Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Driftkikkertje schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:22:
KNIP
ik wil naar 2.1
als ik via de kdz updater wil updaten loopt dit programma iedere keer vast wanneer ik de telefooninformatie wil ophalen.
KNIP
Draai de updaters als beheerder en vergeet ook zeker niet MSXML te installen (zit er bij hopelijk), dat is t em waarschijnlijk!

Voor de rest, zie vorige post, dus ga vooral ook kijken op XDA en MoDaCo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 14:55
Stan schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:52:
[...]

Draai de updaters als beheerder en vergeet ook zeker niet MSXML te installen (zit er bij hopelijk), dat is t em waarschijnlijk!

Voor de rest, zie vorige post, dus ga vooral ook kijken op XDA en MoDaCo!
Ik heb hier windows XP en de MXML is 100% zeker geinstalleerd, toch loopt hij vast als ik de telefooninformatie wil gaan uitlezen, hij leest het uit.. geeft de info aan, maar klik ik 1 keer op het programma, bevriest hij.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/19/1295422550-090.jpg

dat is wat je dan dus ziet. ik weet voor 100% zeker dat ik die mxml geinstalleerd heb, de usb port is aan de achterkant en usb debugging sstaat aan..

[ Voor 12% gewijzigd door 1ntroduc3 op 19-01-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 00:10
Stan schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:49:
[...]

Dat gaat niet gebeuren. 2.2 is echt voor andere telefoons (met name ARMv7 processor) en LG gaat zeker niet hoger dan 2.1 die nu dus EINDELIJK officieel bereikbaar is (maar ook grijs).
Je kunt te allen tijden de boel SIM-unlocken en/of rooten ('Jailbreaken') zodat je custom ROMs (of grijze roms) kunt installeren. 2.1 is 99% in orde, 2.2 wordt aan gewerkt en mist nu voornamelijk nog FM-radio en wat bluetoothmogelijkheden.
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 20:24
Anoniem: 391605 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:25:
Jeuj! Vandaag de officiele upgrade kunnen installeren via LG! Het wachten werd eindelijk beloond...
Op een Vodafone-branded 540GO ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 21:05
wberkel schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:31:
[...]

Op een Vodafone-branded 540GO ?
hopelijk wel probeer dadelijk hij lipe bij mij vorige week vast bij het analyseren en dan precies bij 40% iemand anders dit probleem ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391605

Nee sorry jongens, dit was/is een unbranded toestel waarvoor de update NU PAS beschikbaar is (ook al gaf LG het zelf al een paar weken geleden aan dat het voor unbranded toestellen moest kunnen: de upgrade werkt pas sinds eergisteren voor unbranded toestellen).
Ik hoop voor jullie dat het niet meer te lang duurt voor de branded ones!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Lieve mensen, de nieuwe 2.2 custom rom (OpenSwift 4.4) is uit!
Iedereen met een GT540 kan nu bijna 100% foutloos 2.2 draaien (geen fm-radio)!

Tevens het blijde bericht dat men TOCH bezig is ook 2.3 op de GT540 te draaien.

Een mooi vooruitzicht dus en een hele fijne 2.2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 14:55
Stan schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:13:
Lieve mensen, de nieuwe 2.2 custom rom (OpenSwift 4.4) is uit!
Iedereen met een GT540 kan nu bijna 100% foutloos 2.2 draaien (geen fm-radio)!

Tevens het blijde bericht dat men TOCH bezig is ook 2.3 op de GT540 te draaien.

Een mooi vooruitzicht dus en een hele fijne 2.2!
Hey stan,

heb je msn oid zodat je mij evt even kunt helpen met het updaten naar 2.1 of 2.2
ik krijg het niet voor elkaar,

mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlux
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01 22:06
Anoniem: 391605 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:51:
Nee sorry jongens, dit was/is een unbranded toestel waarvoor de update NU PAS beschikbaar is (ook al gaf LG het zelf al een paar weken geleden aan dat het voor unbranded toestellen moest kunnen: de upgrade werkt pas sinds eergisteren voor unbranded toestellen).
Ik hoop voor jullie dat het niet meer te lang duurt voor de branded ones!
Mijn (Belgisch) unbranded toestel wil nog steeds niet updaten naar 2.1. Volgens de LGMobile software updater zou de laatste versie al op het toestel staan. Is er een andere manier om 2.1 ‘officieel’ te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

Erg leuke telefoon dit. Mijn zus heeft hem pas gekocht voor €110,- en hij heeft mij positief verrast! Alles zit er op wat je nodig hebt (GPS, WiFi, en android natuurlijk ;) ). En ik vond 1.6 nog niet eens slecht presteren. Het resistief beeldscherm is wel een (klein) minpuntje, maar zeker niet hinderlijk als je er aan gewend bent. Ook is de bouwkwaliteit iets minder dan van de topmodellen, maar wel voldoende. Zeker voor de prijs vind ik het een top toestel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
L_H_X schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:46:
Erg leuke telefoon dit. Mijn zus heeft hem pas gekocht voor €110,- en hij heeft mij positief verrast! Alles zit er op wat je nodig hebt (GPS, WiFi, en android natuurlijk ;) ). En ik vond 1.6 nog niet eens slecht presteren. Het resistief beeldscherm is wel een (klein) minpuntje, maar zeker niet hinderlijk als je er aan gewend bent. Ook is de bouwkwaliteit iets minder dan van de topmodellen, maar wel voldoende. Zeker voor de prijs vind ik het een top toestel! _/-\o_
Mag ik vragen waar? Of tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

Ashen Shugar schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:21:
[...]

Mag ik vragen waar? Of tweedehands?
Ik weet t niet zeker, maar ik dacht bij de phonehouse. Wel met vodafone sim-lock. Het prijskaartje gaf trouwens €130 aan, maar de kassa €110. (let wel, het betreft de roze versie hier :/ :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Klopt ja, Vodafone heeft simlocked en ik dacht in het roze of zilver/grijs voor 130. Vind die alleen niet zo mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Driftkikkertje schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:21:
[...]

Hey stan,

heb je msn oid zodat je mij evt even kunt helpen met het updaten naar 2.1 of 2.2
ik krijg het niet voor elkaar,

mart
Kun je specifieker zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Superlux schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:56:
[...]

