• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-10-2022

Het LG GT540 Optimus topic

Deel 1

Welkom bij het LG GT540 Optimus topic.
Dit is een leuk instapmodel voor wie in de Androidwereld zijn eerste stappen wil zetten en niet meteen veel geld daar voor over heeft.

Hieronder de technische details

LG GT540 Optimus

Afmetingen: LxBxD (mm) 109x54.5x12.7
Gewicht met accu standaard (gr) 115
Stand-by tijd (uur) 500
Gesprekstijd (uur) *ideale condities 7
Scherm HVGA 320x480 TFT, 252.144 colors, Resistive touchscreen
Accu Capaciteit (mAh) Li-Ion 1500 mAh
Besturingssysteem Android 1.6 Donut (wie nu een toestel in de winkel koopt, heeft deze versie er meer dan waarschijnlijk op staan) De Update naar 2.1 kan je via je PC en internet downloaden en installeren. Zie verder in deze topic.
Intern Geheugen 130MB
Extern Geheugen MicroSD, tot 32GB

GPRS / EDGE Ja, 850, 900, 1800, 1900
UMTS / HSDPA Ja, 900/2100
3G HSDPA 7.2 Mbps, HSUPA
Wi-Fi Ja, 802.11b/g
Bluetooth Stereo (A2DP) Ja
(A)-GPS Navigatie Ja
USB PC-Synchronisatie Ja
Audio Connector 3.5 mm audio jack
Laad / Data Connector MicroUSB, USB 2.0

Resolutie Camera 3 Mp
Autofocus Ja
Flitser Nee
Videocamera Ja
FM Radio Ja

UPDATE !!

Deze telefoon was oorspronkelijk geleverd met Android 1.6
Ondertussen is de update naar 2.1 ook voor onze landen uitgekomen. Geen nood meer om bijvoorbeeld een exotische Griekse ROM of zo te gaan installeren. Download op de LG site de updatetool en volg de instructies op het scherm. Dit gaat nogal stroef, maar geduld wordt beloond.

Links voor de oude Android 1.6

Review van Tweakers.net zelf
Tweakers

LG website
LG

PhoneArena review op Youtube:
Review

Rooten voor de Android 1.6 versie

De Modaco basis manier
Modaco

De Poolse uitgebreidere manier
Polska

Je leest geen Pools en zelfs Engels is je wat moeilijk??
Geen probleem. Hieronder volgt de uitgebreide manier om te rooten, voor diegenen die graag willen weten hoe en wat er allemaal geïnstalleerd wordt en zo.
Er is ook een zeer korte eenvoudige manier, en die vind je na deze uitgebreide uitleg.

UITGEBREIDE METHODE OM TE ROOTEN

1. Als je die nog niet hebt, download dan de Android SDK :
Android SDK
2. Unzip dit pakket op de harde schijf van je PC in een eenvoudige foldernaam, bijvoorbeeld C:/androidSDK
3. Download de Superuser applicatie van de XDA website :
Superuser
Je hebt de Donut versie nodig, dus su-2.3.6.1-cd-signed.zip
Unzip alleen de system folder in deze zip in de C:/androidSDK/tools folder.
4. Op je LG, open de telefoonkiezer en toets volgende code in :
3845#*540#
5. Kies in dit menu dan voor Module Test, vervolgens voor Stability Test en tenslotte voor Enable Root Permission
6. Het paswoord dat je dan moet ingeven is :SWIFT::GT540:
7. Je zal dan een klein OK venstertje zien verschijnen voor een paar seconden.
8. Reboot je LG door hem uit te schakelen en weer aan te zetten.
9. Ga naar Instellingen en kies voor Applicaties in het menu.
10. Hier kies je Ontwikkeling en zorg dan dat bovenaan bij USB-foutopsporing aangecheckt staat.
11. Verbind nu je LG via USB met je PC. Op de LG merk je dat in de statusbalk een gevarendriehoekje met uitroepteken verschijnt.
12. Op je PC open je een Opdrachtprompt. Startknop klikken en in het vakje net boven de startknop typ je gewoon cmd en enter.
13. Normaal gezien is het pad waarin je je dan bevindt iets van c:/Users/JouwLoginNaam>
14. Typ cd.. en enter om naar C:/> te gaan.
15. Dan typ je cd androidSDK en krijg je c:/androidSDK>
16. cd tools en je bent in c:/androidSDK/tools>
17. Typ nu adb shell je zou dan een # moeten zien, omdat je root hebt. Als je $ ziet is het niet goed.
18. Typ exit
19. Typ adb remount
20. Typ adb push system/xbin/su /system/bin/su
21. Typ adb push system/xbin/su /system/xbin/su
22. Typ adb shell chmod 4755 /system/bin/su
23. Typ adb shell chmod 4755 /system/xbin/su
24. Typ adb install system/app/Superuser.apk
25. Herstart je LG.
26. Ga nu naar de Market en download Titanium Backup. Bij het installeren van deze app, ga je merken dat er gevraagd zal worden Superuser machtigingen toe te kennen. Je zal waarschijnlijk ook een probleemmelding krijgen. Klik dan op de knop Problems? En dan op Yes, do it, voor het downloaden van BusyBox.
27. Eens je hier geraakt bent kan je volop genieten van je geroote LG Optimus GT540

KORTE METHODE OM TE ROOTEN voor Android 1.6

0. Zorg dat je eerst vanuit het startscherm drukt op de Menutoets > Instellingen. Daar kies je voor Applicaties en check hier dan bovenaan Onbekende bronnen aan.
1. Installeer via de Market Barcode Scanner van ZXing Team.
2. Installeer ook OI File Manager van OpenIntents of een andere File manager van je keuze.
3. Ga naar deze link en met de barcode scanner scan je de eerste QR code in die je ziet. Er staat duidelijk APK bij vermeld.
4. Open dan de File Manager en ga naar de map download op de SDkaart.
5. In die map vind je een apk file die begint met UniversalAndroot. Open de file en installeer.
6. Dan vind je in je programmalijst een app met dezelfde naam, en kan je vanzelf gaan rooten.

