Volgens mij is het niet mogelijk om de iphone te bestelle via de singapore site, ik ga er binnenkort ook naartoe , en had rond gebeld, maar 1. krijg te horen dat ze niet in stock zijn en 2. dat het niet mogelijk is om iphone 4 zonder contract te kopen. Heeft iemand hier meer informatie over?Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:24:
[...]
Echt? Net twee weken terug uit Singapore, maar ik kon deze prijzen niet vinden hoor. Sowieso waren ze overal uitverkocht.
Edit: het is inderdaad 500,-. Misschien mijn vriendin maar eens vragen of ze er eentje mee wil nemen. Ze komt helaas pas 1 oktober![]()
Hoe zit het trouwens met garantie op een geïmporteerde? Kan je daar ook bijvoorbeeld de Applecare via Ebay kopen zodat je toch nog garantie in Nederland hebt?
Afgelopen week op vakantie geweest naar het Gardameer.
Ook wat steden afgegaan opzoek naar een Iphone 4.
In Venetië waren geen Iphones meer op voorraad, Verona wel op voorraad alleen met een sim lock erop!
Op terugreis langs Basel ook helaas geen sim lock vrije telefoons op voorraad alleen met een lock erop
Helaas zonder Iphone 4 terug gekomen.
Ook wat steden afgegaan opzoek naar een Iphone 4.
In Venetië waren geen Iphones meer op voorraad, Verona wel op voorraad alleen met een sim lock erop!
Op terugreis langs Basel ook helaas geen sim lock vrije telefoons op voorraad alleen met een lock erop
Helaas zonder Iphone 4 terug gekomen.
Verwijderd
Weet iemand hoe het zit met de voorraden bij de apple stores in Londen? Wij gaan half september naar Londen. Maar was benieuwd hoe de situatie nu is.
Een vriend van me was vandaag in Bristol en belde me vandaag of hij nog een iPhone 4 voor me moest meenemen, zowel de 16gb als de 32gb waren op voorraad, zelf het aanbod afgeslagen. Voornamelijk vanwege de antenne issues/retourneren/garantie, mocht het toestel niet bevallen of een mankement vertonen, dan blijft het toch lastig dat het toestel uit het buitenland komt.
Ook het feit dat je weet dat er in januari (geruchten) of in juni volgend jaar alweer een nieuwe verbeterde versie uitkomt helpt er niet bij.
Ook het feit dat je weet dat er in januari (geruchten) of in juni volgend jaar alweer een nieuwe verbeterde versie uitkomt helpt er niet bij.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat zou betekenen dat je nooit een nieuwe iPhone kunt aanschaffen, elk jaar komt er namelijk in Juni/Juli een nieuwe iPhone uit..Laguna schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:58:
Ik heb de iPhone 4 nu een halve week en heb totaal geen probleem met de antenne. Het toestel is super snel en werkt gewoon goed. Kan hem iedereen aanraden!
Tja helaas zijn er ook gebruikers die anders ervaren. Ik wil wel zekerheid voordat ik zo'n bedrag besteed, zonder de mogelijkheid tot retourneren.Bjornson schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:10:
[...]
Dat zou betekenen dat je nooit een nieuwe iPhone kunt aanschaffen, elk jaar komt er namelijk in Juni/Juli een nieuwe iPhone uit..
Ik heb de iPhone 4 nu een halve week en heb totaal geen probleem met de antenne. Het toestel is super snel en werkt gewoon goed. Kan hem iedereen aanraden!
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
http://www.apple.com/sg/store -> daar heb ik 'm besteld op 2-8-2010.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:19:
[...]
Volgens mij is het niet mogelijk om de iphone te bestelle via de singapore site, ik ga er binnenkort ook naartoe , en had rond gebeld, maar 1. krijg te horen dat ze niet in stock zijn en 2. dat het niet mogelijk is om iphone 4 zonder contract te kopen. Heeft iemand hier meer informatie over?
IPHONE 4 BLACK 16GB-ITS
SGD829.91
SGD829.91
Rate Plan:
No Voice Plan
No Data Plan
No Text Plan
Add a gift message
Ships: 24/08/2010
Delivers: 26/08/2010
Het is dus wel degelijk mogelijk in elk geval. Levertijd is 3 weken, wat (denk ik) uiteindelijk 2 weken zal zijn.
Verwijderd
[quote]Ashy schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:33:
[...]
http://www.apple.com/sg/store -> daar heb ik 'm besteld op 2-8-2010.
[...]
Das op zich goed nieuws, helaas ga ik dat qua tijd niet meer redden , want ik ben ruim binnen de aankomende 2 weken alweer terug, heb je enig idee of de iPhone 4 ook ter plekke gekocht kan worden?Het is dus wel degelijk mogelijk in elk geval. Levertijd is 3 weken, wat (denk ik) uiteindelijk 2 weken zal zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 01:37 ]
Ook dat kan, maar helaas nog niet in de apple store zelf. Dit houdt in dat je m bij sommige winkels wel kan kopen, maar dan voor 1500 $D, niet echt de moeite waard vind ik zelf dan. Vanaf begin af aan is wel gezegd dat apple ongeveer een maand _na_ de release date zou gaan starten met de losse verkoop van toestellen in de fysieke winkels zelf, dus wellicht heb je geluk ; - )Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 01:32:
[quote]Ashy schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:33:
[...]
[...]
Das op zich goed nieuws, helaas ga ik dat qua tijd niet meer redden , want ik ben ruim binnen de aankomende 2 weken alweer terug, heb je enig idee of de iPhone 4 ook ter plekke gekocht kan worden?
