Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:36
Freekers schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:59:
[...]

€ 350 ja. Destijds (2 weken terug) was dat nog de prijs van de Z.
Mijn toestel komt uit een shop die op de pricewatch staat. Gewoon een Nederlandse shop met Nederlands KVK nummer etc.
FYI: De toestellen van Mobily zijn ook geen NL (BeNeLux) toestellen. Evenals die van PDA wereld. En die staan ook in de pricewatch. Just so you know.

Anyway, ik heb nogmaals contact opgenomen met de shop en ze willen hem nu wel ruilen voor een NL toestel. Ben benieuwd :)
OK, mooi maar ook raar dat ze je toch ineens een ander toestel willen geven. Bedankt voor de info over Mobily en PDA wereld. Met hen ga ik dus geen zaken doen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohnotheydidnt
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06-2023

ohnotheydidnt

Ik hou van koekjes.

Okee, goeiemorgen tweakers :)

Ik heb een vraagje, zoals menig ander waarschijnlijk wel gezien heeft online, is dat de prijs enorm gezakt is de afgelopen week. Ik loop al zo'n beetje een jaar met het idee rond om deze telefoon aan te schaffen, maar de prijs zat me nogal tegen :9

Ik heb nu een HTC Tytn (jup, na 5 jaar gebruik werkt ie nog, maar hij wordt zienderogend minder. Schakelt door naar voicemail, mist telefoontjes, smsjes, emailtjes versturen niet altijd... etc...

Dus ja, de enige twijfel die ik nog heb, en waarschijnlijk ook vaak gehoord is, de hinge... hoe zit het daar mee? Ik heb verschillende dingen er over gehoord, maar dat is voor mij toch echt het doorslaggevende punt om het wel of niet te doen. Ik lig vaak te smsen/emailen in bed, ondersteboven met mn tytn, dat snap ik dat ik dat niet meer kan doen, maar klapt ie echt zo makkelijk dicht of valt het mee? En de algemene stevigheids indruk?

Dank :D

Koekje d'r bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Algemene stevigheid is prima, ter indicatie heb mijn Z een keer vanaf het perron op het spoor laten vallen, hinge functioneert nog precies zoals voorheen. Qua stroefheid van de hinge is een beetje random volgens mij, aangezien ik heb gelezen dat ie bij sommige mensen niet zomaar openklapt door de zwaargekracht. Bij mij klapt ie wel eenvoudig open/dicht, maar dit kan je verhelpen door het scherm lichtjes te klemmen met je wijsvingers. Dus dan zou je gewoon ondersteboven kunnen smsen/emailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohnotheydidnt

ohnotheydidnt

Ik hou van koekjes.

Omni superens schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:13:
Algemene stevigheid is prima, ter indicatie heb mijn Z een keer vanaf het perron op het spoor laten vallen, hinge functioneert nog precies zoals voorheen. Qua stroefheid van de hinge is een beetje random volgens mij, aangezien ik heb gelezen dat ie bij sommige mensen niet zomaar openklapt door de zwaargekracht. Bij mij klapt ie wel eenvoudig open/dicht, maar dit kan je verhelpen door het scherm lichtjes te klemmen met je wijsvingers. Dus dan zou je gewoon ondersteboven kunnen smsen/emailen.
Dank voor de snelle reactie _/-\o_

Ja, dat hij door de zwaartekracht openvalt vond ik nogal vaag, maar daar is dus ook geen pijl op te trekken? Is dat nog op een of andere manier af te stellen met een klein schroevedraaiertje ofzo? Gezien je de meeste mechanismen zelf wel een beetje kunt modden :+

Koekje d'r bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Als ik het toestel aan de achterkant vastpak (zodat ik het deel waar het scherm inzit niet aanraak) dan zal hij (half) openklappen als ik het scherm omlaag richt.

Het toestel voelt wel stevig aan als het scherm open of dicht is en ik heb niet het gevoel dat hij snel uit elkaar zal vallen.

[ Voor 28% gewijzigd door Jegorex op 12-08-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ohnotheydidnt schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:20:
[...]

Dank voor de snelle reactie _/-\o_

Ja, dat hij door de zwaartekracht openvalt vond ik nogal vaag, maar daar is dus ook geen pijl op te trekken? Is dat nog op een of andere manier af te stellen met een klein schroevedraaiertje ofzo? Gezien je de meeste mechanismen zelf wel een beetje kunt modden :+
Heb wel eens een mod voorbij zien komen voor de hinge, maar dan moet je het hele toestel uit elkaar halen. Gaat mij persoonlijk wat ver aangezien ik er geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:34
Zoals hierboven ook beschreven wordt klapt je scherm of toetsenbord open door de zwaartekracht bij velen. Bij mij dus ook maar dit maakt voor de stevigheid niets uit :)
Ik zou niet meer twijfelen als ik jou was en gewoon dat toestel halen!
Motorola 2 (binnenkort de 3) zijn ook mooie toestellen. Ik hoop overigens dat HTC binnenkort weer eens een qwerty android toestel aankondigt...

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohnotheydidnt

ohnotheydidnt

Ik hou van koekjes.

harmageddon schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:39:
Zoals hierboven ook beschreven wordt klapt je scherm of toetsenbord open door de zwaartekracht bij velen. Bij mij dus ook maar dit maakt voor de stevigheid niets uit :)
Ik zou niet meer twijfelen als ik jou was en gewoon dat toestel halen!
Motorola 2 (binnenkort de 3) zijn ook mooie toestellen. Ik hoop overigens dat HTC binnenkort weer eens een qwerty android toestel aankondigt...
HTC brengt altijd maar één qwerty toestel uit, terwijl die feature toch echt super is :D
Was niet echt gecharmeerd van de touch pro... maar vind het design van de desire z toch echt wel goed :D
Je hebt bij HTC altijd maar één keuze als je een qwerty wil, daar wint BB gewoon terrein.

OT: Twee uur gelee stond hij nog in de pricewatch voor 277 euro.. >.> Nu is ie weer 2 tientjes duurder XD

Koekje d'r bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 14:51

Sorcerer8472

Mens sana?

ohnotheydidnt schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

HTC brengt altijd maar één qwerty toestel uit, terwijl die feature toch echt super is :D
Was niet echt gecharmeerd van de touch pro... maar vind het design van de desire z toch echt wel goed :D
Je hebt bij HTC altijd maar één keuze als je een qwerty wil, daar wint BB gewoon terrein.

OT: Twee uur gelee stond hij nog in de pricewatch voor 277 euro.. >.> Nu is ie weer 2 tientjes duurder XD
Touch Pro 2 had wel een beter toetsenbord (+ pijltjestoetsen + cijfers!) en geen lelijk design (mooi zwart, het grijs van de desire z vind ik wel iets minder). Maar ik hoop ook dat ze met een nieuwe qwerty-foon komen, met wellicht iets langere accutijd.

