Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ja, dat heeft iedereen ;) Heb hem zelf helemaal 'bloot' gekrast, dus nu is hij weer helemaal egaal aluminium en zie je er niks van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
The-Dude schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:27:
Zijn er nog mensen die last hebben van de achterkant van de Desire Z die lelijk wordt?
hoewel die steeds in een beschermhoesje zit beginnen daar krassen op te komen en vlekken.
Hij pas 2 maand oud...
De mijne is ongeveer 3 maanden oud en heeft het ook sinds kort.
Het is niet echt mooi, maar ik kijk toch de meeste tijd naar de voorkant en de telefoon zelf word er niet beter of minder van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
Kereat schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:06:
Dag mensen!

Door mijn 1 jarig abonnement mag ik alweer verlengen en kan ik dus n nieuw toetsel uitzoeken.
Wacht eigenlijk nog op een opvolger van de desire z. Iemand enig idee of daarop te wachten is?

en anders leuke ideeen?
Sony Ericson Xperia Pro, dat is waar ik zelf momenteel mijn oog heb laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
En anders gewoon een nieuwe Z? Of - het klinkt gek, ik weet het - gewoon je huidige Z blijven gebruiken? Kun je nog een goedkoper SIM-only abonnement nemen ook.

Ik weet wel dat als er op dit moment iets met mijn Z gebeurt waardoor ik een nieuwe telefoon moet, ik meteen een nieuwe Z haal. Ik ben gewoon tevreden over het toestel.

Over het alu achterdeksel: dat was bij mij na een maand of vier al compleet kaal. Ik vind het geen punt (meer).

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Pusherman_ schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:48:
valt me nog mee dat niemand het van jullie heeft over dat de desire hd recentelijk een android upgrade heeft gehad en de desire z nog niet.. zijn (behalve qwerty en scherm) toch wel vrij identieke toestellen, ook tegelijk uitgekomen...
Sense 3.0 draait voor geen meter op toestellen met 512 MB RAM. De Desire HD heeft 768 MB RAM, wat het minimum is voor soepele Sense 3.0. Met geroot toestel is het nog te doen, door Swap memory op je SD kaart te laten plaatsen. Ik verwacht geen Sense 3.0 update voor de Desire Z.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Jivebunny schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:14:
[...]

Sense 3.0 draait voor geen meter op toestellen met 512 MB RAM. De Desire HD heeft 768 MB RAM, wat het minimum is voor soepele Sense 3.0. Met geroot toestel is het nog te doen, door Swap memory op je SD kaart te laten plaatsen. Ik verwacht geen Sense 3.0 update voor de Desire Z.
Las ergens dat we 'm in januari krijgen..

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07 11:39

fdh

Hey,

Ik ben momenteel op zoek naar een vervanger voor mijn Nokia 6310i.
Hiervoor had ik de HTC Desire Z op het oog vanwege het fysiek toetsenbord.

Nu is dit toestel al enige tijd uit, en daarom vroeg ik mij af of jullie zouden aanraden om dit toestel toch nog te nemen?
Is het ook geweten of HTC dit toestel nog zal updaten naar nieuwe android versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Custom ROMs zijn bijna altijd fijner dan de standaard ROMs, of er nog updates uitkomen is (voor mij) niet belangrijk, ik vermoed dat deze ook niet meer uitkomen. Dat de telefoon al een tijdje uit is heeft voor mij nog geen problemen gecreëerd, alles wat ik heb aangeschaft in de market draait op mijn telefoon. Daarbij zal de telefoon ook te verkrijgen zijn tegen een aardig acceptabele prijs, juist omdat het een iets ouder model is. Verder is er hier wel ergens een topic met alternatieve Android telefoons die ook een keyboard hebben.

edit: Zie de posts boven je mbt updates voor deze telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Arie- op 19-12-2011 18:13 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Goed, mijn Desire Z ligt inmiddels ergens bij een reparatiedienst.
Ik heb hem vorige week ingeleverd bij het HTC Service Point hier in de buurt. Daar ben ik gisteren langs gegaan om te vragen hoe het er mee was en daar is me verteld dat hij is opgestuurd.
Nog iets langer wachten dus... Ik begin hem nu wel te missen... Moet het nu doen met mijn oude trouwe Nokia 6230 met gelukkig wel een vrij nieuwe accu. Welke overigens maandag is opgeladen en nu nog steeds 7/7 streepjes vol zou zitten volgens dat ding :P

Wat is er met mijn Z?
Zaterdagochtend lag hij uit op mijn nachtkastje. Vreemd...
Aangezet, en voila, doet zijn ding weer. Batterij was nog zo'n 80% vol, dus dat was het niet.
Douchen, eten en toen zou ik opgehaald worden om ergens te gaan klussen.
Toettoet, auto voor de deur.
"Waarom hebben jullie niet gewoon gebeld dat jullie er waren?"
'Hebben we gedaan, maar kregen direct je voicemail.'
"huh?" *pakt Z*
Hij was weer uit. wtf? Weer aangezet en werkte weer.
Vervolgens heb ik hem bij aankomst in het huis waar we gingen klussen op een schap gelegd samen met wat andere telefoons van de anderen. Om een uur of 10:30 heb ik even met mijn vriendin gebeld en hem weer op de schap gelegd. Een uurtje later ging het regenen en ik dacht ik check even buienradar.nl. Dus ik pak mijn Z en ... geen reactie. Stond hij weer uit!
Niemand had er aangezeten, hij was gewoon weer op een schap uitgevallen. Niks mee gebeurd. Net als op het nachtkastje en op de salontafel thuis.
Ging ook niet meer aan deze keer. Accu er uit gehaald en later nog eens geprobeerd: nog niks. Kut.
Thuis de telefoon nogmaals geprobeerd, nog steeds niks. Lader er aan gehangen, geen reactie zelfs geen oranje LED die ging branden. Z had zichzelf gewoon zo even gedegradeerd tot mooie baksteen.
In de avond bij een maat langs gegaan die ook een Z heeft en zijn accu geprobeerd, geen reactie.
Mijn accu in zijn Z, werkte prima.
Kapot dus...

* Ultraman wacht af...

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 22-12-2011 12:14 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 10:42
Sense 3.0 is niet te doen op een Desire Z. Hij is door de grote custom rom jongens zodanig getweakd dat hij het optimaalst de resources van de DZ gebruikt, maar zelfs dan is het haperig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Ik ben tevreden over de stock-rom, dus daar houd ik het wel bij :)

Heb nu enkel wel een vraag.
Kan je ergens de gevoeligheid van het optisch trackpad instellen? Dus dat ie meer scrollt met één vingerbeweging?
Ik kan me herinneren dat ik met 2.2 (nu 2.3) wel meer scrolde...

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzz1es
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik heb nu ook al enkele weken het probleem dat mijn Desire Z op random momenten uitvalt. Meestal gebeurt het als hij gewoon plat op de tafel ligt, ofwel in mijn broekzak. Ergens las ik dat dit aan het batterijcontact zou liggen, maar een papiertje tussen steken dat voor meer druk zorgt helpt ook niet.