Mijn (Belgisch) unbranded toestel wil nog steeds niet updaten naar 2.1. Volgens de LGMobile software updater zou de laatste versie al op het toestel staan. Is er een andere manier om 2.1 ‘officieel’ te installeren?
Zeker, als je dit topic (mijn posts o,a.) gewoon doorleest had je je antwoord al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297535

Ik heb onlangs voor mijn 2 kinderen de GT540 gekocht te hebben. Een prepaid van Vodafone. Blijkt dus de GT540Go te zijn .....
Ik heb gehele post gelezen en met KDZ_FW_UPD en de firmware V20B_00.kdz zou je deze naar android 2.1 kunnen brengen.

Echter ben er nog een beetje huiverig voor, omdat ik weinig reacties ziet van mensen die deze GT540Go naar 2.1 heeft geupgrade. Volgens mij zijn de meeste reacties van mensen met een 'echte' GT540.

Wie kan mijn twijfel wegnemen zodat ik beide telefoons kan upgraden ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

heb hier een prepaid vodaphone gt540g0 zowel naar 1.6 > 2.1 als 2.1 > 2.2 upgegrade zonder problemen. Heeft iemand trouwens een download van de nieuwste openswift versie beschikbaar? de server is overloaded :(

[ Voor 14% gewijzigd door -36- op 29-01-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-36- schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:21:
heb hier een prepaid vodaphone gt540g0 zowel naar 1.6 > 2.1 als 2.1 > 2.2 upgegrade zonder problemen.
ok .. ga ik het toch vandaag proberen

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 297535 op 29-01-2011 10:27 . Reden: stukje geknipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopneusje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Laat je even weten of het lukt, Mike?
En of je nog tips hebt.
Ik sta namelijk ook op het punt de 2.1 op mijn GT540go Vodafone te zetten.
Dank

[ Voor 36% gewijzigd door Dopneusje op 29-01-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Ik heb sinds gister een LG gt540 en sinds vandaag met 2.1 Gewoon via de LG updater. Gekloot van hier tot ginder, maar op de een of andere manier staat hij erop. Het vergt wel wat geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dopneusje schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:58:
Laat je even weten of het lukt, Mike?
En of je nog tips hebt.
Ik sta namelijk ook op het punt de 2.1 op mijn GT540go Vodafone te zetten.
Dank
Zonder problemen gelukt op telefoon 1. Wel de USB driver eerst instaleren (welke bij de updater zit)
En daarna 'USB debugging' aanzetten. dit had ik op een forum gevonden.

Telefoon 2 ga ik morgen doen.
Ben benieuwd of het bij jouw ook zo makkelijk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Bij werkte het pas nadat de LG usb modem in apparaatbeheer was uitgezet (staat ook in de tutorial)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:10
Dit topic volg ik al een tijdje, en ik ben ook eindelijk overstag gegaan. Mijn Vodafone gt540 draait nu op versie 2.1. De "Black edition by Quarx", kernel versie 2.6.29. Dit heb ik gedaan met fastboot.exe.

Wel heb ik problemen gehad tijdens het update proces. Ik had namelijk 2.1 geinstalleerd met de kdz updater, volgens de instructies op deze site. Daarna heb ik de openswift mod (2.2.1) er weer overheen gezet met fastboot.exe.

Die openswift mod had ik beter niet kunnen doen, ik kon wel bellen, en sms-en, maar kon met geen mogelijkheid internet instellen (de APN), zowel handmatig, als via vodafone. Balen dus, terwijl ik met 2.1 wel alles werkend had. Ik heb dan ook met de kdz updater 2.1 er weer opgezet. Toen begonnen de problemen, de telefoon deed niks meer. Uiteindelijk de telefoon in fastboot mode kunnen zetten, en de 2.1 versie weer kunnen installeren.

Het heeft wel wat tijd gekost, en stress opgeleverd, maar ik ben nu een tevreden 2.1 gebruiker :)
Met linpack had ik eerst een score van rond de 2, en nu 3.8!
Live wallpapers is een leuke toevoeging, betere animaties, kalender ziet er mooier uit.
Tevredenheid alom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:39
Anoniem: 297535 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:20:
[...]

Zonder problemen gelukt op telefoon 1. Wel de USB driver eerst instaleren (welke bij de updater zit)
En daarna 'USB debugging' aanzetten. dit had ik op een forum gevonden.

Telefoon 2 ga ik morgen doen.
Ben benieuwd of het bij jouw ook zo makkelijk gaat
Ik heb ook de LG GT540GO (dit is toch de Vodafone prepaid versie?) Geweldig toestel! Deze heeft natuurlijk versie 1.6 kun jij een soort handleiding maken of de link van de webpagina welke jij hebt gebruikt om de LG GT540GO Optimus van Android 1.6 naar 2.1 of 2.2 hier neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229947

Voor dit toestel ben ik opzoek naar goed(koop) navigatie pakket. Aangezien deze navigatie vrijwel alleen gebruikt gaat worden in Azie moet het een offline pakket zijn.

Wat wordt door jullie aanbevolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook de LG GT540GO (dit is toch de Vodafone prepaid versie?) Geweldig toestel! Deze heeft natuurlijk versie 1.6 kun jij een soort handleiding maken of de link van de webpagina welke jij hebt gebruikt om de LG GT540GO Optimus van Android 1.6 naar 2.1 of 2.2 hier neerzetten?
Dit is was ik heb gebruikt.

1. Download Kdz Updater
2. Download the V20B_00.kdz firmware
3. Download and install LGAndroidDriver(If you had installed Pc suite or Lg mobile update tool, skip this )
4. Important•On the phone: Settings => Applications =>Development(its the last option)=>USB debugging(the first option).A pop up will appear saying this option is for developers and blabla.... press ok
this setting will allow content to be copied in ROM, meaning that you can install android 2.1 to phone•Uncheck mass storage on the phone's sd card settings
5. Connect Phone to the computer
6. Now close all open windows on pc you dont wanna neither KDZ Updater failure nor pc crash during the update
7. Run the flasher itself:(Click on the buttons to enable them)

•-Select type 3GQCT
•-PhoneMode DIAG
•-Specify path to firmware(Its recommended to put the firmware on desktop)
•-Press start and wait for notice of termination
*On win 7 run launcher as admin

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 297535 op 30-01-2011 19:16 . Reden: enter erbij geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
:) Het is gelukt!

