Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: desire, z
Heeft hier al iemand de "Z" van t-mobile? Zo ja, is deze branded? Je post in het onjuiste topic, GoT is geen helpdesk, je kan je antwoord vinden door de zoek knop te gebruiken!

[ABO] HTC Desire Z levertijden- en abonnemententopic

[ Voor 63% gewijzigd door Bullet NL op 14-11-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Michel242186 schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:42:
Gisteravond even mijn Desire Z overgeklokt naar 1Ghz wilde eerst niet lukken maar met gscript ging het prima toen ook gelijk even veranderd dat ik met mijn trackpad de Desire Z uit de slaapstand kan wekken.

wat de batterij betreft niet te moeiljk doen..als vuistregels gebruik ik altijd:..gewoon opladen wanneer hij een melding geeft of eerder is geen probleem....wanneer de accu volledig is opgeladen haal hem dan wel uit de stroom want dit kan de accu wel vernagelen.(dus wat veel mensen doen 's nachts de hele nacht in de lader is niet goed).
Onzin, je telefoon heeft gewoon overcharge beveiliging. Denk je nu daadwerkelijk dat die ~5V die je erop zet constant 1 op 1 aan de batterij wordt doorgegeven? Nee dus :)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

Even mijn ervaringen met de Desire Z. Had hem deze vrijdag binnen, en tot nu toe ben ik er heel tevreden mee.
Geweldige looks & feel, de eerste ervaring bij diegene die hem vasthielden was dat het toestel een beetje aan de zwaardere kant was, maar het geeft wel een stevig gevoel. Het toestel zelf ziet er geweldig uit, met de metalen afwerking e.d. Het openen/sluiten van de toetsenbord verloopt heel soepel en het hinge "probleem" heb ik tot nog toe eigenlijk niet ervaren (tenzij ik het echt forceer en het toestel bijna ondersteboven + enkel de bovenkant vasthoud). Het toetsenbord zelf was even wennen, maar eens je het een beetje gewoon geraakt gaat het typen niet zonder! Snelheid is dik in orde, vergeleken met de gewone HTC Desire, is de D-Z merkbaar sneller, vooral in games. De batterij gaat tot nog toe goed mee, rekening houdende met intensief gebruik (van alles getest: wifi, gps, games,..) en dat de batterij nog niet op zijn volledig vermogen zit, ben ik zeker tevreden, het is nu 1 keer volledig opgeladen, 20u verder en de batterij is nog net voorbij de helft. Wat me ook opviel was dat je bij het aansluiten op de PC, de internetverbinding van je PC kan doorgeven aan het toestel (handig als er geen 3G of WiFi beschikbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 09:05
Matched: z
De op de telefoon aanwezige ringtones vallen mij wel erg tegen. Allemaal zachte toontjes. Niks wat echt je aandacht trekt als de telefoon in een tas of andere kamer ligt. Hmm.. Ergenis nummer 1 te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarDor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-01 13:27
__R__ schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:17:
De op de telefoon aanwezige ringtones vallen mij wel erg tegen. Allemaal zachte toontjes. Niks wat echt je aandacht trekt als de telefoon in een tas of andere kamer ligt. Hmm.. Ergenis nummer 1 te pakken.
dan zou je ringdroid kunnen downloaden... kan je van elke mp3 op je telefoon een ringtone maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
Geen matches
Accessoires horen hier niet.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 14-11-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:05

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:55:
Heeft hier al iemand de "Z" van t-mobile? Zo ja, is deze branded?
Uit het desire levertijden topic.
patonthenet schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:32:
Tip:
Zo heb net de Desire Z gehaald bij T-mobile.
Toestel kost daar 451,00 en ze hebben hem op voorraad...
jopenmind schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:59:
p.s. ter info voor tmobile abonees die hem met abo bestellen!? Non Branded! Heerlijk geen gezeur meer met updates.

[ Voor 20% gewijzigd door Sandyman538 op 14-11-2010 17:38 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: YozY
Wat me ook opviel was dat je bij het aansluiten op de PC, de internetverbinding van je PC kan doorgeven aan het toestel (handig als er geen 3G of WiFi beschikbaar is).
Weetje, dat je met de Hotspot-applicatie van je telefoon een WiFi-netwerk kunt maken? Op die manier heb je geen kabeltje nodig om je DZ op je pc aan te sluiten, je kunt dan gewoon inloggen op je WiFi op je PC. Mits je PC WiFi heeft natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:58:
[...]

Weetje, dat je met de Hotspot-applicatie van je telefoon een WiFi-netwerk kunt maken? Op die manier heb je geen kabeltje nodig om je DZ op je pc aan te sluiten, je kunt dan gewoon inloggen op je WiFi op je PC. Mits je PC WiFi heeft natuurlijk :)
Inderdaad mooi, maar kost wel meer batterij natuurlijk en daar zitten de huidige smartphones echt wel om verlegen helaas!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Michel242186 schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:33:
Net een 1800mah batterij gekocht op ebay voor 8 dollar is het proberen waard.
Ben erg benieuwd wat je ervaringen daarmee gaan zijn.
Is dat die Mugen batterij die ik her en der tegenkom? Of een andere?
Meen mij te herinneren dat de Mugen namelijk iets duurder was.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De grootste voordeel van Android is dat je meteen support hebt van Aziatische tekens. WiMo hebben allemaal geen support voor aziatische tekens (zodat je blokjes krijgt op Japanse sites) maar Android hoef je geen zorgen om maken. In versie 6.1 zeker niet, 6.5 wellicht ook niet. Hoe het met WiMo 7 gaat weet ik niet, maar ik ben bang van niet.

Zeker pluspunt voor Android! Scheelt hoop geknoei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Ultraman schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:11:
[...]

Ben erg benieuwd wat je ervaringen daarmee gaan zijn.
Is dat die Mugen batterij die ik her en der tegenkom? Of een andere?
Meen mij te herinneren dat de Mugen namelijk iets duurder was.
het is zo'n rode voor de EVO 4g moet passen door de folie van de batterij de verwijderen is wel een stuk goedkoper dan diegene die ze op xda kopen iets van 35 dollar.....maar ga het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:58:
[...]

maar wat ik bedoel is juist het omgekeerde, dus de internetverbinding van je PC gebruiken op je telefoon met de USB verbinding (reverse tethering dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn batterij is vanmorgen voor de derde keer volledig opgeladen. Na vijf uur redelijk intensief gebruik zit ik nu op 20%!
synchronisatie heb ik nu al zo goed als helemaal uitgeschakeld, dus daar kan het niet aan liggen.
Is dit normaal de eerste dagen, of moet ik me toch een beetje zorgen gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YozY schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:03:
[...]

maar wat ik bedoel is juist het omgekeerde, dus de internetverbinding van je PC gebruiken op je telefoon met de USB verbinding (reverse tethering dus)
Aaha, op die manier, dat is natuurlijk ook chill... Maarja opzich is het nutteloos voor de meeste mensen, want als ik een PC in de buurt heb internet ik daar wel op :P Maar toch handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:27:
[...]