Verwijderd
Geen iPhone meer uit Antwerpen te importeren
Ik ben bij de Mediamarkt in Antwerpen geweest maar ze hebben geen iPhone 4 meer op voorraad. Ze hebben totaal geen idee wanneer er een nieuwe levering volgt maar het zullen er naar verwachting niet veel zijn omdat er in heel Belgie (en heel Europa) een tekort is en elke winkel om een levering staat te springen.
Reserveren kan maar er staan al veel mensen op de lijst en ze kunnen niet garanderen dat je de iPhone 4 binnen een maand hebt. Je aanbetaling krijg je zowiezo niet meer terug. Langsgaan bij de mediamarkt heeft ook geen zin meer, want ze gaan eerst de reserveringen af en verwachten dat het nog wel een paar weken duurt voordat de huidige lijst met reserveringen is afgewerkt.
Ook bij andere winkels in Antwerpen helaas allemaal al lang uitverkocht. Ik ben langsgegaan bij: 3 mobistar winkels (zeer onvriendelijk hier), Saturn (geen idee wanneer nieuwe levering), Switch (verwacht geen leveringen) en van den Borre (half september weer voorraad). Overal hangen zelfs al bordjes of papiertjes met: "iPhone 4 uitverkocht" Bij de meesten is zelfs de 3GS niet meer te koop!!!
Dus na de levering van vorige week moeten we weer wachten..... helaas voor niets naar Antwerpen geweest. Dan toch maar via de UK route
Ik ben bij de Mediamarkt in Antwerpen geweest maar ze hebben geen iPhone 4 meer op voorraad. Ze hebben totaal geen idee wanneer er een nieuwe levering volgt maar het zullen er naar verwachting niet veel zijn omdat er in heel Belgie (en heel Europa) een tekort is en elke winkel om een levering staat te springen.
Reserveren kan maar er staan al veel mensen op de lijst en ze kunnen niet garanderen dat je de iPhone 4 binnen een maand hebt. Je aanbetaling krijg je zowiezo niet meer terug. Langsgaan bij de mediamarkt heeft ook geen zin meer, want ze gaan eerst de reserveringen af en verwachten dat het nog wel een paar weken duurt voordat de huidige lijst met reserveringen is afgewerkt.
Ook bij andere winkels in Antwerpen helaas allemaal al lang uitverkocht. Ik ben langsgegaan bij: 3 mobistar winkels (zeer onvriendelijk hier), Saturn (geen idee wanneer nieuwe levering), Switch (verwacht geen leveringen) en van den Borre (half september weer voorraad). Overal hangen zelfs al bordjes of papiertjes met: "iPhone 4 uitverkocht" Bij de meesten is zelfs de 3GS niet meer te koop!!!
Dus na de levering van vorige week moeten we weer wachten..... helaas voor niets naar Antwerpen geweest. Dan toch maar via de UK route
De cancel items links is nu grijs geworden, morgen wordt die dus ook verscheept, precies op de tijd dat ze hadden aangegeven dus ik vind het niet erg
Verwijderd
Welke heb je besteld en wanneer? 3 weken geleden dus?Tc-Chub schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:22:
De cancel items links is nu grijs geworden, morgen wordt die dus ook verscheept, precies op de tijd dat ze hadden aangegeven dus ik vind het niet erg
GrmblVerwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:42:
Geen iPhone meer uit Antwerpen te importeren
[verhaal]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Jap, precies 3 weken geleden inderdaad, maar dat maakt niet uit dat had ik ook verwacht. Ik heb de 16gb versie besteld. Hopelijk versturen ze hem morgen en kan borderlinx hem of nog deze week of uiterlijk maandag leveren dat zou helemaal top zijn!Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:52:
[...]
Welke heb je besteld en wanneer? 3 weken geleden dus?
Maar die verscheept toch niet naar NL of stuur je hem naar 1 of andere postbus in Singapore die hem dan doorstuurt?Ashy schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:33:
[...]
En wat was je in totaal kwijt dan in euro's?Little_captain schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:14:
[...]
Maar die verscheept toch niet naar NL of stuur je hem naar 1 of andere postbus in Singapore die hem dan doorstuurt?
The "real" Champ will always be The Champ
Net een iPhone hier gekocht en niet geactiveerd moet ik terug naar apple store? Amerila en microdim van at en t zit Erin.
Vandaag bij de Mobistar in Knokke geweest. Vorig jaar bij de lancering van de 3GS waren ze daar nog zo vriendelijk om voor mij een 32GB opzij te leggen. Nou die vriendelijkheid is met 180 graden omgedraaid. Kreeg eerst te horen dat er een lange lijst is, maar vervolgens werd mij verteld dat er ook niet zonder abonnement werd verkocht. De 5 die ze binnen hadden gekregen bij de lancering waren die dag ook niet verkocht, omdat niemand een abonnement er bij wilde hebben. Toen ik zei dat obv het verbod op koppelverkoop ik gewoon het recht had om er een te kopen zonder abonnement, werd mij ook nog eens verteld dat als ik als Nederlander er een op factuur zou willen hebben, ik ook nog eens €200 extra zou moeten betalen (onzin verhaal over btw). Volgens de verkoper is dit allemaal in opdracht van zijn baas. Heel vreemd, want in Oostende kan je bij de Mobistar gewoon reserveren, ook als je hem los wilt hebben. Kortom niet naar de Mobistar in Knokke gaan!
En ik maar denken dat het service niveau in NL zo slecht was.... De Belgen vinden het denk ik niet zo fijn dat er klanten komen die ze niet meer terug zientommy6 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:02:
Vandaag bij de Mobistar in Knokke geweest. Vorig jaar bij de lancering van de 3GS waren ze daar nog zo vriendelijk om voor mij een 32GB opzij te leggen. Nou die vriendelijkheid is met 180 graden omgedraaid. Kreeg eerst te horen dat er een lange lijst is, maar vervolgens werd mij verteld dat er ook niet zonder abonnement werd verkocht. De 5 die ze binnen hadden gekregen bij de lancering waren die dag ook niet verkocht, omdat niemand een abonnement er bij wilde hebben. Toen ik zei dat obv het verbod op koppelverkoop ik gewoon het recht had om er een te kopen zonder abonnement, werd mij ook nog eens verteld dat als ik als Nederlander er een op factuur zou willen hebben, ik ook nog eens €200 extra zou moeten betalen (onzin verhaal over btw). Volgens de verkoper is dit allemaal in opdracht van zijn baas. Heel vreemd, want in Oostende kan je bij de Mobistar gewoon reserveren, ook als je hem los wilt hebben. Kortom niet naar de Mobistar in Knokke gaan!
Als je goed leest; mij zien ze dus wel terugD-Ed schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:18:
[...]
En ik maar denken dat het service niveau in NL zo slecht was.... De Belgen vinden het denk ik niet zo fijn dat er klanten komen die ze niet meer terug zien
Ik weet niet precies wat het "verbod" op koppelverkoop inhoudt, maar dit lijkt me pure verkoop discriminatie!
Nou door al dit drama, toch maar is eens goed gezocht op marktplaats.. en jeps een kunnen kopen voor 675. Vond ik een mooie prijs!!
EINDELIJK toch een voor mij.. nu alleen vanmiddag nog die micro SIM halen..

Volgens mij is dat eerder een gejailbreakte dan een officieel simlockvrije.superericje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:18:
Nou door al dit drama, toch maar is eens goed gezocht op marktplaats.. en jeps een kunnen kopen voor 675. Vond ik een mooie prijs!!
.
En wat denk je kwijt te zijn aan invoerrechten etc.?The Champ schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:46:
[...]
En wat was je in totaal kwijt dan in euro's?
Hoe groot is de "pakkans" dat je pakketje wordt geopend door de douane?
@ruyckske:
nee dat dacht ik eerst ook, maar is werkelijk een neverlocked iPhone uit Apple store Louvre in Parijs. Kwam daar., activatie via iTunes en hoppaaa gaan
Hij had er al 5 verkocht en had al zoveel winst gemaakt zei hij, dat hij deze wel voor minder wilde verkopen. Ik heb de bon er ook bij. Alles goed... volgens mij heb ik gewoon VETTE mazzel gehad!!
hioj ging trouwens naar London binnenkort en nam er weer een bups mee......
nee dat dacht ik eerst ook, maar is werkelijk een neverlocked iPhone uit Apple store Louvre in Parijs. Kwam daar., activatie via iTunes en hoppaaa gaan
Hij had er al 5 verkocht en had al zoveel winst gemaakt zei hij, dat hij deze wel voor minder wilde verkopen. Ik heb de bon er ook bij. Alles goed... volgens mij heb ik gewoon VETTE mazzel gehad!!

hioj ging trouwens naar London binnenkort en nam er weer een bups mee......
ik heb hem gister gehaald, dus hij ligt nu thuis op mij te wachten en de micro-sim.... Lastig dat werken dan... ;-)
Kan je zelf met iTunes doen, staat gewoon in de handleiding en wordt tevens gesuggereerd door het logo wat je ziet. Iemand iets gehoord over eventuele nieuwe ladingen die vandaag zouden binnenkomen?gxpower schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:53:
Net een iPhone hier gekocht en niet geactiveerd moet ik terug naar apple store? Amerila en microdim van at en t zit Erin.
iPhone gisteren verstuurd vanuit Apple UK. Vandaag binnen bij Borderlinx. 2 uurtjes geleden betaald, hopelijk donderdag of vrijdag binnen. Trouwens wel een gekloot daar bij Apple kon je gewoon betalen met Visa zonder wachtwoord. Hier moest ik een wachtwoord invoeren en dat dus weer opzoeken.
Wel veiliger uiteraard maar wel wat lastiger.
Wel veiliger uiteraard maar wel wat lastiger.
Borderlinx is mij niet tegengevallen; Vorige week donderdag (12-8) is de telefoon daar afgeleverd, vandaag (17-8) kwam DHL 'm bij me afleveren. Enne... hij is fantastisch! Wat een verschil met mijn 3G.
Ik heb 'm ook gisteren binnen gehad via Borderlinx. Ging allemaal zeer goed. Ben ook zeer tevreden.
Krijg je trouwens een mailtje van Borderlinx als hij verstuurd is vanuit hun?
Heb al wel betaald maar ben nu telkens de site in de gaten aan het houden maar als ze een mailtje sturen dan kan ik beter daar op wachten.
Heb al wel betaald maar ben nu telkens de site in de gaten aan het houden maar als ze een mailtje sturen dan kan ik beter daar op wachten.
Verwijderd
Hoe zit het met de Douane en invoerechten die je eventueel moet betalen , die blijven toch gewoon gelden als je via Borderlinx iets laat komen ?
"Over extra douanekosten en / of belasting bij bestelling uit het buitenland zijn tientallen topics teVerwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:46:
Hoe zit het met de Douane en invoerechten die je eventueel moet betalen , die blijven toch gewoon gelden als je via Borderlinx iets laat komen ?
vinden op Tweakers.net. Zodoende wordt daar ook geen aandacht aan besteed in deze TopicStart." (uit de startpost)
Verwijderd
Weet iemand welk nummer ik kan bellen om mijn order uit UK te verifiëren? Ik heb 0800-0480408 en 044-800-0480408 geprobeerd.
Kan iemand mij vertellen hoe het nu werkt als ik een iPhone 4 wil halen uit de UK? Kan het niet zo vinden ..
Duidelijk! Dankjewel voor de hulp. Die post had ik dus niet gevonden. Wat kost het nu allemaal bij elkaar? Want dat is ook wel handig om te weten!
En ook dat staat in het topic--help schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:12:
[...]
Duidelijk! Dankjewel voor de hulp. Die post had ik dus niet gevonden. Wat kost het nu allemaal bij elkaar? Want dat is ook wel handig om te weten!
Hoi!
Ik was in juli op vakantie in Noord Engeland en heb daar gewoon in de Apple Store in Newcastle een iPhone 4 gekocht voor 499 pond. Eerst op dinsdag langs geweest maar toen hadden ze hem niet op voorraad. Heb me op de lijst reserveringen laten zetten en ik kreeg diezelfde vrijdag (de dag voor vertrek) een mailtje dat ik hem kon komen ophalen. Zaterdag 1 aug naar de Apple Store, was bijna meteen aan de beurt en met perfecte service een simlockvrije iPhone gekocht. Omdat ik geen microsim had heeft hij hem ook nog even ter plekke voor me geactiveerd via iTunes. Thuis m'n Vodafone simkaart bijgeknipt en helemaal tevreden.
Kan het iedereen aanraden om te reserveren en dan gewoon met de DFDS boot IJmuiden <--> Newcastle oppikken. Leuke bootreis!
Kan het iedereen aanraden om te reserveren en dan gewoon met de DFDS boot IJmuiden <--> Newcastle oppikken. Leuke bootreis!
V&A op het forum is helaas niet toegestaan. Daarvoor kun je terecht op de frontpage
[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 20-08-2010 12:45 ]
Ik ben in september weer in Londen, zou hij dan gewoon op voorraad zijn op b.v. Regent Street? De wachttijden in Belgie zijn ook niet echt je-van-het namelijk..
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik heb een Zwitserse vriend. Kan ik nou bij de Zwitserse Apple store een Iphone kopen, bij hem laten bezorgen en dat hij hem dan weer naar mij toestuurt, of krijg ik dan nog te maken met invoerrechten?
Even zoeken? Zwitserland is al vaker aangehaald namelijk...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zwitserland is geen land van de EU (wat ik eerst wel dacht) dus...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als je hem gewoon koopt in de Store, en als ie op voorraad is neem je hem toch gewoon mee in je auto?
Bij de grens controleren ze heus niet.
Bij de grens controleren ze heus niet.
Ik zat vandaag even te zoeken op marktplaats, kwam deze tegen:
http://link.marktplaats.nl/370332849
Al 3,5 jaar lid bij marktplaats, iphone 4 16gb 650 euro..
Te vertrouwen?
Te vertrouwen?
Dat kun je 't beste zelf bepalen denk ik zo... 3,5 jaar klinkt leuk natuurlijk, dat wel..
Sorry hoor, maar: "Iphone 4G"beyazz06 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:16:
Te vertrouwen?

Ooh ik ben ik echt pischaggerijnig. Heb ik hier een iPhone 4 liggen kan ik er helemaal NIETS mee omdat je hem moet activeren met een microsimkaart.Doordat Vodafone liep te **** heb ik dus nog geen simkaart en kan ik er ook geen halen. Ik heb nu KPN dus ik kan mijn kaartje bijknippen maar als dat mislukt kan ik sowieso niets meer.
Ik kan mijn vodafone simkaart pas ophalen op 30 augustus, ziet niemand een andere mogelijkheid in de buurt van Doetinchem?
Ik kan mijn vodafone simkaart pas ophalen op 30 augustus, ziet niemand een andere mogelijkheid in de buurt van Doetinchem?
Tijdelijk een prepaid microsim-kaartje halen?
Zat telecomwinkels in Doetinchem lijkt me
Zat telecomwinkels in Doetinchem lijkt me
Ja maar dan heb ik weer een ander nummer en dan ben ik alsnog niet bereikbaar. Ik ga morgen wel gewoon zo'n microsim kopen bij KPN, t is niet anders.
Je kunt dan in ieder geval je telefoon activeren..
Mm, dat is waar, maar je kan hem wel starten zonder simkaart?
Verwijderd
Starten en noodoproepen maken, dat wel. Maar voorbij het activatiescherm zul je niet geraken, daarvoor heb je dus een (micro)sim nodigTc-Chub schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:51:
Mm, dat is waar, maar je kan hem wel starten zonder simkaart?
Kon in de vodafone shop mijn normale sim omruilen voor een microsim, koste niks en was in 5min weer buiten
Dat bedoel ik niet, nadat je hem hebt geactiveerd kan je hem dan wel opstarten zonder microsim?Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:04:
[...]
Starten en noodoproepen maken, dat wel. Maar voorbij het activatiescherm zul je niet geraken, daarvoor heb je dus een (micro)sim nodig
Ja na het activeren heb je 'm niet meer nodig. (Behalve voor bellen, smsen en internet natuurlijk maar dat spreekt voor zich)Tc-Chub schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:36:
[...]
Dat bedoel ik niet, nadat je hem hebt geactiveerd kan je hem dan wel opstarten zonder microsim?
Ja. De waarde en de inhoud van het pakket moet bij het versturen van Zwitserland naar Nederland worden vermeld. Hierover moeten invoerrechten en BTW worden betaald. Als die vriend van je sowieso nog binnenkort naar Nederland komt, bij voorkeur met auto, is het misschien goedkoop om de iPhone via Zwitserland te kopen. Anders kun je hem net zo goed in de UK bestellen of in België ophalen.Devet schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:18:
Ik heb een Zwitserse vriend. Kan ik nou bij de Zwitserse Apple store een Iphone kopen, bij hem laten bezorgen en dat hij hem dan weer naar mij toestuurt, of krijg ik dan nog te maken met invoerrechten?
Net microsim gehaald, hij werkt, geweldiigg :D!!
Werkelijk? Welk abonnement heb je, of maakte dat niet uit? Ben je zakelijk klant?thomasf schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:04:
Kon in de vodafone shop mijn normale sim omruilen voor een microsim, koste niks en was in 5min weer buiten
Ik heb onlangs een Simonly Bel/SMS/Web besteld en vraag me af of ik die SIM kaart ook voor een microsim kan omruilen als ik mijn iPhone hier heb.
Ik heb op ebay een microsim knipper gekocht. Nu 3 verschillende kaarten geknipt en geen enkel probleem gehad.( KPN, vodafone,2x T-mobile/ben) Die kosten 15 piek ofzo. Beter dan 3 weken wachten terwijl je je iPhone al thuis hebt!
ik heb nu weer een nieuwe meer nu want kon hem goed verkopen heb die van de koper ook geknipt. Direct nog een paar extra meegenomen:P Maar die knipper kan ik aanraden dus. ik zal ff kijken voor een linkje.
JA!
KLIK
prima verkoper. Lekker vlot verzenden etc.
ik heb nu weer een nieuwe meer nu want kon hem goed verkopen heb die van de koper ook geknipt. Direct nog een paar extra meegenomen:P Maar die knipper kan ik aanraden dus. ik zal ff kijken voor een linkje.
JA!
KLIK
prima verkoper. Lekker vlot verzenden etc.
Kan gewoon makkelijk, als je particuliere klant bent. Legitimatie meenemen en binnen 5 min is je micro sim geactiveerd, althans bij mij wel :-)SnoopThaDoctor schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:25:
[...]
Werkelijk? Welk abonnement heb je, of maakte dat niet uit? Ben je zakelijk klant?
Ik heb onlangs een Simonly Bel/SMS/Web besteld en vraag me af of ik die SIM kaart ook voor een microsim kan omruilen als ik mijn iPhone hier heb.
Of het te vertrouwen is.. Geen idee. Staat een nummer bij.. Bel eens en Anders stuur je mail of je kan halen? De mijne komt ook van marktplaats, was alleen €675,- iets duurder, maar ook helemaal nieuw en niks loos mee. Bij die gozer thuis opgehaaldbeyazz06 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:16:
Te vertrouwen?
Verwijderd
Hallo iedereen,
Ik ben op dit moment in de US. Ik zit sterk te twijfelen een iPhone mee te nemen (maar wil echt z.s.m. van T-Mobile af) maar ik twijfel in verband met een aantal zaken:
- Importeren: ik wilt graag het doosje erbij dus ik kan een aantal dingen doen: net doen alsof ik hem al lang heb, dus het doosje in koffer en de iPhone 4 in handbagage/ in me zak, of doosje op de post gooien en iPhone gewoon meenemen, of niet zo moeilijk doen en gewoon doorlopen bij de douane, iemand ervaring?
- Wat voor risico's zitten er aan het jailbreaken en daarna simlocken van de iPhone 4?
- Als ik de iPhone 4 zelf unlock/ jailbreak, kan ik gewoon naar de Vodafone winkel voor een microsimkaart? Hoe snel is het internet? Zijn deze abbo's ook i.c.m. microsim verkrijgbaar? http://www.vodafone.nl/pr...ent/bel_sms_web/tarieven/
- Is er verder misschien nog iets waar ik rekening mee moet houden?
Ik hoop op een snelle reactie, ben morgen in San Francisco, daar zit wel een Apple Store. Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet
.
Ik ben op dit moment in de US. Ik zit sterk te twijfelen een iPhone mee te nemen (maar wil echt z.s.m. van T-Mobile af) maar ik twijfel in verband met een aantal zaken:
- Importeren: ik wilt graag het doosje erbij dus ik kan een aantal dingen doen: net doen alsof ik hem al lang heb, dus het doosje in koffer en de iPhone 4 in handbagage/ in me zak, of doosje op de post gooien en iPhone gewoon meenemen, of niet zo moeilijk doen en gewoon doorlopen bij de douane, iemand ervaring?
- Wat voor risico's zitten er aan het jailbreaken en daarna simlocken van de iPhone 4?
- Als ik de iPhone 4 zelf unlock/ jailbreak, kan ik gewoon naar de Vodafone winkel voor een microsimkaart? Hoe snel is het internet? Zijn deze abbo's ook i.c.m. microsim verkrijgbaar? http://www.vodafone.nl/pr...ent/bel_sms_web/tarieven/
Ik hoop op een snelle reactie, ben morgen in San Francisco, daar zit wel een Apple Store. Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet
- Doosje op de post samen met alle accesoires (oplaadkabel kan je natuurlijk wel in je tas stoppen, want dat is redelijk normaal om bij je te hebben)Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 04:24:
Hallo iedereen,
Met vriendelijke groet.
- Geen risico's als je maar oplet met updates want die zijn natuurlijk niet altijd per direct "gepatched"
- Jazeker, www.jailbreakme.com via je iphone 4 bezoeken, 5 minuten later is hij jailbroken en natuurlijk mag jij als klant gewoon een microsim halen. De abonnementen heb ik geen ervaring mee maar vodafone is sowieso beter dan t-mobile (eigen ervaring).
- Koop alvast een hoesje voor om je iphone? Lijkt t allemaal net wat meer legitiem
[ Voor 3% gewijzigd door Clementine op 22-08-2010 04:35 ]
Macbook Pro 15"
Nou, mijn in engeland aangeschafte iPhones worden komende dinsdag ook bij me af geleverd. Heb al een speciale postweegschaal geleend zodat ik kan controleren of het pakketje inderdaad wel zwaar genoeg is.
Ben erg benieuwd, ga morgen alvast naar de Vodafone winkel om mijn SIM om te ruilen naar een Micro-Sim. Hopelijk doen ze niet moeilijk en is het zo geregeld.
Iemand die trouwens weet welke winkel in Groningen de 'hoofd' Vodafone winkel is? Er zitten in de Heerestraat twee..
Ben erg benieuwd, ga morgen alvast naar de Vodafone winkel om mijn SIM om te ruilen naar een Micro-Sim. Hopelijk doen ze niet moeilijk en is het zo geregeld.
Iemand die trouwens weet welke winkel in Groningen de 'hoofd' Vodafone winkel is? Er zitten in de Heerestraat twee..
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Hulp met fraude gaan we natuurlijk niet geven op T.net
[ Voor 99% gewijzigd door Hoedje op 23-08-2010 15:40 ]
Zit er nou nog veschil tussen micro sim of gewone sim ?? Wil eigenlijk dual sim hebben maar dat kan niet met een micro sim wordt mij verteld..
Maar kan ik dan niet gewoon dual sim bestellen en dan zelf bijknippen dan heb ik toch dual micro sim of denk ik helemaal verkeerd..
Maar kan ik dan niet gewoon dual sim bestellen en dan zelf bijknippen dan heb ik toch dual micro sim of denk ik helemaal verkeerd..
Dual Sim is dat je twee sim kaarten in hetzelfde toestel drukt. De iPhone heeft helaas maar 1 (micro)SIM slot dus je kunt er simpelweg niet twee kaarten in doen.k1978 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:31:
Zit er nou nog veschil tussen micro sim of gewone sim ?? Wil eigenlijk dual sim hebben maar dat kan niet met een micro sim wordt mij verteld..
Je kan natuurlijk wel twee gewone (of geknipte) microSIM's gebruiken, maar dan moet je deze elke keer weer omwisselen.
Mijn plan voor binnenkort:
Of ziet iemand nog addertjes onder het gras?
- Account aanmaken bij BorderLinx met UK based afleveradres.
- iPhone 4 bestellen bij Apple Store UK en laten afleveren via BorderLinx
- ???
- Mijn huidige Telfort simkaart ombouwen tot microsim en m'n huidige iPhone 1G uit de US vervangen door een iPhone 4 uit de UK
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Mm, dat klopt niet helemaal tenzij je een 32GB versie wil dan klopt je berekening wel. Een 16gb is ongeveer rond de 650 euro.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Zijn er geen risico's als ik het doosje op de post doe, dat ze alsnog gaan zeuren oid.?Catz schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 04:35:
[...]
- Doosje op de post samen met alle accesoires (oplaadkabel kan je natuurlijk wel in je tas stoppen, want dat is redelijk normaal om bij je te hebben)
- Geen risico's als je maar oplet met updates want die zijn natuurlijk niet altijd per direct "gepatched"
- Jazeker, www.jailbreakme.com via je iphone 4 bezoeken, 5 minuten later is hij jailbroken en natuurlijk mag jij als klant gewoon een microsim halen. De abonnementen heb ik geen ervaring mee maar vodafone is sowieso beter dan t-mobile (eigen ervaring).
- Koop alvast een hoesje voor om je iphone? Lijkt t allemaal net wat meer legitiem
Zeer goede tips, maar ik krijg er hier in de US natuurlijk geen sim bij, dus kan hem dan ook niet activeren/ sms'jes ontvangen/ foto's overzetten enz.DJustin schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 16:22:
[...]
Foto's van je huis/Nederland er op zetten. Dit doen wanneer je datum van de telefoon veranderd is (dus datum voor vertrek). Zo kun je "bewijzen" dat je hem al in Nederland had.
Smsjes laten ontvangen van "kom je vanavond ook?" etc.... Dit moet je ook laten doen, wanneer je de datum van je telefoon hebt terug gezet.
Telefoon moet dus met datums en al "gebruikt" er uit zien.
Doosje tijdelijk plat vouwen, en tussen je papieren stoppen die in je laptop tas zit. (weet echter niet of het dik karton is) Of je gooit hem op de post (briefpost, d.m.v. plat vouwen doosje)
De tip van "Catz" is heel slim. Alvast een hoesje kopen o.i.d.
Wat je ook kunt doen is het doosje aan je vrouw/vriend(in) meegeven, en zelf de grens over met je iPhone.
Kleine kans dat je beiden wordt aangehouden. Doe dan wel bij de overgang alsof je niet bij elkaar hoort.
Lekker met vette vingers op het scherm, en veel. Graag voor en achterkant. Hij moet er al "versleten" uit zien. (vette vingers haal je er toch zo snel af)
Ik hoop niet dat ik hier informatie verstrek die tegen de regels van tweakers in gaat. Ik ga er van uit dat de TS hem voor € 429,95 kan kopen, en slechts moeilijkheden aan de grens wil voorkomen!
Het doosje dubbelvouwen gaat niet lukken (als ik naar mijn 3G doosje kijk). Maar doosje in de koffer van me vriendin, en ik gewoon de iPhone moet ook wel lukken, lijkt mij uiteindelijk de makkelijkste oplossing, maar misschien iets meer risico...
Iemand ervaring met de Vodafone abbo's?
Door de douane komen met je iPhone uit de US moet geen probleem zijn denk ik, inderdaad stop hem gewoon in je zak en doe alsof hij van jou is zou ik zeggen.
Of gewoon in je tas laten zitten, want zolang je niet met dozen ofzo komt aanslepen pakken ze je er waarschijnlijk niet uit.
Een vriend van me heeft destijds 3 eerste generatie iPhones meegenomen in zijn tas en kon zo doorlopen.
Of gewoon in je tas laten zitten, want zolang je niet met dozen ofzo komt aanslepen pakken ze je er waarschijnlijk niet uit.
Een vriend van me heeft destijds 3 eerste generatie iPhones meegenomen in zijn tas en kon zo doorlopen.
Je moet in de VS toch een adres hebben? En ook een abbo afsluiten?Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 04:24:
Hallo iedereen,
Met vriendelijke groet.
Ik was van plan om een simlockvrije 32 gb iphone 4 te kopen bij Mobistar in Belgie, maar blijkbaar is het daar overal uitverkocht...
Weet iemand wanneer er ongeveer weer een nieuwe levering binnenkomt?
Weet iemand wanneer er ongeveer weer een nieuwe levering binnenkomt?
Verwijderd
wat is een goede website om iphone 4 te importeren uit buitenland voor niet meer dan 600 euro..
misschien deze: http://www.iphone-4.hk/iphone4/
PSN: Kjujay
Verwijderd
Nadat ik mijn iPhone in Antwerpen had gehaald 2 weken geleden, even langs de T-mobile shop geweest om toch maar even een microsim op te halen, mijn geknipte sim werkt ook, maar toch liever een originele.
De man gaf er een aan mij en zei dat is 15,-, toen zei zijn collega: Is het voor de iPhone 4 ?
ik knikte ja
hij: ok, dan is hij gratis
Uiteraard niet verteld dat de iPhone niet uit het T-Mobile magazijn kwam
De man gaf er een aan mij en zei dat is 15,-, toen zei zijn collega: Is het voor de iPhone 4 ?
ik knikte ja
hij: ok, dan is hij gratis
Uiteraard niet verteld dat de iPhone niet uit het T-Mobile magazijn kwam
Voor de prijzen van de verschillende iPhone's heb ik even een Google documentje aangemaakt. Voordeel hiervan tegenover de prijzen in de topic start, is dat deze het automatisch omrekent in Euro's en ook steeds de actuele koers gebruikt (de koers die bekent is bij Google). Klopt er iets niet? Laat het me even weten..
https://spreadsheets.goog...le=true&gid=0&output=html

https://spreadsheets.goog...le=true&gid=0&output=html
[ Voor 11% gewijzigd door Eppo © op 24-08-2010 09:09 ]
Goed gedaan Eppo! Leuk om je hier ook tegen te komen trouwens. (ben ooit met 8 stuks Xbox 1 bij je langs geweest
)
Moet er nog invoerkosten betaald worden als je hem laat versturen vanuit Zwitserland? Ik heb namelijk een kennis daar wonen, en vind 580 toch wel een schappelijk bedrag voor een nieuwe iPhone. Helemaal omdat ik mijn 3GS kan verkopen voor 390.
Valt het in de Europese Unie?

Ja, dan kan je het vrij invoeren
Nee, dan moet je er invoerrechten over betalen.

Ja, dan kan je het vrij invoeren
Nee, dan moet je er invoerrechten over betalen.
edit:
Beter plaatje gezocht van Wikipedia, hierop staan kandidaat lidstaten niet vermeld.
Beter plaatje gezocht van Wikipedia, hierop staan kandidaat lidstaten niet vermeld.
edit:
2de edit, plaatje nu met landgrenzen
2de edit, plaatje nu met landgrenzen
[ Voor 43% gewijzigd door Eppo © op 23-08-2010 16:21 ]
Gelijk doen.SYQ schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:14:
Moet er nog invoerkosten betaald worden als je hem laat versturen vanuit Zwitserland? Ik heb namelijk een kennis daar wonen, en vind 580 toch wel een schappelijk bedrag voor een nieuwe iPhone. Helemaal omdat ik mijn 3GS kan verkopen voor 390.
Je kennis kan hem gewoon versturen, daar zal je geen problemen mee krijgen vermoed ik. Het is immers een kado dat vanaf een privépersoon naar een privépersoon wordt verstuurd.
Heeft iemand ervaring met het importeren van een iPhone uit Hong Kong? Ben wel benieuwd naar deze weg (gezien de prijs)!