Wat betreft accutijd heb ik nu met 2.3 voor het eerst 4 dagen gehaald! :D Wel helemaal op op het einde van de 4e dag maargoed... hij lijkt zeker langer mee te gaan met de update, alleen als je hem veel gebruikt gaat hij ook echt snel leeg (met name met alleen EDGE-internet in het buitenland op 900 MHz ging het echt hard :P)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
ik wil niet ongeduldig doen, maar ik geef mijn vorig bericht een kickje in hoop dat iemand (paar) vragen kan beantwoorden, alvast bedankt als je ze wil beantwoorden.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
aliberto schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:32:
Ik kijk al tijden naar een qwerty telefoon, maar wat me het meeste opvalt is dat in 1 week tijd de prijzen van de Desire Z flink aan het zakken is. Komt dit doordat het product end of life gaat worden en zodoende een mogelijke opvolger gaat komen? Tenslotte is het model/type ouder dan 1 jaar.
Er zijn natuurlijk inmiddels al een paar nieuwere snellere modellen bij gekomen zoals de Desire S, de Sensation en de Wildfire S. Dit maakt de Desire Z voor veel mensen ongetwijfeld al iets minder interessant en misschien dat daar door de prijs zakt?
Verder heb ik nog vele vragen aan jullie, ik ben een Nokia E71 gebruiker, de telefoon is bijna 3 jaar oud, ik heb er internet op, doe mail checken, muziek luisteren en MSN'en, echter heb ik wel vele beperkingen met de E71. Zo worden vele pagina's niet goed weergegeven of niet eens weergegeven. Mede ook door slechte flash/shockwave of Java ondersteuning.Ik wil graag chatboxen kunnen bezoeken via de gsm voor als ik onderweg ben, echter de E71 ondersteund dit niet.
Hoe worden bij jullie webpagina's/chatboxen weergegeven?
Ondervinden jullie wel eens (andere webgerelateerde) problemen?
Java: geen ervaringen mee.
Flash: werkt perfect. Adobe heeft zelfs speciale Flash-plugins voor Android. Dus dat zit wel goed.
Render-problemen met webpagina's: tot nu toe nooit problemen mee gezien.
Chatboxen: geen ervaringen mee. Ik gebruik mijn mobiel zelden om mee te chatten. Misschien dat je een link naar ean paar chatboxen kunt geven met o.a. Java als benodigdheden? Dan kunnen meerderen hier het wel voor je testen.
Wie heeft er ervaring met de grotere accu? Indien ja, wat zijn je bevindingen ervan, te denken aan hoe lang het opladen duurt, hoelang je gsm in leven blijft bij normaal of intensief gebruik.
Je zou het beste eens in dit topic naar ervaringen kunnen zoeken: Accessoires voor de HTC Desire Z
Mij lijkt zo'n dikke batterij onhandig, omdat je telefoon dan in veel hoesjes niet meer past. Daarnaast vind ik een dikke batterij er niet mooi uit zien. Ik gebruik zelf de Mugen 1800maH accu die mijn Desire Z net even iets langer mee laat gaan op een volle accu dan de originele accu. Ik ben er zeker tevreden over.
Verder chat ik veel, ik ben voornamelijk een MSN gebruiker. Mij is verteld dat je een Google account moet hebben voor een Android toestel.
Is het mogelijk dat je alleen maar MSN als een hoofdaccount kan gebruiken. Bij Nokia/Symbian kan je een MSN programma downloaden en installeren. Als je dat gedaan heb synchroniseert het programmaatje direct je contacten en telefoonnummers en je mail, bestaat zoiets ook voor Android?
Je hebt een Google account nodig voor veel zaken inderdaad. Maar let op! Een Google account is niet het zelfde als een GMail account. Een GMail-account is echter wel tegelijk ook een Google account. Maa rik geloof dat je ook gewoon een Google account kunt aanmaken met een eigen e-mailadres.
Voor MSN gebruikte ik zelf MSN Talk Pro. Is wel wat simpel, maar je kunt er behoorlijk goed mee MSN-en. Hij staat tegenwoordig niet meer in de Market vanwege problemen met de naam en het gebruikte icoon (zie http://blog.talk-builder....ortant-msn-talk-has-gone/). Dit ontdek ik tijdens het tikken van deze post ook net pas. Het heet nu "Epinephrine Plus" blijkbaar: https://market.android.co....talkbuilder.epinephrinex Overigens is er ook een gratis variant met iets beperktere functionaliteit: https://market.android.co...m.talkbuilder.epinephrine Als je nog verder zoekt vind je ook vele andere (vooral veel slechte, maar ongetwijfeld ook goede) MSN apps.
Wat zijn de grote verschillen met Windows Phone 7 Mango die er aan zit te komen en Android.
Zou jij na het gebruiken van het Android besturingssysteem toch nog willen overstappen? Indien ja, waarom?
Geen idee wat de exacte verschillen zijn, maar wat ik tot nu toe lees over Windows Phone 7 zijn vooral veel tekortkomingen. Een aantal die ik zo uit het hoofd ken (maar misschien dat ze niet eens (meer) waar zijn): niet eenvoudig vervangen van een SD-kaart door dat de SD-kaart essientieel onderdeel van het bestandssysteem is, copy/paste ontbrak (maar is geloof ik nu wel toegevoegd), niet backwards compatible met Windows Mobile 6 en lager (wat toch echt een goede mobiele OS was) en nog een reeks tekortkomingen...
Hoe lopen de verbindingen met gsm en je accespoint/hotspot/3g? Ondervinden jullie de onderstaande problemen ook?
Bij mijn E71 kan ie heel vaak ineens niet meer zijn verbinding vinden, het komt geregeld voor dat ik een halve dag niet ineens niet meer kan MSN'en omdat het systeem weigert. Of als je bezig bent op internet kan je ineens geen post ophalen omdat je 3g kanaal al bezet is.
Ik weet niet wat je precies bedoeld, maar ik heb geen problemen met de internetverbinding. Voor mijn Desire Z geld wel een afwijkende APN-instelling bij mijn provider Simyo. Standaard moet je voor de APN-instelling bij Simyo "basicinternet" gebruiken, maar op een HTC moet je meestal (zo ook op de Desire Z) "basicinternet.nl" gebruiken.
Verder heb ik gehoord dat het instellen van email best een pittige karweitje is, kunnen jullie me dit bevestigen?
Ik zelf mail nooit op een toestel, omdat ik daar het scherm te onhandig klein voor vind. Heb het tijdens een evenement wel tijdelijk gedaan. Ik vond het redelijk simpel om je mail in te stellen zolang je weet wat voor gegevens je moet instellen. Als je niet met recstricties op je mailverkeer zit vanuit je mobiele provider of je mail provider is het echt simpel in te stellen in de standaard mailclient van HTC.
Dit is mijn vragen uur lijstje voor voorlopig, ik hoop dat iemand of vele anderen hun mening of antwoorden kunnen of willen geven. Alvast bedankt voor de moeite.
Het is nogal een verhaal, maar ik heb toch even de moeite voor je vragenvuur genomen. ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
@aliberto:
Ik had hiervoor een Touch Diamond 2, en had daarvoor ook zo'n grotere accu, en dat verdubbelt toch minstens je standby tijd. (van 1,5a2 dagen naar 4 dagen).

Nu voor m'n Z heb ik twee normale batterijen. Is ook voldoende voor mij. Die tweede batterij heb ik op eBay gekocht.

Hotspot werkt bij mij vlekkeloos. WiFi naampje+wachtwoord ingeven, en op de laptop het juiste netwerk kiezen.
Mails ed worden op de Z dan nog gewoon binnengehaald.

Email instellen is zeker niet pittig, integendeel. Zeker als je een zeer gekend account hebt (hotmail, Gmail, ...), met emailadressen van lokale internetproviders moet je net iets meer handmatig instellen, maar dat is ook maar twee minuutjes werk.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Brabo-Joossie schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:19:
[...]

Nou, on the bright side: ik heb een reserve-accu voor m'n telefoon.
On the minder bright side: daarmee is het probleem niet opgelost.. ;( Heb me maar gemeld bij de leverancier, waar ik 't ding heen mag sturen... -O-
Moet zeggen dat 't me tot nu toe niet tegenvalt, die service van HTC. Ik heb vorige week dinsdag een ticket gemaakt, donderdagavond zijn ze 'm komen halen, en gisteren had ik al een e-mailtje dat ie weer terug zou komen (Repaired, geen idee wat er verder mis mee was, hoop dat ze dat wel melden nog). Eens kijken wanneer ie binnen is.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Dat is best snel!

Ik heb al een tijdje een irritant puntje aan m'n Z. Maar eerder over Android algemeen...
Ik steek m'n Z ondersteboven in mijn broekzak, en wanneer ik dan opgebeld wordt haal ik hem eruit, maar dan wordt de oproep geweigerd (omdat het scherm tegen mijn been zit)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:36
.joeri. schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:26:
Dat is best snel!

Ik heb al een tijdje een irritant puntje aan m'n Z. Maar eerder over Android algemeen...
Ik steek m'n Z ondersteboven in mijn broekzak, en wanneer ik dan opgebeld wordt haal ik hem eruit, maar dan wordt de oproep geweigerd (omdat het scherm tegen mijn been zit)...
Dat lijkt me vreemd; er zit toch immers een capacitief touchscreen op? M.a.w. het reageert door de geleiding van je vingers, niet door druk op het scherm. Volgens mij mag het ding dan in je broekzak ook helemaal niks doen?!

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- peter - schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:57:
Ik heb opeens een raar probleem. Als ik sms'jes type reageren sommige letters opeens als shortcut. Een g opent gmail en een b de browser. Ik heb toch echt de fn toets uitstaan, en hij doet het de hele tijd.
Ga een reboot proberen, maar het is erg vreemd. Anderen ervaring?
Een paar dagen geleden besloot mijn Z spontaan te crashen. Lag gewoon op het bureau en ineens sloot hij af. Bij opnieuw opstarten foutmelding naar HTC gestuurd etc. Nu heb ik sinds die crash dus ook last van die shortcuts. Deze grap maakt het toetsenbord totaal onbruikbaar, want je kan helemaal niks meer zonder b, g en s. Een search in dit topic geeft reboot als oplossing. Die oplossing helpt bij mij niet.

Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Aesculapius schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:47:
[...]

Dat lijkt me vreemd; er zit toch immers een capacitief touchscreen op? M.a.w. het reageert door de geleiding van je vingers, niet door druk op het scherm. Volgens mij mag het ding dan in je broekzak ook helemaal niks doen?!
Waarschijnlijk omdat de stof van de broekzak net te dun is om de geleiding van mijn been niet tegen te houden, en zo mijn been dus als aanraking herkent.

@antilzha
Nieuwe rom flashen? (custom of originele, maakt al niet veel uit denk ik.)

Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van de crashes?

[ Voor 65% gewijzigd door .joeri. op 16-08-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:40

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

.joeri. schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:26:
Dat is best snel!

Heb ik ook last van. Haal hem maar zijwaarts uit mijn broekzak.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:04

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:59:
[...]

Een paar dagen geleden besloot mijn Z spontaan te crashen. Lag gewoon op het bureau en ineens sloot hij af. Bij opnieuw opstarten foutmelding naar HTC gestuurd etc. Nu heb ik sinds die crash dus ook last van die shortcuts. Deze grap maakt het toetsenbord totaal onbruikbaar, want je kan helemaal niks meer zonder b, g en s. Een search in dit topic geeft reboot als oplossing. Die oplossing helpt bij mij niet.

Andere suggesties?
Zie Verwijderd in "HTC Desire Z"

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Held!

Ik zocht alleen op shortcut, niet op snelkoppelingen, en dan vind je bijzonder weinig interessants..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Trouwens wel een irritatie sinds de laatste update: als je een iets zwaardere app gebruikt, of bijv. dingen doet in de market (installaties/downloads) dan sluit Sense zichzelf af en moet je bij het terugkeren naar het homescherm iets van 10 seconden wachten tot het weer geladen is, dit terwijl je mag kijken naar een wit scherm met htc-logo of naar een 'vaag' leeg homescherm met laadicoontje.

Verder niets dan lof over de nieuwste versie: ik had nog nooit eerder 4 dagen op 1 acculading gedaan, lijkt wel degelijk een stuk zuiniger dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo Mensen,

Ik heb sinds kort ook de Desire Z.
Ik heb meteen een vraagje.

Ik heb hier al liggen lezen maar niet echt een antwoord kunnen vinden:
Het meldings lampje, kun je instellen kwa kleur en bij welke melding hij moet reageren.
Dit hebben ik ingesteld, maar hij doet niks als whatsapp of een sms binnenkomt, wel brand hij als de accu ver leeg is, of als hij aan de lader hangt.

Ook staan de contacten er dubbel op, zowel de sim contacten als de synchroniseerde contacten van outlook, is het mogelijk om de simcontacten te verbergen?

De internet browser werkt ook nog niet, google of nu.nl wil hij niet laden.

Iemand bekend met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Denthis schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:38:
Hallo Mensen,

Ik heb sinds kort ook de Desire Z.
Ik heb meteen een vraagje.

Ik heb hier al liggen lezen maar niet echt een antwoord kunnen vinden:
Het meldings lampje, kun je instellen kwa kleur en bij welke melding hij moet reageren.
Dit hebben ik ingesteld, maar hij doet niks als whatsapp of een sms binnenkomt, wel brand hij als de accu ver leeg is, of als hij aan de lader hangt.

Ook staan de contacten er dubbel op, zowel de sim contacten als de synchroniseerde contacten van outlook, is het mogelijk om de simcontacten te verbergen?

Iemand bekend met deze problemen?
Ik neem aan dat jij dan een custom rom draait? Want ik heb nog nooit iets gezien/gehoord om het meldings lampje (Boven onder het roostertje of die fysieke knop onderaan?) een andere kleur geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
disturbedmind schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:23:
[...]

Ik neem aan dat jij dan een custom rom draait? Want ik heb nog nooit iets gezien/gehoord om het meldings lampje (Boven onder het roostertje of die fysieke knop onderaan?) een andere kleur geven.
Hoi, neem ik draai geen custom rom.
Heb hem nu 5 dagen, en alleen maar aan het kijken om hem zo persoonlijk mogelijk te maken.
Als ik in de settings van whatsapp kijk dan kan ik kleuren toekennen aan het lampje.

Ik weet niet om welk lampje het gaat, er staat gewoon lampje instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
disturbedmind schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:23:
[...]

Die optie zit in de standaard rom die op het toestel staat, ik heb de optie om de led kleur in te stellen ook in een aantal programmas gezien.
Ik heb het nooit geprobeerd, dus ik weet niet of het werkt.
Als je contacten dubbel hebt dan kun je ze linken zodat je ze nog maar 1x ziet.
Ga naar een contact en klik rechtsboven op het link icoontje om andere contacten eraan toe te voegen.
Heb je 3G of WIFI wel aanstaan?
Ga naar het "Draadloos en netwerken" menu en zet Wi-Fi of Gegevensverbinding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ga naar contacten -> menu -> weergeven en vink sim uit. Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:46
De kleur van de led kun je niet bepalen. Bij sommige toestellen (HTC Magic/Dream) kon je het notificatieledje van kleur laten veranderen. bij je DZ kan dit niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Jegorex schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:55:
[...]

Die optie zit in de standaard rom die op het toestel staat, ik heb de optie om de led kleur in te stellen ook in een aantal programmas gezien.
Ik heb het nooit geprobeerd, dus ik weet niet of het werkt.

[...]

Als je contacten dubbel hebt dan kun je ze linken zodat je ze nog maar 1x ziet.
Ga naar een contact en klik rechtsboven op het link icoontje om andere contacten eraan toe te voegen.

[...]

Heb je 3G of WIFI wel aanstaan?
Ga naar het "Draadloos en netwerken" menu en zet Wi-Fi of Gegevensverbinding aan.
Oke moet ik met dat lampje nog maar eens gaan stoeien.
Gebruik jij het lampje? wat zijn jouw instellingen zodat ik weet dat die werken.

Ja wifi of 3g stond aan, de market werkte wel gewoon.

DAt linken maar eens proberen, ik dacht voordat ik de sim contacten ga verwijderen informeer ik eerst even of het mogelijk is om die niet zichtbaar te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
omgwtfbbq schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:10:
De kleur van de led kun je niet bepalen. Bij sommige toestellen (HTC Magic/Dream) kon je het notificatieledje van kleur laten veranderen. bij je DZ kan dit niet :)
toch heb ik die optie erbij staan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Sherlock schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:01:
[...]

Ga naar contacten -> menu -> weergeven en vink sim uit. Klaar :)
Ik heb mij gek gezocht.
Dankje wel ga het proberen!

Is ff wennen, De desire is van mijn vriendin, heb zelf een iphone.
dat er in elk menu nog een sub menu zit is wennen, zodoende dat ik wat over het hoofd heb gezien!

[ Voor 25% gewijzigd door Denthis op 17-08-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Denthis schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:16:
[...]
Is ff wennen, De desire is van mijn vriendin, heb zelf een iphone.
dat er in elk menu nog een sub menu zit is wennen, zodoende dat ik wat over het hoofd heb gezien!
Zeker mee eens, ik kom van jarenlang Nokia's gebruikt te hebben (en een enkele Samsung met WM), nu bijna driekwart jaar met Android. Ik begin nu pas het idee te krijgen dat ik het onder de knie heb, nog zonder ook maar de minste illusie dat ik nu weet waar alles zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Sherlock schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:38:
[...]

Zeker mee eens, ik kom van jarenlang Nokia's gebruikt te hebben (en een enkele Samsung met WM), nu bijna driekwart jaar met Android. Ik begin nu pas het idee te krijgen dat ik het onder de knie heb, nog zonder ook maar de minste illusie dat ik nu weet waar alles zit...
Ja precies.
Ik lees veel reviews dat android zo gebruiks vriendelijk is. maar ik vind het de minst gebruiks vriendelijke OS die ik heb gehad.
Heb ook wm6, IOS en symbian gehad.
Maar het is een uitdaging.

Als jij van nokia afkomt dan weet jij misschien wat ik met dit bedoel:
Ik zit te google maar weet niet goed hoe te zoeken.
Bij nokia kun je een "mail"schermpje in op je bureaublad zetten. hier zie je de eerste 1,2,3,4 mails van je postvak in.
Kan dit ook bij android?

[ Voor 18% gewijzigd door Denthis op 17-08-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Dat progrmma:
task killer werkt dat correct?
Ik had dat programma gevonden om de apps op de achter grond te sluiten.
Als ik alles aanvink en dan afsluit zijn ze. Maar een paar min later draaien sommige apps toch weer. (berichten is hier 1 van).
Is dit normaal, of iemand een betere oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Denthis schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:16:
[...]

toch heb ik die optie erbij staan :S
Komt omdat de app het wel ondersteunt voor de andere telefoons. Onze Desire Z's ondersteunen het niet, maar het programma wel. Je kan het wel veranderen, maar het zal niks doen op je telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Denthis schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:49:
Als jij van nokia afkomt dan weet jij misschien wat ik met dit bedoel:
Ik zit te google maar weet niet goed hoe te zoeken.
Bij nokia kun je een "mail"schermpje in op je bureaublad zetten. hier zie je de eerste 1,2,3,4 mails van je postvak in.
Kan dit ook bij android?
Ik heb het zelf niet ingesteld, maar er zijn ongetwijfeld widgets die dat kunnen. Ik zou even zoeken op android+widget+email oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
omgwtfbbq schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:55:
[...]

Komt omdat de app het wel ondersteunt voor de andere telefoons. Onze Desire Z's ondersteunen het niet, maar het programma wel. Je kan het wel veranderen, maar het zal niks doen op je telefoon ;)
Dat zou kunnen idd.
Miss dat ook het probleem waarom het lampje nu niet werkt?
Wat zijn de standaard "normale" instellingen voor het lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Sherlock schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:57:
[...]

Ik heb het zelf niet ingesteld, maar er zijn ongetwijfeld widgets die dat kunnen. Ik zou even zoeken op android+widget+email oid.
Ja dankje,

Widget heet dat bij android ff onthouden.
Ben een paar leuke hits tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Denthis schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:05:
[...]

Dat zou kunnen idd.
Miss dat ook het probleem waarom het lampje nu niet werkt?
Wat zijn de standaard "normale" instellingen voor het lampje?
Voor de Desire Z is er geen standaard instelling voor het lampje, omdat de instelling niets doet op deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Jegorex schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:21:
[...]

Voor de Desire Z is er geen standaard instelling voor het lampje, omdat de instelling niets doet op deze telefoon.
Dus dat lampje werkt niet?
je kunt het lampje niet laten knipperen/branden als er een nieuwe sms/mail,... komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Joen schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:11:
[...]

Er zijn natuurlijk inmiddels al een paar nieuwere snellere modellen bij gekomen zoals de Desire S, de Sensation en de Wildfire S. Dit maakt de Desire Z voor veel mensen ongetwijfeld al iets minder interessant en misschien dat daar door de prijs zakt?

[...]

Java: geen ervaringen mee.
Flash: werkt perfect. Adobe heeft zelfs speciale Flash-plugins voor Android. Dus dat zit wel goed.
Render-problemen met webpagina's: tot nu toe nooit problemen mee gezien.
Chatboxen: geen ervaringen mee. Ik gebruik mijn mobiel zelden om mee te chatten. Misschien dat je een link naar ean paar chatboxen kunt geven met o.a. Java als benodigdheden? Dan kunnen meerderen hier het wel voor je testen.

[...]

Je zou het beste eens in dit topic naar ervaringen kunnen zoeken: Accessoires voor de HTC Desire Z
Mij lijkt zo'n dikke batterij onhandig, omdat je telefoon dan in veel hoesjes niet meer past. Daarnaast vind ik een dikke batterij er niet mooi uit zien. Ik gebruik zelf de Mugen 1800maH accu die mijn Desire Z net even iets langer mee laat gaan op een volle accu dan de originele accu. Ik ben er zeker tevreden over.

[...]

Je hebt een Google account nodig voor veel zaken inderdaad. Maar let op! Een Google account is niet het zelfde als een GMail account. Een GMail-account is echter wel tegelijk ook een Google account. Maa rik geloof dat je ook gewoon een Google account kunt aanmaken met een eigen e-mailadres.
Voor MSN gebruikte ik zelf MSN Talk Pro. Is wel wat simpel, maar je kunt er behoorlijk goed mee MSN-en. Hij staat tegenwoordig niet meer in de Market vanwege problemen met de naam en het gebruikte icoon (zie http://blog.talk-builder....ortant-msn-talk-has-gone/). Dit ontdek ik tijdens het tikken van deze post ook net pas. Het heet nu "Epinephrine Plus" blijkbaar: https://market.android.co....talkbuilder.epinephrinex Overigens is er ook een gratis variant met iets beperktere functionaliteit: https://market.android.co...m.talkbuilder.epinephrine Als je nog verder zoekt vind je ook vele andere (vooral veel slechte, maar ongetwijfeld ook goede) MSN apps.

[...]
Geen idee wat de exacte verschillen zijn, maar wat ik tot nu toe lees over Windows Phone 7 zijn vooral veel tekortkomingen. Een aantal die ik zo uit het hoofd ken (maar misschien dat ze niet eens (meer) waar zijn): niet eenvoudig vervangen van een SD-kaart door dat de SD-kaart essientieel onderdeel van het bestandssysteem is, copy/paste ontbrak (maar is geloof ik nu wel toegevoegd), niet backwards compatible met Windows Mobile 6 en lager (wat toch echt een goede mobiele OS was) en nog een reeks tekortkomingen...

[...]
Ik weet niet wat je precies bedoeld, maar ik heb geen problemen met de internetverbinding. Voor mijn Desire Z geld wel een afwijkende APN-instelling bij mijn provider Simyo. Standaard moet je voor de APN-instelling bij Simyo "basicinternet" gebruiken, maar op een HTC moet je meestal (zo ook op de Desire Z) "basicinternet.nl" gebruiken.

[...]

Het is nogal een verhaal, maar ik heb toch even de moeite voor je vragenvuur genomen. ;) :>
Allereerst bedankt voor je tijd die je heb genomen, ik vond het zeer nuttig, ik zou je graag die chatbox adressen willen geven maar is nog al 18+, schaam me er een beetje voor om het hier te posten. (als het via DM kan en met alle respect naar elkaar toe dan sta ik er voor open)

Het probleem met mijn netwerk verbinding of eerder het toestel denk ik, is dat ie soms meerdere signalen door 1 kanaal moet halen kan ie niet, Dus haal jij je post binnen en je bent tegelijk nog aan het internetten dan kan ie dat niet.

Gisteren ben ik bij Ritel Vlissingen wezen kijken voor de Desire Z maar deze werd daar niet meer verkocht en in Sony Ericsson telefoons deden ze ook niet handelen. Hun reden was dat de Z slecht verkocht in vergelijking met andere modellen.(in mijn ogen gaat ie er gewoon uit zeg dat dan het toestel is al bijna 1 jaar op de markt dan moet er vaak wel een opvolger komen)

Die tip van de 1800mah accu heeft me zeer zeker aan het denken gezet, zo past de gsm makkelijker in je broek. De 3600mah versie werd me wat te veel.

Stiekem heb je gewoon een handleiding al voor me geschreven als ik het toestel wil gaan aanschaffen en kan dan er hopelijk ook zo mee overweg. _/-\o_ _/-\o_

Zou je zo nog terug willen naar een ander besturings systeem?

Veel meer vragen heb ik niet, nogmaals heel erg bedankt _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door aliberto op 17-08-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
.joeri. schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:17:
@aliberto:
Ik had hiervoor een Touch Diamond 2, en had daarvoor ook zo'n grotere accu, en dat verdubbelt toch minstens je standby tijd. (van 1,5a2 dagen naar 4 dagen).

Nu voor m'n Z heb ik twee normale batterijen. Is ook voldoende voor mij. Die tweede batterij heb ik op eBay gekocht.

Hotspot werkt bij mij vlekkeloos. WiFi naampje+wachtwoord ingeven, en op de laptop het juiste netwerk kiezen.
Mails ed worden op de Z dan nog gewoon binnengehaald.