Aaha, op die manier, dat is natuurlijk ook chill... Maarja opzich is het nutteloos voor de meeste mensen, want als ik een PC in de buurt heb internet ik daar wel op :P Maar toch handig!
Stel dat je nou met je laptop in een weiland zit. Is het daarop toch makkelijker internetten dan op je desire z :P Zie er nog wel voordelen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 06:31
Sebastian schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:06:
Mijn batterij is vanmorgen voor de derde keer volledig opgeladen. Na vijf uur redelijk intensief gebruik zit ik nu op 20%!
synchronisatie heb ik nu al zo goed als helemaal uitgeschakeld, dus daar kan het niet aan liggen.
Is dit normaal de eerste dagen, of moet ik me toch een beetje zorgen gaan maken?
Heb ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:03
Batterij ben ik juist wel over te spreken om eerlijk te zijn :O

20 uur niet aan de lader gehangen en zit op 33%. GPS half uurtje gebruikt, Wifi staat de laatste 5 uur standaard aan. syncen staat aan (twitter/facebook/email), nog paar keer spelletjes gespeelt, wat gebrowsed, half uurtje mee gebeld, smsjes verstuurd.

Vind zelf dat die het goed uithoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Wat is voor u redelijk intensief gebruiken? Want ik vermoed dat als je 5 uren surft via wi-fi of 3G dat het wel serieus aan je batterij knaagt.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

HTC Desire Z vs Motorola Milestone 2

De Desire Z en de Milestone 2 zijn aan elkaar gewaagd, beiden zijn namelijk:
-2de generatie Android GSMs
-hebben een keyboard
-zelfde schermformaat
-ruwweg zelfde prijs
-ruwweg zelfde release date

Toch zijn er verschillen, zie:
- http://www.pocket-lint.co...z-vs-motorola-milestone-2
- http://mobile.downloadato...ne-2-vs-htc-desire-z.html
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=789137
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787175

Opgesomd:
-De Milestone 2 is kwa hardware en vorm op alle punten gelijk of beter dan de Desire Z. Zo heeft de Milestone 2 bijv. 8GB flash, waar de Desire Z 1.5GB heeft.
-Sommige Desire Z gebruikers hebben last van een Loose Hinge probleem, waarbij het scherm ongewenst open gaat. YouTube: T-Mobile G2 (HTC Desire Z) - Loose Hinge Problem [HD1080p] Niet iedereen heeft dit probleem.
-De toekomstige Android 2.3 (Gingerbread) heeft een 1.0 Ghz CPU nodig volgens de requirements. De Desire Z voldoet hier niet aan. Maar omdat de Desire Z een 2de generatie CPU heeft (wat de Motorola 2 ook is alleen sneller), zou de 800 Ghz van de Desire Z volgens developers op XDA-developers.com forum geen enkel probleem moeten zijn.
-Kwa software mogelijkheden is de Desire Z beter dan de Milestone 2. Dit komt omdat Motorola het de developer community erg lastig maakt door de boatloader te locken, waardoor je bij het upgraden van de Android kernel afhankelijk wordt van Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Euh... ik zie missers en fouten / onjuistheden op versus pagina's.
Niet alles is goed updated en ze hebben keyboard kwaliteit niet nagekeken.
Gewoon jammer.

Ik wacht wel op betere reviews, niet puur op theorie gebaseerde versus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

MrDummy schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:39:
Euh... ik zie missers en fouten / onjuistheden op versus pagina's.
Niet alles is goed updated en ze hebben keyboard kwaliteit niet nagekeken.
Kan je iets concreter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online
4bit schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:00:
[...]

Wat is voor u redelijk intensief gebruiken? Want ik vermoed dat als je 5 uren surft via wi-fi of 3G dat het wel serieus aan je batterij knaagt.
Geen handige bewoording van mij, maar als ik het bericht van RLHSniper lees, dan heb ik het vermoeden dat hij zijn telefoon in die 20 uur meer intensief heeft gebruikt dan ik in die 5 van mij.
Tijdens het schrijven van mijn vorige bericht ben ik weer 10% kwijt geraakt...

Ondanks de tegenstrijdige berichten over hoe je het beste met je batterij om kunt gaan heb ik 'm volledig leeg laten lopen en weer opgeladen tot de 100%.

Nu, drie kwartier, 5 minuten surfen en 3 mailtjes later, heb ik nog steeds 100%. Stemt hoopvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Heb je dan met die laatste 20% nog een tijd kunnen doen?

Maar het blijft toch wel een groot nadeel van de meeste smartphones, altijd die beperkte batterij.
99% van de tijd zal ik iedere avond wel thuiskomen en kunnen opladen, maar als je geen tijd hebt, of komt eens een nachtje niet thuis. dan vind ik het toch wel tegenvallen dat de batterij het dan misschien niet zo lang uithoud.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lscsont
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
Ik heb de Desire Z sinds vrijdag, top toestel. Batterij is redelijk, maar dat ben ik gewend met smartphones aangezien ik er veel mee klooi. Wat ik alleen wel merk, is dat ik geen meldingen krijg van nieuwe facebook berichtjes, reacties, meldingen van e-mails. Terwijl ik alles goed ingesteld heb. Ik heb wel een task killer erop staan en de autokill van bepaalde programmas eraf gehaald maar het probleem blijft. Hebben andere mensen hier ook al mee te maken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Cyb schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:08:
HTC Desire Z vs Motorola Milestone 2
vergelijking...
Adreno205 is sneller dan de SGX530.
Scorpion core is sneller dan de CortexA8 core per Mhz (zeker op floating point en SIMD operaties).
Snapdragon platform 3G modem is minder zuinig dan de aparte chip in de Milestone 2.
Desire Z heeft kleinere stock accu dan de Milestone 2.
Desire Z is geroot en de eerste custom roms zijn er + is nu al verkrijgbaar, de europese Milestone 2 niet.
Voor beide zijn wel extended accu's te kopen (bv. 1800mAh en nog steeds zelfde formaat als stock accu voor G2/Desire Z).

Benchmarks: http://www.anandtech.com/show/3967/the-tmobile-g2-preview/4
Audio kwaliteit van de Desire Z zou goed zijn volgens hun (met metingen): http://www.gsmarena.com/htc_desire_z-review-535.php

Het enige grote vraagteken volgens mij de bij Desire Z is de scharnier, hoe stevig die zal zijn na een jaar. Er zit twee jaar garantie op en het falen binnen deze periode van een scharnier zullen ze wel als ontwerpfout mogen aannemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Bij mij werkt het zoeken naar contactpersonen niet lekker...
Als ik vanuit mijn homescreen op de zoekknop druk en een naam invoer vind hij die naam wel in de zoekresultaten, maar als ik het resultaat intik lijkt hij vluchtig naar de juiste persoon in Contacten te willen gaan, maar uiteindelijk beland hij bij het aantikken van elk zoekresultaat steeds bij de zelfde persoon... :?

Herstarten van de telefoon hielp ook niet...

Iemand enig idee?

