Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:21:
[...]

dat betekent dus dat er ook geen android update meer gaat komen?
wel raar dat de Desire HD, die tegelijk uitkwam met de Desire Z wel nog een upgrade heeft gekregen..

Het lijkt me dat dit toestel qua software hoe het er nu op draait (met al die bugs en een sense die continu opnieuw moet laden) nog niet helemaal als volwassen mag worden beschouwd...
Er zijn ondertussen weer een pak nieuwe telefoons bij gekomen dus ik denk dat er geen officiële update meer komt.

Ik zou niet zeggen dat de Desire Z geen volwassen telefoon is ... mijn vader gebruikt al sinds de release van dit toestel de Sense-interface en is er nog altijd tevreden over ...
Ik heb mijn gsm geroot en er miui op geflasht nog voor ik hem voor de eerste keer had opgestart en heb er dus zelf geen ervaring mee. Wel heb ik ervaring met de oude Sense (vroeger had ik een HTC Tattoo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 19:40
_Apache_ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:36:
[...]

Idem voor PowerTutor (gratis). Sorteert op device (wifi/3g/scherm/gps,etc) en kan dat per app wegzetten. Zo kwam ik erachter dat mijn 3G constant volle bak aan het down/uploaden was, bleek een probleem met pushmail te zijn.
Zojuist Powertutor geinstalleerd, bedankt voor de tip!
Hoe kan ik per app het verbruik zien?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Weet iemand al wat meer over de mogelijke ICS update voor dit toestel? een obscure site zegt van wel (oct-2011), en de officiele release zegt van niet. Maar van wat ik begrijp kan de hardware het zonder problemen aan?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:15

Sorcerer8472

Mens sana?

De stock software bevat inderdaad wat kleine bugs, waar voor zover ik weet gelukkig wel omheen te werken valt. Ik ervaar eigenlijk weinig tot geen problemen. Dus wederom: waar doel je op?
Omheen werken kan inderdaad: koffie gaan halen etc., even in je neus pulken, maar het blijft heel irritant. Je kunt ook bijv. 15 seconden geen 112 bellen als het gebeurt :X

De Desire Z is imo niet serieus genoeg genomen door HTC, dat blijkbaar alleen consumenten en geen zakelijke klanten als afnemer ziet. Zodra de Milestone 4 uitkomt zal ik die waarschijnlijk afnemen.

Jammer dat producten door zulke kleine makkelijk op te lossen dingen zo onvolwassen blijven terwijl dat eigenlijk niet nodig is. De basis is goed maar de afwerking is te snel afgeraffeld.

Ook kleine problemen zoals dat het toestel uitvalt als je ermee gaat zitten in je broekzak op een bepaalde manier (komt overigens vaker voor als je accu verder leeg is!) ... dat soort dingen is gewoon jammer :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 16:01
lanerios schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:24:
Weet iemand al wat meer over de mogelijke ICS update voor dit toestel? een obscure site zegt van wel (oct-2011), en de officiele release zegt van niet. Maar van wat ik begrijp kan de hardware het zonder problemen aan?
Ik heb onlangs de officiële HTCDev bootloader unlock tool gebruikt en vervolgens mbv. een handige tutorial op XDA mijn Desire-Z geroot waarna ik een custom ICS ROM erop geflashed heb. Ik verwacht geen updates vanaf HTC zelf meer, en dus ben ik maar naar de custom ICS rom overgestapt.

En ik moet zeggen, ICS rouleert! Mijn Desire-Z voelt weer als herboren nu ik er een custom ICS rom op heb, aangevuld met ADW-Ex launcher en Beautiful Widgets. Totaal geen last van herstartende launcher na een geheugen-intensieve applicatie te gebruiken zoals ik met Sense gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Is dit dan met rooten op te lossen? (Ik weet niet of je hetzelfde bedoeld Haay)

Mn vriendin zit in een app te klooien, gaat terug naar hoofdscherm. moet 10 seconden wachten tot het scherm weer opgestart is. Het lijkt dat HTC sense loopt te rebooten :S

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
lanerios schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:48:
Is dit dan met rooten op te lossen? (Ik weet niet of je hetzelfde bedoeld Haay)

Mn vriendin zit in een app te klooien, gaat terug naar hoofdscherm. moet 10 seconden wachten tot het scherm weer opgestart is. Het lijkt dat HTC sense loopt te rebooten :S
Bekend probleem :(

Je kan ook Go Launcher EX installeren als homescreen, in plaats van Sense. Dan heb je er ook geen last meer van. Bij mij werkt het echt weer heerlijk nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Haay schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:44:
[...]

Ik heb onlangs de officiële HTCDev bootloader unlock tool gebruikt en vervolgens mbv. een handige tutorial op XDA mijn Desire-Z geroot waarna ik een custom ICS ROM erop geflashed heb. Ik verwacht geen updates vanaf HTC zelf meer, en dus ben ik maar naar de custom ICS rom overgestapt.

En ik moet zeggen, ICS rouleert! Mijn Desire-Z voelt weer als herboren nu ik er een custom ICS rom op heb, aangevuld met ADW-Ex launcher en Beautiful Widgets. Totaal geen last van herstartende launcher na een geheugen-intensieve applicatie te gebruiken zoals ik met Sense gewend was.
Heb je een tip welke rom je erop gezet hebt?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

Sherlock

No Shit

Speed24 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:56:
[...]

Bekend probleem :(

Je kan ook Go Launcher EX installeren als homescreen, in plaats van Sense. Dan heb je er ook geen last meer van. Bij mij werkt het echt weer heerlijk nu!
Dat heb ik nu ook gedaan, ik ben erg benieuwd of ik mijn telefoon nu weer gewoon kan gebruiken :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 16:01
Brabo-Joossie schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:30:
Heb je een tip welke rom je erop gezet hebt?
Dat kun je in mijn posts in het HTC Desire Z Rooten & Custom ROM's topic teruglezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tnx! :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 22:01

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:00:
[...]
Dat heb ik nu ook gedaan, ik ben erg benieuwd of ik mijn telefoon nu weer gewoon kan gebruiken :)
Wat een verademing zeg! Ik 'vlieg' weer door de menu's heen, en het is nog eens veel beter te customizen dan Sense. Ik zat met heeeel veel smart te wachten op de droid 4, maar daar heb ik ineens heel wat minder haast mee :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 17:52
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:23:
[...]