Bij de afbeelding staat nu de invoerheffing. Deze is voor mobiele telefoons gewoon 19%. Het is iedereen zijn eigen keus of je dit netjes wilt aangeven bij de douane of niet, maar houd er rekening mee. (alle landen buiten de EU hebben invoerheffing van 19%.)
Ook als je iets laat opsturen van privepersoon naar privepersoon betaal je invoerheffing. De kans dat een pakketje van een privepersoon wordt gecontroleerd is kleiner en glipt makkelijker door de controle heen. Het is echter geen garantie dat hij er door heen glipt en het is ook geen vrijbrief voor het betalen van invoerheffing. Officieel moet je het gewoon betalen.
Nogmaals, als er iets niet klopt, dan hoor ik het graag.
Ook als je iets laat opsturen van privepersoon naar privepersoon betaal je invoerheffing. De kans dat een pakketje van een privepersoon wordt gecontroleerd is kleiner en glipt makkelijker door de controle heen. Het is echter geen garantie dat hij er door heen glipt en het is ook geen vrijbrief voor het betalen van invoerheffing. Officieel moet je het gewoon betalen.
Nogmaals, als er iets niet klopt, dan hoor ik het graag.
Als je een Iphone uit de US haalt, zit er nu al de nieuwe firmware op?
En krijg je dan ook na een jaar gratis unlock, zoja hoe regel je dat?
En krijg je dan ook na een jaar gratis unlock, zoja hoe regel je dat?
Precies wat ik heb gedaan.mindcrash schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:54:
Mijn plan voor binnenkort:Ik heb uitgerekend dat dit mij in totaal zo'n 750 euro gaat kosten voor een simlockvrije iPhone (nog altijd zo'n 250 euro goedkoper dan hier in Nederland).
- Account aanmaken bij BorderLinx met UK based afleveradres.
- iPhone 4 bestellen bij Apple Store UK en laten afleveren via BorderLinx
- ???
- Mijn huidige Telfort simkaart ombouwen tot microsim en m'n huidige iPhone 1G uit de US vervangen door een iPhone 4 uit de UK
Al met al heeft het precies 4 weken geduurd. Vanaf het moment van bestellen bij Apple UK totaan de levering.
Had al eerder gekunt (donderdag en vrijdag), maar toen was hier niemand thuis dus heb afspraak gemaakt voor levering morgen. Had bij Borderlinx trouwens normale verzending gedaan.
Vandaag langs geweest bij Vodafone, kon zo een MicroSIM gratis meekrijgen die het gelijk zou doen. Toen ik de winkel uit liep was inderdaad mijn huidige SIM inactief dus ga er vanuit dat mn Micro het morgen gewoon doet
Klopt ook inderdaad dat het 750 ongeveer kost.
Ik had twee iPhone 4 32GB's. Kostte 1198GBP (=€1468)
Verzending van Borderlinx kostte me €44.
Totaal: €1512
Per iPhone: €756
En dan heb ik een Vodafone Sim Only Bel+SMS+Web 2 jaar abbo'tje van 400 belmin/sms voor €11,95/maand
Weet iemand of er al een oplossing is voor de melding doorschakelen actief voor het bellen met Vodafone met behoud van je voicemail? Of moeten we wachten totdat Vodafone de iPhone in september gaat aanbieden?
##004# heb ik dus al geprobeerd maar als je daarna de voicemail weer inschakelt is de doorschakel melding ook weer terug.
Misschien beter voor in abonnementen topic. De link in de topicwarning linkt trouwens naar deel 9 inplaats van deel 10.
##004# heb ik dus al geprobeerd maar als je daarna de voicemail weer inschakelt is de doorschakel melding ook weer terug.
Misschien beter voor in abonnementen topic. De link in de topicwarning linkt trouwens naar deel 9 inplaats van deel 10.
[ Voor 16% gewijzigd door MrBlueEyes op 23-08-2010 19:13 ]
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
eerst ff informeren over verzekeren/garantie mogelijk is bij een ingevoerd toestel, voor ~568 euro wil ik hem nml zeker niet missen
Voor die prijs zou ik ,indien verzekeren niet mogelijk, het alsnog niet willen missenSYQ schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:50:
eerst ff informeren over verzekeren/garantie mogelijk is bij een ingevoerd toestel, voor ~568 euro wil ik hem nml zeker niet missen
yup! knoop doorgehakt en ga bestellen, mogelijk 2 stuks.
dan maar geen verzekering, maar ga sowiezo applecare erbij nemen.
dan maar geen verzekering, maar ga sowiezo applecare erbij nemen.
Iemand ervaringen met T-mobile en het gelijk simlockvrij maken van het toestel..
M'n T-mobile simlocked iPhone 4 ligt klaar bij Smartphonestunts.nl, maar hoe gaat 't verder?
Gewoon deze stappen volgen: Apple iPhone 4 simlock verwijderen
Hoe betaal ik dan? Neem aan dat T-mobile geen factuur gaat sturen van 120,00...
M'n T-mobile simlocked iPhone 4 ligt klaar bij Smartphonestunts.nl, maar hoe gaat 't verder?
Gewoon deze stappen volgen: Apple iPhone 4 simlock verwijderen
Hoe betaal ik dan? Neem aan dat T-mobile geen factuur gaat sturen van 120,00...
Garantie loopt volgens mij gewoon via AppleCare; en die die regeling geld (zover ik weet) gewoon wereldwijd.SYQ schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:50:
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden - deel 2
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden - deel 2
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.