[quote]Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:15:
[...]
Batterijduur valt bij mij ook erg tegen...als ik hem om 08:00 's ochtends volledig opgeladen uit de lader haal sta ik om 14:00 in het geel. Zo tegen 17:00 is hij dan helemaal leeg.
Dit is met wifi en gps uit, ik push alleenl mn werkmail met activeSynch. Verder zeer matig gebruikt gedurende de werkdag, af en toe mail en whatsapp beantwoorden.
Als ik lees dat anderen het 20u volhouden op 1 keer lader heb ik toch een K* batterij denk ik.
Wat te doen hiermee mensen...klagen bij CoolBlue? Nog wat dagen testen om te kijken of het zo blijft? Third party batterij kopen?
[/quote]
Inmiddels heb ik na diverse tips om whatsapp uit te schakelen een dag hiermee getest. Nog steeds de
zelfde situatie, hoewel de batterij
iets langer lijkt mee te gaan.
Ik denk er nu serieus over om hem terug te sturen naar CoolBlue, hoewel ik alleen een nieuwe krijg als
ze de klachten kunnen reproduceren. (met de batterij is dat geen probleem).
Omschrijving van mn
problemen:
- ‘random’ vastlopers, de eerste twee dagen wat vaker dan nu (5 dagen in gebruik).
- batterij na circa 6 uur op 20%, tussen de 7 a 8 uur is de batterij leeg. Dit met (
zeer) beperkt gebruik. Beperkt is:
* enkele korte telefoongesprekken.
* synchronisatie werkmail met Exchange Activesync
(push tijdens piektijd, buiten piektijd elk uur).
* facebook for HTC Sense / Twitter for HTC Sence (updaterooster elk uur).
Let op: dus geen whatsapp; dit had ik eerder wel geïnstalleerd dan gaat de batterij sneller leeg, maar geen significant verschil.
Actieve services
zijn:
ObexService
Google Messaging Service
EASDirectpush
CSPeopleSyncService
(HTC) ImmediateModeService
(HTC) DashboardService
Touch Input
Accugebruik geeft aan dat de batterij met name wordt gebruikt voor weergave/scherm (80%) en mobiel stand-by (12%). Dit terwijl de scherm-brightness altijd op het middelste niveau staat, nooit op het hoogste niveau.
-
zeer vervelende storing met sms berichten ervaren:
na een reboot van het toestel dacht hij dat elke sms die ik tot dan toe had verstuurd niet/foutief was ver
zonden. Hier kreeg ik per sms een afleverrapportje van en daarna werd de sms nogmaals verstuurd.
Zo’n 30 van mijn contacten hebben meerdere smsjes gekregen, niet alleen degene die ik verstuurd had maar ook degene die
ze naar mij verstuurd hadden;
ze ontvingen dus hele sms ‘gesprekken’ (gaat uiteraard allemaal van mn belbundel af).
Terwijl dit gaande was ging het scherm aan en uit en reageerde niet meer. Na twee keer een harde reboot (batterij eruit) bestond het probleem nog steeds.
Ik heb het opgelost door mijn simkaart eruit te halen, op te starten en alle sms berichten te verwijderen, incl. alle afleverrapporten.
- Loose hinge (vind ik
zelf op
zich niet
zo’n probleem, maar ik constateer het wel).
Is dit in jullie ogen genoeg problematiek om hem te retouneren naar CoolBlue en een nieuwe te eisen? Of is het dan waarschijnlijk dat ik mn huidige toestel teruggestuurd krijg omdat ze het 'geen probleem' vinden... Ervaar dit
zelf in ieder geval als
zeer iirritant aange
zien je weinig problemen hoopt te ondervinden met je gloednieuwe mobiel