Ook las ik dat dit probleem pas voorkomt sinds Android 3.2, dus is het misschien toch software-matig? Ik heb nog geen andere ROM geflasht maar als dit het zou oplossen is het vlug gebeurt...

Ook las ik hier al dat er verschillende mensen hetzelfde probleem hebben, maar ik kwam nog geen oplossing tegen, en ik wil hem niet direct terugsturen naar HTC aangezien ik geen vervanger heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:12
Ik heb hetzelfde probleem. bij de orginele rom die er vanaf het begin op stond (2.2??), viel hij telkens uit. Toen geupdated naar 2.2.1. Dat draaide een tijd goed en nu laatste maand weer 4x uitgevallen ofzo. Echt heel irritant. Probleem is dat de mijne ooit in het water heeft gelegen dus terugsturen is voor mij geen optie. Heb ook wel eens gelezen dat vodafone het probleem veroorzaakte, heb zelf dan ook vodafone. Dus misschien dat daar het probleem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Bij mij updaten de apps zich niet meer automatisch, hij blijft hangen bij "downloading" uit de market. Dan verschijnt wel het download balkje, maar dit blijft leeg, maakt niet uit hoe lang ik wacht. Als ik annuleer en vervolgens handmatig bijwerk gaat het wel. Dit geldt voor alle apps (!)

Ik heb nu alles op handmatig bijwerken staan, maar daar wordt ik eigenlijk ook niet zo vrolijk van! Iemand die dit ook gehad heeft en/of weet hoe je dat oplost?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzz1es
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2023
snader2 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:40:
[...]
Heb ook wel eens gelezen dat vodafone het probleem veroorzaakte, heb zelf dan ook vodafone. Dus misschien dat daar het probleem ligt?
Geen Vodafone hier, en bij mij valt hij 2 tot 3 maal per dag uit, soms een paar dagen niet, maar meestal is het dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb het probleem gehad, maar nu niet meer. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat heb ik het uitval probleem alleen gehad bij het gebruik van originele HTC ROMs. Heb een Desire Z met CM7.1 en T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Een flash naar CM7 heeft het probleem bij mij ook opgelost, op een Vodafone-abo.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:13

avotar

P0werd by Black Coffee

Sherlock schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:48:
Bij mij updaten de apps zich niet meer automatisch, hij blijft hangen bij "downloading" uit de market. Dan verschijnt wel het download balkje, maar dit blijft leeg, maakt niet uit hoe lang ik wacht. Als ik annuleer en vervolgens handmatig bijwerk gaat het wel. Dit geldt voor alle apps (!)

Ik heb nu alles op handmatig bijwerken staan, maar daar wordt ik eigenlijk ook niet zo vrolijk van! Iemand die dit ook gehad heeft en/of weet hoe je dat oplost?
heb met t-mobile bij 80% van de apps hetzelfde probleem. Valt me oveirgens wel op hij soms aangeeft downloading, maar dat hij hem onder water al heeft geinstalleerd.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

avotar schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:30:
[...]

heb met t-mobile bij 80% van de apps hetzelfde probleem. Valt me oveirgens wel op hij soms aangeeft downloading, maar dat hij hem onder water al heeft geinstalleerd.
Oh ja, ook nog handig om er bij te vermelden; dit doet zich voor als ik thuis ben (met Wi-Fi verbonden) en als ik onderweg ben 3G/HSDPA met T-Mobile.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat uitvallen is volgens mij eigen aan de HTC ROM of HTC Sense.
Ik heb vandaag mijn telefoon gerepareerd teruggekregen, er is een board swap uitgevoerd.
Hij is vandaag al een keer in de broekzak zomaar opnieuw opgestart. Ga ik hem belasten dan blijft hij wel keurig zijn werk doen. Het moment was iig willekeurig en ik herinner me dat hij dat een jaar geleden, toen er nog een HTC ROM 1.34 op stond, dat ook deed. Ik houd hem even in de gaten, indien geen problemen ga ik komend weekend waarschijnlijk er voor zorgen dat ik de baas ben over mijn apparaat ipv HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Laatst online: 17-09 20:27
Ik draaide enkele maanden CM7.1.0 Uitvallen is één keer voorgekomen onder CM. Sinds 2 weken MIUI. Nog geen uitval. Verwacht geen wonderen maar uitvallen komt minder voor dan htc stock roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren had ik ook ineens last van het uitvallen. 's ochtends extreem veel (elke 5 minuten) gaandeweg de dag werd het minder. Ik heb op het punt gestaan om dan toch maar uit te gaan zoeken hoe het flashen van een custom ROM in zijn werk gaat. Door tijdgebrek en koudwatervrees besloten het nog even af te wachtten.

Sinds gisteravond 18.00u geen uitval meer gehad. Verder niets (bewust) veranderd qua sofware..
Vreemd probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Na een flinke tijd de Desire Z te hebben gebruikt, begin ik er langzamerhand steeds gekker van te worden. De telefoon doet wat ie wil, is traag, gaat soms plotseling uit en sinds gisteren start ie om de paar minuten Autopaneel op (wat ik niet gebruik, en nog nooit heb gebruikt).. Ben je een smsje aan het typen, komt er plotseling Autopaneel tevoorschijn. Gevolg: sms kwijt want hij slaat het niet als concept op..

Gruwelijk irritant en nogal frusterend. Wat is hier tegen te doen? Ik heb de sneltoetsen uitgeschakeld dus daar zou het niet aan moeten liggen..

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Hé, dat heb ik ook... de laatste tijd, zo af en toe start ie autopaneel op... Geen idee waarom. Maar het trekt de batterij wel snel leeg als je het niet op tijd merkt.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
JBHD schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:57:
Na een flinke tijd de Desire Z te hebben gebruikt, begin ik er langzamerhand steeds gekker van te worden. De telefoon doet wat ie wil, is traag, gaat soms plotseling uit en sinds gisteren start ie om de paar minuten Autopaneel op (wat ik niet gebruik, en nog nooit heb gebruikt).. Ben je een smsje aan het typen, komt er plotseling Autopaneel tevoorschijn. Gevolg: sms kwijt want hij slaat het niet als concept op..

Gruwelijk irritant en nogal frusterend. Wat is hier tegen te doen? Ik heb de sneltoetsen uitgeschakeld dus daar zou het niet aan moeten liggen..

Bedankt!
Ik zou zeggen, probeer eens een custom ROM.
Sense begon na een half jaar bij mij als stront te lopen en kreeg ook steeds meer problemen.
De snelheid verbeterd enorm naar mijn mening(ligt eraan welke ROM natuurlijk, ik vind MIUI het fijnste) en heb nooit last van dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
ceekah schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:03:
[...]