Ook kleine problemen zoals dat het toestel uitvalt als je ermee gaat zitten in je broekzak op een bepaalde manier (komt overigens vaker voor als je accu verder leeg is!) ... dat soort dingen is gewoon jammer :{
Dat heb ik ook. Erg vervelend! Dacht eerst dat het aan Cyanogenmod 7.1 zou kunnen liggen, maar lijkt toch echt een hardware fout. Gebeurt ook als je de achterkant zacht op tafel tikt.

Nog meer mensen die dit hebben? Wat zou het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Als je het topic doorleest zie je dat probleem regelmatig terug komen, ik heb het onder HTC OTA's vaker gehad dan met CM, maar ook daar is het me wel eens overkomen. Ik denk inderdaad ook dat het een hardware/driver issue is, maar wat? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:38
Goddank geen problemen met mijn Z. Die van mij is nu bijna 13 maanden, heeft sinds een paar weken CM7 en hij gaat als een trein 8). Ik hoop dat hij nog even mee gaat (drie jaar zou mooi zijn), en er is op dit moment niets wat er op wijst dat hij dat niet gaat halen.

Sommige mensen om me heen snappen niet dat ik er zo blij mee ben...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Probleem met het uitvallen is dat je het toestel onder druk zet waardoor waarschijnlijk gewoon het accucontact (oid) kort wordt verbroken. Dit vermoeden wordt gesterkt door het feit dat het vaker lijkt voor te komen bij een legere accu. Heb het bijgehouden de laatste tijd.

Lijkt niet veel erger te worden en de eerste keer dat het al gebeurde was ruim een jaar geleden; nu alleen ietsjes vaker. Om die reden doe ik hem ook vaker in m'n borstzak nu.

Hoe dan ook kan ik niet wachten op de Milestone 4 als vervanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Het is me vandaag weer overkomen, het uitvallen van de telefoon. In de accu zat nog 80% sap en de telefoon lag naast me in de auto op de passagiersstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je dat vaker overkomt moet je het gewoon gaan bijhouden en als hij op allerlei momenten uit blijft vallen zou ik eens een factory reset doen als het echt regelmatig is.
Ik had er last van dat mijn telefoon op willekeurige momenten gewoon rebootte, zonder mijn PIN te onthouden. Dat had hetzelfde netto effect als wat jij hebt: je bent onbereikbaar.

Ik heb die een of twee weken aangekeken en in die twee weken software resets gedaan en systematisch dingen uitgesloten waaronder ook contactpunten. Ik heb zelfs de software opnieuw geflashed.
Dat mocht allemaal niet baten, dus ik heb hem naar het service point gebracht met begeleidend schrijven over het probleem, wat ik allemaal geprobeerd had en dat het in mijn ogen niets anders kon zijn dan het moederbord. En heb ik een boardswap voorgesteld (met een specifiek type eMMC er op (SEM04G), want daar had ik goede ervaring mee).

Een paar weken later kon ik hem ophalen en er was een boardswap gedaan. En er is zelfs een type ingezet met het type eMMC waar ik om vroeg, maar dat kan een kwestie van geluk zijn geweest want ik heb geen idee of ze daar gehoord aangeven.

Ik zie zo snel alleen geen frequentie van uitval in jouw post. Bij mij was het soms wel om het half uur...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Arie- schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 00:25:
Het is me vandaag weer overkomen, het uitvallen van de telefoon. In de accu zat nog 80% sap en de telefoon lag naast me in de auto op de passagiersstoel.
Da's wel anders dan bij mij; het is nog nooit helemaal vanzelf gebeurd bij mij *afklopt*
Naast me leggen in de auto moet ik niet doen als ik niet wil dat het ding door de hele auto vliegt trouwens O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Bij mij komt het ook niet veel voor hoor, de laatste keer hiervoor is misschien wel 2 maanden terug geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:06

SomerenV

It's something!

Ik zit met een probleempje. Mijn Desire Z gebruik ik eigenlijk al vanaf het begin (december 2010) vrijwel dagelijks als MP3 speler (toen nog in de bus en in de auto vanwege school, nu voornamelijk op de fiets en in de auto vanwege werk) en ben er super tevreden over. Zeker met een app als PlayerPro is het een heerlijke speler. Maar sinds een paar dagen lijkt de mini-jack input minder goed contact te maken. Eerst dacht ik dat het aan mijn Sennheiser HD201 lag, maar vandaag tijdens het sporten gaven mijn oordopjes ook problemen.

Het probleem is als volgt: mijn telefoon zit in m'n broekzak en bij vrijwel elke beweging van mijn been stoort het geluid, of valt er een kanaal (links/rechts) weg, wat zich weer herstelt bij een volgende beweging, enzovoorts. Als ik mijn been of telefoon stil hou is er niks in de hand, en ook in de auto 0 problemen. Nu kan ik het probleem reproduceren wanneer ik een beetje aan de jack plug friemel. Is dit een gevalletje garantie of niet? En is het mogelijk zelf enigszins op te lossen? Ik heb nog wel ergens een Creative Zen liggen die ik kan gebruiken als MP3 speler, maar twee apparaten meeslepen is niet echt handig.

Overigens, als sidenote, mijn vorige toestel (SE C905) gebruikte ik ook intensief als MP3 speler en ook daar heeft de input het deels begeven. Al moet ik zeggen dat het daar zo'n 2 jaar duurde.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Is het niet gewoon vuiligheid dat je er uit kunt blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 01:06

SomerenV

It's something!

Joen schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:59:
Is het niet gewoon vuiligheid dat je er uit kunt blazen?
Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht |:( Heb de ingang even schoongeblazen en het probleem lijkt verholpen. Thanks!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb even gezocht in dit topic, maar kan het niet echt terug vinden...
Ik heb ineens dat steeds wanneer ik bijvoorbeeld een "s" intik ik naar mijn SMS berichten ga ipv dat er daadwerkelijk een "s" ingevoerd wordt in de tekstinvoer.
Weet iemand hoe dat ook al weer zat en hoe ik dat kan uitschakelen?