Rooten voor de Android 2.1 versie

0. Zorg dat je eerst vanuit het startscherm drukt op de Menutoets > Instellingen. Daar kies je voor Applicaties en hier kies je Ontwikkeling en zorg dan dat bovenaan bij USB-foutopsporing aangecheckt staat.
1. Ga naar deze link en download de rootgt540.zip file. Unzip deze op de PC.
4. Verbind je GT540 met de PC. Op de PC dubbelklik je dan op root.bat die je vindt in de folder die je net uitgepakt hebt op je PC.
5. WAnneer het programma er mee ophoudt is je telefoon geroot.

EN VERDER NOG :

Via de Titanium app kan je programma's verwijderen van je telefoon, die je toch nooit gebruikt, om zo geheugen vrij te maken. MAAR OPGELET!! Verwijder enkel die dingen die geen invloed hebben op het besturingssysteem!!!! Een beetje rondzoeken op internet (o.a. XDA is daar een goede plaats voor) leert je wat wel en wat best niet verwijderd kan worden. Het verwijderen doe je via de "Backup/Restore" tab van Titanium. Klik op een app in de lijst en dan Un-install.

[Voor 25% gewijzigd door Liebaart op 15-11-2010 09:02]

www.SmartphoneHelp.be

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02 19:04
Heb er zojuist een besteld. Ben benieuwd!

Obviously you're not a golfer

• Liebaart
Ik vind het een uitstekend toestel. Het geeft geen goedkope indruk, alhoewel de behuizing plastic is. Het scherm is gewoon goed helder en scherp en meer dan voldoende responsief.
Enige nadeel is het eerder beperkte interne geheugen. Ik heb tot nu toe alleen probleem met Goggles gehad, die een foutmelding geeft na het nemen van een foto. Verder loopt alles anders als een trein.

www.SmartphoneHelp.be

• Liebaart
Niet veel animo voor deze telefoon hier?
Te goedkoop model misschien?

www.SmartphoneHelp.be

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

Harrie

NederVlaming

Jazeker wel interesse. Echter toen ik gisteren op de vodafone website keek, stond er dus:
End of Life
Dit product is niet (meer) leverbaar.
Maar dat lijkt nu weer veranderd, en is hij weer beschikbaar. Ik ben toch serieus aan het overwegen er eentje aan te schaffen.

Ik begrijp de opmerking over de market voor de Vlaamse gebruiker niet?
28. Voor de Vlaamse lezers : Met de app Marketenabler, die je via het net kan downloaden en via bijvoorbeeld Astro File Manager kan installeren, kan je na deze root ook betaalde apps in de Market kopen!
Is dit specifiek voor Vlaamse gebruikers dan? Kan je normaliter de app market niet gebruiken?

• TheVisitoR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2021

TheVisitoR

Holly it is......

Ik wil dit toestel ook wel aanschaffen.

Daarom zat/zit ik de Vodafone Website ook constant te checken.

Los kost dit toestel zo een 200 Euro. Dat heb ik er niet voor over.
I.c.m. met Vodafone Prepaid zou hij 129,99 moeten kosten, maar staat nog steeds als "Coming Soon".

Schrok ook van de melding "End of Life". Of een dag eerder dat de link ernaar toe het niet meer deed.
Algemeen mailtje gestuurd waarom die ineens verdwenen was.
Kreeg een dag later een vage mail terug, dat ik een persoonlijke vraag had gesteld.
die ze niet zomaar konden beantwoorden. Of ik dan mijn 06 nummer wilde invoeren en inloggen enz...

Zelf gebruik ik een Iphone 3GS, maar wil me een beetje in Android verdiepen.
Vind daarom 130,= nog wel te doen.

• Liebaart
Harrie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:11:
Ik begrijp de opmerking over de market voor de Vlaamse gebruiker niet?

Is dit specifiek voor Vlaamse gebruikers dan? Kan je normaliter de app market niet gebruiken?
In Nederland kan je al betaalde apps kopen in de Market. In België nog niet. Dus moet je MarketEnabler installeren om dat wel te kunnen doen.

De LG GT540 is zeker niet "End of life". LG gaat zeer veel moeite steken in het promoten van hun Android toestellen, en in de Optimus serie kunnen we dit jaar nog een aantal andere modellen gaan verwachten.

www.SmartphoneHelp.be

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02 19:04
Ik heb Vodafone ook gemaild, maar nog geen reactie. Ik heb mijn contract via Belsimpel verlengd. Daar is ie gewoon leverbaar. Vandaag wordt de telefoon bezorgd.

Obviously you're not a golfer

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

Harrie

NederVlaming

Liebaart schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 07:36:
[...]

In Nederland kan je al betaalde apps kopen in de Market. In België nog niet. Dus moet je MarketEnabler installeren om dat wel te kunnen doen.

De LG GT540 is zeker niet "End of life". LG gaat zeer veel moeite steken in het promoten van hun Android toestellen, en in de Optimus serie kunnen we dit jaar nog een aantal andere modellen gaan verwachten.
Ander "obstakel" is natuurlijk dat voor gebruik in Vlaanderen een sim-lock vrij toestel gekocht moet worden, welke toch een stuk duurder zijn dan de Vodofone-branded? exemplaren.. O-)

@hieronder: uiteraard.. vandaar ook mijn "" en smiley. Ik woon zelf ook in Vlaanderen. Het zou mooi zijn als ook Proximus ze hier aan gaat bieden, want die toestellen zijn sowieso niet locked.

[Voor 12% gewijzigd door Harrie op 06-08-2010 10:35]

• Liebaart
Wie geinteresseerd is in rooten en dingen als MarketEnabler, weet uiteindelijk ook wel hoe te debranden. Ook hier in Vlaanderen bestaan branded toestellen. Toestellen uit de Proximus collectie zijn Vodafone branded. Ik weet niet of zij ook de GT540 gaan verkopen.

www.SmartphoneHelp.be

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb deze telefoon nu al ongeveer een maand, en ik ben er zeer tevreden over. Het enige wat ik miste waren de mogelijkheid om screenshots te nemen (op de telefoon zelf, niet met die DDMS) en enkele andere dingen waar je root access voor nodig had. Ik had die code enzo al geprobeerd, maar de apps bleven tegenwerken. Dankzij de geweldig gemakkelijk te volgen instructies van Liebaart, waarvoor veel dank, werkt alles geweldig !