Er staat nu versie 2.1 op :*) heel erg bedankt Mike da spike!
Het update programma liep wel een paar keer vast, nu wist ik dat het geheugen van de telefoon nogal vol met apps stond dus heb ik er enkele verwijderd en de pc na het drukken op upgrade met rust gelaten, toen upgrade hij ineens wel! Helemaal geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394509

Ik heb die update gedaan zoals beschreven maar nu doet mijn telefoon niks meer,hij blijft nu hangen in het opstartscherm van LG en kan nu niks meer doen,iemand een idee wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Als je hem aansluit aan de computer krijg je dan je telefoon te zien in de "deze computer"?

Misschien heb je hier wat aan: http://android.modaco.com.../320618/bricked-lg-gt540/

Nog even een vraagje van mij: ik zou nu apps2sd willen installeren kan dit op 2.1 en hoe moet dit?
Mijn telefoon is al geroot.

[ Voor 28% gewijzigd door Pjotrofsky op 31-01-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394509

@ The-X
Het is gelukt,super bedankt,op die site wat je zei daar stond op wat ik moest doen en daarna heb ik 2.1 opnieuw geinstalleerd en nu werkt het,nogmaals bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

The-X schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:56:
Nog even een vraagje van mij: ik zou nu apps2sd willen installeren kan dit op 2.1 en hoe moet dit?
Mijn telefoon is al geroot.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394698

hallo ik heb mijn lg gt540go geupdate zoals hierboven.
maar als ik me pincode in voer krijg ik helaans com.andriod.phone is gestopt probeer het later nog een keer.
wat moet ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

probeer eerst reset naar fabrieksinstellingen en als dat niet werkt herflashen. Aangezien je phone wel boot zou het niet al te moeilijk mogen zijn om te fiksen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394698

hey dankje het heeft gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopneusje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Hee allemaal,
bedankt voor alle berichten en reacties. Ik heb nu ook mijn GT540go overgezet naar 2.1
Dat viel me eigenlijk 100% mee, geen enkele hick-up gehad.
Bellen internetten en SMS'en al uitgeprobeerd, alles werkt prima.
En in no time was het gepiept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ajunto !

Ik will app2sd instaleren, en moet hiervoor de sd kaart in 3 partities opdelen.
Ik heb paragon partition manager portable 9 gedownload, maar die werkt niet. UIteindelijk paragon partition manager 11.0 gebruikt. Hier zie ik mijn SD kaart wel, maar als ik de partitie van d SD selecteer krijg ik de melding "Volume on the SD drive cannot be .....(formatted/deleted/created)"

Iemand een idee ?

EDIT :

Ik heb het eindelijk gevonden. Hoop gegoogle en gedownload. Uiteindelijk PPM 9.5 portable gevonden. Deze werkte op een XP installatie. Gelukkig is mijn bedrijf nog niet zo modern dus de laptop heeft nog XP. Hiermee heb ik de 4 GB sd card kunnnen partioneren... Nu de rest nog !

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 297535 op 06-02-2011 10:12 . Reden: Gevonden ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Ik ben het nu aan het proberen met link2sd alleen ziet hij de ext2 partitie nog niet.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=919326

[ Voor 25% gewijzigd door Pjotrofsky op 06-02-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395368

unimatrix zero schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:24:
Dit topic volg ik al een tijdje, en ik ben ook eindelijk overstag gegaan. Mijn Vodafone gt540 draait nu op versie 2.1. De "Black edition by Quarx", kernel versie 2.6.29. Dit heb ik gedaan met fastboot.exe.

Wel heb ik problemen gehad tijdens het update proces. Ik had namelijk 2.1 geinstalleerd met de kdz updater, volgens de instructies op deze site. Daarna heb ik de openswift mod (2.2.1) er weer overheen gezet met fastboot.exe.

Die openswift mod had ik beter niet kunnen doen, ik kon wel bellen, en sms-en, maar kon met geen mogelijkheid internet instellen (de APN), zowel handmatig, als via vodafone. Balen dus, terwijl ik met 2.1 wel alles werkend had. Ik heb dan ook met de kdz updater 2.1 er weer opgezet. Toen begonnen de problemen, de telefoon deed niks meer. Uiteindelijk de telefoon in fastboot mode kunnen zetten, en de 2.1 versie weer kunnen installeren.

Het heeft wel wat tijd gekost, en stress opgeleverd, maar ik ben nu een tevreden 2.1 gebruiker :)
Met linpack had ik eerst een score van rond de 2, en nu 3.8!
Live wallpapers is een leuke toevoeging, betere animaties, kalender ziet er mooier uit.
Tevredenheid alom :)
Hallo, ik heb ook een LG Optimus 540gtGo van Vodafone NL. Heb ook de upgrade gedaan naar 2.1 dit is allemaal goed verlopen, en alles werkt, behalve internet!!! Ik kan de APN instellingen niet aanpassen, niet met apps, niet met een instellingsms, en niet in het menu(dan crashed hij op com.android.settings).
Heeft iemand hier meer problemen mee? Hoe kan ik dit weer aanpassen?

Alvast bedankt,
Thom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:10
Misschien heb je wat aan: http://forum.xda-develope...?p=7514490&postcount=1179

En in dit topic zelf: sheriff in "Het LG GT540 Optimus topic"

Bij mij is een reflash de oplossing geweest :)

[ Voor 18% gewijzigd door unimatrix zero op 07-02-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Joepie, heb me gisteren een eerste Android-toestel gekocht, de GT540 dus ;)
Wat een tof machientje en voor een zeer goedkope prijs, in Mediamarkt -> 129€.
Thuisgekomen direct van 1.6 naar 2.1 gebracht en dit met de update via LG-site, officieel dus. Werkt perfect en beduidend sneller!!

Een echte aanrader, heb al enkele uurtjes plezier gehad. Mijn eerste vraag is nu: gaat de snelheid via EDGE snel? Net nog eens opzoekingen gedaan en ik heb blijkbaar 3G op dit toestel ook (HSDPA 7.2 Mbps) SUPER! ! Ik had een abonnement via Base (België) maar ga over naar Mobile Vikings, om de simpele reden dat ze 2Gb datatransfer toelaten per maand (15€ prepaid) Kan ik dan voldoende snel surfen met deze smartphone?

Tweede vraag: Gaat 3G automatisch uit wanneer ik dan toegang tot Wifi heb?