Edit:
Hmm... herstart was blijkbaar al voldoende. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 26-02-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Was dat niet iets simpels als in de verkeerde modus staan?
Typisch dingetje van de stockROM, waardoor ik het ook niet echt zeker weet.

Maar volgens mij kon je het oplossen door op je tobo het vergrootglas een keer in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ja, ik gebruik de stockROM 2.3 Gingerbread.

Had het wel een keer eerder gelezen, maar omdat ik er geen last van had heb ik niet onthouden hoe mensen die er toen last van hadden het opgelost hadden.

Afijn, ik heb het met een herstart kunnen oplossen dus. Hopelijk keert het probleem niet weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb nooit kunnen achterhalen waardoor de telefoon in die modus belandt waarbij 'g' gmail opstart, 's' sms etc. De oplossing destijds lag volgens mij ook niet in het opnieuw opstarten van de telefoon, ik had in ieder geval de aan de letters toegewezen snelkoppelingen verwijderd, het probleem is daarna nooit voor mij terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:16
het ligt er aan dat je dan per ongeluk op het vergrootglaasje hebt gedrukt (rechts naast het pijltje terug). Daarmee activeer je de zoek/sneltoets modus.
Nogmaals er op drukken en het staat weer uit en je kunt weer normaal typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
De oorzaak van het herhaaldelijk uitvallen van de Z was de GPS. Nadat ik deze had uitgezet is het niet meer gebeurd. Zet ik hem aan om te gebruiken dan is de kans aanwezig dat de telefoon een tijd later weer op zwart staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3vin86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2019
Werving is op GoT niet toegestaan.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 27-02-2012 20:13 ]

IPhone 5 16GB / Toshiba P300-275 / ZiggO Alles in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 16-09 14:09
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 27-02-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3vin86
  • Laatst online: 02-12-2019
yannickie111 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:35:
[...]

Heb je hem laten drogen in een bak rijst?
Dan had je kans gehad (als je hem een paar weken uit zou laten staan), dat hij misschien weer begon te leven.

(Anyway, zoiets moet denk ik in een eigen topic, past niet echt hier.)
Ow ok.. nee heb hem zo laten drogen... maar hij is nooit meer aan gegaan terwijl hij niet lang in het water is geweest maar mijn vriendin heeft hem denk ik te lang aan laten staan... ik was er niet bij op het moment zelf.. ik had hem aan haar gegeven vlak voor ze mij zwembad in gooiden maar toen deden ze het bij haar ook.. toen was het dus te laat..

:D

IPhone 5 16GB / Toshiba P300-275 / ZiggO Alles in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
De mijne lag in de sloot nadat hij een week oud was... helemaal uit elkaar gehaald en laten drogen, en geföhnd... en doet het nu al een half jaar perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 17-09 12:14

Niku

Alagaesii

Ik heb een probleem met de meldingen van nieuwe emails (de standaard widget), deze krijg ik namelijk niet meer. Er is niks aan de instellingen veranderd, deze staan voor zover ik weet ook nog gewoon zoals ze moeten staan.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Niku schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:25:
Ik heb een probleem met de meldingen van nieuwe emails (de standaard widget), deze krijg ik namelijk niet meer. Er is niks aan de instellingen veranderd, deze staan voor zover ik weet ook nog gewoon zoals ze moeten staan.

Anyone?
Push werkt hier ook al maanden niet meer. Van GMail iig. Heb ook andere apps die push gebruiken, die werken voor zover ik weet wel (redelijk)... Gruwelijk irritant in ieder geval.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Laatst online: 10-09 21:50
Ik ben van plan een smartphone te kopen (wel 2e hands) en ik zit een beetje of een desire Z wat voor mij is. Andere alternatieven zijn Desire HD en incredible S. Maar het enige verschil is de grootte van het ram, maar merk je nou echt het verschil tussen 768 en 512mb? Oftewel, komen jullie geheugen te kort of had het wel wat meer gemogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Er zijn wel meer verschillen hoor, gewicht, qwerty toetsenbord, front camera etc. Ga je je beslissing echt alleen van het -ik neem aan dat je het RAM bedoelt- geheugen laten afhangen, dan zul je ook moeten zeggen wat je gaat doen met je telefoon, voor mij is RAM groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Zeker als je er een Custom ROM op zet... groot genoeg voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Laatst online: 10-09 21:50
Arie- schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:24:
Er zijn wel meer verschillen hoor, gewicht, qwerty toetsenbord, front camera etc. Ga je je beslissing echt alleen van het -ik neem aan dat je het RAM bedoelt- geheugen laten afhangen, dan zul je ook moeten zeggen wat je gaat doen met je telefoon, voor mij is RAM groot genoeg.
Ik weet dat er meer verschillen zijn, ik heb me er genoeg in verdiept hoor ;) . Dat is gewoon een van de dingen wat mij een beetje weerhield om een poging te doen om een bod te doen op een toestel. Ik zal niet veel meer doen dan normaal internet gebruik en misschien af en toe een spelletje en waarschijnlijk komt er toch een custom rom op :9

Bedankt iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen de blije bezitter van een 2e hands Z.
Ziet er op zich goed uit, alleen is de digitizer van boven tot onder gescheurd.
Is op zich geen punt, ik kan gewoon een nieuwe van eBay plukken en zelf vervangen, ging bij m'n N900 ook goed.
Ik ga eerst eens kijken of een screenprotector voor mij voldoende is.
Heeft iemand hier toevallig deze ICS Rom al geprobeerd? Zit er over te denken om 'm er morgen eens op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:27:
Sinds enkele dagen de blije bezitter van een 2e hands Z.
Ziet er op zich goed uit, alleen is de digitizer van boven tot onder gescheurd.
Is op zich geen punt, ik kan gewoon een nieuwe van eBay plukken en zelf vervangen, ging bij m'n N900 ook goed.
Ik ga eerst eens kijken of een screenprotector voor mij voldoende is.
Heeft iemand hier toevallig deze ICS Rom al geprobeerd? Zit er over te denken om 'm er morgen eens op te zetten
Kom eens langs in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Laatst online: 17-09 17:52
Mbt het uitvalprobleem: Ik heb nu al een aantal dagen mijn Wifi continu aan laten staan. Ook buiten de deur. Sindsdien is de telefoon niet meer uitgevallen. Ook niet in mijn broekzak. Iemand die dit herkent cq. kan bevestigen/ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:16
Toch blijft het wrang dat de Desire Z niet meer geupdate wordt... Zeker omdat er ook nog helemaal geen vervangende/betere optie is...

Helemaal als je dit nu leest:
http://www.androidplanet....e-cream-sandwich-krijgen/

Ik ben het ook echt zat dat m'n homescreen continu blijft laden en dat ding baggertraag wordt.. Ik ga me toch maar eens verdiepen in custom roms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
lekker he, HTC? Bagger aan het worden helaas qua updates. Lijkt een beetje op samsung :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Pusherman_ schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:43:

Ik ben het ook echt zat dat m'n homescreen continu blijft laden en dat ding baggertraag wordt..
Dat probleem heb ik dus ook met de mijne, die HTC sense lijkt te crashen als je eventjes geïnternet hebt. :/

Misschien toch maar overstappen naar een Nokia Lumia 800 ofzo, alleen vrees ik dat ik een hardware-keyboard enorm zal missen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 19:21
Hebben mensen de petitie al getekend voor Android 4.0 voor onze phone? :)

http://www.change.org/pet...date-for-the-htc-desire-z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:21:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook met de mijne, die HTC sense lijkt te crashen als je eventjes geïnternet hebt. :/

Misschien toch maar overstappen naar een Nokia Lumia 800 ofzo, alleen vrees ik dat ik een hardware-keyboard enorm zal missen. :P
Heb ik vorige week gedaan, om dezelfde reden.

En al had ik nog even mijn twijfels; tot op heden mis ik het toetsenbord totaal niet.

Na alle problemen en gedoe rond updates met de desire Z ben ik erg tevreden over mijn Lumia 800.

[ Voor 39% gewijzigd door Sebastian op 16-03-2012 16:52 . Reden: .je ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar kan je wel een beetje snel typen op dat toetsenbord? Zo'n hardware-keyboard vind ik eigenlijk onovertroffen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:27:
Maar kan je wel een beetje snel typen op dat toetsenbord? Zo'n hardware-keyboard vind ik eigenlijk onovertroffen. :P
Dat was voor mij wel de voornaamste reden om voor de Z te gaan na m'n N900.
Nu ik er over nadenk, eerst een MDA Vario, toen een Nokia Communicator 9300i, Htc Hero, Nokia N900 en nu een Desire Z.
Ik zie een trend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Swipe maakt een hoop goed, maar er zijn genoeg momenten waarop ik blij ben dat ik een hw keyboard heb.
Ben bang dat ik ook niet meer zonder wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

omgwtfbbq schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:33:
Hebben mensen de petitie al getekend voor Android 4.0 voor onze phone? :)

http://www.change.org/pet...date-for-the-htc-desire-z
Mwah, ik ben toch wel toe aan een nieuwe. Veel plezier gehad met deze maar ik wil gewoon een nieuwe qwerty-foon die wel een dag meegaat bij intensief gebruik en ook een numpad en pijltjestoetsen heeft...

Milestone 4, waar ben je? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:05:
[...]

Dat was voor mij wel de voornaamste reden om voor de Z te gaan na m'n N900.
Nu ik er over nadenk, eerst een MDA Vario, toen een Nokia Communicator 9300i, Htc Hero, Nokia N900 en nu een Desire Z.
Ik zie een trend :P
In mijn geval: Nokia 9300, toen tussendoor nog een andere Nokia (type weet ik zo niet, in ieder geval gewoon een normaal keyboard maar wel Symbian), toen 9300i, E90 (heel lang mee gedaan, was echt een fijn ding maar uiteindelijk wel iets te sloom voor internet) en nu een Desire Z dus. :P
Ultraman schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:15:
Swipe maakt een hoop goed, maar er zijn genoeg momenten waarop ik blij ben dat ik een hw keyboard heb.
Ben bang dat ik ook niet meer zonder wil.
Dat vrees ik dus ook. :X HTC had wel een Windows Phone 7-toestel (HTC Pro 7) met hardware keyboard, maar die bleek niet zo denderend te zijn en wordt al een jaar niet meer gemaakt. :/ Maar qua support is HTC niet geweldig, dus de vraag is of ik hierna nog wel een HTC wil. :P Nokia deed in ieder geval wel aan feedback en reguliere updates. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik mag opzoek naar een nieuwe telefoon, ik ben vannacht helaas gerold in het Madrileense nachtleven en heb dus geen Z meer :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:27:
Zo goed als met het touch pro 2 toetsenbord wordt het sowieso niet :)
Natuurlijk typt het minder dan op een hardware toetsenbord, maar het valt me in de praktijk erg mee. Vooral wanneer je het toestel in landscape modus houdt. Het enige nadeel daarvan is dat een groot deel van je scherm verdwijnt, maar ook daar heb ik in de praktijk weinig last van.

Moet er wel bij zeggen dat ik vrijwel nooit lange mails op mijn telefoon maak en van het office gebeuren verwacht ik niet veel gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mweh, kabeltje naar toetsenbord is stuk aan het gaan ofzo... hij doet het soms ff niet meer en het licht gaat dan ook uit. Als ik auto rotate uitzet dan gaat hij ook continu heen en weer dan.

Lijkt erop alsof mijn Z na 1,5(?) jaar toch stuk begint te gaan... met nog geen opvolger te bekennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:24
Mischien dit een optie voor je?:

http://www.htc-desire-reparatie.nl/desire-z-reparatie.html of http://www.phonedokter.nl/?page_id=10

Ik moet binnenkort ook even gaan, glas van cover van camera zitten kleinen krasjes waardoor fotos minder scherp worden, maar even later vervangen denk ik?
Heb mijn Desire Z ook 1.5 jaar, maar nog steeds uiterst tevreden mee!!!

[ Voor 6% gewijzigd door effect10 op 02-04-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mwoah, vind het wel erg duur. Het lijkt nu weer wat beter met m'n telefoon (Even flink geblazen onder het uitklapding) maar dat gaat ongetwijfeld weer achteruit straks :P

Er moet gewoon een goeie opvolger komen! En anders maar een Galaxy S III straks ofzo als er echt niks komt. Of een Droid 3 / 4 importeren ofzo. Stom :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:32

TVL

Sorcerer8472 schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:49:
Mweh, kabeltje naar toetsenbord is stuk aan het gaan ofzo... hij doet het soms ff niet meer en het licht gaat dan ook uit. Als ik auto rotate uitzet dan gaat hij ook continu heen en weer dan.

Lijkt erop alsof mijn Z na 1,5(?) jaar toch stuk begint te gaan... met nog geen opvolger te bekennen!
Zit toch gewoon 2 jaar garantie op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bang dat ik dit nodig ga hebben :(
Vandaag begint de Z om onverklaarbare reden spontaan te rebooten.
Ik kan gewoon booten en pin ingeven, netwerk wordt gevonden e.d. maar naa een minuutje of 2/3 volgt een complete reboot.
Ook als ik de pin niet invoer gebeurt dit.
Ik dacht in eerste instantie dat het misschien iets met de accu te maken had, maar 2 after market accus en de originele accu hebben allemaal hetzelfde probleem.

Iemand nog opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:35:
[...]

Ik kan gewoon booten en pin ingeven, netwerk wordt gevonden e.d. maar naa een minuutje of 2/3 volgt een complete reboot.
Ik dacht in eerste instantie dat het misschien iets met de accu te maken had, maar 2 after market accus en de originele accu hebben allemaal hetzelfde probleem.

Iemand nog opties?
Precies dat is ook aan de hand met de Z van mijn vriendin, erg vervelend, hij reboot soms al tijdens het inloggen, is wel een custom ROM op geinstalleerd maar wat de oorzaak is is mij onbekend.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtReMeBiE
  • Laatst online: 07-09 13:29
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:35:
[...]

Iemand nog opties?
Die reboot-loop heb ik ook 2 of 3 keer gehad, een tijd geleden. Telkens opgelost door fabrieksinstellingen te herstellen. Sinds ik de switch heb gemaakt naar ICS-roms overigens geen last meer van gehad.

Sowieso had ik regelmatig een spontane reboot doordat de originele accu nét een mm te klein was en af en toe geen contact maakte met de telefoon. Nieuwe accu gekocht en nu werkt 't zoals 't moet.

[ Voor 18% gewijzigd door eXtReMeBiE op 12-04-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Kan iemand mij iets zeggen over de krasgevoeligheid van het scherm van de DZ? Ik heb altijd een screenprotector op mijn DZ zitten, maar die begint een beetje oud en vies te worden, dus het liefste haal ik hem er af. Maar dan mag het scherm niet gaan krassen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb hem nu een jaar.. en er zit volgens mij één diepe kras op. Maar dat heb ik per ongeluk zelf gedaan, kleine krasjes zijn er niet op te vinden. Maar hij zit dan ook los in mijn broekzak, en sleutels in de andere zak. Als je die bij elkaar doet vraag je er ook om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Mijn Desire Z is er gisteren mee opgehouden. Een paar minuten ervoor heb ik hem nog gebruikt, met voldoende batterij, maar inmiddels gaat hij niet meer aan. Doet ie weleens en dan werkt ie weer nadat ik de batterij er even heb uitgehaald. Nu werkt dat ook niet meer. Mijn conclusie: batterij leeg. Verschillende (werkende) opladers geprobeerd: niets. Heb maar even een ticket aangemaakt bij HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Z start inmiddels weer op, maar valt nog steeds uit, nu 2 keer factroy reset gedaan, geen verandering.
Denk dat ik maar weer een 2e hands Nokia N900 ga zoeken, m'n huidige (gebruik ik weer) heeft ook kuren, maar werkt iig beter dan de Z :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb soms last van spontane reboots in sommige programma's. Vooral wanneer ik waze onderweg gebruikt reboot mijn telefoon regelmatig spontaan.

Iemand hier ook ervaring mee?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
  • Laatst online: 14-09 22:57
Sheik schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:07:
De oorzaak van het herhaaldelijk uitvallen van de Z was de GPS. Nadat ik deze had uitgezet is het niet meer gebeurd. Zet ik hem aan om te gebruiken dan is de kans aanwezig dat de telefoon een tijd later weer op zwart staat.
Dit probleem heb ik ook. Als je op internet gaat zoeken kom je vaak de term "sleep of death" tegen.
Helemaal 100% consequent is het niet, maar voor zeker 80% van de gevallen geldt dat wanneer ik GPS heb gebruikt, dat de telefoon vast loopt "ergens daarna". En daarmee bedoel ik: dat kan binnen 10 minuten zijn, maar ook 3 uur later.
Het scherm blijft dan zwart en als je op de knop duwt waarmee hij normaal gesproken aan gaat blijft het scherm zwart. De enige methode om de telefoon weer tot leven te wekken is om de batterij eruit te halen.

Voor mij heeft het een tijd geduurd voordat ik achter dit patroon ben gekomen (gps -> "ergens daarna" crash) en vervolgens heb ik 2 maanden de gps module uitgeschakeld met als gevolg geen vastlopers meer. Nadeel is natuurlijk dat je niet heel nauwkeurig je positie meer kan bepalen (slechts op basis van wifi of antennes van je provider in de buurt), maar voor de meeste apps is dat niet echt super spannend. Alleen Google Navigatie functioneert absoluut niet zonder gps. Maps ("kijken") wel.

Een lang verhaal kort: voor mij is het definitief. De "Sleep of Death" wordt veroorzaakt door de GPS.
En dat is de reden dat ik hem afgelopen week aan heb geboden voor reparatie.
Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen en of het daarna verholpen is.

Verder blijft het een top toestel, ik vind het jammer dat er waarschijnlijk geen (op z'n minst weinig) toestellen meer komen met een fysiek toestenbord.

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Dat GPS probleem heb ik ook. Met verschillende custom roms trouwens. Navigatie gaat nog wel goed. Maar bij een gps logger die om de zoveel tijd even de gps aanzet en uitleest zit hij binnen een dag sowieso vast.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
Comgenie schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:08:
Dat GPS probleem heb ik ook. Met verschillende custom roms trouwens. Navigatie gaat nog wel goed. Maar bij een gps logger die om de zoveel tijd even de gps aanzet en uitleest zit hij binnen een dag sowieso vast.
Dat ander roms het niet oplossen had ik ook al geconstateerd/gelezen op basis van ervaringen van anderen.
Wellicht iets hardwarematigs?
Ik zal laten weten wat m'n bevindingen zijn zodra ik hem terug heb van de reparatie.
Voor mensen die hem, net als ik, aan hebben geschaft bij de lancering van de Desire Z kunnen dan nog net garantie claimen.

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

mkleinman schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:42:
Ik heb soms last van spontane reboots in sommige programma's. Vooral wanneer ik waze onderweg gebruikt reboot mijn telefoon regelmatig spontaan.

Iemand hier ook ervaring mee?
Ik heb het zeer af en toe met mijn bluetooth ad2p headset dat m'n telefoon maar even beslist deze moet rebooten. Gelukkig niet al te vaak maar het lijkt er wel op alsof de cpu of batterij keiwarm wordt door een bepaald proces wat ergens blijft hangen. Maar omdat ik er maar 1 of 2x per maand last van heb stoor ik me er verder niet zo aan. Het blijft een fijne telefoon

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:59

reaL_G

G

monnick schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:12:
Kan iemand mij iets zeggen over de krasgevoeligheid van het scherm van de DZ? Ik heb altijd een screenprotector op mijn DZ zitten, maar die begint een beetje oud en vies te worden, dus het liefste haal ik hem er af. Maar dan mag het scherm niet gaan krassen natuurlijk!
ik zou er gewoon een nwe opgooien, zo duur zijn ze ook niet.

brando ultra clear is een aanrader.
had destijds altijd een probleem bij cm en asop roms, enablen en disablen met prog draaiend op de achtergrond na verlies van connectie was de oplossing (bij mij in ieder geval)
bij sense based roms nooit problemen gehad.

[ Voor 36% gewijzigd door reaL_G op 25-04-2012 14:48 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Ik heb sinds de aanschaf (2ehands) van mijn Desire Z al problemen met het touchscreen. Als ik het toetsenbord uitklap werkt alles perfect, maar eenmaal ingeklapt blijven toetsen steken en scrollen gaat laggy.
Vandaag even de telefoon naar factory defaults gezet, maar hij blijft lastig doen.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

[YouTube: http://youtu.be/4VrlsJI7H3o]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
SH4D3H schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:42:
Heb maar even een ticket aangemaakt bij HTC.
Inmiddels een reactie dat ze gaan kijken of ze 'm kunnen repareren :)

Zelf trouwens nog even met een multimeter de spanning op de batterij gemeten. Die is net iets hoger dan de 3.7 die erop staat. Batterij is dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:42
shitzooii gister mijn telefoon laten vallen pffff powerknop werkt niet meer, volumeknop boven werkt niet meer :S
paar toetsen op de toetsebord niet meer :(

gelukkig touchscreen wel alles.. nu is mijn vraag, is er een app die een widget kan plaatsen op het bureaublad om mijn telefoon in standby te zetten? want kan hem nu aandrukken door middel van de trackpad, maar uitzetten lukt niet omdat de powerknop niet goed werkt...

heb het al gevonden!
Screen off and lock :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 26-04-2012 12:22 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
_HugoBoss_ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:13:
[...]

Dat ander roms het niet oplossen had ik ook al geconstateerd/gelezen op basis van ervaringen van anderen.
Wellicht iets hardwarematigs?
Ik zal laten weten wat m'n bevindingen zijn zodra ik hem terug heb van de reparatie.
Voor mensen die hem, net als ik, aan hebben geschaft bij de lancering van de Desire Z kunnen dan nog net garantie claimen.
Zoals beloofd zou ik terug komen op de "sleep of death" na het gebruik van de GPS module.

Na een online chat (aanrader!) met een (Nederlandse) medewerkster van HTC besloten om m'n toestel op te laten halen en te laten repareren. Tijdens de chat kon ik al aangeven welke dag + tijdstip me zou schikken om het toestel op te laten halen. Netjes hoor!
Het probleem werd als volgt omschreven:
code:
1
Klachtomschrijving: device crashes after using GPS (not during usage)

Vervolgens kan je alles netjes volgen via het tracking systeem van dynafix.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
STATUS      DATUM / TIJD                
Order - Volledig ingevoerd      13-4-2012 14:51:44          
Order - Bevestigd       13-4-2012 14:51:45          
Transport - Product succesvol afgehaald     18-4-2012 14:01:00          
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care     19-4-2012 4:53:25           
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst      19-4-2012 4:53:26           
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling        19-4-2012 7:50:10           
Reparatie repair center - In behandeling        25-4-2012 8:11:56           
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling      25-4-2012 13:34:28          
Reparatie repair center - Voltooid      25-4-2012 13:34:28          
Logistiek - Product klaar voor retourzending        25-4-2012 16:54:40          
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel        26-4-2012 4:34:48           
Logistiek - Product is overhandigd aan de klant of de winkel        28-4-2012 13:24:28

10 dagen kwijt geweest dus. Best acceptabel toch?
Helaas kon ik aan bovenstaande melding nog niet zien wat ze nou gefixt hadden, dus ik was even bang dat het toestel klakkeloos terug was gestuurd.

Bij terugkomst zat echter een servicebon bijgesloten, daar vond ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: GPRS verbinding werkt niet

Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- boardswap
- Software update

Alhoewel ik zeker weet dat m'n gprs verbinding het deed (ik zit immers nog wel eens in gebieden met slechte dekking en dan schakelt hij echt terug op een werkende gprs) moest ik wel gelijk aan het volgende stukje denken: http://forum.xda-develope...ad.php?t=908095&page=3#26.
Ik heb heel wat gelezen over dit probleem maar ik heb het destijds als onzin bestempeld. GPS is heel wat anders dan GPRS. Maar aan de andere kant is er wel een samenhang; assisted gps vereist immers data.
Overigens heb ik nooit problemen gehad met een slechte/trage fix. De GPS heeft an sich altijd goed gewerkt, alleen jammer van die crash naderhand.

Hoe dan ook: Deze week ga ik intensief gebruik maken van m'n GPS en ik ben benieuwd of de "sleep of death" verleden tijd is.... to be continued.

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:04
Ik heb er nu een uur naar gezocht, maar niet echt goed kunnen vinden. Ik heb m'n telefoon geroot en draai Cyanogenmod. Ik moet m'n telefoon voor garantie terugsturen (koptelefoon ingang werkt niet meer), maar dan moet ik hem natuurlijk unrooten en een stock rom flashen.

Ik zoek hier een tutorial voor, ik heb geen idee hoe ik het moet doen, zelfs de originele ROM vinden valt al niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kijk even in het rooten en custom roms topic of op xda. Daar staan genoeg tutorials om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
Nog even een slotwoord over de hele gps / sleep of death.
Ik heb nu enkele dagen intensief gebruik gemaakt van m'n gps en constateer dat m'n telefoon niet meer vastloopt. Dus de reparatie heeft effect gehad.

@Comgenie: Als je bereid bent je telefoon +/- 2 weken kwijt te zijn dan kan ik je een reparatie van harte aanraden.

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Laatst online: 06:55
Meer mensen die een OTA update hebben binnen gekregen op hun Desire Z? Die van mij kwam vanavond met een melding en zit nu op versie 2.42.405.4.

Zie alleen niets bijzonders bij de software. Draait (nog steeds?) op Android 2.3.3 en Sense 2.1. Wat ik wel vreemd vind is dat ik altijd nog de oude Market heb, en geen Play... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als ik ernaar zoek krijg ik 'm ook ja. Ik wacht wel even af totdat ik hier ervaringen lees :P

Hoop dat wellicht het memoryprobleem wordt opgelost. Beetje jammer dat bijv. Connectbot nu direct afsluit als je heel even iets in een andere app doet :{ :{ :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Als ik zelf zoek kan ik hem ook vinden. Is maar 6,49MB bij mij, dus er kan nooit veel veranderd zijn dan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Toevallig krijg ik 'm net aangeboden. :P Zou vooral om een beveiligingsupdate gaan, en aangezien m'n Desire Z soms wat buggy is installeer ik 'm meteen. :)

Had trouwens niet verwacht dat er nog een update zou verschijnen voor de Desire, want de vorige was maanden geleden en HTC lijkt beetje zijn handen teruggetrokken te hebben met updates voor de Desire Z. :X Dat is voor mij dus de reden dat ik in de markt ben voor een Lumia 800 of 900. :P

Edit: kennelijk heb ik 2.42.161.20 gekregen. :') Beetje apart, maar op de mijne heeft kennelijk Vodafone UK firmware gestaan (dat krijg je met een gsm bij PDAwereld of Gsm-Eindhoven kopen: omgeflashte importmeuk :/ ).

[ Voor 67% gewijzigd door Bart-Willem op 10-05-2012 01:13 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heren, rooten dat ding, daar heb je profijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dan zit je met hobbywerk te rommelen en Engelstalige software. :P Toch? :+ Ik heb wel de HTC bootloader erop gezet (dat pakketje wat HTC uitgebracht heeft zodat je eigen roms erop kan zetten en de boel niet meer gelocked is) zodat er meteen een custom-rom op kan. :)

De update heeft in ieder geval 1 flinke verbetering voor mijn Desire Z: de HTC Sense skin crasht niet meer. Eerst moest die altijd opnieuw geladen worden als je de Facebook-app afsloot. Dat is nu niet meer het geval. :P Voor de rest eigenlijk niets nieuws kunnen ontdekken, dus ik denk dat het alleen maar om wat kleinigheidjes ging en wat beveiligingsupdates.

Maar ik ga 't ding toch vervangen door een Lumia 800. :P Denk wel dat ik het hardware-keyboard ga missen. ;( Maar als iemand in de markt is voor een nette gebruikte Desire Z (was tot vorige week in nieuwstaat, helaas toch 2 schrammetjes/plekjes op gekomen maar het scherm is volledig krasvrij), dan weet je me te vinden! :+

[ Voor 11% gewijzigd door Bart-Willem op 10-05-2012 21:17 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Laatst online: 06:55
Merk zelf ook helemaal niks van de update, maar komt ook omdat ik Go Launcher gebruik en geen Sense...
Rooten / custom ROM komt misschien ooit nog wel eens, als ik me echt teveel ga ergeren aan het (af en toe) trage reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkraver8
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 18:29

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Ik heb sinds 1,5 week last van reboot loops. Mn desire z doet niks meer, gaat zelfs niet meer uit. het enige wat werkt is de batterij eruit halen. Als ik hem daarna probeer te booten komt ie de hele tijd tot aan het htc logo (met irri jingle) en daarna gaat ie weer rebooten. Ik heb dit nu al 3x gehad, en het enige wat helpt is een factory reset.

Alleen elke paar dagen een factory reset doen zie ik niet zitten :(

1x wilde die ook alleen maar booten als ik de SD kaart eruit haalde. Andere SD kaart zelfde euvel, en zelfs formatteren van de SD kaart hielp niet. Factory reset hielp toen ook.