Android developer & dürüm-liefhebber

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-03 10:47
Wat ik me afvraag, deze telefoon heeft dezelfde resolutie en processor als de HTC Legend (als ik het goed heb). Zouden er voor deze telefoon dan ook makkelijker custom roms gemaakt worden? Zit er namelijk over te denken om deze te kopen, maar wil het liefst wel de nieuwste versies van android, en bijvoorbeeld Apps2SD lijkt me erg handig bij weinig opslagruimte.

Trouwens, kan dit toestel helemaal geen multi-touch, of ligt dat aan de oudere android versie?

• Liebaart
Het is een resistief scherm. Dus multitouch is zo goed als uitgesloten. Vergeet nooit dat dit een budget telefoon is. Als je echt alles wil hebben, zoals een supersnelle processor, massa's geheugen en capacitief scherm, dan moet je bereid zijn meer dan 450 Euro uit te geven, ipv de 250 Euro dat deze LG kost.

En ja, de ROM van deze LG zal geupdate worden naar 2.1 tegen einde september.
Althans, dat heeft LG beloofd.

www.SmartphoneHelp.be

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-03 16:57

Wes46

Keep it simple.

Voor diegene die al een Optimus heeft: Is de combinatie van prepaid + Android een probleem of onhandig?

iRacing

• Liebaart
Waarom zou dat een probleem zijn of onhandig zijn?
Bij ons in Vlaanderen kan je bijvoorbeeld bij Jim Mobile of Mobile Vikings zeer goedkoop data hebben op een prepaid sim kaart. Ik vermoed dat ook in Nederland dergelijke formules bestaan.

Laat het duidelijk zijn: een smartphone zonder data toegang is eigenlijk de aanschaf nauwelijks waard. Je kan pas ten volle genieten van het gebruik van een smartphone als je een actieve data connectie hebt.

www.SmartphoneHelp.be

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Liebaart schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:58:
Waarom zou dat een probleem zijn of onhandig zijn?
Bij ons in Vlaanderen kan je bijvoorbeeld bij Jim Mobile of Mobile Vikings zeer goedkoop data hebben op een prepaid sim kaart. Ik vermoed dat ook in Nederland dergelijke formules bestaan.

Laat het duidelijk zijn: een smartphone zonder data toegang is eigenlijk de aanschaf nauwelijks waard. Je kan pas ten volle genieten van het gebruik van een smartphone als je een actieve data connectie hebt.
Ja dat klopt ik wil de internet blox van vodafone gaan gebruiken maar die kun je dus ook stopzetten dus dan heb je geen 'onbeperkt' internet meer voor 10 euro in die maand. Mocht ik dat een keer doen om wat voor reden dan ook moet ik natuurlijk niet hebben dat de telefoon continu verbinding gaat maken met internet.

iRacing

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb ook prepaid, maar 3G ofzo gebruik ik amper. Ik krijg normaal gezien 30 gratis sessies per maand (1 sessie = 30 minuten) maar tog gaat er geld van mijn rekening dus dat doe ik liever niet 8)7
Lang leve wifi :D

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:36
Een beetje een stomme vraag, maar is de simlock verwijderen eigenlijk legaal of illegaal?
Is het mogelijk om de simlock te verwijderen van dit apparaat?

• TheVisitoR

TheVisitoR

Holly it is......

@Maurits82 :
In het Vodafone 845 topic las ik dat iemand via een bepaalde website,
voor iets van 22 dollar, een unlockcode kocht/kreeg die werkt.
Misschien is die er ook (al) voor de LG Optimus ?

Sinds vrijdagmiddag heb ik de Vodafone Prepaid versie van dit toestel.

Gelijk op kantoor met een Vodafone (abonnement) sim geprobeerd of die het deed.
Gaf iets aan van "Only Emergeny Calls".Vreemd, want ik had verwacht dat ie het wel zou doen.
(In het "Vodafone 845" dacht ik gelezen te hebben, dat een Abo. Sim in de 845 het gewoon doet!)

Voor de rest een beetje mee gespeeld en het werkt wel ok.
Alleen bij het opstarten zie je een rood scherm met Vodafone.
Daarna zie ik niets waaraan je ziet dat het Vodafone branded is.

Moet wel wennen, als je dagelijks een Iphone gebruikt, aan dat resistieve scherm.

Android Market werkt goed en heb alleen nog IGO navigatie kort getest.

Nu heb ik alleen het probleem dat wanneer ik via de USB kabel, via Verkenner, de SD kaart wil
bekijken dat ie hem niet herkent ! SD kaart al diverse malen in het toestel en met een cardreader
op de PC geformateerd. Geen succes ! :(

SD kaart uit toestel en via Cardreader aan PC, dat werkt gewoon !
Moet ik soms nog een driver installeren ofzo ? (Windows 7 Ultimate 32bits)

Kan natuurlijk ook zijn dat de kabel niet goed is..... maar opladen doet wel!

Anoniem: 29769

TheVisitoR schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:47:
@Maurits82 :
...
Sinds vrijdagmiddag heb ik de Vodafone Prepaid versie van dit toestel.

Gelijk op kantoor met een Vodafone (abonnement) sim geprobeerd of die het deed.
Gaf iets aan van "Only Emergeny Calls".Vreemd, want ik had verwacht dat ie het wel zou doen.
(In het "Vodafone 845" dacht ik gelezen te hebben, dat een Abo. Sim in de 845 het gewoon doet!)
...
Kun je hem al bestellen dan? Op de website van vodafone staat hij nog steeds gemarkeerd als "coming soon". Verder stond in de beschrijving van vodafone dat de simlock een network lock is, dus ik rekende er ook een beetje op dat er een vodafone abbonement in zou kunnen.

Ik heb op internet 2 bedrijven gevonden waar je voor 30 euro de simlock kunt laten verwijderen. Ze sturen dan de juiste code gewoon op zodat je hem zelf kunt verwijderen. Ik weet niet hoe betrouwbaar deze bedrijven zijn en of het legaal is. Als iemand hier meer van weet hoor ik het graag.

• Whiskey48
Ja, die codes heb ik ook zat voor 9 euro op ebay gevonden. Mijn vodafone abonnement doet het er iig niet op.

Wat betreft die sd kaart. Je moet even de software van de LG site (usb drivers) downloaden.
Als je de USB verbind, krijg je in je telefoon een melding dat de usb verbind, dan moet je aanklikken dat je dit toestaat. (usb overdracht werkt echt enorm snel! (sneller dan naar de HD2 van mn vriendin).

• TheVisitoR

TheVisitoR

Holly it is......

@albert_gerritsen :
Ik zag afgelopen donderdag (dacht ik) een advertentie in de Spits! van dit toestel.
Toen heb ik vrijdag gewoon een Vodafone shop in de buurt gebeld of ze hem op voorraad hadden.

Ja, dus. Maar inderdaad vreemd dat ie op de Website nog als "Coming Soon" staat.

@Maurits82 : Bedankt voor de info. Ga het van de week gelijk proberen.

• MrJD36
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 21:05
Ik heb hem ook vanmiddag gehaald. Leuk toestel en werkt snel, maar werkt niet i.c.m. een Vodafone abonnement. :( Terwijl ik hem hier toch eigenlijk voor gekocht heb.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
MrJD36 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:26:
Ik heb hem ook vanmiddag gehaald. Leuk toestel en werkt snel, maar werkt niet i.c.m. een Vodafone abonnement. :( Terwijl ik hem hier toch eigenlijk voor gekocht heb.
Vodafone flikt dit vaker met branded telefoons...inderdaad een rare gang van zaken. Je zou toch zeggen dat Vodafone meer verdiend aan een sim-only abonnement dan aan een prepaidaansluiting. Wat de beweeg reden hierachter is weet ik niet.

Toch een strak toestel! Vooral de nette resolutie (beter dan die van de Wildfire, Xperia X10 mini, etc.) spreekt mij aan. Jammer dat hij blijkbaar een simlock bevat >:) .

Edit: als je hem root dan is de simlock toch ook opgeheven?

[Voor 4% gewijzigd door Cubic X op 16-08-2010 19:43]

• Liebaart
Rooten verwijdert een simlock NIET.

www.SmartphoneHelp.be

• MrJD36
Dat kan ik bevestigen, na een root is de simlock nog steeds actief..

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-03 12:19
Iets dat me tegenhoud van dit toestel zijn de slechte updates van dit toestel.
Op papier lijkt het me een leuk toestel maar als hij voor altijd op 1.6 blijft hangen heb je er ook niet veel aan? :S
Ook zijn er (nog?) geen custom roms en ik weet niet of er nog gaan komen (LG is nu niet echt veelgebruikt onder de programmeurs)

Anoniem: 29769

maurits82 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 09:03:
Een beetje een stomme vraag, maar is de simlock verwijderen eigenlijk legaal of illegaal?
Is het mogelijk om de simlock te verwijderen van dit apparaat?
De volgende site geeft hier meer informatie over: http://www.iusmentis.com/beveiliging/simlock-verwijderen/

Het is legaal de simlock te laten verwijderen dmv een unlock code (zoals die op ebay aangeboden worden). Het verwijderen van de simlock door het wijzigen van de firmware is wel illegaal. Als er iets mis gaat bij het unlocken maak je geen aanspraak meer op garantie.

• Whiskey48
Anoniem: 29769 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:17:
[...]

De volgende site geeft hier meer informatie over: http://www.iusmentis.com/beveiliging/simlock-verwijderen/

Het is legaal de simlock te laten verwijderen dmv een unlock code (zoals die op ebay aangeboden worden). Het verwijderen van de simlock door het wijzigen van de firmware is wel illegaal. Als er iets mis gaat bij het unlocken maak je geen aanspraak meer op garantie.
Ja, dat had ik al begrepen ja. Die van mij is iig nu simlockvrij.

• MrJD36
maurits82 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:04:
[...]

Ja, dat had ik al begrepen ja. Die van mij is iig nu simlockvrij.
Heb je daarvoor de legale code van eBay voor gebruikt?

• Whiskey48
MrJD36 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:17:
[...]

Heb je daarvoor de legale code van eBay voor gebruikt?
Yep, kosten €9,- en volledig legaal! :)

• Liebaart
Thmz159 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:38:
Iets dat me tegenhoud van dit toestel zijn de slechte updates van dit toestel.
Op papier lijkt het me een leuk toestel maar als hij voor altijd op 1.6 blijft hangen heb je er ook niet veel aan? :S
Ook zijn er (nog?) geen custom roms en ik weet niet of er nog gaan komen (LG is nu niet echt veelgebruikt onder de programmeurs)
Dit is een zeer recent toestel, dus zou het al sterk zijn dat er nu al zo snel een update is. Nog even wachten is de boodschap. LG heeft al aangekondigd dat de update naar 2.1 er zeker komt.
Ondertussen is het inderdaad nog steeds 1.6 maar daar ben je zeker ook al veel mee hoor. 2.1 brengt inderdaad een paar belangrijke verbeteringen, maar het is geen verschil van hemel en aarde met 1.6

Custom ROM's? Kan leuk zijn, maar heb je dat echt nodig als alledaagse gebruiker? Antwoord is neen. Die custom ROM's zijn leuk voor de mensen die graag experimenteren met hun toestel. Jij bent misschien zo iemand (ik ook trouwens) maar daarom is al de rest dat nog niet. Als 5 % van Android gebruikers zelfs al maar eens gehoord hebben over zoiets als een custom ROM, dan zal dat nog zeer veel zijn.

www.SmartphoneHelp.be

• Thmz159
Liebaart schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:06:
[...]

Dit is een zeer recent toestel, dus zou het al sterk zijn dat er nu al zo snel een update is. Nog even wachten is de boodschap. LG heeft al aangekondigd dat de update naar 2.1 er zeker komt.
Ondertussen is het inderdaad nog steeds 1.6 maar daar ben je zeker ook al veel mee hoor. 2.1 brengt inderdaad een paar belangrijke verbeteringen, maar het is geen verschil van hemel en aarde met 1.6

Custom ROM's? Kan leuk zijn, maar heb je dat echt nodig als alledaagse gebruiker? Antwoord is neen. Die custom ROM's zijn leuk voor de mensen die graag experimenteren met hun toestel. Jij bent misschien zo iemand (ik ook trouwens) maar daarom is al de rest dat nog niet. Als 5 % van Android gebruikers zelfs al maar eens gehoord hebben over zoiets als een custom ROM, dan zal dat nog zeer veel zijn.
Het probleem is dat ik 2.2 wil voor Apps2SD. Er zijn truckjes om dit te doen op 2.1 maar toch liever the-android-way. Al is 100mb genoeg voor wat apps.
Ik betwijfel of er een update komt, want LG kennende, met de GW620 beloofden ze ook een update en die is er nog altijd niet.