Email instellen is zeker niet pittig, integendeel. Zeker als je een zeer gekend account hebt (hotmail, Gmail, ...), met emailadressen van lokale internetproviders moet je net iets meer handmatig instellen, maar dat is ook maar twee minuutjes werk.
Hartstikke bedankt voor het beantwoorden voor mijn vragen ik zal het allemaal zeer overwegen, ik zeg eerlijk erbij omdat ik een msn gebruiker ben en hotmail gebruik en synchroniseer contacten kijk ik nog heel even aan tot half september ivm mango update, dan weet ik zeker dat alles gesynched wordt, met mijn nokia is dat een ramp geweest, moest ik telefoonnummers uit mijn hoofd gaan leren. Heb toen alle telefoonnummer moeten aanpassen in het contactenboek van nokia en msn die gsm stonden, uren mee zoet geweest.want alles moest met +31 beginnen, je snap hopelijk mijn punt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Hoe verwijder ik system apps? Wanneer ik ‘Temproot’ hebt?

Nu is er keuze, of installeer Terminal Emulator (Zie market) en voer daar onderstaande:
su

mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock03 /system

Verwijder de app die je wilt verwijderen. Bijvoorbeeld Amazon mp3
code: 1 rm /system/app/com.amazon.mp3.apk

Werkt dit stukje code nog?
Als ik SU intyp krijg ik permission denied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben niet blij met de laatste Android update. de telefoon is traag, regelmatig moet je lsng wachten als je vanuit een app teruggaat naar de hoofdpagina van de telefoon. dan wit scherm met htc logo of wachten.....

is hier iets aan te doen?

• Denthis
Jegorex schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:21:
[...]

Ik heb even gekeken, Orgineel geeft de telefoon het lampje al andere kleuren.

• Denthis
Welke screen protector gebruiken jullie?
Die van screenguard is te groot!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:00:
ik ben niet blij met de laatste Android update. de telefoon is traag, regelmatig moet je lsng wachten als je vanuit een app teruggaat naar de hoofdpagina van de telefoon. dan wit scherm met htc logo of wachten.....

is hier iets aan te doen?
Jup, dit is hét grote nadeel van de nieuwste versie. Lijkt erop dat Sense wordt uitgeschakeld als er te weinig RAM-geheugen is, terwijl Sense nauwelijks geheugen gebruikt (3.3 MB op mijn telefoon nu, Maps bijvoorbeeld ruim 14 MB). Heb nog geen echte oplossing kunnen vinden :(

Verwijderd

Mijn Z is na 2 weken terug van herstelling. Met de update naar 2.3 en nog wat hardware vervangen (vraag me niet wat). Ik steek batterij er in en direct weer zelfde probleem. Scherm reageert niet op aanrakingen. Terug naar NL dus...

Verwijderd

Denthis schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:16:
Hoe verwijder ik system apps? Wanneer ik ‘Temproot’ hebt?

Nu is er keuze, of installeer Terminal Emulator (Zie market) en voer daar onderstaande:
su

mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock03 /system

Verwijder de app die je wilt verwijderen. Bijvoorbeeld Amazon mp3
code: 1 rm /system/app/com.amazon.mp3.apk

Werkt dit stukje code nog?
Als ik SU intyp krijg ik permission denied.
permission denied op SU is teken dat je geen root hebt, ook geen temp root. Probeer je de laatste nieuwe versie (de 2.3) van de Z te rooten? Bij mijn weten is dat nog niet mogelijk.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:54:
Mijn Z is na 2 weken terug van herstelling. Met de update naar 2.3 en nog wat hardware vervangen (vraag me niet wat). Ik steek batterij er in en direct weer zelfde probleem. Scherm reageert niet op aanrakingen. Terug naar NL dus...
:/ Bummer... Gelukkig heb ik meer geluk, de mijne is vandaag ook terug en lijkt weer prima in orde nadat ze het moederbord vervangen hebben.

Nomen nescio

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:48:
[...]

Jup, dit is hét grote nadeel van de nieuwste versie. Lijkt erop dat Sense wordt uitgeschakeld als er te weinig RAM-geheugen is, terwijl Sense nauwelijks geheugen gebruikt (3.3 MB op mijn telefoon nu, Maps bijvoorbeeld ruim 14 MB). Heb nog geen echte oplossing kunnen vinden :(
Hier hetzelfde. Ik ga denk ik een custom ROM installeren, want dit schiet niet op.
Zelfs als ik iets kleins open (Whatsapp), dan krijg ik na afsluiten het "loading" scherm en het HTC logo. Ik heb het eigenlijk pas 2 dagen, niet direct na het installeren van de update.

Ook helpt het niet als ik vantevoren wat apps kill. Het lijkt er op dat Sense altijd afgesloten wordt...ongeacht het geheugengebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:56:
[...]

permission denied op SU is teken dat je geen root hebt, ook geen temp root. Probeer je de laatste nieuwe versie (de 2.3) van de Z te rooten? Bij mijn weten is dat nog niet mogelijk.
Oke, dan zou ik even moeten nakijken.
We hebben de gsm sinds maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Over de Sense reboots/crashes: ik heb het probleem ook, vaak niet onmiddelijk na het opstarten van mijn telefoon, maar enige tijd (dag/week ofzo) later dan begint bij mij dat probleem ook de kop op te steken. Voor mij verhelpt een reboot het probleem dus (tijdelijk). Ik ben dus ook aan het overwegen mijn telefoon dus maar te rooten en er een andere ROM op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Arie- schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:02:
Over de Sense reboots/crashes: ik heb het probleem ook, vaak niet onmiddelijk na het opstarten van mijn telefoon, maar enige tijd (dag/week ofzo) later dan begint bij mij dat probleem ook de kop op te steken. Voor mij verhelpt een reboot het probleem dus (tijdelijk). Ik ben dus ook aan het overwegen mijn telefoon dus maar te rooten en er een andere ROM op te zetten.
Inderdaad, na een tijdje dan draait er meer op de achtergrond enzo en dan gaat hij na elk klein akkefietje weer heel Sense opnieuw laden. Irritant. Als er oplossingen zijn met de standaard 2.3-ROM dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Voor mensen die nog een goedkope (nep) Desire Z zoeken :P
http://www.dealextreme.co...Ozr9-vL3qoCFQZJ3godpw586w

Die antene doet het hem, nooit meer een deathgrip xD (voor zover de DZ daar last van heeft)

[ Voor 18% gewijzigd door Kaalus op 20-08-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purper
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 13:48
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:34:
[...]

Inderdaad, na een tijdje dan draait er meer op de achtergrond enzo en dan gaat hij na elk klein akkefietje weer heel Sense opnieuw laden. Irritant. Als er oplossingen zijn met de standaard 2.3-ROM dan hoor ik het graag!
Ik heb dit ook enkele malen gehad met oudere roms. Heeft volgens mij dus niet veel met versie te maken. Enige manier waarop ik het heb kunnen 'herstellen' is helemaal opnieuw beginnen, dus rom resetten. Gelukkig is dat redelijk snel gedaan, ongeveer een uurtje werk (mits je settings van speciale programma's hebt gebackupped en zo).
Draai nu 2.3 sinds uitkomen er van en tot nu toe nog geen probleem. Alleen als ik uit de market kom wil het nog wel eens voorkomen, maar de market ga ik gelukkig niet vaak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Sinds 2.3 heb ik ook last van spontane crashes van Sense, na een paar sec laden werkt het dan wel weer maar blijft vervelend.
Heb zelf al 2 keer de ROM gereset, gezocht etc maar kon het niet vinden.
Een ander probleem is dat sommige apps (voornamelijk Angry Birds en Google Reader) niet meer naar de achtergrond bewegen bij het indrukken van de home-knop maar volledig sluiten.
Dan zit ik weer tegen een laadschermpje aan te kijken als ik even snel een whatsapp berichtje heb beantwoord en verder wil gaan met Angry Birds...

Inmiddels heb ik besloten ook maar te gaan rooten en zonder Sense te gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 07:08:
[...]

Systeemupdate is ongeveer 104mb groot.
Als je maandelijks 100mb mag verbruiken zit je er met deze update dus overheen. Beter is je DZ zo in te stellen dat hij alleen bij wifi verbinding dit soort dingen download. dan gaat het niet van je verbruik af.
Waar is dit in te stellen?
Ik heb gezocht binnen wat instellingen maar kom helaas niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

BertHier schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:21:
Sinds 2.3 heb ik ook last van spontane crashes van Sense, na een paar sec laden werkt het dan wel weer maar blijft vervelend.
Heb zelf al 2 keer de ROM gereset, gezocht etc maar kon het niet vinden.
Een ander probleem is dat sommige apps (voornamelijk Angry Birds en Google Reader) niet meer naar de achtergrond bewegen bij het indrukken van de home-knop maar volledig sluiten.
Dan zit ik weer tegen een laadschermpje aan te kijken als ik even snel een whatsapp berichtje heb beantwoord en verder wil gaan met Angry Birds...

Inmiddels heb ik besloten ook maar te gaan rooten en zonder Sense te gaan draaien.
Het lijkt wel of er ergens iets van geheugenbeheer draait wat dingen afsluit die niet op de voorgrond staan als er te weinig geheugen is... ik heb het ook bij de Market en ook bij Google Maps als je een beetje veel doet in Maps: Sense moet dan helemaal opnieuw starten en die vertraging is nogal irritant, vooral als je net een telefoontje wilt maken (ik vraag me af hoe het zit met gebeld worden dan... :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:58:
[...]

Waar is dit in te stellen?
Ik heb gezocht binnen wat instellingen maar kom helaas niet verder.
Met de app "Y5", is al redelijk vaak in dit topic langsgekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Begin me nu toch wel te ergeren aan m'n DZ. Na een reboot, beetje Whatsapp en Paradise Island, en hij is ineens zo traag als stront. Als ik dan weer whatsapp open, en terug ga naar homescreen, word het beeld eerst ff zwart, daarna worden de widgets geladen (heb er maar 1, maar zelfs dat is al te zwaar?!).

Telefoon is echt kaktraag aan het worden.

Tevens irritant, als ik een foto maak, wordt m'n tel-brightness op 100% gezet, en dat wordt behouden, ook na de foto!...

tijd voor een firmware updatetje van HTC dacht ik zo...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Vandaag ook een DZ gekocht, kwam voor mij kwa prijs en prestaties het beste uit. Ik heb wel nog steeds een prepaid vodafone kaartje met smartphone blox elke maand. Ik wil gaan kijken voor een sim only abonnement, maar weet iemand hoeveel MB internet je per maand ongeveer verbruikt met beetje whats app, mail live binnenhalen en wat internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dw1-nl schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:47:
Vandaag ook een DZ gekocht, kwam voor mij kwa prijs en prestaties het beste uit. Ik heb wel nog steeds een prepaid vodafone kaartje met smartphone blox elke maand. Ik wil gaan kijken voor een sim only abonnement, maar weet iemand hoeveel MB internet je per maand ongeveer verbruikt met beetje whats app, mail live binnenhalen en wat internetten?
Dat varieert van 100 MB tot 500 MB als je geen streaming e.d. doet. Thuis/werk/school gewoon wifi gebruiken scheelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Dw1-nl schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:47:
Als ik 300mb per maand haal is het veel. Dat is met hetzelfde gebruik wat jij beschrijft. Het is vaak zelfs minder, maar 150mb ofzo :) Soms dus die uitschieters naar ong 300mb als ik Google navigatie gebruik oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Oke bedankt voor de informatie, dan moet ik maar eens gaan kijken naar een goedkoop sim-only abonnement. Toestel komt morgen binnen, standaard word deze niet met een screenprotector geleverd. Wel aan te raden een te kopen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Sorcerer8472 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:35:Het lijkt wel of er ergens iets van geheugenbeheer draait wat dingen afsluit die niet op de voorgrond staan als er te weinig geheugen is...
Zo werkt Android's geheugenbeheer inderdaad: Geheugen wordt pas vrijgegeven als er een tekort dreigt en als het ècht nodig is, kan zelfs Sense gesuspend worden. Voglens mij staat er op een of andere Android-website een leuk artikel over maar ik heb de link niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
BeF-Bacchus schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:49:
[...]

Zo werkt Android's geheugenbeheer inderdaad: Geheugen wordt pas vrijgegeven als er een tekort dreigt en als het ècht nodig is, kan zelfs Sense gesuspend worden. Voglens mij staat er op een of andere Android-website een leuk artikel over maar ik heb de link niet bij de hand.
Dit artikel bedoel je denk ik:
http://developer.android....itasking-android-way.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:16
ik had een bundel van 50MB per maand, maar dit is echt te weinig.

Ik gebruik internet met namelijk zakelijk, dus weinig streaming etc, wel constant mail/whatss app etc.

En verbruik ligt zo tussen de 100MB en 400MB

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, na wat tests gisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat de Desire Z niet alleen een vrij irritante death grip heeft, maar dat ook de netto zendsterkte van het toestel flink tegenvalt...

Vodafone heeft sinds een tijdje een nieuwe netwerksetting waardoor het netwerk je terugstuurt naar 2G als je zendsterkte (RSSI) niet hoog genoeg is... De Desire Z bij normaal vasthouden valt al terug naar 2G bij -90 dBm soms... als je hem op WCDMA only zet dan blijft hij op 3G maar kom je niet op HSPA (ws omdat het signaal te zwak is).

Dit speelt op meerdere locaties waar je voorheen gewoon op 3G bleef hangen (bij WCDMA/GSM). Zodra hij naar 2G switcht is het zo traag dat het niet meer te gebruiken is. Volgens mij komt dit doordat de hele antenneinstallatie van het toestel ondermaats is. De Samsung Omnia QWERTY van m'n vriendin houdt op dezelfde locaties gewoon wel HSPA-ontvangst waarbij het snel blijft werken, ook met 1 streepje.

Erg irritant... want als je telefoon 3 (vd 4) streepjes heeft als hij op tafel ligt, en je pakt hem op (je handpalm tegen de onderkant van het toestel) dan val je direct terug naar 1 of 0 streepjes... het scheelt gewoon ruim 10 dB aan signaal als je hem gewoon vasthoudt (ms wel meer dan bij de iPhone 4 8)7). Op UMTS trouwens, bij gewoon GSM is het probleem veel minder prominent aanwezig.

Hoop dat HTC hier de volgende keer wel wat meer aandacht aan besteedt, desnoods de telefoon een klein stukje dikker maakt zodat de antenne bovenin 8)7 het toestel kan, want dit is belachelijk eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja... Ik ben nu officieel ook ontevreden over de gingerbread update! Iemand al een manier gevonden om terug te gaan naar de vorige?

Verwijderd

bij mij ook de telefoon gaat hij na elk klein akkefietje weer heel Sense opnieuw laden. Irritant. Als er oplossingen zijn met de standaard 2.3-ROM dan hoor ik het graag!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:11:
bij mij ook de telefoon gaat hij na elk klein akkefietje weer heel Sense opnieuw laden. Irritant. Als er oplossingen zijn met de standaard 2.3-ROM dan hoor ik het graag!
Bij mij gebeurt dat alleen als ik best veel andere applicaties op de achtergrond start of extreem grote websites bezoek. Na een restart een kleine week geleden is het al even niet meer voorgekomen :)

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:47
Grolsch schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:18:
ik had een bundel van 50MB per maand, maar dit is echt te weinig.

Ik gebruik internet met namelijk zakelijk, dus weinig streaming etc, wel constant mail/whatss app etc.

En verbruik ligt zo tussen de 100MB en 400MB
Ik meet mijn dataverbruik nu twee maanden. Vorige maand had ik 500Mb, deze maand ga ik zeker boven de 600Mb uitkomen. Ik heb net drie maanden geleden mijn (SIM-only) abonnement verlengd, dus voorlopig zit ik goed, maar ik ben wel bang dat het me daarna flink geld gaat kosten. Ik beschouw mezelf als een 'echte' smartphone gebruiker en daar hoort nu eenmaal dataverkeer bij - en dan zit ik al zoveel mogelijk op wifi. Het zou echt als een achteruitgang voelen als ik flink minder met dataverkeer zou moeten doen.

Ik ben voorlopig nog steeds zeer gelukkig met mijn Z, en ik ben ook erg blij dat ik die update van vorige maand niet uitgevoerd heb zeg....

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
JeroenH schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:54:
[...]
Ik heb net drie maanden geleden mijn (SIM-only) abonnement verlengd, dus voorlopig zit ik goed, maar ik ben wel bang dat het me daarna flink geld gaat kosten.
Ik weet niet hoe het bij de diverse providers zit, maar bij Vodafone wordt je abo verlengd (met 1 maand opzegtermijn) als je niets doet. Je hoeft dus niet per se een nieuw, qua data minder voordelig sim-only abo af te sluiten. Mijn sim-only abo liep officieel februari dit jaar af, maar ik ben nog steeds aangesloten onder dezelfde voorwaarden.