[ Voor 8% gewijzigd door Blackminister op 11-02-2011 11:41 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

The-X schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:23:
Ik ben het nu aan het proberen met link2sd alleen ziet hij de ext2 partitie nog niet.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=919326
zou je niet gewoon updaten naar openswift daar zit apps2sd ingebakken, veel minder gedoe dan dat geklooi met partitities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Ik heb het al werkend gekregen. Ik heb nu link2sd via market gedownload en toen zag hij wel mijn ext2 partitie. (dit kwam volgens mij omdat nadat ik hem uit de market had gedownload de app wel superuser rechten kreeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou je niet gewoon updaten naar openswift daar zit apps2sd ingebakken, veel minder gedoe dan dat geklooi met partitities
Openswift is volgens mij nog Beta, en de radio werkt niet .. Big deal zal je denken, maar wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

das waar maar bij de losse apps2sd stopte alle apps die op sd geinstalled stonden zodra de usbpoort werd verbonden, ook niet ideaal. een niet werkende radio is idd onhandig, maar een radiostream via 3g is net zo makkelijk (zolang je niet op je datalimiet hoeft te letten ;) ) en ook geen geklooi meer met slechte antennes en oordopjes

[ Voor 10% gewijzigd door -36- op 12-02-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Vandaag hebben we een GT 540 in huis, en deze kwam met 2.1 er op.

Effe een vraagje: In de Market staat nu een lijst van 7 apps om te downloaden en die geven allemaal aan: "Download starten...".

Ik ben verbonden via de Wifi, maar snap niet wat ik mis of moet doen om het werkelijk te laten downloaden. Iemand een idee/tip?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Downloaden via wifi werkt niet altijd, via 3g wss wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

-36- schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:37:
Downloaden via wifi werkt niet altijd, via 3g wss wel
Nou... dat is dan brilliant. We hebben juist geen UMTS bij deze pre-paid kaart genomen. En waarom zou een zekerdere en snellere oplossing als Wifi niet werken? Dat vind ik wel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Downloaden met wifi werkt hier altijd, ik heb namelijk geen internet abbo.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Mavamaarten schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:02:
Downloaden met wifi werkt hier altijd, ik heb namelijk geen internet abbo.
Dat is hier ook het geval.

Ik heb een ander Sim kaartje met UMTS abo in de GT540 gedaan, maar ook daar zie ik dat de Android Market niet wenst te downloaden.

Hoe kan ik dit het beste debuggen? Ik heb de Market applicatie al eens afgeschoten en de cache gewist, maar desondanks verandert dit niets. Reboots, wifi exclusief, met de UMTS simkaart Wifi aan, Wifi uit, alles over de UMTS. Ook geen downloads.

Best frustrerend, want het emailen en interneten gaat prima over de UMTS van de 2de simkaart en ten alle tijden over de Wifi.

Heeft iemand nog een tip? De firmware is 2.1u1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

VisionMaster schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:56:
[...]

Nou... dat is dan brilliant. We hebben juist geen UMTS bij deze pre-paid kaart genomen. En waarom zou een zekerdere en snellere oplossing als Wifi niet werken? Dat vind ik wel erg vreemd.
Jep, de logica erachter snap ik ook niet helemaal als die er al is. Maar je bent niet de enige met dit probleem en uit praktijk ervaring kan ik vertellen dat dit de makkelijkste manier is om het probleem van het niet downloaden maar wel starten op te lossen. Als je een internet abbo hebt dan tenminste. eerlijk gezegd snap ik ook niet wat je aan een android phone zonder hebt.

optie 2: is een hardreset en een nieuwe googleaccount aanmaken

optie 3:went into my googlemail account and changed my account from "gmail" back to "googlemail", in the "Settings" and then "Accounts and Import" tab, and selecting "Switch to googlemail".

optie4: clear handmatig data van de volgende services: Checkin Service, Download Manager, Google Apps, Google Talk Service en Market

[ Voor 40% gewijzigd door -36- op 12-02-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

-36- schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:41:
[...]

Jep, de logica erachter snap ik ook niet helemaal als die er al is. Maar je bent niet de enige met dit probleem en uit praktijk ervaring kan ik vertellen dat dit de makkelijkste manier is om het probleem van het niet downloaden maar wel starten op te lossen. Als je een internet abbo hebt dan tenminste. eerlijk gezegd snap ik ook niet wat je aan een android phone zonder hebt.

optie 2: is een hardreset en een nieuwe googleaccount aanmaken

optie 3:went into my googlemail account and changed my account from "gmail" back to "googlemail", in the "Settings" and then "Accounts and Import" tab, and selecting "Switch to googlemail".

optie4: clear handmatig data van de volgende services: Checkin Service, Download Manager, Google Apps, Google Talk Service en Market
De telefoon is van mijn lieve dame, en die is meestal thuis of ergens waar wifi is. Dus, de stap tussendoor met de UMTS doen we nog even niet.

Via een internet abo (UMTS) heb ik met mijn eigen simkaart geprobeerd om te downloaden in de Market, maar ook dat liep vast. Ik vat niet helemaal wat een nieuw google account me zal brengen. Immers hebben we al een nieuw en vers GoogleMail account voor de telefoon aangemaakt. Ik ga optie 4 vooral uitproberen.

De rest klinkt echt enorm als een vette set bugs op het gehele Android platform en dat lijkt me toch een beetje stom om verkeerd te hebben op zo'n grote schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimios
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 14:25
Heeft iemand zijn telefoon al geupdate naar 2.3 ?

Ik ben er nu mee bezig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Via LG Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
weet iemand waneer ze de 2.1 versie voor vodafone braaned toestellen uitgeven ?/en/of die er überhaupt nog komt
En als je hem update met openswift heb je dan de officiele android market ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimios
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=927379

@martijn600m
Volgens mij brengt vodafone geen update uit voor de gt540. Ik heb de greek rom gebruikt, en daar zat de market + nederlandse taal bij.

Bij swiftdroid moet je de market er zelf nog bij zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door pimios op 13-02-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
pimios schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:03:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=927379

@martijn600m
Volgens mij brengt vodafone geen update uit voor de gt540. Ik heb de greek rom gebruikt, en daar zat de market + nederlandse taal bij.