Maar het wordt deze of Samsung i5800. Ik heb dringend een GSM nodig want mijn huidig toestel is stuk en kan niet langer meer wachten.

• Liebaart
De GW620 was LG's eerste Android en volgens mij gewoon een probeersel, om te zien hoe de markt reageerde en zo. De GT540 is eigenlijk het eerste echte toestel in de Optimus serie. De update zal er zeker komen.

Het scherm van de Samsung is kleiner in resolutie dan dat van de GT540. Erg veel zal dat echter niet uitmaken.

www.SmartphoneHelp.be

• Thmz159
Hoe zit het eigenlijk met het resistief scherm. Valt er een beetje goed op te typen?
Dat is nog het laatste puntje en dan ben ik bijna zeker dat ik hem neem. Voor 200 euro en je kan er zelfs Raging Thunder 2 op spelen (blijkbaar het zwaarste Android spel :D)

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Zal Android 2.2 ook verschijnen op dit toestel?
Android 2.2 brengt namelijk een aantal verbeteringen die zeer interessant zijn! Bijvoorbeeld 2.5x zo snelle browser en een betere CPU-management waardoor applicaties sneller zijn :) .

Vandaag naar de Saturn en MediaMarkt (in Groningen) geweest om even te kijken of de GT540 te bezichtigen was, helaas is dit niet het geval. Ze konden me ook niet vertellen of en wanneer hij te zien was ;( .

• Wouter64
Cubic X schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:56:
Zal Android 2.2 ook verschijnen op dit toestel?
Android 2.2 brengt namelijk een aantal verbeteringen die zeer interessant zijn! Bijvoorbeeld 2.5x zo snelle browser en een betere CPU-management waardoor applicaties sneller zijn :) .

Vandaag naar de Saturn en MediaMarkt (in Groningen) geweest om even te kijken of de GT540 te bezichtigen was, helaas is dit niet het geval. Ze konden me ook niet vertellen of en wanneer hij te zien was ;( .
Ik heb hem in Groningen vandaag bij de Vodafone winkel in de Herestraat in de etalage zien staan, dus misschien dat ze hem binnen ook hebben, zodat je kan proberen.

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik heb de mijne besteld. Ik ben heel benieuwd wat ik er van vind. Wordt mijn eerste touchscreen en eerste Android telefoon. Ik zocht eigenlijk een telefoon met de specs van een desire met de prijs van de optimus. Maarja dat gaat niet en ik vond de 300 euro meerprijs niet opwegen tegen het verschil in specs. Hoop dat LG mij niet terleursteld :P

iRacing

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:36

eisbaer

VanMoof S3 - Born One

Ben ook wel benieuwd hoe-ie navigeert met sygic mobile maps er op. Misschien koop ik 'm er bij voor navigatie maar daar is nog niet veel info over te vinden.

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

• Liebaart
Het resistief scherm is zeer responsief. Typen gaat naar mijn gevoel zeer goed. Je kan op deze telefoon trouwens ook SlideIT installeren. Werkt net zoals Swype. Ideaal.

Voor navigatie kan je nu best Google Maps Navigatie gebruiken, indien je tenminste een goed dataplan hebt. Werkt ook zeer goed.

www.SmartphoneHelp.be

• eisbaer

eisbaer

VanMoof S3 - Born One

Navigatie via een dataplan is handig om achter de hand te hebben maar je zit sowieso wel vast aan een dataplan en zodra je de grens over gaat dan gaat de teller lopen want dan valt het buiten je dataplan. Ik heb sygic op een oude pda draaien en dat valt niet tegen dus ik heb goede verwachtingen over de werking op de gt540.

• Wouter64
Las op Androidplanet een review van dit toestel, waarin het touchscreen niet echt positief werd afgeschilderd.
Hoe zijn jullie ervaringen met het touchscreen, en is het echt zo slecht als in de review?

Hier de review:
http://www.androidplanet.nl/14215/lg-optimus-gt540-review/

• TheVisitoR

TheVisitoR

Holly it is......

Ondanks dat ik een Iphone 3GS dagelijks gebruik, vind ik het resistieve scherm niet slecht.

Ok, ik moet ietsjes harder drukken dan op mijn Iphone.

Voor de prijs (Voda prepaid) is dit toestel het zeker waard.
Inmiddels is de mijne ook simlock vrij, alhoewel dat niet echt nodig was voor mij.

Ik heb hem alleen maar gekocht om Android beter te leren kennen.
Als ik hem zat ben dan gaat ie naar mijn pa.

Maar inmiddels speel ik er meer mee dan met mijn Iphone :)

• Liebaart
Wouter64 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:59:
Las op Androidplanet een review van dit toestel, waarin het touchscreen niet echt positief werd afgeschilderd.
Hoe zijn jullie ervaringen met het touchscreen, en is het echt zo slecht als in de review?

Hier de review:
Die reviewer is blijkbaar zodanig gewoon met een capacitief scherm te werken, dat hij niet meer beseft dat een resistief scherm inderdaad niet zo vlot te bedienen is met alleen het zachte deel van je vingers. Ik gebruik mijn nagel voor het bedienen van het scherm, en zoals ik al eerder schreef, dat gaat bijzonder goed en zeer responsief.

www.SmartphoneHelp.be

• MrJD36
Wouter64 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:59:

Hier de review:
Heel erg overdreven vind ik zelf. Ik heb er eigenlijk totaal geen problemen mee en kan mijn smsjes fatsoenlijk versturen. Heb verder alleen maar ervaring met een xperia, maar vergeleken met de xperia is deze gewoon top :)

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-03 16:32
Ik ga deze telefoon ook kopen, ik hoop ook dat die update naar 2.1 komt en nog beter zou zijn als ze daarna 2.2 als laatste update doen. Android 3.0 is (waarschijnlijk) niet mogelijk op dit toestel, vanwege lagere specs (doen ze waarschijnlijk ook niet, zoveel updates brengen ze nooit uit)

Oh en is het mogelijk om op 1.6 met een programma (of hack?) apps van de SD kaart te laten draaien?

[Voor 28% gewijzigd door calvinturbo op 22-08-2010 15:12. Reden: Vraagje toevoegen]

• Whiskey48
Ik vind het ook echt een toptelefoon! Alle 3d spellen die ik heb geprobeerd trekt hij zonder problemen. De browser en menu is super snel. Tis echt een toptoestel als je het mij vraagt, en die prijs is gewoon belachelijk laag!

• eisbaer

eisbaer

VanMoof S3 - Born One

ik kijk ook nog naar een vodafone 845 maar ben er nog niet uit. Het gaat mij alleen om bellen en navigeren.

• TheVisitoR

TheVisitoR

Holly it is......

Ik zou voor de LG GT540 gaan.

Dit o.a. voor de resolutie.

De LG GT540 heeft : 320 x 480 en de Vodafone 845 heeft 320 x 240.
Veel apps in de Market zijn geschreven voor 320 x 480 of hoger (800 x 480).
(Anyone : correct me if I am wrong).

En in het Vodafone 845 topic las ik al dat door die resolutie, ook sommige
navigatie programma's er niet lekker uitzagen.

• calvinturbo
Sommige apps werken helemaal niet met zo'n lage resolutie.

• calvinturbo
Ik krijg mijn Optimus morgen thuisbezorgd :)
Ik ben benieuwd XD

EDIT: Helaas, er is wat vertraging ;(

[Voor 28% gewijzigd door calvinturbo op 25-08-2010 17:15]

• michel2506
  • Laatst online: 16:37
Mijn broertje heeft sinds zaterdag dit toestel, en ik heb er uiteraard ook even mee gespeeld.

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. voor €130,- (vodafone prepaid) heb je een zeer uitgebreid toestel dat vrij vlot reageert op alles.

Het is natuurlijk geen high end toestel, maar het kan de concurentie met andere android toestellen zeker aan.

Het touchscreen reageert ook goed, het is natuurlijk geen capacitief touchscreen dus de gevoeligheid voor vingers is wat minder maar je kan dan ook geen wonderen verwachten voor zo'n prijs, maar het typt redelijk prettig (met een nagel :) en ik vind het persoonlijk ook heel prettig dat je ook met andere voorwerpen zoals een stylus of een pen gebruik kan maken van het scherm.

Verder heb ik nog niet veel ontdekt dat mijn galaxy S wel kan en de LG niet. Je kan gewoon alles installeren vanuit de android market en internetten gaat ook goed.

Enig gemis vind ik momenteel gebrek aan exchange ondersteuning (heb thuis een exchange server draaien waar broertje ook mee mail) maar dat zal voor de doelgroep geen probleem zijn, en in de 2.1 update zal dit zelfs aanwezig zijn.

• Liebaart
Hoezo geen Exchange ondersteuning? Ik synchroniseer met mijn GT540 zonder probleem met mijn Exchange server hoor. Gewoon via de eigen email applicatie van de GT540 instellen. Makkie.

www.SmartphoneHelp.be

• MrJD36
Ik baal behoorlijk. Code van eBay binnen gekregen, maar hij werkt echter niet. Ik weet niet of ik dit mag vragen, maar wat zijn de precieze stappen, zoals (welke) sim kaart erin etc.?

Mijn telefoon is nu gewoon volledig nutteloos aangezien ik nog een jaar lang een abonnement van Vodafone heb en mijn andere telefoon (xperia X1) kuren vertoond en hard achteruit gaat. Ik heb dus geen zin heb om dubbel te gaan betalen.

[Voor 11% gewijzigd door MrJD36 op 26-08-2010 12:58]

• TheVisitoR

TheVisitoR

Holly it is......

De eerste code die ik kreeg deed het ook niet !

Heb toen een foto van het scherm gemaakt, met de opties die ik zag, en naar de seller gestuurd.
De volgende dag een nieuwe code ontvangen en die deed het gelukkig.

Weet niet of ik de seller mag noemen, maar ik had hem van degene uit de UK die het voor Gbp 7,85 aanbiedt.

Gewoon de seller mailen wat je op je scherm ziet en wat je gedaan hebt en melden dat de code niet werkt.
Als je hem bij dezelfde seller als ik heb gekocht dan krijg je hoogstwaarschijnlijk snel antwoord.

Succes.

• MrJD36
Ja precies dezelfde! Heb ook al contact met hem en hij vroeg wat ik deed etc. Dus hopelijk spoedig antwoord!

Bedankt voor je reactie! :)

• calvinturbo
Mijn bestelling is vertraagd :(
Vodafone heeft geen voorraad meer :|
------------------------------------------
Geachte Dhr Uijlen,

U heeft op 24-08-2010 een abonnement of prepiad-pakket besteld in de Vodafone Online winkel. Bij deze bestelling hoort het volgende ordernummer: 207610129. Hartelijk dank hiervoor.

De levering van uw bestelling is helaas vertraagd omdat het toestel door onvoorziene omstandigheden tijdelijk niet leverbaar is. We stellen u zo snel mogelijk op de hoogte van de verwachte leverdatum. Onze excuses voor dit ongemak.

Heeft u nog vragen? In de Help van de Online winkel vindt u het antwoord op specifieke vragen over een bestelling. Voor algemene vragen over Vodafone producten of diensten verwijzen we u naar www.vodafone.nl .

Met vriendelijke groet,

Vodafone Online winkel

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Nog steeds geen voorraad? Ik heb vorige week al besteld kreeg dat mailtje ook een dag later... :(

EDIT: Zojuist mail ontvangen van Vodafone dat de order is verwerkt en dat de telefoon is opgestuurd. Hopelijk dus morgen mijn Optimus :)

[Voor 42% gewijzigd door Wes46 op 26-08-2010 21:57]

iRacing

• calvinturbo
@Wes46

Raar, ik heb nog niks ontvangen

• Whiskey48
calvinturbo schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:18:
@Wes46

Ik had de LG optimus op de website van Vodafone besteld en betaald. Paar weken later, kreeg ik zonder bericht opeens mn geld teruggestort.

Toen was hij wel al 2 dagen leverbaar in de winkel, dus heb hem toen daar maar gehaald!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

calvinturbo schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:18:
@Wes46

Ik ook niet, morgen komt mijn Optimus maar dan is er de hele dag niemand thuis. Dus dan kan ik hem maandag pas ophalen op het postkantoor :(

iRacing

• Liebaart
Kunnen jullie aub ophouden met lullen over levertijden en dergelijke?
Daarvoor dient volgend forum :
Telecomproviders

Deze discussiethread dient enkel en alleen over alles wat met technische zaken te maken heeft.

www.SmartphoneHelp.be

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-03 21:51
Ik vind het een fantastische mobiel. :)
Het scherm werkt goed, veel beter dan mijn oude Touch.

En het is voor mij de eerste kennismaking met Android en die is dus ook erg positief.

"Soylent Green is people!"

• calvinturbo
maurits82 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:48:
[...]

Ik had de LG optimus op de website van Vodafone besteld en betaald. Paar weken later, kreeg ik zonder bericht opeens mn geld teruggestort.

Toen was hij wel al 2 dagen leverbaar in de winkel, dus heb hem toen daar maar gehaald!
Vodafone 7(8)7

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Enig idee of er al custom roms op draaien ?
Ik wil namelijk erg graag cyanogen draaien, dan kan ik verbinden naar mijn ad-hoc netwerk :/

• Reaper_xt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09-2022
Hoi,

Net vandaag dit toestel opgehaald bij een Vodafone winkel. Echt een heel leuk toestel, en zeker voor de prijs! Heb nog geen minpunten gevonden. Heb inmiddels ook een unlock-code besteld via ebay, hoe lang duurde het voor de code bij jullie binnen was na het bestellen?

• remcoboy1479
  • Laatst online: 16:56
Hallo,

Ik wil deze telefoon kopen,
Waar vind je een simlockcode?
Ik wil ook graag apps op een SD zetten en gebruiken, kan dit op 1.6?

Zijn er al updates en hoe haal je die binnen?

Groetjes,
Remco

• calvinturbo
remcoboy1479 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:50:
Hallo,

Ik wil deze telefoon kopen,
Waar vind je een simlockcode?
Ik wil ook graag apps op een SD zetten en gebruiken, kan dit op 1.6?

Zijn er al updates en hoe haal je die binnen?

Groetjes,
Remco
1. Waar vind je een Simlockcode? Ebay denk ik, maar dat zullen de anderen effe moeten beantwoorden
2. Apps op een SD? Zover ik weet kan dat niet op 1.6, maar wel handmatig (http://code.google.com/p/android-roms/wiki/A2SD of zoeken op Apps2SD op google)
3. Zijn er al updates en hoe haal je die binnen? Als LG zich aan zijn woord houd, dan binnenkort Android 2.1 voor de Optimus (rond september) :)

• remcoboy1479
calvinturbo schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:02:
[...]

1. Waar vind je een Simlockcode? Ebay denk ik, maar dat zullen de anderen effe moeten beantwoorden
2. Apps op een SD? Zover ik weet kan dat niet op 1.6, maar wel handmatig (http://code.google.com/p/android-roms/wiki/A2SD of zoeken op Apps2SD op google)
3. Zijn er al updates en hoe haal je die binnen? Als LG zich aan zijn woord houd, dan binnenkort Android 2.1 voor de Optimus (rond september) :)
Is http://cgi.ebay.nl/Unlock...357?pt=LH_DefaultDomain_3 wat?

Welk internetabbo kan ik het beste nemen? goedkoop + onbepert.

• calvinturbo
Als iemand een goede tutorial voor Apps2SD op Android 1.6/2.1 weet, paste dat linkje dan hier a.u.b.

• calvinturbo
remcoboy1479 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:03:
[...]

Is http://cgi.ebay.nl/Unlock...357?pt=LH_DefaultDomain_3 wat?

Welk internetabbo kan ik het beste nemen? goedkoop + onbepert.
Zo te zien wel :)

EDIT: Internetabbo: http://www.vodafone.nl/pr...lox/blox_voor_multimedia/
Ik heb geen idee of Vodafone het goedkoopst is

Ik zal even kijken

[Voor 20% gewijzigd door calvinturbo op 30-08-2010 16:06]

• remcoboy1479
En die abbo?
Welke is handig + onbeperkt + goedkoop?

• calvinturbo
https://www.kpn.com/is-bi...=7gIKAyUay6kAAAEoMLcLAB.E

Voor iedereen misschien handig. Hier alle KPN Abbos, extra goedkoop internet p/maand. Je hele leven lang geldig :)

• Liebaart
Mensen, nogmaals :

Kunnen jullie aub ophouden met lullen over levertijden, abonnementen en dergelijke?
Daarvoor dient volgend forum :
Telecomproviders

Deze discussiethread dient enkel en alleen over alles wat met technische zaken te maken heeft.

www.SmartphoneHelp.be

• remcoboy1479
Zijn de apps makkelijk te plaatsen?

• calvinturbo
Geen idee, moet ik nog zelf uitvinden :X

• Liebaart
Hoe bedoel je?

www.SmartphoneHelp.be

• remcoboy1479
Of het plaatsen van een App op je telefoon makkelijk is.

Weet iemand of https://www.kpn.com/is-bi...=7gIKAyUay6kAAAEoMLcLAB.E met prepaid gaat?

• Liebaart
Het plaatsen van een App op je telefoon? Doe je gewoon via de Market. En als je zelf een apk file hebt, kan je dat inderdaad gemakkelijk via een file browser installeren.

En dat KPN gedoe hoort dus NIET thuis in deze thread!!

www.SmartphoneHelp.be

• remcoboy1479
Ok.

IMEI # staat op verpakking
model LG optimus
carrier Vodafone
country Nederland

Klopt dat zo? Voor unlocken.