Vind het wel een mooie combi: een Desire Z met een sim-only abo en FUP internet :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:47:
Ja... Ik ben nu officieel ook ontevreden over de gingerbread update! Iemand al een manier gevonden om terug te gaan naar de vorige?
same here!

Even whatsapp open, tijdje gebruiken, terug naar hoofdscherm en hoppa, m'n launcher (zeam launcher) wordt herstart.

Toestel is echt ziek traag zo af en toe.

Tijd voor een qwerty opvolger voor de DZ! !!

Professioneel Heftruck Syndroom

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
Is mij ook opgevallen dat Sense om het minste of geringste gaat herladen. Heb nu maar eens ADW Launcher-Ex plus Beautiful Widgets aangeschaft, en ga eens kijken of dit stabieler draait (lees: niet regelmatig hoeft te herladen). Misschien is Sense gewoon te 'zwaar' geworden (bloat-ware) voor de 'Z'....

• Arie-
  • Niet online
Na alle ellende met de stock ROM ook maar geroot, s'sed-off en opzoek naar een geschikte ROM.
Gebruik DIT om te downgraden naar 1.34. En gebruik DIT om te rooten. Succes!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Arie- schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:04:
Na alle ellende met de stock ROM ook maar geroot, s'sed-off en opzoek naar een geschikte ROM.
Gebruik DIT om te downgraden naar 1.34. En gebruik DIT om te rooten. Succes!
En gebruik dit topic voor tips, tricks, en informatie over de mogelijke vervangers voor je ROM.
Sense liefhebbers kunnen bij www.virtuousrom.com terecht, en overigen bij www.miui.nl of www.cyanogenmod.com

Toestellen met Sense stock worden op een gegeven moment gewoon übertraag helaas. In plaats van rooten zou een Fabrieksinstellingen reset ook nog kunnen helpen, en alleen je contactpersonen en hooguit smsjes/whatsapp backuppen, voor de rest een schone lei pakken met alleen apps en widgets die je perse gebruikt, verder gaan.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• JeroenH
Milly schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:21:
Ik weet niet hoe het bij de diverse providers zit, maar bij Vodafone wordt je abo verlengd (met 1 maand opzegtermijn) als je niets doet. Je hoeft dus niet per se een nieuw, qua data minder voordelig sim-only abo af te sluiten.
Helaas, zo zal het niet werken. Als je huidige abonnement niet meer bestaat zullen ze je een (zo) vergelijkbaar (mogelijk) abonnement moeten aanbieden, waar je niet op in hoeft te gaan. Ik denk zelfs dat als je niet reageert dat ze je af zullen sluiten vanwege de nieuwe wetten op stilzwijgend verlengen.
Mijn sim-only abo liep officieel februari dit jaar af, maar ik ben nog steeds aangesloten onder dezelfde voorwaarden.
Ja duh, omdat tot nu toe de abonnementen altijd goedkoper/beter werden. Maar nu we helaas 10 jaar terug in de tijd gaan zal dat anders gaan.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
JeroenH schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:52:
Helaas, zo zal het niet werken. Als je huidige abonnement niet meer bestaat zullen ze je een (zo) vergelijkbaar (mogelijk) abonnement moeten aanbieden, waar je niet op in hoeft te gaan.
M'n huidige abonnement bestaat al een hele tijd niet meer... We zullen zien :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Misschien weet een van jullie dit wel...

Ik heb een Desire Z die niet geroot is en ik gebruikte altijd Widget Locker https://market.android.co....teslacoilsw.widgetlocker om mijn trackbutton te gebruiken om de phone te unlocken (ipv die vervelend geplaatste aan en uit knop).

Sinds de laatste android update naar 2.3.3 werkt dit niet meer.
Heeft een van jullie hier een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Mijn display heeft het sinds gister begeven.

Pakte het toestel uit mijn zak en niks. Geeft alleen nog licht. Dinsdag wordt het toestel opgehaald voor
reparatie.

Ik ben benieuwd of het door mijzelf komt of dat er gewoon wat mis is. Ik kan er zelf helemaal niks van maken.
Toestel deed het in principe altijd prima. Laatst voor het eerst wat gezeur gehad met de SD kaart, dat deze niet meer gelezen werd en er even uitgehaald moest worden. Maar dat was ook maar 2x, voor de rest niks.

Heb het toestel sinds november vorig jaar. Zou het wel apart vinden als die nu al stuk is door mijn toedoen (ben toch redelijk netjes naar mijn mening). Geen schade te bekennen aan de buitenzijde dus ik ben benieuwd.

Testje voor HTC dus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mit-46 op 27-08-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

JeroenH schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:52:
[...]

Helaas, zo zal het niet werken. Als je huidige abonnement niet meer bestaat zullen ze je een (zo) vergelijkbaar (mogelijk) abonnement moeten aanbieden, waar je niet op in hoeft te gaan. Ik denk zelfs dat als je niet reageert dat ze je af zullen sluiten vanwege de nieuwe wetten op stilzwijgend verlengen.
Die nieuwe wetten gaan over het stilzwijgend verlengen van een heel jaar o.a. Het is wel degelijk zo dat er meestal stilzwijgend een maand wordt verlengd tegen oude tarieven en vaak pas na een jaar of twee zo'n oud abo helemaal wordt opgeheven en je een aanbieding krijgt voor iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain
  • Laatst online: 23-04-2023
@mit-46

Bij mij ook! Niks bijzonders gedaan,haal hem uit mn broekzak display vol met strepen :( . Bij nadere inspectie zie ik dat er flinterdun stukje glas is afgebroken aan de zijkant,waarschijnlijk door teveel druk. Htc gebeld,reparatie gaat ca. 2 weken duren en waarschijnlijk valt het niet binnen de garantie. Kosten ca. 150 tot 180 euro. Geen optie dus. Bij mobielbereikbaar nieuw display besteld (49 euro) en samen met de video van repairuniverse het display zelf vervangen. Ging makkelijker dan gedacht. Maar helaas,nu kan ik de helderheid niet meer aanpassen :'( . Het scherm blijft op zijn laagste stand staan,wat ik ook probeer. Voor de zekerheid het oude scherm nog een keer erin gezet maar deze had het ook. Breng m deze week nog ff naar de plaatselijke telefoonboer mss dat hij m kan maken. Anders; indoor use only!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Hallo Mensen,

Ik heb een raar probleempje met mijn DZ.
Als ik bv met whatsapp een smsje aan het typen ben dan gaat soms mijn toetsenbord van zelf weg.
Dit gebeurd sporadisch.

Ook heb ik als ik de camera opstart dat hij raar doet, net of de camera begint te "knipperen".
Beeld, zwart beeld, icoontjes in beeld, uit beeld....

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Over dat laatste, was het wel mogelijk foto's te maken? Of te wisselen tussen video en foto? Bij mij (vrijwel) niet, als jij dat ook hebt dan heb ik mogelijk hetzelfde probleem gehad: de fotoapplicatie geeft zwart beeld, schakelt de camera in, stelt scherp en het beeld word weer zwart. Dit in een oneindige (OK, op een zeker moment niet meer, maar de oorzaak en oplossing heb ik nooit achterhaald) loop. In het fotoapplicatieinstellingenmenu is het ook bijna onmogelijk dingen aan te passen. Mijn vermoeden was dat de oorzaak bij de barcode scanner geinstalleerd op mijn telefoon lag, dit heb ik echter nooit kunnen bevestigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Arie- op 30-08-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Arie- schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:28:
Over dat laatste, was het wel mogelijk foto's te maken? Of te wisselen tussen video en foto? Bij mij (vrijwel) niet, als jij dat ook hebt dan heb ik mogelijk hetzelfde probleem gehad: de fotoapplicatie geeft zwart beeld, schakelt de camera in, stelt scherp en het beeld word weer zwart. Dit in een oneindige (OK, op een zeker moment niet meer, maar de oorzaak en oplossing heb ik nooit achterhaald) loop. In het fotoapplicatieinstellingenmenu is het ook bijna onmogelijk dingen aan te passen. Mijn vermoeden was dat de oorzaak bij de barcode scanner geinstalleerd op mijn telefoon lag, dit heb ik echter nooit kunnen bevestigen.
foto's maken lukt vrijwel nooit.
Heel soms met toeval dat het lukt (tot nu toe 1x glukt).
Hoe heb jij dit probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Zoals in mijn post staat: oorzaak en oplossing nooit achterhaald. Wel is het zo dat ik het probleem meer dan één keer heb gehad. Camera werkte tussen de momenten van vreemd gedrag normaal. Een idee paar ideeen:
- Misschien een andere fotoapplicatie proberen (als dat bestaat).
- Werkt een bar/qr-code scanner wel?
- Reboot (terug naar fabrieksinstellingen heb ik nooit gedaan als ik mij dit correct herinner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdkjr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 14:46
Over dat verdwijnende toetsenbord - ik heb daar ook regelmatig last van. Wat er dan bij mij aan de hand is, is dat mijn "search" knopje op het toetsenbord ingedrukt zit. Dus, een keer op het zoek knopje rammen en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Arie- schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:43:
Zoals in mijn post staat: oorzaak en oplossing nooit achterhaald. Wel is het zo dat ik het probleem meer dan één keer heb gehad. Camera werkte tussen de momenten van vreemd gedrag normaal. Een idee paar ideeen:
- Misschien een andere fotoapplicatie proberen (als dat bestaat).
- Werkt een bar/qr-code scanner wel?
- Reboot (terug naar fabrieksinstellingen heb ik nooit gedaan als ik mij dit correct herinner)
Ow oke, ik dacht dat je hem miss opgestuurd had.
Ik hoopte al dat dit een fout in een update was.