Ik zou zeggen, probeer eens een custom ROM.
Sense begon na een half jaar bij mij als stront te lopen en kreeg ook steeds meer problemen.
De snelheid verbeterd enorm naar mijn mening(ligt eraan welke ROM natuurlijk, ik vind MIUI het fijnste) en heb nooit last van dit soort problemen.
Ik heb eens geprobeerd om de telefoon te rooten, dit ging toen alleen niet omdat ik geupgrade software had oid. Is het al mogelijk om iedere firmware versie te rooten? Ik heb nu softwarenummer: 2.42.405.2, android 2.2.3 en sense 2.1. Als een custom rom de oplossing is zou ik dat graag eens proberen! Vind dit namelijk geen doen, op deze manier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Heb je al op XDA gekeken naar een handleiding, of het topic waar in het topicreport naar verwezen wordt? Daar zijn veel mensen te vinden die hun Z succesvol van een custom ROM hebben voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Arie- schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:48:
Heb je al op XDA gekeken naar een handleiding, of het topic waar in het topicreport naar verwezen wordt? Daar zijn veel mensen te vinden die hun Z succesvol van een custom ROM hebben voorzien.
Nee, om eerlijk te zijn niet. Ik ben namelijk geen regelmatige bezoeker, sterker nog, ik bezoek XDA eigenlijk nooit :9 Ik zal voor de verandering wel eens even een kijkje nemen en zien wat er allemaal bij komt kijken!

Edit: nog zoiets, "Kan flitser niet gebruiken vanwege het koude weer." wat is dat nou weer voor onzin?!

[ Voor 10% gewijzigd door JBHD op 04-01-2012 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59
Bacchus schreef:
Volgens mij kon ik ooit per land de kaarten voor Google maps en navigatie downloaden op mijn Desire Z. Ik kan die optie nu alleen niet meer vinden en volgens mij ben ik de al gedownloade kaarten ook kwijt sinds de laatste update. Aangezien ik de ruimte heb en die kaarten wel handig zijn, zou ik het wel leuk vinden ze weer terug te halen. Kan iemand mij wijzen hoe ik dat regel? Bedankt!
Arie- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:47:
Ja, die optie heb ik ook bekeken. Maar als ik BB goed begrijp bedoelt hij echt het downloaden van kaarten van specifieke landen. Dit downloaden is gratis, maar het activeren van deze kaarten of het activeren van de navigatie begeleiding van deze kaarten kost vervolgens een x bedrag per maand. Ik kan helaas ook niet meer vinden hoe deze kaarten te downloaden zijn, zeker een kwartier verschillende menu's doorlopen.
Mogelijk is dit onmogelijk gemaakt voor custom ROM's.
Om mijn eigen vraag maar eens te beantwoorden: Via de "autopaneel"-app of de standaard navigatie-widget kom je bij de "koopkaarten", die staan ergens tussen de instellingen in het menu. Daar kun je ze toevoegen, activeren of verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Okay.. een irritant probleem.
Ik ben er "eindelijk" uit hoe ik zonder te rooten ook mijn notification sounds kan aanpassen.
Gewoon simpel de directories aanmaken en de geluiden daarin zetten.

Irritant gedrag is nu: Op het moment dat ik hem oplaad aan mijn laptop (wat ik eigenlijk 99 van de 100 keer doe), verliest de telefoon schijnbaar het contact met zijn SD kaart. Het moment dat ik hem daar weer ontkoppel, heb ik wel mijn ringtoon terug, maar neit mijn custom notifications.
Na wat googlen het geprobeerd met Ringdroid, maar dat had ook al geen effect.

Herkent iemand hier iets in?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

JBHD schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:30:
[...]

Ik heb eens geprobeerd om de telefoon te rooten, dit ging toen alleen niet omdat ik geupgrade software had oid. Is het al mogelijk om iedere firmware versie te rooten? Ik heb nu softwarenummer: 2.42.405.2, android 2.2.3 en sense 2.1. Als een custom rom de oplossing is zou ik dat graag eens proberen! Vind dit namelijk geen doen, op deze manier..
Dat is mogelijk.
Bekijk de XDA wiki en/of Cyanogenmod wiki voor de procedure, ze doen beiden hetzelfde.
Eerst zul je de 2.42 software downgraden naar de oude 1.34 versie, waar de Z van oorsprong mee geleverd is. Vervolgens ga je 1.34 rooten en tegelijkertijd security en eventuele regiocode uitschakelen. Tevens is in de procedure het flashen van recovery en de optionele engineering hboot opgenomen :)

Ik heb de stappen een paar dagen geleden zelf doorlopen, dus mocht je ergens tegenaanlopen of vragen hebben, dan heb ik dat nog wel actief in het geheugen zitten.
Alleen is [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's wel een geschiktere plaats om hier over te babbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Duidelijk, dat rooten wil ik graag eens gaan proberen!

Er is nu echter een nieuw probleem bijgekomen.. Wanneer ik de telefoon op tafel leg, of in mijn zak doe, valt de telefoon uit. Erg merkwaardig! Kan dat komen door een los contact oid? Ik zal morgen eens bellen om te kijken of zoiets onder garantie valt, een telefoon die om de haverklap uit valt is natuurlijk niet super praktisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Oh ow... dat klinkt akelig bekend :X
Ultraman in "HTC Desire Z"

Zou wel een los contact kunnen zijn, ondanks dat dat bij mij niet het geval was.
Laad hem even goed op en maak de contactpuntjes even schoon, dat gaat goed met een klein gummetje :)
Eventueel kun je nog iets van een dubbelgevouwen papiertje bij de batterij steken om voor wat extra druk te zorgen.
En als je een bekende hebt met dezelfde telefoon, dan zou je ook die accu eens kunnen proberen en omgekeerd.

Houd het in ieder geval even in de gaten.
Bij mij was het moederbord de schuldige en dat was een garantiegeval. Is inmiddels keurig gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:15

Sorcerer8472

Mens sana?

Het blijft ook mateloos irritant dat hij altijd Sense opnieuw laadt als je op een beetje grote website zit te surfen. Dat kost blijkbaar meer geheugen en dan gaat Sense (wat niet eens veel geheugen gebruikt) gewoon uit...

Uitval heb ik gelukkig geen last meer van gehad; alleen op momenten dat ik op onhandige manier in en uit de auto stapte met het ding in m'n broekzak; alsof hij uitvalt als er druk op komt te staan...

Naja, hopelijk komt er een Europese versie van de Milestone 4 of andere goede vergelijkbare foon. Iets anders dan HTC wil ik ook weleens...

Dit ding is zo slecht qua ontvangst dat hij met 1 streepje UMTS weinig kan en zelfs met 2 streepjes GSM de zendmast niet weet te bereiken waar andere telefoons dat wel kunnen. Nog even los van het feit dat dit ding een death grip heeft waarmee je 20 dB signaal wegsnoept... altijd leuk als je leuke UMTS-ontvangst *denkt* te hebben maar die wegvalt zodra je het ding vastpakt (antenne zit aan de onderkant, precies zodat je je handpalm ervoor kan houden 8)7)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardvD
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-08 12:04
JBHD schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:57:

Bedankt!
Dit kan misschien opgelost worden door de telefoon te herstarten. Waarschijnlijk start je telefoon telkens het autopaneel op bij het gebruik van dezelfde letter. Erg vervelend en heb ik al meerdere keren gehad met verschillende apps die dan opstarten.

