Wow, helaas gisteren maar 3-4 potjes gespeeld... maar hij speelt tot nu toe wel lekker hoor, in ieder geval 10x beter dan de vorige PES! (die cd moet ik eigenlijk gewoon weggooien haha)
- Passing is wel wennen nog, gaat wel steeds beter! Rond tikken binnen de 16 (in 10 ging dit gewoon elke keer fout) en lekkere steekpasses geven die dwars door de verdediging snijden gaan nu ook goed!
- De nieuwe snelheid komt het spel echt ten goede! En erg mooi ook dat je deze aan kan passen mocht je het te langzaam vinden. Zo heeft niemand meer wat te zeiken
- Nieuwe formation instellingen met het click-drag systeem is erg nice en werkt goed en snel (voorzover ik ermee gespeeld heb)!
- Speler animaties zijn ook veel uitgebreider, gezichten/shirtjes zijn gewoon weer erg goed
Minpunten:
- Hoe lekker het passen ook geworden is, af en toe heeft PES toch wel zijn eigen wil wat dit betreft. Klein tikje geeft bij mij (bij zowel normaal steek al best vaak een pass aan niet diegene die naast mij staat, maar aan de speler die er ver achter staat. Soms geeft een klein tikje een super slap balletje, andere keer schiet ie hem keihard het veld over.
- Ik maak erg vaak een overtreding bij het verdedigen, bij het lichtste tikje fluit die scheids al. Had zelfs al meegemaakt dat ie floot terwijl m'n speler niet eens in de buurt van de tegenstander was (weird!?). Zal uiteraard wel wennen zijn ofcourse.
- Stadions zijn nog steeds even dood als before, en de animatie van de spelers uit de spelers tunnel

Had gehoopt dat ze dit toch wel hadden uitgebreid. Nu is het gewoon precies hetzelfde als 2010
- Aannemen gaat soms toch nog wat te traag. Niet zo traag als in 2010 natuurlijk, maar naar mijn gevoel duurt het nog net iets te lang voordat ik iets kan doen nadat ik de bal ontvang.
- de AI valt me nog wat tegen (beetje dom?), al weer paar keer meegemaakt dat m'n medespelers wachten tot ik naast ze gesprint ben ipv een diepe loopactie te maken maar goed. Hopelijk is dit nog te verhelpen een tactische instelling ofzo.
Meeste minpuntjes zullen wel dingen zijn waar ik nog aan moet wennen, maar goed daar kom ik wel achter na wat vaker de demo gespeeld te hebben. Konami is in ieder geval een goede richting in geslagen en eindelijk maakt Seabass (na ons jaren lang geflasht te hebben hehe) z'n belofte waar en heeft ie eindelijk een 'nieuwe' PES gemaakt.
Ben zwaar benieuwd ook naar de FIFA11 demo. Als die ook goed is ben ik weer
genoodzaakt ze allebei te kopen heheh...