Ik zal wel eens gaan kloten ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
jdkjr schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:50:
Over dat verdwijnende toetsenbord - ik heb daar ook regelmatig last van. Wat er dan bij mij aan de hand is, is dat mijn "search" knopje op het toetsenbord ingedrukt zit. Dus, een keer op het zoek knopje rammen en het werkt weer.
Oke, zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 07:19
Is er eigenlijk al zicht op een waardige opvolger van de Desire Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ferdyvw schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:44:
Een andere Z? Ik mis echt niets aan het toestel, behalve meer acculevensduur. Maar dat geldt voor alle smart phones anno 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Ferdyvw schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:44:
In USA hebben ze T-Mobile MyTouch 4G slide. HTC modelletje met ongeveer zelfde toetsenbord als DZ. Dualcore enz :) Geen europese vervanger van de HTC kant, maar misschien de Droid 3 van Motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik zei het toevallig gisteren nog tegen mijn vrouw; mijn abonnement loopt over een paar maanden af en meestal betekent dat maanden vantevoren uitkijken naar de nieuwste, beste, snelste, etc... telefoon. Dit keer heb ik die behoefte echter helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb vorige week een custom ROM geflashed maar zit nu met een vraag over de originele HTC ROM icm. het Swype onscreen keyboard. Ik vond het toetsenbord Swype fijn om te gebruiken als ik snel een kort berichtje moest typen (in bijvoorbeeld WhatsApp), fijner dan het hardware toetsenbord. Ik draai nu Cyanogen 710-rc1 en heb daarop nu drie toetsenborden geprobeerd: het meegeleverde Android, HTC_IME en Swype. Ik vind Swype by far het fijnste onscreen toetsenbord maar deze geeft mij (evenals Android) geen word prediction bij het hardware keyboard. HTC_IME heeft dit wel.

Mijn vraag is nu: werkt Swype word prediction met het hardware toetsenbord in een originele HTC Sense ROM? In mijn herinnering was dit wel het geval, maar kan het verkeerd hebben. Als dit wel het geval is kan ik gaan uitzoeken of dit op een of andere manier aan de praat te krijgen is in Cyanogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 07:19
Sherlock schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:55:
Ik zei het toevallig gisteren nog tegen mijn vrouw; mijn abonnement loopt over een paar maanden af en meestal betekent dat maanden vantevoren uitkijken naar de nieuwste, beste, snelste, etc... telefoon. Dit keer heb ik die behoefte echter helemaal niet.
Hah, ja mijn abbo loopt ook in december af, en ik gebruik de Desire Z dan dus een jaar. Is laatst voor garantie geweest, wegens stof onder het scherm, maar verder bevalt hij mij ook nog steeds perfect.

Neemt niet weg, dat het voor mij een hele opgaaf zal zijn, om niet voor een nieuw toestel te kiezen, maar bijv. sim only? Vandaar dat ik dacht, of er al iets nieuws was..wellicht een vergelijkbare met snellere CPU en/of betere batterij of lichter toestel..idd.

Maar goed, niets in zicht dus..vreemd!

• disturbedmind
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ferdyvw schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:18:
[...]

Hah, ja mijn abbo loopt ook in december af, en ik gebruik de Desire Z dan dus een jaar. Is laatst voor garantie geweest, wegens stof onder het scherm, maar verder bevalt hij mij ook nog steeds perfect.

Neemt niet weg, dat het voor mij een hele opgaaf zal zijn, om niet voor een nieuw toestel te kiezen, maar bijv. sim only? Vandaar dat ik dacht, of er al iets nieuws was..wellicht een vergelijkbare met snellere CPU en/of betere batterij of lichter toestel..idd.

Maar goed, niets in zicht dus..vreemd!
Mijne loopt in November af, en ik hoopte dat er ondertussen al een nieuwe Android telefoon met qwerty toetsenbord aangekondigd was met minimaal een dual core. Ik zou graag dan gelijk een nieuwe telefoon uitzoeken, maar zie het niet zitten om over te gaan op een virtueel toetsenbordje.

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 15:38
Mijn vriend heeft een Desire Z (was een verjaardagskado van mij en een paar anderen) en nu was hij mij laatst een dag aan het helpen met klussen. Tijdens dat klussen viel zijn telefoon op straat. Scherm gebarsten. Dat valt niet onder de garantie, dus zelf oplossen maar. Ik voel me wel een beetje verantwoordelijk dus wil het graag voor mijn vriend regelen.

Nu is mijn vraag: als je het scherm (touchscreen, niet de lcd) vervangt, is het dan ook mogelijk om er gorilla glass in te laten zetten? Ik heb het nergens kunnen vinden op internet. Wel een aantal reparateurs; heb er een gevonden die vlakbij zit en 89 euro vraagt voor de reparatie (Larsa Telecom). De website van Gorilla Glass zegt helemaal niets over verkrijgbaarheid of dealers; zij leveren blijkbaar alleen aan fabrikanten.

Iemand ervaringen met gorilla glass in een desire Z, of met Larsa Telecom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwolthers schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:12:
Mijn vriend heeft een Desire Z (was een verjaardagskado van mij en een paar anderen) en nu was hij mij laatst een dag aan het helpen met klussen. Tijdens dat klussen viel zijn telefoon op straat. Scherm gebarsten. Dat valt niet onder de garantie, dus zelf oplossen maar. Ik voel me wel een beetje verantwoordelijk dus wil het graag voor mijn vriend regelen.

Nu is mijn vraag: als je het scherm (touchscreen, niet de lcd) vervangt, is het dan ook mogelijk om er gorilla glass in te laten zetten? Ik heb het nergens kunnen vinden op internet. Wel een aantal reparateurs; heb er een gevonden die vlakbij zit en 89 euro vraagt voor de reparatie (Larsa Telecom). De website van Gorilla Glass zegt helemaal niets over verkrijgbaarheid of dealers; zij leveren blijkbaar alleen aan fabrikanten.

Iemand ervaringen met gorilla glass in een desire Z, of met Larsa Telecom?
Een paar maanden geleden had ik de Desire Z aangeschaft, aan het begin leek het een prima toestel alleen was ik het na een tijdje zat, ik had het toestel 3 weken nadat ik hem had laten vallen en helaas was het glas helemaal gebarsten! :'( Ik had het internet doorzocht en kwam ook terecht bij Larsa Telecom, via de website een afspraak gemaakt en mijn telefoon was op locatie gemaakt, kon er gewoon op wachten.. het is een prima bedrijf, laatst ook een vriend van mij heen gestuurd voor een iphone 4 reparatie, dat ging ook prima. Terug komend op de desire Z, ik had het toestel daarna ingeruild met een iphone 4 en dat bevalt me veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:39
Ik heb hem in 3 weken tijd al 7x laten vallen, 1x in het water gestuiterd en nog doet ie het (zelfs het slide mechanisme) wat dat betreft een supertelefoon :P
Pagina: 1 ... 41 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!