Bij swiftdroid moet je de market er zelf nog bij zetten.
bedankt en hoe moet je de market er dan zij zetten gewoon een android market apk instaleren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimios
martijn600m schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:05:
[...]

bedankt en hoe moet je de market er dan zij zetten gewoon een android market apk instaleren ?
Ja
http://www.mediafire.com/?2wnd9s0dpssebg1 (link market fix)

[ Voor 3% gewijzigd door pimios op 13-02-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Ok, dankje. Daar ga ik me voorlopig nog niet aan wagen denk ik. Net 2.1 erop gekregen via LG en dat was me werk zat :P

In de aankomende vakantie moet daar wel tijd voor te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimios
Ik heb nu 2.3 lopen op mijn gt540, en hij is snel >:) . Het enige dat nog ontbreekt is de market (moet ik nog installeren.) Ik zal morgen wel een post maken met alle dingen die niet goed werken.

Het was overigens nog een heel karwei om 2.3 er op te krijgen.
- Eerst naar 2.2 updaten voor fastboot
- dan via fastboot updaten naar 2.3 (het enige probleem was dat ik maar de helft van de tekst las en zo 3-4 uur aan het kloten was met de drivers terwijl ik alleen een bestand was vergeten uit te pakken).

Een aanrader voor elke tweaker is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Kan iemand met de 2.1 update 1 software iets proberen te installeren, met de UMTS/Mobile data uitgeschakeld? Ik krijg niks geinstalleerd in de Android Market via de Wifi. Google Chat werkt prima, dus een verbinding naar het internet is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Alles over de wifi hier, werkt prima. (2.1 update 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

We hebben het weer eens geprobeerd. Er is toch nog 1 applicatie door de Market toch gedownload. De rest staat nog vast, ondanks diverse reset en herstart mogelijkheden. Volgens mij is het een bug in de bug dat er toch nog 1 door heen kwam. :) Vaag blijft het wel.

Ik heb het bij de service desk van LG voorgelegd, en het bleek niet uniek. Google en LG lijken te werken aan een update.

• martijn600m
heeft iemand een voice command app die werkt op die gt540 android 1.6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plimboy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-02 13:58
Eey,

ik ben van Ben naar KPN overgestapt nu heb ik geen last meer van het wegvallen van de verbinding. Het lag dus echt aan Ben.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 11:41
Ik heb nu al een tijdje mijn Vodafone branded LG GT540 die nog steeds op 1.6 draait.

Ik ben nu er wat films op te gaan kijken, alleen de film die ik had gedownload vertikt hij af te spelen.
Dit komt waarschijnlijk omdat hij de breedte en hoogte niet ondersteunt (592x244), maar heeft iemand enig idee hoe ik dit makkelijk aan kan passen?

Voor films op de iPod haalde ik de filmpjes eerst altijd door Cyberlink Power Director, want die had een iPod output. Ik heb geen enkel idee hoe ik de film voor de gt540 moet aanpassen (480x320), en weet ook niet of ik beter een ander programma kan gebruiken.

Iemand hier tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Blij nieuws inderdaad, dat 2.3.2 nu goed draait:

Inmiddels is Mur4ik er al enige tijd in geslaagd Android 2.3.2 (Gingerbread) te porten en draaien op de LG GT540 Optimus, onder de projectnaam SwiftDroid (met CyanogenMod 7)! _/-\o_
De oorspronkelijke Russische thread is hier te vinden, maar de Engelse/Nederlandse schare discussieert olv Joost v Hoek hier op XDA. 8)

Hij draait bij mij al enige dagen uit de kunst en is HEERLIJK snel en nieuw, een echte aanrader!
Momenteel de volgende bugs/problemen:
1) Geen FM-radio (wederom);
2) Geen Flash (wederom, onmogelijk ivm ARM v6 processor);
3) Geen schermcalibratie;
4) Kleine problemen met headset(volume) en/of sommige divx/xvid-applicaties.

Ik raad iedereen sterk de overstap aan, hetzij op eigen risico, met de volgende kanttekeningen:
1) Installeer 1.4B;
2) Installeer de Mic-fix of Phone.apk als je microfoon niet werkt (in gesprek);
3) Installeer de Google Market/App fix zodat je die weer allemaal hebt;
4) Installeer Clockwork Recovery 3.0.0.5 zodat ook Recovery / Factory Reset weer werkt en je bovenstaande 2 stappen uit kunt voeren middels zip op SD en dan Reboot > Recovery.

Uitleg en alle bugs, problemen en ALLE oplossingen zijn in de XDA-thread te vinden, dus vraag me hier niets aub. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Dan nog een tweetal zaken:

Ontwerpfout housing GT540:
Heeft iemand anders hier ook dat de rechter zijflank van de GT540 loskomt bovenin, omdat je het klepje voor de MicroUSB zo vaak opent? Echt klote, want ik kan de zijkant niet meer terugduwen (lijkt opeens te groot?!), dus die ziet er nu verrot uit. Wat een achtelijke ontwerpfout! |:(

Crashes Fancy Widget:
Ik had zeer veel crashes/doodlopers: De telefoon ging niet meer aan na standby en bootte ook niet meer, alleen na verwijderen en herplaatsen batterij. Dit had ik in zowel officiele ROMs (1.6) als de CyanogenMods 2.2 en 2.3 nu. Na zeer uitgebreid onderzoek en bijna opgeven, blijkt het 99% zeker de app Fancy Widget te zijn die het toestel crasht! Ik raad daarom deze applicatie FancyWidget STERK AF en raad bijvoorbeeld AccuWeather in plaats aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Stan op 19-02-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Ik ben idd aan het twijfelen om over te stappen naar 2.3. Het probleem is alleen dat ik nergens een full guide kan vinden. Telefoon is inmiddels wel geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
een vraagje voor het upgraden naar android 2.2/2.3 moet ik me toestel rooten he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoragz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 20:47
ik zoek een tweedehandse GT540, iemand die er 1 te bieden heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door thoragz op 27-02-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heeft iemand de standaard wifi tethering van mur4iks rom al aan de praat gekregen? werkt hier alleen met barnacle.. Voor de rest werkt ie op wat kleine puntjes na (battery drain, car home enz. ) prima. Een positieve verassing was de ingebouwde voip app :) welke prima werkt

[ Voor 3% gewijzigd door -36- op 28-02-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

thoragz schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:12:
ik zoek een tweedehandse GT540, iemand die er 1 te bieden heeft?
Misschien heb je meer succes in de V&A ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398402

Ik heb een vraagje,

Heb gisteren mijn LGGT540go geupdate naar 2,1(via dat KDZ gebeuren) , bijna alles werkt goed. Nu staat er ook automatisch whatsapp bij en dergelijke, het feit is dat ik geen beltegoed erop heb staan en probeerde whatsapp verificatiecode te verkrijgen. Maar toen zag ik dat ik helemaal geen SMSinbox had. dus ik met andere telefoons sms gestuurd naar dit nummer en kwam niks aan, ook als er naar wordt gebeld krijg ik een foutmelding. Weet iemand hoe dit komt en wat ik nu moet doen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Ik heb op deze phone enorm last van trage launchers. Zijn er meer die dit probleem hebben?
De standaard van LG en Android draaien wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399332

als ik die kdz updater wil installeren dan zegt mn pc dat er een trojan horse in zit, en vervolgens stopt ie met de instalatie.
wat moet ik doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Virusscanner even uitschakelen of nog beter het betreffende bestand ff permissie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar kan ik het apparaat stuurprogramma vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan nergens op klikken als ik dat programmatje heb opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399791

Beste tweakers,

Op mijn on-line speurtocht naar info over deze telefoon kwam ik toevallig op dit topic terecht. Ik ben van plan mijn eerste smartphone te kopen en ik zit met een paar vraagjes. Wellicht kunnen jullie me helpen!

1. Is dit de telefoon die ik zoek? Het komt erop neer dat ik een telefoon wil kopen waarmee ik de eenvoud van mijn prepaid-kaart kan handhaven, zonder aan een abonnement vast te zitten voor bellen/smsen. Ik hoef geen mobiel internet, met Wifi ben ik tevreden. Verder verlang ik wel alle functies van een normale smartphone, en degelijke capaciteiten qua geheugenruimte, batterijduur en camera. Dit alles voor een aanschafprijs van onder de 200 euro. Wat zouden eventuele betere telefoons zijn voor mijn wensen?

2. Kan iemand mij uitleggen hoe het precies in elkaar zit met prepaid/abonnementen/simlockvrijheid van dit apparaat? Ik zou deze telefoon graag simlockvrij willen aanschaffen, om er mijn eigen prepaid-simkaart in te doen. Ik lees in dit topic een hele hoop over een Vodafone-prepaidpakket. Ik heb hier verder geen interesse in, ik neem aan dat het geen probleem is het toestel gewoon los te kopen voor mijn eigen prepaid-kaart?

2. Het Android-besturingssysteem bevat zo te zien veel functies van Google-makelij. Mijn prive-émail is echter Hotmail, en ik ben dus ook veel meer geïnteresseerd in applicaties voor Hotmail, Windows Live Messenger, etc. Zijn deze beschikbaar en van degelijke kwaliteit, en zo ja, kan ik deze makkelijk als standaard in plaats van de Gmail-gerelateerde applicaties? Zou ik zelfs zo ver kunnen gaan om de Gmail-applicaties te verwijderen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 07:45
Anoniem: 399791 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 01:49:
Beste tweakers,

Op mijn on-line speurtocht naar info over deze telefoon kwam ik toevallig op dit topic terecht. Ik ben van plan mijn eerste smartphone te kopen en ik zit met een paar vraagjes. Wellicht kunnen jullie me helpen!

1. Is dit de telefoon die ik zoek? Het komt erop neer dat ik een telefoon wil kopen waarmee ik de eenvoud van mijn prepaid-kaart kan handhaven, zonder aan een abonnement vast te zitten voor bellen/smsen. Ik hoef geen mobiel internet, met Wifi ben ik tevreden. Verder verlang ik wel alle functies van een normale smartphone, en degelijke capaciteiten qua geheugenruimte, batterijduur en camera. Dit alles voor een aanschafprijs van onder de 200 euro. Wat zouden eventuele betere telefoons zijn voor mijn wensen?

2. Kan iemand mij uitleggen hoe het precies in elkaar zit met prepaid/abonnementen/simlockvrijheid van dit apparaat? Ik zou deze telefoon graag simlockvrij willen aanschaffen, om er mijn eigen prepaid-simkaart in te doen. Ik lees in dit topic een hele hoop over een Vodafone-prepaidpakket. Ik heb hier verder geen interesse in, ik neem aan dat het geen probleem is het toestel gewoon los te kopen voor mijn eigen prepaid-kaart?

2. Het Android-besturingssysteem bevat zo te zien veel functies van Google-makelij. Mijn prive-émail is echter Hotmail, en ik ben dus ook veel meer geïnteresseerd in applicaties voor Hotmail, Windows Live Messenger, etc. Zijn deze beschikbaar en van degelijke kwaliteit, en zo ja, kan ik deze makkelijk als standaard in plaats van de Gmail-gerelateerde applicaties? Zou ik zelfs zo ver kunnen gaan om de Gmail-applicaties te verwijderen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
1. Nee ik denk niet dat dit de telefoon is die je zoekt.

2. geen idee, locale simunlocker fikst het vast voor je

3. hier spreek je je zelf tegen, je hebt geen internet nodig maar je zit wel met hotmail?
Sorry hoor, maar je maakt je zelf niet echt duidelijk.
wel kan ik je vertellen dat android telefoons (zoals bijna elke smartphone) puur op internet gebaseerd is, en zonder internet heb je in mijn ogen niks aan het toestel, omdat je direct de basis weg neemt van de telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik dat kdz gebeuren heb opgestart dan kan ik helemaal nergends op klikken, terwijl mn telefoon gewoon verbinding heeft (ik hoor het geluidje dat de computer altijd maakt als ik verbinding maak) en ook gewoon in de download mode staat.
kunnen jullie mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399791

Practics schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 03:26:
[...]

1. Nee ik denk niet dat dit de telefoon is die je zoekt.

2. geen idee, locale simunlocker fikst het vast voor je

3. hier spreek je je zelf tegen, je hebt geen internet nodig maar je zit wel met hotmail?
Sorry hoor, maar je maakt je zelf niet echt duidelijk.
wel kan ik je vertellen dat android telefoons (zoals bijna elke smartphone) puur op internet gebaseerd is, en zonder internet heb je in mijn ogen niks aan het toestel, omdat je direct de basis weg neemt van de telefoon!
Dank je wel voor je reactie! Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn inderdaad :) Ik zal even het e.e.a. uitleggen.

Ik heb totaal geen ervaring met mobiele telefonie vandaag de dag. De gsm die ik heb is haast prehistorisch voor moderne maatstaven, een Sony Ericsson k300i, waar zelfs nog doodleuk 'Orange' opstaat. Ik wil een nieuwe telefoon, maar tegelijkertijd mijn nummer behouden, onder andere omdat het prepaid-tarief dat ik er nog heb opstaan voordeliger is dan de huidige tarieven. Ik ben dus op zoek naar een simlockvrije telefoon voor prepaid-gebruik.

Daarnaast wil ik graag weer eens vernieuwen, en vernam ik laatst van iemand de mogelijkheden van de Ipod Touch, die als mp3-speler ook Wifi aan boord heeft, met een aantal applicaties. Ik ben eigenlijk op zoek naar die functies in een nieuwe mobiel voor bij mijn prepaid-simkaart.. Ik hoef dus geen abonnement met overal bereikbaar internet via 3G of iets dergelijks. Ik wil echter wel thuis, op school, op mijn werk, en op hotspots gratis kunnen internetten, mijn hotmail kunnen openen en dergelijke, d.m.v. een Wifi-verbinding. Ook de gratis GPS-functie spreekt mij aan, en het idee dat je er bestanden op kan zetten door het met een SD-kaartje uit te breiden.

Door mijn voorkeuren in te vullen op kieskeurig.nl kwam ik bij deze telefoon terecht. Voor zover ik kan zien, bevat de LG GT540 alle functies die ik wil tegen een redelijke aanschafprijs, waarbij je niet aan een andere simkaart vast zit, of aan een abonnement. Als dit niet zo is, hoor ik het natuurlijk graag :) Ik heb zoals gezegd totaal geen ervaring met de hedendaagse telefoonmarkt, dus je mij een andere telefoon kan aanraden, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

reageerd er niemand meer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360405

reageerd er niemand meer ofzo?
Ik heb zelf een SonyEricsson X8, die te halen is bij de T-mobile winkel, daar is hij al simlockvrij. Heeft alles wat dit toestel ook heeft, maar dan een capacitief scherm i.p.v. een resistief. ik heb ook nog een iPod Touch 4G, maar die gebruik ik de laatste tijd niet zoveel meer. De X8 kost in de T-Mobile winkel prepaid 129,- Simlockvrij. Met Android 2.1. Denk dat dat een betere keus is.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 360405 op 17-03-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey jongens, ik vraag wat maar jullie antwoordden doodleuk niet
waarom?
heb ik iets misgedaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Anoniem: 399332 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:29:
hey jongens, ik vraag wat maar jullie antwoordden doodleuk niet
waarom?
heb ik iets misgedaan ofzo?
Beschrijf je probleem even wat uitgebreider kan er nu niets van maken, probeer je een custom rom te flashen?
Als je de kdz updater van een officiele locatie gedownload hebt kan je de antivir uitzetten, anders zou ik even kijken of er geen andere versie te downloaden valt (welke antivirus heb je?)

[ Voor 22% gewijzigd door -36- op 17-03-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil graag mn telefoon (lg gt540) opgraden naar 2.1 (van 1.6)
maar als ik dat programmatje opstart dan kan ik nergens op klikken.
kheb norman antivirus en eerst zeidie dat er een trojan horse in zit maar kheb toen mn antivirus uitgezet (automatisch scannen van bestanden)
en wat is trouwens flashen en een custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Voor het flashen van een custom rom kan je het beste even kijken op xda forum. Dit zijn door users aangepaste android versies zoals cyanogenmod 2.3. Wel aan te raden is je eerst even goed in te lezen.

De upgrade tool van LG is een beetje omslachtig. (als het goed is staat er ook een stap voor stap guide op xda) en daarvoor moet je eerst een aantal drivers installeren usb modem enz. (admin rechten vereist)maar dat zou als het goed is automatisch moeten gebeuren. Voor de rest moet in de telefoon usb debugging uitstaan. Krijg je wel verbinding met de telefoon? en in welk menu loop je vast? Mischien kan je ook even proberen de upgrade tool opnieuw te downloaden, en als je een 64-bit os hebt moet je geoof ik ook andere drivers installeren

edit: veel info te vinden op: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803695

[ Voor 10% gewijzigd door -36- op 18-03-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 18:32

greatgonzo

schit-te-rend!

mijn nokia 5800 is aan het overlijden, en ik denk erover de GT540 aan te schaffen, en dan volgend jaar een sim-only abbo te nemen. Ik heb echter twee vraagjes:
- Ik heb wel eens van een vriend gehoord dat veel android toestellen eigenlijk niet zonder data-abbo kunnen, omdat ze allerlei gegevens van internet halen. Hoe zit dat met deze LG? Ik heb namelijk niet zo'n internetbundel erbij, en was ook niet van plan deze aan te schaffen (ik red me wel met WLAN).
- Ik was bij mijn nokia 5800 erg gecharmeerd van het gratis navigatieprogramma OVI maps. Is er ook een programma beschikbaar voor dit toestel? Het moet dan wel vooraf geïnstaleerd kunnen worden op je geheugen, ik zit er dus niet op te wachten dat hij steeds informatie van internet moet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

greatgonzo schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:15:
mijn nokia 5800 is aan het overlijden, en ik denk erover de GT540 aan te schaffen, en dan volgend jaar een sim-only abbo te nemen. Ik heb echter twee vraagjes:
Ik had hetzelfde idee, maar heb voor de X8 van Sony gekozen omdat die ook maar 130 euro koste. Ik weet verder niet of die betere of slechtere specs heeft als de LG trouwens :p
- Ik heb wel eens van een vriend gehoord dat veel android toestellen eigenlijk niet zonder data-abbo kunnen, omdat ze allerlei gegevens van internet halen. Hoe zit dat met deze LG? Ik heb namelijk niet zo'n internetbundel erbij, en was ook niet van plan deze aan te schaffen (ik red me wel met WLAN).
Het kan natuurlijk gewoon, maar je mist het cloud-idee dat je gegevens altijd online bereikbaar zijn vanaf elke device. Overigens heb je voor 11 euro al een vodafone simonly met 190belminuten/sms en 1GB dataverkeer (de Veronicaactie, maar volgens mij ook via directsales)
- Ik was bij mijn nokia 5800 erg gecharmeerd van het gratis navigatieprogramma OVI maps. Is er ook een programma beschikbaar voor dit toestel? Het moet dan wel vooraf geïnstaleerd kunnen worden op je geheugen, ik zit er dus niet op te wachten dat hij steeds informatie van internet moet halen
Er is genoeg navigatie te krijgen voor Android. Google Maps krijg je er natuurlijk bij maar die moet info van internet halen.