Edit:
Zoeken via de zoekknop vanuit Contacten zelf gaat wel goed...

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 14-11-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

MrDummy schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:38:
Na installatie van Apps2sd heb ik kunnen zien dat op 8 GB kaart ruimte van 5,5 GB over. Er zit al circa 2 GB op. En ik heb nog niet veel ingestalleerd.
De SD kaart is nodig vanwege sommige programma's en ook als ze te groot zijn, en ook voor log bestanden.
Intern is 1 GB vrij.

Dus antwoord is duidelijk: ja, het is al beetje gevuld. Kans is groot dat je wat over moet zetten.
Welke module heb jij hier voor gebruikt?? Welke Apps2SD methode ? Of standaard de 2.2 Froyo die er al in zit ?

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabir96
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-11-2022

sabir96

Android Fanboy

Geen matches
*snip*

[ Voor 99% gewijzigd door sabir96 op 14-11-2010 23:40 ]

De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyb schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:08:
-Sommige Desire Z gebruikers hebben last van een Loose Hinge probleem, waarbij het scherm ongewenst open gaat. YouTube: T-Mobile G2 (HTC Desire Z) - Loose Hinge Problem [HD1080p] Niet iedereen heeft dit probleem.
Daarbij mag opgemerkt worden dat de slider bij de Milestone 1 er ook om bekend staat een beetje te gaan 'rammelen' na een half jaar of meer normaal gebruik. Dat vind ik persoonlijk storender dan een zogenaamde loose hinge.
-De toekomstige Android 2.3 (Gingerbread) heeft een 1.0 Ghz CPU nodig volgens de requirements. De Desire Z voldoet hier niet aan. Maar omdat de Desire Z een 2de generatie CPU heeft (wat de Motorola 2 ook is alleen sneller), zou de 800 Ghz van de Desire Z volgens developers op XDA-developers.com forum geen enkel probleem moeten zijn.
De meeste 1 GHz processoren van het moment zijn langzamer zijn dan de 800 MHz van de Z. Iedereen die meer verstand van computers heeft dan 'Hoger = betuurrrrrrr!1!!!1!!' weet natuurlijk dat droog naar zulke eisen kijken weinig zin heeft en dat zullen ze zich bij HTC/Google ook wel realiseren.

Je kan je wel afvragen of de Z nog één (2.3) update krijgt of twee (ws. 3.0). Aangezien 2.3 waarschijnlijk niet meer lang op zich laat wachten zou je 2.3 als een versie kunnen beschouwen die er misschien zelfs al op had moeten staan. Het zou HTC sieren als 3.0 nog voor de Z gereleased wordt, maar ik heb daar een hard hoofd in gezien de hardware tegenwoordig snel genoeg is om lang mee te gaan en mensen dus ook naar nieuwe toestellen gelokt moeten worden met softwareupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:03
Op dit moment ruim 23 uur onderweg, zojuist 1,5 uur continue bezig geweest met surfen, whatsappen, market doorkijken / downloaden eruit en apps testen. Staat nu op 20%.

Heb op dit moment 3 oplaad cyclussen gehad, begin zo aan mijn 4de. Ik sluit wel regelmatig overbodige programma's af met een appkiller. Verder staat schermbelichting altijd op gemiddeld bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Cyb schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:45:
[...]
Kan je iets concreter zijn?
http://mobile.downloadato...ne-2-vs-htc-desire-z.html zie ik wat fouten en onvolledige gegevens, alsof review maand ervoor is gemaakt. Het lijkt erop dat persoon op internet informatie is gebaseerd, en niet zelf in handen gehad.

Andere website onderzoekt niet eens keyboard kwaliteit, een misser dus in versus review. Ook schermresolutie was daar niet duidelijk, bij reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

martincm schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:38:
[...]
Welke module heb jij hier voor gebruikt?? Welke Apps2SD methode ? Of standaard de 2.2 Froyo die er al in zit ?
Zoek maar op Android Market. De programma laat gebruikte grootte zien onderaan en je kan proggies verplaatsen naar groter SD om intern geheugen meer vrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joko56
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01-2021
Wat verstaan jullie onder een loose hinge? Bij mij lijkt het net of de twee delen los ven elkaar door het leven gaan. Ook voel ik speling als hij dichtgeklapt is. Ga via de leverancier proberen een nieuwe te krijgen, maar als deze bouwkwaliteit ook bij het tweede toestel zo blijkt te zijn ben ik bang dat ik daar niet mee kan leven.

Voor de rest een top toestel, besturingsysteem en snelheid krijgen een dikke voldoende

De mijne doet hetzelfde als deze: http://www.youtube.com/watch?v=gCj6gyXsLfc&feature=related

[ Voor 16% gewijzigd door joko56 op 15-11-2010 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 13:45

The Zep Man

🏴‍☠️

Het vastpakken van de Desire Z aan de bodem/onderkant en daarna op die specifieke manier vasthouden zorgt er inderdaad voor dat de bovenkant uit zichzelf openklapt. Elke Desire Z heeft dit 'probleem', wat meer een ontwerpkeuze dan een probleem is. Dit proces kunstmatig stroever maken zou niet veel toevoegen, behalve dat je dan een lastiger uitklapbaar toetsenbord overhoudt. Door het toetsenbord bijna uit zichzelf uit te laten klappen, wordt voorkomen dat krachten op de scharnieren gezet worden waar ze niet opgezet dienen te worden (omdat iemand dit met zijn handen zou moeten doen met stroeve scharnieren). Het is niet een simpele beweging, zoals bij 'normale' slider smartphones.

Voor sommigen zal dit een 'probleem' zijn: mensen die hun telefoon op onnatuurlijke wijze willen vastpakken en gebruiken. Anderen zullen zich hier niet aan storen.

Dit wilt niet zeggen dat je geen andere specifieke problemen kan hebben met jouw Desire Z. Echter heb ik tot nu toe geen problemen gevonden met mijn specifieke exemplaar.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
joko56 schreef op maandag 15 november 2010 @ 06:13:
Wat verstaan jullie onder een loose hinge? Bij mij lijkt het net of de twee delen los ven elkaar door het leven gaan. Ook voel ik speling als hij dichtgeklapt is. Ga via de leverancier proberen een nieuwe te krijgen, maar als deze bouwkwaliteit ook bij het tweede toestel zo blijkt te zijn ben ik bang dat ik daar niet mee kan leven

De mijne doet hetzelfde als deze: http://www.youtube.com/watch?v=gCj6gyXsLfc&feature=related
De mijne doet precies hetzelfde, maar het komt eigenlijk niet voor dat ik het toestel zo beetpak meestal leg je je hand helemaal om het toestel heen zodat het toetsenbord niet uit kan klappen.
Toch blijft het wel een wat vreemde contructie voelt niet zo solide als een slider.
mijn oude Vario 3 van T-mobile voelde beter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ik heb gelukkig niet echt last van dat "hinge" probleem sterker nog hij blijft gewoon netjes zitten als ik hem draai, ik heb verder wel een paar opmerkingen: Bij mij gaan vaak de lichtjes van het fysieke toetsenbord niet altijd aan, soms gaan ze later aan dat kan lastig zijn in het donker en ik mis eigenlijk nog een paar symbolen op het fysieke toetsenbord en dat staat ook niet onder het knopje sym: bijvoorbeeld deze ^ < >.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online
RLHSniper schreef op maandag 15 november 2010 @ 00:04:
Op dit moment ruim 23 uur onderweg, zojuist 1,5 uur continue bezig geweest met surfen, whatsappen, market doorkijken / downloaden eruit en apps testen. Staat nu op 20%.

Heb op dit moment 3 oplaad cyclussen gehad, begin zo aan mijn 4de. Ik sluit wel regelmatig overbodige programma's af met een appkiller. Verder staat schermbelichting altijd op gemiddeld bij me.
Dat wil ik ook :(

Daarom toch maar zo'n Appkiller (Advanced Task Killer) geïnstalleerd.
Op basis daarvan heb ik vanmorgen een aantal apps uitgeschakeld, in de hoop dat dit verbetering zal brengen.

Status:
Gisteravond 22:00 uur volledig opgeladen, van 00:00 uur tot 07:00 uur niks gedaan, wakker geworden met nog 75% en nu zit ik op 63%.

Overigens ben ik verder zwaar tevreden over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 23-09 11:31
Ik heb toch aardig wat op mijn foon staan nu, maar ik kan toch haast wel de hele dag af zonder op te laden. Ik heb dan de hele dag Wi-Fi aan met grote delen van de dag een muziekstream van Digitally Imported, TweetDeck, MSN Talk, BuienRadar en BuienAlarm.
Verder heb ik mijn scherm op een lage helderheid staan, GPS uit en alleen die dataconnectie aan die ik nodig heb (dus mobiele data uit bij Wi-Fi aan en vv).
En er wordt gezegd dat je met Froyo geen app-killer nodig hebt. Tot nu gaat alles nog smooth en heb ik inderdaad niet het gevoel een app-killer nodig te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:50
Laten we het nogmaals herhalen: appkillers zijn slecht. Ze verminderen de performantie en hebben een negatief effect op je batterijlevensduur.
Stop met het gebruiken van task killers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Hinge probleem.. zit die van jullie ook zo los (zie filmpie)

YouTube: MVI_4436.AVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:44:

Is hier hetzelfde ja! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind

Wie houd dan ook zo zijn telefoon vast, dat is mij een raadsel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disturbedmind schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:50:
[...]

Wie houd dan ook zo zijn telefoon vast, dat is mij een raadsel :')
Kijk dan maar eens op youtube hoeveel mensen de DZ zo vast houden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:56:
[...]

Kijk dan maar eens op youtube hoeveel mensen de DZ zo vast houden :*)
Ja oke, maar niet voor dagelijks gebruik hou je hem zo vast.

iemand anders verder last van dat het licht van de toetsen soms later aangaan etc. en de symbolen < > ^ kan je die op een manier toevoegen op je fysieke tobo aangezien ze niet bij SYM staan.

[ Voor 27% gewijzigd door disturbedmind op 15-11-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee natuurlijk niet, maar het is gewoon om te laten zien hoe los hij zit.. Bij de meeste films van het hinge probleem schudden ze wat met de DZ voor hij omlaag valt die van mij valt wel erg makkelijk naar beneden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:06:
Nee natuurlijk niet, maar het is gewoon om te laten zien hoe los hij zit.. Bij de meeste films van het hinge probleem schudden ze wat met de DZ voor hij omlaag valt die van mij valt wel erg makkelijk naar beneden..
Lees mijn eerdere reactie eens. Het is vermoedelijk een ontwerpkeuze en eigenlijk niet de moeite waard om 500 filmpjes en 5000 herhalende reacties erover te posten, tenzij er iets nieuws over wordt gemeld.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 15-11-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:19:
[...]
Lees mijn eerdere reactie eens. Het is vermoedelijk een ontwerpkeuze en eigenlijk niet de moeite waard om 500 filmpjes en 5000 herhalende reacties erover te posten, tenzij er iets nieuws over wordt gemeld.
Heb ik zeker gelezen, maar die van mij zit toch wel erg los, vind ik zelf.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:33:
[...]

Heb ik zeker gelezen, maar die van mij zit toch wel erg los, vind ik zelf.. :'(
Als je denkt dat hij 'te los' zit, moet je hem voor reparatie opsturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:33:
[...]
Als je denkt dat hij 'te los' zit, moet je hem voor reparatie opsturen. ;)
Heb je zelf ook een DZ ? zo ja valt die van jou ook vanzelf naar beneden als je 'm op deze YouTube: MVI_4436.AVI manier vast houdt zonder ermee te schudden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:40:
[...]

Heb je zelf ook een DZ ? zo ja valt die van jou ook vanzelf naar beneden als je 'm op deze YouTube: MVI_4436.AVI manier vast houdt zonder ermee te schudden?
Ik heb mijn DZ niet bij me, maar volgens mij zit hij niet zo los. Ik zal later deze middag even kijken en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenevers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04-2021
Tot nu toe ben ik zeer te spreken over de Desire Z! Ongelooflijk wat je tegenwoordig allemaal niet met telefoons kunt!

Toch stuit ik op een probleem wat ik niet opgelost krijg. Het betreft de agenda applicatie en het importeren vanaf een Nokia e75.

Als ik via de 'gegevensoverdracht' applicatie deze agendaitems van mijn nokia importeer werkt dit perfect, alleen komen deze items steeds in de "PC-sync" agenda terecht, terwijl ik deze juist in mijn gmail agenda wil importeren.

Helaas beschik ik niet over outlook zodat ik eerst mijn Nokia agenda naar outlook kan exporteren.

Weet iemand hoe ik dit probleem oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ja, als je om de kop vasthoudt maar niet beweegt; en het komt niet pardoes naar beneden, beetje ruimte of licht zakkend, dan is hinge op z'n best.

Begin eerst verticaal, draai langzaam naar beneden, dan moet ie niet met een floep omlaag gaan, zo op losse manier dus.

Een beetje "weerstand" of lichte vering zou te zien zijn in verticale stand. Dat is ook te zien in mijn video op youtube, heen en weer in verticaal gaat bij mij goed.

Mensen denken dat kleine optische muis niet nodig is, vergis je niet.
Het is nuttig voor nauwkeurig navigeren, want door capacitieve touchscreen is er geen stylus aanwezig. Zelfs precies aantikken met nagel kan niet.
Ook het werkt goed bij scrollen website, of ereader pagina's scrollen en hou je scherm nog vrij.
Het heeft toch nog aanvullende nut op Desire Z, zodat het heel mooi compleet apparaat is.
Er mist alleen nog ... een frontcamera. Dat is voor video talk toepassingen of je eigen haar kammen :)

[ Voor 36% gewijzigd door MrDummy op 15-11-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net binnen. Supersnel en zeer tevreden. Maar natuurlijk ook een " losse" hinge.
Ook heb ik het probleem dat de accuklep niet geheel vlak met het toestel sluit.
Ik heb daar hier nog niet meer mensen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 18:52
Loop nu al 3 dagen rond met de z. Ben er echt supertevreden mee! typen gaat heerlijk en alles gaat echt zeer soepel/snel.
Sinds gisteren Psx4droid geïnstalleerd, echt boven verwachting wat loopt dat soepel zeg! Oke niet elk spel gaat lekker, maar bijvoorbeeld Tony Hawk of Need for Speed 3 werkt super! Beter dan de filmpjes die ik veel op youtube zie. (en dat voor 4,50,-)

Zit alleen nog te twijfelen of ik hem ga rooten. Heb veel positieve verhalen gelezen over het overclocken/underclocken. Dat de batterij nog veel langer meegaat en hij net wat beter games draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Trouwens op terug te komen op mijn probleem met de lichtjes van het tobo en de back,home etc die niet aangaan, er zit dus zonder dat ik het wist een sensor in die rekening houd met het licht, dus als ik me handen er boven hou dan gaan ze aan en als ik ze er voor weg haal dan gaan ze weer uit, weer wat geleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Veel gelezen over de desire Z en natuurlijk ook over de hinge. Nou mijn vraag voor mensen die hem al een paar dagen gebruiken, wordt het op enige manier als hinderlijk ervaren? Ik ben zelf net namelijk naar de t-mobile shop in Groningen geweest (heeft ze op voorraad voor 451E) en de desire daar voor het eerst in actie gezien. En ook deze hinge klapte uit voordat de telefoon verticaal stond. Dus heb ik hem nog niet gekocht. Maar later dacht ik dus, je hebt de telefoon nooit zo vast, dus de vraag, heeft iemand er in het dagelijks gebruik 'last' van, anders misschien alsnog maar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Sandyman538 schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:17:
Veel gelezen over de desire Z en natuurlijk ook over de hinge. Nou mijn vraag voor mensen die hem al een paar dagen gebruiken, wordt het op enige manier als hinderlijk ervaren? Ik ben zelf net namelijk naar de t-mobile shop in Groningen geweest (heeft ze op voorraad voor 451E) en de desire daar voor het eerst in actie gezien. En ook deze hinge klapte uit voordat de telefoon verticaal stond. Dus heb ik hem nog niet gekocht. Maar later dacht ik dus, je hebt de telefoon nooit zo vast, dus de vraag, heeft iemand er in het dagelijks gebruik 'last' van, anders misschien alsnog maar kopen.
Ik heb er zelf zeker geen last van, misschien heb ik dan ook wel geluk dat die van mij niet snel klapt en ik denk dat het per toestel verschilt, je zou het in de winkel kunnen testen als je hem uit de doos haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

disturbedmind schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:20:
[...]

Ik heb er zelf zeker geen last van, misschien heb ik dan ook wel geluk dat die van mij niet snel klapt en ik denk dat het per toestel verschilt, je zou het in de winkel kunnen testen als je hem uit de doos haalt?
Bedankt voor de info. Dat heb ik dus gedaan. Maar het toestel wat ik in de winkel zag klapte dus wel snel. Daarom zijn ervaringen over dagelijks gebruik nuttig en haal ik hem misschien morgen alsnog wel gewoon op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Sandyman538 schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:24:
[...]

Bedankt voor de info. Dat heb ik dus gedaan. Maar het toestel wat ik in de winkel zag klapte dus wel snel. Daarom zijn ervaringen over dagelijks gebruik nuttig en haal ik hem misschien morgen alsnog wel gewoon op ;)
Ik had een paar posts terug in het levertijden abo topic gelezen dat iemand hem bij de winkel kocht en eerst een paar uit de doos mocht halen en dan diegene kopen die het minst het probleem had, maar ik zelf heb er totaal geen hinder aan en het is zeker wel een top toestel zonde om hem te laten liggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
zo laat de custom roms maar komen heb mijn toestel al een tijdje geroot en nu ook S-OFF wel wat gepruts maar het is gelukt....kan nu gewoon roms flashen met Clockwork Recovery wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Iemand anders ook problemen met het koppelen aan een Nokia carkit? Mijn HTC Hero gaat vlekkeloos, maar deze Desire Z laat mijn carkit crashen, of als het toevallig een keer werkt, pakt ie de microfoon van de carkit niet over.

Heb afgelopen maand nog de auto laten updaten, maar helaas. Heb al mails uitstaan bij zowel ford (bouwjaar 2008) als htc, maar niemand is thuis. Vet balen dat ik nu niet handsfree kan bellen met deze toch wel erg fijne telefoon :-(

[ Voor 1% gewijzigd door pven op 15-11-2010 15:45 . Reden: Kinderachtige verbastering aangepast ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Jep mijne valt ook zo uit elkaar onderhand haha.
Heb er een hoesje bij gekocht, geen last meer van ;)

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joko56
Alles wat ik nu lees op dit forum stemt mij niet gelukkig. We hebben er dus allemaal last van. Jammer ik vind het echt een top toestel maar met dit losse hinge verhaal kan ik niet leven. Op internet heb ik een aantal video's gezien van mensen die er een stuk minder last hebben en ik had gehoopt dat ik die hier ook zou tegenkomen.
Ik snap niet dat een bedrijf als HTC dit product zo op de markt durft te zetten. Het toestel voelt gewoon labiel aan en dat voor deze prijs. Wat een blunder.

Terug ermee. Ik wacht wel op de Nokia E7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
joko56 schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:41:
Alles wat ik nu lees op dit forum stemt mij niet gelukkig. We hebben er dus allemaal last van. Jammer ik vind het echt een top toestel maar met dit losse hinge verhaal kan ik niet leven. Op internet heb ik een aantal video's gezien van mensen die er een stuk minder last hebben en ik had gehoopt dat ik die hier ook zou tegenkomen.
Ik snap niet dat een bedrijf als HTC dit product zo op de markt durft te zetten. Het toestel voelt gewoon labiel aan en dat voor deze prijs. Wat een blunder.

Zoals ik al eerder zei ik heb hier totaal geen last van het werkt gewoon perfect bij mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online

Ik heb totaal geen moeite met de hinge. Alleen in onnatuurlijk houdingen valt het toetsenbord er uit, voor de rest vergeet ik zelfs vaak dat er een toetsenbord op zit, zo dun is hij in vergelijking met mijn Touch Pro 2 :)

Ik houd het dus op een ontwerpkeuze van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Het oogt niet betrouwbaar, een dergelijke hinge, dat gevoel heb ik er inderdaad ook bij. Ik twijfel inderdaad ook aan de kwaliteit hiervan over een lange periode. Voor nu ben ik verder uiterst tevreden met het toestel, en is dit het enige waar ik mij zorgen over maak. Heb in ieder geval nog geen enkele keer bij normaal gebruik gehad, dat het scherm openklapt, zonder dat ik dat wil. Dus wat dat betreft: Er is niks aan de hand.

Wel jammer vind ik de problemen met mijn carkit nu, terwijl mijn oudere HTC Hero op 2.1 het wel prima doet. Ik denk echter dat mijn 2 jaar oude auto inmiddels qua techniek alweer te verouderd is, en ik daardoor nu met de problemen zit... Automotive kan de snelheid van telefonie qua ontwikkelingen gewoon niet aan hehe.

Toch maar over stappen naar een third party kit of zo, in ieder geval geen ingebouwde meer, en helemaal niet meer van
edit:
:N**kia
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Laatst online: 30-05-2024
@Joko56

Als jij liever concessies doet op het besturingssysteem (lees: Symbian ipv Android + Sense), dan op een keyboard "probleem" dat eigenlijk geen probleem is, dan vraag ik me bij deze openlijk af of jij je prioriteiten wel goed op stelt.

Maar goed, dat is mijn mening:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnGalt schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:03:
@Joko56

Als jij liever concessies doet op het besturingssysteem (lees: Symbian ipv Android + Sense), dan op een keyboard "probleem" dat eigenlijk geen probleem is, dan vraag ik me bij deze openlijk af of jij je prioriteiten wel goed op stelt.

Maar goed, dat is mijn mening:)!
Inderdaad dat is jou mening en zonder onderbouwing of verwijzing naar feiten is het dus juist dat, jou mening en waardeloos voor de rest. Als je nou eens met een goed verhaal komt waarom iemand zou moeten kiezen voor Android boven Symbian dan hadden we er misschien nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Heb hem vanmiddag opgehaald en gelukkig geen hinge problemen. Hij beweegt soepel maar voelt erg solide aan.
Ik was al even aan het zoeken naar een goede vent mount voor in de auto maar zo snel nog niks kunnen vinden. Is mss ook iets te vroeg nog. Mocht iemand al iets gezien hebben dan hou ik me aanbevolen :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 17:40
Informatie en discussie over accessoires van de HTC Desire Z mag hier: Accessoires voor de HTC Desire Z

[ Voor 88% gewijzigd door Bullet NL op 15-11-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lscsont
  • Laatst online: 04-01-2021
Je kan het hinge "probleem" ook positief bekijken.. je hoeft niet zoveel moeite te doen om je toetsenbord open te klappen.. het gaat vanzelf als je hem schuin houd.. ik moet zeggen dat ik er weinig last van heb, alleen liggend typen gaat niet altijd goed, maar heb er inmiddels een oplossing voor gevonden, (zoals velen) mijn wijsvingers aan de zijkant houden, is een natuurlijke positie en het toetsenbord glijdt niet naar beneden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

precies zoals ik dus net schreef, dit mag hier Accessoires voor de HTC Desire Z

[ Voor 70% gewijzigd door Bullet NL op 15-11-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:20:
[...]

Inderdaad dat is jou mening en zonder onderbouwing of verwijzing naar feiten is het dus juist dat, jou mening en waardeloos voor de rest. Als je nou eens met een goed verhaal komt waarom iemand zou moeten kiezen voor Android boven Symbian dan hadden we er misschien nog iets aan.
Niemand hoeft van mijn voor iets te kiezen, ik vind dat je dat op een rare manier zegt. Je hoeft dan ook niet zo overtrokken te reageren; ik ventileer hier tenslotte mijn mening en ervaringen en dat is volgens mij waar een dergelijk forum voor bedoeld is.

Een mooie samenvatting van waar ik op doel valt bijvoorbeeld hier te lezen:

Let wel, dit is compleet off-topic en mijn reactie was puur gericht op diegene die de Nokia N8 in het topic betrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 16:41

TVL

Ik synchroniseerd mijn Nokia altijd via Bluetooth. Ik zie echter in de HTC Sync geen mogelijkheid hiertoe. Weet iemand of je kan syncen via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Voor de mensen die het toestel al hebben: is dit probleem ook aanwezig bij jullie toestel? Dat wil zeggen de niet precieze uitlijning waardoor er een beetje speling is tussen toetsenbord en scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ik heb de Desire Z ook sinds zaterdag. Ik was ook een beetje angstig voor dat "hinge" gebeuren, maar ik moet zeggen dat ikhet allemaal maar zwaar overdreven vind.

Toen mijn toestel net uit de doos kwam klapte die wat stroef open en dicht. Ik dacht mooi! Aan het einde van de avond was die al aanzienlijk losser en werd ik wat angstiger.
Echter is die nu nog hetzelfde, zeer soepeltjes om het maar even zo te noemen . Als ik het toestel op ze kop houd dan valt die open ja, maar daarvoor dient het toestel simpelweg niet.

Wil je graag in bed liggen met het toestel op ze kop dan zul je een andere moeten kiezen. Voor ALLE normale situaties werkt het perfect. Ook die van mij die zo makkelijk openvalt.

Ik kan mij er echt niet aan storen. Het open en dichtklappen gaat zeer soepel. Het klapt ook echt open of dicht en niet half oid. Altijd volledig.

Ik vind het maar raar dat mensen hierover lopen te klagen.

Als je de telefoon normaal gebruikt, dus niet op ze kop, maar gewoon liggend in je handpalm of liggend in je handen als het toetsenbord is uitgeklapt dan heb je nergens last van. (Zo gebruik je een telefoon toch???)

Wil je raar doen dan moet je ook niet klagen als die daar niet geschikt voor is.....

Ik houd het zeker in de gaten, maar vooralsnog werkt die gewoon prima bij normaal gebruik.

Men zit te muggenziften vind ik. Emmeren over een kiertje hier en daar en vooral emmeren over het feit dat het toestel niet ingeklapt blijft als je het op ze kop houdt!!!! Jeetje!

Als ik met mijn racemotor offroad ga dan lopen mijn banden leeg. Misschien toch eens de fabrikant hierop wijzen. Die crossmotoren kunnen het namelijk wel! Niet te geloven!
En het heeft me toch een bak met geld gekost die racemotor! Kan niet eens door het zand! Ongelovelijk! :z

Mijn punt is wel duidelijk. :)

Gebruiken zoals bedoeld is en er is niks aan de hand. En dat is niet op ze kop.

[ Voor 25% gewijzigd door Mit-46 op 15-11-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joko56
@Johngalt

Ik ben zakelijk gebruiker en heb het afgelopen jaar een iphone gehad. Ik ben opzoek gegaan naar een toestel met toetsenbord, en voor mij was de desire z daarbij zowieso al tweede keus. Maar ja, de irritatie richting de Iphone was inmiddels zo groot dat ik niet wilde wachten op de E7 en dus de HTC heb aangeschaft.

Na 3 dagen met deze telefoon kan ik je melden dat ik buiten de hinge, batterij en contactenboek erg tevreden ben over het toestel. Heb vandaag op mijn werk de telefoon aan mijn collega's laten zien en zij waren allen van mening dat mijn hinge mechanisme veel en veel te labiel aanvoelt.

Ik weet inderdaad niet of ik Symbian een net zo'n prettige besturing zal vinden als Froyo, dat kan ik pas beoordelen als ik de Nokia in bezit heb. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4113/5173297306_1a4b737ccd_z.jpg

Weet iemand of het mogelijk is om de instelling van het hardware toetsenbord op Nederlands te krijgen?
Als het alleen Engelstalig kan, dan heb je niets aan het ingebouwde woordenboek, correctie typfouten etc. En dat zou zuigen, want dat vond ik juist zo handig bij het onscreen toetsenbord :{.

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
joko56 schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:26:
Na 3 dagen met deze telefoon kan ik je melden dat ik buiten de hinge, batterij en contactenboek erg tevreden ben over het toestel. Heb vandaag op mijn werk de telefoon aan mijn collega's laten zien en zij waren allen van mening dat mijn hinge mechanisme veel en veel te labiel aanvoelt.

Ik weet inderdaad niet of ik Symbian een net zo'n prettige besturing zal vinden als Froyo, dat kan ik pas beoordelen als ik de Nokia in bezit heb. ;w
Het lijkt nu alsof je de telefoon wegdoet omdat je collega's het scharnier niet stevig genoeg vinden?

Ik zelf begrijp de klachten hier echt niet, ja het is inderdaad niet spring powered, maar dat is helemaal geen probleem. Het toestel zal echt niet openen in je broekzak en wanneer is het nu daadwerkelijk nodig om het toestel - vasthoudend aan alleen de achterkant - op zijn kop te houden? 8)7

Zelf ben ik erg tevreden met het toestel en het toetsenbord zit in uitgeklapte toestand echt stevig genoeg onder het scherm, mede door het gewicht van het geheel. Mocht in de loop van de tijd blijken dat het mechanisme niet durable genoeg is, dan gaat het toestel gewoon ter reparatie naar HTC. 'Problem' solved, for me! 8)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S0epkip schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:14:
Het lijkt nu alsof je de telefoon wegdoet omdat je collega's het scharnier niet stevig genoeg vinden?
Ja, die snap ik niet. Je bent toch zelf tevreden? Al vond de hele wereld minus jijzelf het een rottoestel, dat is jouw probleem toch niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 04:57

Kingpinda

Citizenship is earned.

Geen matches
@dennismoore: en als je tweede taal invoerd als nederlands? Ik krijg iig bij woordvoorspelling als ik het volgende doe beiden nederlandse als engelse voorspellingen. Echter hebben engelse woorspellingen voorrang..

[ Voor 185% gewijzigd door Kingpinda op 15-11-2010 19:36 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnGalt schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:22:
[...]

Niemand hoeft van mijn voor iets te kiezen, ik vind dat je dat op een rare manier zegt. Je hoeft dan ook niet zo overtrokken te reageren; ik ventileer hier tenslotte mijn mening en ervaringen en dat is volgens mij waar een dergelijk forum voor bedoeld is.

Een mooie samenvatting van waar ik op doel valt bijvoorbeeld hier te lezen:

Let wel, dit is compleet off-topic en mijn reactie was puur gericht op diegene die de Nokia N8 in het topic betrok.
Ik zeg dus hetzelfde, waarom moet jij het dan met ons delen als we er verder toch niks aan hebben? Dat iemand de opmerking maakt dat hij/zij kiest voor de Nokia E7 boven de DZ is natuurlijk een persoonlijke keuzen. De vraag is dan waarom jij op iemand zijn keuzen moet inhaken?

En een link naar een artikel uit "OCTOBER 19, 2009" kom je natuurlijk niet ver mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online
Geen matches
Via 'HTC Likes' kan ik al sinds vrijdag geen verbinding maken met de HTC Sense server... Is dat iemand al wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Geen matches
Sebastian schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:21:
Via 'HTC Likes' kan ik al sinds vrijdag geen verbinding maken met de HTC Sense server... Is dat iemand al wel gelukt?
Ik ook niet, via wifi of 3G niet.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterijduur valt bij mij ook erg tegen...als ik hem om 08:00 's ochtends volledig opgeladen uit de lader haal sta ik om 14:00 in het geel. Zo tegen 17:00 is hij dan helemaal leeg.

Dit is met wifi en gps uit, ik push alleenl mn werkmail met activeSynch. Verder zeer matig gebruikt gedurende de werkdag, af en toe mail en whatsapp beantwoorden.

Als ik lees dat anderen het 20u volhouden op 1 keer lader heb ik toch een K* batterij denk ik.

Wat te doen hiermee mensen...klagen bij CoolBlue? Nog wat dagen testen om te kijken of het zo blijft? Third party batterij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hoe vinden jullie het toetsenbord typen?

En zijn er toevallig mensen die de overstap hebben gemaakt van de Nokia E71 naar de Desire Z? Ben benieuwd naar de typesnelheid op de Desire Z t.o.v. de E71 (waar ik razend snel mee kan typen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Laatst online: 23-09 12:51
Nou, ik heb de mijne nu een paar uur in bezit en ik ben er erg blij mee! Dat hinge"probleem" is wat mij betreft een non-issue. Daar heb je echt geen last van.

Mijn vorige telefoon was bijna 4 jaar oud, dus dan kun je wel voorstellen wat een vooruitgang het is. Wat gaat dat allemaal mooi en soepel!

Maar als ik een kritiekpunt moet hebben: ik vind het lastig dat er geen pijltjestoetsen op het fysieke keyboard zitten. Ik heb ze in ieder geval nog niet ontdekt. Ben je razendsnel aan het typen, zie je dat je 5 woorden terug een foutje hebt gemaakt en dan ben je alsnog een minuut aan het hannesen om je cursor op de goede positie te krijgen. Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je er niet bij zegt hoe je die minuut spendeert valt er over je methode weinig op te merken.

Ik zou het iig oplossen door mijn vinder even op het verkeerd gespelde woord te houden, dan verschijnt er een ingezoomd selectie boxje. Niet loslaten, maar met links en rechts bewegen even de cursor op de goede positie zetten. En dan backspace en je nieuwe letter ;)

Doe jij het anders

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:15:
[...]

Batterijduur valt bij mij ook erg tegen...als ik hem om 08:00 's ochtends volledig opgeladen uit de lader haal sta ik om 14:00 in het geel. Zo tegen 17:00 is hij dan helemaal leeg.

Dit is met wifi en gps uit, ik push alleenl mn werkmail met activeSynch. Verder zeer matig gebruikt gedurende de werkdag, af en toe mail en whatsapp beantwoorden.

Als ik lees dat anderen het 20u volhouden op 1 keer lader heb ik toch een K* batterij denk ik.

Wat te doen hiermee mensen...klagen bij CoolBlue? Nog wat dagen testen om te kijken of het zo blijft? Third party batterij kopen?
ik heb inmiddels mijn third party batterij al besteld....het schijnt dat de EVO 4g batterijen ook passen in de Z en deze zijn beschikbaar in 1800mah wat in praktijk zo'n 25 procent meer power geeft.
Heb ze op eBay besteld, maar kan nog wel 20 dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online
DJ Henk schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:23:
Nou, ik heb de mijne nu een paar uur in bezit en ik ben er erg blij mee! Dat hinge"probleem" is wat mij betreft een non-issue. Daar heb je echt geen last van.

Mijn vorige telefoon was bijna 4 jaar oud, dus dan kun je wel voorstellen wat een vooruitgang het is. Wat gaat dat allemaal mooi en soepel!

Maar als ik een kritiekpunt moet hebben: ik vind het lastig dat er geen pijltjestoetsen op het fysieke keyboard zitten. Ik heb ze in ieder geval nog niet ontdekt. Ben je razendsnel aan het typen, zie je dat je 5 woorden terug een foutje hebt gemaakt en dan ben je alsnog een minuut aan het hannesen om je cursor op de goede positie te krijgen. Of doe ik iets verkeerd?
Zie daar het nut van de trackpad :)
Die kun je gebruiken te vervanging van de pijltjestoetsen, doet exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online
[...]

Het heeft bij mij vandaag 22 uur geduurd voordat de batterij leeg was, maar in verhouding heb ik er nauwelijks iets mee gedaan.
Maar goed, 22 uur is op zich ok, Ik wacht het in ieder geval nog een paar dagen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Laatst online: 23-09 12:51
Ultraman schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:29:
Ik zou het iig oplossen door mijn vinder even op het verkeerd gespelde woord te houden, dan verschijnt er een ingezoomd selectie boxje. Niet loslaten, maar met links en rechts bewegen even de cursor op de goede positie zetten.
Sebastian schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:39:
Zie daar het nut van de trackpad :)
Die kun je gebruiken te vervanging van de pijltjestoetsen, doet exact hetzelfde.
En dat werkt allebei prima! Ik dacht al dat het niet ingewikkeld zou moeten zijn. Zoals gezegd, ik lag een paar generaties achter. Ik weet niet beter dan dat je een stylus nodig hebt om je telefoon te bedienen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 09:05
S0epkip schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:14:
[...]

Vandaag aan diverse collega`s mijn Z laten zien. Niks gezegd over het scharnier. Alleen maar mooi mooi mooi en gaaf ding wat je hoort. Morgen eerst even tegen wat andere collega`s wat zeggen over het scharnier. Zal je zien. "Ding is kut" "moet je terug brengen" "zou ik nooooooit kopen"

The power of suggestion............ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Heb er net ook even mee kunnen spelen aangezien de mijnen nog moet komen, wat een mooi toestel! Me oude touch pro is echt zwaar verouderd en traag vergeleken met dit ding!:) Maat van me had per ongeluk expres zijn n97 in een plas met water laten vallen (gelukkig goed verzekerd) en nu op mijn aanraden Desire Z gehaald. Wat ik tot dusver van de hinge heb gemerkt, als je hem meer dan 90 graden overhelt dan klapt hij dicht en aangezien je dat toch nooit doet is het geen probleem! Maar dat is ondertussen wel duidelijk.

Kan igg. niet wachten tot ik hem kan gaan gebruiken:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 04:57

Kingpinda

Citizenship is earned.

Iemand nog ervaringen met perm rooten? heb mij gehouden aan de tutorial op xda. Ik lees alles zeer goed. eerder oude telefoon ook ge-hspld en roms flashen e.d.

Alleen wil nu het volgende dat ik hem heb geroot. getest door 30 sec batterij eruit te halen en bij reboot staat superuser nog steeds in apps. daarna heb ik paar x toestel moeten resetten naar factory settings vanwege stom gedoe met sense contacten syncen en google contacts syncen. denk begin lekker opnieuw.

Nu wil het feit dat ik adfree probeer te installeren en proggie zegt dat hij een geroote telefoon nodig heeft. dus ik install weer visionary, heb trouwens geen superuser meer staan in apps na reset. maar nu.

Probeer temproot. zegt ie dat hij al geroot is. probeer permroot. geen reactie. geen popup lijkt gewoon dat ie niks doet. probeer Unroot. zelfde verhaal... usb debug mode aan etc. fast boot off.

Iemand die een lichtje kan scheppen in deze duisternis? want als ik met dat proggie niks meer kan zit ik behoorlijk vast.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:54:
[...]

Ik zeg dus hetzelfde, waarom moet jij het dan met ons delen als we er verder toch niks aan hebben? Dat iemand de opmerking maakt dat hij/zij kiest voor de Nokia E7 boven de DZ is natuurlijk een persoonlijke keuzen. De vraag is dan waarom jij op iemand zijn keuzen moet inhaken?

En een link naar een artikel uit "OCTOBER 19, 2009" kom je natuurlijk niet ver mee.
Puur rhetorisch: Dat iemand de opmerking maakt dat hij bij voorkeur niet voor Symbian zou gaan is natuurlijk een persoonlijke keuze. De vraag is dan waarom jij op iemand zijn keuze moet inhaken? :+

Afijn, laten we deze thread niet verder vervuilen met deze OT zooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 23:52
[...]

Probeer eens een dagje zonder whatsapp...
En dan bedoel ik dus echt het process killen.

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 15-11-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Zie eigenlijk al aardig wat positieve ervaringen met het toestel! Behalve dan de mierenknuffelaars die zeuren om de "hinge". Wilde eigenlijk wachten op de 2de batch voor aanschaf, maar ga hem zeker over 3 weken halen! En hij is zelfs overklokbaar naar 1.9 Ghz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarDor
  • Laatst online: 31-01 13:27
Kingpinda schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:03:
Iemand nog ervaringen met perm rooten? heb mij gehouden aan de tutorial op xda. Ik lees alles zeer goed. eerder oude telefoon ook ge-hspld en roms flashen e.d.

Alleen wil nu het volgende dat ik hem heb geroot. getest door 30 sec batterij eruit te halen en bij reboot staat superuser nog steeds in apps. daarna heb ik paar x toestel moeten resetten naar factory settings vanwege stom gedoe met sense contacten syncen en google contacts syncen. denk begin lekker opnieuw.

Nu wil het feit dat ik adfree probeer te installeren en proggie zegt dat hij een geroote telefoon nodig heeft. dus ik install weer visionary, heb trouwens geen superuser meer staan in apps na reset. maar nu.

Probeer temproot. zegt ie dat hij al geroot is. probeer permroot. geen reactie. geen popup lijkt gewoon dat ie niks doet. probeer Unroot. zelfde verhaal... usb debug mode aan etc. fast boot off.

Iemand die een lichtje kan scheppen in deze duisternis? want als ik met dat proggie niks meer kan zit ik behoorlijk vast.
Ik denk dat je na die 30 seconden batterij eruit al goed zat met permroot... en waarschijnnlijk nog steeds zit. Het is namelijk de bedoeling dat die superuser app erin blijft staan.
wat je kan proberen is dat je superuser app opnieuw installeert van de market, deze zorgt er namelijk voor dat alle programma's die root nodig hebben ook echt root toegang krijgen. en dan heb je best wel eens kans dat adfree het wel gewoon doet.

[ Voor 12% gewijzigd door MarDor op 16-11-2010 09:34 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!