Ik vraag me af of het een soft- of hardwarematige issue is. Ik gok softwarematig, en ik ga eens een custom rom proberen een deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Te gek! Het probleem waar ik het eerder over had met mijn touch input lijkt na de update volledig te zijn verholpen.
Het was dan blijkbaar een foutje in de software ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Ik heb vandaag mijn HTC Desire Z een hard reset gegeven maar hij is nu ineens in het engels en niet in het Nederlands in te stellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Leuk, waarschijnlijk ook een Vodafone UK-importding. :X De mijne had het gelukkig niet na een hard reset, maar ik meen me te herrinneren dat ik toch even moest zoeken voor 'ie weer in NL stond. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Bart-Willem schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:39:
Leuk, waarschijnlijk ook een Vodafone UK-importding. :X De mijne had het gelukkig niet na een hard reset, maar ik meen me te herrinneren dat ik toch even moest zoeken voor 'ie weer in NL stond. :P
Ja, wat kan ik hier nu aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Uithuilen en opnieuw beginnen. :+ Ik geloof dat de mijne toen standaard op Engels stond, maar in de instellingen bleek ik uiteindelijk toch Nederlands erin te hebben staan. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Bart-Willem schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:09:
Uithuilen en opnieuw beginnen. :+ Ik geloof dat de mijne toen standaard op Engels stond, maar in de instellingen bleek ik uiteindelijk toch Nederlands erin te hebben staan. :)
Ik heb hem weer nederlands ingesteld met de app: MoreLocale 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gelukkig maar, en de gouden tip voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 14:39
Sinds een paar dagen is er een officiële update voor de Desire Z, heb m ook geïnstalleerd. Nog niet geheel duidelijk wat er verbetert is.
HTC Desire Z krijgt kleine update, blijft op Gingerbread

Eigenaren van de HTC Desire Z meldden ons vanmorgen dat hun toestel een kleine update ontvangen heeft. Na deze update blijft het toestel op Gingerbread (Android 2.3).

Wat er precies is veranderd met de update, is nog niet bekend gemaakt, maar het zou onder meer gaan om verbeteringen in de prestaties van het toestel en het dichten van beveiligingslekken.

Gingerbread
De update brengt de software van het toestel niet naar een nieuwere Androidversie. Op een update naar Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) hoeven eigenaren van de Desire Z niet te rekenen. HTC heeft begin dit jaar een lijst vrijgegeven met toestellen die de update naar Android 4.0 zullen gaan krijgen en helaas staat de HTC Desire Z niet op die lijst.

Wat er dan wél nieuw is, is nog niet bekend gemaakt door HTC. Het versienummer van Android blijf 2.3.3 en HTC Sense blijft op versie 2.1. Er is nog weinig informatie te vinden over de inhoud van de update, maar volgens dit Zweedse forum zou het onder meer om een beveiligingsupdate gaan. Daarnaast melden gebruikers dat het scrollen in de launcher iets soepeler lijkt te gaan, maar dat horen we vaker vlak na updates.

Beschikbaarheid
Wanneer de update voor jou klaar staat, krijg je automatisch een berichtje in de notificatiebalk. Wil je handmatig controleren of de update er ook voor jou is? Dan ga je naar ‘instellingen’–> ‘Over de telefoon’–> ‘Softwareupdates’–> ‘Nu controleren’.

De update brengt het toestel naar firmwareversie 2.42.405.4
Bron: http://www.androidworld.n...te-blijft-op-gingerbread/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Laatst online: 02-02-2024
MaltaSoron schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:50:
Sinds een paar dagen is er een officiële update voor de Desire Z, heb m ook geïnstalleerd. Nog niet geheel duidelijk wat er verbetert is.

[...]

Bron: http://www.androidworld.n...te-blijft-op-gingerbread/
Ik heb ook de update geinstalleerd en sindsdien is mijn telefoon heel traag. Telkens als ik uit een applicatie kom of eentje open heb ik een aantal seconden wachttijd wat enorm vervelend is. Ik weet niet of er meerde dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Loki.Nya schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:35:
Ik heb sinds de aanschaf (2ehands) van mijn Desire Z al problemen met het touchscreen. Als ik het toetsenbord uitklap werkt alles perfect, maar eenmaal ingeklapt blijven toetsen steken en scrollen gaat laggy.
Vandaag even de telefoon naar factory defaults gezet, maar hij blijft lastig doen.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

[video]
Ook last van laatste tijd. Dan reageert ie gewoon heel vaag. Bij mij helpt 't om even het scherm uit en aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Laatst online: 22:32

TVL

Heb de update ook geinstalleerd maar vind er niet veel aan veranderd, hij is eerder sneller dan langzamer geworden. Ik heb overigens geen Sense maar heb de Go Launcher. Deze is zo veel beter en sneller. Heb overigens ook ADW en Launcher Pro uitgeprobeerd maar die vertraagde ook te veel vond ik.

[ Voor 7% gewijzigd door TVL op 15-05-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:44

_Apache_

For life.

Zijn er mensen die cyanogenmod (7.1) gebruiken? Tips die ik in de loop der tijd heb opgemerkt.

- Zet je max VM heap size op 16-24 (ipv hoger), hierdoor word de telefoon veel responsiever. Vooral de accu lijkt dit fijn te vinden.
- Max cpu kan best wat lager, 750-850 is ook prima
- Schakel wifi toggling in.. Dan word je wifi uitgezet als er weinig traffic is. Heb je een rustige dag (handje vol whatsappjes, paar mailtjes, minuutje bellen, dan staat die van mij aan het einde van de dag nog op 85%)

Het verschil tussen stock (vriendin der Z) en die van mij begint steeds groter te worden. :)

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 15-05-2012 11:50 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Omg,

M'n phone is kapoet geloof ik. Als ik 'm openklap heb ik enorme artifacts en dubbele beelden op m'n scherm. Typen werkt nog wel gewoon. Wanneer ik 'm dichtklap is er niets aan de hand. Met 't scherm opengeklapt en dan de accu eruit en erin + aandoen, is er de 1e 3 seconden niets aan de hand. Daarna begint het pas. Dit lijkt erop dat het software is? Vanavond maar even hardresetten :(

*edit*

Hardreset heeft niet geholpen. Morgen maar even belletje naar HTC.

[ Voor 9% gewijzigd door NeFoRcE op 15-05-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 14:39
Ik gebruik ook de Go launcher, werkt veeeel soepeler dan Sense. Kan het iedereen aanraden.

Verder merk ik nog steeds nergens wat van qua mogelijke verschillen
Pagina: 1 ... 45 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!