die truukjes werken alleen nog niet echt naar mijn idee... Kan ik die voorgeprogrammeerde truuks met idere speler toepassen? En is er ergens een beschrijving te vinden hoe ik ze precies toepas?

Daarnaast nu 3 potjes gespeeld en voelt allemaal erg lekker moet ik zeggen! Al wat aanvallen kunnen produceren die ik met 2010 nooit voor elkaar had kunnen krijgen.

Verwijderd

Wat vinden jullie van de keepers dan? Ik vind ze heel sterk, eindelijk.. :Y

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 02:22:
Wat vinden jullie van de keepers dan? Ik vind ze heel sterk, eindelijk.. :Y
Ik heb nu 5 potjes gespeeld en vind ze wel iets beter. Ik heb nu wel 2x uit een rebound gescoord doordat de bal van de keeper af kwam. Verder heb ik nog niet al te veel schoten op doel kunnen lossen omdat ik nog heel erg aan de passing moest wennen.

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Wow, helaas gisteren maar 3-4 potjes gespeeld... maar hij speelt tot nu toe wel lekker hoor, in ieder geval 10x beter dan de vorige PES! (die cd moet ik eigenlijk gewoon weggooien haha)

- Passing is wel wennen nog, gaat wel steeds beter! Rond tikken binnen de 16 (in 10 ging dit gewoon elke keer fout) en lekkere steekpasses geven die dwars door de verdediging snijden gaan nu ook goed!

- De nieuwe snelheid komt het spel echt ten goede! En erg mooi ook dat je deze aan kan passen mocht je het te langzaam vinden. Zo heeft niemand meer wat te zeiken :D

- Nieuwe formation instellingen met het click-drag systeem is erg nice en werkt goed en snel (voorzover ik ermee gespeeld heb)!

- Speler animaties zijn ook veel uitgebreider, gezichten/shirtjes zijn gewoon weer erg goed

Minpunten:

- Hoe lekker het passen ook geworden is, af en toe heeft PES toch wel zijn eigen wil wat dit betreft. Klein tikje geeft bij mij (bij zowel normaal steek al best vaak een pass aan niet diegene die naast mij staat, maar aan de speler die er ver achter staat. Soms geeft een klein tikje een super slap balletje, andere keer schiet ie hem keihard het veld over.

- Ik maak erg vaak een overtreding bij het verdedigen, bij het lichtste tikje fluit die scheids al. Had zelfs al meegemaakt dat ie floot terwijl m'n speler niet eens in de buurt van de tegenstander was (weird!?). Zal uiteraard wel wennen zijn ofcourse.

- Stadions zijn nog steeds even dood als before, en de animatie van de spelers uit de spelers tunnel :O Had gehoopt dat ze dit toch wel hadden uitgebreid. Nu is het gewoon precies hetzelfde als 2010

- Aannemen gaat soms toch nog wat te traag. Niet zo traag als in 2010 natuurlijk, maar naar mijn gevoel duurt het nog net iets te lang voordat ik iets kan doen nadat ik de bal ontvang.

- de AI valt me nog wat tegen (beetje dom?), al weer paar keer meegemaakt dat m'n medespelers wachten tot ik naast ze gesprint ben ipv een diepe loopactie te maken maar goed. Hopelijk is dit nog te verhelpen een tactische instelling ofzo.

Meeste minpuntjes zullen wel dingen zijn waar ik nog aan moet wennen, maar goed daar kom ik wel achter na wat vaker de demo gespeeld te hebben. Konami is in ieder geval een goede richting in geslagen en eindelijk maakt Seabass (na ons jaren lang geflasht te hebben hehe) z'n belofte waar en heeft ie eindelijk een 'nieuwe' PES gemaakt.

Ben zwaar benieuwd ook naar de FIFA11 demo. Als die ook goed is ben ik weer genoodzaakt ze allebei te kopen heheh...

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Ben er gisteravond trouwens achter gekomen dat je die achterlijke auto-tackles van je mede cpu-ers (uit pes2010) in de zestien uit kan zetten bij de formation settings. Leuk om alle reacties te lezen. Ik was in ieder geval weer als een kind zo blij als ik een fatsoenlijk schot/ mooie aanval/goal maakte. Daar moet je echt weer ouderwets effort in leggen. Ik weet één ding wel en dat is dat de ML weer epic wordt dit jaar, heb er zin in!

Oh en dat 5 minuten durende filmpje op het eind. Quit gewoon de game en start de demo opnieuw, dit scheelt je 4 minuten wachten! ;)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Zoals beloofd nu mijn bevindingen na een potje of 5 (nu gewoon weer op het werk).

Plus:

* Graphics. Het spel ziet er erg fraai uit. Van de menu's (die inderdaad lekker snel zijn, zoals altijd), tot de replays, het is fraai. De motion blur die ze hebben gebruikt zorgt soms voor tv-like beelden, vooral als het beweegt. Foto's doen het spel geen eer aan. Soms echter iets teveel blur.

* Passing. Het werkt gewoon echt goed. Lekker mikken waar je de bal wil hebben en soms toch wat hulp van de cpu. Heb al een paar keer zo'n heerlijk steekballetje gegeven waarbij de bal links van de verdediger schiet en deze precies in het pad van de aanvaller die rechts langs de verdediger rent draait.

* Schieten. Eindelijk hebben ze een fatsoenlijke curvebal erin weten te stoppen. Als je met je binnenkantje gecontroleerd schiet (met R2) draait de bal en als er met de buitenkant wordt geschoten draait de bal ook. Hierdoor heb ik met Ibra de bal vanuit stilstand met binnenkant voet vanaf de 16 in de kruising gelegd. De bal zou in PES2010 naastgaan, maar draaide hier lekker naar binnen. Ook goals waarbij de verdediger de baan van het schot verandert zijn erg nice.

* Manager settings. Het slepen met spelers is heerlijk. Tevens zijn gevorderde opties die voorheen toch vrij diep in de menuutjes zaten goed toegankelijk. En eindelijk is de speler 6-hoek terug!

* Keeper is vrij goed. Hoewel hij ballen die van de zijkant komen nog wel eens suf wegstompt.

Min:

* Stadiongeluid wat doods. Zal misschien nog aan te passen zijn met eigen chants.
* Lang wachten op fluitje scheids na het krijgen van een vrije trap
* Herhaling van werkelijk álles. Haalt de vaart uit het spel omdat hij niet gelijk doorlaadt.
* Voordeelregel niet optimaal. Als een bal wordt onderschept terwijl die onderweg was naar een buitenspel staande speler, wordt er afgefloten. Dit moet natuurlijk voordeel zijn.

Kortom: natuurlijk niet perfect, maar een waanzinnige verbetering t.o.v. de 2010 versie. Must buy voor mij.

PSN: Sluuz

• Monda
+Heerlijke steekballen en ballen achter de verdediging!
+Schoten zijn sterk verbeterd!
+Passing systeem is even wennen, maar inmiddels wil ik niet meer anders.
+Keepers zijn beter geworden, nog geen blunders gezien in 6 potjes
+Verdedigings systeem met X+richting eigen goal werkt prima, vooral bij spelers als messie waar happen dodelijk is.
+PES ball physics vind ik realischer geworden (strakke voorzetten, uittrappen keeper, crosspass, schot)
+Animaties zijn realistischer
+Dribbelen is lekker soepel

-Met druk zetten/happen (X) heel snel overtreding
-Herhaling van elk wissewasje
-Truukjes lukken me nog niet echt, maar denk questie van oefenen
-Krijg de herhaling niet mooi in beeld zoals ik wil (demo?)
-Muur niet weg te halen
-Buitenspel bij spelers die niet deelnemen aan spel

Kan nog geen mening geven over het effect van tactiek veranderingen ed. Nog niet echt schokkende dingen gezien.

Die herhalingen wordt je idd gek van. Nog iets over de herhaling. Is de camera stand daar aangepast ivm 2010? Ik kan de herhaling niet meer mooi in beeld brengen. Sowieso kan ik niet meer afstand nemen met de camera van de speler die gelockt staat. Klinkt een beetje vaag, maar komt er op neer dat ik de herhaling niet meer zo mooi in beeld kan brengen als in 2010, doordat je een soort beperkt word in beweging.
Je kan de camera stand wel aanpassen met X, maar dan nog krijg ik niet de stand die ik wil. Misschien komt dit doordat ze extra opties er uit gelaten hebben ivm grootte van demo?

Zal straks nog editten mocht ik wijzer geworden zijn.

Edit: Wat houdt dat "one-touch settings" in?

Verwijderd

Als ik jullie bevindingen zo lees denk ik dat ik toch weer terug ga stappen naar PES, na een heel kort uitstapje naar Fifa. Ik ben erg benieuwd naar de XBOX360 demo.

• Sluuz
Vrijwel dezelfde punten in ons plus en min lijstje!

Wat betreft de herhaling, de eerste camerastand is inderdaad wat laag. De volgende is soms nutteloos maar soms heel erg tof. Je zit er dan superdicht op en het detail is indrukwekkend. De volgende stand is de normale "speelcamera" (wide cam dus) en die daarna is geheel vrij. Die laatste is nieuw volgens mij. Je kan deze camera overal neerzetten en ook zelf helemaal de hoogte bepalen. Dit gaat met de twee sticks. Het beeld laten lopen (wat dus bij de andere camera's met de stick gaat) doe je hierbij met de d-pad.

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Monda schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:25:

-Met druk zetten/happen (X) heel snel overtreding
Timing is alles! Heb ik ook last van..
-Herhaling van elk wissewasje
Beetje overbodig inderdaad, maar vooral omdat de voordeelregel totaal niet toegepast wordt. Hopelijk wel in de Full...
-Truukjes lukken me nog niet echt, maar denk questie van oefenen
Mij ook niet, maar gelukkig niet de gevreesde R-stick trickspam

Edit: Wat houdt dat "one-touch settings" in?
Weet niet precies wat je bedoeld... De tactics die je kan toewijzen aan [select+O,[],X en ^]?
Edit:
hahah, Robben heeft het blijkbaar niet zo op Alves...
YouTube: PES 11 Demo - Dani Alves getting floored

[ Voor 13% gewijzigd door Geengrenzuh op 09-09-2010 13:50 ]

• Monda
Aan het begin als je "Game plan" in gaat. Krijg je eerst keuze of je manueel alles wilt instellen of met voorgeprogrammeerde zooi, daarna zie je: "Would you like to keep One Touch Settings?"

• Sluuz
Inderdaad, vraag me ook af wat dat betekent.

Verwijderd

Dat "One touch" gebeuren is toch dat je bijvoorbeeld kan kiezen voor "Offensive", en dat de "Manager" de opstelling en wissels doet? :9

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Ja precies, dat zijn een aantal pre-set taktieken.

Dat drag en drop systeem werkt wel heel slick trouwens.
Wel onhandig dat je bij het kiezen van de nemer van een vrije trap/corner de hele lijst met stats krijgt en je naar beneden moet scrollen ipv de relevante statistieken die je in het verleden voorgeschoteld kreeg.

Verwijderd

En ik heb zojuist m'n eerste rode kaart gehad door de AI-sliding. :N

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 17:53
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:22:
En ik heb zojuist m'n eerste rode kaart gehad door de AI-sliding. :N
dat was zo irritant in de vorige versies .... heb het meerdere malen gehad in zowel 2009 als 2010

Verwijderd

dcell schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:14:
[...]

dat was zo irritant in de vorige versies .... heb het meerdere malen gehad in zowel 2009 als 2010
Hmm, zat dat in 2010 ook dan? Volgens mij was dat er bij 2010 uit gehaald... Maar goed, zolang het niet te vaak voor komt valt er mee te leven, maar bij mij gebeuren zulke dingen vaak net op een moment dat je het echt niet kan gebruiken. :+

Het schieten is volgens mij flink veranderd hè... Aan de ene kant heb je meer vrijheid, je kan een balletje van 30 meter goed over de keeper heen schieten als hij te ver er voor staat (en je helemaal goed timed). Maar aan de andere kant is het richten iets lastiger geworden lijkt 't, en gaan de ballen bij een klein tikje soms nog bijna het stadion uit... Oefenen dus.. :9

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

dcell schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:14:
[...]

De cpu veroorzaakte gister ook een penal bij mij, tenenkrommend... Zoals ik al zei, het is uit te zetten in de manager opties. Daarna gelukkig geen last meer van gehad.

Is het jullie trouwens ook opgevallen dat kracht van de spelers veel sneller achteruit gaat dan de vorige versies? Je moet je sprints echt doseren anders is iedereen kapot het laatste half uur. Wat dat betreft is het echt weer een passing game geworden ipv een running game.

edit:
Wat betreft het schieten: je moet rekening houden met je juiste/zwakke been, positie op het veld, body balance vs. lastig worden gevallen door spelers, of je sprint/rent/stilstaat en shooting stats (acc./power/spd. enz.) van de betreffende speler. Schijnbaar makkelijke ballen kunnen door een combinatie van deze factoren een souvenir voor iemand op de 2e ring worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Geengrenzuh op 09-09-2010 16:41 ]

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ziet er goed uit, kan niet wachten om het zelf te proberen.
Geengrenzuh schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:02:
Ben er gisteravond trouwens achter gekomen dat je die achterlijke auto-tackles van je mede cpu-ers (uit pes2010) in de zestien uit kan zetten bij de formation settings.
Een stuk beter dat je dit uit kan schakelen. Misschien zou je het kunnen toelichten, want andere hebben er schijnbaar nog wel last van?
Sluuz schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:45:
En eindelijk is de speler 6-hoek terug!
Gelukkig! _/-\o_ Had het eerder al in een flimpje gezien, maar een bevestiging in de demo maakt het alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Heb nog 1 puntje waar ik me soms aan stoor.
Wanneer de bal tussen 2 spelers in valt, wil ik voor dat ik bij de bal ben al pasen indrukken, zodat mijn speler wanneer hij eerder bij de bal is in 1 keer speelt. In sommige gevallen komt er van geen krachtbalkje en neemt de speler de bal eerst aan. Pas daarna kan ik een pass geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Monda schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:08:
Heb nog 1 puntje waar ik me soms aan stoor.
Wanneer de bal tussen 2 spelers in valt, wil ik voor dat ik bij de bal ben al pasen indrukken, zodat mijn speler wanneer hij eerder bij de bal is in 1 keer speelt. In sommige gevallen komt er van geen krachtbalkje en neemt de speler de bal eerst aan. Pas daarna kan ik een pass geven...
Dan moet je ervoor zorgen dat je speler dichter bij de bal is, en dan pas de paas geven.
Had er ook even last van, is gewoon wennen. Als je de timing in orde hebt gaat het prima d:)b

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
kaos- schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:27:
[...]

Dan moet je ervoor zorgen dat je speler dichter bij de bal is, en dan pas de paas geven.
Had er ook even last van, is gewoon wennen. Als je de timing in orde hebt gaat het prima d:)b
Oke! Ga ik proberen.
Ben er nu wel achter hoe die truukjes werken (L1 + R stick). Maar lastige is dat bepaalde bewegingen gekoppeld moeten worden naar rechts of links en dat je dan net de bal over de achter- of zijlijn loopt als je de actie eigenlijk naar rechts wilde ipv links. Maar dat is waarschijnlijk ook een questie van eigen maken en dan weet je vanzelf welke richting van de rechter analoog, welke actie is.
Is me ook opgevallen dat je met verdedigen, niet zoals bij de vorige versies gewoon X kan inhouden om druk te zetten. In dat geval zul je veel overtredingen maken. Het is beter om zelf handmatig druk te zetten en dan te timen met X zoals ook Geengrenzuh aangaf.
Verder valt het me op dat de verdediging best snel is. Dus de verhoudingen zijn wat meer gelijk getrokken (minder met messi iedereen er uit kunnen lopen). Betekent ook dat je bij een uitbraak niet erg veel tijd hebt alleen voor de keeper, want de verdediging is binnen no-time weer terug in positie.

Even check: een geplaatst schot maak ik met R2 ingedrukt schieten?

Iemand al met een lob gescoord?

[ Voor 10% gewijzigd door Monda op 10-09-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:37:
[...]

Even check: een geplaatst schot maak ik met R2 ingedrukt schieten?

Iemand al met een lob gescoord?
Ja en ja. R2 schot is echt heerlijk, al paar hele mooie mee gemaakt. Onder ander met Henry over de keeper van een meter of 30, keeper stond ver voor z'n doel. :Y

Heb met de hoge lob al een keer gescoord, binnen de 16 een lobje omdat er spelers voor stonden, viel precies in de hoek, buiten het bereik van de keeper. Lage lob (schieten + R1 als meter loopt) nog niet geprobeerd.

edit: Totaal eens met kaos-; timing is the key. :+
edit 2: Geplaatst schot doe je door R2 in te drukken als de meter loopt, niet ingedrukt schieten (weet niet of je het zo bedoelde). :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:47:
[...]

Ja en ja. R2 schot is echt heerlijk, al paar hele mooie mee gemaakt. Onder ander met Henry over de keeper van een meter of 30, keeper stond ver voor z'n doel. :Y

Heb met de hoge lob al een keer gescoord, binnen de 16 een lobje omdat er spelers voor stonden, viel precies in de hoek, buiten het bereik van de keeper. Lage lob (schieten + R1 als meter loopt) nog niet geprobeerd.

edit: Totaal eens met kaos-; timing is the key. :+
edit 2: Geplaatst schot doe je door R2 in te drukken als de meter loopt, niet ingedrukt schieten (weet niet of je het zo bedoelde). :)
Ja klopt zo bedoelde ik het idd :)

Nog even over d-pad vs analoog. Ik heb jaren d-pad gespeeld, omdat ik nooit lekker overweg kon met analoog. Nu ben ik in 2010 vast gaan oefenen, omdat ik hoorde dat iedereen over moest naar analoog miv 2011 (360 graden movement ed).
Ik dacht net laat ik nog eens een potje met de d-pad proberen. Eerlijk gezegd speelde dat weer als van ouds (veel beter). Had het gevoel meer controlle te hebben. Toegegeven dat je met analoog meer richtingen kan bewegen, maar daardoor heb ik juist minder controlle. Won gelijk 3-0 terwijl ik 7 potjes daarvoor met analoog 4 keer gelijk speelde en 3 nipt met 1-0 won...
Ik twijfel nu of ik moet gaan investeren in analoog, met het gevolg dat ik veel verlies potjes tegemoed ga tegen vrienden, of gewoon bij d-pad moet blijven. Blijkbaar kost het mij ook veel tijd om dit onder de knie te krijgen, aangezien ik al 2 maanden in 2010 bezig met met analoog.
Hoe denken jullie hier over? Zijn er mensen die nu ook nog met d-pad spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou echt 'investeren' in analoog als je toch bezig bent, je hebt 8 richtingen die je op kan met de d-pad, dat is niet genoeg... Misschien gaat het nu lekker, maar durf wel met enige zekerheid te zeggen dat dit uiteindelijk toch wel heel veel uit gaat maken, in het voordeel van analoog. :Y Ik zal voor de grap eens een potje met d-pad spelen. :+

Het valt me trouwens op dat vrije trappen er vrij makkelijk in gaan. Als je met Henry rechts naast de muur mikt, en hem effect naar links geeft, dan krult hij hem zo de korte hoek in. Het zelfde met Robben aan linker kant. Dan krijg je dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://i.gh.vg/uploads/klein/eIadF-d3q_nYSLh.jpg

En nog een raar momentje van de keeper trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://i.gh.vg/uploads/klein/x72ceou-Agao6_5nlGfOd6jl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:14:
Ik zou echt 'investeren' in analoog als je toch bezig bent, je hebt 8 richtingen die je op kan met de d-pad, dat is niet genoeg... Misschien gaat het nu lekker, maar durf wel met enige zekerheid te zeggen dat dit uiteindelijk toch wel heel veel uit gaat maken, in het voordeel van analoog. :Y Ik zal voor de grap eens een potje met d-pad spelen. :+

Het valt me trouwens op dat vrije trappen er vrij makkelijk in gaan. Als je met Henry rechts naast de muur mikt, en hem effect naar links geeft, dan krult hij hem zo de korte hoek in. Het zelfde met Robben aan linker kant. Dan krijg je dit idee:
[afbeelding]

[afbeelding]
Goed, ik ben er nog niet over uit, laat je bevindingen maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:24:
[...]

Goed, ik ben er nog niet over uit, laat je bevindingen maar weten.
Ik heb het zo'n 2 minuten volgehouden, ik vind het vreselijk spelen met D-pad. Maar dat is niet zo gek, want ik heb altijd met de analoge stick gespeeld. Maar het passen lukt nog wel aardig, omdat je daarmee redelijk geholpen wordt. Met schieten is het een heel ander verhaal, met de paar mogelijkheden die je hebt met de D-pad kan je hem toch nooit goed op doel krijgen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:37:
[...]

Ik heb het zo'n 2 minuten volgehouden, ik vind het vreselijk spelen met D-pad. Maar dat is niet zo gek, want ik heb altijd met de analoge stick gespeeld. Maar het passen lukt nog wel aardig, omdat je daarmee redelijk geholpen wordt. Met schieten is het een heel ander verhaal, met de paar mogelijkheden die je hebt met de D-pad kan je hem toch nooit goed op doel krijgen.. :+
Nee ik snap wat je bedoelt. Dat komt idd door wat je gewend bent. Maar wat aan de andere kant weer logisch is, met meer richtings mogelijkheden, is de kans op onnodige fouten ook groter. Ik heb nu ook nog wel eens dat ik wil openen met een crossbal en dan over mijn eigen achterlijn trap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:44:
[...]

Nee ik snap wat je bedoelt. Dat komt idd door wat je gewend bent. Maar wat aan de andere kant weer logisch is, met meer richtings mogelijkheden, is de kans op onnodige fouten ook groter. Ik heb nu ook nog wel eens dat ik wil openen met een crossbal en dan over mijn eigen achterlijn trap...
Als je met de analoge stick speelt kan je ook net voor / achter / naast een speler passen, je hebt veel meer controle over wat je doet. Dat je met deze controle het ook kan verkloten kan kloppen, maar met 8 richtingen zal het ook wel niet foutloos gaan. :9

Lage lob inmiddels ook uitgeprobeerd (en er mee gescoord dus :+)... Weinig gebruikt in 2010, maar hij lijkt ook beter te werken dan daar. :Y

edit: Lol, schiet er net een vrije trap in vanaf zo'n 40 meter. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Over het D-pad / Analoog verhaal;

Ik speel zelf al echt jaren met de d-pad (nes, sega megadrive tijdperk). Tenminste, soccergames dan.
GTA4 moet je wel, maar als ik de keus had was het d-pad all-over :)

Vriend van me is zelfs overgestapt van analoog naar d-pad. Snap het verhaal van "vrijheid" wel hoor met de analoge stick, maar voor mij is het echt onmogelijk om nu nog over te stappen. Voor mijn gevoel is de d-pad directer, wat onzin is natuurlijk, maar gevoel zet je niet zo snel aan de kant.

Ik zeg D-PAD JEUJ *O*

[ Voor 29% gewijzigd door kaos001 op 10-09-2010 08:37 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Hier spreekt een hardcore d-pad speler die noodgedwongen door FIFA 10 is geswitched. De precisie die je met de vorige pessen neer kon leggen met de d-pad is ongeevenaard. Daar kon (Mede door de 8-way controls) niets tegen op. Met de huidige versie en de vrijheid die bv het passen en dribbelen met zich meebrengt zijn 8 input richtingen IMO te beperkt. De precisie die je inlevert valt na een paar weken spelen ook wel mee. Het is even wennen maar je krijgt er een hoop vrijheid voor terug.

My 2 cents hè..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Hm.. Ik heb met D-pad juist altijd het idee dat het minder nauwkeurig is. Mede omdat de pad niet in echt elke richting te drukken is. Analog lijkt me juist nauwkeuriger, maar dat het veel oefening vereist is zeker (omdat het zo nauwkeurig is, zit je vooral in het begin vaak net naast de richting die je in wil).

Maar goed, ik speel zowat nooit meer D-pad (in geen enkel spel behalve New Super Mario Brother Wii :P ).

Ga het toch maar eens proberen straks :)

EDIT: voor wat betreft analog/d-pad verhaal sluit ik me dus volledig aan bij GuidoH :) Het is een kwestie van wennen, maar analog zal het aan precisie en vrijheid uiteindelijk winnen lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door speek1984 op 10-09-2010 09:44 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:14:

[afbeelding]

[afbeelding]
Henry?? Die speelt niet eens meer bij Barca.. beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:05:
[...]

Blijkbaar kost het mij ook veel tijd om dit onder de knie te krijgen, aangezien ik al 2 maanden in 2010 bezig met met analoog.
Ik was ook een die-hard D-pad speler (zo heb ik de D-pad van een Logitech Wireless Rumblepad II binnen een jaar kapot gespeeld... :P) Maar ik ben overgestapt naar de analoge stick sinds in PES je daarmee ook meer controle hebt. Ik kan aansluiten bij degene die liever met de analoge stick werken. Wanneer je beter wordt dan heb je meer controle dan je met de D-pad kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
@Regeneration

Wat wel grappig is om te weten; De beste spelers van NL (ken een paar persoonlijk) spelen allemaal met de D-pad. Ga die gasten maar es vertellen dat ze analoog moeten gaan spelet omdat ze dan beter zijn. :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Bedankt voor de reacties.
Ik kan goed begrijpen dat je meer mogelijkheden hebt qua richtingen met de analoog. Vooral met deze versie merk je dat in het bijzonder met passen. Maar zoals ik al zei, is de kans op een foute pass ook groter. Wat ik vervelend vind met de analoog, is vooral tijdens dribbelen. Wanneer ik gewoon rechtdoor wil gaan, komt het heel vaak voor dat ik toch naar links of rechts uitwijk, door de precisie van de analoog en het afwijken van 1mm van mijn duim. Hierdoor lukken mijn acties vaak niet. Daarnaast merk ik ook dat ik er soms van afglijd met mijn duim en dan opnieuw mijn duim in het midden moet plaatsen van de analoog (kost tijd en precisie)Na 2 maanden analoog heb ik dat nog niet onder de knie, vandaar dat ik me afvraag of daar nog verbeter in komt, anders is het denk ik beter om te weer met de d-pad te gaan spelen.
Wat een gezeik om zoiets kleins eigenlijk he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaos- schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:45:
@Regeneration

Wat wel grappig is om te weten; De beste spelers van NL (ken een paar persoonlijk) spelen allemaal met de D-pad. Ga die gasten maar es vertellen dat ze analoog moeten gaan spelet omdat ze dan beter zijn. :/
edit:
Gezien verkeerde interpretatie lijkt me het netter de reactie te verwijderen

[ Voor 55% gewijzigd door Regeneration op 10-09-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nou ja gezeik..
Het is een kwestie van wat je het meeste ligt. Als je D-pad fijn vind spelen moet je dat gewoon doen. Ik weet niet beter en ook met deze versie heb ik geen problemen. Ik kan mijn acties veel beter eruit gooien met de D-pad, omdat wat ik al eerder zei, ik het gevoel heb dat het wat directer aanvoelt.

[ Voor 102% gewijzigd door kaos001 op 10-09-2010 11:53 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ach ja, beetje persoonlijke voorkeur he. Ieder zijn ding. Vergeet overigens niet dat de d-pad van de PS3 ook analoog is (!!!), en hij dus ook tussenrichtingen registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:08:
Wat ik vervelend vind met de analoog, is vooral tijdens dribbelen. Wanneer ik gewoon rechtdoor wil gaan, komt het heel vaak voor dat ik toch naar links of rechts uitwijk, door de precisie van de analoog en het afwijken van 1mm van mijn duim. [...] Daarnaast merk ik ook dat ik er soms van afglijd met mijn duim en dan opnieuw mijn duim in het midden moet plaatsen van de analoog (kost tijd en precisie)
Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik dit ook precies had, dit heb ik nu zo goed als niet meer. Of laat ik het zo zeggen: ik kan me niet iets recent herinneren.

Vergeet niet dat je wellicht mee moet nemen dat het weer een nieuwe PES deeltje is, dan is het altijd weer even wennen.
kaos- schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:13:
[...]

Ho ho, zo bedoelde ik dat niet he. Ik probeer allen even aan te tonen dat het echt niets uitmaakt of je nu met je d-pad of analoge stick speelt. Het is niet alles-bepalend zeg maar. De manier van spelen, tactiek bepalen en het maken van kansen is vele malen belangrijker dan je mannetje besturen.

No offence intended van mijn kant hoor :)
Ok op die manier. Gezien de smiley had ik eerst een andere interpretatie van je reactie. Heb mijn reactie erop daarom even verwijderd.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Sluuz schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:28:
Ach ja, beetje persoonlijke voorkeur he. Ieder zijn ding. Vergeet overigens niet dat de d-pad van de PS3 ook analoog is (!!!), en hij dus ook tussenrichtingen registreert.
Kijk dat idee had ik ook al! :) Het leek er namelijk niet op dat ik met de d-pad alleen maar 8 richtingen op dribbelde, eerder 16 (passing wel minder vrij). Nou de mening zijn er dus over verdeeld. Ik ga gewoon nog een tijdje analoog proberen en als dat maar niet went en ik merk dat mijn vrienden beter dan mij worden, ga ik weer terug naar de d-pad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:27:
[...]

Henry?? Die speelt niet eens meer bij Barca.. beetje jammer
Het is een demo he.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Monda schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:41:
[...]

Kijk dat idee had ik ook al! :) Het leek er namelijk niet op dat ik met de d-pad alleen maar 8 richtingen op dribbelde, eerder 16 (passing wel minder vrij). Nou de mening zijn er dus over verdeeld. Ik ga gewoon nog een tijdje analoog proberen en als dat maar niet went en ik merk dat mijn vrienden beter dan mij worden, ga ik weer terug naar de d-pad :)
De reden voor mij dat ik PES niet op een console speel is de onnauwkeurigheid van analoge controls. Ik speel PES nog altijd lekker op een toetsenbord. Okay, je hebt wat minder richtingen ( 8 ), maar de speler rent tenminste de kant op die je wilde indrukken (tenminste, als de cheatende AI het toestaat).

Ik ben, zoals elk jaar, wel weer benieuwd naar PES. Na de demo van 2010 had ik echt het idee dat het weer een leuke game was. Dus ik netjes de full version kopen, blijkt het toch een kutspel te zijn. Ik hoor weer goede verhalen over de demo van 2011, ervaringen uit het verleden leren mij echter dat dit geen waarde heeft. En toch ben ik weer benieuwd of dit dan eindelijk de versie is die mij laat stoppen met PES5. :P

* Gaius hopen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ja dus? Hoe makkelijk is het om die speler er even uit te kicken, voor de ontwikkelaars. Echt slordig vind ik dat.

Heb de demo trouwens ook gespeeld. Het speelt gelukkig al een stuk beter dan 2010, maar nog lang niet goed genoeg imo. Er zitten nog steeds een paar echt heel irritante dingen in, zoals het fluitje van de scheids. Hij fluit overal voor, en de fluit is altijd even lang, zo'n 2 seconden. En dat tig keer per minuut. Tip: ga er niet op letten ;)

Ook het geluid van het publiek is ook nog steeds zwaar teleurstellend te noemen. Dit is bij Fifa echt stukken beter (het kan dus wel).
Voetbaltechnisch viel me op dat als je b.v. met de rechtshalf naar voren loopt, achter de rechtsvoor aan, de rechtsvoor niet voor je uit blijft lopen de diepte in, waardoor een steekpass niet meer kan en je de verdedigers tegenkomt van de tegenpartij, weg actie. Slechte AI in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Miles Teg schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:45:
[...]
Ik speel PES nog altijd lekker op een toetsenbord.
Meen je dit echt serieus? Dan moet je wel mad toetsenbord skills hebben na tig jaren pes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Geengrenzuh schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:32:
[...]

Meen je dit echt serieus? Dan moet je wel mad toetsenbord skills hebben na tig jaren pes.
Mwah, niet echt. Vroeger met SWOS wel ja, daar zat tenminste nog snelheid in. :D
Het enige probleem is dat je voor een aantal kunstjes de analoge stick nodig hebt, en die heb ik dus niet. Dus geen Marseille Roulette voor mij. Maar hey, in het echte voetbal draait het ook vooral om het samenspel, de passing en de positionering dus ik kan daar mee leven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Ik speel het ook al vanaf pes3 met toetsenbord, zou ook niet zonder kunnen maar ben bang dat je met PES11 bijna wel MOET overstappen op een controller.. ivm het aimen van passes...

Welke raden jullie aan, een xbox360 of een ps3 kloon voor in de usb poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
d0s schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:52:
Ik speel het ook al vanaf pes3 met toetsenbord, zou ook niet zonder kunnen maar ben bang dat je met PES11 bijna wel MOET overstappen op een controller.. ivm het aimen van passes...

Logitech is laatst op de markt gekomen met een aantal mooie controllers: nieuws: Logitech brengt drie nieuwe Gamepad-controllers voor pc uit

Ik heb zelf een X360 controller maar die vond ik wat minder prettig als een PS3 controller. Het is een kwestie van smaak maar ik zou sowieso of een Logitech of een Mickeysoft X360 controller nemen omdat die goede kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
DJH schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:20:
Voetbaltechnisch viel me op dat als je b.v. met de rechtshalf naar voren loopt, achter de rechtsvoor aan, de rechtsvoor niet voor je uit blijft lopen de diepte in, waardoor een steekpass niet meer kan en je de verdedigers tegenkomt van de tegenpartij, weg actie. Slechte AI in dit geval.
Kijk dát vind ik pas slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
DJH schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:20:
[...]

Hier irriteer ik me ook vaak aan, als ik in de aanval ben dan loopt er vaak niemand fatsoenlijk mee en blijven ze allemaal achter me hangen zodat het totaal geen nut heeft om een voorzet te geven want dan staat er geen hond voor het doel. Denk dat dit wel is in te stellen in de manager settings.

Verder mis ik wel de bar onderin waarbij je met L2 + R1 / R2 aan kon geven of je verdedigend of aanvallend wil spelen. Hoe moet ik dat nu instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Dat doe je nu met Select+R1/R2, aangezien manual passing onder L2 zit nu.

Het scheelt echt wel of je de aanvallende intenties op deze manier iets opschroeft. Het is veel meer sim geworden en dus rennen niet alle spelers 90 minuten de diepte in zoals in de vorige paar edities. Ik zie ook vaak spelers hun run beëindigen als ze de laatste lijn van de tegenstander naderen om buitenspel te voorkomen. Geef je echter wel op tijd de pass dan stomen ze door. Probeer ook eens met de counter taktiek te spelen. (Select+een van de shortcuts op de buttons) De spitsen blijven dan voorin hangen, middenveld en verdediging zakken terug en bij balverovering zoeken ze gelijk de diepte/hoeken op. Smerig spel, maar wel leuk van tijd tot tijd! :)

Verwijderd

Miles Teg schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:38:
[...]

Mwah, niet echt. Vroeger met SWOS wel ja, daar zat tenminste nog snelheid in. :D
Het enige probleem is dat je voor een aantal kunstjes de analoge stick nodig hebt, en die heb ik dus niet. Dus geen Marseille Roulette voor mij. Maar hey, in het echte voetbal draait het ook vooral om het samenspel, de passing en de positionering dus ik kan daar mee leven. :P
hier ook nog een toetsenbord speler ;) trouwens als je heel snel de pijltjes toetsen indrukt achterelkaar is het mogelijk om een marseille roulette te maken met het toetsenbord.. alleen kost het zoveel moeite dat het weinig zin heeft :9

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Moeite valt wel mee, na wat oefening vloeit het uit je toetsenbord. Ook een akka (of hoe dat ook heet) is me wel eens gelukt door een kant op te lopen en tijdens het lopen naar links en rechts (of andersom) snel achter elkaar te drukken.

• Harribo
JanW schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:55:
Moeite valt wel mee, na wat oefening vloeit het uit je toetsenbord. Ook een akka (of hoe dat ook heet) is me wel eens gelukt door een kant op te lopen en tijdens het lopen naar links en rechts (of andersom) snel achter elkaar te drukken.
Ik vermoed dat trucjes wel beter kunnen gaan met een toetsenbord, dat is veel nauwkeuriger denk ik.

Zucht....iedereen praat hier maar over de nieuwe demo en ik maar wachten tot de PC versie...snif... ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 11-09-2010 12:09 ]

Na de analoge stick VS D-pad, komt er een andere concurrent bij kijken, pijltjestoets op het toetsenbord. :D
d0s schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:52:

Je moet altijd voor je zelf bepalen wat je lekker vind spelen. Voordat ik overstapte naar de controller speelde ik ook met het toetsenbord op de PC. Eerst vond ik zo'n controller helemaal niets. Maar ik kreeg last van mijn handen als ik "lang" achtereen speelde op het toetsenbord, waardoor ik uiteindelijk toch ben overgestapt, waar ik geen spijt van heb gehad. Zelf heb ik de Wireless Rumblepad 2 gehad, maar van deze had ik de D-pad kapot weten te spelen binnen een jaar. De opvolger is onlangs aangekondigd zoals Prutzer80 al zei. Nu speel ik een tijd met de Xbox 360 controller, na vele andere te hebben geprobeerd. Hij bevalt mij goed, maar moet hierbij wel vertellen dat ik nooit echt veel heb gespeeld met de echte Playstation Controller.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Het liefste blijf ik ook gewoon met toetsenbord spelen :)

Maar ik ben bang dat je met het nieuwe paasingsysteem wel MOET overstappen.. geen punt overigens, vind die controllers van Logitech er goed uitzien.

• LoneRanger
  • Niet online
Regeneration schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:06:

Zelf heb ik de Wireless Rumblepad 2 gehad, maar van deze had ik de D-pad kapot weten te spelen binnen een jaar. De opvolger is onlangs aangekondigd zoals Prutzer80 al zei. Nu speel ik een tijd met de Xbox 360 controller, na vele andere te hebben geprobeerd. Hij bevalt mij goed, maar moet hierbij wel vertellen dat ik nooit echt veel heb gespeeld met de echte Playstation Controller.
Grappig, heb zelf 3 logitech dual-action's aan gort gespeeld binnen 3 versies PES.
Ik vermoed [dus] dat het d-pad veel eerder kapot gaat dan een analoge stick.
Het voordeel van een PS3 controller is wel dat de d-pad 4 losse toetsjes zijn wat nog preciezer werkt.
Zelf speel ik alleen nog maar stick en als je dat eenmaal gewend bent wil je niet meer terug, althans ik niet. :)

• Gaius
  • Niet online
Regeneration schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:06:
Na de analoge stick VS D-pad, komt er een andere concurrent bij kijken, pijltjestoets op het toetsenbord. :D

[...]

Je moet altijd voor je zelf bepalen wat je lekker vind spelen. Voordat ik overstapte naar de controller speelde ik ook met het toetsenbord op de PC. Eerst vond ik zo'n controller helemaal niets. Maar ik kreeg last van mijn handen als ik "lang" achtereen speelde op het toetsenbord, waardoor ik uiteindelijk toch ben overgestapt, waar ik geen spijt van heb gehad.
Ik kreeg juist last van m'n duim met een gamepad. Plus dat ik maar niet goed kon aanvoelen waar m'n duim op de D-pad zat. Zit ik een zere duim te kweken terwijl m'n spelers de verkeerde kant op rennen. Mooi niet dus. :+
Zelf heb ik de Wireless Rumblepad 2 gehad, maar van deze had ik de D-pad kapot weten te spelen binnen een jaar. De opvolger is onlangs aangekondigd zoals Prutzer80 al zei. Nu speel ik een tijd met de Xbox 360 controller, na vele andere te hebben geprobeerd. Hij bevalt mij goed, maar moet hierbij wel vertellen dat ik nooit echt veel heb gespeeld met de echte Playstation Controller.
Ik heb nog PES1 gespeeld op de Playstation, dus ik ga me (mocht het echt nodig zijn) toch richten op een Playstation-achtige gamepad. Of wellicht wordt het dan sowieso tijd voor een console, dan kan ik tenminste nog kiezen tussen FIFA en PES. :P

• kaos001
Grappig om te lezen dat er joypads gewoon aan gort gespeeld worden. Daar heb ik in al die tijd met een originele PS2/3-controller nog geen last van gehad.

Ontopic : We hebben met ons groepje nu zeker een potje of 40 al gespeeld met de demo. Moet zeggen dat het echt een geweldig spel is, kan niet wachten op de full-version. d:)b

Soundcloud

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Hij is echt vet hè? Heb de demo al meer gespeeld dan pes 2010 volgens mij. Ben de laatste paar potjes aan het klooien met de strategie instellingen. Probeer eens een keer met Barca met de [off style/ posession] (volgens mij standaard [select+O]) strategie te spelen. Super realistisch hoe dynamisch het middenveld dan wordt. Xavi en iniesta bieden zich constant aan en Busquets schuift waar mogelijk in op het middenveld. Er wordt ook veel meer diep gegaan op de vleugels. Heel cool om te merken hoe anders de ai reageert en je Barca stijl powerplay rond de 16 van de tegenstander speelt op zoek naar een gaatje. Bayern ging vervolgens zwaar op de counter spelen vooral via Ribery die constant de diepte in gestuurd werd. Elk potje gebeurt er weer iets dat me verrast.

• Monda
Idd relaxt en zo veel beter dan 2010! Kan ook niet wachten op 30 september (of eerder als ik geluk heb:))

Nog even een vraag met select en R1 kan je dat balkje omhoog gooien. Is dat nou een instelling qua verdedigend of aanvallend spelen voor het gehele team of enkel voor een bepaalde speler?
Verder vind ik schieten nog best lastig. Ik schiet vaak over, maar af en toe als ik een moment niet onder druk sta, de bal voor het goede been ligt en ik de bal eerst voor me uit kan tikken, vliegt er wel een een loeier tegen de touwen.
Daarnaast probeer ik ook met R2 te schieten. Ik las hier iemand die ook van 30 meter met R2 de bal de kruising in krulde, maar bij mij zijn die schoten te zacht. Of moet ik bij schoten met R2 gewoon meer power geven in het algemeen?
Ook lobjes/stiftjes mogen van mij nog verbeterd worden. Niet zo als bij fifa, waar je om de haverklap met een lobje/stift scoort, maar het lijkt me toch wel erg lekker als je af en toe ook buiten de 16 meter over de keeper heen kan lobben/stiften. Dat laatste is mij tegen AI nog nooit gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:49:
Idd relaxt en zo veel beter dan 2010! Kan ook niet wachten op 30 september (of eerder als ik geluk heb:))

Nog even een vraag met select en R1 kan je dat balkje omhoog gooien. Is dat nou een instelling qua verdedigend of aanvallend spelen voor het gehele team of enkel voor een bepaalde speler?
Gaat om het hele team. :Y
Verder vind ik schieten nog best lastig. Ik schiet vaak over, maar af en toe als ik een moment niet onder druk sta, de bal voor het goede been ligt en ik de bal eerst voor me uit kan tikken, vliegt er wel een een loeier tegen de touwen.
Het is bij deze PES belangrijker dan ooit dat je er goed voor staat e.d., als je er minder goed voor staat moet je veel kleiner tikje geven, dan wil hij er alsnog wel eens invliegen.
Daarnaast probeer ik ook met R2 te schieten. Ik las hier iemand die ook van 30 meter met R2 de bal de kruising in krulde, maar bij mij zijn die schoten te zacht. Of moet ik bij schoten met R2 gewoon meer power geven in het algemeen?
R2 schoten moeten inderdaad vaak wel wat harder, dat moet je echt goed oefenen. Het mooie van R2 schoten is dat je hem mooi over de keeper heen kan leggen, nadeel is wel dat de keeper hem vaak met gemak pakt als hij net iets te zacht is. :+
Ook lobjes/stiftjes mogen van mij nog verbeterd worden. Niet zo als bij fifa, waar je om de haverklap met een lobje/stift scoort, maar het lijkt me toch wel erg lekker als je af en toe ook buiten de 16 meter over de keeper heen kan lobben/stiften. Dat laatste is mij tegen AI nog nooit gelukt...
Vind de lobjes eigenlijk wel prima zo, het moet niet te makkelijk zijn. Bij FIFA 10 scoor je veel te makkelijk, lobjes horen moeilijk te zijn. Van buiten de 16 heb ik nog niet eens geprobeerd om te scoren met een lobje, volgens mij gaat dat niet snel lukken. Heb al wel een paar keer over de keeper heen geschoten met een R2 schot. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Zit het "kaart" systeem ook in de nieuwe PES ?
En daarmee bedoel ik dus de eigenschappen kaarten die je per speler
hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt de demo voor de PS3 uit? Heb nu ff geen tijd om het topic door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:24

MartNL

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:21:
Wanneer komt de demo voor de PS3 uit? Heb nu ff geen tijd om het topic door te lezen.
over precies een jaar. We wachten allemaal met ongeduld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

ratsja schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:31:
Zit het "kaart" systeem ook in de nieuwe PES ?
En daarmee bedoel ik dus de eigenschappen kaarten die je per speler
hebt.
Dat zit er zeker nog is, maar is deze keer gekoppeld aan bepaalde posities op het veld van een speler. Zo heeft Iniesta alleen zijn Talisman ability als CMF. IMO beter/realistischer dan zelf keuzes maken uit kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
  • Laatst online: 18-08-2019
Zit die 1x raken kaart er ook weer tussen? (Volgens mij heette de kaart zo die ervoor zorgde dat je in 1x kon schieten zonder aan te nemen)
Als die er weer tussen zit heb ik reden genoeg om het al niet meer te gaan spelen iig, zelfs bij de plaatselijke amateurs kunnen ze dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 14:44
Zo ff PSN+ aan geschaft voor de pesdemo,

maar ik moet zeggen; '' deze pes is de beste in jaren! ''

vooral de doorsteek pass ( en door de lucht ) is heerlijk!
Spelers lopen lekker, ik wil de hele game!
passen is wat moeilijk, maar als je het door hebt denk ik dat het fijner is dan de laatste jaren.

PES !!! >:)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pacino schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:15:
Zit die 1x raken kaart er ook weer tussen? (Volgens mij heette de kaart zo die ervoor zorgde dat je in 1x kon schieten zonder aan te nemen)
Als die er weer tussen zit heb ik reden genoeg om het al niet meer te gaan spelen iig, zelfs bij de plaatselijke amateurs kunnen ze dat nog.
Of die kaart bestaat niet meer, of iedereen heeft hem. Iedereen kan namelijk de bal in 1x spelen, volgens mij was dat bij vorige delen ook al. :+
Punkbuster schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:18:
Zo ff PSN+ aan geschaft voor de pesdemo,

maar ik moet zeggen; '' deze pes is de beste in jaren! ''

vooral de doorsteek pass ( en door de lucht ) is heerlijk!
Spelers lopen lekker, ik wil de hele game!
passen is wat moeilijk, maar als je het door hebt denk ik dat het fijner is dan de laatste jaren.

PES !!! >:)
Whehe, kon je niet 2 dagen wachten? Dan kwam hij voor iedereen... Maar hoge doorsteek pass is inderdaad heerlijk. Je moet wel goed timen als je uit de lucht wilt schieten, anders kopt hij / maakt hij halve omhaal, waardoor je vaak mist. :+

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pacino schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:15:
Je bedoeld de "1-touch play" die "Improves the player's first touch when passing and shooting"? De bedoeling van deze kaart is volgens mij niet dat alleen deze voetballers dat kunnen, alleen deze kunnen het beter. Een onderscheid dat zeker niet onrealistisch is naar mijn mening.

Wat ik een minder nuttige kaart vind is de "Passer" kaart. Er zijn uitgebreide stats voor passen dus als je hier beter in bent zou die speler gewoon hogere passing stats moeten krijgen, lijkt me. Of de kaart "Reaction" deze heeft dezelfde functie als aggression met eventueel respons erbij, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Regeneration schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:46:
[...]

Wat ik een minder nuttige kaart vind is de "Passer" kaart. Er zijn uitgebreide stats voor passen dus als je hier beter in bent zou die speler gewoon hogere passing stats moeten krijgen, lijkt me. Of de kaart "Reaction" deze heeft dezelfde functie als aggression met eventueel respons erbij, lijkt me.
Maar je hebt passing en passing natuurlijk. Enerzijds heb je het naar iemand toe passen van de bal, dit moet zo snel en nauwkeurig mogelijk gaan (de passingattribuut dus). Anderzijds heb je spelers die zodra je passt de bal langs/door de verdediging heen passen (soort van steekpass), zodat de speler die de pass had moeten ontvangen in een scoringspositie komt, hier is die passer-kaart op van toepassing.

Maar dat is dan even een aanname als PES5-fossiel, zo werkte dat daar tenminste. Ervan uitgaande dat dit ook in PES2011 nog zo werkt is dit een nuttige kaart, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik vond/vind dat kaartensysteem sowieso iets vaags. Heb er ook nog nooit wat meegedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:04:
Ik vond/vind dat kaartensysteem sowieso iets vaags. Heb er ook nog nooit wat meegedaan.
Ik deel je mening,

Ik merk ook geen verschil als ik ze verander om heel eerlijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Na een aantal potjes gisteravond te hebben gespeeld zijn er toch wel een aantal puntjes:

- De AI heeft bij het afpakken van de bal aan de zijlijn heel vaak de neiging om met de bal over de zijlijn te lopen, komt bij mij vaak voor.
- Ik loop heel vaak buitenspel, vooral met Barca is dit het geval. Soms zelfs wel 4 spelers tegelijk.
- Scheids fluit echt irritant laat bij buitenspel, denk je dat je door kunt rennen om te kunnen scoren en dan hoor je even daarna toch het fluitje. Zeer irritant.
- Herhalingen halen vaak het tempo eruit
- Als ik soms een steekpass geef dan heb ik vervolgens controle over de verkeerde speler die er vlak in de buurt loopt. Wisselen met L1 werkt dan vaak niet

Verder ben ik zeer tevreden en is het echt een verademing met PES 2010, heb zelden zo uitgekeken naar een nieuwe PES :)

Woensdag toch maar even de FIFA 11 demo checken maar PES staat toch al in de pre-order.

[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-09-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
De demo voor de PC, is dat al bekend wanneer die uit komt? Is dat tegelijk met die van de PS3 en X360? Ik kan hier zo snel niets over op internet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
  • Laatst online: 18-08-2019
Regeneration schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:46:
[...]

Je bedoeld de "1-touch play" die "Improves the player's first touch when passing and shooting"? De bedoeling van deze kaart is volgens mij niet dat alleen deze voetballers dat kunnen, alleen deze kunnen het beter. Een onderscheid dat zeker niet onrealistisch is naar mijn mening.
Ik heb al een tijd niet meer PES 2010 gespeeld maar ik irriteerde me toch wel aan die kaart, kan helaas niet meer precies uitleggen waarom nu.
Volgens mij waren het de wat lastigere ballen die deze spelers dan niet in 1x konden schieten (volley bijvoorbeeld) , zo'n ballen werden dan aangenomen ipv gewoon slecht geschoten. Zeer irritant vond ik dat...
En bij clubs als Roda JC zul je zien dat bijvoorbeeld Hadouir deze kaart niet heeft, terwijl hij dat zeker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
JanW schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:59:
De demo voor de PC, is dat al bekend wanneer die uit komt? Is dat tegelijk met die van de PS3 en X360? Ik kan hier zo snel niets over op internet vinden.
a.s woensdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Laatst had iemand het trouwens over lobjes/stiftjes en de moeilijkheidsgraad ervan. Ik kon jullie deze van mij gisteravond niet onthouden. Ribery buitenkant rechts randje 16 onderkant lat. Als het lukt zijn ze ook wel meesterlijk gelijk! :D

YouTube: Ribéry Goal

Wat betreft die kaarten (in de vorige pesdelen de sterren), deze gaan ook over het gedrag van de speler in handen van de ai. Zo passed een Xavi meer dan een andere speler zonder deze ability. Zelfde geldt bv voor Messi die door zijn 1on1 en dribble skill dit ook op het veld laat zien als je er tegen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Vette goal :)

Heb zelf ook nog een hele zieke gemaakt dit weekend.

- alles of niets trap van Pique voor voren.
- Messi plukt em uit de lucht meteen door naar Ibra.
- Ibra maaky een volley van dik 18 meter binnenkant kruising.

Zal morgen mijn filmpje even op youtube zetten

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
Waar ik me echt blauw en geel aan heb geërgerd in PES 2010 was dat sommige spelers na 1 wedstrijd op de bank te hebben gezeten, meteen begonnen te mekkeren dat ze te weinig kansen kregen.

Dit gebeurde ook als ze geblesseerd waren, en ook wanneer ze al 20 wedstrijden hadden gespeeld in de basis en dan maar 1 wedstrijd op de bank zitten om te rusten. Dit vond ik echt irritant.
En hopen dat ze de scheidsrechter verbeteren, mijn spelers konden ze afmaken, maar als ik 1 zuchtje tegen een tegenstander deed, floot ie al.

Kijken of het al verbeterd is in de demo qua scheidsrechter:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
[quote]Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:06:
[...]
Gaat om het hele team. :Y

[...]

Ik was toch echt van mening dat dit voor de speler geldt die je op dat moment bent. Want dat balkje verschilt als je een andere speler bent. Ik heb het wel gehad dat ik erop lette en aanvallender wilde spelen dat ik constant L2 + R1 aan t drukken was om elke speler aanvallender te krijgen...

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0iHbKtplfjo]

Sorry voor de gare kwaliteit, maar de goal zelf vond ik vrij prima :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Demo morgen ook op de 360 (via Twitter van Jon Murphy).

Scheidsrechter vind ik nog vrij aardig. Het is makkelijk een overtreding te maken. Als je verkeerd timed en dus verkeerd instapt en je tegenstander raakt, raakt hij uit balans en krijg je bijna altijd een vrije trap tegen. Ook de computer doet dit regelmatig en daarom zal je zelf ook flink wat vrije trappen krijgen. Een stuk leuker dan in 2010 waar je bijna nooit een vrije trap kreeg.

Ook het verrotte rondtikken van de computer is verholpen. Waar je in 2010 soms eindeloos achter de cpu aanliep (vooral als je achter stond), is dat gelukkig hier verholpen. De computer zoekt veel sneller de aanval en je merkt ze ook echt ineens gaan pushen als ze achter staan (je komt er moeilijker uit, maar counters zijn makkelijker).

Met die strategie toewijzing aan een bepaalde minuut (vanaf de 75e minuut vol gas als je achter staat bv) kan je dus ook ADO's Haags kwartiertje nadoen :) Nu nog hopen dat je ook aan die minuten een chant kan hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sluuz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:27:
Met die strategie toewijzing aan een bepaalde minuut (vanaf de 75e minuut vol gas als je achter staat bv) kan je dus ook ADO's Haags kwartiertje nadoen :) Nu nog hopen dat je ook aan die minuten een chant kan hangen!
PES 2011 klinkt positief, maar deze feature "strategie toewijzing aan een bepaalde minuut" begrijp ik nog steeds niet.
Denk maar even na hierover : hoe kan je van te voren weten hoe je wilt spelen? Bijvoorbeeld: vol gas geven doe je alleen als je achter staat en er nog wat te halen valt. Niet als je met 2-0 voor staat en wilt consolideren.
Wanneer je hoe speelt hangt af van het wedstrijdverloop en kan je dus niet van te voren weten toch?

Mensen, help me, zie ik iets over het hoofd? Het klinkt voor mij zo onlogisch.
Ik krijg dan het idee dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten brengen om maar vernieuwend te zijn?
Sluuz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:27:
Ook het verrotte rondtikken van de computer is verholpen.
Heeeerlijk! Langzamerhand begint Konami het stukje bij beetje wel te begrijpen. PES 2011 zal zijn frustratie momentjes ook nog wel hebben maar minder dan PES 2010 neem ik aan, PES 2012 wordt dan perfect!

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 14-09-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:50:
[...]

PES 2011 klinkt positief, maar deze feature "strategie toewijzing aan een bepaalde minuut" begrijp ik nog steeds niet.
Denk maar even na hierover : hoe kan je van te voren weten hoe je wilt spelen? Bijvoorbeeld: vol gas geven doe je alleen als je achter staat en er nog wat te halen valt. Niet als je met 2-0 voor staat en wilt consolideren.
Wanneer je hoe speelt hangt af van het wedstrijdverloop en kan je dus niet van te voren weten toch?

Mensen, help me, zie ik iets over het hoofd? Het klinkt voor mij zo onlogisch.
Ik krijg dan het idee dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten brengen om maar vernieuwend te zijn?
Die strategie treed alleen in werking als je idd ook achter staat en anders gewoon niet.
Je kunt met die strategie dus anticiperen "in het geval dat" zonder dat je het hoeft aan te passen mocht het niet zo zijn.
Aangezien de AI ook met die tactieken speelt krijg je dus veel dynamischere wedstrijden ipv een apathische AI die op dezelfde manier de 90 minuten vol maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
LoneRanger schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:07:
Die strategie treed alleen in werking als je idd ook achter staat en anders gewoon niet.
Je kunt met die strategie dus anticiperen "in het geval dat" zonder dat je het hoeft aan te passen mocht het niet zo zijn.
Aangezien de AI ook met die tactieken speelt krijg je dus veel dynamischere wedstrijden ipv een apathische AI die op dezelfde manier de 90 minuten vol maakt.
Thanks! Ok, dan heb je er dus inderdaad wat aan, zal zeker het spel ten goede komen.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.