Zelfs soms als je terug gaat van het instellingen menu of contactpersonen hebt gekoppeld via de melding die je daarvoor krijgt verschijnt het HTC logo en daarna laden....

De andere problemen die hierboven genoemd worden komen me ook allemaal bekend voor, erg frustrerend.

[ Voor 7% gewijzigd door RichardvD op 05-01-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb die problemen gehad met het fysieke toetsenbord van allebei mijn desire z's (a opent autopaneel, g opent gmail etc). De oplossing was een paar keer het zoek knopje op het toetsenbord indrukken (naast de rechter fn toets), blijkbaar bleef deze hangen.

Die zoektoets + een aantal letters werkt als snelkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

Ik heb iets heel vreemds, ik ben van een aantal pogingen custom rom teruggegaan naar de stock maar mijn facebook app werkt sindsdien heel erg vreemd.

Geen timeline
Belachelijk grote fonts
Loopt heel vaak vast

Ik kan echt niks vinden op google omtrend dit probleem, hebben meer mensen hier last van?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

netblade schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:28:
Ik heb iets heel vreemds, ik ben van een aantal pogingen custom rom teruggegaan naar de stock maar mijn facebook app werkt sindsdien heel erg vreemd.

Geen timeline
Belachelijk grote fonts
Loopt heel vaak vast

Ik kan echt niks vinden op google omtrend dit probleem, hebben meer mensen hier last van?
timeline problemen heb ik dan weer niet, maar i zie hem alleen als ik mijn eigen profiel kijk.
Grote fonts, check.. vooral als er youtube links in het overzicht staan. Kantel je telefoon.. irritant, maar werkt.
Vast lopers.. ja... hoewel het lijkt dat hij dan gewoon aan het verversen is, hij crasht wel 1 of 2 keer per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Wellicht een open die ik snoeihard intrap, maar snachts je 3G/wifi uitzetten spaart echt enorm op je batterij. Daarnaast zet ik 3G uit (via energiebeheer widget) als ik thuis ben. Had namelijk het idee dat hij tussen 3G en wifi wisselde (mijn wifi AP is niet optimaal). Doordat ik 3G thuis uit heb, wisselt hij niet meer.

Hij is nu 1d en 19u zonder laadstroom, en de accu staat op 58% =), gebruik hem niet heel intensief, wat facebooken, whatsapp, wordfeuden en (push)mailtje of 15 gehad in die tijd. Scherm staat iets onder het gemiddelde. Af en toe laat ik taskkiller alle processen slopen (behalve system spullen en k-9 mail) maar dat is meer omdat hij anders wat traagjes word.

Oh, ik draai CM7.1 :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 09-01-2012 08:57 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

avotar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 07:04:
[...]

timeline problemen heb ik dan weer niet, maar i zie hem alleen als ik mijn eigen profiel kijk.
Grote fonts, check.. vooral als er youtube links in het overzicht staan. Kantel je telefoon.. irritant, maar werkt.
Vast lopers.. ja... hoewel het lijkt dat hij dan gewoon aan het verversen is, hij crasht wel 1 of 2 keer per dag.
Inderdaad in landscape werkt het redelijk, alleen mijn timeline werkt niet. Zodra ik er een sense 3.0 / 3.5 rom op zet werkt alles opeens weer goed (heb alleen geheugenissues / vertragingen met die roms dus vandaar dat ik weer terug ging naar stock). Nouja ik kijk het wel aan, anders ga ik gewoon friendcaster of iets in die richting gebruiken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Ja, als ik mijn telefoon een dag heeel lichtjes gebruik heb ik aan het eind van de dag 75% over :P MAar ja, op een dag met spotify en internet (zoals vandaag) staat hij na 3 uur al op 60% :+

's nachts doe ik hem altijd op flight mode, wordt ik niet gestoord door belletjes/smsjes én de batterij gaat lang mee, twee vliegen in één klap :P

edit: Met MIUI dan. Die HTC stock rom is natuurlijk het eerste wat je eraf gooit, als er iets je telefoon traag maakt is het Sense wel.

Kom op mensen, overstappen! :P

[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 09-01-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

maarud schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:18:
Ja, als ik mijn telefoon een dag heeel lichtjes gebruik heb ik aan het eind van de dag 75% over :P MAar ja, op een dag met spotify en internet (zoals vandaag) staat hij na 3 uur al op 60% :+

's nachts doe ik hem altijd op flight mode, wordt ik niet gestoord door belletjes/smsjes én de batterij gaat lang mee, twee vliegen in één klap :P

edit: Met MIUI dan. Die HTC stock rom is natuurlijk het eerste wat je eraf gooit, als er iets je telefoon traag maakt is het Sense wel.

Kom op mensen, overstappen! :P
MIUI mist standaard teveel dingen en gezien de snelheid waarmee ze de rom updaten moet ik nagenoeg elke week een Titanium Backup gaan runnen en terugzetten, ook de 'iPhone layout' is niet helemaal mijn ding, en ik denk dat veel mensen juist voor een htc kiezen omdat ze gewend zijn met sense te werken, wat out of the box ontiegelijk veel handige widgets bevat, iets waarbij ik me rondom MIUI de market helemaal dood moet zoeken naar een bepaalde widget die er net zo goed uitziet en even goed werkt. Maargoed ieder z'n ding eh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Ultraman schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:41:
Oh ow... dat klinkt akelig bekend :X
Ultraman in "HTC Desire Z"

Zou wel een los contact kunnen zijn, ondanks dat dat bij mij niet het geval was.
Laad hem even goed op en maak de contactpuntjes even schoon, dat gaat goed met een klein gummetje :)
Eventueel kun je nog iets van een dubbelgevouwen papiertje bij de batterij steken om voor wat extra druk te zorgen.
En als je een bekende hebt met dezelfde telefoon, dan zou je ook die accu eens kunnen proberen en omgekeerd.

Houd het in ieder geval even in de gaten.
Bij mij was het moederbord de schuldige en dat was een garantiegeval. Is inmiddels keurig gerepareerd.
Ik heb ook vaak last gehad van dit probleem, maar gelukkig een oplossing gevonden die voor mij prima werkt.

Heb 2 stukjes papier gepakt, ong 2x3 cm, en een papiertje onder de accu zodat die de sd-kaart afdekt en een papiertje tussen de accu en het klepje.

Ik weet niet precies hoe het werkt, ook niet meer waar ik het gevonden heb maar het helpt. Het zou kunnen dat de accu nu goed op z'n plek blijft zitten en ook geen contact maakt met andere delen van de telefoon (vandaar dat de sd-kaart wordt afgedekt). Ik heb 1 dag wat problemen ondervonden, toen viel ie 2-3 keer uit. Het papier er even goed onder gestopt en nu al ruim 4 week geen uitvallers meer, daarvoor was het wel 10 keer per week.

Edit: niet helemaal goed de vorige post gelezen, wordt ongeveer hetzelfde in gemeld, maar misschien toch de moeite waard om er 2 stukjes tussen te stoppen..

[ Voor 5% gewijzigd door Rik027 op 09-01-2012 13:28 ]

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Sense heeft idd leuke widgets, het enige wat ik mis is de stopwatch, voor de rest heeft MIUI eigenlijk alles wel.de iphone layout vind ik dan weer heerlijk clean en strak. Idd ieder z'n ding ;) maar als je voor snelheid of zuingheid zou gaan, en iets minder op widgets leunt, zou ik de opties wel bekijken :)

Maar waar heb je titanium backup voor noedig dan? Je kan de update gewoon uitvoeren hoor, alles blijft op z'n plek staan :)

[ Voor 17% gewijzigd door maarud op 09-01-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

maarud schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:27:
Sense heeft idd leuke widgets, het enige wat ik mis is de stopwatch, voor de rest heeft MIUI eigenlijk alles wel.de iphone layout vind ik dan weer heerlijk clean en strak. Idd ieder z'n ding ;) maar als je voor snelheid of zuingheid zou gaan, en iets minder op widgets leunt, zou ik de opties wel bekijken :)

Maar waar heb je titanium backup voor noedig dan? Je kan de update gewoon uitvoeren hoor, alles blijft op z'n plek staan :)
Hmm ik ben gewend bij de sense roms dat ik titanium backup moet draaien (just in case of) zodra ik update. Nouja kan altijd even proberen om dit weekend MIUI even goed uit te testen, want als ik op werkdagen bezig ben heb ik graag behoefte aan een telefoon die precies doet wat ik hoop dat die doet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Kan idd just in case, maar het gata altijd goed dus die moeite bespaar ik mij :P Besides, MIUI heeft ook een backupfunctie die je kan gebruiken als je update.

Voor de rest doet hij nog aardig wat ik wil... en tja, je levert idd wel iets in op het 100% Desire Z gevoel. De 2 sneltoetsen werken bijvoorbeeld niet mee, al kan je daar wel iets aan toewijzen met een speciale app :)

Maar als ik zie wat ik er voor krijg ben ik er wel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Rik027 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:25:
[...]

Ik heb ook vaak last gehad van dit probleem, maar gelukkig een oplossing gevonden die voor mij prima werkt.

Heb 2 stukjes papier gepakt, ong 2x3 cm, en een papiertje onder de accu zodat die de sd-kaart afdekt en een papiertje tussen de accu en het klepje.
Bij deze ook toegepast.
Een papiertje op de SIM kaart, een papiertje op de SD kaart en een papiertje op en over de accu zodat die ook extra wordt aangedrukt.
Daarnaast heb ik de twee contactpootjes die contact maken met de metalen achterklep ook wat naar boven gebogen en hun plekjes op het klepje even schoongemaakt. Ik heb geen idee of die pootjes daadwerkelijk iets doen, maar ik kan dat ook nog tegen op een of ander forum. Baat het niet, schaad ook niet :P

Tot dusver gaat het goed. Maar zoiets kan goed zoveel uur prima goed gaan en over 2 dagen ineens om het uur rebooten. Ik houd het dus in de gaten. Daarnaast installeer ik de komende 3 dagen ook geen software en daarna elke dag 1 per stuk om te kijken of het misschien stiekem toch een app was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@ Maarud:

Welke app heb je daarvoor gebruikt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Sneltoetsen toewijzen? Met buttonremapper.apk, ergens te vinden op xda.
Heb nu pijlte links en pijltje rechts van mn sneltoetsen gemaakt, handig bij het typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Okee, dus android iet ze wel, alleen de mogelijkheid binnen MIUI ontbreekt om er sneltoetsten aan toe te wijzen dan?
Zal even opzoek gaan naar dat tooltje, heb hem zelfs al wel denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Yes, MIUI heeft die optie niet. Dus hack je het als het ware in de config files van het toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Heb het gevonden, je veranderd idd de keylayout in de /system partite.
Eens even kijken of ik van muziek nummer wisselen erop krijg, dan kan ik toch mijn muziek wisselen zonder de hele app te openen of naar mijn homescreen te gaan.
Thanks voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 19:40
Hebben we al oog op een waardige opvolger? Ik wordt met de dag toch minder tevreden met de snelheid van de Z, helemaal als ik de Galaxy's en iPhones rondjes om hem heen zie rennen... :o

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Geen opvolger voorzover ik weet. Het lijkt er op dat toestellen met hardware-keyboard een ondergeschoven kindje blijven.

Als mijn Z nu stuk gaat koop ik meteen een andere.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Een nieuwe Z bedoel je?

Misschien komt er nog wat uit de hoek van Motorola...

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Yes. Ik heb de mijne trouwens volgende week een jaar en ik heb 'm gisteren voor het eerst laten vallen. Er zit een deukje in het metaal van het bovendeel, op de hoek :'( Eerste deuk doet pijn, al is het na een jaar. Ik ben zuinig op mijn spullen.
Misschien komt er nog wat uit de hoek van Motorola...
Wie weet, maar ik kan nou niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de support van Motorola. Ik zou dat alleen doen als er direct een unlockcode bijzat zodat ik hem met een curstom ROM kan draaien. Op die manier ben je niet afhankelijk van updates van Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sinds een tijdje denkt mn desire z soms dat ik op het scherm druk terwijl dat niet zo is. Multi touch gaat af en toe ook mis omdat het scherm ergens een extra "drukpunt" registreert terwijl dat er niet is (bv. inzoomen tijdens browsen flipt dan helemaal). Het is nogal irritant omdat er allemaal acties uitgevoerd worden die ik niet wil (applicatie starten, ineens copy of paste doen etc). Ik heb 't scherm, naar mijn idee, al een paar keer grondig schoon gemaakt maar dat lijkt geen oplossing te zijn. Iemand 'n idee wat het zou kunnen zijn of dat 't scherm gewoon gaar is en dat ik 'n maand nadat de garantie verlopen is opzoek kan naar 'n nieuwe foon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
[ti] schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:15:
'n maand nadat de garantie verlopen is
Ik ga nu een beetje buiten mijn kennisgebied, maar:

* Zit er geen twee jaar garantie op? Volgens mij is dat een Europese verplichting. En de Z is nog geen twee jaar op de markt, dus is hij wel buiten garantie?
* En zelfs als het een jaar zou zijn, in Nederland houdt de garantie niet zomaar op na de periode die de fabrikant specificeert. Je mag van een telefoon verwachten dat hij het langer dan een jaar doet en dus heeft je leverancier (let op: niet de fabrikant) jou maar in redelijkheid te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Net even gecheckt, er zit inderdaad 2 jaar garantie op. Mea culpa. Maar dan blijft de vraag, iemand 'n idee wat 't kan zijn of is de tijd rijp voor 'n garantie aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
De fabrikant dus na een jaar, en NIET de leverancier/ 'winkelier'.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
En ja, HTC bellen en op laten halen. Edit: of zelf eerst de RUU er eens overheen gooien om te kijken of het aan de software ligt....

[ Voor 57% gewijzigd door S0epkip op 11-01-2012 14:50 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mijne kan iig weer terug naar HTC...
Heb hem begin januari teruggekregen, gerepareerd middels motherboard swap. Logisch, ding was dood.
Nu echter is hij onvoorspelbaar. Reboot met regelmaat wanneer deze idle is. Gewoon liggend op tafel, in de broekzak, etc. Aan de lader lijkt het niet echt te gebeuren.
Software factory reset gedaan, hielp niet. Allerlei dingen zoals 2G only, usb debug aan/uit, zonder SIM kaart, zonder SD kaart, geprobeerd, hielp niet.
Software compleet reflashed, zelfde issue.

Even wat research gedaan en ik blijk een M4G2DE eMMC chip op dit bord te hebben. Die is berucht om een stuk minder betrouwbaar te zijn dan de SEM... variant, welke ik eerst had. Dus dat ding zal wel een controller hebben die zo nu en dan een bitje laat vallen oid.
Het is in ieder geval niet in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Laatst online: 08:55
Ultraman schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:49:
Even wat research gedaan en ik blijk een M4G2DE eMMC chip op dit bord te hebben. Die is berucht om een stuk minder betrouwbaar te zijn dan de SEM... variant.
..hoe is dat te controleren?

Tot nu toe functioneerd mijn Z nog zonder grote problemen. *afkloppen* :X (reactie)snelheid laat alleen af en toe wat te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Is er al meer duidelijkheid over ICS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Denk niet dat HTC dat er op zet, dus dan moet je even kijken naar CM9 of MIUI 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Merijn. schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:58:
[...]

..hoe is dat te controleren?

Tot nu toe functioneerd mijn Z nog zonder grote problemen. *afkloppen* :X (reactie)snelheid laat alleen af en toe wat te wensen over.
In een terminal op je telefoon of in een adb shell:
cat /sys/devices/platform/msm_sdcc.2/mmc_host/mmc0/mmc0:0001/name

of
cat /proc/kmsg | grep mmc0

of
dmesg | grep mmc0

Je hoeft voor het commando geen root te hebben.
Wel heb ik gemerkt dat ik geen grep kan gebruiken omdat de gewone gebruiker op de htc 2.42 rom daar geen toegang tot heeft.
Dan moet je gewoon het 'dmesg' commando invoeren en de lijnen afstruinen op zoek naar 'mmc0' en een van de laatste bevat de naam van de chip. M4G2DE is degene die mogelijk van mindere kwaliteit is en de SEM04G zou beter moeten zijn.
Als de M4G2DE verder wel goed werkt hoef je je nog niet zorgen te maken, er zijn er ook genoeg bij die prima werken en waar mensen zonder problemen al maanden nightlies op flashen.
Alleen schijnt hij gewoon minder robuust te zijn dan de SEM.

Mijn probleem hoeft niks te maken te hebben met de flashchip, maar het zou kunnen dat hij gewoon slecht aan het worden is of dat er ergens in het RAM bitjes aan het omvallen zijn.
Mijn telefoon reboot nu om de tien minuten terwijl hij gewoon voor me op tafel ligt.
Zonder SIM & SD kaarten er in, net factory reset gedaan zonder ook maar iets in te stellen of te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Laatst online: 08:55
Ultraman schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:03:
[...]

In een terminal op je telefoon of in een adb shell:
cat /sys/devices/platform/msm_sdcc.2/mmc_host/mmc0/mmc0:0001/name
Thnx! Na intypen van bovenstaande regel krijg ik SEM04G als resultaat.
..eerste keer dat ik die terminal gebruikt heb, denk dat ik me nu toch ook maar eens serieus ga verdiepen in het Root topic.. :)

Bij dat dmesg commando kreeg ik een enorme lijst met meldingen terug, zag daar ook zeer regelmatig een "kill" opdracht tussen staan, volgens mij ivm geheugen gebrek, van apps die ik nooit gebruik. Tijd voor een opschoon actie. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Rooten staat mooi uitgelegd op de XDA wiki :)
En voor downgraden, zodat je htc 1.34.405.5 kunt rooten, wordt naar een topic gelinked welke ook correcte instructies bevat.

[ Voor 61% gewijzigd door Ultraman op 12-01-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
De laatste dagen heb ik dat mijn telefoon niet in Deepsleep gaat, waardoor het apparaat ook echt snel leeg is.

Hoe kan ik uitvinden welke applicatie of iets ervoor zorgt dat dit niet gebeurd? (Inmiddels ook al enkele keren opnieuw op laten starten al dan niet door de batterij te verwijderen)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
BetterBatteryStats, en dan kijken naar wakelocks: dan wordt de tijd weergegeven van de programma's die voorkomen dat je telefoon in echte lowpower modus gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Keiichi schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:23:
De laatste dagen heb ik dat mijn telefoon niet in Deepsleep gaat, waardoor het apparaat ook echt snel leeg is.

Hoe kan ik uitvinden welke applicatie of iets ervoor zorgt dat dit niet gebeurd? (Inmiddels ook al enkele keren opnieuw op laten starten al dan niet door de batterij te verwijderen)
Watchdog Lite is daarvoor wel een handige gratis app.
Kun je zien welke apps CPU lopen te stampen, incl real-time switch zodat je echt op dat moment kunt kijken ipv verzamelde statistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 15-09 20:20
Het lijkt er op dat 'Checkin service' een groot aandeel van wakelocks op zich neemt. Wat is en kan er van af? ;)

By system tuner staat 'Android-system' ook grof bovenaan (3x de cpu tijd van 'htc sense' wat ook geen lieverdje is :P )

[ Voor 35% gewijzigd door Keiichi op 21-01-2012 12:33 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 19:21
NeFoRcE schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:00:
Is er al meer duidelijkheid over ICS ?
Geen ICS van HTC zelf, maar er is al een Cyanogen versie, en een Virtuous versie. Ik vind zelf de Virtous versie prettiger werken, maar bij Cyanogen gaat het ook goed allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:16
hebben jullie ook dat soms na het foto maken je helderheid spontaan op 100% staat?

en ik heb bij whatsapp dat ik geen afbeelding zie bij m'n contactpersonen. bij de desire s van m'n vriendin is dat wel zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Pusherman_ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:54:
hebben jullie ook dat soms na het foto maken je helderheid spontaan op 100% staat?

en ik heb bij whatsapp dat ik geen afbeelding zie bij m'n contactpersonen. bij de desire s van m'n vriendin is dat wel zo...
Jep, rete irritant. Heb gelukkig een widget op m'n homescreen om dat gelijk aan te passen. Echt vervelend zoveel bugs als er in Android zitten! :(
omgwtfbbq schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:44:
[...]

Geen ICS van HTC zelf, maar er is al een Cyanogen versie, en een Virtuous versie. Ik vind zelf de Virtous versie prettiger werken, maar bij Cyanogen gaat het ook goed allemaal ;)
Balen, toch maar een keertje rooten dan. En uitzoeken hoe ik Paradise Island backup. Als ik dat kwijt ben, pff! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Pusherman_ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:54:

Jep regelmatig...
Ik gebruik altijd de app "Quick settings" om snel vanuit de notification bar die app te openen en dan de helderheid weer laag in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:28
NeFoRcE schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:53:
[...]

Jep, rete irritant. Heb gelukkig een widget op m'n homescreen om dat gelijk aan te passen. Echt vervelend zoveel bugs als er in Android zitten! :(

[...]

Balen, toch maar een keertje rooten dan. En uitzoeken hoe ik Paradise Island backup. Als ik dat kwijt ben, pff! :)
temp rooten, voordat je downgrade en dan met titanium backup de app+data opslaan :)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Meer mensen hier waarbij de telefoon soms spontaan reset na het maken van een foto (tot nu toe alleen nog in Whatsapp)..

Echt gigantisch irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Heeft iemand een idee wanneer (of: of) HTC de unlock codes voor de Z gaat vrijgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
JeroenH schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:43:
Heeft iemand een idee wanneer (of: of) HTC de unlock codes voor de Z gaat vrijgeven?
Dan moet je het nieuws beter volgen. Afgelopen dinsdag al: nieuws: HTC breidt toestelondersteuning voor bootloader-ontgrendeltool uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Ultraman schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:03:
[...]

Watchdog Lite is daarvoor wel een handige gratis app.
Kun je zien welke apps CPU lopen te stampen, incl real-time switch zodat je echt op dat moment kunt kijken ipv verzamelde statistiek.
Idem voor PowerTutor (gratis). Sorteert op device (wifi/3g/scherm/gps,etc) en kan dat per app wegzetten. Zo kwam ik erachter dat mijn 3G constant volle bak aan het down/uploaden was, bleek een probleem met pushmail te zijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Iemand die weet of er een manier is om FLAC's met de Desire Z? Ik ben namelijk bezig met al mijn muziek aan het omzetten naar FLAC, maar de gewone player speelt het niet af.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Yorin schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:26:
Iemand die weet of er een manier is om FLAC's met de Desire Z? Ik ben namelijk bezig met al mijn muziek aan het omzetten naar FLAC, maar de gewone player speelt het niet af.
CyanogenMod heeft ondersteuning voor FLAC.
Maar ik heb nooit gekeken of het met de stock ROM ook kan. Dan zou je een player moeten hebben die zelf de juiste libraries bij zich draagt, want dergelijk dingen staan denk ik in het read-only /system filesystem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ultraman schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:34:
[...]

CyanogenMod heeft ondersteuning voor FLAC.
Maar ik heb nooit gekeken of het met de stock ROM ook kan. Dan zou je een player moeten hebben die zelf de juiste libraries bij zich draagt, want dergelijk dingen staan denk ik in het read-only /system filesystem.
Het is nu gelukt met PowerAMP.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

avotar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 07:04:
[...]

Hey sinds vandaag doet deze het weer helemaal goed,
Is het bij jou ook weer in zowel portrait als landscape weer in orde? Wou je toch even een headsup geven (en eventueel anderen die nog stock draaien). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben van plan een htc desire Z aan te schaffen, omdat ik een fysiek toetsenbord wil, alleen is dit model al redelijk oud. Zijn er geruchten dat er een nieuwe versie zit aan te komen?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Niet dat ik weet, misschien dat er in het qwerty android topic meer updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Dat had ik inderdaad gemist, bedankt! Dit weekend aan de gang met custom ROMs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik snap niet waarom je die bootloader ontgrendeltool zou willen gebruiken.
Het is al een jaar mogelijk de telefoon te rooten en te voorzien van custom ROMs.
Enige extraatje dat de bootloader unlock tool biedt is dat je officieel geen garantie meer hebt.
Niet dat ik de voorwaarden heb gelezen, maar er zal vast een dergelijke clausule inzitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 26-01-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Ultraman schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:23:
Ik snap niet waarom je die bootloader ontgrendeltool zou willen gebruiken.
Het is al een jaar mogelijk de telefoon te rooten en te voorzien van custom ROMs.
Enige extraatje dat de bootloader unlock tool biedt is dat je officieel geen garantie meer hebt.
Niet dat ik de voorwaarden heb gelezen, maar er zal vast een dergelijke clausule inzitten.
Ik kreeg het niet voor elkaar en ik was bang verder te experimenteren uit angst 'm te bricken. Toestel is nu op de dag af een jaar oud, garantie geloof ik wel.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 26-01-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:42
mijn o begint kuren te vertonen.. :S als ik 1 keer druk pakt hij 2x oo..
is hier iets aan te doen? of gewoon laten opsturen??
is dat een garantiekwestie?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdkoning
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 01:05
De HTC Desire Z is End of Life =(

Iemand enig idee wat de vervolg toestel gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mijn Z is terug van de service dienst en ze hebben mijn meegeleverde briefje volgens mij gelezen :)
Nu weer alles fijn aan het instellen. Ben blij dat hij weer thuis is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wotsi
  • Laatst online: 17-12-2024
Na nu een jaar lang het irritante HTC-logo + 'laden' regelmatig na gebruik van een app te hebben ervaren en alle berichten en oplossingen daarover in dit forum te hebben gelezen en toegepast, heb ik probleem nog steeds op mijn niet geroote DZ. Nieu\e Vofafone simkaart geplaatst (was suggestie) heeft niet geholpen.
Mijn softwareversies: Android 2.3.3 Sense 2.1. Het is toch te gek dat er nog steeds geen workaround voor is. Wie biedt?

Wotsi(neneem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Wotski: Ik heb daar ook tijden lang last van gehad. Ik heb nu ADW launcher draaien ipv de standaard HTC Sense launcher en dat laden is nu verdwenen. Heel enkele keer dat het beeld even zwart wordt of dat de widgets zichtbaar even ingeladen moeten worden, maar dat is eerder enkele seconden dan die 15 seconden van HTC Sense. Plotseling rebooten heb ik nog wel eens, maar toch een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Makkelijkste oplossing is van launcher wisselen inderdaad.
Ik gebruik zelf Zeam Launcher, maar ik kan begrijpen als die te minimalistisch voor je zou zijn.
Echter wel heel vlot en heeft weinig geheugen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wotsi
  • Laatst online: 17-12-2024
Joen schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:21:
@Wotski: Ik heb daar ook tijden lang last van gehad. Ik heb nu ADW launcher draaien ipv de standaard HTC Sense launcher en dat laden is nu verdwenen. Heel enkele keer dat het beeld even zwart wordt of dat de widgets zichtbaar even ingeladen moeten worden, maar dat is eerder enkele seconden dan die 15 seconden van HTC Sense. Plotseling rebooten heb ik nog wel eens, maar toch een stuk minder.
Goede tip Joen! Vreemd dat HTC sense als hoofdoorzaak niet ergens anders is vermeld voor die 'load' problemen, Heb na ADW launcher geprobeerd te hebben nu Launcher Pro geïnstalleerd omdat die weer 7 schermen (ipv 5 van ADW) heeft zodat ik weer mijn oorspronkelijke apps en widgets kwijt zou kunnen. Ben benieuwd of ik hiermee minder problemen zal hebben. 8) Wotsi

Wotsi(neneem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Wotsi schreef op zondag 29 januari 2012 @ 01:26:
[...]