Android: Turn by Turn Navigation

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

petititie voor officiele ondersteuning team cyanogenmod gt540:
http://www.petitiononline.com/CMGT540/petition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-36- schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:15:
Voor het flashen van een custom rom kan je het beste even kijken op xda forum. Dit zijn door users aangepaste android versies zoals cyanogenmod 2.3. Wel aan te raden is je eerst even goed in te lezen.

De upgrade tool van LG is een beetje omslachtig. (als het goed is staat er ook een stap voor stap guide op xda) en daarvoor moet je eerst een aantal drivers installeren usb modem enz. (admin rechten vereist)maar dat zou als het goed is automatisch moeten gebeuren. Voor de rest moet in de telefoon usb debugging uitstaan. Krijg je wel verbinding met de telefoon? en in welk menu loop je vast? Mischien kan je ook even proberen de upgrade tool opnieuw te downloaden, en als je een 64-bit os hebt moet je geoof ik ook andere drivers installeren

edit: veel info te vinden op: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803695
maar wat is dat flashen dan?
en dat custom rom hoeft nog niet persé van mij als ik 2.1 heb dan zie ik weer wel
ik heb het over dat kdz gebeuren want via dat van lg zegtie dat er geen updates zijn (waarschijnlijk omdat ik vodafone heb) kheb alle drivers geinstalleerd en ik heb admin rechten usb debugging staat uit. en volgens mij krijg ik ook gewoon verbinding want ik hoor gewoon het geluidje dat ik altijd hoor als ik verbinding maak. ik heb windows 7 home premium 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

flashen is het overschrijven van de rom (besturingsysteem, boot of evt recovery gedeelte) met een andere rom. Oftewel in dit geval een (her) installatie/upgrade van android. Het upgraden van een bios bij normale pc's word bv ook flashen genoemd

Voor zover mij bekend is er nog geen udate voor vodafone gt540 (g0) en zal je dus je apparaat eerst moeten rooten (voor superuser rechten) om een unbranded (=zonder vodafone rommel) 2.1 android rom te kunnen installeren. (Service Provider lock blijft wel intact)

Als de update er wel is zal je deze waarschijnlijk op de vodafone site vinden ipv de standaard lg tool

stap voor stap guide:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=802895

voor fastboot heb je de google android sdk nodig, en moet je de *.img in de tools map zetten, voor evt missende dll's moet je even in de andere mapjes kijken en deze ook in de tools map zetten

[ Voor 41% gewijzigd door -36- op 21-03-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-36- schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:12:
flashen is het overschrijven van de rom (besturingsysteem, boot of evt recovery gedeelte) met een andere rom. Oftewel in dit geval een (her) installatie/upgrade van android. Het upgraden van een bios bij normale pc's word bv ook flashen genoemd

Voor zover mij bekend is er nog geen udate voor vodafone gt540 (g0) en zal je dus je apparaat eerst moeten rooten (voor superuser rechten) om een unbranded (=zonder vodafone rommel) 2.1 android rom te kunnen installeren. (Service Provider lock blijft wel intact)

Als de update er wel is zal je deze waarschijnlijk op de vodafone site vinden ipv de standaard lg tool

stap voor stap guide:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=802895

voor fastboot heb je de google android sdk nodig, en moet je de *.img in de tools map zetten, voor evt missende dll's moet je even in de andere mapjes kijken en deze ook in de tools map zetten
ik heb mn telefoon al geroot en als ik die stappen ga volgen en ik kom bij deze stap uit: In the KDZ Form, Click 1st Drop Down menu, and select "3GQCT". dan kan ik die niet doen omdat ik nergens op kan klikken.
en die drivers die bij stap nul staan kan ik niet installeren omdat er dan staat dat die bestanden niet gevonden zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 399332 op 21-03-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Dan word je mobiel hoogst hoogstwaarschijnlijk niet herkend. Installeer de drivers is opnieuw en kies dan gt540g0 ipv gt540 en als het dan Nog niet werkt disable in appbeheer de lg usb modem driver.werkt dat ook niet. Regel een pc met xp en begin van voor af aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-36- schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:36:
Dan word je mobiel hoogst hoogstwaarschijnlijk niet herkend. Installeer de drivers is opnieuw en kies dan gt540g0 ipv gt540 en als het dan Nog niet werkt disable in appbeheer de lg usb modem driver.werkt dat ook niet. Regel een pc met xp en begin van voor af aan
als ik een pc met xp regel moet die dan wel internet hebben?
want ik heb een eigen pc met xp maar dan zonder internet, maar de bestanden die je installert kan ik natuurlijk gewoon op een usb zetten en zo op mn eigen pc
(momenteel kan ik ff niets want mn mob is op school afgepakt en ik krijg het pas vrijdag weer terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Anoniem: 399332 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:21:
[...]

als ik een pc met xp regel moet die dan wel internet hebben?
want ik heb een eigen pc met xp maar dan zonder internet, maar de bestanden die je installert kan ik natuurlijk gewoon op een usb zetten en zo op mn eigen pc
(momenteel kan ik ff niets want mn mob is op school afgepakt en ik krijg het pas vrijdag weer terug)
als je alle bestanden voorhande hebt is internet niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan die drivers niet downloaden omdat de site zegt dat de bestanden niet gevonden zijn ofzoiets
dus zou je ze ff kunne maile?
p.melis@live.nl
alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 399332 op 28-03-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb em geupdate maar nu geeftie heel veel foutmeldingen en ik moet continu mn pincode invoeren
kunnen jullie mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Doe even een factory reset, en anders met fastboot opnieuw flashen en vantevoren cache ed legen, dus:

fastboot -w
fastboot erase boot
fastboot erase system
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash system system.img
fastboot reboot

[ Voor 43% gewijzigd door -36- op 01-04-2011 13:16 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste