Derr_Hans schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:56:
[...]
Totaal mee eens, mede doordat we nu op 30% buff zitten is het allemaal wel makkelijker geworden.
Probleem wat hier mee komt is dat op alle fights iedereen wat slacked, focus is lager wan tja ze gaan toch niet snel dood.
Ik heal en dps met een priest (disc/shadow).
Healing wise is disc in ICC behoorlijk makkelijk.
30% health + 30% beter shields + 30% healing.
Tja, dat is shielden en wat spot healen of een PoH in een 2heal setup en verder slap ouwehoeren.
[..]
Movement daar gelaten, niemand zou daar op moeten slacken maar dit gebeurd wel, mede doordat mensen met 2 fingers in de neus healen en even niet opletten op debuffs. Die 30% buff maakt het makkelijk maar zorgt ook voor wat concentratie problemen.
RS10 daar vallen de slackers door de mand

Ik begreep dat jij door het uit elkaar vallen van je guild helaas niet meer meedoet in de battle for 10strict World First LK HC (su! geef ons nog iets om mee bezig te zijn!

), maar wij zitten nu als 10sctrict guildje nog steeds vast op LK HC. Gearwise zitten wij nu bijna allemaal wel goed in de 264-gear. Ikzelf kan nog een neck upgraden, maar daarna houdt het gewoon op. Toen LK voor het eerst neergelegd werd op HC hadden we te maken met 5% volgens mij. En no way dat degenen die daarbij aanwezig waren al vol in 264-gear zaten, hoewel ze er niet ver vanaf zouden moeten zijn met al 3 maanden de rest van ICC-25 farmen.
Anyway, wij zouden met 25% meer buff dus gewoon een voordeel moeten hebben. Ik wil hier niet persé een 10strict vs de rest van de wereld gaan houden, maar laten we het erop houden dat wij voornamelijk door onze group composition nog vast zitten. Dat, en vakantieslack. We're still trying though...
Wij doen LKHC met 2 healers; een Disc priest (omdat dat moet), en een Resto druid (moi). Als ik aan het eind van phase 1 een verkeerde heal plaats lopen we een gigantisch risico op een tankgib. En ik ben netjes haste-capped met een Balance druid en Elemental shaman in ons team. Dus ik spam iedere seconde een heal, op de korte momenten dat ik aan het rennen ben voor een Shadow Trap of een Plague delivery na. Hetzelfde geldt voor de priest; als hij iemand vergeet te shielden moet hij bijhealen na Infest, wat kan inhouden dat een tank niet snel genoeg weer op 100% zit... en dus risico op tank gib. Want soms heb je gewoon pech met 2 Shamblers en net te langzame enrage dispelling van de hunter (de andere verplichte class voor LK HC).
Dan kun je dit pre shielden en spot healing met twee vingers in de neus noemen, maar ik blijf 't best intens vinden. Er is werkelijk geen rustmomentje.. misschien als je je klaarmaakt voor de phase transitions, maar verder is het constant bezig zijn, waarbij 1 verkeerde heal het einde van je attempt betekent. Focus is dus wel degelijk nog altijd hard nodig, zij het in maar twee gevechten, degene die jij noemt, en degene die ik hier beschrijf
De soort healing die jij beschrijft, en die momenteel inderdaad net iets teveel standaard is geworden, is gewoon over in Cataclysm. Godzijdank. Want echt interessant is het niet. Ik juich het idee van harte toe dat healers weer moeten gaan nadenken ipv rejuv blanketing en pre shielden. Doordat healers niet meer constant aan het spammen zijn is het ook veel belangrijker dat DPS zichzelf in leven houden. De veranderingen aan de First Aid bandages zijn wat dat betreft al een teken aan de wand. De grotere health pools zijn het tweede teken.
Verder las ik in een eerdere post dat het scalen van health en damage nou niet echt spannend te noemen is. Healthpools gaan drastisch omhoog, HPS en DPS schalen VEEL minder stijl mee. Waar ik nu in ICC met een beetje mazzel iemand met 1 heal van 0 naar vol kan healen (met Healing Touch, dus zo vaak komt het niet voor), wordt dat in Cata gewoon niet meer mogelijk. Op dezelfde manier schaalt de DPS ook veel minder stijl mee. Spell Power coefficienten gaan naar beneden, waardoor je in een PvP situatie veul meer dan 2 lucky casts nodig hebt om iemand down te krijgen. Wat ook veel leuker is, lijkt mij, want dan kom je eindelijk weer eens in een situatie waar dispelling, CC enz. veel meer waard zijn.
Anyway, ik ben nog vol goede moed over waar Cata aan het heen bewegen is. Ik zie de toekomst nog wel zonnig in.