Goede tip Joen! Vreemd dat HTC sense als hoofdoorzaak niet ergens anders is vermeld voor die 'load' problemen, Heb na ADW launcher geprobeerd te hebben nu Launcher Pro geïnstalleerd omdat die weer 7 schermen (ipv 5 van ADW) heeft zodat ik weer mijn oorspronkelijke apps en widgets kwijt zou kunnen. Ben benieuwd of ik hiermee minder problemen zal hebben. 8) Wotsi
Excuus! Ik was in de war!
Ik gebruik ook ADW Launcher!
Ik haalde de launchers door elkaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 06:16
sdkoning schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:04:
De HTC Desire Z is End of Life =(

Iemand enig idee wat de vervolg toestel gaat worden?
dat betekent dus dat er ook geen android update meer gaat komen?
wel raar dat de Desire HD, die tegelijk uitkwam met de Desire Z wel nog een upgrade heeft gekregen..

Het lijkt me dat dit toestel qua software hoe het er nu op draait (met al die bugs en een sense die continu opnieuw moet laden) nog niet helemaal als volwassen mag worden beschouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Pusherman_ schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:21:
dat betekent dus dat er ook geen android update meer gaat komen?
wel raar dat de Desire HD, die tegelijk uitkwam met de Desire Z wel nog een upgrade heeft gekregen..
Welke update bedoel je precies? Sense 3.0 toevallig?
Indien je daar op doelt: het is vrij logisch dat de Z geen update naar Sense 3.0 heeft gekregen. Het toestel heeft minder RAM dan de Desire HD en Sense 3.0 is een nog dikkere schil dan Sense 2.1. Als je ziet dat er nu al klachten zijn dat na het draaien van een geheugen-intensieve applicatie de Sense schil herladen moet worden, stel je dan eens voor wat er zou gebeuren met Sense 3.0 op de Z. Dat is vragen om vertragingen en problemen, zonder dat je er veel profijt van hebt.
Het lijkt me dat dit toestel qua software hoe het er nu op draait (met al die bugs en een sense die continu opnieuw moet laden) nog niet helemaal als volwassen mag worden beschouwd...
De stock software bevat inderdaad wat kleine bugs, waar voor zover ik weet gelukkig wel omheen te werken valt. Ik ervaar eigenlijk weinig tot geen problemen. Dus wederom: waar doel je op?

Dat de Sense launcher herladen moet worden na het gebruik van een andere app is logisch verklaarbaar: er was geheugen nodig voor de app. Dan kun je die Sense schil niet er bij in het geheugen houden, want dat ding houdt ook wel van een flink hap RAM. Daar is geen oplossing voor als je beiden, Sense plus de geheugen-intensieve app, wilt behouden, of HTC zou Sense op dieet moeten zetten speciaal voor haar oudere toestellen.
Je kunt dit probleem oplossen door een lichtere launcher te gebruiken, en op te letten wat je actief open zet aan background apps en widgets.
Wanneer je niet in je homescreens zit wordt de launcher naar de achtergrond gezet waardoor deze een zogenaamd "cached background proces" wordt. Processen die zich in deze ruimte bevinden staan daar klaar om opnieuw uitgevoerd te worden. Recente en veelgebruikte apps tref je hier aan en kunnen met een druk op hun icoon direct weer actief worden gemaakt, zonder dat ze (opnieuw) moeten worden ingeladen van de flashchip.
Zodra een actieve applicatie geheugen nodig heeft wordt dat als eerste uit deze ruimte gehaald. Deze cached background processen worden dan dus afgeschoten om ruimte te maken voor de huidige actieve app. Ga je dan in die lijst kijken, dan neemt de HTC Sense launcher met haar default widgets hier 36~42MB in. Dat is dus best een interessant achtergrond proces om af te schieten, want je krijgt er flink wat RAM voor terug.
Vergelijk ik dat met de launcher die ik gebruik, Zeam Launcher, dan zie ik dat deze maar 13MB inneemt.

Vandaar dat HTC Sense vaak door het geheugenbeheer wordt afgeschoten, die heeft immers geen benul wat gebruikerservaring betreft en wil simpelweg aan de vraag om geheugenruimte voldoen die de huidige actieve app hem gegeven heeft. Die schiet dus lekker HTC Sense en misschien nog wat andere kandidaten af zodat de huidige app lekker kan werken.
Een tussenoplossing zou kunnen zijn dat HTC in dit geheugenbeheer duikt en deze tweaked zodat het HTC Sense proces minder snel wordt afgeschoten dan andere processen. Dat is echter een ingrijpende procedure in een kritiek stuk kernelcode en het is maar een vraag of het daadwerkelijk verbetering geeft voor de gebruiker en tevens stabiel is. Dan laat ik buiten beschouwing of het haalbaar is om het HTC Sense proces uberhaupt herkenbaar te maken voor het geheugenbeheer en ga er even van uit dat dat kan.
Omdat het kritieke code is zal dat heel goed getest moeten worden voordat men dat op toestellen zal willen zetten.

En dan komt de trade-off:
Al dat werk zou dan gedaan moeten worden voor oude telefoons waar HTC eigenlijk geen geld meer aan verdiend. En waarvan het ook nog maar eens de vraag is of het uberhaupt een verbetering oplevert zonder problemen te veroorzaken. Ergo: Hoog risico met onzekerheid qua slagingskans, waarvan wel zeker is dat je er weinig centen aan zult verdienen.
Nee, dan snap ik wel dat een iemand die touwtjes in handen heeft liever de ontwikkeltijd besteed aan de nieuwe projecten en producten om daar alles tot in de puntjes te verzorgen.

Vanuit een gebruikersperspectief is dit dus best irritant, maar er zijn manieren om er omheen te werken door wat van je features op te geven of gewoon geduld op te brengen terwijl de Sense launcher herlaad. Dat is een afweging die je zelf kunt maken.
En vanuit het perspectief van de ontwikkelaar is het een onzekere investering die voornamelijk waardering van de gebruikers oplevert, welke na een maand misschien weer vergeten is.

Kort: Vervelend, maar ik begrijp het wel.

Pagina: 1 ... 44 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!