• calvinturbo
Liebaart schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:40:
Het plaatsen van een App op je telefoon? Doe je gewoon via de Market. En als je zelf een apk file hebt, kan je dat inderdaad gemakkelijk via een file browser installeren.

En dat KPN gedoe hoort dus NIET thuis in deze thread!!
Nee, ik denk dat hij bedoeld apps op SD kaart zetten met oude Android versie ;)

• Liebaart
calvinturbo schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:48:

Nee, ik denk dat hij bedoeld apps op SD kaart zetten met oude Android versie ;)
Werkelijk?
Dan mag hij beginnen wat duidelijker zijn vragen te formuleren. Zijn laatste bijdrage loopt ook niet over van duidelijkheid.

www.SmartphoneHelp.be

• remcoboy1479
Nee hoor.

• calvinturbo
Oh, sorry, verwarde ik even met "Ik wil ook graag apps op een SD zetten en gebruiken, kan dit op 1.6?" op de vorige pagina, ik dacht dat je dit opnieuw vroeg :P

• remcoboy1479
Weet iemand goede en leuke apps voor op deze telefoon?

• calvinturbo
remcoboy1479 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:18:
Weet iemand goede en leuke apps voor op deze telefoon?
Ik heb je al een bericht gestuurd via Tweakers.
Daar stonden in:

Shazam (start deze app als je een liedje niet kent en hij zoekt hem op!)
Advanced Task Killer (houdt je telefoon snel, omdat apps soms niet goed afsluiten)
Lookout - (virusscanner)

• remcoboy1479
calvinturbo schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:34:
[...]

Ik heb je al een bericht gestuurd via Tweakers.
Daar stonden in:

Shazam (start deze app als je een liedje niet kent en hij zoekt hem op!)
Advanced Task Killer (houdt je telefoon snel, omdat apps soms niet goed afsluiten)
Lookout - (virusscanner)
Niet gezien, tnx.

Iemand andere?

• w0oT
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-03 23:20
Ik heb alle reacties even gelezen en als ik het goed begrijp, betekend het dus als ik deze telefoon koop bij de vodafone winkel voor 130 euro met simlock. Ik een Vodafone abonnement simkaart erin kan doen, maar helaas niet zal werken.

En als ik een code koop op ebay om simlock te verwijderen? Kan ik dan wel gebruik maken van mijn vodafone abonnement simkaart, aangezien ik mijn telefoon verloren ben en ik nog meer dan 1 jaar vastzit aan een abonnement..

• remcoboy1479
w0oT schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:34:
Ik heb alle reacties even gelezen en als ik het goed begrijp, betekend het dus als ik deze telefoon koop bij de vodafone winkel voor 130 euro met simlock. Ik een Vodafone abonnement simkaart erin kan doen, maar helaas niet zal werken.

En als ik een code koop op ebay om simlock te verwijderen? Kan ik dan wel gebruik maken van mijn vodafone abonnement simkaart, aangezien ik mijn telefoon verloren ben en ik nog meer dan 1 jaar vastzit aan een abonnement..
Klopt.

• calvinturbo
Ik heb me telefoon ontvangen, ik ben er erg blij mee, alles werkt goed.
Ik heb alleen een vraagje, boven de drukknoppen zitten 2 touchknoppen: soort menuknop en terugknop. Hoe kan ik die gebruiken, als ik erop druk gebeurt er niks. Is dit een defect of moet ik iets speciaals doen?

• GrrRon
Heb je de Optimus ontgrendeld?
Zo ja, dan zou de menu knop dus een menu moeten geven.

• calvinturbo
GrrRon schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:31:
Heb je de Optimus ontgrendeld?
Zo ja, dan zou de menu knop dus een menu moeten geven.
Als de knoppen licht geven dan zouden ze het toch moeten doen (en zoiezo ontgrendeld) :?

• GrrRon
Ontgrendeld zou de menuknop dus moet werken.

Vergrendeld doet de menu en/of terugknop dus niks, maar lichten wel op!

[Voor 10% gewijzigd door GrrRon op 01-09-2010 22:51]

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-03 21:46
Oke, ik ben nu van plan mijn eerste smartphone, de LG GT540 Optimus te gaan kopen. Dit schijnt een telefoon te zijn die veel waar voor zijn geld biedt, alleen wordt het touchscreen door de meeste reviewers afgestempeld als onhandig.
Werkt het touchscreen en met name het on-screen toetsenbord echt bagger? Of zijn de reviewers gewoon goed in overdrijven?

• GrrRon
Ik vind het redelijk goed tikken met mijn wijsvinger.
Geen nagel nodig, ik heb alleen mijn scherm nog een keer gekalibreerd.

Maar ik ben ook niks anders gewend als een resistieve scherm.

Ik denk dat je er gewoon een beetje handigheid in moet krijgen,
want als ik blind tik gaat het wel eens fout. Maar als ik er op let
gaat het wel goed.

Ben nog steeds erg tevreden met mijn toestel!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem: 373690

Ik heb 'm sinds dinsdag en ben er heel erg tevreden over. Ik heb ook de reviews gelezen, maar ik vind dat ze vaak overdrijven. Vooral over het scherm. Mijn iPod Touch heeft een capacitieve scherm en ja.. dat werkt iets fijner, maar wat wil je nou voor een toestel van € 130? Dan moeten ze niet zeiken. Dan kan je ook niet high-end features verwachten.

Toptoestel :) Ik heb Swype ook geinstalleerd en het werkt super :P

• remcoboy1479
Ik ga er zo eentje halen.
Iemand leuke apps?

• calvinturbo
Er is een topic op Tweakers over Android Apps

Android Games - Discussie & Ervaringen voor Games
Android Software & Discussie - Deel 8 voor alles (Software zeker)

[Voor 60% gewijzigd door calvinturbo op 03-09-2010 19:36]

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-03 21:46
Oke, mijn Optimus is besteld. Iets na vijven maarja, hopelijk komt hij maandag aan.

Anoniem: 373690

Het Rooten van mijn LG ging niet zoals het in de OP stond, want de functie Enable Root Permission was niet aanwezig. Toch kon ik hem rooten met een app.. genaamd Universal Androot. Dat kan je downloaden vanaf hier: http://www.ftdindex.nl/android/androot.zip :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee